Afellay lacht om suggestie Van Ramshorst over Boadu: 'Kom op'
Maandag, 8 februari 2021 om 10:55

Ibrahim Afellay heeft zondagavond zijn licht laten schijnen over de status van spelers als Noa Lang en Myron Boadu. De oud-international vindt dat de talenten van Club Brugge en AZ nog niet klaar zijn voor het Nederlands elftal. Volgens Afellay moet Lang het voor een langere periode laten zien bij Club Brugge voordat hij een uitnodiging verdient van bondscoach Frank de Boer, terwijl hij Boadu niet als concurrent voor Donyell Malen ziet in Oranje.

Rafael van der Vaart noemde Malen zondagavond bij Studio Voetbal 'by far de beste spits' die rondloopt in de Eredivisie. Theo Janssen denkt dat Malen in de basis zou kunnen staan in het Nederlands elftal. "Hij zou zeker aan de linkerkant kunnen spelen. Als Cody Gakpo fit is zou hij daar kunnen spelen, maar Malen is ook een speler die daar in het Nederlands elftal heeft gespeeld en dat goed heeft ingevuld. Dat is zeker een speler die aan de linkerkant zou kunnen spelen", aldus Janssen. "Maar in de spits vind ik Depay nog wel de nummer één."

Presentator Sjoerd van Ramshorst noemde Ryan Babel en Myron Boadu als opties voor Oranje op de linkerflank. "Maar je ziet Boadu toch niet als concurrent voor Donyell Malen? Kom op", reageerde Afellay fel. "Babel toch ook niet?", vroeg tafelgenoot Kees Jansma. "Nee, zeker niet", reageerde een lachende Afellay, waarna Arno Vermeulen met de naam van Lang op de proppen kwam. "Laat die jongen eerst eens even lekker bij Jong Oranje spelen", reageerde Afellay, die dat ook vindt gelden voor Calvin Stengs en Boadu. "Het Nederlands elftal is geen oord om je te ontwikkelen. Je moet daar gewoon presteren."

"In België zeggen ze dat hij geselecteerd moet worden", antwoordde Van Ramshorst. "Ze zeggen zoveel", aldus Afellay. "Ruud Vormer speelde bij Feyenoord ook niet. Om maar aan te geven, snap je? Hij (Lang, red.) is net lekker bezig. Laat hem die lijn doortrekken en dan komt het Nederlands elftal op de lange termijn ook wel. Ik zou eerder Gakpo meenemen dan Noa Lang." De 21-jarige Lang is bezig aan een sterk seizoen in de Pro League, met elf goals en zes assists in zestien competitiewedstrijden.

Meer nieuws
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
0
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
29
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
   
06:00
06:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (94)

 
665
 
73
8 februari 2021 om 00:17
Is niks mis mee om lang mee te nemen alles liever dan Babel en Promes. Liever jonge jongens de kans geven dan van die oud over het paard getilde spelers. Desnoods laat je ze afwisselen met elkaar, maar het is niet verkeerd om een keer veel jongens aan het werk te zien in wedstrijden die het toe laat. Desnoods probeer je een keer Struijk van Leeds ipv de Roon. Ik vind dat je spelers pas kunt oordelen of ze het niveau hebben zodra ze mee hebben gespeeld. Hoe vaak komt het voor dat iemand geweldig is bij de club en niks bij het land of juist andersom.
 
IKEA
 
45
8 februari 2021 om 00:48
In je punt kan ik me ergens wel vinden, over het paard getilde spelers in de herfst van hun carrière hoef je niet kost wat kost op te roepen. De discussie rondom jongens als Gakpo, Lang, Stengs en dergelijke is er echter omdat onze voorhoede van een bedroevend niveau is. De Roon is geen over het paard getilde dertigplusser maar gewoon een wapen in de selectie en een uitstekende defensieve middenvelder. Waarom zou je Struijk, een centrale verdediger die sporadisch op het middenveld staat, laten spelen op de plek van De Roon? Een naam als een Jerdy Schouten lijkt me dan een stuk logischer maar nog steeds is er geen directe reden om de Roon te vervangen.
 
665
 
9
8 februari 2021 om 08:36
Met over paard getilde spelers bedoelde ik ook niet de Roon. Het ging me meer om, als je van die nietszeggende oefenpotjes speelt probeer eens wat andere jongens uit, die bij hun club goed spelen maar nog weinig interlands hebben gespeeld. Laat dat soort jongens er toch aan ruiken en laten zien wat ze kunnen op dit niveau. Schouten kun je inderdaad ook wel een keer oproepen geen probleem mee. Struijk speelt best wel redelijk vaak bij Leeds op het middenveld, echter hij is verdedigend met een goede inspeel pass. Hierdoor zou die best goed op “zes” kunnen spelen in mijn ogen.
 
