Ajax stoomt door en heeft goede papieren voor kandidaat-opvolger Antony
Maandag, 11 juli 2022 om 13:44

Ajax wil Francisco Conceição deze zomer nog losweken bij FC Porto. Volgens De Telegraaf hebben de Amsterdammers 'goede hoop' dat de negentienjarige buitenspeler, die al sprak met trainer Alfred Schreuder, verleid kan worden tot een overstap. Conceiçao kan voor een gelimiteerde transfersom van vijf miljoen euro vertrekken uit Portugal en moet worden klaargestoomd voor het op termijn onvermijdelijke vertrek van Antony.

Vanuit Amsterdam klinken de geluiden dat de concrete interesse in Conceição niet betekent een vertrek van Antony aanstaande is. Ajax heeft een prijskaartje van tachtig miljoen euro om de nek van zijn oogappel gehangen en is niet van plan concessies te doen. Het laatste bod van belangrijkste gegadigde Manchester United bedraagt volgens The Times zestig miljoen, waardoor er nog een gat van twintig miljoen tussen vraag en aanbod bestaat. Conceiçao moet in de schaduw van de eveneens Portugees sprekende Antony rijpen voor het onafwendbare moment dat deze Ajax wel achter zich laat.

Conceição, een linksbenige rechtsbuiten met precies vijftig duels in de hoofdmacht van Porto, zou op zijn beurt welwillend tegenover een verhuizing naar Amsterdam staan. De zoon van oud-prof en huidig trainer van Porto Sergio Conceição kan de derde zomeraanwinst worden van technisch duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar: Steven Bergwijn kwam voor iets meer dan dertig miljoen euro over van Tottenham Hotspur, terwijl de komst van Owen Wijndal deze week naar alle waarschijnlijkheid af wordt gerond. Verwacht wordt dat Nicolás Tagliafico nog vertrekt; ook aan Lisandro Martínez wordt nog nadrukkelijk getrokken vanuit Engeland.

Manchester United zou volgens The Times 125 miljoen euro op tafel moeten leggen voor een zogeheten packagedeal, bestaande uit Martínez en Antony. De club van trainer Erik ten Hag gaat echter vooralsnog niet verder dan 110 miljoen euro. Ajax wil het duo graag nog een seizoen behouden en heeft dan ook geen haast met de verkoop. Zelf steggelt de regerend landskampioen nog met de transfersom voor beoogde spits Brian Brobbey, die óók op het lijstje van Ten Hag zou staan. Zijn werkgever RB Leipzig verlangt volgens De Telegraaf 25 miljoen euro, 10 miljoen meer dan het meest recente bod van Ajax.

Meer nieuws
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
0
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
25
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
10
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
2
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Premier League: Aston Villa - Chelsea
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (123)

 
Seenter
 
54
11 juli 2022 om 06:59
5 miljoen lijkt me erg sterk, maar dit zou een hele goede toekomstige vervanger zijn van Anthony.
 
jonkero
 
54
11 juli 2022 om 07:03
Ken hem niet maar voor 5 miljoen kan je niet misgaan. Ben wel benieuwd voor welke positie Bergwijn precies gehaald is..
 
KokkieAFCA0341
 
37
11 juli 2022 om 07:24
@jonkero, zolang er nog geen spits is verwacht ik een aanval van Bergwijn, Tadic, Antony.. Als Brobbey komt of een andere denk ik dat het Bergwijn, Brobbey/andere spits, Antony gaat worden met Tadic op 10
 
jonkero
 
29
11 juli 2022 om 07:35
En dan hebben we mo ook nog. Genoeg opties voor komend seizoen in ieder geval, hopelijk komt er verdedigend nog wat bij (mocht Martinez weggaan, en voor rechtsback zou ook wel versterking mogen komen)
 
Trobiii
 
17
11 juli 2022 om 07:46
Ik verwacht ook een voorhoede met Tadic, Bergwijn, Ihatarren en dat er veel positie wisselingen zijn tussen Tadic en Bergwijn. Klaassen op 10 die de gaten vult die Bergwijn laat liggen. Daarachter heb je Berghuis en Taylor die de voorhoede aan het werk kunnen zetten! Ik zou wel een “plan B” spits halen.. misschien Weghorst?!
 
KokkieAFCA0341
 
22
11 juli 2022 om 07:51
@Trobiii, Weghorst is vorige week gepresenteerd bij Besiktas dus die kans is verkeken
 
wizzle_shizzle
 
25
11 juli 2022 om 07:55
Misschien wel Suarez? Ondanks zijn leeftijd zal hij nog veel kunnen toevoegen!
 
KokkieAFCA0341
 
17
11 juli 2022 om 07:59
Voor de naam is het mooi maar zou er zelf niet aan beginnen, met Tadic en Suarez mis je wel erg veel snelheid en diepgang, helmaal als een Antony of Bergwijn niet mee kunnen spelen
 
SuperFlurps
 
9
11 juli 2022 om 08:47
En waarom zou Antony of Bergwijn niet kunnen spelen op dit moment? 1 snelle aanvaller is genoeg, kijk maar naar de succesvolle CL-campagne van een paar jaar geleden
 
PatjeK
 
8
11 juli 2022 om 11:30
Hij zegt toch ook niet ‘op dit moment’? Maar het zou in de toekomst kunnen zijn dat een van de twee of beide geblesseerd/geschorst is/zijn? Ik noem maar even wat. En wat dat betreft begrijp ik het wel; dan lever je behoorlijk wat snelheid in.
 
