Barcelona mag dankzij Lionel Messi blijven dromen van landstitel
Zondag, 2 mei 2021 om 22:47

Barcelona blijft volop in de race voor de landstitel in LaLiga. Het team van de geschorste Ronald Koeman was zondagavond met 2-3 te sterk voor Valencia en zodoende blijft de achterstand op koploper Atlético Madrid, dat over zes dagen op bezoek komt in het Camp Nou, intact: 74 om 76 punten. De Catalanen kwamen op achterstand, misten zelfs een penalty via Lionel Messi, maar in amper een kwartier tijd legden de bezoekers onder toeziend oog van interim-hoofdtrainer Alfred Schreuder de basis voor de belangrijke overwinning.

Barcelona had liefst zeventig procent balbezit in de eerste helft in Mestalla, maar een gebrek aan precisie in de afronding speelde de Catalanen parten. In het eerste kwartier klopte het team van Koeman nadrukkelijk aan de deur bij Jasper Cillessen. De doelman zag na drie minuten een schot van Pedri, na een goede combinatie met Frenkie de Jong, naast zijn doel verdwijnen en een kleine tien minuten later schoot Ronald Araújo de bal na een vrije trap van dichtbij tegen het lichaam van Cillessen aan. Na iets meer dan een kwartier spelen kwam De Jong net tekort om een pass van Antoine Griezmann te verzilveren.

Richting de rust had Pedri nog een mogelijkheid, maar ook hij kwam net tekort om zijn voet tegen een pass van Jordi Alba te zetten. Valencia had bijzonder veel moeite om in balbezit te blijven én in de buurt van het doelgebied van Marc-André ter Stegen te komen. De eerste poging van los Che was pas na negentien minuten toen José Gayá zijn schot na een counter van Valencia niet de juiste richting meegaf. Ruim vijf minuten later ging een inzet van Uros Racic vanaf de rand van het strafschopgebied weliswaar wel op doel, maar hij raakte de bal niet al te best en de inzet was dan ook een makkelijke prooi voor Ter Stegen.

De start van de tweede helft mocht er zijn. Na enkele minuten spelen kreeg Gonçalo Guedes de bal oog in oog met Ter Stegen niet in het doel, terwijl afleggen op de vrijstaande Carlos Soler beter was geweest. Uit de daaropvolgende corner kopte Gabriel Paulista de 1-0 in een leeg doel, omdat Ter Stegen op de grond viel na een vermeende overtreding van Thierry Correia. De vreugde bij het team van Javi Gracia was van korte duur. Ruim vijf minuten later voorkwam Toni Lato met een handsbal dat De Jong van dichtbij op doel kon schieten. Daar kreeg de ex-PSV'er alleen een gele kaart voor. Cillessen keerde de zwakke elfmetertrap van Messi in de linkerhoek, maar de bal verdween niet uit de doelmond en het was Messi die het leer na een scrimmage alsnog van dichtbij tegen de touwen schoot: 1-1.

De frustratie van Cillessen werd in het daaropvolgende tien tot vijftien minuten alleen maar groter. De doelman keerde een diagonale kopbal van De Jong, na een heerlijke pass van Jordi Alba, maar deels, waarna Griezmann van dichtbij kon scoren: 1-2. Een formidabele vrije trap van Messi betekende de 1-3: Cillessen raadde de richting van het schot, maar de bal belandde via de rechterpaal in het doel. Een schitterende knal van Soler in de bovenhoek bracht de spanning terug in de wedstrijd, maar Barcelona trok de drie punten over de streep en mag blijven dromen van de dubbel.

Atlético, Barcelona en Real Madrid wachten af wat Sevilla maandagavond in eigen huis tegen Athletic Club doet. De Zuid-Spanjaarden komen bij winst op de Basken op slechts één punt van Barcelona en Real Madrid en bovendien wacht komend weekeinde de topper tegen Real Madrid. Barcelona moet een dag eerder per se van Atlético winnen, maar weet dat het onderling resultaat in het voordeel van Real Madrid is.


