België begint EK met verrassende nederlaag na negatieve hoofdrol Romelu Lukaku
Maandag, 17 juni 2024 om 19:56

België is het EK maandagavond op dramatische wijze gestart. De Rode Duivels speelden legio kansen bij elkaar, maar wisten het net maar niet te vinden. Slowakije deed dat wel één keer: 0-1. Met name Romelu Lukaku zal met een slecht gevoel de bus instappen, daar de spits twee goals afgekeurd zag worden en daarnaast meerdere goede mogelijkheden onbenut liet.

België startte het duel met de nodige gevestigde namen in de basis. Kevin De Bruyne was de meest vooruitgeschoven middenvelder, terwijl Lukaku in de punt van de aanval opgesteld stond. Leandro Trossard en Jérémy Doku bezetten de vleugels. Voormalig sc Heerenveen- en Excelsior-verdediger Wout Faes stond in het hart van de defensie, voor doelman Koen Casteels, die de niet geselecteerde Thibaut Courtouis moest doen vergeten.

Aan de kant van Slowakije had Dávid Hancko een basisplek. De Feyenoorder startte als linksachter. In de spits stond voormalig Feyenoord-aanvaller Róbert Bozeník geposteerd. Ex-FC Groningen-middenvelder Tomás Suslov en Hancko's teamgenoot in Rotterdam Leo Sauer startten op de bank.

Al vroeg in de wedstrijd kreeg Lukaku namens België twee enorme kansen. In eerste instantie wist hij doelman Martin Dúbravka niet te passeren van dichtbij, even later was de keeper nipt sneller bij de bal dan de aanvaller.

In minuut zeven was het aan de andere kant wél raak. Doku verspeelde diep op de eigen helft de bal, waarna een grote schietkans voor Juraj Kucka ontstond. De middenvelder schoot recht op Casteels af, waarna de doelman van VfL Wolfsburg moest lossen. De rebound was vervolgens een prooi voor Ivan Schranz: 0-1 voor Slowakije.

De volgende grote kans was weer voor de Belgen. Dúbravka verspeelde de bal na hoog drukzetten van de Rode Duivels. Trossard pikte op en probeerde te profiteren van het feit dat de keeper uit zijn goal was, maar schoot over.

Voor rust zou Slowakije nog gevaarlijk worden via Lukás Haraslín, die Casteels uitstekend redding zag brengen. Ook Lukaku kreeg nog een mogelijkheid voor de theepauze, maar de spits van Chelsea speelde de bal te ver voor zich uit.

Kort na rust wist België het net dan eindelijk te vinden. Een voorzet van Trossard werd goed doorgekopt en bereikte Lukaku, die deze keer wél wist af te werken. De Chelsea-huurling deed dat echter vanuit buitenspelpositie.

Onder meer Trossard (redding Dúbravka) en opnieuw Lukaku (zijnet) werden vervolgens gevaarlijk namens de ploeg van Domenico Tedesco, maar faalden, alvorens de ingevallen Johan Bakayoko een reuzenkans op zeep hielp. De PSV'er kon van dichtbij inschieten, maar Hancko wist op de doellijn ternauwernood redding te brengen.

Vier minuten voor het einde van de reguliere speeltijd leek het dan alsnog raak te zijn voor België. Voormalig Vitesse-topschutter Loïs Openda wist aan de linkerkant de achterlijn te halen en gaf laag voor op Lukaku, die ditmaal overtuigend de bovenhoek vond. De gelijkmaker ging echter niet door, aangezien Openda de bal even eerder met de hand toucheerde.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws
   
16:23
16:23
'Gerónimo Rulli brengt groot offer om Ajax deze zomer te kunnen verlaten'
1
   
15:56
15:56
'Meneer van Dijk doet dat niet, die hangt de hele wedstrijd Beckenbauer uit'
18
   
15:32
15:32
Barnábas Varga succesvol geopereerd en ontslagen uit het ziekenhuis
2
   
15:22
15:22
'Ajax troeft Bayern München en Kompany af en haalt oude bekende terug'
9
   
14:45
14:45
Driessen op zijn plek gezet na Veerman-opmerking: 'Kortsluiting in bovenkamer'
57
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (213)

 
ajaxclub
 
124
17 juni 2024 om 19:58
Aan de ene kant vermakelijk dat de Belgen die gisteren nogal kritisch waren op Nederland zelf beginnen met een nederlaag in de zwakste poule op dit toernooi maar aan de andere kant is de kans nu wel toegenomen dat Nederland al in de achtste finale tegen België komt te spelen. Nummer 2 uit de poule van Nederland speelt de achtste finale tegen de nummer 2 uit de poule van België.
 
Pesso-PSV
 
54
17 juni 2024 om 20:00
België was slecht tempo van een slak.
 
real8madrid
 
27
17 juni 2024 om 20:15
Hadden er 5 of 6 kunnen maken en 3 moeten maken. Als dat al slecht is ben ik benieuwd naar jouw graadmeters. Het is dat niemand kon afwerken voorin.
 
Pesso-PSV
 
7
17 juni 2024 om 21:52
Real8madrid@ België speelde bijna de zelfde tempo. Dat mag toch niet gebeuren. Normaal wint België. Maar je ziet het wat kan gebeuren. De afgekeurde doelpunten waren terecht.
 
leeuw58
 
5
18 juni 2024 om 08:24
Misschien speeld Slowakije wel erg goed met name Stanislav Lobotka was overal te vinden. Leek wel Luka Modric.
 
stengun
 
202
17 juni 2024 om 20:01
Zonder aan zelfoverschatting te willen doen... Wij kunnen toch ook van België winnen? Zo'n geweldig team is het nou ook weer niet. Vooral de laatste/achterste 5 zijn echt heeeeel matig.
 
Psv-er!
 
27
17 juni 2024 om 20:13
Ja dat klopt maar ik zie liever Roemenie of Slowakije zo vroeg in het toernooi. De Bruijne kan altijd een wedstrijd winnen.
 
Hendrik123
 
52
17 juni 2024 om 20:18
Heb jij Roemenië niet gezien? Daar ga je niet zomaar van winnen hoor.
 
Tinus88
 
29
17 juni 2024 om 20:25
De Belgen zijn verdedigend amper tot niet beter dan Slowakije en Roemenië.
 
real8madrid
 
23
17 juni 2024 om 20:30
Een geweldig team is Belgie absoluut niet, Oranje echter ook niet. Dat lijkt me gewoon een 50/50 wedstrijd. Om dat al tegen te komen in de 1/8e finale wenst geen enkel team lijkt me?
 
Tinus88
 
14
17 juni 2024 om 20:33
België heeft een paar geweldige individualisten, als team ben ik niet zo onder de indruk. Niemand speelt graag geven Lukaku, Doku en De Bruine maar ik speel ook niet graag tegen Slowakije. Daar zie ik ons zomaar op stuk lopen.
 
Xavizola
 
0
18 juni 2024 om 03:22
ze hebben betere spelers voor achterin maar ze kiezen ervoor om die niet op te stellen Witsel is nu een verdediger en doet het al een aantal jaar goed bij een topclub als Atletico madrid. hij is veel beter dan de 2 die er nu staan
 
RedondoNo5
 
9
17 juni 2024 om 20:01
Dat is wel vervelend voor ons
 
Dutchiee
 
81
17 juni 2024 om 20:02
Gouden generatie van de buren nemen als stervende zwaan aafscheid
 
Thomas Bos
 
33
17 juni 2024 om 20:35
Heerlijk toch. Daar kan ik nou echt van genieten
 
John Terry
 
14
17 juni 2024 om 20:54
Dat afscheid was vorig WK al. Alleen De Bruyne is overgebleven.
 
