Ajax breekt na komst van Blind tien jaar oud Eredivisie-record
Dinsdag, 17 juli 2018 om 06:45

Nooit eerder gaf een Nederlandse club zoveel geld uit in één transferperiode als Ajax deze zomer, zo heeft Voetbal International berekend. De Amsterdamse club maakte maandagavond laat bekend dat men een akkoord heeft bereikt met Manchester United over de transfer van Daley Blind, waardoor de transferuitgaven van de hoofdstedelingen deze zomer ruim over de veertig miljoen euro heengaan.

Ajax betaalt zestien miljoen euro voor de linkspoot, een bedrag dat door bonussen nog op kan lopen tot maximaal 20,5 miljoen. Daarmee wordt hij de duurste aankoop ooit voor de Amsterdammers. Die eer was de afgelopen tien jaar voorbehouden aan Miralem Sulejmani, voor wie Ajax in 2008 16,25 miljoen euro neertelde.

Blind is de vijfde aanwinst van Ajax voor komend seizoen. Eerder gaven Perr Schuurs (2 miljoen), Hassane Bandé (8,25), Zakaria Labyad (6) en Dusan Tadic (11,4) al hun jawoord aan de Amsterdamse club. De totale uitgaven voor deze transferzomer komen volgens het weekblad daardoor op 41,65 miljoen euro, een bedrag dat via de bonussen bij de transfers van Tadic en Blind nog kan oplopen tot 48,35 miljoen euro.

Voetbal International stelt dat een Eredivisie-club zelfs nog nooit zoveel geld uitgaf in één seizoen: de zomerse en winterse transferperiode bij elkaar opgeteld. Het record stond al op naam van Ajax: 31,25 miljoen euro in de zomer van 2008. PSV gaf drie zomers later vier miljoen euro minder uit, terwijl Feyenoord een jaar geleden 26,8 miljoen euro aan uitgaven had.

Ajax is momenteel op trainingskamp in Engeland. Donderdag staan twee oefenduels op het programma. Ajax bereidt zich voor op het tweeluik in de tweede voorronde van de Champions League tegen Sturm Graz. De ploeg van coach Erik ten Hag speelt op 25 juli eerst thuis. Een week later is de return in Oostenrijk.

Meer nieuws
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
0
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
   
20:00
20:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
19:59
19:59
Dusan Tadic schittert voor Fenerbahçe, dat Galatasaray niets toegeeft
14
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (80)

 
HdeV
 
20
17 juli 2018 om 07:05
Ik wist niet van de bedragen die Feyenoord en PSV al eerder betaald hebben in éã©n seizoen (blijkbaar zo'n 26 en 27 miljoen` 15 miljoen daar bovenop klinkt dan al niet zo heel spannend meer als je de rijkste club bent van het land en ook nog een hoop toekomstige inkomsten tegemoet kan zien (van de Beek, de Ligt, Ziyech, Onana, Neres...)
 
Rockyde Keijzer
 
8
17 juli 2018 om 08:28
Ze hadden het dubbele uit moeten geven? Want dat doet ieder normaal denkend mens met z'n inkomsten? 30000 verdienen per jaar en dan minimaal 30000 uitgeven elk jaar. Omdat dat spannend is.
 
olevoorpsv
 
27
17 juli 2018 om 09:13
Ik zie al helemaal voor me hoe vd Sar na PSV - Ajax tussen de feestende Psvers in de directors lounge zijn ABN-Amro app opent en bedenkt dat kapitaal op het veld moet staan. Als Psver ben ik blij met deze trend! Hoe beter Ajax hoe beter de competitie!
 
xstream
 
2
17 juli 2018 om 09:29
Je verward een consument met een bedrijf. Bij een bedrijf heeft investeren allerlei voordelen en in dit geval zelf een product met een fluctuerende waarde waar je aan kunt verdienen.Dat is wat anders dan je breedbeeld tv die na 3 jaar niks meer waard is zonder allerlei belasting voordelen.
 
