Barcelona geeft tweemaal voorsprong weg en verliest weer punten
Zondag, 12 december 2021 om 18:06

Barcelona heeft zondag in LaLiga duur puntverlies geleden op bezoek bij Osasuna. Nico zette de ploeg van trainer Xavi op voorsprong, waarna David García de stand direct weer in evenwicht bracht. Ez Abde leek de Catalanen na rust de zege te bezorgen, maar Chimy Ávila dompelde Barcelona in de slotfase alsnog in rouw: 2-2. Door het gelijkspel blijft Barcelona steken op een achtste plaats met 24 punten uit 17 duels.

Barça kreeg in de afgelopen week meerdere tikken te verwerken. Afgelopen weekend leed de club tegen Real Betis (1-0) de eerste nederlaag onder de nieuwe trainer Xavi, waarna het woensdag door Bayern München (3-0 verlies) uit de Champions League werd geknikkerd. In deze wedstrijd liepen Jordi Alba en Memphis Depay bovendien blessures op, waardoor de ziekenboeg verder volstroomde. Luuk de Jong verving zijn landgenoot tegen Osasuna als aanvalsleider bij de Catalaanse bezoekers, terwijl er ook een basisplaats voor Frenkie de Jong centraal op het middenveld was. Sergiño Dest, die tegen Bayern als buitenspeler startte, begon op de bank.

Meer: Frenkie de Jong zorgt voor uitvoerige discussies: ‘Gullit vindt het niet veel’

Beide ploegen slaagden er in de openingsfase niet in om uitgespeelde mogelijkheden te creëren. Barcelona toonde zich daarentegen uiterst effectief door de eerste mogelijkheid van de wedstrijd direct in een doelpunt om te zetten. Gavi zag Nico een loopactie maken achter de laatste lijn van de thuisploeg. Op de rand van buitenspel wist de diepgaande middenvelder vervolgens Sergio Herrera het nakijken te geven: 1-0. Lang kon Barcelona alleen niet van de voorsprong genieten, want twee minuten later was het aan de andere kant ook raak, toen aanvoerder García een vrije trap van Jon Moncayola ongedekt kon binnenkoppen: 1-1.

Het publiek in Estadio El Sadar verwachtte na de twee treffers kort achter elkaar een open wedstrijd, maar verder dan enkele dreigende momenten van Ez Abde aan de kant van Barça vielen er voor rust niet te noteren. De bezoekers hadden voor rust meer dan zeventig procent balbezit en veranderde in de tweede helft niet van spelplan. Dit leidde vroeg in de tweede helft na een discutabel moment opnieuw tot een voorsprong van Barcelona. Gavi schoot eerst in eigen strafschopgebied tegen de arm van Sergio Busquets, waarna de ploeg razendsnel aan de overkant was. Ousmane Dembélé zette voor op Abde, die van dichtbij de linkerbovenhoek vond: 2-1.

Osasuna voelde zich door scheidsrechter José Munuera benadeeld en bleek niet meteen in staat om de rug te rechten. In aanvallend opzicht was de thuisploeg niet in staat om een vuist te maken, waardoor Barça de voorsprong kon consolideren. In de slotfase ging het toch nog mis voor de Catalanen. Barcelona kreeg een corner niet goed weggewerkt, Ávila bedacht zich niet bij een afvallende bal en trof doel met een lage schuiver: 2-2.

Nr.TeamMWGVP
1Real Madrid34276187
2Girona34235674
3FC Barcelona34227573
4Atlético Madrid34214967
5Athletic Club341710761
6Real Sociedad341412854
7Real Betis341313852
8Valencia331381247
9Villarreal341291345
10Getafe3410131143
11Osasuna341161739
12Alavés331081538
13Sevilla339111338
14Las Palmas341071737
15Celta de Vigo348101634
16Rayo Vallecano337131334
17Real Mallorca346141432
18Cadiz344141626
19Granada 33492021
20Almería331112114

Meer nieuws
   
18:22
18:22
Treffer Vertessen niets waard door heldenrol ex-Vitesse-ster Maximilian Wittek
1
   
18:16
18:16
John van 't Schip grapt na driepunter tegen Volendam: 'Het Kroes-effect!'
2
   
18:08
18:08
'Manchester United komt in zoektocht naar doelpunten uit bij FC Barcelona'
3
   
17:57
17:57
Dick Schreuder promoveert na topseizoen met Castellón in Spanje
3
   
17:50
17:50
Dest heeft slinkse Milan van Dongen door: 'Je probeert me erin te luizen!'
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (143)

 
real8madrid
 
52
12 december 2021 om 18:16
Het is als vleugelspeler ook wel net iets makkelijker lef te tonen dan als behoudende middenvelder. Iets minder grote consequenties wanneer je de bal verspeelt als flankaanvaller doorgaans
 
AbdelHamid
 
68
12 december 2021 om 18:28
Nou van al die balletjes breed van Frenkie worden we ook niet veel wijzer. Maar goed bijna 90 miljoen koop je tegenwoordig een modale speler voor.
 
Hazardinho77
 
21
12 december 2021 om 18:34
Laat die Marokko speler dan ook even uitblinken in de ko fase cl als je toch gaat vergelijken...
 
GoFast99
 
54
12 december 2021 om 18:37
Zure reactie @Hazard fan, dus omdat Frenkie jaren geleden een paar leuke CL wedstrijden speelde, is dit opeens relevant mbt wie er meer lef toonde vanavond? Trouwens, als Abde in datzelfde sensationele Ajax elftal had gespeeld met Ziyech-Tadic naast zich had hij óók uitgeblonken. Uitblinken is trouwens niet de juiste omschrijving in deze aangezien dat suggereert dat Frenkie er boven uitstak bij Ajax, wat natuurlijk onzin is kijkend naar Ziyech, Tadic en De Ligt, de échte uitblinkers.
 
AjaxxxLove
 
13
12 december 2021 om 18:52
Prachtige denigrerende woorden weer. “Een paar leuke wedstrijden.” Abde maakt acties op de buitenkant. Stukje risicolozer dan in de as van het veld. Over lef gesproken, hoe vaak heeft Frenkie passeeracties in de as van het veld gemaakt? Als iemand lef heeft op een positie waar dat vaak niet kan, is hij dat. Dat hij nu niet vorm is, is inherent aan het proces van Barca. Een club in verval.
 
