Bergwijn en Wijndal laten zich zien tegen Salzburg; Klaiber valt door de mand
Dinsdag, 19 juli 2022 om 20:22

Ajax heeft dinsdagavond een doelpuntrijke oefenwedstrijd tegen Red Bull Salzburg ternauwernood winnend afgesloten. Owen Wijndal en Steven Bergwijn dienden zich voorzichtig aan als tandem op de linkerflank en versierden samen de penalty waarmee Dusan Tadic de score kon openen. Bergwijn bereidde ook fraai de 1-2 voor van Mohammed Kudus. Kenneth Taylor maakte er na rust via een vlotlopende combinatie 1-3 van. De zege van Ajax werd in gevaar gebracht door een grove fout van invaller Sean Klaiber, die daarmee een aansluitingstreffer van Salzburg inleidde: 2-3 eindstand.

Het meest opmerkelijke aan de startopstelling van Ajax was het ontbreken van Davy Klaassen daarin. De middenvelder moest zijn plek op nummer 10 aanvankelijk afstaan aan Steven Berghuis, maar kwam in de rust in de ploeg voor gelegenheidsspits Kudus. De Ghanees werd in de eerste helft vanaf links geflankeerd door Bergwijn en vanaf de andere kant door Dusan Tadic. Jay Gorter verdedigde het doel, omdat Remko Pasveer nog niet fit genoeg was om te spelen. Laatstgenoemde traint al wel weer mee en zal spoedig minuten gaan maken.

De wedstrijd had een klein half uur nodig om te ontbranden, want in de eerste 28 minuten gebeurde nauwelijks iets voor beide doelen. Een steekbal van Bergwijn op Owen Wijndal brak de wedstrijd open. De linksback van Ajax werd in de rug gelopen door Luka Sucic, waarna een penalty volgde. Tadic benutte die feilloos: 0-1. Salzburg opende direct de volle jacht op de gelijkmaker en werd binnen vier minuten drie keer levensgevaarlijk.

Tweemaal kon Wijndal de bijna doorgebroken spits Junior Adamu op het laatste moment afstoppen, maar bij de derde Oostenrijkse aanval op rij kwam de vleugelverdediger van Ajax te laat. Adamu zette laag voor en zag Nicolás Capaldo binnenglijden, ook omdat Perr Schuurs de bal in zijn sliding miste. Ajax kwam vijf minuten voor rust opnieuw aan de leiding via Kudus, die in alle vrijheid kon binnenkoppen na een ragfijne voorzet van Bergwijn: 1-2. De linkerspits had dankzij een dribbel de achterlijn gehaald.

Als vermeld kwam Klaassen in de rust binnen de lijnen. De nummer 10 stond zeven minuten na zijn entree met een handige voetbeweging aan de basis van de 1-3. Berghuis zette de aanval op en Klaassen verlengde de bal vanuit het strafschopgebied knap ineens tot bij Kenneth Taylor, die beheerst afrondde. Ajax bracht Salzburg na 71 minuten zelf terug in de wedstrijd, op moment dat invaller Klaiber zich knullig van de bal liet zetten in de eigen opbouw. Benjamin Sesko kon zo doorlopen en rondde met enig fortuin af: 2-3. Voormalig Ajacied Max Wöber, die in de rust inviel, leek met een lage voorzet in de slotminuten de 3-3 in te leiden, maar de intikker werd afgekeurd wegens buitenspel.

Meer nieuws
   
11:44
11:44
Wie is de Italiaanse idealist die mogelijk de nieuwe trainer wordt van Ajax?
0
   
11:09
11:09
Ajax zet streep door 2 potentiële trainers: 'Zij werden als 'te bleu' gezien'
18
   
10:20
10:20
Gewilde Wirtz is 'toptarget' en ziet specifieke transfer in 2025 zelf ook zitten
24
   
10:00
10:00
De 15 namen die Arne Slot deze zomer kunnen opvolgen bij Feyenoord
49
   
09:38
09:38
Footy Headlines lekt na thuistenue ook uitshirt Feyenoord voor komend seizoen
29
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (123)

 
AkkieNagtegaal
 
50
19 juli 2022 om 20:26
Leuke pot maar allesbehalve vriendschappelijk gezien het harde spel van voornamelijk Salzburg.
 
Fairplay1
 
59
19 juli 2022 om 20:36
Ik vind de rechtsback positie echt zwak. Klaiber en Rensch hebben aangetoond niet beter te zijn dan Nous, dus dan is het daar al zwakker. Ik hoop zo erg, dat ze iemand kopen voor die positie. Beide spelers, zijn tactisch zo slecht. Overal zijn ze te laat of spelen ze gehaast of verkeerd in. Aanvallend?....zucht?????????????
 
KokkieAFCA0341
 
13
19 juli 2022 om 20:41
Ik verwacht daar ook nog wel een aankoop, Rensch en Klaiber hebben deze voorbereiding vooral laten zien niet goed genoeg te zijn (Klaiber) of nog niet het niveau te hebben (Rensch), ik denk dat Rensch ook beter is centraal achterin
 
Fairplay1
 
40
19 juli 2022 om 20:55
Rensch ziet het spelletje nooit. Hij heeft geen inzicht als terug moet worden verdedigd. Ze zijn hem dan ook constant aan het coachen. Ik vind het maar een dromer. Hij heeft potentie, maar het is gewoon nog niet goed genoeg en zeker niet op CL niveau.
 
Homelander
 
9
19 juli 2022 om 21:06
Lijkt oprecht alsof er een fan op het veld staat die alle spelers staat te bewonderen, in balbezit gaan passes over 5 meter verkeerd en verdedigend is hij gewoon toeschouwer met het dekken op 3-4 meter afstand.
 
jaakke
 
41
19 juli 2022 om 21:24
Klaiber heeft niets bij Ajax te zoeken, helemaal niets.
 
glennmeijer
 
8
19 juli 2022 om 21:30
Volgens mij kan blind daar ook spelen bij Groningen was dat ook niet verkeerd
 
Voetbalvader_
 
7
19 juli 2022 om 21:34
Rensch op RB kan mij ook niet overtuigen. Zie ik liever Regeer. Klaiber werd wel als CV neergezet vandaag, dat is echt anders voetballen dan vanaf de RB positie. Vaste basisspeler zal het nooit worden, maar zitten momenteel ook niet erg breed in de RB's
 
AFCfokke
 
20
19 juli 2022 om 21:35
@glennmeijer Dat was in 2009! Alsjeblieft zeg
 
Janta
 
8
19 juli 2022 om 22:29
Rensch moet nog veel leren maar voor Klaiber wordt het tijd een andere club te kiezen.
 
