Bayern München lijdt grootste nederlaag in 43 jaar tijd
Woensdag, 27 oktober 2021 om 22:37

Bayern München heeft woensdagavond een gigantische nederlaag geleden in de zestiende finale van de DFB-Pokal. Op bezoek bij Borussia Mönchengladbach keek de ploeg van trainer Julian Nagelsmann bij rust al aan tegen een 3-0 achterstand, die in de tweede helft nog verder opliep: 5-0. Het was de grootste nederlaag voor der Rekordmeister sinds december 1978, toen Fortuna Düsseldorf met 7-1 te sterk was in de Bundesliga.

Nagelsmann stuurde zijn ploeg in de best mogelijke opstelling het veld in en wijzigde het basisteam op slechts drie plekken ten opzichte van het gewonnen duel met TSG 1899 Hoffenheim (4-0). Rechtsachterin speelde Alphonso Davies in plaats van Omar Richards, terwijl Leon Goretzka links op het middenveld de voorkeur kreeg boven Marcel Sabitzer. Op de linksbuitenpositie stond Leroy Sané in de basis ten koste van Jamal Musiala. Ondanks het feit dat het elftal uit München op papier sterk oogde, keek al na tachtig seconden aan tegen een achterstand.

Davies leverde de bal in eigen zestien op erbarmelijke wijze in, waarna Kouadio Koné kon overnemen. Na een combinatie met Breel Embolo kreeg de middenvelder de bal terug en schoot hij met rechts op koelbloedige wijze binnen: 1-0. De volgende treffer viel na een kwartier spelen. Na oogstrelend combinatievoetbal kwam de bal via Embolo en Jonas Hofmann bij Ramy Bensebaini. Dicht bij de tweede paal kon de linkervleugelverdediger binnen: 2-0. Zes minuten later gaf het scorebord al een 3-0 tussenstand aan.

Lucas Hernández ging binnen de zestien na balverlies te hard door op Embolo, waarna arbiter Tobias Stieler terecht naar de stip wees. Bensebaini nam zijn verantwoordelijkheid en maakte vanaf elf meter geen fout. Het was de eerste keer dat Bayern in een bekerduel al na 21 speelminuten tegen een 3-0 achterstand aankeek. Daarmee was de gifbeker nog niet leeg, want enkele minuten na rust sloeg Gladbach wederom toe. Na een fraaie rush over de as van het veld bezorgde Nico Elvedi de bal bij Embolo. Na een misverstand tussen Hernández en Dayot Upamecano ging de spits van Gladbach met het leer aan de haal en schoot hij binnen. Het slotakkoord werd ook gespeeld door Embolo, die ditmaal oog in oog met doelman Manuel Neuer koelbloedig afrondde: 5-0.

Meer nieuws
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
14
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
0
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
14:30
14:30
Live meepraten in de Bundesliga: Bayern München - Eintracht Frankfurt
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (76)

 
Lucafache27
 
22
27 oktober 2021 om 22:40
Slecht, slecht, slecht, slecht. Alsof ik VVV Venlo heb zien voetballen. Wat een bagger pot! Alle spelers verdienen niet meer dan een 2. Vooral de verdediging was niet om aan te gluren! Wat was die Upamecano aan het doen zeg? Amateuristisch fouten. Niet 1, niet 2, niet 3, maar wel meer dan 7 grote fouten van hem! Pavard kan toch ook echt niet meer achterin! Wordt met het seizoen slechter en slechter! Gladbach speelde zoals altijd erg goed tegen Bayern. Ze waren dodelijk en hebben Bayern hier een pak rammel gegeven! Om dit seizoen te redden moet de Champions League gewonnen worden!
 
MessiBazoer
 
172
27 oktober 2021 om 22:47
Haha mag het een keer zeg. Je wint 10 jaar lang zo’n beetje alle nationale prijzen, dan ga je er één keer keihard vanaf, en dan is er meteen paniek? Gelukkig zijn ze bij Bayern niet zo kortzichtig.
 
