Arsenal maakt 40 miljoen euro over en heeft gewenste middenvelder binnen
Vrijdag, 17 juni 2022 om 13:34

Arsenal heeft zich versterkt met de 22-jarige middenvelder Fabio Vieira, zo maakt zijn ex-club FC Porto bekend in een officieel statement. The Gunners betalen 35 miljoen euro (plus 5 miljoen euro aan bonussen) aan de Portugezen voor de diensten van het linksbenige talent. Vieira tekent een contract voor vijf jaar in Londen en zal per direct aansluiten bij de voorbereiding op het aankomend seizoen.

Afgelopen jaargang kan worden beschouwd als de definitieve doorbraak van Vieira op het hoogste niveau. De middenvelder speelde zich in de basis bij FC Porto en werd met die club glansrijk landskampioen. Vieira leverde als aanvallend ingestelde middenvelder een grote bijdrage door in 27 competitieduels 6 doelpunten te maken en er nog eens 14 voor te bereiden. Met dat assistaantal eindigde hij in de Liga Portugal overigens tweede achter Rafa Silva (15 assists namens Benfica). Vieira doorliep de complete jeugdopleiding van Porto en speelde inmiddels 76 keer voor de club (10 goals en 18 assists).

Vieira imponeerde de afgelopen jaren ook als aanvoerder van Jong Portugal, waarvoor hij 13 goals maakte in 20 optredens. Hij kwam nog niet uit voor het hoogste nationale elftal. Het is afwachten wat de precieze plannen van Arsenal met Vieira zijn. Martin Ödegaard was het afgelopen seizoen op de nummer tien-positie een van de sterspelers van het elftal van Mikel Arteta, dat uiteindelijk als vijfde eindigde in de Premier League.

Mogelijk voorziet Arteta voor Vieira en Ödegaard een rol als aanvallende linker- en rechtermiddenvelder, met daarachter Thomas Partey om de controle te bewaken. Arsenal beschikt centraal op het middenveld ook nog over Granit Xhaka, Albert Sambi Lokonga en Mohamed Elneny (die zijn aflopende contract verlengde). Daarnaast kan Emile Smith Rowe uit de voeten als nummer tien en als hangende vleugelspeler.

Meer nieuws
   
22:54
22:54
Atlético Madrid dicht bij Champions League-ticket dankzij fraaie goal Riquelme
0
   
22:40
22:40
Inter verliest door fout Dumfries voor de tweede keer dit seizoen van Sassuolo
7
   
22:11
22:11
De schoonzoon van Earnest Stewart kan het kampioensfeest van PSV verzieken
9
   
22:02
22:02
Cristiano Ronaldo beleeft droomavond met perfecte hattrick voor Al-Nassr
7
   
21:10
21:10
Ajax-huurling Mikautadze scoort, levert assist en pakt zeer dubieuze rode kaart
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (102)

 
ArsenalFanehv
 
20
16 juni 2022 om 17:24
Toch bijzonder dat we niet 1x gelinkt zijn aan deze speler en boem: we zijn rond met de speler en de club. Ben enorm benieuwd naar deze speler, ken hem zelf verder niet maar ik heb na afgelopen zomer het vertrouwen in het aankoopbeleid. Hopelijk komen Jesus en Tielemans deze maand ook nog en Aaron Hockey van Bologna en stiekem nog de hoop dat Bowen of Raphinha komen. Ik vraag me overigens ook af of de speler dan gehaald is als backup voor Odegaard maar het lijkt mij sterk dat je zoveel neerlegt voor een speler die op de bank gaat terwijl je het geld nodig hebt om je eerste team te versterken.
 
consy
 
19
16 juni 2022 om 17:30
Werd ook wel eens tijd want ik moet er niet aan denken weer een seizoen naar Xhaka te moeten kijken.
 
CocoAfc
 
53
16 juni 2022 om 18:08
Want Xhaka was zo slecht het afgelopen seizoen? Zeker op ze minst een 7 en meer dan goede wedstrijden gespeeld. Leuk en populair om zo over Xhaka te praten, maar hij was verre van het probleem afgelopen seizoen.
 
Broma
 
11
16 juni 2022 om 18:20
Precies , we mogen erg blij zijn met Xhaka het afgelopen seizoen.
 
Sankento
 
14
16 juni 2022 om 18:45
Cocoafc Helemaal mee eens. Ik heb me ook jaren geïrriteerd aan Xhaka maar dit keer lag het echt niet aan hem.
 
