AZ-oma verstopt zich tegen Ajax achter de bank: 'Heb een hekel aan ze!'
Vrijdag, 26 mei 2023 om 16:00

AZ is bezig aan een ijzersterk seizoen, zowel op Europees niveau als in de Eredivisie. Ondanks de pijnlijke uitschakeling in de halve finale van de Conference League tegen West Ham United (3-1), doet AZ in de Eredivisie nog volop mee in de strijd om plek drie. Voorafgaand aan de returnwedstrijd tegen West Ham ging Voetbalzone-verslaggever Jelle Kusters langs in Alkmaar. Hier vroeg hij de supporters van AZ naar de geheimen van de successen van de ploeg van trainer Pascal Jansen en welke speler dit seizoen uitgegroeid is tot de publiekslieveling. Een van hen weigert om naar de wedstrijden tegen Ajax te gaan. "Heb een hekel aan ze."

Meer nieuws
   
19:00
19:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
16
   
18:34
18:34
NAC Breda zet met moeizame zege op Jong PSV grote stap richting play-offs
0
   
18:33
18:33
Vitesse heeft positief puntenaantal na eerste Eredivisie-thuiszege van het jaar
8
   
18:04
18:04
Scorende Thijs Dallinga en Ibrahim Cissoko bezorgen Toulouse drie punten
0
   
18:00
18:00
Dumfries sneert op kampioensfeest met opvallend spandoek naar Theo Hernández
50
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (89)

 
ZidanevdIJmond
 
200
24 mei 2023 om 16:06
Wij hebben na vorige week ook een hekel aan ‘AZ-supporters’…
 
 
8
25 mei 2023 om 10:47
Hoezo? Het aren slechts een aantal rotte appels!
 
Bongiorno
 
40
25 mei 2023 om 16:08
Prem, ik ben blij dat je gerehabiliteerd lijkt te zijn. Wat je bij die supporters van West Ham hebt gedaan kan echt niet. Vrouwen, kinderen, opa's, oma's. Die blik in je ogen, pure woede en uitzinnigheid. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.
 
JK-Ajax
 
5
26 mei 2023 om 16:09
Prem sorry maar dit is te makkelijk. Mijn kinderen krijgen geen AZ meer te zien natuurlijk met al dat geweldig op de tribunes. Denk aan de impact op de jongeren die dit zien en zich spiegelen aan de voetbalwereld.
 
pinko
 
40
24 mei 2023 om 16:11
Gelukkig mag dat. Ook ik heb een hekel aan bepaalde clubs. Zal door de resultaten komen en omdat veel supporters van die clubs een hekel hebben aan mijn favoriete club;-)))
 
Maximus2702
 
27
24 mei 2023 om 21:39
Ik heb ook wel eens een hekel aan Ajax. Maar als Ajax Europees het voetbal op de mat legt zoals in de CL campagne een aantal jaar geleden, kan ik daar ook van genieten. Maar heel eerlijk ben kan ik er ook wel van genieten als het dan in de eredivisie eens tegen zit zoals dit seizoen.
 
pinko
 
17
24 mei 2023 om 21:48
Geen beter vermaak dan leedvermaak;-)))
 
j3ro3ntj33__
 
2
26 mei 2023 om 09:44
@maximus2702, Zelfs ik als Ajacied heb wel eens een hekel aan Ajax....... Duurt vaak maar enkele minuten.
 