Lucafache27
 
11
27 oktober 2021 om 22:58
Nationale prijzen stellen niks voor he. Zoals je zegt Bayern wint zowat elk seizoen alle nationale prijzen. Als er dan een keer verloren wordt is het seizoen eigenlijk al verloren mits de Champions league gewonnen wordt! Vorig seizoen was ook een verloren seizoen met maar 1 prijs!
 
MessiBazoer
 
50
27 oktober 2021 om 23:01
Dus dan staat de beker voor jou gelijk aan de CL? Of begrijp ik het nu verkeerd..
 
Lucafache27
 
13
27 oktober 2021 om 23:04
Nee, de beker en het kampioenschap zijn eigenlijk prijzen die Bayern 100% moet winnen. De Champions league is de ultieme kroon. Als Bayern een van deze titels niet weet te winnen is het een slecht seizoen geweest mits de Champions league gewonnen wordt. Vorig seizoen was een voor Bayern begrippen slecht seizoen. Dit zou weleens het tweede slechte seizoen op rij kunnen worden en dat terwijl je 9 vd 10 wedstrijden de sterren van de hemel speelt! Uiteindelijk tellen de prijzen aan het einde van het seizoen.
 
MessiBazoer
 
30
27 oktober 2021 om 23:09
Naja dan leg je de lat imo wel iets te hoog. Maar goed, misschien is dat wel de mentaliteit die er voor zorgt dat Bayern zo lang aan de top staat, en blijft staan.
 
Lucafache27
 
10
27 oktober 2021 om 23:14
Naja als Bayern fan ben je het niet gewend om zo hard onderuit te gaan! Laatste keer was de 5-1 tegen Eintracht Frankfurt. Dat was nog onder Kovac. Iets wat er aan zat te komen. Dus die kwam niet zo hard aan! Een dag later werd Kovac ook ontslagen en de rest onder Flick is geschiedenis. Overigens was ook toen Adi Hutter de trainer. Verliezen van Gladbach kan gebeuren, maar met 5-0? Nee dat is niet goed te praten. Maar misschien leg ik de lat ook wel te hoog haha.
 
Jasper1986
 
38
28 oktober 2021 om 01:14
Je weet net als Renee van der Gijp niet het verschil tussen mits en tenzij. Zoek het een keertje op
 
onelovechris
 
1
28 oktober 2021 om 10:50
Ik zou zeggen. Bij een prijs mits de titel heeft Bayern een normaal seizoen. Bij de dubbel een goed seizoen. Bij de CL een uitzonderlijk seizoen. Geen prijzen een slecht seizoen
 
Lucafache27
 
2
27 oktober 2021 om 23:35
Jij wilt zeggen dat het goed was? En dat het geen schande is?
 
 
5
28 oktober 2021 om 07:05
Man man wat een paniek weer na 1 nederlaag
 
straatvoetbal
 
4
28 oktober 2021 om 07:28
Hoe meer ik Pavard zo zie spelen hoe meer ik Mazraoui begin te waarderen. Hij zou Pavard zonder probleem eruit spelen in deze vorm. Ik denk dan ook dat hij niet gaat bijtekenen.
 
DerKaiser123
 
17
27 oktober 2021 om 22:41
Wat een performance van Gladbach. Ik snap sowieso niet waarom hun zo laag staan. Ik vind ze een betere selectie hebben dan een Leverkusen of Wolfsburg. Hebben met Neuhaus en Thuram nota bene nog een Duits en Frans international op de bank zitten. Het woord “one team league” mag ook weer even de prullenbak in.
 
Damsterdam
 
98
27 oktober 2021 om 22:46
Omdat ze een keer verliezen in de beker? Ze zijn 9 keer achter elkaar kampioen geworden. Dan mag je wel spreken van een one team League toch?
 
DerKaiser123
 
11
27 oktober 2021 om 22:51
Tja so what? In Nederland lijkt het ook die kant op te gaan, verschil met Ajax wordt als maar groter.
 