TheRoscoe
 
3
17 juni 2022 om 07:32
Xhaka had een goed half seizoen, maar heeft lang genoeg bij Arsenal gezeten dat je gewoon kan zeggen dat ie broodnodig vervangen moet worden.
 
consy
 
5
17 juni 2022 om 11:29
De mentaliteit dat wij als Arsenal supporter tevreden zouden moeten zijn met iemand zoals Xhaka, dat is pas hét probleem. Hoe wou je ooit een volgende stap zetten richting een terugkeer naar de top met Xhaka in je basiself, volstrekt kansloos.
 
CocoAfc
 
0
17 juni 2022 om 12:05
Wie heeft het hier over Xhaka in de basiself. Ik heb nog nooit een elftal, enkel een elftal, goede prestaties zien behalen. Kom mij maar vertellen dat Xhaka niet eens goed genoeg is voor een plek in de ploeg.
 
Samcro
 
10
17 juni 2022 om 13:17
Xhaka moet al erg lang ge-upgrade worden, maar Xhaka had dit seizoen een erg goed seizoen. Het een sluit het ander niet uit.
 
Gooner4
 
3
17 juni 2022 om 13:19
Klopt, maar voor hetzelfde geld verkloot die volgend seizoen weer 2 a 3 enorm belangrijke wedstrijden door kortsluiting.
 
arsenal890
 
3
17 juni 2022 om 13:39
Xkaka is gewoon een matige speler. Dat heeft die wel bewezen in de veel te lange tijd die die bij Arsenal heeft gezeten. Tijd dat hij eindelijk vervangen wordt.
 
Lionaldinho84
 
0
17 juni 2022 om 16:54
Wou net zeggen, die leek juist weer zijn oude vorm te krijgen en draaide aardig mee. Sowieso kon Arsenal mij wel bekoren afgelopen seizoen.. voor het eerst sinds jaren weer creatief en aanvallend spel alleen zijn ze nog veelste wisselvallig. Hopelijk volgend seizoen wat constanter
 
TILBURG013
 
5
16 juni 2022 om 17:36
Nou ja, dat ligt er dus aan wat Arsenal precies wil. Niemand zag deze transfer aankomen dus misschien proberen ze wel on the low te blijven. Je moet ook gewoon op elke positie twee goede spelers hebben want anders ga je nooit meedoen. Het is ook niet alsof Liverpool zegt we kopen geen Diaz want we hebben Jota. Die mentaliteit moet je eruit krijgen..
 
Gooner4
 
1
16 juni 2022 om 18:17
Lijkt me zo op het oog wel een geweldige aankoop. Nooit zien spelen, maar gezien de statistieken dit jaar en bij jong Portugal is het niet verkeerd. Odegaard dan wss plekje naast Partey en sws meer keuzes.
 
GunneRo
 
1
17 juni 2022 om 14:35
In ieder geval komt Arteta zijn droom uit om een heel linksbenig elftal neer te kunnen zetten. Maar ik denk wel dat dit een breedte aankoop is (die genoeg aan spelen toekomt). Dat zijn de juiste stappen om aansluiting te vinden bij de andere topteams. Deze jongen kan daarnaast uit de voeten op beiden flanken en op het middenveld. Verassende aankoop, voor zover ik kan inschatten een hele goede.
 
Samcro
 
0
17 juni 2022 om 14:43
Ik zag een plaatje met de verdeling van posities die hij gespeeld heeft in zijn tijd bij Porto, hij is multi-inzetbaar zo lijkt het. Sws zijn we veel op zoek naar spelers die interchangable kunnen functioneren, getuige Tomi. Deze jongen is ook bijna net zo goed met rechts als met links. Ik heb geen wedstrijden van hem gezien, maar wat ik ervan lees maakt me wel enthousiast.
 
somagunner
 
8
16 juni 2022 om 17:25
Bedankt Jeroen dat je er snel bij bent dit keer Dit komt onverwachts deze transfer. Ik dacht dat Arsenal bezig was met Tielemans en alles zag eruit dat hij zou komen. Misschien komt hij er alsnog bij maar dan is onze middenveld best vol en dan snap ik niet waarom je de contract van Elneny verlengd. We gaan het zien.
 
Louis el Pisto
 
10
16 juni 2022 om 17:36
Denk dat Elneny de vaste backup van Partey moet zijn en Tielemans/Vieira/Odegaard de andere plekken moeten invullen. In de PL valt en staat succes ook met een brede selectie. Anders kan je nooit constant het niveau van Chelsea/City/Liverpool gaan halen.
 
somagunner
 
10
16 juni 2022 om 17:44
Lokonga mis je nog naar mijn mening. Elneny speelt altijd in een dubbele pivot en nooit als enige 6 op middenveld.
 
jyjarsenal
 
2
16 juni 2022 om 18:03
Lokonga gaat te kort komen.
 