MrKrillin
 
4
11 juli 2022 om 12:54
Trobbii " Tadic, Bergwijn, Ihatarr" Je mist alleen wat snelheid. Dus daarom ook erg bezig met Brobbey. Of Tadic gaat op 10. Dan krijg je Bergwijn Brobbey Ihattaren en daarachter Tadic
 
Trobiii
 
3
11 juli 2022 om 13:21
Ihattaren is niet bloedsnel als een Brobbey, Antony of Bergwijn, maar is ook niet traag. Ik denk dat op de voorgestelde wijze je aanval goed in balans is. Ik zou in ieder geval Klaassen op 10 zetten, want hij gaat met zijn loopacties en arbeid een hoop goed maken. Daarnaast gaat Tadic op 10 mogelijk ten koste van Berghuis (of Klaassen) en die deze 2 dien je in mijn opinie ook op te stellen. Brobbey is denk ik onhaalbaar als ik alle berichten mag geloven. Daarnaast heeft hij nog geen enkel seizoen een reeks wedstrijden 90 minuten gespeeld en neem je een groot risico mocht je hem aantrekken als nr. spits.
 
Ducktaildo
 
6
11 juli 2022 om 14:08
Trobiii. Wil je in Europa als Ajax iets presteren in de Champions league, dan moet je dus niet met Klaassen spelen. Kan het niveau niet aan. Leuke eredivisie speler en dat is het dan ook.
 
manodedios
 
23
11 juli 2022 om 15:07
Fascinerend wel hoeveel polemiek spelers als Klaassen en Donny van de Beek teweeg brengen. Eigenlijk geen kwade jongens, minimaal verdienstelijke statistieken en harde werkers. Maar bovengemiddeld veel mensen voelen zich geroepen om hen af te branden. Ik denk altijd, je kan niet 10 fijnbesnaarde spelertjes opstellen. Wat ik helemaal niet begrijp is dat Klaassen een gebrek aan techniek verweten wordt. In mijn ogen heeft hij het één keer raken tot kunst verheven en versneld hij daarmee het spel vaak. Dat is een combinatie van inzicht, positionering en techniek. Dat je hem nooit een gevoelige trekstoot of indraaiende voorzet op maat ziet geven a la Ziyech betekent niet dat hij geen niveau haalt of niks toevoegt in mijn ogen. Dat veel trainers hem veel speeltijd geven geeft aan dat ze de toegevoegde waarde zien. Van mij hoeft hij niet altijd in de basis, maar om op basis van wat de wedstrijd vraagt af te kunnen wisselen met een type als Berghuis, geeft je wel veel opties. Ik ben in elk geval blij dat hij terugkwam, ook voor CL wedstrijden. Donny vond ik iets beter, hoop dat die ook ‘te vroeg’ terugkomt en Klaassen over een jaar of twee weer opvolgt.
 
KokkieAFCA0341
 
44
11 juli 2022 om 07:04
@Seenter, in de tekst staat dat het zijn afkoopsom contractueel is dus dan is het 5 miljoen als die info klopt
 
Trobiii
 
19
11 juli 2022 om 07:43
Ik ken de speler persoonlijk niet, maar de vervanger hebben we al in de naam Ihatarren. Deze jongen mag dan gaan concurreren met Mo
 
Woezel
 
23
11 juli 2022 om 07:52
Ihatarren zie ik liever op 10 persoonlijk. Ook zie ik hem nog geen 50 wedstrijden in een seizoen spelen.
 
HakimZiyach22
 
15
11 juli 2022 om 07:57
Ihattaren is Ziyech 2.0. Aangezien er in de jeugd geen pure rechtsbuiten is, kunnen we ook een type met snelheid goed gebruiken. Ik denk dat Conceicao dichterbij Antony komt qua profiel dan Ihattaren, anders is ie overbodig.
 
manodedios
 
5
11 juli 2022 om 15:42
Ik heb hoge verwachtingen van Ihattaren. Maar laten we niet vergeten dat hij zes maanden geleden nog veel te dik was en sinds een jaar geen 90 minuten op niveau heeft gespeeld. Realistisch gezien speelt hij komend seizoen op zijn best een reserverol. Als hij meer aankan is dat meegenomen, maar je kan er als TD niet op rekenen dat hij dit jaar 50 wedstrijden de kar gaat trekken. Een rol als backup voor Antony zou het ideaal zijn, mocht die vertrekken dan moet je nog een topper hebben met wie Mo het samen kan doen lijkt mij. Weet niet hoe geschikt Bergwijn is voor op rechts, maar lijkt me terecht dat Ajax zich oriënteert op een alternatief.
 