Fairplay1
 
0
20 juli 2022 om 00:34
Never, je moet geen spelers hebben die daar ook kunnen spelen, je moet een speler hebben die daar het beste speelt en ook meteen een meerwaarde is, omdat het zijn positie is. De fout die veel nieuwe trainers maken. Als je een bikkel verkoopt, moet je voor de zelfde positie een bikkel kopen, dan moet je het niet willen door te gaan zeggen dat die ook daar kan spelen. Dat is zo fout!
 
juweel
 
4
20 juli 2022 om 06:49
Klaiber komt toch net terug van een hele zware blessure? mist dus totaal het wedstrijd ritme, en staat in deze wedstrijd niet op zijn vaste plek maar in het centrum, je kan ook iemand wat tijd gunnen, want als RB in de eredivisie is dit echt geen verkeerde speler, nee, je wint er geen CL mee, maar dat doe je met geen een speler van ajax.
 
D@nny
 
1
20 juli 2022 om 09:42
Mooi om Kudus sterk te zien spelen. Klaiber was een aankoop van ten Hag, wellicht dat ie hem naar Man Utd kan halen voor een miljoen of 20 :-) Even serieus mbt Klaiber, ik zie in hem wel een waardige reserve voor RB maar er moet een nieuwe basiswaardige RB worden aangetrokken, Rensch zie ik niet doorstoten tot niveau Nous. Jammer want hij komt bij mijn oude amateurclub vandaan!
 
ApyroG
 
64
19 juli 2022 om 20:27
Nou, als er één ding duidelijk is, dan is het dat er minimaal op twee posities achterin iets bij moet komen. Verdedigend was het echt dramatisch slecht, met name in de tweede helft nadat Magallan en Klaiber erin kwamen. Bergwijn en Kudus speelden alle twee overigens een zeer sterke wedstrijd.
 
De Toekomst
 
104
19 juli 2022 om 20:30
Veel spelers vond ik sterk. Blind, Taylor, Kudus, Bergwijn, Wijndal, Alvarez. Het ging overall best lekker. En dan moeten Brobbey, Bassey, Timber, Antony, Ihattaren en die Portugees er nog bij komen. Wel zou ik echt nog zoeken naar minimaal een rechtsback.
 
Zytto34
 
54
19 juli 2022 om 20:42
Ze zeggen dat Schuurs best gewild is in het buitenland. Ik snap niet dat ze hem niet gewoon voor een miljoen of 10 verkopen aan zo'n Club Brugge/Lille zoals ze ook met Lang, Traore en Botman deden. Kan Rensch de back-up van Timber worden, want Rensch is een centrale verdediger en geen rechtsback. Kan je van die 10 miljoen een goede rechtsback halen.
 
Fairplay1
 
24
19 juli 2022 om 20:44
Mijn favoriete basis elf. Keeper: Pasveer Verdediging:Aankoop, Timber, Bassey,Wijndal. VM: Alvarez AM: Berghuis en Bergwijn, Aanval: Antony, Brobbey, Tadic.
 
ApyroG
 
10
19 juli 2022 om 20:45
Nou, als hij echt zo gewild is mogen ze hem van mij zo ophalen. Als ze hem van de hand doen dan moet er sowieso wat bij. Dus ik vind het prima.
 
AjaxMokumAjax
 
25
19 juli 2022 om 20:50
Het is ook maar gewoon een hype om Bassey nu al tot basisspeler te bombaderen.
 
Cocqie
 
115
19 juli 2022 om 20:57
Als je als Ajax zijnde een speler voor 22 miljoen haalt, dan mag je toch hopen dat het een basisspeler word
 
mitchajax020
 
4
19 juli 2022 om 21:02
@Fairplay1 In mijn ogen de beste opstelling ja misschien Taylor rouleren met Alvarez maar Alvarez is weer juist een goede loper, breker en vechter
 
Zytto34
 
30
19 juli 2022 om 21:05
Taylor is op dit moment gewoon je beste middenvelder. Die hoort te spelen.
 
janter
 
5
19 juli 2022 om 21:06
@Zytto; als dat zo is, gewoon doen. Voor Schuurs kan dit toch ook niet meer leuk zijn al dat commentaar en fouten die hij maakt. En kansen heeft hij echt in overvloed gehad. Misschien bloeit ie wel op in Frankrijk ofzo?
 
Vernon
 
22
19 juli 2022 om 21:30
Fairplay, dat zijn gewoon 5 aanvallers, is dat niet wat veel?
 
Fairplay1
 
1
20 juli 2022 om 00:39
Ik zie nogsteeds dat Taylor op fysieke gebied nogsteeds zijn duels verliest. Voetballend verder gewoon prima. Alvarez heeft maar 45 min. erop. Taylor ontwikkeld zich verder uitstekend, maar in mijn ogen is hij er net nog niet. Hij heeft toch verlengd, dus hij kan en Klaassen zijn voor mij de 1e wissels.
 
Rush R
 
0
20 juli 2022 om 00:49
Keeper: Pasveer Verdediging: Regeer, Timber, Bassey, Wijndal. VM: Alvarez AM: Berghuis, Kudus (evt zakkend naast de VM) Aanval: Antony Bergwijn Tadic Zo zou ik het seizoen ingaan Blind (naast Alvarez met 2 VM’s), Klaassen & Ihattarren kunnen ook basis. Is om het even qua niveau en vorm denk ik. Duidelijk dat er nog versterking nodig is in de verdediging (RB) en voor de breedte
 
krovikan
 
0
20 juli 2022 om 10:06
@De Toekomst Dat zijn toch niet de namen die ik koos. Blind en Alvarez waren niet in hun beste vorm nog. Er werd door Alvarez veel te veel ruimte weggegeven waar Blind niet op kon lopen, en Schuurs volledig incapabel is om op te lopen.
 