Gooner4
 
6
16 juni 2022 om 18:12
Lokonga verhuren
 
TILBURG013
 
10
16 juni 2022 om 18:29
Lokonga wordt 23 en ik weet niet zo goed wat hij nou is. Te zwak voor een enkele 6 en te zwak als een 8 naar mijn mening. Hele rare aankoop.
 
Arsenallz
 
0
17 juni 2022 om 12:03
Lokonga heeft het niveau niet. Ik zie het talent totaal niet. Een simpele voetballer met een te lage handelingssnelheid en oké passing.
 
somagunner
 
3
17 juni 2022 om 13:49
Lokonga wil ik nog niet opgeven. Moet wat meer tijd krijgen. Van de Belgische competitie naar de PL is een grote stap. Als hij in de Serie A of zelfs de Portugese competitie had gespeeld dan gaf ik hem minder tijd.
 
Samcro
 
4
17 juni 2022 om 14:17
Eens, genoeg mensen die hem van dichtbij meegemaakt hebben die zeggen dat hij heeft wat nodig is om te slagen. Geen dure aankoop geweest, zit niemand in de weg dus prima om hem nog tijd te geven idd.
 
D.costa9CFC
 
37
16 juni 2022 om 17:26
Mooie aanwinst voor Arsenal. Meeste assists per 90min en Big chances created per 90min van alle spelers in de 7 hoogste divisies in europa. En is pas 22 jaar oud.
 
AubaArsenal
 
0
17 juni 2022 om 08:29
Maar niemand vind 40 miljoen euro teveel voor deze speler maar €100 voor Nunez wel? Sorry maar het is weer een typische Arsenal aankoop, weer zo’n lichtvoetige snelle technische jongen. Goede statistieken, maar Arsenal betaald wederom de hoofdprijs.
 
DavidDein
 
6
17 juni 2022 om 09:47
Dat is nou eenmaal waar je tegen aanloopt als je bij Portugese clubs gaat shoppen. We hadden ook een Gravenberch voor dit geld kunnen halen, maar had zo'n speler naar Arsenal gewild en heeft hij het niveau van deze Vieira? Het is allemaal niet te zeggen, maar bekijk het positief en zie dat Arsenal er vroeg bij is en dat de transfer niet is uitgelekt. Totaal niet des Arsenals en een zeer positieve ontwikkeling.
 
Sirius
 
1
17 juni 2022 om 13:46
Het dingetje is dat die Portugese clubs ook flink veel geld omzetten en dus hoog in de boom kunnen gaan zitten. In principe zie je bij Ajax dezelfde trend en die zetten maar 30 procent van een club als Benfica om. Als je in de Champions League speelt, zijn spelers al snel 40 miljoen euro waard (mits er enigszins gepresteerd word). Lichtvoetige spelers zijn sowieso altijd al wat meer waard.
 
Lierse1997
 
0
17 juni 2022 om 18:39
Draait Benfica een omzet van 400 miljoen dan?
 
sKa_4
 
0
17 juni 2022 om 18:40
Zijn assist zullen niets waard zijn als er niemand vooraan staat om te scoren. Met enkel Nketia halen we zeker geen top4.
 
gozert R
 
5
16 juni 2022 om 17:26
Weer een middenvelder? Er is een spits nodig of een centrale verdediger.. Ook een behoorlijk bedrag voor deze speler. Afwachten weer wat het wordr.
 
ArsenalFanehv
 
29
16 juni 2022 om 17:27
Middenvelder is wel degelijk nodig. We moesten het doen met Sambi Partey Xhaka en Elneny. Sambi heeft het gewenste niveau nog niet, Partey en blessures lijken ondertussen een goede match, dan is een extra middenvelder of 2 wel welkom.
 
arsenal890
 
14
16 juni 2022 om 17:41
Juist wel, een cv is daarentegen totaal niet nodig 3 goeie en 1 mindere cv. Middenvelder ipv Xkaka is juist ontzettend nodig
 
Hein VH
 
7
16 juni 2022 om 17:27
Vreemde transfer? Ze halen een nummer 10 (cam) terwijl er met Smith Row & Odegaard al 2 rondlopen. Toch geld dat je kan besteden aan een nieuwe spits lijkt me dan.
 
TheGunner030
 
4
16 juni 2022 om 17:31
Die gaat er ook komen Arsenal heeft de beste papieren om Gabriel Jesus in te lijven
 
ArsenalFanehv
 
15
16 juni 2022 om 17:33
Smith Rowe is een stuk beter vanaf links. Goed aan de bal maar ook zonder bal. Kan de bal in de voeten krijgen maar heeft ook de snelheid om diep te gaan. Vanaf links kan hij naar binnen trekken en met vrijheid spelen.
 