Fairplay1
 
9
8 februari 2021 om 10:51
Zo zo, dus eigenlijk kunnen Botman en Bakker ook opgeroepen worden of heeft Afellay weer alleen oog voor de PSV spelers. Hij ziet echt niets anders en wordt zelfs boos als je het niet zegt of ziet....meteen gaat ie vergelijken en praat ie als of hij met zijn vriendjes aan het discusiëren is.
 
gomes1psv
 
93
8 februari 2021 om 00:17
Terecht ook. Als Boadu en Stengs hun huidige vorm blijven voortzetten, is het gewoon lekker voor de buis zitten komende zomer. Al even bespottelijk zou ik het vinden als klanten als Babel en Promes nog meegaan. Benieuwd of Frank de Boer durft door te selecteren, maar voor de linkerkant verdienen Noa Lang en Gakpo gewoon hun kans in de selectie. En als bondscoach wordt het met de week moeilijker om te rechtvaardigen Wout Weghorst ten bate van Sevilla-bankzitter Luuk de Jong thuis te houden.
 
Lierse1997
 
184
8 februari 2021 om 00:17
Nu ik zal wel weer PSV’ers over me heen krijgen, maar ik vraag me toch af wat Gakpo nu meer gepresteerd heeft dan Lang. Want blijkbaar heeft hij dat voor iemand als Affelay. Ik zeg trouwens niet dat hij minder gepresteerd heeft of een slechtere speler is, maar gewoon ongeveer evenveel en even goed. Nu als je dan toch besluit 1 van de 2 te selecteren dan lijkt me de meest logische keuze de speler met de beste vorm. En dan is het toch moeilijk te ontkennen dat Lang momenteel in een beter vorm zit.
 
665
 
137
8 februari 2021 om 00:24
Ik denk dat PSVers er meer mee zitten dat Babel wordt opgeroepen en Gakpo niet. Van mij mogen ze Lang en Gakpo wel afwisselen. Een keer Lang mee en andere keer Gakpo laat ze maar is zien wat ze kunnen op de training.
 
UNAM Pumas
 
92
8 februari 2021 om 00:30
Depay Malen Bergwijn beste voorhoede imo momenteel
 
Lierse1997
 
43
8 februari 2021 om 00:34
Inderdaad weinig mis mee. Maar Malen-Weghorst met daarrond een zwervende Depay lijkt me ook niet slecht. Dan heb je toch heel wat potentiële doelpunten op het veld staan.
 
Japie_Krekel
 
106
8 februari 2021 om 01:21
Bergwijn? ik zie die met regelmaat bij de Spurs spelen en die maakt heel weinig indruk op me. hij rent en hij vliegt maar daar is ook alles mee gezegd imo. veel te weinig overzicht voor de goal. hij staat dit seizoen geloof ik op 0 goals en 1 assist. dat zijn geen cijfers die aanleiding geven om zo iemand in de basis te zetten naar mijn mening
 
MillanO
 
5
8 februari 2021 om 03:43
Weet je wat je jammer is, dan is hij vele malen minder dan in de spits. De cijfers liegen er niet om. Bovendien was dat zijn wonder want veel mensen waren niet blij met hem. Alleen Malen hoort daar ook, echt een luxeprobleem.
 
alltimerin
 
16
8 februari 2021 om 09:06
Weetje wat het is Japie, als je 70 minuten lang achter de back van brighton moet rennen dan kan het logisch zijn als je zo weinig scoort.
 
T. Alavez
 
5
8 februari 2021 om 10:33
Gelukkig kijkt een coach niet alleen naar de beste spelers die opgesteld moeten worden, maar ook naar wie de beste chemie met elkaar hebben. Bergwijn presteert bijvoorbeeld matig bij Tottenham (niet gek gezien de speelstijl) maar heeft wel weer een voetballende klik met de tandem Depay, Wijnaldum. Idem dito voor Gakpo bijvoorbeeld. Daar waar de (oud) Ajax spelers een klik hebben in het veld geld dat ook voor de (oud) Psv'ers. Het zou dus goed zijn als de bondscoach juist hierop selecteert zodat er uiteindelijk een geoliede machine staat.
 
Lierse1997
 
29
8 februari 2021 om 10:41
Dus Gakpo die nooit heeft samengespeeld met Depay en Wijnaldum zou daar plots een klik mee hebben?
 
T. Alavez
 
9
8 februari 2021 om 10:50
Depay 2011 - 2015 Wijnaldum 2011 - 2015 Gakpo 2015 - heden. Je hebt gelijk Lierse1997, haha. Voor mijn gevoel hebben ze wel samen gespeeld, omdat ze in Gakpo de opvolger zagen van Depay.
 
SpeedyAFC
 
3
8 februari 2021 om 11:17
@japie Het gaat om weerstand. De Spurs spelen op het hoogste niveau, daar speelt Bergwijn tegen verdedigers van het niveau dat je ook op een EK tegenkomt. Dat is iets heel anders dan spelen tegen verdedigers in Nederland of Belgie.
 
UNAM Pumas
 
6
8 februari 2021 om 13:38
Wie dan? Stengs, of Berghuis? Nee Bergwijn is daar echt de beste optie.
 
Yelle
 
2
8 februari 2021 om 17:09
Alavez: Bergwijn was de opvolger van Depay . Ook door hemzelf aangewezen als opvolger overigens. Gakpo zou je dan weer kunnen zien als de opvolger van Bergwijn. In Nederland gaat het nou eenmaal nogal snel als toptalent. Doorbreken, twee volle seizoenen spelen en weer weg op je 21e.
 
