PSV blij met deal: 'Onze Romario werd in 1994 wereldkampioen in Umbro'
Umbro vervangt Nike, dat liefst twintig jaar de tenues van PSV leverde. De sponsorfee die wordt betaald zal ongeveer gelijk zijn. "We hebben een geweldige relatie met Nike gehad, maar we zijn erg blij met Umbro als nieuwe partner", zegt Peter Rovers, de commerciële man van PSV, tegen Voetbal International. "Umbro is vanuit het verleden een echt groot voetbalmerk. Onze Romario werd in 1994 wereldkampioen in een tenue van Umbro. Zij zien PSV als de belangrijkste partner op het Europese vasteland en daar zijn wij vanzelfsprekend hartstikke trots op."
"Onze technische staf is vanaf het eerste moment aangesloten geweest in de besluitvorming over een nieuwe kledingpartner en was direct onder de indruk van de manier waarop dit traditionele, echte voetbalmerk zich presenteerde", zegt directeur voetbalzaken Marcel Brands op de PSV-website. "De aanpak van Umbro heeft onze verwachtingen op zowel technisch, functioneel vlak als qua design overtroffen. We gaan een mooie periode tegemoet met unieke, authentieke PSV-tenues van topkwaliteit."
Umbro hoopt binnenkort de nieuwe tenues van PSV te kunnen presenteren; deze zullen iets goedkoper (vijf euro) worden dan de tenues van Nike. Wanneer PSV kampioen wordt en volgend seizoen in de Champions League actief zal zijn, zal het een eerste bonus krijgen van Umbro.