'Advocaat heeft extra optie door verrassend contractnieuws Feyenoord'
Dinsdag, 21 juli 2020 om 14:35

Eric Botteghin blijft alsnog langer verbonden aan Feyenoord, zo weet Feyenoord Transfermarkt dinsdag te melden. De 32-jarige centrumverdediger zet later deze week zijn handtekening onder een nieuw contract, zo klinkt het. Over de looptijd van de verbintenis is echter nog niets bekend. De oude verbintenis van Botteghin, sinds 2015 actief in De Kuip, liep op 1 juli af.

Het leek er lange tijd op dat Botteghin de Rotterdamse club met een transfervrije status zou verlaten. Voetbal International meldde in mei dat Antalyaspor concrete interesse had, al kwam een definitief akkoord met de Braziliaanse mandekker niet van de grond. Daarnaast zaten meerdere niet nader genoemde Italiaanse clubs naar verluidt achter de routinier aan. Het lijkt er nu dus op dat Botteghin kiest voor een langer verblijf bij Feyenoord, ondanks het feit dat hij onlangs intern al afscheid zou hebben genomen van diverse mensen binnen de organisatie.

Marcos Senesi geniet van het spelen in het Feyenoord-shirt

Mocht Botteghin op korte termijn daadwerkelijk zijn handtekening zetten onder een nieuwe verbintenis, dan begint de centrale verdediger aan zijn zesde seizoen als speler van Feyenoord. In 2015 kwam hij over van FC Groningen, dat 650.000 euro overhield aan de transfer. Botteghin veroverde tot dusver een landstitel, tweemaal de TOTO KNVB Beker en twee keer de Johan Cruijff Schaal met het elftal van trainer Dick Advocaat. De teller staat op 14 doelpunten en 4 assists in 142 wedstrijden. Hij speelde in Nederland verder ook voor NAC Breda en PEC Zwolle.

Technisch directeur Frank Arnesen wist onlangs het aflopende contract van Leroy Fer al met twee seizoenen te verlengen. Daarnaast werden Mark Diemers (Fortuna Sittard), Bryan Linssen (Vitesse) en Christian Conteh (1. FC St. Pauli) naar Rotterdam-Zuid gehaald. Aan de andere kant is er twijfel over het aanblijven van Marcos Senesi, die nadrukkelijk gevolgd wordt door onder meer Sevilla. Volgens RTV Rijnmond vraagt Arnesen minstens twintig miljoen euro voor de Argentijnse verdediger.

Meer nieuws
   
11:26
11:26
VZ Kort: Parma keert na drie seizoenen terug in Serie A
77
   
11:12
11:12
Santiago Gimenez daadwerkelijk in beeld in top van de Premier League
43
   
10:47
10:47
Manchester United hakt knoop door over toekomst Erik ten Hag
46
   
10:08
10:08
Plottwist: Bayern München krijgt derde afwijzing in zoektocht naar trainer
39
   
10:00
10:00
Alle genomineerden voor Bronzen Schild in de KKD bekend: FC Dordrecht domineert
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (74)

 
Bobiku29
 
18
21 juli 2020 om 14:49
Mooi, heeft het onder Advocaat uitstekend gedaan. Biedt wellicht ook de kans om er een jonge gozer bij te halen, nu je deze ervaring al hebt
 
GOAT1908
 
4
21 juli 2020 om 14:50
Onder advocaat prima maar wel heel sloom hetzelfde met pique nu bij barcelona het kan je echt in se problemen brengen
 
bochherief
 
19
21 juli 2020 om 14:54
Hij was altijd al sloom. Functioneert alleen beter dan voorheen
 
NL_Modric
 
4
21 juli 2020 om 15:32
Muah hij heeft wel meerdere goede jaren gekend. Voor Eredivisie begrippen is het een goede verdediger. Je moet hem alleen niet 1 op 1 met de Nunnely's en Van Bergens zien te krijgen want dan heb je een gigantisch probleem.
 