Benzema.
 
41
8 februari 2021 om 00:41
Heel simpel. Gakpo heeft het al langere tijd laten zien. Ik denk dat ze idd ongeveer even goed zijn. Dan is het aan de bondscoach om de afweging te maken of je kiest voor de speler die iets beter in vorm is, maar ook pas net komt kijken, of voor de speler die al langer op de deur klopt.
 
Lierse1997
 
48
8 februari 2021 om 00:46
Ja hij laat het al langer zien en dat is inderdaad de afweging die gemaakt moet worden. Maar om nu te doen zoals Affelay alsof het gek is om lang te selecteren en logisch om Gakpo te selecteren vind ik persoonlijk nogal onzin.
 
PSVAR78
 
9
8 februari 2021 om 07:07
Gakpo is momenteel ook geblesseerd. Maar beide spelers doen momenteel weinig voor elkaar onder. Al heeft Gakpo wel mijn voorkeur. Misschien toch een beetje een gekleurde bril
 
KokkieAFCA0341
 
17
8 februari 2021 om 07:55
@lierse, de enige reden waarom Affelay Gakpo hoger zet dan Lang op dit moment is omdat de 1 Psver is en de ander een ex Ajacied, als we reëel zijn kunnen de stats van Gakpo niet tippen aan die van Lang.. Dat voorbeeld van Vormer slaat dan ook nergens op omdat toendertijd Clasie op zijn plek speelde en die was toen gewoon veel beter, Affelay zou wel Ihattaren oproepen waarschijnlijk terwijl die al een jaar amper een bal raakt
 
PSVGillingham
 
44
8 februari 2021 om 08:38
Beetje een luie aanname Kokkie.
 
KokkieAFCA0341
 
14
8 februari 2021 om 09:11
De afgunst van Affelay jegens Ajax straalt er vanaf, dat was als voetballer ook al zo en dat is als analist echt niet anders, geeft verder ook niks maar dat weet jij zelf ook wel
 
rubentje13
 
31
8 februari 2021 om 09:47
Heb je de stats van Gakpo wel eens goed bekeken ipv puur naar goals en assist? Tot zijn reeks blessures was hij by far de beste speler van PSV, zijn percentage schoten tussen de palen (van het totaal aantal schoten) is waanzinnig hoog en laat het bovendien al anderhalf jaar zien in tegenstelling tot Lang. Ik vind ze allebei erg goed, maar Gakpp verdient t meer dan Lang (overigens zou ik Promes, Stengs en Babel allemaal thuislaten en dan heb je een makkelijk een plekje voor Gakpo en Lang)
 
Lierse1997
 
8
8 februari 2021 om 09:53
@Rubentje, en hoe lang is het al geleden dat hij by far de beste speler van PSV was?
 
VitasRoma
 
1
8 februari 2021 om 12:00
@lierse1997 Aan je naam te zien volg je het voetbal in Belgie. Hoe is het niveau in Belgie ten opzichte van Nederland eigenlijk? Ik keek vorige week brugge, maar vond de goals van Brugge allen vrij slap verdedigd. Is het verschil tussen Belgie en Nederland echt zo groot als het leek? Ben gewoon ff benieuwd
 
spursfan96
 
2
8 februari 2021 om 12:38
Dat moet je natuurlijk in perspectief plaatsen @vitasroma. Als je op basis van een wedstrijd van Brugge het niveau van de Belgische competitie wil bepalen, wil ik niet weten wat mensen die alleen vvv-ajax hebben gezien denken van de eredivisie.
 
Lierse1997
 
0
8 februari 2021 om 13:02
@VitasRoma, qua niveau is het gelijkaardig. Nederland is wat meer aanvallender en België normaal wat defensiever georiënteerd. Maar zet de top van Nederland in België en die spelen ook top en zet de Belgische top in Nederland en die spelen ook in de top. Sowieso zijn enkele wedstrijden geen al te beste graadmeter vind ik persoonlijk.
 
Boca2005
 
11
8 februari 2021 om 01:47
Gakpo is vooralsnog nog geblesseerd. Voor zijn blessure was Gakpo de beste aanvaller bij PSV maar laat hem eerst maar eens terug komen van zijn blessure Wanneer hij goed terug komt kunnen Lang en Gakpo mogelijk Promes en Babel vervangen.
 
El Fenomeno
 
27
8 februari 2021 om 02:22
Je hebt gewoon een valide punt. Gakpo is echt helemaal niets bijzonders. Leuke speler met wat snelheid en een actie, maar zie je nooit in grote wedstrijden en mist energie en gif in zijn spel, iets wat Lang wel heeft. Wordt gewoon wat gehyped.
 
MillanO
 
14
8 februari 2021 om 03:37
Eens, lijkt wel of ze met zijn allen afspreken om Gakpo als the next thing bombarderen. Ik zei altijd ik weet niet, de top haalt hij zeker niet, misschien ergens subtop maar middenmotor in Duitsland kan ook. Altijd die twijfel over Cody, genoeg kansen, nog steeds twijfel over zijn talent. Ik moet zeggen hij was wel in vorm voor de winter. We zullen zien. Voor Stengs en Gakpo zijn dit de tijden, indien mogelijk na de blessure, cruciaal om je in de kijker te spelen.
 
