Afellay: 'Voorheen een gentleman, nu laat hij zijn ware aard zien'
Maandag, 2 november 2020 om 00:25

Roger Schmidt haalde zondag flink uit naar de KNVB, die het verzoek van PSV om het duel met ADO Den Haag te verplaatsen vanwege de coronagevallen én het naderende Europa League-duel met PAOK Saloniki had afgewezen. Het stak bij de trainer vooral dat de bond zondagmorgen om half twaalf, zeventien uur na de melding van de coronagevallen, pas een beslissing nam. De geuite onvrede vanuit Eindhoven is niet bij iedereen in de smaak gevallen, zo werd zondagavond bij de programma's Studio Voetbal bij de NOS en Dit was het Weekend op FOX Sports wel duidelijk.

PSV startte tegen ADO met Mauro Júnior en Ryan Thomas als backs. Adrian Fein startte voor het eerst in de basis, ook omdat Jorrit Hendrix vrijdag positief testte op corona. Op het middenveld en in de aanval kon Schmidt nog altijd belangrijke namen als Ibrahim Sangaré, Fein, Mario Götze, Mohamed Ihattaren, Donyell Malen en Eran Zahavi opstellen. ADO liet zich gewillig naar de slachtbank leiden en vertrok uiteindelijk met een 4-0 nederlaag uit het Philips Stadion.

"Ze misten alleen drie basisspelers", benadrukte Ibrahim Afellay bij de NOS. "Dat was het. Het is wel een beetje overdreven. Ik bedoel, Schmidt heeft zich ook heel erg kritisch richting de KNVB uitgelaten. En voorheen was het altijd een gentleman. De laatste weken laat hij zich wel op een bepaalde manier uit. En dan denk ik: Ok, laat je nu je ware aard zien?. Iedereen heeft te maken met corona. PSV miste maar drie basisspelers. Ik heb de wedstrijd gezien. Ze hadden net zo goed PSV Onder-19 kunnen opstellen."

Het gesprek ging vervolgens over de mogelijkheid om een coronabubbel bij elke club in te voeren, maar dat was volgens Pierre van Hooijdonk, Theo Janssen en Jeroen Stekelenburg zowel om financiële redenen als menselijke redenen bijna niet te realiseren en zeker niet wekenlang. Zo mocht het hotelpersoneel tijdens het trainingskamp van het Nederlands elftal bijvoorbeeld niet naar huis en werd het de spelers verboden om bij de receptie om een sleutel te halen. "Die gasten hebben wellicht ook kinderen of ze willen gewoon bij hun familie zijn. Anders zit je zes weken met je ploeggenoten", schudde Janssen zijn hoofd.

"Als je van tevoren weet dat je een heel zwaar programma voor de boeg hebt", doelde Afellay op de topduels in de Eredivisie in januari. "Dan stel je daar je programma op in. Bij PSV bijvoorbeeld hebben ze de boel intern blijkbaar niet op orde. Daar zijn zo veel besmettingen, misschien moeten ze het ook bij zichzelf zoeken. Er gaat gewoon iets niet goed." Eerder op de avond kwam de situatie van PSV ook aan bod bij FOX Sports. "Ik vind dat PSV zich heel erg klein maakt", begon Kenneth Perez. "De reactie van Schmidt, maar ook de reactie van Toon Gerbrands. Het zijn regels. Heel de wereld heeft met deze situatie te maken. Het is niet leuk en nu is PSV even getroffen. Maar ja, je moet er gewoon mee dealen."

"Dat deed Schmidt lange tijd ook. Bij elke vraag was het gewoon: 'Het is zoals het is'. PSV hoeft niet op deze manier naar buiten te treden. Kijk naar Arne Slot. Die heeft bij AZ met precies hetzelfde te maken gekregen. Die heeft precies hetzelfde programma." Ook Jan Joost van Gangelen vroeg zich af of de betaald voetbalclubs niet helemaal in een bubbel hadden moeten gaan. "Dat is niet te doen", benadrukte Perez. "Je kan die spelers niet vragen om maanden van hun familie verwijderd te zijn."

Arnold Bruggink stipte aan dat de interlandperiode ook niet meehelpt. "Voetballers van topclubs vliegen uit en komen weer met andere jongens in aanraking. Je kunt ze niet in een bubbel houden als interlandvoetbal doorgaat." Perez: "Er hadden wellicht andere regels moeten zijn voor clubs die Europees spelen. Het gaat ook om de belasting en dergelijke. En dan hoor ik dat Philipp Max en Noni Madueke echt niet kunnen spelen. Maar in de rust komen ze er allebei in? PSV weet toch wat het alternatief is", doelde hij mogelijk op het stopzetten van de competitie. "Als je blijft zeuren, dan weet je wat er gaat gebeuren."

Meer nieuws
   
07:44
07:44
Driessen: 'Hij is de eerste speler die Slot er bij Liverpool direct uitknikkert'
19
   
23:45
23:45
'Wij moesten, voordat we lekker konden zuipen, eerst nog even voetballen'
10
   
23:19
23:19
Leicester City kan promotie naar Premier League niet ontgaan na verlies Leeds
10
   
23:00
23:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
22:58
22:58
Arda Güler is de held van Real Madrid op moeizame avond in San Sebastián
16
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (93)

 
ErikdeBosz
 
69
2 november 2020 om 00:29
Inderdaad, hij kan een voorbeeld nemen aan Arne Slot. Ik zat afgelopen donderdag ook met verbazing te luisteren naar de verslaggever, want ik dacht even dat PSV alleen spelers van jong had opgesteld. Twee wedstrijden een sterk elftal op het veld gezien en dan ga je je druk maken om een wedstrijd tegen den Haag.
 
falcao1984
 
187
2 november 2020 om 00:32
Niet mee eens. Deze trainer is een perfectionist. Het ging hem om de aanvankelijke besluiteloosheid en gebrek aan sluitende argumentatie van de KNVB.
 
ErikdeBosz
 
113
2 november 2020 om 00:38
Dus omdat hij een perfectionist is moet de Knvb maar doen wat hij wil? Ik denk dat iedereen het liefst met de beste 11 speelt, echter zitten we nu eenmaal in een situatie waar dat niet altijd mogelijk zal zijn. Als je dit team kan opstellen dan moet je gewoon niet zeuren. Leuk dat er een datum vrij was, maar wat als PSV volgende week nog problemen heeft en die week daarop? Iedere keer maar de wedstrijd verplaatsen? Denk dat het juist uitermate van belang is om het schema zo strak mogelijk te volgen, zodat je bij grotere problemen nog ruimte hebt om dingen op te lossen.
 
