'Bij Ajax is het verval ingetreden: zij zijn op hun retour, Onana maakt foutjes'
Maandag, 4 januari 2021 om 07:12

Ronald Waterreus heeft het gevoel dat PSV er het beste voor staat voorafgaand aan de tweede seizoenshelft. De Eindhovenaren bezetten momenteel de tweede plaats in de Eredivisie, met één punt achterstand op koploper Ajax. De oud-doelman van Roda JC Kerkrade, PSV, Manchester City, Rangers, AZ en New York Red Bulls ziet echter dat de ploeg van trainer Roger Schmidt 'alleen maar beter' wordt.

"Waar je bij PSV het gevoel hebt dat het onder Roger Schmidt steeds beter wordt, is bij Ajax het verval ingetreden. Dusan Tadic en Daley Blind die op hun retour zijn, André Onana die foutjes gaat maken... Maar, inderdaad, die twee clubs gaan het onderling uitmaken", zegt Waterreus in gesprek met het Algemeen Dagblad. Hij voorspelt dat Feyenoord geen rol gaat spelen in de titelstrijd en ziet dat AZ het 'pure gif' tekort komt om mee te doen om het kampioenschap. Volgens Waterreus ligt een crisis bij Ajax sneller op de loer dan bij PSV.

"En daarin is Ten Hag zeker een factor. Hij is een typische leerling van Fred Rutten: door voetballers geprezen, voor media een makkelijke pispaal. Als Ajax twee keer verliest, kun je wachten op gelazer in Amsterdam. Bij PSV niet, tenzij Schmidt opeens zo'n Van Bommel-achtige serie van slechte resultaten neerzet, maar dat verwacht ik niet. Daarvoor voetballen ze, zij het nog te kort in wedstrijden, te goed. En iedereen die ik spreek in Eindhoven, is lovend over Schmidt", benadrukt de oud-doelman. Waterreus raadt Erik Hag aan om na dit seizoen te vertrekken bij Ajax.

"In tegenstelling tot wat sommige media willen doen voorkomen, heeft die man drie jaar formidabel gepresteerd. Hij verdient veel meer credits. En die krijgt hij, mede vanwege zijn Bayern München-verleden, sneller in Duitsland. Zet hem bij Borussia Dortmund en hij wordt er minstens zo succesvol als bij Ajax", geeft Waterreus te kennen. Desondanks denkt de zevenvoudig Oranje-international dat de landstitel naar Amsterdam zal gaan. "Ja, toch Ajax."

Meer nieuws
   
14:35
14:35
Ajax-leiding wordt gespot in Eredivisie-stadion, maar lijkt voor niets gekomen
5
   
14:27
14:27
Inter viert kampioenschap met gemakkelijke zege en dubbelslag Çalhanoglu
4
   
14:18
14:18
PEC Zwolle verslaat Heracles Almelo en passeert 'magische grens' van 34 punten
3
   
14:11
14:11
AZ kan vierde plek bijna niet meer ontlopen na geflatteerde zege op NEC
14
   
14:10
14:10
FC Eindhoven weet ook niet van Telstar te winnen in Keuken Kampioen Divisie
0
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (78)

 
S-070
 
21
4 januari 2021 om 07:24
Ajax is de laatste tijd erg zwak maar gaat nog zeker mee doen om het kampioenschap. Alleen denk ik toch dat PSV het gaat worden. Ze hebben aanvallend een betere elftal. De verdediging van beide teams vind ik niks maar die van Ajax is toch een stuk zwakker met Blind en Schuurs. Beide horen bij een team als Groningen te spelen. Ze moeten deze winterstop iets inkopen om weer de oude vorm te herpakken. Je kan spelers voor veel geld verkopen maar als je er niks voor terug haalt ga je niet meedoen om de KO fase in de Champions League of in Europa League. Leuk hoor al die talenten maar haal gewoon spelers die ervaring hebben op het hoogste podium gemixt met talentvolle spelers uit de jeugdopleiding.
 
MessiBazoer
 
88
4 januari 2021 om 07:28
Op basis waarvan zijn Blind en Schuurs een stuk zwakker dan Boscagli en Teze als ik vragen mag? Het 1e duo is zwak in de CL, het 2e duo was zwak tegen Vitesse, Heerenveen, Paok uit en Granada thuis. Ajax hoeft niks te kopen om kampioen te worden. Staan niet voor niks bovenaan. Beide ploegen moeten kampioen worden met deze selectie.
 
S-070
 
22
4 januari 2021 om 07:34
Als Ajax mee wil doen in Europa is toch gebleken dat het duo niet sterk genoeg is. Overigens vind ik Blind en Schuurs ook erg matig in de Eredivisie. Teze heeft zich stormachtig ontwikkeld en vind hem de beste verdediger van de Eredivisie na Senesi. Boscagli en Blind zijn gelijkwaardig doordat de laatste zo traag is geworden na zijn blessure. Vind ze overigens beide matig. Schuurs vind ik toch wel de zwakste van allemaal en is de schuldige dat Ajax het zo slecht doet in Europa. Uiteindelijk is gebleken dat die niet goed genoeg is voor het Champions League niveau. Zou leuk zijn als ze weer een ronde verder komen in de CL daarmee doel ik op de knock out stages dat is maar een keer gelukt in de afgelopen 15 jaar.
 
jlp40
 
100
4 januari 2021 om 07:41
Ik zit nu in 2 artikelen wat reacties re lezen van S-070. Of hij zit bewust reacties uit te lokken, of hij heeft een bijzondere kijk op voetbal. Maar Boscagli gelijkwaardig met Blind noemen, pfff. Maar goed, wanneer je De Ligt al vindt teleurstellen dan kijk je op een andere manier naar voetbal dan ik doe.
 