PSVGillingham
 
33
8 februari 2021 om 08:40
Onzin. Gakpo is juist altijd onderbelicht tov de anderen. Dit seizoen was echter uiterst effectief en werd dat toch vaak aangehaald. En dan meer in de trant van 'hij verdient misschien wel een oproep ipv iemand als Babel. Dus niet the next big thing. Hij presteerde gewoon echt goed de eerste seizoenshelft en eind vorig seizoen ook.
 
T. Alavez
 
6
8 februari 2021 om 10:38
Ben het helemaal met Psvgillingham eens. Gakpo wordt eerder ondergewaardeerd dan gehypet. Hij heeft nu pech met zijn blessure, maar trok zijn goede lijn van vorig seizoen gewoon door. Je ziet hem gewoon volwassener spelen en heeft daarnaast iets unieks over zich. Redelijke lengte gecombineerd met snelheid en effectiviteit.
 
MillanO
 
3
8 februari 2021 om 03:27
Ik dacht dat het algemeen geaccepteerd was dat de spelers die op dat moment in de vorm van hun leven of in ieder geval wel selectie waardig met een goede mentaliteit en spelend bij hun club mochten komen trainen? Ik denk dat ik niet meer onder die steen met ongeschreven regels moet slapen.
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 14:46
Eigenlijk niet eens zoveel. Ook Gakpo heeft alles nog te bewijzen, maar ik denk dat het meer gaat om het feit dat een speler als Promes oneindige krediet heeft in Oranje, maar eigenlijk zelden een knikker raakt. Dat geldt wel voor meer spelers. Als ik dan zou moeten kiezen tussen een Promes of Gakpo, zou ik altijd voor de jonge speler kiezen.
 
Jsmooth
 
45
8 februari 2021 om 00:20
Die afellay praat ook onzin. Na kuyt begint hij ook over niet klaar voor oranje. En een promes en babel zijn dat wel? Oranje is voor diegenen die presteren. Noa lang presteert hij verdient een kans. Strootman, promes, babel, veltman en cilissen presteren ook niet tot amper maar krijgen ook kansen... 'eerder gakpo meenemen dan Noa lang' Met alle respect voor Gakpo, maar Lang heeft veel meer laten zien (ook op CL niveau). Een niveau wat gakpo nooit tegenover zich heeft gehad.
 
baradona
 
29
8 februari 2021 om 00:27
Ach laat die Affelay lekker gaan, heeft het zelfs nog over Babel helemaal de weg kwijt. Natuurlijk moet je Lang selecteren gaat ook wel gebeuren, ze zullen toch niet helemaal gek zijn bij de KNVB.
 
Patdaddy
 
1
8 februari 2021 om 10:59
Strootman presteert de laatste weken juist wel heel goed. Sinds hhij bij Genua zit gaat het veel beter.
 
Noord888
 
15
8 februari 2021 om 00:21
Deze twee jongen moet je meenemen in Oranje en zoals @665 al zegt, Babel en Promes niet selecteren. Babel is zijn beste jaren allang voorbij en Promes steekt in een zeer slechte vorm. Komt nog bij dat zolang dat onderzoek nog loopt, ik Promes sowieso uit de wind had gehouden.
 
Bobiku29
 
9
8 februari 2021 om 00:26
Laat Oranje nou alsjeblieft gewoon 3-5-2 gaan spelen, met Depay en Weghorst voorin. Dan heb je Malen nog achter de hand. Voor een mogelijke positie van linksbuiten hoor je nu verder Lang, Gakpo en Babel. Dat is het toch allemaal niet? Zelfde geldt voor rechtsbuiten
 
UNAM Pumas
 
1
8 februari 2021 om 01:09
Bergwijn?
 
MillanO
 
0
8 februari 2021 om 03:38
Boadu
 
Bobiku29
 
0
8 februari 2021 om 03:54
Bergwijn is wel een goeie ja. Depay, Weghorst, Bergwijn en Malen voor die twee posities. Lijkt me prima
 
El_Guaje7
 
49
8 februari 2021 om 00:26
Beetje een non-discussie wat betreft Lang en Gakpo. Hebben allebei verschillende kwaliteiten, ik vind Noa Lang een meer onvoorspelbare speler met een hele mooie dribbel. Gakpo vind ik weer veel koelbloediger en heeft een betere trap. Ze verdienen allebei een plekje in Oranje meer dan Babel en Stengs er recht op hebben in ieder geval. Dat Boadu totaal geen concurrent voor Donyell Malen is lijkt me wel duidelijk.
 
JeroenB93
 
6
8 februari 2021 om 00:26
Op basis van huidige vorm (ja, Gakpo komt momenteel terug van een blessure) zou ik Lang toch verkiezen boven Gakpo. Zoals Affelay zegt: "oranje is geen oord om je te ontwikkelen", maar evenmin is het een plek om jezelf als talent in vorm te spelen natuurlijk. Jongens die zich al bewezen hebben kan je mijns inziens altijd oproepen, vorm of geen vorm. Maar talenten moeten (naast positie natuurlijk) op vorm geselecteerd worden vind ik.
 