MessiBazoer
 
58
19 juli 2022 om 20:30
Timber is er al. Bassey is onderweg. Verder speelt Blind ook wel beter naast Timber dan naast Schuurs. Wat een bron van onrust is dat af en toe. Wijndal speelde ook sterk. Goed om te zien overigens dat Klaassen z’n basisplek kwijt is.
 
thomas_
 
15
19 juli 2022 om 20:30
Die komen toch al erbij? Timber komt terug en Bassey komt erbij. Of wil je graag een rechtsback; daar kan ik wel inkomen maar ik snap ook als AS Rensch en Regeer een kans wil geven. Met Timber als RcV zit daar wel een aardig slot op de deur en kom je de Eredivisie wel door. Mocht het nou echt ontzettend tegenvallen kun je in de winterperiode iemand halen. Kaliber is wel echt klaar. Loopt er als een vedette bij maar laat het afweten.
 
Soccerfan_1
 
11
19 juli 2022 om 20:33
Klaiber moest centraal spelen en is helemaal geen centrale verdediger Beoordeel hem daar ook niet op. Nee als rechtsback niet goed genoeg maar vandaag mogen we hem niet afzeiken op zijn rol als centrale verdediger. Je zet Tagliafico toch ook niet links centraal?
 
HakimZiyach22
 
5
19 juli 2022 om 20:33
Nou, ten hag deed het tegen Cambuur, en het ging gelijk fout
 
ApyroG
 
13
19 juli 2022 om 20:43
Precies. Ik zie het liefst een rechtsback erbij komen. Timber op rechtsback is ook niet wat je moet willen. Hij is verdedigend wel sterk, maar heeft niet de aanvallende impulsen en kwaliteiten die daar gevraagd worden. Timber moet je gewoon op zijn sterkste positie laten spelen. Al helemaal na zo'n geweldig seizoen. Rensch ben ik absoluut niet van overtuigd. Die jongen lijkt wel op zijn plafond te zitten qua ontwikkeling. Ik zie in ieder geval niet veel progressie. Hij oogt ook heel onzeker en is heel druistig. Dus ik zie liever iemand komen die meer een zekerheidje is en daadwerkelijk iets kan toevoegen aan dit team.
 
naalvies
 
3
19 juli 2022 om 20:47
Maak je niet druk over Klaiber. Met het oog op het meedoen op 3 fronten is het een prima speler om de basisspelers zo nu en dan te ontlasten in eenvoudige beker / eredivisiepotten.
 
JK-Ajax
 
5
19 juli 2022 om 21:16
Soccerfan al stond hij keeper, als je de bal zo verspeelt ben je gewoon duidelijk niet goed genoeg
 
Tuut21
 
3
19 juli 2022 om 21:34
Timber schuurs/blind bassey wijndal championsleaque of Rensch timber bassey/blind wijndal is meer dan prima voor eredivisie. We moeten ook ruimte geven aan talenten want anders lopen die ook gewoon weg. Ajax is club die ook eigen talenten moet laten ontwikkelen en verkopen op zijn tijd.
 
juweel
 
0
20 juli 2022 om 06:52
dus op een fout kun jij al zien of een speler goed genoeg is of niet, de eerste speler die geen fouten maakt moet nog steeds geboren worden hoor.
 
Jantjeheelgoed
 
49
19 juli 2022 om 20:38
Dit is dus wat ik gisteren bedoelde: Kudus kleineren door hem eerst op een voor hem voetbalvreemde positie (spits) op te stellen in de hoop en verwachting dat hij zal falen. Probleem is dat die jongen zo goed is dat hij zelfs op die positie gewoon de beste speler was aan Ajax kant. Vervolgens wordt Kudus ondanks dat hij de beste was bij Ajax gewoon weer gewisseld in de rust. Zo probeer je als coach dus een speler te breken en kapot te maken. Hopen dat hij onzeker wordt en daardoor niet zo goed gaat functioneren. Een bekende trainerstruc. Walgelijk. Foute trainer doet me denken aan wat Schreuder bij Brugge heeft gedaan met Noa Lang. Wat jammer is voor ons supporters dat we niet kunnen genieten van een parel als Kudus maar dat die voor de ogen van ons allemaal zwaar wordt beschadigd. Vorig seizoen al en dit seizoen gaat het weer die kant op. Ook willen we graag het sterkste team met de beste spelers in de Arena zien en niet een soort voetballende politieke partij met de Blindjes, Schuurtjes etc die fout op fout mogen maken maar altijd opgesteld zullen worden. Gewoon onze beste spelers en daar hoort Kudus absoluut bij.
 
De Toekomst
 
79
19 juli 2022 om 20:41
Denk dat Kudus vooral als spits speelde bij het gebrek aan een spits en gewisseld werd omdat hij ook rustig op moet bouwen qua conditie/wedstrijdritme. Denk dat je het vooral groter maakt dan dat het is.
 
Lunny
 
32
19 juli 2022 om 20:42
Dit is wel een heel lang verhaal vol met speculaties. Wat is een logische reden dat een trainer zijn eigen speler wil zien falen!? Als dat er te veel zijn, zal het elftal niet presteren en is de trainer de eerste die erop aangekeken wordt, oftewel ontslagen. Ziet de trainer het niet zitten in een speler dan stelt hij hem gewoon niet op. Kudus speelde overigens gewoon op zijn eigen positie. Tadic stond in de spits. Kudus had enkel rugnummer 9, omdat Tadic graag 10 wil.
 
Bongiorno
 
37
19 juli 2022 om 20:43
Ik durf te claimen dat je misschien wat overdrijft. Een wedstrijdje in de voorbereiding in de spits om Kudus mentaal kapot te maken? Ik vind het heel onwaarschijnlijk allemaal.
 
misterZ
 
6
19 juli 2022 om 21:01
Ik begrijp wat je bedoelt, denk ook namelijk dat dit het geval is. Ze weten niet wat ze met hem aanmoeten. Ze zullen eerder voor klaassen, Taylor, berghuis, alvarez spelen. Maat kudus hoort zeker in de basis.
 
078
 
1
20 juli 2022 om 08:35
#jantjeheelgoed, jouw favoriete film moet wel Conspiracy theory zijn of niet? Ik heb zelden zoveel flauwekul in één stukje gelezen.
 
Zlatan65
 
0
20 juli 2022 om 11:47
@mister Z: Op basis waarvan?
 
Bossie
 
1
19 juli 2022 om 21:26
Een goede RB zou mooi zijn natuurlijk. Dan heb je je achterhoede op orde
 
Mr Roy
 
31
19 juli 2022 om 20:27
Sinds wanneer is Kudus een Kameroener?
 