HenkieKoffie
 
9
11 juli 2022 om 08:29
Idd voor 5 miljoen met je hem gelijk ophalen.
 
michael90
 
4
11 juli 2022 om 13:00
Inderdaad heel raar, gezien het beleid van Porto normaal gesproken altijd heel goed is. Deze speler laten gaan voor 5 miljoen is dat totaal niet, omdat het best een groot talent is.
 
manodedios
 
2
11 juli 2022 om 15:46
Als het een clausule betreft is dat niet zo vreemd. Maar hij heeft afgelopen seizoen 25x mee mogen doen, dus je kunt er vanuit gaan dat Porto hem ook nog een mooie aanbieding gaat doen.
 
Ajax4xCL
 
1
11 juli 2022 om 18:12
We kochten ooit Sanchez voor 5 miljoen en we weten allemaal hoe het uitpakte. Ook Cassiera koste 5 miljoen maar flopte. 5 miljoen is een bedrag dat het heel goed of slecht kan uitpakken. Maar 50 wedstrijden voor Porto is aardig verdienstelijk op die leeftijd.
 
HakimZiyach22
 
62
11 juli 2022 om 06:59
Een Portugees is sowieso meteen ja. Wat een prachtige voetballers lopen daar rond zeg. Een clausule van 5 miljoen met 1 jaar contract, dit kan in de categorie 'absoluut buitenkansje'. Zoon van de trainer ook nog eens, wel interessant dat zijn zoon weg wil. Zal wel met het bestuur te maken hebben, denk niet dat zijn vader hem weg wilt hebben. Hopelijk is hij minimaal net zo goed als Dani, en iets minder een ladykiller. Laat maar komen H2, lekker bezig.
 
Vesta
 
112
11 juli 2022 om 07:04
Bruma maar oppikken dan?
 
HakimZiyach22
 
89
11 juli 2022 om 07:06
Nee, die is te goed helaas.
 
GluubsterTJ
 
40
11 juli 2022 om 07:17
Joao Texeira dan maar?
 
HakimZiyach22
 
60
11 juli 2022 om 07:20
Die is nog beter. Helaas.
 
KokkieAFCA0341
 
6
11 juli 2022 om 07:26
Texeira zou wel echt een top aankoop zijn voor ons, ik hoop echt dat ze hem nog binnen kunnen halen.. Niet vaak zo'n speler gezien in de eredivisie
 
fcknudde
 
1
11 juli 2022 om 23:01
Hij moet het zelf ook maar willen hè..
 
NJfromVOL
 
8
11 juli 2022 om 07:54
Dat is een hoop speculatie ...
 
London Calling
 
0
11 juli 2022 om 14:49
Ik zie dit, als het klopt, meer als een relatief goekope gok waarvan Ajax er ook jaarlijks 1 of 2 haalt (vergelijkbaar met spelers als Pierie, Schuurs, Ihattaren, Scherpen). Wordt het iets dan heb je goedkoop een leuke speler, wordt het niets kost het ook niet veel en vang je meestal ook nog wel een deel van de investering terug. En als het klopt vraag ik me ook af hoe ze Ihattaren zien, hij lijkt me, zo lang Antony er nog is, de backup voor die positie. Ik ga er van uit dat ze een vervanger gaan halen voor Antony als hij deze zomer al vertrekt. Om dan nu al een back-up voor de backup toe te voegen aan de selectie lijkt wat vroeg.
 
 
86
11 juli 2022 om 07:00
80 miljoen voor Antony!? Koekoek. Het is een goede speler, en omdat hij van Ajax komt kan je veel meer vangen dan bijvoorbeeld Feyenoord voor Sinisterra, maar 80 miljoen? Ik vind het veel te veel.
 
humbartoten
 
273
11 juli 2022 om 07:03
Er zijn dus nog steeds mensen die het niet willen of kunnen snappen. Ajax wil Anthony absoluut niet kwijt en daarom is de vraagprijs zo bizar hoog.
 
Hippestrijder
 
20
11 juli 2022 om 07:16
De vraagprijs zou bizar hoog zijn als niemand dat sws zou willen betalen maar utd zit er dichtbij dus de prijs is gewoon terecht.
 
PaulR_1982
 
30
11 juli 2022 om 08:45
Ik vind een gat van 20 miljoen niet heel dichtbij de prijs zitten. Er zijn dagen dat ik zo'n bedrag niet op mijn rekening heb staan namelijk.
 
Pango
 
11
11 juli 2022 om 09:18
@paul: In percentages rekenen is in dit soort gevallen wat handiger 25% onder de vraagprijs komt redelijk in de buurt. Het is goed dat ze dit vragen, met 3 basisspelers die vertrokken zijn is het enkel de jackpot voor overige basisspelers. Dat het bedrag extreem is klopt, maargoed, stel Antony speelt een sterk WK dan stijgt zijn waarde nog meer. Daarnaast vragen Engelse clubs ook vaak de hoofdprijs (zie Bergwijn). Waarom zou je dat zelf dan niet doen?
 
manodedios
 
7
11 juli 2022 om 14:14
Eens. Een onrealistische vraagprijs (daar zal iedereen het over eens zijn), is een indirecte manier om te zeggen: ‘niet te koop, kom later nog eens terug’. Als dan een gek 75 biedt kun je het altijd heroverwegen. Maar Ajax is kennelijk in een positie om 60 te weigeren voor een van zijn meest gevaarlijke spelers, en dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken, dus hulde.
 
