Ancelotti wuift kritiek Bayern München weg en beschuldigt ploeg van hypocrisie
Donderdag, 9 mei 2024 om 07:14

Carlo Ancelotti kan zich niet vinden in de woede van de spelers en staf van Bayern München, die zich na het verloren halvefinaleduel in de Champions League bestolen voelen. De Italiaanse succestrainer wijst in zijn redenatie op een in diens optiek onterecht afgekeurde goal van Real Madrid.

Real Madrid won het duel in Bernabéu op spectaculaire wijze. De Spanjaarden keken in minuut 87 nog tegen een 1-0 achterstand aan, maar toonde ongekende veerkracht en draaiden het tweeluik aan de hand van invaller Joselu in vier minuten helemaal om: 2-1.

Toch ging het afloop weinig over die razendknappe comeback, maar over een moment dat nog later in de blessuretijd zou plaatsvinden. Matthijs de Ligt dacht diep in extremis namelijk gelijk te maken, maar zijn treffer ging niet door.

Dat zorgde voor de nodige ophef. Joshua Kimmich lanceerde een lange bal in de richting van Noussair Mazraoui en De Ligt. Hoewel er van overduidelijk buitenspel geen sprake was, hees de grensrechter de vlag resoluut omhoog.

Scheidsrechter Szymon Marciniak ging onmiddellijk mee in het oordeel van diens assistent, waarna in het vervolg van het spel gescoord werd door De Ligt. De Nederlander schoot echter na het fluitsignaal, waardoor de VAR niet meer kon ingrijpen, ook als het geen buitenspel was geweest.

Trainer Thomas Tuchel en De Ligt toonden zich na afloop furieus. "De grensrechter heeft me zijn excuses aangeboden", vertelde De Ligt voor de camera van beIN Sports. "Ik kan op de beelden niet direct zien of het wel of geen buitenspel is, dus dat lijkt me zeker een twijfelgeval. In de laatste minuten van een wedstrijd zo fluiten... Ik vind het een grote fout en een grote schande."

Reactie Ancelotti


Ancelotti kan weinig met de woede van de Bayern München-spelers. De coach van Real Madrid attendeert de Duitsers op het feit dat zijn spelers al gestopt waren met voetballen en dat het doelpunt daarom terecht geen doorgang vond.

"De buitenspelbeslissing is eenvoudig te verklaren", aldus de Italiaan na afloop van de wedstrijd. "Misschien was het geen buitenspel, maar de scheidsrechter floot en wij stopten met spelen."

De winnende trainer beschuldigt de spelers van der Rekordmeister bovendien van hypocrisie. "Bayern klaagde over dat buitenspelmoment? Oké, dan klagen wij over ons afgekeurde doelpunt, van Nacho. Want Kimmich maakte een schwalbe."

Ancelotti doelt op een moment vlak voor de eerste treffer van Joselu. Daarbij schoot Nacho de bal na een hoekschop via Alphonso Davies binnen, maar niet voordat hij Kimmich een duw in het gezicht had gegeven. Marciniak keurde het doelpunt na raadplegen van de beelden af.

Meer nieuws
   
08:06
08:06
'Als Bergwijn vertrekt, kan Farioli hem meenemen van Nice naar Ajax'
8
   
07:18
07:18
Pascal Jansen voerde al 'twee prachtige gesprekken', onthult hij aan de NOS
4
   
06:00
06:00
Voetbalzone is op zoek naar nieuwe stagiairs! (hbo+)
0
   
00:12
00:12
Stekelenburg noemt twee spelers die definitieve selectie Oranje niet gaan halen
11
   
00:05
00:05
NOS: Ajax zit unaniem op hetzelfde spoor en gaat voor één man
12
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (125)

 
Kruk56
 
209
9 mei 2024 om 07:24
Misschien de cup maar direct aan aan RM geven. Zelden een team gezien dat zo is bevoordeeld.
 
Daei16
 
126
9 mei 2024 om 07:26
Haha dan wijzen ze naar dat moment van Nacho. Dat was in nog geen miljoen jaar een geldig doelpunt… “onze spelers waren gestopt met voetballen, daarom terecht afgekeurd” dat is toch niet een kwalificatie voor een geldig dan wel ongeldig moment?! Zelfde als veel 15-jarige fans hier… je kan toch gewoon aangeven dat het een blunder van het arbitrale trio is? Ik snap niet wat er in je hoofd voor error message ontstaat als je ziet dat je ploeg bevoordeeld wordt op een moment (lees niet de hele wedstrijd), maar je kunt het niet typen.
 
ajaxf1
 
280
9 mei 2024 om 07:53
Het is ook een blunder van de arbitrage, dat is duidelijk. Alleen wat ik niet begrijp is dat mensen doen of Bayern bestolen is van een doelpunt, dat is gewoon niet waar. De hele verdediging inclusief keeper waren al gestopt met spelen, De Ligt schoot hem na het fluitsignaal dus in een praktisch lege goal. Echt onzin dat er een goal van ze gestolen is, wel een veelbelovende kans.
 
janter
 
39
9 mei 2024 om 08:51
Weet nog dat die Madrid fans schande spraken toen er werd gescoord na het fluitsignaal in de competitie niet zo lang geleden. Toen werd er ook niet gezegd dat de tegenpartij stopte. Dat Bayern fans dan balen snap ik volkomen.
 
Suc6Magnet
 
25
9 mei 2024 om 08:51
Daarbij zie je op de beelden duidelijk dat het ook daadwerkelijk buitenspel was op het moment van de pass op De Ligt. Dus ja, het was een arbitrale fout om te vlaggen en te fluiten en je zou best eens mogen uitzoeken waarom dat zo ging (als je een complot tegen Bayern zou vermoeden) maar verder is er van onrecht m.i. geen sprake.
 
arsenal890
 
49
9 mei 2024 om 08:54
De ligt stond buitenspel maar de pass ging naar Maz, en die stond geen buitenspel. Dat de ligt buitenspel staat doet niet ter sprake. Bayern is gewoon bestolen.
 
Suc6Magnet
 
12
9 mei 2024 om 09:02
Dat kon de grensrechter op dat moment niet weten (en daarom had hij dus niet moeten vlaggen en is het ook een fout) maar stond De Ligt op dat moment dus wel buitenspel, hij neemt ook actief deel op dat moment. Als je er vanuit gaat dat de pass op Mazraoui was, zou je nog kunnen stellen dat De Ligt dan voordeel haalt uit zijn buitenspelpositie.
 
Feliix
 
31
9 mei 2024 om 09:21
Ik ben niet voor Madrid, maar dat was wel een andere situatie he. Dat was wedstrijd affluiten midden in een aanval en dit was fluiten na het vlaggen van de grens. Als de belangen zo groot zijn en zo laat in de wedstrijd moet de grens die vlag gewoon naar beneden houden als het niet zo duidelijk is
 
YoeriCFC
 
9
9 mei 2024 om 09:22
@Suc6Magnet, Maar dat is toch een hele andere discussie? De discussie is dat de scheidsrechter te vroeg heeft gefloten en daarmee Real heel erg geholpen heeft. De scheidsrechter had door moeten laten spelen, wachten tot de actie afgelopen was om daarna pas te fluiten. Dat zijn de regels en op die manier kun je de VAR effectief gebruiken, nu mag de VAR niets en zitten we met een hele discutabele beslissing opgescheept waar je van beide kanten goed kunt zeggen dat zij gelijk hebben. De scheidsrechter had zich “gewoon” aan de regels moeten houden.
 
arsenal890
 
17
9 mei 2024 om 09:39
Kijk je voor het eerst voetbal? Dat de ligt buitenspel staat doet helemaal niet ter zake. Dat kun je elke vrije trap waar een doelpunt uitvalt wel afkeuren omdat er altijd 1 iemand buitenspel staat. De grens had niet mogen vlaggen en de scheids had niet mogen fluiten. 2 hele belangrijke en grote fouten.
 