HakimZiyach22
 
20
19 juli 2022 om 20:47
Wellicht kan de zus van Onana dat uitleggen.
 
Downwards
 
11
19 juli 2022 om 20:27
Jezus wat was dit weer matig. Zit aanvallend en defensief nog niet echt een lijn in. Het drukzetten lijkt echt nergens op en kunnen totaal niet onder druk uitspelen. Jammer dat RB zo ordinair aan het schoppen was
 
ApyroG
 
8
19 juli 2022 om 20:28
In balbezit ook zeer matig. Nadat de wissels erin kwamen ging er bijna geen pass meer goed.
 
Sulejmanii
 
11
19 juli 2022 om 20:27
Kaliber centraal achter in kan natuurlijk niet, en als rechtsback kan hij niet meer dan een invaller zijn. We hebben ook duidelijk een rechtsback nodig, want op alleen Regeer kunnen we niet bouwen met 50 a 60 potjes in alle competities.
 
Soccerfan_1
 
15
19 juli 2022 om 20:31
Die jongen wordt nu helemaal afgemaakt terwijl hij helemaal geen centrale verdediger is en daar ook geen vastigheden heeft. We mogen hem daar ook niet op beoordelen maar je ziet mensen al als aasgieren er op af vliegen. Rensch ook weer tegengevallen als rechtsback dus ik hoop dat Schreuder ook wel ziet dat daar iets moet komen.
 
Sulejmanii
 
7
19 juli 2022 om 20:43
Yup dat bedoelde ik, als centraal achterin kan niet omdat het zijn positie niet is. Ik vind het Klaiber niet meer als een invaller, Rensch is ook geen optie. Er moet gewoon een rechtsback komen.
 
ApyroG
 
10
19 juli 2022 om 20:37
Ik mag toch echt hopen dat er meer bij gaat komen achterin dan alleen Bassey. Er moet naar mijn inziens toch echt nog een verdediger bij. Ik ben niet overtuigd van Rensch. Rensch is veel te druistig en onzeker. Dat kan hij uiteraard leren naar mate hij meer speelminuten maakt, maar ik zie niet veel vooruitgang. Hij blijft een beetje haken in zijn ontwikkeling lijkt het wel. Natuurlijk is dit nog maar de voorbereiding, maar ik vind niet dat je moet gokken dat hij ineens een hoger niveau aantikt zodra het seizoen begint. Dus ik zie liever een zekerheidje op die positie.
 
Sincere26
 
4
19 juli 2022 om 20:44
Ik denk eerlijk gezegd dat Timber op de plek van Rensch gaat, bassey en blind centraal. Ik hoop ook dat er iemand wordt gehaald.. want Timber moet gwn centraal spelen.
 
ApyroG
 
18
19 juli 2022 om 20:48
Dat zou je niet moeten willen. Als Schreuder dat echt doet, zou ik dat echt bizar vinden. Timber was vorig seizoen ijzersterk centraal achterin, dan ga je hem niet zomaar op zijn mindere positie zetten. Dat zou ik echt onbegrijpelijk vinden. Al helemaal als je ziet wat voor een goed seizoen hij daar speelde. Er zijn ook tal van voorbeelden dat Timber op rechtsback gewoon niet zo goed is als centraal achterin. Hij is positioneel en verdedigend ijzersterk, maar hij heeft de aanvallende kwaliteiten niet die je daar nodig hebt.
 
 
4
19 juli 2022 om 21:12
Zeeeeeeeer onwaarschijnlijk en geen enkel signaal dat dit gaat gebeuren.
 
Tuut21
 
0
19 juli 2022 om 21:38
Met gooier rensch klaiber en regeer gaat er echt geen rechter verdediger worden aangetrokken/ Ook alleen martinez is weg en daar is bassey voor terug. Als nico weg gaat word de plek in genomen door sallah edine en ook blind kan linksback spelen
 
consy
 
1
20 juli 2022 om 00:44
Als je met Klaiber en/of Rensch het seizoen in gaat als rechtsback kom je niet aan die 50 potjes kan ik je vertellen.
 
Ben_Ajax
 
2
20 juli 2022 om 02:45
50 duels wordt sowieso lastig. 34 competitie, 1 jc schaal, 6 bekerduels (max), en 6 cl duels. Dan zit je op 47 duels. Om 50 duels te halen zou ajax dus finale beker moeten halen en minimaal tot 1/4 finale van de cl of el moeten komen. Niet onmogelijk maar ook geen zekerheidje
 
consy
 
0
20 juli 2022 om 10:59
Wel onmogelijk met Klaiber of Rensch als rechtsback.
 
TomMulder
 
21
19 juli 2022 om 20:28
Gorter goed, Wijndal prima, Bergwijn gaat nog smullen worden. Wel gauw Timber en Bassey aub, want dit met Blind en Schuurs is niet om aan te zien. En wellicht nog even een goede rechtsback zoeken voor de concurrentie met Rensch.
 
Woezel
 
9
19 juli 2022 om 20:45
Blind speelde een prima pot volgens mij? Schuurs slordig, je houdt je hart vast als hij de bal heeft.
 
Zlatan65
 
0
20 juli 2022 om 11:45
Zo prima speelde Blind anders niet. Zeker niet foutloos en leek af en toe wel met de handrem erop te spelen.
 
janter
 
37
19 juli 2022 om 20:28
Stop met Schuurs aub, ik herhaal STOP MET SCHUURS AUB! Voor Ajax is hij waardeloos en voor hem kan het ook niet leuk meer zijn om elke keer diezelfde fouten te maken. Verkoop hem en hopelijk voor hem bloeit ie elders een beetje op. Klaiber… oh oh oh wat een giller xD. Die kan ook beter vertrekken als ie dat wilt. Taylor was wel erg goed!
 
voetbalfansang
 
3
19 juli 2022 om 20:40
Schuurs is 4e CV dat is helemaal niks mis mee. Buiten de top 3 zou hij in de eredivie overal basis staan en als 4e keus bij Ajax is zeker goed. Wel zou ik hem Klaiber Pierie weg doen en dan een rechtsback kopen. Dan kan Rensch als backup van Timber zijn en backup voor rechtsback. Met regeer daarachter heb je wel dubbele bezetting achterin.
 
