Bakayoko gaat volledig de mist in bij vraag over PSV: 'Mensen gaan mij doden'
Zaterdag, 16 december 2023 om 13:39

Topspelers, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, X of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen van de voetbalwereld. In deze editie van VZ Social geeft Johan Bakayoko wel een heel opmerkelijk antwoord als hem wordt gevraagd hoe vaak PSV landskampioen is geworden.

Op de social media-kanalen van Play Sports Belgium is te zien hoe Bakayoko al hooghoudend een aantal quizvragen moet beantwoorden. Wanneer de presentator vraagt hoe vaak zijn werkgever PSV kampioen is geworden van Nederland, schiet de vleugelaanvaller in de stress.

"Wow, mensen gaan mijn doden. Vijf keer?" vraagt Bakayoko vervolgens aarzelend. PSV kroonde zich echter al 24 keer tot kampioen van Nederland. Bakayoko zat er dus ver naast. "Sorry. Sorry op voorhand", besluit de aanvaller.

Meer nieuws
   
13:01
13:01
Kroatië publiceert EK-selectie en biedt uitsluitsel aan Sutalo, Sosa en Ivanusec
1
   
12:40
12:40
AD ziet hoogst opmerkelijke rol voor Berghuis weggelegd in Farioli's Ajax
17
   
12:15
12:15
Grote aderlating voor Engeland? Superster raakt vlak voor het EK geblesseerd
17
   
12:00
12:00
VZ Team van de Week: Feyenoord hofleverancier na afscheidswedstrijd Arne Slot
6
   
11:37
11:37
Anderlecht-fans ontsporen volledig en klimmen VIP-zone in om klappen uit delen
9
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (42)

 
Grasnaaier
 
63
16 december 2023 om 14:00
die 2 sterren staan natuurlijk voor 2.5x kampioen per ster. Een denkfout is zo gemaakt.
 
Primetime
 
2
16 december 2023 om 16:26
Nou ja, in Duitsland krijg je wel 2 sterren voor 5 kampioenschappen
 
FCVoetbal23
 
11
16 december 2023 om 16:52
Even een simpele vraag, weten jullie alles over de geschiedenis vanjullie werkgevers of is het in dit geval anders als het voetballers zijn?
 
Primetime
 
2
16 december 2023 om 17:03
@fcvoetbal23, hahaha, ik ben denk ik hier een van de hardste schreeuwers dat historie overrated is in het voetbal en sport algemeen. Ik vind zelfs interesse overrated. Ik ben van het type, entertainment boven alles en ben een van de zeldzame superleague voorstanders Zie ook mijn comment hier iets onder. Ik verwacht helemaal niet dat jongens dit belangrijk vinden en wordt vooral moe van: hij heeft voor club x gekozen vanwege de historie, door bepaalde supporters
 
Neutraal1980
 
30
16 december 2023 om 17:04
Ja, ons bedrijf is nog nooit kampioen geworden in de eredivisie ;-)
 
gilau
 
4
16 december 2023 om 18:26
Fcvoetbal23, dat is natuurlijk een onzinvergelijking. 'Alles over de geschiedenis van je werkgever' is natuurlijk totaal iets anders.
 
Tipptopp
 
3
16 december 2023 om 19:39
FCVoetbal23: Alles??? Dat is wel een heel breed begrip. Tis niet dat ze hem vragen welke PSV-er de meeste pas nauwkeurigheid had in de 4e speelronde van 1968. Het aantal kampioenschappen is natuurlijk best een belangrijk dingetje in het voetbal. En als hij er een paar naast had gezeten was er natuurlijk niets aan de hand. Maar dit antwoord laat zien dat hij geen flauw benul heeft… dan krijg ik toch wel het vermoeden dat er veel mensen zijn in het gewone werkveld die meer van de werkgever afweten dan dat hij nu laat zien. Of dat verder wel of niet belangrijk is mag overigens iedereen zelf weten. Mij zegt het wel wat over het gevoel en de betrokkenheid van een speler. Maar goed, als hij van waarde is en uiteindelijk genoeg oplevert, geeft men daar verder weinig om.
 
tyuin
 
2
17 december 2023 om 03:28
Die jongen is 20, komt uit België en staat al hoog houdend met een camera op zijn gezicht domme vragen te beantwoorden. Weet hij veel.. hij zegt 5, maar floept er maar wat uit en bedenkt zich daarna ook dat dit wat weinig is voor een club als PSV.. Vind het juist mooi als spelers iets weten van de historie ipv de waan van de dag PSG/Miami/Al-Nassr supporters. Dat ze echter niet alles weten vind ik niet zo gek.
 