Lee112
 
15
4 januari 2021 om 07:43
Maar is Teze echt getest? Doet het overigens prima inderdaad, maar ben benieuwd hoe hij zich staande houdt vs betere aanvallers. Wel stukken beter dan schuurs inderdaad, maar die hoort naar mijn mening echt niet in de basis.
 
borrelhond
 
19
4 januari 2021 om 07:43
Dus de uitschakeling van Ajax in de CL is aan Schuurs te wijten? Was hij de gene van die grove fout bij de goal op Anfield? Was hij de gene die een paar flinke kansen mistte thuis tegen Atalanta? Vind het ook zeker geen betrouwbare cv momenteel maar om nu het falen van een team op 1 man af te schuiven vind ik wel te ver gaan.
 
Master D
 
20
4 januari 2021 om 07:49
Hij mistte sowieso de kans op de 0-3 uit tegen Atalanta, met winst daar was je er ook geweest. Thuis tegen Liverpool gaf meneer een bal weg waar de inworp uit voort kwam die tot de 0-1 leidde. Een inworp waarbij Schuurs ook weer zijn man kwijt was. Het is echt onwaarschijnlijk hoeveel fouten hij maakt en hoeveel punten zowel nationaal als internationaal hij Ajax dit seizoen gekost heeft.
 
borrelhond
 
6
4 januari 2021 om 08:08
Het klopt dat hij op cruciale momenten veel fouten maakt. Maar om de hele uitschakeling op 1 man af te schuiven vind ik te ver gaan. Vooral omdat er genoeg anderen zijn geweest die ook op cruciale momenten fouten maakten.
 
MessiBazoer
 
12
4 januari 2021 om 08:10
@S-070, Wat hebben de Europese prestaties te maken met de titelstrijd? Dat het algemene niveau daar hoger ligt dan in onze competitie is toch duidelijk..?
 
S-070
 
3
4 januari 2021 om 08:18
Omdat als je goede spelers haalt word je kampioen en dan ga je toch een stuk makkelijker de CL in. Dat is toch wat de supporters willen zien want we weten allebei dat ze vaak genoeg hebben verzaakt in de voorronde van de Champions League.
 
Martinv87
 
10
4 januari 2021 om 09:45
S-070 ik herhaal MessiBazoer: wat heeft internationaal te maken met het kampioenschap? Als je kampioen wordt dan doe je dat toch met prestaties Binnen Nederland, niet omdat je van Liverpool wint? Dat aankopen een nieuw seizoen in de CL aangenamer maken, dat is zo logisch als maar kan, maar prestaties in de CL hebben al helemáál niks meer te maken met dit seizoen.
 
F-18/TACP
 
0
4 januari 2021 om 18:45
@ Lee112 Inderdaad, spelers van Ajax en PSV zullen over het algemeen het nationaal wel goed doen, maar de internationale wedstrijden zijn voor spelers van beide clubs de echte maatstaf. Persoonlijk kijk ik al jaren veel meer uit naar de Europese wedstrijden van Ajax dan de wedstrijden in de Eredivisie. Met de uitzondering natuurlijk van de Klassieker en zoals ik ze altijd benoem/beleef de mini klassiekers tegen Ado, Utrecht, PSV en in Europees verband Club Brugge.
 
Lee112
 
32
4 januari 2021 om 07:31
En toch scoort Ajax veel makkelijker dan psv. De aanval van psv valt in praktijk reuze mee. Op papier inderdaad mooi, echter hebben ze het dit seizoen ook te weinig laten zien. Tadic wordt vaak gekraakt, maar heeft bijvoorbeeld meer laten zien qua stats dan de psv aanvallers dus het is maar waar je op let. Daarnaast krijgt Ajax neres, kudus en mazraoui terug. 3 absolute basisspelers in iedere linie. Het centrum met schuurs vind ik ook niks, maar dat van psv is ook maar gemaakt. Wel zal het zoals altijd een spannende eindstrijd worden. Niemand wordt bijvoorbeeld ff kampioen hier behalve het psv met cocu in de basis. Dat was ff Next level
 
Sir Paul
 
10
4 januari 2021 om 08:28
Lee, de aanval van PSV is ook wat langzaam ontstaan in de huidige hoedanigheid. Malen kwam terug van zware blessure. Gakpo wekenlang eruit door corona. Madueke is aan het kwakkelen geweest, Ihattaren, Zahavi Gotze. Dan is het gebrek aan veel goals vrij makkelijk te verklaren. Malen heeft veel helftjes gespeeld. Vind daarom de aanval vergelijken op basis van goals wat flauw als bij PSV de 1 na de andere voorhoede speler wat heeft of gehad heeft. Ondanks dat gekwakkel, soms met 14 selectiespelers toch een 2e plaats. Mochten de genoemde namen fit blijven vind ik dat daarna een eerlijk oordeel kunnen vellen wiens aanval nou echt beter is.
 
