Berghuis gewaarschuwd: 'Bij Ajax en PSV zal hij nog aan spelen toekomen'
Vrijdag, 30 april 2021 om 17:55

Valentijn Driessen onthult vrijdag in een video-item van De Telegraaf dat Steven Berghuis na dit seizoen wil vertrekken bij Feyenoord. De chef voetbal van de krant laat ook gelijk zijn licht schijnen over de vertrekwens van de aanvoerder van de Rotterdamse club. Driessen denkt dat Berghuis, mocht hij Feyenoord daadwerkelijk verlaten, het beste in Nederland kan blijven.

"Ik denk dat Steven Berghuis zal vertrekken, alhoewel ik het aan de andere kant ook verstandig voor hem zal vinden als hij blijft", geeft Driessen mee aan de vleugelaanvaller van Feyenoord. "Want volgend jaar is er een WK en bij Feyenoord speelt hij honderd procent. En gaat hij naar het buitenland, of gaat hij bijvoorbeeld naar Ajax of PSV, dat kan ook, want hij heeft nog gewoon een clausule in zijn contract van vier miljoen euro. Bij Ajax en PSV zal hij ook nog wel aan spelen toekomen, maar in het buitenland moet je het altijd maar weer afwachten", aldus de voetbalverslaggever.

De kans is in ieder geval groot dat Berghuis deze zomer van club wisselt, geeft Driessen nog maar eens aan. "Wat ik een beetje gehoord is toch dat hij toch graag weg wil." Met de clausule kan de buitenspeler De Kuip dus voor een vastgesteld bedrag verlaten, al is er bij Feyenoord tot op heden nog geen bod binnengekomen. Berghuis speelt sinds 2016 voor Feyenoord, dat hem destijds op huurbasis overnam van Watford. Een jaar later werd 6,5 miljoen euro neergelegd voor de definitieve transfer.

Driessen geeft ook zijn mening over de toekomst van Orkun Kökçü, deze week gelinkt in verschillende media aan AC Milan, Lazio en Tottenham Hotspur. Hij ziet een transfer naar een Europese topcompetitie nog niet zitten voor de middenvelder. "Ieder jaar wordt Kökcü aan het einde van het seizoen gelinkt een transfer. Vorig jaar was het Arsenal, nu is het AC Milan. Dus hij heeft gewoon een heel goed management. Die kunnen hem goed in de markt zetten, maar voorlopig is hij nog Feyenoorder en heeft hij dit seizoen niet gebracht wat iedereen ervan verwachtte. Bij Turkije zit hij ook voornamelijk op de bank", zo besluit Driessen

Meer nieuws
   
17:55
17:55
Eerste goal Antony van dit seizoen is niets waard na oliedomme actie Onana
24
   
17:27
17:27
Simons en Openda excelleren en walsen met Leipzig over Dortmund heen
4
   
17:25
17:25
Sublieme Kane zet jacht op Lewandowski voort met twee goals voor Bayern
2
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Süper Lig: Fenerbahçe - Besiktas
1
   
17:00
17:00
Live meepraten in de Serie A: Juventus - AC Milan
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (51)

 
myvision
 
28
30 april 2021 om 18:23
Whut, lijkt me niet dat Ajax Berghuis wil en vice versa. We hebben meer dan genoeg kwaliteit op de rechtsbuiten, waar we ook nog eens behoorlijk aan zullen verdienen. Berghuis is niet significant beter voor Ajax dan Antony of Neres en daarbij zit er geen restwaarde meer op hem. Verder hebben we met Tagliafico al iemand bij wie soms hopeloos een stop lijkt door te slaan, Berghuis vind ik nog onvoorspelbaarder en daarbij speelt die op een positie waarbij die vieze overtreding totaal overbodig zijn. Buiten al is Berghuis echt een Feyenoorder en lijkt me niet dat supporters en speler die gevoelens even opzij kunnen zetten. Absoluut niet doen dus. Lekker mr Feyenoord worden dan.
 