Douwe Dabbert
 
41
27 oktober 2021 om 23:00
Lijkt het die kant op te gaan, in Duitsland is het al ruim 3 decennia gaande.Vanaf `85 heeft er niet meer dan 3 jaar tussen een landskampioenschap van Bayern gezeten, dan kun je gerust van "one team league" spreken.
 
DerKaiser123
 
3
28 oktober 2021 om 07:58
Ik zeg ook, ''het mag weer even de prullenbak in''. Til er niet te zwaar aan.
 
Bon Jovi
 
25
27 oktober 2021 om 22:53
One team league zijn 3 woorden. En niet akkoord. De Bundesliga blijft voor velen, waaronder mezelf, geen sexy competitie en dit voornamelijk door de dominantie van Bayern. Gladbach wel altijd een leuke club gevonden.
 
DerKaiser123
 
25
27 oktober 2021 om 22:59
Ieder zijn ding toch. De grote bomvolle stadions, de sfeer, het aanvallende spel, de jeugd die de kans krijgt. Mij boeit het zekers wel.
 
maurootje
 
22
27 oktober 2021 om 23:07
En dat mag, maar voorlopig “one team league” nog steeds op tafel en niet in de prullenbak
 
DerKaiser123
 
6
27 oktober 2021 om 23:16
Ach het is dat jullie vorig jaar een x andere kampioen hadden.
 
japiekerel
 
3
27 oktober 2021 om 23:11
Ja ze maken goede trainers. Deze man won met frankfurt ook 5-0 van bayern en nu met Mönchengladbach weer met 5-0 dit is een beetje geluk en geen toeval..
 
real8madrid
 
4
27 oktober 2021 om 23:30
Lijkt me sterk tenzij dat voor 1978 was... Of het artikel klopt langs geen kanten.
 
Hziyech15a
 
5
27 oktober 2021 om 23:41
Hij won met 5-1 van Bayern.
 
real8madrid
 
4
27 oktober 2021 om 23:32
Winnen al 10 jaar de titel op hun dooie gemak. Halen al 10 jaar al de beste spelers uit de competitie naar hun team. Soms om het elftal beter te maken, soms de bank sterker te maken en soms gewoon om de concurrentie zwakker te maken. Maar ze verliezen een potje in de 1/16e finale van de beker dus de bundesliga is geen one team league meer. Lukt het een beetje?
 
Jackieboy10
 
3
28 oktober 2021 om 00:07
Of we houden op met de achterhaalde retoriek dat Bayern de competitie leeg rooft? Dat doen ze namelijk minder dan een Dortmund, Leverkusen of Gladbach zelf. Gewoon de normaalste zaak van de wereld daar qua binnenlandse transfers, waarbij Bayern zeker niet buitensporig anders handelt dan de teams onder hen. Verder eens met dat Bayern ver boven de rest staat en dat 1 verliespartij in de beker daar niets aan veranderd.
 
real8madrid
 
1
28 oktober 2021 om 01:14
Dat gebeurt overal ter wereld. Even goed in Spanje, Engeland, Frankrijk, Italie enzovoorts. Clubs kopen nou eenmaal liever binnenlands. Echter zie je nergens zo nadrukkelijk 1 team dat de titel meestal pakt en jaar na jaar de grootste uitblinker in de competitie buiten hun eigen team weghaalt en dat meestal ook nog voor een schijntje. Dat zie je toch echt enkel bij Bayern.
 
DerKaiser123
 
3
28 oktober 2021 om 07:59
Ach vorig jaar verloren ze van Holstein Kiel, dus blijkbaar lukt het al een tijdje niet meer in de beker bij Bayern. Een City wint in Engeland meer bekers, dan Bayern in Duitsland de laatste jaren. En de titel op het dooie gemak valt ook wel weer mee. Pep Guardioliola is al een tijdje weg, maar goed het blijkt wel dat je de Bundesliga niet volgt.
 