Rockyde Keijzer
 
10
17 juli 2018 om 09:42
Ik verwar niet zoveel hoor. Ik ben alleen sarcastisch. Jarenlang het gezeur dat het vermogen op het veld moet staan. Nu er dik 40 mil word uitgegeven is het allemaal niet zo spannend omdat het 'maar 15 miljoen meer is dan degene die als 2e het meest uitgeeft. Ik geef voor zo'n simpel antwoord, gewoon een simpel antwoord terug. In andere woorden, ik vind de opmerking echt nergens op slaan.
 
Ibracadabra020
 
17
17 juli 2018 om 07:08
Wat een heerlijke 11 spelers kan Ajax neer gaan zetten!!; Onana Mazraoui, De Ligt, Schuurs(op termijn), Tagliafico; Ziyech, Blind, Frenkie, Tadic, Dolberg, Neres. Kan niet wachten op volgend seizoen!!
 
Lee112
 
23
17 juli 2018 om 07:22
Donny uit de basis ? De makkelijk scorende middenvelder ? Ziyech gaat pleite dus Donny i.p.v. hem. Voor de rest eens. Ik kan ook niet wachten
 
Lee112
 
16
17 juli 2018 om 07:24
Ikzelf zie het overigens liever zo: onana - kristensen - de ligt- blind- tagliafico - Donny- Frenkie- Ziyech (bij verkoop tadic)- tadic (bij verkoop Ziyech tadic naar het middenveld en labyad als lw, of andersom)- dolberg- neres
 
Spandoek
 
25
17 juli 2018 om 07:38
Ziyech bij verkoop Tadic? Oké, niets is zeker in het voetbal maar jij houdt wel echt alle opties open haha. Verder wel eens met je opstelling, al moet de voorbereiding maar uitwijzen wie de rechtsback moet worden en Blind zal dezelfde rol krijgen als Frenkie vorig jaar, met een inschuivende rol.
 
Lee112
 
11
17 juli 2018 om 07:58
Hahaha oeps ik bedoel bij verkoop Ziyech dan tadic. My bad.
 
AFCAoudwest
 
3
17 juli 2018 om 08:44
Kristensen.... serieus?
 
stepha_n
 
2
17 juli 2018 om 09:10
T is allemaal niets op de RB Kristensen of Mazraoui.. Ik zie niet veel verschil. Maar misschien verbaast een van de twee ons wel!
 
Lee112
 
0
17 juli 2018 om 18:59
Ja, Kristensen heeft amper de kans gehad. Ik denk dat hij de beste rb is die we hebben op dit moment.
 
Ryan030
 
10
17 juli 2018 om 09:36
altijd mooi die praatjes van ajacieden aan het begin van het seizoen! krijg nu wel weer heel zin in het nieuwe seizoen ondanks het maar een flutcompetitie is
 
Kyle66
 
21
17 juli 2018 om 09:43
Welke praatjes? Er wordt gezegd dat hij niet kan wachten op het begin van het seizoen. Jij zegt hetzelfde.
 
Ibracadabra020
 
14
17 juli 2018 om 07:08
Wat een heerlijke 11 spelers kan Ajax neer gaan zetten!!; Onana Mazraoui, De Ligt, Schuurs(op termijn), Tagliafico; Ziyech, Blind, Frenkie, Tadic, Dolberg, Neres. Kan niet wachten op volgend seizoen!!
 
baradona
 
16
17 juli 2018 om 07:17
Ik vind die achterste linie gewoon heel matig op de Ligt na. Mazraoui is een middenvelder, Schuurs moet echt nog 2 stappen maken en Tagliafico is gewoon een beperkte back. Voor de Nederlandse competitie gaat het nog net maar de CL ga je niet halen.
 
Iseldiroed
 
43
17 juli 2018 om 07:47
De ligt is de beste vc van nl Tagliafico is de beste lb van nederland Met kristensen/veltman is de rb positie goed bezet En met blind als vc heb je een top speler erbij.met voorsprog de beste verdediging in de eredivisie. En dan nog wober en schuurs daarachter.
 