D.Pranjic
 
31
17 juni 2024 om 21:33
Heb je wel enig idee hoeveel goals lukaku heeft gemaakt voor belgie? Dat je die niet bij de gouden generatie telt is een beetje belachelijk niet?
 
consy
 
97
17 juni 2024 om 20:02
Rancune naar de Belgen heeft weinig zin wanneer half Nederland zo zuur is als de neten. Gaat nergens over om zoiets te benoemen.
 
JackSparrow
 
5
18 juni 2024 om 08:35
Rancune naar de Belgen is ontstaan toen Belgie een geweldige lichting had en Belgen plots een "grote mond" gingen krijgen op een zeer vervelende manier. Jaren hebben ze moeten kijken naar oa Nederland die weliswaar weinig won maar vaker op toernooien was en leuke spelers had. Ik ben 100% voor gezonde rivaliteit maar de afgunst die de Belgen dus blijkbaar hadden richting Nederlkand als het gaat om voetbal kwam er in die periode uit en ik kan voor veel mensen spreken die sinds die periode het Belgisch nationaal elftal weinig meer gunnen.
 
alexander234
 
7
17 juni 2024 om 20:03
Ook eerst maar even afwachten hoe goed zowel Frankrijk als Oostenrijk zijn straks
 
romarky
 
8
17 juni 2024 om 20:03
Laat ze eerst maar eens punten halen anders wordt het nog wel een slechtere notering. Roemenië is stug, dus ik moet het nog maar zien.
 
TheWorld
 
14
17 juni 2024 om 20:04
Trieste reactie hoor om meteen je gewin te halen voor reacties van een paar.
 
TechnoBastard
 
10
17 juni 2024 om 20:14
Ik zie Belgie gewoon winnen van Oekraine en Roemenie hoor..
 
wiezie
 
10
17 juni 2024 om 20:47
Als dit uitkomt dan zal oranje dit België een flink pak slaag uitdelen. Als jij zo het toernooi ingaat ben ik bang dat de Belgen de volgende ronde niet eens halen. Ze speelde zeker niet slecht maar de Slowaken, waren zeker niet slechter en met veel geluk is Slowakije toch als winnaar uit de strijd gekomen. Maar goed nog twee wedstrijden die alle kunnen bepalen
 
velletjes
 
9
17 juni 2024 om 21:28
Zie België helemaal niet doorkomen.
 
4fRedondo
 
0
17 juni 2024 om 23:26
Gewoon de groep winnen en er is niks aan de hand.
 
WeAreAnfield
 
35
17 juni 2024 om 19:59
Jeetje, van zo'n selectie mag je toch wel iets beters verwachten..
 
bpreal
 
5
17 juni 2024 om 21:43
Hoezo?? Alsof de beste elftallen altijd winnen. You win some and lose some. Genoeg kansen gehad en pech met afronding of dat hands en buitenspel en van de lijn
 
Lierse1997
 
57
17 juni 2024 om 19:59
Ongelofelijk. Alles wat tegen kan zitten zat tegen. Een handsbal in de eerste helft zien ze niet bij de VAR maar een miniem tikje na een duw van een verdediger is genoeg om een goal of te keuren. Die scheidsrechter was bijna nog slechter dan het Belgische elftal. Typisch ook dat Lukaku enorme kansen mist en dan de keren dat hij scoort is er iets mis. Ridicuul slecht vandaag. Tedesco is een prutser. Was al geen fan en dat is nu alleen maar versterkt.
 
FcNeutraliteit
 
65
17 juni 2024 om 20:01
Tja, dat je als coach van de topfavoriet in de poule zo loopt te juichen bij de 1-1 zegt wel wat over de instelling. Moet zeggen, ondanks dat de Bruyne totaal niet goed was verdient die het alsnog niet samen te spelen met Wout Faes. Wat een aanfluiting.
 
real8madrid
 
41
17 juni 2024 om 20:18
Die Wout Faes zag ik als jochie wel eens spelen bij Lierse in de jeugd toen mijn broer ook daar in de jeugd zat. Kon toen geen inspeelpas geven zonder hem te laten botsen of op kniehoogte te spelen. Enkele jaren later zag ik hem geregeld in Leuven spelen voor het belofte-elftal wanneer ik met vrienden die in Leuven studeerden ging kijken en ik verbaasde me toen al dat dat nog niet beter was geworden. Ondertussen is ie 26 en kan ie nog al-tijd geen degelijke inspeelpas spelen.
 
Timoooow
 
1
17 juni 2024 om 21:40
Bij Anderlecht was het toen ook ronduit zwak. Zo bij Oostende beland en maakte daar weer zijn foutjes, maar Oostende leek mij gewoon zijn niveau.. Voor mij is het nog steeds onbegrijpelijk hoe hij dan zijn transfer heeft kunnen maken naar Reims en Leicester. Al moet er gezegd worden dat er in deze wedstrijd door Faes geen fout is begaan. Als Doku daar geen volledig foute nonchalante pas geeft waardoor de verdediging uit verband is, dan valt die goal nooit.
 
voetbalfreak
 
1
17 juni 2024 om 22:32
Bij Excelsior was het ook niet best...
 
ajaxclub
 
33
17 juni 2024 om 20:01
@lierse1997 Welke zichzelf respecterende voetbalbond kiest dan ook de kant van een vage Italiaanse coach in plaats van de beste keeper van de wereld? Had Tedesco eruit gegooid en had met een nieuwe coach gewoon Courtois meegenomen.
 
IJsberg
 
30
17 juni 2024 om 20:03
Kasteels heeft ze nog gered ook. Dus aan de keeper ligt het in ieder geval niet.
 
Lierse1997
 
10
17 juni 2024 om 20:04
Gered nog wel. 1 Goede save gemaakt. Een save die elke keeper met bovengemiddeld talent pakt.
 
Mick00
 
105
17 juni 2024 om 20:04
Courtois heeft gewoon zijn hand overspeeld met zijn misplaatste vedette gedrag. Zeer terechte keuze van de bond imo, niemand is groter dan het team.
 
real8madrid
 
7
17 juni 2024 om 20:20
Nou bij die 0-1 bokst hij hem wel doodleuk in het midden van de kleine rechthoek voor de voeten van een tegenstander.
 
IJsberg
 
2
17 juni 2024 om 21:23
Dat is inderdaad wat 'redden' betekent. Daarnaast geef je zelf al aan dat je over bovengemiddeld talent moet beschikken om die redding te kunnen verrichten. Daarnaast ging het om de opmerking 'had gewoon met een nieuwe coach Courtois meegenomen' terwijl dat 0 had uitgemaakt in deze match.
 
voetbalfreak
 
1
17 juni 2024 om 22:35
Casteels had 'm beter corner kunnen tikken dan de bal terug in het spel brengen...
 
Lierse1997
 
1
17 juni 2024 om 22:59
Als een doelman een save maakt die hij moet maken dan noem ik dat niet redden van een elftal.
 
SpeedyAFC
 
83
17 juni 2024 om 20:05
De goals werden afgekeurd wegens buitenspel en wegens hands. Scheidsrechter floot prima.
 