Itachi010
 
1
11 juli 2022 om 15:33
Hahah oh dus 30 miljoen is volgens jou de hoofdprijs voor bergwijn en 80 mil voor Anthony.. je bent zeker voor Ajax
 
manodedios
 
2
11 juli 2022 om 16:55
Kijk je hebt basisspelers en wisselspelers.
 
Bart0544
 
58
11 juli 2022 om 07:03
Ajax wil hem niet kwijt, dus alleen als er een astronomisch bedrag op tafel komt (80 mln), wil men erover nadenken. Logische gang van zaken toch?
 
jonkero
 
15
11 juli 2022 om 07:05
Knotsgekke prijs idd maar vind dit wel slim onderhandelen: je hoeft hem niet kwijt dit seizoen dus kan je de prijs hoog houden plus je weet dat Man United wanhopig gaat worden komende weken..
 
 
74
11 juli 2022 om 07:15
Sjoerd, Antony heeft nog een aantal jaren contract bij Ajax + heeft indruk gemaakt in de CL en op de OS + is een speler van de Gele Kanaries. ?? Wellicht snap je het nu...geen dank.
 
FGLJN
 
17
11 juli 2022 om 07:17
Welkom in 2022.. 80 is misschien alsnog wel wat teveel, maar het scheelt niet veel; hij is heel vaak de beste speler geweest bij een ploeg die goed in de CL heeft gepresteerd, hij heeft op de OS heel goed gespeeld, hij scoort erg makkelijk, hij is een aanvaller met unieke kwaliteiten, hij is huidig internationaal van Brazilie (en bijna zelfs basis daar, het is dat Raphinha wel iets vaker speelt), hij is nog behoorlijk jong (hij zal zeker nog beter worden, en heeft nog veel doorverkoopwaarde), en de gemiddelde prijzen voor zulke spelers stijgen ook gewoon elk jaar (je kan de prijzen gewoon echt niet vergelijken met bv 10 jaar geleden). Verder hoeft Ajax niet te verkopen. Allemaal redenen waarom 80 helemaal niet zo gek is.
 
Lee112
 
31
11 juli 2022 om 07:17
Ze hoeven niet te verkopen, langdurig contract, Braziliaans international. Zeer sterk in de cl. Zeer technisch en snel, zeer goeie voorzet met links en een dienende winger. Dus rekening houdend met het feit dat hij niet weg moet vraagt Ajax 80. Als united zo gek is dan hun zaak.
 
HakimZiyach22
 
20
11 juli 2022 om 07:18
De uitverkoop is voorbij na Haller zijn transfer. Enkel bankzitters en tribuneklanten zijn voor marktconforme bedragen op te halen. Martinez schijnt nu ook 60 miljoen te kosten, zou ik prachtig vinden als het waar is. Een zak geld gaat je geen goals of clean sheets bezorgen.
 
Jows
 
17
11 juli 2022 om 07:25
Vraag en aanbod. Als een Portugese club dit soort spelers verkoopt aan een Premier League club, wordt hij ook steevast voor veel te veel geld verkocht/gekocht. Neem een Núñez. Die is ook geen 100 miljoen waard. Maar... Hij heeft afgelopen seizoen een goed seizoen gedraaid, z'n goaltjes meegepikt in de CL en hij is jong, dus ja.... Dat vinden clubs interessant. En zeker in de PL zijn dit soort bedragen peanuts. Voor een simpele/eenvoudige verdediger betalen ze al 40 miljoen. Dus goed dat Ajax z'n poot stijf houdt. Antony heeft vorig seizoen menig verdediger gek gedraaid. De nodige assists op zijn naam gezet in de CL en ook de nodige goaltjes meegepikt.
 
vtotheb
 
18
11 juli 2022 om 07:33
Omdat hij van Ajax komt heeft hij ook een heel ander niveau. Plus, schud die mentaliteit van klein en zielig eens af en trek je als Feyenoord of andere Eredivisieclubs (en hun supporters als jij) eens op aan Ajax ipv naar beneden praten. Dat lukt je toch alleen maar binnen Nederland want in het buitenland hebben de het volle respect als Europese subtop en enige Nederlandse club die mee doet allang terug.
 
RicottoFC
 
12
11 juli 2022 om 07:39
@ vtotheb... wat heeft de.prijs met respect in het buitenland te maken als ik vragen mag? Hoezo zou feynoord dat niet kunnen hebben na het behalen van een Europese finale?
 
NAITBEST
 
6
11 juli 2022 om 07:44
Anthony heeft het niveau Tadic van 10 jaar geleden. Niet genoeg voor de absolute top maar voor Manchester prima aankoop.
 