Lee112
 
14
4 januari 2021 om 08:54
Maar ook neres kwam terug van een soortgelijke blessure. anthony ook vaak cruciale wedstrijden gemist. Traore blessure dus beiden hebben iets. Wel heb je gelijk omtrent de smalle selecte van psv op sommige momenten. Neemt niet weg dat de aanval van psv echt niet zogenaamd makkelijker scoort of zo. Ze hebben ook gewoon gezamenlijk gespeeld en als ik dat vergelijk met een complete Ajax aanval, dan vind ik dat van Ajax toch wat stabieler en makkelijker scorend. Maar goed
 
SpeedyAFC
 
12
4 januari 2021 om 10:36
En dan kijken we naar het aantal tegengoals. He dat is opmerkelijk, Ajax krijgt de minste goals tegen van alle eredivisie clubs? Hoe kan dat toch met een Groningen waardige verdediging?
 
alexdevidal
 
1
4 januari 2021 om 11:11
Want als bvb een VVV gebruik wilt maken van de zwakke verdediging krijgen ze er zelf 13 om de oren van de aanval
 
SpeedyAFC
 
4
4 januari 2021 om 11:36
Maar dan nog, Psv, Feyenoord, AZ, Vitesse, ze krijgen allemaal meer tegengoals dan de Groning waardige verdediging van Ajax. Hoe kan dat dan?
 
alexdevidal
 
2
4 januari 2021 om 12:20
Er heeft wel meer invloed op tegendoelpunten dan je 2 centrale verdedigers. Dat hoef ik jou niet uit te leggen toch? Daarnaast moet je niet te veel ingaan op de hyperbool die gemaakt wordt.
 
Ajax33*
 
3
4 januari 2021 om 12:29
Precies Speedy, het gaat even wat minder en daar zijn ze weer hoor de mensen die alles gelijk de grond in praten. Opportunisme ten top. Ajax heeft de meeste doelpunten voor en de minste tegen. We hebben best wat blessures gehad. Ik hoop dat de meeste weer fit zullen zijn binnenkort en dan zal het gaan tussen PSV en Ajax. Zondag wordt natuurlijk belangrijk, we zullen het zien. PSV zit beter in hun vel op dit moment dat klopt. Maar we hebben echt voldoende kwaliteit voor de ED te winnen!
 
JaouadAmhaouch
 
0
6 januari 2021 om 00:57
Vind ik wel grappig, het jaar met schwaab en vergeven had psv de minste tegen doelpunten. Maar was het centrale duo van ajax ook beter zag ik hier op voetbalzone??
 
ajaciedd2
 
8
4 januari 2021 om 07:26
Ik denk dat het er vooral aan ligt hoe de clubs uit de winterstop komen. Januari wordt een prachtige maand voor de voetballiefhebbers die wat mij betreft alle kanten op kan.
 
MessiBazoer
 
47
4 januari 2021 om 07:26
Het gaat wel weer snel de andere kant op als Ajax 1 keer punten laat liggen hé. Is iedereen al weer vergeten dat er zoveel kritiek op PSV was omdat de goeie wedstrijden op 1 hand te tellen zijn? En op basis waarvan is Tadic op retour? Heeft nog steeds uitstekende statistieken en is onze beste aanvaller. Als we de 10e winnen is PSV ineens weer overschat en is de verdediging ontzettend zwak etc? Maar ik vind het prima, leg de druk maar lekker een keer bij PSV, zijn wij daar eindelijk een keer vanaf ??.
 
S-070
 
6
4 januari 2021 om 08:10
De druk word opgevoerd door de Ajax supporters zelf. Tadic speelt dit seizoen al een stuk minder als de voorgaande seizoenen. Hetzelfde geldt voor Blind die moet je vervangen en het word niet makkelijk aangezien ze toch een aandeel in het succes hebben gehad van Ajax. Maar dat ze nieuwe spelers nodig hebben is duidelijk. Onana , Tagliafico, Neres zijn allemaal toe aan een nieuwe uitdaging en dat kan je ook wel zien. Er valt geen eer te behalen met een kampioenschap in de ED met al die matige ploegen.
 
 
4
4 januari 2021 om 08:39
Maar wat zijn zijn statistieken zonder de penalties en dan ook nog in de belangrijkste wedstrijden? In de cl nauwelijks gezien, ook tegen Twente en Groningen viel hij niet op. Aankomende wedstrijden kan hij laten zien hoe goed hij nog is.
 
KokkieAFCA0341
 
14
4 januari 2021 om 09:10
Sinds wanneer moet je statistieken nemen zonder penalty's? Volgens mij is nooit missen ook een kwaliteit, daarbij heeft Tadic gewoon nog steeds de meeste assisten, als TH gewoon een keer niet zo koppig doet en Tadic gewoon spits zet dan wordt het nog beter, als LB vind ik hem niet goed genoeg meer maar als spits kan die makkelijk beslissend zijn, hij is nog steeds sterk aan de bal en gewoon 3 klasse beter dan Traore maar TH denkt er anders over
 
Lucky1976
 
3
4 januari 2021 om 09:30
Eens! Tadic is nog steeds de beste speler van Ajax!
 
