'Binnen Ajax klinkt roep om comeback Overmars, die te makkelijk wegmoest'
Maandag, 14 november 2022 om 18:45

Ajax had Marc Overmars in februari niet direct de laan uit moeten sturen, zo vindt Mike Verweij. De journalist van De Telegraaf stelt in de podcast Kick-off dat Overmars binnen Ajax nog altijd wordt gemist. "Er zijn best veel spelers en andere mensen binnen Ajax die hopen en schreeuwen om de terugkeer van Overmars", aldus Verweij, die direct toevoegt dat een comeback van de directeur spelerszaken op dit moment uitgesloten is.

"Het gaat niet gebeuren. Het kan ook niet, maar je vraagt je wel af hoe verstandig het is geweest om Overmars direct weg te sturen", vervolgt Verweij. Ajax maakte op 6 februari als donderslag bij heldere hemel bekend dat Overmars de club per direct verliet vanwege grensoverschrijdende berichten. "Die beslissing heeft hij formeel zelf genomen, maar hij is natuurlijk naar de uitgang geduwd", weet de Ajax-volger.

Verweij wil het grensoverschrijdende gedrag van Overmars niet goedpraten. "Overmars heeft natuurlijk heel veel dingen verkeerd gedaan, het is schandalig als je zulke foto's stuurt, maar hij heeft niets strafbaars gedaan. Natuurlijk is dit ver over de grens en ik snap ook dat Ajax maatregelen neemt, maar welke maatregelen neem je? Misschien hadden ze toch heel veel moeten doen om hem voor de club te behouden."

De positie van Overmars was volgens Verweij niet onhoudbaar. "Ze hadden hem ook een halfjaar op non-actief kunnen zetten, allerlei cursussen kunnen laten volgen, diep door het stof laten gaan en hem na een halfjaar gewoon terug kunnen halen." Ajax besloot vervolgens om geen directe vervanger voor Overmars te halen. De aankopen die afgelopen zomer door technisch manager Gerry Hamstra en zijn assistent Klaas-Jan Huntelaar werden gedaan zijn over de hele linie weinig succesvol gebleken, ziet ook Verweij.

"Aan het begin van het seizoen hebben wij al gezegd dat het een schande is dat Ajax zonder technisch directeur de zomerse transferwindow is ingegaan", aldus Verweij. "Dat kan gewoon niet bij een club als Ajax. Nu blijkt wel waarom. Het allereerste wat Ajax moet doen is een technisch directeur aanstellen met de statuur van Overmars."

Meer nieuws
   
15:55
15:55
Boskamp noemt 'de enige buitenlandse naam' die circuleert als opvolger van Slot
0
   
15:18
15:18
Feyenoord plukt nieuwe hoofd jeugdopleiding weg bij Rangers
5
   
14:55
14:55
Van 't Schip wordt geen 'Head of Coaching' en praat met Ajax over andere rol
19
   
14:24
14:24
Marca beweert: Dick Schreuder op poleposition voor opvolging Arne Slot
41
   
14:00
14:00
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord wakker maakte
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (128)

 
Oelie Wapper
 
71
14 november 2022 om 18:50
Ik dacht dat we deze discussie al achter ons hadden gelaten... Maar nee dus... Mike wil er graag zo veel mogelijk in roeren door een dergelijk onzinnige opmerking te maken (maar daarbij wel te zeggen dat het niet kan en zal gebeuren).
 
JizZzy
 
11
14 november 2022 om 18:58
Met dat roeren denk ik in deze casus meteen weer aan iets anders, als hij dat roeren dan maar niet tegelijk met Overmars doet ;-) Dat zal je echter vast niet bedoeld hebben. Verder eens, die man zegt hier eigenlijk net niks. Maar wel weer even de spotlights gepakt en daar gaat het hem om. Onze zogenaamde Ajax-kenner.
 
Gerard Arninkh
 
25
14 november 2022 om 19:26
Mag Ali B ook weer meedoen in Lucky Ajax? Misschien Promes en Labyad ook terughalen! Ajax is in moreel verval!
 
