'Back van Levante gearresteerd op verdenking van zeven misdaden'
Zaterdag, 9 februari 2019 om 11:31

Levante zal het voorlopig even moeten stellen zonder Antonio García Aranda, kortweg Toño. De club uit Valencia bevestigt via de officiële kanalen dat de 29-jarige vleugelverdediger is gearresteerd en laat weten voorlopig achter hem te staan, omdat men nog niet op de hoogte is van de feiten. Verschillende Spaanse media maken melding van zeven verschillende aanklachten.

Toño zou samen met zes andere verdachten zijn gearresteerd door de politie van Teruel, een plaats die een kleine honderdvijftig kilometer ten noorden van Valencia ligt. De groep kan volgens de berichten in de media een aanklacht tegemoet zien voor zeven misdaden, waaronder bedreiging, afpersing, valsheid in geschriften en het witwassen van geld. Vijf van de zeven 'bendeleden' zouden reeds voor de rechter zijn verschenen.

Het verloop van de zaak is voorlopig nog geheim en er wordt verder onderzoek gedaan. Om die reden is Levante voorzichtig in het statement over Toño. "Omdat de gang van zaken geheim is, wil Levante de steun uitspreken richting de speler en zijn familie. We zijn niet op de hoogte van de redenen waarom de onderzoekers tot deze stappen zijn overgegaan. We doen geen verdere uitspraken tot er meer duidelijk is, om onze speler te respecteren."

De vleugelverdediger speelde dit seizoen tot dusver zeventien wedstrijden namens Levante in LaLiga, waarin hij goed was voor twee doelpunten en twee assists. Toño speelt sinds 2014 in het shirt van de club uit Valencia, dat hem in 2014 voor 300.000 euro overnam van Recreativo Huelva. Eerder speelde de Spanjaard in het shirt van CD Castellón, Villarreal en CE Sabadell.

Meer nieuws
   
10:29
10:29
Kraay jr. reageert op overstap Slot: 'Ik begrijp hier niets van, lachwekkend!'
5
   
10:00
10:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
09:10
09:10
Slot denkt aan Nederlander als eerste topaankoop bij Liverpool
27
   
08:39
08:39
Engeland heeft bar weinig vertrouwen in Slot: 'Hij is een Ten Hag in vermomming'
50
   
06:00
06:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (26)

 
Khashayar XerxesNaseri
 
22
9 februari 2019 om 11:45
Als je zoveel geld verdient met voetbal maar het toch niet kan laten om criminele activiteiten te verrichten, dan verdien je het om te zitten.
 
Zaeraph
 
77
9 februari 2019 om 11:50
Toch altijd leuk om te zien dat mensen zo snel zijn met hun oordelen. Het kan best zijn dat de Spaanse recherche juist zit, maar het zal niet de eerste keer zijn dat mensen onder valse voorwendselen worden gearresteerd. Hoe zou jij het vinden als mensen zo snel hun conclusies trokken over jou? We zullen zien wat er terecht komt van de rechtzaak. Hoop voor Levante en de speler dat hij er per ongeluk bij betrokken was, of misschien een zaakje zoals die van Benzema.
 
after
 
6
9 februari 2019 om 11:50
Inderdaad. Sowieso als je veroordeelt wordt verdien je de straf die de rechter oplegt. Maar als je veel verdient is het nog sneuer imo
 
PParzyszek
 
6
9 februari 2019 om 12:07
Opmerkelijk dat je, net als khashayer, het enigszins minder erg/beter vindt te verantwoorden om dergelijke dingen te doen wanneer je geen voetballer bent. Ongeacht de situatie, criminaliteit is nooit goed.
 
