Sergiño Dest vertrekt uit Eindhoven: PSV licht koopoptie niet
Donderdag, 9 mei 2024 om 20:06

Sergiño Dest lijkt PSV te gaan verlaten, zo melden Voetbal International en het Eindhovens Dagblad donderdagavond. Het besluit komt vanuit de Eindhovenaren, zo klinkt het. PSV had een koopoptie, maar de club gaat die, zo hebben alle betrokken partijen overlegd, naar alle waarschijnlijkheid niet lichten.

Dest is op dit moment in de Verenigde Staten, waar hij geopereerd gaat worden aan zijn knie. Daarna gaat hij normaal gesproken per 1 juli weer terug naar Barcelona, waar hij verder zal revalideren.

De kans is groot dat hij zijn contract in Barcelona gaat uitdienen, al kan hij vanaf de komende winterse transferperiode weer vrij onderhandelen met andere clubs, waaronder PSV.

PSV zou graag met hem doorgaan, maar op dit moment hebben alle partijen besloten dat het de beste oplossing is om de koopoptie niet te lichten. Mocht Dest, die herstelt van een kruisbandblessure, al voor de start van de tweede seizoenshelft fit zijn, dan zouden de Eindhovenaren zich opnieuw kunnen melden.

In Barcelona beschikt Dest nog over een contract dat hem tot medio 2025 aan de club verbindt. In Catalonië krijgt hij volgens de berichtgeving 'een fors salaris', dus het lijkt logisch dat hij zijn contract gaat uitdienen.

De Eindhovenaren moesten circa tien tot elf miljoen euro betalen om hem nu al onder contract te krijgen, maar dat is in combinatie met het gewenste salaris niet haalbaar, zo luidt de conclusie.

"PSV was tot vlak voor de blessure van Dest volop in overleg met de Spanjaarden en het management van de speler om hem per direct over te nemen. Zijn kniekwetsuur heeft de druk van die situatie gehaald", zo schrijft het ED.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste PSV-nieuws? Word nu lid van het PSV Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
18:41
18:41
Arne Slot komt met eerste reactie na aankondiging transfer naar Liverpool
3
   
18:25
18:25
Babangida laat in videoboodschap van zich horen na mooie actie Vitesse en Ajax
1
   
18:13
18:13
'Naar Ajax? Ik zou het nooit doen als ik hem was. Dat gekkenhuis...'
12
   
18:01
18:01
Slot verlaat Feyenoord voor Liverpool en wordt duurste Nederlandse trainer
18
   
18:00
18:00
VZ Team van de Week: Feyenoord hofleverancier na afscheidswedstrijd Arne Slot
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (75)

 
messi_123
 
14
9 mei 2024 om 20:10
Jammer dat Dest niet bij PSV blijft doet het daar echt fantastisch en tis ook beter voor zijn ontwikkeling.
 
EredivisieAjax
 
31
9 mei 2024 om 20:12
Ja, niet goed genoeg voor de top maar kan wel erg goed zijn voor de top van Nederland
 
caribbean
 
21
9 mei 2024 om 20:40
@eredivisieajax, niet helemaal eens dat hij niet met de top mee zou kunnen. Als je Dest eens bij Psv zag is hij echt van wereldklasse, eenzelfde klasse liet hij ook af en toe ook bij Barca zien maar hij moet constant hierin worden. Bij Psv vond ik hem iedergeval constant. Daarnaast bij een speler als Dest moet je gewoon je team omheenbouwen, dan gaat hij je zoveel brengen.
 
Zanazanyan
 
103
9 mei 2024 om 20:55
Je team om een back heen bouwen? Zeg wat?
 