JC
 
31
2 november 2020 om 07:09
@Falcao1984 Als Schmidt zo'n perfectionist is, hoe kan het dan bij PSV besmettingen regenen, en niet bij Helmond Sport, RKC Willem II, VVV, Den Bosch en TOP Oss? Clibs die ook allemaal in dezelfde regio zitten? Dan zou je toch eens moeten kijken naar de activiteiten van je spelersgroep als ze niet op de club zijn. Ik zeg niet dat het sowieso daar aan ligt, maar ik vindt de situatie wel opvallend. Eerst intern alles op orde hebben voordat je naar andere wijst
 
PSVGillingham
 
76
2 november 2020 om 07:31
Hoeveel internationals spelen er bij die clubs?
 
VoetballR
 
13
2 november 2020 om 07:47
Ja die vlieger gaat toch niet op....Ajax heeft de meeste internationals, gok ik.Die hebben dat probleem ook niet, omdat ze het anders oplossen.PSV en Roger kunnen wel klagen, maar misschien moet je de oorzaak eens onderzoeken?
 
Formus
 
10
2 november 2020 om 07:58
Falcao1984: Maar PSV wilde nu al twee wedstrijden verplaatsen en wanneer houdt het op?! Er zijn regels opgesteld en daar houdt de KNVB zich aan. Kan je gaan jammeren wat je wil, maar het zijn gewoon de regels. Bovendiem is het niet te voorzien met corona en er zijn geen onbeperkte inhaaldagen. Edit: en de leiding en coach hebben het over twee andere dingen. De leiding over het goed voorbereiden voor de Europese wedstrijden (al dan niet als drogreden) en Schmidt over de kleine selectie nu. Ik begrijp Schmidt, maar is de leiding niet zichzelf al aan het indekken voor evt puntenverlies en om dan de knvb de schuld te geven?!
 
PSVGillingham
 
23
2 november 2020 om 08:04
In de vergelijking met die clubs gaat die vlieger wel op, VoetballR. Dus zijn argument klopt gewoon niet. En de oorzaak is lastig te onderzoeken. Als dat niet zo zou zijn, dan hadden we nu niet al meer dan 1 miljoen doden wereldwijd. Er hoeft maar 1 iemand in aanraking te zijn gekomen met corona en het kan zich al verspreiden. Door interlands te hebben krijg je meer reizen en meer potentiele contactmomenten. Zo simpel is het. Bij Ajax, jouw voorbeeld, hebben ze in de voorbereiding ook flink wat gevallen gehad volgens mij. Verder hoeft het geklaag van mij ook niet zo, maar, wat betreft de trainer, we weten allemaal dat de druk hoog is voor een trainer en de emoties idem dito. Gerbrands mag wel zijn mond houden, die is sinds van Bommel te mondig.
 
JustPSV95
 
10
2 november 2020 om 08:06
@VoetbalIR het verschil ligt 'm helemaal niet in de manier van oplossen, maar in het moment van de besmettingen. Ajax heeft ook een hoop besmettingen gehad, alleen hadden ze geluk dat deze in de voorbereiding vh seizoen waren.
 
Lierse1997
 
11
2 november 2020 om 09:16
Er mag echt wel eens achter de oren gekrabd worden bij PSV hoor. Europees gezien hoeveel topclubs worden er nu zo zwaar getroffen als PSV? Natuurlijk speelt pech een factor, maar intern moet er toch ook iets fout gaan lijkt me dan.
 
Formus
 
5
2 november 2020 om 10:15
Lierse, maar heb het gevoel dat de druk heel groot is bij PSV op dit moment. De supporters lijken dat ook nog meer dan ooit te voelen. Velen verliezen echt de objectiviteit, zeker naar de grote concurrent uit de hoofdstad. "Zij mochten wel de wedstrijden verzetten om zich goed voor te bereiden. Zij krijgen vaak de scheids mee" zijn veel gehoorde zinnen dezer dagen. En wat blijkt nou? Alle regels bij Ajax toen Europees en nu bij de penalty`s en de niet-rode kaart (Neres) blijken juist te zijn geïnterpreteerd. En bij PSV willen ze verzetten ("want toen bij Ajax ook" ) , maar dat is niet volgens de regels en bij PSV krijgen ze een discutabele penalty ("ach, kreeg Ajax gisteren ook wel twee/drie) en dan blijkt dat bij Ajax alles terecht is en bij PSV niet, zelfs de niet-rode kaart van Neres was volgens de regels (die niemand leek te kennen, ik ook niet). Dus eigenlijk wordt er om niks geklaagd. En waarom? De angst om te verliezen? Alvast in te dekken? Ik hoop dat het gewoon weer een gezonde en gelijkwaardige concurrentiestrijd wordt vol bravoure en strijd. En niet iets met dat eeuwige gezeur over oneerlijke behandeling, terwijl het allemaal volgens de regels gaat. Dan moet je de regels maar gewoon iets beter kennen ipv direct onterecht en populistisch om je heen schoppen om de zieltjes van je supporters te winnen en jezelf uit de wind te houden. Edit: ter nuancering, dat piepen kunnen ze bij elke voetbalclub hoor, dat ontken ik niet, alleen is het wel heel erg bij de Eindhovenaren op dit moment
 
PSVGillingham
 
5
2 november 2020 om 10:54
Los van de hele discussie rondom de rivaliteit en gevoelens tussen Ajax en PSV, is PSV inderdaad op dit moment erg broos. Dat is ook niet gek. We hebben aardig wat meegemaakt de afgelopen tijd, het was gewoon vaak ontzettend slecht en veel spelers zijn gewoon niet goed genoeg geweest voor de basis. Nu hebben we flink geïnvesteerd, in de selectie en in een nieuwe koers (trainer). PSV fans zijn nerveus, zenuwachtig, maar ook hoopvol en gebrand om weer een impact te maken (al kunnen wij daar weinig aan doen uiteraard). We willen weer minimaal een niveau aantikken waar we kleine clubs zonder twijfel opzij zetten (in de KNVB beker bijv). De ondergrens moet omhoog, om even Rutte's terminologie te lenen. Dus, bij deze, excuses als wij PSV fans deze tijden af en toe wat onredelijk zijn.
 
Formus
 
1
2 november 2020 om 12:57
Haha, no problem PSVGillingham, ik merk het alleen wel op. Gerbrands was in het begin van zijn termijn de rust zelve, was echt een verademing in de bestuurlijke voetbalwereld bij een topclub. Echter, het lijkt erop alsof hij de laatste twee jaar best wel zenuwachtig wordt, dat ie bang lijkt voor zijn eigen positie. Toch de echte druk van een topclub waarbij het inderdaad niet zo gaat als ie had gehoopt als directeur. En dan moet je laten zien uit het juiste hout te zijn gesneden. En Gerbrands lijkt door de mand te vallen, doet alleen praatjes voor de bühne, die goed vallen bij zijn supporters, maar die gewoon de echte problemen lijken te verdoezelen. En nogmaals, ik hoop echt op een goede en gezonde strijd, dat maakt het leuk. Zoiets als in 2007, ik zou er weer voor tekenen, wat een spanning. Alleen met het dubbeltje nu net onze kant op ??. Maar hoe geweldig is een spannende ontknoping. Hoe geweldig is het als meerdere clubs kans maken op de titel en daar niet voor weg lopen. Heerlijk.
 
memphisdepay
 
47
2 november 2020 om 00:40
Het gaat toch helemaal niet om de wedstrijd van den Haag? Het gaat erom dat de spelers van PSV op dit moment heel veel wedstrijden moeten spelen. Er is een risico op blessures en meer besmettingen wat voor PSV bijzonder slecht uit zal komen. Vandaag hadden ze bijvoorbeeld slechts 14 spelers van de eerste selectie. In dit geval had de KNVB echt wel een uitzondering kunnen maken.
 
