Barcelona maakt einde aan sprankje hoop Real Madrid
Zaterdag, 23 december 2017 om 14:50

Barcelona heeft Real Madrid verder op achterstand gezet in de strijd om het kampioenschap. Blaugrana boekte zaterdag een 0-3 overwinning en het onderlinge verschil bedraagt nu veertien punten. Lionel Messi maakte het tweede doelpunt van de middag en noteerde zijn 526e competitiedoelpunt in dienst van Barcelona. Daarmee verbrak de Argentijn het record van Gerd Müller als meest scorende speler in een van de vijf traditionele topcompetities van Europa.

De supporters van Real stonden binnen twee minuten op van de banken, want Cristiano Ronaldo kopte na een hoekschop raak, maar vanwege buitenspel ging het Madrileense feestje niet door. De thuisploeg begon in ieder geval sterk en kreeg na elf minuten een nieuwe mogelijkheid op de openingstreffer: Ronaldo kreeg de bal aangespeeld van Toni Kroos, maar trapte finaal langs de bal heen. De bezoekers hadden tot dit moment weinig laten zien, maar kregen daarna meer grip op de wedstrijd en kregen na een half uur een eerste serieuze kans om er 0-1 van te maken in het Santiago Bernabéu. Paulinho schoot wild in na een geweldige pass van Messi en daardoor bleef de brilstand op het scorebord staan.

In het laatste half uur kregen beide partijen nog enkele mogelijkheden om elkaar pijn te doen: Ter Stegen hield Ronaldo van scoren af, Keylor Navas keerde met moeite een kopbal van Paulinho en Karim Benzema knikte na een voorzet van de bedrijvige Marcelo tegen de paal. Aan de kant van Barcelona claimde Gerard Piqué nog recht te hebben op een strafschop na contact met Dani Carvajal, maar scheidsrechter José Sánchez liet doorspelen. In het begin van de tweede helft liet Barcelona zien meer controle te willen nemen over de wedstrijd; nu was het de ploeg van Zinédine Zidane die wat meer op de tegenaanval loerde.

Na 55 minuten viel plots de 0-1: Sergio Busquets draaide zich mooi vrij en bediende Ivan Rakitic, die het veld overstak en Sergi Roberto in staat stelde om Luis Suárez de 0-1 te laten maken. Na deze openingstreffer werd de sfeer op het veld grimmiger: Sergio Ramos gaf Suárez bij een duel een tik in de nek en kreeg een gele kaart en eerder was ook Casemiro al in aanraking gekomen met de Uruguayaan. Suárez had er na 54 minuten 0-2 van kunnen maken, ware het niet dat hij op Navas stuitte. Een paar minuten later was het alsnog raak voor Barcelona en was de wedstrijd ook wel gespeeld in de hoofdstad.

Nadat Suárez de paal al had geraakt, sloeg Carvajal een inzet met zijn hand uit het doel. De rechtsback kreeg rood en zag hoe Messi vanaf elf meter onberispelijk binnenschoot. Zidane greep hierna in en slachtofferde Karim Benzema ten faveure van Nacho Fernández, een extra verdediger. Later bracht hij alsnog Gareth Bale en Marco Asensio binnen de lijnen, maar een nederlaag kon niet meer worden afgewend. Bale en Sergio Ramos kregen nog wel mogelijkheden op de aansluitingstreffer, maar Ter Stegen liet zich niet passeren. In de blessuretijd werd het via Aleix Vidal zelfs nog 0-3. Real Madrid moet nu hopen dat nummer drie Valencia later op de dag punten morst tegen Villarreal.

Meer nieuws
   
21:09
21:09
Perez loopt vooruit op PSV-transfer: '35 miljoen is toch wel heel veel geld?'
10
   
21:00
21:00
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
7
   
20:59
20:59
Paris Saint-Germain wederom kampioen van Frankrijk na nederlaag AS Monaco
11
   
20:31
20:31
Prolongatie titel definitief uitgesloten voor Royal Antwerp na nieuwe nederlaag
2
   
20:30
20:30
El Gran Derbi: is dit de meest heetgebakerde derby van Spanje?
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (234)

 
ModricMagic
 
53
23 december 2017 om 14:52
Het is klaar. Wat een drama 2e helft zeg. 14 punten achter dit is gewoon klaar. Laten we maar focussen op Copa en Cl. 1e helft nog prima niveau en kansen gehad. Ronaldo die weer een reuzen kans mist op de 1-0. Daarna dom verdedigd bij de 0-1 Kova moest er gewoon op maar gaat alleen bij Messi staan. Kroos onnodig druk gezet en daardoor uit positie. Carvajal de allerslechste speler van het veld en benadeeld het team ook keihard. Hands echt totaal onnodig laat het dan gewoon gaan want Marcelo stond er ook nog want het wordt alsnog 0-2. Keylor ook weer slecht bij 0-3. Bal was wel uit maar goed. Nou je begint het seizoen met 2 goeie overwinning in de Copa en eindigd met 14 punten achterstand voor de 2e seizoenshelft.
 
SampaoliFeye
 
122
23 december 2017 om 14:55
Ik vond Keylor nog best goed hoor. Zonder hem was het 0-5. Echt bizar trouwens dat Barcelona Umtiti niet mistte. Sinds wanneer is Vermealen zo stabiel??
 
ModricMagic
 
11
23 december 2017 om 14:56
Dat was hij alleen bij die 0-3 gewoon weer zwak.
 
Zytto34
 
11
23 december 2017 om 14:57
Die had hij kunnen hebben, maar 0-2 of 0-3 in de 92ste minuut maakt niet veel uit.
 
ModricMagic
 
9
23 december 2017 om 15:17
Kan wel uitmaken want het is slecht voor de onderlinge resultaat stel Real komt op gelijke hoogte en wint in Camp nou met bijv 0-1. Maar goed 14 punten is toch onmogelijk
 
SampaoliFeye
 
30
23 december 2017 om 15:24
Vermealen hield zich zo staande..
 
BvdP
 
39
23 december 2017 om 15:26
Vermaelen is gewoon een goede speler, alleen altijd geblesseerd
 
NouryAlmis
 
4
23 december 2017 om 16:20
Is ‘slechts’ 11 punten aangezien ze een wedstrijd minder hebben gespeeld
 
Anasinho15
 
3
23 december 2017 om 17:02
Moeten ze nog wel die inhaalwedstrijd uit bij Legánes zien te winnen
 
Brambino
 
9
23 december 2017 om 17:16
Ook Caravajal keepte goed.. Die fase moet je echt eens herbekijken. Vlak voor de handsball duikt hij ook al echt als een ware keeper naar de kopbal van Suarez (zonder te raken). Dan paal en tweede keer met zn handen. Dus wel echt een heel bewuste keuze daar.
 
Origami
 
4
23 december 2017 om 23:44
Vermaelen is gewoon een geweldige CB. Barca heeft ook nooit een wedstrijd met Vermaelen verloren. Zijn kwaal is alleen dat hij snel geblesseerd raakt. Hij kost Barca niet veel dus hoop dat hij volgend seizoen als backup er nog is. Blijkt toch een goede aankoop geweest te zijn.
 
Origami
 
3
23 december 2017 om 23:45
@brambino Carvajal keepte slecht aangezien Paulinho hem daarna toch binnenwerkte Vreemd dat de scheids daarna pas fluit voor een penalty.
 
Zytto34
 
200
23 december 2017 om 14:56
Kova moest Messi uit de wedstrijd spelen, maar wat was die kleine Argentijn weer magistraal. Pfff ook die pass op Suarez waar de penalty + rode kaart uit kwam. Wat is die vent verschrikkelijk goed zeg.
 
BlindeVogel
 
63
23 december 2017 om 15:00
Die kleine magistraal anders totaal niet gezien voor die goal. Vond Barca enorm matig spelen, Real had te weinig stootkracht voorin waardoor Barca in de wedstrijd bleef. Zidane valt dit resultaat aan te rekenen.
 
LaManita5
 
122
23 december 2017 om 15:03
Zou Kovacic Messi proberen volgen zijn tot in de kleedkamer?
 
SoloFC
 
82
23 december 2017 om 15:04
Als je dan toch 0-3 wint in Bernabeu doe je iets heel goed.
 
SocioFan1
 
16
23 december 2017 om 15:07
Precies.Barca was niet zo, alleen Real focusde zich teveel op barca ipv de aanval te zoeken met een asensio en of Bale.
 
Dani17
 
12
23 december 2017 om 15:09
Dat lukte de eerste helft nog vrij aardig. De tweede helft kwam Rakitic vaak vrij en kon hij opstomen. Kovacic moest kiezen. Slim gespeeld van Barca.
 
Sanderr
 
133
23 december 2017 om 15:10
@BlindeVogel hij zette in de eerste helft 2 keer Paulinho voor de goal waarvan zeker de eerste keer magistraal was. Maar moeilijk te zien voor een blinde vogel ofcourse.
 
tazmanic2
 
47
23 december 2017 om 15:53
Zo speelt hij al jaren! De tegenstander laten denken dat ze hem in de zak hebben, en dan toeslaan. Maar dat niet alleen. In de 85e minuut verdedigt hij gewoon perfect mee. Er kan er maar een de beste zijn. Messi
 
Barcelona203
 
25
23 december 2017 om 16:42
Als Barça matig speelde vraag ik mij af hoe je Real vond spelen?
 
VitesseBarcaQ
 
26
23 december 2017 om 18:03
Precies dit hiero .. accepteer gewoon je verlies en je achterstand in de competitie. En accepteer dat Messi boven Ronaldo staat en daar ook altijd zal blijven staan.
 
Origami
 
8
23 december 2017 om 23:46
Gezien hoe Messi het man-marken van Kovacic gebruikte om ruimte te creeeren bij de eerste goal?
 
Dani17
 
54
23 december 2017 om 14:57
Dankzij Keylor is het geen monsterscore geworden. Wat of wie Casemiro aan het dekken was de gehele wedstrijd is me een raadsel.
 
BlindeVogel
 
14
23 december 2017 om 14:59
Ik vind het echt onbegrijpelijk van Zidane om die Benzema niet in de rust te wisselen. De strijdt is voorin gewoon verloren, 4-4-2 met Benzema werkt niet tegen zo'n ploeg. Benzema staat daar als een soort afmaker terwijl Ronaldo dat ook is. Naast Ronaldo had gewoon een beweeglijke spits moeten staan zoals Assensio of Bale. Die Benzema is veel te wisselvallig, geen Real niveau als basis-speler.
 
PeterVermeuIen
 
10
23 december 2017 om 15:04
De kwaliteit van Benzema werd ook niet gebruikt. Benzema en Ronaldo gaan niet samen.
 
fcdc1
 
11
23 december 2017 om 15:11
Wat is de kwaliteit van Benzema dan precies? In de 16 is hij slecht en met het mee voetballen lukt het ook allemaal niet zo goed.
 
RealMadrid_34
 
12
23 december 2017 om 14:59
Ik denk dat het in de cl dit jaar ook niks gaat worden zodra benzema nog in de aanval blijft staan gaat het gewoon niet lopen vorig jaar nog geluk gehad dat ronaldo het steeds deed in de cl maar je kan niet altijd alles aan hem overlaten
 
Realistisch 11
 
69
23 december 2017 om 15:15
Ik zou niks aan Ronaldo meer over laten. Vorig jaar gewoon héél veel geluk met de driehoek achter hem. Maar je ziet als de driehoek niet in vorm is, dan zie je toch dat Ronaldo maar een middelmatige speler is.
 