Pedri16
 
13
9 mei 2024 om 21:07
Zie je een Bayern munchen al hun om Sergino Dest heen bouwen? Ik niet. Verder heb ik echt geen klasse gezien bij Dest bij Barcelona. Hij had één hele goede wedstrijd. Ik meen tegen Sociedad. Verder was het echt vrij matig.
 
caribbean
 
10
9 mei 2024 om 21:08
@zan, als je je verdiept in hoe Psv speelde snap je misschien een beetje wat ik bedoel. Met Bosacgli, Ramalho en Teze had Psv drie verdedigers staan die prima het verdedigend werk deden. Dit gaf Dest meer vrijheid en ruimte om op te komen. Daar doel ik op, het zijn simpele details die Psv dit seizoen liet excelleren. Als je ervan wilt maken dat je je complete team om een back heen moet bouwen ook prima.
 
arsenal890
 
20
9 mei 2024 om 21:15
Spelen in de Eredivisie ga is toch niet vergelijken met Italië of Spanje? Heeft kansen zat gehad bij barca en Milan maar kwam gewoon tekort. Is meer voor het niveau eredivisie,
 
memphisdepay
 
5
9 mei 2024 om 21:32
@Arsenal890, Wat een onzin. Je beseft je wel dat je het over hele grote clubs hebt, het is zeker geen schande als je dat niveau voor je 22-23 niet aankan. Zo zullen er bij Arsenal ook wel een paar spelers zitten die dat niet konden op die leeftijd.
 
messi_123
 
1
9 mei 2024 om 22:04
@EredivisieAjax Inderdaad voor de absolute top komt ie gewoon zwaar te kort helaas.
 
DNSDKR
 
0
10 mei 2024 om 07:47
Ik denk dat ie bedoelt dat Dest top is als je met opkomende backs speelt zoals Leverkusen dan doet. Dest doet dan niet onder voor een Frimpong.
 
eceb99
 
18
9 mei 2024 om 20:13
Met zo'n zware blessure is het wel normaal dat psv het niet aangaat.
 
Psv-er!
 
26
9 mei 2024 om 20:24
Ik denk dat ze die 10 miljoen niet willen betalen om hem in de winter een flinke tekenbonus te geven. Dan kan je die transfersom beter gebruiken om het salaris te drukken want dat was ook een obstakel. 6 miljoen per jaar bij Barca geloof ik.
 
Formus
 
18
9 mei 2024 om 20:31
Ik denk dat Dest zelf niet wil. En dat het zo prima gecommuniceerd eerst voor de partijen.
 
RyanGarcia
 
3
9 mei 2024 om 20:37
En dan een half jaar op de bank laten verpieteren bij Barca?
 
DeEchteAjacied
 
7
9 mei 2024 om 21:13
Wat denk je van een hele poos revalideren? Kan je beter revalideren voor €6 mln per seizoen dat wat PSV te bieden heeft… Geef die jongen eens ongelijk.
 
London Calling
 
0
10 mei 2024 om 13:25
@Psv-er! Het kan natuurlijk altijd dat hij alsnog naar PSV gaat, maar ik denk niet dat PSV gaat wachten met het halen van een nieuwe back tot de winter in de hoop dat een nu zwaar geblesseerde speler dan direct weer in kan stromen. Ook al omdat de contracten van de overige backs nog maar een jaar doorlopen (teze en Mauro Junior) of deze zomer aflopen (van Aanholt en Sambo). Je kan ook moeilijk de competitie en CL in gaan met alleen de blessure gevoellige Mauro Jr en Teze die vervolgens mogelijk transfervrij vertrekken. Het kan natuurlijk altijd dat ze in de winter toch weer bij hem uitkomen, al is het maar voor volgend seizoen, maar je moet nu ook iets lijkt me.
 
Parelmoer94
 
6
9 mei 2024 om 20:13
Inderdaad, ik was er al een beetje bang voor. Zo'n back gaat PSV denk ik niet meer krijgen, tenzij ze heel diep in de buidel willen tasten.
 
barcalover123
 
38
9 mei 2024 om 20:27
Niet meer krijgen? We hebben Willens gehad, Arias en Angelino om paar op te noemen afgelopen jaren. Goeie spelers komen en gaan.
 