Japie_Krekel
 
6
21 juli 2020 om 17:23
@GOAT1908 noem mij 1 snelle CV die bij de top 3 in de basis staat. Volgens mij zijn Viergever en Senesi de snelsten en die zijn ook niet heel snel
 
TheJIgsaw
 
4
21 juli 2020 om 14:49
Lijkt me voor beide partijen mooi zolang Botteghin accepteert niet de eerste keus te zijn. Met zijn ervaring de ideale back-up. Nu maar kijken wie Feyenoord aantrekt als CV.
 
GOAT1908
 
11
21 juli 2020 om 14:49
Blij mee kan zeker nog van waarden zijn. Hoop wel dat er een jonger iemand komt die na verloop van het seizoen in de basis kan of even wennen en dan volgend seizoen
 
economie
 
5
21 juli 2020 om 15:40
Met Johnstone is die opzich al in huis
 
Soul_mate
 
4
21 juli 2020 om 14:51
Geloof er nog weinig van. Feyenoordtm zei op 29 juni nog dat Eric afscheid had genomen en dat ze er niet uit zouden komen. Wellicht dat ze in de weken daarna alsnog nader tot elkaar zijn gekomen, dat kan. Heb hem liever kwijt dan rijk eigenlijk. Verdiende al bijna een miljoen, kan me niet voorstellen dat je voor dat salaris niet een ervaren rcv kan halen. Arnesen had toch zo'n groot netwerk? Nog niet veel soeps hoor. Eric zijn tijd is geweest.
 
NJfromVOL
 
7
21 juli 2020 om 14:51
Dat zat er al een tijdje aan te komen en in die zin niet echt verrassend. Botteghin geen topper, maar wel een zekerheidje als hij in zijn kracht gebruikt wordt en zorgt ook bij (aanvallende) corners voor wat extra dreiging. Om erbij te hebben: prima.
 
Ijsmuts
 
0
21 juli 2020 om 18:30
Ik ben erg benieuwd of hij fysiek nog aan kan haken na de zomer. Hij heeft al de draaicirkel van een vrachtschip en is niet de snelste, ik geloof nooit dat hij er in de coronamaanden op vooruit is gegaan. Zo lang geen competitieve wedstrijden spelen kan nog wel eens flink tegenvallen voor de oudere garde. Ben het wel met je eens dat hij in het juiste systeem prima bruikbaar is en aanvallend bij corners uiterst waardevol. Ik heb me begin dit seizoen ook lopen irriteren op voetbalzone toen hij liep te stuntelen. Zoveel mensen riepen dat feyenoord door had moeten selecteren en botteghin zwaar passe was, terwijl je het verdedigen natuurlijk niet van de een op de andere dag verleert. Hij heeft zich mooi herpakt ????
 
NJfromVOL
 
0
21 juli 2020 om 21:04
Met he begin van het seizoen bedoel je vast de thuiswedstrijd tegen Sparta; dat was gewoon genant, maar ook een uitvloeisel van zijn opdracht... Op de middellijn verdedigen ... en dat tegen een snelle, wendbare speler.dat moet je hem precies niet laten doen.
 
Ijsmuts
 
1
21 juli 2020 om 21:25
o.a tegen sparta maar onder stam zagen we hem idd flink schutteren. Had idd met zijn opdracht te maken maar velen schreven hem onterecht helemaal af.
 
FeyCoev
 
5
21 juli 2020 om 14:56
Ik vind het prima dat hij verlengt maar liefst als back-up. Ik zie nog graag een CV voor de basis komen.
 
bliek
 
4
21 juli 2020 om 15:42
Ik denk prima voor nu voor de basis. Maar haal dan iig die jongen van NAC erbij zodat die in de luwte naar voren kan komen
 
powned_nl
 
0
21 juli 2020 om 18:58
Dat denk ik ook. Senesi en Botteghin zijn prima complementair. Het ligt eraan hoe Beekie terugkomt uit zijn blessure. Altijd gedacht dat hij de de Vrij route, die ook een jochie was zonder uitstraling, zou kunnen volgen. Blijft altijd zo onzeker. Senesi is óók niet echt een leidend type van nature. Dus zou erg blij zijn als Botteghin blijft.Verder denk ik dat Feyenoord gaat verrassen. Moet Jörgensen wel zijn oude niveau halen. Dan heb je in ieder geval een aanval, maar de rest is ook príma, waar je u tegen zegt. Niet enkel kwaliteit maar ook penache. Linssen Jorgensen Berghuis.
 