Lunny
 
9
25 mei 2023 om 18:53
Ik snap daar dus werkelijk helemaal niks van. Moet ik een hekel hebben aan Feyenoord omdat ik voor Ajax ben!? Dat is toch stupide? Ik ben voor Ajax, zal de club aanmoedigen. Heb nog nooit de neiging gehad iemand een klootzak te noemen omdat hij een ander shirt draagt...
 
pinko
 
3
25 mei 2023 om 19:15
Dat is ook niet wat ik bedoel. Maar onderling een beetje jennen mag best hoor. Je moet het niet te serieus maken. En nee, ik steek niks in de fik of gooi spullen op het veld. Dus hier moet je het maar mee doen;-))
 
Lunny
 
4
25 mei 2023 om 22:47
Oh maar daar ben ik het helemaal mee eens! Rivaliteit betekent elkaar een beetje opnaaien, uitdelen, maar ook incasseren. Zonder rivaliteit geen passie. Maar er zijn toch een hoop mensen die pure haat hebben richting andere clubs en haar supporters, onbegrijpelijk.
 
Fairplay1
 
3
26 mei 2023 om 08:04
Dat zeg ik ook altijd. Ik doe niet mee aan die onzin. Heb totaal geen hekel aan Feyenoord nooit gehad. Ik moet eerlijk zeggen, dat dit het eerste jaar is...dat het vrij rustig was met de haat richting Ajax van Feyenoord. Alleen Kökçu gedroeg zich even als een dwaas tegenover Tadic, voor de rest...vrij rustig.
 
Lunny
 
1
26 mei 2023 om 10:18
Volgens mij leeft het onder de spelers sowieso minder. Althans, ze hebben de clubliefde wel, maar kennen vaak elkaar ook persoonlijk omdat ze samen speelden bij het nationale (jeugd) elftal.
 
ADHD1974
 
227
24 mei 2023 om 16:13
Ja. Heel veel supporters van andere clubs hebben een hele grote hekel aan ajax. Is gewoon afgunst natuurlijk omdat wij het voetbal in Nederland een beetje kleur geven!!
 
Mrblueeyes
 
192
24 mei 2023 om 16:21
Ja dat was te zien dit seizoen.
 
PHX34
 
230
24 mei 2023 om 16:31
Ik wil jou bedanken om in een reactie te laten zien waarom vele een hekel hebben aan Ajax. misplaatste arrogantie
 
JAGC
 
170
24 mei 2023 om 16:50
Misplaatste arrogantie? Leg uit? Ik Zou het zelf als Ajaxfan ook niet zeggen hoor maar hij zegt niet zoveel geks eigenlijk. Bovendien is het een reaktie op iets wat een fan van een andere club heeft. Psv heeft totaal geen uitstraling in het buitenland en Fnoord is eerder berucht dan beroemd in het buitenland. Az vond ik dit jaar wel erg leuk om naar te kijken maar daar hebben ze een hekel aan ons omdat ze zichzelf net zo goed en groot vinden. Over arrogantie gesproken… Fnoorders zeggen altijd dat ze de Grootste zijn. Ook arrogant?? Hou toch op met je kinderachtige gedoe. Geniet van je eigen club.
 
Musi26
 
15
24 mei 2023 om 17:06
Alles achter het woordje omdat had hij niet moeten schrijven, maar verder klopt het in vele gevallen wel. Ik begrijp de supporter echter niet. Indien je echt een hekel hwbt aan Ajax, dan wil je er juist toch bij zijn. Aanmoedigen en hopen dat daardoor je club wint van Ajax.
 
spursfan96
 
57
24 mei 2023 om 17:21
Hebben wij een hekel aan jullie omdat wij ons net zo goed en groot vinden ja? Heb ik zelf niet meegekregen. Ik heb van mijn mede-AZers vooral gehoord dat ze een hekel aan jullie hebben omdat fans zoals jij zelfs na een seizoen als deze nog steeds een grote mond op weten te zetten, en omdat Ajax een hoop fans heeft die alleen naar de prijzenkast keken toen ze gingen bepalen voor welke club ze zouden zijn. Is verder niks mis mee, maar laten we niet doen alsof de Ajacieden hier de bescheiden gastjes zijn en de AZers altijd maar hoog van de toren blazen.
 