Sanderr
 
13
4 januari 2021 om 12:10
Janssen hoe vaak heb jij dit nou al wel niet gevraagd, heb je geheugenverlies of doe je het echt puur om te trollen? Ik heb dit al een keer of 5 geantwoord aan jou maar je weigert het te onthouden, elke keer is het weer "ja maar hoevaak scoort hij zonder penalties?" Tadic is dit seizoen goed voor 13 goals (8 veldgoals, 5 penalties) en 7 assists in 21 duels. Oftewel hij is (net als in z`n gehele periode bij Ajax) gewoon 1 op 1 in directe betrokkenheid bij goals. Waarom steeds dit bagatelliseren? Hij speelt gewoon weer een prima seizoen en is Ajax` beste aanvaller. Danilo, Giakoumakis, Berghuis en Koopmeiners (lees: bijna alle jongens bovenin het topscorers klassement) hebben allemaal evenveel of meer penalties genomen dat Tadic, in hun statistieken laten we die goals toch ook niet ineens weg, of wel?
 
 
1
4 januari 2021 om 22:15
Ik vind dat er meer is dan statistieken. Zelfs de statistieken van Labyad en traore zijn goed, zegt dit iets over hun spel ? Volgens jou wel, ik heb hier een andere mening hebben. Als aanvaller van Ajax zijn je statistieken meestal goed. Dit omdat Ajax veel goals maakt (dit seizoen zeker tegen de kleine ploegen). Vamen Tadic mag je verwachten dat hij zich in de belangrijke wedstrijden laat zien, en zijn rol in de belangrijke wedstrijden wordt steeds minder (zelfs op basis van de statistieken). Dit geef ik ook in de bovenstaande topic aan, maar hier lees je over heen. Komt dat omdat ik gelijk heb ?
 
barcalover123
 
3
4 januari 2021 om 10:09
Zo gaat dat helaas Messibazoer. Ik moet er ook wel om lachen eigenlijk. Heb zelf niks met Ajax hoor maar als we nu al weer zeggen dat ze in verval zijn dan heb je er echt geen kaas van gegeten. Voetbaljournalisten zijn in dat op zich de grootste lachertjes, roepen gewoon lekker met de wind mee en de leden hier op VZ doen gezellig mee. Ik heb zin in de 10e en hoop dat PSV wint maar toch denk ik dat het niet uit maakt wie de 10e wint. Als Ajax wint dan staan ze 4 punten voor en als PSV wint staan ze 2 punten voor, zegt dus helemaal niks ook. Wel vind ik wel dat het team en de spelers van Ajax net iets minder zijn dan hun eerste 2 seizoenen. Tadic legt er veel in maar vind hem niet zo magisch als in zijn eerste seizoen. Blind voetbalt lekker mee maar hij zakt toch ook vaan door het ijs, bij hem kan het natuurlijk te maken hebben met Schuurs. Tagliafico begon matig en is het nu weer redelijk aan het doen maar ook echt niet het niveau van zijn eerste 2 seizoenen. Volgens mij had Nico zelf ook iets prive waardoor het er niet helemaal uitkomt dus hij krijgt voordeel van de twijfel maar ik denk dat het voor Ajax wel weer tijd om de gasten die er al weer tijdje zitten te vervangen. Denk aan Tafliafico, Onana en Neres. Blind en Tadic zie ik niet zo snel vertrekken.
 
Master D
 
13
4 januari 2021 om 07:33
Ik verwacht ook dat PSV de titel gaat pakken. Bij PSV zie je een positieve ontwikkeling, terwijl Ajax een beetje is blijven hangen en hun beste voetbal van het seizoen al gespeeld lijken te hebben. Beiden vind ik verdedigend niet stabiel, al lijken de verdedigers van Ajax meer persoonlijke fouten te maken en kwetsbaarder te zijn. Voorin en op het middenveld ontloopt het elkaar niet veel qua kwaliteit al lijkt PSV in de breedte meer creativiteit te hebben. Bij Ajax heb je een middenveld met Gravenberch, Kudus, Klaassen en als iemand daarvan wegvalt (zoals Kudus) dan kun je tegen de sterkere ploegen al geen vuist meer maken,
 
SpeedyAFC
 
6
4 januari 2021 om 10:38
Bij Ajax werd het beste voetbal gespeeld met Kudus op het middenvled. En die is weer terug van zijn blessure. Qua verdediging krijgt Ajax de minste goals tegen dus dat zit wel goed. Op het middenveld heeft Ajax ook genoeg opties. Meer creativiteit bij PSV betwijfel ik zeer, niet voor niets maakt Ajax veruit de meeste goals in de eredivisie.
 
Master D
 
2
4 januari 2021 om 11:05
Qua verdediging krijgt Ajax weliswaar de minste goals tegen, maar is de ontwikkeling negatief. In december hebben ze inclusief beker 9 tegentreffers moeten incasseren. Zo stabiel staat het dus niet meer. Daar moeten ze dus juist weer vanaf. Roepen dat het wel goed zit is je ogen sluiten voor de maand december. Bij het middenveld ben je als Kudus wegvalt al je creativiteit kwijt en juist als de ploegen sterker worden maak je bijna geen doelpunten. Kijk naar Twente, Vitesse, Liverpool en Atalanta thuis. Zelfs Willem II scoorde je maar 1x. Bij PSV heb je als Gotze wegvalt nog steeds een Ihattaren die creativiteit brengt of zelfs een Madueke.
 