 
30
14 november 2022 om 19:42
Gaan we nu overmars ook al weg zetten als een verkrachter?
 
ajaksnr1
 
3
15 november 2022 om 06:40
@Gerard ArninkhLeer begrijpend lezen want Ajax is niet van plan Overmars terug te halen of Promes of Labyad of Ali B naar Lucky Ajax.Het enige wat in verval is.. is jou mogelijkheid om fictie van non fictie te kunnen onderscheiden. Mike Verweij schrijft dit om mensen aan de praat te krijgen (op een wel heel doorzichtige manier) maar is dat is dus al genoeg voor jou.
 
Gerard Arninkh
 
6
15 november 2022 om 08:07
Er staat dat veel mensen binnen Ajax schreeuwen om zijn terugkeer, of heb je daar overheen gelezen? Tadic riep in de media dat hij weer groots onthaald moest worden en werd daar niet voor op zijn vingers getikt. Van der Sar wilde er in eerste instantie helemaal geen woord aan vuil maken. Je kunt de andere kant opkijken als Ajaxfan, maar het zou je sieren het hele plaatje te bekijken.
 
caribbean
 
76
14 november 2022 om 19:00
Weet je waar ik me mateloos aan irriteer? Dat andere denken dat met het aantrekken van zo’n overmars het probleem met Schreuder opeens opgelost is, iedereen heeft het over dat aankopen als Bassey en Bergwijn slecht zijn. Maar geloof me, Ten Hag had wel raad geweten met zulk spelers en had ze naar alle waarschijnlijkheid ook beter gemaakt. Je ziet dat zelfs een Timber slecht gaat voetballen onder zo’n Schreuder. Laten we nou eens beginnen met die Schreuder wegsturen, daarna kunnen we kijken of het nodig is een nieuwe TD aan te stellen.
 
JizZzy
 
34
14 november 2022 om 19:08
Eens, Schreuder kan zelfs van Manchester City een middenmotor maken. Maar als je incapabele mensen aan het roer hebt die geen beslissingen durven te nemen omdat ze bang zijn voor hun eigen hachje, dan krijg je dit. Durf te wedden dat Overmars degene was die Keizer eruit heeft gejaagd, want Van der Sar is de allergrootste slapzak binnen Ajax. En Keizer haalde minder negatieve records binnen dan Alfred, maar wonder boven wonder mag deze prutser blijven zitten. Dit is tevens de nekslag voor dit seizoen, als ze later nog willen gaan wisselen kan je geen kampioen meer worden.
 
London Calling
 
7
14 november 2022 om 19:22
@caribbean Ik geloof niet dat het alleen bij Schreuder ligt. Die maakt zeker verkeerde keuzes maar met de selectie is ook genoeg mis. Bassey is ook gewoon een matige voetballer. Het is niet alsof er onder Overmars geen miskopen zijn geweest en Ten Hag iedereen aan de praat kreeg (Ik denk dat Bassey aan de bal nog minder is dan Magallan bijvoorbeeld). Blind is hopeloos uit vorm, maar Wijndal, Rensch en Sanchez zijn geen van allen spelers die de opbouw gaan verzorgen (en Alvarez daar voor ook niet). Misschien dat de vorm van Blind deels op het conto van Schreuder komt, maar het gebrek aan opbouwende kwaliteiten (toch wel handig wanneer je net als Ajax van achteruit dominant en aanvallend wil spelen) zit toch zeker ook in de selectie. Bergwijn is niet slecht. Maar ook geen wereld top, als je er bij de Spurs onder verschillende trainers totaal niet aan te pas komt ga je niet ineens wel schitteren in de CL. Als je kijkt naar hoeveel goals + assists hij tot nu toe heeft in de eredivisie dan loopt hij meen ik iets voor op zijn beste seizoen bij PSV. Neemt niet weg dat ik niet weet of Schreuder een deel van de oplossing zou kunnen zijn. Heb eigenlijk nooit begrepen dat ze voor hem zijn gegaan. Maar hij is zeker niet het enige probleem.
 
