PSV laat zich bij nieuw uittenue inspireren door 1995/96 en 1996/97
Op de voorkant van het shirt is een subtiele verwijzing gemaakt naar de vlag van Eindhoven, die horizontale en verticale banen bevat. Verder is in de kraag het logo van de PSV Foundation verwerkt. Centraal op de voorkant staat het logo van Metropoolregio Brainport, de premium partner van de club. Het broekje en de kousen hebben dezelfde kleuren als het shirt. Vorig seizoen speelde PSV nog in een uitshirt dat dominant zwart-grijs was, met rode uiteinden van de mouwen.
Our new @pumafootball ???????? ??????. ????
???????????????? ???? ?????? ????'??.#FeelTheElectricity ? pic.twitter.com/bU55izM6hm
— PSV (@PSV) June 18, 2021
PSV meldt dat het tenue is geïnspireerd op het uitshirt waarin de club in de seizoenen 1995-1996 en 1996-1997 speelde. "De overwegend zwarte en paarse accenten van toen zijn anno 2021 aangevuld met mintgroen. In de binnenzijde van de kraag is dit jaar gekozen de PSV Foundation een plaats te geven als gepast eerbetoon aan het werk dat zij in de Brainportregio uitvoeren. Het design, waarin ook dit jaar de Eindhovense Vibes te zien zijn, heeft uiteraard een eigentijds design", zo klinkt het.
"Met de knipoog naar de jaren negentig spelen Puma en PSV in op een wereldwijd omarmde modetrend, waarin designs uit de nineties grote populariteit genieten. Bij de onthulling, eerder vandaag, is een hoofdrol weggelegd voor Eindhovenaar Cody Gakpo. Gakpo, geboren in 1999, gaat na het aantrekken van het shirt letterlijk back to the nineties en voetbalt daar met verschillende PSV-spelers uit die periode, zoals Ronaldo, Luc Nilis en Phillip Cocu", aldus PSV.