RJV92
 
8
12 december 2021 om 18:54
Laat maar, de moeite niet waard
 
Mr_knowledge
 
2
12 december 2021 om 18:57
Tja het is net als Sinisterra speelde met lef maar een Aursnes niet. Wat een domme vergelijking weer! In deze Barca is er geen eer te halen.
 
Montevideo7
 
14
12 december 2021 om 19:10
Die NL-Marokko strijd bestaat niet en is er ook nooit geweest jij bent de enige die dat ervan wil maken en bovendien is Frenkie bij letterlijk alle Marokkaanse Nederlanders geliefd en ook was zijn beste vriend Marokkaans dus jou domme opmerking kan meteen de container in en al was Abde een Lets -23 speler het gaat er meer om dat jongens uit de jeugd die niks kosten en nog hartstikke jong zijn ( abde , Gavi) meer lef tonen dan een ervaren Oranje international waar 80 miljoen voor is afgetikt.
 
Hazardinho77
 
2
12 december 2021 om 20:58
Ziyech heeft hier niks mee te maken. Hij vergelijkt abde, die nog niets gepresteerd heeft met frenkie... en sws speelt een buitenspeler met meer lef dan een cm, als cm is het risico ook wat groter niet?
 
PieterPrins773
 
8
12 december 2021 om 20:15
Robben speelde ook met lef en Ron Vlaar niet. Dit is waarlijk waar de domste reactie ooit. Maar je was er als de kippen bij en staat bovenaan met je reactie...gefeliciteerd.
 
DiegoDiego190
 
2
13 december 2021 om 02:02
wanneer gaan we stoppen om frenkie te bashen? frenkie heeft nog steeds geen kans gehad om als een busquets te spelen op zijn positie. ik weet 100 procent zeker dat als frenkie 2 middenvelders voor zich heeft en goeie verdedigers achter in dat hij beter gaat spelen. ik heb nog steeds vertrouwen in hem. Elke club wilt hem ook dat zou ook niet zo maar zijn. ik snap jullie meningen maar het word wel beetje troll gedrag nu... we zijn al een jaar lang frenkie in de grond aan het boren. ik snap oprecht de kick niet ervan.. hij heeft het al bewezen tegen topclubs toen hij bij Ajax speelde. kijk aub naar wat voor een team Barça heeft.. hij is geen leider hij is een goeie volger. je kan niet verwachten dat een honda een Mercedes word.. jullie praten allemaal met de wind mee. zolang je alba busquets pique mingueza umtiti Dembélé coutinho etc hebt dan ga je niet ver komen. ik heb medelijden met hem als ik jullie Nederlandse voetbalfans zo hoor....
 
SergioRambo
 
53
12 december 2021 om 18:10
Mijn weekend kan al niet meer stuk.
 
AmazingNinja
 
4
12 december 2021 om 18:20
Als Real vanvond van Atletico wint kan het kampioenschap ze eigenlijk al niet meer ontglippen. Ik zei het al toen Xavi werd aangesteld: als hij tot de winterstop 12 punten haat (competitie en CL) dan heeft die het meer dan goed gedaan. Maar ik ben er nog niet zo zeker van dat hij dat aantal punten gaat halen.
 
Aamri10
 
8
12 december 2021 om 18:31
Sevilla staat maar op 5 punten achter real, 5 punten kan zo ingehaald worden, ik beschouw sevilla ook als grootste concurrent voor real dit seizoen, ze zijn zo onderschat echt een sterk team
 
AmazingNinja
 
5
12 december 2021 om 19:30
Mwah, denk dat Sevilla nog een beetje tekort komt (vooral in de breedte) om echt tot het einde mee te doen. Maar we gaan het zien.
 
DeLinksbuiten
 
103
12 december 2021 om 18:10
Frenkie de Jong is zo slecht dat ik me serieus afvraag of die jongen nog wel echt plezier heeft in het voetbal want als ik hem was zou ik per direct een transfer verzoek indienen. Vergooid gewoon zijn beste jaren (want ik denk dat hij gw nog wel kan voetballen) bij dit matige team. Verder weer typisch barca om voorsprong weg te geven het zit in het Barca DNA. Op naar de Madrid derby
 
fcbarchelsea10
 
49
12 december 2021 om 18:13
Niemand neemt je serieus het enige wat je doet is je tijd verdoen onder de post van de rivalen van je club…
 
Aamri10
 
45
12 december 2021 om 18:34
@Fcbarchelsea hij heeft gwn gelijk, ik snap dat je zuur bent. Maar is gwn een feit, bij real kan frenkie niet eens de bank opwarmen. Zowel camavinga en valverde zijn beter dan hem. Zo overschat en dat heeft barca 80 mil gekost
 
IniestaFCB
 
13
12 december 2021 om 18:38
Abnormaal dat voetbalzone niks doet aan het constante provoceren. Elk Barca live-topic staat vanaf minuut 1 vol met Madrilenen die de hele wedstrijd lopen te provoceren. Geef dit soort mensen toch is een ban.
 
Samcro
 
7
12 december 2021 om 18:45
Tegenwoordig zitten alle topics van Utd en PSG vol met mensen die niet eens fan van die clubs zijn. Ik kijk er steeds meer naar uit dat Messi en Ronaldo definitief afzwaaien, zodat het weer wat meer over de clubs kan gaan ipv die 2 legendes.
 
visca el barca
 
3
12 december 2021 om 18:46
Niet normaal hè. Japie niet gezien in de livechat. Heeft die wel gekeken.
 
Unbeliebeble
 
36
12 december 2021 om 18:47
@IniestaFCB jij bent een typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Als een van de grootste provocateurs kun jij er ook wat van hoor, als je dan zulke reactie terugkrijgt moet je niet janken. Ik verdedig overigens niet de provocaties, van beide kanten niet. Maar niet zo janken als je het zelf ook doet.
 
Samcro
 
4
12 december 2021 om 18:52
Al die Real en Barca fans hebben boter op hun hoofd. Gevalletje, als je naar een ander wijst wijs je met 3 vingers naar jezelf. Stelletje hypocrieten, vnvd na de wedstrijd van Real zijn de Barca fans die nu huilen over de Real fans zelf net zo hard weer bezig.
 
