'Begeerde Joël Veltman maakt indruk op zoekende grootmacht'
Donderdag, 17 oktober 2019 om 09:15

Joël Veltman wordt scherp in de gaten gehouden door Juventus, zo meldt Tuttosport. De Italiaanse grootmacht is op zoek naar versterkingen voor de rechtsbackpositie en heeft onder anderen de verdediger van Ajax in het vizier. Scouts van Juventus waren afgelopen zondag aanwezig bij de interland van Oranje tegen Wit-Rusland (1-2 zege) om Veltman aan het werk te zien.

Veltman is niet de enige naam die is gevallen in verband met de vacature bij Juventus. Ook Denzel Dumfries (PSV), Thomas Meunier (Paris Saint-Germain), Achraf Hakimi (door Real Madrid verhuurd aan Borussia Dortmund) en Youcef Atal (OGC Nice) staan op het lijstje van la Vecchia Signora. Juventus is echter niet de enige Italiaanse club met interesse in Veltman.

Volgens Tuttosport hebben ook AS Roma en Atalanta interesse in Veltman, die nog tot medio 2021 vastligt in Amsterdam. Danilo en Mattia De Sciglio kampen met blessures, waardoor Juventus aast op een nieuwe versterking. Juan Cuadrado, doorgaans een aanvaller, vulde de rechtsbackpositie naar behoren in, maar de club is toch op zoek naar een definitieve oplossing, zo klinkt het.

Juventus raakte al onder de indruk van Veltman tijdens de ontmoetingen met Ajax in de Champions League afgelopen seizoen. Ajax wist de Italiaanse topclub in de kwartfinales uit te schakelen in het miljardenbal, waarbij Veltman in beide duels negentig minuten speelde. Afgelopen zomer werd Veltman nog hevig gelinkt aan een transfer naar West Ham United.

Meer nieuws
   
08:56
08:56
Woerts meldt definitief akkoord Van Persie en Heerenveen; wachten op witte rook
0
   
08:03
08:03
V/d Vaart zou duo aanstellen voor opvolging Arne Slot; Afellay enthousiast
14
   
08:00
08:00
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
4
   
07:02
07:02
De Telegraaf: Geertruida 'wil dolgraag naar Liverpool' en staat ook op de radar
53
   
07:00
07:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (141)

 
Moridin
 
11
17 oktober 2019 om 10:57
Ik snap het wel. Voetbalend niet top, maar doir zijn ervaring doet hij weinig gekke dingen en schakelt hij negen van de tien keer zijn man uit. Daar houden ze in italie wel van.
 
 
19
17 oktober 2019 om 11:36
Weinig gekke dingen ? Ondanks dat ik vind dat hij het goed doet, doet hij juist veel domme dingen. Zit wel vaker tegen een 2de gele kaart aan, en bij (volgens mij) de laatste CL wedstrijd trekt hij binnen 2 minuten een tegenstander naar de grond binnen het eigen strafschop gebied. Dit had gewoon een penalty kunnen / moeten zijn. Dit zijn acties die hij toch wel vaker heeft.
 
maurootje
 
16
17 oktober 2019 om 11:38
Schakelt niet zn man uit. Werd dolgedraaid door Costa, in dit geval wordt dat zn teamgenoot. Maar moet hij het wel opnemen tegen Ribery,Berardi,Callèjon. Hij komt gewoon te kort voor topcompetitie. Veltman is een type speler die rendeert bij n bepaalde club, en dat is Ajax
 
maurootje
 
5
17 oktober 2019 om 11:39
Pakt ook veel kaarten of hikt daar tegen aan
 
NL_Modric
 
8
17 oktober 2019 om 12:19
Waarom komen alle haters altijd met dat moment tegen Costa aanzetten ? Costa is niet op de brommer, maar die voetbalt zijn wedstrijden in een straaljager. Costa speelt iedere verdediger ter wereld wel 1 of 2 keer voorbij in 90 minuten, dat is ook helemaal geen schande.
 
Clarkkent2
 
2
17 oktober 2019 om 14:05
ik snap het haten ook niet zo, veltman heb ik een onwijs respect voor hoe hij zich heeft terug geknokt tot echt n goed niveau terwijl het misschien wel de meest gehate ajacied was. Allen on topic, denk dat de serie A voor Joel niet de juiste competitie is. daar verwachten ze echt veel van verdedigers, zelfs van rechtsbacks. Een mooie club in engeland, spanje of Frankrijk gun ik m wel. Waarom zou joel niet de rechtsback kunnen in van valencia, monaco of everton? tis alleen wel heel grappig om te zien....als je goed speelt tegen italianen als nederlandse speler zijnde, dan willen ze je daarna altijd hebben. is al zo sinds de 90ies. Echt een vd Meijde interesse dit van juventus hahaha
 
onelovechris
 
193
17 oktober 2019 om 09:34
Wel grappig voor alle haters want die heeft deze jongen nogal.Edit. Ik zie allemaal reacties op het woord haters dat ik gebruikte. Maar dat was natuurlijk enigszins ironisch bedoeld. Omdat een aantal mensen werkzaam in de voetballerij (bijv ook van Bommel of kramer) mede door hun eigen gedrag bij voorbaat negatief benaderd worden. Dat is wat anders dan kritisch zijn he. Verder wil ik ook niet ingaan op z’n voetbal kwaliteiten. Maar het is gewoon grappig dat een absolute topclub serieus aan hem denkt blijkbaar. Dat kunnen diezelfde mensen ws niet geloven. Overigens zie je mij verder altijd vrij rationeel en objectief op artikelen reageren (denk ik tenminste). Dus afgezeken worden om alleen het wordt haters lijkt mij ook niet nodig.
 