FR010FRDAM
 
11
9 mei 2024 om 10:57
Nou, zijn er lijnen getrokken bij Mazraoui? Want die leek met zijn knie ook buitenspel staan. Verder was het niet de fout van de scheids, maar van de grens. Die moet bij twijfel wachten met vlaggen en de aanval door laten lopen. De scheids fluit nu terecht op basis van het vlagsignaal, want de grens wist het zeker. Daarbij blijft het bijzonder dat men doet of het al een goal was. Door het fluiten midden in de aanval weet je dat nooit zeker
 
Formus
 
4
9 mei 2024 om 11:00
FR010: Ook bij het vlaggen vd grens hoeft de scheids niet te fluiten!
 
FR010FRDAM
 
5
9 mei 2024 om 11:35
@formus, maar mag hij fluiten, want afgesproken is dat de grens Vlagt als hij het zeker weet of na de actie
 
steeck03
 
0
10 mei 2024 om 15:44
Als je die redenatie volgt is die goal van Madrid ook buitenspel. Klopt ook niet. Ik denk overigens dat het terecht buitenspel was, maar niet van De Ligt.
 
SergioRamosHM
 
64
9 mei 2024 om 08:49
Heb je gisteren überhaupt gekeken? Real is nergens bevoordeeld? De scheidsrechter floot een uitstekende pot, nergens een fout gemaakt en nergens iemand voorgetrokken. Enige waarover je kan twijfelen is deze situatie maar het lijkt gewoon buitenspel? Daarnaast stopt real direct met voetballen. Nogal overdreven om er zo’n heisa van te maken.
 
Critic0
 
11
9 mei 2024 om 11:08
Haha dat zeg je echt alleen als je fan bent van die club. Ik ben voor geen enkele van de 2 dus maakt me echt geen flikker uit maar het lijkt wel als RM elk jaar perse heel ver moet komen van de fifa. Dit is gewoon weer een bewijs , sinds wanneer vlagt een grens zo snel , zelfs al staan ze 3 meter buitenspel vlaggen ze niet maar opeens gisteren vlag je gelijk……
 
SergioRamosHM
 
3
9 mei 2024 om 11:36
Waar is real dan gisteren bevoordeeld? Ik heb geen rode kaarten voorbij zien komen? Geen wellus/niettus situaties. Alleen de laatste situatie waarbij de assistent gewoon had moeten wachten en men nergens over sprak omdat het buitenspel was.
 
Samcro
 
9
9 mei 2024 om 11:44
Daar zijn ze dus bevoordeeld…
 
SergioRamosHM
 
0
9 mei 2024 om 16:18
Wat een onzin. De assistent vlagde te vroeg maar had anders later alsnog gevoegd voor een terechte buitenspel. Waarin ben je dan bevoordeeld? Je zou eerder spreken van benadeeld omdat de scheidsrechter 10 seconde langer bezig was met deze situatie.
 
spursfan96
 
2
9 mei 2024 om 16:45
Het ding is dus dat achteraf is gebleken dat het helemaal geen buitenspel was en Bayern dus op z'n minst een grote kans is ontnomen.
 
SergioRamosHM
 
0
9 mei 2024 om 18:01
Bron?
 
Daei16
 
0
10 mei 2024 om 10:21
Hoe kan je nu hier weer gaan roepen dat ze zelfs benadeeld zijn. Doe niet zo treurig man. Jij weet ook niet hoe de lijnen op dat moment getrokken zouden gaan worden. Of ga je nu bij hoog en laag beweren dat je dat wel weet?Grens had moeten wachten en scheids had nog niet moeten fluiten. Of het buitenspel was had men kunnen onderzoeken en of er een goal uit was gekomen hadden we ook nog moeten zien.
 
Pagliuca
 
1
9 mei 2024 om 10:36
Het nadeel van voetbal is dat het een sport is waar de scheids vaak een beslissende rol heeft. In Sporten als 100m sprint of marathon of denksport als schaken heeft de scheids een zeer kleine rol. Stop met janken of stop met voetbal kijken. Dit zijn jouw keuzes. Altijd dat gejank op de scheids. Besef gewoon dat voetbal een sport is waar de scheids
 
real8madrid
 
12
9 mei 2024 om 11:26
Hou toch op stel kinderen.
 
Ajaxfollower
 
74
9 mei 2024 om 07:24
Met zo’n staat van dienst vind ik dat Ancelotti wel wat minder met de tegenstander moet bezig moet zijn. Hou gewoon de eer aan jezelf, want met dit voorbeeld wat hij geeft maakt hij zich volstrekt belachelijk. De overtreding op Kimmich was overduidelijk. Zeg gewoon dat je niet mag klagen met de beslissing van de grensrechter en dan dat je blij bent dat je in de finale staat.
 
Linksbuiten67
 
8
9 mei 2024 om 08:59
Precies, valt me tegen van hem. Gewoon wegblijven van dit en blij zijn dat je de finale hebt gehaald. Overigens wel verdiend over de hele wedstrijd.
 
Kuna_Mila
 
8
9 mei 2024 om 09:16
Altijd grappig hoe subjectiviteit leidt tot volslagen krankzinnige uitspraken. Hoe kun je nu doen alsof dit geen overtreding is? Als je Zenden er in de studio na afloop over hoort... die man kijkt ook met z'n ogen dicht.
 
BaronVonBorsig
 
98
9 mei 2024 om 07:24
Niet verwacht van Ancelotti dit, toch een wijs man. Dat van Nacho was toch zo overduidelijk. Wel eens dat je niet zou weten wat er gebeurt zou zijn als de Real spelers niet zouden stoppen.
 
Formus
 
44
9 mei 2024 om 07:59
Mag ik jullie alvast heel veel succes wensen 1 juni! Gister weer kapot lopen ergeren aan die spelers van Real die elke beslissing aanvochten toen ze achter stonden. Iets wat heel veel gebeurt bij Spaanse ploegen. Vreselijk! En je ziet dat de druk dan toch weer te groot wordt op het arbitrale trio, waardoor ze zo'n belachelijke fout maken (niet zeggende dat t een goal was geweest als ie niet affloot)
 
Oenieboy
 
22
9 mei 2024 om 08:13
Kanttekening is wel dat dat veruit de beste voetballers zijn. Verschil in het middenveld Bayern/RM was enorm. Maar verder met je eens. Absolute schijthekel aan dat gedrag. Daar mogen ze wat mij betreft wel sneller tegen optreden.
 
BaronVonBorsig
 
29
9 mei 2024 om 08:36
Thanks, schat de kansen al niet veel hoger in als 15%. Maar je hebt gelijk, spelers als Carvajal, Rudiger, Nacho en Vinicius zijn alles wat voetbal nu is. Zeiken en zeiken als het tegenzit. Opgegroeid in de jaren ‘00 met nog ‘echte’ voetballers doet dat wel een beetje pijn. Ook moeten scheidsrechters spelers met kramp etc. gewoon laten liggen, is hun probleem mijn inziens en veel teveel gebruikt om tijd te rekken.
 