Nr.TeamMWGVP
1Real Madrid33266184
2FC Barcelona33227473
3Girona33225671
4Atlético Madrid33204964
5Athletic Club341710761
6Real Sociedad331312851
7Real Betis331213849
8Valencia331381247
9Villarreal331291245
10Getafe3410131143
11Osasuna331161639
12Alavés331081538
13Sevilla339111338
14Las Palmas331071637
15Rayo Vallecano337131334
16Real Mallorca336141332
17Celta de Vigo337101631
18Cadiz334141526
19Granada 33492021
20Almería331112114

Meer nieuws
   
14:00
14:00
Yankuba Minteh: binnen twee jaar van zandvlaktes naar uitblinken bij Feyenoord
4
   
13:44
13:44
Opvallend PSV-shirt lekt uit: 'Verreweg het lelijkste uitshirt ooit uitgebracht'
12
   
13:33
13:33
Bizarre beelden uit Frankrijk: spelers gooien met vuurwerk richting eigen fans
5
   
13:13
13:13
Van der Gijp brengt treurig nieuws over Overmars: 'Totaal de oude niet meer'
24
   
12:30
12:30
Live meepraten in de Premier League: Arsenal - AFC Bournemouth
32
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (96)

 
riqui8
 
46
2 mei 2021 om 22:51
Pfoe wat een lastige wedstrijd. En dat maakte Barcelona er eigenlijk zelf van. De eerste helft was alleraardigst maar Barca maakt zijn eigen kansen niet af. De tweede helft begonnen ze erg zwak met als toppunt de 1-0 en de hele aanleiding er naartoe. Vervolgens ontbreekt het, al het hele seizoen aan het vermogen om een wedstrijd dood te maken en professioneel uit te spelen. Heel leuk en romantisch om er na drie goals vijf te willen maken, maar uiteindelijk krijg je er zelf een tegen en sta je nog tien minuten met je rug tegen de muur. Ik wil graag even Frenkie en Busi er positief uitlichten. Busquets is al weken fenomenaal en zorgde vandaag ook weer voor zoveel rust. Je hoeft je tijdens het aanvallen absoluut geen zorgen te maken over de omschakeling want Busi heeft hem toch wel. Frenkie was ook groots. Aan de bal niet zoveel hoogstandjes gezien als de laatste weken, maar hij was zo belangrijk met zijn loopacties. Zorgt hoogstpersoonlijk voor diepgang en was defensief ook heel belangrijk. Maakt vuile meters naar achter en had een paar cruciale onderscheppingen. Over Messi wilde ik eigenlijk gaan zeggen dat ik hem weer een beetje tegen vond vallen en die penalty was natuurlijk ook abominabel. Als je daarna echter die vrije trap weer zo binnenschiet, slik ik toch al mijn woorden maar weer in. Het belangrijkste van alles: ze doen nog mee om de titel. Op naar Atletico!
 
patatfreak21
 
73
2 mei 2021 om 22:54
Vergeet Jordi Alba niet te benoemen! Die is onder Koeman echt weer opgeleefd en van onschatbare waarde
 
riqui8
 
20
2 mei 2021 om 22:55
Klopt! Ik vond hem vandaag 'gewoon' goed maar hij draait echt een fantastisch seizoen.
 
ZodzEh
 
4
2 mei 2021 om 22:54
Gelukkig de winst. Het was niet al te best, maar 3 punten zijn 3 punten en die zijn nu hartstikke belangrijk. Ondanks dat ik snap dat de verdediger er niets aan kn doen, Barca heeft hier vaker penalty's voor tegen gekregen. Dan is het (hoogstwaarschijnlijk) 4-1 en nu werd het toch nog 3-2. Anyways, 3 punten. Zoals je zegt, op volgende week. Wel even uit een ander vaatje tappen!
 
riqui8
 
12
2 mei 2021 om 22:56
Ik neem aan dat je doelt op de handsbal van Diakhaby? Klopt. Die worden wel eens gegeven. Ik vind het echter toch wel fijn dat ze hem niet gaven. Hij kan er zo niets aan doen en als hij hem niet had geraakt was het ook geen 100 goal geweest. De regels mogen echter wel duidelijker want, zoals je zegt, ze worden wel eens gegeven.
 
psv-dor-liv
 
37
2 mei 2021 om 22:52
Heerlijk! Alleen al voor de spanning voor de pot tegen Atleti. Messi was weer goed en de VAR was weer scheel zoals al vaker is gebleken.
 
El_Guaje7
 
71
2 mei 2021 om 22:52
Goed terug gekomen vandaag door Barcelona, Barça leeft nog in de titelstrijd. Bij die eerste goal van Valencia gaat Lenglet in de fout maar dat hij niet kan verdedigen weten we. Maar ik heb dit seizoen niemand kritiek zien geven op Ter Stegen die ik dit seizoen sowieso een matig seizoen vind spelen. Oblak en Courtois daar kunnen Madrid en Atleti op bouwen maar heb vaak bij Ter Stegen gehad dat goals gewoon houdbaar waren. Ook in grote wedstrijden krijgt hij vaak kortsluiting. Mag ook wel eens gezegd worden.
 