robinho93
 
327
17 oktober 2019 om 09:37
Tegenwoordig kan je niet meer kritisch zijn zonder door sommige mensen " haters " genoemd te worden
 
Spandoek
 
17
17 oktober 2019 om 09:41
Je moet het ook niet te letterlijk nemen, het overgrote deel is inderdaad gewoon kritisch. Al is er ook zeker een groep haters die 'm helemaal niks gunnen door de streken die hij heeft uitgehaald, maar z'n voetballende kwaliteiten staan buiten kijf.
 
BJP79
 
148
17 oktober 2019 om 09:41
Kritisch is prima maar Veltman word volledig (onterecht) afgebrand en is veel beter dan de meeste hier willen geloven. Ben het dan ook wel met onelovechris eens.
 
Maykel24
 
49
17 oktober 2019 om 09:46
Mee eens, maar in het geval Veltman mag je in 90% van de gevallen het best over haters hebben. Rode lap/blinde vlek voor veel mensen. On: sterk teruggekomen na zijn blessure en leuk dat er nu mooie interesse is
 
DVCer
 
21
17 oktober 2019 om 09:49
Hij heeft voor mij compleet afgedaan door verschillende acties in het verleden. Toch moet je dat niet laten leiden, als het gaat om de voetbalkwaliteiten. Prima voetballer voor de Eredivisie, geen idee waar hij naartoe zou moeten in het buitenland, zie het hem bij Juve in ieder geval niet redden.
 
Zytto34
 
45
17 oktober 2019 om 09:50
Bij Veltman zijn het wel vaak haters. Die heeft gewoon hetzelfde als van bommel en kuyt. Arrogante uitstraling gecombineerd met zo irritant mogelijk alles proberen te doen om te winnen.
 
Ronzie
 
10
17 oktober 2019 om 09:50
Goed onderbouwde kritiek is inderdaad prima. Maar je hebt genoeg mensen die hem alleen maar afbranden om zijn "maniertjes". Maniertjes die in Italie overigens normaal gevonden worden.
 
 
39
17 oktober 2019 om 09:55
Itt tot die andere twee ontbeert hij wel een ding; talent.
 
DVCer
 
14
17 oktober 2019 om 10:03
"maar je hebt genoeg mensen die hem alleen maar afbranden om zijn "maniertjes". Maniertjes die in Italië overigens normaal gevonden worden." Ik kan natuurlijk niet voor de rest spreken, maar voor mij gaat het wat verder dan 'maniertjes'. Althans, bij een blessure geval wijzen naar de speler die op de grond ligt, zodat de tegenstanders stopt, aangezien die denkt dat Veltman de bal uit gaat spelen, om dan vervolgens snel een voorzet te geven. Dat valt niet onder de noemer 'maniertjes', dat is onsportiviteit van de bovenste plank en dat zal ook in Italië niet normaal gevonden worden. Dat hij een arrogante uitstraling heeft en af en toe behoorlijk irritant probeert te zijn heb ik totaal geen moeite mee. Hij wil gewoon winnen. Dat waardeer ik wel.
 
JK-Ajax
 
25
17 oktober 2019 om 10:40
Geen talent hebben maar toch in een geweldig Ajax een onbetwiste basisspeler zijn dit seizoen en vorig seizoen na zijn blessure zo terugkomen. Nee dan ontbeert het aan alle vormen van talent.
 
Freekystar
 
28
17 oktober 2019 om 10:44
Veltman is op het veld een 'ettertje', maar in zijn interviews is hij voor mijn gevoel altijd vrij bescheiden, de andere twee namen die je opnoemt daarentegen niet.
 
xstream
 
7
17 oktober 2019 om 11:12
Haten doe ik `m niet (de meesten niet). Maar een topper vind ik `t ook niet. Het is ten eerste geen echte rechtsback. In het centrum vind ik `m beter. Heel goed gevoel voor positie kiezen (z`n grootste kracht). Voetbaltechnisch beperkt. Passing is gemiddeld, voorzet matig. Koppend ondanks z`n lengte nog best goed. Te traag voor RB en eigenlijk iets te licht voor CB (voor een topclub dan). Wel een goede inzet en geeft altijd alles om het maximale eruit te halen, wat hem zeker beter maakt dan veel mensen denken. Best een slimme speler, al gaat die soms iets over de schreef. Nou, dit is dan je scoutingsrapport. Of dat goed genoeg is om voor Juventus, die de CL wil winnen, na te streven. Ik betwijfel het. Dat die nuttig voor ze kan zijn, vast wel. Het is een speler waar je niet zoveel omkijken naar hebt en tegelijkertijd je team ook niet echt beter maakt. Maar ook weer niet de hoofdprijs kost. Als je soms andere backs bij topclubs ziet, dan is Veltman niet minder. Toch prachtig als je op voor NL begrippen late leeftijd nog in de picture komt bij een topclub. Het is `m gegund.
 
