'Ajax zette bewust streep door huur van Ödegaard'
Woensdag, 11 januari 2017 om 07:00

Ajax was ervan op de hoogte dat Martin Ödegaard op huurbasis bij Real Madrid kon vertrekken, zo schrijft De Telegraaf woensdag. De aanvallende middenvelder werd de voorbije weken ook met een tijdelijke overgang naar Amsterdam in verband gebracht, maar het was uiteindelijk sc Heerenveen dat zijn komst aankondigde.

Volgens het dagblad liet Ajax de kans om Ödegaard tijdelijk aan te trekken bewust aan zich voorbij gaan. Ruim twee jaar geleden stelde Ajax alles in het werk om de tiener binnen te halen. Ondanks de inspanningen van toenmalig hoofd opleidingen Wim Jonk, die zelfs de ouders van de Noor bezocht, viel de keuze op Real Madrid.

Ödegaard heeft zijn kans gehad, zo oordeelt Ajax volgens De Telegraaf. Peter Bosz heeft bovendien genoeg middenvelders tot zijn beschikking. De tiener kwam slechts tot enkele optredens in de hoofdmacht van Real Madrid, dat welwillend stond tegenover van de plannen van Heerenveen om Ödegaard niet voor een half jaar maar anderhalf jaar te huren.

Meer nieuws
   
21:47
21:47
The Times weet welke rol Slot precies gaat krijgen binnen organisatie Liverpool
6
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
1
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
3
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
28
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (105)

 
vlugge
 
68
11 januari 2017 om 07:11
Had hij 2 jaar geleden maar de juiste keuze moeten maken. Maarja, geld verblind nou eenmaal. Elk weldenkend mens weet dat je beter in de jeugd bij Ajax kan zitten dan in de jeugd bij Real Madrid. Kijk maar in dat lijstje dat jaarlijks uitkomt met daarin de jeugdopleidingen die het meeste profspelers hebben voortgebracht.
 
EverydayChap
 
164
11 januari 2017 om 07:20
Hij is pas 18 en heeft 2 jaar jeugdopleiding Real erop zitten, speelde met wereldsterren en gaat nu 1,5 jaar bij Heereveen ballen. Zoveel meer heeft supertalent Nouri niet gedaan.
 
vlugge
 
58
11 januari 2017 om 07:24
Zeg dat over 1,5 jaar nog eens.....
 
FraXz
 
53
11 januari 2017 om 07:26
Ja hoor, alsof de jeugdopleiding van Real zoveel voorstelt. En je vergelijking met Nouri gaat mank. Die heeft niets te maken met dit verhaal. Overigens weet Nouri zich prima,maar staande te houden in de fysiek zware jupiler league.
 
 
26
11 januari 2017 om 08:17
Natuurlijk gaat het niet over Nouri. Alleen geeft everydaychap aan dat het nog maar de vraag is in hoeverre hij veel verder was geweest als hij voor Ajax gekozen had. Als vergelijk gebruikt hij het voorbeeld Nouri. In mijn ogen een zeer goed voorbeeld. Maar misschien had hij beter het voorbeeld Frenkie de Jong kunnen nemen. deze speler had misschien wel in het eerste van Willem II kunnen spelen, in plaats daarvan speelt hij voor spek en bonen in de jupiler league.
 
MaartenKros
 
26
11 januari 2017 om 09:10
Fysiek zware jupiler league? Ik vrees dat dat wel meevalt en doet de Segunda Divisiã£â³n B daar nou zo veel voor onder fysiek gezien? Het lijkt me een vrij lastige om te maken. Ik betwijfel of hij veel aan de paar minuten en trainingen die hij bij het eerste gehad heeft daar. Maargoed Jong Ajax handhaaft zich momenteel in de top van de Jupiler League, is dat zoveel minder dan spelen bij Willem 2 dan? Er stroomden in de afgelopen jaren toch best wat spelers uit de jupiler league door naar de nederlandse top en het buitenland. Ik hoop dat PSV en Ajax er veel aan gaan hebben in de nabije toekomst. Jammer dat Feyenoord er niet aan mee doet, want ik denk dat dat ook goed zou zijn voor het algehele niveau van die competitie.
 
ASwinkels
 
7
11 januari 2017 om 09:56
Wanneer Berry van Gool (directeur Willem II) iets vaker naar Streppel geluisterd had dan zou Frenkie nu in het eerste van Willem II schitteren en de stap naar Ajax met gemak over kunnen hebben slaan, zou Streppel nog trainer zijn en zou Reza of Armenteros bij ons in de spits hebben gestaan...
 
DavidVan Duin
 
13
11 januari 2017 om 10:06
Nou die 'zogenaamde' jeugdopleiding van Real Madrid stelt zeker wat voor. Qua talenten en die ze al hebben voortgebracht. Zou ik toch maar ff je mondje dichthouden vergeleken Ajax. Wat hierboven al werd genoemd Nouri is nou niet echt een stap verder. Jupiler League of 2de team van Real wekelijks spelen noet echt een groot verschil toch?!
 
PieterPrins773
 
7
11 januari 2017 om 10:09
Net zoals die andere talenten die onder die vriendelijke streppel wel tot bloei zouden komen, zivkovic en lumu. Armeteros wilde meer geld gaan verdienen in Cyprus of zo en bovendien doet Sol het ook niet zo slecht
 
CoffeeJunked
 
20
11 januari 2017 om 10:09
De jeugdopleiding van Real Madrid is een prima opleiding. Naar mijn weten is er geen club momenteel die meer ex-jeugdspelers in de Champions-League heeft. Dat deze talenten op 18 jarige leeftijd aangekocht zijn en vervolgens als "uit eigen jeugd" bestempeld worden is Ajax ook niet vreemd overigens. Nee, de meeste schoppen het niet tot het eerste van RM, maar dat is ook qua niveau wel een stukje hoger dan Ajax natuurlijk...
 
JTilburg
 
3
11 januari 2017 om 10:26
Hoe kom jij hier nou bij? Frenkie de jong is zelfs nog terug gehuurd van ajax maar heeft een paar keer mogen invallen onder Streppel. Die kijkt meer naar zekerheid die durft geen risicos te nemen met jonge spelers. En armenteros had dan zoiezo echt niet bij Willem II gevoetbald hoe jij dat zegt was hij toch echt naar Heracles gegaan daar is het voor hem een beetje begonnen.
 
twente199
 
7
11 januari 2017 om 11:17
na willem 2 de stap naar ajax overslaan? dan moet de jong wel erg goed zijn.....
 