SergioRamosHM
 
65
9 mei 2024 om 08:53
Vond je het gek? Na de 0-1 heeft Bayern overal lopen tijdrekken? Blessures overal faken. Lijkt mij toch logisch dat als je het spel wilt maken je dat vervelend vind? Uiteindelijk komen er dan ook 9 minuten bij. Na de 2-1 was het Bayern dat hetzelfde deed. Dan is het ineens niet erg?
 
Suc6Magnet
 
9
9 mei 2024 om 08:57
Voetbal is al jaren geen voetbal meer. De belangen zijn dusdanig groot geworden dat het aan alle kanten geoorloofd is om deze belangen te behartigen, zelfs 90 minuten lang op de grond liggen en niet voetballen. Het blijft me verbazen dat mensen nog steeds exorbitante bedragen blijven betalen om naar het stadion te gaan voor dit soort taferelen.
 
BaronVonBorsig
 
33
9 mei 2024 om 09:42
Wat reageer jij als gebeten hond joh SergioRamos. Dat tijdrekken gaat in beide kanten, punt is dat ik mij er mateloos aan irriteer en het vroeger niet zo was. Je bevestigd wel m’n punt dat de meeste Real-fans kleine tenen hebben.
 
Formus
 
7
9 mei 2024 om 10:54
SergioRamos, elke beslissing staan er minstens 4 spelers om de scheids heen. Ook al is het heel duidelijk een overtreding van hen zelf. Dat is standaard tegenwoordig bij Spaanse clubs, is er keihard ingesleten de laatste decennia. Vreselijk gedrag. Daar zouden ze dit jaar hard tegen optreden maar daar is helemaal niks meer van over. En dat tijdrekken vind ik ook belachelijk, maar daar had ik het nu niet over. Het gaat mij om dat constante belagen vd scheids. Edit: en de scheids en grens bezweken onder de druk, dat bleek bij dat buitenspelgeval.
 
SergioRamosHM
 
11
9 mei 2024 om 11:06
Vind je het gek dat we geïrriteerd raken? We winnen terecht en men doet alsof we 5 rode kaarten hadden moeten krijgen en 2 onterechte goals hebben gemaakt terwijl ik niets kan vinden waarbij wij zijn gematst? Vroeger had je ook respect voor de scheidsrechter, die tijd is ook voorbij, helaas.
 
Oelie Wapper
 
20
9 mei 2024 om 07:24
Ja, de grens had niet moeten vlaggen en dat Bayern daar wat van vindt, snap ik helemaal. Ik zou echter wel willen weten of het alsnog terecht was of niet. Want als het toch (ook al is het miniem) buitenspel is, dan is het nog steeds niet goed dat de assistent vlagde, maar dan is het zo dat het ook als hij niet gevlagd had, nooit een geldig doelpunt was geworden. Ancelotti laat zich hier overigens wel heel erg kennen. Dat was veel, maar toch zeker geen schwalbe. De goal werd wat mij betreft volledig terecht afgekeurd.
 
Kuna_Mila
 
5
9 mei 2024 om 09:18
Ja inderdaad. Je kunt je eerder afvragen of het geen rood had moeten zijn dan dat je je moet afvragen of het een schwalbe was.
 
MeesKeesje
 
60
9 mei 2024 om 07:28
Helemaal gelijk die Ancelotti. We kunnen het maximaal hebben over dat de scheidsrechter te vroeg fluit. Maar het is waanzin om erover te beginnen dat het een afgekeurd doelpunt is, zoals ook VZ constant blijft schrijven. Dat doelpunt had nooit gevallen natuurlijk als er niet was gefloten want dan zou de Ligt nooit aan dat schot zijn gekomen aangezien er dan gewoon zou zijn verdedigd ipv dat de spelers al bezig waren met de scheidsrechter.
 
MrMe
 
7
9 mei 2024 om 09:02
De Real spelers hielden amper in, net doen alsof ze stopten met voetballen en De Ligt 10 seconden later scoorde is niet de realiteit. Hij ontving de bal op het moment van het fluitje terwijl hij volledig vrij stond en schoot direct onhoudbaar in het doel. Daar zat hoogstens een halve seconde tussen, en ik zie geen reden om aan te nemen dat het anders gelopen zou zijn zonder fluitje.
 
OnsBerry
 
34
9 mei 2024 om 09:10
Ik zou het toch even terugkijken als ik jou was. En let daarbij vooral op de lichaamstaal van Lunin, die het fluitsignaal heeft gehoord en bewust inhoudt en niets doet om een bal tegen te houden die binnen zijn reikwijdte langs hem komt.
 
Rechtsbinnen99
 
11
9 mei 2024 om 09:17
Het was overigens 3.2 seconden later dat Lunin de bal expres door liet.
 
MrMe
 
8
9 mei 2024 om 09:51
Heb net 20x teruggekeken. Zit geen halve seconde tussen vlag, fluit en goal. Madrid verdediger probeert actief schot te blokken. Onhoudbaar voor de keeper, die nog wel op het schot reageert maar stopt omdat de bal ver buiten zn bereik is.twitter.com/abdulla46720588/ status/1788316589315498481?s=19
 
Unbeliebeble
 
13
9 mei 2024 om 11:30
Een halve seconde... uhm... die spelers van Bayern moeten allemaal de superkrachten van The Flash hebben zeker. Ná het afluiten loopt namelijk nog een speler van Bayern naar de bal, kopt deze naar De Ligt en die haalt uit. Dat allemaal in een halve seconde. Seems legit. Voor mensen die wel serieus zijn: check de samenvatting van Ziggo op YT. Er zit minstens 3 seconde tussen het affluiten en het schot van De Ligt.
 
MrMe
 
1
9 mei 2024 om 11:39
Ik heb getimed, minder dan een seconde. Idd precies wat jij zegt gebeurt in minder dan een seconde. Het is geen oude mannen-voetbal hé, met je 3 seconden Knik, tik, boem. 0,5 seconden.
 
Bambelaar1102
 
8
9 mei 2024 om 11:47
Onhoudbaar haha, laat me niet lachen. Heb je dat schot gezien van Davies tov de Ligt? Dat is onhoudbaar. Die van de Ligt zou hij gewoon hebben, klem vast, zoals Neuer.. oeps.. die liet hem kaatsen..
 
SteveStifler
 
8
9 mei 2024 om 12:22
@mrme, maak jezelf niet zo belachelijk met je halve seconde. Het is overduidelijk voor wie jij fan bent.
 
MrMe
 
0
9 mei 2024 om 12:40
Ik ben Feyenoord-fan, Real of Bayern doen me niks. Ik bekijk de beelden en zie 0,5 sec tussen fluitje (dat trouwens pas na de kop-assist komt) en schot. Of ik moet een ander fluitje uit het publiek horen. Beetje suf om over "voor wie jij fan bent" terwijl het hier over waarneembare feiten gaat.
 
SteveStifler
 
3
9 mei 2024 om 14:43
Speciaal voor jou, Mrme: https : // w w w .youtube.com/watch?v=cyB6EE-vQIc De samenvatting van Ziggo Sport. Fluitje is hoorbaar vanaf 11:17/11:17.5 en de Ligt trapt hem erin rond 11:20 Vraag me af hoe jij op 0.5 seconden komt. Blijkbaar een hele andere match gekeken?
 
