'Kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern de Champions League wint'
Maandag, 24 september 2018 om 09:53

Mark van Bommel is volgens Ronald Waterreus een 'toptrainer'. De oud-doelman geeft in zijn column in De Limburger hoog op van de trainer van PSV na de 3-0 overwinning op Ajax van zondag. "Aan zijn hele attitude zie je gewoon dat Van Bommel een geboren trainer is, een geboren winnaar", schrijft Waterreus.

De voormalig keeper van onder meer PSV genoot zondag van de manier waarop Van Bommel langs de lijn stond. "PSV won van Ajax in de stijl van de voetballer Van Bommel: door werkelijk in alle opzichten tot het gaatje te gaan. Hij zelf ook, trouwens, langs de kant. Zag u hem tekeergaan tegen Erik ten Hag? Gedreven door emoties was Mark weer even voetballer. Betrokken, inhoudelijk sterk, charismatisch, onverstoorbaar."

"Kijk naar Van Bommel en je ziet een toptrainer. Ongelooflijk eigenlijk, als je bedenkt hoe kort hij bezig is. Weet u aan wie hij mij doet denken? Aan Louis van Gaal, uitgerekend de man die Van Bommel zo ongeveer als allerlaatste zou uitnodigen op zijn verjaardag", gaat Waterreus verder.

Hij ziet veel parallellen tussen Van Bommel en Van Gaal. "Met name in dat voortdurend er kort op zitten, in dat niets aan het toeval over laten. Neem dat gevalletje met die Barcelona-spelers. Die zouden pas kort voor PSV-thuis in hun eigen auto's in het stadion arriveren. Of het waar was weet ik niet. Maar geloof me dat Van Bommel dit mee heeft genomen in zijn wedstrijdbespreking. Zo van: we laten ons niet als schoolklasje wegzetten."

Waterreus is ervan overtuigd dat Van Bommel een grote carrière als trainer tegemoet gaat. "Na gisteren weet ik het zeker: ook als trainer gaat hij de wereldtop halen. Sterker: Het is een kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern München de Champions League wint."

Meer nieuws
   
23:00
23:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
0
   
22:58
22:58
Tienkoppig AS Roma verslaat AC Milan opnieuw en meldt zich bij laatste vier
7
   
22:56
22:56
Jeremie Frimpong redt ongeslagen reeks Leverkusen en staat in halve finale
7
   
22:54
22:54
Stunt Liverpool blijft uit: Jürgen Klopp vertrekt zonder Europese prijs
15
   
22:24
22:24
Van Hooijdonk begrijpt niets van 'Martínez-regel': 'Vrijbrief om te klootviolen'
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (131)

 
atleticofc
 
116
24 september 2018 om 09:55
Eerst met PSV maar een paar succesjes boeken!
 
Donkers
 
46
24 september 2018 om 10:27
Idd. de Boer, Cocu en van Bronkhorst werden ook allemaal gelinkt aan Barcelona toen ze goed presteerde. Zie waar ze nu staan. Buitenland is toch wel anders als de Eredivisie blijkt wel.
 
Westend
 
18
24 september 2018 om 10:35
Moah, het is maar ook net waar je naartoe gaat na de eredivisie. Trainers van Ajax en PSV spelen, in de eredivisie, alleen maar om kampioen te worden. Het kwaliteitsverschil binnen de eredivisie is toch nog wel van dien aard, dat kampioen worden een must is en aak wel haalbaar. Vergelijk het met de trainer van Bayern: die kan ook niet anders dan kampioen worden met een kampioenwaardig elftal. De Boer en Cocu zijn na de eredivisie naar een club gegaan waar eigenlijk geen eer meer te behalen was. De Boer heeft als toppunt een club gekozen waar ze iets van 8 trainers en 5 jaar hebben gehad met een oud ervaren elftal wat je niet meer aan kan pakken. Dat is gedoemd om te mislukken natuurlijk. Van Bronckhorst heeft ook een wereldprestatie neergezet. Nu speelft Feyenoord in principe ook gewoon naar zijn max. Van Bommel doet het op dit moment gewoon goed. Lekker zo laten ontwikkelen.
 
Clarkkent2
 
35
24 september 2018 om 12:04
Ik hoopte na zijn carriere dat ik verlost zou zijn van Ronald Waterreus. Wat had ik een hekel aan deze gast. Maar nu, jaren later, krijgt hij nog steeds alle ruimte om zn subjectieve vriendjes praatjes de wereld in te slingeren. Ik moet iets verkeerds hebben gedaan in een vorig leven ofzo....when does the hurting stop
 
JoeyhPSV
 
11
24 september 2018 om 13:43
Ronald is recht voor zn raap. Niet meer niet minder. Hij is niet altijd even objectief, maar dat is nog altijd het tegenovergestelde van subjectieve vriendjespraatjes. Schijnbaar zit de haat zo diep dat je hem niet eens objectief kan beoordelen.
 
PSVOLEEY
 
0
24 september 2018 om 16:03
Eerlijk gezegd kan ik me van die drie echt niet herinneren dat ze gelinkt werden aan topclubs hoor. Hebben ook weinig aansprekende resultaten behaalt die internationaal tot de verbeelding zouden kunnen spreken. Hooguit Cocu door de overwintering in de CL, maar ook dat was nou niet bepaald vanwege zijn tactische kwaliteiten. Het is natuurlijk wel veel en veel te vroeg om van Bommel waar dan ook naar toe te schrijven. Hij heeft echter wel 1 ding wat die andere drie niet hebben. Charisma. En daarom snap ik ergens wel wat Waterreus bedoelt. Als je naar van Bommel kijkt langs de lijn, als je hem hoort in interviews... Dat is een trainer. Niet de standaard inhoudsloze prietpraat van de generatie voor hem. Nee, een heldere mening over voetbal en gewoon echte oprechte uitstraling. Maar ja, dat maakt nog geen toptrainer natuurlijk.
 
Rudeboy65
 
7
24 september 2018 om 16:30
Subjectief?? Waterreus geeft zijn mening en in een aantal columns krijgt PSV een veeg uit de pan of komen Feyenoord en Ajax er positief uit. Wil je weten wat subjectief is, kijk dan wekelijks naar doorgedraaide sjakie.
 
Clarkkent2
 
4
24 september 2018 om 16:33
@joeyh (niet zo verrassend) Psv Ronald acteert alsof ie recht voor zn raap is, dat is wat anders. Hij heeft een (onterechte) grote bek, en heeft altijd vieze spelletjes gespeeld om concurrenten uit te schakelen. Dan ben je niet ` recht voor zn raap` maar een sneaky gast. Ik vind m een kwal en hier probeert ie via de media zn best friend van Bommel op freaking 10 van het seizoen al naar Barcelona te lullen. Triest en lachwekkend. @psvoleey (whats in a name) Frank de Boer heeft 4 jaar achtereen bij Ajax kampioen geworden.europees overwintert en Barcelona en City verslagen in de Cl.... Ik was geen uber fan van m, maar beweren dat hij weinig aansprekende resultaten heeft gehad....in relatie tot een artikel over Mark van Bommel die net begonnen is, vind bijna ik even lachwekkend en subjectief als Waterreus zn relaas...
 