TheBrightOne
 
5
17 oktober 2019 om 11:55
Ja en daarom speelt hij al jaren bij AJAX. Doet het redelijk in de Cl en zit bij het Nederlands elftal. Maar volgens Migi heeft hij geen talent.. En van Bommel heb je gelijk. Maar Kuyt heeft veel uit zijn carrière gehaald naar om nou te zeggen dat hij zoveel meer talent had. Kuyt is typisch de speler die op mentaliteit zijn carrière vorm gegeven heeft en ook een beetje getalenteerd is. Itt spelers die zo getalenteerd zijn dat ze weinig mentaliteit of training nodig hebben.
 
JK-Ajax
 
3
17 oktober 2019 om 12:10
Het hangt er vanaf wat je voetbaltechnisch beperkt vindt. Ja hij speelt niet een mannetje voorbij maar heeft gewoon een goede functionele techniek en een heerlijke inspeelpass.
 
xstream
 
2
17 oktober 2019 om 13:23
@JK-Ajax: Jawel, maar je verwacht dat een topclub als Juventus dan wel een back zoekt / kan vinden, die iets meer brengt dan een prima basis techniek. Vind 'm daardoor op de RB positie ook net wat te beperkt. De combi van niet langs je man komen, een goede voorzet hebben en daarnaast ook nog 's niet echt snel zijn maken 'm toch wel ietwat beperkt voor de RB positie op het allerhoogste niveau. Al maakt hij dat grotendeels wel goed met z'n positie kiezen en het spel lezen. Voor CD positie is z'n techniek natuurlijk prima.
 
FraXz
 
2
17 oktober 2019 om 15:58
Migi, blijkbaar denken de mensen met kennis daar anders over. Maar goed. Veel mensen zullen hem de grond in trappen omdat hij Veltman is en zullen weigeren toe te geven dat hij toch niet zo slecht is als gehoopt.
 
Jeffrey91
 
1
17 oktober 2019 om 16:45
https://www.youtube.com/watch?v=5zkj5szzf6a ook dit is veltman ik gun hem het beste, en vind hem dit seizoen zeer sterk spelen. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
 
Berliner80
 
25
17 oktober 2019 om 09:40
Hij laat ook nooit een kans onbenut om fans van andere clubs te provoceren. Als mensen groter praten dan ze zijn, is het extra leuk om ze te zien vallen. Ik kan me niet voorstellen dat hij het daar gaat redden, daarvoor maakt hij toch te veel foutjes. Dat Ajax spelers overal gevolgd worden is logisch en Veltman kan meeliften op de hype.
 
Nick Danninga
 
27
17 oktober 2019 om 09:44
Kap eens met dat afgrijselijke haters! (zal tegen dovemansoren zijn, maar toch)ik zou het een geweldige stap vinden voor Veltman die ik hem 1000% gun. Dan snoer je je criticasters wel de mond. Bij Juve kan en moet hij doen waar hij goed in is: sober verdedigen
 
SvenZxzy
 
21
17 oktober 2019 om 09:49
Haters? Hij komt gewoon te kort. Moet wel toegevend dat hij bij Ajax met een indrukwekkende serie bezig is. Neemt niet weg dat ik alle fouten en blunders nu ineens ff vergeet. Als hij dit volhoudt is dit prachtig voor hem maar Juventus? I don't know...
 
 
42
17 oktober 2019 om 09:54
Veltman verdient net als Michiel Kramer en Mark van Bommel ook gewoon kritiek. Alleen kortzichtige oenen classificeren dat als haters. Mensen van boven de 14 die zonder ironie het woord hater gebruiken zijn sowieso af.
 
repuiztav
 
15
17 oktober 2019 om 10:23
@Migi. Helemaal mee eens. Volwassenen die het woord "haters" nog in de mond durven te nemen, neem ik per definitie al een stuk minder serieus. Het is ook makkelijk om je achter dit wordt te verschuilen, wanneer je het oneens bent met kritiek die wordt gegeven.
 
passionforpink
 
4
17 oktober 2019 om 13:26
@migi: Eens dat Veltman kritiek mag krijgen, net zoals dat bij iedereen het geval is. Als het niet goed is, mag dat benoemd worden. Punt is wel dat bij Veltman er een hoop mensen zijn die totaal niet meer objectief kunnen kijken. Zie er ook een aantal in dit topic. Mensen die "hem nog nooit een goede wedstrijd hebben zien spelen", bijvoorbeeld. En iemand die stelt dat Veltman geen talent heeft en hem vergelijkt met geflopte spelers als Clasie en Lex Immers vind ik ook niet overlopen van objectiviteit.
 