Kid Ink
 
62
24 mei 2023 om 17:31
Ben zelf AZ supporter en ik heb letterlijk nog nooit een mede fan horen zeggen dat AZ even groot is als Ajax, dus ik vraag me echt af waar je dat vandaan hebt. Mensen hebben vooral een hekel aan Ajax omdat supporters vaak arrogant en uit de hoogte doen, beetje wat jij nu doet
 
JAGC
 
44
24 mei 2023 om 17:42
1 seizoen slecht maar voor de rest van NL nog geen zwaluw. Ben al Ajaxfan toen jij nog in het kanon zat. Bij Az hebben ze het ook in hun bolletje gekregen na een paar goede klasseringen. Verkopen niet aan de concurrentie.. Dan plaats je jezelf op dezelfde hoogte toch??
 
tinus45
 
53
24 mei 2023 om 17:50
Dat is niet waar. Wij verkopen graag omhoog gevallen mannetjes aan jullie voor heel erg veel geld. Miljoenen uit Amsterdam stinken nooit.
 
Kid Ink
 
26
24 mei 2023 om 17:54
Mijn hemel, en dan noem jij anderen kinderachtig met dit soort reacties?
 
BadHabbit
 
14
24 mei 2023 om 18:06
@jagc "...omdat ze zichzelf net zo goed en groot vinden." Net zo groot? Dat heeft niemand van AZ gezegd, en durf mijn hand in het vuiur te steken dat zelfs geen fan dat ooit gezegd heeft.
 
Peter Isaias
 
0
24 mei 2023 om 22:21
@musi, jouw reactie vind ik wel goed maar zelf sla ik de wedstrijden tegen feyenoord en ajax graag over. De opgefokte sfeer en mn ploeg zien lijden sla ik graag over. Voor mij geven de andere 16 clubs de competitie juist kleur. En voor ADHD behalve dat die teams veel succes hebben, hebben ze ook veel aanhang in alle steden van Nederland en dat is voor fans die hun identiteit aan hun stad en hun club ontlenen vrij pijnlijk en schrijnend.
 
j3ro3ntj33__
 
4
26 mei 2023 om 09:47
Phx34, Elke club heeft arrogantie. Het gaat goed bij Feyenoord, en ze denken dat ze Manchester City zijn. Als psv een prijs pakt, zijn ze ook helemaal geweldig. Als het goed gaat met je club, word je (logisch) arrogant. En vind je ook niet dat Ajacieden wel een reden hebben om arrogant te zijn ? Laatste jaren vaak kampioen geweest, grote prijzenkast, grootste aanhang, wereldwijd de bekendste club van NL.
 
Migi
 
29
24 mei 2023 om 16:44
En omdat jullie het hebben uitgevonden natuurlijk. Zijn we jullie ook dankbaar voor, kwam goed van pas dit seizoen.
 
PaulR_1982
 
18
24 mei 2023 om 23:01
Dat is ook alleen maar praat van supporters van andere clubs of van die topjournalisten. Of kan jij iemand opnoemen die in dienst van Ajax is/was en heeft gezegd dat ze het uitgevonden hebben?
 
Migi
 
0
26 mei 2023 om 15:44
Een vriend van mij. Maar wel met een knipoog. Was verder vooral een grapje op de, denk ik, enigszins sarcastische post waar ik op reageer.
 
ceejah
 
27
24 mei 2023 om 16:47
En jullie houding geeft ook een bepaalde kleur. Groen in dit geval. Man die arrogante houding is vaak om te kotsen.
 