The_best-1
 
12
24 september 2018 om 10:52
Normaal ben ik nooit echt zo enthousiast over Nederlandse trainers. Maar van Bommel kan echt wel wat van. Natuurlijk heeft hij de materiaal niet om Barcelona te kunnen bestrijden. Maar als je kijkt hoe goed hij PSV laat draaien dan zeg ik respect. Hij moet echt zo doorgaan. Ik zie hem zelfs graag bij Barcelona dan die Valverde. Ik baal alleen dat hij met PSV in een zware groep zit in de CL anders zag ik hem echt wel verder komen.
 
erodinho
 
7
24 september 2018 om 12:46
@The_best-1 Ik denk dat PSV alle thuiswedstrijden gaat winnen en als zij geluk hebben kunnen zij nog ergens punten vandaan sprokelen in uitwedstrijden. Ik gok op 12 punten dat PSV kan pakken. Zij pakken thuis 9 punten met zo een instelling als gister en uit winnen zij een keer. Dan kunnen zij in principe door naar de volgende ronde. Ten Hag vind ik juist geen topcoach. PSV was de eerste echte test voor Ten Hag en daar werd hij zo lelijk te kijk gezet. Als Van Bommel alles kan winnen in de Eredivisie zonder een punt te verspillen, dan is hij wel een van de beste coaches van Nederland. Mocht hij zelfs overwinteren, dan stijgt hij zeker op de ranglijst in mijn optiek. Ajax gaat het nu erg lastig krijgen aangezien zij nu al 5 punten achter staan. PSV steekt er met kop en schouders bovenuit dat is een ding wat zeker is.
 
Curajo
 
12
24 september 2018 om 13:08
Gebaseerd op wat gaat PSV alle thuiswedstrijden winnen? Door 1 wedstrijd tegen Ajax? Inter is een klasse beter, Spurs 3 klasses en Barça is een heel ander level. PSV mag blij zijn als ze 2 punten pakken tegen Inter, maar zelfs dat wordt lastig. Ze waren 1 dag een stuk beter dan Ajax, maar CL niveau is en blijft toch een heel ander verhaal.
 
Frankentime
 
4
24 september 2018 om 14:00
Ik zie psv eigenlijk wel winnen van Inter en Tottenham thuis. Uit ergens puntje stelen en je hebt een goede kans....
 
erodinho
 
2
24 september 2018 om 14:54
@curajo PSV thuis is een heel ander niveau wat je ziet. Ik zag geen een PSV speler verzaken man. Die Van Bommel heeft van die individuen allemaal Duitsers en Italianen van gemaakt. Als je zag hoe Ziyech naar buiten werd gepusht door Viergever en Angelinho. Dan zegt dat erg veel. Bij Ajax zag ik zelfs geen gefrustreerde spelers, die hadden dit never zien aankomen. Inter vind ik de slechtste van allemaal. Tottenham is ook veel minder dan vorig jaar. Barcelona is ook niet meer wat het was geweest. In de tijd dat Iniesta speelde zag je nog enige gevaar, maar vind dit Barca de slechtste Barcelona van de afgelopen 12 jaar. Messi was op zijn best in 2014. PSV speelde ook zeker niet slecht tegen Barcelona tot de 2e tegengoal viel, maar tegen Ajax hebben ze laten zien er goed van te hebben geleerd. Mensen die zeggen dat Mazroui voor Oranje moest kiezen, maak je geen zorgen wij hebben Dumfries hahaha. En met Rosario heb je zelfs een beest op het middenveld die zelfs Ziyech tot wanhoop brengt. Ja gelukkig kozen zij voor Marokka, want anders zouden zij snel buiten de basis vallen in Oranje.
 
Japie_Krekel
 
8
24 september 2018 om 15:11
@eridinho wel alleszeggend dan dan het slechtste Barcelona van de laatste 12 jaar PSV met 4-0 afdroogt
 
Qucee3205
 
7
24 september 2018 om 15:22
Japie_Krekel - Haha en uitgerekend dat PSV die Ajax op de broek geeft ;-)
 
erodinho
 
3
24 september 2018 om 16:01
@japie_krekel Ja Ajax plaatste zich voor de Champions League en won een wedstrijd. Is dat de beste Ajax sinds 2003 zeker? Maar ze verliezen van PSV en laatste keer dat PSV zo snel op 3-0 kwam was in 2000. Ja man met zo een analyse kom je er wel man. Barcelona had vroeger Ronaldinho, Deco, Henry, Xavi, Iniesta, Neymar, Puyol, Alves, Etoo. Dat zij met 4-0 winnen zegt niet veel. Heb je de wedstrijd wel uberhaupt gezien? Bij Ajax was die 3-0 verlies gewoon een oprechte vernedering 90 minuten lang. Bij Barcelona waren het vaak persoonlijke fouten. In de tijden van Iniesta en Xavi zouden zij ook 90 minuten kapot gespeeld worden.
 
Japie_Krekel
 
0
24 september 2018 om 16:18
@qucee 3205@erodinho hoho, ik ben niet voor Ajax hoor. ik vond het gewoon opvallend dat een Barca dat zo slecht schijnt te zijn dan nog zo makkelijk wint van een Nederlandse topclub
 
fcoldambt
 
1
24 september 2018 om 15:10
Idd en dan nog afwachten of Bayern v.bommel wel wil.
 
banaan69
 
19
24 september 2018 om 09:55
Ik denk ook dat hij een grote trainer wordt. Hij weet de ploeg uitstekend neer te zetten en hij is inderdaad ook charismatisch. Ik vind hem echter meer op Advocaat lijken dan op Van Gaal.
 
AubaArsenal
 
47
24 september 2018 om 10:08
Helemaal niet gewoon Advocaat is een heerlijke persoonlijkheid, waar van Bommel toch wel een eikel kan zijn soms, hoe hij gister reageerde op ten hag was echt walgelijk, toen kwam zn persoonlijkheid weer naar boven. Hij heeft ook dat betwetere, doet net alsof die de god van het voetbal is als die praat man man man
 
Sammerens
 
114
24 september 2018 om 10:15
Waar doel je op? Dat stukje waarin hij Ten Hag aanspraak op het vragen voor kaarten vond ik persoonlijk wel weer mooi. Ik ben persoonlijk wel blij met een Nederlandse trainer als van Bommel, puur wegens die winnaarsmentaliteit. Dat stukje gas geven en beleving is iets waarvan ik van mening bent dat we dat veel te veel missen in Nederland.
 
ApyroG
 
15
24 september 2018 om 10:25
@sammerens Dat hij zo reageerde op Ten Hag vond ik overigens heel begrijpelijk. Van de andere kant, zie ik van Bommel zoiets zelf ook wel doen. Zo was hij immers als speler ook. Voor het Nederlandse voetbal is het juist goed dat er een trainer als van Bommel opstaat. Ik verwacht persoonlijk ook veel van hem. Je merkt aan veel dingen dat hij er uiteindelijk wel gaat komen. Het enige dat hij nodig heeft is tijd en uiteraard nog meer ervaring. Hij is immers nog maar net hoofdtrainer.
 
banaan69
 
4
24 september 2018 om 10:30
Wel qua managementstijl. Beide zitten er kort op, zijn controlfreaks en ook een beetje driftkikkers. Daarbij denk ik dat ze er ook een beetje dezelfde spelfilosofie op nahouden.
 
Frans77
 
10
24 september 2018 om 11:02
Vond je het walgelijk hoe van Bommel reageerde op Ten Hag? Als je hiervoor het woord walgelijk al gebruikt, wil ik niet weten wat voor woorden je gebruikt bij echt ernstige nare dingen. Afschuwelijk Verschrikkelijk, Afgrijselijk Weerzinwekkend, Afkeer tegen, zijn zomaar enkele synoniemen voor het woord walgelijk. Dus dat vind je van van Bommel na de woorden van hem tegen ten Hag? Of had je misschien al een afkeer tegen van Bommel voor dit moment? On; Ojee, daar heb je Waterreus weer hoor. Laat Mark nu maar lekker een paar jaar bij PSV blijven, hij zal nog genoeg leer momentjes gaan krijgen. Zijn begin als coach is in ieder geval lekker.
 
tubby
 
1
24 september 2018 om 11:38
@aubarsenal; heb jij ooit je eigen trainer gehoord in interviews. Noem je van bommel walgelijk terwijl ten hag zich pas laat kennen.
 