MrMe
 
0
9 mei 2024 om 16:07
Al eerder plaatste ik deze link: twitter.com/abdulla46720588/ status/1788316589315498481?s=19Hierop (live wedstrijdverslag) hoor je het fluitje na de kopbal. Bij jou ervoor, dat is een opmerkelijk verschil.Verder hoor je het fluitje bij jou op 1.18 laag en passeert de bal de doellijn op 1.19 hoog (super slomo bekeken). 1,5 a 2 seconden, het verklaarbare verschil zit dus tussen de momenten van fluiten die op beide filmpjes verschilt.Je ziet op beide filmpjes wel dat de verdediger van De Ligt zeker nog alles geeft. De keeper niet, maar m.i. is dat te verklaren omdat het ook een schot buiten zn bereik is (en misschien ook omdat hij op zn verkeerde been staat, hij stapt nl ipv duiken)
 
MrMe
 
0
9 mei 2024 om 16:10
Ik zie op jouw link dat de scheids fluit voordat de grens vlagt. Kortom, in de samenvatting is het geluid niet goed gesynched. Dat verklaart het tijdsverschil, en ook waarom jij dacht dat er 2 sec tussen zat en bij mij slechts 0,5 sec.
 
SteveStifler
 
1
9 mei 2024 om 16:27
Ben je nou serieus? Dat Twitter filmpje van je is een replay van de actie. Dat fluitje wat je op de achtergrond hoort, is real time en niet van die actie zelf. Sinds wanneer hoor je überhaupt de geluiden in replays terug? Dat is nooit het geval op live televisie. Sorry, maar de Ziggo Sport samenvatting vertrouw ik toch een stuk meer dan wat jij nu voorschotelt. Die 0.5 seconde waar jij het over hebt, is onzin.
 
OnsBerry
 
4
9 mei 2024 om 16:43
Dat schot is toch helemaal niet onhoudbaar. Niet enorm hard, binnen zijn reikwijdte. Let daarbij ook op de keeper vanaf het moment dat het fluitje gaat. Je ziet dat hij stopt met positioneren zodra er gefloten wordt. Doet nog een half stapje, maar verder niets. Een keeper op dit niveau heeft reflexen en geeft alles om die bal tegen te houden. Die laat zo'n balletje echt niet langs zich af rollen zonder ook maar een poging te doen om naar de grond te gaan.
 
MrMe
 
0
9 mei 2024 om 17:48
Steve, zie je wat ik schreef over dat op jouw link het fluitje klinkt voor de vlag omhoog was? Kortom, duidelijk dat de audio-edit daar iig niet klopt.
 
Unbeliebeble
 
1
9 mei 2024 om 18:39
@mrme jij bent de variant van 'heb op Facebook gestaan (in jouw geval: op Twitter)'. Denk je nu echt dat iemand 2-3 stappen naar de bal kan zetten, de bal koppen, en de bal onderweg is naar een medespeler in een halve seconde. De Ligt moet de bal ook nog eens schieten. Volgens MrMe is dit allemaal in 0.5 seconde gebeurd. Heel knap. Ook je obeservatie over dat onze verdediging 'alles geeft'. Als dat in Real Madrid termen in verdedigend opzichte 'alles geven' is hadden we zelfs tegen het Bayern van gisteren waarschijnlijk met dubbele cijfers aan tegendoelpunten het veld verlaten.
 
HijNiet!
 
58
9 mei 2024 om 07:28
Volslagen idiote reactie van Ancelotti. De krankzinnigheid nabij. Zo zie je naar wat de druk zelfs met de meest meest gelouterde trainers kan doen.
 
LocoL
 
35
9 mei 2024 om 07:51
Krankzinnigheid zelfs ??
 
Andonis
 
28
9 mei 2024 om 07:56
Eenmaal gefloten werd er ook alleen door Bayern doorgespeeld. Dan is het makkelijker scoren. Dat is niet zo idioot. Verwijzen naar een ander moment is wat kinderachtig.
 
MarekHamsik17
 
46
9 mei 2024 om 07:34
Resultaat telt. Ben blij dat Real door is en niet die Duitsers. Akelig elftal en terecht uitgeschakelt over twee wedstrijden.
 
Redisthecolour
 
37
9 mei 2024 om 07:37
Haha dit is wel een hele trieste reactie van Ancelotti, dacht dat dit altijd zo'n gentleman was?
 
SergioRamosHM
 
9
9 mei 2024 om 08:56
Ook Ancelotti heeft gisteren stress gekend. Inderdaad een rare opmerking maar dat men spreekt over een onterecht afgekeurde goal is toch ook raar? Er is niets afgekeurd?
 
Chi7
 
13
9 mei 2024 om 10:02
@redisthecolour 99/100 een gentleman 1/100 geen gentleman Conclusie: afvragen of hij een gentleman is. 0,0 empatisch vermogen blijkt maar weer.
 
Real Madr!d
 
36
9 mei 2024 om 07:53
Niet doen Carlo. De 1-1 was volkomen terecht afgekeurd. Kom op, Nacho zet zijn platte handen vol in het gezicht van Kimmich, natuurlijk is dat nooit een goal. Zelfs in de heat of the moment, kan Carlo zijn emotie's niet in bedwang houden door zulke dingen te roepen. Valt me zwaar tegen van Carlo. En over de buitenspel goal van De Ligt wel of niet. Heel jammer dat we het daar nog veel gaan over hebben. Betreur het echt dat het alleen over dat moment gaat, terwijl we een hele mooie wedstrijd hebben gezien waar Real alsnog terug kwam uit een hele moeilijke positie, en de overwinning is ook nog is niet onterecht, omdat Real met name in de tweede helft de wedstrijd heeft gedomineerd met een fantastische Vinicius. Het is gewoon zo dat de Real spelers stopte met spelen toen ze het fluitje hoorde. Anders had De Ligt nooit zo makkelijk gescoord. Met mij hoef je niet in discussie te gaan dat de grensrechter in zo situatie, nooit altijd direct moet vlaggen. Maar dat deed die wel, waardoor de scheids fluit en de VAR daar blijkbaar dus niks aan doen. Daar kan Real dan toch helaas niks aan doen?
 
4Ever4Ajax
 
42
9 mei 2024 om 08:35
Ik vind de afgekeurde goal ook terecht van Real, maar Kimmich stelde zich daar wel enorm aan hoor. Zijn reactie was echt heel triest.
 
OnsBerry
 
10
9 mei 2024 om 09:21
Zijn reactie was misschien overdreven. Maar wel exact zoals elke profvoetballer zich gedraagt op het voetbalveld. Helaas.
 
Zanazanyan
 
3
9 mei 2024 om 11:09
En dat maakt het beter?
 
MrMe
 
1
9 mei 2024 om 10:09
Er zit geen halve seconde tussen vlag, fluit en goal, Madrid verdediger probeert de bal nog te blokken met alles wat hij heeft. Keeper reageert op schot maar dat is onhoudbaar buiten zijn bereik.
 
real8madrid
 
12
9 mei 2024 om 11:30
Haha welke pot heb jij gezien? Die lui blijven gewoon staan
 
SteveStifler
 
11
9 mei 2024 om 12:17
Hahah lachwekkend idd. Alleen Militao steekt nog half zijn poot op om dat schot soort van te blocken. Lunin en de rest staan allemaal stil, omdat er al is gefloten. Men doet er echt alles aan om Bayern in die slachtofferrol positie te zetten.
 