Japie_Krekel
 
38
30 april 2021 om 18:28
zijn rendement ligt wel hoger maar als je zoveel geld in Anthony steekt zou ik ook eerder kiezen voor zijn ontwikkeling dan voor iemand die al rond de 30 jaar zit
 
myvision
 
19
30 april 2021 om 18:34
Dat klopt, ik zeg dan ook dat Berhuis niet beter is voor Ajax. Dat komt ook doordat er bij Ajax anderen zijn die een superhoog rendement hebben. Alles gaat bij Feyenoord via Berghuis, bij Ajax zijn er meer mogelijkheden in de vorm van Tadic, Klaassen, Gravenberch etc. Op de rechtsbuiten hebben wij Braziliaanse samba. Niemand moet dit gewoon ook willen joh, Berghuis is een mooie Feyenoordspeler.
 
soccerskins
 
29
30 april 2021 om 18:34
Haal je de penalty’s weg zit er tussen Antony en Berghuis amper verschil. Vooral als je het per 90 minuten gaat bekijken.
 
Zytto34
 
18
30 april 2021 om 18:39
Rendement is bijna gelijk als je de penalties wegdenkt. Van Antony is volgens mij zelfs hoger per 90 minuten.
 
FR010FRDAM
 
46
30 april 2021 om 19:17
Ja in een team dat lekker draait. Bij Feyenoord moet Berghuis het doen met 2 momenten rond de 16 per wedstrijd. Ajax heeft 70% balbezit waarvan het merendeel rond de 16. Dan zou Berghuis zijn rendement ook omhoog gaan.
 
FR010FRDAM
 
28
30 april 2021 om 19:21
Ow en met een fatsoenlijke spits worden zijn aantallen assists ook verdubbeld
 
NL_Modric
 
16
30 april 2021 om 18:29
Wanneer je je concurrent kunt verzwakken en Idrissi wegvalt, kun je Berghuis prima overnemen van Feyenoord. Steevast top3 beste speler van Nederland geweest de afgelopen jaren. Plus dan zijn er vleugels goed bezet voor komend seizoen; Tadic/neres linksbuiten, Antony/berghuis rechtsbuiten.
 
myvision
 
14
30 april 2021 om 18:32
Het lijkt me niet dat Ajax de concurrentie moet verzwakken, dat is echt absoluut een kortetermijnvisie en dat hebben heeren Overmars en Sar gelukkig niet. Je moet er juist voor zorgen dat je competitie zo sterk mogelijk is, want daar wordt Ajax alleen maar beter van. Dus Berghuis lekker naar het buitenland laten gaan of Mr. Feyenoord laten worden.
 
NL_Modric
 
5
30 april 2021 om 18:42
Berghuis die de competitie verlaat is ook niet bepaald goed voor de Eredivisie Daarbij volg ik hem liever hier dan bij een subtopper/middenmoter in Europa. Overigens denk ik dat Overmars en Sar puur kijken naar Aax en die zien liever een alleen heersend Ajax (met de daarbij behorende miljoenen) dan een sterke Eredivisie. (die toch niet interessant is voor het buitenland)
 
Woenselaar
 
5
30 april 2021 om 18:53
Tagliafico, Alvarez, Martinez, laten we daar inderdaad niet nog Berghuis bij toevoegen waarbij de stoppen af en toe door slaan . Zonder grappen; Berghuis is toch niet wat Ajax ambieert? Zelfs voor PSV vind ik het een onlogische keuze momenteel. Twee jaar geleden had ik hem graag zien komen.
 
ninjakai
 
8
30 april 2021 om 23:20
Nee, Tadic is geen enkel risico op een rode kaart. Die namen die hij noemt hebben er allemaal wel een gepakt dit seizoen....
 
DieGelbeReds
 
17
30 april 2021 om 18:25
Los van de nare trekjes die Berghuis zo af en toe heeft zou ik het niet gek vinden als PSV een poging waagt. Voor 4 miljoen haal je dan iemand die al meerdere jaren één van de betere spelers in de Eredivisie is. Iemand die een wedstrijd voor je kan beslissen én met de nodige ervaring. Bij vertrek van meerdere aanvallers (Götze, Ihattaren, Malen, Madueke ?) is Berghuis op papier een hele goede versterking. Wellicht is Berghuis zelf ook wel gewoon toe aan een nieuwe uitdaging. En PSV lijkt toch net een stapje hoger te zijn dan Feyenoord. De afweging wordt dan of je in Nederland om het kampioenschap of in een topcompetitie in de middenmoot/tegen degradatie wilt spelen.
 
myvision
 
15
30 april 2021 om 18:28
Eens. PSV kan gewoon CL spelen komend seizoen en dat zou voor Berghuis doorslaggevend kunnen zijn, naast dat PSV echt om het landskampioenschap kan gaan spelen, wat bij Feyenoord toch wel weer afwachten geblazen is.
 
