BBC: Pochettino kan ook per direct overstap naar Manchester United maken
Maandag, 22 november 2021 om 17:32

Mauricio Pochettino is momenteel de voornaamste kandidaat om bij Manchester United de opvolger van de ontslagen Ole Gunnar Solskjaer te worden, zo melden diverse media in Engeland. De huidige trainer van Paris Saint-Germain zou zelf openstaan voor een terugkeer naar Engeland, mits er een formeel aanbod van the Red Devils op tafel komt. De goede band van Pochettino met Sir Alex Ferguson geeft daarin de doorslag. Volgens de BBC is het zelfs niet uitgesloten dat de Argentijn midden in het seizoen overkomt.

Pochettino staat sinds januari van dit jaar aan het roer bij PSG en heeft in Parijs nog een contract tot de zomer van 2023. De 49-jarige oefenmeester heeft echter geen geweldige band met sportief directeur Leonardo. Goal stelt dat Pochettino bij een club zou willen werken waar hij veel invloed kan uitoefenen op de besluitvorming, waardoor hij het wel ziet zitten om de overstap naar Manchester United te maken. Tegelijkertijd werd er de afgelopen week gemeld dat PSG niet tevreden zou zijn over het werk van Pochettino, ondanks dat les Parisiens in de Ligue 1 al elf punten los staan en op koers liggen om te overwinteren in de Champions League.

De naam van Pochettino staat al langer op het lijstje bij Manchester United. Hij was in de zomer van 2019 - toen hij nog manager van Tottenham Hotspur was - in beeld om de definitieve opvolger van de ontslagen José Mourinho te worden. Manchester United besloot toenmalig interim-manager Solskjaer echter in het zadel te houden. Solskjaer werd zondag op straat gezet, nadat de 4-1 nederlaag tegen Watford de spreekwoordelijke druppel vormde. Michael Carrick neemt tijdelijk de taken van Solskjaer over.

Volgens eerdere berichtgeving zoekt Manchester United naar een interim-manager die tot het einde het seizoen de ploeg onder zijn hoede moet nemen. Er moet dan komende zomer een definitieve opvolger voor Solskjaer worden aangesteld, die voor de lange termijn op Old Trafford moet blijven. Maar volgens de BBC is het 'niet ondenkbaar' dat Pochettino nu al de overstap maakt. Dat Pochettino momenteel de topkandidaat is, heeft er mogelijk ook mee te maken dat Manchester United een blauwtje heeft gelopen bij Zinédine Zidane. De Fransman zou bovenaan het verlanglijstje hebben gestaan, maar is volgens de BBC niet geïnteresseerd.

Naast Pochettino en Zidane vielen de afgelopen dagen ook de namen van Brendan Rodgers (Leicester City), Julen Lopetegui (Sevilla) en Erik ten Hag (Ajax). "Ik ben met deze ploeg bezig. We hebben een heel mooie selectie, we willen veel bereiken en daar richt ik me op. Daar zit alle concentratie, de rest leidt alleen maar af. Ik verwacht van mijn spelers dat ze bij Ajax zijn, dus dan moet ik het goede voorbeeld geven", reageerde Ten Hag zondag voor de camera van ESPN. "Ik weet van niks, ik heb niks gehoord, dus daar hoef ik me helemaal niet mee bezig te houden. Ik richt me alleen op Ajax."

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
5
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
4
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
1
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (135)

 
arsenal890
 
60
22 november 2021 om 10:16
Met pochettino kom je ook niet verder als united zijnde. Ook hij heeft geen duidelijk strijdplan wat united zeker na Mourinho en OGS nodig heeft. Een conte was daarin ideaal geweest maar goed. Daar hebben ze te lang op gewacht. Ik zou dan gewoon is binnen de PL kijken naar coaches die een duidelijk plan hebben.
 
THenry_228
 
19
22 november 2021 om 11:08
Van OGS naar Poch is een beetje van de regen in de drup voor dit United,vrees ik. Voor OGS was het natuurlijk over bij United maar of Poch de geschikte vervangen is... ? Daar heb ik serieuze twijfels over. Zolang Poch niet ontslaan wordt bij PSG, zie ik hem trouwens niet naar United gaan hoor. Brendan Rodgers?
 
arsenal890
 
9
22 november 2021 om 11:27
Ik zie hem ook niet gaan hoor. Is ook best een gekke stap want psg is natuurlijk wereldtop. Rodgers zou je inderdaad op het lijstje kunnen zetten. Ik had Conte de beste optie gevonden maar die is al naar spurs. Dan hou je Rodgers over. Potter is natuurlijk wel een groot risico. Zoveel andere opties heb je ook niet echt?
 
THenry_228
 
4
22 november 2021 om 11:33
Nee, als je weet dat Zidane niet wil en Conte niet beschikbaar meer is dan blijft er niet veel over. Vandaar dat ik bij Rodgers uitkom. Andere optie is natuurlijk Ten Hag maar die zie ik eerlijk gezegd niet vertrekken naar United op dit moment. Heel stiekem hoop ik dat ze Moyes nog eens een kans geven en hem financieel steunen zoals ze Mourinho, Van Gaal en OGS gesteund hebben. Want ik blijf erbij dat ze Moyes te snel ontslaan hebben destijds... we zijn ondertussen 6-7 jaar verder en United staat er niet beter voor.
 
arsenal890
 
0
22 november 2021 om 11:55
Ten Hag zie ik eerder naar een Duitse club gaan. Moyes doet het wel geweldig bij west ham. Hij heeft daar wel veel tijd gekregen. Dat zal die bij united niet krijgen. Maar als hij gesteund zou worden kan het wel een succes worden. Lijkt mij alleen een hele kleine kans dat hij het mag gaan doen. Ik gok dat ze alles gaan doen om Rodgers te halen.
 
SCIREA1897
 
2
22 november 2021 om 11:55
Thenry_228 Carrick maakt het seizoen af bij United, kan Ten Hag mooi in de zomer instappen. mooie club voor hem
 
bruh
 
3
22 november 2021 om 12:13
Voor ten hag is er geen duitse club beschikbaar. Bayern heeft nagelsmann en de rest is geen stap vooruit op dit moment. Verder zou Rangnick staan te popelen om het bij united te gaan doen (zou ook mijn nummer 1 optie zijn). En favre is ook vrij. Genoeg opties dus.
 
arsenal890
 
0
22 november 2021 om 13:20
Favre is niet goed genoeg. Verder is Rangnick al jaren geen coach meer. Dat zijn niet al te beste opties. Ten Hag kan het beste naar Duitsland. In Engeland krijg je geen tijd en is zijn Engels niet best dacht ik. Duitsland past beter bij hem. Een Dortmund en Leipzig zijn gewoon een stap voorruit hoor. Een andere ploeg kan ook prima, dan kun je vanuit daar doorgroeien.
 
AjaxCunian
 
10
22 november 2021 om 13:34
Welke taal denk jij dat hij spreekt met Martinez, Onana, Alvarez, Neres, Haller, Antony, Kudus etc?
 
arsenal890
 
4
22 november 2021 om 13:46
Heb je hem wel is horen spreken in het Engels? Dat is niet heel best om eerlijk te zijn. Als je dat ‘gebrekkig’ spreekt met alle respect is het lastig om goed te communiceren. Zie Emery bij Arsenal. In dat opzicht is Duitsland beter.
 
jayoliveira
 
3
22 november 2021 om 14:19
Ik weet niet of Ten Hag spaans spreekt, maar zover ik weet spreken de Latino’s bij Ajax geen Engels
 
Douwe Dabbert
 
5
22 november 2021 om 18:27
Heb je Bielsa wel eens Engels horen spreken arsenal90? Lijkt mij niet aangezien hij alles via een tolk doet en dat gaat prima. Niet dat ten Hag een tolk nodig heeft want zijn Engels is goed te volgen, altijd nog beter dan het Engels van v Gaal en Koeman die ook in Engeland hebben gewerkt.
 