PSVMANUNITED
 
5
9 mei 2024 om 21:21
Ongeacht wat je ervoor terugkrijgt was dit eigenlijk wel een risico wat je niet had kunnen nemen, dus wat mij betreft is het prima zo. Dest was richting het einde van het seizoen fantastisch, maar hij blijft gewoon zijn mankementen houden. Hij is op links eigenlijk gewoon beter dan rechts, maar dat zorgt er wel voor dat je van de linkerkant alleen maar indraaiende voorzetten kan verwachten wat voor een spits vaak moeilijker verwerken is en zijn verdedigende zwaktes komen nog meer bloot te liggen. Hij is defensief al zwak, maar als rechtsbenige linksback een rechtsbuiten is geen verdedigen aan als je de defensieve kwaliteiten van Dest hebt. Dat wordt dit seizoen altijd opgevangen door een hangende Teze en de linksbenige Boscagli die de rechtsbuiten van de tegenstander opvangt, maar die noodzakelijke shift maakt je spel wel een stuk voorspelbaarder. Dat alles staat dus ook nog eens in het licht van het feit dat je een zwaar geblesseerde speler koopt waarvan je maar moet hopen dat hij net zo goed wordt als voor zijn blessure. Ik heb van hem genoten dit seizoen en voor een lagere transfersom en salaris had ik hem er graag bij gehouden, maar voor het nu is het beter dat PSV daar vroegtijdig een beslissing in neemt en hoop ik dat er snel een nieuwe linksback gepresenteerd wordt. Overigens is Angelino ook nog maar 27. Ik weet dat hij een enorme terugval heeft, maar als Roma de koopoptie niet licht is die waarschijnlijk voor een zacht prijsje op te halen en in de Eredivisie was hij wel echt heel erg goed.
 
Pesso-PSV
 
0
10 mei 2024 om 00:56
Voor Dest is psv nog niet voorbij hoop ik. Na dat zijn contract afgelopen is. Kan hij weer PSV’er worden. Dat zou mooi zijn.
 
Jaylen2005
 
11
9 mei 2024 om 20:10
Malacia als opvolger?
 
Martyn7
 
5
9 mei 2024 om 20:14
Wat zeg jij nou? Daar is al een jaar niks van vernomen. Dan zou het logischer zijn met Dest verder te gaan.
 
Jaylen2005
 
5
9 mei 2024 om 20:16
Hij traint gewoon weer mee met Man U
 
Martyn7
 
1
9 mei 2024 om 20:44
Ja, maar een jaar niet gespeeld. Hoe zou dit een opvolger van Dest kunnen zijn? Overigens stond Dest toch rechtsback? Malacia is zo links als wat.
 
memphisdepay
 
13
9 mei 2024 om 20:48
Dest was het hele seizoen linksback. Dat hij een jaar niet gespeeld heeft zegt mij niet zoveel, daarnaast heeft PSV ook nog Mauro. Hij heeft het in ieder geval eerder bij Feyenoord laten zien dat hij op die positie goed genoeg zou moeten kunnen zijn voor PSV.
 
DNSDKR
 
0
10 mei 2024 om 07:48
Is niet zo gek. Dest deed het voor zijn komst naar psv ook niet geweldig. De kans dat Malacia opbloeit onder de vleugels en in het systeem van Bosz is best aanwezig.
 
SergioRamosHM
 
2
9 mei 2024 om 20:23
Waar komt deze vraag dan ineens vandaan? Is hij ooit in verband gebracht met PSV?
 
DieHalveMalle
 
18
9 mei 2024 om 20:25
Zou best kunnen. Psv is best gek op afdankertjes.
 
Yoda
 
4
10 mei 2024 om 09:22
Liefst wel de afdankertjes waarmee je op een straatlengte afstand op de rest kampioen mee kan worden in Nederland.
 
JNPSV
 
24
9 mei 2024 om 20:11
En dan aankomende winter transfer vrij naar psv gaan met een hoger salaris?
 
Robinde Bruyn
 
7
9 mei 2024 om 20:29
Want zijn contract loopt af in de winter?
 