MillianKbappe
 
26
11 juli 2022 om 07:43
Naast Ajax veel hoger staat aangeschreven dan Feyenoord in Europa is Anthony ook wel een klasse beter dan Sinistera! Als Anthony nog maar een contract had voor 2 naar was het verhaal ook anders geweest, maar een braziliaans toptalent, die presteerd in de CL en in het nationale team met een contract van 5 jaar.
 
zeK01
 
10
11 juli 2022 om 08:11
Onzin. Volgens verschillende statistische sites was Sinistera de beste van de Eredivisie het afgelopen seizoen.
 
FR-010
 
11
11 juli 2022 om 08:17
Een klasse beter? Sinisterra heeft betere rendement dan Antony. Ik vind dat ze ongeveer gelijk aan elkaar zijn.
 
 
17
11 juli 2022 om 09:01
+ Sinisterra speelde natuurlijk in de ECL. Kan Antony niet zeggen met slechts de CL.
 
 
5
11 juli 2022 om 11:23
Wat een onzin. Sinisterra heeft veel betere statistieken in onze competitie.
 
PauloDybala
 
8
11 juli 2022 om 13:22
Dat betekent niet per se dat hij beter is... Als je 'het mannetje' in de aanval bent en de aanvallen voornamelijk van jou moeten komen voorin dan behaal je makkelijker betere statistieken. Een goed voorbeeld hiervan is Berghuis, bij Feyenoord jaren lang zeer goede cijfers en bij Ajax niet eens zeker van een basisplaats, en als hij wel speelt ook niet dat soort cijfers. Het is gewoon lastiger om bij Ajax dezelfde statistieken te behalen.
 
Soccerfan_1
 
7
11 juli 2022 om 09:18
Ajax wil hem niet verkopen. Wanneer gaat dat nou eens doordringen tot bepaalde mensen die roepen dat hij dat niet waard is.
 
skes14
 
1
11 juli 2022 om 09:30
Kijk Sinjoor, dit is nou hetzelfde geval als met Pedersen die jij niet wil verkopen, maar dan met hogere bedragen. Je wil hem niet verkopen, dus je noemt een bedrag die ver boven de waarde van de speler ligt. Is er dan een club gek genoeg om het te betalen, prima. Anders blijft ie lekker.
 
Futures
 
2
11 juli 2022 om 09:54
Jij hoeft hem niet te kopen toch? Wat is het probleem? Als een club dat wil bieden dan is dat mooi meegenomen.
 
naalvies
 
6
11 juli 2022 om 10:18
Zo werkt dat nou eenmaal Sjoerd, Ajax staat Europees hoger aangeschreven dan Feyenoord en Antony heeft zich in de Champions league bewezen plus is Braziliaans international.
 
janter
 
3
11 juli 2022 om 10:40
En ja dat is ie ongeveer wel waard. 1 van de meest talentvolle vleugelspelers van de wereld. Ultra jong nog en nu al zo belangrijk voor Ajax en in de CL. Ze betalen maar!
 
DieHalveMalle
 
3
11 juli 2022 om 12:26
Verschil is wel. Anthony laat al 2 seizoenen zien dat het stabiel is met groeipotentie. Sinisterra net dit seizoen alleen. 80 miljoen is wel veel ja. Maar niet volledig onrealistisch op deze markt.
 
mvbfan
 
3
11 juli 2022 om 14:13
Niet omdat hij van Ajax komt. Zo werkt de markt niet, omdat hij gewoon beter is. Basisspeler Brazilië, op zo’n jonge leeftijd, supersnel, heeft zich geprofileerd in de CL. Ok Sinisterra heeft de kans niet gehad om zich te profileren in de CL, maar dat is omdat Ajax laatste jaren de enige Nederlandse club was die CL heeft gespeeld. Dat is omdat de club oa Feyenoord heeft afgetroefd. Zowel in onderlinge duels als op de ranglijst. Dus het heeft niets met de naam Ajax te maken, maar omdat de club gewoon beter is. Beter beleid waardoor het beter met de club gaat, waardoor spelers als Antony een veel hogere kans maken om aangetrokken te worden.
 
erodinho
 
0
11 juli 2022 om 19:41
Maar op gegeven moment moet je hem verkopen. Elke transfer dat hij maakt komt wel geld in het laadje. Stel je voor dat Frenkie en De Ligt weer voor een megabedrag transfereren. Dan komt er zo weer tientallen miljoentjes binnen. Voor Ajax is het goed, en uiteindelijk ook voor de spelers, en doorstroom van talenten wordt nog eens bevorderd. Zou zonde zijn als je weer Dolberg scenario krijgt. Je kon hem op toppunt verkopen, dan moet je ja zeggen en gewoon pakken. Voor 15 miljoen vind je echt wel een talentje die minstens zo goed doet. Ajax moet meer talenten aantrekken en dan verkopen. Meer in Zuid-Amerika scouten, dit is alleen maar goed voor Ajax, de Nederlandse competitie en vooral CL-voetbal.
 
PSVchelseaboy
 
17
11 juli 2022 om 07:00
Hmmmmmm ken deze speler niet, 5 miljoen is niet veel. Gokje waard zou je zeggen miauw.
 
kenno
 
7
11 juli 2022 om 07:10
Hebben wij op rechtsbuiten niet Ihattaren? Benieuwd wat Schreuder daar mee wil doen.
 
