Barcelona ontsnapt aan nederlaag en baalt van grote blunder van arbitrage
Zondag, 26 november 2017 om 22:37

De krachtmeting tussen Valencia en Barcelona heeft zondagavond geen winnaar opgeleverd. Het duel tussen de nummers een en twee van LaLiga eindigde in Mestalla in 1-1, door treffers van Rodrigo Moreno en Jordi Alba. Barcelona zal meer moeite hebben met de puntendeling, daar de koploper in de eerste helft een geldig doelpunt niet geteld zag worden. Het gat tussen Barcelona en Valencia blijft intact, vier punten, maar de voorsprong op Atlético Madrid en Real Madrid is na zondagavond geslonken. De hoofdstedelingen hebben nu vier punten minder dan Valencia.

In de eerste helft hielden Valencia en Barcelona in cijfermatig opzicht in evenwicht, maar daar was ook alles mee gezegd. De ploeg van Valverde was in de eerste 45 minuten zeer superieur aan los Che, die de bal niet lang in de ploeg konden houden en moeite hadden om in de buurt van het doelgebied van Marc-André ter Stegen te komen. De beloning voor de Catalanen bleef voor rust echter uit, mede omdat de arbitrage in de 29e minuut een fout van jewelste beging.

Neto kon een inzet van Messi niet controleren en zag hoe de bal uiteindelijk, duidelijk, achter de doellijn belandde. Met een laatste krachtsinspanning werkte de doelman van Valencia de bal toch weg uit zijn doel en de dienstdoende leiding zag er geen doelpunt in, tot ongeloof van Messi en consorten. Een hard gelag voor Barcelona, dat in het restant van het eerste bedrijf evenmin kon scoren. Neto had een antwoord op een schot van Andrés Iniesta, na een heerlijke één-twee met Messi, en daarna stuitte ook Luis Suárez op de Braziliaan.

In het begin van de tweede helft leek Valencia meer het initiatief te willen nemen. Een inzet van Simone Zaza ging na vijf minuten maar net naast en Ter Stegen redde oog in oog met Gonçalo Guedes. Het bleek een voorbode van de openingstreffer van Valencia na een uur spelen. Na ene uitstekende actie van José Luis Gaya aan de linkerkant werkte Rodrigo van dichtbij de 1-0 tegen de touwen. Het was voor de aanvaller alweer zijn negende treffer in zijn laatste elf duels voor de Oost-Spanjaarden.

Valencia speelde veel beter voetbal dan voor rust en dwong Valverde om twee wijzigingen door te voeren; Ivan Rakitic en Denis Suárez vervingen Gerard Deulofeu en Denis Suárez. Het duel kon alle kanten op, daar Neto de 1-1 van Suárez voorkwam en Guedes een goede counteraanval van Valencia niet kon afronden. Acht minuten voor tijd nivelleerden de Catalanen toch de tussenstand: na een sublieme pass van Messi werkte Alba op eveneens heerlijke wijze de bal achter Neto. Het scorebord kwam daarna echter niet meer in beweging, ook al zette Valencia in de laatste minuten nog enigszins aan.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
0
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
8
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (192)

 
VCF-LosChe-VCF
 
0
27 november 2017 om 00:26
Volgens mij alleen de eerste helft gezien? Zaza had 3 grote kansen in de tweede helft en als Guedes die bal fatsoenlijk aanneemt van Rodrigo was het 2-0 over en sluiten. Valencia had recht op een zuivere strafschop die als compensatie niet werd gegeven door de niet gegeven goal van Barca. En uiteindelijk zegt 71% balbezit niks als je maar 1 a 2 kansen creeert in de eerste helft.
 
LaManita5
 
7
26 november 2017 om 23:23
Nadat Las Palmas toestemming kreeg om eenmalig met Spaanse vlaggen te spelen op hun shirts terwijl er enkele kilometers vandaan onschuldige mensen werden aangevallen door de guardia civil? Barcelona kon de veiligheid niet riskeren voor de spelers en daarom wouden ze de wedstrijd uitstellen. En ik vind het zeer jammer dat jij, als vrij objectieve gebruiker, toch beweert dat Valencia een penalty moest krijgen. Umtiti speelt zuiver de bal, kom op, ga nou geen onzin verkopen. Maar oké, de dt fouten zijn ook natuurlijk geen toeval...
 
real8madrid
 
4
26 november 2017 om 23:41
"maar okã£â©, de dt fouten zijn ook natuurlijk geen toeval..." denigrerend doen omdat iemand een foutje maakt maar dat wel doen in een zin die grammaticaal niet klopt... Dat is pienter hoor Zoals je ziet maakt iedereen dus wel eens een foutje. Beetje flauw om daarmee naar een gebrek aan intellect of jaren te hinten vind je niet? Om inhoudelijk te reageren: ze wilden de wedstrijd inderdaad `vanwege veiligheidsredenen` verzetten. Daarmee doelden ze echter wel op de eigen supporters. De bond was de mening toegedaan dat een club zelf verantwoordelijk is voor haar eigen thuissupporters en verwierp daarom dat verzoek. Een standpunt waar ik het volledig mee eens ben. Als Barca uitstel vroeg op morele gronden was het een volledig andere discussie geweest. Daarmee zeg ik niet dat de bond dan wel akkoord was gegaan, dat weten we namelijk niet. Ik zeg alleen dat deze beslissing achteraf gezien heus niet zo verkeerd was. De Spaanse vlaggetjes van Las Palmas staan daar los van. Dat was hoe dan ook onzin, voetbal en politiek horen gescheiden te zijn. Daar ging de bond wel degelijk de mist in.
 
VCF-LosChe-VCF
 
2
27 november 2017 om 00:30
Umtiti speelde zuiver de benen van Guedes!!!! Ik vond het geen ramp dat hij hem niet gaf door dat moment (goal) in de eerste helft. Maar ik erger me kapot dat mensen dan nog lopen te klagen dat ze alles tegen hebben (barca) Wat een gezever!
 