Lierse1997
 
31
17 juni 2024 om 20:07
Prima floot de scheidsrechter nooit. Dat is gewoon onzin. Floot veel te gemakkelijk en trapte in simulaties. Die twee fases zijn niet de fout van de scheidsrechter. Dat klopt. Maar verder was hij ridicuul slecht.
 
SpeedyAFC
 
19
17 juni 2024 om 20:17
Er werd 7 minuten extra tijd gegeven. Dus voldoende compensatie voor de tijd van de paar blessures. Elk EK wordt er streng gefloten, is in alle wedstrijden zo. Doku en Troassard hadden niet zoveel uit kansloze hoek op doel moeten schieten maar gewoon af moeten geven. Coach had veel eerder Openda moeten brengen.
 
Zeballos
 
8
17 juni 2024 om 20:17
Het laatste half uur trapte hij toch juist niet in de vallende Slowaken?
 
TechnoBastard
 
2
17 juni 2024 om 20:18
Dat vooral ja. Zo'n scheids die de wedstrijd totaal niet aanvoelt.. Jammer, maar Belgie trekt dit nog wel recht
 
Lierse1997
 
7
17 juni 2024 om 20:19
Dus als je een zaadpot fluit dan is het allemaal goed als je wat serieuze extra tijd geeft? @Zeballos, dat is nog altijd 60 minuten slecht.
 
jajoh89
 
25
17 juni 2024 om 20:39
Onzinnig om het op de scheids te gooien. Ik zal er maar vanuit gaan dat je dit in emotie hebt getypt.
 
Lierse1997
 
4
17 juni 2024 om 20:50
Ik gooi het niet op de scheidsrechter. Ik zeg gewoon dat die een enorm slechte pot floot. Daarna zeg ik letterlijk dat België nog slechter was trouwens.
 
loewiegan
 
9
17 juni 2024 om 21:58
Accepteren en doorgaan. We wisten toch al langer dat dit België gewoon de kwaliteit ontbeert om er iets van te maken dit EK. Roemenië wordt ook een lastig opstaken. Daar stond een team op het veld
 
loewiegan
 
6
17 juni 2024 om 22:01
@ Lierse, drink je gewoon lekker een pintje.. lekker gaan slapen vannacht, morgen vroeg weer lekker aan het werk… maak je niet druk. Het is maar een EK
 
Schwarz
 
4
17 juni 2024 om 20:05
Heel zuur inderdaad. Het was niet oogstrelend, maar jullie verdienden meer. Ik vind het ook bijzonder dat die tweede afgekeurd wordt. Wat kun je eraan doen als je inderdaad een duwtje in de rug krijgt
 
Lucagio
 
7
17 juni 2024 om 22:27
Als je goed kijkt zie je de hand van Openda naar de bal gaan waardoor hij de bal naar beneden slaat dat is dus hands, geen foute beslissing. Bij het eerste afgekeurde doelpunt staat Lukaku buitenspel op het moment van spelen, dus ook terecht afgekeurd ook al staat hij niet buitenspel als hij de bal erin tikt, bal komt terug van de keeper en dat telt het moment van spelen. België gaat het zaterdag nog lastig krijgen tegen Roemenië, die speelde echt een mooie pot.
 
CaykurRizespor
 
9
17 juni 2024 om 20:07
Afgezien van de handsbal was die scheids idd een drama. Samen met die Portugees van gister is deze man de slechtste tot dusver. Totaal geen wedstrijdfeeling deze pipo.
 
stravven
 
24
17 juni 2024 om 20:08
Wat ik mij vooral afvraag: Is er echt geen betere verdediger beschikbaar dan Faes?
 
La Bombonera
 
30
17 juni 2024 om 20:09
Als je de hand van Openda weg zou halen, dan komt die bal waarschijnlijk op het lichaam van de verdediger. Dan had die actie volledig anders gelopen. Daarnaast is aanvallend hands en dat wordt volgens mij nog altijd afgefloten
 
Lierse1997
 
5
17 juni 2024 om 20:10
Die arm is daar omdat hij uit evenwicht wordt gebracht na een foutje. Verder mag je die van mij affluiten hoor, maar die handsbal in de eigen 16 in de eerste helft is dan ook altijd een penalty.
 
Sirius
 
44
17 juni 2024 om 20:14
Da's wel de omgekeerde wereld. Ik gun het België absoluut om goed te presteren, maar dit was wel gewoon een zuivere handbal. Daar kun je eigenlijk niets tegenin brengen. Geen VAR ter wereld keurt zo'n goal goed.
 
Lierse1997
 
3
17 juni 2024 om 20:16
Je gaat niet meer in op de handsbal van een Slowaak in de eerste helft?
 
Linksbuiten67
 
3
17 juni 2024 om 21:18
Nee, aanvallend hands alleen als de doelpuntenmaker hands maakt en direct daarop scoort. Hier waren de normale regels van toepassing waar ook wel interpretatie bij komt kijken. Vandaar dat hij moest gaan kijken. Heel eerlijk twijfel ik een beetje. Denk niet dat hij het opzettelijk deed en of zijn arm in een onnatuurlijk houding was, weet ik ook niet. "Voordeel behalen" is in principe geen criterium voor hands.
 
IJsberg
 
7
17 juni 2024 om 21:58
Daar werd niet uit gescoord en kan dus ook een var niet ingrijpen.
 
VerlorenClub
 
126
17 juni 2024 om 20:12
De altijd objectieve Lierse1997 is niet zo objectief wanneer het over het Belgische nationale team gaat.
 
Lierse1997
 
1
17 juni 2024 om 20:15
Verklaar je nader. Waar heb ik ongelijk?
 
FouteIngooi
 
25
17 juni 2024 om 20:45
Zelfs op de Belgische zender zeggen ze allebei de goals terecht afgekeurd dus ik weet niet waar je naartoe wilt.
 
Lierse1997
 
3
17 juni 2024 om 20:51
Ik zeg volgens mij alleen maar dat als je die goal afkeurt dat je dan in de eerste helft ook een penalty moet geven voor handspel van een Slowaak. Daar gaat echter niemand op in.
 
stravven
 
13
17 juni 2024 om 20:55
Ik heb de eerste helft niet gezien, maar er word anders geoordeeld over aanvallend en verdedigend hands, dat is al lang zo.
 
Lierse1997
 
0
17 juni 2024 om 21:01
Kijk maar eens naar de fase dan.
 
Linksbuiten67
 
6
17 juni 2024 om 21:20
Nee, alleen als de aanvaller hands maakt en direct daaruit zelf scoort, dat is altijd hands. Verder zijn de regels gelijk.
 
Lucagio
 
5
17 juni 2024 om 22:31
@Lierse1997 Aanvallend hand is altijd hands.daarnaast liepen ze allebei te duwen. Ook bewoog Openda de hand naar de bal toe, slaande beweging richting bal, dus terecht afgekeurd. Ze speelde slecht en voorin gingen ze veel al zelf voor het doelpunt ipv samen te spelen. België is niet meer het sterke België van 4 jaar terug.
 
Lierse1997
 
0
17 juni 2024 om 23:00
So what. Die andere fase was ook altijd handspel. Zuiverder krijg je die niet hoor.
 