Remcob
 
0
17 december 2023 om 03:34
@Primetime, dan zou het tenue van Bayern meer op een outfit van de toppers lijken dan op een voetbalshirt.
 
Pesso-PSV
 
1
16 december 2023 om 20:35
Ik kan er wel Om lachen. Belangrijker is dat hij deze keer met de schaal om hoog gaat houden.
 
 
100
16 december 2023 om 14:01
Het is hem vergeven. Mede dankzij hem wordt PSV dit seizoen voor de 6e keer landskampioen van Nederland.
 
Sverige4u
 
22
16 december 2023 om 15:33
Vergeven? Belachelijk dat je geen kennis hebt van de club waarvoor je speelt en die jou daar vorstelijk voor betaald.
 
jajoh89
 
12
16 december 2023 om 15:41
Joh valt allemaal wel mee het is een utopie om te denken dat alle voetballers zich diep verdiepen in hun club. Een groot deel is ook nog eens broodvoetballer dus daar hoef je niet meer van te verwachten.
 
AadHandgranaat
 
10
16 december 2023 om 15:52
Klopt, die lui zitten compleet in hun eigen wereld. Wel is het wat pijnlijk dat PSV bij dit soort spelers kennelijk de indruk wekt in totaal 5x kampioen te zijn geworden
 
Primetime
 
1
16 december 2023 om 16:09
@sverige4u, voetballers worden dan ook niet betaald voor hun kennis maar voor hun voetbalkwaliteiten. Vind het wel fijn dat hij mijn punt onderstreept wat ik hier graag op vz maak. Namelijk: De meeste voetballers, in het bijzonder de jongeren, geven geen fuck om historie. Huidige prestaties, geld, stad, klimaat. Allemaal veel belangrijker
 
Suc6Magnet
 
9
16 december 2023 om 16:11
Valt helemaal niet mee. Als je niet eens het besef hebt om op je borst te kijken naar het aantal sterren zodat je in ieder geval niet zoiets doms als 5x zegt, dan is het al erg met je. Maar uberhaupt dat je geen enkele moeite neemt om je te verdiepen in de club waarvoor je speelt, dan moet je je gewoon kapot schamen. Als je er nou 1 of 2 kampioenschappen naast zit, oke. Maar gewoon 19 kampioenschappen… dan ben je dus naar een club gegaan met de intentie: f*ck it, zolang ik maar salaris krijg en me kan laten zien in de CL interesseert de rest me geen hol.
 
rubje
 
1
16 december 2023 om 19:10
In het ED stond een mooi artikel over hem. Waardoor ik hem nog meer ben gaan waarderen. Jammer dat hij de geschiedenis niet weet, maar in dat artikel gaf hij aan sinds dat hij meer verdient. Hij een chef-kok, masseur, fysio, personal trainer inhuurt van het extra geld. Alles om het optimale uit zichzelf te halen. Als hij die mentaliteit doorzet gaat hij echt een hele mooie toekomst tegemoet.
 
tyuin
 
1
17 december 2023 om 03:30
Kennis van de club die je vorstelijk betaald... Hij kent waarschijnlijk meer mensen en inside verhalen binnen de club dan jij en ik bij elkaar. Weet niet hoevaak ze kampioen zijn geworden in een nietszeggend item, maakt er wel wekelijks 1 of 2 voor het kampioenschap. Lekker belangrijk...
 
vtotheb
 
29
16 december 2023 om 14:01
Echt hart voor de club
 
Le_Prof
 
22
16 december 2023 om 14:10
Hij is om te beginnen een Belg, daarnaast zou ik als Nederlander ook het antwoord niet geweten hebben uit mijn hoofd.
 