LaManita5
 
3
26 november 2017 om 23:32
Hahaha, wees vooral blij met een punt man. Maar er zit muziek in dit Valencia, ze gaan zeker hoog eindigen. Al ben ik wel benieuwd of ze Kondogbia en Guedes gaan kunnen behouden. Toch 2 heel belangrijke schakels in hun ploeg.
 
real8madrid
 
1
26 november 2017 om 23:45
Kondogbia willen ze bij Inter niet terug zien denk ik dus dat lijkt me zeker realistisch. Bij PSG is ook zeker geen plek voor Guedes maar het lijkt me niet ondenkbaar dat PSG hem liever voor een mooie som aan een of andere Engelse club verkoopt als hij zo blijft presteren. Ik denk niet dat Valencia het geld heeft om een Guedes in vorm definitief aan te trekken helaas
 
Millonario
 
0
26 november 2017 om 23:47
Ja, dat konden we zo een beetje zien. Het was lastig, maar het is ons gelukt...
 
realmadridddd
 
2
26 november 2017 om 23:11
Lul toch niet zo stroef man droeftoeter.
 
LaManita5
 
3
26 november 2017 om 23:29
Umtiti speelt gewoon zuiver de bal, alsjeblieft. Er was zelfs geen vraag bij Guedes, trouwens echt een zeer sterke match gespeeld die laatste. In de 1ste helft ook Gabriel die gewoon gaat gaan liggen nadat Alba hem de bal afsnoept aan de achterlijn, dus ik zou vooral jou niet teveel mogen horen...
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
27 november 2017 om 00:35
Oke als we het toch over liggen en rollen en weet ik wat allemaal hebben zou ik maar snel je mond houden want dan kan ik een heel boek schrijven over de catalaanse stervende zwanen! Guedes gaat niet zeuren omdat hij begrijpt dat hij hem niet geeft vanwege dat incident in de eerste helft! Op dat moment staan ze quitte. Maar hoe durf je nou in godsnaam te zeggen dat hij de bal speelt? Ongelofelijk wat een gejank.
 
Millonario
 
1
26 november 2017 om 23:49
Uuugh, dat type volk dat voor alles een hashtag moet gebruiken zonder te weten hoe je het moet gebruiken. Begin je een gesprek in het dagelijkse leven ook met een hashtag?
 
PAASCHKAAL
 
59
26 november 2017 om 22:40
Het hele seizoen ben ik al absoluut geen fan van de opstellingen en tactieken van Valverde. Ook vandaag begint hij weer in een opstelling die, naar mijn mening, de ploeg al op 0-1 achter zet. Aan de grote stap terug van Piqué naar Vermaelen kon hij niks doen. Vervolgens stelde hij echter een middenveld op van 4 man in plaats van gewoon met 3 aanvallers te spelen. De al maanden onderpresterende Rakitic mocht gewoon weer beginnen en Suarez werd wederom verbannen naar de linker vleugel (hoewel minder dan voorgaande weken). Dit resulteerde in een Barcelona waar 10 man stilstonden, allemaal kijkend naar die nummer 10 die amper aanspeelpunten of gaten kon vinden (door gebrek aan beweging van zijn medespelers). De eerste helft was verassend goed van Barcelona. Messi wist Alba en Suarez nog gevaarlijk voor de keeper te zetten, maar zij vergaten zijn passes tot assist te promoveren. Messi scoorde ook nog eens een doelpunt dat onterecht werd afgekeurd. Ik vind het niet vreemd dat de grens- en scheidsrechter dit niet zagen (het gaat zo snel, lastige hoeken, kleine marges en er gebeurt zoveel met al die spelers). De fout ligt hogerop, waar gewoon een videoscheidsrechter moet worden ingesteld. Ter Stegen, Semedo, Umtiti, Vermaelen en Alba hadden het prima voor elkaar achterin en zetten vroeg druk, wat betekende dat Barcelona het spel en balbezit domineerde. In de tweede helft was het echter gedaan met de matte houding van Valencia. Rakitic liep niet mee met zijn man, Semedo en Ter Stegen kwamen ongelukkig tekort en Vermaelen liet zich makkelijk het kaas van het brood eten wat resulteerde in een onverdiende 0-1. Barcelona, nog steeds beschikkend over een onthutsend slechte bank, kon vervolgens het spelbeeld niet kantelen. Rakitic, die wederom absoluut niet goed genoeg was om een basisplaats te rechtvaardigen, werd vervangen door Deulofeu. Deze liet opnieuw zien extreem beperkt te zijn als voetballer en deed voor de zoveelste keer dit jaar meer goed dan fout (voorspelbaar, foute passes en domme overtredingen). Denis verving Iniesta (goed maar niet geweldig), maar liet helaas weinig zien. Busquets (die gewoon een prima pot speelde) en Paulinho (in de tweede helft onzichtbaar en bracht ook in de eerste helft fysiek niet wat er van hem verwacht werd) mochten dus blijven staan. Suarez worstelde weer met zichzelf en met de tegenstanders. Vidal verving Semedo zonder veel indruk te maken. Uiteindelijk was daar dan toch weer Messi die, met wederom een fenomenale pass, Alba verstuurde die de bal fraai binnenwerkte. Umtiti had nog een paar goede intercepties en ondanks dat kreeg Zaza nog een enorme kans in de laatste seconde. Uiteindelijk had Barcelona gewoon moeten winnen dankzij Messi, maar Valencia speelde de tweede helft erg sterk, het doelpunt werd onterecht niet erkend en Valverde deed Barcelona absoluut geen plezier met deze opstelling en tactiek. Al met al is dit resultaat absoluut niet slecht. Het voetbal moet echter wel snel beter anders gaat Barcelona nog veel punten laten liggen vrees ik.
 
hmk33
 
18
26 november 2017 om 22:46
Waar heb jij het over?! Je wilt dat Valverde een 4-3-3 speelt met wie op de linkervleugel? Wij hebben niemand die voor gevaar kan zorgen, behalve messi! Die 4-4-2 zorgt ervoor dat wij verdedigend zeer goed staan. De 4-3-3 kan pas gespeeld worden wanneer Dembele terug is en niet eerder. Denis en Deulofeu zijn veel te beperkt!
 
