AZ verrast door uitspraken van openhartige Teun Koopmeiners
Donderdag, 27 mei 2021 om 20:38

Teun Koopmeiners gaf eerder deze maand in een interview met de NOS aan dat de gesprekken met AS Roma 'de goede kant opgaan'. AZ werd naar eigen zeggen verrast door de uitspraken van de middenvelder, ook al voorziet men ongetwijfeld dat buitenlandse clubs zich zullen gaan melden. Directeur voetbalzaken Max Huiberts weet naar eigen zeggen niet wat 'de laatste ontwikkelingen' rondom Koopmeiners zijn.

"Ik weet dat er interesse is van een club, dat heeft het management van Teun, waar wij overigens een goede relatie mee hebben, me gemeld. Maar dat is al drie maanden geleden. Daarna heb ik niks meer gehoord", benadrukt Huiberts in gesprek met het Noordhollands Dagblad. "Daarom was ik wel een beetje verrast dat hij dat zo naar buiten bracht."

Meer: Johan Derksen: ‘Je kunt niet meer om hem heen in het Nederlands elftal’

"Zoals ik eerder al aangaf, er zijn tenslotte drie partijen nodig voor een overgang en het is niet automatisch zo dat goede gesprekken van een speler met een club automatisch leiden tot een transfer." Koopmeiners gaf later in een interview met het Algemeen Dagblad aan dat er veel op hem afkomt en dat buitenlandse clubs blijven bellen. "Het gaat me niet afleiden, maar ik speel gewoon open kaart, ook naar de media toe."

De komende periode wordt bepalend wat betreft de toekomst van Koopmeiners op clubniveau. "Ik zet op dit moment alles op een rij. Het land, de stad, de taal, de mogelijkheden voor mijn vriendin, de trainer. Het moet voor mij perfect zijn." Koopmeiners werd vooral in april in verband gebracht met een overstap richting het buitenland. La Gazzetta dello Sport noemde hem als mogelijke aanwinst van AS Roma, terwijl AS meldde dat technisch directeur Monchi hem op de korrel had voor Sevilla.

In de Italiaanse media kwam tevens het verhaal naar voren dat Internazionale een bod zou voorbereiden op de 23-jarige Koopmeiners, die in Alkmaar nog twee jaar vastligt. De middenvelder maakte in oktober 2017 zijn debuut voor AZ en speelde sindsdien 141 duels in alle competities. Daarin was hij goed voor 39 doelpunten, waarvan het merendeel vanaf de stip.

Meer nieuws
   
11:30
11:30
Cody Gakpo en vriendin Noa van der Bij verwelkomen eerste kind
0
   
11:08
11:08
Goed nieuws voor Koeman: sleutelspeler van Oranje keert terug op trainingsveld
2
   
10:30
10:30
Beschonken Tillman vroegtijdig gesneuveld tijdens PSV-huldiging: 'Hij leeft nog'
14
   
10:02
10:02
'Bayern laat interesse in Ten Hag varen en schakelt door naar nieuwe kandidaat'
16
   
10:00
10:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
10
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (37)

 
MrKrillin
 
8
27 mei 2021 om 20:42
Apart, wie zou het anders interpreteren, Teun? Wel interessant voor hem om onder Mourinho te werken.
 
Paauwer
 
31
27 mei 2021 om 21:05
Az wil te graag bij de grote clubs horen. Teveel proberen het onderste uit de kan te halen. Denk aub met de spelers die de laatste jaren de ranglijst van de club hebben bepaald mee. Gun ze ook een mooie transfer naar een club waar deze spelers graag naartoe gaan. Kijk je puur alleen naar de transfersom dan wordt daar op den duur niemand gelukkig van. Voorbeeld Wijndal, als hij graag naar Ajax wil help hem daarbij. Prima transfersom vragen maar niet iets onredelijks. Koopmeiners als hij naar Roma wil, prima transfersom vragen niet iets onredelijks. Dit soort gasten waarderen dat de rest van hun carrière. En als je dit doet dan zien talenten ook dat Az een geweldige club is en dan kies je makkelijker voor Az om je carrière te starten. Win win
 
wondersloff
 
44
27 mei 2021 om 21:26
Goed om te lezen dat je pas een grote club bent als je niet het onderste uit de kan wilt halen. Nu begrijp ik ook beter waarom de grote clubs een Super League wilden oprichten. Dat was natuurlijk om minder geld te verdienen…. Sorry hoor, maar deze opmerking slaat kant noch wal. Als jouw redenatie wordt gevolgd dan zou AZ geen knappe aankoop hebben kunnen doen en zou de talentvolle jeugd nog voor hun 18e verjaardag zijn vertrokken. Het tegendeel is waar
 