RyanGarcia
 
4
18 juni 2024 om 07:38
Daar had de verdediger de arm in een natuurlijke positie. Leer de regels eens kennen.
 
consy
 
38
17 juni 2024 om 19:59
Wel erg pijnlijk als je voor zo`n onbenullige handsbal een doelpunt gaat afkeuren. Los daarvan wel even een pluim voor Lobotka, wat een goede speler is dat zeg.
 
Zeballos
 
25
17 juni 2024 om 20:01
Lobotka erg sterk. Zijn maatje op het middenveld, Duda, was ook goed. Beiden zo veel rust aan de bal en enorm loopvermogen.
 
Musi26
 
78
17 juni 2024 om 20:02
Nee absoluut niet, want zonder de handsbal zou de bal voor de voeten van de verdediger komen en zou er dus nooit een goal komen.
 
Lierse1997
 
7
17 juni 2024 om 20:03
Zelden zo een onzin gelezen. Als er iets gebeurt dan vertraagt de bal een beetje en Openda was sneller dan die verdediger. Maar hij zou toch later bij die bal zijn?
 
consy
 
4
17 juni 2024 om 20:05
Het zal regeltechnisch wellicht terecht zijn maar dan vind ik de regel gewoon ruk.
 
BurdyM
 
42
17 juni 2024 om 20:07
Hands is gewoon hands en hij had er zeker voordeel van. Dus terecht afgekeurd. Prima regel.
 
FouteIngooi
 
13
17 juni 2024 om 20:18
Aanvallend hands is hands. Afkeuren die hap. Het is niet anders. Zelfs op de Belg zeggen ze terecht afgekeurd
 
Grovertje
 
5
17 juni 2024 om 20:24
Ja ja regel is regel, maar we weten iig dat jij er geen kijk op hebt BurdyM. Gistet riep je ook al zoiets onnozels over dat Reijnders slecht speelde en nu produceer je "prima regel". Hoe kun je er keer op keer zo naast zitten zeg. Pfoe..
 
AFargo
 
0
18 juni 2024 om 08:33
“Zelden zo een onzin gelezen” zeg je omdat je Belg bent en het niet kan accepteren. Volledig terecht afgekeurd.
 
Meneer Daniel
 
48
17 juni 2024 om 20:03
Onbenullig is het toch niet? Zijn arm is volledig gestrekt en hij heeft er voordeel bij. Terrecht afgekeurd.
 
DNSDKR
 
2
17 juni 2024 om 20:08
Dat voordeel betwijfel ik, de bal krijgt geen andere richting of snelheid mee. Terecht afgefloten volgens de regels, maar ik vind deze regel wel slecht.
 
FR010FRDAM
 
12
17 juni 2024 om 20:23
En vanaf wanneer keur je het dan wel af? Als hij minimaal 0,03 mm van richting verandert? Of als de snelheid met minimaal 1,5 km per uur aangepast wordt?
 
ApyroG
 
3
17 juni 2024 om 20:28
@fr010frdam Ik vind deze regel ook totaal nergens op slaan. Als twee spelers in een duel zijn en er onbewust hands wordt gemaakt (wat hier absoluut het geval was), dan zou je dat niet moeten bestraffen. Dat moeten ze wat mij betreft echt aanpassen.
 
FR010FRDAM
 
9
17 juni 2024 om 20:46
Juist alle uitzonderingen maken een regel moeilijk, dus niet mee eens.
 
Meneer Daniel
 
3
17 juni 2024 om 20:47
Dns Waarom is deze regel dan slecht en waarom nu ineens? Het is toch vrij duidelijk dat de bal tegen de hadndkomt terwijl deze is uitgestrekt. We zagen het vd week ook bij Joey Veerman, ook terecht afgekeurd. Stel hij telt, hoe zit het dan met Slowakije? Die zullen zich weer bestolen voelen.
 
FR010FRDAM
 
44
17 juni 2024 om 20:04
Onbenullige handsbal? Dit was toch overduidelijk dat hij hem raakt met de hand. Het is voetbal, ze zouden ieder contact met de hand af moeten fluiten.Ik snap echt niet dat mensen zich verbazen over het afkeuren van deze goal
 
consy
 
5
17 juni 2024 om 20:06
Ieder contact ja, dus lekker zoals hockey (op de benen) gaan mikken op de handen in de 16? Hij werd daarbij ook nog eens geduwd, de regel is ruk en onbehoorlijk.
 
Redisthecolour
 
2
17 juni 2024 om 20:08
Dus ook als je je hand op je borst hebt en in de muur staat bij een vrije trap? Daar gaat je regel al weer...
 
BurdyM
 
12
17 juni 2024 om 20:08
Misschien moet je fan worden van handbal, daar mogen ze hem wel gewoon met de hand aanraken. Prima regel en volkomen terecht afgekeurd
 
VoetbalLogicus
 
1
17 juni 2024 om 20:09
Die aanvallende handsbal regeling is in principe wel duidelijk, vroeger ontstonden hier telkens discussies over. Nu is het gewoon direct duidelijk. Dat is toch veel beter?
 
FR010FRDAM
 
9
17 juni 2024 om 20:10
Het was gewoon een duel, maar hij krijgt hem mede door zijn hand mee
 
ApyroG
 
7
17 juni 2024 om 20:05
Ik vond het persoonlijk helemaal nergens op slaan. Die handsbal kwam tot stand in een duel. Hij had zijn arm zelfs tegen de verdediger aan, maar de bal stuit gewoon heel ongelukkig op zijn hand. Waar hij totaal niets aan kan doen. Ik snap dat het aanvallend hands is, maar ik vind het gewoon onterecht hands aangezien dit in een duel tot stand gekomen is.
 
SergioRamosHM
 
7
17 juni 2024 om 20:06
Het zijn de regels. Daar verander je nu niets aan.
 
Manu_rooney
 
11
17 juni 2024 om 20:10
Goal is terecht afgekeurd. Openda had 100% voordeel met die handsbal.
 
Linksbuiten67
 
0
17 juni 2024 om 21:24
Voordeel behalen is geen criterium voor hands. Alleen opzettelijk hand naar bal of onnatuurlijke houding.
 
McMulenga
 
2
17 juni 2024 om 20:45
Het is voetbal hè, geen handbal.
 
Onside
 
13
17 juni 2024 om 19:59
Zonder de beste nummers 3 regel zou dit wel pittig zijn. Nu is 1 overwinning waarschijnlijk genoeg.
 
spursfan96
 
6
17 juni 2024 om 20:02
Denk dat 4 punten genoeg zal zijn om naar de volgende ronde te gaan. Moet te doen zijn tegen Oekraïne en Roemenië, al zal dat met het spel van vandaag lastig zat worden.
 
acmilanajax
 
10
17 juni 2024 om 19:59
Het zal in het spelregelboekje staan maar ik vind het feit dat die werd afgekeurd echt schandalig
 
Laurens E
 
38
17 juni 2024 om 20:04
Nou hands staat er gewoon in. Ook dat het buitenspel is als je niet achter de bal bent, staat er gewoon in. Zuur voor België, maar waren terecht afgekeurd.
 
Blaugrana1899
 
20
17 juni 2024 om 19:59
Nou heb ik niks met het nationale team van België maar die handsbal van Openda is toch wel op een belachelijke wijze afgekeurd tuurlijk hands is hands maar hier had hij niks geen voordeel van, moet er ook wel bij zeggen dat de defensie van België een flinke stap achteruit heeft gezet daarmee ga je het ook niet redden dit ek
 
Manu_rooney
 
31
17 juni 2024 om 20:09
Openda had 100% baat bij die handsbal en dus terecht afgekeurd.
 