PAASCHKAAL
 
0
27 november 2017 om 11:58
Ik ben met je eens dat we momenteel geen fitte goede linksbuiten hebben. Echter is Suarez daar neerzetten ook geen optie naar mijn mening. Een hangende Iniesta of Denis kan daar zeker voor gevaar zorgen, al is het maar door het spel breed te houden en Alba te ondersteunen.
 
SamirHammadi
 
16
26 november 2017 om 23:14
Hoor dit gezeik al weken. Ondertussen pakt Barca gewoon punten en laten ze heel weinig liggen. Ja ze staan verdedigend niet altijd goed en het ziet er niet altijd even mooi uit, maar ze boeken resultaat. Daar draait het om. Ik als barca fan heb geen probleem met Valverde en zijn aanpak. Pas wanneer het team niet presteert mag er wat van gezegd worden. Altijd maar dat gezeik.. kijk dan niet! Barca heeft dit seizoen ook al genoeg wedstrijden gespeeld waarin het heel goed ging en ze fantastisch speelde. 4 punten voor op Valencia en 8 op de Madrileense clubs! Hoppa, Slaaplekker!
 
PAASCHKAAL
 
0
27 november 2017 om 11:59
Inderdaad pakt Barcelona tot nu toe veel punten en daar ben ik zeker blij mee. Echter is het spel zeker niet goed genoeg om op deze manier het hele seizoen door te komen. Tot nu toe was het programma relatief makkelijk. Komende tijd staan er veel lastige uitwedstrijden op het programma en ook in de beker en Champions League worden de tegenstanders steeds sterker.
 
real8madrid
 
8
26 november 2017 om 23:28
Wat stel jij dan voor? Je wil geen 4-4-2 maar een 4-3-3 zien, wat ik snap. Maar met welke spelers dan? Dembele is geblesseerd dus die valt af. Deulofeu wil je ook duidelijk niet in de basis. Wat schiet er dan over? Alcacer? Die is een ramp op de vleugel en centraal zetten kan ook niet want Suarez wil je ook (terecht) niet naar de flank schuiven. Misschien Iniesta op links? Maar wie zet je dan op het middenveld want Rakitic wil je ook uit de basis? Ik kan een heel voor de hand liggende optie over het hoofd zien hoor maar mij lijkt het dat Valverde momenteel weinig keuze heeft. Mijn idee zou dan ook zijn om het rustig aan te kijken tot Dembele terug is. Momenteel is het voetbal meestal redelijk saai en slecht maar ze hebben wel een enorme voorsprong en nog maar 2x puntenverlies geleden. Zodra Dembele terug volledig fit is verwacht ik terug een goede 4-3-3, al zal hij misschien nog even tijd nodig hebben om zich aan te passen aangezien hij die kans nauwelijks heeft gehad voor zijn blessure. Tot die tijd zou ik Valverde het voordeel van de twijfel geven.
 
Origami
 
0
27 november 2017 om 02:25
Sergi Roberto zou rechtsvoor kunnen. Die maakt veel betere beslissingen dan Deulofeu en geeft veel betere voorzetten.
 
Perspectief
 
2
27 november 2017 om 04:14
Roberto is geblesseerd.
 
PAASCHKAAL
 
0
27 november 2017 om 12:01
Je hebt gelijk dat door de blessures van Dembele en Roberto twee goede opties wegvallen. Deulofeu is inderdaad ook te beperkt. Een hangende Iniesta of Denis zou echter zeker voor gevaar kunnen zorgen. Tevens houd je zo het veld breed en ondersteun je Alba op links.
 
Pepijn_2000
 
13
26 november 2017 om 23:17
Oke het had een doelpunt moeten zijn, maar aan de andere kant ook een penalty voor Valencia maarja daar hoor ik niemand over.
 
VCF-LosChe-VCF
 
3
27 november 2017 om 00:38
Maar dat willen ze niet toegeven dat is het probleem.
 
SampaoliFeye
 
12
26 november 2017 om 22:40
Zo jammer dat Messi weer zo een klote pass geeft. Wel trots op Valencia! Na de 1-0 was Valencia zeker beter dan Barca!
 
Anasinho15
 
36
26 november 2017 om 23:01
In welke wedstrijd gaf El Khayati hem mooier dan?
 
App3ltaart
 
64
26 november 2017 om 22:40
Man of the match. Sierd de Vos. Man, wat heb ik vanavond toch weer genoten van hem.
 
MarcosDiSanto
 
5
26 november 2017 om 22:43
Altijd genieten. Als hij de commentator is kijk ik de wedstrijd zeker.
 
BigJesper
 
4
26 november 2017 om 22:51
Die opmerking over de DRS :'
 
Barca/Grunn050
 
13
26 november 2017 om 22:53
Idd haha, Guedes flap oor noemen was et hoogtepunt.
 
vinnzidane
 
34
26 november 2017 om 22:57
Kun je sierd alleen wel even vertellen dat hij een pijnlijke misser gemaakt heeft. We weten dat hij sympathie voor atleti heeft maar in z’n hart eigenlijk meer voor barca en vooral tegen real is. Maar dat hij dan de titel van afgelopen jaar nog even onterecht noemt is wel heel kinderachtig. Nog even de wedstrijd van barca tegen betis erbij halen. Oke die bal was over de lijn en barca had dan gewonnen en dus 2 punten meer gehad. Eindstand van laliga heeft real 93 punten en barca 90 dus met die 2 punten extra waren ze op 92 gekomen en dus nog geen kampioen. En niet zoals sierd zegt gelijk en daarmee kampioen. Heel jammer weer hoor maar zo zie je hoe diep het zit en zelfs bij volwassen mensen die werken voor een tv zender. Ik snap dat het voor sierd kut is als real kampioen word maar om dan te zeggen dat het onterecht is en dat ook nog met foute berichtgeving is echt triest
 
AncoBervoets
 
10
26 november 2017 om 23:24
Mensen maken fouten, kan gebeuren. Vind jouw boze reactie eerder triest
 
TmmO
 
22
26 november 2017 om 23:33
Sierdje lacht om mensen zoals jij die hem te serieus nemen. Dat je daar niet doorheen prikt. Kom op zeg.
 