SpeedyAFC
 
6
4 januari 2021 om 11:35
Tja en straks in januari krijgt Ajax wellicht weer de minste goals tegen. Voetbal gaat altijd in golven op en neer. Vooralsnog doet Ajax het gewoon goed, staat Ajax bovenaan, los van Psv. We zien wel in januari hoe het afloopt met de top wedstrijden. Ik maak me in ieder geval geen zorgen, zeker nu Neres en Kudus weer aanhaken en we de reden van de vormdip van Promes weten.
 
993410
 
15
4 januari 2021 om 07:34
Precies, als je ziet hoe psv met veel geluk en wijsheid zijn wedstrijden won lijkt me bescheidenheid op zijn plaats . Hoeveel 2e helften hebben we niet gezien dat er met kunst en vliegwerk de puntjes werden binnen gesleept..
 
barcalover123
 
3
4 januari 2021 om 10:11
''precies, als je ziet hoe psv met veel geluk en wijsheid zijn wedstrijden won lijkt me bescheidenheid op zijn plaats'' Je praat alsof PSV een medewerker er op uit heeft gestuurd om dit in de kranten te roepen..
 
ninjakai
 
2
4 januari 2021 om 07:44
Leuk verhaal van Waterreus, maar ook in Duitsland zou Ten Hag op here kopen terecht komen als hij niet presteerde. Een goed seizoen met absolute topprestaties betekend niet oneindig krediet. Het seizoen erna was al bagger, met vroege uitschakeling Europees en beker, maar nauwelijks kritiek. Daar kom je niet nog maals mee weg. Zeker niet met de bedragen die bij Ajax geïnvesteerd worden. Zelfs Frank de Boer kon wieberen terwijl die haast onmogelijke prestaties neerzette bij een Ajax dat nauwelijks investeerde. Het heeft dan ook niets met accent te maken en alles met prestaties. Ajax investeert miljoenen dan moet de coach ook leveren. Iedereen begrijpt dat jaarlijks halve finale CL wat veel is, maar het moet echt meer zijn dan jaarlijks direct na de winterstop uitgeschakeld worden in de EL en uit de beker vliegen. Dat presteerde de Boer namelijk ook en die had er geen mega investeringen voor nodig.
 
NL_Modric
 
2
4 januari 2021 om 10:13
Ontspannen ninjakai, ontspannen. Dit is een tussenjaar voor ons. Ziyech weg, Frenkie weg, Donnie weg, De Ligt weg. Dat heeft wat tijd nodig. Volgend seizoen kunnen we weer knallen. Gravenberch, Schuurs en Traore hebben dan vlieguren gemaakt. Blind is wat beter hersteld. Neres en Kudus kunnen dan hopelijk een vol jaar knallen en Antony zal alleen nog maar beter worden. Dit jaar die titel binnen slepen en een ronde verder komen in de EL. Hebben we een prima jaar gehad.
 
barcalover123
 
1
4 januari 2021 om 10:16
Hij pakt in zijn eerste seizoen 2 prijzen en haalt halve finale CL. 2e seizoen kan je net zo goed vergeten want die is niet afgemaakt, als hij daarin kampioen wordt doet ie het ook prima maar dat seizoen is niet afgemaakt. Nu speelt hij nog voor de titel en de beker en zit hij in de volgende ronde in de EL. Die man draait nu toch gewoon een prima seizoen? Als je van te voren dacht dat je even easy door kwam in de CL groep dan heb je gewoon echt een grote plaat voor je kop. Mocht hij dit seizoen zonder prijzen eindigen dan kan je uit kijken naar een nieuwe coach maar ik verwacht dat Ten hag er zelf wel mee kapt
 
SpeedyAFC
 
5
4 januari 2021 om 10:41
Hoe kan je een seizoen nou bagger noemen als je op het moment van beeidiging op de eerste plaats staat? Alsof Ajax latijd kampioen wordt (hint: PSV wint al decennia meer titels dan Ajax) Overigens is uitschakeling in Europa na de winterstop geen vroege uitschakeling. Kijk maar eens wat langer terug, Ajax overwinterde zelden. Ook doet Ajax helemaal geen mega investeringen, er wordt voor veel meer verkocht dan aangekocht. Dan ga je er dus op achteruit.
 
Moridin
 
11
4 januari 2021 om 07:45
Ik vind ze beiden niet heel stabiel ogen. Zowel bij Ajax als Psv is de aanval sterk en oogt de defensie wat gammel,ondanks dat het aantal tegengoals we mee valt. Ik denk dat als Feyenoord januari goed door komt ze nog heel gevaarlijk gaan worden. Voetballend domineren is lastig, maar met een zeer degelijke defensie. De aanval krijgt met Sinisterra en Pratto een boost. En dat gaat heel veel punten opleveren. Gevaarlijke outsider. Az lijkt mij een beetje net niet. Het rommelt nu Slot weg is. Hoge pieken, diepe dalen verhaal.
 