TILBURG013
 
9
16 juni 2022 om 17:35
Smith Rowe wordt meer gebruikt als linksbuiten omdat Arteta eigenlijk 433 wil spelen met een defensieve middenvelder (Partey) en twee wat meer aanvallende spelers. Eigenlijk zoals City doet met de Bruyne en Bernardo bijvoorbeeld. Weet niet of dit ten koste gaat van Tielemans maar Arteta heeft gezegd dat hij op elke positie twee redelijk gelijkwaardige spelers wilt. Smith Rowe kan simpelweg niet als 8 spelen en zal met Martinelli voor de linksbuiten moeten strijden. Pépé gaat verkocht worden en dus moet er ook iemand op rechts bijkomen (hopelijk Raphina). Verder zijn Gabriel Jesus en Tielemans (plek van Xhaka) dan de main targets en moet er een back up voor Tierney komen (Zinchenko/Hickey?). Saliba komt de defensieve versterken..
 
Broma
 
3
16 juni 2022 om 17:55
Klopt, hopelijk kan het er zo uit gaan zien dan mogen we tevreden zijn. Dit jaar ook weer europees voetbal dus hebben we een bredere selectie nodig.
 
Arsenal-022
 
3
16 juni 2022 om 17:37
Smith Rowe wordt denk ik voornamelijk gezien als linksbuiten. Daarnaast met drukke schema dit jaar is het hebben van een goede back up voor Ødegaard en Saka wel handig. Deze transfer gaat overigens ook niet ten koste van de komst van Gabriel Jesus en/of Tielemans .
 
LovreFC
 
4
16 juni 2022 om 17:46
Uiteraard gaat dit wel ten koste van iets. Arsenal heeft ook geen eindeloos budget natuurlijk.
 
Broma
 
9
16 juni 2022 om 17:52
Vergeet niet dat Arsenal nog steeds een erg rijke club is. En ze hebben de financien prima op orde. Het beleid en de filosofie van de club is echter wat anders dan de met geld smijtende clubs. Denk dat het besef er nu wel is dat ze wat meer moeten meedoen om een beetje bij te blijven.
 
Arsenal-022
 
4
16 juni 2022 om 18:20
Hoewel het misschien niet altijd zo lijkt, heeft Arsenal een van rijkste eigenaren ter wereld. Als ik de Arsenal journalisten moet geloven, zijn de transfers van Jesus en Tielemans een kwestie van tijd. Zou verder niet weten welke transfer er dan ten koste zou moeten gaan van deze Vieira.
 
Samcro
 
3
17 juni 2022 om 09:49
Arsenal had op zeker moment oa Rosicky, Cazorla, Wilshere en Ramsey rondlopen. Ik ben juist blij dat we weer crea aan het stacken zijn.
 
Arsenallz
 
2
17 juni 2022 om 12:05
Maakt het spel op het middenveld ook weel leuker. Als je bij wijze van met Ödegaard, Partey en deze Vieira kan spelen krijg je veel meer voetbal in het team. Cazorla naast de defensieve middenvelder was echt prachtig om te zien.
 
Dabor
 
9
16 juni 2022 om 17:29
Ik ken hem niet echt dus geen idee, maar bij Arsenal hebben ze wel goede ervaringen met Viera's dus moet goed komen.
 
Talisca23
 
6
16 juni 2022 om 17:31
Zal die de Vieira tijden terug kunnen halen bij Arsenal?
 
Walcott16
 
7
16 juni 2022 om 17:50
Dat dachten we wel van Diaby, maar zie hoe dat is afgelopen... Blessureleed heeft zijn hele carrière verpest, want hij had echt een geweldige middenvelder kunnen zijn.
 
RobTheGooner
 
10
16 juni 2022 om 20:56
De momenten dat hij speelde was Diaby echt een genot om naar te kijken, een koppel met wilshere had de absolute top kunnen zijn, helaas waren beide heren van glas na een aantal lelijke blessures
 
TILBURG013
 
27
16 juni 2022 om 17:32
Yes, veel mensen zullen deze jongen niet kennen maar toevallig heb ik redelijk wat wedstrijden gezien van Porto afgelopen seizoen. Net 22 jaar geworden en erg veel potentie en denk dat hij qua speelstijl goed bij ons past. Ben wel benieuwd of Arteta dan 433 wil spelen of hem ziet als eventuele vervanger voor Odegaard. 15 wedstrijden gestart afgelopen seizoen in Portugese competitie en 6 goals en 14 assists is toch meer dan uitstekend. Ook voor Jong Portugal was hij altijd indrukwekkend!
 