686
 
11
8 februari 2021 om 00:27
Snap sowieso niet wat mensen zien in Boadu en Stengs??? Noa speelt lekker met veel flair en vertrouwen. Doet het gewoon erg goed en moet je zeker een kans geven als hij deze lijn blijft doortrekken. Ben het wel eens mer Afellay dat het Nederlands elftal geen ontwikkelingsoord is. Daar dienen gewoon de beste van de beste Nederlandse voetballers te spelen, die er ook meteen staan.
 
Bobiku29
 
15
8 februari 2021 om 00:27
Enn.. wat wil Afellay precies zeggen met het voorbeeld van Vormer? Amrabat speelde bij Feyenoord én Brugge niet. Kijk waar hij nu staat
 
Lierse1997
 
10
8 februari 2021 om 00:30
Hij had geen goede argumenten. Dan komt die dooddoener altijd.
 
El Fenomeno
 
9
8 februari 2021 om 02:14
Amrabat is puur een breker en werd opgesteld bij Feyenoord als voetballende middenvelder, dat was mismanagement van Feyenoord. Verder speelt die bij een club die wederom net boven degradatie staat. Zo speciaal is dat niet, spelen wel meerdere anonieme Nederlanders op dat niveau daar.
 
Sirius
 
1
8 februari 2021 om 14:47
Nu is hij basisspeler bij de nummer 15 van de Serie A. Laten we het dus niet overdrijven, want een basisspeler van Feyenoord mikt toch hopelijk wel wat hoger.
 
gewoonlol
 
17
8 februari 2021 om 00:30
Dus gakpo wel maar noa die nu weken presteert niet ? Lol die heeft gewoon een duidelijke voorkeur voor psv spelers ofzo.
 
baradona
 
6
8 februari 2021 om 01:07
Over 4 maanden zal ook Affelay beseffen hoe belachelijk deze uitspraak over Lang was. Duurt gewoon wat langer bij deze jongen, beetje traag van begrip is hem vergeven.
 
gewoonlol
 
4
8 februari 2021 om 01:43
Die zegt wel vaker belachelijke dingen. Niet heel serieus te nemen ook. Haha
 
JJUnited
 
11
8 februari 2021 om 01:24
Misschien zit Afellay ermee dat het oneerlijk was dat jongens als Babel worden meegenomen terwijl Gakpo genegeerd wordt (in mijn ogen ook wel terecht), maar je kan niet ontkennen dat Lang nu een van de beste opties is die we hebben voor linksbuiten. In de tijd dat Gakpo stil heeft gestaan in z’n ontwikkeling, heeft Lang een bloedvorm laten zien. Daarnaast heeft Lang het ook laten zien in de Champions League, waar Gakpo het doet in onze mindere Eredivisie (ja ik heb het gezegd!) en 6 wedstrijdjes Europa League.
 
Boca2005
 
7
8 februari 2021 om 01:51
Gakpo is geblesseerd. Hij doet dus helemaal niets. Wanneer Gakpo weer terug komt op het niveau van voor zijn blessure dan verdient hij gewoon een plek in de selectie, net zoals Lang op dit moment een plek in de selectie verdient. Zij kunnen de plaatsen innemen van Babel en Promes.
 
JJUnited
 
1
8 februari 2021 om 09:31
Dus op dit moment zit hij stil. De Boer gaat Babel sowieso meenemen, dus dat betekent dat een van deze 2 sowieso afvalt. Wat mij betreft is dat dan Gakpo, simpelweg omdat Noah in een betere flow zit en het laat zien op een iets hoger niveau.
 
rubentje13
 
7
8 februari 2021 om 09:52
EK is pas over 5 maanden, als Gakpo zijn niveau haalt van voor zn blessure dan verdient Gakpo het meer naar mijn idee. Is dit jaar de beste PSV'er in de periode voor zn blessure en laat het al anderhalf jaar zien in tegenstelling tot de paar maanden waarin Lang het nu laat zien. Er zijn goede argumenten voor beide te bedenken, maar ik denk dat Gakpo een logischer keuze is
 
Lierse1997
 
5
8 februari 2021 om 09:55
Gakpo heeft inderdaad heel goede momenten gehad maar dat is ook al enkele maanden geleden en Lang is nu al drie maanden heel goed en het wordt elke maand gewoon nog beter. De piek die Lang deze maand heeft gehad die moet Gakpo nog hebben. Als Lang de huidige vorm doortrekt naar het einde van het seizoen is hij toch gewoon de meest logische optie?
 
JJUnited
 
3
8 februari 2021 om 10:36
Dat hij de beste Psv’er is, dat is niet zo heel indrukwekkend. Heeft het vooral laten zien in de Eredivisie, waar Lang het zowel als in België als in Nederland heeft laten zien. Daarnaast heeft hij nog een paar aardige potjes gespeeld in de Champions League, waar Brugge toch wel in een lastige poule zat. Vind Gakpo een goeie speler, maar het lijkt me toch echt logischer om voor Lang te gaan dan voor hem.
 
