'Bayern München hoort gigantische afkoopsom van Burnley voor Kompany'
Donderdag, 23 mei 2024 om 14:50

Bayern München gaat niet zonder slag of stoot de beschikking krijgen over Vincent Kompany. Verschillende Engelse en Duitse media spreken over onderhandelingen die zich in een stroomversnelling bevinden, maar het prijskaartje voor de Belgische coach is aanzienlijk.

Hoewel Bayern nog niet in gesprek is met Burnley, sijpelen er al wel berichten door over de afkoopsom die de Premier League-degradant wil ontvangen. Deze schijnt naar verluidt rond de 23,5 miljoen euro te liggen.

Meer: Twee kraakheldere redenen genoemd waarom Bayern München af wil van Matthijs de Ligt | In de wandelgangen: Kompany wil Slot beroven van belangrijke kracht

BILD schrijft dat Bayern niet bereid is om verder te gaan dan tien miljoen euro. Verwacht wordt dat beide clubs elkaar ergens tussen beide bedragen zullen vinden. Bayern sprak tot dusver alleen met Kompany over een mogelijke overgang.

Het is niet voor het eerst dat Bayern een flinke som moet betalen voor een nieuwe coach. Drie jaar geleden telde der Rekordmeister liefst twintig miljoen euro neer om Julian Nagelsmann los te weken bij RB Leipzig.

Christian Falk wist woensdagavond te melden dat Bayern een mondeling akkoord heeft gesloten met Kompany. Aangezien de Belg nog een contract heeft tot medio 2028 bij Burnley, dient de nummer drie van de Bundesliga ook met zijn huidige werkgever tot een akkoord te komen.

Verwacht wordt dat Kompany hoofdzakelijk zijn eigen trainersstaf meeneemt naar de Allianz Arena, wat maakt dat Burnley op zoek moet naar nieuwe eindverantwoordelijken. The Clarets eindigden dit seizoen als voorlaatste in de Premier League.

Kompany is sinds de zomer van 2022 de manager van Burnley, met wie hij in zijn eerste seizoen direct promoveerde naar de Premier League. Engelse media beweren dat hij binnen vijf minuten na het telefoontje van Bayern zijn 'ja-woord' gaf.

Meer nieuws
   
14:55
14:55
Stekelenburg ziet in warming-up Polen opvallend signaal voor Oranje
1
   
14:47
14:47
Schokkende beelden: politie schiet man in Hamburg neer; ook foto wapen duikt op
0
   
14:45
14:45
Ronald Koeman legt uit waarom hij niet voor koppeltje Geertruida-Frimpong kiest
5
   
14:44
14:44
V/d Vaart: 'In Oranje is hij by far de beste, hij is ook afgevallen en fitter'
4
   
14:00
14:00
Live meepraten op het EK: Polen - Nederland
170
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (61)

 
YoeriCFC
 
60
23 mei 2024 om 14:55
Wat een geld voor een manager die nog maar zo weinig heeft laten zien. Kompany heeft het doodvonnis van Burnely eigenhandig ondertekend afgelopen zomer toen hij besloot om niet van zijn speelstijl af te wijken en stoïcijns door te blijven pielen voor zijn eigen 16 meter. Ik begrijp niet dat een club als Bayern, zelfs na 7 of 8 afwijzingen, uitkomt bij Kompany.
 
ajaxf1
 
8
23 mei 2024 om 15:05
Tsja voorheen ging het onder Dyche uiteindelijk ook mis met de bus parkeren en de lange bal. Ik denk dat je als promovendus vrij vaak kansloos bent in de Premier League tenzij je mazzel hebt dat een club die erin zit dramatisch presteert. Denk dat er met de middelen van Burnley ook gewoon niet veel meer inzit.
 