AjaxBarca023
 
41
23 december 2017 om 15:02
Ja joh ga lekker de keeper benadelen. Die heeft jullie nog op de been gehouden. Maar ik geef je volkomen gelijk wat kovacic betreft. Hoe kan je nou in hemelsnaam je man zo laten lopen. Verder een dio verdiende overwinning. Real in het begin heer & meester, maar in de 2e helft komt de kwaliteit van barca bovendrijven en winnen we hier met een zogezegd “jantje”. En Messi.. wat een fenomeen bedankt barca??
 
AjaxBarca023
 
6
23 december 2017 om 15:03
Ja joh ga lekker de keeper benadelen. Die heeft jullie nog op de been gehouden. Maar ik geef je volkomen gelijk wat kovacic betreft. Hoe kan je nou in hemelsnaam je man zo laten lopen. Verder een dio verdiende overwinning. Real in het begin heer & meester, maar in de 2e helft komt de kwaliteit van barca bovendrijven en winnen we hier met een zogezegd jantje. En Messi.. wat een fenomeen bedankt barca
 
Guaporta
 
58
23 december 2017 om 15:04
Denk dat je gevoel over de tweede helft overheerst (wat overigens begrijpelijk is aangezien dat totaal onnodig was tegen een lamlendige tegenstander). In mijn optiek overklaste Zidane zijn collega op tactisch vlak door eigenlijk á la Mourinho Messi op te sluiten in een vierkant, in dit geval met Casemiro, Modric, Kroos en Kovacic (die opgeofferd werd voor de mandekking). Dan leg je dit Barcelona wel meteen plat en je zag meteen dat de diepgang plots moest komen van Jordi Alba en Sergi Roberto, die op hun beurt weer teveel ruimte weggaven aan de buitenkanten van de verdediging. In de eerste helft had Madrid in mijn ogen het betere van het spel, maar de wedstrijd was echt niet om aan te gluren. De tweede helft was echt anders en heb niet echt een verklaring kunnen vinden daarvoor. Waarom kreeg Messi plots veel meer ruimte? Lag dat aan het gebrek aan discipline bij Kroos, Modric en Casemiro? Geloof dat de momenten die je benoemt het gevolg zijn van een grotere oorzaak, niet simpelweg individuele fouten. Denk dat Real Madrid precies hetzelfde probleem heeft als Barcelona dit seizoen; gebrek aan diepgang op de vleugels. Overigens zal ik het nog maar eens herhalen. Barcelona in een 4-4-2 is ondanks het uitstekende resultaat van vandaag 'vloeken in de kerk'. Het spel blijft nog steeds niet om aan te gluren ten opzichte van eerdere jaren. Begrijp dat het geen populaire mening is en dat degenen die alleen naar de resultaten kijken het misschien niet begrijpen, maar dat is wel mijn gevoel. Ik kijk naar wedstrijden van Barcelona ter vermaak, niet om plots te kunnen opscheppen over een resultaat. Hoop van harte dat Barcelona wanneer Ousmane Dembélé terugkeert gewoon weer gaat spelen in een 4-3-3.
 
28ossie
 
14
23 december 2017 om 15:06
Ga daar wel van uit hoor, Guaporta. Dit systeem is uit nood geboren. In ieder geval kunnen we met een lekker gevoel de kerstdagen in, geniet ervan!
 
LeidseHood
 
5
23 december 2017 om 15:17
Bij die 0-1 zie je bij drie spelers van Real een gebrek aan discipline. Ze laten het helemaal lopen en rekenen allemaal op iemand anders die het oplost. Wat jij dus al min of meer zegt.
 
LaManita5
 
37
23 december 2017 om 15:18
Als je met deze kern (want er is kwaliteit ingeboet tov vorig jaar en een iniesta op leeftijd) Real op 11 punten kan zetten en makkelijk door bent in de CL, doe je gewoon een fantastische zaak als coach. Er is gewoon te weinig kwaliteit om 4-3-3 te spelen en met de 4-4-2 worden Messi en Iniesta volledig verlost van de meeste defensieve taken. Paulinho is een fantastische aankoop gebleken en past perfect in dit systeem. Dembã©lã© gaat hem niet zomaar uit de basis spelen. Dan te denken dat jij voor een speler als Seri opteerde die niets zou toevoegen aan Barcelona. Valverde heeft een team gecreã«erd dat heel moeilijk te verslaan is....en die zijn vaak sterker dan teams die makkelijk winnen. In de plaats van steeds kritiek te geven, mag het best ook eens wat positiever imo. Ter herinnering overigens: in de supercopa met de dramatische Deulofeu in een 4-3-3 1-3 geklopt door Real. Als jij daar liever naar kijkt hoe het middenveld steeds wordt overlopen met Iniesta en Busquets dan moet jij dat weten. Valverde opteert meer dan terecht voor een 4-4-2 momenteel en verder is er daar geen discussie over mogelijk als je de kwaliteit van de huidige selectie ziet.
 
SamirHammadi
 
12
23 december 2017 om 15:25
Bla bla bla, drie punten gepakt; we zijn kampioen! Vamos!
 
Joga Bonita
 
9
23 december 2017 om 15:25
Resultaat tegen Real prevaleert boven mooi voetbal tegen hen. Realiteit is nu gewoon dat Barça minder domineert dan voorheen. Dus ik zal lekker genieten van dit kerstcadeautje!!! Visca Azulgrana!!!!!
 
Guaporta
 
16
23 december 2017 om 15:51
Kijk, daar kan ik dus echt niet inkomen. Begrijp dat Valverde het huidige systeem heeft bedacht voor defensieve zekerheid en afwezigheid van spelers die het verschil maken op de vleugels voorin. En ja, als je met deze uitgangspositie de kerst in gaat mag ook de trainer credits krijgen. Goed werk. Maar nu even vanuit het perspectief van de voetballiefhebber. Ga je kijken naar een wedstrijd om te kijken wie wint (en dan tegen je vrienden kunt opscheppen over het resultaat) of kijk je naar een wedstrijd om vermaakt te worden met aantrekkelijk voetbal (de interpretatie daarvan laat ik even in het midden)? Ik kies voor het laatste. Als ik alleen voor het resultaat zou kijken kan je net zo goed alleen het scoreverloop op je telefoon volgen. Ook leuk. En nee, ik kan niet genieten van de huidige speelstijl. Of dat nu door blessures, een mindere selectie dan voorheen of een tactische keuze is. Dit elftal geeft me niet echt een reden om mijn tijd op te offeren om naar een wedstrijd te gaan kijken. Hoop echt dat dat in januari gaat veranderen!
 
LaManita5
 
11
23 december 2017 om 16:01
Ik kan zeker genieten van een team dat defensief zeer solide staat en het elke tegenstander moeilijk maakt. Een 4-4-2 hoeft niet meteen betonvoetbal en zuiver resultaat voetbal te betekenen à la Mourinho of Simeone. Met een middenveld Iniesta-Busquets-Rakitic word je in de moeilijke wedstrijden steeds overrompeld omdat er te weinig fysieke kracht is. Real was nu de 1ste helft beter en een 4-3-3 had daar niets aan veranderd. Barcelona hield al bij al makkelijk stand en in de 2de helft werd er wel degelijk mooi voetbal gebracht. Ik kan daar zeker van genieten. Dat het spel beter kan en moet tegen de kleine ploegen ben ik zeker akkoord mee. Misschien kan een 4-3-3 daar wel geschikter zijn. Maar nogmaals, een systeem moet je ook trainen en het hangt af over welke kwaliteit je beschikt als ploeg. Op dit moment is er niemand die Barcelona waardig is op linksvoor en daar moet je je bij neerleggen. Dan zie ik liever compact voetbal tegen de grote concurrent dan naïef voetbal en gepakt worden op de counter.
 
Origami
 
8
23 december 2017 om 23:50
Zidane overklast Valverde tactisch? Wat zeg jij nou? Omdat Messi opgesloten werd? Dus wat moet je dan doen, Messi niet laten spelen? Uiteindelijk heeft het toch averechts gewerkt want Messi heeft twee spelers weggetrokken door de loopactie bij de eerste goal.
 
barca070
 
8
24 december 2017 om 01:35
Guaporta schrijft taalkundig gezien geweldige stukken maar de inhoud en met name het tactische gedeelte, moet je zo nu en dan echt met een korreltje zout nemen. 'Tactisch afgetroefd' door man marking toe te passen op Messi...Jezus wat een slecht verhaal.
 
SamirHammadi
 
4
24 december 2017 om 07:18
Ach die Guaporta moet je niet serieus nemen. Als barca speelt is hij zijn zeikverhaal aan het typen, zodra het eindsignaal geklonken heeft drukt hij op enter. Net zoals elke week, waren er ook deze wedstrijd weer een aantal geweldige momenten. Meneer is gewoon boos dat hij niet 90 min lang vermaakt wordt. Misschien het WK darts kijken ofzo, of de vrouw mee uiteten nemen misschien.
 
crazybob
 
21
23 december 2017 om 15:10
Keylor was de enige bij real die een voldoende verdient een paar keer redingen gemaakt van wereldklasse. Ronaldo was de slechtste man vandaag miste gruwelijk goede kansen. Maar goed keylor de schuld geven wat totaal onterecht is, is een stuk makkelijker.
 
mike1985
 
13
23 december 2017 om 15:11
Sorry hoor ook toen we cl wonnen zei ik dat zidane niks was. Eerste of tweede doelpunt komt omdat Casemiro niet kan voetballen. Ramos marcelo carvajal totaal wilde spelers zonder controle. Iedereen ziet dat asensio in hoort, hij kiest altijd voor gevestigde orde. Kleine club als city heeft beter voetbalfilosofie dan de grote Real.
 
Flamezzz
 
9
23 december 2017 om 17:43
Ik ga maar een ding zeggen .... Jjjaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!! BAM BAM
 
Origami
 
0
23 december 2017 om 20:00
Ik ben een Barca supporter maar durf mij wel aan te sluiten bij je mening. Het is inderdaad klaar. Zie Barcelona met deze consistentie niet meer La Liga weggeven. Real zal hem in iedergeval niet winnen. Statistieken laten zien dat Real met zo een achterstand nooit hebben weten terug te komen. Maarja, Real zou nog steeds de CL kunnen prolongeren. Kunnen zich volledig daarop focussen en spelen altijd wel goed.
 
RuudToer
 
6
23 december 2017 om 22:50
Focussen op de copa en CL zeg je? Zullen ze dan wel de vorm vinden? Ik vond ze nou ook niet denderend op het WK. Als ze niet oppassen krijgen ze keihard op de broek van Neymar en co. Alleen al om die kwallebak van een Ramos hoop ik dat ze dit jaar niets winnen. Provoceren met politieke lading en een belachelijke overtreding vandaag. Wat een engnek. En dan Ronaldo. Lachwekkend dat hij zijn 5e gouden bal heeft mogen ontvangen. Onzichtbaar vandaag en eigenlijk al dik anderhalf jaar. Leuk dat hij goals kan maken, maar zoals ik al zo vaak heb gezegd; zonder te scoren is hij niet een middelmatig te noemen. Messi laat al het hele seizoen zien het vertrek van Neymar aangrijpt om laat weer eens te benadrukken de allerbeste te zijn. 2e helft was echt subliem van die kleine. 14 punten is inderdaad einde. Geen team, ook Madrid niet, loopt dat in tegen dit Barcelona. 7 goals tegen en 45 voor. Stabiel achterin en dodelijk voorin. En dat met een redelijk conservatieve 442. Voor het einde van het seizoen zal Barcelona nog in vorm komen, want dat zijn ze, ondanks de resultaten anders zeggen nog niet.
 