T. Alavez
 
1
8 februari 2021 om 10:45
Jjunited, hoezo ben je zo stellig dat Babel zeker meegenomen gaat worden? Wat betreft Noa Lang en Gakpo over beide spelers valt natuurlijk veel te zeggen en ieder heeft daar zijn eigen kijk op en persoonlijke voorkeur. Maar vind je dan bijvoorbeeld ook dat Dost een kans moet krijgen i.p.v. Luuk de Jong?
 
JJUnited
 
1
8 februari 2021 om 12:48
De Boer heeft aangegeven dat Babel een zekerheid is voor het aankomende EK mits fit. Als je De Boer Babel googlet, staan er verschillende artikelen hierover. Wat betreft Dost en De Jong, ik vind dat we eerst Weghorst een kans mogen geven. Die doet het best goed in de Bundesliga toch?
 
Arnout108
 
1
8 februari 2021 om 06:00
Het argument dat spelers het een lange tijd moeten laten zien om zeker te weten dat ze klaar zijn voor Oranje gaat nu even niet op wat mij betreft. Als we nou al 5 topaanvallers hadden en 1 jonge spelers de kans kunnen geven dan heb je die luxe. Nu heeft Nederland naast Depay, Bergwijn, Malen en Weghorst/ De Jong nog 2 plekken over. Die 2 plekken heb ik liever opgevuld met een talent dat in vorm is. De alternatieven zijn Promes en Babel en die doen al ruim een jaar niet zoveel meer goed. Zou niet weten waarom je die 2 wel oproept en Lang niet.
 
078
 
6
8 februari 2021 om 08:17
Weet je wat mij nog meer stoort dan dat Affelay zich als de gemiddelde psv-supporter gedraagt door Gakpo wel en bijv. Lang niet in Oranje te willen hebben? Er zitten daar nog een paar mensen aan tafel (of online) en vooral de "journalist" van Ramhorst. Die horen de kromme redenering toch ook. Ga daar dan eens op in. Dan krijg je goede discussies en goede televisie. M.i. is dat het verschil met voetbalprogramma's in het buitenland. Daar wordt echt inhoudelijk gepraat over voetbal. In Nederland moet de programmaleider zich druk maken of het volgende item wel op tijd wordt besproken, dus die is daar mee bezig en verder is het heel veel populistisch geneuzel (vooral als je je eigen baas aan tafel zet om mee te praten, dat werkt altijd averechts en voelt heel narcistisch aan).
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 15:12
Wat maakt het uit? Het is slechts een klein detail, want de boodschap is wel degelijk goed. Echter hebben we in Nederland het probleem dat de oude(re) aanvallers niet beter zijn dan de jonkies. Dat maakt het een moeilijke discussie. Kijk hoeveel aanvallers minuten hebben gemaakt de afgelopen jaren: Bergwijn, Malen, Babel, De Jong, Memphis, Bergwijn, Promes, Berghuis, Boadu, Stengs, Dilrosun, Danjuma, terwijl Kluivert en Ihattaren ook al bij de selectie hebben gezeten. Dat is echt niet omdat ze allemaal zulke grote talenten zijn, maar omdat er buiten Memphis gewoon niemand is die er bovenuit steekt. Dat jongens als Gakpo nu al worden genoemd voor Oranje is echt niet uit luxe.
 
Op de brommer
 
2
8 februari 2021 om 09:45
Op zich heeft Affelay toch gewoon een punt. Structureel presteren is van belang voor een selectie. Daarbij gaat het met name om de ondergrens en die is nu nog onduidelijk bij Lang maar ook Gakpo. Bij Babel weten ze wat ze aan hem hebben, al is die ondergrens daar wel bekend en word je daar niet vrolijk van. Enige waar Affelay de plank mis slaat is dat hij eerder Gakpo dan Lang mee zou nemen. Laat die ook eerst maar eens structureel presteren. Was aardig op weg voor zijn blessure maar is voor mij lood om oud ijzer i.v.m. Lang. Beide goede voetballers en talentvol.
 
LovreFC
 
2
8 februari 2021 om 11:31
Wat is structureel dan? Twee wedstrijden achter elkaar scoren niet nee, maar een halfjaar heel erg goed presteren is toch wel structureel voor een jongen van 21 jaar. Anders zou je nooit meer een talent op kunnen roepen.
 