ModricMagic
 
50
2 mei 2021 om 22:54
Ter Stegen is inderdaad een niveau lager dan Courtois en Oblak dit seizoen. Best raar eerlijk gezegd want de vorige seizoenen was die uitstekend.
 
barcalover123
 
30
2 mei 2021 om 22:55
Ter Stegen heeft een aantal hele goede reddingen gemaakt dit seizoen hoor waardoor we in een wedstrijd bleven. Wel vond ik dat hij dat eerste doelpunt van Granada wel kunnen hebben en ook die van vandaag was ook zijn fout. Maar matig seizoen valt wel echt mee. Denk gewoon een redelijk seizoen, vorig jaar was ie echt goed.
 
El_Guaje7
 
13
2 mei 2021 om 23:01
Hij was vorig seizoen sommige wedstrijden echt geweldig, toen vond ik hem ook niet minder dan Courtois en Oblak maar dit seizoen vind ik die twee echt beter. Kan mij geen wedstrijd voor de geest halen dit seizoen dat hij Barcelona echt op de been heeft gehouden. Misschien zijn redding tegen Villarreal vorige week maar ook bij die 1-0 van Chukwueze vond ik hem niet vrij uitgaan.
 
Boegroe
 
4
2 mei 2021 om 23:47
@barçalover123, ballen tegenhouden,daar worden keepers voor betaald, af en toe een sublieme redding mag dan echt wel. Hij is gewoon niet constant genoeg, en dat al vanaf 2016
 
TomGr
 
0
3 mei 2021 om 11:45
Dus het is ook gewoon niet gek dat Neuer al jaren boven hem verkozen blijft worden.
 
riqui8
 
7
2 mei 2021 om 23:01
Mee eens! Hij is vaak zo belangrijk dat het lastig te geloven is dat hij minder is maar het valt echt best tegen dit seizoen.
 
achmedn
 
8
2 mei 2021 om 23:05
Ik vind ook dat Ter Stegen de laatste tijd iets minder keept. Bij Granada 2 schoten en 2 doelpunten. En hier 1 heel goede redding, maar dan bij corner gaat hij dan in de fout (of misschien Pedri maar hij moet hem coachen). Die 2e goal was natuurlijk een wereldgoal, maar af en toe een wereld redding mag ook. En ook een paar van spelverdeling kon beter.
 
El_Guaje7
 
14
2 mei 2021 om 23:07
Precies, bij Coutrois and Oblak heb ik vaak het gevoel dat ze soms wel eens “beast mode” hebben dat ze hun ploegen echt op de been houden bij Ter Stegen heb ik dat dit seizoen echt niet gezien.
 
Damsterdam
 
8
2 mei 2021 om 23:14
Bij Courtois heb ik het gevoel dat hij onpasseerbaar is als de tegenstander aanlegt.
 
Boegroe
 
8
2 mei 2021 om 23:42
Ik vind ter stegen sws zwaar overrated. Ja, hij heeft in een paar 1 tegen 1 situaties gestunt, maar zoals el guaje zegt, veel goals waren ook gewoon houdbaar. Trouwens, kijk hoeveel punten het team heeft gekost sinds 2016 nadat hij van de veel stabielere bravo overnam. Hij werd alleen 1e keeper door zn groot praats en n zwak bestuur dat daarvoor zwichtte. Fcb doet er goed aan om een geduchte concurrent voor hem te vinden
 
Damsterdam
 
8
2 mei 2021 om 23:45
Moet zeggen dat ik m tot Anfield echt geweldig vond, maar hij is daarna nooit meer de Ter Stegen van 2016-begin 2019 geworden.
 
barcalover123
 
24
2 mei 2021 om 22:52
Belangrijke overwinning! Niet een sterke pot maar wel de volle punten. Wat blijft het spannend in La Liga. Nog 4 overwinningen en hopen dat Real 1 punt laat liggen ergens.. Pedri mag volgende keer wel gewoon rust krijgen. Die jongen is echt gesloopt.
 
Thamike
 
35
2 mei 2021 om 23:04
Waar ik mij echt over verbaas is dat een Lenglet bij Barca speelt. Wat is die slecht zeg. Een beetje solide speler zou meer rust geven achterin.
 
riqui8
 
4
2 mei 2021 om 23:13
Ik vind hem juist ontzettend goed weer de laatste tijd. In het systeem wat Barcelona nu speelt, komen de linker- en rechter centrale verdediger uiteindelijk zon beetje uit in de halfzones (de positie van waar KdB die ballen altijd heerlijk aansnijdt) en dat doet hij goed. Heeft op die positie, hoog op het veld, overzicht en positioneert zich doorgaans goed om counters tegen te gaan voor ze uberhaupt beginnen. Oke, vandaag bij die 1-0 lukte dat niet en dan ziet het er meteen heel lullig uit, maar doorgaans gaat dat goed. Mingueza aan de andere kant vind ik dat nog beter doen. Araujo vind ik wat dat betreft minder. Laat hem maar concurreren met Pique voor die derde positie. Hij heeft dan bijvoorbeeld ook wel weer de snelheid om een spits bij te houden. Voetballend vond ik hem vandaag echter te weinig brengen wanneer hij inschoof.
 