LosBlancos1999
 
21
9 februari 2019 om 12:30
Zo opmerkelijk vind ik dat niet, als je heel arm bent en je hebt geen andere uitweg heb ik een stuk meer begrip voor je dan dat je al geld genoeg hebt en alsnog het criminele pad opgaat.
 
regie
 
2
9 februari 2019 om 12:42
Misschien broedt de criminaliteit al generaties lang waar hij vandaan komt. En is voetbal slechts zijn beroep. In een vrij wereld is het soms moeilijk te bedenken dat niet iedereen vrije keus heeft ook al lijkt dat van een afstand wel zo.
 
after
 
0
9 februari 2019 om 13:04
Klopt. Maar bij de één kan ik het mij persoonlijk gewoon wat beter voorstellen dan bij de ander. Wil niet zeggen dat ik het daarmee goed praat, dat wil alleen zeggen dat ik het iets beter begrijp. Gelukkig kijkt een rechter slechts naar de feiten
 
PParzyszek
 
3
9 februari 2019 om 13:30
@losblancos1999, in de EU zijn er genoeg regels/kansen om gewoon te gaan werken. Want als je in staat bent om de criminaliteit in te gaan dan kun je ook gewoon gaan werken.
 
wehave
 
7
9 februari 2019 om 13:48
Onzin! De grootste boeven zijn de regeringen en banken van deze wereld en laat die nou net de regels verzinnen wat mag en niet mag. Je hoeft je echt niet aan alle regels te houden hoor die hun verzinnen. Meestal kan je zelf wel verzinnen wat goed en slecht is.
 
PParzyszek
 
0
9 februari 2019 om 14:03
Ik begrijp wat je wil zeggen. Maar als je in de westerse wereld je gewoon aan die regels houdt kun je een prima leven hebben. Als niemand zich aan de regels zou houden dan zou het een grote puinhoop zijn. Wanneer je tegen beter weten in die regels niet wil accepteren dan moet je je afvragen of je macht groter is dan die van banken en regeringen... Of je kunt naar een ander land waar het leven beter bij jouw standaarden past. Maar bovenal moet je je afvragen wat je er nou mee wil bereiken.
 
after
 
0
9 februari 2019 om 15:07
Ik geloof dat iedereen een andere standaard heeft van goed en slecht, dus ben ik blij dat we wetten en regels hebben (die ik heus niet allemaal onderschrijf) en we onafhankelijke rechters hebben hier.
 
Constant kante
 
1
9 februari 2019 om 16:46
wehave "je hoeft je echt niet aan alle regels te houden hoor die hun verzinnen. Meestal kan je zelf wel verzinnen wat goed en slecht is." Is dat jouw filosofie en levenshouding? Dan ga ik er zomaar vanuit dat jij inmiddels al een strafblad hebt van hier tot Tokio en dat je inmiddels al een keer of drie failliet verklaard bent. 'je hoeft je echt niet aan alle regels te houden', mijn hemel hoe krijg je het voor elkaar. Ik zou geen PVV stemmen als ik jou was. Dat zijn mensen die vinden dat er Law and Order moet zijn, dus die weten met mensen zoals jij wel raad.
 
Bossie
 
0
9 februari 2019 om 16:47
Er zijn wel meer rijke mensen die crimineel zijn. Ook mensen die er op het eerste gezicht netjes uitzien en zich netje gedragen. Don't judge the book by its cover
 
Constant kante
 
0
9 februari 2019 om 16:50
after "ik geloof dat iedereen een andere standaard heeft van goed en slecht," Ik denk dat er wel degelijk een soort universele standaard is van wat 'goed en slecht' is en dat verreweg de meeste mensen ook instinctief wel aanvoelen waar die grenzen liggen. Omdat er nu eenmaal een soort natuurlijke orde der dingen is. Dat er daarnaast alsnog wetten en regels bestaan is omdat het wel van belang is dat we allemaal weten waar we aan toe zijn en er nu eenmaal ook mensen zijn die wel aanvoelen wat 'goed en slecht' is, maar redenen of motieven hebben om niet in die geest te handelen.
 
after
 
0
9 februari 2019 om 18:07
Zeker is er een universele standaard. Maar zie alleen al een verschil tussen Stalin en een Rutte. 2 staatsmannen, behoorlijk andere normen en waarden lijkt me. Zo ook bij de andere 7 miljard mensen.
 