Chi7
 
6
26 november 2017 om 23:41
Weetje wanneer Sierd dit ongeveer zegt? Welke minuut?
 
vinnzidane
 
12
27 november 2017 om 00:20
Sierd kan best wel lachen maar dit heeft niks te maken met iemand te serieus nemen. Ik volg laliga al van voor de periode dat sierd het commentaar ging geven bij de wedstrijden. Sterker nog ik ben zelf een fan van el sierd. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat een commentator een duidelijke clubvoorkeur heeft en dat dan ook nog eens laat merken in zijn commentaar. Maar goed dit word door heel veel mensen (waaronder ikzelf) al door de vingers gezien omdat we het als fan zijnde zelf goed kunnen begrijpen dat ook een commentator een clubvoorkeur heeft. En dat dat een andere club is moet gewoon kunnen en daarom vind ik het ook helemaal niet erg dat sierd in de eerste plaats een atleti fan is. Maar dat hij keer op keer wel overduidelijk laat merken dat hij heel erg tegen real is dat stoort gewoon heel veel mensen. En hij komt daar mee weg wegens eerder genoemde redenen. En we weten ook dat real vaak positief is over real maar dat kan ook niet anders als commentator zijnde. Maar zodra hij de kans krijgt om real ergens aan te pakken doet hij dat. En vandaag was daarvan het dieptepunt. Ik maak er verder geen al te groot punt van omdat ik weet hoe hij is. Maar het mag op z’n minst gezegd worden.
 
vinnzidane
 
1
27 november 2017 om 00:22
@ Chi7 Als de 2de helft begint uit m’n hoofd gezegd. Vlak voor of na de aftrap
 
daviddaan
 
8
27 november 2017 om 00:48
Vlak na rust
 
kaka_kaka
 
10
26 november 2017 om 22:40
Waarom is daar nog geen doellijntechnologie? Dat is denk ik de enige juiste vraag na deze wedstrijd. Verder leuke wedstrijd gezien. Eerste was voor Barca, tweede voor Valencia.
 
Ajax_y_RMadrid
 
7
26 november 2017 om 22:41
Terechte uitslag ondanks de blunder. Zo blijft het tenminste nog een beetje spannend...
 
Doncusto
 
31
26 november 2017 om 22:41
Helemaal klaar met die armzalige aanval van. Barca ... werkelijk waar om te janken gewoon .. Suarez kan gewoon niet meer .. loopt alleen maar in de weg en die Deulofeu wil ik niet eens over beginnen ...
 
Barca/Grunn050
 
7
26 november 2017 om 22:58
Denk vooral dat het komt door het vetrek van Neymar, door zijn diepgang en dreiging kreeg Suarez veel meer ruimtes, nu Neymar weg is en Barca in een 442 formatie met Suárez in zijn ééntje op een eiland staat, heeft hij het veel moeilijker, hopen dat Dembele snel terugg is...
 
BlauBlancGrana
 
0
27 november 2017 om 09:03
Suarez heeft het moeilijk omdat hij nog steeds die cyste in zijn knie heeft zitten waar hij pijn aan heeft ,en die hem dus belemmert. Het was geen al te beste beslissing van Barca om te luisteren naar de staf van Uruguay en ipv een operatie het op proberen te lossen dmv fysiotherapie Hopelijk gaan ze dit inzien en wordt hij in de winterstop eraan geopereerd want dit kan zo niet langer .
 
Benjamin89
 
9
26 november 2017 om 22:41
Barca de betere eerste helft, Valencia tweede helft. Suarez slechtste Barca speler dit seizoen. stond wel een keer of 7 buitenspel. Helemaal niks lukt meer bij die man.
 
VCF-LosChe-VCF
 
4
27 november 2017 om 00:20
Loop niet zo te huilen man. Dit was inderdaad een keer in het nadeel van Barca en daarom geeft de scheidsrechter in de tweede helft geen penalty aan Valencia waar ik dan vrede mee heb en toch lopen de barca fans dan toch te klagen terwijl zei veruit de meest bevoordeelde ploeg van europa zijn. Het is zo verschrikkelijk vervelend dat ze dat vaak nodig hebben om een wedstrijd te winnen terwijl ze al jaren lang de best voetballende club zijn.
 
Barca/Grunn050
 
9
26 november 2017 om 23:00
1e helft Barca. 2e helft Valencia, 1-1 gelijk spel gewoon een terechte uitslag.
 
Perspectief
 
10
27 november 2017 om 04:16
Zo werkt dat niet. Als Barcelona in de 1e helft die goal toegekend heeft zou het een hele andere wedstrijd worden.
 
100%Cule
 
15
26 november 2017 om 22:42
Haha jaa dachten jullie soms dat ze Barça zo makkelijk kampioen laten worden. Vorig seizoen hetzelfde verhaal.
 
Kluivert09
 
21
26 november 2017 om 22:42
2 punten verspeelt door de scheids. Dit zag je aankomen, Barca wordt net zoals vorig seizoen in moeilijke momenten benadeeld
 
arsen(e)al
 
17
26 november 2017 om 22:57
Was die goal goedgekeurd had het alsnog 4-1, 2-3 of ook 1-1 kunnen eindigen. Weet jij het. Overigens had Valencia net zo goed een penal mogen hebben
 
Barca--070
 
9
26 november 2017 om 23:11
Tuurlijk, je weet nooit hoe een wedstrijd verder zal verlopen, maar een 0-1 in de 1e helft zou Valencia wel extreem veel pijn doen, gezien hoe de gehele helft verliep. Penalty geval was een duidelijk geval van compensatie, wat natuurlijk niet goed is, maar helaas wel te verwachten. Maar de goal niet zien is toch een stuk grotere fout, neem aan dat je het daar wel mee eens bent?
 
arsen(e)al
 
2
26 november 2017 om 23:29
Eens. Maar goed, Wilde even duidelijk maken dat het geen simpele rekensom is, zoals enkelen hier doen geloven.
 
MarcosDiSanto
 
3
26 november 2017 om 22:42
Geweldige wedstrijd ook al heb ik alleen de 2e heldt gezien. Valancia had een inzet niet normaal. Dat moment met die bal over de lijn. De grens kun je niet veel aanreken. Wel de spaanse bond. Een 5e of 6e man had dit kunnen zien net als doellijntechnologie. Als iemand dit aan te rekenen is is het wel de Spaanse bond.
 