Brolin1978
 
9
2 mei 2021 om 23:55
Nou ja ergens punten laten liggen, ze hebben t zwaarste programma hoor. Granada en Bilbao uit, en sevilla en Villarreal thuis. Ik denk dat ze daar n paar punten kwijt zullen raken.
 
T-Shock
 
22
2 mei 2021 om 22:52
Het blijft nog spannend...(helaas)...
 
riqui8
 
13
2 mei 2021 om 23:15
Helaas? Leuk! Tot de laatste wedstrijd ben ik voor Atletico, Real, Sevilla en Barca! Volgend weekend wordt het lastig. Dan toch maar Barca en Sevilla om Barca het gunstigst ervoor te zetten wat titel betreft. Maar niets lijkt me leuker dan dat dit op de laatste speeldag beslist wordt. Dan maakt mijn voorkeur voor Barca even minder uit.
 
Paauwer
 
39
2 mei 2021 om 22:53
Dankzij Messi en Frenkie mag de titel wel zijn. Wat was Frenkie weer goed zeg!! 1 bal naar de verkeerde kleur, de pingel gekregen de kopbal waar de goal van griezman uitkomt. Verdedigend werk. Absurd goed momenteel!
 
Paauwer
 
42
2 mei 2021 om 23:04
Ze mogen blijven dromen doordat ze deze wedstrijd winnen. En dat komt samen met Messi door Frenkie vandaag. Lezen wat er staat beautifulgame7. En trouwens als Barca de titel wint komt het ook zeker door Frenkie, zonder Frenkie zou Barca dit seizoen zeker geen kampioen worden. Natuurlijk is Messi de belangrijkste maar kan niet alles alleen.
 
Sanderr
 
42
2 mei 2021 om 23:12
Nou ik betwijfel eigenlijk ten zeerste of Barca 3e had gestaan met evenveel punten als nu als Frenkie er niet bij was hoor. Speler die het meest heeft gespeeld van iedereen, zowel aanvallend als verdedigend belangrijk en echt een motor op het middenveld, vervang hem door een van de middenvelders op de bank en je gaat er echt dik op achteruit. Zeer zeker een van de belangrijke pionnen in de ploeg van Koeman dit jaar, die heeft zeker een belangrijke bijdrage gehad! Natuurlijk is Messi by far het belangrijkste voor deze ploeg, dat is dan ook de beste speler ter wereld. Maar jij overdrijft wel (in negatieve zin) over De Jong hoor BeautifulGame7.
 
salaaf
 
41
2 mei 2021 om 23:28
“Een juventus veteraan had het niet minder gedaan” oke nou wordt je officieel niet meer serieus genomen
 
Homo Sapiens
 
20
2 mei 2021 om 23:30
Dan begrijp je vrij weinig van de Beautiful game. Helaas, ik had het je zo gegund dat je kon inzien hoe goed Frenkie is. Maar ja, dat is niet voor een ieder weggelegd. Frenkie is de belangrijkste speler na Messi. Wellicht heb ik niet het CV waar jij iets van aanneemt maar ik stel voor dat jij Koeman, Guardiola of Zidane zou vragen wie zij na Messi de belangrijkste speler van Barcelona vinden. Ik kan jou alvast verklappen dat ze allemaal Frenkie de Jong zullen zeggen.
 
Sanderr
 
30
2 mei 2021 om 23:32
Hm, ja toch gek dat allerlei internationale apps / sites (bijv. Fotmob, Sofascore, Whoscored, etc.) hem stuk voor stuk bij de best beoordeelde spelers van Barca en La Liga zetten als hij feitelijk eigenlijk niks toevoegt, maar jij zult het wel weten kerel. Pjanic had het niet minder gedaan dan De Jong zeg je ook echt.. Hahaha, dat kun je simpelweg niet menen toch?! "Ik overdrijf niet, ik concludeer simpelweg" durven schrijven dan ook echt, damn hahah!
 
Sanderr
 
29
2 mei 2021 om 23:43
"Jij bent de enige die het niet begrijpt en doodleuk z'n mening, zonder 1 feit, als waarheid verkondigd." Lees je eigen comment(s) nu nog eens een keer en dan dit bovenstaande zinnetje nog een keer. Je kunt nog veel leren van je eigen kritiek, jochie. Misselijk toontje verweven door je reacties bovendien, maar dat terzijde. Voor mij geen verdere discussie waard. Fijne avond!
 