DNSDKR
 
0
10 mei 2024 om 07:52
Zou kunnen. PSV is niet een club die gemakkelijk 10 mln neerlegt en al helemaal niet voor een geblesseerde back. Dus in dat opzicht snap ik de keuze wel. Echter, Barca zal hem willen verkopen. Dat kan in de winter, mits fit, aan psv en dan starten de onderhandelingen opnieuw. Maar er bestaat natuurlijk een kans dat een andere club er met Dest en Barca in zomer uitkomt en zijn revalidatie voor lief neemt. Dan heeft psv het nakijken.
 
London Calling
 
0
10 mei 2024 om 13:32
Dat geloof ik niet, PSV zal tot de winterstop toch ook iets moeten met de back posities. Het lijkt mij nogal een gok om te wachten op een zwaar geblesseerde speler terwijl ze niet heel breed in de backs zitten. Daarnaast zal Dest als (bijna) transfervrije speler ook andere opties krijgen.
 
Feliix
 
16
9 mei 2024 om 20:11
Grote aderlating, echt een fan geworden van hem ondanks dat ik skeptisch was toen ze hem haalden. Of zal dit onderhandelingstactiek zijn?..
 
eceb99
 
4
9 mei 2024 om 20:14
Hij heeft hierna nog een naar contract en met zo'n blessure ga je geen geld voor hem neerleggen. Wanneer hij beter is zal psv wel weer aankloppen denk ik
 
maurootje
 
2
9 mei 2024 om 20:29
Zeg, gezien je profielfoto ben jij een psv fan; even een vraag, dat Dest het aanvallend en voetballend het goed doet, was in lijn der verwachting, maar is hij defensief ook beter geworden? Bij Barcelona en AC Milan werd hij echt met gemak en relatief vaak voorbij gelopen. Zo’n Dest, dat zie ik eigenlijk nooit meer in een topcompetitie bij grote club… of heeft hij defensief ook stappen gemaakt?
 
Feliix
 
13
9 mei 2024 om 20:38
Ik vind dat best moeilijk te zeggen. Naar mijn idee is hij eigenlijk te goed voor PSV, en hij heeft verdedigend echt stappen gemaakt. Heb wel het idee dat hij positioneel beter geworden is en dus vaak verdedigend wel beter staat. Zal nooit echt een topper worden qua verdediger, maar technisch een fantastische voetballer ook, en ook nog eens heel snel waarmee hij veel kan compenseren
 
sloep01
 
1
9 mei 2024 om 20:46
Ja maar dit is de eredivisie daar kan je redelijk uitblinken plus dat PSV een het goed team had , dus een grote aderlating zal het imo niet zijn hoor .
 
MT87
 
6
9 mei 2024 om 20:46
Bij Milan was hij echt tragisch ja en bij Barca heb ik hem ook veel gezien, ook niks. Het kan best dat het veel uitmaakt dat hij nu vanaf links komt, maar ook als ik het vergelijk met het begin van dit seizoen vind ik dat hij enorme stappen heeft gezet verdedigend. Denk dat Bosz hierin vakwerk heeft geleverd. Dat nonchalante en vrijblijvende is er helemaal uit. Één kanttekening, bij Barca en Milan was hij bovenal het slechts in de 1op1 , dan lag hij bij het minste of geringste op z'n kont. Bij PSV heb ik hem zelden hierin getest zien worden. Scheelt bij hem (net als bij Teze) enorm(!) als het team ver naar voren speelt.
 
maurootje
 
5
9 mei 2024 om 20:47
Verdedigen is grote deels positionering en weten wanneer je wel of niet moet instappen. Dus dat zou een goed teken zijn. Snelheid heeft hij gelukkig
 
OnsBerry
 
1
9 mei 2024 om 22:03
Het was natuurlijk genieten van Dest dit seizoen, maar de Eredivisie (mede door de tactiek van Bosz) is een speeltuin voor hem. Lekker in balbezit naar voren, dan kan hij excelleren. Er zijn een paar wedstrijden geweest waarin hij tegen een snelle en behendige buitenspeler stond. Dan zag je toch doorschemeren dat hij geen topper op defensief vlak is. Alleen is hij defensief gewoon weinig getest dit seizoen.
 
