'Advocaat verrast in Wit-Rusland met basisplaatsen voor Rekik en Babel'
Donderdag, 5 oktober 2017 om 08:08

Bondscoach Dick Advocaat gaat komende zaterdag in Borisov verrassen met basisplaatsen voor Karim Rekik en Ryan Babel, zo weet het Algemeen Dagblad te melden. Laatstgenoemde heeft zich voor het eerst in zes jaar weer bij Oranje gemeld en krijgt dus direct een basisplaats in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Wit-Rusland.

Volgens de krant kiest Advocaat voor Jasper Cillessen als sluitpost. De Telegraaf weet daarentegen te melden dat Jeroen Zoet in Wit-Rusland het doel zal verdedigen. De laatste linie wordt gevormd door Daryl Janmaat, Virgil van Dijk, Rekik en Daley Blind. Tonny Vilhena neemt de plek in van Kevin Strootman, die wegens een blessure niet meereist naar Wit-Rusland.

Georginio Wijnaldum zal de andere defensieve middenvelder zijn, terwijl Davy Pröpper een offensieve rol heeft. In de voorste linie krijgt Ryan Babel dus direct een basisplaats. De aanvaller van Besiktas zal samen met Vincent Janssen en Arjen Robben de voorhoede vormen. Om zicht te houden op het WK moet Oranje twee keer weten te winnen komende week.

Tegen Wit-Rusland en Zweden moet het Nederlands elftal ook de nodige doelpunten zien te maken, want Oranje moet zes goals zien goed te maken op de Zweden. Zij nemen het komende zaterdag op tegen Luxemburg, voordat er afgereisd wordt naar Amsterdam voor het laatste kwalificatieduel tegen Nederland.

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
26
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (119)

 
Tornado72
 
55
5 oktober 2017 om 08:27
Rekik ; Is het zo erg gesteld met het Nederlandse voetbal dat een gemankeerde verdediger als Rekik bij de beste 11 fitte spelers hoort waaruit Advocaat kan kiezen? Ik twijfelde al even maar het Nederlandse voetbal is echt failliet.
 
LucasAndersen
 
62
5 oktober 2017 om 08:32
Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben. Maar ik vind het wel grappig om de verschillen in reacties te zien op de opstellingen van Blind en Advocaat. Als Blind rekik had opgesteld had iedereen hier geroepen dat ie weg moest. Bij advocaat is het ineens armoe in het Nederlandse voetbal
 
PieterPrins773
 
248
5 oktober 2017 om 08:36
Altijd nog beter rekik dan een 17 jarige debutant met 5 wedstrijden eredivisie ervaring
 
Kyle66
 
11
5 oktober 2017 om 10:10
Zullen we dat eerst even afwachten? Aan de andere kant heeft De Ligt volgens velen hoogstpersoonlijk ervoor gezorgd dat Oranje nu in zo'n slechte positie is.... Grappig dat mensen zelfs nu excuses verzinnen waarom Advocaat geen fout maakt met deze opstelling.
 
Rolo1984
 
20
5 oktober 2017 om 10:31
oh wow, nu krijgt de ligt de schuld van het niet kwalificeren? Zijn schuld is max 1%. Het is idd niet de schuld van de spelers, die alle wedstrijden hebben gespeeld.....maar wel van iemand, die een fout maakt in 1 wedstrijd.
 
Leopart
 
21
5 oktober 2017 om 10:57
1%? Van Bulgarije hoor je te winnen. Win je die wedstrijd dan hoefde je alleen van Zweden te winnen of zelfs gelijk te spelen en zat je nu niet te rekenen over hoeveel goals er gemaakt moeten worden. Ik weet niet hoe jij tekens, maar 1% is echt heel weinig en de Ligt verdient veel meer!
 
Asthereal
 
19
5 oktober 2017 om 10:59
Dit, maar ook het feit dat Zoet wel even De Ligt had mogen coachen. Als hij uitkomt, moet hij dat duidelijk maken, zodat De Ligt kan inhouden en niet dwars door hem heen loopt. De Ligt is daar bezig met die aanvaller, terwijl Zoet degene is met het overzicht. Althans, dat is mijn bescheiden mening over dat specifieke moment.
 
Leopart
 
7
5 oktober 2017 om 11:00
Blind koos voor mindere spelers terwijl er andere opties zijn. Veel mensen vinden dit geen gekke keuze omdat er op dit moment geen andere alternatieven op te noemen zijn. Toen Blind met spelers aan kwam zetten werd er direct afgevraagd waarom andere spelers niet opgesteld werden. Bij advocaat niet omdat er geen andere opties zijn.
 
VIvalasvegas
 
13
5 oktober 2017 om 11:15
Ik ben het persoonlijk niet eens met de keuze om een 17 jarige te laten debuteren onder een veel te grote druk om ons nog te kwalificeren. Maar de schuld aan de Ligt? Dan kunnen we ook stellen dat Arjen Robben er 2 tegen Frankrijk had moeten maken waardoor het doelsaldo gunstiger was geweest, dat Strootman niet op zijn eigen 16 meter 1 minuut had moeten stilstaan met de bal tegen Zweden en zo kan ik nog wel even door gaan. Kortom, nakaarten win je altijd. Enige is als een team loopt is het voor iemand van 17 een stuk fijner spelen dan dat er gigantische druk op oranje staat en dan ook nog centraal.
 
MrGarrison
 
7
5 oktober 2017 om 12:47
Ongelooflijk hoe jij de Ligt zn megafouten toekent aan Zoet. Kan dit niet geloven. Wees gewoon een vent man
 
SuperVO
 
8
5 oktober 2017 om 12:54
Pieterprins, het alternatief voor De Ligt was Hoedt. Wat iedereen niet wil zien op een of andere manier is dat ook Hoedt in zijn debuut een cruciale blunder maakte. Die kunnen we dus wegstrepen.
 