HenkVersluis
 
0
24 december 2017 om 00:50
Die bal was uit hahahaha een beetje gefrustreerd ?
 
Professor Oak
 
26
23 december 2017 om 14:52
Dit laat duidelijk zien de onkunde van Benzema. Het is al maanden niet aan te gluren wat hij laat zien. In de eerste helft had Real hier gewoon minimaal 2 goals moeten maken, echter zei ik het volgende meteen al na 10 minuten: er zijn te veel mensen achter de bal bij Real. Ronaldo wijkt steeds uit naar links waardoor alleen Benzema er staat bij een voorzet. Ook is er totaal geen aansluiting in de 16. Iets wat wel had gebeurt als Isco of Asensio speelde. Ook Casimero laat in de tweede helft zien dat hij enkel dient als een stofzuiger, man man wat is hij traag en slecht aan de bal... Zidane had in de rust al moeten inzien dat Real terug moet naar 433 om het veld groter te maken waardoor er ruimte komt om in te schuiven. Wanneer Zidane aanvallend wilde wisselen is het echter al te laat. Barca scoort en Real is totaal de kluts kwijt en weet niet meer wat ze moeten doen. Vervolgens komt Benzema nog even laten zien dat het echt tijd is om weg te gaan. Ik zou het volgende doen: Haal alsjeblieft Lewa op bij Bayern die elke week wel in het nieuws komt dat hij niet tevreden is bij Bayern, hij is pas 28 en in de top van zijn kunnen. Haal na dit jaar ook James terug! Deze jongen kan op elke positie spelen en brengt zoveel creativiteit binnen het veld. Ronaldo wordt ook ouder en de magie is een keer op. Targets voor real: Werner, Lewa, James en Hazard. Koop er ook nog een goede CV bij en het team is even sterk zoals het was vorig jaar. Nu is het huilen met de pet op...
 
AN34
 
29
23 december 2017 om 14:57
Sorry voor de opmerking, maar ik heb James nog nooit op doel zien staan ??.
 
RealMadrid_34
 
7
23 december 2017 om 15:01
Lewandowski zou inderdaad geweldig zijn maar ik zie het niet gebeuren zidane en perez lijken verliefd te zijn op benzema
 
mike1985
 
7
23 december 2017 om 15:13
Zet daar Kante ook bij, wat is Casemiro slechte voetballer zeg.
 
Real Madr!d
 
4
23 december 2017 om 15:21
Weet je wat het probleem is Oak. We kunnen wel Lewa en al aan die andere aanvallers halen, maar je hebt dan ook te maken met spelers die ook echt willen spelen en niet voor de bank komt. En onrust in het team, wil je ook niet hebben als Real zijnde. Je moet ook die balans vinden want zo Vazquez en Nacho die bij ons op de bank zitten, die accepteren het dat ze geen basisspelers zijn bij Real. Lewa, Hazard etc niet. Die spelen wekelijks bij hun clubs en komen niet naar Real voor op de bank. Zo Lewa zie ik graag komen. Direct op de plek van Benzema en Benzema lekker als 2e spits, anders wegwezen. Zo klaar met die gast. Hazard of Salah zie ik ook graag komen voor op de vleugels. Zidane rouleerde veel vorig jaar en gaf zelfs Ronaldo een paar keer rust. Er zal sowieso volgend jaar wat moet gebeuren.
 
XaviHernandez_
 
46
23 december 2017 om 14:52
Barca af en toe vanouds snel kort spel met Iniesta en Busquets. Real eigenlijk altijd gevaarlijk maar ongelukkig. Dat beetje scherpte ontbreekt, vooral op het middenveld. Over het algemeen zijn beide teams imo ver in niveau gezakt. Wat overigens niet heel vreemd is.
 
SampaoliFeye
 
140
23 december 2017 om 14:53
Die Busquets waar jij het over hebt is zo abnormaal goed.
 
VoetballR
 
36
23 december 2017 om 14:56
Klopt, wat een ondergewaardeerde voetballer. Iedereen heeft het over de Bruyne. Maar ik vind Busquets zo ontzettend goed. Wat zou het heerlijk zijn als je die 2 in een team zou hebben. Busquets en de Bruyne.... goh...
 
Bergy
 
11
23 december 2017 om 14:57
Ja he. Die doelpunt komt wat mij betreft op zijn naam. Door zijn actie op eigen veld met Rakitic breekt die het open bij de 0-1. Gelukkig kan Busquets nog heel wat jaren mee.
 
Elmatador27
 
16
23 december 2017 om 15:47
Van mij mag Piqué ook genoemd worden. Hoe hij vandaag de leider was en tactisch ongelofelijk sterk. Verder vond ik persoonlijk Sergio Roberto de beste. Leest het spel zo ontzettend goed. Ook vanaf het middenveld liep hij constant goed vrij. Ook gaf hij de assist bij de 1-0. Omdat niemand echt uitblonk ga ik toch voor deze onderschatte kracht vandaag.
 
XaviHernandez_
 
6
23 december 2017 om 18:21
Pique was in de 1-op-1 ijzersterk. Goede kopduels gewonnen van C. Ronaldo. Communicatie met Vermaelen is nog niet helemaal top. Sommige momenten stond een van de twee lucht te dekken.
 
koeral
 
31
23 december 2017 om 14:52
Zo, de terechte kampioen! Eerste helft was Real beter en de tweede helft (ook tot de rode kaart) was Barca beter. Wat speelt Real dit seizoen toch slecht zeg. 14 punten verschil, ongekend. Mijn middag kan niet meer stuk!
 
maestro1011
 
29
23 december 2017 om 14:55
Pique en mats waren de hele wedstrijd goed.Ps mooie afbeelding vz??????
 
recoba_uruguay
 
9
23 december 2017 om 14:57
Mats?
 
AN34
 
7
23 december 2017 om 14:59
Alba speelde ook fantastisch vandaag.
 
maestro1011
 
15
23 december 2017 om 15:01
Marc Andre Ter Stegen
 
everybodyblind
 
14
23 december 2017 om 15:00
Weet je wat t nog leuker zou maken deze dag? Psv thuis verliezen van vitesse. Als dat gebeurt, ik zweer ik ga dan shoarma bestellen...huh..wat zeg ik nou..
 
mrkos
 
15
23 december 2017 om 14:53
Wat een matig Real Madrid zeg... En wat was Benzema weer zwak :O Barcelona gewoon verdiend gewonnen!
 
eddie$
 
38
23 december 2017 om 14:53
Paulinho MOTM, geweldig gespeeld!!!
 
Dani17
 
37
23 december 2017 om 14:56
Ik vond Roberto ook geweldig. Het is zeker geen flitser op de vleugel maar onwijs slim aan de bal.
 
Origami
 
1
23 december 2017 om 23:52
Roberto is inderdaad niet de meest balbehendige speler, maar hij staat er wel telkens in elke grote wedstrijd. Droom persoonlijk van een middenveld Coutinho-Busquets-Roberto en Semedo op RB die Dembele bediend met snelheid. Met Griezmann ook nog wordt Barca weer een wereldteam.
 
Dani17
 
0
24 december 2017 om 04:36
Ik vind ze nu ook wel een wereldteam hebben hoor hahaIk begrijp wat je bedoelt, maar Roberto vult de back positie op een unieke manier in. In balbezit is hij een extra middenvelder die met een goede pass iemand vrij kan zetten. Zijn korte pass is erg secuur.
 
Origami
 
0
24 december 2017 om 16:54
Denk dat Barcelona momenteel iets te kort schiet om een kans te maken op CL. Misschien dat de kansen vergroten als Dembele goed in het systeem geintegreerd wordt. Dat het team iets aanvallend gevaarlijker wordt zonder de defensieve kwaliteiten op te geven die Valverde erin heeft gebracht. Maar met Coutinho en Griezmann kunnen alle concurrenten Barca weer vrezen.
 
Zytto34
 
35
23 december 2017 om 14:58
Vermaelen speelde ook een puike pot. Had niet verwacht dat hij zich zo makkelijk staande zou houden in een El Classico na 3 jaar blessureleed.
 
AN34
 
12
23 december 2017 om 15:00
Jordi speelde ook beter dan normaal. Gebruikte zijn snelheid op de juiste manier en was aanvallend op de flanken fantastisch.
 
SampaoliFeye
 
28
23 december 2017 om 15:04
En Sergio Busquets dan? De heerser van het middenveld!
 
lucas1234
 
12
23 december 2017 om 15:00
Speelde inderdaad ijzersterk, had zo mijn twijfels bij zijn komst maar ben inmiddels wel overtuigd dat hij absoluut een meerwaarde heeft. Veel loopvermogen en speelt bijna alles vooruit. Daarnaast is die met zijn fysiek ook altijd gevaarlijk in de 16.
 
Larzjahh
 
8
23 december 2017 om 15:06
Ik ergerde me juist kapot aan hem. Durfte bijna geen steekpasses te geven, vertraagde het spel veel en hield de bal vaak de lang bij zich waardoor in de problemen kwam.
 
Brambino
 
3
23 december 2017 om 16:59
Hij heeft diepgang en duikt vaak op in de 16. Wat voor het huidige Barca een pluspunt is. Zeker in dit systeem geeft hij een extra. Terwijl hij qua kwaliteit in actie zn passing wel onder het niveau van een top Barca middenveld ligt.
 
SampaoliFeye
 
46
23 december 2017 om 14:53
Zoals verwacht, leuk dat Monaco een keer kampioen word in Frankrijk of Real een keertje kampioen word in Spanje maar dat was echt een incident. Ik ben niet voor Barcelona of Madrid en heb juist Valencia liever kampioen maar Barcelona is gewoon al jaren de beste club uit Spanje. Wat denkt Zidane trouwens wel niet? Als je 3 man op Messi zet zie je nu toch dat Busquets (the motm imo) vrijheid heeft om zo een geweldige bal te spelen, Rakitic vrij kan doorlopen en vanuit daar de goal komt. Tactisch falen van de trainer van Real zeg! Ik vind Barcelona trouwens ook heel erg statisch spelen dit seizoen maar ze pakken wel de punten onder Valverde (soms met geluk). Ik vond zowel Pique als Ramos goed spelen vandaag, waar ze normaal bizar erg gehyped worden en ik hier terecht kritiek op heb, maakten ze beide weinig fouten vandaag. Kovacic is trouwens echt geen CVM. Laat die jongen eens wat opstomen en geef hem een box to box positie ipv zo verdedigend want net als tegen Valencia zie je dat hij dat totaal niet kan. Hij laat zn man makkelijk weglopen. Dit is een van mijn favoriete voetballers maar hij word compleet verkeerd gebruikt. Verder heb ik er geen woorden voor hoe goed Sergio Busquets is. Doe ik Messi tekort als ik zeg dat Busquets eigenlijk de geote plaag van Real is? Altijd als ze Barca vast willen drukken, voetbalt Busquets zich er toch, zo simpel en eenvoudig onderuit. Hij is Modric en Kroos altijd de baas in zn eentje! Echt de motm. Ik had verwacht en gehoopt dat Real zou winnen zodat Valencia kon inlopen maar Real is gewoon niet goed genoeg onder Zidane. Als er nu ook geen corners of last minute goals worden gescoord dan is het echt klaar met Real. Ik vond Messi trouwens voor de 0-1 goed verdedigd worden maar hierdoor liep de rest van Barca vrij. Suarez was weak maar scoorden wel en daar word je op afgerekend. Andre Gomes viel dramatisch in Asensio is dit seizoen, op het begin na, ook gewoon heel zwak
 
Branquinho
 
14
23 december 2017 om 15:44
Lachwekkend om het een incident te noemen en dat vooral als Feyenoorder wat ik ook ben trouwens maar wel realistisch. Real Madrid is de grootste voetbalclub in de geschiedenis van het voetbal, tuurlijk is Barcelona de laatste 10 jaar vaker kampioen geworden maar om vorig jaar een incident te noemen? Real was vorig seizoen oppermachtig aan Barcelona en dat lieten ze ook zien met een show in Augustus. Ook is aan jou tekst te lezen dat je pas hebt meegekeken na de eerste helft. Busquets motm? Heb jij zijn balverlies gemist die hij de eerste helft constant had hij kon geen enkele catalaan vinden. Elke balcontact was balverlies. Ot: Zidane beging gewoon een tactische fout door zijn vriendje Benzema te veel kansen te geven en wederom ook vandaag te laten starten. Daar had Asensio of Bale moeten staan, die net terug komen van hun blessure maar veel beter kunnen presteren dan Benzema. Real moest gewoon doorselecteren, heel leuk al die gekochte talenten maar gebruik ze dan ook. Verder vind ik het knap dat Barcelona met zoveel middelmaat telkens weet te winnen in de competitie. Vermaelen, Vidal, Delofeu, Andre Gomes en nog tal van andere.
 