Yoda
 
0
10 mei 2024 om 09:24
Wat Dest nog allemaal zou kunnen, of niet kunnen, bij andere clubs maakt mij toch helemaal niks uit. Bij psv is hij van waarde. En daarmee speelt hij 90 procent van zn duels in de eredivisie dus geweldig als hij daar uitblinkt.
 
appie1405
 
3
9 mei 2024 om 20:12
Volgende zomer gratis op te halen
 
NJfromVOL
 
14
9 mei 2024 om 20:13
Ja, kost niks... geen tekengeld, geen torenhoog salaris en geen bonussen
 
IJsberg
 
9
9 mei 2024 om 20:18
Salaris krijgt ie toch wel. Hij gaat niet voor 250k per jaar staan voetballen natuurlijk. Tekengeld zou die ook ontvangen, al zal die wel lager zijn dan wanneer je hem uit zn contract oppikt. Maar 10 miljoen transfersom + 2 miljoen aan tekengeld voor zaakwaarnemer en speler + salaris of 0 transfersom + (laten we hoog gaan zitten) 6 miljoen tekengelden + salaris. Scheelt toch gauw de helft..
 
NJfromVOL
 
2
9 mei 2024 om 20:20
En er zijn dan geen andere opties dan PSV ?
 
memphisdepay
 
0
9 mei 2024 om 21:00
Natuurlijk wel. Dat is het risico dat PSV neemt. Maar 10 miljoen neerleggen voor iemand die een zware blessure heeft is natuurlijk ook een groot risico, tel daarbij ook nog is een hoog salaris. Aan de andere kant is voor Dest PSV ook wel weer een lekkere club om terug te keren na zo’n blessure. Dat moet je ook niet vergeten.
 
Backcorner
 
4
9 mei 2024 om 20:12
Zonde zeg. Voor de Eredivisie een aanwinst. Hoe vaker je dat soort spelers weet te behouden, hoe beter het niveau hier wordt. Ik denk overigens dat door vooruitgang in trainingstechnieken er ook steeds meer betere spelers beschikbaar zijn voor clubs, met als gevolg dat het niveau van competities dichter naar elkaar toe kruipt. Maar goed, dat is wellicht een foute observatie.
 
TVL11
 
4
9 mei 2024 om 20:13
Tja jammer maar het zou anders echt een enorm risico zijn.
 
chilaverton
 
3
9 mei 2024 om 20:13
Logisch, je gaat geen speler binnen halen voor 10 miljoen die er een jaar uit ligt en 4 miljoen per jaar pakt.
 
kabouterpost
 
6
9 mei 2024 om 20:13
Typisch weer voor PSV om zometeen wel 15 miljoen neer teleggen voor een aanvaller. Onze verdediging blijft altijd een zorgenkindje door dit soort dingen. Verdediging dit seizoen heeft bij elkaar een aankoopwaarden van 5 mil gehad….
 
eceb99
 
10
9 mei 2024 om 20:16
Hij heeft een zware blessure opgelopen en gaat pas begin juli geopereerd worden, dus hij zal waarschijnlijk pas na de winterstop klaar zijn om te spelen. Logisch dat psv het niet doet
 
Primetime
 
3
9 mei 2024 om 20:29
@eceb99, per juli gaat hij naar Barca. Operatie gebeurt nu in Amerika. Zou ook totaal niet logisch zijn om daar 2 maanden mee te wachten
 
ImmerNeutraal
 
1
9 mei 2024 om 20:47
Die aankoopwaarde maakt toch precies niks uit. Als je voor zo weinig wel een Boscagli hebt, moet je niet duurder gaan zoeken. Even ter vergelijking, wat moet de keeper van PSV dan zwak zijn, gezien hij gratis was...
 