Ravel
 
3
22 november 2021 om 19:21
Geen Poch maar wel Brenda Rogers die beste man heeft er helemaal niks van gebakken bij Liverpool. Dan zou hij het bij United wel even doen? Zie ook de naam van Moyes genoemd worden hier moet niet gekker worden. Poch gewoon prima coach met prima track record bij Southampton en Tottenham. Is ook gewoon een echte vooruitgang tov Solkskjaer. Laatste periode was minder bij Spurs maar er waren ook geen verdere noemenswaardige aankopen gedaan ivm ontzettende dure nieuwe stadion. Poch was toentertijd overigens met gejuich ontvangen als hij was gekomen ipv met Solkskjaer te verlengen. Hadden ze ook duidelijk veel beter kunnen doen.
 
skes14
 
1
22 november 2021 om 19:24
@Arsenal890 noem je nou serieus Moyes op? Je bent er van op de hoogte dat hij al trainer is geweest bij united en binnen een jaar is ontslagen? Verder is het niet spreken van Engels voor United volgens mij ook geen probleem daar waar Zidane volgens mij amper tot geen Engels spreekt.
 
Zebkan
 
0
22 november 2021 om 20:28
Joachim Low
 
bruh
 
3
22 november 2021 om 11:12
Idd, ga aub niet voor poch. Wordt weer eenzelfde verhaal. Ze moeten gwn gaan voor een coach met een duidelijke speelstijl net zoals dat tuchel, guardiola, klopp, nagelsmann en conte allen hun eigen stijl hebben. Voor mij zouden daarom de topkandidaten Rangnick, Favre en Ten Hag (in de zomer dan pas) zijn.
 
Thechosen1
 
6
22 november 2021 om 11:26
Favre zou ik niet aan beginnen. Goede coach, maar die heeft nooit echt jarenlang bij clubs gezeten zover ik weet. Bij Nice en Dortmund was hij in ieder geval na een seizoen of 2 steeds weg. Misschien een vreemde suggestie, maar is Steve Bruce geen optie als Interim? Hij is een oud- united speler en hij zal god op zn blote knieen bedanken als een club als united hem voor een half jaar in dienst neemt. Plus hij denkt dusdanig defensief dat hij bij united wellicht een stabiele achterhoede kan vormen.
 
arsenal890
 
4
22 november 2021 om 11:29
Favre is ook niet een wereldcoach hoor. Deed het toch niet echt best bij Dortmund. Ten Hag kan, maar past beter bij een Duitse club denk ik. Rangnick is al jaren geen coach meer geweest dacht ik? Verder heb je ook niet veel opties.
 
Sta plaats
 
2
22 november 2021 om 11:29
Bruce en dan een beetje zoals Ole. Misschien heeft hij dan ook geluk met een ongelukkige handsbal in de CL en zit je er weer 4 jaar aan vast.
 
Thechosen1
 
3
22 november 2021 om 11:36
In dat geval heeft de concurrentie van United de komende 4 jaar ook geluk??. Maar de grote namen stappen nu niet in. Ook een Rangnick zoals hierboven genoemd begint denk ik liever met een schone lei. Bovendien heeft ie geen ambitie meer om trainer te zijn wat ik vernomen heb.
 
bruh
 
0
22 november 2021 om 12:18
Rangnick is idd adviseur op t moment en heeft leipzig haar identiteit gegeven als directeur. Daarom lijkt hij mij ook zo geschikt. Snapt alle facetten van een club, heeft een eigen speelstijl en weet deze over te brengen op de spelers. Precies wat united nu mist met een directie dat een zooitje is en totaal geen speelstijl. Verder heb ik begrepen dat hij staat te popelen om het bij united te proberen, zelfs als interim coach.
 
arsenal890
 
1
22 november 2021 om 13:23
In de laatste 10 jaar is Rangnick 2 jaar trainer geweest. Lijkt mij nogal een rare stap. Jij zegt dat hij staat te popelen, heb je hem gesproken? Want ergens anders staat weer dat hij liever geen coach meer wou zijn.
 
Thechosen1
 
0
22 november 2021 om 13:41
Maar is United dan niet juist een club waar Rangnick niet heen zou moeten gaan? Hij heeft daar totaal geen zeggenschap, want als ik unitedfans mag geloven bepaalde de Glazers en toendertijd Woodward alles.
 
bruh
 
1
22 november 2021 om 16:51
Woodward gaat weg. En the glazers die halen alleen geld uit de club. En waar rangnick goed in is daar is nu een leegte. Uiteraard spreek ik hem niet, ik lees net als jij artikelen, maar goed als je iedereen moet spreken om iets te mogen zeggen dan kunnen we voortaan allemaal onze mond houden. En klopt, hij is niet lang coach geweest, maar hij is wel een hele goede. Gaat erom dat je iemand hebt die een eigen stijl brengt. Daar zijn er helaas niet veel van.
 
FiveO
 
0
22 november 2021 om 18:40
Ik vind Rangnick ook een goeie optie en hij heeft inderdaad een eigen speelstijl echter wil hij ook dingen regelen. Dan zie ik hem eerder als iemand die wordt gehaald voor in de directie dan dat hij als coach wordt gehaald.
 
Japie_Krekel
 
2
22 november 2021 om 18:00
Bij de Spurs heeft Pochettino het geweldig gedaan met structureel een top 3 plek en een CL finale. Bij PSG valt het vooralsnog een beetje tegen
 
arsenal890
 
3
22 november 2021 om 18:07
Zo structureel was dat niet. En die CL finale was natuurlijk heel veel geluk. Structurele prestaties heeft die niet gedaan. Psg is het ook matig.
 
Japie_Krekel
 
3
22 november 2021 om 18:11
Wat voor geluk dan in de CL? Tegen City kregen ze een onterechte penalty tegen en tegen Ajax vechten ze zich geweldig terug van een 3-0 achterstand. Verder is Pochettino zover ik weet bijna elk seizoen bij de eerste drie geeindigd met de Spurs. Dat is gewoon razendknap als je kijkt naar wat hun concurrenten te besteden hadden
 
Lierse1997
 
2
22 november 2021 om 18:17
En uiteindelijk bleek top 3 het maximum. Ze hadden in het jaar van Leicester gewoon de titel kunnen winnen door het falen van al de overige topteams. En het laatste jaar was dramatisch bij Tottenham. Dat ze daar toevallig de CL finale in halen (die ze gigantisch kansloos verloren) maakt het niet opeens een goed seizoen. Echt een rampzalige tweede seizoenshelft hebben ze toen gedraaid.
 