YoeriCFC
 
5
23 mei 2024 om 15:57
Het verschil is wel dat hij ze er ook 5 jaar in gehouden heeft. Mede door af en toe ook eens wat anders te proberen dan alleen maar de bus te parkeren. Ze hebben nooit heel erg veel op balbezit gespeeld, maar Dyche kon beter variëren dan Kompany.
 
salmad
 
9
23 mei 2024 om 15:07
Omdat Bayern van mooi voetbal houdt. Ik hou van coaches zoals Kompany, geen park de bus, maar uitgaan van eigen kracht. Helaas heeft dat ze dit jaar degradatie opgeleverd, maar de fans hebben zich in iedergeval vermaakt. Ben er van overtuigd dat als Burnley zo blijft spelen, ze zich binnen een jaar weer terug spelen op het hoogste niveau.
 
Oscar Crucke
 
15
23 mei 2024 om 15:27
Salmad de fans hebben hun niet vermaakt. Integendeel, er is heel wat kritiek geweest op Kompany door de aanhang. Zijn voetbal staat averechts met waar Burnley voor staat, dit is niet het voetbal dat zij willen zien. Mede daardoor was de sfeer op Turf Moor rampzalig dit seizoen. 90% van de Burnley fans zullen altijd Dyche boven Kompany kiezen.
 
THenry_228
 
11
23 mei 2024 om 15:30
Nochtans waren diezelfde fans vorig seizoen lovend over Kompany, toen hij records brak met Burnley in de Championship.
 
somagunner
 
9
23 mei 2024 om 15:08
Oneerlijk om de degradatie af te schuiven op Kompany. Geen enkele club dat promoveerde bleef in de PL.
 
YoeriCFC
 
5
23 mei 2024 om 16:00
En dat is heel vervelend voor ze maar dat heeft er ook mee te maken dat ook Luton en Sheffield heel halsstarrig vast gehouden hebben aan wat zij willen en niet wat zij kunnen. Als iedereen daar tevreden is met het resultaat dan ben ik de laatste die zich daar druk over maakt, maar ik vind het wel opvallend en een beetje gek van Bayern dat ze Kompany dan maar proberen te pakken. Dat heeft wat mij betreft dan meer met zijn naam te maken dan met zijn kwaliteiten
 
Suripride
 
17
23 mei 2024 om 15:27
Ooit degradeerde Frank Rijkaard met Sparta, om vervolgens de overstap te maken naar Barcelona. Dit leek toen een vreemde keuze, maar pakte naar mijn mening heel goed uit. Een trainer is net zo goed als zijn materiaal, en er wordt ook naar andere facetten gekeken in plaats van alleen prestaties. Dus geef Kompany een kans; misschien pakt het wel heel goed uit.
 
S600
 
2
23 mei 2024 om 15:31
Ik keek gisteren op Youtube een video van The Athletic die ingaan op de trainersmarkt en waarom er dit jaar stuk minder ontslagen vallen bij promovendi/degradatiekandidaten. Clubs als Burnley accepteren het jojo-verhaal en richten zich op 1 seizoen daar vol in te zetten op handhaving om vanuit daar weer door te bouwen ipv inzetten en alsnog degraderen en dan weer afbouwen. Dat resulteert erin dat een Kompany zijn speelstijl (met risico op verlies) mocht doorzetten ipv de bus parkeren en een puntje stelen uit een wedstrijd.
 
Dutchiee
 
1
23 mei 2024 om 16:17
Zo`n beetje één miljoen voor ieder gepakt punt zit seizoen, min z`n rode kaarten
 
Camavingoat
 
58
23 mei 2024 om 14:56
Ik weet niet wat gekker is. Bayern Munchen die Kompany wil, Bayern die 10 miljoen voor hem wil betalen of dat het niet eens genoeg is omdat ze 23,5 miljoen willen.
 
JdeJ
 
6
23 mei 2024 om 14:57
Bijzondere keuze van Bayern. Persoonlijk vind ik Kompany een lichtgewicht als trainer, die (behalve promotie met Burnley) in mijn optiek nergens overtuigend werk heeft geleverd. Deze stap komt ,voor zowel Bayern als Kompany zelf, te vroeg
 
Linley
 
7
23 mei 2024 om 14:57
Dat gaan ze echt nooit doen. 23 miljoen voor een onervaren coach die waarschijnlijk na een jaar of twee ontslagen wordt en waarschijnlijk ook nog miljoenen aan ontslagvergoeding mee krijgt.
 