Paauwer
 
12
27 mei 2021 om 21:34
Ik had moeten zeggen: Az wil zo graag bij de grote clubs dat ze financieel het onderste uit de kan willen halen waardoor ze eerder de aansluiting vinden. Ik denk dus dat dat niet de juiste weg is. Ze zijn een opleidingsclub net als Ajax alleen dan een stukje lager. Wil niet zeggen dat dat erg is, maar ben tevreden met hoe het momenteel gaat. En probeer niet in 1 ruk de grote stap te gaan maken.
 
Japie_Krekel
 
30
27 mei 2021 om 21:41
maar Ajax vraagt toch ook de hoofdprijs voor hun spelers? dat doet elke club. waarom zou AZ dan hun spelers voor een appel en een ei moeten verkopen? je wil ook groeien als club en versterkingen kunnen halen die je minimaal op niveau houden
 
palko
 
6
27 mei 2021 om 21:48
@paauwer, AZ zou ik pas een echt grote club vinden als er na de Corona-tijd elke thuiswedstrijd minimaal 25.000 toeschouwers op de tribunes van het AFAS-stadion zitten. Met alle respect, dat aantal zie ik de Alkmaarders voorlopig nog niet halen. Zelfs met de nu geplande uitbreiding van het stadion kunnen er nog geen 20.000 toeschouwers een plekje kunnen vinden. En zelfs dat aantal zie ik AZ voorlopig nog niet halen.
 
Paauwer
 
4
27 mei 2021 om 22:44
@japie Als er een bod is van 15 miljoen van een club waar de speler graag naartoe wil en er komt dan een club uit Rusland (voorbeeld) en die bied 17 miljoen. Dan vind ik dat je de speler moet verkopen aan de andere club. Zo heeft Ajax ook geluisterd naar de wil van Frenkie de Jong en De Ligt. Dat ging over grotere bedragen maar de keus lag ook voor een groot deel bij de spelers.
 
ninjakai
 
1
28 mei 2021 om 07:57
@wonderslof. Oh ja. Ajax rijkste club van Nederland, maakt gewoon afspraken met spelers over transfersommen. En halen echt niet bij elke speler het onderste uit de kan. AZ daarentegen, heeft vast een reden dat daar nauwelijks zuid Amerikanen spelen. Die zijn namelijk niet veel duurder dan Scandinavische spelers, maar brengen wel die extra pit doe AZ mist.
 
spursfan96
 
1
28 mei 2021 om 14:19
@ninjakai, die zijn wel een stuk duurder slimmerik. Een Zuid-Amerikaan telt als niet-EU speler en verdient dus al een beginsalaris van 4 ton. Daarbij komt dat ajax voor tientallen miljoenen spelers uit Zuid-Amerika haalt, AZ voor max 5 mio per speler uit Scandinavië.
 
 
13
27 mei 2021 om 20:42
Hoe kunnen ze hierover bij AZ nou verrast zijn? As Roma heeft dan toch een bot uitgeracht dat door de Alkmaarders is geaccepteerd, waarna de onderhandelingen zijn gestart?
 
Oelie Wapper
 
30
27 mei 2021 om 20:44
Nou, nee. Er wordt eerst gepraat tussen Koopmeiners en Roma, als die eruit komen, gaat Roma het proberen bij AZ. Als dat niet tot een overeenkomst leidt, gaat Koopmeiners niet naar AS Roma.
 
De Toekomst
 
10
27 mei 2021 om 20:46
Dat is natuurlijk niet de gebruikelijke weg. Het is zelfs verboden om spelers te benaderen zonder toestemming van de club..
 
Oelie Wapper
 
35
27 mei 2021 om 20:49
Er kan ook wel toestemming zijn om te praten, maar dat betekent niet dat er een overeenkomst tussen AZ en AS Roma moet zijn, voordat Koopmeiners met AS Roma mag praten.
 
origineel
 
2
27 mei 2021 om 20:52
Officieel wel maar het is vrij gebruikelijk dat je ook even met de speler en management praat voordat je soms wel maanden gaat onderhandelen met een club. Overigens staat in de tekst dat zijn management dat netjes heeft aangegeven.
 