Paauwer
 
8
2 mei 2021 om 23:44
Beautifulgame7: Waren iniesta en Xavi bepalend voor het succes van Barcelona? Want ik denk van wel maar ik lees dat jij zegt van niet want: Ik durf wel te stellen dat Frenkie op dit moment beter is dan iniesta en Xavi. Hoger percentage naar de goede kleur spelen, pakt meer ballen af. Is sneller, komt meer voor de goal. Maakt goals en heeft assists en krijgt penalties. Maar ik hoor het wel of je vindt dat die twee nooit bepalend waren voor Barca.
 
Homo Sapiens
 
3
2 mei 2021 om 23:47
De allerlaatste? Denk dat jij eerder in aanmerking komt voor die plaats gezien je opmerkingen. Ik vind het jammer dat je voetbal niet kan begrijpen. Enfin, voetbal is geen objectief spel zoals jij doet voorkomen. Ik hoop dat je uiteindelijk van zijn kwaliteiten kan genieten en kan inzien hoe goed hij is maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.
 
salaaf
 
16
3 mei 2021 om 00:25
ik ga het kort houde, iedereen die het eens is met beutiful game snapt er geen mallemoer van. Ik ga dat lange betoog van hem ook niet lezen is het niet waard nadat hij heeft durven claimen dat pjanic nog hetzelfde zou kunnen doen. Iedereen die pjanic heeft gezien en ook maar een beetje voetbalverstand heeft weet dat pjanic 0,0 toevoegt aan barca. Willen graag degene die hem likes geven naar voren komen zodat we in de toekomst weten dat we niet op jullie moeten reageren.
 
Paauwer
 
24
3 mei 2021 om 00:26
Beautifulgame7 bedankt voor je verhaaltjes vanavond ik heb er iig smakelijk om kunnen lachen???? Als jij een voorstelling gaat geven kom ik wel een kaartje kopen, ik hou wel van onzin.
 
vanitas
 
11
3 mei 2021 om 00:35
Hahaha elke reactie van jou hier is pure komedie. Frenkie is na Messi absoluut de belangrijkste speler voor Barca. Doe de volgende keer ff een bril op als je een wedstrijd van Barcelona gaat bekijken.
 
salaaf
 
9
3 mei 2021 om 02:06
Nou dat noem ik amper een discussie hoor. Ik reageerde even snel een paar keer op je. Als je wilt zien wat ik een discussie vind moet je even naar het artikel gaan van die moslim voetballer die een goal maakte op het moment dat hij het vasten mocht verbreken. Scroll even naar beneden dan zie je het vanzelf ??. Wat betreft voetbal is het inderdaad niet waard om met jou te praten. Iemand die het verschil tussen frenkie en pjanic niet kan zien is bij wijze van spreke voetbalblind.
 
j3ro3ntj33__
 
3
3 mei 2021 om 08:35
@beautifulgame7, jij vernoemt hierboven dat Sanderke91 iets benoemt op basis van mening. Vervolgens zeg jij dat Pjanic het zeker niet minder had gedaan. Daar achter zet jij de zin : "ik overdrijf niet, ik concludeer simpelweg, op basis van feiten." Maar nu is mijn vraag, op welke feiten baseer jij dit dan ? Want door die zin te zeggen wil niet zeggen dat het wel ineens feiten zijn.
 
Lerfr12
 
6
2 mei 2021 om 22:53
Daar komt Barcelona goed weg maar ze doen het toch maar weer. Dat wordt leuk volgende week. Winnaar wordt gewoon kampioen natuurlijk.
 
PepijnHoogeslag
 
2
2 mei 2021 om 23:08
Dus bij gelijkspel wordt Real kampioen?
 
salaaf
 
8
2 mei 2021 om 22:53
We winnen gelukkig, een goede comeback van de spelers. Ik vind overigens dat moriba niet klaar is voor het eerste team. In deze wedstrijden zou hij niet moeten spelen.
 
barcalover123
 
4
2 mei 2021 om 22:56
Kreeg een aantal keer een bal en kiest juist de verkeerde oplossing waardoor hij soms medespelers in gevaar brengt.. Heeft ook altijd 2 handelingen nodig om de bal te controleren.
 
salaaf
 
4
2 mei 2021 om 22:59
Ik zie niks speciaals in hem eerlijk gezegd. Hij mag wel spelen maar echt niet meer in deze fase van het seizoen. Daar komt hij nog te kort voor. Niveau was gewoon te hoog voor hem.
 