Japie_Krekel
 
1
24 september 2018 om 15:13
@aubaarsenal ik snapte wel dat Van Bommel dat deed. die Ten Hag liep alleen maar te huilen bij die 4e man langs de zijlijn
 
RBHK
 
2
24 september 2018 om 15:42
MvB stond zelf anders na anderhalve minuut ook tegen de vierde man te zeiken en later weer met zijn arm om hem heen. Vroeger was het een hufter op het veld, nu er ook naast.
 
erodinho
 
0
24 september 2018 om 17:00
@aubaarsenal hij laat het tenminste zien man, dan mag je zo een mond hebben. Ik heb de afgelopen 20 jaar nog nooit zo een vernedering gezien van Ajax tegen PSV in een uitwedstrijd. Zelfs Eiting en Frenkie waren gewoon stil, terwijl zij vorige week nog lachen en dachten een goede voetballer te zijn. Misschien overdrijf ik, maar wat Van Bommel liet zien met zijn team dat komt wel aardig in de buurt van CL-nivo. De belevenis was perfect. Ajax kan zelfs met nieuwe wissels niet eens kansen creeren. Ik zie bij PSV meer een team dan bij Ajax. Van Bommel weet wat er nodig is om een team neer te zetten. Hopelijk is hij de Nederlandse Guardiola. Met Van Bronckhorst, Bosz en Van Bommel hebben wij wel coaches die enige potentie hebben om een wereldclub te coachen in de toekomst. Van deze drie denk ik dat Van Bommel en Van Bronckhorst de beste zijn. Zij hebben tenminste het maximale uit de groep gehaald en zichzelf optimaal weten te belonen elke keer. Bij Bosz zie ik vaak dat het helemaal niks klopt of alles loopt vloeiend en dat kan niet op wereldtop. Het gaat om winnen, en dan pas komt mooi voetbal.
 
ApyroG
 
21
24 september 2018 om 10:20
Ik vind hem persoonlijk op geen van beiden lijken. Wat je wel goed kan zien is dat hij echt heel veel opgestoken heeft van zijn tijd bij Bayern Munchen en AC Milan. Je kunt hem naar mijn inziens niet echt vergelijken met een andere Nederlandse coach. Hij heeft een beetje een eigen stijl. Wat je heel goed kan zien is dat team belang echt voorop staat. Dat was bij zijn schoonvader hetzelfde, dus wat dat betreft zal hij ook vast veel van hem opgestoken hebben. Ik las laatst een vergelijking met Simeone en die vergelijking vind ik dan nog het meest in de buurt komen. Ook niet heel toevallig dat ze beiden als voetballer ook al vergelijkbaar waren. Al vond ik Simeone van een hoger niveau. Misschien dat dat komt, omdat ik een groot zwak heb voor het Argentinië uit dat tijdperk. Als Ajacied ben ik stiekem wel een beetje jaloers, omdat ook ik veel verwacht van hem als trainer. Je ziet ook dat hij het respect van de spelers heeft. Dat idee had ik eigenlijk niet echt bij Cocu. Het is wel mooi dat PSV nu zo'n coach voor de groep heeft staan. Het is alleen maar goed voor het Nederlands voetbal. Ik hoop alleen dat Ajax nu met een trainer komt met een vergelijkbare uitstraling en tactische bagage.
 
UitNistelrooy
 
14
24 september 2018 om 10:37
Als voetballer heeft Van Bommel heel wat meer bereikt dan Simeone. Die speelde bij Atletico in de tijd dat ze vooral om plek 5 of 6 speelden. Goede speler, maar het gras bij de buren is niet altijd groener. Als trainer dat Simeone het uiteraard wel geweldig (al zie ik daar vooral een ongeleid projectiel in en dat zie ik Van Bommel niet zo gauw doen)
 
je weet het ni
 
7
24 september 2018 om 10:39
Apyrog en dat uit de mond van een Ajax fan!!! Eindelijk 1 die het ziet en niet loopt af te zeiken op van Bommel waren er maar meer met die winnaars mentaliteit en dat niet alleen maar het ook nog kunnen overbrengen en dat is nou precies wat ten Hag mist.de vergelijking Simeone/van Bommel je ziet bij beide de voetbal drift eraf druipen had mijn club AZ maar zo een trainer,als voetballer kreeg van Bommel ook eigenlijk al niet de waardering die hij verdiende en eigenlijk is zo een type speler die Ajax zo mist!!
 
Andonis
 
1
24 september 2018 om 12:58
@ uitnistelrooy Sorry? Simeone heeft de dubbel in Spanje gewonnen met Atletico als speler en in Italië met Lazio als speler. Daarnaast ook de UEFA cup met inter toen dat nog een echt toernooi was. Twee keer de Copa Amerika gewonnen en vier wk’s Gespeeld. Volgens mij heb je wat gemist, of ben je ietwat jong.
 
sebasjuh
 
1
24 september 2018 om 12:40
Volgens mij stond zijn team tegen Barca niet goed na de oorwassing.
 
 
114
24 september 2018 om 09:57
Doe even normaal allemaal. Eerst talenten ophemelen bij het minste eb nu zijn beginnende trainers ook al aan de beurt.
 
olevoorpsv
 
7
24 september 2018 om 10:14
Haha je hebt een punt. Ook moeten we niet vergeten dat van Marwijk mee kijkt op de achtergrond. Dat maakt een groot verschil. Maar de eerste indrukken zijn wel heel goed.
 
 
21
24 september 2018 om 10:15
Hahaha inderdaad. Gast is net 6 wedstrijden ofzo onderweg. Lachwekkend.
 
The-Jump
 
5
24 september 2018 om 10:36
10 officiële wedstrijden, maar ik snap je punt dat één zwaluw nog geen zomer maakt.
 
Finalvoetbal
 
13
24 september 2018 om 10:52
- Kwestie van tijd dat Van Bommel met Bayern de Champions League wint - Dit is wel next level opportunisme. Bij bepaalde spelers (zoals De Ligt, Frenkie en Lozano) wordt geroepen dat ze goed genoeg zijn voor een topclub en die stap kunnen maken, maar bij v Bommel wordt na 6 wedstrijden op ED niveau geroepen dat die op termijn niet alleen bij Bayern komt, maar ook meteen de CL wint xD
 
ApyroG
 
2
24 september 2018 om 10:54
Dat ophemelen is ook echt puur Nederlands, net als het afbranden van spelers/trainers die in een korte tijd ondermaats presteren. Kijk de historie er maar op na. Een perfect voorbeeld is Matthijs de Ligt. Hij werd de hemel ingeprezen, maar werd met de grond gelijkgemaakt na zijn debuut bij Oranje. Om daarna weer de lucht ingeprezen te worden. Memphis Depay is ook een goed voorbeeld. Wat er hier door Waterreus geroepen wordt, werd er ook over Cocu en de Boer geroepen in hun begin periode. Al moet ik wel zeggen dat ik bij zowel Cocu als bij de Boer nooit zoveel potentie gezien heb als bij van Bommel. Laten we het gewoon rustig afwachten. Het is simpelweg nog veel te vroeg om zo'n dingen te roepen. Hij is nog maar net 4 maanden hoofdtrainer.
 
 
7
24 september 2018 om 11:19
Niks Nederlands aan. Het is gewoon menselijk. Alle landen hemelen hun talenten op. Is ook logisch, de wens is de vader van de gedachten. We willen graag dat iemand goed is en gaan dat dan roepen. Op Engelse fora heb je topics met de vraag wie er beter is; Rashford of Mbappé, dat slaat ook nergens op. Opportunisme zit in de menselijke natuur.
 