borrelhond
 
27
14 november 2022 om 19:04
Mike wil graag de schuld van de huidige puinhoop weghalen bij hun Schreuder. Van die laatste is bekend meermaals gelekt te hebben naar de Telegraaf. Daarom zie je ook 0 kritische verhalen vanuit hen op Schreuder en focussen zij zich enkel op Vd Sar, H2 en de RvC. Niet dat dienalles perfect hebben gedaan, maar het is wel opvallend dat Schreuder buiten het vizier van de Telegraaf blijft.
 
ajgangstar
 
10
14 november 2022 om 19:30
Helemaal eens. Kritiek op Schreuder is minimaal vanuit de Telegraaf (valentijn en mike) en het valt me ook op dat derksen erg mild is waarschijnlijk was hij ten tijde dat hij voetbalde ook een mol voor Voetbal international Enige oplossing om ons uit deze malaise te halen is Schreuder OUT!
 
djdano
 
14
14 november 2022 om 21:48
Ik ben het wel met Mike eens. Als je heel goed presteert moet een beetje grensoverschrijdend gedrag gewoon geaccepteerd worden. Gewoon netjes afspreken dat hij 1 dickpick per kampioenschap mag sturen.
 
 
150
14 november 2022 om 18:50
Nee. Overmars is volkomen terecht weggestuurd. Hij is meerdere keren de grens over gegaan als leider van een organisatie op een manier die je niet in je organisatie moet willen. Kut voor Ajax dat ze nu een keer tweede staan ipv eerste, maar speculeren dat je zo'n vent had moeten laten zitten is wel heel laag hoor.
 
rayvg
 
49
14 november 2022 om 18:59
Uiteindelijk zou het goedkoper zijn geweest voor een aantal miljoen als ze gewoon alle vrouwen uit de organisatie hadden gehaald en die wat geld mee gaven
 
NJfromVOL
 
36
14 november 2022 om 19:05
"principes zijn leuk, totdat het geld of punten kost ... ", dat lijkt nu opgeld te doen
 
 
17
14 november 2022 om 19:10
Mike Verweij moet z'n eigen principes eens langs lopen als hij met terugwerkende kracht het idee heeft dat het stelselmatig lastvallen van vrouwen binnen Ajax opgelost was door een schorsing.
 
carlo35
 
3
15 november 2022 om 13:48
pricipes blijven principes. Als je de vent die de schoenen poetst zou wegsturen voor de vergrijpen van Overmars dan moet je ook Overmars wegsturen. Hierin moet een bedrijf consequent en consistent zijn. Je moet het ook uitlegbaar houden naar buiten toe. Misschien is er wat overdreven gereageerd omdat destijds er veel ophef was. Overmars was natuurlijk een bobo binnen Ajax. Misschien ook niet, dat weten alleen de mensen die in dat proces hebben gezeten. Maar ik blijf van mening: gelijke monniken gelijke kappen.
 
Vernon
 
2
14 november 2022 om 20:10
Exact. Verweij redeneert vanuit het sportieve en financiële belang. En vanuit de mensen die geen last hebben gehad van Overmars’ gedrag. Maar in dit soort zaken moet je kijken vanuit het perspectief van de slachtoffers. En dan is er maar 1 optie: Overmars moet weg.
 
JackHerrer
 
20
14 november 2022 om 21:13
Van mij mag Overmars terug. Vond het allemaal erg heftig gedrag, maar niet erg genoeg om nooit meer terug te mogen keren. Als hij voortaan zich kan gedragen is voor mij de kous af.
 
Musi26
 
5
15 november 2022 om 00:23
Alleen is hij officieel niet weggestuurd. Trouwens ze hadden helemaal niets moeten doen. Wil je in de mannenwereld werken, dan moet je je aanpassen aan de mannen en niet andersom. Ben je ergens niet blij mee, dan geef je dit aan en niet anoniem het in de pers dumpen.
 