SuperVO
 
9
5 oktober 2017 om 12:57
Leopart, van Bulgarije hoor je te winnen, klopt. Maar van Zweden had je gewonnen als de destijds nog bewierookte Strootman geen assist op Marcus Berg had gegeven. Uiteraard zal het opstellen van Strootman wel weer de fout van Blind zijn geweest..., maar je hoort niemand over die (naar mijn mening meest cruciale en dure) fout. En vwb de andere opties van Blind: pure onzin. Als er iemand was die werkelijk elke wedstrijd met een waslijst aan blessures te maken had was het Blind. Robben is er bijv. alleen bij geweest tegen Ijsland. 25 minuten ofzo. Juist door al die blessures kwam er zoveel discussie over de selecties. Want dan moet er gekozen worden uit de c-garnituur. Denk je dat Blind niet dezelfde 25 spelers voor ogen had als Advocaat? Tuurlijk wel. De eerste selectie van Advocaat werd becommentarieerd in de media met "advocaat kiest voor ervaring". Huh? Vanwege wie? Van Persie? Alle andere werden namelijk ook door Blind geselecteerd als ze niet geblesseerd waren. Het allermooiste was dat Daley Blind ook werd genoemd door de media als ervaren kracht waar Advocaat voor kiest. "geen risico". Onder Danny Blind had Daley zgn zijn selectie alleen te danken aan het feit dat hij de zoon is van, maar onder Advocaat heet het ervaring... Toedeloe...
 
pinko
 
1
5 oktober 2017 om 13:23
Als je niet beter had geweten, had je de vorige wedstrijden Blind als trainer vermoed en geschreeuwd om de degelijke en realistische Advocaat. Maar die is helemaal om en borduurt verder op de erfenis van Blind Sr. Zo kan het dus gaan;-)....
 
SuperVO
 
2
5 oktober 2017 om 14:59
En als je gewoon logisch nadenkt is er geen sprake van een erfenis maar een matig NL elftal. Een lichting waar Hiddink op is nat gegaan, Blind op is nat gegaan en nu ook Advocaat nat gaat. Advocaat kan alleen nog wijzen naar zn voorganger omdat hij populistisch weet dat de meerderheid toehapt op simplistische argumentatie.Van Gaal kon teren op veel geluk, een toernooi formatie en Robben in bloedvorm. Hiddink kon dat al niet en Blind al helemaal niet. Dan is er geen andere conclusie dan dat NL nu het niveau heeft van Zweden, Denemarken, Ierland, Kroatië en Polen. Als het dan meezit kwalificeer je je voor de play-offs. Zit het tegen omdat Strootman je concurrent oog in oog met je keeper zet dan wordt het moeilijk.
 
jaialai
 
3
5 oktober 2017 om 15:34
Vergeet niet de afgekeurde goal tegen zweden van Bas Dost, dan hadden we tov Zweden 3 exra punten gehad.
 
lange frans
 
0
5 oktober 2017 om 16:26
Eens!!! overigens zou ik 343 gaan spelen! volle druk! Alleen winnen is niet meer voldoende!!
 
PieterPrins773
 
0
6 oktober 2017 om 01:13
@supervo: Hoedt of Blind ja. Voor mijn part Pieters of Verhaegh. Alles, maar dan ook werkelijk alles beter dan de ligt (op dat moment dan, als 17 jarige met 0 ervaring)
 
Fcutka030
 
35
5 oktober 2017 om 08:33
Lijkt me alsnog een betere optie dan de ligt. Robben, wijnaldum en blind moeten het echt gaan laten zien en het team op sleeptouw gaan nemen, want voor de rest stelt het weinig voor. Verder hoop ik dat Janssen na 5 minuten gewisselt wordt, dat vind ik zo'n matige speler zeg..
 
Dennis1995
 
3
5 oktober 2017 om 12:22
Ja Wijnaldum mag zich ook wel eens laten gelden inderdaad. Naast de namen die jij noemt is het om te janken, maarja wie moet je dan opstellen? Welke spits is beter dan Janssen? Welke verdedigers zijn beter dan de namen die er nu staan? Het is verschrikkelijk.
 
PerPSV
 
0
5 oktober 2017 om 13:33
Nee maar goed, Blind kan ook op lcv en dan heb je nog Pieters (die het al jaren goed doet bij Stoke) en Willems (die, voor zo ver ik mee krijg, aardig is begonnen in Duitsland) voor de LB positie. Zeker met Pieters er naast heb je vgm gewoon een prima verdediging... Sterker dan wat er nu staat iig.
 
Marranr1
 
14
5 oktober 2017 om 08:53
Wederom een aantal keuzes waar ik mijn vraagtekens bij zet. Er worden wederom spelers in het centrum van het elftal geposeerd die daar niks te zoeken hebben en het is de hele midden linie. Zal weer van voor beginnen, slechtste spits van werkelijk alle landen Janssen staat al anderhalf jaar in de basis en ik hoor mensen nog dat hij uitstekend presteert. Werkelijk ongelooflijk vaste bankzitter in de PL basisi speler bij Oranje. Vilhena leuke jongen maar komt in alles te kort voor Internationaal voetbal en dat zien we weer wekelijks in de CL. Rekik ook een aardige speler en heeft de potentie maar presteert ook al jaar in jaar uit helemaal niks. Lekker bezig Adcocaatje. Fer en Peiters worden stelselmatig genegeerd maar spelen jaar in jaar uit in de basis in de PL. En zo kan ik nog meer namen noemen. Hij oet gewoon Babel in de spits zetten en een bikkel als VD Middenvelder en een echte centrale verdediger!
 
Leopart
 
6
5 oktober 2017 om 11:10
@Marranr1, Welke spits is er nu beschikbaar? Ik zie ook liever Dost, maar zolang je Robben hebt is het lastig om je elftal op Dost af te stemmen. Of wil je, je best voetballer van zijn favoriete plek af halen. Hiermee maak je Dost belangrijker dan Robben! Vilhena liet de vorige interland meer zien dan Strootman en die speelt op internationaal niveau. Hoe heb jij hem wekelijks gezien in de CL? Hij heeft volgens mij maar 2 wedstrijden gespeeld. Tegen City, wat op dit moment domineert in Engeland en in de CL en tegen Napoli waar hij redelijk speelde. Vorig seizoen in de Europa league liet hij juist zien dat hij mee kon. Dus een beetje overdreven dat hij in alles te kort zou komen. Vooral ook toen hij het verschil liet zien tussen hem en Strootman toen hij Strootman verving. Rekik is op dit moment de enige die we hebben met een linkerbeen. Wie zou er nu anders moeten staan? Jij praat over spelers die niks presteren, maar dan kom je met Fer aan zetten? Ik vraag mij af of jij werkelijk wedstrijden van hem ziet. Noem dan nog meer namen? Ben wel even benieuwd. Alleen op Pieters na heb je alleen maar onzin verkondigd. Babel in de spits op basis van? Die komt juist sterk vanaf de linkerkant bij Besiktas. Een bikkel van een VD middenvelder? Wie dat dan? Je noemt geen namen. Vilhena is op dit moment de verdedigende middenvelder en dat heeft hij in oranje ook laten zien. En een echte centrale verdediger? En wat bedoel je daarmee? En wie zou dat moeten zijn? Heb je namen? Het is heel makkelijk om af te kraken, maar noem dan ook alternatieven op.
 