Lierse1997
 
9
23 mei 2024 om 14:57
Zou wel gewoon een naai-actie zijn van Burnley als ze echt zoveel willen. Dit is een stap die je een trainer of speler eigenlijk niet mag ontzeggen door een belachelijke afkoopsom te verlangen.
 
Hazardinho77
 
10
23 mei 2024 om 15:20
Waarom? Deze clubs betalen zo 23 miljoen voor wisselspelers. Een coach is veel belangrijker. Vind het juist goed dat clubs hun coach niet zomaar laten gaan.
 
Lierse1997
 
4
23 mei 2024 om 15:24
Als Burnley moet je toch ook beseffen dat je je coach een stap naar de absolute wereldtop niet kan afpakken om hem dan coach in de championship te laten zijn?
 
Oelie Wapper
 
4
23 mei 2024 om 15:43
Maar dat doen ze toch ook helemaal niet? Ze vragen een bedrag wat voor een eerste de beste stand-in linksback zonder blikken of blozen wordt betaald. Zoals Hazardhinho77 terecht zegt, mag je ook best wel eens het belang van een coach voor de resultaten gaan waarderen en daar een passend prijskaartje op plakken. Als ze zouden zeggen dat ze niet willen meewerken, dán zouden ze het hem niet gunnen, maar ze vragen enkel een transfersom. En het is niet zo dat Bayern dat gek zal vinden, want ze hebben al eerder een vergelijkbaar bedrag betaald voor Nagelmann.
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2024 om 15:53
Doen alsof trainers voor hetzelfde geld gaan als spelers is belachelijk. Dat is niet zo en zal niet gebeuren. Kijk naar de algemene reacties hier. Iedereen vind het waanzin dat Bayern bij Kompany uitkomt. En dat gaat Burnley door een belachelijk bedrag te verlangen. Kompany wordt zo een van de duurste trainers ooit. Dus het is eerder alsof Burnley voor een talentvolle, maar niet zo speciale linksback, plots 170 miljoen euro vraagt aan Bayern.
 
Oelie Wapper
 
2
23 mei 2024 om 16:55
Klopt, trainers worden nooit zo duur als spelers, waar haal je vandaan dat ik dat ook maar ergens beweer? De duurste speler is momenteel 10 keer zo duur als wat er gevraagd wordt voor deze trainer, die dan blijkbaar (voor Bayern, wat de absolute wereldtop is) degene is die hen moet gaan leiden. Dan is 23,5 miljoen een hoop geld, maar ook niet volstrekt onmogelijk. Zoals gezegd, Bayern betaalde al eerder 25 miljoen voor een trainer. Een trainer is feitelijk belangrijker voor het succes van een team dan één enkele speler ooit gaat worden en dan is de tendens dat er voor trainers óók fors betaald moet gaan worden, helemaal geen vreemde ontwikkeling.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2024 om 17:02
23.5 Miljoen is de derde duurste trainer ooit. En dat dus voor keuze 8. Dat doet Bayern nooit denk ik. Anders zijn ze ongelofelijk wanhopig.
 
Oelie Wapper
 
2
23 mei 2024 om 17:05
Het feit dat ze op keuze 8 zitten, lijkt me toch aardig duidelijk te maken dat ze inderdaad wanhopig zijn.
 
RGB7
 
6
23 mei 2024 om 15:22
Hoezo, de trainer en club hebben beide intentie gehad om dus zolang mogelijk aan elkaar te verbinden met de mogelijke doelen en afspraken daarbij. Een club als Burnley geeft hem juist de kans om het te doen binnen de Engelse competities,. Een contract tot 2028!?
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2024 om 15:25
Klopt. Beide hebben zich aan elkaar verbonden. Deze zomer is Kompany ook gewoon gebleven. Sommige stappen kan je echter niet weigeren. ‘Kleinere’ clubs moeten dat beseffen vind ik. Dat betekent niet dat je hem gratis moet laten gaan, maar dit is een bedrag dat er voor zorgt dat hij niet naar Bayern kan.
 
