'Als ik Veltman was geweest, dan had ik mijn spullen gepakt'
Donderdag, 31 augustus 2017 om 20:42

Dick Advocaat laat Timothy Fosu-Mensah donderdagavond debuteren voor het Nederlands elftal. De bondscoach geeft de verdediger van Crystal Palace de voorkeur boven onder anderen Joël Veltman en daar begrijpt Rafael van der Vaart weinig van.

De 109-voudig international van Oranje zei in de studio van de NOS dat hij het zou kunnen begrijpen wanneer Veltman gefrustreerd is: "Als ik Veltman was geweest, dan had ik mijn spullen gepakt", aldus de aanvallende middenvelder van FC Midtjylland.

"Het had logisch geweest als Veltman zou spelen, maar Fosu-Mensah heeft het binnen anderhalve dag voor elkaar gekregen om in de basis te starten", aldus Van der Vaart. Fosu-Mensah wordt dit seizoen door Manchester United verhuurd aan Crystal Palace.

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Hoe Ipswich Town na 22 jaar en op unieke wijze terugkeert naar de Premier League
5
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
4
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
6
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
11
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (80)

 
MvDijk
 
3
31 augustus 2017 om 20:46
Dacht dat het een cvm was en geen verdediger?
 
Rickstersss
 
13
31 augustus 2017 om 20:47
Kan zowel rechtsback als controlerende middenvelder en volgens mij ook nog centraal achterin.
 
martijnovic
 
2
1 september 2017 om 05:00
Klopt multifunctioneel. Hij is het grootste nederlandse talent. Hij moet de nieuwe leider worden van het Nederlands elftal. Ik stel me dan over 3 jaar als Tim 23 en er klaar voor is een middenveld voor met hem als controleur en daarvoor eerst mannen als klaassen en strootman totdat die voorbijgestreeft worden door jongens als vd beek en ramselaar.
 
ChessPiece
 
0
1 september 2017 om 07:56
@MvDijk Het is een centrale verdediger die bij Ajax voor zijn handelingssnelheid op CVM werd gezet. Uiteindelijk bij United gebruikt als rechtsback. Kan dus op meerdere posities spelen, maar van origine een centrale verdediger.
 
Rickstersss
 
8
31 augustus 2017 om 20:46
Is gewoon in dramatische vorm logisch dat hij niet speelt.
 
Rochester
 
151
31 augustus 2017 om 20:47
Goed plan! Zet Veltman dan ook meteen even op de bank bij Ajax, dan pakt hij misschien daar ook z`n spullen! Kom op van der Vaart, Veltman als back is echt helemaal niets. Dan kan je net zo goed zonder rechtsback spelen. Fosu Mensah op rechts is gewoon een veel betere keus, aangezien Tete uiteindelijk toch niet helemaal fit werd bevonden om te starten.
 
Noah_oV
 
8
31 augustus 2017 om 20:51
Inderdaad, veltman is een groot drama, ook centraal achterin kan dir er niks van, wat kan hij eigenlijk wel
 
fwenk
 
25
31 augustus 2017 om 20:52
Misschien kan veltman ook gelijk vanavond nog transfereren naar denemarken.
 
100% Meijer
 
23
31 augustus 2017 om 21:00
Wel grappig dat de jongens op voetbal zone het denken beter te weten dan de afgelopen trainers van Ajax en andere prof voetballers. Veltman afzeiken is mode...
 
M_Balotelli
 
74
31 augustus 2017 om 21:06
En het nog steeds steunen van Veltman is puur koppigheid of je bent echt heel naief
 
Mr.Eko
 
8
31 augustus 2017 om 21:49
Jullie kunnen alleen kijken naar wat hij fout doet, zodat je kan roepen: zie je wel, kan er niks van. Haalt hij bijvoorbeeld een bal van de lijn, zoals bij Rosenborg dan hoor je weer niemand
 
TylerDurdn
 
13
31 augustus 2017 om 22:53
Omdat hij daarna Ajax weer een goal kost. Hij wordt betaald om te verdedigen en daarom worden zijn fouten continu aangehaald
 
TylerDurdn
 
3
31 augustus 2017 om 22:53
Omdat hij daarna Ajax weer een goal kost. Hij wordt betaald om te verdedigen en daarom worden zijn fouten continu aangehaald
 
Yoda
 
4
31 augustus 2017 om 22:57
De nieuwe Manolev. Dat was toevallig ook een back. Maar wel vreemde keuze. Mensah was opgeroepen voor Tete toch? Veltman en Tete zijn in principe de backs. Als er dan eentje wegvalt wordt dan logischerwijs de ander toch de back.
 
