Advocaat bezorgd om korte vakantie: 'Misschien handig als Ajax wat geld geeft'
Vrijdag, 19 april 2019 om 16:28

Voor FC Utrecht lonkt een korte zomerstop. De club uit de Domstad staat momenteel op een vijfde plaats in de Eredivisie, hetgeen na de reguliere competitie recht geeft op het spelen van play-offs voor Europees voetbal. Doordat de KNVB donderdag echter bekendmaakte het speelschema op de schop te gooien, eindigt het seizoen voor Utrecht mogelijk later dan gepland.

De KNVB maakte donderdag bekend dat het programma van zondag 28 april naar woensdag 15 mei verhuist en daarmee tevens de laatste en 34e speelronde wordt. Het reguliere Eredivisie-seizoen eindigt daardoor later dan gepland en het is dan ook niet ondenkbaar dat de play-offs enkele dagen na 25 mei zullen eindigen, de dag waarop normaliter de laatste wedstrijd van de play-offs wordt gespeeld. "Ze hebben al weinig vrij, hè? Stel, je eindigt de 29ste en je wint de play-offs. Dan moeten ze op 23 juni alweer beginnen. Dat is echt kort, hoor. Ik vind het allemaal een beetje krom", wordt Dick Advocaat vrijdag geciteerd door het Algemeen Dagblad

Ajax zou oorspronkelijk op 28 april in actie komen tegen De Graafschap, maar doordat de Amsterdammers twee dagen later in Londen het eerste duel met Tottenham Hotspur spelen in de halve finales van de Champions League, is besloten de volledige laatste speelronde met bijna tweeënhalve week te verplaatsen. "Ik weet niet hoe veel mensen en clubs al hun plannen gemaakt hebben? Ik weet niet hoe ze dat moeten oplossen", vervolgt de trainer van Utrecht. "Ik weet dat hier de helft van de groep de reis al geboekt heeft. En dan heb je het over één club. Dat zal je dus bij andere clubs ook wel hebben."

Advocaat vindt het in principe niet verkeerd dat er aan Ajax wordt gedacht, daar de uitstekende prestaties van de Amsterdammers in Europa mede in het belang van het Nederlandse voetbal zijn. "Maar misschien is het handig als Ajax wat geld geeft aan clubs. Ze verdienen zo veel. Misschien krijgen ze clubs dan wel mee", aldus de ervaren oefenmeester, die volgend seizoen overigens niet meer voor de groep staat bij Utrecht.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (95)

 
OverloadOfRed
 
31
19 april 2019 om 16:34
Vind het ook maar apart dat werkelijk alles en iedereen moet wijken voor ajax.
 
martijnr12
 
75
19 april 2019 om 16:40
Tja, daar kan Ajax weinig aan doen in deze. Ajax mag die wedstrijd simpelweg niet spelen en de KNVB wil dat er gelijktijdig wordt gevoetbald. Dan is dit de enige mogelijkheid als je de bekerfinale niet kunt verzetten. Dus alles moet wijken voor Ajax nu inderdaad, alleen zou dit ook zijn gebeurd als PSV in de halve finale stond.
 
HansBerkheij
 
6
19 april 2019 om 18:28
Beste oplossing is dat Ajax gewoon opgeeft voor de KNVB-beker en dat Feyenoord als een soort lucky loser de finale tegen Willem II speelt.
 
Xyzz
 
9
19 april 2019 om 18:30
Alle clubs die voor het begin van de competitie geen bezwaar tegen het programma hebben gemaakt omdat ze dachten dat een Nederlandse club toch niet tot de halve finale van de CL zou komen zijn mede verantwoordelijk en hebben dus geen enkele recht om te klagen.
 
Rvt212
 
5
19 april 2019 om 18:43
Als psv de halve finale had gehaald jad dit ook gebeurd
 
willempiedebok
 
2
19 april 2019 om 19:59
Ha ha, heel goed idee!
 
Nijogeth
 
3
19 april 2019 om 20:11
We kunnen ook gewoon die hele speelronde niet spelen en gewoon op basis van de ranglijst een winnaar aanwijzen. De hoogst geplaatste club krijgt dan de 3 punten.
 
Mr t
 
44
19 april 2019 om 16:40
Alles en iedereen moet wijken voor een Europese toekomst voor nederlandse clubs
 
Kyle66
 
29
19 april 2019 om 16:44
Dan moet je maar bij de UEFA aankloppen en hen vragen of ze de regels willen veranderen.
 
OverloadOfRed
 
4
19 april 2019 om 16:48
Waarom, deze hele soap is toxh begonnen om Ajax meer rust te gunnen ?
 