Constant kante
 
0
9 februari 2019 om 22:20
"maar zie alleen al een verschil tussen Stalin en een Rutte. 2 staatsmannen, behoorlijk andere normen en waarden lijkt me." Maar normen en waarden is natuurlijk iets compleet anders dan de vraag wat 'goed en slecht' is. Nogmaals, psychopaten, sociaopaten of mensen waarbij het oordeelsvermogen om wat voor reden ook gestoord of verstoord is erbuiten gelaten, weten de meeste mensen echt wel 'van nature' wat intrinsiek goed of slecht is. Maar ze hebben motieven of redenen om niet 'goed' te handelen. Enfin, dit is en filosofische discussie. En ik snap donders goed wat je bedoelt te zeggen met je voorbeeld over Stalin en Rutten.
 
after
 
0
9 februari 2019 om 11:51
Inderdaad. Sowieso als je veroordeelt wordt verdien je de straf die de rechter oplegt. Maar als je veel verdient is het nog sneuer imo
 
FRkeessie
 
1
9 februari 2019 om 11:52
Als je echt in milieu bent opgegroeid of terecht gekomen van bendes en criminaliteit gaat het denk ik niet meer om de som die je verdiend, maar om het gevoel dat het altijd meer en beter kan. Maar natuurlijk is er nog helemaal geen duidelijkheid rond deze situatie en kan het net zo goed met een sisser aflopen. We gaan het zien.
 
FR_JC
 
17
9 februari 2019 om 11:52
Makkelijk om te veroordelen zonder feiten. Eerst afwachten, daarna concluderen.
 
wazza
 
5
9 februari 2019 om 12:39
Opmerkelijk.. Zat van de week toevallig op zn insta te kijken omdat ik zijn uitstraling niet vind kloppen met de tatoeages die hij heeft (een hele nette vent met een nette uitstraling met een joekel van een tatoeage op zn hand, waardoor ik toch ff moest spieken). Jammer voor Levante (ik ben een Levante fan, vandaar ook mijn belangstelling voor oa Tono García) en ik hoop dat het een storm in een glas water is. Tot die tijd kan Antonio Luna hem vervangen.
 
Isco24
 
12
9 februari 2019 om 12:53
Ik snap je link met de tattoos niet zo? Je vindt z’n uitstraling niet kloppen met z’n tattoos? Hij heeft ‘maar’ 1 arm(als ik het goed heb). Heb je beckham wel eens gezien? Een gentleman eerste klas in pak, maar onder met tattoos. Is niks mis mee lijkt me? Snap daarom niet zo wat een tattoo hiermee te maken heeft.. (tenzij het MS13 achtige bende tattoos zijn, maar Toño heeft ‘gewoon’ een sleeve)
 
Frans77
 
15
9 februari 2019 om 13:45
Maar dan kan wazza toch gewoon vinden dat het geheel niet klopt? Volgens mij zegt hij niks geks, dat jij het daar niet mee eens bent kan. Ik vind een tattoo soms ook niet passen bij een bepaald persoon. Eigenlijk vind ik een tattoo alleen mooi bij piraten en andere zeelieden, Maar dat is mijn mening. ??
 
diablejambe
 
1
9 februari 2019 om 14:03
Tattoos zijn allang niet meer voor de rocksterren en bad boys, tegenwoordig heeft elke gek er eentje
 
after
 
1
9 februari 2019 om 18:08
Zelfs mensen die niet gek zijn haha
 
Leicester
 
0
9 februari 2019 om 17:11
Je wordt niet zomaar gearresteerd. Hij kan er direct bij betrokken zijn of een maat van hem is erbij betrokken en de speler niet direct of helemaal niet. De aanklacht is in ieder geval zeer serieus te nemen