Ajax neemt resoluut besluit en zet Alfred Schreuder direct op straat
Donderdag, 26 januari 2023 om 23:46

Alfred Schreuder is per direct uit zijn functie als trainer van Ajax gezet, zo maakt algemeen directeur Edwin van der Sar donderdagavond bekend. De situatie van de trainer was niet meer houdbaar na het 1-1 gelijkspel van de Amsterdammers tegen FC Volendam. Ook assistent Matthias Kaltenbach is op non-actief gezet.

Het contract van de trainer had een looptijd tot en met 30 juni 2024, maar wordt nu per direct ontbonden. "Het vele puntenverlies en het gebrek aan ontwikkeling van het team zijn de hoofdoorzaken van dit besluit. De clubleiding heeft geen vertrouwen meer in een verdere samenwerking", zo valt te lezen in het persbericht van Ajax.

Meer: De Mos schudt Ajax en Feyenoord wakker: ‘Groter trainerstalent dan zijn broer’

Voor de camera van ESPN legt Van der Sar inderdaad uit dat er geen vertrouwen meer was in de trainer van Ajax. "Of het ontslag direct na een wedstrijd on-Nederlands is? Ja, het zou kunnen. Ik weet niet wat on-Nederlands is. Het is nooit fijn om mensen te laten gaan die hard gewerkt hebben voor de plek die ze hebben. Op dit moment is het niet meer te doen voor mij en de clubleiding om verder te gaan. Ik denk dat we met z'n allen in de spiegel moeten kijken."

Op de vraag of Van der Sar zelf voldoende 'zichtbaar' is geweest, wil de algemeen directeur geen antwoord geven. "Dat zal je aan Alfred moeten vragen. Het gaat er niet altijd om of je zichtbaar bent, het gaat er ook om wat je doet binnenkamers, met de spelers en de staf", aldus Van der Sar, die aangeeft dat er gezocht wordt naar een (tijdelijke) opvolger van Schreuder. "We zijn ermee bezig. Dit gelijkspel had ik niet verwacht, maar we hadden wel wat scenario's klaar. Of het een interne of externe oplossing wordt? Dat kan allebei." Ajax staat momenteel vijfde en heeft een achterstand van zeven punten op koploper Feyenoord.

Meer nieuws
   
00:20
00:20
De Telegraaf: Ajax heeft tien miljoen euro klaarliggen voor één speler
71
   
23:53
23:53
'Slot raakt direct een van zijn Nederlandse spelers kwijt bij Liverpool'
7
   
23:30
23:30
Voetbalzone is op zoek naar nieuwe stagiairs! (hbo+)
0
   
22:48
22:48
Ajax en Feyenoord in strijd verwikkeld om aanvaller van Chelsea
18
   
22:42
22:42
'Ajax en PSV zetten zich schrap: United en Bayern jagen op zelfde target'
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (376)

 
SilverFront
 
293
26 januari 2023 om 23:49
Wat fijn om die woorden net te horen van vd Sar, ondanks dat het zo’n 3 maanden te laat is. Ik breek m’n Dry January even af voor een lekker flesje speciaalbier! Gefeliciteerd mede Ajacieden!
 
manunitedrvp
 
216
26 januari 2023 om 23:49
Toch nog winst voor Ajax dus, maar gatver wat is die Van der Sar toch een enorm enge vent. Dat enge lachje heel de tijd wanneer het over zijn eigen positie gaat.Rare opmerking overigens ook over het al bezig zijn geweest met externe opties terwijl Schreuder er nog zat, en dat 10 seconden later glashard ontkennen. Waarom geef je dat niet toe, is toch ook niet heel raar om toe te geven?
 
Rodinho
 
122
26 januari 2023 om 23:50
Want?Aahh... Eerst een zin typen en dan bewerken om zover mogelijk bovenaan te staan voor likes. Lekker doorgaan jongen...
 
De.TheKing
 
69
26 januari 2023 om 23:51
Kon niet langer uitblijven natuurlijk, maar inderdaad wat een maffe taferelen weer zeg. Directeur van niks die weer niet naar zichzelf kijkt en wat een arrogantie hoe lang het duurt voordat ze iemand voor de camera zetten. Iedere aanvoerder moet toch na de wedstrijd hun zegje bij EPSN komen doen? Of geldt dat niet bij Ajax? Bij succes altijd de grootste monden in Amsterdam, maar dit lijkt allemaal nergens op. Mag voor de supporters hopen dat er schoon schip wordt gemaakt.
 
pinko
 
62
26 januari 2023 om 23:51
Wees een vent en ga er direct achteraan. Je hebt alles verkeerd gedaan. Net als Schreuder.
 
maradungatje
 
73
26 januari 2023 om 23:52
Het was een beetje beschamend, maar dit had toch gewoon voor het WK gemoeten man. DIe schreuder heeft echt een gigantische bord voor zijn kop, echt niet normaal. Als je iets niet aankan stap je toch zelf wel op. Man man man, hoe zou hij de laatste weken naar zijn werk zijn gegaan.
 
manunitedrvp
 
50
26 januari 2023 om 23:53
Interview niet gezien? Even terugkijken. Die man slaat letterlijk in elk interview een modderfiguur. Bij hele normale kritische vragen altijd zo verschrikkelijk hautain reageren. Man wat galbak.
 
ninjakai
 
105
26 januari 2023 om 23:53
Nou van der Sar kwam voor het eerst over als een algemeen directeur. Geen onder knuppel, zelf voor de camera verschijnen met een duidelijk verhaal. Ondubbelzinnig, helder en goed verwoord. Te laat, maar dit deed hij voor de verandering.
 
XaviHernandez_
 
54
26 januari 2023 om 23:54
Zit ik van de week Day1 te kijken en dan zie je hoe Botman over Bogarde praat. Mag toch hopen dat vd Sar dit ook even recht gaat zetten.
 
AdrianoLennon
 
18
26 januari 2023 om 23:55
Maradungatje Hij verdiende toch gwn zn geld? Als jij zo een salaris verdient ga jij nieg even zelf ontslag nemen of met een k gevoel naar werk. Ik zou nigsteeds hartstikke blij naar mn werk gaan met zo een salaris hoe slecht t ook gaat.
 
Tipptopp
 
24
26 januari 2023 om 23:57
@XaviHernandez_ ben heel benieuwd wat die over Bogarde zei. Was het positief?
 
rubje
 
11
26 januari 2023 om 23:58
Voor het wk kon niet, toen was Danny blind nog bezet. Nu het wk voorbij is kan hij het mooi overnemen.
 
JohanVlerksen
 
21
27 januari 2023 om 00:02
Schreuder heeft zelf week op week zijn controversiële tactische keuzes volgehouden (Tadic op rechts en nauwelijks wisselen, Bassey op LB terwijl die overduidelijk juist niet de bal moet hebben, Kudus op de bank). Hij heeft dit echt aan zichzelf te danken. Al voor het WK riep iedereen dat het anders moest. Hopelijk stelt de nieuwe coach gewoon wel de logische namen op en kunnen we nog tweede worden. Dat is natuurlijk na het verlies van 7 basisspelers, je TD en je coach geen slecht resultaat.
 
BurdyM
 
16
27 januari 2023 om 00:02
@Ninjakaj, Ik mag hopen dat je dit cynisch bedoeld. Het interview was tenenkrommend en ik kijk nu naar de persconferentie en ook dat is beschamend. Deze man is toch Ajax onwaardig.
 
FR010FRDAM
 
92
27 januari 2023 om 00:04
Ik snap dat Ajacieden blij zijn met het ontslag. Maar Van der Sar probeert zijn hachje te redden door het direct na de wedstrijd te doen. Onmenselijke actie, had het dan al deze week gedaan of gewoon morgenvroeg. Onzinnig om nu ineens haast te hebben. Dit is puur voor de bühne. Stijlloos
 
XaviHernandez_
 
19
27 januari 2023 om 00:06
@tipptopp zeker positief. Hij noemt hem van een ander niveau met een andere aanpak dan de rest binnen Ajax. Eerlijk en direct. Dat is ook hoe je jonge talenten hoort te prikkelen. Als je niet alles wil zien: Day1 vanaf minuut 5.
 
JohanVlerksen
 
12
27 januari 2023 om 00:06
Haller, Mazraoui, Gravenberch, Anthony, Martinez, Tagliafico, Onana, Schuurs en later dus nog Blind.
 
MessiBazoer
 
34
27 januari 2023 om 00:09
@FR010FRDAM, Hoezo haast hebben? Als je aangeeft voor de wedstrijd dat het Schreuder z’n laatste kans is, waarom dan wachten tot morgen? En zo kan je bij elke TD/AD renderen, dat ze hun eigen hacje proberen te redden. Ze hebben dan immers altijd zelf ook een fout gemaakt; de verkeerde coach aanstellen. Heb vaak kritiek op Van der Sar maar dit is prima
 
FR010FRDAM
 
40
27 januari 2023 om 00:15
Verschillen we van mening. Van der Sar weet al weken dat het onhoudbaar is, maar wilde zijn eigen fout niet toegeven. Nu is het helemaal niet meer houdbaar en gaat hij ineens stoer knopen doorhakken. Puur scoren over de rug van de trainer. Dat kan op een andere manier. Niet de eerste keer dat Van der Sar door de mand valt
 
marton3103
 
10
27 januari 2023 om 00:18
Dat heb je volgens mij verkeerd begrepen. VdSar geeft gewoon aan dat ze altijd naar verschillende scenario's kijken. Dus zowel een externe als interne oplossing. Die verslaggever legt vervolgens worden in z'n mond door de conclusie te trekken dat ze dus al een externe optie hebben. Waarop VdSar weer reageert dat ze altijd verschillende opties openhouden. Hij gaf ook aan dat ze dit resultaat van vandaag niet verwacht hadden. Bij winst had Schreuder er gewoon nog gezeten.
 
marton3103
 
27
27 januari 2023 om 00:22
Ik vraag me oprecht af wat je dan precies vindt dat hij verkeerd gedaan heeft. In de zomer een speler verkocht voor 100mln. Aankopen gedaan waarvan iedereen bij voorbaat riep dat het goede aankopen waren. Een trainer aangesteld waarvan iedereen vond dat het een geschikte keuze was. VdSar zegt het juist, ze zullen zelf ook evalueren wat ze gedaan hebben en hoe het anders had gemoeten of in de toekomst moet gaan. Maar als elke directeur maar meteen moet opstappen wanneer achteraf blijkt dat hij een verkeerd poppetje op de verkeerde plek heeft gezet...
 
Heuvel 1974
 
8
27 januari 2023 om 00:27
Waarom stijlloos? Heb jij deze week bij alle gesprekken gezeten in Amsterdam? Misschien is alles deze week al besproken, ook met Schreuder. Dus is het misschien wel gewoon gegaan zoals eerder deze week doorgenomen. En dan hoef jenecht niet ge wachten tot iemand er een nachtje over kan slapen.
 
fanaticus
 
19
27 januari 2023 om 00:32
Ik vind dat als je algemeen directeur van zo’n grote club als Ajax bent je een echt zwaargewicht op die positie moet hebben, van der Sar had dat ‘enge’ lachje puur van de zenuwen, zwaargewichten raken van dat soort vragen niet in de war.
 
Achterman
 
1
27 januari 2023 om 09:37
Maar als ze Schreuder ontslaan, moeten Van de Sar en H2 dan niet ook in de spiegel kijken? Zij stellen deze trainer aan en stellen de selectie samen.
 
JizZzy
 
85
26 januari 2023 om 23:50
Eindelijk. Veel te laat, maar toch heel blij. Hopelijk Peter Bosz.
 
Deem.
 
20
26 januari 2023 om 23:50
Hoop eerder op een buitenlander als Gallardo of zo, maar als we dan toch Nederlands moeten gaan Bosz ja.
 
consy
 
89
26 januari 2023 om 23:51
Ga maar uit van Heitinga, alsnog sterkte.
 
JizZzy
 
19
26 januari 2023 om 23:52
Kan ook, maar de vlag hangt i.i.g. uit. Wat een heerlijk einde van deze dag.
 
Tipptopp
 
27
26 januari 2023 om 23:52
Alsjeblieft geen Bosz. Voor de rest van dit seizoen prima want dat maakt toch niet meer uit. Maar daarna wil ik prijzen winnen en dat gaat niet met Bosz.
 
maradungatje
 
20
26 januari 2023 om 23:54
Bij schreuder had echt helemaal niemand een goed gevoel. Bij Heitinga ligt dat heel anders. Het is iets positiefs. Die duitser is ook weg, ruimte voor Bogarde, en wie wordt de derde man, Lvg?? Zou top zijn!
 
swaap
 
13
27 januari 2023 om 00:06
Luis Enrique en V Gaal samen zou voor mij het ideale duo zijn. Dan na dit seizoen het door Luis Enrique over laten nemen!
 