Japie_Krekel
 
2
22 november 2021 om 18:22
Top 3 is al een uitzonderlijke prestatie als je ziet wat United, City, Liverpool en Chelsea spenderen ieder jaar en zelfs Arsenal heeft meer gespendeerd dan de Spurs. Gezien de uitgaven zou Spurs eigenlijk zesde moeten eindigen. Dat Leicester een historische prestatie heeft neergezet doet daar imo niks aan af. Dan zou ie eerder zeggen dat een City, United, Liverpool of Chelsea kampioen had moeten worden in het seizoen dat Leicester kampioen werd
 
Lierse1997
 
2
22 november 2021 om 18:45
Prijzen winnen is een uitzonderlijke prestatie. Pochettino heeft het heel knap gedaan bij Tottenham maar een prijzenpakker is het allerminst. Als je er zelfs al in slaagt om met PSG geen kampioen te worden dan heb je echt een probleem.
 
Japie_Krekel
 
1
22 november 2021 om 18:55
Prijzen pakken is ook totaal niet realistisch met de Spurs imo. Als dat het devies is kan ik nu al voorspellen dat Conte ook een flop wordt. Bij PSG presteert hij wel matig idd maar dat gaf ik al aan in mijn eerste reactie
 
Lierse1997
 
1
22 november 2021 om 19:14
Een FA Cup of EFL Cup is totaal niet realistisch om te winnen?
 
Japie_Krekel
 
2
22 november 2021 om 19:21
Ja, als je dat prijzen kan noemen wel maar een FC Utrecht of Vitesse winnen ook maar eens in de zoveel jaar de KNVB beker en qua uitgaven tov de concurrentie is de Spurs het FC Utrecht of Vitesse van de Premier League
 
Lierse1997
 
3
22 november 2021 om 19:39
De laatste 10 jaar hebben Wigan, Arsenal (4 keer), Chelsea (2 keer), Man U, Man City en Leicester de Fa Cup gewonnen. Als we het over de EFL Cup hebben dan spreken we over Birmingham, Liverpool, Chelsea, Man U, Swansea en Man City (6 keer). Laten we dus aub niet doen alsof het totaal niet realistisch is dat Tottenham eens een beker wint. Als je prijzen wil winnen dan moet je gewoon niet bij Pochettino aankloppen lijkt het wel.
 
Japie_Krekel
 
2
22 november 2021 om 19:51
Totaal onrealistisch dan niet maar dat je gefaald hebt als dat je niet lukt met de Spurs vind ik zwaar te ver gaan. Op vier uitzonderingen na zie ik dus alleen maar veel rijkere clubs dan Spurs in je opsomming staan. Ik vind dat structureel in de top 3 eindigen met de Spurs en een CL finale halen nog een veel grotere en uitzonderlijkere prestatie dan een FA Cup of EFL Cup winnen
 
Zebkan
 
0
22 november 2021 om 20:30
Ja maar het is wel wat anders om dat bij een absolute topclub te doen. Je ziet het bij PSG.
 
Japie_Krekel
 
2
22 november 2021 om 20:32
Vorig jaar toen hij halverwege kwam ging dat idd niet best, dat mag gezegd worden. Dit jaar staat PSG volgens mij in de competitie al 11 punten los en in de CL zullen ze de poule ook wel doorkomen dus vooralsnog doet hij het naar behoren
 
Jackieboy10
 
1
22 november 2021 om 23:25
Ach Lierse, onmogelijke discussie. Japie kijkt alleen naar uitgaven en koppelt dat 1op1 aan de einduitslag. Japie kijkt ook geen voetbal.. die kijkt alleen transfermarkt, vz en de ranglijst. Koop je voor X bedrag in, dan valt dat te relateren aan positie Y, want team A, B, C en De hebben meer gespendeerd dus horen ook automatisch hoger te staan.. Onzin van jewelste. Maar goed. Het is allemaal perceptie. Helemaal in Engeland en bij de FA waren Spurs het lievelingetje, ondanks monsterlijke schoppartijen tegen Chelsea o.a. en een compleet gebrek aan prijzen.
 
Japie_Krekel
 
0
23 november 2021 om 10:05
@Jackieboy10 dus jij bent van mening dat Eredivisie clubs als FC Utrecht en Vitesse structureel falen omdat ze zelden een prijs pakken? Die hebben namelijk net als de Spurs ook ongeveer het zesde budget uit hun competitie. Dat de Spurs inder Pochettino structureel in de top 3 eindigde en een CL finale haalden vind ik vele malen knapper dan een City kampioen maken met een selectie van 1,5 miljard bv
 
Zebkan
 
0
22 november 2021 om 20:24
Klopt. Pochettino goed voor een subtopper. ManU proberen met een Conte of iets dergelijks en Zidane lekker naar PSG.
 
FR4EVAH
 
76
22 november 2021 om 10:16
Waarom lijkt het belangrijk te zijn of iemand wel of niet een goede band met SAF heeft? SAF is een eeuwige held natuurlijk, maar het is nu niet zo dat zijn vrienden United veel gebracht hebben de afgelopen tijd. Ik vind dat hij wel wat minder invloed mag hebben op het huidige Man Utd.
 
Makallelele
 
8
22 november 2021 om 11:25
Inderdaad. Als je opstapt moet je mijns inziens echt weg zijn. Lekker op de tribune naar wedstrijden kijken maar niet het beleid proberen te beïnvloeden. Danwel officieel als wel via de media.
 
AFC-BusbyBabe
 
0
22 november 2021 om 15:49
Ferguson kwam ook binnen bij United znder enkele United DNA.Geheel eigenwijze. Dat moeten ze nu ook doen. Wat Chelsea Liverpool en City doen. Een goede trainer aanstellen. Die je team goed laat spelen. En mee laat doen om de prijzen.
 
Schop1989
 
0
22 november 2021 om 18:25
United en Liverpool zijn toch wel anders dan City en Chelsea mag ik hopen, Liverpool speelt al sinds jaar en dag vol gas voetbal - cupfighter mentaliteit. United fans kiezen United voor het verzorgde gebalanceerde spel met spitsen die de meeste goals maken. Niet backs die er 10 maken. Voetballen vanuit de verdediging met een goede organisatie. Dit moet je dus ook zoeken, een trainer die vanuit een organisatie denkt, geen gekke filosofie, gewoon je taken kennen en vanuit je kracht blijven spelen. Eigenlijk bijna Bayern`s spel en die weten met bekende/onbekende namen toch steeds een coach te vinden die dat doet en blijven aan een DNA vasthouden. OGS wist het DNA, maar lukte het niet om te implementeren. Chelsea en City spelen daarentegen vanuit de kwaliteit van de spelers die ze kopen, teamspirit is over het algemeen nul en spelers worden geleid door de angst om gebankt te worden, puur omdat er genoeg alternatieven zijn.
 
Siceramo
 
58
22 november 2021 om 10:17
Heb het idee dat Zidane zijn status wil behouden en liever naar PSG gaat. Daar zal hij standaard 2/3 prijzen per jaar winnen en kan hij niet meer stuk als hem het wél lukt de CL te winnen. Dan zal hij de geschiedenis ingaan als één van de beste trainers ooit, terwijl er met Manchester - gelet op de hevige concurrentie in de PL - de komende tijd weinig te winnen valt.
 