Limboroy
 
19
19 april 2019 om 16:55
Zijn regels van de UEFA. Er moeyen 2 etmalen rust tussen 2 wedstrijden zitten en dat is niet het geval als 28 april gespeeld wordt
 
Gaalmeister
 
8
19 april 2019 om 17:11
Nee OverloadOfRed, het zijn UEFA regels dat er 48 uur tussen twee wedstrijden moet zitten. Enige alternatief was geweest de wedstrijd met de Graafschap te vervroegen, wat Ajax wel wilde maar de Graafschap niet. Dan is dit de enige optie, maar dat is puur om de Graafschap en de gemeente Doetinchem tegemoet te komen.
 
Nijogeth
 
0
19 april 2019 om 20:13
En ze spelen uiteraard veel minder minuten per helft en sowieso veel minder minuten per wedstrijd. Wat zij in 2 dagen doen, dat doen voetballers in 1 dag
 
vierkantje
 
0
20 april 2019 om 08:13
Er zit toch 48 uur tussen dus voor de UEFA hoef je niets te verzetten en kan alles gewoon doorgaan.
 
Kyle66
 
11
19 april 2019 om 16:43
Als de KNVB niet de regel had dat alle wedstrijden tegelijk moeten worden gespeeld, had alleen de wedstrijd van Ajax tegen De Graafschap verschoven moeten worden.
 
Xyzz
 
0
19 april 2019 om 18:34
Nee hoor want dat hebben ze eerst geprobeerd maar bleek niet mogelijk ivm koningsdag
 
Nijogeth
 
0
19 april 2019 om 20:14
Doetinchem wilde dat inderdaad niet, maar ook de andere clubs waren niet akkoord gegaan met deze wijziging.
 
Kyle66
 
2
19 april 2019 om 20:49
@Xyzz en Nijogeth, ik zou het ook competitievervalsing hebben gevonden als alleen deze wedstrijd was verschoven. Mijn opmerking was bedoeld voor diegenen die denken dat het er enkel en alleen om gaat dat Ajax wordt geholpen.
 
bochherief
 
0
19 april 2019 om 23:33
ajax wordt ook geholpen natuurlijk, maar dat komt omdat zij de enige zijn die ver in europa zijn gekomen. dus t 1 heeft wel degelijk met t ander te maken
 
vierkantje
 
0
20 april 2019 om 08:15
Het is ook alleen maar om Ajax te helpen want als er niets gewijzigd wordt is het volgens de regels van de UEFA (minimaal 48 uur tussen de wedstrijden) nog altijd prima in orde. Dus niks aanpassen is het beste! Tenzij je Ajax wil helpen en alles daarvoor moet wijken uiteraard...
 
Linkerbaan
 
30
19 april 2019 om 16:49
Vind het ook maar apart dat werkelijk alles en iedereen niet begrijp dat dit echt niet alleen voor Ajax is.
 
OverloadOfRed
 
10
19 april 2019 om 16:57
Natuurlijk weet je zelf ook dondersgoed dat dat wel degelijk de kern is. Daar is alles mee begonnen, met die match tegen PEC. Waren de uefa regels niet zo, had de KNVB alsnog wat geschoven om Ajax rust te gunnen.
 
jaakke
 
10
19 april 2019 om 17:20
En terecht dat dit is gebeurd. Het heeft ook z’n vruchten afgeworpen, of niet? Probleem ligt simpelweg bij de knvb, die dombo’s hebben een schema gemaalt zomder serieus rekening te houden dat een club wel doorstoot in een Europese competitie.
 
Linkerbaan
 
3
19 april 2019 om 17:39
En weer zon roeptoeter die niets toevoegd in de discussie door met als als als verhalen te komen. er is geen betere oplossing, klaar punt uit.
 
vierkantje
 
0
20 april 2019 om 08:17
Als je niks wijzigt dan is er helemaal niets aan de hand omdat de verplichting vanuit UEFA 48 uur tussen de wedstrijden betreft. Dan kun je alles gewoon laten staan zoals het was! Maarja, als je Ajax wil helpen dan gooi je gewoon voor alle clubs het schema om. Dus zeg niet dat het niet is om Ajax te helpen want ze kunnen/konden alles bij het oude laten.
 
achmedn
 
5
19 april 2019 om 16:57
Alles wijkt voor de graafschap of in ieder geval de burgermeester van doetichem. Als de wedstrijd oo vrijdag of zaterdag kon was probleem opgelost. De uefa regels verbieden nu eenmaal dat ajax op zondag uitkomt. Had ajax met opzet moeten verliezen?
 
vierkantje
 
0
20 april 2019 om 08:19
Welke regel verbied dat Ajax op zondag mag spelen dan? Ik kan alleen die 48 uur regel vinden en dat is dan na afloop van de wedstrijd (zondag 16:30) tot dinsdag 16:30 en dan heb je nog bonus uren voordat de wedstrijd begint over. Dus geef mij even een referentie naar waar precies dit in het reglement staat.
 
afca0cbs
 
2
19 april 2019 om 17:04
En terecht. Beetje misplaats interessant doen als club om te zeggen dat je hele stad in paniek raakt.
 