Pieterpost
 
11
11 juli 2022 om 07:10
Hopelijk is deze kerel wat sympathieker dan Antony. Sowieso wint Ajax wel aan sympathie bij mij met Bergwijn en in mindere mate ihattaren.
 
MrKrillin
 
4
11 juli 2022 om 13:01
Pieterpost Als Brobbey net lukt, dan schakelen wij door naar Malen. Dan wordt het helemaal genieten voor jou met aanval Bergwijn Malen Ihattaren. Ik denk dat H2 nog meer sympathie bij jou kan opwekken, door ook vol te gaan voor Strootman, Willems en Brenet
 
Effenberg1
 
8
11 juli 2022 om 07:14
Pik Vertessen maar op bij psv. Die jongen is snel creatief en zeer doelgericht. Als hij in het veld komt gebeurd er altijd iets. Was afgelopen jaar tegen Ajax ook levensgevaarlijk en scoorde ook nog. Als die de juiste begeleiding krijgt en een beetje vertrouwen…
 
 
22
11 juli 2022 om 07:16
Niet goed genoeg voor Ajax. Ajax heeft de lat nou eenmaal hoger. ??
 
Lee112
 
39
11 juli 2022 om 07:19
Totaal geen Ajax speler heeft ruimte nodig voor acties.
 
hansje1969
 
4
11 juli 2022 om 07:34
Lee112 En daar sla je de plank dus erg mis mee. Je hebt verschillende type spelers nodig in je selectie. Of vind jij een plan B niet nodig?
 
ninjakai
 
2
11 juli 2022 om 08:15
Hansje, je hebt inderdaad verschillende types nodig. Echter heeft Ajax niets aan een speler die wlleen goed is met ruimte.kijk daramy, we zijn ju al een heel seizien bezig om die technisch verder te helpen zodat hij op met weing ruimte iets toevoegd. Gaat bij vertessrn net zo lang, zo niet langer duren. Want bij Daramy kon ik nog iets van overzicht ontdekken in de weinige minuten en nog spaaezamere hoe acties die hij had.
 
Lee112
 
6
11 juli 2022 om 09:48
Heeft niks met plan B te maken. Is geen Ajax speler of niveau. Blind paard die vent. Dan kan je net zo goed een eigen jeugdspeler de kans geven of daramy meer speelminuten. Laatstgenoemde haalt het tot dusver ook niet. De enige PSV speler op rechts die wat zal toevoegen is Madueke, maar of hij beter is dan Mo daar heb ik mn twijfels over. Wel sneller.
 
hansje1969
 
1
11 juli 2022 om 17:14
Kik heb het over het type speler. Niet persé over Vertesse. We hadden vorig jaar een aanval (op Antony na) die zo traag is als….een berg op. Een counter bij Ajax duurde gemiddeld 3 minuten en 55 seconden zeg maar. Je hebt ook snelheid nodig. En met één snelle jongen red je dat niet. Vandaar dat het tegen Ajax voor veel ploegen zo makkelijk was om weer te reorganiseren. Met Bergwijn snelheid er bij. Maar vrees dat Antony wel zal vertrekken. Daramy een complete black-out-out van Overmars. Paniek aankoop? Die jongen kan er helemaal niets van
 
RicottoFC
 
7
11 juli 2022 om 07:42
Lijk me niet dat psv (mocht het überhaupt ooit een optie zijn). Hem verkoopt een ajax. Ben verder niet heel kapot van vertessen.
 
psv-ajax
 
4
11 juli 2022 om 09:31
Jawel hoor, voor 80 miljoen!!
 
herlev
 
4
11 juli 2022 om 08:10
We hebben afgelopen tijd al meerdere personen die negatief in het nieuws zijn gekomen door 'misdragingen' buiten het veld, en dan wil jij er nu nog een in onze maag splitsen?
 
MrKrillin
 
0
11 juli 2022 om 13:03
Effenberg Doe maar niet! Ik weet niet welke wedstrijden jij gezien hebt, maar je kan weghalen creatief en zeer doelgericht. Hij is alleen snel.
 
London Calling
 
1
11 juli 2022 om 14:58
@effenberg1 Ik weet niet of dit een cynische opmerking is of niet (soms lastig in te schatten). Ik vind Vertessen best een leuke voetballer eigenlijk. Is natuurlijk niet de nieuwe messi en ook niet het niveau daar onder. Hij doet me een beetje denken aan Rommedahl door zijn spel maar ook qua niveau. Natuurlijk geen wereld top, maar als hij toch gewoon is zo'n carriere kan hebben en een vergelijkbare carriere is best mogelijk voor die jongen. Zijn snelheid is gewoon een wapen waar veel clubs iets aan hebben (dat creatieve heb ik in de wedstrijden die ik heb gekeken niet gezien). Ten opzichte van de Messi-Ronaldo meetlat is dat niet veel, maar ten opzichte van de meeste spelers die in Nederland doorbreken, ook bij de topclubs, is dat toch prima.
 