Douwe Dabbert
 
2
28 oktober 2021 om 10:51
In Engeland hebben ze dan ook 2 bekertoernooien. Als wij het FA cup (hoofdtoernooi)pakken, die heeeft City in de afgelopen 10 jaar 1x gewonnen tegenover Bayern in de Duitse beker 5x in de afgelopen 10 jaar.
 
maurootje
 
26
27 oktober 2021 om 22:41
en MET (bijna) volledig A elftal. Wat een ongekende prestatie van Gladbach!
 
salmad
 
29
27 oktober 2021 om 22:43
Hoezo “bijna”? Het was gewoon de sterkste opstelling van Bayern. Ongekende prestatie inderdaad.
 
maurootje
 
57
27 oktober 2021 om 22:44
Puur voor als ik er toevallig een naam heb gemist; er zijn zulke mensen die dan daarop gaan wijzen??
 
salmad
 
3
27 oktober 2021 om 22:54
Aah okee, nou je hebt niemand gemist want dit was het beste Bayern momenteel. Des te knapper het is om hiervan 5-0 te winnen. ??
 
FcGrun050
 
17
27 oktober 2021 om 22:46
Het is wel apart, Gladbach is op een of andere manier altijd een angstgegner voor Bayern. De laatste 10 ontmoetingen inclusief dit potje: Gladbach 5 keer gewonnen, 1 keer gelijk, en Bayern 4 keer gewonnen. Zelfs nu Gladbach een slecht seizoen draait onder Hutter, doet hij het op een of andere manier.
 
BBayern1990
 
13
27 oktober 2021 om 22:55
Men moet dit in een andere context bekijken. Bayern heeft de laatste 5 jaar maar 1 keer kunnen winnen in het Borussia-Park.
 
MrKrillin
 
23
27 oktober 2021 om 22:41
Wedstrijd niet gezien. Zag uitslag en dacht gelijk ahhh b team voor beker. Even kijken wie er speelde. Gewoon A team! Wauw wat een pakslaag voor de voetbalmachine
 
itsTom
 
16
27 oktober 2021 om 22:41
Fantastisch! Wat een pot zeg! Ongelofelijk de verdediging van Bayern vandaag. Prachtig??
 
ModricMagic
 
22
27 oktober 2021 om 22:41
5-0 verliezen en dat met je A-elftal. Wow wat zie ik haha. Gladbach heeft vast de wedstrijd van hun leven gespeeld.
 
pwnhound
 
13
27 oktober 2021 om 22:41
Mogen ze ook een keertje voelen hahahaha
 
MB76
 
8
27 oktober 2021 om 22:42
Toen ik dit las dacht ik die hebben met een B team gespeeld maar niets is minder waar! Toch wel sensationeel te noemen. Laat maar weer eens zien dat geen enkel team ongenaakbaar is en dat er over 1 of 2 wedstrijden in bijvoorbeeld de CL alles mogelijk is onderling tussen clubs met een bepaald basisniveau.
 
Teesboer
 
1
27 oktober 2021 om 22:49
Alles is zeker mogelijk, maar juist over 2 wedstrijden gebeurd het zelden dat teams als Bayern van een veel minder team verliezen. Ze blijven ook na vandaag nog favoriet voor de CL samen met een paar andere teams.
 
MB76
 
2
27 oktober 2021 om 22:57
Helemaal mee eens dat ze favoriet blijven, daar veranderd vandaag niks aan. Maar velen doen vaak overkomen alsof je bepaalde wedstrijden schriftelijk kan afdoen.. terwijl er altijd kansen zijn, zeker als je zelf in staat bent een heel hoog niveau aan te tikken. Tot een paar jaar terug has bijvoorbeeld nog nooit een club de CL 2x op rij gewonnen. Zo vaak zie je torenhoge favorieten er uit vliegen, en nagenoeg altijd wel met een verhaal erbij (kan alles zijn van blessures tot scheidsrechterlijke dwalingen tot een tegenstander die 3 wereldgoals in een wedstrijd) Ik denk dat we ons kunnen opmaken voor een prachtig champions league seizoen (vanaf de KO fase)
 
Davilla_7
 
102
27 oktober 2021 om 22:42
Ach 5-0 verliezen kan de besten overkomen
 
AjaxWestham
 
10
27 oktober 2021 om 22:53
De beste reactie van de dag!
 
