Ajax verlengt samenwerking van ruim 25 jaar en geeft prioriteiten aan
Donderdag, 12 december 2019 om 16:25

Ajax geeft de samenwerking met ABN Amro een vervolg, zo meldt de Amsterdamse club donderdagmiddag via de officiële kanalen. Met de nieuwe overeenkomst blijven beide partijen tot tenminste medio 2023 aan elkaar verbonden. De bank, al ruim 25 jaar een zakenpartner van Ajax, gaat zich de komende tijd focussen op het versterken van alle vrouwenelftallen binnen de club, met speciale aandacht voor diversiteit en duurzaamheid.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, is gelukkig met het feit dat ABN AMRO ook de komende jaren betrokken is bij de regerend landskampioen. "ABN AMRO en Ajax hebben een lange historie samen", benadrukt de bestuurder. "Vanaf 2020 gaat ABN AMRO zich volledig richten op de Ajax Vrouwen. Dit past mooi bij de diversiteit binnen de club en in de sport. De ontwikkeling van het vrouwenvoetbal sluit goed aan bij onze positionering For The Future."

Daphne Koster is als manager Ajax Vrouwen ontzettend trots op ABN Amro inzake de beslissing om het vrouwenvoetbal een boost te geven. "We staan aan de vooravond van een nieuwe stap in de stormachtige ontwikkeling van het vrouwenvoetbal: steeds meer meisjes voetballen, veel vooraanstaande mondiale speelsters komen uit Nederland en de aandacht van de media neemt toe", aldus de oud-international van de Oranje Leeuwinnen. "We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN AMRO aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken."

Ajax en ABN Amro gaan de komende tijd ook intensief samenwerken om de ontwikkeling van meidenvoetbal bij amateurclubs te bevorderen. Daarnaast is de bank vanaf 2020 partner in duurzaamheid van Ajax. ABN AMRO is al ruim vijf jaar hoofdsponsor van het vrouwenvoetbal bij Ajax. De Amsterdammers verlengden het contract met hoofdsponsor Ziggo afgelopen zomer tot medio 2022. De naam van de kabelmaatschappij prijkt sinds januari 2015 op het shirt van Ajax.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
13
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
2
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (14)

 
Linkerbaan
 
9
12 december 2019 om 16:43
Ik hoop stiekem dat er nog een keer shirt komen met dese sponsor er op. Waren hele mooie shirts vond ik.
 
origineel
 
19
12 december 2019 om 17:31
Heb er nog eentje liggen met Litmanen erop. Na zo'n 25 jaar zitten de dik gedrukte ABN letters er nog steeds op. Over duurzaamheid gesproken
 
Keizer11
 
3
12 december 2019 om 17:56
Ja hier zelfde verhaal. Kwaliteit van die shirts was echt veel beter. En nog goedkoper ook. Nu betaal je 125 inclusief bedrukking die er na 5x wassen al af valt. On: mooi dat ABN binnen Ajax actief blijft. Ook goed dat ze het vrouwenvoetbal steeds aantrekkelijker willen maken ????
 
FraXz
 
0
12 december 2019 om 19:22
Ja ik ook. 26 jaar geleden gekocht en nu hangt hij aan het plafond bij mijn zoon van 10 op de kamer.
 
Musi26
 
0
12 december 2019 om 23:30
Tip, gebruik geen wasverzachter. De bedrukking blijft dan gewoon op het shirt.
 
Asthereal
 
4
12 december 2019 om 16:59
Mooi om te zien dat een commerciële partner specifiek het damesvoetbal wil steunen. Hopelijk volgen er meer, zodat het damesvoetbal op een hoger plan kan worden getild. Leeuwinnen Ftw!
 
Klene
 
0
12 december 2019 om 17:24
Ik was al bang dat ze (wederom) verlengd hadden met adidas. Mooi dat ABN-AMRO verbonden blijft aan Ajax, begint toch wel een beetje hetzelfde voor ons te worden als dat Philips is/was voor Psv. Daarbij vind ik het ook super tof dat ze volledig focussen op de vrouwentak, want die kan zeker nog wel een boost gebruiken.
 
myvision
 
5
12 december 2019 om 17:45
Ik snap je vergelijking met Psv, maar het is eigenlijk precies andersom: PSV is opgericht als sportvereniging voor Philips-medewerkers. Een bedrijf die sport aan zijn werknemers wil faciliteren, Philips was in die zin zijn tijd echt ver vooruit. PSV is echt een voorloper op veel gebieden; het was ook de eerste Nederlandse club die meedeed aan de eerste editie van het toernooi om de Coupe Europã©enne, de voorloper van de Europacup I. Ik vind het wel zonde dat Philips niet meer op de borst te vinden is.ajax daarentegen is een voetbalclub opgerciht door een vriendengroep, dat uitmondde in een bedrijf: Ajax NV, opgericht in 1998. Uiteindelijk zijn voor velen van ons de gloriejaren mid-jaren `90 en op die shirts staat ABN Amro groot waardoor je toch een positieve feeling met zo`n sponsor krijgt. Ik denk dat we op beide clubs in Nederland erg trots mogen zijn. Vooral gezien ook de gezonde financiele huishouding in vergelijking met het ordinaire aankoopbeleid van bijvoorbeeld Premier League clubs.
 
Klene
 
0
13 december 2019 om 22:05
Ik ken de historie van beide clubs uiteraard wel een beetje. PSV heet niet voor niets 'philips Sport Vereniging' ;-). Het ging bij mij meer om het gegeven dat de twee bedrijven al een lange tijd bij de club zitten (philips helemaal natuurlijk) en dat vind ik super mooi om te zien.
 
Becksss
 
4
12 december 2019 om 17:27
Net zoals Philips bij PSV hoort .. hoort ABN Amro bij Ajax.sommige clubs hadden nooit een nieuwe sponsor moeten nemen.ik snap dat de financiã£â«le afleiding te groot is..maar denk dat je met de zelfde merken ook wel een gulden middenweg kan-kon vinden.paar voorbeelden wat eigenlijk nooit weg mochten zijn : Fiorentina - Nintendo .. Arsenal - Sega .. Liverpool - Carlsberg ..Feyenoord-Goudengids
 
voetbalfreak
 
3
12 december 2019 om 18:36
Je hebt Internazionale nog als enige over, een bandenmerk. Nostalgie.
 
Solekid_manU
 
2
12 december 2019 om 18:59
Wat moet ik verstaan onder diversiteit voor het vrouwelftal? Who cares tbh. Zet gewoon de 11 beste erin