Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barça zet eerste stap naar financieel herstel: tv-deal levert miljoenen op

Laatste update:

Barcelona maakte donderdagmiddag de samenwerking met Sixth Street bekend. De club zal door de deal in totaal 267 miljoen euro genereren. Het inversteringsfonds betaalt dus in eerste instantie 59,5 miljoen euro minder (207,5 miljoen). De accountants van Barça verwachten echter dat de waarde van de tv-gelden de komende 25 jaar verhoogt tot de afgesproken 267 miljoen, die tegen die tijd dan ook volledig wordt uitbetaald, weet Mundo Deportivo.

Voor Barcelona betekent de deal licht aan het uiteinde van een donkere tunnel. De club rapporteerde de afgelopen drie jaar steevast rode cijfers, waaronder het recordverlies van 481 miljoen euro over het seizoen 2020/21. "We activeren de economische hefbomen en voeren onze geduldige, duurzame en efficiënte strategie uit om de financiële basis van de club te versterken", verklaart voorzitter Joan Laporta in een officieel statement over de samenwerking.

Over de betrekking van externe geldschieters werd eerder in juni al gestemd op de algemene ledenvergadering van de club. Daar werd ingestemd met de verkoop van 49,9 procent van de licentie- en merchandise-afdeling en 25 procent van de tv-rechten. Vervolgens sprak Laporta over een deal die 'zeker 600 miljoen' moet opleveren. Daarvan blijkt de betrekking van Sixth Street de eerste stap. Het is niet bekend of de club met meerdere partijen in gesprek is over een overname om de rest van het beloofde bedrag te realiseren.

Het gerenommeerde Sixth Street investeerde ook al 360 miljoen euro in het stadion van Real Madrid. In ruil daarvoor mag het bedrijf 'de komende twintig jaar deelnemen in nieuwe zakendeals omtrent het Bernabéu', schrijft het fonds op de officiële website. Het Amerikaanse bedrijf droeg tevens financieel bij aan de groei van Spotify, de nieuwe shirtsponsor van de Barcelona. "We geloven in de strategie van Joan Laporta en Barcelona en zijn er trots op dat een van de meest succesvolle clubs in het voetbal ons heeft gekozen als hun partner", deelt Alan Waxman, directeur van het bedrijf, mee.

Meer nieuws

Driessen maakt zich grote zorgen om Oranje richting EK: 'Belooft weinig goeds'
0
'Basisklant Feyenoord raakt geblesseerd; meespelen in bekerfinale zeer onzeker'
9
The Athletic noemt 2 Nederlanders als geschikte opvolgers Ten Hag bij Man United
4
'Gimenez wil per se weg bij Feyenoord; drie absolute topclubs staan klaar'
53
De swingende Brit die als speler van Real een staande ovatie kreeg in Camp Nou
0
Hoe gaat het nu met? 10 voormalig transfertargets van Feyenoord
6

Meer sportnieuws

Het is niet (meer) mogelijk om te reageren op dit document.
Reacties