Smale
 
41
19 april 2019 om 16:36
Jezus hoeveel mensen gaan er nog iets over zeggen. Regels zijn regels.
 
bobske
 
2
19 april 2019 om 18:07
Als we de opmerking "regels zijn regels" hanteren.... verzoek ik je om de KNVB te bellen en alles terug te draaien. De regels is/was namelijk dat er dit seizoen heen rekening gehouden zou worden met verplaatsing ten behoeve van een Europees avontuur. Dat dit toch gebeurd is overigens prima, zeker in het belang van het Nederlands voetbal. Echter heeft Advocaat een punt... de gemiddelde voetballer van pak weg Utrecht verdiend echt geen vetpot en zal door annulering ook een bedrag moeten bijbetalen. Als mijn baas in mijn vakantie een verplicht overleg plant.... moet hij mij toch ook tegemoetkomen?
 
Xyzz
 
2
19 april 2019 om 18:37
Waar haal je vandaan dat het een regel zou zijn dat er geen wedstrijden verplaatst zouden worden voor Europees voetbal?
 
Nijogeth
 
0
19 april 2019 om 20:17
Dat heeft toch helemaal niets met deze verplaatsing te maken. Deze verplaatsing moet omdat Ajax 2 volle dagen rust moet hebben volgens de reglementen. 1. Een club moet verplicht 2 dagen rust hebben voor een Europese wedstrijd 2. De hele speelronde moet op dezelfde dag gespeeld worden. Nu dus de vraag wanneer de eerstvolgende datum is die hieraan voldoet en dat is 15 mei.
 
Arnino
 
0
19 april 2019 om 22:50
Nou ze hebben dat met elkaar afgesproken. Iedereen is 't wel met die 2 dagen rust eens. Maar de knvb moet zich eens een x als een professionele organisatie op gaan stellen. Elke x hebben ze dit soort blunders. Je zult als bedrijf maar een paar van deze minkukels aan 't hoofd hebben.
 
vierkantje
 
0
20 april 2019 om 08:20
Nee 48 uur, dus dinsdag vanaf 16:30 mogen ze gewoon weer spelen als je niks aanpast.
 
Smale
 
1
20 april 2019 om 12:52
Niet waar de dag dat er gevoetbald is en de dag dat ze weer moeten voetballen tellen niet als rustdag. Dus maandag en dinsdag tellen als rustdag dus Ajax zou pas weer op woensdag migen vietballen volgens de regels van de Uefa.
 
NG87
 
5
19 april 2019 om 16:36
Ja heel raar als daar volgend jaar iedereen meer geld mee gaat verdienen in het NL voetbal. ??
 
RobStriker
 
38
19 april 2019 om 16:37
De champions league is het ultieme wat clubvoetbal betreft, snap echt wel waarom ze dit doen. Ben zelf Utrecht supporter, en als we nou eens punten gaan pakken Europees dan hoeven we helemaal niet meer die vroege voorrondes te spelen. Eigen schuld.
 
De Toekomst
 
15
19 april 2019 om 16:47
Die vroege voorrondes bieden natuurlijk ook kansen. Nederlandse clubs spelen dan ook tegen zwakkere broeders. Als ze dat eens serieus nemen en hun niveau halen, kunnen andere Eredivisieclubs ook echt wel meer punten pakken in Europa.
 
Gerard13
 
1
19 april 2019 om 16:39
De Reis al geboekt, gaat Utrecht geen playoffs spelen?
 
Boris19
 
3
19 april 2019 om 16:46
De playoff schuiven nu ook op. Dus wss is de reis geboekt na het einde van de playoffs. Alleen valt de laatste wedstrijd nu later.
 
Zytto34
 
15
19 april 2019 om 16:43
Nou ja door die punten van Ajax kun je straks 1 of 2 voorrondes minder spelen, dus indirect helpt het ook utrecht.
 