CMG-
 
33
22 november 2021 om 10:23
En terecht. Ik ben een groot Zidane liefhebber en acht deze denkwijze goed. Guardiola koos na zijn carrière bij Barcelona ook maar voor topclubs, won de CL niet met Bayern maar verliet de club wel alweer met heel veel prijzen. Guardiola zou voor alle geld van de wereld niet teruggaan naar Barcelona, puur om de situatie daar. Hij zal liever naar PSG ofzo gaan, waar je als coach je prijzenkast zonder al teveel gedoe vergroot. Naam is alles in voetbal. Als je risico’s neemt kan je carriere een rare eind kennen net als bij Mourinho. De beste man zit nu bij AS Roma..
 
barcalover123
 
45
22 november 2021 om 10:42
Houd op hoor. Pep heeft meteen gezegd toen hij Barca had verlaten dat ie nooit meer zou terug komen als coach. Dat heeft dus niks met de status die Barca nu heeft maar meer met Pep die het nooit echt meer wil. Pep gaf daarnaast al aantal keer aan dat hij alleen terug komt bij Barca om met jeugd te werken. Daarnaast is het toch wel geinig dat toen Pep naar Bayeren en City ging dat realfans riepen dat hij voor makkelijke keuze kiest en bij Zidane “snappen we het wel”
 
JK-Ajax
 
5
22 november 2021 om 11:01
Beide kiezen vooralsnog voor de weg van de minste weerstand met veel financiele mogelijkheden.
 
R.madridista
 
30
22 november 2021 om 11:04
Zizou kwam terug in een benarde situatie zonder Ronaldo. Dat is toch wel weerstand of niet
 
Soccerfan_1
 
1
22 november 2021 om 11:07
Idd. Ik wil ze wel eens bij een subtopper aan het werk zien. Kijken of het ze dan ook lukt potten te breken
 
Isco24
 
4
22 november 2021 om 11:11
CMG. Welke risico's doel je op? Ik noem Real Madrid niet echt een risico. Dat hij in zijn derde seizoen met veel bombarie vertrekt na conflicten met o.a. Casillas en 0 prijzen gepakt dat seizoen, keert hij terug op het oude nest Chelsea. Daar kende hij een goede start door kampioen te worden, maar werd vervolgens ontslagen omdat Chelsea op de 16(!!!)de plek stond. Zijn teloorgang is al ingezet in Madrid en daar kan je amper spreken van een risico nemen. Of vind je iedereen die bij de grootste clubs ter wereld traint een trainer die risico's neemt? Nee, Mourinho is nog een aardige trainer met een grote staat van dienst, maar geen top trainer/coach meer.
 
CMG-
 
11
22 november 2021 om 11:29
Soccerfan1.Ceo van Apple zal toch ook niet opeens bij de lokale supermarkt gaan werken om te bewijzen dat hij het kan? Natuurlijk gaan dus Zidane, Klopp, Guardiola etc nu niet opeens 10 trappen lager gaan om zich te gaan ‘bewijzen’
 
CMG-
 
3
22 november 2021 om 11:31
Isco. Mourinho sloot zich bij Real Madrid terwijl hij een grote naam had en bij Inter een legende was. Koos voor Real Madrid terwijl Real in dat periode al 8 jaar niet kon doorstoten naar de achtste finale van de CL, en dan had je nog een Barcelona van Guardiola met Messi en co.. hij had dus alleen maar te verliezen.. Real Madrid zat op dat moment in hetzelfde schuiltje als United nu zit. Dus dat was zeker een risico voor Mourinho.
 
CMG-
 
4
22 november 2021 om 11:38
Barcalover123. Wat een toon hehe! Nou prima laat Barcelona achterwege want daar voel jij je aangevallen over, ik kwam alleen niet op een ander team dat zo hard is ingezonken als Barcelona, samen met United. Ik wou AC Milan noemen maar die zijn ook weer goed bezig. Zou Guardiola opeens een ingestorte zinkend boot als Galatsaray coachen? Ik denk het niet. Dat is mijn hele punt, jij hangt je vast aan 1 clubnaam, zo mis jij mijn hele punt.
 
ylr87
 
3
22 november 2021 om 12:59
Hahaha Mourinho de man die vond dat de Bruyne en Salah niet goed genoeg waren bij Chelsea ????
 
ylr87
 
1
22 november 2021 om 13:01
Gast toen Mourinho bij Real kwam kreeg ie gelijk Kaka, CR7 en Benzema
 
Japie_Krekel
 
1
22 november 2021 om 18:02
@ylr87 vergeet Lukaku niet. Die werd toen samen met Salah en De Bruyne van de hand gedaan
 
Demiddenstip
 
7
22 november 2021 om 10:36
Denk dat Zidane heel goed weet dat met Man U. geen prijzen gaat pakken omdat City, Liverpool en Chrlsea een betere selectie hebben!
 
RamonDiaz
 
2
22 november 2021 om 21:05
Ik denk dat Zidane gewoon niks met Man. Utd. heeft. Real Madrid heeft hij al gehad, ik denk dat er voor hem nog 3 andere opties zijn, bondscoach van Frankrijk en qua clubs PSG of Juventus. Plus bij United is het gewoon niet te doen, er staat totaal geen uitgebalanceerd team, veel goede aanvallers, 2 goede middenvelders en een matige verdediging en een onzekere keeper en 3 clubs die mijlenver voor lopen op Man Utd. dat vergt veel geduld en grote investeringen om het op de rails te krijgen.
 
japiekerel
 
3
22 november 2021 om 10:42
Zijn vrouw wilt niet in Manchester wonen. Zidane wilt wel uitdaging lijkt me.
 
siepie
 
19
22 november 2021 om 11:05
Zou zidane niet vooral wachten tot het stoeltje van Deschamps vrij komt? Het clubvoetbal heeft hij al uitgespeeld en Frankrijk heeft het materiaal om de komende 10 jaar te domineren, maar presteren zwaar onder hun kunnen omdat ze een bange schijterd als trainer hebben.
 
Siceramo
 
2
22 november 2021 om 11:51
Dat vind ik ook een goede gedachte. Maar Deschamps zal lijkt me nog wel tot en met het WK van volgend jaar blijven zitten. En dan is het nog de vraag wat er daarna gebeurt. Vraag me af of Zidane zo lang wil blijven wachten.
 
siepie
 
2
22 november 2021 om 13:14
Zou inderdaad kunnen. Al denk ik wel dat als hij doorschemert deze positie te willen, iedere mindere wedstrijd onder Deschamps leidt tot een derde colonne die hem naar de uitgang schrijft.
 
ericvanloo
 
0
22 november 2021 om 18:19
Zidane wilt de GOAT ook een keer onder zijn hoede hebben voor hij zijn carrière afsluit als trainer. Hij heeft met Ronaldo samen gewerkt en dat was een succes maar zodra hij met Messi heeft samengewerkt zal hij pas zien hoeveel verschil er tussen beiden heren zit in het voetballende gedeelte. Daarnaast zie ik Zidane niet kiezen voor een kleine club als United.
 
MCFC1982
 
0
22 november 2021 om 18:25
Zidane wil bondscoach worden, en heeft geen trek in utd. Dat heeft hij al meermaals gezegd. Psg zou hem mss nog wel kunnen triggeren. Maar utd nee danku daar gaan veel coaches voor bedanken.
 
AjaxCunian
 
16
22 november 2021 om 10:17
Alsjeblieft niet zegt, hoe hij PSG laat spelen is totaal niet motiverend en laatste periode bij Spurs was gewoon erg matig, geen prijzenpakker. Lille niet kunnen inhalen. United moet helemaal op de schop, een manager met een moderne opvatting over voetbal. Zidane zou goed zijn met de sterren, en door goede management zou United weer een stap dichterbij doen. Zelf hoop ik op Ten Hag/Enrique, die United's hele manier van boetballen zouden veranderen. Coaching tot de fijnste details. De spelers en het budget is daarvoor. Al zou het voor henzelf beter zijn om Pep op te volgen.
 
