Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax ontkent plaagstoot richting UEFA met 'nieuwe' spelersbus

Laatste update:

Commercieel directeur Menno Geelen ontkent dat de nieuwe look een plaagstoot is richting de Europese voetbalbond. "Zeker niet. De UEFA heeft heldere regels", vertelt de directeur tegen Ajax Life. "Wij hebben ons daaraan te houden. Of we het er nou mee eens zijn of niet, we conformeren ons eraan. Het staat ons wel vrij om buiten het veld dingen te doen en die ruimte pakten we. We misten de vogeltjes woensdagavond, maar vooral de supporters. In het filmpje eerder die ochtend, lieten we blijken dat ook als ze er niet bij zijn, we weten dat ze er tóch zijn. De vogeltjes konden we daar mooi voor gebruiken."

Ajax speelt sinds deze zomer in het zwarte shirt. Met het tenue, dat half augustus officieel werd gepresenteerd, brengt Ajax een ode aan Bob Marley en zijn nummer Three Little Birds, dat geregeld in de Johan Cruijff ArenA te horen is. Op de achterkant van het originele shirt staan drie vogels afgebeeld, maar die moesten verwijderd worden van de UEFA. Het was woensdag voor het eerst dat Ajax het shirt aan de rest van Europa kon laten zien. Tot voor kort was het shirt alleen te zien in de Eredivisie.

Geelen erkent dat het een behoorlijke operatie was om de spelersbus om te turnen. "Alles moest in Istanbul gebeuren", aldus de commercieel directeur. "Van bussen regelen, tot zwart wrappen op de dag voor de wedstrijd. De nacht voor de wedstrijddag moesten de vogeltjes erop en zijn de foto's gemaakt. Creatieve collega's van marketing en media komen geregeld samen om dingen te bedenken, te toetsen en nog beter te maken. Heel veel plannen sneuvelen, maar gelukkig komt er ook veel tot uitvoer."

Meer nieuws

'Moeten we wel naar het EK met het Nederlands elftal? Ik zou gewoon afbellen'
21
KKD Elftal van de Week: Basisdebutant van De Graafschap krijgt beloning
0
Eerste job voor Van Persie lijkt nabij: oud-spits en Heerenveen naderen akkoord
25
Ten Hag fel tegenover pers na veelbesproken duel: 'Jullie reactie was gênant'
32
René van der Gijp onthult viertal favoriete spelers van Ferguson bij Man United
9
Feyenoord-fan opvallend kritisch op eigen speler: 'Hij kan er geen moer van!'
7

Meer sportnieuws

Het is niet (meer) mogelijk om te reageren op dit document.
Reacties