Lierse1997
 
16
30 april 2021 om 18:29
Ik had wel begrepen dat die afkoopsom alleen voor buitenlandse clubs geldt.
 
DieGelbeReds
 
3
30 april 2021 om 18:36
@Lierse, ik meende dat vorig jaar de clausule 8 miljoen bedroeg en dat daarbij geen onderscheid werd gemaakt tussen binnenlandse of buitenlandse clubs. Kan natuurlijk dat de clausule, los van de hoogte van de afkoopsom, is aangepast.
 
MGMV
 
10
30 april 2021 om 18:40
De clausule is altijd voor buitenlandse clubs geweest, omdat daar zijn ambitie ligt en Berghuis dan in principe makkelijker weg zou kunnen bij interesse.
 
DieGelbeReds
 
5
30 april 2021 om 19:23
@MGMV, helder. Bedankt voor de opheldering
 
JK-Ajax
 
12
30 april 2021 om 18:27
Zou wel grappig zijn, als Neres verkocht wordt dat we gewoon Berghuis kopen haha. Wel een lekkere voorzet in zijn benen voor Haller en trekt graag maar binnen.
 
myvision
 
5
30 april 2021 om 18:30
Mwa, denk dat er weinig mensen zijn die deze grap echt kunnen waarderen bij Ajax Lijkt me echt absoluut geen goed idee. Neres gaat in de huidige vorm absoluut ook niet weg bij Ajax, want dat is kapitaalvernietiging. Die levert momenteel niet veel meer op dan 15 miljoen. En dan zou Berghuis gewoon 2e/3e komen te staan in de rangorde bij Ajax op die positie en dan kan hij juist dus wel beter naar het buitenland gaan.
 
Jarl LOLSWAG
 
6
30 april 2021 om 20:19
Ik denk eerlijk gezegd dat Berghuis zich wel in de basis zou spelen. Dat is eigenlijk vooral een vermoeden, maar ik zou hem wel eens willen zien bij een aanvallende ploeg zoals Ajax, ik denk dat hij er eigenlijk perfect bij past haha. Hij kan ze zo op het hoofd van Haller leggen en die is een prima aanspeelpunt waardoor Berghuis ook veel meer acties kan maken rond de zestien. Maar goed, dan ga ik eigenlijk ook wel uit van het beste scenario??
 
ninjakai
 
1
30 april 2021 om 23:24
Verwacht totaal niet. Die wordt namelijk fluitend uit de basis gespeeld door Anthony. Die aangesneden voorzet hebben ze beide, Berghuis het betere schot eb Anthony meer snelheid. Het grote verschil is mee terug verdedigen. Steekt Anthony echt veel energie in en dan houdt hij ook nog genoeg energie over om weer de aanval op te zoeken.
 
FR010FRDAM
 
6
1 mei 2021 om 08:14
@ninjakai, dan raad ik aan om ook meer wedstrijden van Feyenoord te kijken. Al doet het pijn aan de ogen en doet hij de komende wedstrijden niet mee. Maar het verhaal dat hij niet mee zou verdedigen is echt totale onzin. Iedereen praat elkaar daarover maar na. Het probleem is echter dat men bij Feyenoord door de velbezetting en opstelling met Linssen in de spits de bal voorin of op het middenveld zelden vast kan houden. Hij moet daarom zo vaak mee terug dat hij meer op eigen helft voetbalt dan mag aanvallen. Dat hij dat dan een keer niet doet valt op, maar hij moet het ook tig keer vaker per wedstrijd doen dan Anthony. Hij kan die keren dat Anthony dat moet doen ook prima opbrengen. Zie je bij oranje ook. Verder onzin dat Anthony hem fluitend uit de basis zou spelen. Op dit moment is Berghuis een stuk verder. Maar zou als club ook voor het talent kiezen
 
El_Guaje7
 
13
30 april 2021 om 18:28
Je bent welkom in Eindhoven hoor Steven, PSV mag best een poging wagen hem los te weken. Ihattaren en Donyell Malen zullen wel vertrekken, doelpunten maken zoals Donyell doet kan Berghuis ook. Waag een poging zou ik zeggen wie niet waagt wie niet wint, zeker als Feyenoord geen Europees voetbal haalt. Het geld hebben ze ook keihard nodig daar in Rotterdam waar ze geen cent te makken hebben.
 