AjaxxxLove
 
20
27 januari 2023 om 00:08
Bij Heitinga een positief gevoel? Waarop is dat gebaseerd? Ik heb bij Heitinga een minder positief gevoel dan dat ik vooraf bij Schreuder had. Ik zou graag Wim Jonk zien komen, of anders inderdaad eens een buitenlander.
 
romarky
 
13
27 januari 2023 om 00:12
Van Gaal als assistent? Zie je dat voor je? Ik hoor net van Truus hij niet!
 
patronas
 
13
27 januari 2023 om 00:16
Heb van insiders dat bassey speler coach wordt vanwege zijn inzicht. Adriaan wordt assistent.
 
BR-7
 
12
27 januari 2023 om 00:22
Alle ruimte voor óf Wim Jonk en Dennis Bergkamp, óf Peter Bosz. Laten we hopen op in ieder geval iemand met het Ajax DNA. Iemand die Sanchez, Alvarez, Lucca, Grillitsch, Bassey en Rulli de deur wijst en gewoon weer voetballers gaat opstellen. Liever 6-4 winnen dan 1-0.
 
Vernon
 
16
27 januari 2023 om 00:24
Bosz haalde de EL finale, net geen prijs maar dat is toch heel mooi?
 
Formus
 
26
27 januari 2023 om 00:32
Snap dat gezeik op Bosz ook nooit. Hele tijd toen hij trainer was op t puntje van mijn stoel gezeten. Heerlijk en ergerniswekkend voetbal. Maar vaak met positieve resultaten en veel goals. Precies hoe het moet zijn ??.
 
Heuvel 1974
 
7
27 januari 2023 om 00:36
@BR-7 Luca is gewoon een hele bruikbare speler in je selectie. Geen basspeler, maar zeker bruikbaar. Grillitsxh was een oude bekende van Schreuder, die zie ik ook nog wel vertrekken voor begin Februari, Bassy en Alvarez gewoon bruikbaar, Rulli ook. Maar als buitenlamdse keeper in een elftal komen wat geen vertrouwen keng is niet makkelijk. En als trainer graag de Bondscoach van Denemarken. En nog een CV en dan toch maar een dikke 20 miljoen betalen voor Ziyech
 
BR-7
 
7
27 januari 2023 om 00:42
Lucca is in niks een bruikbare speler. Als het blijkt in het seizoen dat je die gozer nodig hebt als Ajax zijnde, betekent het dat het niet goed gaat. Frank de Boer had Mike vd Hoorn, Schreuder had Lucca. Bassey kan nuttig zijn. Als LCV met voetballers om hem heen. Alvarez laat al jaren zien niet het gewenste niveau te hebben, en ook niet de potentie. Rulli is een onnodige paniek aankoop.
 
MillanO
 
6
27 januari 2023 om 00:52
Ik denk dat Frank de Boer het gaat worden, hij was er vandaag niet voor niets en ook een beetje gecamoufleerd.
 
eenopinie
 
1
27 januari 2023 om 01:19
Ik hoop op Kjetil Knutsen. Een frisse wind.
 
SilverFront
 
1
27 januari 2023 om 01:40
Wim Jonk? Alsjeblieft niet zeg. Die is toendertijd terecht buiten gejast. Die speelt het liefst met 11 spelers uit de eigen jeugd in de basis.
 
BR-7
 
2
27 januari 2023 om 08:14
Silverfront, dat is toch prachtig? Als er 6/7 uit eigen jeugd op het veld staan, aangevuld met miljoenen aankopen. Ik zie liever ook dat bijvoorbeeld jeugdspelers de invallers zijn, dus de b-keuzes ipv onnodige aankopen.
 
Noano
 
181
26 januari 2023 om 23:50
Jammer had Schreuder wel een contract voor het leven gegund bij Ajax
 
Heuvel 1974
 
4
27 januari 2023 om 00:38
Misschien is het wat voor jullie dan?
 
Noano
 
12
27 januari 2023 om 00:41
Nee wij hebben niks met trainers die kaal zijn.
 
SilverFront
 
3
27 januari 2023 om 01:41
@lampen dus je zou nee zeggen tegen Ten Hag in de toekomst?
 
WQSMilan
 
1
27 januari 2023 om 03:50
Misschien als die haarinplanten doet?
 
Achterman
 
1
27 januari 2023 om 09:39
@ Silverfront waarom denk je dat Ten Hag bij ons weg is gegaan?
 
Hamstelaar
 
26
26 januari 2023 om 23:50
Museumplein?
 
Suarez 7
 
23
26 januari 2023 om 23:51
De laatste keer dat ik zo een intens geluk Ajax-gerelateerd had was toen Kudus de score opende tegen Napoli.
 
KeyboardHeld
 
8
26 januari 2023 om 23:53
Sad
 
FR-4life
 
27
26 januari 2023 om 23:50
Je was zo ver met Dry January, zonde??
 
ajaxf1
 
14
26 januari 2023 om 23:51
Gefeliciteerd! Toch een goud randje aan de avond. Schreuder thanks voor noppes!
 
FCTwenteRSD
 
6
26 januari 2023 om 23:51
Die had er samen met schreuder eruit gemoeten. Zegt zelf zoveel onzin en is zelf niet eens kritisch opzichzelf.
 
Abe Korneev
 
24
26 januari 2023 om 23:51
Onafwendbare actie, slapste trainer ooit bij Ajax! Direct doorschakelen naar Peter Bosz
 
myvision
 
33
26 januari 2023 om 23:53
Had al na de 1-6 gemoeten maar was ik niet voor niets in t stadion met m`n hydrofiele doek van m`n kindje. Gloryhunter als ik ben.
 
nforl
 
5
27 januari 2023 om 00:12
Hahaha serieus? Zijn wel grote doeken hè?
 
Ruiz_FCT
 
6
27 januari 2023 om 00:30
Ik heb ze ook sinds 4 maanden, maar het zijn toch eigenlijk gewoon theedoeken?
 
hansje1969
 
3
27 januari 2023 om 00:31
Ik vond het protest tegen schreuder maar weer erg matig eigenlijk. Maar deze avond voelt, ondanks het seizoen verkloot is, toch als winst
 
myvision
 
4
27 januari 2023 om 00:43
Ja theedoekformaat. Ze noemen t officieel hydrofiele luiers. Heb ik in ieder geval nog een beetje gelachen met medesupporters.
 
Ijsmuts
 
2
27 januari 2023 om 07:08
De gloryhunter-opmerking zit je wel dwars he? ?? iig gefeliciteerd met het ontslag van Schreuder, dat is stap 1… even afwachten wat stap 2 gaat worden. Heitinga lijkt mij op lange termijn een lachertje
 
ApyroG
 
10
26 januari 2023 om 23:53
Het heeft inderdaad veel te lang geduurd. Het is voor Ajax het beste dat Schreuder nu weg is, maar het probleem is nog niet opgelost. Hamstra en van der Sar mogen ook in de spiegel kijken, want het mag toch wel duidelijk zijn dat ook zij ongeschikt zijn en behoorlijk veel fouten gemaakt hebben. Ik ben benieuwd of daar ook nog verandering gaat komen.
 
Eindtovenaar10
 
30
26 januari 2023 om 23:53
Nog steeds is het probleem niet opgelost hoor. Probleem zit veel dieper dan alleen Schreuder.
 
LoteS
 
18
26 januari 2023 om 23:56
Eens. Alles op schreuder afschuiven is laf bovendien de directie enzo neem dan ook je verantwoordelijkheid lol
 
SilverFront
 
10
27 januari 2023 om 00:03
Schreuder was veruit het grootste probleem. Maar er speelt inderdaad meer, dit is dan wel een goed begin.
 
Saksenros65
 
7
26 januari 2023 om 23:55
Wel bizar snel na de wedstrijd zeg
 
nederland79
 
31
26 januari 2023 om 23:56
3 maanden te laat, maar nu toch snel
 
MessiBazoer
 
6
26 januari 2023 om 23:57
Heeeeerlijk, poh wat ga ik lekker slapen
 
adjx
 
5
27 januari 2023 om 00:07
Silverfront, jemig, Schreuder zn schuld dat jij je dry januari niet voltooid hebt..
 
SilverFront
 
4
27 januari 2023 om 00:14
Eigenlijk de schuld van vd Sar, als die het in November al gedaan had, dan had ik nu m'n doel gehaald
 
nforl
 
7
27 januari 2023 om 00:08
Idd 3 maanden te laat! Het wk gaf hem wat lucht... Begrijp dat het Bosz niet gaat worden (helaas) ben benieuwd wat de Boer kan met deze spelers. Men vergeet vaak dat de selecties van destijd veel minder waren dan wat er nu staat. Denk dat Reiziger met Heitinga het seizoen gaan afmaken en daarna komt fdb weer. Buitenlandse coach zie ik niet gebeuren
 
Formus
 
3
27 januari 2023 om 00:35
Als FdB weer komt, komt ie nu denk ik. Maar denk dat Jonk gaat komen. Slot zou ik de droomkandidaat vinden. Waarom niet proberen? Die gaat nu niet weg, maar wie weet na t seizoen?
 
memphisdepay
 
0
27 januari 2023 om 00:40
Jonk komt denk ik niet is de deur uitgewerkt door Overmars en vd Sar. Ben benieuwd of Bosz nog komt onder vd Sar. FDB niet veel vertrouwen in. Zou Bosz de meest logische naam vinden.
 
-NEC-
 
11
27 januari 2023 om 00:34
Beetje simpele reacties allemaal. Je verliest gewoon 5 basisspelers en spelers in de breedte die steunpilaren waren voor Ajax. Er is te weinig voor terug gekocht en de balans is hoe dan ook zoek in dit elftal. Daarom is er ook gewoon niet goed ingekocht. Je kunt wel juichen, maar ik denk dat dit probleem veel dieper geworteld zit dan het ontslag van Schreuder. Daarbij moet ik ook zeggen dat het na vandaag ook niet heel veel anders kon. Een puntje tegen Volendam is een absolute schande, zeker met deze reeks erbij. Maar dan hadden ze hem voor het WK zal moeten ontslaan. Dit slaat gewoon nergens op.
 
Formus
 
1
27 januari 2023 om 00:37
Voor de WK was al nodig. Maar nu weer 4 wedstrijden, 4 punten. Je kan niet zo doorgaan als Ajax. En dat t dieper zit, ok. Maar je kan prima Regeer, Baas, Fitz Jim en weet ik veel wie opstellen. Maar gooi er in ieder geval voetbal in ipv nul voetbal vanuit achteruit en vanuit t middenveld.
 
-NEC-
 
1
27 januari 2023 om 01:47
Ajax heeft zelf 0 voetbal achterin aangetrokken voor miljoenenbedragen en voorin het vertrek van doelpuntenmakers helemaal niet op kunnen vullen met dan weer wel miljoenenaankopen. De selectie is gewoon niet op orde en niet in balans. Het is lood om oud ijzer wat er staat en wat je kunt wisselen. Daarom zit dit veel dieper. Deze selectie is niet in staat om kampioen te worden. Alleen als er een godswonder gebeurt. Er moeten gewoon twee echte versterkingen bij. Hoe gek dat ook klinkt na al die uitgaven.
 
Kaassie
 
4
27 januari 2023 om 00:46
Je ziet dat het team groeiende is Ik ben, samen met Schreuder, misschien de enige die dat ziet. Ongelooflijk dit, kan wel janken.
 
Jaapio90
 
4
27 januari 2023 om 01:08
Meest merkwaardige aan dit hele interview is nog wel het antwoord van Van der Sar op de vraag ‘of Van der Sar zelf genoeg zichtbaar is geweest’ antwoord hij ‘dat zal je aan Schreuder moeten vragen’. Wat is dit voor een krom incapabel antwoord? Neem zelf ook je verantwoordelijkheid en leg uit dat je wel/niet op bepaalde momenten zichtbaarder moet zijn als een algemeen directeur van een topclub die een moeilijke periode heeft. Lekker makkelijk afschuiven op Schreuder. Alsof Schreuder daar ooit nog antwoord op gaat geven..
 
Japie_Krekel
 
3
27 januari 2023 om 01:57
Gaat H2 er ook uit dan? Die hebben net zo hard gefaald
 
Marc 433
 
119
26 januari 2023 om 23:49
Jaaaaaaaaa eindelijk!! Ajax is verlost van het Paard van Troje. Volkomen terecht en eigenlijk veel te laat. Had tijdens het WK ontslagen moeten worden dan had Ajax nu bovenaan gestaan. Jonk bedankt dat je je club redt vandaag! Snel Louis van Gaal of Bosz aanstellen en vol voor het kampioenschap gaan! Ik pak even een biertje om het te vieren. Proost mensen. Op naar betere tijden!
 
vandewoy
 
35
26 januari 2023 om 23:50
Louis van Gaal??
 
 
11
26 januari 2023 om 23:54
Doe eens normaal....
 