Thuntelaar
 
2
11 januari 2017 om 12:17
En wat is Odegaard daarmee opgeschoten? Heel weinig tot helemaal niets. Hij heeft zich in die 2 jaar niet bepaald ontwikkelt. Leuk hoor, trainen met al die vedettes en sterren en dan af en toe een paar minuten spelen maar daar bleef het ook bij. Hij had bij Ajax veel meer speelminuten kunnen maken. .
 
gloryUnited
 
14
11 januari 2017 om 12:32
Hoe weet jij nou hoeveel die jongen zich ontwikkelt heeft? Volg jij hem dagelijks?
 
Hunter82
 
2
11 januari 2017 om 15:03
Wat schiet het op om hem nouri te vergelijken? Nouri van ajax en zal als hij beter wordt in waarde stijgen voor ajax. Odegaard zal alleen in waarse stijgen voor real. Kan ajax beter nouri gebruiken dan odegaard ook al zou hij minder zijn.
 
Cammie
 
8
11 januari 2017 om 17:27
Wat weet jij er nu van of hij zich niet ontwikkeld heeft? Of je traint met Ronaldo en Bale of met Viergever en Younes daar ontwikkel je zeker wel mee.
 
RobertKok
 
57
11 januari 2017 om 07:34
Volgens mij is dit gewoon een slimme keuze, 16 jaar tekent een heel vet contract bij de grootste club van de wereld (in mijn ogen) en laat zich daarna verhuren in Nederland.. Ben zelf voor Ajax maar niet alles kwa jeugd breekt bij ons door al lijken veel dat te denken, zeg maar nee als 16 jarige tegen Real met 3 miljoen salaris, succes
 
PieterPrins773
 
4
11 januari 2017 om 10:12
Inderdaad. Wat er ook gebeurt, je hoeft je nooit van je leven meer druk te maken over geld. Wat een rust geeft dat. En nu komt hij alsnog aan ballen toe, maar dan wel met een salaris van 3 miljoen.
 
biornha
 
4
11 januari 2017 om 11:45
Inderdaad, helemaal mee eens! Maar daarom ben ik ook blij dat Ajax nu ook nee zegt. Toen wou hij, zeer begrijpelijk zeg ik ook als Ajax fan zijnde, niet en koos hij voor Real. Waarom zou Ajax deze speler nu gaan huren om Real Madrid te helpen, zie het namelijk niet als een directe versterking. Zeker omdat Ajax al een overvol middenveld heeft. Goede keuze dus van Ajax. Verder vind ik het leuk voor Heerenveen, en ben ik toch benieuwd wat deze jongen laat zien!
 
Lee112
 
76
11 januari 2017 om 07:37
Ja ja ja vast, want bij Ajax breek je makkelijk door? Heb je enig idee hoeveel toptalenten het uiteindelijk niet redden?? Nu zit hij voor 90K salaris per week of zo bij real en heeft hij ervaring opgedaan met de Benzema's, Bale's en CR7's van deze wereld. Toch wat anders dan de veltman's en Klaassens bij Ajax. Daarnaast speelt hij na zo'n 8 miljoen salaris in dezelfde competitie als Ajax en is hij officieel alsnog Madrileen. Ik weet nagenoeg zeker dat iedere Ajacied blind met hem zal willen ruilen.
 
vlugge
 
32
11 januari 2017 om 07:48
Heb het even voor je opgezocht: Ajax: Rank #1 - 77 profspelers Real Madrid: Rank#7 - 47 profspelers Dus inderdaad: de kans dat je het schopt tot profspeler is bij Ajax groter dan bij Real Madrid. Zelfs aanzienlijk groter. En kom niet aan met het feit dat hier geen goede spelers tussen zitten (eriksen, Alderweireld, Sneijder, Vertongen, Vermaelen om er even een paar te noemen). Overigens betreft het spelers die tussen hun 16-22e levensjaar minimaal 3 jaar bij een club hebben gezeten. Maar wat je zegt zeg ik ook: geld verblind. Op je 17e veel verdienen is voor Odegaards ouders (en tevens zaakwaarnemers) belangrijker dan een kans op een profcariere en dus later veel meer dan 3 miljoen binnen harken. Bron: https://twitter.com/masonministerr/status/70241642... Tot uw dienst.
 
Jaapvan Haafte
 
12
11 januari 2017 om 08:03
Noem maar 5 spelers uit de jeugd die nu Real 1 spelen....zelfs Jese redde het niet en is vertrokken. Dus je weet op voorhand dat de kans 0 is. Gewoon verkeerde keuze gemaakt en voor geld gekozen ipv je eigen ontwikkeling.
 
buitenspelval
 
15
11 januari 2017 om 08:18
@vlugge Je ranking is gebaseerd op jeugdspelers, die op welk niveau dan ook in het profcircuit hun boterham verdienen als profvoetballer, niet wie er uiteindelijk bij Ajax of Real doorbreken, zoals Lee112 volgens mij bedoelt. Uberhaupt is de stelling hoeveel toptalenten het uiteindelijk redden, dat lijken me er niet 77 bij Ajax en 47 bij Real.
 
LuckyKes
 
18
11 januari 2017 om 08:21
@jaapvan Haafte Om in Real 1 of Ajax 1 door te breken is een verschil van dag en nacht. Is dus niet reeel wat je nu zegt.
 
vlugge
 
6
11 januari 2017 om 08:25
@buitenspelval Het gaat inderdaad om spelers die ergens in de 31 grootste competities van Europa spelen. Dat kan dus ook in de competitie van pak en beet Kroatie zijn. Wil dus wel zeggen dat van de spelers die nu tussen de 16 en 22 zijn, er waarschijnlijk meer jongens prof worden uit de Jeugd van Ajax dan uit de jeugd van Madid. Maar dat kan ook elders in Europa zijn.
 
FR12Jules
 
31
11 januari 2017 om 08:57
@vlugge Leuk dat je alle 31-prof competities erbij pakt. Maar wanneer men kijkt naar de top 5-competities spelen hier vã©ã©l meer oud-jeugdspelers van Real Madrid dan van Ajax. In de top-5 competities spelen namelijk 41 zelf opgeleide spelers van Real Madrid, terwijl er 'maar' 11 van Ajax. Wat je er uit kan concluderen? Speel je in de jeugd bij Real Madrid heb je meer kans later te spelen in een top-5 competitie. Speel je in de jeugd bij Ajax heb je meer kans later te spelen in een top-31 competitie. Logisch, bij Real Madrid ligt het niveau veel hoger. Spelers die voor Ajax interessant zijn hoeven voor Real Madrid niet interessant te zijn. Terwijl spelers die voor Ajax onhaalbaar zijn wel haalbaar zijn voor Real Madrid.
 