Leopart
 
3
1 september 2017 om 02:34
Want jij bent het met alles eens wat trainers doen?
 
SuperVO
 
23
31 augustus 2017 om 21:03
Laten we eerlijk zijn: als blind dit had gedaan dan zou iedereen roepen: "hoe kun je nou een debutant laten starten in zo'n belangrijke wedstrijd!"... Heel benieuwd of advocaat dezelfde kritiek krijgt..
 
albertino
 
4
31 augustus 2017 om 21:32
Ja en volgens mij probeert Hoedt het gelijk van Blind te bewijzen. Wat een waardeloze angsthaas is dat.
 
SuperVO
 
14
31 augustus 2017 om 21:43
Iedereen verklaarde Blind voor gek om voor De Ligt te kiezen tegen Bulgarije. Te belangrijke pot. We spelen nu tegen Grankrijk en je hoort niemand. Ow en je hoort ook niemand over de debuut wedstrijd van Hoedt waarin hij ook een goal veroorzaakte. Nee mensen, iedereen rent maar achter de media aan. Mensah is prima, De Ligt niet. Blind jr is prima vs blind jr wordt alleen opgeroepen omdat hij de zoon is van. Vd Beek kan vs Riedewald is een Ajax keuze. Cillesen kan vs Stekelenburg speelt niet. Van persie speelt niet vs van persie speelt niet. Geen Feyenoorders onder Asvocaat is Ok vs Feyenoord haat onder Blind. Zijn we eindelijk wakker?! Ow en over Strootman zijn we het nu wel eens toch? Hij is 100% verantwoordelijk voor de huidige stand in de poule door Marcus Berg een assist te geven en ook tegen Frankrijk is hij weer te mager. Strootman is gewoon te sloom
 
SuperVO
 
4
31 augustus 2017 om 22:04
Dank voor de bevestiging Kevin.. En dank voor de bevestiging Dick. Herinneren we ons de kritiek op Blind nog na een rode kaart? Hoe kon er nu een aanvaller worden uitgehaald terwijl er gewonnen moet worden...
 
MohammedIbrahi
 
8
31 augustus 2017 om 22:46
Speelde erg goed fosu, gelukkig dat ie de voorkeur kreeg boven veltman
 
Airbags
 
15
31 augustus 2017 om 21:04
Toch snap ik de reactie van Van der Vaart volledig. Veltman speelt nu al een tijdje rechtsback. Drie clubtrainers en twee bondscoaches hebben die jongen op rechtsback gezet en ook het merendeel van zijn interlands heeft hij op die positie gespeeld. Als Timothy Fosu Mensah, die de afgelopen twee jaar nog geen 10 potjes rechtsback heeft gestaan dan de voorkeur krijgt, snap ik heel goed dat je gefrustreerd raakt. Dat Timothy Fosu-Mensah naar alle waarschijnlijkheid een betere rechtsback voor Oranje is dan Veltman geloof ik meteen, maar waarom neem je Veltman überhaupt mee als je op zijn positie liever iemand zet die daar maar heel sporadisch speelt?
 
FStolo
 
4
31 augustus 2017 om 21:10
Omdat je naar een wedstrijd niet maar één speler per positie mee wil nemen. Veltman zou ook nog CV kunnen Fosu Mensah ook CVM.
 
babelagtig
 
6
31 augustus 2017 om 21:35
Maar waarom wordt veltman dan in eerste instantie geselecteerd en niet meteen fosu mensah?
 
Suc6Magnet
 
5
31 augustus 2017 om 21:43
Omdat er spelers worden geselecteerd voor 2 wedstrijden. En misschien heeft Mensah iets wat beter van pas komt tegen Frankrijk en Veltman iets wat beter van pas komt tegen Bulgarije? Of misschien heeft Veltman wel dramatisch getraind bij Oranje?
 
Kohaku
 
1
31 augustus 2017 om 21:46
Omdat Tete er al was. Zat Tete er niet bij dan was Mensah meteen geselecteerd.
 
erodinho
 
0
2 september 2017 om 20:50
Veltman is wel heel vaak betrokken bij een tegengoal. Als Ajax hem weg zou kunnen doen, dan worden wij met twee vingers in de neus kampioen, winnen wij de KNVB-beker en overleven wij de Europa League wat makkelijker.
 