BRR1301
 
14
27 januari 2023 om 00:02
Waarom niet? Een harde hand kan op dit moment geen kwaad, die gasten hebben wel respect voor LvG. Heitinga ernaast, Bogarde terughalen en Heitinga en Bogarde kunnen een half jaar meekijken. Ook durft hij wel de harde beslissing te nemen om Tadic en/of Klaassen te laten banken
 
Airbags
 
13
27 januari 2023 om 00:09
Ja, waarom niet? Louis is iemand die zo'n selectie wel even op scherp kan zetten. Gewoon tot de zomer de honneurs waarnemen zodat Ajax de tijd heeft om een fatsoenlijke opvolger te vinden (lees: een manier vindt om Slot zonder kleerscheuren uit Rotterdam weg te plukken)
 
KingB
 
8
27 januari 2023 om 00:10
Voor een half jaartje? Lijkt me primaEdit; en direct Bogarde terughalen idd.
 
vandewoy
 
6
27 januari 2023 om 00:28
Ik ben serieus. Als iemand een zooitje ongeregeld op de rit kan krijgen is hij het wel.
 
SterkeJerke
 
15
26 januari 2023 om 23:50
Kan je je profielfoto ook eindelijk weer aanpassen . Wie hoop je dat het gaat overnemen Marc?
 
Marc 433
 
7
27 januari 2023 om 00:00
@ Sterkejerke Gedaan! Ajax is terug Persoonlijk hoop ik op Louis van Gaal als eerste keus. Ajax mist op dit moment een echte leider. Vandaar mijn keus voor Van Gaal. Bosz als tweede keus. En die trainer van Denemarken als buitenlandse optie. En jij?
 
Noano
 
19
27 januari 2023 om 00:05
Dick van Zwolle een goeie voor Ajax
 
hafcahaas
 
1
27 januari 2023 om 00:09
Of wormuth, is ook vrij volgens mij. Nog meer goede opties @Lampen?
 
Airbags
 
18
27 januari 2023 om 00:10
@marc 433: Wat vind je van Thomas Tuchel? Ajax heeft de laatste jaren flink met geld gesmeten (en geincasseerd!) om de selectie te verbeteren. Met diezelfde inslag mag ook best naar een nieuwe trainer gekeken worden. Tuchel zit zonder club, is een bewezen succestrainer, Ajax heeft geld, dus waarom niet? Balletje opgooien bij de beste man kan altijd. Nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Noano
 
7
27 januari 2023 om 00:16
Jaap Stam @Hafcahaas
 
Marc 433
 
3
27 januari 2023 om 00:24
@ Airbags, pfff, dat zou wat zijn zeg. Ik denk alleen niet dat zulke trainers bereid zijn om in de Eredivisie te werken. Los van zijn salarispakket en budgetten voor spelers waarmee hij normaal gesproken werkt. De Tuchel van Dortmund is welkom. Echter de Tuchel van PSG en Chelsea niet. Dat laatste heeft vooral te maken met het systeem wat hij hanteerde. Dat past niet bij de club. Qua club, spel, filosofie, DNA, systeem past een Guardiala perfect bij Ajax.maar ja die is onhaalbaar. We gaan zien wat Ajax gaat doen. Misschien tijdelijk iemand en dan rustig zoeken naar een geschikt trainer.
 
BR-7
 
4
27 januari 2023 om 00:25
Tuchel? Wegwezen met zo’n anti voetbal coach. We spelen 4-3-3, niet 5-3-2.
 
SterkeJerke
 
3
27 januari 2023 om 00:57
@BR- 7 Bij Chelsea en PSG misschien niet het mooiste voetbal gespeeld, maar bij Mainz en Dortmund wel mooi voetbal op de mat gelegd (alleen lag er daar minder druk op Tuchel). Dat zou wel een stunt zijn om die binnen te halen, zeg nooit nooit. @marc Ik hoop voor Ajax dat ze eens kiezen voor geen oud en vertrouwd gezicht en dus hoop ik op de Deense bondscoach. In Duitsland door de mand gevallen, maar in Denemarken en ook zeker met het Deense elftal leuk voetbal aan het spelen. Een nieuw gezicht lijkt me mooi. Maar ik ben dan ook geen echte Ajax-fan, als er maar mooi voetbal wordt gespeeld. Dus in hoeverre mijn mening meetelt, is ook weer de vraag.
 
BR-7
 
0
27 januari 2023 om 08:17
Tsja, moet Ajax zijn volgende coach gaan aanstellen op basis van hoe groot de stunt is? Ik zou het klinklare onzin vinden als een Tuchel aangesteld zou worden. In Duitsland prima omhoog gewerkt, maar daarna gewoon laten zien ten eerste geen echte teams te kunnen smeden en ook niet attractief voetbal op de mat te kunnen leggen.
 
SterkeJerke
 
1
27 januari 2023 om 17:11
Nee tuurlijk moet je niet een coach aanstellen opdat het een grote stunt zou kunnen zijn. Maar je kan van Tuchel ook niet zeggen dat hij er helemaal niks van bakt. Denk echt wel dat hij het bij Ajax kan gaan maken. Maar de kans dat hij überhaupt in beeld zou zijn, acht ik 0,01%.
 
El Fenomeno
 
24
26 januari 2023 om 23:53
Met deze spelers had geen enkele trainer bovenaan gestaan. Het materiaal is gewoon niet best en dat zul je straks met een nieuwe trainer wel zien. Kuyt moest ook weg bij Ado en Advocaat bakt daar nu bijvoorbeeld ook niks van, zal bij Ajax hetzelfde zijn.
 
santos792
 
62
26 januari 2023 om 23:59
Met deze spelersgroep moet je 100% boven aan staan. De concurrentie is allemaal erg matig ook. Ajax simpelweg de beste selectie in de eredivisie
 
Ewoud
 
13
27 januari 2023 om 00:00
Er zit nog altijd veel ruimte tussen bovenaan staan en 5e staan. Dat er heel veel meer mis is, eens. Dat dit niet alles op gaat lossen, ook eens. Maar los van de kwaliteit van de spelers zat er onder Schreuder ook 0 ontwikkeling in, geen stijgende lijn en geen tactiek. Ontslag is logisch
 
SilverFront
 
22
27 januari 2023 om 00:05
Ik durf m'n hand in het vuur te steken dat Ten Hag met deze selectie bovenaan had gestaan ja. Laten we niet doen alsof het bij onze concurrenten dit seizoen nu zo geweldig loopt. Ik bedoel je speelt de laatste weken gelijk tegen Emmen, Eagles, NEC en Volendam. Als je die potten gewonnen had, toch wat je normaal gesproken van Ajax mag verwachten, had je al bovenaan gestaan.
 
DersimAmed
 
10
27 januari 2023 om 00:09
Wat zeg jij allemaal? Lol. Dick heeft sinds zn aanstelling alleen de eerste wedstrijd ongelukkig verloren. Dat was met Kuyt anders. Zit degelijk een stijgende lijn in, bij Kuyt was het elke week weer een verrassing wat de uitslag zou worden.
 
Fctwent3
 
3
26 januari 2023 om 23:53
Gefeliciteerd, kan je gelijk je profiel foto veranderen
 
Marc 433
 
3
27 januari 2023 om 00:08
Bedankt Beste nieuws van de dag.
 
bigtukker
 
7
27 januari 2023 om 00:15
Het ei mag terug naar Barneveld.
 
-NEC-
 
3
27 januari 2023 om 01:54
Wat erg dat jij denkt dat de club gered is met het ontslag van één persoon. Niet degene die deze selectie heeft neergezet afgelopen zomer voor meer dan 100 miljoen buiten wat er al staat… Neem nog maar wat biertjes, deze problemen zitten veel dieper geworteld dan jij denkt en voor kunt stellen schijnbaar. Ook om te zeggen dat Ajax zonder Schreuder bovenaan stond is weer zo enorm naïef. Er zit gewoon niet zo veel in dit elftal. Er zijn sterkhouders vertrokken en simpelweg gewoon niet goed vervangen met enorme gokken als Bassey en Brobbey voor zo’n 40 miljoen samen. Gewoon een belachelijk technisch beleid, geen andere woorden voor.
 
Ajax4life1234
 
40
26 januari 2023 om 23:49
Jaaaaa!!!!!! Eindelijk!!!??
 
EredivisieAjax
 
6
26 januari 2023 om 23:51
Jeeeej
 
GeenInspiratie
 
40
26 januari 2023 om 23:49
Oh de walhalla hieronder met Ajax supporters wordt legendarisch??
 
Homelander
 
73
26 januari 2023 om 23:50
We zijn Feyenoord en Volendam zeer dankbaar voor hun steun in deze barre tijden.
 
Dylan1992
 
11
26 januari 2023 om 23:49
Eindelijk!
 
PoetryInMotion
 
17
26 januari 2023 om 23:51
Wel opmerkelijk: bizar snel na de wedstrijd, maar desalniettemin veel en veel te laat.
 
PSVVV-Venlo
 
6
27 januari 2023 om 00:21
In de winterstop niet het lef hebben om hem op straat te zetten maar het vervolgens wel vlak na een wedstrijd doen. Uiterst opmerkelijk en compleet mismanagement, aangezien er toen tijd was om iemand aan te stellen en je voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. Wel moet gezegd worden dat dit de enige juiste beslissing was, al blijft de timing vreemd te noemen.
 
Feye_88
 
6
27 januari 2023 om 00:21
En dan typisch op zo'n rare afstandelijke manier. Hoezo hou je iemand constant de hand boven het hoofd en ben je dan ineens zo koud. Schreuder paste niet bij Ajax maar het management niet veel beter
 
marton3103
 
3
27 januari 2023 om 00:34
Niks menselijks is hem vreemd lijkt me.. ik denk dat elke directeur daar zo koud zou staan. Niemand had een 1-1 verwacht vandaag, ze hadden vertrouwen in elkaar, de staf zou aangepast worden, komende 4 wedstrijden waren de 12 punten al zowat bijgeschreven. En wat gebeurt er? Je speelt als aan zak aardappelen de eerste helft, je laat Bassey nog steeds lb spelen, daar waar hij het meest aan de bal komt en elke aanval verpest en ook nog eens de wedstrijd voor Bergwijn verkloot. En dan Bergwijn wisselen en niet Berghuis of Tadic of Taylor. En dan zit je als directeur te kijken en zie je dit allemaal gebeuren.. volstrekt logisch interview.
 
Paauwer
 
42
26 januari 2023 om 23:49
Drie maanden te laat maar we doen weer mee!
 
 
10
26 januari 2023 om 23:51
Haha, ik denk niet dat een ander deze selectie snel aan de praat krijgt. Eerst fatsoenlijke spelers halen. Te goed voor 5e natuurlijk, maar ook echt niet het team dat kampioen zou moeten worden. En gezien de uitgaven zou dat wel moeten
 
friestho
 
44
26 januari 2023 om 23:54
Welk team heeft een betere selectie op papier dan? Geef Ajax een Slot en ze worden fluitend kampioen
 
Trobiii
 
11
26 januari 2023 om 23:56
Niet mee eens, want er wordt niet gewerkt aan vastigheden. Daarnaast speelt Tadic wederom een hele wedstrijd en houd hij Concencaoi uit de basis die een van de weinige is die voor dreiging zorgt. Brobbey laat overigens ook wei of zien zeg, maar is in mijn opinie nog steeds de beste optie! Rulli Rensch-Alvarez-Timber-Wijndal Fitz Jim Kudus-Berghuis Concencaoi-Brobbey-Bergwijn
 
 
12
26 januari 2023 om 23:57
PSV had de beste selectie. Tot vertrek Gakpo. Nu heb ik de drie topclubs op gelijke hoogte. Dus fluitend kampioen? Als alledrie de clubs een Slot hadden, was het gewoon spannend tot het einde. Verschil is nu 7, dus een nieuwe trainer gaat 't niet spannend maken
 
LoteS
 
11
26 januari 2023 om 23:58
Als je vandaag de wedstrijd hebt bekeken dan is duidelijk dat de selectie veel kwaliteit mist..
 
BR-7
 
4
27 januari 2023 om 00:27
Gorter Regeer, Timber, Rensch, Wijndal. Taylor Berghuis, Kudus. Conceicao, Brobbey, Bergwijn.
 
KingB
 
17
27 januari 2023 om 00:39
@BR-7 Jij houdt de beste speler Alvarez uit de basis voor Taylor. Tuuuurlijk. Rulli Rensch. Timber. Bassey. Wijndal Alvarez Berghuis Kudus Conceicao Brobbey Bergwijn En je wordt alsnog met 2 vingers in de neus kampioen.
 