R.madridista
 
11
12 december 2021 om 18:54
Iniesta ik hou ook niet van die probocateurs in live meepraten, maar kom op zeg, pot verwijt de ketel man. Jij bent namelijk een van de grootste herrieschoppers in Real/Ronaldo topics. Gedraag je eerst, daarna andere mensen corrigeren
 
R.madridista
 
7
12 december 2021 om 18:55
Samcro jouw generaliserende reacties zijn ook niet echt slim te noemen. Zijn genoeg Barca en Real fans die zich goed kunnen gedragen in dit soort topics
 
Samcro
 
2
12 december 2021 om 18:58
Oh ik bedoel ook zeker niet alle, maar je hoeft slechts 2 topics te lezen en je ziet al welke namen het zijn.
 
real8madrid
 
2
12 december 2021 om 19:06
Volledig gelijk Iniesta. Wel hilarisch dat het van jou komt
 
Japie_Krekel
 
14
12 december 2021 om 19:58
Ik heb vandaag niet gekeken maar als je naar de uitslagen kijkt zegt dat genoeg over de prestaties van Xavi. Onder Koeman hoorde je Barca fans zeggen zelfs met dit materiaal moet je natuurlijk wel gewoon van clubs als Osasuna winnen. Dan geldt dat natuurlijk ook voor Xavi maar die lukt het blijkbaar ook niet. Maar dat zal je wel niet mogen zeggen want hij moet natuurlijk eerst 386 wedstrijden de tijd krijgen
 
R.madridista
 
0
12 december 2021 om 20:00
Daar ben ik het mee eens Samcro, maar je weet vanzelf al wie dat zijn. Gelukkig zijn er genoeg objectievere fans hier die ook normaal de wedstrijd kunnen analyseren in live meepraten
 
Samcro
 
1
12 december 2021 om 20:08
Het is steeds lastiger zoeken R.Madridista
 
ViscaCatalunya
 
41
12 december 2021 om 18:18
Als Nico en Gavi consequent beter zijn moet je je afvragen of Frenkie uberhaupt wel het niveau heeft dat wij hem altijd toedichten.
 
consy
 
9
12 december 2021 om 18:51
Alleen zijn die niet consequent beter dus lul niet zo dom uit je nek.
 
HZ7-22
 
1
12 december 2021 om 18:10
In plaats van 70 miljoen investeren in Ferran, verleng Dembele en haal een spits van 50 miljoen. Verder zou ik echt in een verdediger investeren
 
Etihad
 
5
12 december 2021 om 18:14
Ferran kan ook in de spits. Dembele is niks, leek nu weer een pijntje te hebben.
 
hmk33
 
8
12 december 2021 om 18:16
Dembele verlegen? Ga toch weg man! Is zo een middelmatige speler met 0 rendement. Lekker wegdoen en iemand anders halen
 
ViscaCatalunya
 
8
12 december 2021 om 18:19
Eens Dembele moet je gewoon laten gaan. Het ziet er altijd leuk uit maar het rendement is 0.
 
visca el barca
 
2
12 december 2021 om 18:53
Jaa gewoon accepteren en laten gaan. Naar de toekomst werken. Zal paar jaar kosten.
 
El_Guaje7
 
2
12 december 2021 om 18:17
Ferran is nodig plus hij moet 60 miljoen euro kosten niet 70. 45 + 15 blijkbaar. Dembele verlengen lijkt me een slecht plan zeker als je ziet hoe hij vandaag speelde. Dan nog liever dat hij transfervrij vertrekt.
 
real8madrid
 
2
12 december 2021 om 18:19
Op zo'n beetje elke positie is een speler nodig. Dat maakt toch niet dat het prioritair is? Een centrumverdediger en spits zijn op dit moment toch veel belangrijker dan Torres?
 
El_Guaje7
 
4
12 december 2021 om 18:22
Ik denk dat Ferran prima als spits kan spelen heeft hij ook bij City laten zien voordat hij geblesseerd raakte. Scoort ook makkelijk, kan ook op alle drie de posities voorin uit de voeten. Het grootste probleem van dit Barcelona is niet eens de verdediging maar totaal gebrek aan scorend vermogen.
 
Lebuffon
 
1
12 december 2021 om 18:24
Ferran kan ook in de spits. Daarnaast heeft hij wel een aardig rendement. Daar hebben we op dit moment nodig.
 
messi_123
 
0
12 december 2021 om 18:30
@Lebuffon, ik zou eigenlijk eerder fati in de spits doen, voordat ie naar het 1e elftal kwam, speelde hij bij la masia altijd als spits, en ook regelmatig als linksbuiten
 
real8madrid
 
5
12 december 2021 om 18:50
Oke 25 doelpunten is niet bijzonder veel in 16 wedstrijden maar is op zich ruim voldoende om in de top 4 te staan. Kijk maar naar Sevilla (26), Betis (26) en Sociedad (19) waarbij Betis en Sociedad ook nog eens een wedstrijd meer hebben gespeeld. Daarmee ben je nog steeds de 6e ploeg in Spanje waarbij 2 vd 5 boven je een wedstrijd meer gespeeld hebben en 1 doelpunt meer en heeft niemand buiten Madrid meer dan 27. Dan heb je dit seizoen ook nog eens niet al teveel mazzel met blessures voorin aangezien je Dembele en Fati (en ook Braithwait) gewoon al erg hebt gemist dit seizoen. 19 doelpunten tegen, dat vind ik erger persoonlijk. Daarmee kom je pas op de 11e plek en hebben er weer enkele clubs boven je al een wedstrijd meer gespeeld. Hier heb je dan weer al zo goed als het hele seizoen een volledig fitte verdediging. Bovendien, zelfs al is meer doelpunten scoren voor jou op dit moment belangrijker dan minder slikken dan ben je toch nog steeds beter af met een spits dan een flankspeler? Al helemaal als je ziet dat je beste opties in de spits momenteel Depay (die imo beter is op de vleugel of achter de spits, kan niet met de rug naar doel spelen lijkt het) en godbetert Luuk De Jong zijn. Terwijl je beste opties op de flank Fati, Dembele en een betere versie van Depay zijn. Nogal een klasseverschil. Ferran Torres is een uitstekende speler en zou dit Barca enorm versterken. 60 miljoen lijkt me ook marktconform. En toch zou ik dit weer eens lekker ouderwets oerdom beleid vinden als ik naar de huidige selectie kijk. Niet omdat Torres een slechte aankoop is maar omdat je geen geld hebt en er andere posities zoveel meer nood hebben aan versterking.
 