SteveStifler
 
7
9 mei 2024 om 12:26
Stel je niet aan. Ancelott houdt zich 9 vd 10x keurig in. Nu wordt het een keer te veel en uit ie zich op deze manier en ineens is de wereld te klein. Carlo Ancelotti is ook maar een mens, los van dat ie dit beter niet had moeten zeggen.
 
TheMagistrate
 
2
9 mei 2024 om 15:38
Eens is te veel. Hoe vaak moet hij de gentlemen blijven? Hij heeft ook het recht om deze belachelijke situatie recht te zetten. Men doet alsof het geen buitenspel was en dat het dan 2-3 zou zijn voor Bayern. En dan al het commentaar van al de gasten zoals Xavi, Laporte, nu Tuchel en andere leden van Bayern die zich als kleine kinderen opstellen heel het jaar door. Genoeg is genoeg. Hij had eigenlijk moeten zeggen; sterf allemaal maar van binnen aan jullie afgunst, wij zijn lekker door naar de finale!
 
Sanderr
 
9
9 mei 2024 om 07:55
Dit is echt totaal niks voor Ancelotti. Die is echt keurig netjes normaliter maar deze reactie slaat natuurlijk totaal nergens op. Goal van Nacho was echt een overduidelijke overtreding, er was niks op aan te merken dat de arbitrage die afkeurde.
 
AlckmariaAZ
 
16
9 mei 2024 om 08:07
Een schwalbe? Hij viel overdreven maar het was een duidelijke overtreding. Sowieso gedroeg Real zich weer ouderwets als kleine kleuters. Zeker na de 0-1. Wat een jankerds met die Vini en Nacho voorop. Ben benieuwd of Dortmund daar tegen opgewassen is. Qua support speelt Dortmund op Wembley natuurlijk een verkapte thuiswedstrijd. De Gelbe Wand tegenover wat toeristen met een CR7 shirtje uit Antalya. Dat moet BVB toch een extra impuls kunnen geven. Ik kijk in ieder geval uit naar de finale!
 
Bulle Roth
 
2
9 mei 2024 om 12:17
Helaas gaat het niet om het support. Teams als Real Madrid (Bayern overigens ook) genieten het in een vijandelijke atmosfeer te spelen en het publiek stil te krijgen. Het is maar een wedstrijd dus het kan gebeuren. Maar Real heeft de moeilijkste tegenstanders in de kwart- en halve finale al uitgeschakeld. Dortmund zit in een flow maar het is wel een groot kwaliteitsverschil.
 
SteveStifler
 
10
9 mei 2024 om 12:20
"cr7 shirtjes uit Antalya" Geen idee of je gisteren de sfeerbeelden gezien hebt in Madrid, maar als jij dat CR7 shirtjes noemt uit Antalya, dan heb je er duidelijk geen kaas van gegeten.
 
ScummyMan
 
6
9 mei 2024 om 08:11
Blijft toch moeilijk om vol in emotie objectief te reageren. Of het nou supporters zijn of de hoofdrolspelers. Het is gewoon heel duidelijk dat de grens niet moest vlaggen en de scheids niet moest fluiten. Dan had je kunnen kijken wat er gebeurd zou zijn en de emotie van Bayern is dan ook volledig terecht. En die goal van Nacho is gewoon ook heel duidelijk. Denk echt dat er van de 100 scheidsrechters alleen Nijhuis zou twijfelen de rest zouden allemaal de goal afkeuren ma het zien van de beelden.
 
TheMagistrate
 
2
9 mei 2024 om 15:43
Het is duidelijk buitenspel. Ik snap niet hoe men niet even zelf de beelden bekijkt. Ja, hij had niet moeten af fluiten en al zou er daarna een goal komen, dan nog is het nog steeds buitenspel. Elk jaar is het steeds hetzelfde riedeltje. Real Madrid heeft tot nu bijna nooit de volledige credits gekregen voor wat ze gepresteerd hebben de afgelopen jaren. Zonde.
 
nederland79
 
2
9 mei 2024 om 08:14
Ancelotti reageert bijna altijd op de beste manier maar dit slaat nergens op
 
Achterman
 
7
9 mei 2024 om 08:49
Oh oh oh. Gentlemen Ancelotti laat zich hier wel kennen zeg. Zit waarachijnlijk nog diep bij hem dat ie bij Bayern eruit getrapt is.
 
maurootje
 
18
9 mei 2024 om 08:55
Zal hem echt een worst wezen denk ik lol. Kan voor z’n 8e CL titel gaan (speler en trainer) de beste man heeft in z’n eentje de grootste prijs vaker gewonnen en in tijdspanne van de wat? 40 jaar? dan Bayern in haar hele bestaan haha.Hij reageert gewoon in the heat of the moment. Of denk je dat hij niet zo reageerde als het een andere club was?Wel jammer. Heeft gelijk dat ze stopte met voetballen dus je kan nooit weten of De Ligt had gescoord als scheidsrechter ligt doorgaan, alleen had het daarbij moeten laten. Dat van Nacho sloeg nergens op
 
Achterman
 
5
9 mei 2024 om 09:29
Juist mensen die grote prestaties leveren denken vaak terug aan de momenten waar ze faalden. Bayern, Napoli, Everton. Toch wat smetjes op wat voor de rest een fantastische carriere is. En idd. Hij had het moeten laten bij dat we niet weten wat er gebeurd zou zijn als er niet gefloten was. Dat het een fout van de grens was. En dan einde verhaal. Nacho plant gewoon twee handen in Kimmich zijn gezicht. Daar is geen discussie over mogelijk.
 
maurootje
 
0
9 mei 2024 om 10:09
Moet zeggen dat ik Everton al helemaal was vergeten, DIE vind hij wel jammer denk ik. Bij Bayern won hij teminste nog wel nationale prijzen
 
Inventure91
 
3
9 mei 2024 om 08:51
De beste man heeft denk ik iets te lang op zijn kauwgom gekauwd. In duizend wedstrijden is dit een overtreding van Nacho en zeker met een goede Var
 
miki1959
 
3
9 mei 2024 om 08:53
Echt waar een Schwalbe? Ancelotti is echt compleet gek geworden. Maakt met deze opmerking zichzelf belachelijk. Real spelers waren , zoals ze dat eigenlijk altijd doen aan het zeuren en zuigen. Bij elke arbitrale beslissing in hun nadeel stond ongeveer de hele ploeg bij de scheidsrechter. Daar heb ik Ancelotti niet over gehoord. Real Madrid is een vervelende ploeg triest gedrag als je zulke grote spelers hebt. Als je geen Real Madrid supporter bent zul je toch hopen dat Dortmund de finale wint. En Real Madrid supporters die zeggen dat het verdiend is dat Real in de finale staat en dat ze nu ook de CL gaan winnen. Je weet natuurlijk dat dit niet waar is. Real had er tegen Leipzig eigenlijk al uit moeten liggen. Een ploeg die qua niveau gelijkwaardig is aan Dortmund. Real kreeg alle hoeken van Bernabeu te zien. Er daarna kwam city. Het was een wonder dat je de halve finale hebt gehaald.
 
SergioRamosHM
 
12
9 mei 2024 om 09:00
Kan je nog van geluk spreken als je 3x de mindere bent en toch weet te winnen? Of is het een kwaliteit? Niemand wint bij Man City, in een 2 luik van hun winnen is gewoon knap. Daarnaast vergeet je de heen wedstrijd waarin Real de betere was tegen Man City.
 