ErikdeBosz
 
44
2 november 2020 om 00:50
Jullie bekijken het alleen maar uit het oogpunt van Psv. Als de Knvb hier akkoord mee zou gaan waar en wanneer stopt het dan? Moeten ze straks gaan bepalen wat belangrijke en minder belangrijke spelers zijn? Bij hoeveel besmettingen mag een wedstrijd nog doorgaan?
 
memphisdepay
 
23
2 november 2020 om 00:57
Nee dat moeten ze zeker niet bepalen. Maar het feit is wel dat PSV bijna een halve selectie mist en nu gewoon een erg druk programma heeft. Er is een risico dat die spelers overbelast raken of dat er nog meer corona gevallen zijn, waardoor PSV Europees weer in de problemen kan komen. Voor ADO zou het geen enkel probleem zijn die wedstrijd uit te stellen. In dit geval had er naar mijn mening best een uitzondering gemaakt kunnen worden. Als er vandaag/donderdsf 2-3 spelers geblesseerd eraf gingen dan had iedereen andere dingen gezegd.
 
Jackieboy10
 
27
2 november 2020 om 01:01
Maar waar stop je dan memphisdepay? Elke club gaat er dan ook vragen. En ja het is lullig voor PSV nu, maar dat is dan maar zo. Blessures kunnen altijd voorkomen, dus dat vind ik een zwak argument. Het is aan PSV om hiermee te dealen. Als ze niet een wedstrijd selectie konden samenstellen, dan was het een ander verhaal in mijn optiek.
 
memphisdepay
 
18
2 november 2020 om 01:09
Het feit is wel dat PSV een van de weinige clubs is die Europees actief is. Ik vind dat je voor die clubs een uitzondering kan maken omdat het Europese programma ook sneller afgewerkt moet worden. Die Europese punten zijn ook nog hartstikke belangrijk. Hoe kan PSV die blessures dan voorkomen? Ze zullen toch 11 spelers op moeten stellen en het is niet te ontkennen dat het programma gewoon druk is. Daarnaast zou het ook geen ramp zijn om die wedstrijd tegen Ado in december te spelen.
 
bvbrunschot
 
32
2 november 2020 om 07:42
Wat iedereen hier blijkbaar over het hoofd ziet is dat dit puur en alleen om het Europees voetbal gaat. Het gaat helemaal niet om de wedstrijd tegen Ado. Dit zou dus enkel een precedent kunnen scheppen voor de andere 3 teams in Europa. AZ zou nu hetzelfde kunnen vragen, en zij zouden er ook recht op moeten hebben wat mij betreft. We schreeuwen hier allemaal dat Nederlandse clubs beter moeten presteren op internationaal niveau en dat de Knvb de clubs daarbij moet helpen als dat kan. Nu doet PSV daar een verzoek op, en dat wordt er niet thuis gegeven. Dat is gewoon cru. De 11 spelers die het nu donderdag weer voor PSV (en dus ook voor het Nederlandse voetbal) moeten doen, hebben de afgelopen weken allemaal om de paar dagen 90 minuten voetbal in de benen. Het gaat nu nog goed, maar hoe lang blijft dat zo goed gaan? Als je die spelers eigenlijk amper kunt wisselen en rust kunt gunnen. PSV is mooi genaaid als nu donderdag bijvoorbeeld na 10 minuten Gotze uitvalt met een spierblessure door overbelasting, PSV daardoor de wedstrijd verliest en uiteindelijk Europees niet overwintert. Deze wedstrijd tegen ADO had gewoon verplaatst kunnen worden, de PSV spelers hadden de rust kunnen pakken zodat ze optimaal voorbereid zouden zijn om donderdag de punten voor NL binnen te halen.
 
toss
 
15
2 november 2020 om 07:54
Het gaat ook om europese wedstrijden he jongens..... En de punten die NL zooooo hard nodig heeft en die oa door psv behaald moeten worden. Onsersteun dit dan net als met Ajax anserhalf jaar geleden.
 
Feelingood
 
4
2 november 2020 om 08:39
Beste Memphis, dat is toch lulkoek? In deze fase van de competitie stel je gewoon je beste 11 op.. rust geven doe je aan een enkeling, dat kan nu even niet, helaas.. het is niet zo dat je normaalgesproken 2 keer een!heel ander team gebruikt..
 
LuijeMax
 
2
2 november 2020 om 09:10
Iedere club is akkord gegaan met de regel die begin dit seizoen is opgesteld. Als je als club 12 veldspelers + 1 keeper hebt dan moet je spelen!
 
Remcob
 
4
2 november 2020 om 09:39
PSV was er zelf bij toen er afspraken werden gemaakt over het doorgaan van de wedstrijden bij een spelersgroep van 13 spelers. Als ze het daar niet mee eens zijn, of uitzonderingen op wilden vanwege een druk programma, dan hadden ze dat toen moeten aangeven. Nu kan de Knvb geen uitzonderingen gaan maken voor Psv, want dan hadden ze dat ook moeten doen voor AZ, NAC en andere clubs die hierdoor geraakt zijn.
 
kentukies
 
3
2 november 2020 om 10:35
14 spelers waarvan 4 in het rood lopen en dit was medisch onderbouwd. dus geen calimero maar gewoon gezond verstand van PSV die voor de gezondheid van de spelers gaat.
 
Kyle66
 
0
2 november 2020 om 10:49
@bvbrunschot, ik zou er geen problemen mee hebben gehad als ze de wedstrijd hadden uitgesteld. Dat voorop. Maar in principe is het natuurlijk wel zo dat een club zoveel mogelijk met dezelfde elf spelers speelt. Zowel nationaal als internationaal. Toen Ajax zoveel wedstrijden moest spelen, werd dat ook steeds met dezelfde spelers gedaan. Indien mogelijk dus. En toen werd er ook gezegd dat als je Europees wilt spelen je niet moest piepen.
 
Kyle66
 
0
2 november 2020 om 10:50
Perez zei gisteren ook nog iets: PSV heeft een paar spelers gehaald die niet wedstrijdfit waren. Maar dat was natuurlijk hun eigen keuze. Corona was er toen ook al.
 