Unbeliebeble
 
13
12 december 2021 om 18:20
Muah als ze hem kunnen verkopen zou ik er meteen een strik om doen en wegwezen. Dembele is zijn eigen grootste vijand. Het zit er wel in maar het gaat er bij deze jongen vanwege zijn laconieke houding echt niet uitkomen. Best jammer. Maar afgezien daarvan denk ik sowieso niet dat City Ferran weg gaat doen voor of ruilen voor dembele. City gaat daar letterlijk alleen maar mee op achteruit.
 
SergioRamosHM
 
23
12 december 2021 om 18:10
Lol. Tegen Osasuna zo voor de dag komen? Ik dacht dat Barcelona alsnog wel een ploeg was voor plek 3 of 4 maar ga je je steeds meer afvragen. Dembele moet slim zijn en transfervrij vertrekken. Die hoort hier niet thuis.
 
Elegia
 
16
12 december 2021 om 18:13
Die hoort hier niet thuis? Op basis van wat? Alsof Dembele de laatste 4/5 jaar iets heeft betekend.
 
SergioRamosHM
 
7
12 december 2021 om 18:26
Als hij speelt dan maakt hij genoeg los. Prima actie, dreiging en ook schroomt hij het verdedigen niet. Vergelijkbaar met Vinicius maar dan een niveautje minder.
 
Unbeliebeble
 
15
12 december 2021 om 18:24
Hoezo zou Dembele slim moeten zijn. Hij bewijst in alles dat juist niet te zijn. Hij heeft Barca harder genaaid dan andersom hoor. Die jongen gooit er zo met de pet naar daar er sowieso weinig gegadigden zullen zijn die een probleem willen importeren in hun selectie. Nah, denk dat Dembele lekker FUT gaat blijven spelen tot zijn contract afloopt en daarna zal hij wel een nieuwe club gaan zoeken die zo dom is om hem te contracteren.
 
messi_123
 
2
12 december 2021 om 18:31
@Unbeliebeble yoo broeder, geef je helemaal gelijk, dembele gaat gewoon transfervrij vertrekken, hij naait barca echt zwaar hard, precies zoals hij deed bij dortmund
 
PSVAltijd
 
36
12 december 2021 om 18:10
Onder Xavi zou het zogenaamd beter gaan. Blabla het spel is beter onder Xavi. Nou wees eens specifiek? Ik zie het alleen maar achteruit gaan. Positief iets was de afwezigheid van Depay, de allerslechtste aanvaller van Barca ooit. En erg om te zien hoe een club opgelicht kan worden. Dembele 140 miljoen en coutinho 160 miljoen,die 2 samen is gewoon schandalig wat ze laten zien. Messi is er niet meer om je te redden.
 
RM1335
 
14
12 december 2021 om 18:41
Luuk de Jong vind je beter dan Depay? Wow. Depay is niks, maar LdJ is nog erger dan dat.
 
FvDdb
 
6
12 december 2021 om 18:44
Xavi was toch de verlosser. Wat een trainer zeg van die meneer de voorzitter. Hij mag de veters van Koeman niet eens vastmaken die moest vertrekken. Voorlopig was Koeman beter en doet Xavi het zo goed dat hij niet eens meer Barcelona kan laten winnen. Een super slecht beleid en snap ook niet dat men maar denkt aan het aantrekken van nieuwe spelers met zoveel schuld. Als een club in Nederland een beetje verlies heeft dan wordt de licentie al ontnomen en zo behoort het Europees ook te gaan.
 
Drenniz
 
15
12 december 2021 om 18:10
Ah verdikkeme! Zal het dan toch niet aan Koeman hebben gelegen?!
 
Elegia
 
8
12 december 2021 om 18:11
Meer dan terecht voor Osasuna
 
CMG-
 
26
12 december 2021 om 18:11
Alweer geen winstpartij voor Xavi, alweer was het voetballend niet geweldig, alweer slikken ze de makkelijkste doelpunten binnen, alweer heeft hij geen oplossing om dominant aanvallend te voetballen. Lag het dus aan Koeman? Nee! Ligt het aan Xavi? Nee! Medelijden met waar Barcelona zich nu bevind, zoveel moeite had Real Madrid niet eens toen Cristiano Ronaldo vertrok. Ik denk persoonlijk dat Barcelona niet de top 4 haalt en dus volgend seizoen er niet bij is in de CL, nog een domper qua financiën. Over de wedstrijd: Frenkie wat ben jij een zielige voetballer, geen enkel bal vooruit en als hij dit deed was het telkens verkeerd. Staat totaal niet op! Dembele was ook triestig maar die probeert wel wat. Abde viel me goed op. Voor de rest: Barcelona is AC Milan geworden, dit zal jaren duren voor ze terug zijn.
 
ViscaCatalunya
 
22
12 december 2021 om 18:14
Ik zou als Madrid fan niet te vroeg juichen. Zonder de Barcelona-Madrid rivaliteit kijkt er straks geen hond meer naar la Liga. Hoe graag Florentino de Superleague ook wilt, die gaat er nooit komen.
 
real8madrid
 
33
12 december 2021 om 18:17
Hoe ben je daar zo zeker van? Madrid was al de grootste club ter wereld voor Barca veel voorstelde namelijk.
 
dmestebans
 
29
12 december 2021 om 18:19
Klopt, heeft een dictator voor gezorgd.
 
PSVAltijd
 
8
12 december 2021 om 18:20
Wat ben jij arrogant zeg. Hij heeft inderdaad gelijk. Kijk eens naar Bayern. Sportief al lichtjaren verder dan Barca en Real, maar qua aantrekkingskracht niet. Mocht Barca echt nog meer achteruit gaan, is de Clasico ook oninteressant en daarbij de hele La Liga.
 
ViscaCatalunya
 
9
12 december 2021 om 18:24
Totdat di Stefano van Barcelona werd afgenomen was Barcelona de meer succesvolle club.
 
Unbeliebeble
 
22
12 december 2021 om 18:25
Ik gun Barca echt wel beter dan dit. Het is zoals je zegt ook goed voor de competitie en voor de clubomzet van beide clubs. Het triestige niveau van Barca at the moment is niemand mee gebaat. Ik wens jullie veel sterkte en op een betere toekomst!
 
real8madrid
 
10
12 december 2021 om 18:25
Arrogant omdat ik ergens aan twijfel? Itt jullie die iets als feit brengen terwijl dat helemaal niet mogelijk is om te weten. Dat is per definitie arrogant van jouw kant frisse jongen
 
ViscaCatalunya
 
3
12 december 2021 om 18:30
Ik hoop altijd dat Madrid verliest. Maar net als jij ben ik me ervan bewust dat een aanzienlijk deel van onze omzet uit onze rivaliteit voorkomt. Heel de competitie verdient aan die rivaliteit.
 