JAGC
 
77
24 mei 2023 om 16:57
Mensen die het vaak over arrogantie van anderen hebben hebben meestal een minderwaardigheidscomplex of “ second best synroom”. Is zo afgezaag joh. Altijd over arrogant beginnen. Bovendien als fans van anderen ploegen maar van alles mogen roepen mag je jezelf toch wel een beetje verdedigen. Onthoud ook de uitspraak van Capello: “Fnoord komt toch uit het land van Ajax”. Dat zet natuurlijk kwaad bloed maar kunne wij Ajacieden toch niks aan doen?????
 
ceejah
 
20
24 mei 2023 om 17:38
Tuurlijk mag je je verdedigen, maar moet dat zo vaak met deze houding? Ajax geeft voetbal in Nederland een beetje kleur? Voor mij persoonlijk geven heel veel dingen de Nederlandse voetbal kleur en geniet ik ook van vele amateur potjes door bepaalde ladingen die voetbal meebrengt. Maar goed, jullie denken wel vaker dat Ajax met alles binnen het Nederlands voetbal te maken hebben. En beginnen over minderwaardigheidscomplex van anderen is natuurlijk makkelijk likes scoren bij je mede supporters.
 
JAGC
 
19
24 mei 2023 om 17:45
O je mag jezelf wel verdedigen maar eigenlijk ook niet. Want geeft Ajax niet een beetje kleur dan? Waar zit het probleem? Is dat arrogant? Of is het gewoon zo. Kwa prijzen spel ( dit jaar df niet) en spelers?
 
ceejah
 
8
24 mei 2023 om 18:58
Ik zeg nergens dat je je niet mag verdedigen. Ik zeg ook nergens dat Ajax helemaal geen kleur aan het Nederlands voetbal geeft. Of wil je dat gewoon graag lezen om een punt te kunnen maken? Ik vraag simpel waarom het zo vaak met deze houding moet, maar daar geef je geen antwoord op. Je doet nu net alsof je alleen maar kleur geeft aan het voetbal als de betere spelers bij je spelen en je prijzen pakt, maar voetbal draait voor velen om veel meer dan dat.
 
JAGC
 
17
24 mei 2023 om 19:06
Welke houding? Natuurlijk geven heel veel anderen kleur aan het voetbal in Nl maar als je zegt dat Ajax kleur geeft aan het voetbal ben je Arrogant en heb je een bepaalde houding die jou niet bevalt? Amen.
 
ceejah
 
6
24 mei 2023 om 19:20
De originele post heeft het over afgunst, omdat Ajax het Nederlandse voetbal een beetje kleur geeft. En daarom zouden heel veel een hekel hebben aan Ajax?
 
JAGC
 
19
24 mei 2023 om 19:27
Persoonlijk denk ik dat die afkeur ook met het feit dat Ajax vaak wat wint te maken heeft? Jij niet? Want dat standaard riedeltje over arrogant is een beetje zielig aan het worden. Als een Ajacied zegt dat Ajax de beste is want het meest gewonnen is hij of zij arrogant? Of zegt ie eigenlijk niks onzinnigs? Is dat dan afgunst? Een deel wel wat ze winnen nou eenmaal vaak en dat zet kwaad bloed. Kijk Bayern Real ecc Als een Fnoordfan zegt dat Fnoord dit jaar de beste is is dat dan arrogant? Wmb niet
 
ceejah
 
4
24 mei 2023 om 19:40
Ik zeg ook helemaal niet dat je helemaal niet arrogant mag zijn, maar ik zeg waarom zovaal die houding moet worden aangenomen maar goed.
 
B_Konijn
 
3
25 mei 2023 om 16:14
Het feit dat je het over "Fnoord" hebt zegt al genoeg over het niveau. Natuurlijk is Ajax statistisch gezien de beste Nederlandse club. In het verleden behaalde resultaten bieden echter geen garantie voor de toekomst en alsmaar teren op je prijzenkast uit de jaren '90 komt ook een beetje sneu over.
 
Boyonline
 
6
25 mei 2023 om 16:34
Konijn, niemand heeft garantie voor de toekomst. Het enige wat we hebben om naar te kijken zijn de behaalde resultaten. Feit blijft dat Ajax dan de beste is overall gezien. Maar als de supporters daar trots op zijn, dan noemen we ze arrogant. Dat is ook raar toch? Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Ajax alleen teert op een ver verleden, vorig jaar waren ze nog gewoon kampioen.
 
j3ro3ntj33__
 
3
26 mei 2023 om 09:48
@ceejah, We zijn niet arrogant, we zijn gewoon de beste. Alleen een seizoen uit vorm helaas.
 