Redisthecolour
 
8
19 juli 2022 om 20:59
Maak daar maar top 4 van, bij Twente zou hij ook gewoon op het bankje belanden.
 
janter
 
1
19 juli 2022 om 21:03
@voetbalfansang; hij is toch instabiel als weet ik wel niet wat. Wat heb je nou aan zo’n iemand, ook al is het de 10e man? Naja als je zo denkt, koop iemand vanuit de 2e divisie… bedoel zoveel slechter zullen die niet zijn dan Schuurs. Misschien wel beter zelfs.Ik heb reacties gelezen in het verleden waarbij mensen grappend zeiden: Schuurs er in, nou komt een tegengoal! En wat gebeurde er, jawelll, een tegengoal voortkomend uit een fout die chronisch lijkt te zijn bij Schuurs. Die jongen kan er ook weinig aan doen, maar dit werkt echt nooit.
 
4Ever4Ajax
 
3
19 juli 2022 om 20:49
Timber komt toch zo weer terug? Dan is het toch ideaal met Schuurs als backup? Of ben je zo naïef dat je denkt dat we ook wereldtoppers op de bank kunnen hebben?
 
janter
 
5
19 juli 2022 om 20:58
4Ever4Ajax; Nou ik denk dat jij naïef bent ja. Door te doen alsof het allemaal wel weer meevalt. Kerel maakt elke keer krankzinnige fouten en altijd dezelfde. En wereldtoppers zeg je? Hahaha, dat is wel echt het uiterste. Maar je moet wel stabiele cv’s op de bank hebben. Cv’s waarbij je weet: goed, opbouwend misschien mwah, maar verdedigend ijzersterk. Lul aub niet slap.
 
Musi26
 
1
19 juli 2022 om 21:56
Dus jij denkt dat ajax nog even 20 miljoen gaat uitgeven om een goede speler op de bank te hebben.
 
janter
 
0
19 juli 2022 om 22:52
@musi26; weer iemand die denkt in uitersten. Waar zeg ik dat ie zoveel moet kosten omdat ie niveau Blind, De Ligt, Sanchez, Martinez etc moet streven? Want voor zo`n bedrag moet je wel een hele goeie speler kunnen krijgen.Begrijp nou eens dat Schuurs altijd al een zeer instabiele voetballer voor Ajax is gebleken. Stel je staat in de CL, dan moet je op de bank een stabiele verdediger hebben. Al pompt ie elke bal naar voren, als je maar weet van `hee deze speler heeft de kwaliteiten om een aanvaller uit te schakelen`. Nou, die zijn ook onder de 10 vast en zeker te vinden.
 
JizZzy
 
2
20 juli 2022 om 07:45
Eindelijk iemand die zegt waar het op staat. Schuurs maakt al 3 jaar dezelfde fouten, dat is al een jaar te lang. Er hoeft geen tweede Timber op de bank te zitten maar dit kan echt niet meer. Met Schuurs in het elftal kregen we afgelopen seizoen in een paar wedstrijden evenveel tegengoals als in de 25 wedstrijden ervoor. Deze man staat gelijk aan zelfmoord. Hetzelfde geldt overigens voor Rensch.
 
Pantelic16
 
8
19 juli 2022 om 20:28
Veel ging al beter, dan de wedstrijd tegen Eupen. Niet verrassend dat het niveau wat verandert in de tweede helft, als de norm qua bedragen en salarissen subtop conform zijn. Niet meer op het veld staan rond de 55e minuut. Bergwijn, Kudus waren voor mij de favorieten tegen Salzburg.
 
Soccerfan_1
 
19
19 juli 2022 om 20:28
Wat een schopploeg is dat Salzburg zeg. Schoppen alles onderuit en de scheids geeft nergens geel voor. Klaiber stond trouwens centraal achterin. Ja hij maakte domme fouten maar kom op. Hij hoort niet centraal te staan he. Als Nico centraal zou staan zou hij hetzelfde hebben. Niet dat ik Klaiber fan ben want van mij mag hij weg maar echt eerlijk is het niet. We hebben ook weer gezien dat op misschien 2 na de jeugd van ajax het niveau nog lang nog niet heeft. Wel mooi gewonnen van een ploeg die vrijdag al begint met de competitie. Met de nieuwelingen er bij moet het allemaal wel goedkomen. Maar achterin...man man. Schuurs kan ook echt niet hoor. Achter Timber is het echt een drama
 
ajax1812
 
0
20 juli 2022 om 18:25
Nico speelde bij zijn vorige club ook regelmatig centraal, onzin dus.
 
jajoh89
 
8
19 juli 2022 om 20:28
Wat een schoppartij af en toe met een scheidsrechter die geluk heeft dat het niet allemaal uit de hand loopt. Redelijke eerste helft van Ajax maar je zag na alle wissels in de tweede helft wel het kwaliteitsverschil. Al met al een prima overwinning en op naar de volgende we zijn een aantal dingen die wijzer geworden en daar zijn deze potjes voor. - Daramy is echt een drama hoop dat hij dit seizoen zijn draai vind. - Klaiber kan echt niet meer. - nog steeds geen fan van Klaassen. Je zag ook toen de druk toenam dat hij er verloren bijloopt. Dacht dat die gewisseld was. - Rasmussen gaat het niet redden denk ik. Komt weinig in het spel voor en zal ook enigszins als opvulling mee zijn.
 
Plopkoek
 
7
19 juli 2022 om 20:28
Red Bull Schopzig. Wat een nare houthakkers. Precies 0 vriendschappelijks aan. Alles in de 2de helft op gorter na is bankmateriaal. Eerste helft met name bergwijn heel aardig!
 
HardwickRovers
 
3
19 juli 2022 om 20:29
Tja… rechtsback is misschien wel de zwakste positie (als Timber daar niet speelt). Rensch en Klaiber hebben ook eerder nog niet overtuigd met de minuten die ze kregen.
 
Marc 433
 
11
19 juli 2022 om 20:29
Hopelijk speelt Ajax niet meer tegen Salzburg. Wat een schop ploeg is dat, niet normaal. Verdient predikaat vriendschappelijk zeker niet. Verder vond ik Klaiber heel slecht invallen. Wordt hopelijk voor Schreuder nu duidelijk wie te kort komt voor Ajax. Verder een zeer matige oefen (schop)wedstrijd.
 