Woenselaar
 
3
30 april 2021 om 18:57
Allereerst denk ik niet dat Feyenoord zonder verkoop van Berghuis nog verder in de problemen zou komen (mag ik hopen). Maar ik zit er persoonlijk als Psv'er ook echt niet meer op te wachten. 2 jaar geleden had ik hem welkom geheten, maar die window is voorbij en als PSV moet je hier niet je vingers aan branden.
 
MrKrillin
 
4
30 april 2021 om 19:39
@woenselaar hoezo zou je als PSV hier je vingers aanbranden? Als jullie Ihattaren en Malen wegdoen, is hij meer dan prima versterking. Madueke en Zahavi spits. Daarachter kan je kiezen uit Gotze, Gakpo en Berghuis. Haalt gewoon zeer goede cijfers en kan een van de nieuwe leiders worden. Ook iemand die dan blijft en niet na 1 jaar roept weg te willen.
 
Woenselaar
 
4
30 april 2021 om 21:52
Je zegt het denk ik zelf al, daarachter Berghuis. Die gaat echt niet achterover op de bank zitten en dan krijg je ellende in de selectie. Ik vind dat psv een hoger (en jonger) niveau moet najagen. Vandaar mijn opmerkinf dat ik het twee jaar geleden wel aan had gedurft.
 
Jarl LOLSWAG
 
1
30 april 2021 om 20:20
Hij zou denk ik heerlijk samen kunnen spelen met een goaltjesdief zoals Zahavi denk ik. Berghuid geeft de ballen wel zo dat een echte spits 'm alleen nog op goal hoeft te krijgen. Ik denk dat dat wel een dodelijk duo op zou leveren.
 
Andres13
 
12
30 april 2021 om 18:29
Ik hoef hem niet bij PSV te zien. Weinig restwaarde en ik zie liever dat Götze, Gakpo, Madueke of een andere (jonge) aankoop op zijn positie staat. Het zal voor Berghuis ook beter zijn om naar het buitenland te gaan. In Nederland heeft iedereen een mening over hem en hij kan wel ergens in de luwte gaan cashen. Misschien is een club in de MLS wel iets voor hem.
 
El_Guaje7
 
15
30 april 2021 om 18:31
Götze liever dan Berghuis? Dit moet toch een grap zijn? Of een pilsje teveel gehad vandaag?
 
Andres13
 
12
30 april 2021 om 18:40
Nee dat meen ik serieus. Berghuis vindt ik onbetrouwbaar vanwege zijn streken (en waar hij niet van blijkt te leren). Götze is misschien niet de speler van wie je veel doelpunten en assisten ziet, maar is wel belangrijk voor de benodigde creativiteit die PSV op het middenveld mist.
 
Woenselaar
 
2
30 april 2021 om 18:59
Volgens mij lag het scorende vermogen of liever gezegd het gebrek daaraan toch niet bij de aanvallers? Dat lag juist bij de middenvelders. Ik zie zeker liever een Götze dan een Berghuis ja.
 
FR010FRDAM
 
1
1 mei 2021 om 10:22
Gotze is dan weer onbetrouwbaar vanwege zijn fitheid. Hoeveel wedstrijden heeft Gotze gemist en hoeveel Berghuis?
 
Lierse1997
 
15
30 april 2021 om 18:32
Club Brugge lijkt me ook een goede optie. Die hebben nu eigenlijk niemand op rechtsbuiten en dat lijkt me ook zowat de beste optie als hij nog naar een club in het buitenland wilt gaan met enige Europese ambities. Daarnaast zal hij ook wel een beter loon kunnen krijgen dan bij Feyenoord.
 
Andres13
 
2
30 april 2021 om 18:43
Voor 8 miljoen euro zal ik het dan zeker doen als ik Club Brugge was. En in de Belgische competitie zou Berghuis ook nog wel eens een leidende speler kunnen worden
 
Lierse1997
 
7
30 april 2021 om 18:58
Er wordt zelfs heel de tijd een bedrag van 4 miljoen genoemd. Dan is het helemaal een no-brainier.
 
Woenselaar
 
2
30 april 2021 om 19:01
Voor dat bedrag is het voor een club Brugge inderdaad een no-brainer lijkt me. Ik zie Steven met zijn ambities niet slagen bij een hoogvlieger. Juist vanuit de luwte bij een Europese middenmoter voor de verassing zorgen lijkt me voor hem interessant.
 