Noureddine10
 
3
2 mei 2021 om 22:54
Wat een tweede helft. Goede wedstrijd Jasper. Goede wedstrijd Messi. Heerlijk spannend.
 
MMatthias
 
3
2 mei 2021 om 22:54
Als Barca wint van Atletico dan kan hun rivaal op kop komen en kampioen worden. Met nog iets van 4 matchen te spelen
 
ViscaCatalunya
 
15
2 mei 2021 om 22:54
Ik had de hoop dat Schreuder stiekem Puig zou brengen in plaats van Ilaix. Als je controle nodig hebt dan moet je Puig brengen. De boycot van Puig neemt bizarre vormen aan. Lenglet mag echt nooit meer spelen. Ik weet zeker dat Mingueza hoewel hij rechts is het veel beter doet op zijn plek.
 
Millonario
 
18
2 mei 2021 om 22:58
6 wedstrijden op rij geen minuut meer gespeeld. En de wedstrijden daarvoor waren telkens invalbeurtjes van 5minuten, maximum 10 minuten. Wat is dit voor respectloos gedrag van Koeman en de coaching staff?
 
Talk
 
2
2 mei 2021 om 23:03
wil ajax niet hem huren.? hij zou wel goed passen denk ik
 
Talk
 
7
2 mei 2021 om 22:55
dank je wel messi. wat gaat barca doen als je weggaat.? please stay. frankei lekker gespeeld. busquet, alba, ter stegen ook. jammer dat puig niet speelde. ik vind de moriba echt overschat. hij speelt vanwege zijn lengte en grootte. voetballend is hij echt minder. en kom niet zeggen dat hij jong/18 is.
 
ericvanloo
 
1
2 mei 2021 om 23:10
Hij is zi sterk maar weet niet hoe die zijn lichaam moet gebruiken op veel momenten en houdt de bal vaak te lang vast. Maakt vaak ook net de verkeerde of de keuze om terug te spelen.
 
5eklasser
 
2
2 mei 2021 om 22:55
Jammer dat Dest zo weinig de bal kreeg. Lag genoeg ruimte. Sergi Roberto hoeft er echt niet meer voor hem in ook. Viel slecht in en dest kan prima 90 minuten gas geven als hij toch geen ballen krijgt.
 
Almogaver
 
10
2 mei 2021 om 23:00
Dest kruipt iedere keer naar binnen waar het veld al druk is. Sergi neemt veel meer ervaring en inzicht mee, wat broodnodig was.
 
Benzema.
 
3
2 mei 2021 om 22:55
Cillessen die een penalty stopt? Dan moet je hem wel heel slecht inschieten. Spannend einde zo in la liga.
 
ViscaCatalunya
 
3
2 mei 2021 om 22:59
Hij maakte de hoek ook wat klein. Maar het was een rolletje van Messi.
 
ericvanloo
 
6
2 mei 2021 om 23:08
Messi wou hem gewoon op het verkeerde been zetten, als Cilessen de andere kant op duikt is die goed ingeschoten. Al zou die sowieso opnieuw genomen worden mocht de var niet aan het slapen zijn (denk het haast wel)
 
Frkoln
 
0
3 mei 2021 om 06:58
Ja hij zei al waar die hem heen ging rollen. Toen kon die er net bij
 
Moyashi
 
4
2 mei 2021 om 22:55
Even serieus waarom maakt Barcelona het zich zo zwaar. Ze leken allemaal bejaarden na die 3-2 pegel van Valencia. Even leek Barcelona te verzwakken onder de druk, maar gelukkig hebben we nog ene Messi die daar loopt. Enig hoop om La Liga te winnen is door zelf van Atletico te winnen en Sevilla punten van Real zien pakken. Anders maken we met een overwinning op Atletico misschien Real Madrid kampioen. Die scoren net als vorig jaar altijd in cruciale momenten weer. Niet normaal deze spanning.
 
Millonario
 
6
2 mei 2021 om 22:55
Mooie wedstrijd, maar het moet altijd zo spannend worden voor geen reden. Bij 1-3 hoort Barca altijd een penal te krijgen voor handsbal van Valencia, maar de scheids is stekenblind. Geen Puig, maar wel altijd weer Moriba die niks brengt de laatste weken. En Pedri zo goed als onzichtbaar. Je gaat haast denken dat dit een vriendjespolitiek aan het worden is. Heel zielig om een rasechte voetballer als Puig te zien wegrotten op de bank. Maand lang geen minuten meer gemaakt, 6 wedstrijden op rij. Deze zomer koffers pakken en wegwezen.
 
salaaf
 
2
2 mei 2021 om 23:17
Weet niet of moriba zo slecht speelt vanwege de ramadan maar het vaste was al verbroken voordat hij erin mocht. Ik vind hem echter te kort komen voor wedstrijden met dit niveau. IN deze fase waar je titels binnen moet slepen hoor je hem niet te spelen, hij leek echt als een vis uit het water.
 