Davilla_7
 
12
9 mei 2024 om 20:14
Begrijpelijke keuze helaas. Wordt nog wel eens onderschat wat voor een enorme investering dit qua transfersom en salaris zou betekenen voor PSV. En dat voor iemand die waarschijnlijk nog minimaal een jaar nodig heeft voordat hij weer op niveau is. Neemt niet weg dat ik echt genoten heb van Dest dit seizoen. Fantastische back
 
HallaHollanda
 
8
9 mei 2024 om 20:14
Beetje sensatie creëren deze titel. In het Artikel van ED staat dat ze hem gewoon in de winter gaan halen. Slim toch? Geen salaris hoeven te betalen terwijl hij aan het revalideren is.
 
STORING
 
4
9 mei 2024 om 20:17
Jammer maar prima. Dan weten wij fans gelukkig al vroeg hoelaat het is. Mauro Jr de kans geven op linksback en daar een concurrent voor halen. Dest was een absolute sterkhouder maar hij zal dit kalenderjaar niet meer in actie komen en zijn salaris van 3-4mil zou het salarishuis compleet verstoren. Verder moeten we goed begrijpen dat jongens als Dest, Tillman, Bakayoko en Teze dit seizoen ren aanzienlijke groei hebben doorgemaakt omdat ze onder de hoede van een vakman als Bosz vielen. Het is niet alleen de spelers, het is ook de coach die een hele grote rol in hun ontwikkeling heeft gespeeld. En zolang PSV zo een vakman als coach heeft zie ik liever geen huurspelers meer. Laat zo een vakman de spelers ontwikkeling die volop transferwaarde genereren want daar draait PSV op. Als PSV ook Tillman niet meer terug ziet dan zullen we balen omdat zo een fantastische speler weg is. Maar ondertussen zal het Bayern Munchen zijn die de echt grote vruchten van die samenwerking zal plukken. Net zoals PSG dat met Xavi Simons doet.
 
RAW_2408
 
4
9 mei 2024 om 20:23
Terug naar Ajax dan maar? ??
 
Eddy
 
5
9 mei 2024 om 20:29
Ik snap PSV wel. Dest is minimaal nog 7 maanden geblesseerd.
 
sprengers
 
3
9 mei 2024 om 20:40
Wie weet tekent hij volgend jaar bij PSV. Ze zouden hem 8 miljoen aan tekengeld kunnen bieden, zo houdt en Dest en PSV er wat aan over en kost het je een half jaar speeltijd mits die fit is in januari
 
Patdaddy
 
1
9 mei 2024 om 20:48
Heel slim wat PSV nu doet, als ze in de winter transfer periode terug komen kunnen ze hem veel goedkoper overnemen met een half jaar contract. En anders in januari gratis overnemen voor volgende zomer. Misschien hebben ze dat zelfs nu al afgesproken.
 
rbn_
 
1
9 mei 2024 om 21:35
Je bekijkt het nu wel heel optimistisch. Ik denk dat in de winter hele mooie clubs zich zullen melden waardoor Dest voor zijn kans wil gaan.
 
memphisdepay
 
1
9 mei 2024 om 22:07
Misschien wel. Maar je vergeet dat hij van een hele zware blessure terugkomt. Dan kom je zeker niet lekker binnen bij een nieuwe club, zeker niet als het ook nog echt een stap hogerop is dan PSV.
 
rbn_
 
1
9 mei 2024 om 22:30
Vergeet ik zeker niet maar als Dest komende winter naar PSV vertrekt dan moet ie een langdurig contract tekenen want PSV gaat natuurlijk geen 1-jarig contract aan. Dest kan dan wel wedstrijdritme opdoen maar in de zomer zal PSV de hoofdprijs vragen wat dus Dest minder aantrekkelijk maakt voor bepaalde clubs. Hij kan dan beter bij Barca blijven en daar wedstrijdritme opdoen en volgend jaar zomer naar een mooie club transfervrij vertrekken.
 