Marranr1
 
1
5 oktober 2017 om 13:13
Zeker een Feyenoord sjaal om, Fer speelt al jaren in de PL en presteert prima daar. Speelt niet in geweldige teams maar Fer is zoveel beter dan Vilhena. Sterker, wint meer duels heeft een goede paas en schot en kan een actie maken. Dost is 5 keer beter in de strafschop dan Janssen. Wat heeft Nederland tot heden gepresteerd met deze tactiek en Robben op zijn favoriete plek? EK gemist en WK zal Oranje ook missen. Met een Janssen in de spits.hou toch op met de speelwijze van Oranje heilig te verklaren met een aanvoerder die op zijn retour is! Dost heeft de Europese Zilveren Schoen gewonnen en waar schrijft men artikels over ? D Klasse Janssen die op gehyped word door Media en de slechtste bondscoach aller tijden Blind! Zelfs Babel is beter in de punt! Klaas Jan is beter in de punt. van Persie is beter in de punt en dat liet hij n 10 minuten zien tegen Frankrijk. Terwijl hun aan einde van hun carriere staan. Zo kan ik door blijven gaan. Vilhena heeft in die 2 wedstrijden dramatisch gespeeld. Nog meer feiten?????
 
jaialai
 
0
5 oktober 2017 om 15:37
Haha sorry hoor mij bij Dost is beter in strafschoppen dan Janssen kon ik niet meer verder lezen. Janssen schiet elke penalty in de kruising.
 
lange frans
 
3
5 oktober 2017 om 09:01
waarom geen Promes is de spits?? Of is hij geblesseerd???
 
Cyberize7x
 
8
5 oktober 2017 om 09:14
Promes is inderdaad geblesseerd.
 
ElPhenomeno
 
6
5 oktober 2017 om 11:13
Wees blij dat Promes er niet bij is, die man heeft nog geen pepernoot geraakt in Oranje.
 
staanplaats
 
4
5 oktober 2017 om 12:12
hmm hij maakte er 2 tegen wit-rusland thuis....
 
Siceramo
 
1
5 oktober 2017 om 12:50
@staanplaats Dat was ook zijn enige goede wedstrijd voor Oranje
 
AZAlkmaar2
 
8
5 oktober 2017 om 09:29
Het is lachwekkend. Hoedt-Van Dijk was het enige normale centrum geweest. Alternatief was Blind-Van Dijk. Rekik is echt schandalig. Het is al treurig dat hij uberhaupt is opgeroepen, laat staan dat hij speelt.
 
michiel2424
 
23
5 oktober 2017 om 09:33
Hoedt? Als er iemand door de mand is gevallen de laatste interlands, is het wel Hoedt.
 
watta
 
7
5 oktober 2017 om 09:53
Ik ben ook geen fan van Rekik maar hij speelt wel basis bij. Hertha BSC daarnaast hebben ook spelers als Bruma en De Ligt bewezen het niveau vooralsnog niet aan te kunnen dus een kans voor Rekik kan ik me wel vinden
 
TheFatMan
 
4
5 oktober 2017 om 09:59
Hoezo schandalig dat hij waarschijnlijk in de basis staat? Kun je dan echt veel betere alternatieven noemen? Hoedt doet het niet slecht bij Southampton maar hetzelfde geldt voor Rekik. Hij heeft tot nu toe zeven wedstrijden in de basis gestaan bij Hertha (alles voorlopig) en doet het naar behoren. Staat met zijn club op een mooie tiende plaats op de ranglijst. Ik vraag me af of veel mensen die zo kritisch zijn op Rekik hem überhaupt hebben gevolg in de Bundesliga. Volgens mij denk je nog aan de Rekik die bij Marseille speelde.
 
ElPhenomeno
 
6
5 oktober 2017 om 11:12
Rekik speelt ijzersterk bij Hertha. Tegen Dortmund en Bayern maakte die ook een sterke indruk ondanks 1 goal van Lewandowski en Aubameyang. Rekik is opbouwend sterk, fysiek sterk en is ook nog aardig snel. Vind hem dit seizoen een van de betere cv`s in de Bundesliga. Wat is het alternatief dan? De Vrij en Bruma zijn er niet bij. Viergever, De Ligt, Van der Heijden, Hoedt, Van der Hoorn? Die zijn allemaal minder dan deze Rekik.
 
crazybob
 
1
5 oktober 2017 om 11:16
Niet alleen heeft Nederland weinig kwaliteit in vergelijking met top 20 landen ook hebben slechte keuzes oranje de kop gekost in deze kwalificatie reeks.
 
xstream
 
2
5 oktober 2017 om 12:00
Ik verbaas me nog meer over Babel. Je moet veel goals maken, dus laten we speciaal voor deze gelegenheid Babel inbrengen :S De enige speler in de hele opstelling die regelmatig een goal maakt is Robben. Je hebt toch jongens als Hunter, van Ginkel e.d. nodig. Spelers die weten hoe je een goal maakt? Moet je 's kijken naar 't gemiddelde van dit elftal ... ook 't middenveld. Hopeloos.
 
skes14
 
6
5 oktober 2017 om 12:57
Gast, ben je nou gewoon aan het roepen? Lijkt me wel want je reactie slaat helemaal nergens op. Om te beginnen heeft babel dit seizoen meer gescoord dan robben, in ik meen evenveel wedstrijden. Daarnaast noem je spelers als Huntelaar en van ginkel die totaaaaal niet op de positie van babel uit de voeten kunnen. De enige andere optie is Memphis Depay, die nog geen grasspriet voorbij komt. Ik snap dus niet waarom jij zo verbaasd bent over babel.
 
xstream
 
0
8 oktober 2017 om 13:20
Goh,babel scoort een paar goals in z'n carrière. Dat bewijst meer als het gemiddelde van robben. Met van ginkel doel ik niet op positie maar jongens die vanuit hun positie makkelijk een goal kunnen maken. Dus wat loop jij nou te lullen.
 
PeterVermeuIen
 
2
5 oktober 2017 om 12:35
Rekik? Ik zou voor Viergever gaan dan kan Blind lekker aanvallend voetballen.
 
Frankentime
 
0
6 oktober 2017 om 15:23
Viergever........ Zullen we er iemand neerzetten die ook kan verdedigen en niet tot de middel van een Zweed komt? Natuurlijk moet je Babel opstellen. Die scoort er op los op , ook in de Europaleague. Verder moet je meest scorende spits natuurlijk spelen. Zeker tegen Wit Rusland! Daarbij is het natuurlijk gekkenwerk dat Promes, topscorer in Rusland nooit op zijn eigen plek kan spelen. Er zijn te veel voetballers die andere opdrachten in het Nederlands elftal moeten uitvoeren dan bij hun club.... Dat is toch ook te dom voor woorden?
 