Is Uahshsh
 
11
12 december 2021 om 18:33
Madrid grootste club? Tja, als een dictator ook fan zou zijn van onze club…….
 
messi_123
 
4
12 december 2021 om 18:33
@Unbeliebeble broeder thanks voor je mooie woorden bro, doet me goed ondanks dat het echt slecht gaat met barca, wens real ook het beste toe, ondanks dat real echt invorm is, volgend seizoen hebben jullie mbappe, en dan is het helemaal klaar met real voorin, hoop echt dat mbappe gaat slagen bij real
 
PSVAltijd
 
3
12 december 2021 om 18:34
Je doet alsof Real champions League gaat winnen, jullie lijken nu goed omdat LA Liga niks voorstelt
 
real8madrid
 
8
12 december 2021 om 18:36
Ben je nou dom of doe je alsof? Wie zegt dat Madrid de CL gaat winnen dan?
 
CMG-
 
11
12 december 2021 om 18:50
Lol Visca. Hoe verzin je het? Wat kan mij worst schelen als er geen hond meer naar La Liga kijkt. Als wij maar domineren in eigen land net als Bayern, en dan in Europa mee kunnen doen voor de CL, boeit het mij echt niet wie of wat nog naar La liga gaat kijken.
 
messi_123
 
1
12 december 2021 om 18:53
@real8madrid ik geef real wel een grote kans ok de CL te winnen, ze hebben een geweldige selectie veel beter dan die van ons, en ook veel meer ervaren spelers hebben ze, en real is in bloedvorm, en veel meer een team sinds Ronaldo weg is
 
real8madrid
 
1
12 december 2021 om 18:57
messi_123 je hebt altijd een kans natuurlijk maar op dit moment schat ik bayern, Liverpool, Chelsea en City beter of minstens gelijkwaardig in. Bovendien ben ik van mening dat PSG een betere, zij het minder gebalanceerde, selectie heeft dus als die op stoom komen moet je het daar ook waarschijnlijk tegen afleggen. Ook vrees ik voor een terugval van Madrid met enkele blessures in de beslissende periode van het seizoen. In de competitie kan dat gedragen worden als we nu de juiste voorsprong opbouwen maar de CL is andere koek.
 
Unbeliebeble
 
6
12 december 2021 om 19:05
@messi_123 tuurlijk bro, sportiviteit maakt de sport alleen maar mooi! Ik hoop dat we Mbappe kunnen binnenhalen want dan zitten we denk ik ook wel gebakken voor de komende vijf jaar en misschien wel langer als hij gaat verlengen.
 
ViscaCatalunya
 
0
12 december 2021 om 20:35
Veel Madrid fans maken zich net als Florentino zorgen over la Liga.
 
itsTom
 
11
12 december 2021 om 18:11
Onder Xavi is het verdedigend nog minder geworden lijkt het. Treurig om Barca zo te zien. Ik werd wel vrolijk van Abde, die jongen kan geweldig voetballen. Enorm goede dribbels en daarna nog beloond met een goal. Het was alleen niet goed genoeg want Barca stopte met voetballen daarna. Terecht dat je hier niet met de 3 punten naar huis gaat. Veel spelers bij Barca moeten echt weer terug naar de basis: hard werken, 200% geven i.p.v. met arrogantie spelen.
 
Zilverenstok
 
0
12 december 2021 om 18:11
Aah joh duur puntverlies...Alsof er nog gespeeld word om prijzen dit seizoen. Nee, elk punt die we dit seizoen krijgen moeten we voor lief nemen. Jesus wat is er toch met mn Barca
 
ViscaCatalunya
 
5
12 december 2021 om 18:11
Met al die blessures is een puntje welkom. Onze dure aankopen Dembele en Coutinho boden weer eens niets. Coutinho is echt een nutteloze speler. Als hij erin komt weet je al dat je gaat verliezen. Als niemand hem wil hebben zou ik deze winter zijn contract afkopen. Dembele wil betaald worden als een kandidaat voor de Ballon D'or. Wat is de laatste keer dat hij echt belangrijk was. Abde kostte een fractie van beiden en je hebt nu al meer aan hem.
 
Unbeliebeble
 
17
12 december 2021 om 18:28
Ik denk serieus dat het een probleem wordt om dat soort grootverdieners die echt niks laten zien ergens te dumpen. Zeg nou eerlijk welke club wil een Dembele of een coutinho met hun salaris en hun slechte spel? Super vervelende situatie voor Barca man
 
ViscaCatalunya
 
0
12 december 2021 om 20:36
Dembele heeft nog een half jaar een contract. Coutinho nog anderhalf jaar.
 
Alcazar
 
7
12 december 2021 om 18:11
Vamoooss Chimy! lekker voor ze.
 
Aqua1
 
19
12 december 2021 om 18:11
Is tenenkrommend dat Barca bij 1-2 tegen Osasuna tijd gaat rekken, om dan vervolgens deksel op je neus te krijgen. ga gewoon voetballen, wat was die Frenkie erg zwak, geen gezicht hoe hij speelt...
 
Valtix
 
9
12 december 2021 om 18:11
Ik moet bekennen: Bij vlagen heb ik wel goed voetbal gezien bij Barcelona! Vooral dan bij Nico, Gavi en Abde! Spijtig van het resultaat...
 
ViscaCatalunya
 
14
12 december 2021 om 18:15
Nico, Gavi en Abde kostten samen 2 miljoen. Frenkie, Dembele en Coutinho bijna 200 keer zo veel. Dat zegt wel genoeg.
 
SergioRamosHM
 
9
12 december 2021 om 18:29
Hoe kunnen mensen die Gavi toch iedere keer goed noemen? Heeft hartstikke veel overtredingen nodig en komt vaak te kort. Je noemt 2 van de 3 middenvelders (vandaag 4) en deze kunnen nog niet domineren tegen Osasuna? Ook niet tegen andere? Snel tevreden zeg.
 