SampaoliFeye
 
35
23 december 2017 om 16:01
Haha Feyenoord is net als Real al 10 a 12 jaar de minderen van Ajax/PSV en Barcelona. Reall overtuigend kampioen geworden? Absoluut niet. Vorig seizoen speelde geluk een bizarre factor. Real verloor alle topwedstrijden tegen valencia, sevilla en barcelona maar scoorde tegen de kleintjes altijd in de 90e minuut.
 
EzioMessi
 
7
23 december 2017 om 14:53
Mooie overwinning, 14 punten voor! Natuurlijk is het nog niet gespeeld, maar een grote stap naar de titel is gezet! Degelijke wedstrijd, na de 0-2 was het natuurlijk gespeeld vanwege rood van Carvajal. Zaak om nu het hoofd er bij te houden en elke wedstrijd als een finale te benaderen zodat we de titel binnenslepen en misschien nog wel meer!
 
Joey91
 
4
23 december 2017 om 14:53
Lekker dan! Nu is Barca sowieso kampioen lijkt mij
 
RuudToer
 
0
23 december 2017 om 22:57
Dat weet ik nog niet, maar Real gaat het zeker niet worden. En als dat geen heerlijk kerstkado is dan weet ik het niet meer.
 
Origami
 
0
23 december 2017 om 23:54
Inderdaad. Met Costa zie ik Atletico nog als enige concurrent in de strijd. Dus is nog niet gedaan. Maarja, Barca lijkt er wel helemaal in te zitten en is vrij stabiel. Atletico gaat ook wel wat punten laten vallen dus heb wel vertrouwen in de titel voor Barca.
 
ArZenal 86
 
204
23 december 2017 om 14:53
Messi liet in de 2de helft maar weer eens zien ver boven de rest (inclusief Ronaldo) te staan, wat is dat toch heerlijk om te zien.
 
Omar_wafa
 
36
23 december 2017 om 14:55
overdrijven is ook een vak, moet man minder heeft hij meer ruimte jah, maar om het zo te beschrijven zoals jij het doet pffff ....
 
Perspectief
 
71
23 december 2017 om 15:01
Had een persoonlijke mandekker plus elke keer als hij de bal had werd hij meteen omsingelt. Ik weet niet wat voor onrealistische verwachtingen jij hebt van hem.. Overigens gebruikte hij dat wel naar zijn voordeel bij de 2e goal, Kova liep terug om Messi weer te dekken waardoor Varane te laat instapte op Rakitic.
 
AN34
 
28
23 december 2017 om 15:02
Het klopt wel hoe hij het beschrijft. Elke (belangrijke) wedstrijd tegen Real weet hij weer boven zich uit te stijgen en nog beter te spelen.
 
maestro1011
 
6
23 december 2017 om 15:03
Precies perspectief hoe die expres niet meeliep omdat ie wist dat kovacic bij hem zou blijven geniaal!!!
 
arsen(e)al
 
5
23 december 2017 om 15:03
Dan overdrijft hij toch? Kova liet Messi na de 2e helft gaan en toen mocht hij alles doen aan de bal. Als er iemand iets liet zien was het Iniesta wel. Wat een wedstrijd speelde hij...
 
Perspectief
 
4
23 december 2017 om 15:08
Roberto, Pique, Mats en Busquets (2e helft als vanouds)
 
Branquinho
 
6
23 december 2017 om 15:36
Niet liegen AN34, ik ken een aantal Classico’s waar Messi onzichtbaar was en liep te wandelen.
 
Boegroe
 
11
23 december 2017 om 15:53
Bedoel je de 3e helft? ??
 
RuudToer
 
6
23 december 2017 om 22:59
Een aantal, niet veel. In ieder geval de absolute topscorer in El Clasico. Messi heerst in Bernabeu, Het is geen incident maar gewoonte.
 
Ramos.93
 
15
23 december 2017 om 15:00
Omdat hij een penalty scoorde?
 
CRMadrid7
 
15
23 december 2017 om 15:00
Messi was vandaag onzichtbaar. Waar heb jij het over?
 
maestro1011
 
91
23 december 2017 om 15:03
Tuurlijk kon makkelijk 5 assists hebben maar je gebruikersnaam zegt genoeg
 
crazybob
 
75
23 december 2017 om 15:04
Heeft veel opgebouwd. Assist op Suárez en de pingel idd. En waar was ronaldo precies? Staat hij nog steeds te grasmaaien?
 
28ossie
 
73
23 december 2017 om 15:09
Meeste gecreëerde kansen (9) en succesvolle dribbels (6). Verre van onzichtbaar dus. Bron: Optasports.
 
Ramos.93
 
11
23 december 2017 om 15:14
Ik vond een Ter stegen vandaag toch wel beslissender dan messi.
 
Rode Duivels
 
35
23 december 2017 om 15:44
@crmadrid7 jouw gebruikersnaam zegt weer alles. Het plannetje van Zidane, vier middenvelders opofferen om de Argentijn lam te leggen, is gewoon mislukt. Zelfs dan wist Messi in de eerste helft twee heerlijke passes te versturen waarbij hij de bal panklaar legt voor een ploeggenoot. Om dan van de tweede helft maar te zwijgen. Die sublieme passes tussen de lijnen, dat geniale tikje op Semedo. Ach ja, je moet voetbalinzicht hebben om het te begrijpen en om er van te kunnen genieten. Het zijn niet enkel de doelpunten die het voetbal zo mooi maken. Ik raad je aan om gewoon te incasseren en te erkennen dat Messi andermaal het Bernabeu het zwijgen oplegt.
 
BVRCV
 
1
23 december 2017 om 16:25
Perfect. Veel mensen hebben wat te zeggen, maar 1g 1a en deze cijfers spreken voor zich.
 
RuudToer
 
3
23 december 2017 om 23:01
@Ramos; Ter Stegen bepalende? Voor die 2 schoten op doel? Hou toch op. Busquets, Piqué en Iniesta waren bepalend. Messi beslissend. Real, zelfs met 11 man zou hebben verloren, tactisch was het bijzonder zwak de tweede helft.
 
Origami
 
0
24 december 2017 om 04:29
@ramos.93 Als je Ter Stegen beslissender vond dan Messi dan vind je blijkbaar elke wedstrijd de keeper de beslissendste speler. Ter Stegen moest vandaag twee nodige reddingen verrichten, je mag van een keeper verwachten dat hij af en toe wat tegenhoudt. Wil niet zeggen dat Ter Stegen dit seizoen niet geweldig is. Geweldige vorm.
 
crazybob
 
30
23 december 2017 om 15:02
Je hebt gelijk hoor. Qua voetbal staat messi ver boven ronaldo, kwam vandaag totaal niet uit de verf. Messi kan zelf kansen crieren door zijn geweldige dribbels en passes. Ronaldo moet echt bediend worden.
 
VorteX
 
5
23 december 2017 om 15:10
Och wat vervelend weer zo’n opmerking. Messi was goed, Ronaldo was goed, maar boven de rest? Paulinho presteerde nog beter
 
LeoMessiTBE
 
20
23 december 2017 om 16:41
Messi speelde misschien niet zij beste clasico, maar het halve elftal van Real werd zo opgesteld om hem uit de wedstrijd te spelen. Dan nog in staat zijn om zoveel beslissende acties te maken is misschien nog wel knapper dan in de tijd dat hij een hattrick maakte en Real in zijn eentje declasseerde. Messi is echt buiten categorie en ik zit vaak te denken hoe er mensen kunnen zijn die Ronaldo of een andere speler oprecht beter vinden. Je kan geen Barca fan zijn....Prima, maar Messi niet de aller beste vinden is echt misgunnen.
 
Origami
 
6
23 december 2017 om 23:55
@leomessitbe Ken zelf genoeg Madrid fans die toegeven dat Messi de betere is.
 
Origami
 
1
23 december 2017 om 21:11
Ben zelf Barca supporter en vond Messi vandaag de beste speler, maar Ronaldo speelde geen slechte wedstrijd. Was ook gewoon de beste aan de kant van Madrid. Creeerde ruimte voor zichzelf om te schieten, gevaarlijk tijdens de corners, defensief bijgedragen.
 
Prosoccr47
 
2
23 december 2017 om 15:42
Denk dat dit wel het einde kan betekenen voor Zizou.
 
Origami
 
0
23 december 2017 om 23:42
Kovacic kreeg de voorkeur boven Isco om Messi in bedwang te houden. Snap ik op zich wel van een tactisch oogpunt. Wel vervelend dat Messi hiermee ruimte creeerde tijdens de eerste goal door iets minder ver voor naar doel te rennen.
 
A Iniesta8
 
26
23 december 2017 om 14:53
Een woord: Revanche Gefeliciteerd aan alle Cules met deze heerlijke overwinning in Bernabeu. Volledig verdiend. Alle credits naar Valverde. Meester is het toch. Deze was ook voor Catalonie en de Supercopa. Visca Barca visca Catalunya
 
barcalover123
 
8
23 december 2017 om 15:06
Vroeger als barca 2-0 voor stond tegen real was ik er pas zeker van dat we wonnen in de 90ste minuut.. maar nu weet je gewoin dat er niks door heen komt. Dit hebben we toch te danken aan onze trainer
 
DavitDavtyan
 
5
23 december 2017 om 15:42
Ja, Valverde heeft een nieuwe dimensie aan Barca’s spel gegeven en dat is een goed opgestelde verdediging! Dan kan ook een pure verdediger Vermaelen zich laten zien. Man man, wat heb ik genoten van Roberto, Iniesta enallerbelangrijkste, van Rakitic! Visca Barca, Visca Catalunya.
 
Blaugrana1899
 
4
23 december 2017 om 15:45
Precies wat je zegt jij ook gefeliciteerd?? geniet van deze overwinning en fijne dagen
 
barcalover123
 
2
23 december 2017 om 16:07
Gefeliciteerd mede barca supporters. Fijne feestdagen!
 