CMG-
 
13
22 november 2021 om 10:19
Lijkt erop dat Zidane wacht op de nationale elftal van Frankrijk, PSG of wel Real Madrid wanneer Perez met miljoenen gooit. Betreft United: ik zou ten alle tijden voor Lopetegui gaan. Hij deed het bij Real Madrid uitstekend met echt uitstekend aanvallend voetbal, jammer voor hem vielen de resultaten tegen. Maar de Real Madrid spelers waren onder de indruk van zijn ideeën. Persoonlijk vind ik Pochettino overschat, bij PSG komt het er ook niet uit.
 
Lierse1997
 
16
22 november 2021 om 10:24
Lopetegui zou net als Pochettino wel gewoon de volgende coach in het rijtje zijn die niet slecht is maar ook niet echt het verschil gaat maken. Het zijn gewoon idioten bij Man U dat ze Conte hebben laten lopen.
 
CMG-
 
6
22 november 2021 om 10:29
Ik snap de vergelijking tussen Lopetegui en Pochettino zeker, alleen doet Lopetegui het nu ook super goed met Sevilla, net als vorig seizoen overigens. Terwijl Pochettino met al die wereldsterren het niet aan de praat lijkt te krijgen bij PSG.Weet je, met Conte was United zeer zeker sterker geworden, maar ik snap ergens wel de twijfels.. toen Conte’s naam werd gelinkt met Real Madrid waren ‘wij’ de fans ook niet bepaald gelukkig, en twijfelde Real Madrid ook.. Conte maakt elke team sterker, geen twijfel maar de manier waarop ze voetballen, en dan laat ik de chaos erbuiten die hij vaak met zich meebrengt.Botsen met spelers, spelers in de media afkraken, ruzie aan de zijlijn met alles en iedereen, ruzie met de mensen van de club. Idk, het is een type Mourinho dat de club op het einde van zijn rit, net een kaartenhuis ingestort achter laat.
 
Lierse1997
 
4
22 november 2021 om 10:31
Ik denk dat het ze bij Man U geen reet uitmaakt wat voor voetbal er gespeeld wordt als ze eindelijk eens nog eens een prijs kunnen winnen. Want deze selectie is echt wel goed, alleen het middenveld moet beter.
 
real8madrid
 
5
22 november 2021 om 10:32
Dat maakt die vergelijking toch net zeer sterk? Lope doet het goed in de subtop met Sevilla maar kon het niet bij de absolute top met de grote sterren in Madrid. Poch heeft het met momenten zeer goed gedaan in de subtop bij Spurs maar krijgt het in de absolute top met al die sterren bij psg ook niet echt aan de praat.
 
AFC-BusbyBabe
 
1
22 november 2021 om 15:54
Conte speelt heel ander systeem. Met 5 verdedigers. En 2 middenvelders die alles bepalen. Die spelers heeft United niet. United heeft dan 2 seizoenen nodig om die gehele selectie rond te krijgen. Bij ingecalculeerd dat er niemand weg gaat. Bijvoorbeeld ten Hag weet hoe die met 433 systeem wilt spelen. Daar heeft United wel de spelers voor. Hebben ze alleen 1 cvm nodig. En dan heb je best goed team staan. Ik snap de keuze wel dat ze niet voor Conte zijn gegaan.
 
Lierse1997
 
0
22 november 2021 om 18:22
Het systeem van bij inter is echt wel te implementeren bij Man U. Het enige wat dan wat ontbreekt is een rechterwingback. Wan-Bissaka zou trouwens een uitstekende cv zijn in een driemansdefensie denk ik. In de rol van Skriniar.
 
SocioFan1
 
5
22 november 2021 om 10:33
Zei al Zidane gaat niet naar Man U, absoluut niet gewoon. En ik kan je ook al vertellen, Zidane gaat never nooit naar Psg. Zidane is geen trainer om zomaar te willen trainen. Hij kiest of wacht bewust op bepaalde opties. Als die er niet komen gaat hij echt niet van alles aannemen. En die opties moeten berust zijn op een loyale band die hij heeft met die club of dat land. Nou dan kun je het wel al zeggen. Uiteraard Real Madrid, dat blijft een optie, altijd. Dan heb je Juve en het Franse nationale team, thats it. En daarnaast heb je nog een Marseille. Maar naar Psg? Nah nooit!
 
arsenal890
 
1
22 november 2021 om 10:53
De vraag is heeft Zidane gekozen om united af te wijzen of zijn vrouw? Het schijnt namelijk dat zijn vrouw niet naar Manchester wou.
 
SocioFan1
 
4
22 november 2021 om 10:57
Kijk dat is maar een gerucht maar prima als het waar is he, dan is dat precies waar ik oa op doel.
 
ConchaEspina
 
1
22 november 2021 om 15:49
Zie Zidane niet vertrekken richting PSG, als Marseille liefhebber. Zou dan net instappen als Mbappe dan juist richting Real vertrekt Hij wacht gewoon op het nationaal elftal van Frankrijk. Heeft hij ook niet teveel last van persconferenties, waar hij geen liefhebber van is.
 
hansdekoning
 
12
22 november 2021 om 10:29
Ik snap niet wat ze zo interessant vinden aan Pochettino, PSG speelt waardeloos voetbal onder hem. Ik zou vol voor Ten Hag gaan.
 
Vakkie 427
 
3
22 november 2021 om 10:34
Alsjeblieft niet. Ik wil heel graag nog jaren lang Ten Hag bij Ajax, dus ManU mag hem lekker met rust laten :D.
 
real8madrid
 
6
22 november 2021 om 10:30
Dit toont nog maar eens de kwaliteit van de Engelse tabloids he. Elke voetbalfan die Zidane een beetje kent en volgt wist vrij zeker datt Zidane op dit moment geen interesse ging hebben. De tabloids bleven lekker verder schrijven alsof het er van ging komen. Poch is overigens ook niet de manager die ik dit United een stap verder zie brengen. Dan kan je net zo goed de komende maanden met Carrick verder gaan en even afwachten wie er in de komende periode beschikbaar wordt. Als ze toch Poch aanstellen zie ik PSG overigens elk record breken in een poging om Zidane aan te trekken. Poetst het imago op, geeft in hun ogen weer wat extra glans aan het project (en hun ego) en is wellicht een manier om Mbappe toch te overtuigen bij te tekenen. Zidane heeft ook voor die job geen interesse lijkt me maar zeg maar eens nee als je als coach 20 miljoen oid kan verdienen.
 
Lierse1997
 
3
22 november 2021 om 10:32
En zowel messi, Ronaldo als Neymar kunnen getraind kunnen hebben in je carrière lijkt me ook geen slecht vooruitzicht.
 
El_Guaje7
 
2
22 november 2021 om 10:35
Zou wat zijn zeg. 2022, Messi en Ramos beste maatjes bij PSG met Zidane als trainer. Ik zie het nog gebeuren ook. Is duidelijk te zien dat Poch niet de juiste trainer is voor dit PSG.
 