AFCAjax0164
 
39
17 juli 2018 om 08:02
Beperkte back die in Argentinie als enige lichtpuntje word gezien tijdens het WK. Veruit de beste linksback van de Eredivisie.
 
Feelingood
 
11
17 juli 2018 om 08:23
Hoezo lichtpuntje? Ze verwachten niks en hij bracht niks speciaals? Dus aan de verwachting voldaan? Vind hem voor Ajax zeer goed, maar op t wk was het niet veel toch?
 
vandorpie
 
4
17 juli 2018 om 08:39
Die beperkte linksback was wel samen met banega en mascherano en aguero de enige die messi. Snapte
 
Sanderr
 
13
17 juli 2018 om 08:41
De Ligt is gewoon super natuurlijk, verder is Nico de beste linksback van de competitie waarschijnlijk, hoezo matig? Met Blind, Wöber en Schuurs als 3 andere CV's is het centrum sterker bezet dan bij welke andere ploeg dan ook in NL lijkt me. Alleen rechtsback is niet super maar met Kristensen, Mazraoui en na de winter weer Veltman is dat ook zeker niet onaardig. Vorig jaar al minste tegengoals en de verdediging is eerder versterkt dan verzwakt, 'matig' slaat dus gewoon werkelijk nergens op..
 
baradona
 
3
17 juli 2018 om 09:22
Veltman ligt er tot de winterstop uit , en Kristensen is simpelweg niet goed genoeg.
 
baradona
 
8
17 juli 2018 om 09:26
Tagliafico als lichtpuntje van Argentinië .... man man man verder alles goed ? Is gewoon een beperkte back die het vooral van zijn instelling moet hebben , maar voetballend zo goed als niks toevoegd. Voor de Eredivisie gaat dat nog net in de CL word het simpelweg niets.
 
Constant kante
 
4
17 juli 2018 om 10:31
baradona De opmerking dat Tagliafico 'gezien wordt als het enige lichtpuntje in de Argentijnse ploeg' (door wie dan?) zegt álles over het niveau van de Argentijnse ploeg en op zichzelf echt niets over het niveau van Taglafico. Dat Tagliafico 'veruit de beste linksback in de eredivisie' zou zijn vind ik ook al zo'n geestige opmerking. Hij is een prima back, maar eerder een huis-tuin-en-keuken spelers dan wat dan ook. Iedereen roept elkaar maar na dat hij zo geweldig is, maar die jongen rent veel en doet zijn best maar een uitblinkende speler is het totaal niet. Heeft ook op dat WK toch nauwelijks indruk gemaakt, of hoe zit dat? Tegen PSV was het ook niet veel.
 
jorisdijk
 
3
17 juli 2018 om 11:00
Als je Dijks gewend bent dan lijkt zelfs Nelom een topper. Tagliafico is lekker fel en verdedigend in orde. Aanvallend is hij beperkt. Angelino was aanvallend top verdedigend minder. Zelf vind ik Haps de beste die in NL rondloopt, helaas ligt die er een half jaar uit en heeft hij vorig jaar ook geen serie neer kunnen zetten.
 
Johannes de D
 
3
17 juli 2018 om 09:26
Ja inderdaad heel mooi maar laten we eerst nou maar eens die voorronde CL binnenhalen
 
blackpool
 
1
17 juli 2018 om 07:08
Benieuwd waar hij gaat spelen. Centraal achterin vond ik ‘m niet sterk laatst bij Oranje. Wöber wil ondertussen toch ook wel een basisplaats hoewel hij helemaal zwak voor de dag komt dit seizoen.
 
Jaimyvan der Louw
 
3
17 juli 2018 om 07:26
Basisplaats moet je verdienen. Zou mooi zijn als Blind op 6 beland omdat Wober zijn vorm herpakt.
 
JasonRhijn
 
11
17 juli 2018 om 07:46
Nee Blind gaat achterin en het middenveld zal met Frenkie, Donny en Ziyech zijn indien iedereen blijft.
 