RGB7
 
2
23 mei 2024 om 16:03
Ja logisch gevolg als je promoveert dat je met je selectie wilt doorgaan, maat toen was er mogelijk ook gewoon sprake van die hoogte met de afkoopsom. Ik heb niks met de bedragen van tegenwoordig binnen het voetbal, maar als Bayern het geld neerlegde voor Nagelsmann. Waarom niet voor Kompany? Burnley heeft ook door dat ze mogelijk een top coach in gelederen hebben, dan mag je daarvoor betalen of genoegen nemen met andere keuzes.
 
Lierse1997
 
1
23 mei 2024 om 16:17
Omdat Kompany denk ik nummertje 8 op de lijst is. Als die dan een van de duurste trainers ooit moet worden dan kan je wel eens snel doorschakelen naar nummertje 9.
 
RGB7
 
0
23 mei 2024 om 16:31
Omdat andere keuzes die ze hebben ook minstens die richting zullen verdienen of een afkoopsom. Die willen niet komen, dan moet jezelf ook overtuigen dat je iemand wil halen. Daarbij 10 miljoen en 23.5 is zodanig een verschil, dat ik Burnley begrijp dat ze hun poot stijf houden. Bayern kan veel meer verdienen als het blijkt dat een juiste keuze is, wat is dan de juiste keuze? Grote clubs willen profiteren, maar betalen mag je er dan ook voor. Bayern is blijkbaar ook momenteel niet zo'n fijne situatie als 8 anderen daarvoor het om welke reden dan ook afwijzen
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2024 om 16:41
En met 10 miljoen wordt hij al een top 20 duurste trainer ooit. Met bijna 25 miljoen wordt hij een top 3 duurste trainer ooit volgens mij. Dat is de huidige Kompany gewoon niet waard. Als Bayern plots Seg Steijn wil dan zullen ze ook veel moeten betalen maar dan gaat Twente nooit 80 miljoen verlangen natuurlijk.
 
RGB7
 
0
23 mei 2024 om 19:04
Lierse, als je tekent in Engeland weet je gewoon dat astronomische bedragen te keer gaan. Als je dan zoals Kompany indruk maakt met zijn speelstijl ondanks de degradatiekandidaat te wezen. Het seizoen daarvoor was ook een goed seizoen dus waarom zou je voor zo'n laag bedrag in de huidige economie van de voetballerij laten gaan. Ik vind dat een kleinere club hiervan kan en mag profiteren door te eisen wat ze willen. Het is niet alsof dat ze geen geld bezitten.
 
Lierse1997
 
0
23 mei 2024 om 19:50
10 Miljoen is geen laag bedrag in de huidige voetballerij voor een trainer. dan ben je nog steeds een top 30 duurste trainer aller tijden. Dat is het hele punt. Verder gaat dit mij voornamelijk over het kennen van je plaats in de voetbalpiramide.
 
Arsenal-Gunner
 
3
23 mei 2024 om 14:59
Geen idee waar die het aan te danken zou moeten hebben om bij Bayern aan de slag te gaan. Misschien die promotie dan maar als dat genoeg moet zijn is wel echt slecht gesteld bij Bayern. Een Potter zou toch logischer zijn dan zou je denken, die heeft het tenminste laten zien bij Brighton
 
appa101
 
9
23 mei 2024 om 15:04
En wat met Arteta? Wat had die dan gepresteerd ?
 
DerKaiser123
 
4
23 mei 2024 om 15:53
Echt he Wat hadden een Arteta, Alonso, Hoeness, Guardiola, Thiago Motta en Michel gepresteerd dan voordat ze begonnen bij grote clubs.
 
Arsenal-Gunner
 
1
23 mei 2024 om 17:10
Vergelijking werkt toch niet met Arteta aangezien die al een verleden heeft bij Arsenal maar dit wist je waarschijnlijk zelf ook al
 
DerKaiser123
 
0
23 mei 2024 om 17:27
Kompany heeft ook een verleden in de BL en spreekt goed Duits.
 