 
0
17 oktober 2019 om 14:20
Talent is relatief. Als je het vergelijkt met het talent van bovengenoemde Van Bommel en Kuyt (overigens lachwekkend dat Kuyt neer wordt gezet als net zo onsportief als Joel Veltman) is het nihil. Daarom zal een club als Juventus natuurlijk ook nooit voor hem op de stoep staan.
 
FraXz
 
1
17 oktober 2019 om 16:01
Kom op zeg. Dat jij Kuyt als sportief neerzet, zegt genoeg dat jij door een bepaalde kleur bril kijkt. Maar goed, het zal je sieren als je zelf toegeeft dat hij misschien beter is als gedacht, maar dat zal je waarschijnlijk nooit doen.
 
 
1
17 oktober 2019 om 16:27
Ik zet Kuyt niet als sportief neer. Dat maak jij er van. En beter dan gedacht door wie? Vergeleken met Kuyt en Van Bommel stelt hij niets voor. Vergeleken met Eric Botteghin verdient hij de ballon d'or.
 
Scepticus38
 
5
17 oktober 2019 om 10:08
Als jij hetgeen wat Veldman overkomt als haat classificeert, hoop ik voor jou dat je nooit met echte haat te maken krijgt, daarbij vergeleken is dit kinderspel. Natuurlijk is het geen haat, maar afkeer en die afkeer wordt voor een niet onbelangrijk gedeelte ingegeven door de afkeer die men heeft van de club waar hij speelt. Al kan ook niet worden ontkend dat Veldman ook door veel eigen supporters wordt gezocht als de resultaten slecht zijn en die om een zondebok verlegen zitten om daar de schuld op af te wenden. Maar dat zijn voornamelijk successupporters die ook bij Feyenoord en PSV hadden kunnen zitten als die meer succes hadden gehad dan Ajax.
 
Nick Danninga
 
4
17 oktober 2019 om 10:31
Successupporter, ook al zo'n naar woord dat in dezelfde categorie als 'haters' thuis hoort. Waarom verdient iedereen meteen een stempel als die iemand ergens anders in staat dan jij?ik ben successupporter en proud of it. Of dacht jij dat ik werkelijk voor mijn lol naar een zaadpot ga zitten kijken?
 
Freekystar
 
0
17 oktober 2019 om 10:51
Vind successupporter een vervelende term, het wordt vaak gebruikt tegen iemand die zit te tieren op zijn club na een verloren partij/seizoen. Alsof je tegenwoordig niet meer teleurgesteld mag zijn als je club verliest.
 
vassinerend
 
0
17 oktober 2019 om 12:08
Wordt ook vaak gebruikt voor fans die niet uit de stad van de club komen. Support your local gelul noem ik dat en alsof je dan moet switchen van club omdat je verhuisd.
 
TVL11
 
5
17 oktober 2019 om 10:25
Heeft Veltman ook een beetje aan zichzelf te danken, komt in sommige opzichten tekort en compenseert dat met vrij gemene acties. Dan ben je bij velen al gauw een pispaaltje.
 
ForzaRomale
 
1
17 oktober 2019 om 11:24
Aan de namen te zien is dit duidelijk voor de bank en zal hij tevens niet boven aan het lijstje staan. Snoer je je critici niet echt de mond mee. Elke topclub heeft zo'n lijstje.
 
 
3
17 oktober 2019 om 11:39
Waarom heeft hij haters ? Zijn voetballende kwaliteiten of zijn irritante gedrag ? Zo zijn er wel meer spelers die vooral haters hebben vanwege het gedrag en niet vanwege het voetbal. Een heel mooi voorbeeld hiervan is Mark van Bommel. Hij wordt (volgens mij) uitgekotst in o.a. Amsterdam, maar als je toch in zowel Nederland, Duitsland, Italie en Spanje kampioen geworden bent dan had je toch wel kwaliteiten.
 
JuventusPuglia
 
5
17 oktober 2019 om 11:58
Tuttosport is totaal niet geloofwaardig, Maar idd krijgt Veltman veel onterechte kritiek. Doet het gewoon altijd prima
 
MrMilk
 
2
17 oktober 2019 om 12:24
Een prima back, maar sportief gezien kan die beter bij Ajax blijven. Komt voor “betere” clubs gewoon tekort.
 
Jeroen-AMF
 
21
17 oktober 2019 om 09:34
Ik zou hem wel een mooie transfer gunnen. Als er een team komt wat in de winter 15-20 miljoen betaald dan mag hij denk ik wel weg. Met Dest, schuurs en alvarez hebben ze al vervangers.
 
Benzema.
 
39
17 oktober 2019 om 09:49
Er gaat natuurlijk niemand een dergelijk bedrag voor Veltman betalen.
 
LeidseHood
 
9
17 oktober 2019 om 11:49
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Oranje, Ajax, speelt zichzelf wel in de kijker bij teams die het goed doen.
 