De Toekomst
 
39
19 april 2019 om 16:43
Is dit verkeerd of niet volledig geciteerd door Voetbalzone of is dit oprecht de zoveelste vraag richting Ajax om zomaar maar ergens voor te lappen? Als ik alles zo lees moet Ajax de grasvelden in de Eredivisie, vakanties van spelers en andere dingen zomaar financieren... Waarom? Omdat wij een succesvol beleid hebben? Moet Ajax bij grote transfers van Ziyech en De Ligt anders ook even grote donaties doen aan de opleidingen van de Eredivisieclubs? Waar ligt de grens? Het succesvolle beleid van Ajax levert nu extreem veel op, maar als het minder gaat zal Ajax de laatste club zijn die geholpen wordt in Nederland....
 
Kohaku
 
1
19 april 2019 om 20:05
Het is meer omdat Ajax dankzij de medewerking van de andere clubs in de Eredivisie zijn zakken flink kan vullen.
 
De Toekomst
 
3
19 april 2019 om 22:28
Ja, natuurlijk, dankzij de medewerking van de andere clubs in de Eredivisie kan Ajax zijn zakken vullen... Goed beleid, een tactisch plan, veel inzet.. Het heeft er natuurlijk niks mee te maken...
 
bochherief
 
0
19 april 2019 om 23:36
het is statistisch bewezen dat goed presteren in europa ten koste van de nationale prestaties gaat. dus de medewerking van de andere clubs heeft ook bijgedragen aan ajax' succes in de nederlandse competitie.
 
achmedn
 
7
19 april 2019 om 16:43
Schema wijkt niet door ajax maar doordat knvb aan begin seizoen fout maakte door bij voorbaat uit te sluiten dat 1 van de 2 nederlandse ploegen in de cl een keertje ver zouden kunnen komen waardoor ze in gedrag komen met uefa regels. Het is geen communisme als ajax veel geld heeft verdiend ze aan de arme andere ploegen moeten denken. Als iemand iets moet doen voor de benaaldeelden van 3 dagen later vakantie is het de knvb
 
PlayFair
 
8
19 april 2019 om 16:44
Als ik alles goed heb begrepen schrijven de regels van de uefa voor dat er twee volle rustdagen tussen wedstrijden moeten zitten. Dat was dus niet zo (28 en 30 april zou ajax spelen), dus heeft de knvb een oplossing gezocht. Dat is niet de schuld van ajax, dus ajax hoeft niks te betalen. Als er al iemand schuldig is dan is het de knvb voor het niet rekening houden met hoe goed ajax het zou kunnen doen. Maar een halve finale was van tevoren natuurlijk niet realistisch.
 
Boris19
 
11
19 april 2019 om 16:45
Hij heeft wel een punt. Het is natuurlijk van de zotten dat de clubs voor de play-offs zolang moeten doorspelen om dan de minste Europa League plek te krijgen en heel vroeg weer moeten beginnen. Daar is 1 oplossing voor. Afschaffing play-offs. De tijden zijn ook veranderd. Toen de eredivisie hiermee begon, had Nederland betere plekken, dus begon het traject later. Dat is nu niet meer het geval, dus het winnen van de playoffs is eerder een nadeel dan een voordeel en totaal niet goed voor Europese coefficient die de Knvb zo belangrijk vindt.
 
Master D
 
7
19 april 2019 om 16:56
Sterker nog. Die play-offs zijn onder andere in het leven geroepen om meer weerstand voor Nederlandse ploegen te creeren, waardoor ze in Europa beter zouden gaan presteren. We hebben gezien hoeveel positieve invloed de play-offs op Europese prestaties hebben gehad. Maar goed oplichter bureaus als Hypercube die zitten er zo dik in bij de Knvb, dat afschaffing van play-offs geen optie is. Sterker nog, er moeten nog veel meer play-offs komen als het aan hun ligt.
 
De Toekomst
 
2
19 april 2019 om 17:13
Mee eens. Naast het langer doorspelen en vroeg moeten beginnen (korte rustperiode waar jij ook op doelt) verliest een club ook tijd op de transfermarkt. Als je na 34 wedstrijden weet waar je aan toe bent qua wedstrijdschema aan voorrondes, wat je de spelers kan bieden qua Europees voetbal en welke inkomsten dat meebrengt kan je direct slagvaardig de markt op. Nu is dat allemaal langer onduidelijk.
 
FTBLLR
 
4
19 april 2019 om 16:50
Ben ff vergeten wie dat laatst opperde: Ajax zou een gebaar kunnen maken naar de eredivisieclubs die nog op kunstgras spelen. Vind ik een prima idee; eruit met die zooi, zou goed zijn voor alles en iedereen!
 
