
Feyenoord staat op het punt om een nieuwe shirtsponsor binnen te slepen, zo meldt De Telegraaf. De Rotterdammers sluiten binnen enkele dagen een lucratieve sponsorovereenkomst met Castore, een vrij jong Brits sportkledingmerk. De sponsordeal gaat vanaf de zomer van 2023 in, als Adidas stopt met het aanleveren van de wedstrijdkleding van Feyenoord. Het wordt een contract voor zes jaar, zo voegt het Algemeen Dagblad toe.
Adidas blijft de komende anderhalf jaar de kleding voor Feyenoord nog aanleveren en neemt dan afscheid. De Rotterdammers gingen in 2014 in zee met het Duitse sportmerk en dragen sinds de zomer van dat jaar de kleding daarvan. In 2023 komt het veel onbekendere Castore de huidige shirtsponsor dus vervangen. Achter Castore zitten grote investeerders, onder wie toptennisser Andy Murray en multimiljonairs uit India.
Voor Feyenoord betekent het zijn grootste commerciële deal in de clubhistorie. En die is hard nodig, want het water staat de noodlijdende Rotterdammers sinds de coronacrisis aan de lippen. Over het afgelopen boekjaar werd een operationeel verlies van vier miljoen euro geleden.