De Toekomst
 
4
27 mei 2021 om 20:54
Dat klopt, maar als er toestemming is gegeven lijkt het mij ook een normale zaak als AZ een vinger aan de pols houdt aangaande de voortgang of op de hoogte gehouden wordt. Voor AZ zelf is het namelijk ook wel belangrijk om te weten of en wanneer hij vertrekt.
 
DieGelbeReds
 
13
27 mei 2021 om 21:01
Dat ben ik niet met je eens Toekomst. Het is aan de potentieel kopende partij, in dit geval AS Roma, om een bod uit te brengen. Tot die tijd hoeft AZ helemaal niets te doen. Die gaan toch niet Roma benaderen met de vraag of ze alsjeblieft een bod willen doen? Zolang er geen bod binnenkomt, blijft Koopmeiners gewoon bij AZ. En AZ hoeft pas echt over een vertrek na te denken zodra er een bod binnen komt.
 
De Toekomst
 
2
27 mei 2021 om 21:05
@DieGelbeReds, maar ik zeg toch helemaal niks dat haaks staat op jouw verhaal??
 
DieGelbeReds
 
4
27 mei 2021 om 21:07
@Toekomst, je zegt dat je het normaal vindt dat AZ op de hoogte wordt gehouden of zelf vinger aan de pols houdt. Ik vind dat tweede niet een taak voor AZ. Het is dan aan het management van Koopmeiners of de potentieel kopende partij om AZ te informeren over de voortgang. Overigens ben ik wel met je eens dat het normaal is dat AZ op de hoogte wordt gehouden, maar nogmaals daar heeft AZ mijns inziens geen taak of inspanningsverplichting in.
 
De Toekomst
 
8
27 mei 2021 om 21:12
@DieGelbeReds, ja, als er toestemming is gegeven aan Roma om met Koopmeiners te onderhandelen. Dan lijkt het mij logisch dat AZ op de hoogte wil blijven/blijft van de voortgang. Zij moeten ook weten hoe serieus het is/hoe snel een akkoord wordt verwacht in verband met het eventueel zoeken/contracteren van een opvolger.
 
Downwards
 
32
27 mei 2021 om 20:46
Lekker bot voor de hond van Teun
 
Savano
 
0
27 mei 2021 om 20:47
@MeneertjeJ de vraag stellen is hem zelf antwoorden... Zou hij dan verrast zijn, denk je? Hij insinueert naar het feit dat een geïnteresseerde club zich eerst bij de werkgever dient te melden alvorens gesprekken plaatsvinden. Als Teun al zegt dat gesprekken lekker lopen maar AZ nog nergens van weet, klopt iets niet, toch? Met andere woorden zowel Teun als Roma lopen op de zaak vooruit, gezien hij spreekt van drie partijen zijn nodig. Het is maar wat je wilt lezen. Het bericht is toch echt vrij duidelijk. Maar goed blijkbaar leiden er meer wegen naar Rome
 
Suc6Magnet
 
5
27 mei 2021 om 20:54
Slaat natuurlijk nergens op. Eerst zegt hij verrast te zijn door het bericht van Koopmeiners en vervolgens zegt hij niet op de hoogte te zijn van de stand van zaken. Dus eerst heb je je als TD laten verrassen, maar vervolgens heb je ook niet gezorgd dat je korter op de bal zit zodat je de huidige status weet? Allemaal lariekoek natuurlijk. Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat bij AZ intern toch een klein rommeltje is. Eerst dat gelazer met Slot, vervolgens met Clasie, nu weer dit…
 
Savano
 
2
27 mei 2021 om 21:54
@Suc6Magnet volgens mij interpreteer ook jij zijn tekst verkeerd. Je ziet toch overduidelijk dat hij deels slcynisch antwoord: er zijn nog altijd drie partijen nodig om tot een deal te komen. Met andere leuk en aardig dat Teun en Roman lepeltje lepeltje liggen maar zonder AZ, no deal. Wat verwacht je dan dat hij Teuns zijn mobieltje dagelijks checkt of flirts met andere clubs? Men leest echt wat ze zelf willen lezen in plaats van (begrijpend) te lezen wat er staat. En op basis van dit cynisme roep je ook meer meteen dat het intern niet deugt. Schei toch uit!
 
FcGrun050
 
5
27 mei 2021 om 20:44
Ik vind de concurrentie wel moordend bij Roma, mits er een vertrek, maar volgens mij vertrekt er niemand: Veretout, Villar, Cristante, Pellegrini, en/of Diawara gaat hij niet uitspelen volgens mij. Bij de buren, Lazio, heeft hij meer kans op slagen.
 