RobertKok
 
6
11 januari 2017 om 09:00
En diezelfde Jese maakt het nu ook niet waar bij Psg dus lijkt het me terecht dat ook hij mislukt bij Real, volgens mij vergeten de meeste dat Real wereld niveau is en je daar als talent wel heeeel goes moet wezen om er tussen te komen, het is wel ff iets anders dan een Ajax
 
vlugge
 
9
11 januari 2017 om 09:01
@fr12jules Het is net waar je als speler genoegen mee neemt natuurlijk. Ik zou persoonlijk lieer voor zekerheid gaan en weten dat ik tot pakweg mijn 35e ergens mijn brood kan verdienen, met een redelijke kans om in de top 5 competities door te stromen. Mocht dat niet lukken, dan blijf je toch lekker in Nederland, Belgiã£â« of Denemarken voetballen. Bij Real is het dus meer alles of niets. En hij wordt nu niet voor niets verhuurd, dus lijkt het toch meer op niets.
 
Capis
 
16
11 januari 2017 om 09:24
@jaap: Ja en die jongen speelt nu bij Psg. Nee dat is eenlullige club. Het is ook nietz o gekdat je het niet haalt bij Real want dat is de absolute top. Samen met Barca en Bayern. De rest is eigenlijk altijd minder. Maar die stap lager vanaf Real is vaak nog steeds een stap hoger dan gasten hier vanaf Ajax maken. Met alle respect welk jeugd product van Ajax heeft de afgelopen jaren nu nog echt de wereld top gehaald? Van geen enkele Nederlandse top 3 club trouwens. De laatste waren Robben, Sneijder en van Persie. Hoe komen wij er hier toch bij dat wij zo goed kunnen opleiden? Als we dat echt zo goed konden, zouden onze teams het wel beter doen. En ook ons nationale elftal wel beter doen toch.?
 
Capis
 
7
11 januari 2017 om 09:27
@vlugge: Hoezo lijtk dit op niets? Als hij terug komt bij Real is hij 19, is het toch geen schande dat je daar geen basis bent. Zelfs dan kan hij nog 1/2 jaar verhuurd worden aan een suptob club eventueel. Pas als hij 24/25 is en nog geen basis bij Real en ergens bij een laagteam in Engeland kan je zeggen dat het niks was. Want zelfs alshijniet weet tehalenbij Real is de gemiddelde stap terug nog steeds een prachtige club.
 
cassave
 
4
11 januari 2017 om 09:33
Morata daarentegen weer wil..
 
RMCF1902
 
2
11 januari 2017 om 09:49
Makkie: Carvajal, Nacho, Casemiro, Lucas Vã¡zquez, Morata, Mariano, Casilla. En zeg niet dat ze niet veel speeltijd krijgen. Daarnaast worden ook jonkies gekocht, kijk naar de succesverhalen van Marcelo, Varane, Higuaã­n bijvoorbeeld.
 
Kohaku
 
5
11 januari 2017 om 09:52
Noem erns vijf spelers uit de jeugd van Ajax die nu in het eerste spelen. Verder dan twee kom je niet, de rest is gekocht.
 
Bambino04
 
4
11 januari 2017 om 10:04
Leuk dat je alles opzoekt maar het feit blijft dat hij bij Real zit en nog zeer jong is. Met Real op je CV kan je overal spelen geen probleem. Lekker laten verhuren en over 4 jaar kans wagen bij Real niks mis mee.
 
twente199
 
1
11 januari 2017 om 11:20
lijkt me logisch omdat ajax en de competitie veel kleiner zijn, daarbij moet je niet kijken wie er doorgebroken zijn bij ajax. Dan praat je over genoeg spelers die er niks van gebakken hebben zoals romano denneboom enz.
 
Yoda
 
3
11 januari 2017 om 11:50
Mooie cijfers. Er zijn tussen ajax en Real blijkbaar nog een handvol clubs waar je als talent beter naartoe kunt gaan Maar niet te romantisch over doen met zijn allen. Het overgrote deel van de goedbetaalde profs is gewoon buiten ajax (of Madrid) om in die positie terecht gekomen. Ajax is een prima sprinkplank, maar toch niet het enige luik naar succes. Odegaard maakte een keuze. Een prima keuze. Ajax wilde m toen hebben. Nu misschien ook wel. Maar misschien was het nu gewoon niet interessant voor Ajax om hem te huren. Wellicht is koop al helemaal niet aan de orde meer, geen idee. En laten we ook niet vergeten dat de telegraaf beweert dat Ajax vind dat "hij zijn kans heeft gehad".
 
KeeperToob
 
9
11 januari 2017 om 12:21
Ajax is ook heel goed in het verneuken van spelers. Ik noem een suljimani een gudelj, een Boilissen een Bazoer een Zivokovic. Allemaal geweldige talenten, maar verneukt omdat ze bij ajax getekend hadden. Waren ze gewoon bv bij Groningen dan waren ze nu allemaal 10x verder geweest en blablabla. Alsof je de beste kansen bij ajax altijd krijgt. Ajax haalt per jaar zo'n 30 nieuwe spelers erbij, veelal allemaal jeugd. Wat een kansen krijg je er man!!
 
Cammie
 
2
11 januari 2017 om 17:29
Noem eens vijf jeugdspelers op die nu basis spelen bij Ajax1? Precies die zijn er ook niet.
 
afcavosje
 
5
11 januari 2017 om 08:26
Ja op dat lijstje staan Ajax en Real Madrid vaak ver bovenaan.
 
Leopart
 
9
11 januari 2017 om 08:57
Hij wordt nu verhuurd aan Heerenveen dus hij is al officieel profvoetballer geworden... Het is geen schande om voor Heerenveen te voetballen lijkt mij.
 
vlugge
 
3
11 januari 2017 om 09:04
Zeker niet, ik denk dat een hoop van ons er voor zouden ruilen. Maar wie weet waar hij had gestaan als hij bij Ajax had getekend? Misschien gewoon in Jong-Ajax, misschien wel basis in Ajax 1 met Europese ervaring.
 
Capis
 
11
11 januari 2017 om 09:30
@vlugge: Ja maar dat je hier in Ajax 1 staat heeft niet met de kwaliteit van opleiden te maken maar met de kwantiteit van onze teams hier. Hij zou nog sneller basis staanbij ons vrienden team.... Maar is dat dan een win situatie voor hem? Kijk jongens als Depay, Blind en Clasie of Fer en Wijnaldum. Moesten allemaal vreselijk aanpoten in Engeland omdat het niveau hoger was en vooral veel zwaarder. Trainen op dat hoge niveau met een Real of dergelijke word hier nog al onderschat.
 