FeyCoev
 
24
31 augustus 2017 om 20:48
Hoe zon Van der Vaart afglijdt zeg hee, onvoorstelbaar. Kijk dan eens voetbal
 
HmnG030
 
2
1 september 2017 om 02:52
Ik denk dat van der Vaart niks anders doet dan voetbal kijken, want voetballen doet hij allang al niet meer...
 
steeck03
 
12
31 augustus 2017 om 20:50
Er worden 2 spelers geselecteerd als rechtsback. een van de twee is geblesseerd en de derde speelt. Als tweede kun je dan inderdaad beter naar huis. Geen vertrouwen. Kan best terecht zijn, maar selecteer hem dan niet
 
eenopinie
 
8
31 augustus 2017 om 21:06
Je slaat de spijker op zijn kop. Natuurlijk steekt Veltman niet in een beste vorm. Maar naast dat het een gok is met Fosuh-Mensah, herinner de Ligt, zet je Veltman hiermee onnodig te kijk. Aan de andere kant kan nu niet heel Nederland de op handen zijnde Nederlaag aan Veltman wijten. Ben benieuwd wie nu de schuld krijgt.
 
Suc6Magnet
 
1
31 augustus 2017 om 21:44
Want Mensah kan niet een bepaald aspect hebben wat tegen Frankrijk tactisch gezien beter werkt dan Veltman?
 
BoW
 
4
31 augustus 2017 om 21:23
Inderdaad, selecteer Veltman gewoon niet! Of bedoelde je dat niet? Ik vind Veltman echt 3x niks. Niet goed genoeg voor Oranje in ieder geval en zeker niet op de backpositie.
 
-NEC-
 
16
31 augustus 2017 om 20:52
Ik zou ook naar huis gaan als ik achter Veltman in de pikorde stond, hoe zou zette zich gevoeld hebben joh.
 
OlleGrieze
 
10
31 augustus 2017 om 20:53
Denk dat heel Nederland hoopt dat hij naar je luistert Rafael.
 
Primetime
 
4
31 augustus 2017 om 20:54
Alsof we Seedorf op de bank hebben gezet
 
PeterVermeuIen
 
2
31 augustus 2017 om 20:56
Twee keer ging de voorzet van Frankrijk langs Timothy Fosu-Mensah heen in 10 minuten!
 
Sammerens
 
8
31 augustus 2017 om 21:19
Kerel speelt gewoon prima. Kan je niet zeggen van enkele andere verdedigers.
 
adjx
 
4
31 augustus 2017 om 23:18
Blind speelde goed vind ik
 
Musi26
 
2
1 september 2017 om 00:15
Blind was de beste veldspeler aan de kant van nl
 
Afkraker
 
8
1 september 2017 om 01:50
Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken,maar blind werd weggespeeld door die Coman en simpel eruit gelopen.
 
Utreg4life
 
4
31 augustus 2017 om 20:57
En daarom vind niemand het gek dat van der vaart zelfs in het noorden niet aan de bak komt ??
 
diablejambe
 
17
31 augustus 2017 om 20:58
Vd vaart die advies geeft? Die man heeft zijn carriere verpest door alleen maar achter zijn pik aan te lopen. Alhoewel ik het niet erg zou vinden als veltman vertrekt, drama verdediger is dat ook
 
Gaudi
 
11
31 augustus 2017 om 20:59
Manmanman Rafael. Lekker opzichtig een Ajacied de basis in praten? Ik ben ontzettend blij dat Veltman een keer niet opgesteld staat. Verre van Oranje-niveau (momenteel).
 
M_Balotelli
 
3
31 augustus 2017 om 21:05
Laten we het hopen dat hij zijn spullen pakt en weggaat
 
Sankento
 
2
31 augustus 2017 om 21:06
Precies daarom heb je niet alles uit jouw carrière gehaald, Rafael. Fosu Mensah is gewoon beter dan Veltman
 
Musi26
 
0
1 september 2017 om 00:16
Op basis van wat? Fosu speelde namelijk helemaal geen goede pot.
 
Musi26
 
1
1 september 2017 om 00:16
Op basis van wat? Fosu speelde namelijk helemaal geen goede pot.
 