Siceramo
 
0
5 oktober 2017 om 12:44
Dat was ook mijn eerste gedachte. Anderzijds heeft Hoedt het de laatste wedstrijden niet bijzonder goed gedaan en is Martins Indi geblesseerd. De Ligt is uit vorm en rechtsbenig. Ake was dan een andere optie, maar die is momenteel bij Bournemouth ook niet zo in vorm. Ik volg Rekik niet, behalve dat ik weet dat hij basisspeler is bij Hertha. Hopelijk is hij in vorm en speelt hij een topwedstrijd. Andere optie was Blind daar posteren en Ake als back, maar Blind rendeert prima als linksback de laatste wedstrijden, dus dat zou ik zo laten staan. De Vrij en Van Dijk lijkt het superkoppel, maar hebben door blessures volgens mij nog nooit samen gespeeld. Bruma is ook al lange tijd geblesseerd helaas.
 
Ryan030
 
1
5 oktober 2017 om 13:54
word zo moe altijd van die pro ajax lobby van hun fans.ajax bakt er tot nu toe niks van hoezo zou een viegever die niet eens vaste waarde is bij ajax op cb de keuze moeten krijgen boven een speler die uitstekend presteerd dit seizoen bij een middenmoter in duitsland?ik had ook liever de vrij gezien maar die is er helaas niet.nu heb je achterin tenminste wel twee beesten staan die ook echt kunnen verdedigen.ipv die slappe hap van een viergever of veltman. ik snap niet dat fer en de roon nooit worden opgesteld zijn de twee beste cvms die we hebben aangezien strootman meer een 8 is.dat zijn tenminste echte brekers en werkers waardoor spelers als robben en wijnaldum en propper beter kunnen spelen omdat ze minder verdedigend werk hoeven op te lossen.
 
SuperVO
 
0
5 oktober 2017 om 15:06
Klopt wel een beetje hoor wat je zegt, maar dat is natuurlijk bij andere clubs niet anders. Vilhena wordt ook structureel Oranje in geschreven door Feyenoorders. Komt gewoon omdat zij 90 minuten zien van 'hun' speler en hem dan genoeg kwaliteiten toedichten. Voor beiden geldt wat mij betreft: Ok maar het houdt niet over.
 
Siceramo
 
0
5 oktober 2017 om 15:21
@ryan030 Reageer je op mij, want ik doe toch geen pro ajax lobby? Ik ben het wel met je eens hoor, daar niet van. We hebben het laatste jaar gewoon pech met blessures achterin. Van Dijk is er 9 maanden uit geweest, De Vrij was voor de zomer er een halfjaar uit en Bruma is momenteel ook al geruime tijd geblesseerd. Ja en nu is ook nog Martins Indi geblesseerd. Dan blijft er weinig over. En ja, Rekik staat niet zomaar in de basis bij Hertha, dus ik ben benieuwd. Wat De Roon betreft ben ik het niet helemaal eens, in zijn twee invalbeurten bij Nederland vond ik hem niet heel sterk. Dan heb ik nog liever een Clasie die weinig speelt. Maar Fer helemaal eens. Is al jaren basisspeler in de Premier League, scoort regelmatig en is hartstikke sterk.
 
Siceramo
 
0
5 oktober 2017 om 15:23
@supervo Ik vind het met Vilhena wel meevallen hoor. Het is inmiddels al weer het zevende seizoen van Vilhena bij Feyenoord en het heeft volgens mij 130 wedstrijden bij Feyenoord geduurd voordat hij zijn debuut maakte in Oranje. Vilhena had vervolgens een ijzersterk jaar vorig jaar en heeft een paar prima interlands gespeeld. Nu Strootman, een andere linksbenige middenvelder er niet is, is het niet gek dat Vilhena door velen - en niet alleen Feyenoorders - naar voren wordt geschoven als zijn vervanger. Daar komt nog bij dat wanneer Strootman wel fit was geweest, velen - Feyenoorders en niet-Feyenoorders - Vilhena alsnog graag hadden zien spelen, daar Strootman het afgelopen jaar bij Oranje alleen maar slechte wedstrijden op de mat legt.
 
Ryan030
 
0
5 oktober 2017 om 16:07
ik stuurde het bericht van mijn telefoon en is onder het verkeerde berichtje terecht gekomen.mijn excuses. ja maar de roon en zulk soort spelers moeten wel de kans krijgen om zich te bewijzen en zijn ook niet nodig elke wedstrijd hangt ook van je tegenstanders af.maar een fer zou je prima kunnen hebben het is misschien geen topper maar hij beschikt wel veel kwaliteiten die een moderne middenvelder gewoon moet hebben.groot atletisch vermogen,fysiek sterk redelijker passer en is gewoon een powerhouse samen met wijnaldum heb je dan al 2 spelers die het hogere niveau en balsnelheid aankunnen.dat hebben ze al bewezen in de pl. ik hoop dat we het wk nog halen en dan gewoon achterin met blind,de vrij,v dijk,fosu dat zijn gewoon onze 4 beste spelers naar mijn mening.en dan als backups voor hun willems/ake rekik martins indi tete die zijn ook in potentie gewoon het beste wat we hebben
 
MichielVerkuijlen
 
12
5 oktober 2017 om 08:27
Man, man, man, wat een armoede die verdediging. En het middenveld en de aanval..
 
BierPens
 
18
5 oktober 2017 om 08:28
Rekik? Heeft die de weg omhoog weer gevonden dan? Of waren echt alle opties op? Ik volg hem niet echt meer...iemand?
 
RealWW
 
18
5 oktober 2017 om 08:35
Tot nu toe alles gespeeld bij Hertha. Ook niet mijn eerste optie, maar van Dijk en Rekik is het beste duo wat nu beschikbaar is zonder de Vrij.
 
ohwohwohw
 
7
5 oktober 2017 om 08:44
Snap niet waarom hoedt niet gewoon speelt. Speelde afgelopen interlands ook een speelt met van dijk bij Southampton.
 
Nico50
 
7
5 oktober 2017 om 09:09
@ohwohwoh Dus niet! De terugkeer bij Southampton van Van Dijk kostte Hoedt juist zijn basisplaats.
 
AZAlkmaar2
 
7
5 oktober 2017 om 09:30
Nee hoor. Hoedt-Van Dijk en Blind-Van Dijk waren betere opties geweest. Rekik is echt zo ontzettend matig. In dat laatste geval had je Van Aanholt gewoon op kunnen stellen als aanvallende back tegen Wit Rusland.
 