MichelBartelink
 
33
2 november 2020 om 03:51
Dat Psv nog zo'n goed elftal kan opstellen na al deze besmettingen is juist goed. Als Ajax zulke spelers zou missen is het echt niks denk ik en zouden ze precies hetzelfde doen. En na alle uitstel die Ajax heef gekregen snap ik ook niet zo goed waarom Psv nu maar moet doorzetten.. Is het dan alleen oké als Ajax er voordeel uit heeft? Want eerlijk is eerlijk. Psv had alle recht om te vragen dat deze pot niet doorging.. En heb zelfs het gevoel dat ze tegen vitesse hierdoor al punten verloren zijn..
 
klaashaas
 
20
2 november 2020 om 07:35
Joh bij Feyenoord regent het blessures Hoor je die zeuren dat ze een dagje vrij moeten hebben? Ajax speelt nagenoeg ook al weken in dezelfde samenstelling. En spelen dus evenveel minuten als de Psv-ers. Vorige zeuren over die pingel, nu kreeg je er 1 gratis. Zelden zo’n kansloze pingel Gezien, dus kap met janken in Eindhoven.
 
toss
 
16
2 november 2020 om 07:59
Bij Psv zijn ze niet geblesseerd, wellicht niet eens ziek maar besmet.... En daar zijn allerlei regels voor opgesteld. Dat psv niet voldoende doet om te voorkomen dat het virus verspreid is een aanname die ik velem zie maken. Alsof ieder een virus expert is en weet hoe een virus zich gedraagd en verspreid of wat psv wel/niet doet..... De vergelijkingen met andere clubs (zonder covid gevallen) zijn dan ook niet te maken want iedere situatie is anders. Ik ga ervam uit dat Psv er alles aan doet om schoon te blijven. Oordelen is makkelijk ja maar niet terrecht.De discussie die Schmidt nu aan zwengelt gaat verder niet eens over wel/ niet spelen maar over het proces vam besluitvorming.Dus velen hier lezen niet goed en roepen maar wat.
 
arnhemmer
 
6
2 november 2020 om 08:18
Totale onzin, laat hem maar eerst zorgen dat het een keer gaat lopen, want na 3 maanden js er nog steeds geen lijn, of progressie te zien. Vitesse miste er tegen PSV ook 6, maar ik heb niemand gehoord, het ging alleen maar over PSV. Aan basisspelers miste PSV alleen Dumfries, Rosario en Gotze. Maar volgens mij waren heel veel PSVers blij dat Rosario er niet bij was, toch? Die kan er toch niks van volgens vele, en nu wordt hij als excuus gebruikt. Nog steeds konden jongens als Malen, Max, Zahavi, Ihatarren Sangare, Mandueke konden worden opgesteld. Vitesse heeft zulke jongens die lopen
 
LuijeMax
 
0
2 november 2020 om 09:13
Ajax en AZ kregen uitstel in knockout wedstrijden
 
Remcob
 
2
2 november 2020 om 09:41
PSV zou eens kunnen beginnen om niet als een stel idioten met de koppen bij elkaar in zo'n cirkel te gaan staan voor de wedstrijd. Als je nou ergens een besmetting kan oplopen is het wel op die manier. Dat zie ik een hoop andere clubs nu niet meer doen.
 
JustPSV95
 
1
2 november 2020 om 10:34
@arnhemmer Het spel moet beter, echter is het best logisch dat het spel op het moment niet steeds beter gaat. Ja je mist steeds maar 2a3 basisspelers, echter heeft dit ook weer verschuivingen van de posities als gevolg. Eerst sangare rosario, vervolgens sangare hendrix en nu sangare met fein, dat wordt moeilijk om dan aan te passen en ingespeeld te raken voor hem. Hetzelfde achterin dumfries eruit, teze naar rb en hendrix naar cv of het feit dat er voorin steeds noodgedwongen moet worden l gerouleerd. Eerst gakpo malen zahavi en mauro, dan valt zahavi weg en komt mauro of madueke er te staan, gotze komt erbij, vervolgens valt gakpo weg en komt ihataren erin, zahavi kan niet meedoen dus madueke in de spits en daarna weer het duo malen zahavi. Er wordt elke wedstrijd weer in een hele andere samenstelling gespeeld (noodgedwongen), dan wordt het moeilijk er patronen in te slijpen.
 
jermainejenas
 
5
2 november 2020 om 09:33
Ik begrijp deze discussie eigenlijk niet. Natuurlijk iedereen heeft een mening, maar waar hebben we het over? PSV vraagt de Knvb om een wedstrijd uit te stellen en de Knvb besluit dit niet te doen, maar geeft te weinig informatie over waarom dit verzoek werd afgewezen. Daarbij heeft de Knvb eerder PEC-RKC uitgesteld, terwijl deze clubs beide niet Europees spelen. De fout ligt dan toch duidelijk bij de Knvb en natuurlijk wordt dit door PSV gezien als het meten met twee maten. De ene club wel en de andere niet? Als je dit besluit maakt komdan met uitleg waarom je dit niet doet. Zeg dan gewoon PEC en RKC spelen niet Europees dus het is gemakkelijker om deze wedstrijd te verschuiven dan bij PSV dat wel Europees speelt. En over hoe het Coronavirus zich verspreid hoeven we het toch niet te hebben? Juist bij de clubs (az, Psv, Lazio, Moeskroen) waar al besmettingen zijn loopt het op. Of misschien test PSV ook wel verkeerd of nemen ze niet voldoende maatregelen? Leuk om hierover te speculeren, maar ik heb geen idee. Misschien hebben toevallig alle spelers het wel opgelopen via familieleden, wie zegt dat dit niet het geval is? Ik ben het er trouwens ook wel mee eens dat PSV misschien iets te lang door heeft gezeurd over het feit dat de wedstrijd niet verplaatst werd. Knvb zegt nee, Gerbrands brengt dit naar buiten en daarmee is het klaar. Je kunt het nog een keer proberen, maar als het weer nee is dan is dat zo. Wellicht alleen maar een reden om je team te motiveren.
 
Kyle66
 
0
2 november 2020 om 10:53
@jermaine, de pech voor PSV is dat ze een paar spelers hebben gehaald die niet wedstrijdfit waren. Dat is mede de oorzaak van de vermoeidheid. Maar daar heeft PSV toch bewust voor gekozen?
 
jermainejenas
 
0
2 november 2020 om 11:52
In het geval van bijv. van Ginkel, correct. Ze kiezen er in dit geval zelf voor een speler te halen die niet wedstrijdfit is. Dat de halve selectie vervolgens niet mee kan doen door corona heb je denk ik niet zelf in de hand, maar daar kan ik als buitenstaander natuurlijk geen geronde uitspraken over doen.
 
falcao1984
 
114
2 november 2020 om 00:30
Hij is zelf geen gentleman door totaal onnodig Ekkelenkamp op negatieve wijze in een discussie over Ihattaren te betrekken.
 