Ewoud
 
5
19 april 2019 om 17:01
Nog liever zou ik zien dat Ajax initiatoef neemt om de tv gelden anders te verdelen. Dan hebben alle clubs er iets aan. Geef je alleen aan de clubs met kunstgrasvelden dan straf je eigenlijk de clubs die wel een grasveld hebben.
 
jaakke
 
10
19 april 2019 om 17:25
Beiden niet! Ajax is geen filantropische instelling...... De andere clubs worden al meer dan genoeg geholpen door de punten die Ajax pakt, de goede wedstrijden en dus het imago van de ED. Ga nu eens serieus aan de gang als subtoppers om hierop verder te bouwen en structureel een betere club te worden in de ED.
 
FTBLLR
 
1
19 april 2019 om 17:41
Natuurlijk is Ajax niks verplicht, maar het zou toch een mooi gebaar zijn naar de andere clubs. Stel, Ajax doneert 7(?) voetbalvelden voor 10 miljoen euro, hoeven ze niet eens helemaal alleen te doen, andere grote clubs zouden moeten participeren. Je krijgt er voor terug: - minder blessures - minder onnodig puntenverlies als topclub op een stroperig rubberveld - meer kans op grotere namen die in de eredivisie willen voetballen - het algehele niveau van het NL voetbal wordt opgekrikt - je 'koopt' als het ware een stuk sympathie van de voetbalfans, iets wat Ajax wel kan gebruiken
 
Xyzz
 
3
19 april 2019 om 18:50
Haha sympathie kopen. Wat heeft Ajax daar nou weer aan. Ik ben voorstander van een betere verdeling van de tvgelden maar een eenmalige gift van Ajax slaat nergens op.
 
FTBLLR
 
1
19 april 2019 om 18:56
Dat laatste kun je natuurlijk van mening over vreschillen, maar je geeft geen enkele tegenargumenten op de andere punten. Uiteindelijk wint ook Ajax daarbij, ben ik van overtuigd!
 
Kohaku
 
0
19 april 2019 om 20:07
Ajax wordt ook aardig geholpen door het verplaatsen van de wedstrijden.
 
bochherief
 
0
19 april 2019 om 23:38
ajax is het sportief verplicht iets terug te doen voor de nederlandse clubs, die ajax hebben geholpen door hun eigen speelschema om te gooien.
 
willempiedebok
 
0
19 april 2019 om 19:53
Heel goed idee, geld bijdragen voor de kunstgras kas, maar alleen onder voorwaarde dat kunsgras eruit gaat in de eredivisie. Zo snel mogelijk. En eigenlijk ook eerste divisie. Dan is het voor iedereen winst. Vind eigenlijk dat Ajax Twente tegemoet had moeten komen met het spelen in de Arena. 25000 tukkers mee. Had goed geweest.
 
Nijogeth
 
1
19 april 2019 om 20:21
Volgens mij waren dat de grote clubs zelf die met dat voorstel kwamen. De afspraak zou dan zijn dat 10% van de Europese opbrengsten in een pot gingen en van daaruit zou de overstap naar gras gefinancierd worden. Ik geloof dat 1 club niet mee wilde doen en doordat het unaniem moest zijn, dat dit niet doorging.
 
Japie_Krekel
 
17
19 april 2019 om 16:50
ik vind die hele playoffs sowieso een gedrocht. dan heb je 34 wedstrijden keihard je best gedaan om bv 5e te worden en dan raak je die plek misschien wel kwijt aan een team dat bv 7 of 8 punten achter je is geeindigd. ik heb echt helemaal niks met dit systeem
 
origineel
 
3
19 april 2019 om 16:55
Precies dit. Voor een AZ zou dit zomaar kunnen betekenen dat ze het hele jaar voor niets spelen omdat ze toch wel playoffs halen. Het niveau tijdens die 34 speelrondes moet omhoog..
 
bochherief
 
0
19 april 2019 om 23:39
eens, de playoffs zijn in t leven geroepen om de competitie spannend te houden tot en met de laatste speelronde, maar t schiet zijn doel voorbij.
 
DeSteek77
 
7
19 april 2019 om 17:04
Helemaal mee eens. Dat geldt overigens ook voor promotie/degradatie wat mij betreft. Gewoon afschaffen die zooi. Nu kan de nummer 9 van de JL promoveren. Dat gaat toch nergens over.
 