Formus
 
0
27 januari 2023 om 00:40
Trobii, mooie opstelling. Zou Regeer en/of Baas ook graag zien. Maar in ieder geval veel voetbal. Liever met 4-3 winnen met leuk voetbal dan met 1-1 gelijk spelen omdat ie niet valt.
 
marton3103
 
0
27 januari 2023 om 00:43
Ik zag niet perse een gebrek aan kwaliteit, maar vooral een gebrek aan motivatie. Nu Schreuder weg is, is dat opgelost. Bergwijn zijn zelfvertrouwen was naar de kloten na z'n wissel, maar na de wedstrijd en het ontslag van Schreuder valt de schade wel mee denk ik. En zo'n Bassey kreeg juist heel erg veel zelfvertrouwen wat dan weer ongerecht was, die zal wat minder goed slapen maar zijn bijdrage zal nu ook minder gaan worden vermoed ik. Verder genoeg kwaliteit, alleen nu nog juiste poppetjes op de juiste plek en met juiste tactiek.
 
BR-7
 
3
27 januari 2023 om 00:48
@kingb Jij zet een linker centrale verdediger op rechtsback, en maakt een combinatie van 2 spelers zonder Ajax DNA en die beide niet aan de bal moeten komen met Bassey en Alvarez. Alvarez is in niks, maar dan ook echt niks, de beste speler. Geen enkel facet van een echte Ajacied is terug te vinden in die jongen. Belichaming van de teloorgang, samen met Sanchez. Alvarez voor een verdediging met goede voetballers, a la. Maar Alvarez in een team samen met Bassey, Sanchez en Klaassen? Triest.
 
-NEC-
 
1
27 januari 2023 om 01:59
Toch grappig, afgelopen zomer mocht Alvarez volgens Ajacieden alleen vertrekken voor een mega bedrag en nu verdwijnt hij plots gewoon uit de basis volgens die zelfde Ajacieden. Echt bijzonder dat jullie nu pas het licht zien dat Alvarez gewoon een matige speler is.
 
nielsfleuren
 
1
27 januari 2023 om 05:43
Rulli Timber, alvarez, bassey, wijndal. Berghuis, Taylor, Klaassen. Kudus, brobbey, bergwijn. Dan wordt je nog steeds met afstand kampioen.
 
 
4
27 januari 2023 om 06:29
@Niels: Met dat team? Sorry, ik zie het echt niet. Die achterhoede en dat middenveld in jouw opstelling: Matig. Vergelijk ik dat met die van Feyenoord, dan is dat gewoon echt beter. Doelman: Ook bij Feyenoord beter. Voorhoede is voor Ajax. Daar waar jullie voorhoede (Conceicao, Brobbey, Bergwijn dan) gewoon kwalitatief sterk is
 
MrMischa!
 
1
27 januari 2023 om 06:36
Sinds wanneer is Rench een linker centrale verdediger. Als die al centraal speelde was dit rechts centraal.
 
ModricMagic
 
37
26 januari 2023 om 23:49
Veel te laat maar goed eindelijk eruit. Naar Van der Sar mag ook heel kritisch gekeken worden nu. Dit was voor de winterstop al duidelijk. Na Emmen was de chemie al op tussen hem en de spelers. Dan had de nieuwe trainer nog 2 maanden gehad en stond je nog maar 3 punten achter. Nu zijn dat er al 7 op Feyenoord en 5 op AZ. Het kan niet zo zijn dat een trainer alle spelers gewoon slechter maakt.
 
consy
 
13
26 januari 2023 om 23:50
Zeker, die man heeft zoveel geblunderd dat ook zijn positie eigenlijk onhoudbaar is geworden. Evenals de posities van de anderen binnen de technische leiding.
 
Suarez 7
 
57
26 januari 2023 om 23:49
Duizendmaal dank Carel Eiting!!!
 
HakimZiyach22
 
42
26 januari 2023 om 23:50
En Mirani, en Jonk. 3 helden!
 
BR-7
 
12
27 januari 2023 om 00:28
Eiting! Al had die man een goed fysiek, had hij lachend in dit Ajax en misschien wel een grotere club basis gestaan. Wat een heerlijke speler, de Professor.
 
 
1
27 januari 2023 om 00:39
Mooi ventje is het inderdaad!
 
HakimZiyach22
 
2
27 januari 2023 om 01:34
Een van m’n favoriete jeugdspelers van de laatste 10 jaar, zo zonde van z’n knieën. Heerlijke speler en geweldige gozer.
 
RZA_1987
 
41
26 januari 2023 om 23:49
Peter Bosz aanstellen. Je zult niet kampioen worden maar tenminste leuk voetbal.
 
Trobiii
 
4
26 januari 2023 om 23:58
Ben benieuwd of het Bosz wordt of dat Heitinga wordt door geschoven? Ik zou er zelfs niet van op kijken dat de boer instapt!
 
KingB
 
5
27 januari 2023 om 00:44
Zo dan, verneuk jij ff mn blije stemming. Heitinga? De Boer? Kappen hoor.
 
rob1981
 
7
26 januari 2023 om 23:49
Nu worden we kampioen. ????
 
Arseret
 
8
26 januari 2023 om 23:49
EINDELIJK Ajax in de polonaise
 
LosBlancos1999
 
90
26 januari 2023 om 23:49
Bedankt voor de prachtige herinneringen Alfred. Mijn favoriete Ajax coach aller tijden!
 
mikastertje
 
7
26 januari 2023 om 23:51
Parel van een wedstrijd tegen Volendam
 
HenkieKoffie
 
10
27 januari 2023 om 00:05
Alfred is een held
 
Zinedli14
 
9
26 januari 2023 om 23:49
Halleluja!
 
Walcott16
 
5
26 januari 2023 om 23:49
En terecht! Als je je spelers niet meer kunt motiveren dan houdt het wel op.
 
Homelander
 
64
26 januari 2023 om 23:49
Ben blij dat Schreuder eruit is maar de arrogantie en zelfverzekerdheid bij van der Sar is wel storend, hij gooit Schreuder onder de bus terwijl er bovenin ook keihard gefaald is. Van de samenstelling van de selectie tot de besluiteloosheid wat betreft het aannemen van een TD en het ontslaan van Schreuder, hadden ze bij Ajax dit besluit tijdens het WK genomen was de schade misschien nog te repareren.
 
SilverFront
 
11
26 januari 2023 om 23:52
Helemaal mee eens. In Eindhoven gaat er ook veel fout, maar die stellen tenminste wel binnen een respectabele tijd een nieuwe TD aan. Waarom moet dit bij Ajax zo lang duren?
 
nederland79
 
4
26 januari 2023 om 23:57
Ja bij psv deden ze het snel, maar die hadden juist beter wat langer door kunnen zoeken
 
SilverFront
 
6
27 januari 2023 om 00:12
Ik denk dat Stewart een prima keuze is, heeft het bij AZ ook goed gedaan. Heeft zowel veel ervaring in het buitenland als in de Eredivisie.
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 00:32
@homelander, Helemaal mee eens. Hij had samen met de 2 K's en Schreuder moeten vertrekken! Flappie is gewoon een heel matige directeur en blijft maar zitten.
 
 
8
26 januari 2023 om 23:49
Zag je niet echt aankomen..
 
voetbalchick
 
23
26 januari 2023 om 23:49
Wat jammer dit! Liep net zo lekker daar
 
 
2
27 januari 2023 om 00:01
Klopt is het een keer omgedraaid.
 
Tijger-wit
 
2
26 januari 2023 om 23:49
Doei
 
Slimmeshady
 
13
26 januari 2023 om 23:49
Was te verwachten, maar wel jammer. Ik was wel aan het genieten van ajax hahaha
 
pakeenbeet
 
4
26 januari 2023 om 23:49
Dit had ik nou echt niet verwacht zeg!
 
Mobesiktas
 
9
26 januari 2023 om 23:49
terwijl wij van mening zijn dat hij ondanks de vele transfers een sterke en kampioenswaardige selectie tot zijn beschikking had haha. Ga toch weg met al je slechte aankopen mislukte spelers allemaal 1 voor 1
 
Serge Lemm
 
2
26 januari 2023 om 23:49
JAAAAAA!!!! Eindelijk jezus! Volgend jaar opnieuw beginnen. Dit jaar tussen jaar
 
Bonnoz
 
2
26 januari 2023 om 23:49
Eindelijk
 
Frits de jong
 
4
26 januari 2023 om 23:49
Hallleeeeluuujaaaaa!!
 
ajaxfanstef
 
7
26 januari 2023 om 23:52
Lekker voor je
 
MajesticMaze
 
3
26 januari 2023 om 23:49
Het heeft even mogen duren...
 
Schar
 
3
26 januari 2023 om 23:50
Yessssss, werd tijd ????
 
Josa
 
20
26 januari 2023 om 23:50
Nu snel Frank de Boer halen. Kent de club, kan werken met minder materiaal, is beschikbaar en wist 4 keer kampioen te worden.
 
Mobesiktas
 
19
26 januari 2023 om 23:54
Leuk 5 verdedigers achterin en met voetbal erger dan Schreuder
 
Saksenros65
 
10
27 januari 2023 om 00:24
Poeh Frank de Boer. Jij wil de Psv en Feyenoord fans toch nog wat hoop geven na dit vervelende nieuws?
 
S600
 
2
27 januari 2023 om 00:58
De Boer moet een verbetering zijn? De man werd 4 keer kampioen omdat de rest van de competitie van een nog armoediger niveau was. Dat Ajax was echt niet om aan te gluren. Dan is Schreuder aanhouden nog een betere optie. Want waar is De Boer nou (echt) geslaagd in een competitie waar het competitiever aan toeging tussen de clubs. Overigens mag ik weten wat nou echt een direct voordeel is van ‘de club kennen’. Spelers, directieleden etc zijn gewoon veranderd met de tijd. Dus dat zo direct instappen is niet echt van toepassing lijkt mij.
 
genieterr
 
5
26 januari 2023 om 23:50
Ik ga die man nog missen ook. Val in een zwart gat.
 
drilda
 
4
26 januari 2023 om 23:50
Toch nog positief nieuws deze avond!
 
HakimZiyach22
 
18
26 januari 2023 om 23:50
26 januari, bevrijdingsdag! Gefelcititeerd mede-supporters, hopelijk krijgen we een goede opvolger.
 
Lee112
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Halleluja ??
 
Zeballos
 
22
26 januari 2023 om 23:50
Benieuwd wie de nieuwe zondebok wordt van de Ajax-'fans'
 
FCBogarde
 
6
26 januari 2023 om 23:50
Eindelijk, weliswaar 3 maanden te laat!!
 
 
5
26 januari 2023 om 23:50
Eindelijk licht aan het einde van de tunnel! Nu Sar zelf nog even verantwoording nemen aub
 
hansje1969
 
3
26 januari 2023 om 23:50
YES Schreuder OUT !!!!!
 
 
14
26 januari 2023 om 23:50
Jammer dat hij zo weinig krediet heeft gekregen.
 
Walcott16
 
15
26 januari 2023 om 23:54
Dat hij thuis tegen Volendam er nog een gelijkspel uitsleept is wel een prestatie hoor
 
PSV1913
 
15
26 januari 2023 om 23:50
Jammer had van mij nog wel een jaar of 2 mogen blijven hij was zo goed bezig
 
myajaxforever
 
3
27 januari 2023 om 00:30
Haha begrijp ik. Ik hoop ook dat jullie heel veel geduld met Ruud hebben....laat hem zeker nog een jaar of 2 zich ontwikkelen!
 
Jari Hobo
 
7
26 januari 2023 om 23:50
Bedankt en tot ziens
 
KingB
 
7
26 januari 2023 om 23:50
En nu kampioen worden. De kwaliteit hebben we. Wat moet dit een opluchting zijn voor de spelers. Ook voor de supporters trouwens.
 
 
6
26 januari 2023 om 23:50
Uiteindelijk durven ze het, heb nog nooit met zoveel tegenzin naar mijn ajax gekeken.
 
Pierre Weijers
 
14
26 januari 2023 om 23:50
Dikke onzin. Ligt aan de spelers. Alsof ze nu ineens beter zijn straks.
 
JanMetDeKorte
 
9
26 januari 2023 om 23:51
Als spelers nou eens op hun vaste plek komen te staan en spelers die goed spelen niet op de bank worden gezxet en als er een goeie strategie komt, zou het zo maar kunnen dat het beter gaat.
 
JanMetDeKorte
 
0
27 januari 2023 om 00:50
Daar heb je gelijk in, maar als je al begint om spelers op logische plaatsen te laten spelen en er een goed systeem inwerkt, dan zal je zien dat het ook met deze spelers al een stuk beter zal lopen. Tadic is een probleem, maar die zou je ook gewoon een wedstrijd op de bank kunnen zetten. Daarnaast moet er meer creativiteit komen en had Conceicao natuurlijk al vanaf het begin op links gemoeten en had niet Bergwijn maar Tadic naar de kant gemoeten. Daar komt nog bij dat een trainer moet kunnen motiveren en dat heb Schreuder nog nooit zien doen.
 
son18796
 
5
26 januari 2023 om 23:52
Volgens mij is het de trainer die de spelers op de verkeerde posities zet.
 