EL EL EL
 
21
2 november 2020 om 00:52
Exact. Vond het vooral de manier op heel erg pijnlijk.
 
Harry Jacobs
 
54
2 november 2020 om 07:10
Affelay liet hier even zijn ware aard zien. Was in de laatste termijn bij PSV een hele lastige jongen. Een prima donna. Hij dacht dat ie het Voetbal had uitgevonden. Hij wou gewoon nog ff die Schmidt aanpakken die hem niet meer nodig had. En dat is natuurlijk terecht dat hij hem niet nodig had.
 
Apeldoorner
 
5
2 november 2020 om 07:57
Van mij mag hij best die mening hebben. Uiteindelijk zullen we wel zien wie er meer minuten heeft gemaakt in het buitenland.
 
Buitenspelgoal
 
129
2 november 2020 om 00:31
Lijkt wel of ie wat gepikeerd is omdat Schmidt hem via een omweg heeft laten weten dat ie niet meer nodig zou zijn. Schmidt blijft eigenlijk altijd heel rustig. Alleen na het penalty-moment bij Vitesse liet hij zich horen. Het lijkt wel een mens. Dat ie het niet eens is met de Knvb snap ik ook wel. Hij moet het doen met een nagenoeg gehalveerde selectie en traint die spelers en ziet dus ook wat voor roofbouw je op die spelers moet plegen als ze zoveel wedstrijden moeten spelen omdat je amper wisselspelers hebt.
 
Skede
 
52
2 november 2020 om 00:34
Zou je denken dat dat nog steeds een beetje pijn doet bij Afellay ja? Merk je nooit wat van namelijk ... ??
 
falcao1984
 
34
2 november 2020 om 00:34
Inderdaad. Stond nog een kleine rekening open zo te horen. Maar kan Schmidt geen ongelijk geven. Voegt mede door blessures helaas al jaren niet veel meer toe.
 
Ahmed-psv
 
44
2 november 2020 om 00:42
Affelay had bij vrijwel alles betreft PSV kritiek, het zit nog diep helaas bij ‘m.
 
Skeuomorf
 
50
2 november 2020 om 00:42
@buitenspelgoal en anderen die reageren, volgens mij heb het interview met Schmidt niet gezien. Hij berichtte de KNVB van alles en nog wat, ze zouden niet weten hoe wedstrijdvoorbereidingen werkten, ze zouden geen verstand van voetbal hebben. Dat soort teksten hoor je niet uit te slaan, neem dan een voorbeeld aan Arne Slot van AZ. Die zat letterlijk in de zelfde situatie met corona en blessures, heeft een veel minder budget en een kwalitatief mindere selectie dan Schmidt, maar hij zat niet te zeuren.
 
Buitenspelgoal
 
24
2 november 2020 om 01:10
Hoe hij zich uit is niet netjes nee, maar ik snap wel waar het vandaan komt. Bij PSV zijn er nog wel wat meer besmettingen dan bij AZ. PSV had welgeteld 3 spelers van de A selectie op de bank, waarvan 2 veldspelers en zat dus al tegen het kritieke limiet van 13 aan en speelt Europees. De Knvb liet PSV vervolgens nog ellendig lang wachten voordat er een definitief besluit werd genomen. Ik snap beide kanten wel, maar bovenal ook dat Schmidt er de pest in heeft. Hij is ambitieus en wil wat en dit zou zomaar het kampioenschap kunnen bepalen straks.
 
toss
 
5
2 november 2020 om 08:06
Het gaat hier over de besluitvorming. Ik zou blij zijn met een trainer die voor de club en belangen spelers opkomt. Anders wordt je ook maar genomen, ik bedoel er wordt over je heen gewalst. De knvb is vaak ook een besluitloze organisatie en kom op jongens..... Hoe vaak hier wel niet geklaagd wordt (en terecht) over de onkunde van de knvb..... Schmidt heeft gelijk.
 
arnhemmer
 
2
2 november 2020 om 09:39
Waren er bij AZ niet 13 tegen Napoli? Niet zeuren en gewoon winnen. Als je ziet wat voor een elftal ze nog gewoon kunnen opstellen, snap ik zijn geklaag niet. Welke basisspelers miste PSV nou precies tegen bv Vitesse. Dumfries, Baumgartl, Gotze( Blessure) Rosario, dat was het toch? Deze spelers zouden waarschijnlijk spelen. Vitesse miste Bero, Tannane, Bruns( ook 3 basisspelers de eerste 4 competitiewedstrijden) verschil is dat PSV een bank heb met Internationals als Ihatatten, Mandueke bv. Vitesse loste het op met jongens van net 18 jaar( Huisman, Cornelisse bv) niet zeuren en gewoon voetballen. Genoeg kwaliteit.
 