memphisdepay
 
1
10 mei 2024 om 00:48
Hoe zie je dat voor je? Zijn concurrenten zijn wel Cancelo, Balde, Kounde, etc. Denk dat je daar echt niet zo maar wedstrijdritme op gaat doen dus. Mij lijkt de kans ook groot dat hij ergens transfervrij tekent, maar als hij verstandig is dan is een terugkeer naar PSV niet onverstandig. Het is echt niet zo dat je van zo’n blessure even makkelijk terugkomt hoor en ergens transfervrij tekent en het meteen weer laat zien. Zou mij niet verbazen als hij daar helemaal niet klaar voor is volgende zomer. Want zo’n blessure kan gewoon lang duren. Dat PSV de hoofdprijs zal vragen hoeft ook niet perse zo te zijn. Als hij voor een paar miljoen komt, kun je best iets in het contract zetten zoals een clausule.
 
psvhoudoe
 
1
9 mei 2024 om 20:56
opzich niet het einde van de wereld. aan de spelers bij PSV heeft het meestal niet gelegen, we hebben elk jaar wel een kampioenswaardig elftal, het heeft vooral aan het manier van spelen gelegen de afgelopen jaren, en met Bosz aan het stuur, maak ik mij geen enkele zorgen over de laatste 2 jaar onder Peter.
 
Mattiaspsv
 
0
9 mei 2024 om 21:02
Kan in principe nog alle kanten op natuurlijk maar mocht het zo zijn dat Dest heeft aangegeven dat hij om wat voor reden dan ook een stap omhoog te maken, vind ik het in ieder geval netjes dat hij dit nu al kenbaar maakt zodat we genoeg tijd hebben om vervanger te halen.
 
Crooswijk11
 
0
10 mei 2024 om 00:31
Weet niet waarom maar iets zegt me dat deze jongen volgend seizoen terug zal keren naar ajax.
 
Musi26
 
0
10 mei 2024 om 03:43
Psv moet eerst verkopen om hem te kunnen halen (lees salaris). Brands heeft ook duidelijk aangeven dat indien ze niet verkopen dat ze naar het salarishuis moeten kijken en die is nu te hoog om hem nu al te verlengen zonder dat je 100% weet wat je gaaat verkopen.
 
Mikeyduff
 
0
10 mei 2024 om 04:52
De manier waarop Dest zich heeft gemanifesteerd hrt afgelopen seizoen, vind ik het niet raar, als Barca hem nog een kans zou geven als linksback ipv rechtsback. Alleen zonde van die blessure nu.
 
The Wolf
 
0
10 mei 2024 om 10:36
Hard spel met een geblesseerde speler die niet zielig is. Qua voetbal is het een aderlating.
 
zonde
 
0
10 mei 2024 om 10:44
Wacht even.. ze kunnen hem nu kopen voor 10 miljoen, vervolgens zijn hele revalidatie gaan regelen en dan hopen dat die begin 2025 weer kan spelen. Of ze kopen hem nu niet, laten hem herstellen etc bij barcelona en zouden hem dan “gratis” kunnen laten tekenen in januari 2025 zodat die half jaar later naar psv komt. Dus 10 miljoen + gehele revalidatie voor MISSCHIEN een maand of 4 voetbal, of even geduld hebben? Lastige keuze.
 
London Calling
 
0
10 mei 2024 om 13:43
Dan ga je er voor het gemak van uit dat hij over een half jaar of een jaar alsnog naar PSV komt. Ik denk dat het scenario eerder is dat je hem nu koopt in de wetenschap dat hij een zware blessure heeft en pas na de kerst weer kan spelen en vangt dat op met Mauro jr en/of een nieuwe gehuurde speler, En het andere voor de hand liggende scenario is dat hij helemaal niet komt, of omdat hij zelf andere opties heeft en zijn salaris een struikelblok blijft of omdat PSV zelf een andere speler aan trekt als permanente vervanger. Het scenario waarin hij alsnog komt lijkt me zowel vanuit zijn als vanuit het perspectief van PSV niet heel waarschijnlijk. Dest zal zelf, ook door zijn transfervrije status, een heleboel beter betalende opties hebben dan PSV. En PSV gaat niet wachten tot de winterstop of zelfs tot komende zomer om een kwalitatief goede nieuwe back binnen te halen als ze geen zekerheid hebben dat hij komt