Valencios
 
10
26 november 2017 om 22:43
Weet niet zo goed hoe ik deze wedstrijd achteraf moet gaan beoordelen. Een geweldige blunder van Neto en de grensrechter waardoor het niet 0-1 word en een zeer dominant Barcelona in de 1e helft dat echter geen enkele kans wist te creëren. Valencia dat heel sterk aan de 2e helft begon, op 1-0 kwam en eigenlijk op 2/3-0 had moeten komen uit die counters met Guedes/rodrigo. Geen penalty gegeven aan Guedes ter compensatie voor de blunder bij de 0-1 en een geniale assist van Messi bij de 1-1 waarna Valencia toch nog kansjes kreeg op de overwinning. Ben benieuwd naar dit Barça als Dembele weer fit is, want die Deulofeu zou nog moeite hebben bij een Segunda club.
 
Millonario
 
4
26 november 2017 om 23:53
Ik durf dat echt geen penalty te noemen hoor. Zou echt schandalig geweest zijn als de ref daar voor fluit ook. 1-1 is al bij al de meest logische score.
 
Valencios
 
9
27 november 2017 om 00:08
Nou Umtiti gaat toch vrij duidelijk op de voet van Guedes staan die(zo blijkt nu) dus zijn teen heeft gebroken en er 3 a 6 weken uit ligt. Hij komt ook wel erg lomp in, maar dat terzijde.
 
Millonario
 
2
27 november 2017 om 11:07
Wat is lomp dan? Dat is gewoon verdedigen, of had je een streel over zijn hoofd verwacht van Umtiti? En dat zijn teen gebroken is zou wel echt heel erg knap zijn, aangezien hij de wedstrijd gewoon heeft uitgespeeld.
 
AFCjuve7
 
0
27 november 2017 om 12:55
Er zijn genoeg mensen die op het moment zelf niet door hebben dat hun teen gebroken is. Laat staan door de adrenaline van de sport. Het zal weer naar voelen maar het komt echt vaker voor.
 
Millonario
 
0
27 november 2017 om 21:16
Het zal een scheur in de teen zijn, want als ie echt gebroken is kan je niet meer lopen. Heb zelf een teen gebroken, en een keer een scheur gehad in mijn pols. Je voelt het verschil in pijn echt wel.
 
voetbalzonenow
 
31
26 november 2017 om 22:43
Hoe bedoel je barcelona ontsnapt aan nederlaag?!? Juist Valencia ontsnapt aan de nederlaag door geluk, wat een laffaards gewoon 90 minuten thuis zitten verdedigen tegen Barca, Barca was gewoon 10 klassen beter. Anyways zo zien we maar weer als het met voetbal niet lukt, dan maar met geld een wedstrijd omkopen. Gefeliciteerds madrilenen, maar titel is als nog van ons. Slaap lekker! :D
 
VCF-LosChe-VCF
 
1
27 november 2017 om 00:45
Wat een enorme kluns ben jij zeg! Tweede helft heeft Valencia gewoon goed voetbal laten zien, en wat heeft Madrid hier mee te maken? En over omkopen moet je niet aan beginnen want dan beginnen we gewoon over barca psg van vorig seizoen.
 
chelsea12
 
32
26 november 2017 om 22:43
Aan iedereen op VZ: houdt hoop, zelfs Deulofeu kan het tot Barcelona schoppen. En bij deze maak ik het officieel: Umtiti heeft Varane zwaar ingehaald als grootste verdedigend talent (hij is al 24/25 maar zeker Varane ingehaald).
 
JeroenMessi10
 
14
26 november 2017 om 22:45
Umtiti is meer dan één jaar jonger dan Varane he. Hij is net 24 geworden.
 
chelsea12
 
5
26 november 2017 om 22:49
So, ja zag het net Varane is april 1993 en Umtiti november 1993. Dan is het nog duidelijker.
 
JeroenMessi10
 
2
26 november 2017 om 22:53
Oh dan heb ik het fout haha. Dacht april 1992. Dank!
 
Barca--070
 
9
26 november 2017 om 22:43
Denis Suarez moet toch veel meer kansen krijgen. Valt in en heeft 0x balverlies. Alleen maar snelle goede combinaties, altijd naar voren gericht en altijd diepgang na een inspeelpass. Vergelijk dit is met Deulefeou, wat viel die schandalig in.
 
LaManita5
 
0
26 november 2017 om 23:15
Het is idd erg dat Denis zou weinig mag spelen. Speelt altijd met vertrouwen en heel direct. Messi liep zich ook blauw te ergeren aan Deulofeu, die speelt zonder vertrouwen gewoon en heeft altijd die nonchalante attitude.
 
Millonario
 
3
26 november 2017 om 23:55
Heb hem wel een paar keer domme dingen zien doen, en verkeerde passes gegeven. Hij gaat echt geen meerwaarde betekenen voor Barca, dat geef ik je nu al mee.
 
jjorrdyy
 
5
26 november 2017 om 22:44
Hoe komt iedereen er bij dat valencia de betere was? De eerste helft was overduidelijk voor Barcelona en de tweede helft was licht in het voordeel van Valencia. Al met al is een gelijkspel verdiend.
 
JeroenMessi10
 
6
26 november 2017 om 22:44
Het ziet er al met al al het hele seizoen niet uit. Vandaag spelen we 4-5-0 en we creëren nauwelijks iets. Messi speelt te ver terug en Suarez is al het hele seizoen spontaan verdwenen. Achterin geven we weinig met onze baas Umtiti, die dertien maal (!) de bal heeft onderschept, maar als we dan een tegengoal krijgen dan kunnen we eigenlijk maar weinig. Die keeper van Valencia heeft nauwelijks iets te doen gehad en dat is schandalig. Natuurlijk zijn we hier bestolen - en ik vond het geen penalty daar bij Umtiti en Guedes - maar we hebben dit ook deels aan onszelf te danken. Als we zo weinig creëren dan gaan we ook heel weinig scoren.
 