Broma
 
4
16 juni 2022 om 17:48
Denk een vervanger voor Odegaard. Die heeft toch wel laten zien dat de PL wat te hoog voor hem gegrepen is. Iedereen ziet wel zijn kwaliteiten zoals inzicht en techniek maar zijn tekortkomingen zijn helaas te groot om succesvol te zijn in de PL.
 
ArsenalAddict
 
37
16 juni 2022 om 17:52
Wat een onzin. Odegaard heeft gewoon nog wat tijd nodig om te wennen aan de Premier League. Hij laat genoeg zien, maar het moet allemaal nog wat constanter. Nu met deze Fabrio Vieira kan de druk om met de oplossing te komen worden verdeeld.
 
Walcott16
 
15
16 juni 2022 om 17:56
Inderdaad ArsenalAddict. Bovendien is concurrentie alleen maar goed. Dat betekent dat spelers moeten strijden voor hun plek en niet zomaar een wedstrijd op halve kracht willen spelen. Een brede selectie is juist waar het Arsenal aan ontbreekt.
 
TILBURG013
 
14
16 juni 2022 om 18:31
Vond Odegaard persoonlijk een van onze beste spelers vorig seizoen. Mag wel wat werken aan z’n prestaties in grote wedstrijden of als het minder loopt. Daarom is concurrentie ook precies wat we nodig hebben zodat we niet afhankelijk zijn van jonge spelers die niet altijd top presteren..
 
SterkeJerke
 
2
16 juni 2022 om 18:04
Wat maakt deze speler dan zo bijzonder als ik vragen mag? Je noemt wat open deur statistieken op, maar die kan ik zelf ook wel opzoeken. Ik ben benieuwd wat voor speler het is, want het lijkt goed. Wat voor soort speler is het? Stelt hij graag anderen in stelling om te scoren, teamspeler, box to box, etc?
 
Gooner4
 
2
16 juni 2022 om 18:14
Dan haal je toch ook wel uit de statistieken? Iemand die veel voorbereid, maar ook zelf kan scoren
 
TILBURG013
 
4
16 juni 2022 om 18:40
Het is een creatieve speler die voornamelijk op zoek gaat naar het vinden van openingen en creëren van kansen. Vind hem overigens erg veel weg hebben van Odegaard dus als je veel Arsenal kijkt dan zou je hem daarmee kunnen vergelijken. Gebruikt ook beide voeten net als Odegaard. Daarom denk ik ook niet dat hij een alternatief is voor Tielemans/Xhaka. Want hij mist wel echt verdedigende kwaliteiten en fysiek.
 
SterkeJerke
 
4
16 juni 2022 om 18:52
Dankjewel voor je toelichting @tilburg013. Nu heb ik een compleet beeld. Lijkt me inderdaad een zeer goede aanwinst voor jullie. Hopelijk kan hij in Engeland mooi aan z'n fysiek gaan werken.
 
FutureBoss
 
7
16 juni 2022 om 20:03
@tilburg013 Ik waardeer je mening over Vieira en ook hoe die nuttig kan zijn voor Arsenal, maar als iemand beide benen niet gebruikt is het Odegaard wel haha. Die jongen is stijf links
 
TILBURG013
 
1
16 juni 2022 om 22:24
Odegaard kapt wel vaak naar links (bijna altijd) om te schieten of voorzetten te geven maar hij geeft serieus best vaak passjes met rechts.
 
arsenal890
 
2
16 juni 2022 om 17:32
Dacht dat het over Tielemans zou gaan. Maar goed ken deze jongen niet. Hoop dat hij een groei kan doormaken zoals Neves.
 
LovreFC
 
3
16 juni 2022 om 17:45
Wat een vreemde aankoop... Je hebt al Ødegaard en Smith Rowe voor zijn positie, waarom dan nog een dure aanvallende middenvelder kopen?
 
Walcott16
 
1
16 juni 2022 om 17:48
Odegaard kan ook meer controlerend spelen. Met Partey heb je daarachter alsnog defensieve zekerheid. Smith Rowe komt tekort op 10 en is meer een linksbuiten.
 
Broma
 
1
16 juni 2022 om 17:49
Ow ESR komt te kort als 10? Ben dat niet met je eens, hij rendeerde daar uitstekend en scoorde veel. Helaas ziet Arteta meer in Odegaard
 
Walcott16
 
0
16 juni 2022 om 17:53
Ik vind Esr op de flank veel beter. Ik vond hem aan het eind van het seizoen ook best tegenvallen eerlijk gezegd. Al kan die zeker voetballen maar ik zie geen toekomstig 10 in Esr.
 