Zytto34
 
6
17 oktober 2019 om 09:57
Buiten dat Juventus geen 15 miljoen gaat betalen moet je Veltman natuurlijk nooit verkopen van de winter. Bewijst zijn waarde weer. Dest gaat nog wel een dipje krijgen, Alvarez staat op het middenveld en Schuurs maakt nog wat foutjes. Op termijn zullen die 3 beter worden dan Veltman, maar dit seizoen nog niet denk ik. Daarnaast ga je ook blessures en schorsingen krijgen (al dan niet in de EL/CL), dus hij gaat zeker belangrijk worden in de strijd om de titel en in Europees verband.
 
Jeroen-AMF
 
1
17 oktober 2019 om 10:15
Met Wober is het misschien niet helemaal goed uitgepakt, maar ook hij had een bepaalde prijs en kon daarom weg. Ik denk zelf dat dat bij Veltman ook zo is. En ook Siem de Jong kan je voor een schappelijke prijs in de winter wel ophalen denk ik.
 
Linkerbaan
 
3
17 oktober 2019 om 10:36
Wat is er niet goed uitgepakt met Wober dan? Is in mijn ogen voor een prima bedrag verkocht en bleek later niet nodig te zijn.
 
Jeroen-AMF
 
0
17 oktober 2019 om 11:00
Hij was een betrouwbare 12e man. En direct na de winterstop tegen Feyenoord schutterde de defensie nogal.
 
R.madridista
 
24
17 oktober 2019 om 09:35
Veltman stabiel bij Ajax de laatste tijd, alleen Juventus? Moet niet gekker worden hoor.
 
vangaal123
 
39
17 oktober 2019 om 09:38
Precies, cancelo laten gaan naar man city om vervolgens met veltman op rechtsback te laten spelen..
 
caribbean
 
12
17 oktober 2019 om 09:35
Veltman en Dumfries in eenzelfde rijtje als Thomas Meunier, wat een grap. Hoewel ik het Italiaanse voetbal best bij Veltman vind passen, Dumfries daarintegen is gemaakt voor een team in Engeland.
 
Ajax/barca2014
 
9
17 oktober 2019 om 09:44
Meunier is trouwens ook maar gewoon een reservespeler bij PSG. We hebben het niet over een van de beste rechtsbacks van Europa hé. Daarnaast zou Veltman als backup zeker wel voor Juventus geschikt zijn. Voor de basis komt hij natuurlijk tekort.
 
JoshuaK_
 
16
17 oktober 2019 om 10:21
Meunier zit op de bank omdat hij niet wil verlengen, daarvoor moest hij twee seizoenen de voorrang verlenen aan Dani Alves die een van de beste rechtsbacks aller tijden is. Goede backs zijn schaars en Meunier behoort zeker tot de betere backs in Europa.
 
siepie
 
19
17 oktober 2019 om 09:49
Nou moeten we ook niet doen alsof Meunier wereldtop is natuurlijk.
 
JuventusPuglia
 
3
17 oktober 2019 om 11:59
Vind Meunier zelf wel een hele goede back hoor. Heel veel energie in zijn spel en is fysiek ook sterk
 
siepie
 
0
17 oktober 2019 om 14:07
Ja.. Zo kan je Dumfries ook omschrijven. Meunier is een prima back, maar ik vind niet dat hij heel ver boven onze backs uitsteekt.
 
 
2
17 oktober 2019 om 11:40
Dit was ook mijn gedachte. Hoe kun je als club zowel Dumfries als Veltman op het zelfde lijstje hebben staan voor 1 functie. Zij vullen de functie totaal anders in.
 
Juventurin
 
0
17 oktober 2019 om 11:50
Meunier is helemaal niet bijzonder, van dit rijtje heb ik liever Hakimi of Atal.
 
Sierd_den_Vos
 
5
17 oktober 2019 om 09:35
Zou een prima club voor veltman zijn, kan de concurentie aan gaan met bonucci
 
AcePluto
 
6
17 oktober 2019 om 09:37
Wil het niet geloven maar Juventus heeft een zwakke rechtsback. Niet dat je met Veltman erop vooruit gaat
 
Ronaldo Luis N
 
12
17 oktober 2019 om 09:37
Ik kan me nu echt helemaal niets voorstellen bij dit bericht. Juventus? De kampioen uit het land van de verdedigers? Uiteraard heeft mijn antipathie van deze speler daar een heleboel mee te maken, maar ik heb hem werkelijk nog nooit een goede wedstrijd zien spelen, zonder dat hij foutjes maakte, die hij zelf moest repareren met als risico een gele of rode kaart.
 
BJP79
 
39
17 oktober 2019 om 09:46
Dan is het duidelijk dat je geen wedstrijden van Ajax kijkt en je je volledig laat leiden door je afgunst jegens Veltman. Zeg niet dat hij het niveau Juventus aan kan maar nog nooit een goede wedstrijd van hem gezien is gewoon lachwekkend.
 
arsenal890
 
3
17 oktober 2019 om 09:48
Zeg nou zelf, kijk naar die wedstrijd tegen Groningen hebben ze dan ook daadwerkelijk iets te doen? Ze zitten met zijn alle in de 16.
 