Millonario
 
6
2 mei 2021 om 23:59
Ik wist niet dat hij moslim was, dank u bij deze dus. Ja, een ramadan kan zeker een reden zijn dan. Ik vind ook dat het nog te vroeg komt voor hem, maar het is zeker een bruikbare speler voor de toekomst.
 
salaaf
 
1
3 mei 2021 om 00:23
Ik weet het ook niet zeker, werd in de wedstrijd tegen granada benoemd dat hij uit een moslim meerderheid land komt
 
alltimerin
 
5
3 mei 2021 om 00:46
Ja, als je op zijn instagram kijkt zie je het heilige gebouw van de moslims. Volgensmij doen alleen hij en Dembele aan de ramadan
 
Barcafan1002
 
2
2 mei 2021 om 22:56
Goede overwinning, Barca, Real en Atleti winnen hun wedstrijden zeer moeizaam. Uiteindelijk een dik verdiende zege voor Barca. Op naar zaterdag! Maak er nog een mooie avond van Barca fans!
 
PSVerein
 
12
2 mei 2021 om 22:56
Wat een heerlijke wedstrijd. Heb vandaag 2 ontzettend leuke wedstrijden gezien (PSV-Heerenveen en deze pot). Spannende potten en wat een tweede helft was dit. Tot slot, wat een niveauverschil met de Eredivisie. Als je dat Valencia ziet voetballen dan worden zij lachend tweede in onze Farmers League. In Spanje staan ze 6 punten boven de streep. Soler maakte één van de mooiste pegels van het seizoen
 
SocioFan1
 
6
2 mei 2021 om 23:05
Oei jammer. Messi draagt barca weer eens hoor. Frenkie ook sterk. Dit blijft zo giga spannend zeg. En Valencia, gestreden maar te zwak helaas. Vooral die Guedes zeg, wat een lachwekkende speler. Echt een blinde kip rond rennen denken dat ie Kaka is ofso. Zo slecht.
 
salaaf
 
2
2 mei 2021 om 23:22
madridstas moeten juist blij zijn met deze overwinning van barcelona. Nu zijn de gemoederen nog hoog om van atletico te winnen. EN als wij van atletico winnen hebben jullie het in eigen hand. Als we vandaag hadden verloren zouden de gemoederen laag liggen voor atletico.
 
SocioFan1
 
5
2 mei 2021 om 23:32
Totaal niet. Als barca vandaag punten had verspild dan konden ze nog steeds kampioen worden. Alle 4 kunnen gewoon nog punten verspillen. Als je dan van atleti wint kom je weer 2 punten achter hen. Nu moet Real echt elk pot winnen ja, en dan barca idd punten afsnoepen van atleti maar ja Real wint niet makkelijk hoor elk wedstrijd. Elk pot is een ware opgave. Maar goed, zo voor elk team. Wordt iig enorm spannend.
 
salaaf
 
0
2 mei 2021 om 23:41
Real moet sowiezo elke pot winnen. Punt is dat zij afhankelijk zijn van atletico. En de beste kans om punte te laten valen is tegen barca
 
ericvanloo
 
11
2 mei 2021 om 23:06
Onbegrijpelijk dat Valencia geen rode kaart kreeg en Barcelona geen 2e penalty kreeg vlak voor de geweldige 3-2, en er wordt naar gekeken en gedaan alsof er niks aan de hand is.
 
PepijnHoogeslag
 
3
2 mei 2021 om 23:10
Penalty voor wat? Een bal die een halve meter voor de speler van richting wordt veranderd waardoor die op zn arm beland?
 
Barca--070
 
2
2 mei 2021 om 23:09
Zo jammer dat Koeman en de rest van de technische staf maar niet schijnen te begrijpen dat je Ilaix Moriba niet moet brengen als je controle wilt hebben en een voorsprong wilt uitspelen. Die jongen is zo grillig en druistig dat hij zn positie zo vaak verlaat, steeds verkeerd staat en aan de bal redelijk vaak verkeerde keuzes maakt. Er is 1 speler op de bank bij Barca die je juist in dit soort gevallen kan opstellen omdat hij zo begaafd aan de bal is, echter is Koeman te ‘bang’ om een ‘jong iel mannetje’ op te stellen omdat hij bang is dat hij fysiek te kort zal komen.
 
Benzema.
 