SilverFront
 
0
26 januari 2023 om 23:54
Sorry, maar kijk je pas voetbal sinds dit seizoen? Dit is gewoon de gang van zaken in het topvoetbal, gebeurt werkelijk overal.
 
mr shiffels
 
1
26 januari 2023 om 23:50
Hé wat jammer
 
JanMetDeKorte
 
1
26 januari 2023 om 23:50
Haleloeja!!!!! Gelukkig! Als er nu maar een verstandig besluit komt mbt tot een nieuwe trainer.
 
HenryVan de Velde
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Ok wie nu
 
Piker
 
4
26 januari 2023 om 23:50
En neem Tadic ook maar mee.
 
messino
 
13
26 januari 2023 om 23:50
A little too late…. Deze man had ver voor de winterstop al zijn congé moeten krijgen. Ik vond de woede-uitbarsting al aanleiding genoeg.
 
Heuvel 1974
 
3
27 januari 2023 om 00:54
Dan was je nog laat. Ik was al zover toen hij na de 1-6 met droge ogen stond te vertellen dat hij niet voor de 70e minuut hoefde te wisselen omdat het goes liep. Toen stond het al 1-5. Dus tien was het al over met het serieus nemen van een trainer die toch al her voordeel van de twijfel had gekregen
 
90 Minutes
 
3
26 januari 2023 om 23:50
W in the chat!!!!
 
Cas1
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Schip met van Basten Als het maar geen Dannie Blind wordt
 
Roltrap
 
2
26 januari 2023 om 23:50
De beste wensen
 
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Moest toch even kijken of het geen 1 april was.
 
burwatti
 
20
26 januari 2023 om 23:50
Eindelijk, je kon er niet meer om heen.. vd sar is ook wel echt een engnek hoor, beetje lachend voor de camera zeggen dat je al met een interne en externe vervanger bezig bent. Lukt zichzelf helemaal vast
 
marton3103
 
0
27 januari 2023 om 00:48
Het is maar net hoe je het wil horen. Hij gaf gewoon aan dat ze altijd naar verschillende scenario's kijken. Niet dat ze er al 1 op het oog hebben. Hij gaf ook tevens aan dat ze dit resultaat niet verwacht hadden en dat dit wel de druppel was. Anders had Schreuder er gewoon nog gezeten. Dus helemaal niet concreet bezig met een vervanger. Niet meer dan logisch zijn reactie.
 
Impact-SB
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Tsja het was een kwestie van tijd
 
FiveO
 
2
26 januari 2023 om 23:50
Dat was natuurlijk te verwachten gezien de tegenvallende resultaten. De enige juiste optie na mijn mening.
 
yassinwest12
 
1
26 januari 2023 om 23:50
Laten we nu eens kijken of het ineens beter gaat!
 
HandsballHenry
 
5
26 januari 2023 om 23:50
Het onvermijdelijke zat eraan te komen. Vanaf het moment dat Bassey zijn debuut maakte als linksback tegen Psv was ik al klaar met hem.
 
krovikan
 
3
26 januari 2023 om 23:50
Het kon ook niet meer uitblijven. Hopen dat we nu iemand voor de ploeg gaan krijgen die ten minste de spelers, a op hun normale positie in het veld zet, en b ook iemand die durft te wisselen, ook de 'grote' namen *kuch* Tadic *kuch*. Denk dat je dan al een heel eind komt.
 
mikastertje
 
3
26 januari 2023 om 23:50
Werd tijd
 
MaestroaY
 
7
26 januari 2023 om 23:50
Hij heeft nu alle tijd om rustig koffie te drinken.
 
Monaberry
 
6
26 januari 2023 om 23:50
Dit zat er natuurlijk aan te komen, persoonlijk was ik nooit gecharmeerd van hem. Ik hoop persoonlijk op een Peter Bosz of Pocchetino lekker mooi aanvallend voetbal. Ajax hoort gewoon aan de top
 
Walcott16
 
0
26 januari 2023 om 23:57
Pocchetino zal onhaalbaar zijn met zijn salarisvereisten. Bosz zie ik liever ook niet met zijn kamikazevoetbal.
 
blaugrana11
 
1
27 januari 2023 om 03:05
Lucho enrique zou een droomkandidaat zijn.
 
AfonsoGoAlves
 
5
26 januari 2023 om 23:50
Tuurlijk veel fouten gemaakt, maar als dit het enige is vrij slap. Spelers net zo verantwoordelijk, of misschien wel meer. Technisch duo en slappe gehaktbal Edwin ook
 
Dutchgio
 
2
26 januari 2023 om 23:50
WE WORDEN KAMPIOEN!!!21!
 
 
1
26 januari 2023 om 23:50
Aan de trainer lag het toch niet he
 
mcgregor
 
14
26 januari 2023 om 23:50
En hamstra en Huntelaar ? Die mogen blijven zitten ? Samen uit samen thuis toch .. ook die 2 zijn verantwoordelijk voor deze chaos
 
spursfan1882
 
10
26 januari 2023 om 23:50
Van der sar is echt een aparte vent. Als je een trainer laat aanstiren zonder een techniscb directeur is het jou fout. Huntelaar is geen td.
 
Riddle
 
3
26 januari 2023 om 23:50
Had al een vermoeden omdat het wachten bij ESPN op iemand van Ajax zo lang op zich liet wachten. Toen ik hoorde dat Sar zou komen, wist ik het bijna zeker. Gefeliciteerd, Ajacieden!
 
Fabian1986
 
24
26 januari 2023 om 23:50
Kan feyenoord weer eens kampioen worden. Ontslaat ajax schreuder, wat kinderachtig zeg..
 
Fctwent3
 
8
26 januari 2023 om 23:50
Van der Sar wat zwak dat je met het interview amper je lachen kan inhouden slap zak, dit ontslag zag natuurlijk iedereen aankomen en het was alleen de vraag wanneer
 
dEvans
 
1
26 januari 2023 om 23:50
Dit was onvermijdelijk! Helaas wel 3 wedstrijden te laat! Maar blij dat de knoop in ieder geval doorgehakt is.
 
RUTGERRR
 
8
26 januari 2023 om 23:50
Jaaaaaaaa!!!!!!! Jaaaaaaaaa!!!!!! Een paar maanden te laat maar eindelijk! Eindelijk! Serieus het maakt niet uit wie we nu komt.
 
mitchajax020
 
7
26 januari 2023 om 23:51
Eindelijk en nu Bosz halen
 
IronManUtd
 
2
26 januari 2023 om 23:51
Kort maar krachtig was het onder schreuder. Wat was het slecht zeg. Benieuwd wat een andere trainer kan doen.
 
ajaxfanstef
 
3
26 januari 2023 om 23:51
Hehe eindelijk! Dat paard van Troje nooit meer binnen laten. Slechtste trainer ooit. Geen speler is beter geworden onder hem. Ik ga z’n naam niet eens noemen, is die voetveeg niet waard. Nu doorschakelen en hoofd omhoog!
 
JordyB
 
3
26 januari 2023 om 23:51
Eindelijk! Pannenkoek Schreuder is gone!! Veel te laat maar beter laat dan nooit. Benieuwd of er nu wel voor een capabele trainer wordt gekozen.
 
nwe28
 
1
26 januari 2023 om 23:51
Lekker hoor ! Nog nooit zo blij geweest met een ontslag voor een trainer bij me club gek gevoel. Maar zwaar en zwaar terecht gelijk tegen Volendam hou op hoor ...
 
Bananana
 
1
27 januari 2023 om 00:41
Gloryhunters hè
 
myajaxforever
 
2
27 januari 2023 om 00:58
@dominee, Nee hoor. Dat heeft gewoon te maken met geld wat beschikbaar is. Ten tijden van de Boer was het voetbal niet om aan te gluren, maar deed Frank wel logische zaken. Het gaat erom dat Ajax veel te veel middelmaat heeft gehaald en dan een trainer heeft die er helemaal niets van kan. Als je Peter B of Louis v G hebt weet ik zeker dat het een stuk beter loopt met deze selectie. Ik was al voor hij bij Ajax kwam fel op tegen dat Schreuder zou komen, ik heb dit voorspeld. Als je zijn carrière als trainer had gevolgd wist je dat dit ging gebeuren. Kijk v d Sar, de 2 K's moeten ook aftreden voegen ook niets toe. Maar Ajax moet zelfs met deze selectie gewoon bovenaan staan. Ik heb Ajax ook onder Wouters, van Basten, Blind enz gesupporterd toen was er weinig geld. Maar met deze selectie is P5 gewoon een schande! Daar kan je gewoon heel simpel over zijn.
 
MrMischa!
 
2
27 januari 2023 om 07:23
En bij psv en Feyenoord worden nooit de spelersbus opgewacht na slechte resultaten. Of het Maas gebouw bestormt.
 
herlev
 
4
26 januari 2023 om 23:51
Bedankt Jonk ?? Vd Sar, stel Jonk maar meteen aan als hoofdtrainer van Ajax
 
Stefanvan der Windt
 
6
26 januari 2023 om 23:51
Terecht maar wat een verschrikkelijke vent met 0 gunfactor is van der Sar toch
 
stpn84
 
5
26 januari 2023 om 23:51
Tja, zelfs als het nog 2-1 was geworden denk ik niet dat het houdbaar was geweest. Terecht natuurlijk, kan me als Feyenoorder niet herinneren dat ik ooit zo'n slecht Ajax heb gezien. Dan was het onder Frank de Boer nog om te genieten. En dat was al vaak niet om aan te zien, maar die behaalde tenminste nog resultaat.
 
repuiztav
 
16
26 januari 2023 om 23:51
Vrij triest om dat direct na een wedstrijd te doen. Die Van der Sar is echt een bestuurder van niks.
 
son18796
 
7
26 januari 2023 om 23:53
Wat is daar triest aan? Ze hadden het tijdens de wedstrijd moeten doen! Schreuder heeft dit toch echt aan zichzelf te danken.
 
repuiztav
 
4
27 januari 2023 om 00:07
In dat geval mogen een flink aantal spelers ook wel hun biezen pakken, niet? Die zijn net zo schuldig
 
JizZzy
 
2
27 januari 2023 om 00:19
Is goed man, thx voor je bijdrage. Denk dat het dun al door je broek loopt, Feyenoord is nog geen kampioen. Als ome Louis dit om gaat draaien zou dat het mooiste ooit zijn, dan ga je wel sportief zijn, toch?
 
memphisdepay
 
2
27 januari 2023 om 00:37
Ja het zal vast heel dun langs zijn broek lopen. Feyenoord is zeker nog geen kampioen maar Ajax gaat dit niet meer omdraaien dat geloof ik niet. Het materiaal is gewoon niet meer zoals vorig seizoen, toen waren er misschien 1 of 2 spelers uit de hele eredivisie die in de basis bij Ajax zouden kunnen spelen. Nu is dat gewoon compleet anders. PSV en Ajax zijn in dermate slechte vorm dat ik ze niet even 10 wedstrijden achter elkaar zie winnen en aangezien het verschil toch al 6 en 7 punten is, zal dit heel moeilijk om te draaien zijn.
 
MrMischa!
 
0
27 januari 2023 om 07:24
Als Feyenoord van zowel Ajax als psv verliest is er al geen verschil meer. Zeg niet dat het gebeurd. Maar voorsprong kan zo weg zijn.
 
Prologic
 
5
26 januari 2023 om 23:51
De enige juiste keuze! Top! Vanaf hier alleen nog maar de weg omhoog. Eindelijk afscheid genomen van dat gekrulde tongetje op z'n natte onderlipje. Afscheid nemen van die uitgezakte Duitser op de iPad. Flappy Bird heeft ie uitgespeeld. Ben heel benieuwd naar de interim trainer. Verwacht De Boer, Heitinga en Bogarde.
 
Ajajajajax
 
2
26 januari 2023 om 23:51
Thank the lord!! Man man mooie avond
 
Nation23
 
1
26 januari 2023 om 23:51
Goede stap genomen door de directie. Nu doorpakken en richten op volgend jaar. Wel moet Ajax naar zichzelf kijken en de selectie op orde brengen. Maar we kunnen nog steeds kampioen worden !!
 
spursfan96
 
2
26 januari 2023 om 23:51
He balen, had eindelijk weer zin om Ajax te kijken.
 
Hunter14
 
9
26 januari 2023 om 23:51
Wat een slecht verhaal van vd Sar zeg. Ajax onwaardig. Komt amper uit zijn woorden. Wegwezen
 
 
6
26 januari 2023 om 23:51
Feest op de redactie van voetbalzone!!
 
 
2
26 januari 2023 om 23:51
Ben benieuwd wie er nu komt!
 
verstand
 
2
26 januari 2023 om 23:51
Dit was voorspeld. iedereen riep al een maand geleden dat dit het scenario zou worden.je had hem na Emmen moeten ontslaan. Maar goed het is ieder geval eindelijk gebeurd.
 