007
 
4
31 augustus 2017 om 21:07
Mensen reageren natuurlijk op Veltman die als speler ter discussie staat, maar wat Advocaat hier doet is amateuristisch. Geen een speler zou dit moeten pikken.
 
sloep01
 
18
31 augustus 2017 om 21:09
Hou op man alles is beter dan Veltman die is totaal niet geschikt on in de basis bij Ajax te staan , laat staan in het Nederlands elftal .
 
jolano
 
3
31 augustus 2017 om 21:45
Ben je er ook weer, ajacied van niks, veltman kan doen wat die wilt of hij speeldverrektgoedof slecht. Bekritiseerd wordt hij toch. Bah
 
sloep01
 
12
31 augustus 2017 om 22:21
Ik kan aardig oordelen hoor ik zie er iedere thuiswedstrijd al jaren , en wie ben jij om te zeggen Ajacied van niks of mag je geen kritiek hebben op je eigen club ,
 
Baasieweiss
 
4
31 augustus 2017 om 21:07
Dat is de reden dat van der vaart nergens mee kan komen door die instelling. Maar goed zie Veltman graag ze spullen pakken heel graag
 
Tonymontanaspg
 
3
31 augustus 2017 om 21:34
Misschien kijkt Raf niet meer naar de eredivisie en Europa League. Veltman presteert namelijk zeer matig, en dan druk ik mij nog netjes uit. Advocaat kiest voor meer lengte en power
 
Geniaal84
 
7
31 augustus 2017 om 21:35
Van der Vaart is ook een analist van niks. Vorig jaar kwam die met het argument, dat hij de sportschool gewoon onbelangrijk vind. Nu roept ie weer dat hij 532 maar niets vind, omdat je met deze 433 lekker kan voetballen. Nou, van Gaal is de enige die het goed had gezien, want de rest is t/m nu gewoon ten onder gegaan. Ze staan me toch ook een potje uit elkaar niet normaal. Frankrijk kan gewoon lekker vrijuit voetballen.
 
Musi26
 
0
1 september 2017 om 00:19
Van Gaal heeft het helemaal niet juist gezien. Voetbal moet vermakelijk zijn en het WK in brazilie (ook in ZA) was niet in aan te zien. Ik lig er liever in de kwartfinale uit met mooi aantrekkelijk voetbal.
 
HmnG030
 
1
1 september 2017 om 02:57
Met dit team mooi en aantrekkelijk voetbal spelen haal je de poulefase, hoe ga je in godsnaam de kwartfinale halen??
 
HmnG030
 
0
1 september 2017 om 02:57
*haal je de poulfase niet eens...
 
fc moulijn
 
18
31 augustus 2017 om 21:39
Als veltman hierdoor zn spullen pakt, dan neem ik het dick kwalijk dat hij fosu mensah nooit eerder daar neer heeft gezet
 
Tornado72
 
2
31 augustus 2017 om 21:56
Van der Vaart snap wel vaker iets niet de laatste tijd. Ik snap de selectie van Veltman al niet. Veltman die met regelmaat aan alle kanten voorbij gelopen wordt door buitenspelers uit de eredivisie.
 
Vazieman
 
3
31 augustus 2017 om 22:05
Ik hoop dat het hele elftal naar huis gaat, want op het WK heeft NL tegenwoordig niets meer te zoeken. Laten we blij zijn dat we niet naar het WK gaan, dat zou een hele treurige aangelegenheid worden. Nog even en NL staat niet eens bij de eerste 50 landen ter wereld. Het is erg snel bergafwaarts gegaan. Niemand begrijpt het, maar het gebeurt toch gewoon.
 
lausho
 
2
31 augustus 2017 om 22:12
Niemand begrijpt het.. hahaha, kunstgras, matige scheidsrechters, geen doorstroom van subtop naar top in NL, spelers die te vroeg naar het buitenland gaan, jeugdspelers vooral, maar ook spelers als Janssen, Hoedt, Ola John, Depay dat soort spelers, te weinig fysieke ontwikkeling genoeg redenen. Wijnaldum, Blind en nu Kongolo en Klaassen waren wel echt klaar voor die stap, Karsdorp ook te snel eigenlijk.
 
Veloso1988
 
3
31 augustus 2017 om 22:32
Heimwee naar Manolev..
 