Japie_Krekel
 
3
19 april 2019 om 17:15
@desteek77 ik vergat dat inderdaad maar dat ben ik ook helemaal met je eens wat betreft die promotie/degradatie regeling. het niveau van de Eredivisie holt op die manier alleen maar achteruit waar de clubs die Europees spelen meer baat hebben bij een sterkere weerstand
 
jaakke
 
1
19 april 2019 om 17:27
Inderdaad volledig eens met Japie en de steek. Al die flauwekul oplossingen die geen club verder helpen maar wel de ED kapot maken, weg ermee!
 
bochherief
 
0
19 april 2019 om 23:40
misschien naar 16 clubs en/of fuseren met belgie?
 
BJP79
 
2
19 april 2019 om 17:36
Gewoon de onderste 2 direct degraderen en de bovenste 2 van de KKD promoveren en dan nummer 16 tegen nummer 3 KKD een play-off promotie/degradatie. De nummers 1 t/m 4 europese plaatsen en de bekerwinnaar. Mocht de bekerwinnaar bij de eerste 4 zitten gaat ook nummer 5 europa in. Be je zeker dat de 5 sterkste van afgelopen jaar europa in gaan.
 
Nijogeth
 
0
19 april 2019 om 20:22
Ik vind persoonlijk dat de bekerwinnaar het ticket mag kiezen. Stel ze halen CL, dan is het bekerticket over en dan krijgt de andere finalist dat. Zo zou nu dus Willem 2 dat ticket moeten krijgen.
 
Corona
 
0
19 april 2019 om 20:50
BJP ben het opzich wel eens met de degradatie regeling. 2 dorect degraderen en promoven en 1 playoff. Echter zijn de playoffs ergens ook wel goed voor om geen monopolie op europese plaatsen te krijgen nrs 1 tot.4 zullen over het algemeen Ajax Psv Feyenoord en AZ zijn. De beker wordt over het algemeen ook gewonnen door 1 van deze clubs. Nummer 5 positie ligt meer open. Probleem is dat clubs als Vitesse Utrecht Heereenveen Groningen en nog een aantal wel elk jaar strijden om play off tickets waardoor deze clubs nlg wel aantrekkelijk zijn voor voetballers. Zonder de play offs zullen veel van deze clubs bijvoorbeeldaar eens in de 10 jaar Europees voetballen wat het zoveel minder aamtrekkelijk maakt. Nu is er elk jaar een goede kans voor deze teams. Ja het kan lullig uitpakken voor de nummer 4 en het zou ook onrechtvaardig zijn. Echter denk ik dat deze.play lffs er wel.voor zorgenndat meer clubs aamtrekkelijker zijn voor (buitenlandse) spelers en talenten.
 
sikspek22
 
9
19 april 2019 om 16:52
Chronisch overbelast zijn hoort bij het gros van de voetballers nu eenmaal in hun leven. Net zoals dat je lekker om 8 uur je bed uitkomt, lekker sport, luncht op je werk, smerig goed betaald krijgt, veel vrije tijd tussendoor geniet, buitenland tripjes, beetje goed boeren ben je met 35 met pensioen & geef je wat seminars en wordt je trainert of whatever. Jan modaal zit voor 6 inde auto en is na 6 terug. Sorry dick , geen medelijden dat ze maar 4 weken vakantie hebben . (Nee ben geen azijnzeiker maar lichtelijk allergisch voor de "nadelen" van het profvoetbal)
 
jaakke
 
5
19 april 2019 om 17:29
Ik zit nooit voor zes in de aito en zelden na zes. Als dat voor jou wel van toepassing is heb je gewoon iets verkeerd gedaan met je leven, of je wil te veel! Het zijn mensen en geen machines, dus het is niet gek dat er rekening wordt gehouden met de fysieke belasting van voetballers.
 
Nijogeth
 
0
19 april 2019 om 20:24
Inderdaad, gewoon bijna een volle maand vakantie en vervolgens nog anderhalve week in de winterstop. Dat is toch normaal?
 
Master D
 
6
19 april 2019 om 16:53
Welk probleem wordt er precies opgelost als Ajax clubs geld zou geven? Dan zit de winnaar van de play-offs nog steeds met die kortere vakantie door de verplaatsing. Het is niet dat je met dat geld extra tijd kunt kopen. Aan de ene kant wordt geroepen dat dit een incident is en Ajacieden niet uit de hoogte moeten doen omdat zij na 15 jaar ook weer eens in de CL overwinteren. Aan de andere kanten wordt wel geopperd dat Ajax moet afzien van de televisiegelden, dat Ajax geld moet investeren om alle kunstgrasvelden uit de Eredivisie te krijgen en nu moet Ajax van Dick ook nog extra compensatie geld geven om clubs mee te krijgen in veranderende speelschema's. Alsof Ajax structureel dergelijke inkomsten gaat krijgen en daarmee dus het door goed beleid verdiende geld maar moet uitdelen aan alle clubs.
 