Jaimyvan der Louw
 
5
17 juli 2018 om 08:35
Iets zegt mij dat Frenkie toch gaat deze zomer. Barca lijkt te vastberaden. En terughuren vind ik persoonlijk geen optie.
 
Buitenspelgoal
 
4
17 juli 2018 om 08:03
Mee eens. Blind is niet heel lang en heeft niet het fysiek van een sterke CV. Hij lijkt mij veel geschikter als back of verdedigende middenvelder met zijn goede voorzetten en passing. Heb het idee dat hij als CV zelfs in de problemen zal komen tegen veel mindere teams die met fysieke spitsen spelen. Luchtduels zijn niet Daleys specialiteit (kijk die goal van Slowakijke tegen Nederland van recent nog maar eens terug). Beetje hetzelfde probleem als Frenkie op CV. Beetje zonde om zoveel geld uit te geven om een speler vervolgens op een positie te spelen waar zijn mankementen naar boven komen.
 
Ronzie
 
6
17 juli 2018 om 07:23
Bande en Schuurs waren in de winterstop toch al aangetrokken? Of heb ik het nu verkeerd. Ze verbleven alleen nog een halfjaar bij hun oude club. Dan betaal je 10 mil minder deze zomer. Niet dat het mij wat uitmaakt. Ben blij dat Ajax eindelijk eens wat uit durft te geven aan ervaring, in plaats van alleen maar potentie.
 
Buitenspelgoal
 
23
17 juli 2018 om 07:52
Ajax wil de beste zijn (in Nl), wat het al een tijd niet meer is. Blijkbaar hebben ze nu eindelijk ontdekt dat ze geld hebben en zich dus wat meer kunnen veroorloven op transfer gebied dan andere ED clubs. Een elftal met Tadic, Blind, De Ligt, Dolberg, Neres, Frenkie, vd Beek, Onana en misschien Ziyech ook nog... Als PSV fan moet ik toegeven dat ik daar best een beetje jaloers op kan zijn. De druk zal gigantisch worden voor Ajax, want met dat materiaal moet je echt kampioen worden.
 
Mick1988
 
8
17 juli 2018 om 08:13
Eens! Mooi om te zien dat je als club eindelijk zoveel durft te investeren. Maar de keerzijde van zoveel investeren is dat je niet aan het einde van het seizoen kan zeggen “ach we zijn 2e geworden. Volgend jaar beter.” Als Ziyech blijft heb je helemaal een top elftal, goede concurrentie ook op het middenveld. Maar dat gezegd hebbende, ik denk dat hij nog weggaat. Zal wel Lyon (of iets dergelijks) worden.
 
Mick1988
 
2
17 juli 2018 om 08:13
Eens! Mooi om te zien dat je als club eindelijk zoveel durft te investeren. Maar de keerzijde van zoveel investeren is dat je niet aan het einde van het seizoen kan zeggen “ach we zijn 2e geworden. Volgend jaar beter.” Als Ziyech blijft heb je helemaal een top elftal, goede concurrentie ook op het middenveld. Maar dat gezegd hebbende, ik denk dat hij nog weggaat. Zal wel Lyon (of iets dergelijks) worden.
 