IniestaFCB
 
7
12 december 2021 om 18:34
Heb je de assist van Gavi wel gezien? Die jongen barst van het talent man.
 
ViscaCatalunya
 
4
12 december 2021 om 18:38
Kijk eens naar de passing van Gavi en je ziet hoeveel invloed hij heeft.
 
Is Uahshsh
 
15
12 december 2021 om 18:12
Wat een klote klote hoerenverdediging zeg. Doet me pijn om te zien dat Umtiti en Lenglet zoveel moeite hebben op de LCV positie terwijl Barca B’s beste speler dit seizoen op dezelfde positie speelt. (Mika Marmol). De man van 86M zoals altijd onzichtbaar. Alle Nederlanders mogen ondertussen wel wegwezen.
 
fcbarchelsea10
 
11
12 december 2021 om 18:12
Luuk de Jong, Coutinho en Mingueza zijn zo kansloos geen woorden voor
 
Aqua1
 
10
12 december 2021 om 18:15
Zeg maar beiden de Jongs waren dramatisch. Aurejo is zogenaamd ene topverdediger maar telkens zie ik hem schutteren..
 
real8madrid
 
4
12 december 2021 om 18:12
Nou vanavond winnen is de boodschap. Vanavond winnen en je zet Atleti en Barca op 13 en 19 punten afstand respectievelijk (wel met een wedstrijd meer gespeeld). Dan houd je haast enkel Sevilla over als tegenstander en dan heb je elke topwedstrijd gewonnen in de eerste seizoenshelft. Zal je zien dat we verliezen net nu alles ons voor de wind lijkt te gaan
 
Lebuffon
 
4
12 december 2021 om 18:16
Dit seizoen hebben jullie de kampioenschap binnen. Barca is totaal geen concurrent terwijl Atletico ook ontzettend matig speelt. Real staat toch wel echt boven iedereen dit seizoen.
 
real8madrid
 
5
12 december 2021 om 18:22
Naja ik zou Sevilla niet uitsluiten en als Atleti vnv wint en hun inhaalwedstrijd wint zitten die toch ook plots weer heel dichbij. Bovendien verwacht ik dat Madrid in de tweede seizoenshelft minder punten pakt en meer blessures oploopt wegens een gebrek aan rust voor dragende krachten als Modric, Alaba en Benzema.
 
PSVAltijd
 
3
12 december 2021 om 18:26
Je moet je niet indekken lafaard. Als Real niet met 15 punten voorsprong kampioen wordt hebben ze gefaald. La Liga stelt helemaal niks voor, elke Spaanse ploeg op Real na zou door de top 4 van engel worden vernederd.
 
Lebuffon
 
2
12 december 2021 om 18:29
Ik heb het gevoel dat Sevilla het op een gegeven moment niet meer gaat bijhouden. Ze winnen nu al heel vaak met geluk. Atletico zou in potentie mee moeten kunnen, maar ze spelen dit seizoen ook best matig. Real is de enige dit seizoen die wel vaak overtuigend haar wedstrijden wint. Als Real haar dragende krachten niet kwijtraakt zie ik hun wel echt als torenhoge favoriet.
 
real8madrid
 
10
12 december 2021 om 18:31
Zo jij hebt echt problemen of niet? Madrid begint niet met 15 punten voorsprong he knul? Die voorsprong moeten ze zelf opbouwen. Dus wat je eigenlijk wil zeggen is dat als ze geen kampioen spelen hebben ze gefaald? Dat klopt altijd voor een club als Madrid. Maar dan heb je niet meer gefaald dan een Barca of Atleti natuurlijk. Verder heeft Madrid geen voorsprong van 15 punten maar van 5 punten. Maar goed, normaal communiceren kost niet bijster veel hersencapaciteit en dat lukt je ook niet, dan moeten we geen wiskundige hoogstandjes van je gaan verwachten zeker.
 
real8madrid
 
2
12 december 2021 om 18:34
Lebuffon. Dat klopt op zich maar kan je ook van Madrid zeggen en eerder dit seizoen van Atleti. Dat ze met geluk winnen soms. Bilbao bv was redelijk onverdiend maar gelukkig had Williams zijn schoenen weer eens verkeerd om aan.
 
PSVAltijd
 
0
12 december 2021 om 18:35
Jij overschat de Spaanse competitie
 
CMG-
 
3
12 december 2021 om 18:53
Psvaltijd En waarom zou dat gefaald zijn? Maakt het uit op einde van je rit met hoeveel punten je kampioen word? Vorig jaar werd Atletico dit met 1 punt verschil, niemand ligt daar wakker van. Gaat om de titel. Trouwens, let op je woorden kerel. Iemand ‘lafaard’ noemen op een voetbalforum.. triestig.
 
real8madrid
 
2
12 december 2021 om 18:53
Ik doe nergens een uitspraak over de kwaliteit van de Spaanse competitie. Net zomin als ik hierboven zogenaamd zou zeggen dat Madrid de CL gaat winnen. Jij ziet ze vliegen kerel
 
R.madridista
 
4
12 december 2021 om 19:03
PSVAltijd, jij bent 12 ofzo? Stop met mensen woorden in de mond te leggen. Niemand heeft gezegd dat Real de CL wint, noch heeft iemand gezegd dat de Spaanse competitie geweldig is. Overigens boeit het niet of het kampioenschap op 15 punten voorsprong is of op onderling resultaat. Als we kampioen worden ben ik al blij. Voel je tranen achter je scherm al haha
 
Unbeliebeble
 
3
12 december 2021 om 19:14
PSVAltijd jij weet serieus niet waar je het over hebt. De Europese velden worden helemaal kapot gespeeld door de Spaanse clubs en dan kom jij met je “overschat”. Europa League winnaars afgelopen 10 jaar: ZEVEN (!!!) keer door een Spaanse club Champions League winnaars afgelopen 10 jaar: ZES (!!!) keer door een Spaanse club Schaam je diep voor zo’n uitspraak! De Spaanse competitie is hofleverancier van de Europese prijzen winnaars. Van een Atletico tot een Sevilla, van een Real Madrid tot een Barcelona en dan heb je ook nog een Villareal en een Real Sociedad. Allemaal topclubs die zich in Europa dubbel en dwars hebben bewezen. Ik heb het dan niet eens over de subtop van Spanje.
 