Paauwer
 
11
27 oktober 2021 om 22:57
En Psv ook
 
MB76
 
12
27 oktober 2021 om 23:01
Je wilt zeggen dat bayern nu ook al geraakt is door het 'schmidt' effect? Die man is echt swerelds beste trainer...
 
droppie
 
5
27 oktober 2021 om 23:08
Verdorie hoe krijg ik mijn scherm nu schoon!
 
Yoda
 
5
27 oktober 2021 om 22:42
Ah, dus het Ajax van Duitsland is toch te kloppen. Blamerende cijfers.
 
BaronVonBorsig
 
15
27 oktober 2021 om 22:42
Wát een pot van Borussia Mönchengladbach, geholpen door de vroege voorsprong wel natuurlijk. Maar binnen 11 minuten 3 100% kansen met flitsend combinatievoetbal. Bij FC Bayern lukte er niet veel maar dat kwam gewoon echt door Gladbach, zaten er kort op en bleven enorm rustig onder druk. Upamecano, in tegenstelling tot de rest van dit seizoen, echt enorm slecht. Zat er binnen 10 minuten al 2 keer enorm naast. Gefeliciteerd Gladbach-fans, een pot om lang van te genieten!
 
BBayern1990
 
6
27 oktober 2021 om 22:51
Niet de eerste keer dat Upamecano in de problemen komt als hij alleen wordt achtergelaten. Tegen Gladbach op speeldag 1 en tegen Frankfurt was het ook niet goed in de 1-1 duels. Voorlopig deed hij het niet goed tegen Embolo en Kostic in 1 op 1 duels.
 
BaronVonBorsig
 
6
27 oktober 2021 om 22:59
Klopt, rest van de potjes speelde hij gewoon sterk. Maar lijkt erop dat als hij tegen een fysieke speler komt die een flinke wil heeft om te winnen, hij het erg lastig heeft. Tegen bovengenoemde 2 natuurlijk en ook tegen Haaland in de DFB Pokal finale afgelopen jaar.
 
real8madrid
 
1
27 oktober 2021 om 23:34
Vond hem met Frankrijk op de NL ook zeer zwak in de finale. Slechtste man bij Frankrijk toen. Verbaasde me
 
Obstwasser312
 
34
27 oktober 2021 om 22:53
Waarom overal Ajax bij betrekken? Stop daar eens mee.
 
Jinhovan Bergen
 
4
27 oktober 2021 om 22:44
Wat was het genieten om hier bij te zijn zeg...
 
BMG-02
 
3
27 oktober 2021 om 22:45
Wat een geweldige pot. Als de rest van dit seizoen met dezelfde energie wordt gespeeld als vandaag moet Europees voetbal echt haalbaar zijn.
 
Bayern1982
 
3
27 oktober 2021 om 22:45
Verdiende overwinning van Gladbach, zij speelden met passie en strijd. Bayern was slordig, zonder inzet en bijna geen bal kwam aan. Gladbach gefeliciteerd met de overwinning!!
 
Dumbell
 
7
27 oktober 2021 om 22:46
Is december 1978 niet bijna 43 jaar geleden!?
 
PParzyszek
 
3
27 oktober 2021 om 23:02
Scherp! Al klopt het ook dat het de grootste nederlaag is in 33 jaar..
 