LucasAndersen
 
2
24 september 2018 om 14:14
Dat is echt niet puur Nederlands. Als een engelsman één keer een bal goed raakt kost ie 80 miljoen, Mexicanen hypen al jaren een middelmatige spits als Chicharito op, Egyptenaren vinden Salah beter dan Messi enz enz. Gebeurt overal en is niets Nederlands aan.
 
JordyB
 
2
24 september 2018 om 14:03
Het is waterreus. Je vraagt nu echt te veel hoor! Die kent alleen maar veren icm PSV en haat icm alles wat niet PSV is.
 
Paauwer
 
8
24 september 2018 om 09:57
Goede trainer. Alleen moet hij durven zeggen dat je waarschijnlijk gaat counteren in plaats van het spel gaat maken tegen de wat beter spelende teams. Maar dat zal nog wel een beetje arrogantie zijn. Ben ook wel benieuwd hoe hij omgaat met tegenslagen, deze heeft hij tot nu toe nog niet gehad.
 
Cameo123
 
14
24 september 2018 om 09:57
Los van het feit dat ik denk dat hij het vak in de vingers heeft, hoe kan je dit nou zo gedecideerd zeggen?! Alsof het een 1,2,3-tje is. Echt een bold prediction.
 
Airbags
 
0
24 september 2018 om 13:53
Heel simpel: Het is Ronald Waterreus. Die man kraamt wel vaker ongefundeerde onzin uit
 
Suarez 7
 
17
24 september 2018 om 09:59
Het ziet er uitstekend uit, laat ik dat vooropstellen. Laat ik ook zeggen dat ik in hem een toptrainer zie. Maar het zit tot nu toe nog wel mee. Twee keer winnen in de laatste minuut, een Ajax dat met kinderfouten de wedstrijd zo cadeau geeft, een team als BATE loten (vorig jaar laatste in EL-groep) in plaats van een Rode Ster. Als hij het na tegenslag weet om te draaien zie ik hem ook doorontwikkelen naar de top.
 
fcoldambt
 
7
24 september 2018 om 10:15
Psv kreeg dinsdag een pak rammel van Barcelona. Zijn team stond er gister wel. V Bommel had ook niet zo’n nederlaag verwacht.
 
Sammerens
 
13
24 september 2018 om 10:17
An sich heeft PSV het tegen Barcelona toch heel behoorlijk gedaan. Vond ze een groot deel van de wedstrijd heel aardig meevoetballen, al deed Barcelona er ogenschijnlijk ook niet alles aan. Ze waren, ondanks dat de uitslag anders deed vermoeden, niet compleet weggespeeld door Barcelona.
 
fcoldambt
 
8
24 september 2018 om 10:24
Klopt,maar hij moet toch ervoor zorgen dat de spelers erweer staan na een grote nederlaag verdiend of niet. Dan ben je ook een goede trainer.heeft zijn huiswerk beter gedaan dan Ten Hag.
 
Ruudos
 
2
24 september 2018 om 10:34
Maar vorig jaar verloor PSV nog van Osijek. Dan schat ik Bate hoger in.
 
rickylate
 
8
24 september 2018 om 09:59
Dit gedrag accepteren ze bij een echte topclub niet. Omdat hij een kind van psv is wordt het in het gemoedelijke Eindhoven wel getolereerd. Eerst maar eens zien hoe hij met tegenslagen omgaat, nu is alles hosanna. Ik denk dat hij dit seizoen nog wel eens een keer geschorst gaat worden.
 
Edo
 
35
24 september 2018 om 10:11
Welk gedrag? Dat tegen Ten Hag? Ik kan er niet mee zitten. Ik ben Ajacied, maar dat een trainer een keer in het heetst van de strijd een beetje over het lijntje gaat, het zal allemaal wel. Daar leert Van Bommel misschien ook weer van. Hij is tenslotte net 5 minuten trainer, dus ook hij zal dingen moeten leren. In Engeland loopt er trouwens een trainer rond die bijna wekelijks nog veel gekkere dingen doet, en die mag ook gewoon bij de ene na de andere topclub werken. Dus ook daar wordt vreemd gedrag geaccepteerd.
 
M_SSC
 
4
24 september 2018 om 10:20
En dan niet vergeten dat er bij Atletico Madrid een staat die dit al tig jaar doet.
 
psvgek95
 
10
24 september 2018 om 10:27
Ach, is toch gaaf om te zien. Twee strijdende trainers naast de zijlijn.. Zolang ze na de wedstrijd elkaar een hand geven, is er niks mis mee.
 
 
5
24 september 2018 om 10:45
Ik vond zelfs niet eens dat hij over de schreef ging.. Als Ten Hag zeurt om een kaart voor een speler die onder van Bommel speelt, heeft hij wat mij betreft al het recht hier wat van te zeggen. De manier waarop viel toch wel mee.. Kom op. Moest er wel om lachen
 
Edo
 
1
24 september 2018 om 10:50
@m_ssc Ja en Simeone is wat mij betreft een voorbeeld van een trainer die een echt team neerzet met een eigen signatuur die ook nog eens werkt. Ik kijk daar graag naar. Felheid en passie die met voetbal te maken hebben zie ik graag, anders dan bijvoorbeeld het volstrekt on(aan)gepaste gedrag van trainers die in het nauw zitten en als een wilde om zich heen gaan slaan.
 
Edo
 
0
24 september 2018 om 10:52
@nolimit Het is ook als kijker gewoon leuker. Doe mij maar een meeslepende pot voetbal waarin wat gebeurt. Ik val in slaap als ik naar trainers moet kijken die stil op een bank zitten. Ze hoeven ook niet te gaan acteren om het acteren, maar voetbal is gebaat bij actie en emotie.
 
Westend
 
8
24 september 2018 om 10:38
Mourinho, Guardiola, Van Gaal, Simeone, Klingsmann, Wenger, Fergusson... Ze hebben allemaal een karakter yo. Geeft het allemaal een beetje kleur. Met zon saaie zak hooi in de dugout is er ook niks aan
 
Edo
 
4
24 september 2018 om 10:57
Klopt. Typische is dan wel weer dat ik het persoonlijk heel graag zie bij Guardiola, Van Gaal, Simeone, Klinsmann en Ferguson, maar dat Mourinho en Wenger bij mij een hoge irritatie-factor hebben. Volgens mij komt het omdat zij vaak lopen te zeuren over dingen waar ze in mijn ogen vooral hun mond over zouden moeten houden, maar goed, het is in elk geval erg subjectief.
 
Westend
 
4
24 september 2018 om 11:04
Sowieso. Klopp is ook zon malloot, maar die heeft een hoog knuffelgehalte. Maar de stelling dat ze bij grote clubs niet op (nare) karakters zitten te wachten, daar geloof ik dus niet in
 
Edo
 
4
24 september 2018 om 11:09
Ja ik ben ook fan van Klopp. Die is alleen een keer in Duitsland over de schreef gegaan, toen hij echt schuimbekkend uit zijn panty stond te gaan, dat was gewoon eng. Daar heeft hij ook excuus voor aangeboden na de wedstrijd. Verder vind ik hem echt goed, ook zo'n trainer die echt iets toevoegt aan je club en team.
 