Arsenal-Gunner
 
0
23 mei 2024 om 18:03
Verleden in de BPL bedoel je dan 2 jaartjes als jonkie dat is toch wat anders dan een Arteta denk ik dan. Het is niet zo dat ik denk dat Kompany bij voorbaat al gaat falen, dat moeten wij nog zien. Voor mij lijkt het dan dat je in Duitsland een betere kandidaat zou moeten kunnen vinden als het grote Bayern. Sowieso wanneer je toch voor iemand zonder een bak ervaring gaat. Verder had iedere trainer die je daar benoemt toch een band met de club waar ze beland zijn behalve Alonso natuurlijk.
 
THenry_228
 
2
23 mei 2024 om 16:13
Xavi Alonso had nog minder bewezen en doet het niet onaardig bij Leverkusen, toch? Idem voor Arteta trouwens en die deed het de eerste twee jaar ook niet bepaald fantastisch.
 
Arsenal-Gunner
 
1
23 mei 2024 om 17:16
Arteta heeft een verleden bij Arsenal dus die kun je toch niet ermee vergelijken. Guardiola was toendertijd ook trainer van het tweede toen die bij het grote Barca kwam maar als het clubmensen zijn dan kan van alles. Dit zie je toch niet vaak bij trainers die niet van de club zijn denk ik dan. Alonso zou je wel ermee kunnen vergelijken en daar werkt het fantastisch dus wie weet.
 
RGB7
 
2
23 mei 2024 om 16:37
Wat heeft Potter laten zien dan? Heeft ook maar een goed jaartje gehad bij Brighton. De andere 2 jaren waren het ook gewoon strijden aan de onderkant van de rechterzijde
 
Arsenal-Gunner
 
1
23 mei 2024 om 17:19
Heeft Brighton toch op de kaart gezet. Daarvoor was het al goed dat die niet degradeerde met denk ik dan. Ik zeg verder niet dat Potter de beste keus is hoor, alleen was logischer geweest in mijn ogen ten minste.
 
RGB7
 
0
23 mei 2024 om 19:06
Mee eens deels, maar dat is mede door dat de club zelf ook gewoon een degelijk beleid voert onder Bloom dacht ik te menen. Het zou wel iets meer ervaren keus zijn
 
Murad
 
3
23 mei 2024 om 15:00
Het lijkt niet erg verstandig om eerst volledig tot een akkoord te komen met Kompany en daarna pas Burnley te benaderen. Burnley zal nu ongetwijfeld een hoge prijs eisen. Een bedrag van 23 miljoen euro is extreem hoog vooral in vergelijking met lagere afkoopsommen voor trainers als De Zerbi en Slot. Bovendien lopen volgend jaar veel trainerscontracten af en gaan er geruchten dat de nieuwe trainer van Bayern slechts een eenjarig contract krijgt. Het lijkt onwaarschijnlijk dat Bayern met zo'n exorbitante afkoopsom akkoord gaat. 10 miljoen vind ik al aan de hoge kant. Mocht de transfer toch doorgaan verwacht ik dat Kompany het goed zal doen. Hij kan met de selectie van Bayern een vergelijkbare speelstijl hanteren als hij twee seizoenen geleden in de Championship deed. De enige vraag is hoeveel krediet hij zal krijgen als inmiddels tiende keuze vooral als het even niet loopt. Dan zullen snel namen van mogelijke Duitssprekende trainers de ronde gaan doen.
 
miki1959
 
2
23 mei 2024 om 15:03
Het lijkt me dat ze bij Bayern niet zo gek moeten doen en gewoon Flick terug moeten halen. Dat is in alles logischer. De Zerbi is beschikbaar. Zelfs Pocchetino en Allegri zijn nog betere opties dan Kompany. Kompany heeft natuurlijk wel enigzins de voetbalvisie van Pep, en Bayern natuurlijk veel betere spelers dan Burnley dat kan dan wel weer interessant zijn
 
misseva88
 
3
23 mei 2024 om 15:04
Dus Slot kost 9+2 miljoen en Bayern wil 10 miljoen betalen voor dit lichtgewicht? Die hebben echt veel te lang op hun handen gezeten als ze uiteindelijk tot dit soort wanhoopsacties komen.
 