HakimZiyach22
 
3
27 mei 2021 om 20:48
In de huidige formatie van Roma zouden enkel Veretout, Villar en Diawara zijn concurrenten zijn. Cristante speelt als centrale verdediger de laatste tijd en Pellegrini als een soort inside forward met Mkhi en daarvoor Dzeko. Villar is nog jong en Diawara is vooral als mannetjesputter goed, maar voetballend kan Koopmeiners wel wat bijbrengen. Veretout is wel klasse, die gaat hij er niet uitkrijgen. Maar vind hem niet echt een Mourinho speler eerlijk gezegd, die zou van hem een centrale verdediger maken o.i.d.
 
RomaGrunn
 
0
27 mei 2021 om 23:59
Koopmeiners lijkt mij echt een leuke speler voor Roma. Natuurlijk heb je ook al ondermeer Veretout, Villar en Pellegrini. Maar ik denk zelf dat hij echt wel veel kan gaan toevoegen. Ook qua scorend vermogen.
 
La Bombonera
 
10
27 mei 2021 om 20:47
Ik zie in Koopmeiners nou niet echt een ideale Mourinho speler. Mourinho zal eerder kiezen voor een type Matic, Fabinho. Dan zo'n flegmatieke 6 als koopmeiners
 
Krotekoker
 
7
27 mei 2021 om 22:36
Want matic is niet flegmatiek? Wat een kulargument.
 
wisselspeler12
 
6
27 mei 2021 om 23:12
Nee ik vind matic niet flegmatiek, maar dat vind ik van Koopmeiners ook niet. Harroui vind ik bijvoorbeeld een flegmatieke 6. Koopmeiners kan denk ik prima dienend spelen als middenvelder in een ‘Mourinho’ elftal.
 
Sirius
 
6
27 mei 2021 om 23:15
Wat maakt Matic niet flegmatiek dan? Ik vind Koopmeiners redelijk compleet voor een verdedigende middenvelder die zich aan verschillende omstandigheden in een wedstrijd kan aanpassen. De vraag is alleen hoe groot de stap van AZ naar AS Roma voor hem is. Dat is toch wel een behoorlijke stap. Niets ten nadele van AZ, maar qua omvang en allure is AS Roma wel van een hele andere orde en de Serie A is natuurlijk een stuk beter dan de Eredivisie.
 
Cas1
 
7
27 mei 2021 om 20:47
Er komt een club erbij. Bommel heeft immers een goede club gevonden. Ik vind het heel vreemd dat Huiberts niet gewoon alles even on hold zet.
 
Japie_Krekel
 
10
27 mei 2021 om 20:48
lijkt me de totaal verkeerde keuzen. Koopmeiners is een voetballende middenvelder. onder Mourinho mag hij straks alleen maar kilometers maken om gaten dicht te lopen en 90 minuten achter de tegenstander aanrennen. die houdt meer van fysieke middenvelders die harde arbeid leveren en dat is Koopmeiners imo niet
 
DieGelbeReds
 
3
27 mei 2021 om 21:05
@Japie, ik ben het volledig met je eens. Volgens moet alleen de eerste voetballer nog geboren worden die dan zegt: nee, die speelstijl past niet bij, ik zoek verder. Ik ga liever niet naar AS Roma en ik werk liever niet met Mourinho. Zou wel stijl zijn van Koopmeiners overigens!
 
Japie_Krekel
 
0
27 mei 2021 om 21:39
klopt! het is wel een topcompetitie en hij zal ook wel een dik salaris krijgen dus het is dan lastig nee zeggen. ik vind het wel een goede voetballer verder dus ik hoop dat ik me vergis en dat hij daar wel uit de verf komt straks
 
Ruud_AZ
 
2
27 mei 2021 om 23:09
Blijf me toch elke keer weer verbazen hoe dat soort dingen werken. Dacht dat er regels waren gemaakt hierover maar het blijkt toch telkens anders te lopen. Tja, we gaan het wel zien wat het uiteindelijk gaat worden, had toch meer verwacht dat Napoli hem zou halen.
 
Raffa1
 
1
28 mei 2021 om 08:17
Wordt je toch weleens moe van, die eeuwige spastische bewegingen van AZ aangaande transfers. Hoe durft men het grote AZ te verlaten. Heb echt het idee dat ze aanneen soort grootheidwaanzin lijden in Alkmaar, maar ja, wie in Eenhoorns gelooft.....