Scepticus38
 
4
17 juli 2018 om 09:09
@buitenspelgoal Je schrijft: "ajax wil de beste zijn (in Nl), wat het al een tijd niet meer is. Blijkbaar hebben ze nu eindelijk ontdekt dat ze geld hebben en zich dus wat meer kunnen veroorloven op transfer gebied dan andere ED clubs". Dat geld hebben ze vorig seizoen verdiend met uitgaande transfers. Ajax heeft een kostendekkende begroting en moet dus eerst geld verdienen om het te kunnen uitgeven. Op 1 juli is het nieuwe boekjaar begonnen en sindsdien is er niemand meer verkocht. Dus staat Ajax op dit moment voor het transferbedrag van Daley Blind in de min en stevent boekhoudkundig op verlies af. De kans is in een transferperiode die feitelijk nog moet beginnen omdat er een WK is geweest, echter nog steeds groot dat Zyech nog wordt getransfereerd en dan staat de club vanzelf weer op winst. Het huidige boekjaar duurt bovendien tot 30 juni 2019 en je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat een speler als De Ligt, als Ajax hem dit seizoen weet te behouden, de club in ieder geval volgend seizoen zal verlaten. Omdat zijn huidige transferwaarde rond de 50 miljoen wordt geschat en de kans dat je een dergelijk bedrag kan ontvangen voor een speler die uit zijn contract loopt, is te verwaarlozen. Doordat er een enorme belangstelling is voor haar spelers, kan Ajax zonder dat het risico onbeheersbaar wordt, ook geld uitgeven voordat daar inkomsten tegenover staan. Bovendien is er ook nog het enorme eigen vermogen waarmee verliezen kunnen worden afgedekt als het achteraf allemaal toch tegen blijkt te vallen en de club tegen verlies aanloopt. Die kans is doordat er zoveel belangstelling is voor de spelers van Ajax, echter minimaal. En dat geldt natuurlijk al helemaal als de club de groepsfase van de CL zou weten te halen. Ook dat behoort, hoewel het geen eenvoudige opgave zal blijken te zijn, natuurlijk gewoon tot de mogelijkheden. Ajax heeft sinds de machtsovername tenslotte nog nooit zo een sterke en vooral evenwichtige selectie tot haar beschikking gehad.
 
Raubaht
 
5
17 juli 2018 om 08:00
Een vermogen uitgegeven en veruit het beste team van de eredivisie hebben. Als Ten Hag nou weer geen kampioen wordt kan je niet anders dan hem wegsturen. Ook als je straks de groepsfase CL niet bereikt zou ik er heel goed over nadenken of het niet beter is vroegtijdig afscheid te nemen.
 
Sirius
 
4
17 juli 2018 om 09:09
Ook met het huidige elftal is de groepsfase van de Champions League ver weg. Voor Nederlandse begrippen een goede ploeg, maar voor Europese begrippen valt het nog erg mee.
 
Scepticus38
 
4
17 juli 2018 om 09:15
@sirius Je schrijft: "ook met het huidige elftal is de groepsfase van de Champions League ver weg. Voor Nederlandse begrippen een goede ploeg, maar voor Europese begrippen valt het nog erg mee". Ik vraag me af hoe je tot een dergelijke conclusie komt, voordat de spelers die voor het huidige Ajax het verschil moeten gaan maken, zelfs nog maar 1 keer hebben meegetraind en voordat je weet wie de (mogelijke) CL tegenstanders zijn en in welke vorm die verkeren. Dat zijn namelijk de criteria die zullen bepalen hoever weg deelname aan de groepsfase van de CL daadwerkelijk is.
 
Sirius
 
0
17 juli 2018 om 13:07
Die conclusie is mijn persoonlijke mening. Ik heb nergens aangegeven dat het ook feitelijk een correcte conclusie is. Bovendien zeg ik dat de groepsfase nog ver weg is, iets waar ik ook geen ongelijk in heb. Ik ben van mening dat de huidige Ajax-selectie niet sterk genoeg is om relevant te zijn in de Champions League. Daarvoor zijn de verschillen simpelweg te groot.
 
fcu_030
 
1
17 juli 2018 om 10:15
Beetje kort door de bocht ten Hag kwam vorig jaar binnen met een achterstand liep 5 punten achter (als ik het goed heb) moet wennen aan ze omgeving en aan de spelers en andersom natuurlijk. Het zal mooi zijn als hij gewoon vanaf dag 1 dit seizoen het volle vetrouwen krijg en een echte kans krijg. Vind het ook vaak een stugge man maar het is een toptrainer en een vakman. Ajax is toch wel titelfavoriet nr1 dit seizoen maar we hebben vaker meegemaakt dat het einde van het jaar de grootste kanshebber niet bovenaan staat. Heb in ieder geval zin in het nieuwe seizoen het is qua niveau misschien niet het mooiste voetbal maar blijf onze eredivisie toch 1 van de leukere competities vinden om na te kijken.
 