ModricMagic
 
7
9 mei 2024 om 10:37
Gast gaat nog steeds janken over geluk haha. Doet pijn inderdaad als je Barcelona ziet die mentaal door het ijs zakken vergeleken met een ploeg die een winnaarsmentaliteit hebben. Je kan niet je gebruikelijke ‘Wij zijn beter’ gebruiken omdat Real gisteren Bayern terecht heeft uitgeschakeld.
 
Suavamente
 
2
9 mei 2024 om 09:06
Wat een klein mannetje Ancelloti, twee handen in het gezicht een schwalbe noemen. Zien we dus ook dat Ancelotti net een mens is..
 
RM1335
 
24
9 mei 2024 om 09:36
Het is opvallend hoeveel men hier nu plotseling afgeeft op Ancelotti, die zich 1 keer niet-karakteristiek uitlaat en dat nota bene door mensen die je nooit ziet of hoort over Xavi Hernandez die elke week langs de lijn en in de pers als een dolle mina tekeer gaat. Uiteraard moet Ancelotti dit niet doen, maar misschien kwam het hem een keer zijn strot uit om altijd maar de heer te moeten zijn, terwijl anderen zich wekelijks als een heel seizoen als dweilen mogen gedragen. Het was een enerverende wedstrijd, en dat is een understatement, waarin er qua voetbal een paar dingen opvielen. Allereerst snapte ik niet dat Gnabry startte, die was onmogelijk fit en met de explosiviteit die hij nodig heeft in zijn spel is het niet te vatten dat je het risico neemt met zijn hamstring. Dat ging zoals je al mijlenver kon zien aankomen dus mis. Maar goed, hij werd vervangen door Davies die scoorde. Verder had ik Pavlovic een paar keer zien spelen en ik vindt hem een geweldige speler. Alleen gisteren vond ik hem zwaar tegenvallen, hij speelde meer dat postbodespelletje dat Frenkie De Jong meestal speelt. Dat was wel een teleurstellende prestatie, maar goed, hij is wel heel jong nog. Ik had gehoopt om beter van hem te zien gisteren. Musiala zag er niet echt fit uit, hij maakte voor zijn doen heel weinig acties. Ik vond Bayern ook geheel tegen hun aard erg slordig in de passing. Sane, Laimer, Kane, Gnabry en zelfs Kimmich verzuimden medespelers goed de diepte in te spelen door een slordige pass. En als je dan Sane eruit pikt kom je tot de conclusie dat die echt slecht was en bitter weinig liet zien. Maar ook hij was niet helemaal fit denk ik? Dan dat moment met de bal die De Ligt in het doel schoot. Het was een blunder van de grensrechter om te vlaggen en een blunder van de scheidsrechter om te fluiten, alhoewel de regel is dat hij moet fluiten op het vlagsignaal geloof ik. Maar dat vlaggen was absurd natuurlijk. Daar hoef je geen wiskunde voor te hebben gestudeerd om dat te weten. Het feit blijft wel, dat Marciniak floot voordat de bal uberhaupt bij De Ligt was en Rudiger en Lunin stopten met verdedigen, terwijl Militao nog halfslachtig een been hief op de inzet van De Ligt, die dus ruim na het fluitsignaal kwam. Dat mensen niet snappen dat er geen goal is afgekeurd omdat er was afgefloten ruim voordat de bal erin geschoten wordt is heel tekenend voor de manier waarop velen op deze site reageren. Overigens, het was balen voor Bayern, maar als er niet gevlagd en gefloten was en de Realspelers vol verdedigd hadden en De Ligt ondanks dat toch had gescoord, dan was het naar de VAR gegaan en dan zou een eventuele goal alsnog wegens buitenspel van Mazraoui en De Ligt in de eerste instantie vanaf de pass van achteren uit worden afgekeurd. Dat de spelers en de trainer langs de kant daar emotioneel op reageren is logisch en begrijpelijk, het is wel een schijtmoment geweest voor ze. Dan zie ik mensen Tuchel bekritiseren op zijn wissels. Musiala en Kane blijken allebei geblesseerd en konden niet verder, dus die kunnen we ook afstrepen. Als Kane zijn rug vast zit en hij aangeeft dat hij niet kan bewegen, dan ben je uitgeluld, dus die kritiek op Tuchel over de wissels is niet terecht. Hou maar op met steeds maar ' met dank aan Tuchel '.te roepen. Die fans van Bayern op de tribune gaven hem een gigantische serenade nadat het stadion verder leeg was en hun vak nog niet ontruimd was, die zitten dicht bij het vuur en hebben die kritiek niet op hem, maar een stelletje betweters hier die gaan hem afpissen over zijn wissels. Belachelijk..het enige wat ik raar vond was dat hij Kim erin bracht in de 85 minuut. Toen liepen Dier en De Ligt en Kim elkaar steeds in de weg en was het chaos. Joselu scoorde in de 88e en 91e.... Had dan Laimer een linie naar achteren geschoven en Goretzka voor die verdediging neergezet. Dat was wel een foute wissel dus. Ten slotte dan het gif en de gal die hier wordt gespuid door reageerders alsof Real Madrid geholpen is door de scheidsrechter, daaraan zie je dat dit een Nederlandse site is. Daar ligt Real Madrid niet zo goed en al helemaal omdat ze zo vaak iedereen het nakijken geven. Het is net of het allemaal Siert de Vosjes zijn. Het is natuurlijk extreem dom als je stelt dat Real hier geholpen werd of dat ze de cup aan Real willen geven, want er is geen club waar door de Uefa en Ceferin meer op gespuugd wordt dan Real Madrid. Dat was voor de Super League perikelen al zo en daarna al helemaal. Als ze Real een handje wilden helpen dan had die scheids echt niet 9 minuten bijgetrokken, dat waren er belachelijk veel. En boven die 9 minuten liet hij nog twee minuten doorgaan, waarna hij in de 11e minuut van de extra tijd aangaf dat er nog 2 minuten bijkwamen, om vervolgens ook niet in de 13e minuut extra tijd af te fluiten, maar in de 15e. Het is heel makkelijk om vanuit je luie stoel dan allerlei stellingen de wereld in te typen, maar het is dus ook heel dom. Ik vind het jammer voor Bayern want ik vind het een geweldige club, maar ik ben blij dat mijn club naar de finale gaat. Dat wordt weer een hele opgave, want Dortmund is ook een geweldige club. Hala Madrid
 
Chi7
 
11
9 mei 2024 om 09:58
Ze staan allemaal te wachten om iemand af te rekenen bij de eerste de beste fout die iemand maakt. Empatisch vermogen ontbreekt volledig. Een steeds zichbaar wordende karakteristiek van de huidige maatschappij. Mooie reactie verder.
 
daviddt
 
1
9 mei 2024 om 10:09
Klopt inderdaad. Maar het is halve finale, mogelijks penalties op het laatste. Dan laat je Kane staan. Die goal is idd iets raar. Maar ik herinner me een goal van Newcastle. Shelvey scoort nadat iedereen stopte met voetballen en doelpunt goedgekeurd.
 