OS1908
 
10
11 juli 2022 om 07:39
Voor 5 miljoen kan Feyenoord ook wel proberen om hem los te weken. Kans op speeltijd is dan sowieso groter. Heb hem één keer zien spelen en het zag er allemaal mooi en sierlijk uit. Als het voor Ajax lukt, dan zal het een goede aankoop zijn
 
 
15
11 juli 2022 om 08:03
Kan, maar Ajax is sowieso in Europa nog meer een etalage dan Feyenoord of PSV en Ajax speelt CL. Ook niet geheel onbelangrijk.
 
Sander125
 
2
11 juli 2022 om 07:59
Bergwijn is uiteraard de opvolger van Antony.
 
Yoda
 
1
11 juli 2022 om 08:13
En Ihattaren weer van Bergwijn.
 
DiQuano
 
9
11 juli 2022 om 10:43
Sander125. Veel mensen zijn vergeten dat Berwijn in de winterstop moest komen voor Neres als extra buitenspeler. Niet als vervanger van Antony of Haller
 
Yoda
 
3
11 juli 2022 om 08:07
Wat een tegenvaller voor Ihattaren, als deze jongen wordt gehaald als opvolger van Anthony.
 
ninjakai
 
11
11 juli 2022 om 08:20
denk juist niet. Verwacht dan dat Mo echt op de tien positie terecht komt. Met nog een jaar Tadic als voorbeeld. Ik verwacht namelijk niet dat mo itt Ziyech omgeturnd kan worden in een km vreten. Dan is Tadic een beter voorbeeld. Minder explosief en snel, maar slimmer spelen, minder balverlies waardoor je minder achter je eigen balverlies vliegt.
 
Soccerfan_1
 
9
11 juli 2022 om 09:21
Want Ajax mag maar 1 speler hebben als rechtsbuiten en verder niemand. Hoezo tegenvaller. Mo kan op 10 spelen.
 
Yoda
 
1
11 juli 2022 om 09:50
Ze mogen er van mij wel 10 hebben. Ik zie Mo als rechter aanvaller opgesteld worden in zijn wedstrijden voor Ajax en zie ook dat er evt een speler wordt gehaald voor die positie als Anthony vertrekt. Gaat Mo Anthony niet opvolgen denk je?
 
Soccerfan_1
 
1
11 juli 2022 om 11:07
Mo zal de kans krijgen idd voor die positie maar mag ook concurrentie krijgen. Hij krijgt geen vrijbrief. Deze jongen van Porto is ook nog jong en zal echt niet meteen voor de basis gehaald worden. Maar eerst maar eens zien wat er uberhaupt waar is van dit bericht. De laatste weken verschijnen er continu onzin verhalen op de markt. Bovendien wil Ajax Antony nog steeds niet kwijt en ik zie geen club die prijs betalen die Ajax daarom terecht vraagt. Dus voorlopig staat Mo gelukkig nog achter Antony.
 
Yoda
 
0
11 juli 2022 om 17:49
We zullen het gaan zien idd.
 
London Calling
 
1
11 juli 2022 om 15:04
Dan is het aan hem om te laten zien dat hij beter is toch. Als Ihattaren zijn belofte (m.b.t. zijn talent) in lost speelt hij echt wel en dan vinden ze wel een postitie voor hem. Of, als hij echt zo goed is als wat er over hem werd geschreven toen hij net kwam kijken, dan speelt hij waar hij het best tot zijn recht komt en dan zoeken ze voor de overige spelers wel een positie.
 
Toto squilacci
 
2
11 juli 2022 om 09:10
Sjoerd hij is echt zo duur hater neem een nog bakkie koffie volgens mij ben je nog niet wakker. De zoon van mooie voetballer kan ook op 10 en links. Op tien kan mo ook soms op rechts spelen. Schreuder heeft spelers die op meerdere posities kunnen spelen ervaring hebben en kan vele opstellingen spelen. Geen enkel team is Nederland heeft dat. Sjoerd CL moet je verdienen om te spelen via de competitie of vooronde dat kan je nu weer doen of weer de boot missen maar dan zou ik niks zeggen en nederig zijn. Als je ook interlands van Brazilië zou kijken dan zou je het snappen maar dan slaap je waarschijnlijk al. Haha
 
NUFC_U2
 
8
11 juli 2022 om 09:19
Waarom zou deze gozer van de bank van Porto naar de bank van Ajax gaan? Wellicht wordt Ajax gebruikt voor een nieuw contract, zeker als zijn vader daar nog trainer is. Verder roepen velen hier dat Ihattaren dan naar de achtergrond verdwijnt, maar ik zie Ihattaren meer als een nummer 10, die ook op 7 kan (maar daarvoor mist hij eigenlijk snelheid).
 