KeeperToob
 
6
11 januari 2017 om 12:23
Ja lekker net als Zivokovic verneukt worden door ajax en vervolgens continu verhuurt worden of je wedstrijdjes in ajax 2 spelen... Hmmm Zivokovic is echt beter geworden omdat hij naar ajax is gegaan.. Not @ Vlugge, er is meer dan alleen ajax op de wereld hoor..
 
Timkamp99
 
8
11 januari 2017 om 09:44
Het verschil dat je als je het niet redt bij Real er genoeg kansen zijn bij andere lagere clubs, zoals nu bijvoorbeeld heerenveen of een laagvlieger in de liga bbva. Puur door imago. Als je het bij Ajax niet redt, kom je nog uit bij een club als Cambuur of Telstar. Dat is nog eens een groot verschil. Daarbij heb je je dan ook nog eens voor je 20e financieel onafhankelijk gespeeld. Win win situatie zou ik zeggen.
 
sprokkie
 
3
11 januari 2017 om 09:47
Haha tegelijk een precies dezelfde reactie.
 
memphisdepay
 
1
11 januari 2017 om 10:15
Is ook gewoon onzin. Er zijn genoeg spelers die teleurstellen maar echt niet naar cambuur of Telstar gaan. Duarte, Matavz(mindere mate), Nijland, Tamata, Ebicilio, Wuytens, Ojo, Becker, Lukoki etc.
 
sprokkie
 
1
11 januari 2017 om 09:46
Het verschil is dat er ongelooflijk veel clubs in hem geïnteresseerd zullen zijn wanneer hij het uiteindelijk niet gaat redden bij Real. Wanneer dit het geval is bij Ajax moet je als talent blij zijn als een eredivisieclub je nog wil hebben, maar meestal wordt het jl of lager. Daarnaast strijkt hij natuurlijk een zeer royaal salaris op voor een tiener en hoeft hij nooit meer "echt" te werken wanneer het het slim speelt en goede begeleiding krijgt.
 
Kohaku
 
8
11 januari 2017 om 09:50
Inderdaad, je kunt beter naar Ajax gaan waar de lastste tien jasr geen Europese topper meer vandaan is gekomen. Al die spelers die met Spanje het EK en WK wonnen zijn ook allemaal in de Eredivisie opgeleid zeker?
 
KeeperToob
 
6
11 januari 2017 om 12:25
Ja wist je dan niet dat Xavi en Iniesta veel beter waren geweest als ze hun jeugdopleiding bij ajax hadden gehad? Dan hadden ze meer kansen gehad enzo hoor!!! Dan waren ze echt hele goede voetballers geworden.. Nu wat is er nu van terecht gekomen? De arrogantie van de randstad mensen is weer maximaal aanwezig man man man.
 
Duke222
 
5
11 januari 2017 om 10:01
Ja vlugge.. "juiste keus " lekker objectief. en je praat over hij... je vergeet dat zijn ouders uiteindelijk beslisten. En sorry hoor, maar ik zou liever bij een Real madrid (of het nou 1e team of jeugd is) willen falen dan bij een ajax (jeugd). Als je bij die laatste faalt waar denkje dat je dan terecht komt? Faal je bij Real zijn er nog zat mogelijkheden.. dus het is maar wat je wilt zien als juiste keus. Jij ziet het niet als juiste keus enkel omdat hij niet voor ajax koos wat een onzin vlugge.
 
sebasjuh
 
1
11 januari 2017 om 10:45
Dit is altijd zo moeilijk te vergelijken als hij niet slaagt bij Real kan hij zich altijd laten verhuren om speelminuten te krijgen en mocht je het alsnog niet redden kan je het op een lager niveau proberen ergens in Spanje bij een subtopper. Als je het bij Ajax uiteindelijk niet redt moet je het proberen bij een subtopper in Nederland want ja de opleiding van Real staat toch hoger in de pikorde dan die van Ajax omdat ze bij Real iets meer verlangen. Daarnaast heeft deze jongen een salaris waar je u tegen zegt iets wat je bij Ajax ook niet kreeg dus ja is het wel zo'n slechte keuze.....
 
Baardgrasmus
 
3
11 januari 2017 om 10:46
Ach, dat kan je ook over Frenkie de Jong zeggen, bij Willem II mocht hij al debuteren, bij Ajax zit hij vooral bij het tweede of op de bank/tribune. Doodzonde toch? Elke speler neemt een ander pad. Ik vind het altijd zo treurig dat een speler die niet voor Ajax kiest wordt weggezet als iemand die door geld is verblindt. Ajax betaalt de jeugdspelers het meeste van allemaal in Nederland, ze betalen zelfs al behoorlijke transfersommen van spelers die nog niet eens volwassen zijn. Maar als ze voor Ajax kiezen zijn ze ineens verstandig, en speelde geld geen rol. Onzin, Nouri pakt nu per jaar al drie ton (!), en die mag al nauwelijks meedoen. Er zullen ongetwijfeld nog wel meer jeugdspelers voor tonnen op de loonlijst staan. Maar het lijkt wel alsof de ajacieden echt geloven dat die spelers ook tegen een reiskostenvergoeding bij Ajax hadden gespeeld. Wat zeg ik, ze maken zelfs hun eigen contributie over om maar bij Ajax te mogen spelen.
 