Ryan030
 
0
5 oktober 2017 om 13:56
rekik speelt tot nu toe top bij hertha dit seizoen,dus weet niet waar je dat vandaan haalt.hoedt staat niet eens basis bij southhampton nu van dijk weer terug is. blind doet het prima laatste tijd in oranje en united op linksback laat hem daar dan ook lekker staan ipv cb waar hij fysiek veel ste kort voor komt.
 
Dirk19
 
11
5 oktober 2017 om 08:29
Ongelofelijk dat een matige verdediger als Rekik een basisplaats krijgt in het belangrijke duel met Wit Rusland. Rekik is een verdediger die bijna elke wedstrijd wel een cruciale fout maakt en dat kan Nederland niet gebruiken in de wedstrijd tegen Wit Rusland. Ik baal er ook van dat Janssen weer een basisplaats krijgt want hij scoort bijna nooit voor Nederland en ik denk dat Dost ondanks zijn mindere meevoetballende kwaliteiten een betere spits is voor dit Nederland dan Janssen.
 
chelsea37
 
4
5 oktober 2017 om 08:36
Dost is geblesseerd. Rekik volgde ik vorig jaar bij OM nog wel, maar daar was die ook niet goed zat vooral op bank. Dit jaar heb ik hem nog niet zien spelen. Hij mag me gaan verassen, maar ik vrees het ergste.
 
jaialai
 
0
5 oktober 2017 om 15:44
Veel hertha supporters zijn juist heel blij met rekik, zij vinden hem beter dan zijn voorganger Brooks.
 
RealWW
 
20
5 oktober 2017 om 08:41
Waarom zou Dardai hem bij Hertha blijven opstellen als hij elke wedstrijd een cruciale fout maakt? Prima gestart bij Hertha, kan ik niet van de andere opgeroepen verdedigers zeggen.
 
Capis
 
3
5 oktober 2017 om 09:04
Dirk: Dost is naar huis met een blesure dus is al lastig. Plus Rekik doet het gewoon erg goed bij Herta enmaakt juist helemaal geen gekke fouten daar. Dan is het Rekik of Ake, hadden beide gemogen van mij en is om het even. Kon wienig ander smet de spelers die beschikbaar zijn.
 
blackpool
 
7
5 oktober 2017 om 09:14
Dost is naar mijn wete er gewoon bij hoor. Strootman is naar huis.
 
AZAlkmaar2
 
4
5 oktober 2017 om 09:33
Janssen scoort bijna nooit voor Nederland maar loopt gewoon rustig 1-op-2 in Oranje. Plus zijn meevoetballende kwaliteiten. Janssen heeft praktisch alleen maar goede wedstrijden gespeeld in Oranje, met uitzondering van de wedstrijd tegen Frankrijk. Daar waren redenen voor en bovendien speelde iedereen toen slecht. Dost aan de andere kant heeft nog nooit een goede interland gespeeld en kan totaal niet meevoetballen.
 
jannoww
 
1
5 oktober 2017 om 09:48
Ja ik vind dit ook wel. Dost heeft ook niet altijd een basisplaats, trainer daar ziet ook dat Dost specifieke kwaliteit heeft maar die niet in elke wedstrijd tot zijn recht komen. Janssen komt tekort voor het niveau van de Spurs, maar is nu eenmaal de beste spits van Nederland. Misschien dat als Huntelaar evenveel vertrouwen zou krijgen hij net zo goed presteert.
 
Tom4ajax
 
2
5 oktober 2017 om 09:56
Ik mag hopen dat je een geintje maakt, want Janssen heeft wel meer slechte wedstrijden voor Nederland gespeeld dan alleen die tegen Frankrijk. Laatste interland tegen Bulgarije was hij bijvoorbeeld één van de slechtste van het veld, inclusief die houthakkers van de Bulgaren. Met deze selectie moet oranje gewoon lekker zonder spits gaan spelen. Robben en Babel voorin met een versterkt middenveld erachter. De enige oplossing voor de gemankeerde elftal.
 
Romano1611
 
12
5 oktober 2017 om 08:33
Ik ben benieuwd wie nu nog advocaat verdedigt . Aangezien blind bakken met kritiek kreeg voor bepaalde opstellingen en tactieken . Overigens terecht . Maar deze bondscoach bakt er ook vrij weinig van met de keuzes die hij maakt . Droevig en armoe
 
Capis
 
3
5 oktober 2017 om 09:02
@romano: Welke beslissing is dan echt niet te verdedigen nu van Advocaat? Hij heeft gewoon geen betere opties dan dit, dan kan je weinig anders toch?
 
AZAlkmaar2
 
4
5 oktober 2017 om 09:34
Hij heeft met Hoedt en Blind twee betere central verdedigers dan Rekik. Op linksback heb je voldoende alternatieven om het doorschuiven van Blind op te vangen.
 
babelagtig
 
1
5 oktober 2017 om 09:36
Ja maar bij blind was het niet anders. Maar hij kreeg wel constant kritiek.
 
pprins
 
5
5 oktober 2017 om 10:08
Sorry maar zijn opstelling tegen Frankrijk was echt een lachertje . Janssen in de spits slaat nergens op en nu met 4 verdedigers tegen wit Rusland terwijl je er minimaal 3 moet maken (in het gunstigste geval , als Zweden maar met 1-0 wint). En rekik...hmmm
 
pprins
 
1
5 oktober 2017 om 10:08
Sorry maar zijn opstelling tegen Frankrijk was echt een lachertje . Janssen in de spits slaat nergens op en nu met 4 verdedigers tegen wit Rusland terwijl je er minimaal 3 moet maken (in het gunstigste geval , als Zweden maar met 1-0 wint). En rekik...hmmm
 
Capis
 
4
5 oktober 2017 om 10:31
@azalkmaar: Blind speelt al jaren niet meer centraal en staat LB. Wie zou je anders daar moeten zetten? Hoedt is om het even met Rekik die het gewoon goed doet. Plus Hoedt zit weer op de bank sinds van Dijk terug is. Indi, Hoedt, Ake, Rekik allemaal gewoon goed. Alleen van Dijk en de vrij steken er echt bovenuit. @babelagtig: Nee die had wel keuzes en koos voor een de Ligt bijv in belangrijke wedstrijden.
 
zsvAJAX
 
28
5 oktober 2017 om 08:33
Tuurlijk ga lekker met 2 defensieve middenvelders beginnen.... Je moet goals maken Dickie, dan haal Vilhena eraf en zet Van Ginkel er maar neer. Gas op die lolly! Daarnaast zie ik iedereen zeggen dat Rekik drama is, maar hij heeft toch gewoon een basisplaats bij Herta Bsc. Club draait niet fantastisch (scorend vermogen) maar heeft wel maar 8 goals tegen in 7 wedstrijden en hield Bayern nog op gelijkspel. Ook kun je niet echt vollediger teren op Hoedt (op de bank gekomen door Van Dijk bij Southampton). Rekik of Akã©, beetje 50/50 als je het mij vraagt.
 