CMG-
 
4
22 november 2021 om 10:40
Ik denk dat Zidane met zijn Algerijnse achtergrond nu al meer dan 10 aanbiedingen heeft gehad van verschillende sjeiks om te coachen voor dik geld.Ik denk dat Zidane daar eerlijk gezegd niet wakker van ligt.Persoonlijk ben ik het niet direct met je eens betreft dat ‘elke Zidane kenner wist dat Zidane dit zou afwijzen’Marca was erachter gekomen dat Zidane Engelse taalcursus volgde en Emannuel Petit had dit overigens ook bevestigd, dit was imo een sterke aanwijzingspunt dat Zidane oor had voor een stap naar de PL. Want Guardiola deed dit destijds ook, nam Engelse of Duitse lessen en bam 3 maanden later stond hij voor de boeg bij Bayern en/of City.Dus als Zidane-liefhebber, geloofde dit echt wel
 
real8madrid
 
2
22 november 2021 om 11:11
Die Engelse taalcursus zegt mij persoonlijk vrij weinig. Ideale opvulling voor een trainer in zijn sabbatjaar, toch? Wellicht zat die aanbieding van united er wel voor iets tussen maar dan eerder als click in het hoofd van Zidane dat de bpl wel wat is voor de toekomst maar hij geen Engels spreekt?
 
Joga_Bonito10
 
9
22 november 2021 om 10:45
Zidane is een uitstekende people manager en zou imo dé perfecte trainer zijn voor PSG. Die gaat de juiste motivatie weten te kweken gecombineerd met een tactiek die werkt. Maar hij is een echte Marseille man, dus zou hij die stap vanuit dat opzicht maken? Ik betwijfel het.
 
CMG-
 
1
22 november 2021 om 11:27
Een echte Marseille man. Naja, hij is geboren in Marseille maar heeft nooit daar gespeeld..
 
Joga_Bonito10
 
0
22 november 2021 om 11:50
Jij kan goed lezen
 
real8madrid
 
1
22 november 2021 om 14:03
en is altijd een enorme fan geweest. Ging vroeger ook regelmatig kijken en zijn idool speelde bij Marseille (ben even zijn naam kwijt). Een echte Marseille man dus inderdaad
 
Joga_Bonito10
 
0
22 november 2021 om 14:30
Jean-Pierre Papin? Kan me niet echt anders voorstellen.
 
SocioFan1
 
1
22 november 2021 om 10:47
Je geeft al zelf antwoordt maar dus dat Zidane gaat never nooit naar Psg. Die gaat ook echt niet Real een mes in de rug steken omtrent het overhalen van Mbappe om hem bij te laten tekenen. Dan denk ik echt, mensen kennen Zidane echt totaal niet. Hij heeft een zwakte voor opties waar hij een loyale band mee heeft. Psg is dat niet, dan gaat hij nog eerder naar Marseille. En naar Psg gaan zal Real pijn doen wat hij dus never nooit gaat doen. Andere opties zijn mijn inziens enkel een terugkeer bij Real, Juve en het Franse nationale elftal. Maar Zidane gaat niet zomaar iets aannemen omdat hij gewoon trainer wil zijn. En als er iets hem zal overhalen naast datgene hierboven dan zou het een avontuur in de PL zijn maar ook dat betwijfel ik enorm.
 
Joga_Bonito10
 
16
22 november 2021 om 11:52
Mensen kennen Zidane echt totaal niet. Grappig, beweer jij nu dat jij hem wel echt kent? Is het je oom? Is het je vader? Spreek je hem regelmatig? Je beweert dat anderen hem totaal niet kennen en doet vervolgens alsof jij hem heel goed kent. What a joke.
 
SocioFan1
 
6
22 november 2021 om 12:01
Goed verhaal man, doen we helemaal niks mee. Moet je hem persoonlijk kennen dan om te weten hoe Zidane is? Wat een onzin zeg, niet zo huilen joh. En ik volg Zidane al sinds 98', mijn all time held. En dan kom je erachter hoe iemand is en alles. De uitspraken van hemzelf door de jaren heen, van anderen die met hem gespeeld hebben etc. en zo heb je nog genoeg situaties die zijn karakter laten zien, waar hij veel waarde aan hecht etc. Maar agh volgens jouw moet je hem natuurlijk persoonlijk kennen hoor. What a joke!
 
Joga_Bonito10
 
5
22 november 2021 om 12:53
''doen we helemaal niks mee'' om vervolgens met een heel lap tekst te komen hahaha. Wat is zijn lievelingskleur? Wat is zijn lievelingsgerecht? Wat is zijn type voetbal? (qua filosofie/tactiek is dat voor velen nogal een vraag). Een geweldige people manager, maar de duidelijke hand en zijn visie zoals je dat bij een Mourinho, Klopp en Guardiola wel ziet zie ik bij Zidane eerlijk gezegd niet. Of mag ik dat niet zeggen omdat je anders gepikeerd raakt?
 
ConchaEspina
 
4
22 november 2021 om 15:53
Zijn duidelijke hand is dat hij 3 keer de CL kon winnen na elkaar met hetzelfde team waar een Benitez niets mee klaarspeelde.
 
Der Bomberrr
 
3
22 november 2021 om 16:37
De visie van Klopp is hopen dat de spelers, gescout door de geniale Edwards, niet geblesseerd raken anders heb je vorig seizoen kunnen zien hoe Klopp bijna jankend langs de zijlijn stond toen Liverpool in een vrije val raakte. Kun je uitleggen waar excact in het dramatisch afgelopen seizoen jij `de hand van Klopp` zag?
 
Joga_Bonito10
 
2
22 november 2021 om 17:51
Conchaespina, Jij praat over resultaat. Ik heb het over het hebben van een filosofie/speelwijze. Mourinho is een meester om de boel dicht te metselen en met vlijmscherpe counters resultaat te behalen. Pep kan zijn teams tiki taka laten spelen, Klopp is iemand die zijn teams 90 min lang vol pressie kan laten spelen. Wat is de filosofie van Zidane? Der Bomberrr, Ga je nou op basis van 1 seizoen Klopp veroordelen? Kijk anders zijn jaren hiervoor bij liverpool terug en zijn periode bij Dortmund.
 
ConchaEspina
 
1
22 november 2021 om 18:06
Is een goede coach iemand die koste wat het kost zijn idee wil overbrengen, of iemand die het beste haalt uit een bepaalde spelersgroep? Iemand die 1 systeem kent en moet spelen, of iemand die dynamisch is en zich kan aanpassen aan het verloop van een wedstrijd? Een bepaalde 'filosofie' hebben en verliezen of de CL winnen 'zonder filosofie'? Uiteindelijk denken al deze coaches dat hun filosofie de beste methode is om resultaten te behalen. En Zidane behaalde de beste resultaten zonder 1 specifieke filosofie.
 
Schop1989
 
4
22 november 2021 om 10:33
Als ik United was zou ik voor Rodgers gaan, die brengt de intensiteit terug in het team gok ik. Grote namen heb je imo helemaal niks aan, althans de namen die nu rondlopen vind ik allemaal wel meevallen in de laatste jaren. Ze vallen bij allemaal tegen en raken evengoed snel de grip kwijt op de spelers, spelers hebben niet zo snel respect meer voor trainers.
 
Der Bomberrr
 
15
22 november 2021 om 10:56
"spelers hebben niet zo snel respect meer voor trainers." En laat Zinedine Zidane nou nét de uitzondering zijn op deze regel en arguably de meest gerespecteerde trainer onder spelers, zelf het all star Real Madrid team met gigantische ego`s hadden allemaal respect voor `Mr. Zidane`. Heb Ronaldo met z`n gigantische sociale media status en miljoenen fans, zelden tot nooit een post zien opdragen aan een nog levende voetbal persoon. Behalve voor `Gracias Mr. Zidane. Zoals ene Zlatan Ibrahimovic treffend zei: ""It`s not complicated, when Zidane was on the pitch, the other 10 players became better." En dit gigantische charisma van Zidane is iets waar een Rodgers alleen van kan dromen. Spelers zullen meer respect hebben voor een legende als Zidane dan voor ene Rodgers.
 