Dajoowie
 
21
2 november 2020 om 02:56
Dat Ibi mogelijk nog een rekening had open staan daar kan ik best in komen, echter vind ik dan nog niet dat zijn opmerkingen (vooral over Schmidt) maar meteen genegeerd moeten worden. Ik vind het vraagstuk wat hij voorlegt, wat nu de ware aard is van Schmidt, in zekere zin dan ook best heel interessant (wat ik ook de kern vind van het verhaal van Ibi). Waar ik wel vind dat Ibi zich eigenlijk niet mee moet bemoeien is over de Corona-besmettingen bij de club. Ik denk dat een ieder zich afvraagt waarom bij PSV er zoveel gevallen zijn (waar bijvoorbeeld een Ajax hier vooral in de zomervakantie last van had),, echter zonder hierover informatie te hebben (tenzij hij zijn persoonlijke ervaringen zou delen) vind ik niet dat je hier aannames over moet maken. Je stelt zelf dat Schmidt eigenlijk altijd heel rustig is, het jammere is alleen dat hij zich nu al twee weekenden op rij uit de tent laat lokken (wat enerzijds ook wat zegt over onze journalistiek die voornamelijk op zoek is naar sensatie). Ik vond zijn reactie bij Vitesse - PSV persoonlijk bijzonder overdreven, vooral direct na de wedstrijd richting de scheidsrechter op het veld, om vervolgens de vermoorde onschuld te spelen bij Fox alsof hij zelf heel cool, calm and collected even verhaal ging halen maar Nijhuis alleen als antwoord gaf welke kleur kaart hij wou. Enerzijds is dit ook een beetje het faillissement van de Nederlandse journalistiek, want bij bepaalde trainers durft men geen weerwoord te geven terwijl een ieder bij Fox kon zien dat Schmidt daar gewoon behoorlijk uit zijn slof schoot (wat hij overigens na de wedstrijd bij de persconferentie in het Duits weer deed). Ik vond het persoonlijk totaal geen penalty, alleen heb ik daarover weinig zin om die discussie weer op te rakelen omdat er mensen zijn die het wel een penalty vonden (al denk ik dat als de penalty aan andere clubs werd gegeven deze zelfde mensen het een absurde beslissing zouden vinden). Terugkomend op dit weekend vind ik wel degelijk dat Schmidt hier op een belachelijke manier mee omgaat, gezien de opmerkingen die hij maakt, met name: "ze weten niets over voetbal en het voorbereiden van een team" en "ze geven niets om onze situatie en de gezondheid van de spelers en stafleden". Hij brengt in principe de Knvb in diskrediet door te veronderstellen dat ze enerzijds geen enkel idee zouden hebben wat er omgaat binnen voetbalclubs met betrekking tot de voorbereiding en anderzijds ook nog de spelers en trainers van clubs bewust in gevaar willen brengen. Let wel dat hij binnen elke andere topcompetitie voor dergelijke opmerkingen hoogstwaarschijnlijk een boete aan de broek zou krijgen. Ik vind heel eerlijk gezegd zijn gedrag ook niet passen bij een nette en maatschappelijk betrokken club als Psv. Ongeacht of je het eens bent of niet met de beslissing om deze wedstrijd uit te stellen (waar ik zelf best had kunnen leven met uitstel) vind ik niet dat een hoofdtrainer zich zo mag uitlaten over de nationale bond die over de competitie gaat. Je maakt een verzoek, dan kan dit verzoek worden gehonoreerd of afgewezen, op het moment dat dit verzoek wordt afgewezen hoef je niet meteen te proberen een bond met de grond gelijk te maken omdat je zelf ook je zaken ogenschijnlijk niet op orde hebt. Verder ga ik persoonlijk ook altijd een beetje slecht op trainers die zo heftig reageren op zaken die negatief voor ze uitpakken, echter schijtlollig willen zijn op het moment dat een speler de scheidsrechter voor de gek houdt en ze er een penalty aan over houden. Ik hoop dan ook voor PSV dat het gewoon een slechte momentopname is van Roger Schmidt en hij zich in het vervolg weer gewoon gedraagt zoals een trainer beaamt die natuurlijk te maken heeft met de stress van een bijzonder ongewone periode, echter ook moet doorhebben dat elk ander op de wereld op dit moment in exact dezelfde situatie zit.
 
Nick_10
 
14
2 november 2020 om 08:02
Jezus dit is een slecht verhaal, bizar. Het gaat om de Corona gevallen en het gaat om het spelen van wedstrijden in korte tijd. Dat Schmidt boos is over het feit dat de knvb 17 uur moet overleggen of iets wel door moet gaan zegt in dit geval meer over de zaken in orde hebben bij de knvb. Blijkbaar niet dus, want als de regels duidelijk zijn en ze willen een lijn trekken hadden ze binnen 1 minuut kunnen beslissen dat het niet ging gebeuren. Daarnaast doen sommige echt te makkelijk. We hebben het over een virus wat rond waait in Eindhoven. Een dodelijk virus, een virus waar ook jonge mannen flink door geraakt kunnen worden, een virus die je ook mee kan nemen en vervolgens je thuis situatie kan raken. Dat we nu zoveel besmettingen zijn bij PSV is erg vervelend. Het is erg makkelijk om te zeggen dat psv dan zijn zaakjes niet in orde heeft. Misschien hebben ze dat wel? Misschien is het opgelopen door de interland periode? Er zijn enorm veel manieren waardoor het virus toch kan binnen komen waar je niet altijd op gerekend hebt van te voren of dat we nog geen voldoende informatie hebben over het virus. Het is zo makkelijk score wat jij doet over schmidt.
 
Kyle66
 
0
2 november 2020 om 10:55
Het gaat er ook om dat sommige spelers niet in staat zijn om twee wedstrijden in een week te spelen. Geen conditie dus. Daar kan de KNVB niets aan doen.
 
tripleDouble
 
19
2 november 2020 om 04:44
Precies dit. Mooi toch die emotie? Jeetje. Hebben we een keer een uitgesproken trainer, moet ie weer in het Nederlandse keurslijf gaan zitten. We hebben al genoeg middelmaat!
 
PSVGillingham
 
23
2 november 2020 om 07:42
Inderdaad.. ik weet nog dat iedereen Cocu belachelijk maakte omdat die te lief was en nooit boos kon worden. Daarna was van Bommel aan de beurt. Die speelde altijd maar een spelletje en praatte weer te veel met de derde man. Nu laat Schmidt twee keer zijn emoties zien en wordt hij neergezet als een duivel in vermomming die heel gauw maar eens wat meer respect moet gaan tonen voor de geweldige en eervolle KNVB. Ik vind het allemaal maar belachelijk en vooral niet zo boeiend. Laten we het over zijn voetbal hebben, zijn keuzes. Daar valt genoeg over te discussiëren. Het lijkt vaak alsof onze voetbaljournalisten parttime voor de Privé actief zijn.
 
Nick_10
 
1
2 november 2020 om 09:06
Ik zou me erg niet erg druk overmaken. Dit is helaas van alle tijden. Dit gebeurt ook alleen maar door mensen die of niks met PSV hebben of mensen idie op persoonlijk vlak niet liggen met de betreffende persoon of mensen die ene populaire mening denken te hebben en maar wat roeptoeteren in de media. Ik persoonlijk snap het ook niet echt van Ibi. Ik weet ook niet wat er bij PSV heeft afgespeeld tussen PSV en Ibi zelf. Als ik dan gister kijk naar Van Bommel, die rept geen woord over Schmidt en had vervolgens zelf best een aardige zelfreflectie,prettig om te zien moet ik zeggen. Al weet ik wel wat meer waarschijnlijk dan de gemiddelde supporter over hoe het vorig seizoen is gegaan en daar lusten de honden geen brood van kan ik je vertellen maar goed, het is te hopen dat van Bommel daar van heeft geleerd, idem John en Toon.
 
PSVGillingham
 
0
2 november 2020 om 09:20
Van Bommel deed het idd netjes gisteren. Vond het ook wel interessant hoe van Basten en van Bommel met elkaar omgingen. Ze waren gewoon eerlijk en direct over de relatie tussen elkaar en wat er voorgevallen was, maar verder gingen ze gewoon prima en zelfs amicaal met elkaar om. Al met al doet het nog steeds pijn dat het met van Bommel geen succes is geworden. Hopelijk voelt hij zich nog een PSV'er.
 
ehvvoetbalstad
 
28
2 november 2020 om 04:05
We zijn allemaal mensen beste Ibi. Ook Schmidt, kennelijk. Maar zeker ook jij. De manier waarop je Schmidt aanpakte was bijna een indicatie voor een persoonlijke vendetta. En zoals je over Ekkelenkamp praatte paste dat beter bij Perez/ Kieft/ Derksen dan bij een doorgaans nettere uitzending bij de NOS. Misschien wil je iets te graag analist worden ?????
 
jaweltog
 
11
2 november 2020 om 05:02
Helaas moeten we allemaal `dealen` met deze situatie. Alles en iedereen heeft er moeite mee, op en buiten het veld.
 