HakimZiyach22
 
7
19 juli 2022 om 20:29
Goed dat Schreuder experimenteert, daar is deze periode voor, maar voorlopig is enkel Kudus als 9 geslaagd. Bergwijn op links en gelijk draaide het elftal beter. Wijndal een beetje hit and miss vandaag, aanvallend dreigend, verdedigend goede en slechte momenten gehad. Die moet aanpassen maar er zit wel muziek in. In de tweede helft enkel Fitz-Jim en Hansen die zich aandienden vanuit Jong. Klaiber, Magallan, Schuurs en Pierie slijten zou fantastisch zijn. Over 3 weken staan er 6 nieuwe spelers op het veld dus ik kan al niet wachten.
 
voetbalfansang
 
0
19 juli 2022 om 20:44
Zeker erg leuk dat Schreuder dingen probeert. Ben wel benieuwd hoe het allemaal in elkaar valt voorin. Wel denk ik dat er een aantal jongens verhuurt moeten worden. Zoals Rasmussen Hansen Daramy. Heb je toch Tadic, Bergwijn, Antonhy lijkt mij het beste maar Kudus vandaag vond ik ook leuk om te zien. Brobby komt nog die Portugese jongen als backup berghuis kan daar nog maar zie ik wel als middenvelder. Erg leuk om dit te blijven volgen.
 
RUTGERRR
 
9
19 juli 2022 om 20:30
Ja, wat moet je hiervan zeggen. Het is de voorbereiding, er kunnen hier geen conclusies uit getrokken worden. Voor degenen die Klaiber gaan afbranden; die gozer heeft er net een gigantische tijd uitgelegen, is misschien nog wel meer dan anderen op zoek naar ritme en vorm en zal waarschijnlijk niet snel eerste keuze worden op de rechtsback. Ik was bij Utrecht wel gecharmeerd van hem. Geen topper hoor, maar wel een harde werker en echt geen slechte back. Voor Ajax basis komt hij inderdaad tekort, maar als backup prima. Hij was alleen erg duur.
 
consy
 
0
20 juli 2022 om 11:04
Op basis waarvan is hij als backup prima voor Ajax? Dan kun je net zo goed een jeugdspeler als Regeer de kans geven als backup. Je hebt ook geen topper nodig op de bank maar je moet wel enig niveau hebben.
 
Galjax
 
2
19 juli 2022 om 20:31
Heel zwak ajax gezien vandaag feyenoord speelde ze helemaal van de mat vorige x
 
KokkieAFCA0341
 
32
19 juli 2022 om 20:47
Ik denk dat Feyenoord met 44 punten verschil boven ons eindigd op basis van deze wedstrijd
 
HakimZiyach22
 
4
19 juli 2022 om 20:52
Zo lang wij Feyenoord maar van de mat spelen vind ik alles prima.
 
Sanderr
 
24
19 juli 2022 om 21:15
Nou inderdaad, die pot van Feyenoord tegen Salzburg is een van de meest imposante voetbalwedstrijden die ik ooit in mn leven heb mogen aanschouwen. De Rotterdammers speelden die Oostenrijkers echt he-le-maal van het kastje naar de muur, een monsterscore van liefst 2-1 kon daarom ook niet uitblijven!!
 
ApyroG
 
3
19 juli 2022 om 21:50
Feyenoord is volgens mij ook eerder begonnen aan de voorbereiding als ik me niet vergis. Dus is het absoluut niet te vergelijken. Daarbij ontbreken er ook nog steeds een aantal spelers die normaal gesproken gespeeld hadden in plaats van anderen.
 
Prologic
 
6
19 juli 2022 om 20:32
Ik vond het spel over het algemeen vrij matig. Vind het moeilijk om een idee achter het spel te zien, behalve dat veelal vanuit achteruit wordt opgebouwd. Met een Rensch, Klaiber en Schuurs ga je door de mand vallen zodra er druk op deze verdedigers wordt gezet. Bergwijn sowieso op links. Tadic dan maar 10.
 
Soccerfan_1
 
0
19 juli 2022 om 20:43
Dan ligt Berghuis er dus uit? Je kan niet met Taylor en Berghuis naast elkaar spelen. Dan benut je de kwaliteiten van Taylor niet goed.
 
Prologic
 
2
19 juli 2022 om 21:05
Ja je hebt gelijk. Maar bergwijn is beter op links dan Tadic. En zodra Antony terug is gaat hij rechts spelen. Dus tja.. of Tadic id spits en Berghuis 10 dan.
 
Toto squilacci
 
5
19 juli 2022 om 20:33
Schuurs en klaiber en magallan is echt drama. Mogen niet eens in de selectie spelen. Rasmussen en sontje hansen die al jaren in het tweede spelen word ook niks man. Alleen hlynsson en regeer en naci en fitz jim zit nog potentie in. Lichtpuntjes Bergwijn en kudus. Klaassen vertoont ook verval
 
Rochester
 
4
19 juli 2022 om 20:46
De wedstrijd niet gezien, maar wel het live meepraten hier op VZ en andere sites gevolgd en ook reacties na de wedstrijd. Was blijkbaar niet heel denderend, maar dit is dan nog niet de volledig beoogde basiself van Ajax neem ik aan en het is pas de 4de wedstrijd deze voorbereiding. Kudus en Bergwijn speelden dus blijkbaar goed en ik hoop echt dat Kudus nu echt gewoon langere tijd fit zal blijven. In zijn beginperiode bij Ajax was hij echt heel goed. Sindsdien alleen maar pech gehad met blessureleed, maar ik heb wel altijd het idee dat Kudus echt gewoon een diamant is alleen moet hij gewoon langere tijd fit blijven en het vertrouwen krijgen. Doet mij altijd een beetje aan Moussa Dembélé denken. Niet die spits die o.a. bij Lyon (nu nog speelt), Atlético en Celtic heeft gespeeld maar de Dembélé die we van zijn periode bij AZ, Fulham, Tottenham Hotspur, etc. kennen. Die begon als aanvaller, maar werd volgens mij vanaf het moment dat hij naar Fulham ging als controlerende middenvelder gebruikt en was daar echt serieus goed en dat zie ik eigenlijk ook wel in Kudus. Dembélé en Kudus hebben ook met elkaar gemeen dat ze allebei fysiek heel sterk zijn en de bal echt aan een touwtje hebben. Beide helaas dus ook aardig blessuregevoelig, al lukte het Dembélé volgens mij wel vaak om langere periodes gewoon fit te zijn en hopelijk lukt dat Kudus ook. Wordt dan wel dringen op het middenveld bij Ajax, maar persoonlijk zie ik ook meer een nummer 8 in Kudus dan een nummer 10 of eventueel vleugelaanvaller. Maar op de 8-positie heb je ook Taylor die ik heel goed vind en genoeg potentie vind hebben, en van wie ik verwacht dat hij dit seizoen definitief zal doorbreken. Misschien dat je dan kan gaan rouleren tussen Kudus, Taylor en Álvarez? Kudus zal vast wel hier en daar z'n pijntjes blijven hebben waardoor hij niet alles kan spelen, maar hopelijk wordt dat niet teveel en te lang en dan kan je rouleren tussen Taylor en Kudus. Of afhankelijk van de tegenstander kan je ook aanvallender gaan spelen met meer voetbal door Álvarez weleens rust te geven en dan met het blok Taylor en Kudus te spelen.
 