Meliora
 
19
17 juni 2024 om 20:10
Ik zag het juist anders. Je ziet dat de bal licht van richting veranderd doordat hij tegen de hand aan komt. De bal ging daarna iets meer in de loop in plaats van omhoog en daar haalde Openda licht voordeel uit. Het is maar klein en heel erg zuur voor Belgiã«, maar ik begrijp goed dat deze afgekeurd is.
 
Blaugrana1899
 
2
17 juni 2024 om 20:15
Tsja iedereen heeft natuurlijk zijn eigen kijk erop ik vind hansballen soms zo makkelijk afgekeurd worden
 
VerreOosten
 
36
17 juni 2024 om 20:00
Geweldige wedstrijd! En wat een puike pot van Hancko.
 
ModricMagic
 
9
17 juni 2024 om 20:00
Spel was niet denderend bij de Belgen maar vooral in de tweede helft hebben ze zoveel kansen gehad. Hoe kan je er niet een legaal maken. Lukaku ook weer zo ongelukkig haha. Eerst dom buitenspel staan en dan hands van Openda waardoor zijn goal ook niet telt. Die kerel is vervloekt zeg. Maar ja ik vond Trossard en De Bruyne ook niet best spelen vandaag. Die hadden veel eerder Openda erin moeten brengen. Want die bracht wel gelijk wat. Heel slecht resultaat dit voor onze zuiderburen maar de vier beste nummers 3 gaan door dus ze zijn nog verre van uitgeschakeld.
 
Kieftenbeld
 
16
17 juni 2024 om 20:00
België gaat laatste worden in de poule, ljjkt momenteel helemaal nergens op. Dramateam
 
Redisthecolour
 
24
17 juni 2024 om 20:04
Ze hadden er 3 of 4 moeten maken in de 2e helft. Die gaan echt geen laatste worden.
 
consy
 
6
17 juni 2024 om 20:11
Lol. Hebben genoeg gecreëerd vandaag en met zo veel aanvallende opties kun je het onmogelijk een drama team noemen. Achterin is het wel zorgwekkend.
 
KingB
 
10
17 juni 2024 om 20:15
In iedere andere poule wel. Maar het is voor Belgie bijna onmogelijk om niet naar de volgende ronde te gaan. Wat een drama poule.
 
manunitedrvp
 
9
17 juni 2024 om 20:16
Aanvallend heeft het meer kwaliteit dan Nederland, dus die winnen heus wel een potje. Ik zie ze echter tegen het eerste de beste team met een beetje kwaliteit voorin er wel uitvliegen. Daar schaal ik Nederland niet bij, vind het vrij gelijkwaardig met Belgie. Wellicht wel Oranje als `team` sterker.
 
genieterr
 
74
17 juni 2024 om 20:00
Hancko mag je weer een paar miljoen bij zn waarde optellen. Doet niks fout, en zorgt met zn redding op doellijn gewoon voor 3 punten.
 
Lierse1997
 
46
17 juni 2024 om 20:01
Eerste 15 minuten werd die helemaal kapot gespeeld door Doku. En dat is nog niet eens een echte wereldtopper.
 
FR010FRDAM
 
34
17 juni 2024 om 20:06
En verder speelde hij prima, dus meer dan 80 minuten goed gespeeld en de 0
 
GoWokeGoBroke
 
72
17 juni 2024 om 20:08
Helemaal kapot gespeeld inderdaad, 0 assists, en 0 goals in 90 minuten. Helemaal kapot gespeeld, ja prima jongen. Belgie was weer eens drie keer niks, what's new. P.S. Lukaku mist nog voor een leeg doel, wat een drama.
 
SergioRamosHM
 
17
17 juni 2024 om 20:09
Doku speelt inderdaad maar bij een clubje als Man City, waar hij in rang boven Grealish staat. Weliswaar geen basis maar hij heeft dan ook niet de minste spelers voor zich met Foden en Silva.
 
Lierse1997
 
20
17 juni 2024 om 20:09
Kijk de eerste minuten nog eens terug zou ik zeggen. Als Lukaku wat kan afwerken dan heeft Doku een pre-assist na Hancko helemaal dol te draaien. Verder zegt er iemand dat hij niets fout doet. Verder goed gespeeld inderdaad. Maar het was duidelijk dat hij toch niet zomaar elk niveau aankan in het begin.
 
Damsterdam
 
1
17 juni 2024 om 20:11
Haha wilde dit net zeggen.
 
sander1410
 
43
17 juni 2024 om 20:11
Een pre-assist?? Sinds wanneer worden die geteld? Zullen we maar zeggen dat De Bruyne, Lukaku, Doku etc ook het niveau niet aan kunnen, want die hebben de hele wedstrijd niks klaar gespeeld.. wat ben jij soms simpel zeg.
 
Lierse1997
 
30
17 juni 2024 om 20:14
Oei oei iemand zegt iets over een Feyenoorder en de hele brigade komt bovendrijven. Sorry ik zal vergeten dat Doku er een aantal keer voorbij liep alsof hij er niet stond.
 
Chuck01
 
3
17 juni 2024 om 20:15
Haha SergioRamos, overdrijven is ook een vak. Doku is de vaste vervanger van Grealish, staat absoluut niet boven hem.
 
repuiztav
 
30
17 juni 2024 om 20:16
Doku ging zelfs aan de andere kant spelen omdat hij verder niks kon inbrengen tegen Hancko.
 
Lierse1997
 
10
17 juni 2024 om 20:18
Als je Doku nu ook maar een beetje zou kennen dan zou je weten dat hij een linksbuiten is die nu op rechts werd gezet omdat Trossard ook op links staat.
 
RyanGarcia
 
1
17 juni 2024 om 20:19
Haha jammer jongen wil het het zo graag zeggen ben je te laat.
 
manunitedrvp
 
9
17 juni 2024 om 20:22
Voorbij directe tegenstanders lopen doet Doku ook tegen backs van topclubs in de PL, maar vaak is de actie erna maar matig. Beetje hetzelfde beeld als vandaag.
 
repuiztav
 
4
17 juni 2024 om 20:32
Op snelheid loop je natuurlijk iedereen voorbij. Alleen jammer dat die jongen de dozen nog om zn schoenen heeft. Dat was vandaag weer pijnlijk duidelijk.
 
Lierse1997
 
11
17 juni 2024 om 20:38
Het is mooi om te zien dat er geen argumenten zijn om Hancko in die fases te verdedigen en dat men daarom maar op Doku, blijkbaar een speler met dozen rond zijn schoenen, begint te focussen. Als die al zo slecht is, dan worden die doldraaiers alleen maar pijnlijker hoor.
 
Bij-zonder
 
9
17 juni 2024 om 20:42
Ja Hancko zal het zeer pijnlijk vinden bij het vieren van de cleansheet vanavond. Ouch!
 