Japie_Krekel
 
0
24 september 2018 om 15:15
@edo kwestie van smaak ook inderdaad. ik kan me echt gigantisch storen aan Van Gaal die altijd praat over een gebrek aan respect en praat over het "totaal mens principe" om vervolgens zelf geen respect te tonen naar iedereen die hem niet naar de mond praat of die iets van kritiek levert
 
DVCer
 
12
24 september 2018 om 10:00
Ik als PSV-fan ben ontzettend tevreden met Van Bommel als trainer. Niet alleen zijn resultaten zijn prima, maar ook zijn uitstraling en kennis zijn een verademing. Cocu kwam altijd wat `slapjes` over, terwijl zijn resultaten natuurlijk ook meer dan prima waren. Echter vind ik dat de hosanna rond Mark wel wat minder mag, iedereen roept dat het een toptrainer wordt. Dat kan best, hij toont in ieder geval potentie en heeft een geweldig begin achter de rug. Ik ben benieuwd hoe hij omgaat met tegenslagen. Verliezen tegen een Nederlandse laagvlieger, slecht spel, rode kaarten etc. Ik ben benieuwd of hij dan nog steeds de rust kan bewaren. Ik hoop dat ik daar voorlopig nog niet achter ga komen en dat de goede resultaten binnen blijven stromen. Overigens denk ik dat Van Marwijk in dat scenario zeer belangrijk kan zijn. Voorlopig doet Mark het prima, alle credits naar hem. Dit PSV heeft een prachtige combinatie van kwaliteit en mentaliteit, dat heeft Mark er snel in gekregen. Al lag er al wel een goede basis van vorig seizoen.
 
Edo
 
8
24 september 2018 om 10:14
Die hosanna is onvermijdelijk. Je ziet het bij jeugdige talenten, en je ziet het nu ook rond Van Bommel. Er zijn teveel kranten die vol moeten, teveel mensen met een mening die graag op de televisie willen. En dan "scoor" je alleen als je dit soort dingen roept. Ik ben het eens met jouw opmerkingen; ik ben Ajacied maar ben ook blij met Van Bommel; eindelijk weer eens een Nederlandse trainer met overwicht, uitstraling, een grote dosis onafhankelijkheid, echt prima. Die tegenslag komt gegarandeerd een keer, en dan zien we wel hoe Van Bommel daar mee om gaat. Als voetballer heeft hij dat ook moeten doen, dus het is niet helemaal nieuw voor hem.
 
DVCer
 
9
24 september 2018 om 10:26
Helaas is dat de realiteit inderdaad. Ze willen het allemaal nu zeggen, zodat ze, wanneer hij straks de Champions League wint, kunnen zeggen dat zij dat 'toen' al zagen. Wanneer Van Bommel het toch niet redt als toptrainer is iedereen die uitspraken toch vergeten. Ik ben het ook eens met jouw opmerkingen, als voetballer heeft hij natuurlijk dusdanig veel ervaringen opgedaan dat het allemaal niet nieuw voor hem is, komt nog bij dat hij gesteund wordt door zijn schoonvader.
 
wondersloff
 
20
24 september 2018 om 10:02
Tja, lekker opportunistisch. Volgens de Voetbalzone highlights van 2013 zou Frank de Boer nu al 4 keer de Champions League hebben gewonnen
 
VoetbalVreugd
 
3
24 september 2018 om 10:02
Ik zie in Van Bommel wel een echte trainer. Een natuurlijke leider. Vind het alleen altijd lastig in te schatten hoe groot de impact van een trainer op een team is. PSV doet het uitstekend, maar aan de andere kant: ze hebben ook de beste selectie in jaren. Dus vind die laatste zin van Waterreus wat aan de vroege kant
 
NJfromVOL
 
10
24 september 2018 om 10:02
Opportunisme viert weer hoogtij en Waterreus draaft lekker door
 
Marrekie
 
6
24 september 2018 om 10:02
Ooh oh oh. Dit was ook dezelfde van Bommel die paar dagen geleden nog te naief was om tegen Barca gewoon te blijven spelen en er dus niks van kon. Hou nou op man. Helemaal van zo'n weggever als die Waterreus. Al die pers maakt zich echt belachelijk
 
Edo
 
1
24 september 2018 om 10:17
Dat was Driessen, die tel ik sowieso niet mee. Er zijn zoveel lui die hun mening geven, logisch dat er verschillen in zitten. Over Ajax lees ik nu ook dat ze te weinig teamspelers hebben. En dat na een geweldig begin van het seizoen, en 1 nederlaag bij je grootste concurrent. Het zal allemaal wel. Van Bommel doet het vooralsnog hartstikke goed. Die wedstrijd van gisteren maakt hem nog geen wereldtopper. En als ze een keer verliezen betekent het ook niet dat hij er direct niks meer van kan. Laat al die commentatoren maar lekker opportunistisch zijn.
 
ajaxalmelo
 
4
24 september 2018 om 10:02
Hahaha Waterreus heeft teveel naar astrotv gekeken. Iedereen is al massaal spelers aan het ophemelen, maar hij weet zelfs al zeker dat Van Bommel de CL gaat winnen. Daar kan Joke zelfs niet tegenop. Maar oke, hij kan best een goeie trainer worden. Je kunt dit soort dingen alleen nog niet gaan roepen, PSV heeft op dit moment een sterke selectie en Ajax had ook wel een beetje een 'offday'
 
Jaapvan Haafte
 
5
24 september 2018 om 10:07
Oh, tegen Barca was het niks en paste Bommel zich niet aan en winst tegen Ajax en hij wint de CL gelijk. En dan ook nog van Waterreus, beetje hoog 'wij van WC eend' gehalte. Het gaat nu prima, verliezen van Barca, dat kan, maar laten we niet door gaan draven.
 
ajaxmwforever
 
1
24 september 2018 om 10:09
Manman die van bommel heeft net als ten hag een prima selectie. Daar kan iedere trainer mee winnen. De kunst is om in wedstrijden als Barcelona punten te pakken. Ajax thuis winnen is leuk maar is niets nieuws de afgelopen jaren. Ik denk dat het in de arena zou andersom kan zijn. Maar om nu gelijk te beweren dat van bommel na 10 wedstrijden een wereldtrainer is gaat echt te ver. Laat hem eerst prijzen pakken. Hij presenteert zich goed, maar voor de rest moet echt nog blijken. Want als hij trainer van de Graafschap was geweest stond ie nu ook ergens onderaan.
 
stefano360
 
2
24 september 2018 om 10:31
Barcelona heeft wel 25 van de laatste 27 CL thuisduels gewonnen en 2 gelijk dat lijkt mij voor iedere ploeg in Europa een mission impossible. Ik ben het wel met je eens dat Psv thuis tegen Inter en Spurs moet laten zien wat ze waard zijn. En met 6 of 7 punten een 3e plek veroveren zou voor mij een geweldige prestatie zijn. En gezien de aankopen van Ajax vind ik een 3-0 thuisoverwinning niet de normaalste zaak van de wereld. Velen zagen het als een 50/50 partij met een licht voordeel voor Ajax. Tot nu toe presteert Van Bommel boven verwachting goed en dat mag best gezegd worden. (zag ergens voorbij komen dat Psv de beste seizoensstart heeft sinds deze eeuw).
 
ajaxmwforever
 
1
24 september 2018 om 10:45
Hij doet het zeker goed. Ze staan nu al dik bovenaan. Maar de uitspattingen van waterreus die ik sowieso al niet echt serieus kan nemen, neem ik met een korreltje zout
 
stefano360
 
1
24 september 2018 om 10:56
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de meeste 'analisten' een hoop onzin zie verkopen haha. Ik neem het ook niet al te serieus, maar probeer wel vaak nuance in het onderwerp te vinden.
 