BvdP
 
29
16 december 2023 om 14:14
Het exacte aantal is niet zo belangrijk, maar iedereen met een beetje interesse of historisch besef in het Nederlandse voetbal weet dat het meer dan 20 is.
 
MarrieAanDeBal
 
12
16 december 2023 om 14:17
Het boeit hem dus niet. Geef hem geen ongelijk
 
real8madrid
 
4
16 december 2023 om 15:34
Klopt, maar welke buitenlander heeft dat voor het Nederlands voetbal? Ik ben Belg, ik ben voetbalgek (waarschijnlijk meer dan de meeste profs, inclusief Bakayoko), ik had ook geen flauw benul.
 
Suc6Magnet
 
2
16 december 2023 om 16:13
Dat hij zelf al aangeeft dat hij denkt dat de supporters hem het niet vergeven zegt toch genoeg?
 
manunitedrvp
 
37
16 december 2023 om 14:03
Mooi dat je ook geen idee heb wat de sterren boven het logo betekenen als professioneel voetbalspeler.
 
Le_Prof
 
22
16 december 2023 om 14:12
Die sterren hebben niet overal dezelfde beteknis
 
Hazardinho77
 
18
16 december 2023 om 15:01
Heb liever dat hij ons kampioen maakt en 40 miljoen oplevert dan weet hoevaak we kampioen zijn geworden hoor.
 
Futures
 
5
16 december 2023 om 15:07
Alleen niet iedereen wil een team vol passanten die geen binding hebben met de club en dus de historie totaal niet kennen.
 
The-Jump
 
4
16 december 2023 om 15:11
Klopt, maar ken jij alle historie van het bedrijf waar jij voor werkt? Dat hij er zover naast zit is wat van te zeggen, maar hij is een buitenlander die vooral tegen een bal wil trappen.
 
real8madrid
 
1
16 december 2023 om 15:35
Als je als relatief kleine club als PSV op globale schaal enkel spelers wil met een hart voor de club dan wordt de pool waar je uit kan vissen wel bijzonder klein. Buitenlanders kan je dan al helemaal vergeten en zelfs onder de Nederlanders zelf hou je dan maar een fractie over.
 
ImTheBoss
 
7
16 december 2023 om 14:06
We kunnen dan ook geen 2 dingen tegelijk e
 
Mattiaspsv
 
11
16 december 2023 om 14:15
Die jongen zal wel een druk leven hebben, dat je niet precies weet hoeveel kampioenschappen de club waarvoor je speelt heeft behaald kan ik best begrijpen maar dat je er dan zover naast zit vind ik toch wel bijzonder hoor haha. Ik neem die jongen niets kwalijk, zal hem ook om het even zijn want voor hem is PSV gewoon de springplank die voor hem de stap naar een absolute topclub mogelijk moet maken. Ik heb echt niet de illusie dat (op jongens als Gakpo en Teze na) die jonge jongens echt clubliefde hebben.
 
KiRoNi
 
9
16 december 2023 om 14:19
Ik sta hier niet echt van te kijken want Johan Bakayoko is een Belg en waarschijnlijk dus wat minder bekend met de Nederlandse voetbalhistorie. De gemiddelde Nederlandse voetballer weet ook niet hoe vaak RSC Anderlecht (34x) of Club Brugge (18x) kampioen zijn geworden me dunkt. Weten de mensen die actief zijn op dit platform überhaupt welke Europese prijzen zijn gewonnen door Nederlandse clubs? Ze hadden Johan beter kunnen vragen welke Belg als eerste de Europa Cup I won en met welke club en in welk jaar (eric Gerets met PSV in 1988), of welke Belg de meeste doelpunten namens PSV in de Eredivisie heeft gemaakt (Luc Nilis maakte 110 goals in de periode 1994-2000).
 
moetnogtanken
 
14
16 december 2023 om 14:36
Tja, je laat hem er wel heel makkelijk mee wegkomen. Al hoewel ik het heem niet echt kwalijk neem, getuigd het ook niet van een grote interesse in zijn werkgever. Wij als gemiddelde Nederlanders werken namelijk niet voor Anderlecht of Club Brugge. Vanuit de club vind ik dit ergens ook wel matig. Je kan er ook voor zorgen dat je medewerkers wat meer op de hoogte zijn van het reilen en zeilen. Zo heeft die belediging zoals richting van Basten "die derde ster" ook weinig zin. Yohan denkt denkt dan waarschijnlijk dat het om de derde Michelin-ster van de Verlenging gaat.
 