bliek
 
0
22 juli 2020 om 10:35
Van Beek was op begin echt wel goed hoor. Beetje type Vlaar met een prima diepte Pass.echter is er wat bij hem in zijn koppie gebeurd volgens mij waardoor hij echt zijn niveau niet meer haalde.en nu is hij nog eens super kwetsbaar ook.tis heel jammer echt een speler met hart voor de club en heel veel krediet.echter het Krediet is bij mij wel aardig aan het slinken zeg maar.
 
laurens92
 
3
21 juli 2020 om 15:04
Verassend is het niet echt, er waren weinig geruchten over andere clubs met interesse. Uiteindelijk weet Eric ook waar hij aan toe is en zal hij echt nog wel interesse hebben om te zien wat de ploeg en Advocaat kunnen bereiken na een vol jaar samen te werken.
 
MrMilk
 
33
21 juli 2020 om 15:10
Ik hoop het, want het niveau was goed na de winterstop!
 
Bobiku29
 
8
21 juli 2020 om 15:55
En PiotLosz, wat een onzin. Je kunt ook stellen dat de eerste seizoenshelft voor een vertekend beeld heeft gezorgd, aangezien Feyenoord na tien wedstrijden nog op de tiende plek stond. Daarbij wint elke ploeg weleens met wat mazzel, die je in mijn ogen vaak toch echt wel afdwingt. Late winnende goals tellen niet minder
 
Bobiku29
 
5
21 juli 2020 om 17:07
Ja, en daarna niet meer. Onder de trainer die er nu ook is. Dat zal jij toch ook wel erkennen?
 
Bobiku29
 
7
21 juli 2020 om 15:50
Spelers behouden die niet of nauwelijks beter worden? Kokcu, Bijlow, Malacia, Sinisterra, vooralsnog Senesi.
 
Bobiku29
 
14
21 juli 2020 om 16:06
Lekker makkelijk scoren. Je noemt Haps en Berghuis gemakshalve niet. Van een ervaren man als Botteghin worden spelers zeker beter, alleen al vanwege het feit dat hij jongere spelers veel begeleidt. Datzelfde geldt overigens voor Fer. Jorgensen is helaas vaker geblesseerd dan fit, maar blijft een goede spits. Los daarvan is Advocaat er, loopt Van Persie er rond. Daar worden spelers beter van
 
Bobiku29
 
8
21 juli 2020 om 16:11
Senesi wordt helemaal niet `waarschijnlijk` verkocht. En dat Berghuis op zijn top zit neemt volgens jou weg dat spelers beter worden van met hem samenspelen? Nogal vreemde argumentatie. Malacia leert wel van een Haps, maar ook die naam laat je gemakshalve weer weg. Je vergeet ook dat Malacia op de training vaak tegenover Berghuis staat, daar leert hij zeker ook niet van?
 
powned_nl
 
0
21 juli 2020 om 19:03
Er zitten op dit moment juist best veel spelers met restwaarde. Daarnaast is het ook voor het eerst dat de selectie, niet in de verdediging, een steeds fundamenteel hoger niveau heeft. Mensen lachen om Diemers en mindere mate Linssen, ik zie het beide als goede aankopen. Kijk de statistieken van beide er maar op na, ik denk echt dat dit team onder Advocaat verschrikkelijk gaat worden om tegen te spelen. Ook Toornstra, al dan niet gewéldig doe je echt tekort als je zegt dat jonge spelers niet van hem kunnen leren.
 