007
 
9
19 juli 2022 om 20:54
Denk dat het voor Kudus erg belangrijk zal zijn om fit te blijven. Wanneer hij in z'n ritme zit lijkt het zeker een speler die Ajax echt kan gebruiken. Taylor lijkt nu ook op de deur te kloppen. In het algemeen is een seizoen erg lang met deze keer ook nog een WK er tussen. Laat Schreuder het maar moeilijk krijgen met zijn basis elf. Maak me eigenlijk meer zorgen om de verdediging maar dat is een ander onderwerp.
 
Zlatan65
 
0
20 juli 2022 om 11:40
Ga er maar van uit dat Taylor de plek van Gravenberch gaat innemen. Ben niet een hele grote fan van hem, maar hij draait gewoon een erg goede voorbereiding.
 
Voetballer 2
 
3
19 juli 2022 om 20:50
De wedstrijd gezien maar Klaiber kan echt niet. Ik begrijp niet dat hij destijds bij Ajax moest komen van Ten Hag. Maar dit niveau is duidelijk te hoog voor hem.
 
Soccerfan_1
 
0
19 juli 2022 om 20:59
Dat het niveau te hoog is dat weten we allemaal maar jij beoordeelt hem nu als centrale verdediger. Vind je dat eerlijk?
 
Voetballer 2
 
0
19 juli 2022 om 22:02
Soccerfan_1. Ja waarom niet? Dit zijn gewoon kinderlijke fouten en daarom denk ik ook dat hij beter tot zijn recht komt in misschien de "sub" top.
 
007
 
0
19 juli 2022 om 20:50
Heb maar iets van twintig minuten gekeken. Denk dat Schreuder meer positief is over de aanval dan over de verdediging. Ga er van uit dat buiten Bassey er nog minimaal een rechtsback bij komt. Ook Schuurs blijft een probleem. Wanneer er te veel ruimte in z'n rug komt is hij vreselijk kwetsbaar. Dat was te zien bij de de 1-1. Heb dus niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar vond Wijndal en Bergwijn wel prima spelen. In het algemeen zijn deze potjes echt goed om te zien wat we nog nodig hebben. Ik geef Schreuder en zijn mensen de rust en vertrouwen die ze nodig hebben. Met Ajax komt het goed.
 
Jurgen_AFCA
 
6
19 juli 2022 om 20:57
het feit dat klaiber uberhaupt een ajax shirt mag dragen is al krankzinnig.
 
Futures
 
1
19 juli 2022 om 21:02
Het voetbal waarmee Salzburg ooit Ajax 2x vernederde was ver te zoeken. Ze waren zeer matig. Ajax was ook niet best, bij vlagen wel wat goeds gezien met Kudus, Bergwijn en Taylor. Kudus deed het leuk als spits.
 
Homelander
 
8
19 juli 2022 om 21:03
Klaiber, Schuurs en Rensch een dikke onvoldoende er moet echt een rechtsback bij. Wijndal ok maar verdedigend te vaak uit positie. Bergwijn en Kudus erg goed, Kudus moet oprecht gewoon plek voor worden gemaakt die is veel te getalenteerd om bankzitter te zijn ervan uitgaande dat hij nu fit blijft. Voor de rest is het me totaal onduidelijk wat Schreuder precies wilt doen, opbouw is echt weer niveau Frank de Boer tijdperk met het gebrek aan spelers die door schuiven of indribbelen waardoor het zeer voorspelbaar is en enorm makkelijk onder druk te zetten is. Het druk zetten gebeurt ook zonder overtuiging waardoor iemand als Alvarez weer cruciaal is op het middenveld. Gelukkig is de klasse voorin zo groot dat het niet veel uitmaakt wat we in balbezit doen zodra de bal voorin is.
 
ModricMagic
 
7
19 juli 2022 om 21:05
Mazraoui laat echt een gigantisch gat achter. Rensch is aanvallend echt bagger. Zijn passing was echt heel ondermaats. En de combinatie aan gaan kan die ook niet. Klaiber is sowieso niet goed genoeg ook al speelde hij vandaag centraal achterin. Ik mag hopen dat er een fatsoenlijke concurrent voor Rensch gaat komen.
 
GLENNN
 
0
20 juli 2022 om 09:14
Klaiber heb ik mij oprecht aan geërgerd. Die is toch KKD niveau of niet? Echt beschamend. Alle ballen terug op de keeper, bij de tegenstander in de voeten of als die het niet weet snel naar Regeer, waardoor die in de problemen kwam.
 
DWS020
 
1
19 juli 2022 om 21:12
@VZ: Kudus is geen Kameroener maar een Ghanees
 
Siemjo
 
1
19 juli 2022 om 21:38
Voor Klaiber en Schuurs is het nu wel duidelijk. Maken verdedigend teveel fouten. Schuurs wilde meer spelen de oplossing, snel verkopen ook Klaiber kan het niveau niet aan. Het wordt tijd dat Ajax een aantal miskopen van de hand gaat doen. Machallan, Pirrie voegen ook weinig toe. Hebben nu lang genoeg de tijd gehad om zich te bewijzen.
 