RM1335
 
0
12 december 2021 om 18:47
Scherp opgemerkt Real8, vanavond zal pittig worden, Atleti zal met de messen geslepen aantreden, al missen ze hun achterhoede. Hopelijk winnen we wel en verergert de blessure van Benzema niet.
 
IkWeetAlles11
 
3
12 december 2021 om 18:12
En verdiend. Het wordt pijnlijk duidelijk dat Koeman net zo goed het seizoen had kunnen afmaken. Had een hoop geld gescheeld en Xavi had er fris in kunnen stappen. Het wordt gewoon niet beter dan dit met deze selectie. Weer de zoveelste blunder van het bestuur, wat een wanbeleid....
 
messi_123
 
10
12 december 2021 om 18:13
Verschrikkelijke wedstrijd zeg, frenkie niet normaal matig, abde motm voor mij ter stegen is niks meer sinds de 2-8
 
Is Uahshsh
 
4
12 december 2021 om 18:15
Wat kan Ter Stegen aan die bal doen. Ik irriteer me er wel aan dat je iedereen loopt na te praten terwijl het zwaar onzin is. Het is een fout van de verdediging dat ze die gozer niet dekken, niet van Ter Stegen.
 
messi_123
 
5
12 december 2021 om 18:24
Ter stegen heeft niet meer zijn oude niveau sinds die 2-8, hoeveel fouten heeft hij wel niet gemaakt dit seizoen?
 
Goat10
 
2
12 december 2021 om 18:13
2 keer voorkomen en niet vasthouden, dit is toch wel erg. Barca mist aanvallend heel veel, maar als je verdedigend ook zo makkelijk goals tegen krijgt kan je niet winnen. Vind Xavi op sommige punten ook niet goed wisselen. Waarom Mingueza op links inbrengen terwijl hij op rechts al niet mee kan. Brengt toch Dest, tenminste een back. Vandaag zonder backs gespeeld, dit is gewoon een slecht systeem
 
FCB_Catalunya
 
3
12 december 2021 om 18:14
Het is verdedigend enorm naïef bij Barcelona. Ook al komen we op voorsprong, wordt het al snel duidelijk dat we die 100% niet vast gaan houden. Umtiti kon sowieso al niet meer, maar die stond vandaag ook weer enorm te schutteren. Daarnaast kan je ook eigenlijk geen doelpunten verwachten, Abde is te jong en onrustig, de Jong kan er gewoon niets van. Het zijn barre tijden, hopelijk komen Fati en Pedri snel terug. Ik ben overigens wel te spreken over Gavi, die gooit alles in de strijd en heeft veel goede acties.
 
Ajax/barca2014
 
2
12 december 2021 om 18:14
En wederom een overwinning uit handen geven. Tegen Celta en Osasuna had je gewoon de overwinning over de streep moeten trekken. Maar ja, dit team heeft geen enkel vertrouwen. Ik had gehoopt dat na die gelukkige overwinningen tegen Espanyol het vertrouwen weer een beetje terug zou zijn, maar gezien de wedstrijden tegen Betis, Bayern en nu vandaag is het gewoon hopeloos. Snel naar de winterstop, en hopen dat Xavi er nog wat voetbal inkrijgt, want dit seizoen gaan we niet eens Europees voetbal halen.
 
blaugrana11
 
4
12 december 2021 om 18:14
Het was weer heel slecht maar blijf trouw culers. We komen terug. De mooiste club van Catalonië!!
 
ViscaCatalunya
 
1
12 december 2021 om 18:16
Mooier dan Espanyol en Nastic is ook niet heel moeilijk.
 
real8madrid
 
1
12 december 2021 om 18:23
Het is dat Girona een farmclubje voor City is geworden
 
Aqua1
 
4
12 december 2021 om 18:16
Dat je die vraag stelt is al bizar, zoiets moet vanzelfsprekend zijn in mijn pogen.. Zonder erover nadenken of je wel culer wilt blijven. Iets zegt mij als Barca wel succes had dat je niet eens ging nadenken.
 
blaugrana11
 
5
12 december 2021 om 19:26
Ik stel helemaal geen vraag? Verder komen mijn ouders en mijn hele familie zowat uit barcelona en omstreken en heb ik er ook nog een tijdje gewoond zelfs. Dus zal de club altijd een warm hart toedragen. Maar prima, wat jij wilt. Wat is precies jouw connectie met Real Madrid dan? Je komt echt heel naar uit de hoek soms aqua. Hele dag op voetbalzone en alleen maar mensen afzeiken. Zonde want af en toe heb je best geinige reacties.
 
visca el barca
 
1
12 december 2021 om 20:20
Visca El Barca. Voor altijd culers.
 
marton3103
 
8
12 december 2021 om 18:14
Alles war Koeman niet meer heeft kunnen verprutsen door zijn ontslag, verprutst Xavi nu alsnog. Wel een fantastische zet zeg, deze trainerswissel. Niet dat ik zo'n fan was van Koeman, maar had die vent iets meer vertrouwen en tijd gegeven en ze hadden er nu misschien zelfs beter voor gestaan. Maarja als, als...
 
ViscaCatalunya
 
5
12 december 2021 om 18:16
Xavi haalt uit nog een punt. Dat was Koeman nog niet gelukt.
 
Goat10
 
1
12 december 2021 om 18:17
Koeman had al lang buiten moeten liggen, snap niet dat mensen nog over Koeman bezig zijn, bijna over buiten gezet. Het is zeker niet goed momenteel, maar met zoveel blessure kan je ook niet veel meer verwachten
 
Japie_Krekel
 
1
12 december 2021 om 20:17
Alsof Koeman niet constant met blessures te maken had
 
marton3103
 
0
12 december 2021 om 20:52
Ze hadden Koeman niet moeten nemen, of beter gezegd, Koeman had niet moeten komen. Het is momenteel gewoon k** en het is werkelijk op geen enkel vlak verbeterd vergeleken met toen Koeman er nog zat. Maar wel 8 of 10mln lichter,
 
Utreg4life
 
3
12 december 2021 om 18:15
Wat een treurige boel is dit zeg. Er is volgens mij echt helemaal niemand op deze aardbol die dit groepje laffe borrelaars aan het voetballen krijgt. Alle trainers (iconen !!!!) Worden op deze manier te kakken gezet. Eeuwig zonde
 
Ajaxman11
 
9
12 december 2021 om 18:24
Lekker voor barca, voor niks koeman ontslagen
 
akkapanna99
 
7
12 december 2021 om 18:27
Hahaha mooi he ??
 