KeeperToob
 
3
11 januari 2017 om 12:16
Dat vind ik nou echt zulke arrogantie.. Had hij maar bij ajax gespeeld dan had hij een betere toekomst gehad? Zeg je dat ook tegen Messi? Ik ken genoeg voorbeelden dat het wel goed ging en dat het Fout ging bij ajax. Hoeveel jongespelers heeft ajax wel niet gehaald en de deur uitgeschopt voordat ze ook maar 1 wedstrijd in ajax 1 gespeeld hadden?
 
gloryUnited
 
2
11 januari 2017 om 12:35
Je kan het ook anders zien. Hij heeft wel bij real gespeeld en komt over 1.5 jaar weer terug bij real. Mocht hij niet goed genoeg zijn kan hij vanuit real weer verder naar een iets lagere club. Maar wanneer hij voor Ajax had gekozen was er dus niet de zekerheid om bij een club als real te komen. Die jongen komt er echt wel hoor. Na 1.5 jaar Heerenveen zal die net als carvajal en morata verhuurd worden aan een (sub)top club in een ander land
 
volgens mij
 
22
11 januari 2017 om 08:16
Als je tegen het Grote Ajax een keer nee hebt gezegd , dan krijg je geen tweede kans meer. Hoe arrogant kun je zijn!!
 
buitenspelval
 
26
11 januari 2017 om 08:25
Onzin, Odegaard bleek niet gemotiveerd genoeg om twee jaar geleden naar Ajax te komen ondanks alle inspanningen van de kant van Ajax. Logisch dat men dan als club twijfels heeft om een tweede keer de moeite te nemen om er tijd in te steken. Bovendien, dat staat ooknog in de tekst, heeft Ajax momenteel meer dan genoeg middenvelders, ook jongen die op het punt staan door te breken. Odegaard halen is totaal overbodig nu.
 
slm020
 
1
11 januari 2017 om 08:31
Laten we gewoon even afwachten. Hoop voor die jongen dat hij in dat 1,5 jaar gaat slagen bij Heerenveen. Ajax heeft genoeg middenvelders. En als hij slaagt bij Heerenveen kan hij het ook weer aan andere Noorse talenten doorgeven dat ze misschien eerst beter naar de eredivisie kunnen gaan??. Iedereen blij.
 
y0y0y
 
4
11 januari 2017 om 11:20
Odegaard was zeker gemotiveerd genoeg om naar Ajax te gaan. Sterker nog, hij heeft iedere optie keihard overwogen, is zelfs nog langs geweest bij Ajax volgens mij. Hij heeft gewoon, volkomen logisch, voor Real gekozen. Stop met die slachtofferrol, Ajax heeft hem benaderd maar is logischerwijs afgetroefd door Real Madrid. Maar nee, het zal wel aan Odegaards motivatie liggen dat iemand het grote Ajax afzegt in plaats van voor de betere optie te gaan, 'want Ajax heeft zich ingespand' Iedereen zou voor Real hebben gekozen (iig niet voor Ajax). Vijf-tien keer meer salaris, speeltijd in Castilla (hij hoeft het dus niet alleen van trainingen hebben), trainen met wereldtoppers, en zelfs als ie niet slaagt kan ie nog overal terecht (zie Adu die tien jaar heeft kunnen teren op zijn hype).
 
buitenspelval
 
5
11 januari 2017 om 11:57
@y0y0y0 In welke slachtofferrol probeer je mij manoevreren? Ik heb niet het idee dat ik mezelf noch Ajax als slachtoffer neerzet door te constateren dat Odegaard niet genoeg motivatie kon vinden in het aanbod van Ajax om destijds een uitgestippeld traject in de opleiding aan te gaan. Ik zeg nergens dat ik het raar of iets dergelijks vindt, dat Odegaard niet op de inspanningen van Ajax inging of beweer dat hij een fout maakte om niet voor Ajax te kiezen. En uiteraard `ligt` het aan hem dat hij voor Real koos, hij is immers degene die er over besliste. Dat is zijn goed recht. Hoe zie jij daar iets verwijtend in van mijner zijde? Hij was blijkbaar gemotiveerder om bij Real aan de slag te gaan, tegen een vorstelijk salaris en naar verluidt met vermeende toezeggingen bij de selectie aan te sluiten. In die uitdaging vond hij schijnbaar een grotere motivatie dan bij Ajax aan de slag te gaan. Ik knoopte daar eerder ook totaal geen waardeoordeel aan vast, ik heb er zelf alle begrip voor dat een jongen van 15 jaar zwichtte voor het grote Real. Dat is zijn goed recht. Je kunt wel roepen, dat hij wel gemotiveerd was, omdat hij snuffelde aan de optie die Jonk hem voorlegde, maar dat hij het keihard overwogen heeft om naar Ajax te komen is puur een bedenksel van jou. Hij is op bezoek geweest bij o.a. Real, Manchester United, Arsenal en Bayern, maar niet naar Amsterdam. Gebrek aan motivatie, niet interssant, te weinig persoonlijke uitdaging misschien door Amsterdam maar over te slaan op zijn rondreis?
 
y0y0y
 
2
11 januari 2017 om 14:32
Je stelt dat hij 'niet gemotiveerd genoeg is om twee jaar geleden naar Ajax te komen ondanks dat Ajax zich heeft ingespand'. Dus als ie wel gemotiveerd genoeg zou zijn zou ie wel voor Ajax hebben gekozen, want dat is wat je hier zegt. In je eerste reactie zeg je het alsof ie ongemotiveerd is en daarom niet voor Ajax heeft gekozen. Daar stoorde ik me enorm aan, omdat je het beeld schetst dat ie niet gemotiveerd genoeg is (in algemene zin) om voor Ajax te gaan. Met je tweede reactie ben ik het vele malen meer eens omdat die genuanceerder is en je uitlegt wat je bedoeld met gemotiveerd. Ik vatte hem heel anders op dan jij bedoelde, kan aan mij liggen maar je zinsopbouw heeft daar zeker aan bijgedragen. On topic, Ik denk dat ieder persoon voor Real zou gaan, zelfs de meest verkapte Ajacied. Op je zestiende vijf miljoen krijgen (en dus zwaar overbetaald zijn) en trainen met wereldtoppers. Zelfs de meest diehard Ajacied kan dan besluiten even te cashen bij Real en dan uit zijn contract te lopen om naar Ajax te gaan. Hypothetis gezien, lijkt me sterk dat (zelfs een binnenlandse topclub) een club als Ajax nee zegt tegen een gratis voormalig supertalent dat al financieel binnen is. Het aanbod van Real Madrid was gewoon te goed. Ultiem gebruik gemaakt van de hype.
 
buitenspelval
 
0
11 januari 2017 om 15:53
Ah, ik begrijp de irritatie bij je nu ook meer Maar ik bedoelde inderdaad, dat de motivatie om voor Real te kiezen, ten opzichte het gebrek aan motivatie om bij Ajax aan de slag te gaan, het grootst was. Ik bedoel zeker niet ongemotiveerd in algemene zin. En ook niet dat hij op basis van de inspanning van Ajax had moet kiezen. Ik dacht overigens dat het wel duidelijk was dat ik met de zin wilde zeggen, dat het specifiek om Ajax ging, maar oke, met je uitleg snap ik de verwarring. Wat betreft de keuze voor Real: die miljoenen en de uitstraling van die club en z`n spelers zijn aanlokkelijk voor een jongen van die leeftijd. Echter spelen er natuurlijk ook wel andere aspecten een rol. Zoals: hoe staan de ouders er tegenover, kies je voor een geleidelijke weg omhoog naar de top, ga je voor een uitgestippeld plan dat een club heeft uit gestippeld, gok je erop dat de miljoenen ook wel op je 20ste zullen komen? Je bent als Odegaard tenslotte een bovengemiddeld toptalent. Of het logisch is dat je als Ajax zijnde geen nee zegt tegen een gratis te huren supertalent, vraag ik me af. Je moet ten eerste in je selectie ook plaats hebben en bovendien is het nog onduidelijk welk niveau zo`n jeugdspeler gaat halen. Jongens als Bojan, Cuenca en Mastour bleken bij aankomst ook moeite te hebben met het niveau van de Eredivisie.
 