Arsenal-022
 
1
16 juni 2022 om 18:12
Vindt ESR veel beter tot zijn recht komen op linksbuiten. Aan de bal naar mijn mening niet dominant genoeg om als nummer 10 uit te blinken zoals Ødegaard wel heeft gedaan.
 
CocoAfc
 
8
16 juni 2022 om 18:14
ESR rendeerde uitstekend op 10 en scoorde veel? Weet je wel waar je het over hebt? ESR heeft amper een handvol op 10 gespeeld dit seizoen. Als zijn doelpunten heeft hij gemaakt als een zwervende linkerflank speler. Daarnaast speelt hij niet op 10, omdat Arteta simpelweg voor een dirigerende type kiest. De keren dat ESR op 10 speelde was prima, alleen is Odegaard een speler die het hele team laat tikken. ESR is meer een man van de dribbels.
 
Fabregas.
 
2
16 juni 2022 om 18:20
Anderhalf jaar geleden was Arsenal dramatisch, totdat ESR op 10 ging spelen. Toen ging het stukken beter. Die combinaties tussen Saka en ESR mis ik wel sinds ESR op linksbuiten staat om ruimte te maken voor Odegaard. Maar ik vond ESR dus ook wel degelijk sterk op 10. Alleen kwam ESR een stuk minder uit de verf sinds arsenal met de punt naar achter speelt op het middenveld.
 
CocoAfc
 
1
16 juni 2022 om 18:41
Fabregas, het afgelopen seizoen heeft ESR amper op 10 gespeeld en dit was zijn beste seizoen tot nu toe. We hebben het over veel scoren en dat heeft hij toch echt vanaf de linkerkant gedaan dit seizoen. ESR is een uitstekende 10, maar niet het type die Arteta (op dit moment) daar wil gebruiken. ESR komt niet minder uit de verf vanwege de punt naar achter, hij heeft dit seizoen amper daar gespeeld. Als 8 lukte het niet in dat systeem, maar als 10 heeft hij amper gespeeld en als hij het deed was het prima. Heb je gezien wat Odegaard en Saka samen doen op rechts?
 
CocoAfc
 
7
16 juni 2022 om 18:45
Broma, je loopt onzin te verkondigen. Ik heb letterlijke elke seconde gezien van elke Arsenal wedstrijd dit seizoen. Misschien uur daarvan heeft ESR op 10 gespeeld in notabene een invalbeurt. Als jij dan met onzin aankomt als hij scoorde veel als 10 en dat Arteta Odegaard heeft verkozen boven hem, tja wat wil je dat ik zeg. Enige reden waarom.ESR niet speelt is zijn blessure en daar is hij niet fris van teruggekomen. Daarnaast heeft Martinelli het goed gedaan, dus de noodzaak was er niet om ESR snel op het veld te krijgen. Die doelpunten, die vele doelpunten, wil je met droge ogen komen beweren dat hij dat vanaf de 10 positie deed? Kan je begrijpen dat het lompt overkomt bij iemand die werkelijk elke wedstrijd heeft gekeken?
 
Gooner4
 
1
16 juni 2022 om 18:15
Smith Rowe wordt gezien als linksbuiten, dus zeker wel een nuttige aankoop. Odegaard zal wss naast Partey komen.
 
Broma
 
3
16 juni 2022 om 17:45
Lijkt een goede aankoop. Hopelijk kan hij het ook in de PL waarmaken. Hebben we eindelijk weer eenmiddenvelder die scoort en assists geeft. Afgelopen jaar heeft hij dat meer gedaan dan Xhaka, Ode en Partey samen. Laatst genoemde heeft overigens een schotverbod op doel gekregen. Dat liep de spuigaten uit.
 
Shani Osdorp
 
2
16 juni 2022 om 17:46
Deze gasten hebben de laatste jaren zoveel geld gesmeten aan transfers maar komen de laatste seizoenen telkens tekort!! Bergkamp- Henry- Wiltord- Pires - Adams generatie.... pfff dat is wat we weer willen zien....
 
ArsenalFanehv
 
23
16 juni 2022 om 18:21
Zal ik een geheim delen? Bergkamp, Henry, Wiltord, Pires en Adams zijn allemaal al gestopt met voetballen!
 
ArsenalAddict
 
7
16 juni 2022 om 17:49
Met zo'n naam ben je natuurlijk al geslaagd als Gunner.
 
Jari-Gunner
 
2
16 juni 2022 om 18:19
Zo dit is ook ineens out of the blue! Als de verhalen kloppen die ik over hem gelezen heb een prima aankoop voor op het middenveld! Hoop dat we ook snel nog de transfers van Tielemans, Jesus, Hickey/zinchenko en Gnabry/raphinha (of wie weet met wie Arteta/edu bezig zijn) kunnen afronden zodat we het seizoen met een compleet team kunnen beginnen tegen Palace. Coyg!
 