Hazardinho77
 
7
16 december 2023 om 15:03
Als buitenstaander iets niet weten of iemand die er al jaren speelt is wel een verschil. De gangen in het stadion hangen ook vol met historie. Maargoed zolang hij presteert is dat belangrijker dan zijn kennis van de club natuurlijk.
 
KiRoNi
 
1
16 december 2023 om 15:30
@moetnogtanken De huidige generatie kijkt anders tegen een werkgever aan dan oudere generaties denk ik maar ik ben geen socioloog of dergelijke. Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat Johan bij PSV voetbalt om ervaring op te doen en daarna een springplank naar de Europese top te hebben. Ik vraag mij zelfs af of hij weet dat PSV staat voor Philips Sport Vereniging en Philips uitvinder is van onder meer de tape-cassette en de CD. Anderzijds, Bakayoko is voetballer en bij mijn weten geen historicus.
 
Primetime
 
0
16 december 2023 om 16:15
@kironi, ik denk dat iets als Europa cup I, iets abstract iets voor die generatie en dat echt genoeg jongens niet eens weten wat het is. Ik wist zelf ook vrij laat wat het was Voor mij als dertiger, begint shit pas te tellen bij de champions league. Voor die tijd boeit me echt niet tbh Daarnaast geeft de jongere generatie ook vaak minder om binnenlands voetbal, althans, dat is wat ik in Nederland zie
 
KiRoNi
 
0
16 december 2023 om 17:18
@primetime Tsja, ik word ouder, het zij zo. Jij herinnert je dus nog net de Champions League winst van Ajax in 1995, ik ben opgegroeid met Europa Cup I winst in 1970 van Feyenoord en in 1971, 1972 en 1973 van Ajax. Later nog de Europa Cup I van PSV in 1988. Overigens vond ik de toenmalige Europa Cup I veel leuker dan de Champions League omdat van ieder land enkel de landskampioen meedeed. Toen kon ook nog een club uit een klein(er) land winnen, nu regeert het geld.
 
Primetime
 
0
16 december 2023 om 17:47
@kironi, klopt dat herinner ik me nog net. Al zou ik daar nog wel prima van op de hoogte zijn geweest als ik 20 was, al was het alleen maar vanwege die 1000 verwijzingen van oa van Gaal. De Europa cup lijkt me trouwens zelf helemaal niets. Wat eigenlijk wel grappig is, bij bijna alle andere sporten die ik zelf graag kijk, vind ik het jammer dat ik een flink gedeelte van de sporters of teams heb gemist en niet bewust heb meegemaakt. De Bad Boy Pistons, MJ, Barkley van de NBA. Muhammed Ali, George Foreman en Mike Tyson in het boksen. Van de NFL vind ik dat het vroeger sws beter was. Bij voetbal heb ik dat op de een of andere manier totaal niet, alleen het Braziliaanse voetbalelftal van vroeger had ik wel willen zien.
 
Fairplay1
 
1
16 december 2023 om 19:58
Haha Luc was mijn held....samen met Romario en ik was toen al voor Ajax. Maar als voetballiefhebber, kon je gewoon niet om deze spelers heen.
 
KiRoNi
 
2
16 december 2023 om 20:24
Ja, prachtige voetballers waren dat. Mijn login of alias staat dan ook voor Ki=kieft, Ro=romario/ronaldo en Ni=nilis/van Nistelrooij. Met Ronaldo bedoel ik de Braziliaan en niet de Portugees. Kieft omdat hij spits was van PSV 1987-1988 dat de Europa Cup I won en ook als spits belangrijk was voor Oranje met de goal tegen Ierland waardoor Oranje verder ging op het EK88 en dat uiteindelijk won.