 
10
26 januari 2023 om 23:51
Goh, Alfred Schreuder bleek toch niet het brein achter de successen van Ten Hag. Iedereen die hem bij Twente heeft bezig gezien, wist dat al. Aardige assistent, rampzalige hoofdcoach. Al vrees ik wel dat Ajax met een andere coach niet direct andere resultaten gaat halen.
 
myajaxforever
 
1
27 januari 2023 om 00:25
Zolang de spelers op de juiste positie worden gezet komt het goed met Ajax en kunnen we nog kampioen worden. De spelers zijn minder dan vorig seizoen, maar toch is er nog voldoende kwaliteit. Maar Alfred zou van een wervelend Barcelona nog een degradant maken. Die man heeft totaal geen enkele kwaliteit. Ben benieuwd wie er komt. Wellicht Bosz en anders een goede buitenlandse trainer.
 
 
0
27 januari 2023 om 00:33
Hahaha de depressies over de slechte resultaten schakelen wel heel snel om na het ontslag van Alfred. Kampioen joh? Dat denk je toch niet echt he?
 
myajaxforever
 
1
27 januari 2023 om 00:51
@gofcte, Ajax had gewoon bovenaan moeten staan. Veel te veel wedstrijden gewoon niet gewonnen. Tegen Volendam 20 schoten tegen 1 na een goed uur spelen. Dat zegt al genoeg. Alfred heeft het tactisch vermogen van 3 jarige kleuter. De man kan niets goed doen en bovendien is hij iemand die lekt naar de Telegraaf en spelers voor het blok zet en ze niet verdedigd. Zelfs Wouters die ik tactisch totaal ongeschikt vond destijds deed niet zulke gekke selecties maken. Volgens mij is Alfred aan de valium want er komt niets zinnigs uit die man.
 
memphisdepay
 
0
27 januari 2023 om 01:03
Je realiseert je hopelijk wel dat clubs als Feyenoord of PSV op ook zulk soort manieren wedstrijden hebben verloren. Bijvoorbeeld Feyenoord tegen Heerenveen en PSV tegen Fortuna. Ajax heeft gewoon niet meer dat topmateriaal van vorig seizoen. De spelers zijn nog steeds erg goed hoor maar vorig seizoen zouden ze eigenlijk bijna geen speler kunnen gebruiken van andere clubs, dat is nu echt compleet anders, sterker nog ik denk dat er 3-5 spelers in de basis staan die bij andere clubs niet zouden spelen. Bijvoorbeeld Sanchez/rensch, Bassey, Taylor. Spelers als Geertruida, Brenet, Sugawara, Veerman, Kokcu, Timber en Reijnders bijvoorbeeld zijn niet minder.
 
 
1
27 januari 2023 om 01:07
Natuurlijk had Ajax bovenaan moeten staan met wat ze te besteden hebben, maar na puntverlies tegen Volendam thuis en een achterstand van 8 punten op de koploper terwijl je zelf vijfde staat omdat je al 7 wedstrijden niet hebt gewonnen ga je niet over een kampioenschap praten. Je zet jezelf voor lul
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 01:21
@memphisdepay Ajax heeft een negatief record van 58 jaar!!!!! te pakken. Ajax had zelfs met iemand met een verstandelijke beperking hoger gestaan. Ik zeg niet dat Ajax nu een topselectie heeft maar zelfs de Boer met een veel en veel mindere selectie deed het stukken beter. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Ik ben er van ovetuigd dat wanneer Erik ten Hag nog trainer was geweest van Ajax we "gewoon" bovenaan hadden gestaan. Kijk wat er met ManU gebeurt onder zijn leiding. Een goede trainer is net als goed gereedschap het halve werk!
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 01:24
@gofcte, Het is in eerste instantie 7 punten, niet 8! En we kunnen idd nog steeds kampioen worden. Je zet jezelf voor lul met je gepraat. Je doet nu net alsof de selectie van Ajax compleet bagger is! Dat is zeer zeker niet zo. Ajax met deze selectie moet gewoon meestrijden voor het kampioenschap. Als Louis of Peter zou komen kan het zo nog maar gebeuren. Zelfs Frank stond 12 punten achter met 17 potten te gaan met een selectie die zoveel slechter was. Dus de enige die lult bij jij. Misschien dat je net een jaartje voetbal kijkt? Ik kijk al ruim 40 jaar....
 
memphisdepay
 
0
27 januari 2023 om 01:36
@myajaxforever, Ja ik geloof ook wel dat ten Hag er meer uit had gehaald, hij haalde in sommige spelers meer kwaliteiten naar boven. Maar goed we hebben het nu over het omdraaien, het materiaal is niet meer zo goed dat Ajax dit even gemakkelijk omdraait. Ook zal het vertrouwen niet meer zo hoog zijn bij de spelers als bijvoorbeeld 1,5 jaar geleden. Ajax heeft goed materiaal maar zoals ik al eerder zei bij alle andere top 5 clubs zitten gewoon spelers die ook bij Ajax meekunnen in de basis. Vorig seizoen hadden ze eigenlijk op iedere positie misschien wel de beste speler, denk dat Sangare eigenlijk de enige speler uit de hele eredivisie was die toen iets te zoeken zou hebben gehad bij Ajax of een keeper. Voor de eerste 11 dan. 7 punten is natuurlijk geen reusachtig verschil maar er staan ook nog 4 andere clubs tussen. Dat bewijst wel hoe breed de top is dit seizoen. Ik geloof niet dat Ajax al die onderlinge duels zo maar even gaat winnen. Denk dat het gewoon niet meer realistisch is.
 
 
1
27 januari 2023 om 02:08
Met veertig jaar ervaring zou je toch mogen denken dat je wel weet wanneer je je mond moet houden over het kampioenschap, bijvoorbeeld na een gelijkspel thuis tegen Volendam en een negatief clubrecord van 7 wedstrijden op rij die niet gewonnen zijn. Maar dat draait nu zeker 180 graden om omdat de coach geen coach meer is?
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 13:08
@gofcte, Ja dat gaat nu veranderen. Of wil je nu beweren dat dit Ajax het slechtste Ajax in 58 jaar is? Dat zelfs in tijden van ellende onder Wouters, de Boer, van Basten enz de spelers toen beter waren? Als je dat echt denkt kan je beter stoppen met voetbal kijken. Ze staan 7 punten achter met 16 wedstrijden te spelen. Dat is nog steeds niet onoverbrugbaar. Ze moeten nog steeds voor het kampioenschap gaan. En ik zeg niet dat ze kampioen gaan worden maar er voor moeten gaan, dat is iets heel anders! Ik zeg toch duidelijk in mijn eerste post Kunnen we nog kampioen worden. Wellicht is begrijpend lezen ook iets voor je om uit te proberen? Nu zie ik overigens dat Heitinga het gaat overnemen ipv het Schip? John is totaal niet geschikt voor Ajax 1. Dat wordt weer meer van hetzelfde zoals onder Alfred. Als Louis of Peter komt kan het nog, met John gaan we het ook niet redden. Het lijkt wel of vd Sar niet kampioen wilt worden.
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 13:21
@memphisdepay, Ik zeg zeker niet dat Ajax kampioen wordt, enkel dat ze mee moeten doen. Er zijn idd nog 16 wedstrijden te spelen en ze staan 7 punten achter. Nu las ik net dat John H wordt aangesteld als trainer, dat is een grote fout. Die heeft totaal geen enkele overmacht. Ze moeten Peter B of Louis halen, dan valt het seizoen nog te redden. En ik beweer nergens dat we de top 5 even makkelijk wegspelen of ze zoveel beter zijn. Zeer zeker niet. Maar een negatief record van 58 jaar zegt toch alles? Je kan toch niet beweren dat dit het slechtste Ajax in 58 jaar is qua selectie? Wouters, de Boer, Blind, van Basten hadden alleemaal selecties die veel minder waren en nog steeds betere resultaten halen. Alfred was iemand die lekte naar de media en zijn spelers afviel. Ik begreep sowieso niets van zijn aanstelling. Als Ajax zorgt dat John zeer snel nog vervangen wordt door iemand met kunde zie ik ons nog wel kampioen worden. Anders gaat het idd niet lukken vrees ik. Ik denk nog steeds dat overal gezien Ajax het beste team heeft, maar dat alles totaal verkeerd gebruikt is. laten we niet vergeten dat je bv nog Kudus en Alvarez waar veel belangstelling voor is en veel geld voor betaald gaat en wilt worden. Timber die in vorm erg goed is. Conceicao wat ook een aanwinst lijkt. Bassey goed in vorm is erg snel en een goede 1 op 1 verdediger. Bergwijn in vorm kan ook het verschil maken. Tadic mag je zeker niet uitvlakken is ook zeker voor de ere div nog een topper. Niet op links maar hangend als spits. Berghuis in vorm idem een geweldige speler. Brobbey kan ook veel als die in vorm is. Dus het elftal is gewoon op heel veel plekken goed. Op een paar plekken missen we idd wat. Maar Schreuder heeft niemand beter gemaakt enkel afgebroken. Dat is gewoon zo. Ben dolblij dat die weg is. En ook als we niet kampioen worden was dit een must. Grote probleem is dat vd Sar nog steeds directeur is, en Klaas-Jan H en Hamstelaar de aankopen doen. Organisatorisch klopt er niet veel van. Er is nog steeds geen technisch directeur na het verdwijnen van Overmars. Dat is de schuld van vd Sar.
 
jc1971
 
4
26 januari 2023 om 23:51
Beter laat dan nooit. Had voor de winterstop al moeten gebeuren maar ben blij dat hij eindelijk weg is
 
HansvanKins
 
3
26 januari 2023 om 23:51
Beter laat als nooit. Had eigenlijk 2 maanden geleden moeten zijn.
 
pinko
 
10
26 januari 2023 om 23:53
Een half jaar geleden na thuis tegen Napoli.
 
elroyv
 
0
27 januari 2023 om 00:09
Nee beter hè!
 
miki1959
 
7
26 januari 2023 om 23:51
Waarom blijft van der Sar zelf zitten. Die positie is ook onhoudbaar. Schreuder moest blijven.
 
Hunter14
 
3
26 januari 2023 om 23:52
Eens wegwezen met vd Sar
 
Sincere26
 
5
26 januari 2023 om 23:51
Yessssss!!! Hier neem ik een biertje op! De slechtste trainer allertijden! Ajax in een korte tijd bestek kapot gemaakt.. nu nog de directie.. van der Sar en H2
 
wesseloUnited
 
3
26 januari 2023 om 23:51
Jammer had schreuder toch gegund om minimaal het seizoen af te maken
 
Magistra
 
1
26 januari 2023 om 23:52
Fijne donderdagavond zo, kunnen weer door.
 
FrankyD82
 
1
26 januari 2023 om 23:52
Komt het kampioenschap weer in zicht. Wat een fijn nieuws zo laat op de avond. Even een lekker biertje pakken.
 
jsdenhaag
 
1
26 januari 2023 om 23:52
Slaat nergens op
 
Lekiam
 
2
26 januari 2023 om 23:52
Eindelijk! Veel te lang geduurd maar wat ben ik blij om dit te lezen.
 
sportweek86
 
1
26 januari 2023 om 23:52
Oh oh wat vinden we het allemaal erg voor de mens schreuder. De man is een rat binnen je organisatie, en er komt een partij onzin uit zijn muil. Ik ben blij dat hij kan oprotten, en heb geen greintje medelijden met hem.
 
Thrym
 
3
26 januari 2023 om 23:52
Iedereen zag dat je dit vóór de winterstop al had moeten doen. Van der Sar heeft ook gefaald en wel meerdere mensen in het bestuur en RVC. Honderd miljoen even verdampen...
 
Leeuw087
 
1
26 januari 2023 om 23:52
Hoop dat Ajax zich weer kan oprichten, verwacht een de Boer of van Gaal om het seizoen af te maken. Was niet meer vol te houden met Schreuder, jammer voor hem maar het kon niet anders.( was wel te laat) Maar het beste van hopen.
 
stefanPSV1984
 
5
26 januari 2023 om 23:52
Wat een jammerlijk nieuws zo laat op de avond
 
remco_wzawzdb
 
2
26 januari 2023 om 23:53
Onvermijdelijk natuurlijk. Uiteraard gingen er ook in het technisch hart en bestuur dingen fout, maar de coach is eindverantwoordelijke voor wat er op het veld gebeurd. Slechtste reeks in jaren, vernederd in eigen huis in de CL, 5e op de ranglijst op 7 punten van de nummer 1, dan kan het bij Ajax absoluut niet zo zijn dat je blijft zitten. Ben benieuwd wie de nieuwe trainer gaat worden, Verweij had het over een buitenlandse trainer. Zelf hoop ik combi Bosz/de Boer.
 
Adodenhaag
 
2
26 januari 2023 om 23:53
Zo wordt toch wel duidelijk dat de invloed van een coach groot is! Een wereld van verschil tussen het Ajax onder Ten Hag en het Ajax onder Schreuder. Dit was het enige goede besluit dat Ajax kon nemen om het seizoen evt nog te redden!
 