Zermatt_Person
 
0
17 juni 2022 om 09:17
Gnabry zou i.i.g. beter zijn dan Raphinha. Verder zou ik Neves of Ruiz doen i.p.v. Tielemans. Tielemans ben ik niet gechameerd van.
 
Jari-Gunner
 
0
17 juni 2022 om 14:01
Wat betreft Gnabry ben ik volledig met je eens. Neves is inderdaad ook geen verkeerde keuze. Alleen moet hij rond de 60-70 miljoen pond kosten waar Tielemans voor 25-30 miljoen pond zo opgepikt kan worden wat een koopje is. Dan is de voor mij al snel gemaakt. (fabian?) Ruiz kan ik eerlijk gezegd niet beoordelen.
 
Daphim
 
1
16 juni 2022 om 18:48
Ouderwets moeten opzoeken op youtube lol, nooit een wedstrijd van gezien. Lijkt me technisch en veelzijdig. Wederom een jonge speler die word aangetrokken, wat ik sowieso positief vind. Doet me klein beetje denken aan die Portugese rechtsbuiten van Barca/wolves, sierlijke dribbel en linker. Hopelijk beter en hopelijk net zo'n onverwachtse aanwinst als Tomi.
 
Ubriaco
 
1
16 juni 2022 om 21:00
Grootste talent van Portugal momenteel.
 
Daphim
 
2
16 juni 2022 om 21:42
Ik hoop het van harte maar bvb Leao is maar een jaar ouder en die heeft net Milan naar de titel gebald, Felix scheelt minder dan een jaar en Nuno Mendes is zelfs jonger.. Toch leuk om te horen, ben benieuwd!
 
TILBURG013
 
1
16 juni 2022 om 22:28
Ja daarom. Die spelers zijn al bewezen in de (sub)top. Denk dat hij meer opkomend talent bedoelt. Sterspeler van Jong Portugal en dacht ik ook uitgeroepen tot beste speler van het EK onder 21..
 
Sankento
 
3
16 juni 2022 om 18:51
Ik laat me graag verrassen want ik ken deze speler helemaal niet. In iedere geval, welkom bij Arsenal, Vieira. Trouwens ik zie iedereen steeds Tielemans noemen als iemand die wij moeten halen. Hij is in vorm een hele goede speler maar hij is toch gewoon een mooie weer voetballer? Hebben wij daar niet genoeg van?
 
JuventusPuglia
 
1
16 juni 2022 om 19:27
Kijk dit zijn nou leuke en slimme transfers. Niet van die afdankertjes van topclubs etc. En vooral niet des Arsenals om zo snel slagvaardig te zijn met een speler
 
Imesut
 
1
16 juni 2022 om 19:35
Deze aankopen uit het niets zijn altijd leuk, doet me denken aan vroeger. Tegenwoordig moet je honderden tweets lezen hoe ver het proces is. Verder veel gehoord van deze speler, maar nooit zien spelen dus moet maar wachten totdat ik hem zelf kan zien spelen voor Arsenal. Zou wel graag nog een centrale middenvelder erbij willen, hoop dat we het niet hierbij laten.
 
Salerno1919
 
0
17 juni 2022 om 00:01
Porto weet dus een jeugdinternational voor zo’n bedrag te verkopen en niemand die daar nog gek van opkijkt haha. Bijzonder hoor
 
ArsenalAddict
 
0
17 juni 2022 om 13:45
Vitinha is nog zo’n supertalent die ze hebben
 
Rochester
 
0
17 juni 2022 om 14:24
Vind sowieso al dat FC Porto, maar ook Benfica de afgelopen jaren best wel veel jeugdspelers laten doorbreken en het goede spelers zijn. Weten ze dan ook voor veel geld te verkopen, want bij FC Porto zijn het zelfopgeleide spelers als André Silva, Rúben Neves, Diogo Dalot, Fábio Silva en dus deze Fábio Vieira. En Benfica heeft de afgelopen jaren João Cancelo, Renato Sanches, Goncalo Guedes, João Félix, Rúben Dias en Nuno Tavares verkocht die uit de eigen jeugd komen. Sinds het handelen met investeringsmaatschappijen is afgeschaft, wat Porto en Benfica veel deden en dan vooral met spelers uit Zuid-Amerika, doen deze clubs veel meer met de jeugd en hebben ze ook gewoon blijkbaar een goede jeugd. En natuurlijk hebben Porto en Benfica hier en daar nog weleens spelers uit Zuid-Amerika, zoals Porto met Luiz Diaz of Benfica met Darwin Núñez (al kwam die natuurlijk vanuit Spanje) maar zoveel als wat ze eerst uit Zuid-Amerika haalden hebben ze niet meer. Sporting Portugal heeft wel altijd gewoon aardig veel met hun jeugd gedaan, nu gaan Benfica en Porto die tour ook op.
 