HijNiet!
 
0
19 april 2019 om 17:21
Het probleem zou er inderdaad zijn, maar dan zouden de clubs in ieder geval wel in de gemaakte onkosten worden gecompenseerd.
 
Bossie
 
6
19 april 2019 om 16:53
Door het geld , wordt de vakantie niet opeens langer lijkt mij. Zo zie je maar weer dat alles om geld draait en het sportieve niet op de eerste plaats komt. Maar ja geld en Advocaat dat zijn twee woorden die altijd aan elkaar verbonden zullen zijn.
 
tharoest
 
2
19 april 2019 om 16:58
Ik heb ook maar 3 weken vakantie in de zomer. Dus waarom zou iemand die tonnen verdiend het beter moeten hebben dan ik
 
Downwards
 
5
19 april 2019 om 17:10
Totale idiote suggestie weer. Waarom moet Ajax betalen voor het falen van de Knvb? donder nu eens op en zeik niet zo zeg. Als de spelers van Ajax zich zogenaamd als topsporters moeten gedragen moeten die dat van Utrecht ook. Begint echt frustrerend te worden het domme gebrul van dit soort mensen.
 
myajaxforever
 
2
19 april 2019 om 17:36
Haha, Dickie, je bent zelf multimiljonair, en zo hebberig als maar zijn kan. Net zoals R de Boer en Kenneth...ze weten allemaal wat Ajax maar moet geven, maar zelf geven ze geen rotte cent. Als ze beide beginnen om om een paar ton te geven, zou het fair kunnen zijn als wij hetzelfde doen. R.de Boer is door Ajax rijk geworden, een redelijk beperkte voetballer die door de rest van Ajax en zijn broer zijn zakken goed heeft mogen vullen. We moeten betalen voor de velden, vakantie's. Misschien gelijk ook maar alle verzekeringen en dergelijke op ze nemen? Ajax heeft hier zelf keihard voor gewerkt. Ze zaten ik meen 7 of 8 jaar geleden nog even in de 2e categorie van financieel beleid door de knvb onder curatele. Ajax moet niks geven, de knvb hoort de planning dusdanig te maken dat dit soort zaken niet voorkomen. Is het de fout dat ze nu zover komen en veel punten halen? Nee, er is maar 1 schuldige, de Knvb. Klachten daarover? Adresseer ze lekker daar!
 
daniguiza
 
1
19 april 2019 om 17:43
Laat ik voorop stellen dat ik niet vind dat ajax iets verschuldigd is aan de andere teams voor, maar misschien is het een leuke oplossing km de finale van de playoffs in de amsterdam arena te spelen in plaats van over twee wedstrijden? Dan kan die alsnog op 25 mei gespeeld worden en heb je geen uitloop. Beide teams kunnen 25.000 man meenemen wat net zoveel oplevert als een thuiswedstrijd voor de playoff teams. Misschien kan ajax bij wijze van liefdadigheid de huur betalen of een deel van de huur?
 
ajax073
 
1
19 april 2019 om 17:45
Ga maar even met een potje langs de aandeelhouderd
 
ManCityFan
 
2
19 april 2019 om 17:46
De KNVB moet die play offs eens gaan afschaffen. Als je aan het einde van het seizoen op de 4e plaats staat dan heb je het gewoon verdiend om Europa in te gaan. Geen één club heeft zin om nog 4 extra westrijden play off voetbal te gaan spelen na een lang seizoen, wat bovendien ook erg vermoeiend is voor de spelers. Daarnaast zitten de stations nog niet eens half vol.
 
AFCAmuc
 
0
19 april 2019 om 17:50
we praten over 3-4 extra dagen op het seizoen...
 