Dsquared
 
0
26 januari 2023 om 23:53
Hopelijk kan Heitinga de komende tijd wat jeugd inpassen, hij kent die jongens immers goed van Jong Ajax. Klaarstomen voor volgend seizoen en de schade beperken die Alfred Schreuder, de slechtste trainer in de geschiedenis van Ajax heeft veroorzaakt.
 
4Ever4Ajax
 
2
27 januari 2023 om 00:35
Dat is gek, ik sprak Luis Enrique net en die zei precies hetzelfde.
 
RUTGERRR
 
2
27 januari 2023 om 00:40
En Messi wil zijn contract niet verlengen. 1+1.
 
tukkerpro
 
5
26 januari 2023 om 23:54
Was onafwendbaar dit ontslag. Vind wel dat van der Sar zelf ook eens even in de spiegel mag kijken. Het aankoopbeleid is ook niet echt bijzonder geweest. Maar denk dat de eerste stap zal zijn naar herstel. Succes ajaxieden de komende tijd en wees in ieder geval blij, dat jullie van deze trainer verlost zijn.
 
Blaatkip
 
3
26 januari 2023 om 23:54
Toch nog gewonnen vandaag!
 
El Barto
 
1
26 januari 2023 om 23:54
Dit was wel te verwachten. Maar de euforie van veel supporters is niet op z'n plaats. Ik had niet het idee dat Schreuder dit nog op de rit kon krijgen. Maar de hoofdoorzaak zit toch in het buitengewoon slechte technische beleid sinds het vertrek van Overmars. Als je dat niet oplost, heb je haast elk seizoen dit soort gesodemieter, wie je ook voor de groep zet.
 
ajaxchamps
 
1
26 januari 2023 om 23:54
Helemaal eens met zijn ontslag. Geen twijfel mogelijk. Kwaliteit is het duidelijk minder dan vorig seizoen maar nog steeds ruim goed genoeg om op zijn minst op gelijke hoogte met Feyenoord te staan op dit moment. Hij krijgt deze groep gewoon totaal niet aan de praat. Spelers individueel worden alleen maar minder. Dan houdt het op op een gegeven moment, helemaal terecht.
 
EzioMessi
 
1
26 januari 2023 om 23:55
Lang leve Volendam!!!!!! Jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar goed.. blij nieuws, hopelijk weer fatsoenlijk bouwen
 
WZAWZDS
 
3
26 januari 2023 om 23:56
Wanbeleid! VD SAR Out! Had de beste man nog even de tijd gegeven!
 
elroyv
 
0
26 januari 2023 om 23:57
Ook meteen na de wedstrijd een persconferentie, vind vd Sar wat afwachtend in zijn functie lijken, maar hier komt hij aardig uit de 16 ineens. Blij mee.
 
 
2
26 januari 2023 om 23:57
Schreuder ontslagen oké, maar de mensen die 100 mil door de plee in hebben gespoeld mogen ook wel is heel goed in de spiegel kijken
 
RUTGERRR
 
11
26 januari 2023 om 23:58
Had Schreuder toch gelijk met dat er mutaties in de technische staf komen.
 
ForeverReds
 
0
27 januari 2023 om 00:06
hahahha :D
 
MixMaster
 
0
26 januari 2023 om 23:58
Gefeliciteerd Ajacieden, jullie wens is uitgekomen.
 
Thrym
 
2
26 januari 2023 om 23:58
Wat een gehakkel van Edwin in die persconferentie. Totaal ongeschikt voor zijn functie bij een club als Ajax.
 
PietRetief157
 
2
27 januari 2023 om 00:35
" ...ind..de ...der..zek er...daaad
 
phoenix
 
2
26 januari 2023 om 23:59
Eigelijk verdiend ajax een aad de mos
 
donkerblauw70
 
3
26 januari 2023 om 23:59
Al die mensen hier maar denken dat het probleem nu opgelost is...
 
Bambelaar1102
 
1
26 januari 2023 om 23:59
Nu nog Sar weg en hier een nationale feestdag van maken
 
Soccerfan_1
 
5
27 januari 2023 om 00:00
En dan nu niet met een Heitinga aan komen zetten Ajax of nog erger Frank de boer. Gewoon Bosz halen. We willen weer Ajax voetbal zien.
 
AjaxxxLove
 
1
27 januari 2023 om 00:25
Ik stem voor Wim Jonk. Voetbalt met een visie en kan met de juiste middelen echt attractief voetbal laten zien. Ik denk echt dat dat een goede match is. Maar inderdaad, als je nu met Heitinga aan komt kakken had je beter Schreuder kunnen laten zitten. Die liet Ajax -19 kwakkelen en Jong Ajax is op dit moment ook niet om over naar huis te schrijven (raar team om te managen, dus een definitief oordeel is niet eerlijk, maar hij laat in niets zien een verbetering te zijn).
 
santos792
 
0
27 januari 2023 om 00:01
Dus feestje op t museumplein morgen?
 
miki1959
 
9
27 januari 2023 om 00:01
De persconferentie van meneer Van Der Sar is simpelweg lachwekkend. Eigenlijk zegt hij dat hij zichzelf niks verwijt. Totaal onwaardig en ongeloofwaardig als directeur. De man vindt zichzelf echt heel wat
 
memphisdepay
 
0
27 januari 2023 om 00:07
Vind hem voor de camera meestal een lachertje. Maar we moeten ook niet doen alsof hij niets gepresteerd heeft. Onder hem is Ajax toch flink gegroeid als club.
 
Erik Teunissen
 
1
27 januari 2023 om 00:01
Maar wat een wanvertoning weer van vd Sar. Al stotterend een matig verhaal vertellend. Plaatsvervangende schaamte to the Max!
 
MixMaster
 
0
27 januari 2023 om 00:02
Vraag me af, gaat Reiziger het seizoen afmaken en van de zomer een nieuwe trainer aanstellen of gaat Bosz direct instappen?
 
erwindev
 
1
27 januari 2023 om 00:02
Prachtig, net alsof dit aan schreuder alleen ligt. De selectie bakt er zelf ook niks van, normaliter stond er dan een ajacied op om het verschil te maken, wie zou dit moeten doen? Alfred zelf??
 
foebele
 
1
27 januari 2023 om 00:02
Ik zit niet zo heel lekker in de Ajax organisatie, kan iemand mij uitleggen wie er dan nu voor de groep staat morgen? Het kan toch bijna niet dat dat Heitinga is?
 
 
0
27 januari 2023 om 00:03
Werd tijd. Volledige vertrouwen kwijt onder de Ajacieden!
 
raaijkeweske
 
2
27 januari 2023 om 00:03
Laten we maar hopen dat Truus in de rust een appje heeft gestuurd dat Louis morgen even komt praten.
 
Dylan1992
 
2
27 januari 2023 om 00:08
Ik denk echt dat louis het gaat doen , als je bij van de sar een beetje tussen de regels door luistert.
 
myajaxforever
 
0
27 januari 2023 om 00:16
@dylan en raaijkeweske, Ik denk niet dat Louis nog bij Ajax komt. Dat is te intensief voor hem. Hij zou waarschijnlijk niet meer dan een nationaal elftal doen daar heb je veel minder tijd voor nodig. En hoewel ik Louis zeker hoog heb zitten weet ik niet of het de juiste man nog is voor Ajax. Hij is een beetje teveel narcistisch daarvoor. En met NL elftal heeft ie ook niets bijzonder gedaan. Maar het zou zeker een grote verbetering zijn tov Schreuder. Ze moeten goed nadenken nu. Ook niet Heitinga assistent maken. Ik zou wel een goede buitenlandse trainer willen zien. Bosz eventueel ook wel. Die deed het ook erg goed destijds.
 
Soccerfan_1
 
1
27 januari 2023 om 00:31
Oh ja zin in. Lekker imagineren en 5-3-2 spelen met Ajax. Kan niet wachten. Van gaal is met pensioen mensen. Die komt alleen z’n hol uit voor een land. Geen club
 
raaijkeweske
 
0
27 januari 2023 om 00:40
Laat die man 3 maandjes met deze selectie werken en die kan precies zeggen op welke posities er versterkingen moeten worden gehaald. Maar we wachten morgen wel af wat er uit de hoge hoed wordt getoverd. Ik vrees dat we het de rest van het seizoen met assistenten gaan doen, wat dus betekent dat de rest van het seizoen al als verloren moet worden beschouwt.
 
Kaká
 
1
27 januari 2023 om 00:03
Uitstekende assistent trainer en daar is echt niks mis mee.
 
roklo
 
1
27 januari 2023 om 00:04
Oke, dit zat er aan te komen.. maar denken jullie dat het lek nu ineens boven is? De spelers op het veld moet het doen hé? Die bakken er ook weinig van hoor.. portemonnee trekken en wat aankopen doen.. gas geven!!!
 
pinko
 
3
27 januari 2023 om 00:06
Net van der Sar gezien op de persco voor de journalisten. Als ik als RVC dit zou zien en zijn handelen dit seizoen, zou ik er nachtwerk van maken en hem, met de Td's er bij, achter Schreuder aan sturen. Op straat.
 
PietRetief157
 
2
27 januari 2023 om 00:33
" inderdaad..."
 
Batouwe
 
1
27 januari 2023 om 00:06
Wat is due van der Sar toch ook laf. Neemt zelf geen verantwoordelijkheid voor zijn rol in dit gebeuren en heeft het dan over binnenskamers. Niet te vertrouwen die man
 
ForeverReds
 
0
27 januari 2023 om 00:07
Misschien Rijkaard benaderen!
 
miki1959
 
2
27 januari 2023 om 00:10
Van der Sar die ook gewoon zegt dat er niks meer bij komt aan versterkingen. Dat kan toch niet waar zijn.
 
myajaxforever
 
2
27 januari 2023 om 00:11
Een goed begin! Nu Edwin, KLaas-Jan en Hamstelaar ook de deur uit en wie weet wordt het weer wat. Edwin zit veel te lang daar en vult enkel zijn grote zakken zonder goed werk te leveren.
 
RUTGERRR
 
2
27 januari 2023 om 00:11
Nieuwe Ajax coach: Dick Schreuder.
 
wptm
 
1
27 januari 2023 om 00:12
Vd Sar geeft goede persconferentie. Schreuder komt wel weer elders aan se slag, hopelijk snel gegund. Nieuwe trainer ...klinkt gek maar Jonk is wel goede optie.
 
Soccerfan_1
 
1
27 januari 2023 om 00:30
Jonk is geen goede optie. Die dacht dat Ajax wel even de top zou halen met eigen jeugd van het niveau lukoki. Die zag hij liever opgesteld worden dan betere aankopen van buitenaf. Blij dat hij geen trainer van Ajax is
 
herlev
 
0
27 januari 2023 om 00:12
Daarom was hij te laat bij aanvang van de 2e helft, hij heeft toen de waarschuwing gekregen: Ajax wint of je vliegt er meteen uit!
 
Kolleberga
 
4
27 januari 2023 om 00:12
Tuurlijk kun je Schreuder waardeloos vinden als trainer.. maar om al die supporters te zien met alien spandoeken en dergelijke vind ik zo respectloos. Ook het "rot op" trouwens. Als je dan een statement wil maken kun je toch ook alleen zakdoekjes laten zien ? Uiteindelijk heeft Schreuder vast wel zijn best gedaan bij de club. Maar goed in het voetbal schijnt dit allemaal normaal te zijn ?
 
myajaxforever
 
1
27 januari 2023 om 00:21
Dat is wel de enige manier om zo iemand weg te krijgen. Schreuder heeft enkel bij Club Brugge(met afzichtelijk betonvoetbal en een ongekende dosis geluk de titel gewonnen) een prestatie geleverd en elders overal gefaald waar je U tegen zegt. Van de Sar moet ook gewoon weg. Nu kan ik weer Ajax gaan kijken. Ik was daarmee gestopt, deed gewoon zo pijn aan de ogen en slecht voor de bloeddruk als een onbenul aan het bewind is. Ik zou het liever anders zien en dat is dat alle supporters zowel het stadion niet ingaan en niet tv kijken. Dan is zo iemand na 2 potten weg, want dat kost ze kapitalen. De club is van supporters en zal altijd zo blijven. Er zitten in het voetbal teveel mensen die hun zakken vullen met niets goed te doen en graaien. Bassey 23 miljoen voor betaald en Bergwijn iets in de 30. Het is gewoon absurd!
 
Kolleberga
 
1
27 januari 2023 om 00:27
Sorry maar ik vind de Alien spandoeken niet nodig.. Als er bijvoorbeeld een donkere trainer zou zijn en ze zouden iets over het ras op het spandoek zetten zou het hele land op de kop staan. Maar als het over de vorm van iemands hoofd gaat is het okay ? Wat is het verschil ?
 
myajaxforever
 
1
27 januari 2023 om 00:47
Is er niet. Maar dit werkt gewoon het snelste in voetbal. Als de supporters niets zouden doen en massaal achter Schreuder blijven staan dan zou die niet weg zijn. Het is niet fraai maar ik maal er niet om. Niet dat ik zelf zulke dingen doe of zou doen. Maar ik ben wel blij dat die weg is.
 
bonofish
 
0
27 januari 2023 om 00:14
Zouden ze Wim Jonk tegen hebben gehouden bij de uitgang?
 