Salerno1919
 
21
17 juni 2024 om 21:05
Haha Lierse is wat prikkelbaar lijkt wel. Gelijkspel zou wel terecht zijn geweest en België gaat gewoon door, deze poule is zo zwak
 
RyanGarcia
 
2
18 juni 2024 om 07:48
Haha motm bij BBC maar volgens jou speelde die slecht. Wat Repuiz al zegt. Doku is pijlsnel. Sneller dan Hancko. Het is een utopie om te denken dat je iemand 90 minuten in bedwang kan houden als ze aanvallend zoveel sterker zijn. Daarnaast las ik gisteren regelmatig dat Veerman slecht speelde want het was zijn eerste grote toernooi. Voor Hancko gaat dat niet op?
 
romarky
 
5
17 juni 2024 om 20:06
Ik vond Hancko de laatste 15 minuten ook erg slordig op die redding op de doellijn na. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een uitstekende speler, maar hij zal 90 minuten geconcentreerd moeten zijn in de top.
 
Mearte
 
16
17 juni 2024 om 20:09
Vond Hancko prima maar zeker niet het niveau halen wat hij wekelijks bij Feyenoord haalt. Zat er uiteraard wel aantal keer heel goed tussen en mooi dat hij die bal van de lijn haalt. Maargoed ik vind Hancko persoonlijk sowieso beter als cv.
 
92643
 
5
17 juni 2024 om 20:35
Dit precies. Keurig, objectief.
 
Ruudos
 
0
18 juni 2024 om 00:22
Man of the match bij de BBC ook.
 
GillesDB9
 
30
17 juni 2024 om 20:00
Je kunt zeuren over een net wel/niet buitenspelgoal of een handsbal die wel/niet het spel beïnvloed... Maar als je tegen dit Slowakije met twee verdedigende middenvelders gaat spelen en niet eerder een Johan of Openda brengt, heb je dit verlies gewoon aan jezelf te danken.
 
eceb99
 
1
17 juni 2024 om 20:02
Idd, vooral openda brengen in de 80ste min was toch wel echt schandalig
 
stravven
 
5
17 juni 2024 om 20:09
Buitenspel kan je niet over discussieren. Je staat buitenspel of je staat niet buitenspel. Maar Lukaku stond duidelijk buitenspel, en had gewoon van de bal af moeten blijven.
 
GillesDB9
 
0
17 juni 2024 om 20:14
Daar ben ik het helemaal mee eens Stravven, neemt niet weg dat dit niet de momenten zijn waardoor je de wedstrijd verliest. Dat is het dramatisch beleid van de bondscoach.
 
mrkos
 
0
17 juni 2024 om 20:41
Het is niet zo dat Lukaku meters buitenspel stond. Was kielekiele. Dus ik snap wel dat hij schoot. Gaat ook allemaal zo snel.
 
VreemdeVis
 
12
17 juni 2024 om 20:00
Prachtige wedstrijd, zeker met commentaar van de Belgen. Maar Jezus wat hebben de Belgen een pech, speelde prima maar in de afronding gewoon ongelukkig. Spelen ze deze wedstrijd 100x verlies je hem misschien 5x. Nog niks verloren is deze poule voor de duivels
 
manunitedrvp
 
12
17 juni 2024 om 20:11
Ze speelde toch gewoon helemaal niet prima? Zeker gezien de (aanvallende) kwaliteiten, en met een De Bruyne op het middenveld speelde ze gewoon matig.
 
VreemdeVis
 
0
17 juni 2024 om 20:58
Aanvallend veel dreiging, maar het liep inderdaad niet helemaal soepel.
 
StraStra
 
8
17 juni 2024 om 20:00
Volledig volgens de regels dat de gelijkmaker word afgekeurd. Maar ik begrijp volledig de frustratie van de Belgen. De bal verandert totaal niet van richting. Lukaku had overigens in de rust al een hattrick mogen maken en trossard was echt belachelijk slecht.
 
Tukkertje91
 
5
17 juni 2024 om 20:07
Ik was ook pissig geweest. Op de letter zal het kloppen. Maar ‘de geest’ van de regel.. Ach ja, het kon wel maar mocht vandaag gewoon niet. Liever nu dan een toernooi waar alleen de beste 2 van de poule doorgaan.
 
Johan78
 
5
17 juni 2024 om 20:00
Het zat de Belgen niet mee. Maar het is ook wel vrij matig allemaal, zeker als Lukaku en KdB niet hun dag hebben blijft er vrij weinig van dit elftal over.
 
Kid Ink
 
10
17 juni 2024 om 20:00
Niet verwacht dit, dat middenveld van Slowakije was echt goed en Hancko speelde echt waanzinnig
 
soulman79
 
7
17 juni 2024 om 20:02
Lobotka was erg goed. Maar heel eerlijk. België sloeg vaak succesvol het hele middenveld over. Alleen in de eindfase waren ze niet goed of erg ongelukkig.
 
Zanazanyan
 
19
17 juni 2024 om 20:01
Wat een anti-reclame voor het voetbal deze wedstrijd. Het is allemaal volgens de regels hoor maar die regels maken het dan ook dat de sport absoluut alle charme aan het inleveren is onder het motto ‘fair play’. Een schouder die buitenspel staat en een hand tegen de bal die niet eens de richting van de bal veranderd en dus nul invloed heeft op de aanval bepalen dat het niet 2-1 maar 0-1 is geworden. Lachwekkend.
 
genieterr
 
20
17 juni 2024 om 20:03
Achja. En als er onterecht doelpunten worden afgekeurd en er is geen VAR, dan roept iedereen ook moord en brand. Dit is uiteindelijk meest eerlijke.
 
XaviKoning
 
10
17 juni 2024 om 20:07
Exact. Het is nooit goed blijkbaar.
 
Zanazanyan
 
6
17 juni 2024 om 20:31
Dat is niet de insteek van mijn reactie. We gaan nu steeds terug in de complete aanloop naar de goal om ergens een overtreding te constateren. Als die overtreding een direct voordeel oplevert (lees: een van richting veranderde bal bijvoorbeeld) zou ik het helemaal snappen, maar dit was een slap handje tegen de bal die de bal helemaal niet van richting veranderde. Dat een goal daardoor wordt afgekeurd vind ik hinderlijk ja. De complete emotie wordt uit de sport geslagen, je moet tegenwoordig zelfs wachten met juichen totdat de VAR de complete aanval heeft nagekeken. Dat mag jij eerlijk vinden, ik vind waar we nu naar kijken steeds meer een slap aftreksel van het spelletje waar ik ooit zoveel plezier uit haalde.
 
XaviKoning
 
20
17 juni 2024 om 20:04
Aanvallend hands is altijd affluiten. En dat was gewoon 20 a 30 centimeter buitenspel dus ja, weinig aan te doen en gewoon prima. Jammer dat je het allemaal anti reclame vind maar als er geen VAR was geweest had je gezegd dat Slowakije benadeeld was.
 
Zanazanyan
 
5
17 juni 2024 om 20:34
Toch mooi dat jij weet hoe ik in een hypothetische situatie zal reageren.
 
Musi26
 
10
17 juni 2024 om 20:04
De aanraking was precies voldoende en daarom terecht afgekeurd. Het zou belachelijk zijn indien hij wel zou worden goed gekeurd.
 
ElCadejo
 
2
17 juni 2024 om 20:06
Als Frankrijk dadelijk scoort vanuit en er is vooraf hands gemaakt op deze manier en hij wordt niet afgekeurd staan we allemaal op de banken. Hands is hands, het gaat niet om de richting van de bal, maar om het lichaamsdeel dat de bal niet mag raken. Gewoon een goede beslissing.
 