-NEC-
 
0
5 oktober 2017 om 14:32
Wijnaldum, Vilhena en Propper zijn alle drie van origine aanvallende middenvelders. Vilhena is de enige van die drie die nog verdedigend enigszins sterk is. Ik had zelf voor Fer gekozen die uitblinkt met Swansea, ook tegen goede ploegen. Die heeft de ervaring en power die we vaak een beetje missen (en aardig scorend vermogen). Ake heeft daarnaast natuurlijk meer internationale ervaring en speelde al tegen een laat van de beste aanvallers ter wereld. Keuze lijkt me snel gemaakt, maar dat vind ik. Ake vind ik ook veel dynamischer.
 
AsRoma8
 
0
5 oktober 2017 om 15:24
2 defensieve middenvelders? Het zijn van origine 3 aanvallend ingestelde middenvelders, waarbij Vilhena wat meer defensiever is gaan spelen.
 
NUFC_U2
 
3
5 oktober 2017 om 08:33
Dicky heeft het met zo'n achterhoede blijkbaar al opgegeven....
 
MarkBakel
 
4
5 oktober 2017 om 08:34
Hoe zit het met Hoedt?, Verder op de back positie liever tete gezien dan janmaat
 
ohwohwohw
 
8
5 oktober 2017 om 08:46
janmaat is aanvallend beter en tegen de wit-russen zul je toch goals moeten maken
 
MarkBakel
 
0
5 oktober 2017 om 11:16
Persoonlijk vind ik juist Tete aanvallende meer brengend, maar kan het ergens ook wel begrijpen
 
whytho
 
1
5 oktober 2017 om 11:40
Tete brengt alleen verdedigend misschien meer, niet aanvallend
 
Bkorkmaz3
 
31
5 oktober 2017 om 08:38
Ik ben bijna 26. Ben opgegroeid met quality elftallen. 98 meegemaakt. 00 en generaties daarna. Dat er luxe keuze gemaakt moest worden tussen RVN en Kluivert. Tegenstanders als Wit Rusland en Bulgarije werden gebruikt voor doelsaldo. Jaren later maken Nederlandse supporters zich zorgen over een Wit Rusland..... Wauw.
 
Baardgrasmus
 
8
5 oktober 2017 om 09:03
In die tijd zaten er ook spelers als Talan en Van Hintum bij, je hebt van der Bergh meegemaakt, Denneboom, Collins John. We onthouden de enorme keuze in de spits (bergkamp, van Nistelrooij, Kluivert, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk), maar ook toen hadden we internationals waar meewarig over werd gedaan. Toegegeven, de toppers zijn er nu niet echt meer bij in deze selectie, maar ook in de gouden tijden hebben we menig maal de wenkbrauwen gefronst over bepaalde spelers.
 
VoetbalVreugd
 
4
5 oktober 2017 om 09:20
Maar tot en met het EK van 2004 hebben we wel steeds elf toppers kunnen opstellen. Van Hintum, Talan, Paauwe, Sikora, etc. hebben gelukkig maar weinig interlands gespeeld, want we hadden veel beter. Na 2004 werd de spoeling dun en hadden we een bondscoach die elke flapdrol selecteerde, maar dankzij een geweldig viertal (Robben, RVP, Sneijder en aanvankelijk Van der Vaart) hebben we nog heel leuk gepresteerd af en toe.Nu hebben we Robben nog, maar verder geen topspelers. Ja, een reservekeeper bij Barcelona, een verdediger van Man United (prima, maar geen wereldtop) en een middenvelder van Liverpool die tijdens z`n laatste interlands gigantisch door het ijs zakte. Succes...
 
Bkorkmaz3
 
1
5 oktober 2017 om 10:15
Baardgrasmus, dat is waar. Er zijn altijd 1dagsvliegen/vlinders of hij je ze ook wilt noemen. Dat is juist leuk. Maar de structurele toppers in de basis zijn helaas verdwenen...
 
Baardgrasmus
 
1
5 oktober 2017 om 10:33
Klopt, maar ik denk dat we qua verdedigers nu bijvoorbeeld beter zitten dan tijdens een groot gedeelte van de periode die jij beschrijft. Mathijsen en Heitinga was degelijk, maar De Vrij en Van Dijk lijken mij voorbeeld talentvoller en belangrijker bij hun clubs. Op rechtsback zijn we lang zoekende geweest (boulahrouz ook daar geregeld opgesteld) terwijl dat nu met Tete en Karsdorp op het oog beter is op te lossen. Aanvallend daarentegen is het nu veel minder, en dat merk je als je voor de tv zit, ergernis gegarandeerd.
 
VoetbalVreugd
 
0
5 oktober 2017 om 11:21
Daar ben ik het mee eens, die verdediging is altijd een zorgenkindje geweest na de aftocht van Stam en De Boer. Dan zijn De Vrij en Van Dijk prima. Rechtsbackpositie is ook wel in orde inderdaad. Op links gaat mijn voorkeur dan toch maar uit naar Blind (degelijkheid), simpelweg doordat de andere linksbacks gewoon te wisselvallig of te matig zijn. Wie weet Willems op termijn weer...
 
AZAlkmaar2
 
1
5 oktober 2017 om 09:35
En achter Van Nistelrooy en Kluivert had je nog Hasselbaink en Makaay. Over luxe gesproken.
 
Simpatico
 
0
5 oktober 2017 om 12:00
En Van Hooijdonk @azalkmaar 2. Haha, de tijden. Maar het is wat het is en we moeten het hier maar gewoon mee gaan doen. En zo niet, dan is het jammer. Persoonlijk wordt mijn afkeer van voetbal, door het grote geld, toch steeds groter.
 
ProTukker
 
0
5 oktober 2017 om 10:28
@bkorkmaz Ik kan mij herinneren dat we op een gegeven moment keuze hadden tussen Kluivert (topscorer in Spanje), Makaay (topscorer in Duitsland) en Hasselbaink (topscorer in Engeland)! Met volgens mij nog spelers erbij als een Davids en een jonge Van Nistelrooy. Als je daaraan terug denkt en kijkt naar nu... Een tijd waar de meeste spelers nog eerst in de Eredivisie de top haalden om vervolgens naar het buitenland te vertrekken om daar de top (proberen) te halen. Hoe anders is het nu.
 
4fRedondo
 
0
5 oktober 2017 om 10:43
In die tijd verloren we 2x uit bij Wit-Rusland. Vaak gingen kwalificatierondes met de hakken over de sloot. Pas onder Van Marwijk plaatste Oranje zich gemakkelijk als groepswinnaar.
 