RM1335
 
1
9 mei 2024 om 13:35
@daviddt: Kane vroeg zelf om de wissel omdat hij niet meer kon bewegen, dat verklaarde Tuchel. Ik verwacht niet dat hij over zo iets cruciaals zal liegen.
 
hoogdrukzetten
 
0
9 mei 2024 om 10:12
“, dan was het naar de VAR gegaan en dan zou een eventuele goal alsnog wegens buitenspel van Mazraoui en De Ligt in de eerste instantie vanaf de pass van achteren uit worden afgekeurd.” Met deze redenatie die overigens niet klopt zou de beslissende van Madrid ook afgekeurd moeten. De doelpunt maker stond bij de eerste bal ook buitenspel
 
SteveStifler
 
8
9 mei 2024 om 12:15
Bullshit, Joselu stond never nooit buitenspel. Geen dingen lopen verzinnen.
 
hoogdrukzetten
 
0
9 mei 2024 om 12:52
Kijk maar bij de pass op rudiger daar staat hij off side ..
 
RM1335
 
6
9 mei 2024 om 13:40
@hoogdrukzetten, de bal werd niet richting Joselu gespeeld toen hij buitenspel stond, maar naar de zijkant, naar Rudiger. Die stond niet buitenspel omdat Pavlovic te laat stapte en dat ophief. Toen Rudiger de ball naar Joselu speelde stond die een halve meter achter de bal, dus kan het nooit buitenspel zijn. Dat is ten minste de regel. Was je daar niet van op de hoogte?
 
SteveStifler
 
5
9 mei 2024 om 14:47
Jij weet duidelijk niet waar je over praat @hoogdrukzetten. Die bal ging niet naar Joselu, maar naar Rã¼diger die totaal niet buitenspel stond. Snap jij de buitenspelregel überhaupt? Ik dacht eerst dat je het over de positie van Joselu had toen ie scoorde, want dat was never nooit buitenspel.
 
hoogdrukzetten
 
0
11 mei 2024 om 08:32
Ja die snap ik al gaan er nu wat beelden rond op socialmedia die Joselu wel degelijk buitenspel laten zien. Het gaat erom dat het moment van vlaggen bij Bayern niet klopt en dat is nu aangetoond door beelden en door het verwijderen van deze ref van de openingswedstrijd van het EK. Serieus jammer dat mensen verblind door “club liefde” teveel fanboy zijn geworden om te erkennen dat er echt rare oneerlijke dingen zijn gebeurd daar in bernabeau en dan heb ik het niet alleen over deze wedstrijd el classico was ook hoogst twijfelachtig ….
 
ModricMagic
 
8
9 mei 2024 om 10:15
Zeer jammer inderdaad dat alles moet gaan over dat ene moment dat buiten de handen is van Real. Bayern is geen goal ontnomen maar gewoon een gevaarlijke aanval want het was vrij duidelijk dat iedereen stopte door het fluitsignaal. Jammer weer deze controversie terwijl Real Bayern van het veld heeft geblazen gisteren. Dik verdient gewonnen en zonder Neuer had je hier al 3-0 voorgestaan want Bayern heeft 0 grote kansen gecreëerd gisteren.
 
Bulle Roth
 
2
9 mei 2024 om 12:54
Een heel lange, maar ook by far de beste reactie die ik hier lees is weer van RM1335. Eén van de weinigen (vooral bij de aanhangers van de Spaanse clubs) die er een koel hoofd bij houdt. Ik ben Bayern-supporter (al decennia) en zeker geen sympathisant maar wel een bewonderaar van Real. En ik ben blij als er een club met veel traditie de CL wint. In mindere (zeker Europees gezien) mate zou dat ook gelden als de BVB wint. Ook Tuchel heeft gisteren gezegd dat Bayern tegen de “nummer één” gespeeld heeft. Real Madrid is de nummer één. Hermann Gerland, vele jaren assistent-coach bij Bayern heeft een keer gezegd: “Immer Glück ist Können.” Dus zoiets als: “Altijd geluk is vaardigheid.” Net zo is het. Ondertussen hoop ik op een “Finale dahoam” volgend jaar. 2025 is de finale van de CL in München en het zou mooi zijn als het dit keer lukt de CL thuis te winnen. Chelsea zou in ieder geval dit keer geen obstakel zijn.
 
Homelander
 
2
9 mei 2024 om 09:45
Als trainer moet je eigenlijk gewoon stil zijn wanneer je met zo'n sterren elftal een controversieel moment nodig hebt tegen dit Bayern. Vind het als neutrale kijker erg jammer dat Real waarschijnlijk nog een jaar doorgaat met Ancelotti ook al winnen ze alles.
 
WQSMilan
 
5
9 mei 2024 om 10:02
Doelpunt van Nacho is terecht afgekeurd maar dat neemt niet weg dat Kimmich zich zwaar aanstelde. Eerst liggen dan kijken en daarna doen alsof die dood is. Doelpunt van de Ligt daar had de scheidsrechter door moeten laten spelen want je ziet dat iedereen stopte met spelen behalve de Ligt en ja dan is het wel makkelijk scoren. Ik denk zelf dat de scheidsrechter zo snel affloot om de tempo erin te houden in de laatste minuten.
 
hoogdrukzetten
 
3
9 mei 2024 om 10:04
Het lijkt er echt op dat je de cup van te voren al aan Madrid kan geven want qua arbitrage worden er altijd belangrijke “fouten” (opzichtige fouten die expres lijken) in hun voordeel gemaakt. Maar Bayern zou ook best naar Tuchel mogen wijzen die alle slagkracht uit zijn team haalde en het onthoofde om maar die 1-0 te behouden! Dan weet je dat Madrid komt en alles mee gaat krijgen. Dus ondanks dat ik het jammer vind maar Tuchel kreeg het loon van de angst.
 
ModricMagic
 
7
9 mei 2024 om 10:07
Nacho was gewoon een overtreding. Dat lijkt mij niet zo moeilijk. Enige waar ik me aan erger is dat mensen doen alsof Bayern een goal is ontnomen terwijl De Ligt voor leeg doel schoot omdat iedereen al stopte door het fluitsignaal. Jammer dat alles hier over weer moet gaan terwijl de scheids ook tot minuut 15 bleef doorspelen. Ook heeft Real hier dik verdient gewonnen maar helaas moet alles gaan over dat ene moment terwijl je ze van het veld hebt geblazen gisteren.
 
FCBInsider1899
 
2
9 mei 2024 om 11:14
@ModricMagic Beetje een smet op de overwinning he, want het is uiteraard wel verdient dat Real doorgaat.
 
FCBInsider1899
 
4
9 mei 2024 om 10:22
Blunder van de arbitrage , alleen ga ik wel mee met Ancelotti dat de spelers gestopt waren met spelen. Niemand zou dus de uitkomst ervan weten, wie weet gooit Rüdiger een blok of wie weet trapt De Ligt niet als er wordt doorgespeeld. Wel vreemd dat Ancelotti het moment met Nacho eruit haalt, had ik niet verwacht van hem omdat hij zich normaliter niet om de tuin laat leiden door mediaspelletjes.
 