beppie27
 
2
4 januari 2021 om 08:07
Als iedereen gewoon fit is bij ajax zijn hun gewoon kampioen psv leuk maar die bouwen te veel op gotze en malen haal je die 2 weg word het heel.lastig maar goed het word leuk want beiden ziekenboegen van de beide clubs zijn leeg dus het word spannend enige wat ik zou willen zien is een rechter cv naast blind een sanchez type
 
Japie_Krekel
 
10
4 januari 2021 om 08:03
Ik vind PSV helemaal niet zo goed voetballen onder Schmidt maar ze hebben er voorin wel een aantal lopen die het verschil kunnen maken en ik vind het elftal momenteel idd niet van een mindere kwaliteit als dat van Ajax. Ook PSV heeft een aantal hele goede spelers lopen
 
jlp40
 
7
4 januari 2021 om 08:10
Ben ik met je eens. Gahkpo en Malen bijvoorbeeld. En beide backs zijn ook gewoon goed.
 
barcalover123
 
2
4 januari 2021 om 10:26
Japie als je zegt dat PSV niet constant goed speelt dan kan ik er nog in komen maar helemaal niet zo goed is onzin. Bij PSV is juist het probleem dat ze vaak een hele goede eerste helft spelen en 2e helft vaak slecht. Kan natuurlijk zijn dat jij het hele seizoen alleen de 2e helft bij PSV hebt gezien.
 
Japie_Krekel
 
6
4 januari 2021 om 10:46
Dan speel je toch niet goed als je steeds maar de helft van een wedstrijd wat laat zien als topclub in een competitie die niet veel voorstelt en waar je bijna wekelijks tegen een hele matige weerstand speelt? PSV heeft een selectie staan waarmee je 80 procent van de Eredivisie hoort op te rollen
 
Lunny
 
5
4 januari 2021 om 08:06
Onder ten Hag zie je Ajax met de wedstrijd slechter worden. Tactiek werkt niet en al helemaal niet als je spelers stelselmatig weigert op hun beste positie te zetten. Dan ook nog verbaasd zijn dat deze jongens niet in vorm zijn. Op papier is Ajax misschien het sterkst, maar de mentaliteit is er niet en door het contante gewissel en experimenteren ontbreekt nog steeds de automatismen.
 
Suarez 7
 
7
4 januari 2021 om 08:11
Ajax miste het eerste halfjaar zoveel spelers door blessures... Mazraoui, Blind, Tagliafico, Klaassen, Kudus, Neres, Antony, Traoré, Promes en Labyad hebben allemaal op enig moment dit seizoen in de lappenmand gezeten. Het is dan bijna onmogelijk om automatismen in te slijpen.
 
barcalover123
 
2
4 januari 2021 om 10:28
ooh Labyad en Promes werden ook gemist.. Dacht dat die er allebei niks van bakte als die speelden.
 
Lunny
 
1
4 januari 2021 om 13:14
Ga je nu elke speler opnoemen die een minuut niet mee heeft gedaan vanwege een dwarsliggende drol? Enkel Kudus en Neres lagen er als bepalende spelers langdurig uit. Traore zou normaliter niet eens in aanmerking komen voor een basisspeler en Nous was beschikbaar wanneer het erom ging. Nee, het is volledig te wijten aan vriendjespolitiek en het stelselmatig spelers op verkeerde plaatsen zetten. Ten Hag presteert het om een nummer 10 in de spits te zetten, een spits op linksbuiten en een linksbuiten op 10 te zetten. Ik heb het vermoeden dat hij zijn hoofd schuin hield terwijl hij het op een bierviltje schreef. Ik ben klaar met die slappe excuses. We zijn Ajax, waar is die bluf gebleven!?
 
Suarez 7
 
1
4 januari 2021 om 13:54
Heb het over automatismen inslepen BarcaLover. Ajax heeft in 2020 exact 1x twee opeenvolgende wedstrijden met dezelfde elf gespeeld.
 
Lunny
 
0
4 januari 2021 om 16:52
Soms heb je te maken met onmacht, maar daar had PSV aanzienlijk meer last van. Zet je spelers op de juiste plek en houd ze daar. Ga niet wekelijks met ze schuiven en accepteer dat een experiment van je niet werkt.
 
Suarez 7
 
5
4 januari 2021 om 08:15
Van de spelers die ik net heb opgenoemd hebben Mazraoui, Blind, Kudus en Neres een langere tijd uit de roulatie gestaan. Dat zijn vier potentiële basisspelers die je niet even twee wedstrijden op een rij mist, maar echt meerdere wedstrijden op verschillende momenten in het seizoen.
 
Sir Paul
 
15
4 januari 2021 om 08:31
Suarez, PSV had op een gegeven moment maar 14 selectiespelers..
 
pietkees
 
1
4 januari 2021 om 08:21
Hoe langer we aan blijven tobben met deze klungelige trainer.hoe kleiner de kans is dat we een prijs pakken. Ik denk toch al dat we voor eind januari met alles klaar zijn. Deze trainer kan de spelers toch niet meer motiveren. Allemaal van die 2de rangs spelers opstellen en de juiste spelers voor een paar centen laten vertrekken. Te zot voor woorden.
 