Kyle66
 
14
17 oktober 2019 om 09:58
Of je kan kijken naar de wedstrijden in de CL. Bijvoorbeeld de wedstrijd waarbij Ronaldo zo gefrustreerd was dat hij een smerige overtreding op hem beging. Maar ach, het is nu eenmaal zo dat als Veltman 20 goede ingrepen doet in een wedstrijd en 1 fout, sommigen het alleen maar over die ene hebben.
 
Shakur030
 
9
17 oktober 2019 om 10:56
'Ronaldo smerige overtreding op hem beging' Nou dat kwam volgens mij omdat moment daarvoor Veltman onnodig de bal vol tegen Ronaldo aanschoot. Niet teveel in je eigen fantasie geloven he.
 
Kolbeinn_Sigi
 
12
17 oktober 2019 om 11:04
Dat was gewoon ondat Veltman elk (kop)duel van Ronaldo won die wedstrijd en er samen met De Ligt voor zorgde dat Ronaldo 89 minuten onzichtbaar was. Veltman speelde toen uitstekend die twee duela net zoals dit jaar in de CL. Heb hem bij ajax dit jaar nog geen slehte wedstrijd zien spelen. Of zn beste wedstrijd ooit tegen celtic? Geen goede wedstrijd is zooo overdreven maar t is veltman en dan zeikt iedereen.
 
Shakur030
 
9
17 oktober 2019 om 11:18
Ja vooral dat half uurtje tegen Douglas Costa was die goed he ? Daarbij is elk kopduel wel overdreven vind je niet? Hij won paar duels ja maar zeker niet alles. Ronaldo zette ook nog die spits van Juve 1 op 1 met de keeper. Dat zouden dus 2 beslissende momenten zijn geweest in de wedstrijd. Dus zo onzichtbaar was die niet.
 
Kolbeinn_Sigi
 
2
17 oktober 2019 om 12:14
Je houdt jezelf echt voor de gek als je vindt dat Ronaldo niet ronduit slecht was die wedstrijd. En ah jammer veltman kreeg een panna van douglas costa, een hele goede speler duse cht geen sxhande. Puyol is dus ook slecht want Hoesen had m een keer? Letterlijk ik heb er op gelet en Ronaldo verloor bijna elk duel van De Ligt en Veltman en en Veltman kapte m ook een paar keer mooi uit. Ik vond Veltman eerst ook slecht maar sinds hij terug is van zn blessure speelt ie heel solide. Ook dit jaar in de CL en in de conpetitie. Zo’n matige voetballer stond wel in de basis van de CL- kwartfinalist dus zo slecht is ie toch niet?
 
Shakur030
 
3
17 oktober 2019 om 12:29
Ik zeg niet dat Ronaldo goed of slecht was maar zeker niet onzichtbaar. En waarom alleen die panna noemen ? Hij werd alle kanten voorbij gelopen door Costa. Veltman heeft t geluk dat hij bij Ajax loopt waar 9 van de 10 eredivisie clubs geen druk durft te zetten. Zet Ajax onder druk en je zal zien dat Veltman de eerste gaat zijn die weer met een blunder zal komen. Daarbij vind je hem goed spelen? Het is vooral dat hij al een paar keer gespaard is door geen 2e gele kaart of penalty tegen te krijgen.
 
RinkSchippers
 
20
17 oktober 2019 om 09:39
Mooie ruildeal met ronaldo + 20 miljoen toe krijgen. Ik zeg doen
 
FR-RKC
 
9
17 oktober 2019 om 09:39
Ik weet dat Juve van transfervrije aanwinsten houdt, maar Veltman? Wauw. Misschien is het alleen om het vertrouwen van Douglas Costa op de trainingen op te krikken, maar kom op, dit kan toch niet serieus zijn. Als het concreet wordt dan moet Veltman zich geen seconde bedenken want zo'n aanbieding krijgt hij never nooit meer.
 
masterapie
 
4
17 oktober 2019 om 09:42
Je moet wat schrijven als krantje. Hoe zeer ik ook de kwaliteiten van Veltman erken is Juve alles behalve ene geschikte club voor 'm. Zoek 'n Europese subtopper met aanvallende tactiek en geniet nog een paar jaar van het leven in het buitenland.
 
melvinwsp
 
8
17 oktober 2019 om 09:47
Veltman gun ik zo'n transfer van harte. Sterk terug gekomen en een prima mentaliteit.
 
UltimateFreak83
 
0
17 oktober 2019 om 09:48
Veltman moet niet naat Juventus gaan. Dan wordt het handelswaar zoals Emre en Rabiot. Ze gaan hem nevernooit voor de basis halen.
 
 
12
17 oktober 2019 om 09:53
Nou, na zijn spetterende optreden denk ik dat ze hem zelfs misschien wel als rechtsbuiten zullen halen! Ff serieus, gaan ze daarna ook Clasie en Lex Immers halen? Niet serieus te nemen dit bericht.
 