GillesDB9
 
22
24 mei 2023 om 16:52
Wij? Sta je op het veld dan?
 
Ijsmuts
 
13
24 mei 2023 om 22:53
Dat is volgens mij de spijker op de kop. Als je ‘wij zijn Ajax, wij zijn de beste’ vervangt voor ‘ik ben voor Ajax en dat is de beste’ dan zit je dichter bij de waarheid ????
 
RUTGERRR
 
0
24 mei 2023 om 23:01
Zwart is geen kleur.
 
Macedonia-040
 
5
25 mei 2023 om 09:45
Nee, deze reactie van jou is de reden dat veel supporters van andere clubs een hekel aan Ajax hebben.
 
barryballs
 
5
25 mei 2023 om 16:51
Wanneer je jezelf zo goed vindt, dat je denkt dat iedereen jaloers op je is... Om kots misselijk van te worden... Logisch dat ajax als arrogante club wordt neergezet als zo gedacht wordt...
 
wiezie
 
1
25 mei 2023 om 21:28
Nou dit jaar is het de kleur zwart want Ajax is echt waardeloos dit seizoen en we zagen het al aankomen nou hopen op Betere tijden te beginnen bij de RvC lede
 
jajoh89
 
2
25 mei 2023 om 22:51
Zwart is geen kleur
 
Am3sterdam
 
51
24 mei 2023 om 18:08
In elk land het zelfde en zoals Diego ooit al zei: De club waar de meeste mensen een hekel aan hebben is altijd de grootste en meest succesvolle club van het land. Ga maar na in elk land....
 
Zanazanyan
 
22
24 mei 2023 om 21:03
Zóveel mensen hebben nou ook weer geen hekel aan Volendam hoor. Da’s vooral intern.
 
CoutihnoPSV
 
6
24 mei 2023 om 22:52
Dus Leipzig ook de meest succesvolle club van Duitsland en City/chelsea de meest succesvolle in Engeland. Kan best geloven dat Diego in de meeste gevallen gelijk heeft, maar het gaat niet voor elk land op. Al kan je best je punt voor Nederland maken.
 
Kaaiman
 
2
25 mei 2023 om 08:03
Millwall?
 
Obstwasser312
 
0
26 mei 2023 om 10:36
Leipzig is absoluut niet de grootste van Duitsland
 
dreetje888
 
18
24 mei 2023 om 18:12
Zoals bij alle clubs in het buitenland hebben de minderbedeelde clubs een hekel aan de club die de meeste titels op hun naam hebben, Bayern, Liverpool, psg, eigenlijk is het meer een compliment dan een belediging en meer een Calimero reactie,so be it !
 
spursfan96
 
6
25 mei 2023 om 13:53
In Duitsland heeft iedereen een hekel aan Leipzig, niet Bayern. In Engeland hebben ze dan weer een grotere hekel aan City en Chelsea dan aan Liverpool. Conclusie is dus eigenlijk dat de meeste supporters van minderbedeelde clubs een hekel hebben aan 'plastic'clubs met successupporters, en of je dat als compliment op moet vatten weet ik ook nog net zo niet.
 
dreetje888
 
0
26 mei 2023 om 16:01
jaja, theorie van de koude grond, sinds wanneer is leipzig plastic , dit verzin je zelf om je verhaal kracht bij te zetten. Als een club teveel titels binnen haalt dan krijg je automatisch afgunst bij de clubs die dat niet zoveel hebben behaald en krijgen deze clubs vanuit de underdog positie juist sympathie , daarom gunnen de utrecht en ado supporters het feyenoord meer dan bijvoorbeeld ajax, dus weldegelijk een compliment voor ajax ipv een belediging maar blijf jij maar ik je eigen theorie geloven.
 