CSVAjax
 
10
19 april 2019 om 17:51
Godsamme man, ik ben zo klaar met deze onzin. Alle Eredivisie clubs hebben een afvaardiging naar Zeist gestuurd om daar hun klachten en wensen door te geven. Uiteindelijk werd er besloten dat het inmiddels genomen besluit `de minst slechte optie` was voor alle clubs. Er werd dus een overeenstemming bereikt tussen de bobo`s van alle clubs en de bobo`s van de Knvb. Vervolgens is dit nu al het zoveelste bericht van mensen/trainers/voorzitters die geld willen zien van Ajax. Waar is de fucking logica gebleven?! Kunstgras eruit? Ah, Ajax tikt het wel ff af. Succes Ajax Europees? Aha, weer een argument om de tv gelden van de Eredivisie gelijk te stemmen. Of nog beter zelfs, ik heb zelfs gelezen dat Ajax dat geld helemaal niet nodig heeft en het maar weer in de Eredivisie moet stoppen. Waar waren al deze mensen toen Twente de zoveelste miljoenen investering/lening kreeg van de gemeente Enschede? Waar waren ze toen PSV een miljoenenvracht van de gemeente Eindhoven mocht ontvangen? En ga zo maar door en door. Ajax heeft zijn zilvervloot geheel op eigen kracht vergaard door een solide businessmodel te hebben en simpelweg de betere talenten van Nederland voort te brengen/op te leiden/over te nemen. Dit leid dan weer tot sportief succes, ook in Europa en een betere onderhandelingspositie bij uitgaande transfers. Als je geld wil zien klop je gvd maar lekker bij de Knvb aan of bij je eigen gemeente, maar ga niet bij Ajax lopen bedelen nu zij op eigen krachten financieel succes hebben behaald. En al helemaal niet 'omdat je korter vakantie hebt'. Man stel je niet zo aan zeg, hoe lang denk je dat Tadic en Ziyech afgelopen zomer hebben kunnen genieten van hun vakantie? Als je Europees wil spelen moet je daar -al helemaal als Utrecht, waar Europees spelen eerder een uitzondering dan de regel is- VOL voor gaan.
 
DRL80
 
2
19 april 2019 om 19:54
Geen speld tussen te krijgen en geen woord aan toe te voegen. Als ik een hoed op had dan had ik ‘m voor je afgenomen.
 
Jaapvan Haafte
 
5
19 april 2019 om 18:00
Beste Dick, jij verdiend ook belachelijk veel of hebt bakken geld verdiend, zou je mij wat kunnen geven? En hoeveel wedstrijden heeft Utreg al gespeeld? Ajax zit over de 50 nu......sommige zitten op 30 of 32....en daarnaast, de knvb plant het zo belachelijk, niet Ajax.
 
ajaxchamps
 
4
19 april 2019 om 18:10
Eerst klagen over de korte vakanties of reizen die al geboekt zijn en dan zeggen dat als Ajax de clubs "wat geld" geeft ze het misschien minder erg vinden. Bizar, hoe krijg je het je bek uit denk ik dan. Waar gaat het nou om? Een te kort aan rust, wat ik een prima argument vind. Of zijn spelers toch meer uitgerust als Ajax de clubs zo maar wat geld toestopt? Advovaat moet beter nadenken voor hij iets zegt, dit is te dom voor woorden.
 
Xyzz
 
2
19 april 2019 om 18:28
Ik wil ook wel geld van Dick Advocaat. Die heeft toch al zo veel
 
DRL80
 
0
19 april 2019 om 18:49
Wat een gezeur. Ze willen de play-offs halen, want kampioen worden ze niet, om Europees voetbal te kunnen gaan spelen. Ajax zorgt nu voor flink wat punten want het ooo voor de andere clubs makkelijker maakt om daadwerkelijk Europees voetbal te kunnen gaan spelen. Ajax doet dus al voldoende en hoeft geen held te geven aan de andere clubs. Wat een logica. En dat er voor Ajax een wedstrijd verplaatst word, het zij zo. De belangen, in brede zin, zijn heel groot. Was het PSV of weet ik welke club geweest die in deze omstandigheden gezeten had dan was het ook gebeurd. Dat gejank altijd, word er heel erg moe van. Dan hebben ze een paar dagen minder vrij, in andere competities spelen ze veel meer wedstrijden in korte tijd dan in de ED. Daar kan het dan kan het hier ook. Daarnaast worden ze er voor betaald en last het prima bij mensen met de ambitie om sportief en financieel te groeien.
 
Maykel24
 
1
19 april 2019 om 20:16
Play-off finale gewoon over 1wedstrijd spelen in De Kuip of Arena? (en inkomsten naar de deelnemers)
 
T3rrorPancho
 
1
20 april 2019 om 08:04
Wat een jaloezie naar Ajax toe zeg. Ajax kan hier niks aan doen maar het is net of Ajax de schuld krijgt voor dit probleem. Hoe op met het gezanik en wees blij dat Ajax zover is gekomen, regels zijn regels en ga niet naar andere kijken. Blijf allemaal lekker thuis de 15e
 
Chiem71
 
0
20 april 2019 om 11:53
Gaan de clubs Ajax ook geld geven voor het stijgen op de ranglijst zodat de landskampioen direct geplaatst is. Wat een onzin allemaal.