Barca/Grunn050
 
7
26 november 2017 om 22:44
Wat een heerlijke pot voor de neutrale supporter. 1e helft was Barca heer en meester. 2e helft was Bar en Bar slecht, complimenten aan Valencia hoe zij die 2e helft speelden. Heel Valencia speelde goed, en ik heb niet 1x het idee gehad dat het nog 1-1 zou worden, gelukkig staan Messi en Alba weer op het goede moment op. Hopen dat Dembele snel fit is want Delefou lijkt HELEMAAL nergens op.
 
Cyberize7x
 
2
26 november 2017 om 23:14
Ging natuurlijk wel erg snel, maar had gewoon goedgekeurd moeten worden. Hier was een videoscheidsrechter op zijn plaats geweest.
 
DavitDavtyan
 
4
26 november 2017 om 22:45
Geweldige wedstrijd. Barca domineerde eerste helft en de tweede ging het heen en weer. Echt een uitputtende wedstrijd! Het is ongelooflijk dat Messi's goal niet werd waargenomen. Ik denk dat Barca dan had gewonnen. Valencia kwam goed terug na de rest en was steeds gevaarlijk. Het had ook 2-0 kunnen worden, als de scheidsrechrer een penalty had gegeven. Het was imo duidelijke penalty. Maargoed gemiste goal in de eerste helft speelde op de achtergrond een rol. Scheidsrechter was dus eigenlijk hoofdbetrokene in deze wed. Gelijkspel is wss wel fair.
 
VCF-LosChe-VCF
 
5
26 november 2017 om 22:45
Valencia genoeg kansen gehad in de tweede helft maar weet de wedstrijd niet te beslissen. Goal van Alba komt letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. Bal was in de eerste helft duidelijk over de lijn daar is geen discussie over mogelijk maar Valencia had een penalty moeten krijgen dus staan ze quitte.
 
LaManita5
 
11
26 november 2017 om 23:08
Die keer dat Umtiti zuiver de bal speelt en Guedes gewoon gaat liggen?
 
VCF-LosChe-VCF
 
0
27 november 2017 om 12:28
Volgens mij hebben wij het niet over het zelfde moment want die twee zijn elkaar vaker tegen gekomen in de wedstrijd, in mijn geval gaat het over het duel in de 63/64e minuut. Dat is een zuivere strafschop.
 
Moyashi
 
6
26 november 2017 om 22:46
Tja, zolang dit geen beslissende gevolgen zal hebben voor de titel op `t eind kan ik er mee leven, maar het zou erg jammer zijn als we hierdoor straks titel verspelen. We zijn nog ruim op voorsprong en hier 3 punten meenemen zou een heerlijk stap naar de titel geweest zijn, maar het mocht vandaag helaas niet zo zijn. Eerste helft was voor mij het beste Barcelona van huidige seizoen. Alles leek zo vries en goed te verlopen, achterin stonden de heren goed en het spel was vlot. Alleen voorin werden de kansen niet benut. Vervolgens krijg je zo een tweede helft waar Valencia met een hele andere mentaliteit uit de kleedkamer komt en terecht ook de openingsgoal maken (op basis van tweede helft), maar gelukkig zagen we een klein geniaal momentje van Messi om de nederlaag als nog te voorkomen! Bestolen wil ik het bijna niet noemen, maar het is zeker wel zuur om hier als nog 2 punten op zo een manier te verspelen.
 
Hulk12
 
2
26 november 2017 om 22:47
ben ik de enige die vind dat Suarez weer eens verschrikkelijk slecht speeltde pasen komen nauwelijks aan en hij heeft ook heel veel kansen nodig om tot 1 doelpunt te komen. Suarez speelt heel het seizoen al verschrikkelijk slecht , ik vraag me echt af wanneer valverde eindelijk eens de ballen gaat tonen en suarez een tijdje op de bank zet. in suarez zijn huidige vorm heb je veel meer aan denis, paulinho of deulofeu
 
Barca/Grunn050
 
6
26 november 2017 om 23:05
Klopt en staat 7x buitenspel. Maarja als de bank zo slecht is.. kun je hem moeilijk paseren.
 
Cyberize7x
 
2
26 november 2017 om 23:15
Suarez hoort ook niet aan de linkerkant maar gewoon in de spits. Een echte nummer 9 die door zijn coach 'verkracht' wordt door hem op de verkeerde positie neer te zetten en de verkeerde taken mee te geven. Sowieso had er niet in een verkapte 442 begonnen moeten worden imo.
 
LaManita5
 
6
26 november 2017 om 22:47
Barcelona gewoon 90min baas, maar worden bestolen rond het halfuur na een schandalige blunder van de ref. Hoe is dit in godsnaam mogelijk op dit niveau? Ik ga zeker niet verkondigen dat Barcelona systematisch benadeeld wordt. Ik blijf geloven dat dat op het einde van de rit zich meestal uitbalanceert, je hebt eens geluk en dan eens pech. Maar ik kan vrij objectief zeggen dat Barcelona sinds vorig seizoen steeds op de bepalende momenten wordt benadeeld. Zeer frustrerend dat je punten verliest want je speelt gewoon een sterke match. Valencia volledig onder de duim, alleen is het aanvallend echt te weinig bij Barça. Alles moet van Messi komen en die was echt slecht tot zijn magistrale assist op Alba. Gelukkig pakken ze nog een punt want deze blunder zou anders zomaar op het einde van de rit over de titel kunnen beslissen. Valencia heeft veel strijd getoond en maakten een knap doelpunt, maar dat verandert niets aan het feit dar Barça hier vanavond had moeten winnen. Hun 2 beste spelers vanavond zijn overigens 2 huurspelers, Kondogbia en Guedes, toch best opvallend. Daarnaast kan die Gabriel achterin nog altijd voor een acteurcarrière gaan na het voetballen en Zaza mocht minstens 1 geel karton gekregen hebben. Heel nare speler is dat zeg. Achja, bestolen en dat is zeer frustrerend, maar gelukkig nog een punt. Verdediging staat als een huis, met als absolute ster Umtiti. Ook zonder Pique was hij vanavond heer en meester. Wat een speler. Vermaelen en Semedo op het tegendoelpunt na ook erg sterk.
 