Ali Boembari
 
17
24 mei 2023 om 18:33
Vind dat altijd een beetje raar van AZ supporters. We mogen best als provincie noord holland wel wat vriendelijker naar zijn. Verder boeit het mij niet zo en ben niet anders gewend maar AZ vind ik altijd een beetje raar.
 
Aerox
 
17
24 mei 2023 om 19:28
Dat levert niet zoveel kliks op. Echt een hekel heeft het grootste gedeelte niet aan Ajax maar omdat het de buurman is op 30km en men natuurlijk gemiddeld meer Ajaxieden tegenkomt op het werk of in de straat dan van andere clubs krijg je automatisch wat meer frictie.
 
mv010
 
55
24 mei 2023 om 21:15
Wel knap dat deze geweldige reporter iemand gevonden heeft die deze opmerking maakt. Is ook echt het plaatsen van een artikel waard. Alles voor de clicks en straks weer punten aftrekken bij leden omdat er een zinloze discussie ontstaat. Ipv een voetbal inhoudelijk artikel komt deze reporter niet verder dan dit nutteloze artikel. Graag 1 punt in mindering voor de reporter voor een niets toevoegend artikel.
 
ScorpionKick
 
15
24 mei 2023 om 21:22
Vind dit altijd lekker als Ajacied. Toch een bevestiging
 
cabinessence
 
38
24 mei 2023 om 21:52
Ik als PSV-supporter heb helemaal geen hekel aan Ajax. Mooie club, mooie tradities, mooie geschiedenis. Heeft hartstikke veel betekend voor het Nederlandse voetbal. Maar natuurlijk vind ik het wel lekker om Ajax te zien verliezen. Het is nou eenmaal de grote concurrent van mijn clubje. En de Ajax-attitude (altijd vinden dat je de beste bent, ook als dat eigenlijk even niet zo is) past ook niet zo bij mij. Maar dat is een kwestie van rivaliteit, en rivaliteit hoort bij sport. Zodra je een club echt gaat haten, heb je toch ergens een verkeerde afslag genomen.
 
PaulR_1982
 
10
24 mei 2023 om 23:09
Helemaal mee eens. Ik heb omgekeerd ook hetzelfde met PSV, ik zie jullie met liefde zondag verliezen van AZ Maar dit is toch precies zoals sport en gezonde rivaliteit is bedoeld. Elkaar nauwelijks iets gunnen, maar respect hebben voor de prestaties die de ander toch behaald heeft. En voor het Europees voetbal hebben we goede Europese prestaties van alle Nederlandse clubs nodig.
 
DNSDKR
 
0
25 mei 2023 om 12:23
Prima verwoord. En ik wil mijn rivalen ook echt niet altijd zien verliezen. Persoonlijk hoop ik op Ajax op 1, maar ik moet er niet aan denken dat Feyenoord, AZ of PSV geen Europees voetbal spelen, want ik ben ook Nederlander.
 
Geronnimo
 
19
24 mei 2023 om 22:14
Maar wat is nu de meerwaarde van dit stukje proza? Nieuwswaarde 0. Opstoken van supportersgroepen, dat is het enigste doel.
 
PaulR_1982
 
9
24 mei 2023 om 23:05
Ik vind deze vrouw echt een heel treurig persoon. Prima dat je een bepaalde club support, maar hoezo heb je een hekel aan een andere club? Hebben die je persoonlijk iets gedaan? En als ik dan die zoon hoor dat ze de wedstrijd tegen Ajax thuis bekijkt en achter de bank gaat zitten om maar geen juichende Ajacieden te hoeven zien, dan maak je jezelf zo ontzettend klein. Echt te treurig voor woorden. Er zijn een aantal clubs waar ik helemaal niets mee heb, op nationaal vlak. Maar een hekel, of zelfs haten, dat absoluut niet.
 