Kevin1989
 
1
24 september 2018 om 10:49
@ajaxmwforever een beetje aparte reactie. Je moet met een club zoals PSV bij Barca winnen om een toptrainer te kunnen zijn? Zelfs ‘topteams’ vierliezen vaak in camp nou(zelfs met harde cijfers). Zijn die trainers van die clubs dan zo slecht? Of kom je eigenlijk weer terug bij je eigen punt; elke trainer kan met Messi in zijn team domineren in camp nou, daar hoef je geen toptrainer voor te zijn? De wedstrijden van Ajax in CL (voorronde) stellen ook niets voor je speelt immers tegen andere clubs als Barca. Ik ben het eens dat van Bommel nu teveel veren in z’n reet krijgt, maar aan de andere kant is het een goede prestatie en begin als coach zijnde. ‘Ajax thuis winnen is leuk maar is niets nieuws de afgelopen jaren’ dat doet niets af aan de prestatie. En tevens de helft van voetbalzone en vele analisten dachten we even dat Ajax zou gaan winnen. Misschien draaide van Bommel wel middenmoot met de graafschap, wie zal het zeggen?
 
ajaxmwforever
 
0
24 september 2018 om 12:42
Ik zei punten pakken of iig acceptabel niveau neerzetten, dus niet met 4-0 naar huis gestuurd worden. Het is te makkelijk om toptrainer genoemd te worden als je met het beste materiaal van de eredivisie (samen met Ajax) wat wedstrijden wint tegen laagvliegers. Als hij daarbij eerst prijzen toevoegd aan z'n trainers CV wordt het een ander verhaal. Dat hij naast de jc schaal greep hoor ik niemand meer over?
 
Diego_Forlan
 
5
24 september 2018 om 10:12
Na de Engelsen zijn we hier toch wel zo'n beetje wereldkampioen eigen spelers/trainers ophemelen. 6 wedstrijden onderweg en we hebben onze messias eindelijk gevonden hoor...
 
fct1981
 
1
24 september 2018 om 10:14
We waren net blij dat Ronald niet meer zoveel bij studio voetbal etc. wordt uitgenodigd, ook niet zomaar. Moet je van die pro PSV columns van hem lezen. Tuurlijk doet vanBommel het goed, maar om gelijk te gaan roepen van wint de cl met Bayern wel even. Net als Ten Hag goede selectie, wat een bult verbloemt.
 
Raubaht
 
0
24 september 2018 om 10:15
Zullen we even indimmen met al dat gehype de laatste tijd. Nu weer van Bommel dat een toptrainer in wording is. Met alle respect maar we zijn net bezig. Natuurlijk doet die het in de competitie goed maar dat deed de Boer ook en dat is een absolute matige trainer gebleken. Conclusies kan je naar mijn mening pas trekken op basis van Europese wedstrijden, laten we eerst afwachten hoe van Bommel zich met PSV in de CL manifesteert. Het begin was in ieder geval dramatisch. Weet hij met PSV in deze zware CL poule te overwinteren dan kan je spreken van een succesvolle trainer en misschien een toekomstige toptrainer.
 
Kevin1989
 
0
24 september 2018 om 11:10
@raubaht Ben het deels met je eens. Ik begrijp je reactie dit is misschien vergelijkbaar met spelers die worden gehyped, bijvoorbeeld het citaat ‘kwestie van tijd voordat frenkie bij barca speelt’ die zou zich in jouw optiek dan ook meerdere wedstrijden moeten bewijzen op Europees niveau voordat die conclusies worden getrokken? Europese wedstrijden zijn goede maatstaven maar er zijn er zoveel meer. Beginnend met aspecten zoals kennis over het spelletje en communicatie naar spelers en pers. Je ziet gewoon aan alles dat dat bij v Bommel goed zit. Zo vind ik dat bij sommige spelerstalenten (oa frenkie) ook. Je ziet dat daar veel toekomst in zit ook al speelt hij de meeste wedstrijden in de eredivisie. Om een lang verhaal kort te maken; conclusies over trainen bij barca/ Bayern te kort de bocht. Maar je kunt wel zien dat hij alles in huis heeft om een topcoach te worden. .
 
Dutchman020
 
0
24 september 2018 om 10:19
Die hype rond van Bommel gaat wel ver langzamerhand. Gellukig heeft Waterreus af en toe nog wel eens een kritische opmerking.. Het doet mij heel erg denken aan Frank de Boer die binnen 3 wedstrijden bij Ajax onsterfelijk was geworden. Ik moet nog maar zien of Van Bommel zal slagen bij een andere club dan PSV.
 
Jim420316
 
3
24 september 2018 om 10:24
Remember Frank de Boer. Werd vier keer kampioen met Ajax en heeft daarna hopeloos gefaald. Het lijkt wel een soort strijd vanuit de media wie er verder omhoog geschreven kan worden, Van Bommel of Frenkie de Jong.
 
Scepticus38
 
1
24 september 2018 om 11:14
@jim420316 Je schrijft: "remember Frank de Boer. Werd vier keer kampioen met Ajax en heeft daarna hopeloos gefaald. Het lijkt wel een soort strijd vanuit de media wie er verder omhoog geschreven kan worden, Van Bommel of Frenkie de Jong". Complete onzin. FdB heeft niet gefaald, maar heeft niet de tijd gekregen om zich waar te maken. FdB is een opbouwtrainer en het is onmogelijk om in twee maanden iets op te bouwen. FdB heeft gewoon verkeerde keuzes gemaakt, al zijn het vooral zijn clubs die dat hebben gedaan omdat ze duidelijk hun huiswerk niet hadden gedaan en eigenlijk een resultaattrainer wilden. Ajax onder Peter Bosz ging ook pas na de winterstop draaien en dat leverde in de competitie ook een forse achterstand op Feyenoord op. Daarna ging het draaien en leverde dat uiteindelijk een EL finaleplaats op. Voor de winterstop stond Peter Bosz te boek als ongeschikt voor Ajax en eiste iedereen zijn ontslag, na de winterstop als een toptrainer en eiste men zelfs de scalp van het bestuur toen hij vertrok. Als Ajax net zo had gehandeld als Inter en Crystal Palace stond Peter Bosz nu bij Ajax bekend als iemand die gefaald heeft, nu zien velen hem graag terug komen. Zoveel verschil kan het maken als je werkelijk de tijd krijgt om iets op te bouwen en er ook daadwerkelijk vertrouwen in je wordt getoond.
 
MeMyselfAndI
 
4
24 september 2018 om 10:28
Wat een opportunistisch gedrag toch telkens van ons Nederlanders. Mensen die een paar weken goed bezig zijn, die kunnen meteen mee in de Europese top. De afgelopen jaren hebben wel aangetoond dat dit meestal toch iets lastiger blijkt dan gedacht. Of je het nu hebt over trainers als Cocu en de Boer of spelers als Klaassen en Bazoer. Laten we spelers en trainers gewoon beoordelen op wat zij nu kunnen en brengen. Of je het dan hebt over van Bommel of bijv. Frenkie de Jong, ze komen gewoon te kort voor dat niveau op dit moment. Het blijven echter natuurlijk prima mensen voor in de Eredivisie.
 
jolano
 
1
24 september 2018 om 10:45
Kom op zeg, hij begint pas, laten we eerst afwachten op de andere wedstrijden bij de CL, of hij doorkomt. Van Bommel is een eikel in mijn ogen, maar gun hem het beste, maar de meeste loffen hem nu en wanneer er een mindere fase komt maken dezelfde lui hem weer af, zoals dit gebeurd bij andere trainers en daar maak ik me ook wel schuldig aan.
 