El Barto
 
0
12 december 2021 om 18:56
Hmm, ik had juist verwacht dat het ontslag van Koeman zou zorgen dat Barca een serieuze titel-kandidaat werd voor zowel La Liga als de Cl. Ik ben geschokt, verslagen en zwaar teleurgesteld.
 
hmk33
 
3
12 december 2021 om 18:28
Begin Xavi zn tactiekjes nu al zat te raken. Heel de wereld kan zien dat Araujo niet kant opbouwen, maar alsnog een 3 mana verdediging met hem aan de rechterkant..Nog niet eens te beginnen over het feit dat Gavi grotendeels linksback moest spelen, terwijl hij samen met Nico de beste middenvelder is dit seizoen. Frenkie wordt zo hard misbruikt. HIJ IS GEEN AANVALLENDE MIDDENVELDER. Hij gaat geen beslissende pass geven of een late loopactie richting de 16 maken. Hoe je het went of keert, Xavi kan niks met dit team. We moeten gewoon toegeven dat het ook niet echt aan Koeman lag. De selectie is uiterst matig. Al reken ik het aantrekken van Memphis & Luuk hem wel heel erg aan. Dat geld had echt beter besteed kunnen worden.
 
ViscaCatalunya
 
3
12 december 2021 om 18:32
Wat gaat Frenkie nu wel bieden dan? Balletjes breed leggen? Xavi pakt toch een punt uit in een lastig stadion. Koeman haalde geen enkel punt uit.
 
RM1335
 
0
12 december 2021 om 19:49
Maar wat is hij dan wel als je zo stellig zegt dat Frenkie geen aanvallende middenvelder is? Verdedigende middenvelder is hij een puinhoop en kost hij je goals want hij laat altijd zijn man lopen, box-to-box loopt hij 2×45 te breien of verdedigers aan te spelen en hangend op de flanken verstopt hij zich alsof hij Houdini is. Het is nou eenmaal heel matig. De jonkies Nico en Gavi heb je nog wat aan en ze missen ook Pedri. De Jong moet naar de bank, zodra je selectie fit is.
 
RalphBrouns
 
1
12 december 2021 om 18:31
Barca gaat degraderen Als ze zo spelen
 
 
9
12 december 2021 om 18:33
Arme Xavi. Iedereen hoopte op de nieuwe Pep, blijkt het toch de nieuwe Frank de Boer.
 
blink182
 
2
12 december 2021 om 18:34
Terechte uitslag? Naja dat weet ik niet. Osasuna had de wedstrijd moeten winnen imo. En wat een leuke speler om naar te kijken die Chimy Avila. Kijken de subtop clubs wel?
 
Django10
 
8
12 december 2021 om 18:37
Griezmann (120 miljoen), Coutinho (135 miljoen), Dembele (135 miljoen), Frenkie de Jong (86 miljoen), Messi zijn laatste contract bij Barcelona (500+ miljoen). Hoe achterlijk moet je als bestuur zijn om deze aankopen/uitgaven te doen? Als dit een legale club was dan was het allang opgedoekt. Eerst en vooral Messi, de zogenaamde held van Barcelona. Hoe hij Barcelona heeft genaaid door steeds meer en meer te willen, heeft er in eerste instantie voor gezorgd dat zij in deze situatie zijn beland. Je mag dan de beste speler ooit zijn, maar normaal gezien blijft een club belangrijker dan een speler. Messi mes que un club. Als ik dan al die “Barca-supporters” Messi zie verdedigen haha lachwekkend. Een man idoliseren die veel voor een club heeft betekent, maar die weinig om de club geeft. Dan moet je als club zijnde slim genoeg zijn om hem vorig jaar te verkopen aan City voor die Bernardo Silva en x-aantal miljoenen. Griezmann, Coutinho, Dembele allemaal overbodige aankopen. Oftewel passen ze niet in het systeem, oftewel zijn ze blessuregevoelig, oftewel worden ze niet optimaal gebruikt. Frenkie de Jong is een nuttige speler, maar is geen leider en al helemaal zijn transfersom niet waard. Als ik Frenkie was zou ik gewoon mijn contract uitdienen en terugkeren naar Ajax. Hoop alleen dan dat ie zijn voetballen niet verleerd daar bij Barca, want Xavi is em ook niet. Binnenkort ga je ook XaviOut zien trenden. Zo zie je maar dat incapabele mensen op alle niveau’s aanwezig zijn. Barca, Messi que un club
 
Roderik86
 
16
12 december 2021 om 18:39
Het Xavi Defect
 
MarekHamsik17
 
1
12 december 2021 om 18:42
Xavi Out gaan we niet meemaken denk ik. Maar binnenkort zullen ze wel om Guardiola roepen denk ik. Xavi zullen ze in de club behouden, maar vanwege gebrek aan ervaring niet meer als hoofdcoach gebruiken. De grootste fout van Barcelona is denk ik te lang vast houden aan een paar spelers geweest. Nu die spelers er niks meer van bakken en ze niet tijdig bruikbare spelers hebben gehaald om hen te vervangen krijg je dit. Griezmann en Suarez had je veel meer aan gehad als die er nog zaten.
 
houtapp
 
5
12 december 2021 om 20:23
De hand van Xavi is inmiddels duidelijk te zien. De prestaties zijn duidelijk stukken beter dan onder Koeman.
 
Lenny1988
 
1
12 december 2021 om 20:42
Ja, Xavi laat mooie dingen zien.........
 
Heddeum
 
1
12 december 2021 om 21:48
Hier in Breda hebben we een zelfde soort situatie. Gewoon een club die hoger wordt geschat dan het daad werkelijk is. Niets aan te doen, gifbeker legen en terug naar de roots.
 
DRL80
 
1
12 december 2021 om 23:07
Waardeloze trainer die Xavi, snel een andere trainer aanstellen..
 
Ziyechgoat22
 
0
13 december 2021 om 00:01
Abde is in potentie een topvoetballer, niet normaal hoe hij constant zijn mannetje opzoekt en maar blijft gaan. Die spelers van Osasuna werden op een gegeven moment helemaal gek van zijn bewegingen. Het schort hem nu nog aan overzicht en doelpogingen. als hij dat verbetert dan is hij niet te stoppen. Xavi is nu al helemaal gek van hem, die linkerkant zal nu wel effe zijn plekkie zijn.