Booya_410
 
3
4 januari 2021 om 09:31
Over welke "juiste" spelers heb je het? Ga aub niet over Lang en Botman beginnen... Beide schoten bij Jong Ajax en Heerenveen nog geen deuk in een pak boter... De enige waar ik vanaf het begin al heb gezegd, "dat is niet handig", is het laten gaan van Dest... Die in mijn ogen veel meer aan dit Ajax toe zou kunnen voegen dan Mazraoui.. Al kan dit slechts een kwestie van smaak zijn natuurlijk...
 
Japie_Krekel
 
2
4 januari 2021 om 10:48
Daarmee doe je het spel van Botman bij Heerenveen echt tekort. Hij was daar gewoon uitstekend achterin. Pierie schoot geen deuk in een pakje boter bij Heerenveen
 
Ajax33*
 
2
4 januari 2021 om 12:40
Ik denk dat hij beter had kunnen zeggen dat het spel van Ajax ( veel ruimte achter de verdediging) Botman minder ligt. Ik durf echt niette zeggen dat we met Botman minder goal hadden tegen gekregen.
 
Japie_Krekel
 
1
4 januari 2021 om 16:18
Blind en Veltman waren toch ook niet sterk met ruimte in hun rug met hun gebrek aan snelheid? die werden bv tegen Lille aan alle kanten voorbij komen
 
SpeedyAFC
 
6
4 januari 2021 om 10:43
Te zot voor woorden dat Ajax eerste staat in de eredivisie? Nog in de beker zit? Overwinterde in Europa?
 
Neutraal1980
 
2
4 januari 2021 om 08:43
Ik denk toch dat Ajax 7 punten los staat eind januari. Spelers uit blessures terug en ze hebben gewoon betere spelers onder aan de streep.
 
willempiedebok
 
1
4 januari 2021 om 08:45
Ajax heeft een hoop ingeleverd de afgelopen jaren en is minder geworden. Vorig jaar werd Ajax nog 'gered' door het stoppen van de competitie maar toen was Ajax ingestort en had ik het moeten zien. AZ en Feyenoord waren de ploegen die toen het beste speelden. PSV ziet er heel leuk uit maar ik schrijf Feyenoord ook nog steeds niet af. Kan leuk worden! AZ blijft nog een raadsel, verspelen teveel. Al hoop ik als fan dat Ajax kampioen wordt, ze doen nog mee.
 
007
 
6
4 januari 2021 om 08:56
Wat hoop ik dat Ajax PSV over een aantal dagen een pak slaag gaat geven. Moet je dan iedereen weer horen. Wat een populistisch gedoe van Waterreus. Iedereen heeft z'n mening al klaar, men weet al dat Ajax gaat instorten. Geef de schaal dan maar nu alvast aan PSV dan is hun grootste fan tevreden. Serieus, we gaan nu een serie krijgen waar elke club pittige duels gaat krijgen. Als januari voorbij is weten we meer. Voor nu is het allemaal gissen.
 
sprokkie
 
18
4 januari 2021 om 08:58
Ik denk dat je het stuk nogmaals moet lezen; Waterreus is juist heel genuanceerd en geeft zelfs aan dat hij denkt dat Ajax kampioen wordt.
 
Booya_410
 
6
4 januari 2021 om 09:28
Blijkt maar weer hoe opportunistisch de voetballerij is. Nog geen 4 weken terug zou Ajax zogenaamd de eredivisie ontgroeid zijn en zou het slecht voor de competitie zijn als Ajax zijn wedstrijden week in week uit op 60-70% met 4, 5-0 zou winnen... Zelfs de Telegraaf was vrij rustig in het kritiek op Ten Hag.. Zie hier nu.. Mensen blerren als schapen erlkaar na, want "het ligt allemaal aan die kale tukker".. Met onze grote vrienden van F-Side.nl voorop.. Ze vergeten alleen dat dezelfde kale tukker meer punten heeft gepakt dan welke trainer in de Ajax historie dan ook, halve CL heeft gehaald en daardoor honderden miljoenen voor de club heeft binnengeharkt. Maar, dat was natuurlijk niet de verdienste van de trainer. Want het is nu eenmaal zo dat wanneer er gewonnen wordt het aan de spelers ligt en wanneer er verloren wordt de trainer de schuldige is... Kortom, wacht nu gewoon maar even af.. Bestaat de kans dat we punten verspelen, tuurlijk... Bestaat de kans dat we Januari wel degelijk goed door komen, jazeker... Tijd zal het leren...
 
Japie_Krekel
 
0
4 januari 2021 om 10:51
Ten Hag heeft toch terecht alle lof gekregen voor zijn prestaties in dat succesvolle CL seizoen? Vorig seizoen en dit seizoen is het echter pakken minder geweest en dan krijg je terecht kritiek soms. Je kan moeilijk een trainers prestaties in de actualiteit beoordelen op basis van een prestatie van 2 jaar terug
 
Dirk_borst
 
0
4 januari 2021 om 11:33
Het is typisch Nederlands als men eerste staat toch nog kritiek te leveren over het vertoonde spel, want voetballend moet het allemaal stukken beter. Want de Nederlandse voetbalschool etc. etc. Zo lang er gewonnen blijft is het 'mooie spel' slechts bijzaak. Punten zijn belangrijker dan tiki-taka te voetballen.
 