DinamoM
 
0
23 mei 2024 om 20:25
Kompany een lichtgewicht noemen in de voetballerij in een zelfde zin met Arne Slot. Nu heb ik alles gelezen. Ik besef wel dat mensen in Nederland hoog oplopen met Slot en dat hij met Feyeneoord leuke dingen heeft laten zien., maar van Feyenoord naar Liverpool is een gi-gan-tische stap die jij misschien logisch vindt, maar geloof me, heel veel mensen niet en die vinden Slot waarschijnlijk een lichtgewicht.
 
DRGMAESTRO
 
1
23 mei 2024 om 15:12
Waarom gaan ze niet gewoon voor ten Hag. Kent de club en spelers zoals de Ligt en Mazraoui goed en past denk ik ook beter in Duitsland. Geeft united dan weer de kans om een andere trainer aan te stellen, want ik kan me niet voorstellen dat ze tevreden zijn met de klassering dit jaar.
 
RGB7
 
1
23 mei 2024 om 15:16
Omdat een Ten Hag nog niet word losgelaten door United. United beseft ondertussen ook dat trainers niet allemaal haalbaar zijn
 
GLENNN
 
3
23 mei 2024 om 15:13
Lol. Kompany is alleen met Burnley gepromoveerd en erna weer kansloos gedegradeerd. En dan willen ze 23,5 miljoen voor hem, terwijl hij een gigantische mooie stap kan maken. En qua niveau is het ook een immens verschil. Dan zit je ook lekker als Kompany zijnde zeg. Dat Burnley een transfersom vraagt is logisch. Maar 23,5 miljoen voor een relatief onbewezen, nieuwe, jonge, trainer? Arne Slot levert Feyenoord alleen al maar 9+2 miljoen op ongeveer? En die heeft met Feyenoord toch wel mooiere prestaties neergezet wat mij betreft. En zelfs met AZ nog een jaar 2e geworden, wat ook zeer knap was.
 
ModricMagic
 
1
23 mei 2024 om 16:41
Tja Burnley weet ook wel dat Bayern wanhopig is voor een trainer nadat ze door meerdere trainers al zijn afgewezen. Die gaan dan hoog in de boom zitten nu als er geen clausule is.
 
GLENNN
 
0
24 mei 2024 om 08:46
Snap ik wel hoor. Maar 23,5 miljoen voor een beginnende Kompany, die ook nog eens een gigantische stap (en mooie stap) kan maken. Terwijl Kompany hen ook nog met relatief goed voetbal naar de BPL heeft gehaald, is toch wel schandalig. Als je om en nabij de 10 vraagt, heb je toch al voldoende verdiend?
 
Jari-Gunner
 
2
23 mei 2024 om 15:14
Ben waarschijnlijk 1 van de weinige maar ik denk dat Kompany het juist wel goed kan doen met Bayern. Kan met betere spelers zijn tactiek veel beter hanteren dan met een Burnley wat sowieso al eigenlijk kansloos was om in de PL te blijven gezien de selectie die ze hadden.
 
ModricMagic
 
0
23 mei 2024 om 16:40
Tja het is een groot risico. Het kan fantastisch uitpakken zoals Alonso bij Leverkusen maar het kan ook gigantisch floppen. Ook omdat je bij Bayern druk hebt om altijd voor het kampioenschap mee te doen. En ook wordt de CL finale in 2025 gespeeld in de Allianz Arena. Dus dan heb je nog druk dat je de finale van de CL moet halen.
 
RGB7
 
0
23 mei 2024 om 15:15
Gigantisch fan van hen als speler, als manager nog alles te bewijzen en vooral in de top van de competitie gaat het er anders aan toe dan onderaan. Ben benieuwd hoe een Kane hierbij zich voelt
 
MT87
 
2
23 mei 2024 om 15:18
Echt bizar dat Bayern zoveel moeite heeft om een geschikte coach te vinden. Hoe kom je nu in hemelsnaam bij Kompany uit; is er dan echt niks beters? Dat gerommel in de top brengt ze weinig goeds. Voor Bayern begrippen is het redelijk lang rustig geweest, maar de laatste jaren is het weer volop FC Hollywood.
 