JK-Ajax
 
2
17 oktober 2019 om 12:16
Non voetballers die overal gefaald hebben mogen de veters van Veltman nog niet eens strikken.
 
 
5
17 oktober 2019 om 14:31
Zou ik ook niet aanraden. Dikke kans dat-ie kermend naar de grond gaat zodra iemand z'n vetertjes aanraakt.
 
PSVNEC
 
13
17 oktober 2019 om 10:01
Wat een fake news. Dit zou echt belachelijk zijn, wat een matige voetballers is dit. Hopelijk haalt Juve dan ook Botteghin , dan hebben ze het beste centrum ooit.veltman is bij het NL elftal altijd de zwakste schakel, heeft geen aanvallende kwaliteiten en verdedigend is het ook niet sprankelend. Dus ik snap niet wat de Italiaanse top hiermee moet
 
ajax1812
 
7
17 oktober 2019 om 10:09
Ook jij kijkt geen wedstrijden van Ajax zo te zien.. Veltman verdedigend niet sprankelend? Kom op man. En dan zeggen dat hij altijd de zwakste schakel is in het Nederlands elftal terwijl hij 2 wedstrijden basis staat..
 
PSVNEC
 
8
17 oktober 2019 om 10:47
Nee ik kijk alleen de CL en de topwedstrijden en daarin speelt hij niet sprankelend. dat zijn toch juist de wedstrijden waarop je hem moet beoordelen? En in Oranje is hij gewoon als hij speelt altijd de minste. Het zijn gewoon feiten.maar het lijkt er een beetje op omdat hij voor Ajax speelt dat je er geen kritiek op mag hebben. Maar dat lijkt me heel krom.
 
 
3
17 oktober 2019 om 11:43
Ondanks zijn toch wel vaker domme acties vind ik dat hij het bij Ajax goed doet. En in een team waar de back vooral moet verdedigen en niet moet aanvallen kun je Veltman ook prima als back gebruiken. Speel je meer aanvallend over de vleugels heb je weinig aan hem.
 
pprins
 
2
17 oktober 2019 om 12:02
Wat is sprankelend verdedigen. Hij schakelt altijd zijn man uit ; ook in de CL. Dat doet hij goed en gedegen dat is wat mij betreft meer dan genoeg sprankelend. Aanvallend kan het beter maar de eerste taak is toch verdedigen .
 
verstand
 
0
17 oktober 2019 om 10:06
Ruilen tegen dat zwakke ventje achterin waar ze misschien van af willen,de ligt ofzo heet die. misschien kan ajax hem beetje opkrikken.
 
MartijnGerbrands
 
2
17 oktober 2019 om 10:10
Kritiek of geen kritiek, hij heeft zijn plekje wel weer aardig veroverd bij Ajax, speelt CL, heeft bij gedragen aan het succes van Ajax, wordt door Koeman gewaardeerd. Prima speler en zou een mooie stap voor hem zijn. Past met zijn soms felle spel prima daar.
 
AjaxWestham
 
2
17 oktober 2019 om 10:22
Afgezien van het feit dat ik Veltman ook geen hoogvlieger vind (daarvoor pakt hij m.i. teveel onnodige kaarten) weet je wel precies wat je aan hem hebt en kan hij zich wel goed vastbijten in zijn tegenstander, wat ook een kwaliteit is voor veel ploegen.of dat ook voor Juve geldt.... dat denk ik niet.
 
kelderklasse34
 
5
17 oktober 2019 om 10:26
Het is toch prachtig dat spelers van Ajax en PSV tegenwoordig aan alle topclubs gekoppeld worden. Dat is jaren anders geweest! Zegt een hoop over de groei van het Nederlandse voetbal. Daarnaast zitten er nog veel talenten in de pijplijn. Op naar mooie jaren!
 
Craig Tucker
 
9
17 oktober 2019 om 10:31
Ik vind het niet zo'n gekke gedachte gedachte. Verdedigend zijn de statistieken uitsteken, en daar draait het bij juve om. Ze halen hem echt niet als wingback. Veltman zorgt ervoor dat hij niet in de situatie komt dat hij hoeft te tackelen bijvoorbeeld.
 
Teddy55
 
1
17 oktober 2019 om 10:33
Niet om te haten ofzo want ik gun het hem van harte, maar heeft juventus geen jeugdspelers die tijdelijk kunnen vervangen?
 
oprecht
 
3
17 oktober 2019 om 10:43
Ik gun hem wel per direct deze hele mooie transfer. Elke keer zit ik met bilzweet zijn wedstrijden te bekijken...wachtend op dat ene moment !
 
Balafpakker
 
0
17 oktober 2019 om 10:54
Leuk voor veltman ik zeg strik erom en gaan dest staat al klaar
 
 
3
17 oktober 2019 om 11:45
Ik weet niet of jij wedstrijden van Ajax bekijkt, maar Veltman speelt dit seizoen zijn wedstrijden als centrale verdediger. Dus Dest kan hem helemaal niet vervangen. Je zult dan Alvarez naar achteren moeten halen of met Schuurs (of Pirie) gaan spelen. Als ik Ajax was zou ik hem gedurende dit seizoen niet weg doen.
 