Noud91
 
7
17 juli 2018 om 08:10
Wie was ook alweer de koopclub van Nederland? Wel goed dat Overmars wat aankopen doet... de supporers kunnen niet nog een seizoen zonder aankopen en zonder prijzen (mocht dat gebeuren zonder aankopen)...
 
993410
 
10
17 juli 2018 om 08:13
Psv, maar dar was toen ook zo. Nu zijn de financiën weer minder en kunnen ze weer minder kopen..
 
Buitenspelgoal
 
7
17 juli 2018 om 08:26
Uiteindelijk is iedereen een koopclub als het uitkomt, zeker als je geld hebt om goede spelers te kopen.
 
Noud91
 
0
17 juli 2018 om 08:45
Precies dit bedoel ik.
 
Ryan030
 
2
17 juli 2018 om 09:40
financien zijn nu beter dan in de afgelopen 10 jaar in eindhoven.ajax is altijd een koopclub geweest haar eigen fans schreeuwde alleen altijd harder hoeveel talenten ze ook in hun selectie hadden.
 
Kyle66
 
1
17 juli 2018 om 09:44
Misschien eerst de reactie van Scepticus hieronder lezen?
 
Scepticus38
 
5
17 juli 2018 om 09:28
@noud91 Je schrijft: "wie was ook alweer de koopclub van Nederland?" Ajax in ieder geval niet op basis van dit seizoen, tot nu toe heeft de club met Labyad, Blind en Tadic, slechts drie spelers aangekocht. Bande en Schuurs zijn vorig seizoen al gehaald. Daar staat de verkoop van 12 spelers tegenover. Ajax is derhalve vooral een verkoopclub. Ajax is sowieso geen koopclub omdat de definitie van een koopclub is dat die lukraak spelers koopt, terwijl Ajax uitsluitend gerichte aankopen doet. De spelers die nu zijn aangekocht, zijn bewust gehaald omdat de selectie van Ajax al jaren lang uit balans is oor het ontbreken van spelers die kwaliteit koppelen aan de nodige ervaring. De selecties van Ajax waren de afgelopen jaren wat kwaliteit en talent betreft minimaal gelijkwaardig aan die van Psv, alleen waren die van PSV evenwichtiger. Daar is met de huidige selectie geen sprake meer van en Ajax is dan ook helemaal klaar met de strijd met Psv.hoe die uiteindelijk zal verlopen, zal waarschijnlijk vooral afhankelijk blijken te zijn van hoe de stukjes in elkaar vallen.
 
Gaudi
 
0
17 juli 2018 om 18:30
Is dat de definitie, of is dat jouw definitie? Als je dat namelijk hanteert, kun je PSV ook in de verste verte nooit een koopclub noemen. Ik vind het een prima definitie, maar dan hoeven we deze hele discussie niet te voeren. En eigenlijk als je wat verder logisch redeneert, zit achter elke aankoop wel een reden, bij elke club ter wereld. Ajax is daarin niets bijzonders of minder bijzonders dan andere clubs. En zeker de voorbije seizoenen niet nu ze ook gewoon volle bak de portemonnee trekken voor kwaliteitsinjecties op plaatsen waar de jeugd niet goed genoeg is. Vind ik logisch beleid, maar is echt niks bijzonders in mijn opinie.
 
Wedge21
 
3
17 juli 2018 om 08:16
Record is nog helemaal niet verbroken. Dat is pas als alle bonussen worden uitgekeerd, d.w.z. Ajax in de CL en Ajax kampioen. Is op dit moment nog niet, dus ook geen nieuw record. Waarschijnlijk wel als Ajax de EL groepsfase haalt.
 