Bobiku29
 
2
21 juli 2020 om 20:34
Precies powned. Diemers en Linssen zijn ook brutale spelers, in de goede zin van het woord. Die stellen zich niet nederig op in een beter elftal, die gaan er gewoon in mee
 
powned_nl
 
0
23 juli 2020 om 12:51
Dat denk ik ook. Niet al te dom, zullen hun rol waarschijnlijk zonder morren opnemen. Ook als dit minder speeltijd zou betekenen. Zie het best rooskleurig in.
 
mv010
 
3
21 juli 2020 om 15:59
Ik snap je opmerking als je Feyenoord niet volgt. Maar Kokchu heeft bijgetekend. Senesi en Berghuis blijven voor alsnog. Daarnaast prima spelers gekocht voor de ED. Zo nu ben je weer op de hoogte.
 
LittleLebowski
 
8
21 juli 2020 om 15:24
Ik zie Feyenoord komend seizoen als titel kandidaat. Misschien wel als titelkandidaat nummer 1. Als Senesi blijft zijn ze op iedere positie sterker geworden terwijl Ajax zwakker is/gaat worden. Az zie ik nog wel spelers verkopen. PSV afwachten wat er gaat gebeuren. Ook hebben de feyenoord spelers de juiste leeftijd. Als haps berghuis en senesi (fit) blijven zijn ze sterker dan vorig jaar. En ik zeg dit als ajax fan
 
straatvoetbal3
 
5
21 juli 2020 om 15:38
Titelkandidaat nummer 1? Ik zie feyenoord maximaal 3e worden. Psv en ajax zullen voor het kampioenschap strijden. Ajax met nieuwe aankopen zoals anthony en kubus en psv met een nieuwe trainer die aanvallend voetbal wil spelen. Feyenoord heeft teveel net niet spelers. De laatste weken voor corona waren ze wel goed maar ik zie ze dit niet een heel seizoen volhouden.
 
bilmaatpiraat
 
5
21 juli 2020 om 15:45
@straatvoetbal3 je hebt volkomen gelijk ik zie feyenoord ook maximaal op de 3e plek eindigen. Feyenoord heeft naar mijn mening idd teveel net niet spelers, o.a. Botteghin, toornstra, geen rechtsback, haps en malacia die geblesseerd zijn vgm en bozenik die er nog niet helemaal aan toe is.
 
Bobiku29
 
3
21 juli 2020 om 15:53
Haha, Haps is helemaal niet geblesseerd. Van Bozenik mag je best stellen dat hij er nog niet aan toe is, maar hij scoort wel verrekte makkelijk. Bovendien is hij back up voor Jorgensen
 
bilmaatpiraat
 
0
21 juli 2020 om 15:55
O dat is mijn fout dan ik dacht dat. Bozenik scoort idd ook makkelijk, alleen voetballend vind ik hem niet goed genoeg op dit moment.
 
mv010
 
5
21 juli 2020 om 16:02
Want jij hebt Anthony en Kubus al zien spelen? Straks krijgen we het excuus dat ze eerst moeten wennen. Voorlopig blijft de selectie van Feyenoord intact en heeft alleen Ajax een flinke aderlating gedaan door de verkoop van Zijech.
 
straatvoetbal3
 
1
21 juli 2020 om 16:06
@mv010 tuurlijk heb ik ze niet zien spelen en kan het altijd zwaar tegenvallen maar op papier heeft ajax de sterkste selectie van NL (wat ook logisch is met de begroting die ze hebben).
 
gloryUnited
 
1
21 juli 2020 om 16:26
@straatvoetbal3je hebt helemaal gelijk dat Ajax op papier de beste selectie heeft, alleen dat zegt niet alles. Ajax heeft al een aantal jaar de beste selectie op papier en toch zijn ze maar 1x kampioen geworden afgelopen 5 jaar. Terwijl de Boer juist kampioen werd toen ze niet de beste selectie hadden, maar juist Psv....
 
straatvoetbal3
 
0
21 juli 2020 om 16:30
@gloryunited tuurlijk zeg dat zeker niet alles maar op basis daarvan zijn ze voor mij wel titelkandidaat nummer 1. Maar het gemis van ziyech zullen ze zeker gaan merken aan het begin.
 