 
13
25 mei 2023 om 05:31
De enige reden dat ook ik Ajax niet graag zie, en ik denk dat dat voor het meeredeel ook geldt, is voornamelijk de arrogantie en hoe denigrerend ze kunnen doen naar andere toe. Ik heb to-taal geen moeite dat Ajax de grootste is met de meeste prijzen, het beste voetbal, vaak dan, totaal niet. De enige reden, maar dat heb ik met de hele stad Amsterdam ook, is hun onuitstaanbare arrogantie, hooghartigheid en laatdunkend gedrag naar alles en iedereen van buiten Amsterdam. Dat vind ik echt een vervelende, irritante eigenschap. En dat is ook in een persoon (man of vrouw) echt geen sexy eigenschap of iets waar ik (en ook de meeste NL-ers) voor zou vallen. Dat is het enige wat ik jammer vind aan die club. Ik weet zeker als ze dat minder zouden hebben, dan zouden ze veel meer sympathie hebben van andere mensen/clubs.
 
Sanderr
 
27
25 mei 2023 om 06:40
"..hun onuitstaanbare arrogantie, hooghartigheid en laatdunkend gedrag naar alles en iedereen van buiten Amsterdam". Mijn hemel zeg, zou je er anders niet nog wat extra krachttermen aan toevoegen om nog ietsje meer te overdrijven? Wat een enorm overdreven gedoe zeg... Negen van de tien Ajax fans is helemaal niet arrogant of hooghartig, het merendeel komt ook helemaal niet Amsterdam want Ajax is een topclub met een landelijke fanbase.
 
sebasjuh
 
7
25 mei 2023 om 06:42
Blijf het toch simpele zielen vinden om een hekel aan een club te hebben. Snap dat echt niet je hebt nu eenmaal een competitie van meerdere clubs nodig want ja met alleen AZ heeft AZ ook geen bestaansrecht. En je bent supporter van je eigen club waarom dan zo focussen op een andere club? Vindt het echt bijzonder hoe supporters denken en een hekel aan een andere club hebben.
 
DRL80
 
7
25 mei 2023 om 08:07
Wat voegt dit artikel toe? Zet aan tot hatelijke reacties. Ik vind dit heel vreemd. Net zoals dat artikel over dat Perez zei dat Xavi Simons een jankgezicht heeft en zo zijn er vaker artikelen die aanzetten tot negatieve reacties. En als iemand dan (enigszins) negatief reageert dan krijgt diegene punten in mindering of een ban. On: Leuk voor die gast dat z’n gaat en afgunst zo diep gaat. Lijkt me een heel volwassen persoon..
 
nu1969
 
2
25 mei 2023 om 09:10
Maak je dan niet Ajax belangrijker dan je eigen club?
 
ScummyMan
 
1
25 mei 2023 om 10:58
Zag het filmpje toen de titel van het artikel nog anders was. Je verwacht dat het een of andere laagbegaafde hooligan is die niet naar wedstrijden van Ajax kijkt. Blijkt het een doodnormale oudere vrouw te zijn met een vlotte babbel. Kan erom lachen maar natuurlijk een hele vreemde zaak.
 
Janta
 
2
25 mei 2023 om 11:39
Ik spreek liever over voorkeuren en dan kom ik bij Ajax terecht en de rest boeit mij niet. Hekel/haat is primitief gedrag en daar doe ik niet aan mee.
 
Marrekie
 
4
25 mei 2023 om 12:04
Kijk in de andere landen. De sterkste club is altijd de meest gehate. Hoe meer afgunst hoe groter de club. Ik moet er persoonlijk altijd wel om lachen als ik mensen lees die zich meer met Ajax bezighouden dan met hun eigen cluppie. Ik zou zeggen hou vol want dat is eigenlijk alleen maar een compliment
 
DeVriez
 
1
26 mei 2023 om 09:13
Tuurlijk, heel Nederland heeft nu haat aan Ajax...maar onderbouwen kunnen ze nooit