MrKrillin
 
4
11 juli 2022 om 13:07
Nufc "waarom zou deze gozer van de bank van Porto naar de bank van Ajax gaan?" Genoeg redenen hoor! Misschien wil hij dagelijks naar de Walen of na stappen broodje shoarma halen bij Mesut. Of voetbaltechnisch wil meer aanvallend voetbal, op zijn eigen benen staan (ipv verwijt zoon van), avontuur, meer salaris?, meer kansen, etc.
 
patrickAA
 
0
11 juli 2022 om 09:24
Ik snap dat onze oude trainer Erik, voor hem bekende spelers waarvan hij weet dat ze het gaan redden en hem kunnen helpen zijn systeem te implementeren bij United.Maar om alleen maar spelers bij ons proberen weg te kopen, daardoor bekruipt bij mij het gevoel, dat hij niet echt naar andere internationale spelers gekeken heeft.Terwijl Erik toch al langer wist dat hijzelf bij United zou gaan tekenen. Kan best wel eens problematisch worden als het niet loopt of er wedstrijden verloren worden in de eerste weken.Dat de United aanhang of de Engelse spelers gaan morren, over het AJAX clubje wat binnen de United selectie gevormd is.Het ga je goed Erik en ik wens je het beste bij United....maar staar je niet alleen blind op onze AJAX spelers en kijk ook naar spelers van andere teams uit d wereld.
 
Soccerfan_1
 
3
11 juli 2022 om 11:03
Dit artikel gaat over een speler van Porto en jij begint over Man Utd en Ten Hag. Logisch
 
MrKrillin
 
0
11 juli 2022 om 13:07
Soccerfan Antony wordt ook genoemd in het artikl
 
London Calling
 
0
11 juli 2022 om 15:21
Voorlopig heeft hij nog niemand bij Ajax gehaald. Hij kijkt ook internationaal rond, alleen is er voor die spelers in Nederland veel minder aandacht. Ze waren bezig met die spits van Benfica, met de Jong, en als die niet komt zouden ze Paredes, Tielemans en Neves op het oog hebben, Eriksen zou al rond zijn met united en Dybala zou ook een aanbod van United hebben onvangen (en dan ben ik inmiddels een hele rits rumours vergeten). Als je Ajax even weg denkt, hoe veel jonge Argentijnse en Braziliaanse internationals, of spelers van dat niveau, zijn er dan beschikbaar en haalbaar op het moment. Ook niet zo veel, en ze zouden niet eens de eerste club zijn deze zomer die 2 spelers van Ajax haalt want Bayern ging ze voor.
 
Partyboooi
 
2
11 juli 2022 om 10:00
ZIjn vader is coach bij zijn club, waarom zou die jongen dan weggaan? Lijkt me heel sterk...maar wie weet. Z'n pa was wel een goeie!
 
Repelsteel76
 
1
11 juli 2022 om 12:37
Je wilt als speler straks niet het stempel krijgen dat je speelt omdat je vader trainer is. Heel goed om onder vaders vleugels weg te gaan Dan zou ajax een prima stap zijn
 
Toto squilacci
 
5
11 juli 2022 om 10:02
Haha voor vijf miljoen kan Feyenoord ook happen? Hij komt alleen voor CL. Dat speelt hij daar ook en ja hij zit soms op de bank Omdat de concurrentie hoog is maar hij kan echt ballen. Dat wil zeggen hij word niet voorgetrokken zoals schoonzoon van bomnel bij van marwijk. Zijn plafond is top Italië of Spanje. Nu is hij dat over twee jaar is hij 50. Kan ook goed Vrije trappen nemen en als hij weg mag betekend dat hij van zijn vader een stap mag maken en de wereld ontdekken hij speelt als twee jaar in het eerste. Als je dan zo jong bent dat zegt genoeg. Naam van ajax is perfect Sporting werd lichtjes over gedaan maar ajax was die wedstrijden fenomenaal en Sporting was het jaar ervoor kampioen en speelden Benfica en Porto weg. Ik hou meer van doku veel snelheid of danjuma en 45 betalen. Wij hebben toch poen en mensen hier praten soms als het van hun bank komt ofzo. Gaat om prijzen en stootkracht in de CL
 
MrKrillin
 
0
11 juli 2022 om 13:08
toto "nu is hij dat over twee jaar is hij 50. " 50??
 
hansje1969
 
0
11 juli 2022 om 14:02
Zijn statistieken zijn nog minder belovend dan die van Sana. Laat lekker gaan dit
 
manodedios
 
1
11 juli 2022 om 17:02
Het grappige is dat hij net als Bergwijn 25x gemiddeld 20 minuten binnen de lijnen kwam. Misschien omdat zijn vader coach is, maar op je 19e is dat niet slecht. Ik was voorstander van Neres en ben ook blij met Antony, die hadden idem waardeloze statistieken in hun competitie (goals/assists in elk geval). Ik vermoed dag Porto hem wel een aanbod gaat doen, zo niet laat ik me graag verrassen voor dat geld.
 
fcknudde
 
0
11 juli 2022 om 23:07
Nu hoop ik toch niet dat Ajax voor Joosten gaat voor bijv 5 miljoen…Shit nu maak ik slapende honden wakker! Tis wat de gek ervoor geeft tegenwoordig. Ik vind het los van zijn gedrag wel een vreselijk lekkere speler hoor. Echte buitenspeler die alles wel heeft gewoon iets extra’s.