Futures
 
6
14 november 2022 om 18:51
Had Overmars het anders gedaan? Dat weet je niet, want hij heeft die mogelijkheid niet gehad. De transferperiode van afgelopen zomer heeft Ajax geen goed gedaan. Daar doel ik zowel spelers als trainer mee. Uiteindelijk is het koffiedik kijken en zullen we het nooit weten.
 
bochherief
 
35
14 november 2022 om 18:54
Als je de trackrecord van overmars tegenover die van Danny blind, van der sar, schreuder en h2 legt, dan kun je niet beweren of Overmars het anders het gedaan. Tuurlijk had hij het anders gedaan. Feiten liegen niet
 
Lierse1997
 
29
14 november 2022 om 18:59
Het is alleen geen feit, want het heeft niet plaatsgevonden. Je kan natuurlijk wel stellen dat het uitermate onwaarschijnlijk is dat het hetzelfde zou hebben uitgedraaid.
 
Andres13
 
20
14 november 2022 om 19:06
Bergwijn en Wijndal stonden al jaren op de lijst van Overmars. Daarnaast had ik hem Brobbey ook wel zien terughalen. Wellicht iemand anders voor Bassey, maar ik denk dat het niet heel anders was geweest met Overmars
 
bochherief
 
21
14 november 2022 om 19:11
Overmars had niet zoveel voor bergwijn en wijndal moeten betalen. Daarnaast had hij brobbey niet teruggehaald. Hij was voor gnonte gegaan. Bassey had ie ook niet gehaald maar hij was, met hulp van scouting, in Zuid-Amerika gaan shoppen. Ocampos was niet eens bij hem opgekomen. Echt wanbeleid bij h2 en alle betrokkenen
 
bochherief
 
24
14 november 2022 om 18:52
Goed stuk van Mike. Overmars is de missing link en was de ware cruyff revolutionair. Van der sar, schreuder, h2 en achter de schermen de familie blind en van gaal hebben hele andere snode plannen. Ze geloven in hun eigen visie maar zo vaak is gebleken dat die onsuccesvol is.
 
Denn01
 
21
14 november 2022 om 18:53
Overmars in en Hamstra en Schreuder out. Back to normal.
 
Redisthecolour
 
11
14 november 2022 om 19:08
Waar gaat Overmars precies in?
 
DeEchteAjacied
 
10
14 november 2022 om 19:16
Schijnt dat het DM’s van vrouwelijke collega’s waren.
 
 
7
14 november 2022 om 19:32
Zo normaal is Overmars niet. Of vind jij zijn gedrag normaal ?
 
 
13
14 november 2022 om 19:47
Iedereen maakt fouten en het is geen verkrachter of aanrander. Verder geen strafblad of iets .
 
Slaolie
 
3
14 november 2022 om 19:59
Maar je bent wel eens dat hij niet meer terug kan, toch?
 
JackHerrer
 
7
14 november 2022 om 21:15
Nee, dat is hij niet. En ik ook niet. Lekker terug op het oude nest. Gewoon een topper met een obsessieve gedragsstoornis, waar hij voor heeft geboet. Welkom terug Marc.
 
laak
 
2
14 november 2022 om 23:20
Ah ja, als het geen verkrachter is, dan is het goed.
 
 
2
15 november 2022 om 08:29
Dat hij geen strafblad heeft komt omdat de vrouwen geen aangifte heeft gedaan en daarbij mag hij blij zijn dat Ajax niet alle informatie naar de strafcommissie van de KNVB gestuurd heeft.
 
Ajax4life1234
 
37
14 november 2022 om 18:53
Hup, direct en snel terughalen. Laat Overmars zijn excuses maken in de media, maar vooral ook aan de desbetreffende dames. Zorg ervoor dat je het netjes oplost en move on. Het waren geen chique acties maar hij heeft geen moord gepleegd...
 
Andres13
 
34
14 november 2022 om 19:08
Gooi je normen en waarden maar overboord als je succes kan halen als club. Dat lijkt mij toch niet een heel goed signaal als club. Hem verplicht excuses laten maken, zal eerder als een schijnvoorstelling lijken. Overmars had direct excuses moeten maken. Nu is het niet meer geloofwaardig en zal het geen goed signaal afgeven naar de rest van de organisatie
 
 
8
14 november 2022 om 19:49
Dan stapt de rest van de organisatie toch gewoon op?
 