Patrickafcajax
 
3
27 januari 2023 om 00:15
Ik denk dat we bevrijdingsdag voortaan op 26-01 moeten gaan vieren. Nee zonder gekheid, Schreuder bedankt voor de inzet het afgelopen half jaar, ik heb mij vaak groen en geel ge ergerd aan bepaalde keuzes en snapte van veel geen keuzes geen snars. Maar ik geloof wel dat het lastiger is dan de meeste het doen voorkomen. Desalniettemin is een vijfde stek op de ranglijst zwaar ondermaats en mag dat gewoon niet gebeuren. Kortom: de enige juiste beslissing (wel vrij laat). Succes in het verschiet Schreuder.
 
El capitano
 
4
27 januari 2023 om 00:16
Dit voelt min of meer als een feestdag, we missen alleen de slingers nog. Maar even zonder dollen dit is natuurlijk Ajax onwaardig de uitstraling, de resultaten, de kwaliteit van de spelers, de hele directie faalt hierbij wie zal de opvolger zijn? Bosz of misschien wel Louis van Gaal of gaan ze Reiziger met Heitinga doorschuiven
 
Emiliogaviria
 
0
27 januari 2023 om 00:19
Ik zie De Boer al wrijven in zijn handjes. En geloof mij Ajax is in staat om zoiets geks te doen
 
Dr. Kakkerlak
 
4
27 januari 2023 om 00:21
Zolang van der Sar blijft zitten, blijft het genieten! Wat een verschrikkelijke flapdrol.. Ontzettend knap hoe deze club binnen zo'n korte tijd helemaal naar de tering geholpen word. Ik ben fan!
 
mangole
 
0
27 januari 2023 om 00:21
Jammer is was zo blij mete deze trainer
 
Hunter14
 
1
27 januari 2023 om 00:21
Als ik vd Sar hoor spreken schaam ik mij voor Ajax. Wat een vreselijke man. Komt niet uit zijn woorden, die vreemde lacherige blik, Ajax onwaardig deze man. Als de f side nog een keer zijn best wil doen ??
 
Hunter14
 
0
27 januari 2023 om 00:24
Het wordt 100% Heitinga
 
PietRetief157
 
1
27 januari 2023 om 00:31
" ...inderdaad...zeker..inderdaaad"
 
torvic
 
1
27 januari 2023 om 00:23
Miss kunnen ze Lampard aanstellen! Zoals ajax nu speelt lijkt het toch net een degradatie club.. Lampard heeft vorig seizoen toch net aan Everton erin gehouden.
 
Adzevedo
 
1
27 januari 2023 om 00:24
Eindelijk verlost, hoe verder zien we morgen wel. Even tijd voor een moment van vreugde. Want de slechtste trainer ooit van Ajax is vertrokken.
 
SebastiaanSpijker
 
0
27 januari 2023 om 00:25
Hm dus toch jammer ,ben benieuwd wie er gaat komen ..van Gaal? Of kluivert?
 
Loodje053
 
1
27 januari 2023 om 00:29
Supporters gefeliciteerd. Ik ken de opluchting na het nieuws dat hij eruit gaat. Maar toch, van mij als niet Ajacied had hij nog wel een contractverlenging mogen hebben.
 
PietRetief157
 
3
27 januari 2023 om 00:30
" ....inderdaad.." ... " ja inderdaad, na 6 wedstrijde inderdaad" " ..zeker, ja inderdaad na afloop inderdaad" " niet met spelers maar inderdaad met technies kader inderdaad...zulle we morge bespreke inderdaad" Aldus de Alg Directeur (>> E mio salaris) van n beursgenoteerd bedrijf. Inderdaad.
 
Erwinnnnho
 
1
27 januari 2023 om 00:31
Een zwarte dag voor het nederlandse voetbal
 
Timmy0202
 
0
27 januari 2023 om 00:38
Hier zijn we natuurlijk blij mee. Maar ergens leef ik wel met hem mee.. weet mijn god niet waar het vandaan komt maar ik voel toch wel wat medelijden. Het is niet zo dat hij het express doet. Heeft waarschijnlijk alles gegeven maar hij kan gewoon niet beter, is niet gemaakt voor het hoofdtrainersvak.
 
avel
 
2
27 januari 2023 om 00:40
Terecht!!! Hij had nooit Bogarde weg moeten sturen. Schreuder is de meest overschatte trainer ooit. Hij was drukker met zijn vriendin dan met Ajax of zijn vrouw.
 
The soy sauce
 
0
27 januari 2023 om 00:40
Zet nou gewoon deze spelers rest van ‘t treurige seizoen op deze plek: Rudi Regeer/BaasTimber Bassey Wijndal Berghuis Alvarez Fitzjim Bergwijn Brobby Kudus
 
Patrickafcajax
 
0
27 januari 2023 om 00:48
@SoySauce, Persoonlijk zou ik kiezen voor: Rulli, Regeer, Timber, Bassey, Wijndal, Alvarez met ervoor berghuis en Kudus, voorin Chico Brobbey & Bergwijn (al zit ik persoonlijk wel in dubio hoe dan met Tadic).
 
MrMischa!
 
0
27 januari 2023 om 07:35
Want Bergwijn rechts buiten ging zo lekker
 
KessieQueNo
 
0
27 januari 2023 om 00:44
Wat een fantastisch nieuws zo laat op de avond! Komend weekend zal Reiziger denk ik nog wel interim trainer zijn. Maar ik ben wel heel benieuwd of er stiekem achter de schermen al gezocht is naar een opvolger of dat we lang met een interim trainer zitten.
 
RedondoNo5
 
1
27 januari 2023 om 00:49
Felicitaties aan de Ajax fans! Dit moet toch een opluchting zijn, ook al is het (te) laat. Als niet Ajax fan en voetbal liefhebber ergerde ik me zelfs, aangezien ik erg heb genoten van Ajax de afgelopen jaren. De selectie is minder dan onder Ten Hag, maar nog altijd in staat om te strijden om het kampioenschap en Europees succes onder de juiste coach.
 
Dzekson
 
2
27 januari 2023 om 00:54
Verwachten Ajax supporters dat het nu opeens het tij zal keren? Ik denk namelijk dat het probleem niet alleen bij Schreuder ligt. Het probleem bij Ajax zit hem ook in de selectie. Spelers die erg hoog in de hiërarchie staan maar zwak spelen. En dit heeft echt niet alleen met Schreuder te maken. De aankopen zijn ook nog niet echt heel succesvol. Tadic, heel het seizoen al zwak. Met alle respect, maar ik denk dat hij echt zijn beste tijd heeft gehad. Komt alleen iemand voorbij door zn kont er in te gooien om vervolgens te langzaam te handelen in de voortzetting Klaassen, gewoon een matige voetballer naar mijn mening. Zeker als je middenveld verder wordt gevormd door Taylor en Berghuis. Middenveld uit balans in deze formatie. Bergwijn, die te wisselvallig is en zich niet mentaal kan klaarstomen voor de wedstrijden tegen de meerderheid van de clubs in de Eredivisie. Brobbey, die gewoon simpelweg niet goed genoeg is als eerste spits. Wijndal kan blijkbaar het niveau gewoonweg niet aan. Anders zou Bassey niet iedere keer op links worden gezet boven hem. Sanchez op rechts is ook geen voetballend wonder. Van al je dure aankopen van 110+ miljoen is er geen een momenteel die je elftal beter maakt. Bassey komt te kort, Wijndal komt te kort, Bergwijn voelt zich te goed voor de Eredivisie, Sanchez die niks toevoegt, Brobbey die voetballend tekort komt. Selectie is gewoon slecht en totaal niet complementair aan elkaar. Het vervelende voor Ajax is dat de wissels ook niet veel beter zijn dan de basis die er nu in staat. Alleen Kudus is echt beter. De problemen die Ajax heeft met de huidige selectie worden echt niet opeens opgelost door een andere trainer voor de groep te zetten. Toppunt van dit alles is het totale onvermogen van Van der Sar om zo een persconferentie te geven. Verantwoordelijk voor het samenstellen van de selectie en zou eigenlijk ook ontslagen moet worden. Wie zit er qua voetbal knowhow in de RvC? Kan me niet voorstellen dat Van der Sar hier ongeschonden doorheen komt.
 
FCVD44
 
3
27 januari 2023 om 00:56
Vandaag op uitnodiging meegeweest in de arena. Ajax liep zielloos rond. Met 80% balbezit niet kunnen winnen van mijn dappere clubje. Trots maar verbijsterd over de toestand in Amsterdam.
 
MrJandeGroot1
 
0
27 januari 2023 om 00:56
Een trainer is zo goed als zijn materiaal meestal. Logisch ontslag maar de prima donna's laten zelf ook geen mieter zien momenteel. Te veel die gewoonweg het niveau missen, daar zijn degene die hen hebben gehaald verantwoordelijk voor.
 
FouadAa
 
0
27 januari 2023 om 01:19
Ik vind het grappig hoe bepaalde mensen Ziyech niet terug willen terwijl die dit Mickey mousse met 2 vingers in de neus voor je kan winnen. Dan geef je hem maar een dikke salaris wat boeit dat? 20miljoen is te doen, zo win je de eredivisie en doe je mee met de CL.
 
Sjembek!
 
1
27 januari 2023 om 01:52
Pannekoek!!
 
frank1989
 
1
27 januari 2023 om 06:16
Hopen dat dit pas het begin is en er ook op bestuurlijk niveau de bezem doorheen gaat. Anders ben ik bang dat het voor volgende trainers niet veel makkelijker word.
 
psv-ajax
 
1
27 januari 2023 om 07:26
Slechtste bericht dat je maar kan horen. Schreuder out. Nee please laat hem blijven. Net nu wij in Eindhoven zo vreselijk slecht voetbal spelen, presteert Alfredje het om toch nog onder ons te staan. Chapeau. Dus Edwin draai aub je beslissing terug.
 
jaakke
 
1
27 januari 2023 om 07:28
Prima besluit, het had alleen na Napoli dienen te gebeuren. Toen was al heel duidelijk dat hij er geen klote van kan.
 
Vak104
 
1
27 januari 2023 om 08:12
Hè jammer, dit geeft ze nieuw elan…. Kan geen verrassing zijn, deze zakdoekjes en spandoeken kent schreuder nog wel van Twente. Ook met pek en veren eruit gezet, dat hij niet gewoon inziet zelf dat hij er echt niks van kan.
 
DeEchteAjacied
 
1
27 januari 2023 om 08:28
Eindelijk. Ik zal 26 januari 2023 niet gauw meer vergeten. Maar laten we niet vergeten dat het niet alleen Schreuder is die faliekant heeft gefaald. Hamstra, Huntelaar en vooral v/d Sar. De grote vraag die nu opkomt is: hoe nu verder? Wie wordt de nieuwe trainer? Een TD, waar blijft die? Als deze allebei niet komen dan blijven we aanmodderen. En om niet te vergeten de selectie. Een rechtsback, een linker centrale verdediger & een voetballende, verdedigende middenvelder zijn een absolute must, echt no brainers. Nu voor een half jaar een interim-trainer het voor het zeggen laten hebben zal ook niets doen. Iemand halen met een visie, een plan, dat moet prioriteit zijn. Maar wie? Uit welk vaatje moeten we tappen?
 
GLENNN
 
1
27 januari 2023 om 09:21
Prima besluit van Ajax. Ik zou alleen nog even kijken naar de directie ook. Ja, Schreuder is absoluut de main man, maar volgens mij kan er ook vrij kritisch gekeken worden naar het functioneren van Van der Sar, Huntelaar en Hamstra... Ben heel blij dat Schreuder weg is. Hopelijk krijgen we nu (tijdelijk) iemand voor de ploeg die de spelers op de juiste plek zet. Gewoon Bergwijn OF Tadic op links. Gewoon Wijndal op linksback. Gewoon Alvarez op het middenveld. Al die onzin...
 
 
0
27 januari 2023 om 10:37
Het beleid is hier de grote schuldige die hebben Schreuder aangesteld. Bij Club Brugge was de spelersgroep ook al niet enthousiast. Geld binnen harken om vervolgens brandhout te kopen is zonde. De gevolgen waren voorspelbaar lijkt me.
 
 
0
27 januari 2023 om 11:25
Zo, genoeg leedvermaak om Ajax dit seizoen. Helaas, anti-Ajacieden, maar de jacht op de eerste plek is geopend! Tweede plek is absoluut een vereiste (wat gewoon kan en moet), maar Ajax gaat voor het allerhoogste. Nu even met Heitinga (helaas), maar die zet alsnog wel de juiste poppetjes op de juiste plek.