LittleLebowski
 
1
21 juli 2020 om 16:40
Bij Ajax gaan waarschijnlijk nog Onana, vd beek en tagliafico weg. We weten niet hoe blind er voor staat. Centrum spits, schaduwspits geen idee hoe dat er voor staat. Middenveld klopte al niet. Dus tenzij Ajax nog verrast op de transfermarkt zie ik het somber in. Misschien ben ik een doemdenker en worden Anthony en Kudus grote verassingen. Maar dat is nergens op gebaseerd.ajax moet minimaal een goede verdedigende middenvelder kopen en van de net niet spelers af zien te raken. En het liefste een goede centrale verdediger halen die complementair is aan blind
 
gloryUnited
 
0
21 juli 2020 om 17:22
@straatvoetbal 3tsja. punten pak je op het veld en niet op papier. Door te stellen dat Feyenoord maximaal 3e wordt, kom je met een statement alleen gebaseerd op papier... De bal is rond.
 
straatvoetbal3
 
1
21 juli 2020 om 17:30
@gloryunited klopt, maar we voetballen nog niet en doe ik een voorspelling op basis van de huidige selecties. Ik vind de selecties van ajax en psv sterker dan die van feyenoord. Daarom denk ik dat ze maximaal 3e worden. Midden in het seizoen kan natuurlijk alles gebeuren met blessures etc.
 
powned_nl
 
1
21 juli 2020 om 19:09
Je hebt er goed oog voor Lebowski! Omdat bias belangrijk is, Feyenoorder, maar ik ben tot nog toe erg tevreden met hoe Feyenoord ervoor staat. Mensen lachen om Diemers en in mindere mate Linssen maar dat zijn voornamelijk aankopen voor in de breedte. En exact wat jij zegt en andere Ajacieden hier ook klopt; de `pieken` per speler zijn minder hoog. Ik denk dat nu voor het eerst de selectie steeds breder begint te worden. Met al dan niet TOP-spelers maar wel spelers die betrouwbaar zijn. Berghuis, Senesi, Jorgensen en in minder mate de backs moeten hun niveau halen. Dan staat er een flink gevaarlijk team.Ajax is beter, qua fundamentelen en in algemeen niveau. Maar flink aangetast en waarschijnlijk ia dat proces nog niet klaar. Nog een paar weken transfereren maar ik zie het komende jaar positief tegemoet. Als een redelijk Feyenoorder dat zegt moet je oppassen haha!
 
bliek
 
3
21 juli 2020 om 15:42
Voor mij een beetje te vroeg. In principe is ajax altijd titelkandidaat nummer 1. Met de begroting die ze hebben en de transfers ook inkomend moeten die altijd titelkandidaat nummer 1 zijn.feyenoord moet gewoon uitspreken dat ze zolang mogelijk om het kampioenschap mee willen doen en daarna lekker de underdog induiken.feyenoord heeft de derde begroting dus niet veel druk leggen. Er is in het verleden te vaak geroepen dat we kampioen moeten worden en dat we het worden.
 
PiotLosz
 
3
21 juli 2020 om 15:46
Op iedere positie sterker geworden? Dat is nogal een uitspraak.
 
LittleLebowski
 
0
21 juli 2020 om 16:36
Waar is feyenoord zwakker geworden dan?
 
Sanderr
 
3
21 juli 2020 om 19:08
PiotLosz zegt toch nergens dat Feyenoord zwakker is geworden? Hij stelt alleen (geheel terecht overigens) de stelling "Feyenoord is op iedere positie sterker geworden" in twijfel. Dat is immers niet waar.
 
powned_nl
 
1
21 juli 2020 om 19:15
Haha dat is inderdaad gewoon onjuist. Enige manier waarop dat kan is het volledig inwisselen van je bestaande team. Niet zwakker is de betere benaming. Maar dan nog; Feyenoord is sterker dan vorig jaar al is het maar omdat Dickie nu vanaf het begin, plus een halfjaartje voorbereiding, de boel in handen heeft. En er zijn een stuk meer positieve punten te benoemen. Zie het positief in en geloof me, dat zegt wat haha
 