 
2
26 november 2017 om 22:53
Barcelona had meer balbezit, maar anderzijds hebben zij niet al te veel gecreëerd. Ik vind een gelijkspel niet onverdiend. Niet dat Valencia de punten verdiende, maar opgelegde kansen waren er bij beide kanten zeer zeker niet Van mij mag die Parejo het wel eens een stapje hoger laten zien, hoewel dit seizoen Valencia natuurlijk sterk is. Prachtige, nuttige middenvelder is dat
 
LaManita5
 
1
26 november 2017 om 23:02
Valencia deed 1ste helft niets anders dan verdedigen en dat in eigen huis. Je kan dat allemaal wel knap noemen, maar Barça liet ze gewoon geen enkele kans in de 1ste helft. Als je dan gewoon die overduidelijke 0-1 krijgt, moet Valencia komen en kan je vrijer voetballen. Aanvallend bij Barcelona is het idd enorm triestig. Met Suarez in je ploeg, speel je gewoon de helft van de tijd met een man minder. Deulofeu dramatisch ingevallen. Ze snakken echt naar een aanvaller met een actie, zoals Dembélé bijvoorbeeld. Parejo is idd een fantastische voetballer. Samen met Kondogbia erg sterk op het middenveld.
 
Chi7
 
5
26 november 2017 om 22:59
90 minuten? Dan heb ik een andere helft gezien denk ik. Valencia had er wel 3 kunnen maken uit de counter. Barca heeft meer balbezit gehad, maar dat was het dan ook. Uiteraard zijn ze bestolen 1e helft, maar 90 minuten de baas?
 
LaManita5
 
4
26 november 2017 om 23:07
Knappe goal na miscommunicatie tussen Rakitic en Semedo. Daarna gewoon veel strijd en loeren op de counter. Hoe kan je nu beweren dat ze 3 keer kunnen scoren? 1 keer spelen Rodrigo en Guedes het heel slecht uit en zat er meer in, maar voor de rest waren er echt geen 100% scoringskansen. 90min is natuurlijk overdreven, dat weet ik, maar puur in het spel was Barcelona gewoon veel sterker, alleen draait het in het laatste kwart van het veld voor geen meter momenteel met een schandalig slechte Suarez en daarna ook Deulofeu.
 
Chi7
 
1
26 november 2017 om 23:31
Nee klopt waren geen 100 procent kansen, dus wellicht overdrijf ik ook. Maar met wat meer rust in de counters konden ze, weliswaar onverdiend, toch de winst pakken. Al met al erg zuur van die onterecht afgekeurde goal, maar denk niet dat het jullie gaat opbreken.
 
LaManita5
 
0
26 november 2017 om 23:48
Daar geef ik je zeker gelijk in. En de voorsprong is natuurlijk riant, maar het spel mag toch echt wel beter. De champions league winnen met dit spel zie ik bijvoorbeeld al zeker niet gebeuren. Ik waardeer je objectiviteit enorm, in alle artikels die ik hier lees. Mijn excuses als ik me door lichte frustraties heb laten verleiden tot gefrustreerde reacties. Dat probeer ik ten zeerste te vermijden normaal gezien.
 
Blaugrana1899
 
7
26 november 2017 om 22:48
Een 1-1 gelijkspel waar we met 1-2 hadden moeten winnen echt lachwekkend dat die goal werd afgekeurd het wordt toch wel hoog tijd dat er video scheidsrechter wordt ingepast in Spanje maar goed opzich is er door dit gelijkespel niet zo heel veel aan de hand maar wel vreselijk balen verder vond ik Paulinho ook weer goed speel en zeker in de eerste helft
 
 
6
26 november 2017 om 22:50
Wat een lange zin En wat was er zo goed aan Paulinho? Het was een hele saaie eerste helft waar Paulinho duidelijk ook een beetje zoekende was
 
JeroenMessi10
 
6
26 november 2017 om 22:52
Paulinho was de eerste helft zo'n beetje de beste van het veld op Busquets en Umtiti na.
 
 
0
26 november 2017 om 22:54
Ik vond de eerste helft vrij slaapverwekkend, dus misschien dat hij mij dan in dat opzicht totaal niet op is gevallen. Ik kan me nog een moment herinneren dat hij bijna een assist had, maar veel meer 'goede momenten' kan ik mij niet heugen van hem. Ook niet per sé slechte momenten overigens. En die Umtiti begint toch wel de beste verdediger ter wereld te worden. Wat een beest is dat
 
JeroenMessi10
 
5
26 november 2017 om 22:59
Hij viel mij wel positief op moet ik zeggen. En over Umtiti geef ik je volledig gelijk. 13 onderscheppingen vanavond, ik ken momenteel geen verdediger die beter speelt.
 
Blaugrana1899
 
3
26 november 2017 om 23:00
Ik zal het speciaal voor jou nu even kort houden: Volgens mij heb jij de wedstrijd niet gezien als je dat nou eerst even doet praten we daarna verder
 
 
2
26 november 2017 om 22:48
Dan was het nog bijkomen van de geweldige pot van gisteren, Dortmund - Schalke, waarin de matige arbitrage zeer beslissend is. Dan kijk je nu naar Valencia - Barcelona en wederom is de arbitrage zeer bepalend. Dit was niet te missen, die bal was ruim over de lijn. Misschien is het omdat het voetbal steeds sneller wordt, maar ik heb zeker niet het idee dat de scheidsrechters mee ontwikkelen. De fouten stapelen zich steeds meer op. Verder een zeer pover Barca trouwens. De drie punten hadden zij verder ook niet echt verdiend
 
Dide Eertink
 
6
26 november 2017 om 22:49
Iedereen loopt nu wel te zeiken dat de bal over de lijn was. Maar ze vergeten dat Barcelona laatst ook scoorde toen de bal al een meter over de achterlijk geweest was. Het heeft Barcelona bijna altijd meegezeten met de scheidsrechters (Barça Psg ). Maar nu Eén fout en iedereen ontploft op internet
 