PSVGillingham
 
1
2 november 2020 om 09:23
Tja, dan mag deze comment ook verwijderd worden. Thanks.
 
Hysteria
 
13
2 november 2020 om 06:02
Uitzending bekeken, men was er unaniem over eens, gewoon onnodig verongelijkt gejank van psv.
 
Sir Paul
 
27
2 november 2020 om 07:37
Ach de zogenaamd fitte spelers komen veelal terug van zware blessures, corona. 4 weken geleden had niemand verwacht dat Götze 90 zou vol maken. Zelfs 2x per week nu bijna. Nu is de noodzaak dat hij niet langzaam gebracht kon worden maar gelijk roofbouw moet plegen op z`n gestel. Teze terug, moest zelfs ingevlogen worden. Malen nog steeds niet 100 procent. Zahavi nog lang niet fit. Vind het unaniem flauw om de spelers die konden spelen als 100 procent fit te kwalificeren. Sommige Ajax supporters zien PSV erg graag struikelen, liefst zsm. Zien in dat een fit PSV het Ajax als enige club in de eredivisie flink lastig kunnen maken. En liefst zien ze een fit, onbeschadigd Ajax in de CL hoge ogen gooien en de eredivisie als trainingspartijtjes ter voorbereiding op het grotere werk. Het Bayern van Nederland. Psv is de enige club die dat enigzins zou kunnen voorkomen. Daarom hoop ik dat iedereen zsm weer fit is. Dan gaan er nog leuke dingen gebeuren in Eindhoven.
 
Hysteria
 
4
2 november 2020 om 08:41
Psv gaat het ajax absoluut moeilijk maken, geen twijfel. Maar dat is niet de discussie. Punt is dat psv zich in deze gedraagt als een verongelijkt kind. Wat was er nu achteraf aan de hand, er stond een topteam dat gewoon zijn taak heeft gedaan.
 
Kyle66
 
1
2 november 2020 om 10:58
Maar de KNVB kan er toch niets aan doen dat PSV spelers heeft gehaald die niet wedstrijdfit waren?
 
Sir Paul
 
3
2 november 2020 om 11:49
Idd Kyle66. Ik had iets meer solidariteit verwacht vd KNVB. Nu krijgt jong PSV wel uitstel las ik. Pec Rkc AZ kregen het. Kan zijn dat ik er helemaal niks meer van begrijp ????
 
Sir Paul
 
0
2 november 2020 om 12:29
Hysteria ik vond de reactie van Schmidt naar Nijhuis ook te ver gaan. Toon ook ongewoon fel voor zijn doen. Denk dat dat ook deels een spel is, dat terzijde. Zakelijk bekeken heeft de KNVB gelijk. Psv heeft genoeg spelers uiteindelijk. Maar de poging en de teleurstelling zijn imo wel begrijpelijk, er zijn wedstrijden uitgesteld met minder afwezigen. Enfin, vrij makkelijk gewonnen uiteindelijk. Ik vind ook dat spelers 2x per week moeten kunnen spelen maar tis een wat rommelige tijd. Blij achteraf dat ze toch gevoetbald hebben. Vandaag rustig aan doen, dinsdag woensdag trainen en oplappen waar nodig. Woensdagmiddag /Donderdagochtend vliegtuig pakken en voetballen. Hopelijk kunnen Rosario Dumfries Gakpo weer aansluiten, kunnen anderen wat rust krijgen.
 
JustPSV95
 
13
2 november 2020 om 07:38
Klopt, is ook wel makkelijk als ze zich niet inlezen bij de nos en een andere reden/kern geven dan wat de club op doelde. Niemand had er moeite mee dat ze tegen ado moesten spelen, het ging over de belasting die de spelers op dit moment voelen. Bijna alle spelers moeten 3x in 8 dagen tijd 90 min spelen, met daartussen 2x reizen met vliegtuig en daardoor weinig kans/tijd voor rust en herstel, met het gevolg dat spelers in het rood komen te staan en de kans op blessures groot wordt. Als ze niet donderdag hadden moeten spelen, hadden ze er ook nooit een probleem van gemaakt.
 
voetbalfreak
 
7
2 november 2020 om 07:21
Wie vergelijkt psv nu met az? Dat is als appels met peren.. Totaal andere clubs en belangen..
 
Sir Paul
 
13
2 november 2020 om 07:27
Ibi niet positief over de nieuwe trainer. Waar ik als PSV supporter wel erg tevreden mee ben. Schmidt creëert een klein beetje een wij tegen de rest sfeer wat de teamgeest doet vergroten. Weet zeker dat als hij in Arnhem niet zo tekeer was gegaan tegen Nijhuis, Gerbrands niet zo`n boze rol had aangenomen tegen de KNVB, die belachelijke penalty ook niet was gegeven waaruit Zahavi de 1-0 maakte. Protesteren tegen de arbitrage/leiding doe je vaak niet om z`n beslissing te laten terug draaien, maar om de volgende beslissing te beïnvloeden. Ik denk dat er deels een spel gespeeld wordt/is door Schmidt en Gerbrands in deze. De woede was er maar het overdreven uiten er van zit wat achter denk ik.
 
Crema
 
1
2 november 2020 om 09:00
Denk je niet dat schwalbes de volgende beslissing beïnvloeden. Bij het volgende twijfelgeval heb je de arbitrage weer tegen en dan maar weer mekkeren dat de arbitrage zo slecht is. Slecht verhaal Sir Paul!
 
Sir Paul
 
3
2 november 2020 om 11:52
Crema ik denk dat de verontwaardiging voor een deel gespeeld wordt /is. En dat de scheidrechter gisteren dacht laat maar ff zijn.
 
Wouterke
 
8
2 november 2020 om 08:02
Schmidt had Afellay terecht njet nodig en dat zit hem steeds niet lekker. Schmidt weet die ‘ware aard’ tot nu toe dan goed te verbergen.
 