VoetballR
 
4
23 december 2017 om 14:53
Ontzettend zwak Real. Waarom wordt Benzema niet een x op de bank gezet. Wat is die ontzettend uit vorm zeg! En die misser van Ronaldo... die heeft het ook niet echt dit seizoen. Ontzettend zonde. Verloren seizoen en kijken naar de CL. Volgend seizoen beter.
 
Jur77
 
4
23 december 2017 om 14:53
Best saaie wedstrijd. Alles zat Real vandaag tegen en na de rode kaart van Carvajal was het gedaan. Barca had het veel beter uit moeten spelen in de laatste 20 minuten.
 
arsen(e)al
 
2
23 december 2017 om 15:05
Voor iemand met hoge verwachtingen was dit een hele saaie wedstrijd. Verschrikkelijk laag tempo
 
Origami
 
1
23 december 2017 om 23:40
Voor de rode kaart was het ook gedaan met de 2-0 achterstand en hoe Real speelde in de tweede helft.
 
lucas1234
 
10
23 december 2017 om 14:53
Wat heerlijk! Messi en vooral Iniesta weer geniaal. Maar wat was Real zwak in de 2e helft. Kampioenschap is nu wel beslist.
 
Blaugrana1899
 
31
23 december 2017 om 14:54
De kerstdagen kun je niet beter beginnen heerlijk dit VISCA EL BARCA!!!!!!!!!!!!!!!
 
MaceReal
 
8
23 december 2017 om 14:54
Barcelona terecht kampioen. Zwak Real. Vol voor de CL gaan en liga laten gaan.
 
Dejan
 
4
23 december 2017 om 14:54
Over het algemeen een vrij matige wedstrijd. Barca de tweede helft, mede door die rode kaart, stukken beter en effectiever. Real moet echt eens goed gaan kijken waarom het komt dat men nu al tijden zo matig presteert. Magie van Zidane uitgewerkt na al die prijzen?
 
Medalofhonor
 
2
23 december 2017 om 15:04
Nee Dejan Zidane heeft nog altijd de controle en als Real Madrid speelt als in de eerste helft en zoals afgelopen wedstrijden dan is Real Madrid in staat om alles weer te winnen. Het probleem ligt alleen voorin : teveel kansen nodig, de spits ( Benzema ) die niks forceert die staat daar alleen maar had een leuke kop kans maar dat was het ook. Terwijl je Suarez zo actief ziet spelen met zoveel energie ben je als Real Madrid supporter gewoon jaloers. Het probleem ligt bij Real Madrid voorin. Het spel en de verdediging is goed alleen als de jongens voorin niet scoren dan win je niks.
 
Keavin86
 
3
23 december 2017 om 14:54
Mooi hoe Barca de wedstrijd uitspeelde; eindelijk dat ze dat eens gaan doen. Zwakte/onwil van Real hierna was wel pijnlijk om te zien
 
stnka33
 
17
23 december 2017 om 14:55
Gewoon zakelijk gespeeld door Barcelona. Eerste helft dacht ik dat het een zeer saaie 0-0 werd, gelukkig kwam toen de 0-1 en uiteindelijk nog een best amuserende tweede helft gezien. Even off topic: snap echt niet hoe een Ronaldo dit jaar de gouden bal heeft kunnen winnen
 
SebastiaanDoesburg
 
1
23 december 2017 om 14:57
Verloren met ruime cijfers van misschien wel het lastigste Barça in de laatste 10 jaar.. onnodige rode kaart bij 1 0 achter word het bij ramos ook weer ff zwart voor ze ogen.. komt gelukkig goed weg.. sinds Zidane 442 is gaan spelen is het al drama gewoon terug naar 433... desnoods met een middelmatige rechtervleugel maar ronaldo is niet vrij genoeg met 442.. benzema zeer uit vorm helpt ook niet..
 
Dani17
 
5
23 december 2017 om 14:55
Schandalig begin van de tweede helft van Real. Als je Barcelona het initiatief geeft dan voetballen ze er doorheen met een 4-4-2. Barcelona is kampioen.
 
TrebleX
 
7
23 december 2017 om 14:55
Wordt Zidane ontslagen na dit debacle? Het moge duidelijk zijn dat Real is afgehaakt voor de titel.
 
Bergy
 
14
23 december 2017 om 15:06
Zou echt niet terecht zijn om Zidane te ontslaan. 2x de CL achter elkaar gewonnen en kampioen in een tijdperk van Messi. Dan is zon jaar als dit niet erg. Vind eerder dat Real een aantal spelers mag gaan vervangen. Benzema(gewoon voorbij) Bale(te vaak afwezig en verkeerde positie.) Carvajal (niet slecht maar een ploeg als Real verdient betere rb.) Maar als barca fan mogen ze Zidane wel ontslaan. In mijn ogen is Zidane het beste wat Real overkomen is sinds Ronaldo.
 
ModricMagic
 
1
23 december 2017 om 16:59
Carvajal is gewoon uitvorm en gelijk wegdoen? Ja hij speelde dramatisch maar een betere ga je niet terughalen.
 
ligas
 
5
23 december 2017 om 14:55
Wat een wedstrijd, dit is karma!!! Je speelt een goeie wedstrijd dan krijg je slaag. Suárez motm en aub andere Gomes trap het af want bij Anderlecht krijg je zelf geen basisplek
 
DavitDavtyan
 
8
23 december 2017 om 14:55
hheerlijk! Rakitic, Roberto, Iniesta en Pique zeer goed gespeeld! Ter stegen was ook solide, zoals altijd. op basis van de hele wedstrijd, verdiend gewonnen. Real begon sterk, maar hadden slapmiddelrn in rust genomen.
 
Medalofhonor
 
5
23 december 2017 om 14:59
Gefeliciteerd axpers. Pique was echt sterk als vanouds net als Roberto, Rakitic en Iniesta. Messi was niet geweldig maar had wel weer paar mooie lange ballen op Paulinho en Suarez. Als ik Suarez zie en dan Benzema dan kan ik wel janken om onze spits..
 
DavitDavtyan
 
1
23 december 2017 om 15:48
Merci. Messi was helaas niet heel betrokken, maar omdat spelers hem continu dekten, kon een Rakitic doorlopen bij 0-1 bijvoorbeeld. Suarez heeft alle wil en motivatie van wereld! Ik vind Benzema een geweldige spits en past goed bij Real, maar zit nu gewoon in een dal. Uitfluiten enzo helpt dan ook niet. Ik denk dat Perez in de zomer een wereldspits gaat halen. Zou wat zijn, als Real Kane kan halen.
 
Ramos.93
 
2
23 december 2017 om 16:14
We moeten echt een spits halen van het kaliber Lewandowski
 
RealMadrid_34
 
5
23 december 2017 om 14:55
Gefeliciteerd alle barca fans met het kampioenschap. Real was vandaag echt belachelijk slecht zoveel grote kansen verpest en het is weer eens duidelijk dat benzema klaar is zo slecht en real onwaardig. Kroos vond ik ook erg zwak vandaag hier had zeker meer ingezeten belachelijk dat carvajal zo een domme kaart pakte die bal zou er toch wel in gaan dus had het moeten laten lopen.
 
Medalofhonor
 
5
23 december 2017 om 14:56
Hoe kan je zo slecht uit de kleedkamer komen.. Alsof Zidane en de jongens onder elkaar zeiden ' We hebben deze wedstrijd in de pocket ' Ik zei het al voor de wedstrijd, Real Madrid is niet de favoriet. Barcelona is met een reden de nummer 1 van Spanje momenteel. En dat zag je ook in deze wedstrijd. ze waren niet goed Barcelona was echt niet goed maar ze deden wat ze moesten doen. Dramatische 2e helft met name bij Real Madrid letterlijk iedereen presteerde ondermaats. En ja 0-3 is gewoon verdient hoe pijnlijk dat ook is. Benzema out.
 
Adil-10
 
19
23 december 2017 om 14:56
Heeelijk zo een terechte overwinning met een mindere kwaliteit. Puur mede gemaakt door Zidane die Messi wou uitschakelen en anderen laten vrij lopen. Zware klappen zijn gevallen in Madrid deze week. Eerst verkiezingen verliezen en daarna de landstitel. Wat hadden sommige Real fans echt grote mond. Mond meteen gesnoerd. Zo zie je maar...als zo genaamd de neste aller tijden niet scoort dat hij niks is en beperkte speler. Gefeliciteerd barca fans
 
Real Madr!d
 
6
23 december 2017 om 14:56
Helaas. Dan denk je dat we het jaar 2017 goed kunnen afsluiten met 5 prijzen en een overwinning op Barca, zodat we nog enigzins meedoen om de titel na de winterstop. Verlies je voor de derde keer op rij in competitieverband van Barca in eigen huis. Wat een teleurstelling zeg. Ik had echt veel vertrouwen dat we eindelijk thuis van Barca zouden winnen. Maar in paar minuten in de tweede helft, scoort Barca twee keer en is het klaar. Rode kaart niet gezien van Carvajal, maar als ik de meeste moet geloven. Was het een verschrikkelijke domme rode kaart die die pakte op de doellijn met zijn hand. Ja, dat is natuurlijk super dom. Vergeet de competitie maar. 14 punten goed maken gaat je nooit lukken. Felicitaties aan de Barca fans natuurlijk, zo sportief moet je ook zijn. Lekker focussen om tweede te worden in de competitie en Copa del Rey en CL. Het is niet anders. Echt ongelooflijk. Win je 2 keer van Barca om de Super Copa, en een paar maaden later, sta je 14(!) punten achter. Real onwaardig.
 
Maralago
 
1
23 december 2017 om 14:57
Zidane weer keihard gefaalt... en jullie armchair analysts maar roepen om kova ipv isco nou nou
 
Rhynocerys
 
4
23 december 2017 om 14:57
Wel kudos voor Kovacic. Heeft zijn taak van Messi onschadelijk maken fantastisch uitgevoerd, zat overal kort op. Zo klein dat hij de snellere lichaamsbewegingen van Messi beter kan volgen dan Casemiro waar ze het vorig jaar mee probeerden. Erg vreemd aangezien Real by far de beste selectie van de wereld heeft en ze ditzelfde Barcelona compleet oprolden in de Supercopa
 
Chi7
 
4
23 december 2017 om 15:02
Misschien wel een goede selectie, maar het is nog steeds een team dat teert op individualiteit. Jammer, want ze hebben inderdaad de spelers om wat mooiers neer te zetten. Gefeliciteerd, dit kan niet meer fout gaan.
 
Rhynocerys
 
2
23 december 2017 om 18:24
Het probleem bij Real is ook het gebrek aan stabiliteit en een goede trainer. Zidane heeft prijzen gewonnen door het aanzien wat hij heeft door zijn carriere als speler, maar tactisch is hij zwak en hij maakt spelers niet beter. Als je een Guardiola (totaal onrealistisch) of Pochettino er neer zet en tijd en vrijheid geeft hoeft Real niet te leunen op individualisme
 
Realistisch 11
 
11
23 december 2017 om 15:04
Beste selectie wel, maar niet de beste speler. Kovacic heeft zijn best gedaan, maar niet goed genoeg. Messi een goal en assist. Hij is gewoonweg niet te stoppen. Fenomenaal!!!
 