BBayern1990
 
1
27 oktober 2021 om 22:48
Het was een wedstrijd waarin alles tegenviel vana minuut 1. Iedereen van Bayern speelde (heel) slecht. De afstemming tussen middenveld en verdediging klopte gewoonweg niet na de moordende pressie. Vandaag was weer het bewijs dat Bayern een trainer nodig heeft. Men kan geen wedstrijden aanvatten als een toptrainer als Nagelsmann de derde match op rij mist. Andere aspecten zoals vaccinatiediscussie en gerechtelijk proces leiden evenzeer gemakkelijk tot concentratieverlies van de ganse ploeg. Hierbij feliciteer ik Gladbach met de uitmuntende prestatie vandaag. Ik hoop van harte dat zij hun tactiek/spelwijze verder zetten tegen de volgende tegenstanders. Alleen zo kunnen ze de Duitse cup winnen. Ontzettend jammer waarom deze club onderaan bengelt in 1. Bundesliga.
 
Benzema.
 
5
27 oktober 2021 om 22:49
Mooie prestatie van Gladbach. Alleen jammer dat dit nooit eens in de competitie gebeurt.
 
BMG45
 
5
27 oktober 2021 om 22:50
Geweldige prestatie , kunnen we trots op zijn. Nu met deze inzet de competitie voortborduren
 
danielvvkap
 
1
27 oktober 2021 om 22:50
Kortom als feyenoord van de nummer 2 en 5 van de bundesliga winnen ? En de nummer 19 wint van de nummer 1 ? Zijn wij dan wel de mickeymouse competitie ?
 
Sven Hermans
 
1
28 oktober 2021 om 06:03
Uhm Gladbach staat 12de en de Bundesliga heeft maat 18 clubs
 
miki1959
 
0
27 oktober 2021 om 22:58
Goed om te zien dat Bayern München ook gewoon mensen zijn in plaats zijn machines. Tja dit kan een keer gebeuren als je al jarenlang zo oppermachtig bent dat het een keer niet lukt en dat je een wedstrijd een totale off Day hebt. Nu vrees ik meteen voor Union Berlin en Benfica. Die zullen nu denk ik gesloopt gaan worden want Bayern moet eventjes iets recht zetten
 
BBayern1990
 
0
27 oktober 2021 om 23:18
Vandaag was vooral het bewijs dat het actief coachen van Nagelsmann gemist werd na een heel vroege achterstand. Toppmöller, Zembrod en Glück kunnen het gewoon weg niet.
 
zanetti44
 
1
27 oktober 2021 om 23:24
In ieder geval geen treble dit jaar voor Bayern. Had dit echt niet zien aankomen dat team wat favoriet is voor de CL-eindzege zo hard zou afgaan. Maar ja ook zij kunnen een slechte dag hebben
 
Moyashi
 
0
28 oktober 2021 om 02:49
Koeman niets voor bayern? ??
 
FedalBrakenburg
 
2
28 oktober 2021 om 07:05
Een schande om te zeggen dat Bayern M. zo slecht speelde, daar doe je BMG te weinig eer aan want wat speelde zij goed. Vooral de eerste helft was magnefic. Tweede helft was iets minder maar dat zij hun vergeven. Heerlijk om hun de grootste afgang te bezorgen sinds lange tijd.
 
BaronVonBorsig
 
6
28 oktober 2021 om 07:42
Precies dit, lees hier de slapste excuses. Het zou te maken kunnen hebben met de vaccinatie-rotzooi rondom FC Bayern, de slappe instelling en het proces omtrent L. Hernandez. Maar ik hoor maar zeer weinig FC Bayern fans over het geweldige dynamische spel van Gladbach. Tekent toch ook weer de arrogantie van de fans, zie alleen al de eerste reactie in dit topic. Het zou je sieren als je de kwaliteiten van een ander ook eens op waarde kan schatten, zoals wij dat 1,5 week terug in de Arena hadden.
 
 
0
28 oktober 2021 om 09:53
Geen triple dit jaar..!!
 
Matmat38
 
0
28 oktober 2021 om 11:47
Vinden zij de beker belangrijk?