ModricMagic
 
1
23 mei 2024 om 16:39
Ik vind dat ook bizar. Terwijl ze in 2021 al 20 miljoen hadden neergelegd voor Nagelsmann. En dat had hun project voor de lange termijn moeten zijn. En nu 3 jaar later gaan ze smeken om Kompany. Het kan raar verlopen.
 
DinamoM
 
1
23 mei 2024 om 16:25
Ik weet het niet met Kompany. Hij is iemand die vasthoudt aan zijn eigen principes en van eigen kracht wil uitgaan, wat op zich positief is. Alleen denkt hij overal dat hij een Man City kern achter zich heeft en staart hij zich blind op Guardiola. Bij Anderlecht was dat zo en bij Burnley was het niet anders. Bij Anderlecht had hij een behoorlijk zwakke kern onder zijn hoede, een van de zwakste in tijden, maar hij bleef op balbezit hameren, op risico's nemen op defensief vlak, eindeloos gepingel zonder gevaar te creëren. Hij werd verliefd op balbezit en de tegenstander vond dat geen probleem; zij konden zich meestal rustig positioneren terwijl Anderlecht het balletje rondspeelde. Eindeloos lang, te lang, bleef hij bij zijn leuze 'trust the project'. Bij Burnley heeft hij dan een tros spelers uit België meegebracht naar de PL waarvan sommige in België niet eens konden standhouden, eg Delcroix, Mike Trésor heeft hij ook zijn hoofd op hol kunnen brengen en die heeft nauwelijks gespeeld. Hij roteert ook voortdurend maar bij Burnley speel je geen Europees, hij had beter een hecht team kunnen smeden in plaats van voortdurend zijn opstellingen te wijzigen. Hij is ook overdreven positief, als hij met Burnley na 8 nederlagen 2 draws behaalt denkt hij dat ze een reeks aan het neerzetten zijn. Hij is iemand die vashoudt aan zijn enige visie ook al betekent het degradatie. Lijkt hem niet te deren.
 
THenry_228
 
1
23 mei 2024 om 16:47
Kompany werd met dat zwakke Anderlecht wel 2x derde in de competitie, wat destijds gewoon een knappe prestatie was. Je kan dan wel lacherig doen over 'trust the proces' maar achteraf bekeken heeft hij gewoon prima werk geleverd bij Anderlecht (met de beperkte kwaliteit die er was) Bij Burnley heeft hij in de Chamionship een record aantal punten behaald en kampioen geworden (terwijl dat absoluut niet de verwachting was). Dat benoem je gemakkelijksheidshalve niet. In de PL heeft hij inderdaad de fout gemaakt om aan zijn systeem vast te houden, ook al was de kern kwalitatief te zwak voor de PL. Hij had inderdaad zijn systeem kunnen aanpassen maar dat is nu eenmaal niet zijn filosofie als trainer. Je stelt dat voorts dat hij denkt dat hij een Man City kern achter zich heeft en zo ook speelt. Ook bij Burnley en Anderlecht. Verschil is dat hij Bayern effectief een kern zal hebben (of toch bijna) zoals City er een heeft en dat is ook de reden waarom ik denk dat hij kan slagen bij Bayern. En respect zal hij sowieso afdwingen want Kompany is een natuurlijke leider.
 
ModricMagic
 
0
23 mei 2024 om 16:38
Dat Bayern al 10 miljoen wil betalen voor Kompany vind ik al bizar. Heeft het goed gedaan in de Championship maar in de Premier League was het niet best met Burnley. Raar om dan zoveel geld neer te leggen. En meer bizar dat Burnley maar liefst 23,5 miljoen wil, wat Kompany de duurste manager ooit maakt mits het betaald wordt. Tja Bayern is dus zo wanhopig om een nieuwe trainer te halen.
 
BBayern1990
 
0
23 mei 2024 om 19:38
Laat de zaak Diarra maar komen zodat de clubs zulke torenhoge sommen niet meer mag vragen en enkel het nationale arbeidsrecht wordt toegepast.
 
BIGWILLES020
 
0
23 mei 2024 om 20:30
Waarom zou Bayren Kompany willen en dan helemaal voor dat geld, beste man heeft toch helemaal niks gepresteerd, rare move