Sanderr
 
0
21 juli 2020 om 19:41
Absoluut. Ik zie het komende seizoen ook vrij rooskleurig in voor Feyenoord. Ik denk zeker dat ze vrij lang kunnen meedoen in de titelrace met Dick vanaf de meet aan het roer!
 
bilmaatpiraat
 
4
21 juli 2020 om 15:35
Deze man kan toch niet meer. Als je mee wilt doen om het kampioenschap kan je niet met deze prutser blijven spelen.
 
laurens92
 
1
21 juli 2020 om 15:57
In het juiste systeem is hij absoluut geen prutser, maar een uitstekende verdediger die ook nog eens aanvallend gevaarlijk is aangezien hij heel goed kan koppen. Als je genoeg bent om in de gas van de ploeg te staan die van plaats 12 naar 3 ging zonder te verliezen in de Eredivisie, dan ben je dat ook voor een titelkandidaat.
 
bilmaatpiraat
 
0
21 juli 2020 om 16:03
Ik vind botteghin goed voor een subtopper. maar aangezien feyenoord mee wilt doen met de top dan vind ik botteghin daar te matig voor.
 
laurens92
 
2
21 juli 2020 om 16:13
Op basis van wat dan? Op welk gebied komt hij tekort? Vond hem juist extreem stabiel met Senesi naast hem onder Adovcaat. Het is niet zo alsof Feyenoord met hun beperkte middelen een betere spelen gaan vinden.
 
bilmaatpiraat
 
0
21 juli 2020 om 16:29
Hij mist teveel snelheid en op voetballend gebied is hij ook heel matig.
 
powned_nl
 
1
21 juli 2020 om 19:21
Hij is er voetballend wel flink op vooruit gegaan. Ook positionering is een stuk beter. Desondanks zijn beide kritiekpunten juist. Hij is retetraag, vooral in het opstarten, en is geen Daley Blind op voetballend gebied. Maar ook geen Senesi, waar hij wel naast staat. Stond vorig jaar als een HUIS.
 
bilmaatpiraat
 
0
21 juli 2020 om 17:19
Ik zelf leg de lat niet hoog. Maar veel feyenoord fans verwachten dat ze elk jaar tot het einde mee kunnen doen voor de titel. en dat zie ik niet gebeuren met deze selectie.
 
bilmaatpiraat
 
0
21 juli 2020 om 17:45
Ik zie nog vaak genoeg feyenoorders die dat denken. maar het is niet zo erg als een paar jaar terug.
 
Voetbaleredivi
 
0
21 juli 2020 om 16:03
Door de coronacrisis is de financiële positie van Feyenoord minder geworden, de vijver waar Feyenoord in kan vissen is lager dan voorheen. Dat betekent dus dat ze minder kwaliteit kunnen binnenhalen, als Botteghin in deze situatie behouden kan worden is dat prima voor Feyenoord. Ik lees dat mensen het hebben over van Hecke, maar die speelt pas een half jaar op het hoogste niveau en speelt voorlopig ook nog in de Kkd. Daarnaast schijnt het zo te zijn dat Botteghin erg belangrijk is voor de Latino's in de selectie van Feyenoord (senesi en Sinisterra). Dat is ook een reden om hem te behouden. De sfeer binnen het team is immers ook erg belangrijk. Feyenoord was voor de coronacrisis goed in vorm, ik las dat mensen dat linkten aan de mindere vorm van PSV en Ajax, maar waarom is dat. Feyenoord heeft haar wedstrijden gewonnen, dat Feyenoord in vorm was, heeft niks te maken met andere ploegen. Of Feyenoord volgend jaar meedoet om de titel is ook volledig afhankelijk van Feyenoord zelf. Je wordt immers kampioen tegen de kleintjes en je speelt maar 6 van de 34 wedstrijden tegen de Psv, AZ en Ajax.
 
laurens92
 
0
21 juli 2020 om 16:14
Helemaal met je eens. Je weet wat je in huis haalt en om inderdaad een speler uit de KKD als de gedoodverfde vervanger te zien... dat is een enorm risico noemen en dan nemen we nog niet eens de sleutelpositie van Botteghin in de selectie hierin mee.