Bkorkmaz3
 
0
5 oktober 2017 om 11:48
Redondo, dat klopt. Echter, er is een aanzienlijk verschil in het niet halen van eindtoernooien (wat nu haast structureel gaat worden) en met hakken over de sloot wel halen. Die elftallen hadden veerkracht en bulkten van kwaliteit.
 
cabinessence
 
0
5 oktober 2017 om 12:47
@bkorkmaz3: In een relatief klein land als Nederland kan het altijd gebeuren dat er eens een wat zwakkere generatie tussen zit. Dat is niet nieuw. En dat wil ook niet zeggen dat Nederland definitief afgeschreven is al groot voetballand. In 1974 haalde Nederland de WK-finale, in 1976 de halve finale van het EK, in 1978 weer de finale van het WK. En daarna? In 1980 een waardeloos EK, in 1982 niet gekwalificeerd, in 1984 niet gekwalificeerd, in 1986 niet gekwalificeerd... En we weten allemaal wat daarna gebeurd is.
 
Bkorkmaz3
 
0
5 oktober 2017 om 18:51
Cabinesse, klopt. Toeschouwers in jaren 70 en 00 zijn verwend. Soms is het beter dat je een compact land hebt, dan kan je de faciliteiten/voorzieningen veel eenvoudiger/sneller/gerichter inrichten. Een land als Rusland of Turkije heeft daar tot de dag van vandaag nog erg veel moeite mee.
 
PieterPrins773
 
4
5 oktober 2017 om 08:47
4-3-3 met 2 verdedigende middenvelders? Waarom in vredesnaam 4 verdedigers voor die ene wit Russische spits? Gooi de boel eens flink om en ga eens vrijuit op de aanval spelen. Je moet DOELPUNTEN MAKEN. Cilessen op doel. Verdediging Blind-Hoedt en TEte. Hoedt en Tete mogen zich vastbijten in 1 man en Blind moet zorgen voor rugdekking en een goede opbouw. Middenveld proppen - Wijnaldum - van ginkel - Klaassen . Allemaal spelers die lekker kunnen aansluiten en in de 16 kunnen komen. Robben op 10. Lekker zwerven op links en rechts, kijken welke van de 2 backs hij kan hebben en niet vastpinnen waardoor hij makkelijker te verdedigen is. Huntelaar en Berghuis in de spits. 2 spelers die in tegenstelling tot Janssen wel in vorm zijn, spelen, en weten hoe je een doelpunt maakt. Dan hoog druk Zetten en die beperkte wit russen tot fouten dwingen. Vanaf minuut 1 bij de strot pakken en zeker niet met de instelling "0-1 is ook mooi". Stop nu eens met dat verkrampte gedoe. Die wit russen zijn gewoon veruit de zwakste broeders van de poule. Ga nu eens gewoon vol op de aanval!!
 
bambinoo
 
1
5 oktober 2017 om 09:11
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie juist drie centrale middenvelders die zowel verdedigend als aanvallend uit de voeten kunnen. Vooropgesteld een armzalige selectie, maar daar kan Advocaat ook niets aan doen. Hij moet dus keuzes maken tussen basisspeler Propper en bankspeler Klaassen. Tussen Rekik en Hoedt, en heeft gekozen voor Rekik. Misschien dat hij wel sterke wedstrijden voor zijn club heeft gespeeld, weten wij veel. Ik denk dat Advocaat dat beter in de gaten houdt dan dat wij dat doen. We zullen her vanavond zien.
 
Weerniet
 
2
5 oktober 2017 om 08:47
Janssen en Rekik in de basis. .. De kans op het WK wordt steeds kleiner. Janssen scoort weliswaar bij Fenerbahce maar is nog steeds te statisch en Karim Rekiki volg ik niet echt meer maar die was bij PSV weliswaar goed maar niet extreem en bij Marseille speelde hij niet veel. Ik begrijp dit niet zo goed...
 
MarcelPijpers
 
2
5 oktober 2017 om 08:50
Winnen ja maar zal niet genoeg zijn ik ga er niet speciaal voor de buis voor zitten succes holland
 
alwaysback
 
2
5 oktober 2017 om 08:51
Denk dat we alvast een plan B moeten hebben voor komend toernooi... Dit gaat niet goedkomen met deze selectie of überhaupt de huidige spelers van oranje. Kunnen we geen snorretjes tekenen op de gezichten van de oranjedames ? Denk dat we daar meer kans mee hebben...
 
Prey7L
 
0
5 oktober 2017 om 08:52
Kan iemand mij uitleggen waarom Advocaat Jansen boven Dost blijft verliezen? Volg Sporting niet, maar hoor wel altijd dat Bas het daar goed doet
 
KEIZER!
 
4
5 oktober 2017 om 08:58
Volgens mij is Dost niet 100% fit.. kan wel spelen overigens. Ik snap niet waarom die Elia niet op heeft geroepen. Babel in de spits Elia op links, Robben op rechts.
 
Nico50
 
2
5 oktober 2017 om 09:20
Iedereen heeft nu al een mening klaar over deze opstelling terwijl dat alleen maar een verwachting van een journalist is. Laten we gewoon afwachten wat echt de opstelling wordt en dan pas met commentaar komen lijkt mij.
 
4231breed
 
1
5 oktober 2017 om 09:28
Ik snap überhaupt niet dat er mensen gaan kijken. De realisten weten dat het over is. Toch succes gewenst Nederland... Ben in iedergeval heel blij dst er geen oranje clowns door de straten lopen volgend jaar...
 
MartinVandeVelde
 
0
5 oktober 2017 om 09:46
Al die negatieve reacties hier; Nederland gaat het gewoon klaren! Even ophouden met die pessimistische houding. Nederland heeft de kansen op een play off-ticket gewoon in eigen handen.
 
pompebledsje
 
1
5 oktober 2017 om 09:58
6 goals goedmaken. Tegen Zweden betekent dat dus met drie goals verschil winnen. Dan moet Zweden niet te veel uithalen tegen Luxemburg en Nederland Moet winnen van Wit Rusland. Nog allemaal mitsen en maren, maar we zullen zien. Dost staat blijkbaar niet in de spits omdat we een "voetballende" spits nodig hebben. Ik snap dat dat met Robben en Depay moet, maar plaats dan poppetjes die fatsoenlijke voorzetten geven. Het is mij werkelijk onduidelijk waarom Robben in deze tijd nog zoveel krediet geniet, want ook hij deelt in de malaise als hij voor het Nederlands elftal speelt. Dan maar een rustige zomer volgend jaar en gaan we Frankrijk supporteren.
 
