Unieke deal levert Ajax de komende drie jaar in totaal 1,2 miljoen op
"Ajax is er als eerste Nederlandse club in geslaagd om een sponsor aan zich te binden die zich alleen op Chinese social media zal ontplooien", schrijft De Telegraaf. De krant voergt eraan toe dat de samenwerking Ajax een bedrag van vier ton per jaar oplevert. Door de contractduur van drie seizoenen zal Ajax straks dus 1,2 miljoen kunnen bijschrijven.
KB88, tot dit seizoen sponsor van West Bromwich Albion, mag zich vooralsnog enkel op Weibo laten gelden, want de gokmarkt is in Nederland nog niet is vrijgegeven. Wie in Nederland wil gokken, kan dat nu officieel alleen doen bij een paar bedrijven met een vergunning, zoals de Staatsloterij en de Lotto.
"We zijn verheugd ons nieuwe partnership met KB88 bekend te maken. We kijken voortdurend naar de mogelijkheden om onze groeiende Aziatische fanschare verder te enthousiasmeren en de club wereldwijd te promoten. Na eerdere samenwerkingen met Aziatische bedrijven als CST en Huawei, voelt dit partnerschap heel goed en zien we uit naar deze pan-Aziatische samenwerking", aldus directeur Edwin van der Sar.