Arnavut1
 
1
17 oktober 2019 om 10:59
Hoezo? is hij volgend seizoen transfervrij dan? :P. Echt onbegrijpelijk als ze bij Veltman uitkomen. Deze man is prima speler voor eredivisie en vind hem aardig goed doen bij Ajax (boven alle verwachtingen) maar Juventus en de Italiaanse competitie is toch wel een ander koek.
 
 
1
17 oktober 2019 om 11:46
Hij heeft een contract tot 2021. Dus ook aankomend seizoen is hij nog niet transfervrij (volgens de tekst hierboven).
 
Arnavut1
 
1
17 oktober 2019 om 13:32
Was ook een grap, omdat Juve aast op transfervrije spelers ;-).
 
LawPl
 
3
17 oktober 2019 om 11:06
Ik kan dit bericht gewoon niet serieus nemen ondanks dat ik voor Ajax ben.Veltman is eerlijk gezegd gewoon een middelmatige voetballer en natuurlijk niet goed genoeg voor Juventus. Hij kan beter bij Ajax blijven waar hij perfect op zijn plek is.
 
maurootje
 
2
17 oktober 2019 om 11:10
Gelukkig, ik dacht ff AC Milan, juve mag m lekker ophalen; zal ze veel punten kosten
 
Futures
 
1
17 oktober 2019 om 11:37
Veltman zou daar wel goed bij passen. Een bijter en niet vies van geniepige overtredingen. In Nederland zal hij nooit gewaardeerd worden.
 
Spitz37
 
2
17 oktober 2019 om 11:47
Ik gun Joel het allerbeste. Mede vanwege zijn zware blessure en dan zo terug komen. Alle lof en ik hoop voor hem op een prachtige topclub. Zal zeer waarschijnlijk al komende winter worden en vangt Ajax nog een leuke afkoopsom
 
Leicester
 
1
17 oktober 2019 om 11:51
Voor een team als Juventus een breedte versterking, niet meer. Gun Veldman wel zijn transfer maar als hij wil blijven spelen kan ie beter naar Atlanta of Werder Bremen. Maar goed Royston Drenthe ging ook naar Real Madrid, wonderen zijn de wereld nog niet uit.
 
Stijlvol
 
3
17 oktober 2019 om 11:57
Prachtige geruchten voor hem man! Altijd maar in negatief daglicht gezet. Hij kan maar weinig goed doen volgens 'de kenners'. Juist door alle negativiteit gun ik hem des te meer een mooie stap! Schitterend dat hij naar West Ham United had kunnen gaan, maar nu geluk bij een ongeluk misschien nog de betere clubs voor het uitkiezen heeft. Gegund dit!
 
JuventusPuglia
 
0
17 oktober 2019 om 12:00
Atal en Mounier zou ik graag bij Juventus zien, Beide spelers met veel energie in hun spel die aanvallend hun steentje bijdragen. Atal is wat technischer en Meunier heeft weer wat meer fysiek.
 
mbeyer
 
0
17 oktober 2019 om 12:15
Er zullen toch wel talenten zijn met de mogelijke eigenschappen van Roberto Carlos of een Marcelo, ik zie liever backs die een geweldige pegel hebben en die makkelijk een mannetje kunnen passeren ,dan kun je directer spelen zonder teveel balletje breed of terug.
 
passionforpink
 
2
17 oktober 2019 om 13:32
Ik gun hem de stap op zich van harte: op en top Ajacied en de laatste jaren uitgegroeid tot een uiterst betrouwbare kracht in de verdediging. Ondanks dat vaak het pispaaltje geweest, erg ondergewaardeerd ook bij de eigen aanhang. Voor Ajax hoop ik echter dat hij blijft. Is momenteel nog steeds de beste optie als RCV en tegen betere tegenstanders meestal ook de beste optie op RB. Verwacht gezien zijn leeftijd en contractduur dat Ajax toch geen hoofdprijs zal ontvangen voor hem en dan is zijn sportieve waarde al snel veel hoger dan de financiële.
 
RamonDore
 
0
17 oktober 2019 om 14:50
Ik heb respect voor hoe veltman zijn blessure en terug knokken ongekend! Verdedigend heel stabiel en het juiste gif! Maar in balbezit vertragend en eigenlijk niet geschikt voor het spel dat Ajax wil spelen.
 
 
0
17 oktober 2019 om 21:45
Ik vind het altijd zo overdreven dat mensen zo graag kritiek geven op basis van hun ongelooflijke voetbalkennis. Ook gewoon de beste trainers, scouts en spelers weerspreken alsof ze het zelf allemaal meegemaakt hebben bij FC Balophetdak. Ik lees liever positieve dingen waar ik vrolijk van word. Zoals het gave nieuws dat weer een Nederlandse speler gelinkt wordt aan een topclub. Top voor Veltman. Dat gezeik altijd of de speler wel of niet goed genoeg is. Dat weet je toch nooit van te voren.