jannoww
 
10
11 januari 2017 om 08:28
Ik vind dit een prima houding van Ajax. Als je ook hoort wat ze eraan gedaan hebben om hem binnen te halen en hoe ver ze waren, is het voor hem een bewuste keuze geweest om niet voor Ajax te kiezen. Waarom zou je dan in een speler speeltijd geven op de plaats waar veel andere spelers in je selectie wel geld op kan leveren? Ik vind dit ook een mooi signaal voor andere jeugdige spelers die op de scoutinglijsten staan. Als je ze na anderhalf jaar op huurbasis alsnog zou aantrekken hebben deze spelers én het geld én de ontwikkeling, zonder dat Ajax daar financieel beter van wordt. Ik hoop dat andere jonge talenten inzien dat statistisch gezien de kans op een mooie profcarrière groter is als je niet direct naar de absolute top gaat maar naar een mooie club als Ajax.
 
Finalvoetbal
 
8
11 januari 2017 om 09:01
Doet Ajax heel goed. Geven ze een duidelijk signaal af richting andere jeugspelers die kunnen kiezen voor Ajax of een grootmacht zoals Madrid. Of je kiest voor het geld en verhuurperiodes of je kiest voor 1 van de beste jeugdopleidingen van Europa. Anders zou in de toekomst iedereen voor het geld gaan om vervolgens zich te laten verhuren aan Ajax.
 
The Ruud Devil
 
7
11 januari 2017 om 09:27
Ajax is Europees alles behalve nog groot.
 
VVVDion
 
2
11 januari 2017 om 09:30
2 jaar geleden had je plaats voor hem kunnen maken, langzaam laten instromen etc. Als je Odegaard huurt, huur je een speler waar je meteen plaats voor moet maken en de ontwikkeling van je eigen spelers kan vertragen, terwijl je hem over anderhalf jaar weer kwijt bent.
 
lausho
 
3
11 januari 2017 om 09:40
Heeft niks met arrogantie te maken, het is graag of niet. En niet eens na twee jaar met hangende pootjes terugkomen, hij neemt een beslissing, prima, maar elke beslissing heeft consequenties.
 
wondersloff
 
31
11 januari 2017 om 08:43
Dit is een standaard Ajax Pavlov reactie. Als iets niet lukt dan wilde men dat zogenaamd niet en wordt iedereen wijs gemaakt dat het onderdeel is van het beleid.
 
buitenspelval
 
12
11 januari 2017 om 08:55
Odegaard is een middenvelder en momenteel is Ajax juist bezig het overschot aan middenvelders in te perken. Er staan voldoende jongens op de loonlijst, ook jeugdspelers van zijn leeftijd, die op de drempel staan door te breken. Dat isbeleidsmatig al reden genoeg om Odegaard niet te halen lijkt me.
 
LuckyKes
 
7
11 januari 2017 om 09:25
@buitenspelval Ten eerste ben ik het met je eens dat Ajax genoeg middenvelders heeft. Maar, nu komt het, voordat Ziyech gehaald werd, hadden ze er minstens 1 meer daar sowieso Bazoer en Gudelj weg zijn. Dus die beleidsmatige reden klopt niet.
 
buitenspelval
 
6
11 januari 2017 om 09:51
@luckykes Ziyech werd alsnog gehaald, omdat de selectie een creatieve middenvelder ontbeerde die er vrijwel gelijk kon staan, sowieso had het elftal een chronisch gebrek aan creativiteit. De gegadigden voor de basiself die er wel waren voor het middenveld, waren voornamelijk van het type beton. Gudelj, Bazoer, Riedewald, Serero en in mindere mate Klaassen. De komst van de creatieve Ziyech was ondanks de hoeveelheid middenvelders een uitzonderlijke noodzaak, zeker na het afketsen van de komst van de creatieve buitenspeler Bailey. Beleidsmatig was er onder De Boer duidelijk scheefgroei ontstaan in de varieteit aan middenvelders. Daar klopte inderdaad iet niet. Met dat voortschrijdend inzicht heeft men o.l.v. Bosz en het technisch hart daarom ook een beleidsverandering doorgevoerd door het beton te lozen en met Schone en Ziyech voor meer frivoliteit op het middenrif te kiezen en creatieve jongens als Nouri en Van de Beek meer bij de selectie te betrekken. In dat kader van deze `sanering` is het niet halen van Odegaard beleidsmatig logisch. Er is het een en ander veranderd onder Bosz. De selectie is momenteel rijker aan creativieve middenvelders en minder doorspekt van mannetjesputters dan vorig seizoen het geval was. Met het afvloeien van Bazoer, Gudelj en Serero uit de selectie ten faveure van Ziyech, Nouri en Van de Beek is het evenwicht qua middenvelders, die elkaar aanvullen in specifieke kwaliteiten kwantitatief weer in balans. Daarnaast is Sinkgraven voorlopig ook nog eens middenvelder af.
 
ninjakai
 
1
11 januari 2017 om 09:06
Vind je? Ik vind het namelijk een goede insteek. Kies je voor een andere club, waarbij de keus meer op geld lijkt gebaseerd dan op daadwerkelijke ontwikkeling dan gaan we het daarna niet alsnog proberen middels verhuur. Dat het niet gelukt is komt toch ook puur en alleen omdat de speler zelf niet wilde. Als hij namelijk wel had gewild dan had hij zo een contract kunnen ondertekenen. Daar is dan toch ook niets zogenaamds aan. In dat licht is de komst en doorbraak van Dolberg precies op het juiste moment. De vraag is natuurlijk of hij zijn ontwikkeling doorzet, maar na Eriksen, Vertonghen en Alderweireld is het wel tijd dat een buitenlands jeugd product dat later in zijn ontwikkeling is gehaald via Ajax dat laatste stapje zet naar de europese subtop c.q. top en daar ook van waarde is. Een dergelijk succes verhaal heeft deze werkwijze weer nodig want die drie zijn inmiddels wel echt weer wat jaartjes terug.
 