Grunniger
 
0
24 september 2018 om 10:47
Wat een dagkoers gelul van Waterreus, volgende week verliest ie misschien wel en is het weer een mislukte trainer. Over een paar maanden kan je misschien zeggen of hij een goede trainer is, nu nog niet. Nu kan je alleen zien dat hij op de goede weg is er wellicht een te worden.
 
almere67
 
0
24 september 2018 om 10:49
Kom op zeg ik gun van Bommel alles maar na een zege op Ajax en 6 potjes ongeslagen niet gelijk denken dat er een 2de Rinus Michels is op gestaan. Eerst maar is kampioen worden enz enz
 
aapie
 
1
24 september 2018 om 10:50
Daar gaan we weer hoor, hij doet het een paar wedstrijden redelijk goed met PSV en hij wordt in Nederland alweer tot de nieuwe Louis van Gaal gebombardeerd. Belachelijk. En ik zeg 'redelijk' goed ja, want zo bijzonder is het tot nu toe allemaal niet. Dat PSV bovenaan staat is volstrekt normaal, een overwinning op Ajax is ook niet zo heel bijzonder voor PSV en dat ze een voorronde in de CL overleefd hebben tegen, wie was het ook alweer, Bate Borisov, mag ook geen werledprestatie worden genoemd. Dat ze vervolgens in de CL met 4-0 worden afgedroogd door een Barcelona dat niet eens in topvorm verkeert (ja ik weet dat ze het wel een heel uur lang goed 'volhielden', laat zien over wat voor niveau we het nog steeds hebben: de Nederlandse Eredivisie die dus niets voorstelt. Geen enkele Europese topclub gaat zich nog direct aan een Nederlandse trainer wagen, ook niet aan een Van Bommel. Onze zogeheten 'toptrainers' moeten zich eerst maar eens zien te bewijzen in een land als Turkije of in de lagere regionen van de Premier League, waar sommige clubs in een vlaag van verstandsverbijstering nog wel eens gokje durven te wagen aan een Nederlandse trainer. Misschien dat je vlak na een incidentele grote prestatie in Europa eens de kans krijgt bij een mooie club in Duitsland, maar daar blijft het wel bij. Voordat je tegenwoordig als Nederlandse trainer - hoe goed je ook bent - in aanmerking komt voor een positie bij de Bayerns Munchens, Real Madrids en Manchester City's van deze wereld moet je eerst even écht wat gepresteerd hebben. En dat heeft Van Bommel bij lange na nog niet.
 
theo uphus
 
1
24 september 2018 om 10:54
Het is ook allemaal wel om te lachen ook hoor. Frenkie de Jong speelt een goede wedstrijd en wordt door de ene helft hier op 100 miljoen geschat en de andere helft zegt dat hij amper basisspeler is. Even later doet PSV een uitstekende zaak tegen Ajax en nou wint van Bommel de Champions League met Bayern. Als nou straks ook nog een keer een Feyenoorder iets leuks presteert dan kan heel voetbalminded Nederland elkaar weer in de haren vliegen. Om niks. Want er is nog niks te vieren. Hooguit wat blijdschap te tonen over 12 CL wedstrijden die onze topclubs mogen spelen.
 
ShadowzFR
 
1
24 september 2018 om 10:58
Psv wint 3-0 van ajax en de coach is werelds? Vind hem een goeie indruk maken, Maar laten wij als nederlanders nu eens keer niet zo verschrikkelijk wispelturig zijn. Als die volgende week 2 keer verkeerd wisselt hebben zijn bij Top Oss nog wel een plekje voor hem.
 
Scepticus38
 
0
24 september 2018 om 10:59
Opportunisme ten top. Typisch voor de voetbalwereld. Daarbij zijn de mogelijkheden bij een club als Bayern ongekend en hoef je niet perse een toptrainer te zijn om met Bayern de CL te kunnen winnen. Als hij dat met PSV zou weten te bewerkstelligen, dan zou hij pas bewijzen een toptrainer te zijn.
 
 
0
24 september 2018 om 11:22
Ik weet wel wat Tommie Beugelsdijk over deze uitspraken zou zeggen..
 
DeSteek77
 
1
24 september 2018 om 12:43
Rustaaaaaghh . Inderdaad ja. Waterreus is natuurlijk erg chauvinistisch in zijn commentaar over Psv. Dat zal niet zomaar gaan veranderen. Overigens gaf ik vorig seizoen al aan in van Bommel een sterke coach te zien. HEt begin mag er in ieder geval wezen, maar of hij door kan groeien tot topcoach is natuurlijk de vraag.
 
wanny
 
1
24 september 2018 om 11:33
Hij doet het goed in de Nederlandse competitie. Maar al had Frans Korver voor de groep gestaan, dan had PSV waarschijnlijk ook bovenaan gestaan. Er is weinig tegenstand in de eredivisie en van Ajax thuis wint PSV vrijwel altijd. Als ze nou tegen Barcelona hadden gewonnen dankzij een ingenieus tactisch plan, dan had je wellicht dit soort uitspraken al kunnen doen. Maar daar werden ze gewoon weggetikt.
 
JasperSJ
 
2
24 september 2018 om 11:35
Jaja.. Van Bommel is God. Kroonprins van het Nederlands voetbal. Over vijf jaar is Van Bommel al drie keer wereldkampioen geworden en heeft hij 8 CL's gewonnen waarna hij Fortuna Sittard aan het landskampioenschap helpt en de nobelprijs wint voor het per ongeluk ontdekken van het medicijn tegen Aids nadat hij een ingeving kreeg door het continue knuffelen van het arbitrale team tijdens wedstrijden. Mark van Cruijff.
 
wtfunk
 
1
24 september 2018 om 11:38
Ben ik de enige die Mark van Bommel (vooral in interviews) erg arrogant en chagrijnig over vindt komen? Zo'n uitstraling van: 'En wie mag jij wel niet wezen?' Houdt niet zo van zulke mensen, het voelt te gemaakt. Iemand die dit wel natuurlijk had was Bosz.
 
Kevin1989
 
2
24 september 2018 om 12:02
@wtfunk ik denk dat jij een van de weinige bent inderdaad. Het feit dat je jouw mening verkondigd(‘iemand die dit wel natuurlijk had was Bosz’) als feit zegt genoeg
 
rubje
 
0
24 september 2018 om 12:22
Mooi om te zien dat het van Bommel nu even allemaal mee zit, ik vond dat zijn carrière als voetballer bij psv niet echt mooi werd afgesloten. Laatste seizoen was het toch vooral een record aan gele kaarten pakken. Wat een verschil met Cocu die in zijn laatste wedstrijd een doelpunt maakt en dat PSV dan net op doelsaldo kampioen wordt. Zou mooi zijn als van Bommel in ieder geval net zoveel prijzen wint als Cocu als trainer bij Psv. Wat ik me wel afvraag wie is eigenlijk bij Ajax van de generatie van van Bommel? Bij cocu was het de boer die in dezelfde tijd het als voetballer maakten(en dus ook leuk was om beide tegelijk als trainer te zien), maar heb het idee dat van Bommel in zijn tijd van voetballer ook al de absolute uitblinker was en er in die tijd bij Ajax ook niet echt iemand rondliep, dat kwam een paar jaar later met de Jong, Sneijder en van de Vaart. Maar die zijn een aantal jaar jonger en nu allemaal nog bezig met laatste seizoen(en) als voetballer.
 
WMKBT
 
0
24 september 2018 om 12:42
Ja vooral dat gevalletje in Barcelona met die spelers heeft hij als een toptrainer afgehandeld, gezien de 4-0 nederlaag... zucht!
 
Mattiaspsv
 
0
24 september 2018 om 12:54
Het opportunisme viert weer hoogtij, na een paar slechte wedstrijd kan hij er niks meer van waarschijnlijk. Ik denk wel dat Van Bommel een goede trainer is, we moeten echter nog maar zien waar het schip strandt. Ik neem Waterreus sowieso niet serieus, die man kraamt al jaren niks anders dan onzin uit.
 
7900GT
 
1
24 september 2018 om 12:59
Krijg steeds meer hekel aan van Bommel met zijn klote handelen met de vierde man (armen over hen heen) en zijn stomme manier van antwoorden geven...
 
falcao
 
0
24 september 2018 om 13:16
Nou, het lijkt me wat voorbarig maar dat hij het Bayern-gen bezit staat buitenkijf. Een winnaarsmentaliteit met uitspraken en maniertjes die voor tegenstanders vaak onuitstaanbaar zijn. Net als Hoeness, Sammer (als manager), Matthäus, Basler, Kahn, Jeremies, Jancker en dan vergeet ik er vast nog een paar.
 
