Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft 'een volkomen ander idee' dan PSV inzake het grote geld

Laatste update:

Ajax heeft een kantoor in New York en heeft samenwerkingsverbanden in China, Japan en Australië, waarbij de Amsterdammers zich willen voordoen als 'de club van de toekomst'. PSV focust op landen als Brazilië, Japan, China en Mexico. Medewerkers van PSV praten daarbij niet alleen over voetbal, maar ook over de regio Eindhoven, mondiaal bekend om de toptechnologie aldaar.

Erik ten Hag: 'Oppassen voor de vier cowboys van PSV'

De Eindhovenaren geloven dat de bekendheid van de regio uiteindelijk zal leiden tot een sterke merknaam voor de regio én PSV. Ajax heeft 'een volkomen ander idee' over de internationale strategie, met als centraal idee van Ajax als 'de club van de toekomst'. Sportmarketeer Frank van den Wall Bake stelt dat het aandeel van internationale sponsoren laag is bij de clubs.

"Ajax investeert nu in het eigen imago en durft het goede vorige seizoen te kapitaliseren. PSV heeft een uitermate creatief concept bedacht rond de regio. Het zijn eerste stappen." Uit onderzoeken blijkt dat beide clubs hun financiële plafond in Nederland zo goed als bereikt hebben, waardoor men wel internationaal móét kijken. Van den Wall Bake denkt dat Ajax internationaal makkelijker voet aan de grond krijgt vanwege het rijke voetbalverleden, met diverse internationale prijzen en topspelers.

"In een buitenlandse taxi begint iedereen over Johan Cruijff of Marco van Basten en, met alle respect, niemand over Coen Dillen of Willy van der Kuijlen. Ajax is een mondiaal merk. De prestaties van PSV zijn ook van wereldniveau, maar de naamsbekendheid zal altijd minder blijven. Ze ondervangen dat nu goed met de Brainport-stategie, daarmee dragen ze extra bij aan een intercontinentale uitstraling. Uiteindelijk zijn PSV én Ajax mondiale A-merken."

Meer nieuws

Serieuze problemen voor Feyenoord: 'De club wordt de stad uitgejaagd'
28
Kraay ziet 'achterlijke, debiele' actie bij NAC: 'Hoe haal je dit in je hoofd?!'
3
Juventus pakt na erbarmelijke wedstrijd en 2-0 achterstand toch nog een punt
5
Hans Kraay junior heeft live in de uitzending nieuws over Hedwiges Maduro
8
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
3
Milan van Ewijk diep onder de indruk van landgenoot: 'Hij is buitengewoon goed'
7

Meer sportnieuws

Het is niet (meer) mogelijk om te reageren op dit document.
Reacties