Schop1989
 
1
22 november 2021 om 15:06
Google even charisma dan kom je niet uit op een zidane, dan denk ik aan mensen die goed om kunnen gaan met grote groepen mensen en persoonlijkheden. Gasten als Pep en Zidane hebben bijvoorbeeld moeite met gasten zoals Zlatan of een Bale. Bij Charisma denk ik aan een George Clooney, Obama. Ook haal je Zidane de voetballer aan, dat heeft 0 te maken met de trainer Zidane. Klopp, V Gaal, Heynkens zijn charismatische coaches.
 
Der Bomberrr
 
5
22 november 2021 om 15:40
Hahaha, een clown als Klopp heeft letterlijk 0.0 charisma vergeleken met Zidane. Vrij gênant dat je niet eens de betekenis van charisma weet. Klopp zegt ie ???????? Van Gaal met z`n lompe botte houding, mensen met charisma gaan niet kinderachtig discussiëren met journalisten, Van Gaal wel. En iemand die Klopp en oNzE Van Gaal dus in hetzelfde rijtje zet als Obama qua charisma, is nauwelijks nog serieus te nemen. Wij van WC eend. Zidane is qua status en charisma kilometers boven Klopp en Van Gaal. Zidane is een echte gentleman, hoeft weinig te zeggen om iets duidelijk te maken, heeft een uitstraling waar je u tegen zegt, Klopp met z`n trainingspak en clown gedrag en Van Gaal (wel status wereldwijd overigens) die totaaaal geen people manager is zoals Zidane. Jij kijkt echt door een grappig brilletje ??
 
Der Bomberrr
 
5
22 november 2021 om 15:46
"Google even charisma dan kom je niet uit op een zidane" Google zeg je? Google Zidane charisma: 2,820.000 miljoen resultaten. Google Klopp charisma? 112.000 resultaten. Oftewel Zidane icm charisma worden letterlijk 20x zo vaak genoemd als Klopp icm charisma. Feiten dus, die jouw Liverpool WC eend mening keihard ontkrachten. Komt bij dat Zidane een legendarische voetballer is, Klopp niet, ook daarom maakt Zidane meer indruk op spelers.
 
Sirius
 
0
22 november 2021 om 20:14
@schop1989 - Maar dit Manchester United heeft geen types als Zlatan of Bale in de selectie. Ronaldo is wel een enorme persoonlijkheid, maar Zidane heeft allang aangetoond bij Real Madrid dat Ronaldo geen probleem gaat zijn. Dat zie ik overigens sowieso niet gebeuren, want Ronaldo is op en top professional. Nu ben ik niet extreem gecharmeerd van z'n tactische kwaliteiten, maar ik denk wel dat Zidane bij Manchester United zou passen. Hij heeft namelijk wel aangetoond dat hij presteert als de club hem het materiaal geeft.
 
Joga_Bonito10
 
1
22 november 2021 om 10:37
Zidane is niet blind: die ziet ook dat er met dit United geen eer te behalen valt. Liverpool en City staan lichtjaren voor op United. Chelsea is ze ook voorbij: betere selectie, uitstekende trainer en de resultaten zijn er ook. Als je met United top 4 haalt heb je gewoon een puike prestatie geleverd. Die komen tekort om daadwerkelijk mee te doen voor de landstitel. Los van die ontmoetingen met Liverpool en City zelf, hebben ze het vaak genoeg ook lastig tegen andere tegenstanders. Die aanval en middenveld zijn het probleem nog niet eens zo zeer (al hoewel ik Tominay en Fred wel echt matig vind voor United begrippen). Maar die defensie vind ik gewoon 3x niks. Zelfs met Varane erbij.
 
Schop1989
 
2
22 november 2021 om 10:53
Tij kan binnen no time keren met een goede reeks, ze hebben een erg goede selectie op een paar punten na. Chelsea stond er ook slecht op en met veel uitgaven en een micro manager trainer plukken ze direct vruchten. Niet mijn manier van teams opbouwen, maar United kan met de juiste aanpak zeker meedoen in Europa en voor de titel in 2022/23. Ideaal om nu in te stappen en een half jaar buffer te pakken. Achterin zijn ze centraal niet erg goed nee, maar dat komt omdat er geen organisatie is, een coach kan dat aanpakken en deze winter een noodoplossing kopen a la Chelsea met Silva. Wan Bissaka en Shaw zijn verdigend normaliter erg goed, maar moesten ook gaan aanvallen de laatste maanden zoals een Trent en dat ligt ze niet. United hoort niet met wingbacks te spelen imo.
 
AjaxCunian
 
0
22 november 2021 om 11:03
Shaw had vorig jaar van alle backs zowat de meeste gecreerde kansen. Hij kan het wel, maar is het helemaal kwijt dit seizoen. Wan Bissaka is aanvallend hopeloos.
 
Schop1989
 
0
22 november 2021 om 15:09
Mijn punt is, je hebt Shaw en Wan Bissake gekocht om met 4 verdedigers te gaan spelen, gebruik ze dan ook 80% voor hun verdedigende kwaliteiten. Het voelt voor mij als Jan Koller balletjes over de grond geven terwijl hij een reus is die staand alles erin kopt
 
El Fenomeno
 
0
22 november 2021 om 19:45
Een goede reeks doet niets voor United. Arsenal had ook een leuke reeks met wat mazzel en verloren kansloos van Liverpool. Indien United echt weer mee wilt doen moeten ze de gehele verdediging, gehele centrale middenveld en die twee renpaarden op links verkopen. Die voegen allen niets toe en ook al haal je dan eindelijk wel goede spelers die kunnen passen, een bal kunnen aannemen en aanvallen, dan is het seizoen 2022 te vroeg om er iets van te verwachten. Indien je weer mee wilt doen heb je altijd wingbacks nodig zoals Liverpool en voetbal vanuit de centrale verdediging. Ook een spelmaker a la Veratti of De Jong. Dat is de grootste fout geweest van United in de afgelopen jaren, veel te weinig voetballend vermogen aangetrokken.
 
Sirius
 
0
22 november 2021 om 20:11
Het tij keert alleen als ze succesvol zijn op de transfermarkt. De verdedigende linie is zeker geen wereldtop en ook de middelste linie is verre van indrukwekkend. Pogba heeft het al een tijdje niet en lijkt te willen vertrekken en Bruno Fernandes is dan wel geweldig. Echter speelt hij voor de middelste linie. Overigens lopen er ook wel betere spelers rond dan een Rashford of Martial. Goede spelers hoor, maar niet fenomenaal of iets wat daar in de buurt komt.
 
Schop1989
 
0
23 november 2021 om 08:56
Kopieer gedrag zoals wingbacks heb je nodig en types als Veratti heb je nodig vind simpel gedacht. Ook het zoeken in 100 transfers is basic. Deze spelers en die van Arsenal hebben niet de focus en mentaliteit om het op te brengen in de top wedstrijden. De inzet en het kort erop zitten is bij Liverpool veel hoger en daarmee is Liverpool al jaren beter in de toppers, waar United te punten pakte tegen de kleintjes.
 