J.Willshere
 
0
17 juni 2022 om 06:16
In iedergwval weer een Vieira als die net zo goed en bepalend is als die in het verleden ben ik tevreden. Zie Tielemans echter nu niet meer komen want je hebt straks alles 3x bezet terwijl we gewoon een klasse spits nodig hebben en niet met Eddy het seizoen moeten starten met alle respect voor Eddy maar die is op dit moment nog niet klaar om een aanvalsleider te zijn van een 'topclub'
 
Gooner4
 
0
17 juni 2022 om 13:24
Tielemans staat los van Jesus. En wat betreft het middenveld valt het wel mee. Neem aan dat Lokonga wordt verhuurd en El Neny is sws niet voor de basis normaal gesproken. Dan heb je verder dus Partey, Xhaka, Odegaard, Tielemans & Vieira voor 3 plekken. Prima toch? Twijfel desondanks wel of Tielemans de juiste man is.
 
J.Willshere
 
0
17 juni 2022 om 18:31
Het gaat erom dat Arsenal nog nooit 3 top targets heeft gehaald in 1 zomer. 40 mil voor vieira en nog die paar mil voor die braziliaan maar hoeveel is er nog over. Auba en Laca heb je niks voor gevangen. Voor de rest heb ik nog geen transferinkomsten binnen zien komen en Arsenal meer dan 120 mil uitgeven zie ik niet gebeuren in 1 zomer daar is Kroenke veel te gierig voor. Jesus moet 60 mil kosten dus dan zit je al over de 100 mil dan kun je Tielemans vergeten
 
Samcro
 
0
18 juni 2022 om 09:36
Voor alles een eerste keer, het lijkt erop dat ze alle spelers die door betrouwbare journos gelinkt worden ook daadwerkelijk willen halen. Vorig jaar hebben ze al meer dan 120mio uitgegeven btw.
 
Gooner4
 
0
20 juni 2022 om 15:13
Jesus is 50 toch? Raphinha lijkt ook echt heel serieus, dus ben erg benieuwd. Die zou dan 55 moeten kosten, dan heb je Vieira voor 40 & dan zou daar Jesus met 50 nog bijkomen. Dan zit je toch al op 145 mln. Lijkt me idd sterk dat daar een Tielemans & Hickey ofzo bijkomen. Misschien dat Arteta voor Martinez gaat, die als cv, linksback en als cvm uit de voeten kan. Dan zijn Tielemans en Hickey ook niet meer nodig. Maar goed, geen idee wat er gaat gebeuren. Ik moet zeggen dat ik Tielemans ook niet per se hoef te zien.
 
Arsenallz
 
1
17 juni 2022 om 14:30
Interessante aankoop. 35 miljoen is in de huidige markt geen gigantisch bedrag meer. Van wat ik hier heb gelezen is het een creatieve aanvallende middenvelder, wat doet vermoeden dat Arteta een creatiever middenveld wil hebben (zoals bijvoorbeeld Pep ook graag ziet). Wel bijzonder dat ik hier 0 geruchten over heb gelezen en dat de speler al binnen is.
 
Samcro
 
1
17 juni 2022 om 14:47
Als je de profielen van de spelers bekijkt heeft het er alles van weg dat hij City volledig wil kopiëren. Ik heb er geen enkel probleem mee als we dan ook zo gaan presteren
 
Super Gooner
 
0
17 juni 2022 om 14:35
Nu nog een goeie back up linksback achter Tierney (Tavares heeft potentie maar is veel te wisselvallig) en Jesus als 1ste spits (want met Eddie ga je de oorlog niet winnen) dan zijn we klaar voor het nieuwe seizoen!
 
Samcro
 
0
17 juni 2022 om 14:45
Ik hoop dat we zeker nog niet klaar zijn. Wat mij betreft komen Jesus, Tielemans, Zichenko en Hickey er minimaal nog bij en eigenlijk nog een spits met lengte.
 
Gooner4
 
1
17 juni 2022 om 17:31
Waarom Zinchenko en Hickey? 1 vd 2 is voldoende. Spits met lengte zou handig kunnen zijn, maar dat gaat m niet worden. Hickey, Jesus en Teilemans nog en ben tevreden, al denk ik dat ik Fabian Ruiz liever zou zien dan Tielemans. Zie ik hem meer dan Tielemans.
 
Samcro
 
0
18 juni 2022 om 08:38
Beiden niet, het wordt Martinez blijkbaar ??