Jordyde Blecourt
 
2
31 augustus 2017 om 22:35
Vd vaart wil gewoon niet dat nederland gaat winnen daarom heeft die graag veltman erbij. Ik denk dat fosu mensah op dit moment beter speelt dan veltman en ook verder kan komen dan veltman
 
AndreNijmeijer
 
3
31 augustus 2017 om 22:35
Zoals de vervanger nu speelt maakt Veltman met Tete, Kasdorp en Fosu geen enkele kans meer in Oranje op de back positie
 
stnka33
 
8
31 augustus 2017 om 22:42
Rafael moet zn bek houde, fosu mensah motm aan nl kant
 
Musi26
 
0
1 september 2017 om 00:21
En nu in het normaal Nederlands.
 
snapikhetnog
 
1
31 augustus 2017 om 22:56
Was beste man vandaag bij het NL elftal
 
Musi26
 
2
1 september 2017 om 00:21
Speelde helemaal niet goed.
 
GroFenUnited
 
2
31 augustus 2017 om 22:59
Van der vaart laat meteen zien waarom hij buiten beschouwing wordt gelaten bij zijn Deense club. Fosu was een van de weinige lichtpuntjes bij het Nederlandse elftal vandaag. Met Veltman hadden we 2 rode kaarten gehad vandaag.
 
SpeedyAFC
 
1
1 september 2017 om 00:45
Van der Vaart en advies over verdedigers gaan niet zo goed samen. Zo beval hij Ajax aan om Westerman te halen.
 
FR12Jules
 
0
1 september 2017 om 07:50
Van der Vaart en advies gaan sowieso niet goed samen. Die man is van mening dat fysiek trainen in de sportschool niet nodig is voor profvoetballers. Ik neem hem in ieder geval niet meer serieus.
 
spieplaats
 
0
1 september 2017 om 01:06
Want jij weet heel veel dingen he Rafael met als Westermann geweldig was voor Ajax
 
Geert VS
 
2
1 september 2017 om 01:13
Veltman moet altijd basis, maar hij is wel beter centraal dan rechtsback. Advocaat had gekozen voor een internationale opstelling; spelers die buiten Nederland spelen. Maar Veltman had de uitzondering daar op moeten zijn. Al vind ik Fosu Mensah een prima speler en een groot talent.
 
PAASCHKAAL
 
0
1 september 2017 om 07:34
Fosu-Mensah speelde erg sterk. Hij en Blind waren de enige die hun niveau soms nog haalden. Heeft ook veel meer snelheid van Veltman en is gewoon basisspeler bij een team in de Premier League dus zo'n gekke keus is het niet.
 
FR12Jules
 
0
1 september 2017 om 07:49
Ja Rafael, er is crisis bij Oranje, en wat adviseer jij? Je spullen pakken omdat je niet speelt. Manmanman, wat een advies zeg.
 
arko
 
0
1 september 2017 om 09:40
Alle reacties over Veltman kan ik wel begrijpen, maar de opmerking van Rafael totaal niet. Niet opgesteld worden en dan zeggen ik had opgestapt??? is datdan zijn mentaliiteit? Nederland moet accepteren dat met de huidige spelers er geen eer te bahalen valt. veel van de opgestelde spelers waren gewoon dramatisch. De glauerde spelers lieten weinig zien. Robben wilde d sterspeler zijn niet gezien verder Sneijder totaak inzichtbaar Promes kip zonder kop Strootman Niets goed gedaan Hoedt Niets goed gedaan Blind Niets goed gedaan Wijnaldum Ver ondermaats van Persie gaf redelijke pases ,maar is geen schim meer van de Arsenal jaren De Vrij ondermaats met als excuus dat hij elke keer door de fouten van Hoedt te laat was Janssen niet gezien en speelt zelden Dit zijn de spelers die in sterkere competities spelen en waar je dus meer van mag verwachten, en ook omdat ze bij hun clubs goed spelen Mensa gebrek aan inzicht vaak aan de verkeerde kant dekken Veltman Drama komt te kort in alles Cillissen speelde zo slecht niet met toch een aantal goede reddingen Vilhena gaf nog wat strijd en verdiend een klein plusje dit is mijn uitspraak en daar moeten ze het mee doen Toornstra Kongolo Lens Dost Janmaat Klaassen enkele spelers die wellicht wat verbetering kunnen geven aan dit stelletje