Ronzie
 
2
11 januari 2017 om 09:17
Totaal niet mee eens. Het is juist een goede keuze om hem niet te huren. Ten eerste omdat zoals gezegd Ajax al te veel middenvelders heeft. Maar ten tweede en nog belangrijker, als Ajax het wel had gedaan geven ze ook gelijk een signaal af. Ajax wil zelf talenten naar zich toe trekken en ontwikkelen. Als je ze nu voor andere clubs gaan ontwikkelen kiezen spelers mogelijk eerder voor een grote club om later alsnog verhuurd te worden aan Ajax. En dat verzwakt Ajax positie in de markt (en een belangrijke manier van geld verdienen).
 
lausho
 
2
11 januari 2017 om 09:42
Hoe anders wil je dit noemen dan beleid dan? Het kan toch gewoon beleid zijn om spelers die eerder niet voor Ajax wouden spelen, ze daarna ook niet zomaar halen? Daarnaast hebben we hem helemaal niet nodig en hebben andere talenten nu in plaats van hem de kans gekregen, we gaan natuurlijk niet wachten tot meneer ineens zin heeft om voor Ajax te gaan voetballen.
 
Gertjuh22
 
1
11 januari 2017 om 11:51
Als je hem kan contracteren, doen! Gelijk! Echter is het maar op huurbasis en lopen er nog zat middenvelders rond. Van Odegaard weet je niet zeker of hij wat zou toevoegen, hij is nog jong en heel veel zien we niet van hem. Bij Heerenveen landt hij op een mooie plek om veel te spelen in ieder geval.
 
boogbal
 
6
11 januari 2017 om 08:43
Ze beginnen het door te krijgen bij Ajax: niet weer de zoveelste middenvelder contracteren! Backs en vleugelspelers hebben we nodig.
 
afcavosje
 
3
11 januari 2017 om 09:02
Hele goede zaak. Odegaard is een leuke speler maar hij zou de ontwikkeling van Nouri en vd Beek alleen maar in de weg staan. Als hij bij Ajax had willen voetballen dan had hij twee jaar geleden maar moeten komen.
 
Arnino
 
6
11 januari 2017 om 09:16
Als van zulke berichten de Telegraaf de bron is, is het gelijk niet meer onafhankelijk nieuws. Je kan er dus niets mee. Weet iemand of de Telegraaf de perschef van Ajax is? Zo voorspelbaar dit.
 
afcavosje
 
3
11 januari 2017 om 10:11
Iedereen weet dat de Telegraaf op de hand is van Ajax zoals het AD op de hand is van Feyenoord. Maar beide kranten hebben het wel vaak bij het juiste eind over die clubs. Maar wat maakt het uit wie wie heeft afgewezen? De uitkomst blijft hetzelfde Odegaard is bij Heerenveen en niet bij Ajax en dat is gewoon een hele goede zaak want wij hebben niets aan 18 jarige huurlingen die onze eigen jeugdspelers in de weg lopen.
 
Jansen Joenite
 
3
11 januari 2017 om 09:22
We zullen zien of dit een goede zet was. Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij Heerenveen!
 
Wouterke
 
4
11 januari 2017 om 09:23
Ödegaard heeft zijn kans gehad, haha. Een Nederlandse club is niet in de positie om dat te denken over welke speler dan ook. Ik ben het er overigens wel mee eens dat hij bij Ajax niet nodig is. Daarnaast moet ik het eerst maar eens zien met zijn talent.
 
lausho
 
1
11 januari 2017 om 09:45
Ajax is gewoon een van de beste opleidingsclubs van de wereld, in het bijzonder omdat men niet het geld heeft om veel spelers te kopen en daardoor wel met de opleiding Moet werken, men is er rechtsstreeks van afhankelijk. Kortom in de wereld van talenten is Ajax zeker in deze positie.
 
Yoda
 
2
11 januari 2017 om 11:43
Hij is pas 18 dus ze zouden m nog steeds kunnen opleiden dan. Je kunt als Ajax ook zeggen dat je geen interesse hebt in huur. En dat hij misschien te duur is om te kopen, en dus is aantrekken niet aan de orde. Maar een "je hebt je kans gehad" haha. Alsof Ajax het enige luikje is naar roem.
 
AnfieldRed
 
3
11 januari 2017 om 09:42
Ik denk dat het voor beide het beste is. Bij Ajax zou hij vaker op de bank moeten zitten, dat terwijl hij wel een hoop geld kost voor een 18 jarige.
 
Cimbom112
 
0
11 januari 2017 om 09:51
Logisch wat heeft ajax aan huurspeler zal alleen maar in de weg zitten voor eigen talenten van ajax.
 
Piranha
 
0
11 januari 2017 om 09:52
Logisch, hebben een overvloed aan eigen Odegaards rondlopen. Heerenveen is veel beter voor hem, rustige omgeving, kan zich weer verder gaan opwerken en laten zien wat hij echt in huis heeft.
 
Beneloy
 
2
11 januari 2017 om 10:13
Ik snap ook niet waarom iedereen het zo'n enorme stunt vindt. Im het verleden heeft Heerenveen toch ook Igor Kornejev van het grote Barcelona weggehaald? Gewoon het beste aanbod doen en je hebt de speler binnen. Dus volgens mij gewoon goed gedaan. En tja, dan de reactie van Ajax. Denk dat de enige reden is dat ze al genoeg spelers voor deze posities hebben. Maar om nou terug te koppelen naar 2 jaar geleden vind ik wat excuses zoeken.
 
Sirius
 
0
11 januari 2017 om 11:41
Zo'n grote stunt is het ook inderdaad niet. De naam Odegaard is nu al 2 of 3 jaar lang een grote hype, maar meer is het ook niet. Qua kwaliteiten past hij prima tussen de jonge talenten in de Eredivisie en aangezien Heerenveen gewoon netjes 4de staat, is het niet zo vreemd dat hij komt. Voetballen kan deze jongen wel, maar ik denk niet dat hij zal uitgroeien tot de beste speler van de Eredivisie. Ik denk een gevalletje Magnus Eikrem Wolff, maar dan jonger.
 