Milanista94
 
0
24 september 2018 om 13:18
Waterreus is toch diezelfde gast die zei dat belgie geen potten ging breken op het wk? Vreemd dat jullie nederlanders van bommel al zien als een soort guardiola terwijl hij nog niets bereikt heeft
 
NeMJB
 
0
24 september 2018 om 13:23
The Final Form of Praising. Je zou bijna denken dat er een ophemelcompetitie is, en we met England bovenaan staan. Laten we eerst even het seizoen afmaken en dan evalueren
 
ajaxchamps
 
0
24 september 2018 om 13:24
Waterreus meent dat ie extreme uitspraken moet doen om op te vallen. Bang dat we zijn mening niet horen ofzo? Hoe kan je iemand die net een blauwe maandag hoofdtrainer is zo'n toekomst voorspellen? De berichtgeving vandaag is echt lachwekkend. Het is zo extreem opportunistisch allemaal. De Ajax selectie is opeens weer waardeloos, net als Ten Hag. Van Bommel wordt de nieuwe Van Gaal, zo'n extreme uitersten allemaal. Psv heeft het echt geweldig gedaan gisteren maar dit beslist nog helemaal niks. Een cliché misschien maar het seizoen is nog heel erg lang.
 
2010joop
 
0
24 september 2018 om 13:26
PSV heeft het opnieuw slim aangepakt. Van Bommel aanstellen en je krijgt Van Marwijk erbij. Kan bijna niet beter. Was geen fan van Van Bommel als voetballer, maar hij maakt als trainer op mij een heel goede indruk.
 
TheBrightOne
 
0
24 september 2018 om 14:36
Precies datzelfde heb ik.ook. Als speler vond ik het maar een vervelende speler, maar als coach gaat het tot nu toe uitstekend en is hij opeens ook een stuk volwassener voor de camera.
 
TheBrightOne
 
0
24 september 2018 om 14:35
Waterreus die een PSV er bewierookt, waarom bevreemd mij dat niet? Van Bommel lijkt een goede coach te worden maar ook hier is de eredivisie wel een ander verhaal, kijk naar de boer, vier keer kampioen tijdens zijn eerste jaren en in het buitenland werd het vooralsnog niets. Dus laten we afwachten voor dat we weer iemand de hemel inschrijven.
 
djkortstam
 
0
24 september 2018 om 14:44
Ik denk dat van Bommel een succestrainer gaat worden. Beginnend bij psv waar hij al iets moois aan het neerzetten is.. ook al zijn we net op weg, je ziet duidelijk zijn visie en doel en hij brengt dat prima over naar de spelersgroep. Daarna hoop ik op een Bayern of Barcelona. Na daar succes te hebben gehad denk ik dat hij een goede trainer voor het Nederlands elftal zou zijn. In mijn ogen is van Bommel wat er bij de huidige generatie mentaal onbreekt. Ik hoop dat hij deze weg kan/mag gaan volgen want ik geniet wel van hem als trainer. Ook al ben ik een Ajacied
 
Leicester
 
0
24 september 2018 om 15:16
Nou ja dat werd van Cocu ook gezegd daarnaast is Watereus nu ook niet echt een neutraal. Dat gezegd hebbende maakt Van Bommel wel een erg goeie indruk in interview. Goeie analyses en geen woord of cliché teveel. Daarnaast hoop ik dat hij Perreiro constanter kan later worden en dat hij spelers beter maakt.
 
Japie_Krekel
 
0
24 september 2018 om 15:18
Kwestie van tijd voordat Bergwijn de Ballon D'or wint. leuke uitspraken waar je nog helemaal niks mee kan. Van Bommel is pas net begonnen en we zitten nog niet eens in de winterstop of iets. hij doet het momenteel uitstekend maar laten we hem even over wat langere termijn beoordelen
 
jomar3
 
0
24 september 2018 om 15:19
Wat is dat toch in onze cultuur dat mensen zo graag ‘ de eerste die iets geroepen heeft’ willen zijn? Echt zo enorm zielig. Van Bommel is uitstekend gestart bij PSV maar kan technisch gezien nog steeds degraderen. Dus welke zekerheid heb je? Laat die man rustig zijn carrière opbouwen en roem hem om het hier en nu. Maar dat als- dan verhaal word ik zo moe van. Toptrainers als Jürgen Klopp en Tüchel hebben ook nog nooit de CL gewonnen, ook op dat gebied bestaat er 0 zekerheid en is vorm van de dag en wat mazzel bepalend. Ophemelen en afbranden is het enige wat telt blijkbaar in dit tot een zielig voetbalcultuurtje verworden land. Dumfries speelt 1 leuke pot, hop in Oranje. Frenkie de Jong speelt voor het eerst een slechte pot, hop te kort voor Barcelona. Laat ze allemaal eerst eens 2/3 seizoenen constant presteren, de Eredisie stelt namelijk heel weinig voor in vergelijking met de Europese top.
 
FrankBollegraf
 
1
24 september 2018 om 15:23
Hosanna hosanna in Eindhoven na een gewonnen partij, wow...de frustraties liggen diep daar, bijna zielig.Ook die Waterreus loopt over van diepe wrok naar Amsterdam, hoe kan het tot zover komen toch, waanzin.V. Bommel komt net kijken en hij wordt al de beoogde trainer van München genoemd...voorwaar optimisme kennelijk geboren uit wrede dromen in het verleden, sterkte vriend Waterreus
 
RBHK
 
0
24 september 2018 om 16:38
Het ergste is dat hij niet alleen de beoogde trainer van Bayern wordt genoemd maar dat "het een kwestie van tijd is voor hij de Clmet Bayern wint."
 
impulsief
 
3
24 september 2018 om 15:39
Hahaha, en dan zijn Ajacieden opportunistisch...
 
theo uphus
 
0
24 september 2018 om 15:40
De Boer werd 4 x kampioen met Ajax. Wat gebeurde er daarna ook weer met hem ? Cocu werd 3 x kampioen met Psv. Volgende week is hij klaar in Istanbul. van Bommel heeft een keer gewonnen van Ajax. En wint daarna de Champions League met Bayern ? Zeker weten ?
 
teddy69
 
0
24 september 2018 om 15:46
Nu al een top trainer Hij staat pas 6 westerijde aan het hoofd van psv Laat van bommel maar eerst een prijs winnen
 
Rudeboy65
 
1
24 september 2018 om 16:36
Zullen we even rustig aan doen? Daar houden wij van bij Psv. Geen hysterisch gedoe over onze talenten of onze trainer. De man heeft een prachtige start gemaakt met de Onzen en vrijwel alles wat hij doet is goed. Ook zijn presentatie is prima en dat hij zich langs de lijn laat gelden is prima. Zullen we het eerst even een seizoen aankijken? Tot nu toe is hij een ster, maar in hemelsnaam.... ook als je de jc schaal meetelt en die ene CL wedstrijd dan zijn we pas acht wedstrijden onder weg. Ja, hij doet het geweldig so far en daar zijn we geweldig blij mee, maar we moeten wel normaal blijven doen.
 
fcdc1
 
2
24 september 2018 om 16:47
Gelukkig er komen weer gouden tijden aan voor het Nederlandse voetbal. Van Bommel word even coach van Bayern en wint de Champions League. De Jong speelt binnen no time bij Real als vervanger van Modric en De Ligt neemt plaats in de verdediging van Barca!!!! Internationaal zullen ze wel onder de indruk zijn van al die toppers in onze hoogwaardige competitie.
 
mikebuist
 
0
24 september 2018 om 17:29
alsjeblieft schei toch uit wat toptrainer me neefje van 3 had nog voor de groep van psv kunnen staan. het tatisch onbenul wat ten hag heet had psv al de overwinning geschonken door met 1 verdediger te spelen