TheBestIsReal
 
0
19 juli 2022 om 21:50
Toen mazraoui wegging was ik wel van mening dat ze een rb moesten halen. Vandaag bleek maar weer dat Rensch er nog niet klaar voor is. In de CL en top eredivisie wedstrijden valt ie hoogstwaarschijnlijk (nog) door de mand. Pasveer- nieuwe rb- Timber- Blind (voor nu)- Wijndal- Alvarez/Taylor- Taylor/Klaassen - Berghuis/Klaassen- Bergwijn/Tadic- Tadic/ Brobbey - Anthony/Berghuis
 
Kowalski
 
1
19 juli 2022 om 21:58
Kudus is een Ghanees.
 
josfnl
 
0
19 juli 2022 om 22:00
perr schuurs is 22 , hij moet er dit jaar staan, anders verhuren aan twente of een ander team. Klaiber is nooit ajax waardig geweest maar was vriendje van ten hag. Achterin heb je een muur.nodig zoals stam destijds of van dijk.liefst eentje die op meerdere plekken inzetbaar is.
 
pinko
 
0
19 juli 2022 om 23:10
Schuurs moet er alweer staan? Ja, voor het raam "for sale" ....
 
Tim13
 
0
19 juli 2022 om 22:10
Opbouw met name in de eerste helft was heel matig. Wijndal en Taylor werden keer op keer in de problemen gebracht. Iedereen stond veel te dicht bij elkaar. Blind die de eerst bal speel en vervolgens weer terug krijgt vond ik ook geen succes. Hoop dat Schreuder dit kan verbeteren. Bergwijn speelde het best vanaf links. Hele goede assist verder niet veel van hem gezien. Fits Jim, Gorter, Taylor en Kudus speelden sterk. Rensch, Klaiber, Berghuis, Magallan waren niet goed. Blind en Tadic redelijk. Schreuder zij het zelf al. Er moeten nog spelers komen om de selectie op pijl te brengen. Antony en Timber worden nu ook wel gemist natuurlijk.
 
GLENNN
 
0
20 juli 2022 om 09:08
Vond je Blind echt redelijk? Meermaals er wel echt kinderachtig uitgerend in de diepte samen met Schuurs. Wijndal moest 2 maal corrigeren voor hem...
 
pinko
 
0
19 juli 2022 om 23:09
Men wil Rensch maar pushen, eventueel ook als LCV, maar die jongen is gewoon niet goed genoeg. Klaiber is natuurlijk een beperkte bankzitter, gehaald door onze vriend EtH.
 
GLENNN
 
0
20 juli 2022 om 09:07
Rensch is prima, maar nog niet voor een heel seizoen vast op RB. Denk dat hij met speeltijd en wat meer felheid er wel komt uiteindelijk. Klaiber is geen beperkte bankzitter. Die moet echt absoluut vertrekken, desnoods transfervrij. Wat een drama speler is dat. Als RB al matig (en steeds uit positie). Als RCV is het echt niveautje Kkd.
 
Repelsteel76
 
0
19 juli 2022 om 23:54
Hoe was Gorter? Heb de wedstrijd niet kunnen zien. Klaiber is duidelijk geen Ajax niveau, wellicht als 3e keus achter de hand houden
 
GLENNN
 
0
20 juli 2022 om 09:05
Op 1 moment na een prima optie. Alleen zijn uittrappen mogen nog wel wat meer overtuiging in.
 
je weet het ni
 
1
20 juli 2022 om 07:11
Nou er is een hoop verandert bij de AJAX supporters ten aanzien van Wijndal dat hij nog bij AZ speelde een vervelend mannetje steeds dat liggen maar merk nu dat jullie dat kunnen waarderen. De val in het strafschop gebied krijgt van mij een waardering van een 9 de stervende zwaan was er niks bij.
 
GLENNN
 
1
20 juli 2022 om 09:01
Ik vond Gorter het, op één moment na, best prima doen. Hij had één moment dat hij uitkwam op de rand en zijkant 16, waar die niet moest komen (of je moet de bal hebben), waar vervolgens een gekruld schot langs de verre paal uit kwam. Meer ook niet. Verder vond ik meerdere Ajacieden gewoon goed spelen, maar ook enkele echt zwaar ondermaats. In de eerste helft vond ik Taylor, Kudus, Bergwijn en Wijndal de ''uitblinkers'' bij Ajax. Bergwijn passeerde binnendoor, buitenom. Heerlijke assist. Taylor liet zien dat hij echt stappen aan het zetten is. Rustig aan de bal, goede één tweetjes en houd het overzicht. Kudus voetbalde zich meermaals uit een penibele situatie en maakte een prachtige kopgoal. Wijndal had meermaals goede defensieve intercepties. Verder vond ik een Daley Blind en Schuurs toch geen zekere indruk maken. Meermaals in de diepte geklopt. Normaal staat Daley nog wel goed om dit op te lossen, maar werd nu meermaals eruit gerend als een klein kind. Hopelijk is Bassey er snel, die is wel nodig met zijn snelheid (en Timber). Verder vond ik de tweede helft een Fitz-Jim een frisse indruk maken aan de bal. Rustig, technisch goed onderlegd en meermaals de duels goed aangegaan ondanks z'n tengere fysiek. Klaiber, Magallan en die spits (volgens mij Rasmussen?) vond ik echt dramatisch spelen. Klaiber hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Die hoort echt een niveautje of 2 a 3 lager te spelen dan Ajax zeg... Magallan maakte ook een matige indruk. Zeer weinig vertrouwen aan de bal. Draaicirkel van een DAF truck. Rasmussen verspeelde 2 keer een goede aanval, waar iets uit kon komen. Verder vond ik hem als spits ook totaal niet balvast. Hansen had overigens ook nog een lekkere actie, maar helaas schoot die recht op goal. Ik hoop voor Ajax dat de aankopen snel rond zijn en dat er nog gekeken wordt naar een concurrent voor Rensch. Klaiber is absoluut geen concurrent en Regeer heb ik te weiniig van gezien op de back om over te oordelen. Misschien een iets meer ervaren speler, zal goed doen.
 
krovikan
 
0
20 juli 2022 om 10:26
Vond Rensch, Klaiber, Schuurs en in mindere mate Blind Alvarez en Berghuis niet echt heel sterk spelen. Blind gaat denk ik banken met Bassey in het elftal straks. En ben heel benieuwd wat de Rb plek gaat worden. Ben bijna meer gecharmeerd van Regeer ipv Rensch en Klaiber is gewoon clowneske.
 
Zlatan65
 
0
20 juli 2022 om 11:38
Zo'n Klaiber moet je toch niet meer willen. Totaal Ajax onwaardig en met zijn onrustige spel heeft hij ook eens negatieve invloed op de andere spelers. Gauw verkopen of verhuren. Kun je 'm ook niet meer opstellen!