Op de brommer
 
0
8 februari 2021 om 12:43
Structureel is in mijn ogen over een x periode minimaal een 6 scoren elke wedstrijd en een meerwaarde zijn voor je team. de x periode vind ik minimaal een seizoen. Bij beiden is dit nog niet het geval al is Lang wel hard op weg en krijg ik de indruk dat hij ook geen slechte wedstrijden meer speelt. Gakpo is helaas geblesseerd waardoor het nu niet structureel is maar dat kan hij na zijn blessure weer oppakken. Moet wel zeggen dat als ze dit beiden de komen maanden doen en presteren zoals ze dit seizoen reeds doen ik ze prefereer boven Promes en Babel. Eigenlijk nu al.
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 15:14
Maar dan zit je met het probleem dat alleen Memphis en Weghorst al een langere tijd wat laten zien. Bij de rest gaat het met fases. We zitten nou eenmaal in de situatie waarin de jonge talenten niet slechter zijn dan de oudere flankspelers. Moet je alleen al kijken hoeveel aanvallers er in de afgelopen 2 jaar minuten hebben gemaakt. Dat is echt niet omdat ze allemaal zo getalenteerd zijn, maar omdat de standaard momenteel behoorlijk laag ligt op de flanken.
 
ehvvoetbalstad
 
1
8 februari 2021 om 10:04
Volledig eens met Affellay. Lang was een probleem bij Ajax. Of het nu aan hem lag of aan Ajax, maar daar kwam hij nooit zo uit de verf. Bij Club is dat totaal anders. Ik schaar hem in de categorie Tannane en Bazoer. Jongens met een groot ego, die, als je het team om hen heen bouwt hun klasse laten zien. Maar dat is op een hoog niveau niet mogelijk en zal dus niet gebeuren. Laat Lang het nou eerst maar eens een langere tijd laten zien. Waarom Gakpo beter is? Sowieso, een ander type, meer een schutter dan een dribbelaar. Wel meer body en absoluut een betere teamplayer. Ik zou hem altijd prefereren boven Lang.
 
MGMV
 
2
8 februari 2021 om 12:12
Ik heb anders ook niet echt het idee dat het team van Brugge om Lang gebouwd is (draaien immers al jaren goed), maar dat hij daar gewoon de vrijheid krijgt voor zijn acties.
 
Master D
 
2
8 februari 2021 om 11:04
Tuurlijk Ibi. Noa Lang moet het voor langere periode laten zien en Gakpo die voor net zo'n lange periode zichzelf positief heeft kunnen onderscheiden die zou je dan wel nemen. Lekker consequent. Als Lang het voor een langere periode moet laten zien, kun je Gakpo ook niet geloofwaardig oproepen.
 
Benzema.
 
5
8 februari 2021 om 11:38
Gakpo doet het al een heel seizoen langer dan Lang gozer.
 
Master D
 
2
8 februari 2021 om 11:48
Zo heel bijzonder was Gakpo nu ook weer niet vorig seizoen. Je weet wel dat seizoen waarin een reeks werd neergezet van 12 wedstrijden met maar 2 zege's en waarin Gakpo ook geen indruk achterliet. Pas dit seizoen dat het echt is gaan daaien met Gakpo en dat hij echt zijn ploeg over het dode punt heen kon loodsen. Dat duurde slechts een paar maanden, omdat hij last kreeg van corona en daarna een blessure. Die maakt net zolang indruk als Noa Lang gozer. Anders was ie vorig seizoen namelijk ook wel richting Oranje geschreven. Maar werkelijk niemand die het toen in zijn hoofd haalde om Gakpo en Oranje in 1 zin te noemen. Dat is pas het geval vanaf oktober 2020.
 
Op de brommer
 
1
8 februari 2021 om 12:45
Zijn statistieken zeggen van niet. Dit seizoen, en dan vooral Europees, draagt hij significant bij.
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 15:05
Maar Gakpo komt niet aan de cijfers die Noa Lang momenteel weerlegt. Daar had Gakpo een kleine 40 wedstrijden voor nodig.
 
LovreFC
 
0
8 februari 2021 om 11:30
Het gaat gewoon om kwaliteit. Jonge jongens hebben zich nog niet jaren laten zien, dat is logisch. Noa Lang doet het nu echter al een halfjaar goed en beter dan Promes of Babel, dus dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.
 
29er
 
2
8 februari 2021 om 11:31
Ze praten altijd over selecteren alsof het een basisplaats op een eindtoernooi betekent. Lang moet je zeker selecteren. De Boer is niet verplicht hem op te stellen maar je geeft wel een positief signaal af dat je hem volgt. Gewoon lekker mee laten trainen en wanneer het schikt minuten laten maken, maar dat laatste is zeker geen vereiste. Daarnaast zijn Babel en Strootman ook eindeloos geselecteerd zonder dat ze wat presteerden.
 
Cas1
 
1
8 februari 2021 om 11:53
Belgie brengt goede vietballers voort. Maar deze spelen in het buitenland. Het niveau daar is lager dan hier. Boadu is zo goed nog niet als men denkt. Az is zijn top Kortom ik ben het volledig eens met Affelay
 
Lierse1997
 
2
8 februari 2021 om 11:59
Club Brugge is de afgelopen drie jaar gewoon een beter team dan PSV.
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 15:03
De Nederlandse- en Belgische competitie ontlopen elkaar niets tot nauwelijks iets. Er word ander voetbal gespeeld, maar het gemiddelde niveau zal om en nabij gelijk zijn.
 