Ouwegrag
 
6
11 januari 2017 om 10:13
Haha, nu lijkt het alsof Ajax de touwtjes in handen had, "z`n kans gehad", wie zegt dat hij uberhaubt naar Ajax wilde...? Dit is gewoon zuur voor de club uit Amsterdam en moeilijk te verkroppen dat zo`n talentje gewoon voor Heerenveen kiest.
 
buitenspelval
 
2
11 januari 2017 om 10:55
Wie zegt je dan, dat Ajax concreet interesse had in de huur van Odegaard? Ik denk dat Ajax prima de eigen touwtjes in handen heeft. Voor de positie van Odegaard heeft men daadwerkelijk geen plek in de selectie. Men wil de selectie nog aanvullen met een buitenspeler en een linksback, naar een aanvallende middenvelder als de Noor was men niet opzoek gezien de goede bezetting. De woorden die jij aanhaalt zijn een citaat van De Telegraaf en komen sowieso niet uit de mond van een Ajax-vertegenwoordiger. Maar het is wel zo dat hij zijn kans heeft gehad twee jaar geleden, toen er een plaatsje voor hem was gereserveerd in de opleiding. Dat aanbod sloeg hij af en nu twee jaar later is er op zijn 18de geen plek in de selectie, dus is er voor hem geen kans om bij Ajax te komen. Daar zal Ajax niet rouwig om zijn. De huidige selectie is op het middenveld momenteel complementair en dat is verre van zuur. De veronderstelling dat Ajax het maar moeilijk zou kunnen verkroppen dat Odegaard naar Heernveen gaat, is nergens op gebasseerd en komt rechtstreeks uit jouw grote duim.
 
Marcore
 
1
11 januari 2017 om 10:22
Volkomen terecht dat Ajax hier geen heil in zag. Een huurling moet op z'n minst directe toegevoegde waarde hebben, anders ben je enkel bezig de opleiding voor Real Madrid te verzorgen. De kans dat hij aan spelen toekomt is in Amsterdam natuurlijk veel kleiner dan in Heerenveen. Plusje voor Heerenveen is dat ze een huurcontract van 1,5 jaar hebben bedongen. Ben benieuwd wat hij kan brengen in de eredivisie.
 
Messi1012367
 
0
11 januari 2017 om 10:52
Ödegaard is niet meer wat het geweest is heeft 2 jaar lang geen vooruit gang geboekt terwijl dat talenten in de jeugdopleiding van Ajax dit wel hebben gedaan dus begrijpelijk dat ze hem hebben laten gaan
 
Sirius
 
0
11 januari 2017 om 11:37
Mensen overdrijven toch al snel de huidige kwaliteiten van deze jongen. Odegaard heeft zeker wel talent, maar is nog lang geen speler van wereldformaat. Hij zal het wellicht best goed doen bij Heerenveen, maar ik denk dat mensen al wonderen van die jongen verwachten. De beste speler van de Eredivisie zal hij op korte termijn niet gaan worden en ik betwijfel of hij in de toekomst uberhaupt een speler van wereldtop wordt. Ik vind het namelijk allemaal nog wel meevallen.
 
Yoda
 
0
11 januari 2017 om 11:41
Op voorhand weet deze speler helemaal niet wat hij mag verwachten van zijn prof carriere. Ja inderdaad, talenten bij Ajax krijgen meer kansen dan bij Real. Dat is ook nogal een verschil mbt niveau. Dus je kan denken; beter eerst naar Ajax. Eerst wat jaren jeugdopleiding, dan wat snuffelen aan de hoofdmacht en mezelf opwerken naar vaste basisklant. En daarna hopen op een grote transfer, naar een grote club met een nog rianter salaris. En dan komt real met een aanbieding. Meteen al het riante salaris, meteen al de grote club. Je moet alleen nog wat jaren jezelf op de lader omhoog werken. In die zin dus niet veel anders dan bij Ajax. Daar had je misschien wat meer speelminuten gemaakt. Bij Real maak je financieel wat meer. Als het helemaal niks meer wordt met deze jongen, dan heeft hij toch de goede keuze gemaakt achteraf. Want dan was hij via Ajax misschien ook nooit zover gekomen.
 
viltpetje
 
1
11 januari 2017 om 12:26
Ik ben al 50 jaar fan van Ajax en hoor niet graag iets ten nadele van `mijn` cluppie. Maar als clubs als Real, Arsenal en Bayerrn langskomen kan ik me indenken dat Ajax verliest. Ja, Ajax is een mooie opleidingsclub. Die andere drie hebben hun zaakjes echter ook aardig voor elkaar. Het ventje was 15 maar heeft een paar ouders waar een goede kop op zit. Vader Odegaard heeft herhaaldelijk aangegeven dat het niet in eerste instantie om het geld gaat (ze waren ook niet geã£â¯nteresseerd in rare belastingconstructies - lees voetbal leaks). Ajax heeft gewoon niet meer de naam die het vroeger had en daarnaast beperktere financiele middelen. Ook qua jeugdspelers zullen we het in de toekomst moeten doen met `tweede` garnituur.....
 
afcasander
 
0
11 januari 2017 om 13:54
Dat heeft niks met de reputatie van onze jeugd te maken. Je hebt altijd dat de topspelertjes of kiezen op basis van een gevoel van stabiele ontwikkeling waardoor ze voor een club als ajax kiezen of voor een topclub voor financiele zekerheid en kans om met grote waarschijnlijk via een omweg (zij het verhuurperiodes zij het als een soort van matic constructie) de top te halen. Ook de grootste talenten vallen in de ene of de andere categorie. Dus je zult altijd wel bij sommige talenten kans maken. Je moet alleen opletten voor clubs als dortmund. Clubs die ook net niet de financiele middelen hebben om te concurreren met de absolute top en daarom ook speuren naar jeugdspelertjes. Die krijgen ook wel een goede naam wat spelers opleiden betreft.
 
johjonker
 
0
11 januari 2017 om 12:57
Ajax en huren is nooit een goed huwelijk geweest. Denk maar aan spelers als Bojan, Cuenca en Sanogo. Odegaard huren heb je toch niks aan. Laat lekker de jeugd doorstromen. Daar zit genoeg talent tussen
 
Laurens E
 
0
12 januari 2017 om 21:29
Denk toch eerder dat het andersom zou zijn geweest. Je wilt weg bij Real om minuten te krijgen en deel uit te maken van de basis spelers. Bij Ajax zou dit waarschijnlijk niet het geval zijn en zou hij waarschijnlijk meer op de flanken spelen dan op het middenveld. Al met al als nog beter dat hij niet naar Ajax komt. Ze hebben te veel goede middenvelders in de basis en 2 erg veel belovende jonge middenvelders. Met hem zou je, je eigen spelers in de weg staan.