Gerwingw
 
2
17 juli 2018 om 09:54
Daarbij heeft Ajax ook 18 miljoen aan heerenveen betaald. Caussule in het contract was dat als Ajax binnen 3 jaar cl zou halen met sulejmani, dan kreeg heerenveen 1,75 miljoen extra. En Ajax heeft toen cl gehaald binnen dat termijn
 
Gaudi
 
5
17 juli 2018 om 08:26
Tja dit nieuws kon niet gaan uitblijven. De enige reden dat ik er blij mee ben, is dat je nu van dat eeuwige gezever af bent van 'PSV is een koopclub'. Ofja, als je nu nog mensen hebt die dat soort grapjes willen uithalen, bespaar mij de moeite alsjeblieft.
 
Kyle66
 
6
17 juli 2018 om 09:37
Ik zou zeggen: lees de reactie van Scepticus hierboven even. Ajax heeft pas 3 spelers gehaald en is 12 kwijtgeraakt.
 
Ryan030
 
6
17 juli 2018 om 09:42
dat maakt niet uit. als jij 50 miljoen in een zomer spendeert in de eredivisie,dan ben je gewoon een koopclub.er zijn maar 3 clubs in de eredivisie die een jaarlijks budget hebben van boven de 50 miljoen.het maakt ook niet uit of je een koopclub bent snap zowiezo de negatieve ondertoon niet.aangezien clubs moeten kopen en verkopen om te overleven.
 
Kyle66
 
8
17 juli 2018 om 09:46
Als jij niet inziet dat 3 spelers halen en 12 verkopen juist betekent dat je een verkoopclub bent, heeft het geen zin om je dat uit te leggen.
 
AsRoma8
 
3
17 juli 2018 om 10:16
Het gaat niet om het aantal aankopen, maar om hoeveel geld je uitgeeft aan spelers.
 
ninjakai
 
3
17 juli 2018 om 10:23
@ryan030 Mag je vinden, zal je een geheimpje verklappen. Elke wedstrijd dat Blind in de basis staat, staat er een eigen jeugdspeler (in de ruimste zin van het begrip eigen jeugd). Maken ze blind aanvoerder, dan is een eigen jeugd speler aanvoerder. Een eigen jeugdspeler is de duurste aankoop allertijden (mits de bonussen ingewonnen worden). Vind dat wel mooi, je haalt een speler die je zelf hebt opgeleid op zijn top terug van een topclub in een topcompetitie. Die speler had ook makkelijk zijn zakken kunnen gaan vullen in een van de andere competities (per slot van rekening ex United speler, die vinden altijd wel een nieuwe club). Hoop dat dit de opmaat is naar meer. I.p.v. een speler uit eigen jeugd die net niet het niveau aantikt van de topclub in het buitenland, hierna een eigen jeugd speler die gewoon wel het niveau aantikt van een topclub in het buitenland en die in zijn laatste contractjaar rond zijn 30e zegt ik ga terug om daar nog een periode te presteren (beetje zoals Rijkaard, die weigerde terug te komen om af te bouwen, die wilde terug op het moment dat hij nog top kon presteren).
 
Gaudi
 
0
17 juli 2018 om 18:24
En zo is er altijd een smoesje voor sommige Ajax-supporters. Ombegrijpelijk vind ik het, maar sommigen willen wel heel graag de schijn ophouden. In feite zeg je, als je nu twaalf druiloren verkoopt en drie topspelers terughaalt, ben je een verkoopclub. Dat slaat natuurlijk nergens op, ookal chargeer ik nu. Het gaat niet om de aantallen, het gaat om de intentie.
 
Ryan030
 
0
18 juli 2018 om 10:03
ik heb nergens vermeld dat ik het geen goede transfer voor ajax vind.vind het wel heel veel geld voor een beperkte speler.maar zijn ervaring en mentaliteit kunnen een groot verschil maken dus even afwachten hoe hij het gaat doen. ik heb nergens wat slechts gemeld over blind of ajax in deze comments.alleen dat altijd ophemelen van wat ajax doet en als andere hetzelfde doen word er commentaar op geleverd door ajacieden.die hypocrisie stoort mij.dat ajax goede spelers erbij haalt is alleen maar goed voor de eredivisie en de onderlinge concurrentie in de top. maar nu ontopic het ging erom of ajax een koopclub is en dat zijn ze altijd al geweest.ze hebben altijd meer kunnen uitgeven dan alle andere teams aan transfers en niet alleen de laatste paar jaar nu ajax er financieel ver boven uit steekt. maar uiteindelijk moet het op het veld gebeuren en al jaren laten teams zien met veel minder geld en budget makkelijk te kunnen concurreren met ajax,dat is toch wel zorgelijk.
 