Medalofhonor
 
1
23 december 2017 om 15:25
Maar niet genoeg? Als je Messi versus Kovacic bekijkt won Kovacic het strijd. Messi scoorde uit een penalty - Kon Kovacic niks aan doen. Messi gaf een assist - Toen was Kovacic al een minute of 15 naar de kant gehaald. Messi was goed maar niet de beste imo heel zwak als ik eerlijk ben.
 
AlmereCity1996
 
30
23 december 2017 om 15:28
9 gecreerde kansen en 6 geslaagde dribbels lees ik hierboven. Zeker allemaal gedaan in die laatste 15 minuten? Niet zo salty, terecht jantje dit.
 
Origami
 
0
24 december 2017 om 00:04
Heeft Zidane ook de kop gekost. Kijk maar wat Messi doet bij de eerste goal. Kovacic blijft hele tijd in de buurt van Messi waardoor er ruimte ontstaat.
 
 
79
23 december 2017 om 14:57
Als ik Ronaldo was, zou ik m’n gouden ballen aan Messi geven. Hoe kan je nou vinden, als je live naar wedstrijden van die spelers kijkt, zeggen dat Messi niet beter is.Ik snap het niet, oprecht niet. Niet omdat ik Messi fan ben, niet omdat ik Barca fan ben (ben ik totaal niet) maar gewoon, het is zo ontzettend overduidelijk dat ie beter kan voetballen en zoveel completer is (Ronaldo is groter en sterker, maar dat is geen voetbalkwaliteit). Enfin dit is niet de harde waarheid, maar slechts mijn invloedsloze mening.Verder een vreemde wedstrijd, Real is de eerste helft veel beter en dan na de thee zijn ze het helemaal kwijt. Ik snap nog steeds de waarde van Benzema niet. Behalve dat hij het prima vindt om als spits niet de doelpuntenmaker van het team te zijn en verder een beetje een muis is qua uitstraling, heb ik het absolute wereldniveau nog nooit bij hem gezien.
 
Dani17
 
1
23 december 2017 om 15:00
Zelfs in het meevoetballen was Benzema onder de maat. Als hij bij een paar aanvallen snel de bal verder had gespeeld bewijs je op het voetballend vlak nog je waarde. Het wordt tijd voor een nieuwe spits die wat ballen erin pompt.
 
Aqua1
 
1
23 december 2017 om 15:05
Haha wat een grap dat meevoetballen wordt zo geprezen van hem lachwekkend. Je kan daar net zo goed ene pion neerzetten die doet meer dan benzema.
 
Realistisch 11
 
15
23 december 2017 om 15:00
Iedereen spreekt over Benzema, waarom Ronaldo niet... die kan nu toch echt niet meer mee met Real. Als je Messi daar tegen over ziet. Onbegrijpelijk dat hij de gouden bal dit jaar en vorig jaar niet won. Wat een speler!!!
 
Aqua1
 
14
23 december 2017 om 15:02
Messi heeft hele wedstrijd niets gedaan dus hou maar op Ronaldo was nog enig sinds dreigend.
 
Realistisch 11
 
67
23 december 2017 om 15:05
Neen dat is waar een Assist en een goal. Hahahahahah
 
Perspectief
 
33
23 december 2017 om 15:05
Goal en een assist, zorgde ervoor dat Kova niet druk zette op Rakitic bij de 2-0? Klopt, heeft niets gedaan.
 
Aqua1
 
1
23 december 2017 om 15:08
Ja en voor de rest onzichtbaar zelf slecht. Waar ene goal uit ene penalty was.
 
AN34
 
22
23 december 2017 om 15:17
Butthurt? Geen een speler kon Messi onschadelijk maken. Speelde heel tactisch, om ruimte te geven aan z'n medespelers (vb: voor de 2-0 (Rakitic)), en was daarom misschien "onzichtbaar" volgens veel Real-fans. Speelde weer fantastisch.
 
Perspectief
 
19
23 december 2017 om 15:20
Een goal + assist slecht? Jezus, doe mij maar een slechte Messi elke wedstrijd.
 
BVRCV
 
13
23 december 2017 om 16:34
Als jij het belangrijker vind dat iemand zichtbaar is (neem bijv. Ronaldo de eerste helft) dan een assist en een goal scoren, snap ik niet wat je op VZ doet. Daar draait de voetballerij om namelijk. En dit notabene terwijl messi door minimaal 2,5 man gedekt werd. Doe aub je Cristiano bril af man.
 
Origami
 
2
24 december 2017 om 04:32
Op comments hierboven: Het was de eerste goal waar Messi ruimte maakte voor Rakitic. Tweede goal penalty gescoord. Derde assist. Was niet z`n beste clasico, maar Messi niets gedaan? Lol Aqua1 gaat op de lijst van gebruikers die niet serieus te nemen zijn. Of dit is een hele emotionele reactie op de uitslag. Kan ook.
 
CRMadrid7
 
3
23 december 2017 om 15:03
Beetje een rare reactie na deze wedstrijd. Messi scoort een penalty en doet verder gewoon niet veel? Vreemd
 
siulsrev
 
30
23 december 2017 om 15:05
Bal op paulinho niet gezien zie ik Ronaldo nooit doen zo'n bal geven
 
 
57
23 december 2017 om 15:06
Hij zet 3 keer iemand voor de keeper en is voetballend zoveel beter. Vind je dat oprecht niet? Prima hoor, ieder zijn mening. Ronaldo is een geweldige speler en alle dreiging komt vandaag weer van hem en Modric, maar Messi vind ik toch van een ander niveau, maar ach, we overtuigen elkaar toch niet
 
Realistisch 11
 
9
23 december 2017 om 15:06
Maar toch niet te stoppen ..
 
AN34
 
26
23 december 2017 om 15:11
Beetje een rare reactie na deze wedstrijd. Messi weer een record verbroken, bijna 3 assists, altijd aanspeelbaar, het middenveld alle hoeken van het veld laten zien en Ramos en Varane onschadelijk gemaakt in de verdediging. Vreemd.
 
CRMadrid7
 
0
23 december 2017 om 15:15
Bijna 3 assists? Tel je dat nu ook als statistiek ofzo? Middenveld alle hoeken laten zien? In welke wereld? Haha wat een grap. Wees blij met de overwinning en waarschijnlijk La Liga maar je hoeft jezelf niet voorschut te zetten.
 
AN34
 
11
23 december 2017 om 15:22
Bijna 3 assists tel ik als indirect statistiek, betekent nl. dat hij oog voor heeft voor z'n teamgenoten en een goeie inzicht heeft. Ik geef toe, dat "alle hoeken van het veld laten zien" een beetje overdreven was, maar er waren wel een paar acties waarbij hij Casemiro gek heeft gemaakt, Kovacic niet bij de bal had laten komen als hij de bal had en Modric versnelde en ook niet de bal had laten kunnen afpakken van hem.
 
 
17
23 december 2017 om 16:29
Volgens whoscored (blergh stats) creeerde Messi vandaag 9 doelkansen, een seizoensrecord. Telt dat dan als goed ofzo?
 
barcastyle
 
4
23 december 2017 om 20:29
Ronaldo heeft alleen statistieken. Messi is verruit de betere teamspeler en dus ook voetbalspeler. Het is inderdaad een grap dat ronaldo niet eens 1 man voorbij kan en toch de bal d or wint. Zijn jaren bij man u en sporting waren geweldig en dat was de enigste tijd waar hij met messi meekon. Daarna is het toch echt alleen een doelpunt machine met een kapsone.
 
Origami
 
1
24 december 2017 om 04:39
Ronaldo heeft alleen statistieken? Messi heeft de statistieken ook mee. Je moet alleen verder kijken dan alleen het aantal goals en dan zie je dat bijna alles in het voordeel is van Messi. Succesvolle dribbels, passing, schotprecisie, gecreerde kansen, assists enz. Aantal goals ook gewoon Messi trouwens.
 
FilipMich
 
3
23 december 2017 om 15:00
Real miste een snelle spits, zet daar zelfs een Aubameyang uit vorm en Barca staat 0-1 of 0-2 achter bij de rust. Valverde doet het toch maar mooi met iets solider voetbal. 14 punten los in december
 
SocioFan1
 
0
23 december 2017 om 15:01
Zeer jammer. Ten eerste zo`n vroege Clasico moet echt nooit meer komen. Aan alles was het gewoon minder. De entourage, de spelers, het spel, agh alles gewoon. - Eerste helft zag er leuk uit, maar Real was iets beter omdat Barca ook nog wat sliep. Wat ik gewoon jammer vindt is dat je dit Barca in het beginseizoen kapot speelt en je nu opeens gaat aanpassen aan hen. Zizou heeft daarin gefaald wat mij betreft. Isco speelde niet dat was prima. Maar een speler opofferen om Messi te coveren leverde aanvallend veel in. Benzema was al nergens en dat maakte het nog moeilijker om echt gevaarlijk te zijn voorin. - Met Asensio en/of Bale had je gewoon de aanval moeten opzoeken. Bang zijn voor snelle vleugelspelers bij Barca hoefde je niet te zijn want die hadden ze niet. Echt jammer, we weten allemaal nog goed hoe Asensio en dit Real Barca kapot speelde in die 2 Spaanse supercup wedstrijden. - Dit is nu wel klaar voor Real. 14 punten man terwijl het er 5 konden zijn, echt zuur. Nu maar hopen dat PSG niet gek gaat doen want is het seizoen wel snel klaar. Pijnlijk om te zien dat je aanvallend te kort komt gewoon. Benzema? Ongekend gewoon. Enige die probeerde was Ronaldo en door niemand binnen te halen is er weinig te zoeken voorin. Maarja met een Asensio en Bale had je dat best kunnen oplossen maar dan Zizou niet Mou-achtige keuzes moeten maken.
 
Aqua1
 
0
23 december 2017 om 15:01
Wat was Benzema waardeloos was echt zo slecht en matig speelde weer als een oude bajaarde van rond in de 80 jaar weg ermee meteen des noods breng ik hem gratis naar de amateurs. Hoe Carvajal speelde is hij totaal nutteloos en een gevaar voor je eigen team. Ik had er een hard hoofd toen ik de aanpassing zag in de opstelling waarom je aanpassen aan het middelmatige barca en daarvan verliezen schaam je ik zag tweede helft weinig strijd en energie het was toekijken hoe barca de bal rond speelde geen druk niks . Real speelde als makke schappen en kroos is echt een slecht wandelaar rent nooit alleen maar wandelen was weer slecht hij. Caravajal altijd doet hij gekek debiel lompe dingen daarom zit ik aan te denken om Hakimi op te stellen speelt altijd sober doet geen gekek dingen en komt net zoveel mee op..
 
Realistisch 11
 
19
23 december 2017 om 15:20
Je vergeet de slechtste speler vandaag, en dat was zoals de laatste maanden weer eens ronaldo...
 
corleonevito
 
2
23 december 2017 om 15:45
Ben je serieus? Beste man van real eerste helft. Bracht het meeste gevaar
 
Realistisch 11
 
21
23 december 2017 om 16:04
Héél serieus. Heeft niks zinnigs gedaan. Of bedoel jij wat O verstapjes en wat tralala dat hij dit dit door dat te doen de beste man van Real was.
 
Origami
 
1
24 december 2017 om 04:42
Niet overdrijven. Ronaldo was verre van de slechtste speler.
 