Nicollevan Emm
 
0
5 oktober 2017 om 10:01
tjesus moeten we het hier mee gaan redden?
 
RemiSmeets
 
0
5 oktober 2017 om 10:09
Ik begrijp Adcocaat niet. waarschijnlijk zal hij wederom er voor kiezen om met Janssen te beginnen in de spits. Waarom? van alle aanvallers die Advocaat geselecteerd heeft, is Janssen degene die momenteel het minste scoord. En goals is nu juist wat we nodig hebben. Ik zou kiezen tussen Dost of Locadia. Een andere optie is om Huntelaar aan de selectie toe te voegen.
 
ProTukker
 
0
5 oktober 2017 om 10:35
Ik zou ook graag een Dost in de spits zien. Maar dan kom je aan met Locadia? Ik zie nog liever dat Van Nistelrooy zijn voetbalschoenen uit zijn kelder haalt dan dat we met Locadia in Oranje gaan voetballen.
 
 
2
5 oktober 2017 om 10:51
Na die huldiging van PSV kan ik bij Rekik alleen nog maar denken aan: Karim Rekiki, Karim Rekik, Karim Rekiki Karim Rekik. en dan vooral het publiek dat niet meedeed. Boeie wie er tegen de Wit Russen in de verdediging staat, die kunnen toch niets. 10-0 winnen aub.
 
Tibbe
 
1
5 oktober 2017 om 11:12
Rekik is zwaar onderschat. Was bij psv in het kampioensjaar echt een prima verdediger. Is nu al redelijk ervaren. Ik ben er blij mee.
 
Miccoli
 
0
5 oktober 2017 om 11:20
Ik kan mij wel vinden in deze opstelling. Mensen reageren wel wat overdreven op de keuze voor Rekik aangezien hij gewoon wekelijks speelt bij Hertha BSC en zijn concurrent (volgens vele) Hoedt heeft er nog maar 3 wedstrijden opzitten en zat de laatste wedstrijd ook op de bank. Rekik speelde daarentegen al 7 wedstrijden en staat altijd basis. Dan kun je Blind nog centraal neerzetten, maar hij is onze beste linksback. De enige linie waar ik mij altijd zorgen over maak is het middenveld. Er zit totaal geen creativiteit in; het elftal mist een type Van der Vaart of Ziyech die iets met een bal kan. Op het moment hebben wij veelal lopers met Wijnaldum, Klaassen, Strootman, Toornstra, Van de Beek en Van Ginkel. Dan heb je met Propper en Vilhena nog wat variatie, maar je mist gewoon een creatief iemand. Het is te hopen dat er de komende jaren iemand opstaat, want op die positie zie ik het somber in.
 
Freshzone
 
1
5 oktober 2017 om 11:29
Snap helemaal niks van deze opstelling, als je toch iets wilt is dat je verdedigend nu solide achterin moet zijn aangezien je naar voren moet? Er staan gewoon 3 trage verdedigers achterin nu en bij corners heb je eigenlijk alleen van Dijk met lengte. Lachwekkend eigenlijk, snap ook niet hoe je erbij komt om met Vilhena te spelen op het middenveld, geef mij Van Ginkel maar dan.
 
Siceramo
 
0
5 oktober 2017 om 12:49
Omdat Vilhena linksbenig is en je anders met drie rechtsbenige spelers speelt. Daarnaast speelde Vilhena tegen Bulgarije een prima pot.
 
Freshzone
 
0
5 oktober 2017 om 14:07
Dat is ook iets waar men alleen in Nederland over heeft, lekker boeiend of je 3 rechtsbenige middenvelders hebt. Zelfde onzin als dat je 2 centrale rechtsbenige verdedigers hebt. Alleen in Nederland hoor je daar gezeur over. Ik kijk naar kwaliteiten van spelers en of ze nou links of rechtsbenig zijn boeit me helemaal niks.
 
Siceramo
 
0
5 oktober 2017 om 15:31
Dat is niet iets waar we het alleen in Nederland over hebben. Ik ben het met je eens dat het niet doorslaggevend is. De Vrij en Van Dijk zijn onze beste verdedigers en als die fit zijn zou ik die altijd opstellen, of ze nou beiden rechts zijn of links. Maar als het niveau van de spelers niet veel voor elkaar onder doet (vilhena/van Ginkel), dan kan het wel een reden zijn om voor Vilhena te kiezen. Bovendien is in deze keuze Vilhena begrijpelijk, daar hij ook verdedigend wat power meebrengt, terwijl Van Ginkel veelal aanvallend denkt. Naast een Wijnaldum en Propper is een Vilhena dan geen slecht idee, helemaal gezien dus zijn laatste wedstrijd in Oranje.
 
Rudeboy65
 
0
5 oktober 2017 om 11:30
Misschien raar om voor deze wedstrijd te gaan experimenteren, maar hey, met de bestaande namen werd het ook niet veel ...
 
IlBiscione
 
0
5 oktober 2017 om 11:54
Ik blijf het mooi vinden dat iedereen op zo'n voetbalsite denkt een beter beeld te hebben van de spelers, dan de bondscoach en z'n staf. Heb jij een lange, internationale carrière als coach achter de rug? Heb jij dag in, dag uit met topspelers gewerkt? Sta jij nu bij die jongens op het veld en zie jij hoe ze presteren op de training? Het antwoord is natuurlijk "nee" voor 99% van ons hier. Kritiek op de opstelling mag, maar denk toch niet de hele tijd dat je het beter weet, tenzij je zelf in het vak zit.
 
pinko
 
1
5 oktober 2017 om 13:26
Het is hoe dan ook lood om oud ijzer. Wel vind ik Babel een goede keus, afgaand op zijn vorm. Bij Oranje lukt het toch niet met Promes en Wijnaldum. Dat die laatste dan maar mee mag doen is voor mij een raadsel. Maar we gaan toch niet naar het WK 2918, dus waar maken we ons druk om. Achteraf is het een koe in haar gat zien, maar bedenk eens hoe beslissend dat ten onrechte afgekeurde doelpunt van Nederland in de slotminuten tegen Zweden ons dwars zit....
 
GinoLeonora
 
1
5 oktober 2017 om 13:40
ik snap niet waarom advocaat gewoon niet met daley blind op 6 speelt en wilems op linksback , want voor de rest vindt ik de achterhoede wel goed middenveld missen we eingelijk nigel de jong velen zullen hem afkraken omdat hij mischien niet veel speelt maar zo een speler hebben we nodig met naast hem een speler als wijnaldum die het beloopt en snijder er voor of prpper in dit geval want een creatieve nummer 10 hebben we niet.