 
7
30 april 2021 om 19:47
Als ze nog meer Nederlanders halen, moeten ze bij ons in de Eredivisie komen spelen hoor
 
MGMV
 
11
30 april 2021 om 18:31
Waar Valentijn aan voorbij gaat is dat de clausule wel enkel voor buitenlandse clubs geldt. En zo'n onthulling is het niet, aangezien Steven nooit onder stoelen of banken heeft gestoken dat hij bij de juiste aanbieding absoluut nadenkt over een vertrek. Een jaar geleden kon je exact hetzelfde zeggen met z'n toen ook al relatief lage transfersom (8 miljoen), dus het blijft nog altijd afwachten.
 
Cas1
 
3
30 april 2021 om 18:31
Geldt de €4mln dan toch ook voor een binnenlandse transfer? Ik kreeg een tijd geleden van een medeforumlid te lezen dat dit alleen van toepassing was op een transfer naar het buitenland. Berghuis heeft zich hee;l goed ontwikkeld dit jaar. Ik zag het nooit in hem zitten. Ik vond het maar een mietje, die z'n ploeg in de steek liet als het erop aan kwam. Onder Advocaat heeft hij heel veel progressie geboekt . Hij werkt, kan een man passeren , uit de tweede lijn schieten (dit heb ik gemist bij Ajax, zowel tegen Atalanta als ook pas geleden tegen Roma) en hij kan scoren. Voor dit bedrag moet Ajax hem halen.
 
sjapoo
 
0
30 april 2021 om 18:50
Lekker weg laten gaan,denk dat rendement van andere spelers omhoog gaat,hoeven die niet steeds alles naar mr.Berghuis te spelen...
 
FR010FRDAM
 
1
1 mei 2021 om 08:16
Dat hoeven ze helemaal niet, maar ze kunnen de bal niet kwijt bij meneer Linssen. En Berghuis vindt dat al vervelend genoeg dat alles via hem verloopt, daardoor wordt hij dubbel bezet en is de verrassing uit de aanval.
 
Hysteria
 
5
30 april 2021 om 19:21
Ik zie Berghuis heel graag komen, typische Ajax-voetballer. Maar met Antony en Neres zie ik geen noodzaak al denk ik wel dat Berghuis beter is dan die 2.
 
055er!
 
1
30 april 2021 om 19:45
Ik denk dat hij het best goed zou kunnen doen. Hij legt ze voor je op de stropdas. Ik denk alleen niet dat hij bij een groot deel van Amsterdam gepruimd gaat worden. In Rotterdam hoeft hij dan ook niet meer te komen denk ik.
 
Jarl LOLSWAG
 
0
30 april 2021 om 20:23
Mocht het gebeuren dan denk ik dat Berghuis er wel voor zorgt dat hij gewaardeerd gaat worden door de Ajax fans. Inzet en hij kan heel goed voetballen, dat leren echte fans vanzelf waarderen ??
 
 
0
30 april 2021 om 19:45
Zou best leuk zijn voor PSV. Ik denk dat ie bij Ajax ook best mee zou kunnen, maar hij voegt niet genoeg toe om zo'n gevoelige stap te maken, want het is niet alsof ie veel beter is dan wat Ajax heeft.
 
jinte
 
3
30 april 2021 om 19:46
Dat Berghuis wil vertrekken leek me allang duidelijk. Ben wel heel benieuwd waar hij terecht gaat komen. Voor mij hoeft hij echt niet naar PSV te komen.
 
SCIREA1897
 
1
30 april 2021 om 20:04
Berghuis wil ik wel in de serie A zien bij bijvoorbeeld Atalanta of Lazio.
 
ODESZA
 
0
30 april 2021 om 20:18
die gaat denk ik marsman achterna naar inter miami. mooie omgeving, meer geld, leuke competitie en er was vorige zomer blijkbaar al contact tussen die 2.
 
JWD81
 
0
30 april 2021 om 23:16
Voor een hoop clubs is hij interessant, maar zal eerder als breedte versterking gehaald worden voor die prijs. Hij moet kijken waar hij het beste tot zijn recht komt. Mocht een club als HSV promoveren, dan past hij perfect daar. Kan de boel op sleeptouw nemen en heeft iedere week een basisplaats en kan het verschil misschien maken. Als hij zich profileert tijdens het EK kan het gek gaan lopen, maar dan moet hij geen gekke dingen doen zoals vorige week.