WouterSL
 
7
17 juli 2018 om 08:34
Ik lees soms ietwat negatieve reacties over Nico. Maar Nico is sinds hij bij Ajax zit zelden op een foutje te betrappen. Ook met Argentinië speelde hij als een van de weinigen een goed wk. We hebben het over een linksback die meer dan goed functioneert. De positie leent zich ook niet echt voor veel franje. Beste linksback in ED en ideale man voor in de CL.
 
EmileSteele
 
0
17 juli 2018 om 08:55
Er staat dat Feyenoord vorig jaar 26,8 mio heeft uitgegeven wat ik me nauwelijks kan voorstellen. Heeft iemand een lijstje met spelers en bedragen toevallig?
 
Kyle66
 
1
17 juli 2018 om 09:41
Als je even googelt vind je ze al. Onder andere Haps, Berghuis, St. Juste, Amrabat, Boetius,
 
dzwanziger
 
1
17 juli 2018 om 09:48
berghuis, haps st juste, amrabat en boetius kosten samen 23 miljoen. ze verkochten voor 29 miljoen dankzij mede karsdorp en kongolo ontopic het is veel geld vooral voor bande kan ik nog steeds niet bevatten dat er 8 miljoen voor betaald is terwijl hij niet echt (op de eerste paar maanden na) uitblonk bij de degradant van Belgie mechelen
 
993410
 
0
17 juli 2018 om 10:04
Ik denk dat de voetballerij is , niet anders dan de waan van de dag. Een speler kan de ene dag een topper zijn en de volgende dag een miskleun..
 
London Calling
 
0
17 juli 2018 om 12:33
Haps 6 St. Juste 4.8 Amrabat 4 Berghuis 6.5 Boetius 1.5 Larsson 4 In total 26.8 Alleen werd er ook voor 32 miljoen verkocht (karsdorp, Kongolo, Elia)
 
Kyle66
 
0
17 juli 2018 om 13:31
Het gaat niet om wat er binnen is gekomen, maar alleen om wat er is uitgegeven. Althans, daar reageerde ik op.
 
London Calling
 
0
17 juli 2018 om 15:25
Snap ik, het was ook meer als reactie op emilesteele.gezien de financiele situatie van Feyenoord een paar jaar terug leek dat bedrag aan uitgaven niet realistisch. Het is wel mooi om te zien dat de volledige top 3 er tegenwoordig, vooral door de uitgaande transfers, er financieel goed voor staat. Ajax spant de kroon, maar over als je een paar jaar verder bent zijn PSV en Feyenoord daar ook.
 
Zlatanisme
 
0
17 juli 2018 om 09:18
Er van uitgaand dat Onana en Ziyech nog vertrekken moet ajax denk ik sws een keeper halen
 
dzwanziger
 
2
17 juli 2018 om 09:44
klopt niet vz.. bande en schuurs zijn in de winterstop gekocht, niet deze zomer.
 
London Calling
 
0
17 juli 2018 om 12:36
Alleen Schuurs is in de winterstop gekocht en hij werd daarna direct aan fortuna verhuurd. Over Bande werden ze het in de winterstop al eens, maar die transfer vond pas na de competitie plaats.
 
kurk
 
0
17 juli 2018 om 13:46
Waar gaat blind spelen? Staat jeugd in de weg. De Jong wil spelen op het middenveld. en van de beek?
 
Sander79
 
0
18 juli 2018 om 16:12
Mooie spelersnamen. Nu nog een eenheid van zien te maken en niet dat iedereen op eigen succes gaat. Benieuwd of Ten Hag dit aan kan.