Unbeliebeble
 
7
9 mei 2024 om 11:25
Dat klopt helemaal. De scheidsrechter had gewoon door moeten laten spelen. Naar mijn mening had je dan twee mogelijke scenario's: 1) Het blijkt toch buitenspel te zijn. Als ik naar de foto in dit artikel kijk, snap ik eigenlijk wel waarom de grensrechter vlagt. Alleen de arm van Rudi zou eventueel op dezelfde hoogte kunnen zijn als het lichaam van de speler van Bayern. Je mag je handen niet gebruiken, dus dan kom je uit op de schouder van Rudi als meetpunt, wat gezien de foto toch een buitenspelsituatie zou opleveren. Maar goed, hierover valt te discussiëren. 2) Zoals jij zegt: de scheidsrechter fluit af. Letterlijk 3 tot 4 seconden spelen alleen de spelers van Bayern door, want bij het fluitsignaal stopte Real (inclusief Lunin) met spelen. Ik vind het opmerkelijk dat men hier doet alsof 'een doelpunt is afgekeurd'. In het ergste geval was het een kans op een doelpunt, maar geen daadwerkelijk doelpunt. Bayern heeft na de 0-1 alleen maar tijd gerekt. Dat is prima. Maar hoe komt de scheidsrechter erbij om 9 freaking minuten extra tijd te geven? Alsof dat nog niet genoeg was, rekt de scheidsrechter de wedstrijd met nog eens 5 minuten extra. Dit was gewoon een verkapte eerste helft van een verlenging. De kans waarover wordt geklaagd viel in minuut 13-14 van de extra tijd. Naar mijn mening had de wedstrijd allang afgefloten moeten worden. Dit was serieus een van de langste verlengingen die ik ooit heb meegemaakt zonder een duidelijke aanleiding (er waren geen grote blessures o.i.d. alleen een Bayern die tijd aan het trekken was, maar zeker geen 14 minuten).
 
Samcro
 
0
9 mei 2024 om 11:52
Real vierde de tweede goal 2x met de selectie, staf etc. Logisch dat er dan nog extra extra tijd bij komt.
 
Unbeliebeble
 
6
9 mei 2024 om 12:00
Ja, zij waren dat 3-4 minuten aan het vieren zeker. Kom op. 9 minuten extra tijd sloeg eigenlijk al nergens op. Het uitrekken naar 14 minuten is gewoon bizar. Dat is een hele helft van een verlening dat ze door hebben mogen spelen.
 
ModricMagic
 
2
9 mei 2024 om 14:27
De scheids heeft aangegeven 2 minuten extra voor dat. Dat is meer dan voldoende. Om dan 6 minuten meer erbij te trekken is gewoon vreemd. Bleef maar eeuwen doorgaan.
 
SergioRamosHM
 
0
9 mei 2024 om 16:20
Gelukkig deed hij dat, anders had je ook daar nog gezeur over gehad.
 
Ginola11
 
0
9 mei 2024 om 10:29
Elke keer hetzelfde met Carlootje.. Zo vaak hebben ze de scheids mee gehad en elke keer weer is Carlo quasi veronwaardigt. Die witte bril zit stevig op zn neus.
 
Migi
 
3
9 mei 2024 om 10:42
Dit is wel een vrij zielige reactie. Een schwalbe ja? ??Real stopte overigens wel met spelen, dus twijfel of het anders een goal was geweest. Verder ook terecht gewonnen. Alleen door Neuer stond het maar 2-1 en niet 5-1.
 
miki1959
 
0
9 mei 2024 om 10:59
Ik krijg wel een dejavu. Waar heb ik het eerder gehoord dat Carlo Ancelotti het eens was met de beslissingen van Arbitrage en VAR? Ohja Real Madrid- Almeria die wedstrijd die Real Madrid nooit had mogen winnen maar dankzij de Arbitrage en VAR toch won. En natuurlijk was Ancelotti het ermee eens die durfde doodleuk te beweren dat alle beslissingen van de VAR goed waren vanaf dat moment is Ancelotti de geloofwaardigheid al verloren . De trainer van Almeria omschreef het na afloop perfect. "We mochten hier niet winnen" Een van de grootste sportieve schandes in het Spaanse voetbal maar Ancelotti had niks verkeerds gezien. Wat een grap die man
 
RM1335
 
7
9 mei 2024 om 12:02
Stereotype verpersoonlijking en representatief voor precies dat wat ik hier eerder heb aangekaart. Het lichtblauwe shirt heeft niet gewerkt voor jou als bandwagonner, doe die rode nu ook maar uit en trek vast de geelzwarte aan zou ik zeggen. Ha ha ha, de trainers van al jouw clubs zijn anders heilige boontjes: Xavi, Guardiola, Klopp, Simeone, Tuchel, wie en hoeveel vergeet ik er? Ga daar eens naar kijken voordat je Ancelotti een grap noemt.
 
Jordi19
 
0
9 mei 2024 om 11:06
Het is toch heel simpel... er zijn regels en daar heeft de scheids+grensrechter zich niet aangehouden. Leuk dat een halve finale zo beslist moet worden.... Zal toch altijd wel een smet zijn op de overwinning
 
SteveStifler
 
6
9 mei 2024 om 12:05
De halve finale is totaal niet beslist door dit verzonnen ontnomen doelpunt van Bayern. Real Madrid was gewoon veruit de betere ploeg.
 
Menterio
 
2
9 mei 2024 om 11:15
Blij dat Real door is. Het zou me toch een gedrocht van een finale zijn met Bayern en Dortmund. Moet er niet aan denken
 
The Wolf
 
1
9 mei 2024 om 11:20
Storm in een glas water. Met VAR zou buitenspel zijn gegeven en Ancelotti is minder een heer zoals je zou menen. Niet reageren en je ploeg eren is klasse die nu werd aangetast door zijn kleinzerige reactie
 
SteveStifler
 
4
9 mei 2024 om 12:04
Ancelotti reageert 9 vd 10x niet op deze onzindingen. Doet ie het een keer wel, is het ineens ''ach, hij is niet zo'n heer als ik dacht".
 
SteveStifler
 
5
9 mei 2024 om 12:02
Wat een gejank hahaha. Het enige waar Bayern hier van ''bestolen'' wordt is van een aanval. Dat De Ligt vrij kon inschieten en dat de bal überhaupt bij De Ligt kwam, gebeurde in een tijdsbestek na het fluitje toen zowel de Real verdedigers als Lunin niks meer deden. Het spel werd toen al stopgezet. Dus voor wat zitten we nu deze gehele situatie uit te melken? Was het buitenspel? Wellicht niet. Maar om nou te doen alsof Bayern hier van een 100000% zeker doelpunt is beroofd, is gewoon bullshit. Je bent dan of een Bayern fan of fan van zo'n andere club ergens uit Catalonië die ook het seizoen trofeeloos eindigt.
 
TomasDerksen
 
0
9 mei 2024 om 12:56
Ancelotti zet zichzelf hier dus volledig voor schut. Nacho duwt iemand met 2 handen in zijn gezicht naar achteren waarna hij de bal speelt. Altijd en overal een overtreding, perfecte beslissing. Dat vergelijk je toch niet met een grote fout van de grensrechter. Met de var moet je daar doorspelen.
 
Azulgranito
 
0
9 mei 2024 om 14:33
Ancelotti weet dat de mannen van Bayern gelijk hebben. Kom op man. De goal van nacho was een schwalbe? Hahaha wat een clown gedrag zeg. Dit is voor het eerst in lange tijd dat Ancelotti het kwijt is en maar wat zegt
 
SteveStifler
 
4
9 mei 2024 om 15:20
Trouwens, over hypocrisie gesproken: waar is dat negatieve sentiment wat ik zag na Real Madrid's wedstrijd in Etihad? "laf saai voetbal!" "city verdiende het door te gaan!" "zo'n grote club en dan 90 minuten lang de kont in het doel parkeren!" "voetbal heeft verloren!" Ik zag gisteren een andere club hetzelfde doen in Madrid en dat was absoluut geen Granada of iets dergelijks, maar een Europese gigant. Heb voorlopig datzelfde sentiment nergens gehoord.