Raffa1
 
3
2 november 2020 om 08:26
Weet je wat lastig is? 40+ uur in de week maken met het wegvallen van collega's. Mensen die sterven door de pandemie of die minder geholpen worden vanwege de pandemie. Nee nu de heren voetballer, of de trainer, ze moeten iets meer "b" spelers opstellen? De gewone man moet wachten op een test maar de voetballer kan iedere dag getest worden. Nee, jammer maar ook het voetbal en dus ook de heer Schmidt zal moeten leven met deze pandemie. En verwachten dat de Knvb iedere keer dat er een corona geval is een wedstrijd verplaatst dan hebben we waarschijnlijk een extra seizoen nodig om deze af te maken. Daarnaast vind ik dat PSV niet zo zielig moet doen en gewoon met de kop omhoog ertegenaan gaan ipv je vantevoren in te dekken voor eventueel puntverlies.
 
foeballuh
 
3
2 november 2020 om 10:18
Wat een zwakke vergelijking waarbij je voor het gemak dus even voorbijgaat aan het feit dat er nu binnen de selectie 9 man besmet zijn met datzelfde virus waardoor mensen dus sterven. Dat virus gaat overduidelijk rond in de selectie, maar er moet en zal blijkbaar gevoetbald moeten worden. Daarbij gaat het hier ook vooral om de belasting. Wanneer je met 13 fitte spelers, waarbij sommigen ook terugkomen van blessures, drie wedstrijden in 8 dagen speelt gaan spelers op een gegeven moment in het rood lopen en dan gaat PSV daar gewoon last van krijgen.
 
lat
 
1
2 november 2020 om 08:57
Zo zie je maar weer hoe verwend die voetballers zijn. Die bubbels kunnen ze niet aan. Bij het wielrennen hebben ze dit jaar niet anders gedaan, met goed resultaat. Laat Schmidt maar op de blaren zitten..
 
ManOnTheMoon
 
2
2 november 2020 om 09:17
Gepikeerd gefrustreerd mannetjeðÿ˜‚ Schmidt omdat ie je niet wilde.. En Mo zo ophemelen alleen omdat hij mocro is prima.. maar onnodig om Ekkelenkamp Zelf als groot talent weg te zetten, dat is Ryan, dat is Taylor maar Jurgen is als Veltman.. krijgt waarschijnlijk wel een mooiere carriere als Mo”tje... Hoop dat Mo naar jou kijkt en beseft dat hij niet dezelfde mentaliteit moet hebben juist als deze Affelay! Aissatti was beter trouwens maar voor Ajax begrippen geen bijzondere voetballersðÿ˜‚
 
falcao1984
 
0
2 november 2020 om 09:59
Viel me ook op dat hij het in mijn optiek inzake Feyenoord direct overdreven opnam voor Bannis. Dat die jongen Advocaat gered zou hebben en dat soort termen. Zou hij dat ook gezegd hebben wanneer die jongen niet dezelfde afkomst als hij heeft? Ik waag het oprecht te betwijfelen.
 
Cas1
 
0
2 november 2020 om 09:40
Psv heeft zich van haar slechtste kant laten zien. Liegen, janken en eisen dat de spelers van ADO maar even de dag na kerst moeten komen opdraven. Liegen: alleen Dumfrues werd gemist Janken: bij de grote jongens willen horen en gelijk gaan janken als iets even tegen zit. Daarom wordt psv veel vergeleken met Calimero Ger brandts vind ik een behoorlijk ouwe zuurpruim worden
 
superstick
 
0
2 november 2020 om 09:44
Ik vind hem, qua persoonlijkheid en speelwijze, zo slecht passen bij Psv. En over de speelwijze kun je het hebben. Die moet je vooral afstemmen op de spelersgroep en die ziet Schmidt vaker dan ik. Maar zo'n strenge van discipline houdende trainer op de gemoedelijke Herdgang? Wat vinden de mensen uit Eindhoven daar eigenlijk van?
 
falcao1984
 
4
2 november 2020 om 10:03
Voor het PSV-DNA zitten Ooijer en Zenden bij de staf. Ik vind Schmidt juist uitstekend bij PSV passen. Denk dat hij in de omgang juist heel vriendelijk en aimabel is. Alleen wanneer je topsport wilt beoefenen hoort daar wel een zekere discipline bij. Op dat vlak valt in Nederland nog winst te boeken. Daarom begrijp ik de keuze juist wel.
 
PSVGillingham
 
3
2 november 2020 om 11:09
Gemoedelijkheid kan prima gepaard gaan met discipline. Schmidt lijkt me juist ook een goede manager. Dat hij nu even tegen de schenen trapt van onze geliefde KNVB en tegen een aantal supporters van andere clubs, tja, daar maken wij als PSV fans ons niet gelijk zo druk om. De speelwijze met 2 spitsen is overigens miss meer passend bij PSV dan 433. De druk en pressie is gewoon een modern element wat erin gegooid wordt, prima, goed idee. Liverpool, Dortmund etc. hebben ook hun spel aangepast met succes. Als ik iets moet aanmerken aan Schmidt is het zijn wisselbeleid en af en toe de basis elf.
 
falcao1984
 
0
2 november 2020 om 14:18
Ik vermoed dat zijn wisselbeleid tot nu toe sterk bepaald wordt door periodisering en sturing van de belasting. En over dat invallen in de 94e minuut, Flick deed zaterdag bij Bayern exact hetzelfde met Roca.
 
PSVGillingham
 
0
2 november 2020 om 16:44
Dat vermoed en hoop ik ook!
 
DRL80
 
0
2 november 2020 om 09:44
In de NBA, MLS, NFL, MLB konden spelers, staf en personeel in een bubbel en bij uitzonderlijke situaties in de privésfeer konden spelers (tijdelijk) uit de bubbel en terugkeren (met een quarantaine). Maar in NL kan het niet want..... Pffff.. En straks janken dezelfde analisten als de overheid besluit dat het betaald voetbal in NL volledig tot stop komt en het NL voetbal een klap krijgt die ze nooit meer te boven komen en we afzakken naar niveau Oost Europa en nooit meer wat voorstellen in de Europese competities. Ja, misschien in die nieuwe Europa Conference League voor 6e rangs teams..
 
SpeedyAFC
 
1
2 november 2020 om 12:46
Er zijn nogal wat verschillen in arbeidswetgeving tussen de VS en Nederland / EU. En dat maakt zaken in Nederland inderdaad stukken lastiger dan in de VS. Overigens zijn de sport seizoenen in de VS een stuk korter, bij ons loopt de competie over negen a tien maanden. Dat doen ze in de VS niet.
 
Jaimy87
 
0
2 november 2020 om 15:16
Over ware aard gesproken; Afellay was als voetballer op het oog altijd zo'n sympathieke jongen. Sinds hij tegen wil en dank gestopt is, is hij vooral met modder aan het gooien. Jordy Zuidam is laks en niet eerlijk, omdat hij hem naar de zin van Afellay niet tijdig genoeg belde om over FC Utrecht te praten. Schmidt, die Afellay toevallig niet nodig had bij Psv, krijg ook ineens de wind van voren. Lichaamshouding en gelaatsuitdrukking tijdens dit soort uitspraken verraad dikwijls dat dit niet zomaar wat uitspraken als analist zijn maar dat onvrede hier doorgaans aan de basis ligt. Trotse jongen in zijn eer gekrenkt. Sterkte met jezelf.