Piranha
 
0
22 november 2021 om 12:20
Niet helemaal mee eens. Het klopt best dat de selectie er evenwichtig uitziet bij Chelsea maar de opvatting van de kwaliteit van spelers is altijd gebaseerd op de prestaties van de afgelopen tijd, en die waren bij United slecht. Je kan als je naar de spelersgroep en het potentieel niet zeggen dat het matig is. Elke goede trainer kan daar wat van maken, en dus ook Zidane. En juist hij zou met Varane, Pogba en Martial die hem adoreren, met Ronaldo waar hij goed mee is, de Gea en vd Beek die hij naar Madrid wilde halen, wel een goede zijn voor die groep. En dan te denken aan al die jonkies voor wie Zidane als speler en trainer een grootheid was en is. Engeland past niet zo bij hem, maar dat is het enige denk ik dat hem weerhoud. Als het Marbella United was met dezelfde spelersgroep...
 
ModricMagic
 
2
22 november 2021 om 11:12
Waarom wil United Pochettino? Ik vind die gast echt niet best bij PSG. Ze spelen echt niet zo bijzonder goed voetbal dit jaar. Komt voornamelijk door doordat ze zoveel individuele kwaliteiten hebben dat ze Ligue 1 makkelijk gaan winnen. Qua spel is het echt pover hebben we gezien in de CL. Tegen Leipzig en Brugge was het niet best. Tegen City wonnen ze wel maar ook daar was City eigenlijk de bovenliggende partij.
 
Schop1989
 
1
22 november 2021 om 15:12
Omdat Pochettino een coach is die een project aankan, althans dat deed hij bij Tottenham met beperkte middelen erg goed vond ik. Bij PSG is het geen project en is het gewoon kwaliteit managen, dan heb je meer aan een Tuchel of Pep. Of Poch dan bij United past weet ik niet met Pogba erbij, maar in tegenstelling tot OGS heeft Poch meestal wel een plan.
 
Sirius
 
1
22 november 2021 om 20:08
Bij Tottenham waren er geen verwachtingen en op het moment dat die verwachtingen er kwamen, wist hij niet echt meer te presteren. Verder ben je als coach zo goed als het materiaal en dat was bij Tottenham niet anders natuurlijk. Verder is dit project even hele andere koek. Manchester United is in principe een Europese topclub en qua resultaten moet het daar weer naartoe. Ik vind die eerste zin dan ook vaag, aangezien elke club een project heeft. Echter is niet elk project hetzelfde en heeft hij ongetwijfeld niet de eigenschappen voor bepaalde projecten.
 
Schop1989
 
0
23 november 2021 om 08:54
Op het moment dat die verwachtingen kwamen, kreeg hij niet de spelers die hij nodig had omdat het stadion betaald moest worden. Vanaf daar denken we anders. Zijn tactiek was gebalanceerd, de spelers grotendeels gemotiveerd en tot 80% van de competitie waren ze goed genoeg voor de top van de PL. Qua breedte en blessures pakten ze 2x goed mis op het eind.
 
LexGoeman
 
0
22 november 2021 om 11:36
Als ze Slot maar laten zitten waar hij zit Maar zonder gekheid denk ik dat ManU beter voor iemand anders kan gaan al zou ik ook niet zo 1,2,3, weten wie hier in kan/wil stappen
 
Canniggia
 
3
22 november 2021 om 11:44
Kan iemand mij vertellen wat Zidane`s spelvattingen zijn? Heb veel wedstrijden van Zidane`s eerste en de tweede periode bij Real gezien. Vandaag de dag weet ik nog steeds niet bij mijn held Zidane. Bij o.a Conte zie je de hand duidelijk op het veld terug. Real Madrid had natuurlijk individuele klasse die het wedstrijd voor je kan winnen, wat vaak ook gebeurde, maar het spel zag er niet erg verzorgd uit. Vrij basic. Zidane heeft ook vaak kritiek gekregen van zijn spel. Meestal uit reactie voetbalden ze. Als ze achter stonden en je ziet de druk die ze geven enorm, maar dat is ook hun stand verplicht. Dat kan op drie kanten vallen. Je verliest, gelijk of je wint de wedstrijd. En we weten natuurlijk wat Ramos voor je team kan betekenen in de laatste minuten.
 
PanFC
 
1
22 november 2021 om 12:15
Heeft spurs natuurlijk best een stukje omhoog gebracht. Maar dat laatste stukje is hem dus niet gelukt. Met echt een goed team toen. En dat is precies wat Solskjaer niet is gelukt: die laatste stap zetten. Dus doe maar niet.
 
Irriducibili420
 
0
22 november 2021 om 19:00
Helemaal met je eens alleen niet met een ding, bij OSG was niet de laatste stap maar juist paar stappen ervoor lol. Om te beginnen zijn elftal had niet eens een duidelijke visie en tactiek
 
PanFC
 
0
23 november 2021 om 05:21
Maar het was vorig seizoen toch echt niet slecht. Werd soms echt goed gespeeld. Had echt hoop dat dit doorgetrokken kon worden dit seizoen.
 
Piranha
 
0
22 november 2021 om 12:22
PSG laat Poch nooit gaan, behalve als Zidane komt misschien. Maar over het algemeen is PSG niet echt in geldnood of in de situatie om andere clubs te helpen.
 
henkiesz
 
0
22 november 2021 om 17:12
Wat een geknoei daar,niet te geloven......en het kost tientallen miljoenen. Zorg eeest voor een goede technisch directeur en bouw het verder uut,de transfers lijken ook nergens op....iedereen adviseerde varane Niet te kopen wat doen ze kopen hem juist wel
 
basvano
 
1
22 november 2021 om 17:42
Pochettino na Manchester en Zidane na Parijs topppppppp
 
willempiedebok
 
0
22 november 2021 om 18:07
Dat zou ik onbegrijpelijk vinden, waar heeft die pochetino zijn ster aan te danken? Als ik zijn teams zie voetballen dan ik denk ik dat is geen avonturier.
 
ericvanloo
 
0
22 november 2021 om 18:11
Zou toch apart zijn mocht Poch naar United gaan (kleine club) en Zidane naar PSG gaan, zou geweldig zijn voor alle United en Ronaldo fans die het al voor hun zagen dat Zidane naar United zou komen. United is een te kleine club voor Zidane.
 
Irriducibili420
 
1
22 november 2021 om 18:59
Zidane naar PSG zou helemaal pikant zijn aangezien Zizou 100% Marseille is!
 
Irriducibili420
 
0
22 november 2021 om 18:58
Slechter dan OGS kun je niet gaan maar deze Poch heeft bewezen dat hij nog game choker is. Goede trainer voor de middenmoot maar voor topploeg mist hij duidelijk vernuft
 
Sirius
 
0
22 november 2021 om 20:04
Dit zou echt vreemd zijn. Waarom zou je heel veel geld betalen voor een coach die net bij z'n huidige werkgever zit en niet aantoonbaar essentieel is voor de toekomst van de club? Pochettino is niet een Guardiola die een hele duidelijke visie uitdraagt of een succescoach die altijd meer uit een groep haalt. Ik vraag me dan altijd af op basis waarvan het uitgerekend (in dit geval) Pochettino zou moeten worden.
 
Zebkan
 
0
22 november 2021 om 20:27
Misschien gek maar is Joachim Low,niet beschikbaar?
 
Mancunian10_
 
0
22 november 2021 om 21:49
Ik denk dat Luis Enrique perfect is voor united. Speelt verzorgd voetbal vanuit de organisatie, iets waar United voor staat. Hoop dat hij het aandurft bij United, ik denk alleen dat hij eerst het WK mee wilt maken met Spanje.