Redisthecolour
 
7
17 juni 2024 om 20:15
Helemaal met je eens. Heel de emotie van het kunnen juichen na een goal gaat uit de sport.
 
RyanZac
 
3
17 juni 2024 om 20:01
Wat had je anders verwacht met de verdedigers die ze hebben?
 
Kalou2005
 
10
17 juni 2024 om 20:01
Het verrast mij niet zozeer. Slowakije heeft best een aardige ploeg met klasbakken op sleutelposities. De defensie van Slowakije is 2x zo sterk als die van de Belgen en daarbij is het een team i.t.t. het loszand wat België is. Voetballen begint achterin en daar loopt gewoon niet één speler van hoog niveau rond. Dan ga je het ook tegen Oekraïne en Roemenië lastig krijgen.
 
ForzaRomale
 
8
17 juni 2024 om 20:02
Nou kan ik er best van genieten dat onze zuiderburen het met de nodige drama minder goed doen dan wij, maar deze wedstrijd is wel echt een schoolvoorbeeld dat alles op de millimeter uitvergroten het voetbal niet beter maakt. Vroeger waren dit twee doelpunten geweest en had niemand daar om gemaald.
 
RyanGarcia
 
7
17 juni 2024 om 20:10
Onzin natuurlijk. Er werden buiten het VAR tijdperk ook genoeg goals onterecht afgekeurd.
 
Ridicuul
 
11
17 juni 2024 om 20:11
Want vroeger werden onterechte doelpunten gewoon gedoogd? Vroeger waren dit twee doelpunten geweest met heel veel gezeik achteraf van de Slowaken, omdat het gewoon objectief twee ongeldige doelpunten waren. Gelukkig is het vandaag rechtvaardig, in tegenstelling tot hoe het vroeger was.
 
ForzaRomale
 
3
17 juni 2024 om 20:13
Allen mierenneukers deden daar vroeger moeilijk over. De oorspronkelijke intentie van de buitenspelregel was dat je niet voor de goal kon gaan wachten en de handsregel dat je een bal niet voor doel weg kan slaan. Op de millimeter kijken of je teen buitenspel staat en de bal ongelukkig schampen met je hand vallen daar niet onder.
 
RyanGarcia
 
3
17 juni 2024 om 20:38
Lekker relevant dat dat in 1880 de bedoeling was. Toen was het vast ook niet de bedoeling dat in dit spelletje tientallen miljard euro per jaar om zou gaan.
 
VoetbalLogicus
 
3
17 juni 2024 om 20:14
Juist wel, dan had iedereen achteraf gezegd dat de “favoriet” weer bevoordeeld was. Dit maakt het toch gewoon eerlijker? Het is buitenspel, en bij het tweede doelpunt wordt er overduidelijk aanvallend hands gemaakt.
 
TheWorld
 
6
17 juni 2024 om 20:02
Hoeveel pech kan je hebben. Die handsbal regel moeten ze dringend aanpassen. We hebben geluk dat beste 3e nog doorgaan.
 
VoetbalLogicus
 
5
17 juni 2024 om 20:17
Juist niet, dan krijg je weer dat alles openstaat voor interpretatie. Dan wordt het juist weer totaal oneerlijk en is het bij de ene scheids wel hands en bij de andere niet. Nu is er tenminste duidelijkheid over de situatie, bal tegen de hand in aanvallend optiek, overtreding. Heel simpel.
 
Fabian1986
 
8
17 juni 2024 om 20:03
VAR eist de negatieve hoofdrol op. Neemt niet weg dat we het zelf ook hebbben laten liggen.
 
AshKetchup
 
9
17 juni 2024 om 20:03
Romelu Lukaku behoort tot de top overrated spelers! Ongelooflijk wat is die slecht zeg! Sporting Hasselt niveau zal wel realistisch zijn.
 
Chuck01
 
13
17 juni 2024 om 20:07
17 goals in laatste 12 interlands. Wat een prutser inderdaad. Vandaag was het wel magertjes.
 
LetMeTalk!
 
5
17 juni 2024 om 20:03
Lobotka had zowat heel België in bedwang gehouden, wat een heerlijke speler. Het zat niet mee voor België uiteraard maar wat speelden enkele spelers een dramatische pot: Mangala, Faes, Trossard, Carrasco, Doku met zijn domme fout achterin. Ben benieuwd of ze het nog weten recht te trekken de volgende wedstrijden
 
Mtardelli
 
4
17 juni 2024 om 20:18
ik vond de Bruyne ook een van zijn mindere wedstrijden spelen.
 
Mikezoaks
 
5
17 juni 2024 om 20:04
Wat een boutploeg zeg dat België. Ik vond ze wel veel dreigender wanneer zowel Openda als Lukaku allebei in 't veld staan (maar dat kan ook liggen aan 't feit dat 't de slotfase was en Belgie moest scoren).
 
maus123
 
5
17 juni 2024 om 20:04
mooie en zwaar bevochten overwinning voor Slowakije. België stelt zoals vaker de laatste eind toernooien enorm teleur. Dat team is ook wel over het hoogte punt heen helaas.
 
FouteIngooi
 
5
17 juni 2024 om 20:04
En dan zijn er hier nog mensen die twijfelen of hancko wel meekan op een hoger niveau... Als je dat nog niet ziet moet je naar de opticien
 
Redisthecolour
 
15
17 juni 2024 om 20:10
Want dit België was van hoog niveau?
 
FouteIngooi
 
3
17 juni 2024 om 20:14
Trieste opmerking. De nr 3 op de wereldranglijst. Je weet zelf ook wel dat het onzin is dat je dit zegt
 
Redisthecolour
 
14
17 juni 2024 om 20:17
Als je van zo'n matig Slowakije verliest dan speel je niet zoals de nummer 3 van de wereld. Ze hebben daarnaast ook gewoon vele kansen gehad op een doelpunt, 9 van de 10 keer zou België alsnog winnen.
 
FouteIngooi
 
4
17 juni 2024 om 20:27
Je kan ook gewoon zeggen dat Slowakije goed speelde
 
Redisthecolour
 
2
17 juni 2024 om 20:30
Ze speelden prima, maar ze kregen nog vele grote kansen tegen.
 
Kaptoum
 
9
17 juni 2024 om 20:05
Heel mooi om te zien dat een underdog als Slowakije zijn tanden heeft laten zien, Hancko is echt een strijder mede dankzij hem hebben ze hier stand gehouden. En over België gesproken, hoge ogen gooien in de kwalificatie en oefeninterlands, maar dat betekend niks als je het niet op de eindtoernooien kunt laten zien. Als de Bruyne & Courtois hun afscheid aankondigen, is de kans best groot dat ze niet eens door de kwalificaties voor de toekomstige toernooien komen.
 
Jaap-Pieter
 
4
17 juni 2024 om 20:20
Denk nog niet dat het zover komt hoor. Met Onana, Doku, Openda, Bakayoko, Debast, Vermeeren en de Ketelaere hebben ze al een aantal prima spelers in de selectie die zich zeker nog wel voor een EK moeten kunnen kwalificeren als ploegen zoals Geörgie en Albanië dat ook kunnen. Met de nieuwe WK opzet zie ik de Belgen ook nog wel de kwalificatie doorkomen de komende paar toernooien. Ik zie ze echter geen rol van betekenis meer spelen op eindtoernooien, hoewel ze dat met die ene uitschieter in 2018 nooit echt gedaan hebben.
 