TheRoscoe
 
3
23 december 2017 om 15:01
Ik wil nooit meer wat horen over Benzema. Weer een 0/10 in een grote wedstrijd en het zogenaamde werk dat hij verricht om ruimte te maken voor medespelers en zijn voetballend vermogen? Niks van teruggezien. 1 kans gehad, raakt de paal. Ondertussen heb je bij Barcelona iemand die nog harder werkt en wel scoort in Suarez. Benzema is afval. Bij Real zijn er waarschijnlijk meerderen die wel aan hun laatste seizoen bezig zijn. Bale onder andere. Slechte pot.
 
Medalofhonor
 
1
23 december 2017 om 15:12
Eindelijk iemand die het snapt!! Als je ziet hoeveel energie, wil, kwaliteit Suarez meebrengt in zijn eentje voorin bij Barcelona en dan zie je een Benzema die daar maar rondloopt dan doet dat echt pijn als Real Madrid fan. Het is belachelijk. Suarez kan wel een irritante voetballer zijn maar het is geweldig om hem in je team te hebben. Het is gewoon een winnaar. Een Sergio Ramos in de spits.
 
Moyashi
 
2
23 december 2017 om 15:04
Saaie eerste helft, maar gelukkig was het tempo van Barca goed tweede helft en liep het vlotter waardoor ook de openingsgoal viel. Suarez speelde prima match en maakt belangrijke goal. Messi werd door 3 man gedekt en ik vond Zidane's plan op zich wel oke, maar hierdoor liet hij bijna hele middenveld vrij rondlopen wat ook risicos met zich brengt. Eerste helft pakte goed uit voor Real, mede door het feit dat Messi totaal niet betrokken kon worden in 't spel, maar gelukkig ging dit steeds beter tweede helft! Op zich zeer terechte overwinning, want na de 0-1 begon Barcelona de wedstrijd beter te controleren en helemaal toen de 0-2 viel. Ze deden wel op dat moment stapjes terug en je zag gelijk Real met gouden kansen die gelukkig door de heren achterin weggewerkt werden. Nu al 14 punten voorsprong!! Dit is heerlijke kerstcadeau, want ik had hier zelfs 1-0 of 2-1 verwacht aangezien Real steeds beter begon te presenteren, maar dit voelt heerlijk!! Fijne dag alvast heren!
 
Medalofhonor
 
3
23 december 2017 om 15:17
Messi werd helemaal niet gedekt door 3 man maar door 1 man genaamd Kovacic. De 2e helft ging Barcelona beter spelen omdat Real Madrid uit de kleedkamer kwam met het gevoel dat ze tegen Al Jazira speelde.. Wat een instelling echt.. Snap ook niet waarom je dacht dat Real zou winnen? Real was geen favoriet al was dat wel volgen vele en bookmakers maar waarom? Ze zaten niet in een goede flow - Barcelona wel - Scoren heel weinig - Barcelona heel veel - Slikken veel goals - Barcelona niet. Dus snap het niet?
 
28ossie
 
28
23 december 2017 om 15:04
Weergaloze Messi gezien. Buiten de goal en assist creëerde hij negen kansen, meest van iedereen en slaagde hij ook nog eens in zes dribbels, meer dan wie dan ook. Tevens mogen de statistieken van Paulinho er wezen deze wedstrijd, meeste gewonnen kopduels en veroverde ballen. Zakelijk Barcelona dat de gehele tweede helft gecontroleerd heeft. Valverde heeft in korte tijd een kampioensploeg gesmeed.
 
MW007
 
6
23 december 2017 om 15:06
Echt heerlijk dit, niet verwacht! Revanche genomen op de Supercopa. Real eerste helft wel beter, dacht echt dat ze snel op voorsprong zouden komen maar Barca stond verdedigend erg goed. Er gebeurde wel weinig aan de kant van Barca buiten twee grote kansen van Paulinho. Geweldige bal van Messi trouwens. Tweede helft was het andersom, Barca veel beter en zeer terecht gewonnen. Ik vond Pique de beste op het veld, heeft echt alles weggewerkt wat hij weg kon werken. Buiten Gomes speelde iedereen van Barca prima. Een prachtig begin voor de feestdagen!
 
Prosoccr47
 
2
23 december 2017 om 15:50
Ik vond Messi juist de beste. Was bij elke goal betrokken en de passes die hij geeft zien er makkelijker uit dan ze zijn. Als iedereen de kansen gewoon benut heeft hij 6 assists op zijn naam staan.
 
titje
 
12
23 december 2017 om 15:06
Lekker dit! Messi sluit het jaar af met de meeste goals van het jaar 2017! Heerlijk zijn viering (standbeeld christus de verlosser in Rio) haha!
 
Origami
 
0
23 december 2017 om 21:08
Kane heeft vandaag een hattrick gescoord en staat één goal achter Messi. Dus volgende wedstrijd kan hij op gelijke hoogte komen of Messi voorbij gaan. Tottenham moet dit kalenderjaar nog één wedstrijd spelen namelijk.
 
PAASCHKAAL
 
4
23 december 2017 om 15:06
Ter Stegen, Roberto, Piquã©, Iniesta en Messi waren geweldig. Suarez, Alba en Vermaelen erg goed. Busquets begon zwak maar herstelde zich prima. Rakitic en Paulinho speelden nuttig maar zouden eigenlijk geen basisspelers mogen zijn. Gomes een vreselijke invalbeurt, die man komt echt ontzettend te kort en dient snel verkocht te worden (35 miljoen vast en iets van 51 miljoen in totaal na bonussen weggegooid maarja). Vidal kon weinig laten zien maar wat hij deed was goed. Semedo speelde wisselvallig. Jammer, had dit seizoen meer van hem verwacht. Pijnlijk om het verschil in kwaliteit op de bank te zien (bale, Asensio, Isco vs Gomes en Vidal) maar op het veld was het verschil in kwaliteit van de invallers niet te zien. Barcelona speelde bij vlagen echt geweldig en verdiende de overwinning. Nog even een speciale waardering voor Ter Stegen: in de eerste helft een geweldige save op het schot van Ronaldo en in de tweede helft ook een paar belangrijke reddingen. Deze man houdt Barcelona in de wedstrijden dit seizoen zodat de voorhoede vroeg of laat erdoorheen kan breken. Nogmaals Barcelona is de terechte winnaar.
 
Strandjutter
 
7
23 december 2017 om 15:10
Dit verlies komt echt op het conto van Zizou. Met Casemiro en Kovacic beginnen is wel erg verdedigend. Je bent net wereldkampioen geworden en je speelt thuis man! Waarom zo bang? Eerste helft leek het nog steeds of Madrid het nog zou winnen ook, maar Barca stond echt op tweede helft. Heerlijk begin van het weekend!
 
SocioFan1
 
1
23 december 2017 om 15:30
Precies, dit is gewoon fout om je teveel te focussen op Barca terwijl ze totaal niet super sterk zijn ofso. Dit leek net alsof Mourinho de trainer was. Je gaat echt niet zo spelen man, kom op, je bent Real! Pas kort 2x koek gegeven aan dit Barca en dan nu je zo aanpassen? Speler opofferen voor wat? Die keuze zorgde ervoor dat de aanval super zwak was en dan heb je nog een Benzema die bijna altijd zuur speelt. Echt slecht dit, met Asensio en of Bale erbij en durf had je dit Barca gewoon pijn kunnen doen. Ze spelen totaal niet met vleugelspelers, dus waarom zo bangerig spelen.
 
corazon01
 
3
23 december 2017 om 15:10
wat een afgang voor Madrid. Zizo heeft vandaag gefaald met zijn tactiek vind ik vooral veel verdedigend middenvelders. Barca heeft zijn kansen benut en Madrid niet La Liga is nog lang niet klaar en hoop ik dat Zizo zijn les leert.
 
Ramos.93
 
5
23 december 2017 om 15:12
We hebben dit echt weggegeven. Ach ja dan kunnen we ons maar beter focussen op de Cl.
 
Matjeq
 
6
23 december 2017 om 15:18
De wedstrijd Real - Barca. Wat had ik er een hard hoofd in van te voren. Met een beetje geluk had Real al 2-0 voor kunnen staan de eerste 20 min. Het drukzetten ging geweldig. Zelfs spelers als Busquets kon zich niet eruit spelen onder die drukte. Marcelo en Carvajal deden het juiste moment kiezen heel erg goed de eerste helft. Ik vond Suarez de eerste helft raar genoeg best aardig spelen. Je kon zien dat hij weer een stuk fitter oogde. Paulinho, wie had gedacht dat de gevaarlijkste man van de eerste helft Paulinho was. Guaporta heeft heel veel kritiek gehad op Paulinho de afgelopen 4 maanden, maar je kunt wel stellen dat hij van toegevoegde waarde is. Messi kreeg de eerste helft heel erg weinig ballen, dus het is logisch dat je dan niet in het spel voorkomt. Dat kwam natuurlijk omdat Real de eerste 25 min een stuk beter was, daarna kwam het meer in evenwicht. 2e goede kansjes voor Paulinho en een mega kans van Ronaldo kregen we voorgeschoteld in de eerste helft. Ik moet zeggen dat ik Pique eindelijk weer een keer geweldig vond spelen. Heeft misschien wel 15 ballen op belangrijke momenten weggekopt. Het beeld in de 2e helft veranderde compleet. Real kon geen druk meer zetten en de klasse van Busquets, Messi en Suarez maakte het verschil. Messi was vandaag niet zo heel opvallend, maar de voetballende dingen die hij deed waren weer buitenaards. Mensen die durven stellen dat Ronaldo beter dan Messi is begrijp ik echt niet. Ook al speelt Messi niet zijn beste wedstrijd. Voetballend brengt hij altijd zoveel toe aan het spel. Zelfs met een dubbele mandekking maakte hij vandaag weer het verschil. Ronaldo is de laatste 5 jaar gewoon een geweldige afmaken en niets meer. De handsbal van Carvajal bepaalde de wedstrijd, ook al was Barca in die periode al veel beter. Met een beetje scherpte had de wedstrijd zo 2-6 kunnen worden voor Barca. Ik moet zeggen dat Andere Gomes echt niet het niveau aan kan. Mist teveel kansen en hij heeft niks speciaals. Ter stegen keepte wederom geweldig. Ik durf misschien wel te zeggen dat op dit moment ter stegen de beste keeper van de wereld is. Over heel de wedstrijd gezien heeft Barca terecht gewonnen met veel minder kwaliteit. Echt mijn complimenten voor Valverde. Hij weet uit dit Barcelona het maximale te halen. Ik dacht na 10 min als dit geen 3/4-0 wordt weet ik het ook niet. Ik heb een redelijke eerste helft gezien(ik genoot van Rm's pressie) en een geweldige 2e helft. Het spel ging op en neer en als Barca fan genoot ik van Barcelona natuurlijk
 
Oude krant
 
1
23 december 2017 om 15:19
Puike prestatie van Barcelona onder leiding van de Messias.Goede wedstrijd van de meeste spelers waarbij ik wil opmerken dat ik Sergi Roberto echt een goede en slimme voetballer vind en ook deze wedstrijd uitstekend gespeeld heeft.Verder vind ik dat Paulinho in vergelijking met vorige jaren een zeer goede rol vind spelen in de aanval, hij brengt power en scorend vermogen in het middenveld, en dat kan in veel wedstrijden het verschil maken. Verder een topwedstrijd van Iniesta, ik had in het begin van het seizoen mijn twijfels, maar hij kan nog prima mee met dit Barça.Visca el Barça!
 