 
1
26 november 2017 om 22:55
Europees lijkt het hen vaak mee te zitten, in La Liga zie ik het vaak toch wel andersom. En het gaat mij hier trouwens niet om Barcelona, maar dit zijn uberhaupt fouten die op het hoogste niveau eruit moeten. Het kan gewoon echt niet.
 
tjores
 
2
26 november 2017 om 22:56
Soms zit het ze mee, maar soms ook tegen. Het is niet '1 fout', vorig seizoen werden ze best vaak benadeeld. Maar nogmaals soms zit het ze dus wel mee. Het is niet juist door te stellen dat het ze bijna altijd meezit
 
Hulk12
 
2
26 november 2017 om 22:51
wat mij ook is opgevallen is dat als deulofeu of rakitic iets fouts doet messi gelijk boos word, en gaat praten. maar als suarez een fout maak ( wat hij elke wedstrijd meerdere keren doet )hoor je messi niet. ik ben een groot fan van messi, maar als hij half de persoonlijkheid van een speler als ronaldo of robben had zou hij veel beter zijn
 
Andonis
 
3
26 november 2017 om 23:25
Veel beter nog wel. Dat is een knappe constatering. Is het überhaupt mogelijk om veel beter dan Messi te zijn?
 
Hulk12
 
1
26 november 2017 om 23:54
Als je messi heet wel
 
MW007
 
1
26 november 2017 om 22:52
Barca eerste helft suprieur, wel weinig kansen en helaas werd de goal onterecht afgekeurd. Dan hoop je dat Barca die lijn doorzet maar Valencia was degene die het spel vooral maakte. Gezien de beide helften een terecht gelijkspel maarja als de goal van Messi had geteld was het denk ik een winst voor Barca geworden, helaas zullen we dat nooit weten. Messi trouwens wel een schitterende assist op Alba.
 
TheTruth1
 
4
26 november 2017 om 22:56
Rotte scheidsrechters in spanje! Ale komaan zuiver zuiver goal bal volledig over de lijn! Hoe kan dat deze tijd nog gebeuren??? Vorig jaar net hetzelfde ook bij Barca.. Gelukkig wist Alba nog te scoren met een top pass van wie anders dan Messi. Wat is Luis Suarez toch zwak dit jaar heel spijtig, hopelijk vind hij zijn vorm nog terug.
 
JozefThilemans
 
5
26 november 2017 om 22:57
Erg kort geheugen van de barçafans ! tegen Malaga scoorden ze OOK nadat de bal zelfs een halve meter over de achterlijn was geweest!!!hypokrietjes!
 
SergioBiscuits
 
9
26 november 2017 om 23:01
En tegen Real Betis afgelopen seizoen? Toen de bal meer dan 70cm over de lijn was en niet werd gegeven?
 
MSN10
 
3
26 november 2017 om 23:00
Ik vond het een mooie wedstrijd met volop spanning. Eerste helft barca 2de voor Valencia. Wat was dat weer voor een prachtige steek van Messi richting Jordi alba ongelofelijk en perfect afgerond beter kon gewoon niet. Ik ga niet praten over de goal van Messi wel jammer maar ben echt blij met dese gelijk spel. We staan nog eerste met 8 punten meer dan onze rivaal en 4 op Valencia
 
YounesEl Maroc
 
4
26 november 2017 om 23:03
Wat was delofeu slecht ingevallen zeg , echt niet te geloven. Wat ik overigens wel grappig vind is dat iedereen bijna vergeten is dat Dembélé nog moet komen!!
 
 
2
26 november 2017 om 23:06
Uefalona! Nee wacht Reuefal, of Sevilluefa! Of wacht misschien zijn het gewoon fouten en is er niemand omgekocht
 
OusOus
 
0
26 november 2017 om 23:07
Valverde moet gewoon Suarez een paar wedstrijden banken want die vent staat vaker buitenspel dan dat hij een goede pass geeft, techniek van een gemiddelde amateurvoetballer.
 
Cyberize7x
 
2
26 november 2017 om 23:17
Suarez en geen techniek? Ga maar gauw naar bed jongeman, je begint rare dingen te verkondigen.
 
realmadridddd
 
1
26 november 2017 om 23:16
...
 
Cyberize7x
 
8
26 november 2017 om 23:18
Geluk wil ik het niet noemen. Beide speelden niet groots maar Barca had een overwinning meer verdiend dan Valencia. Meer dan een paar counters heb ik eerlijk gezegd niet gezien, van dominantie was absoluut geen sprake.
 
evertje80
 
2
26 november 2017 om 23:41
#huilen
 
Frank83
 
1
26 november 2017 om 23:56
Die scheidsrechters enzo kunnen wel een nieuwe baan zoeken
 
AjaxMilanista
 
0
27 november 2017 om 00:46
Het was gewoon een goal, zo ver was duidelijk. Maar het blijft hilarisch om te zien hoe de halve selectie naar de zijlijn rent om te juichen terwijl er gewoon doorgespeeld wordt.
 
GALA-010
 
0
27 november 2017 om 06:16
Ik hoor iedereen klagen over de aanval van barca. Dat ze huidige jongens, buiten dembele, te kort komen. Waarom geeft deze man dan Arda nooit een kans. Hij heeft hem letterlijk helemaal buitengesloten. Toen neymar niet speelde deed Arda het altijd heel goed. En nu stelt deze trainer hem nooit meer op.
 
MVMahir
 
0
27 november 2017 om 12:29
2 dure punten verloren op de concurrenten. Jammer. Met deze stand is Real en Valencia nog niet afgeschreven. Mochten het 10 en 7 punten geweest zijn kon Barcelona El Classico beginnen met een prachtige voorsprong. El Classico wordt beslissend voor Madrid. Winnen ze dan doen ze absoluut nog mee voor de titel. Verliezen ze thuis dan is de kans nog zeer klein en mocht Valencia nog volgen op 4 punten of minder dan moet Barcelona daar zeker meer en meer rekening mee gaan houden als titelkanidaat. Hopelijk winnen we El Classico dan zijn de ogen enkel nog gericht op Valencia. Barcelona verdiende te winnen met 1-2 maar het is nu zo. Real speelt in ieder geval dit seizoen niet beter dan Barcelona.