Japie_Krekel
 
1
4 januari 2021 om 11:42
Klopt maar Ajax heeft ook CL ambities en dit seizoen en vorig seizoen vielen die toch best wel tegen. In de EL vloog je er meteen uit tegen Getafe en AZ stond zelfs op een gegeven moment gelijk in punten terwijl Ajax 10 keer zoveel aan de selectie heeft uitgegeven. Dan snap ik wel dat er kritiek komt
 
Dirk_borst
 
2
4 januari 2021 om 12:31
Er is altijd ambitie, dat wil niet zeggen dat het altijd een realistisch doel is. Vooral ten opzichte van de uitgaande transfers van de afgelopen jaren. Waarin in de top 16 van Europa selecties hebben waarin zij makkelijker kunnen handelen dan Ajax. Ajax is gewoon terug bij af en zal dan ook weer zo'n team moeten smeden als 2 jaar geleden. En op basis van het verleden blijkt daar gewoon meer tijd in te zitten. Dat je refereert naar de wedstrijden naar Getafe is je goed recht en waren gewoon 2 draken van wedstrijden. Waarmee maar al te duidelijk is dat Ajax ook maar een club uit Nederland is. Geen schande overigens gezien het de 2 jaren daarvoor keurig heeft gepresteerd in Europa. Tuurlijk stond AZ gelijk met Ajax en daarmee alle credits naar AZ toe. Die vorig seizoen in tegenstelling tot PSV en Feyenoord fantastisch draaide en het Ajax zeker moeilijk maakte en nog moeilijker had kunnen maken. Helaas is gebleken door Covid-19 dat we nimmer nooit zullen weten hoe het seizoen geëindigd zou zijn. Maar neemt verder niet weg dat de resultaten onder Erik ten Hag gewoon ruim voldoende zijn, maar dan ook ruim. Ik begin mij pas zorgen te maken als we op plek 2 of 3 staan met een flinke achterstand.
 
Japie_Krekel
 
0
4 januari 2021 om 18:06
ik zeg ook niet dat Ten Hag er niks van bakt maar je verwacht toch wel van de meest spenderende club dat ze ook het best presteren. het ligt echter niet alleen aan Ten Hag dure aankopen als Alvarez, Magallan, Klaiber, Pierie, Marin etc. dat waren niet de meest gelukkige aankopen
 
Lunny
 
1
4 januari 2021 om 13:20
Het is alweer 2 jaar geleden dat we Europees succesvol waren, maar zijn dat echt de verdienste van ten Hag? Voor de winterperiode was het ook toen dramatisch, ondanks het geweldige materiaal dat hij tot zijn beschikking had. Het is dat de spelers zelf aan de bel hebben getrokken. Het siert ten Hag dat hij toentertijd geluisterd heeft, want pas vanaf toen begon de machine te draaien. Nu doet ten Hag weer zijn eigen ding en hoor je het zand knarsen tussen de tandwielen. We kunnen ook niet jaren teren op een goed half jaar. Dan kunnen we net zo goed Aan de Mos weer aanstellen.
 
Sacha567.
 
3
4 januari 2021 om 10:44
Ajax gaat nog een lastige kluif krijgen aan Psv, hebben een goede selectie met vooral een geweldige aanval. Maar om nu Ajax zo af te schilderen.... Tadic heeft de beste statistieken van de Eredivisie en Blind is inderdaad niet in vorm, net als een groot deel van de selectie. Maar om dit nu als reden te zien om PSV zo op te hemelen vind ik ook niet terecht. PSV komt ook uit een moeilijke periode en hebben een centraal duo van niveau FC Utrecht. Van Teze verwacht ik nog wel het een en ander, maar Boscalgi is echt heel erg matig. Beide teams hebben zo hun sterke punten en zwakke punten dus aankomende twee maanden gaan vooral blijken wie het verdient om kampioen te worden. Btw: Ik vind Waterreus de meest irritante analist van allemaal. Gekleurder dan hem kan het niet, waar andere nog de moeite doen om zo neutraal mogelijk te blijven is Ronald altijd bezig met PSV ophemelen.
 
Dirk_borst
 
1
4 januari 2021 om 11:31
Nogal weer voorbarige uitspraken van de heer Waterreus, enkel en alleen gebaseerd op basis van de laatste wedstrijd in Tilburg. Kan me niet anders heugen dat Ajax op 3 slippertjes na zeer behoren heeft gepresteerd in de eerste helft van het seizoen. Maar kennelijke is de heer Waterreus al bezig met een psychologische oorlogsvoering in verband met de wedstrijd van zondag. En daarmee ook eventjes populistisch wilt scoren in omgeving Brabant.
 
pinko
 
1
4 januari 2021 om 13:19
Koffiedikkijken met Waterreus. Deze editie met PSV als favoriet. Met een maand weer een andere club. Natuurlijk zijn Ajax en PSV de titelfavorieten, met daarachter AZ en Feijenoord als kanshebbers, maar met een minder winstpercentage. Dus open deur intrappen eerste klas en kan zo bij de VI voorspellingshow 2021. Trouwens, zou Waterreus iets hebben met Psv??
 
Carlovan den Bosch
 
0
4 januari 2021 om 17:21
Die Watereus moet zich gewoon niet meer uitlaten in de media. Het word een beetje ééntonig. Psv voor Psv na. Simpele keeper,simpele loopbaan en gewoonweg simpel niets zonnigs te zeggen.