Millonario
 
5
23 december 2017 om 15:20
Een counter uit het boekje? Lol, dit was een opbouw die bij Busquets begon. On: ik heb wel genoten ja, maar ik hoopte op meer doelpunten na de 0-2. De zon speelde parten heb ik vernomen, dat was ook te zien eigenlijk. Real was in de eerste 20minuten nog redelijk, maar daarna zakte het in. Dit is altijd geweten, daarna is het hopen op flitsen van Cristiano maar die zat vandaag in de pocket van Pique. Vermaelen heeft zijn tweede jeugd gevonden de laatste maanden, en ik ben echt blij voor hem. Alleen maar goed voor de Rode Duivels want Kompany is helemaal klaar. Messi, Messi, Messi...wie kan de bal beter klaar voor je leggen dan deze kerel? Zeg mij wie? En Suarez, degene die door veel Barca fans werd uitgekotst. Scoort zijn doelpunten weer zoals hij dat altijd deed. Jullie vroegen om een plaats op de bank voor hem, hoe durven jullie! Dit Barca is te sterk. En we mogen het niet zeggen, maar ze zijn al kampioen eigenlijk.
 
Medalofhonor
 
2
23 december 2017 om 15:29
Sorry het was 45 minute lang dat Real Madrid beter was dan Barcelona. Messi messi messi? Hebben we het over de zelfde Messi die vast zat in de broekzak van Kovacic? Kom op man we weten inmiddels al hoe goed hij is maar om nou deze wedstrijd erbij te betrekken. Hij was gewoon niet goed. : Pique, Iniesta, Roberto waren veel en veel beter. Dit Barcelona te sterk? Serieus.. Hahah 0-3 is wel heel goed om tegen de beste club ter wereld te winnen maar Barcelona is allesehalve sterk.
 
Perspectief
 
13
23 december 2017 om 15:43
Ik lees hierboven meeste succesvolle dribbels, meeste kansen gecreeerd, goal en een assist. Wat is jouw standaard van goed spelen dan?
 
PcWolf
 
9
23 december 2017 om 15:44
Kan er echt geen 1 bedankje vanaf? Als Real Madrid de beste team ter wereld is dan hadden ze gewoon moeten winnen vandaag. Zonder Dembele en Umtit toch nog 0-3. Als je geen mandekking bij Messi zet dan win je de wedstrijd gewoon niet.
 
Doncusto
 
27
23 december 2017 om 15:44
Weet niet op welke manier jij voetbal kijkt maar Messi creëerde in deze wedstrijd 9 kansen voor zijn medespelers , 6 succesvolle dribbels en scoort een goal en geeft een assist .. en dan kom je aan dat hij in de broekzak van Kovacic zit.. jij snapt er echt werkelijk waar niks van.. maar kan je ook niet verwachten van een Madrid fanboy die gefrustreerd over de wedstrijd ..
 
Millonario
 
4
23 december 2017 om 15:48
Jouw mening, mag je hebben. Ik zei overigens nergens dat ie goed was vandaag, maar ik vroeg simpelweg of er iemand was die de ballen beter kon neerleggen dan hem. Wel goed lezen, he. En voor deze wedstrijd geef ik hem zeker minstens een 7/10. Iniesta een dikke 8 net als Pique. Ter Stegen en Navas ook trouwens. Ter Stegen misschien zelfs een 9 omdat ie een clean sheet heeft. En ja, dit Barca is gewoon te sterk voor Real Madrid. 45 minuten lang beter zijn, meen je dat? Dat is jouw standaard van beter zijn dus? In augustus waren ze 45 minuten lang beter, zonder twijfel. Toen werd Barca echt overrompeld. Maar zo te zien is jouw handje snel gevuld.
 
Origami
 
1
24 december 2017 om 02:05
Kovacic vast in de broekzak van Messi? Juist. Net zoals de Clasico vorig jaar in Bernabeu waar Messi twee keer scoorde. Kovacic deed het niet slecht, maar om te zeggen dat hij Messi in z'n broekzak is overdreven. Messi kon nog steeds het spel maken.
 
pride8
 
2
23 december 2017 om 15:47
Vermaelen heeft zijn plaats bij Barca. Mij persoonlijk is Pique niet beter als Vermaelen Gewoon andere soort verdediger maar niet beter. Jammer dat Vermaelen vaak gekwetst is anders zou ik het nog wel eens willen zien
 
Prosoccr47
 
3
23 december 2017 om 15:55
Vermaelen speelde sterk vandaag maar om nou te zeggen dat pique niet beter is vind ik een beetje onzinnig. Pique is al jarenlang een vaste kracht in de achterhoede, Vermaelen speelt 1 Clasico goed en is direct al beter. Verder moet ik toegeven dat Real verdedigend ook minder is dan voorheen.
 
pride8
 
1
23 december 2017 om 16:29
Ik zeg niet dat Vermaelen beter is als Pique. Als vermaelen gespaard blijft van kwetsuren dan is voor mij Pique niet beter. Jammer genoeg hebben we de echte Vermaelen van zijn eerste jaren bij Arsenal niet meer of weinig gezien. Moest ie nu zo spelen dan kan je die er niet uitzetten. Vermaelen is een topper en wordt door vele onderschat
 
Brambino
 
0
23 december 2017 om 17:36
Idd blij voor Vermaelen. Speelde goed en had er plezier ik. Het moest nu ook gaan gebeuren voor hem, anders was hij weg in de winter of 4e man na een nieuwe aankoop
 
Doncusto
 
11
23 december 2017 om 15:56
Sorry hoor maar vond piqué vandaag echt de absolute baas van de verdediging .. meeste intercepties en zat overal tussen .. nee Vermaelen is een geweldige stand-in voor Umtiti en Piqué maar staat nog gewoon in de rangorde achter die 2 ...
 
JrNeymar
 
6
23 december 2017 om 16:03
Andre Gomes, wat een onnozel?? Heerlijke wedstrijd in het Santiago BernaLEO! Messi strooit er toch lekker op los had makkelijk 4 assists kunnen hebben maar oke 3 punten zijn binnen.. En er was elke dag een zo bloedirritante madrileen actief met zo marokaanse naam, hij reageerde op elke topic dat barca poep is en ronaldo de beste en real barca zou verkrachten, waar is hij?
 
massinissa
 
6
23 december 2017 om 16:06
jaja ik zei het van de week nog 1-3 zou me niets verbazen... mijn complimenten voor pique, ik heb hem nooit zo goed zien spelen! hij heerste en speelde de perfecte wedstrijd. barca speelt niet meer zo spectaculair als onder guardiola maar is veel stabieler dan de laatste 2 seizoenen. noodgedwongen spelen ze nu in 4-4-2 maar desondanks heb ik bij tijd en wijle genoten tot nu toe dit seizoen. ik ben het niet altijd eens met de opstelling van valverde maar hij is tactisch beter dan luis enrique. tsja dan real, het stoorde me na de supercopa's (barca is in heenwedstrijd gewoon weg gecounterd) hoe hun fans zo arrogant deden. onzin roepen als real domineert het voetbal en real is de beste... real heeft nooit gedomineerd. domineren deed barca onder guardiola en eerste seizoen onder luis enrique. domineren doe je door alles te bepalen in het veld en door alle prijzen te winnen in een seizoen met aantrekkelijk voetbal. dan pas ben je de baas. real heeft de prijzen van de laatste jaren gewonnen door geluk en niet door wijsheid. het spel was bijna altijd niet om aan te zien uitgezonderd een tijdje onder carlo ancellotti. CL van 2014 door ramos in 94ste minuut anders verloren. CL 2016 gewonnen door buitenspelgoal en atletico miste penalty. CL 2017 in halve finale hadden ze geluk met scheids... kortom gewoon geluk, niets van dominantie, mooi voetbal of wat dan ook. la liga vorig seizoen ook zo vaak laatste minuut of blessuretijd scoren is gewoon geluk. dit jaar ben ik ook niet onder de indruk van dit real. ze gaan denk ik niets meer pakken. als ze niet snel beteren dan geeft PSG hun ook een pak slaag. barca gaat liga pakken en groot kans dat ze CL pakken. hoop dat ze copa del rey laten schieten zodat ze meer kans maken op CL. umtiti en dembele terug dadelijk plus misschien een coutinho of griezmann erbij en het ziet er goed uit.
 
messirini
 
1
23 december 2017 om 16:07
Deze weds kon alle kanten op zelfs met 10 man had Madrid kansen. Ik heb enorm genoten van het op en neer en Madrid moest wel Barça leunde achterover maar met de kwaliteiten die Barça heeft is dat ook een makkelijke opdracht. Het verschil in Ronaldo en Messi is mijn optiek heel makkelijk te onderscheiden. Ronaldo heeft aanvoer nodig Messi niet. Messi is ook niet degene die moet scoren en dat is een luxe voor Barça. Ronaldo is echt te afhankelijk van de as achter hem, dan heb je een Sergio ramos die eigenlijk een goeie verdediger is maar zodra hij Barça ziet verandert hij in chucky en agressief en suarez even klap uitdeelt. Ik weet dat hij Barça niet graag heeft maar die man lijkt in de ochtend de odol te hebben als ie al weet dat straks Messi in zn buurt staat. Balans opgemaakt heeft Barça dit natuurlijk heel proffesioneel aangepakt door het midden veld met busquets en iniesta te dirigeren tsja, Daar kan je casemiro niet zetten die jongen werd op het middenveld zodanig misbruikt door busqie en iniesta. Gefeliciteerd aan al mijn cules.
 
Dante
 
5
23 december 2017 om 16:41
526e competitiedoelpunt Bizar! Ben benieuwd of 25 doelpunten p seizoen weer bijzonder wordt als hij en Ronaldo ermee stoppen!
 
Duke222
 
0
24 december 2017 om 00:54
What can i say, barca heeft het slim aangepakt. Gefeliciteerd. Goed achterover geleund als het moest , vond Pique erg sterk spelen. En bij Real wilde het gewoon niet vlotten. kampioenschap voor real is wel erg ver weg nu . Nr 5 t/m 2 en 6 t/m 10 staan wel close bij elkaar, barca heeft relaxte voorsprong zo met de winter rust.
 
MVMahir
 
0
24 december 2017 om 03:29
Real moet nu 12 punten of 4 wedstrijden achterstand inhalen op Barcelona om nog kampioen te kunnen worden aangezien we er kunnen vanuit gaan dat bij een gelijke stand Barcelona nu wel het voordeel zal behouden. En eigenlijk moet ik zeggen dat ze 15 punten moeten inhalen maar ik ga er al vanuit dat ze die inhaalmatch wel zullen winnen tegen Leganes. Barcelona staat 3 wedstrijden los voor op Atletico en 4 wedstrijden moet Real in achterstand kunnen inhalen op Barcelona. Het is nog mogelijk maar dan moet Barcelona plots wel in een zeer slechte vorm verkeren om in de laatste 19 wedstrijden nog 4 keer te verliezen de volgende El Classcio dan in Camp Nou niet weet te winnen. Als Barca een 46 op 60 behaalt en Real een 58 op 60 ( inhaalwedstrijd winnen) door enkel in Camp Nou dan gelijk te spelen 2 punten verliest dan is er misschien nog een kleine kans voor Real.
 
Origami
 
0
24 december 2017 om 04:44
Barcelona mag meer dan 4x verliezen om Real niet in te laten halen. Als je zegt dat ze 4x moeten verliezen ga je er vanuit dat Real elke wedstrijd vanaf wint. Dat gaat niet lukken. Dat is nooit in de geschiedenis gelukt.