Kaptoum
 
3
17 juni 2024 om 20:35
Ik ben niet zo gauw onder de indruk van de Belgische jeugd buiten een paar uitstekers als Doku, Openda & Onana. Die anderen wil ik het eerst op een hoger niveau zien doen, nu is de beurt aan Vermeeren bij Atletico. Ik was vroeger benieuwd hoe de Ketelaere en Verschaeren het zouden doen maar dat is jammer genoeg einde verhaal... Al lijk Charles wel op de weg terug.
 
MarekHamsik17
 
12
17 juni 2024 om 20:06
Heerlijk dit. Dobre Slovensko. Lukaku wat een luie waardeloze spits. Slowakije verdiend gewonnen.
 
experia91
 
14
17 juni 2024 om 20:07
Poahhh, Lukaku is echt een heel matige spits. Ongelooflijk hoe hij dit soort kansen om zeep helpt.
 
Laurens E
 
2
17 juni 2024 om 20:08
Eerste helft was echt meh, maar Tweede helft heer en meester. Wat een pech voor België, maar toch wel terecht afgekeurd. Met de hand de richting van de bal veranderen en niet achter de bal. Haha, zit je te denken dat Nederland een beetje een makkelijke tegenstander heeft in de knockout fase, maar dan zie je nu dat ze België gaan zien...
 
Rapan 17
 
12
17 juni 2024 om 20:08
Faes en Debast welke genieën hebben dat weer bedacht. Een 38 jarige Vertonghen heeft 10x meer talent in zijn kleine teen dan die Faes. Gozer heeft geen een duel gewonnen en als die ze won was het een overtreding. Daarnaast waarom lopen de verkeerde mensen bij België met passen te strooien? Kevin moet veel meer opeisen man. Gozer is te goed om zo passief over het veld te lopen en de verkeerde mensen de pasjes te laten geven. Gewoon opeisen dat ding. Ook Doku moet je het liefst niet in de kleine ruimte aan de bal aan spelen, tenzij hij 1-op-1 staat. Maar Faes en Debast kan echt niet als centrum op een Europese kampioenschap.
 
FouteIngooi
 
1
17 juni 2024 om 20:17
Die debast was verschrikkelijk slecht
 
Thrym
 
23
17 juni 2024 om 20:09
Ik was de voorbeschouwing aan het kijken op VRT en ergerde me kapot. Iedere speler van Belgiã« is fantastisch, het team is fantastisch en zowat onverslaanbaar. Slowakije is niets bijzonders. Een andere Belg repte dat de groepswedstrijden maar oefenpotjes zouden zijn. En dan praat men over Nederlanders als zijnde arrogant. Bij VRT zijn ze weer even wakker geworden hoop ik.
 
manunitedrvp
 
22
17 juni 2024 om 20:12
Dat is daar al 10 jaar aan de gang, sinds ze een beetje een aardige selectie hebben. Die grootspraak blijft er blijkbaar in zitten. Je zou denken dat ze na dat WK wel enige realiteitszin hadden teruggevonden.
 
R9Neymar
 
4
17 juni 2024 om 20:09
Hancko ook weer lekker hoor, nog bal van de lijn… die Feyenoord boxershort brengt geluk!
 
GoWokeGoBroke
 
11
17 juni 2024 om 20:10
Lukaku kan beter een ander beroep gaan zoeken, een spits van niks.
 
Koekdekoekoek
 
2
17 juni 2024 om 20:12
Zonde van die afgekeurde goal ol het laatst. Maar ik snap de ophef niet over wel of geen hands. Openda raakt de bal lichtjes met zijn hand bij een duel. Ik heb altijd geleerd dat iedere aanraking waarbij de hand naar de bal gaat hands is. Jammer voor België maar de regels zijn hierin toch echt duidelijk genoeg
 
Jerome010
 
2
17 juni 2024 om 20:13
De titel had moeten zijn: Fenomenale Hancko zet aanvallers België voor schut.
 
LetMeTalk!
 
9
17 juni 2024 om 20:16
Hancko was goed, maar achterin was Skriniar toch wel echt beter.
 
Redisthecolour
 
10
17 juni 2024 om 20:18
Hij speelde goed, maar overdrijf niet zo joh. Heeft Hancko er voor gezorgd dat België al die 100% kansen miste? Doet ie dan goed, iets met superkrachten?
 
FouteIngooi
 
1
17 juni 2024 om 20:13
Aanvallend hands is goal afkeuren.. Simpele regel
 
Migi
 
6
17 juni 2024 om 20:14
Had toch wel meer verwacht van Belgie. Begonnen nog wel aardig en uiteindelijk verdienen ze gezien het spelbeeld wel een gelijkspel, maar echt goed is het niet meer.
 
PSVHAARLEM
 
5
17 juni 2024 om 20:17
Leuk man, België-Nederland achtste finale wedstrijd.
 
herlev
 
6
17 juni 2024 om 20:19
Jammer dat ik de wedstrijd niet kon zien. Maar de uitslag maakt het enigszins goed.
 
Jimmmmm
 
2
17 juni 2024 om 20:22
Ik verwachtte al niet veel van dit tornooi maar het enige waarin die Duitse coach beter is dan zijn voorgangers (buiten Dick) zou tactiek moeten zijn maar wat was dat allemaal. Een belachelijke veldbezetting. Dan nog eens een domme goal tegen en dan wordt het moeilijk. Mijn voorspelling van 2de ronde eruit gaat mss zelfs niet eens uitkomen. En die scheids was Jupiler Pro League niveau. Die zal deze kans wel hebben gekregen omdat hij in elkaar gemept werd door die voorzitter.
 
Blackhawk
 
2
17 juni 2024 om 20:29
Teleurstellend voor de Belgen. Er zat weinig dynamiek en verrassing in hun spel. Gelukkig zitten ze in een relatief makkelijkere poule dat plaatsing toch wel moet lukken.
 
JozefKiprich
 
10
17 juni 2024 om 20:33
Dit is een hele middelmatige ploeg met een hele middelmatige coach. Do or die pot tegen Roemenie zaterdag. Wordt leuk…
 
CimBomBala
 
1
17 juni 2024 om 21:05
Oei die Turkse scheids heeft het nu gedaan volgens de Belgen. Maar aan de andere kant moeten ze ook toegeven dat Lukaku ook veel heeft gemist. Er is nog niks verloren.
 
BBayern1990
 
4
17 juni 2024 om 21:16
De doelman van Real Madrid geniet volop van zijn vakantie. KBVB en Tedesco zijn lachertjes. Zover is nu duidelijk
 
Nijogeth
 
0
17 juni 2024 om 21:41
Voor mij persoonlijk maar weer eens het bewijs dat ik de invulling van de VAR niet juist vind. Het moment dat die scheids continue een slowmotion herhaling van een stukje van een halve seconde te zien krijgt, dan denk ik dat we beter met de VAR kunnen stoppen. Of het anders moeten doen.
 
FouteIngooi
 
0
17 juni 2024 om 21:49
Hij maakt toch hands.. Was binnen 20 sec beslist bij dat scherm
 
Nijogeth
 
0
18 juni 2024 om 08:21
Zeg ik dat ie geen hands maakt?
 
Socrates2021
 
4
17 juni 2024 om 22:12
België ingeboet aan kwaliteit, Faes, Debast en Onana niet gebruikelijke niveau van een rode duivel de afgelopen jaren