7
2 mei 2021 om 23:14
Gelukkig is Pedri wel een fysiek wonder. Koeman zal vast wel meerdere redenen hebben om Puig geen minuten te geven.
 
Damsterdam
 
6
2 mei 2021 om 23:17
Maar weinig Barca fans snappen die redenen. Ik vind Moriba een geweldig talent, maar bij het uitspelen van een voorsprong d.m.v. de bal in de ploeg houden is Puig zoveel handiger. Bovendien brengt Puig altijd veel intensiteit als hij mag spelen.
 
salaaf
 
2
2 mei 2021 om 23:19
@benzema ik denk ook niet dat koeman hem er langs houdt vanwege zij fysieke gesteldheid. Ik denk dat koeman hem niet wilt spelen omdat puig risico in zijn spel legt. Puig brengt veel intensiteit en energie als hij mag spelen, is heel erg gretig en is technisch veel beter dan moriba. Ik denk echter dat koeman hem poept vanwege risicos in zijn spel. Wat juist een speler zoals puig zo mooi maakt, hij is een rasvoetballer in dat opzicht.
 
Damsterdam
 
2
2 mei 2021 om 23:48
Tja maar in zijn laatste invalbeurten leveren die risico’s gewoon nog 2 goals op (Huesca, Sociedad). Ilaix is op dit moment een veel groter risico.
 
 
7
2 mei 2021 om 23:54
Ik vind Ilaix eerder een speler als je een goal wilt forceren ofzo, niet om de controle te houden. Laatst in een topic vroeg ik me af waar moriba buiten fysiek nou in uitblonk.. het antwoord van mede fans was dat ik blind was als ik dat niet zag. Nou nogmaals waar is Ilaix goed in?
 
salaaf
 
0
3 mei 2021 om 00:27
Fysiek vind ik hem ook wel reuze meevallen man. wellicht dat hij nog in de toekomst veel sterker gaat worden dat zal heus wel maar voor nu? Frenkie is bijboorbeeld veel sterker dan hem. @pedri om op je vraag terug te komen, moriba lijkt nergens heel goed in te zijn, op technisch vlak hebben we op dit moment beter en ook op fysiek vlak hebben we beter. Voor alsnog zie ik niks speciaals in hem. Wellicht dat hij nog heel veel gaat groeien, wie weet.
 
salaaf
 
0
3 mei 2021 om 00:44
@damsteedam ik ben ook niet eens met hoeveel hij op de bank zit. Ik vind een speler die risico neemt juist geweldig.
 
 
4
3 mei 2021 om 00:44
Ja ik vind hem voor zijn leeftijd in de duels wel sterk hoor. Maarja vergeleken met volwassen krachtpatsers is het indd nog steeds zwakjes ja. Hij brengt gewoon complete chaos als hij speelt, wat goed kan zijn als je moet scoren en wilt forceren. Maar in zo’n wedstrijd? Dan MOET Puig erin komen geen twijfel mogelijk. Moriba verzuipt daar echt hoor, loopt overal en nergens, passes zijn tikkie breed of balverlies. Buiten dat verloor hij dom de bal waaruit Valencia de 3-2 scoorde. Dan zet je Puig er niet in omdat je bang bent voor balverlies ofso? Wat moriba dus ook veroorzaakt, en erger nog, hij brengt het team uit balans. Kom op man wij zijn Barcelona, zo’n middenvelder als Puig met bravoure en techniek is waar wij voor staan.
 
 
20
2 mei 2021 om 23:13
Pfffoe wat was dit weer billenknijpen. Dat Puig negeren begint wel héél irritant te worden, oké dat hij niet in de basis begint snapt denk ik iedereen. Maar dat stelselmatig hem niet inbrengen is onnodig. Hij speelt niet eens slecht in de paar minuutjes die hij krijgt. Die laatste goal van ons tegen Sociedad bewees de sterke punten van Puig en wat hij kan brengen. telkens als Moriba erin komt heb ik het idee dat ons middenveld gewoon weg is. Die plek van Pedri vind ik veel beter voor Puig dan voor Moriba. Buiten dat vind ik het raar dat Dembele niet inviel.. ik bedoel toen Valencia ging drukken hadden ze geen enkele angst om naar voren te verdedigen, want niemand van barça ging ooit diep achter die verdediging. Gebeurde dit wel was het Griezmann die je weer makkelijk kan inhalen.
 
SergioRamosHM
 
0
3 mei 2021 om 07:53
Barcelona was heer en meester maar door de lage efficientie en de zwakke verdediging werd het zomaar een wedstrijd. Benieuwd of dit tegen Atletico zich op gaat breken, die zijn natuurlijk wel wat sterker dan Valencia.