Garriesteas
 
1
8 februari 2021 om 12:17
Ben zelf geen fan van de Belgische competitie of Noa Lang, maar hij doet het voortreffelijk. De Boer zou hem toch kunnen selecteren om te laten zien dat hij gevolgd wordt? Hij hoeft niet eens direct te spelen. Verder moet je Boadu niet selecteren, die is gewoon erg matig. Ik heb liever Weghorst mee, die scoort en presteert gewoon super goed bij Wolfsburg: belonen die jongen. Zal ook voorop in de strijd gaan bij NL elftal. Verder hebben ze wel gelijk dat Depay de absolute nr 1 is en Ibi over het presteren gedeelte.
 
Thomas1391
 
0
8 februari 2021 om 12:50
Affelay is voor PSV of niet?
 
pinko
 
0
8 februari 2021 om 14:21
Affelay moet het laten telkens zijn voorkeur voor PSV en haar spelers uit te spreken en te dragen. Als analist moet je juist zo neutraal mogelijk commentaar geven, zonder daarin je voorkeuren te laten blijken. Dat wil echter maar niet lukken bij de ex-PSV`er ()....
 
Sirius
 
1
8 februari 2021 om 15:01
Mee eens, maar de kern van z'n verhaal is wel waar. Echter hebben we in Nederland het zeldzame probleem dat de jonge talenten niet slechter zijn dan de ervaren flankspelers. Daardoor zien we veel wisselingen de laatste jaren en daardoor is de hierarchie op dat vlak een beetje scheef. Malen steekt er bovenuit, maar de rest is redelijk gelijkwaardig aan elkaar. Boadu en Stengs moet je als bondscoach even buiten beeld zetten, want die twee moeten duidelijk stappen maken. Verder denk ik niet dat Frank de Boer om Lang heen kan. Wie moet 'ie anders selecteren?!
 
cabinessence
 
1
8 februari 2021 om 15:11
Valt volgens mij wel mee, hoor. Ik heb best kritische opmerkingen gehoord van hem over PSV en met name Schmidt, en gisteren zei hij nog dat hij Weghorst momenteel bruikbaarder vindt voor Oranje dan Luuk de Jong. Neemt niet weg dat het me wel best lastig lijkt om als analyst hard en objectief te oordelen over spelers waarvan je minder dan een jaar geleden nog de aanvoerder was.
 
pinko
 
0
8 februari 2021 om 15:41
Het is niet dat zijn opmerkingen kant noch wal raken, maar hij is nog te veel ex-speler van Psv. En bij de een merk je wat sneller wiens clubvoorkeur hij heeft. Neem Theo Janssen. Vitesse man in hart en nieren. Maar dat zit hem helemaal niet in de weg. Prima analist die zonder aanziens des persoon benoemt wat goed of slecht is. Of ertussenin. Dat kan ook nog. Bij Sjaak Swart en de tweeling van de Kerkhof weet ik niet echt voor welke club die zijn;-))))
 
cabinessence
 
1
8 februari 2021 om 16:46
Theo Janssen is al 7 jaar gestopt, er loopt bij Vitesse geen speler meer rond waar hij mee gespeeld heeft, Afellay is pas dik een week geleden officieel gestopt en de meeste spelers uit de huidige PSV-selectie waren een jaar geleden nog zijn teamgenoten, hij was zelfs hun aanvoerder. Lijkt me logisch dat het voor Janssen dan wat makkelijker is om afstand te nemen en objectief te kijken dan voor Afellay. Overigens moet ik nog maar zien of het iets gaat worden met Afellay als analyst. Ik vind hem in elk geval geen natuurtalent. Veel te stuurs en niet echt een lekker vlotte babbel. En hij zit er misschien nog teveel als voetballer.
 
Sirius
 
0
8 februari 2021 om 14:55
Hij heeft op zich een punt en ik ben wel fan van die denkwijze, maar er zijn momenteel ook geen aanvallers die het beter doen. Zo'n Stengs zat er niet bij omdat hij zo geweldige speelde, maar als je even in vorm bent, ben je ook al snel beter dan de rest. Je ziet het ook wel, want of we het nou over Bergwijn, Promes, Malen, Boadu, Stengs, Dilrosun of Danjuma hebben, buiten het feit dat ze een verdwaald doelpuntje hebben gemaakt doen ze uiterst anoniem mee in Oranje. Voor bijna iedereen in dat rijtje is dat niveau gewoon nog te veel van het goede. Ze moeten alle zeilen bijzetten om niet kopje onder te gaan. Overigens zit je nu wel op een punt dat je echt spijkers met koppen moet slaan binnen Oranje. De Boadu en Stengs moeten stappen maken om weer in beeld te komen, Promes kan echt niet meer en je kunt het nu niet meer verkopen om Luuk de Jong boven Weghorst te verkiezen. We hebben het inmiddels over 2/0 uit 18 tegenover 14/2 uit 20. De redenen om toch voor Luuk de Jong te kiezen zijn nu wel op.
 
Foortje
 
0
8 februari 2021 om 16:22
Prima dat je hart bij PSV ligt maar als je moet lachen om Boadu, Stengs en Lang en vervolgens met Gakpo op de proppen komt kan je niet serieus genomen worden. Ik zie het liever Lang proberen dan een middelmaatje als Gakpo. Tegelijkertijd hoop ik dat als Lang in Oranje gaat spelen ook een keer fatsoenlijk Nederlands gaat praten...