 
9
14 november 2022 om 19:13
Als hij een moord had gepleegd had hij in de gevangenis gezeten. Nu is hij niet vervolgd en weer heerlijk aan het werk in Belgie. Overmars als slachtoffer van z'n eigen acties zien is echt de omgekeerde wereld
 
Dennisvan Leeuwen
 
11
14 november 2022 om 19:37
Je zegt het precies goed: Overmars is niet vervolgd, bij mijn weten is er zelfs niemand naar de rechter gestapt en na ruim een half jaar hebben we nog steeds geen enkel glashard bewijs gezien in de zin van uitgelekte foto's of wat dan ook. Toch wordt er nog steeds (en vooral ook hier) gedaan alsof hij god weet niet wat op zijn geweten heeft. Les geleerd, nooit meer doen en door...
 
Ajax4life1234
 
5
14 november 2022 om 20:00
Helemaal mee eens en had het niet beter kunnen verwoorden. Het is uiteraard erg onsmakelijk en ik vond het een matig statement dat direct naar buiten gebracht werd, maar moet hij om deze reden, nooit meer in een functie kunnen terugkeren bij Ajax? Drama trouwens dat reageren via de app van Voetbalzone.
 
 
7
14 november 2022 om 20:23
Dat is bij onze organisatie ook de norm in alle functioneringsgesprekken. Naja je hebt geen moord gepleegd.
 
Schveenman
 
11
14 november 2022 om 18:54
Beetje zwaktebod om nu weer over de terugkeer van overmars te praten. Ze hebben toch wel een lijstje liggen met kandidaten? Hamstra zou ik geen spelers meer laten halen.
 
FlamengoBrasil
 
4
14 november 2022 om 18:54
Is een dickpic sturen niet strafbaar dan? Kan het me niet voorstellen. Maar natuurlijk is Overmars een groot gemis bij Ajax. Althans iemand met zijn kwaliteiten en connecties. Zijn netwerk, zijn manier van zaken doen.
 
Meneer Daniel
 
5
14 november 2022 om 19:21
Ongewenst iemand een dickpic sturen is inderdaad strafbaar.
 
Dennisvan Leeuwen
 
3
14 november 2022 om 19:42
En degene die die dickpic ontvangen zou hebben (want bewijs is nog steeds niet geleverd) heeft dan maar geen aangifte gedaan ? Nog steeds wordt hier op VZ gedaan alsof alles wat de media verkondigd heeft destijds als waar gezien moet worden. Hoe kan het zijn, dat 6 maanden na dato er nog steeds nergens ook maar iets opgedoken is op het internet of in de media ? Het is toch een verhaal om van te smullen (als alle beweringen waar zijn)? Geen enkel roddelblad, roddel-talkshow of internetsite heeft beelden kunnen tonen... Iedereen hier trekt zijn conclusies op basis van horen zeggen (ja, ik ook), maar juridisch is er bij mijn weten althans niet bewezen...
 
 
1
14 november 2022 om 19:50
Ald er verder niemand aangifte heeft gedaan ,zie ik het probleem niet .
 
Meneer Daniel
 
3
14 november 2022 om 20:01
Dennis Iemand vraagt zich af of een dickpik sturen strafbaar is, daar geef ik simpelweg antwoord op. Iets wordt niet minder strafbaar omdat diegene geen aangifte doet. Tribune Klant Wat je zegt is naar mijn mening lachwekkend. Iemand die ongewenst dickpics stuurt naar mensen tijdens werk is absoluut verkeerd bezig. Daar doet het geen aangifte doen niks vanaf.
 
Dennisvan Leeuwen
 
2
14 november 2022 om 20:16
Als je als "slachtoffer" of misschien beter doelwit zo verontwaardigd bent of zelfs angstig of bang ga je toch aangifte doen, lijkt me ? Het blijft me oprecht verbazen dat geen van die vrouwen (volgens de media namelijk meerdere) geen aangifte gedaan hebben, wat meteen het vermoeden onderbouwd dat er misschien meer geschreven en gezegd is dan daadwerkelijk gedaan, als was het alleen maar uit rancune, je gesteund en gehoord voelen of uit geldelijk belang door er een civiele zaak van te maken vanwege een mogelijke schadevergoeding...
 
Meneer Daniel
 
1
14 november 2022 om 21:42
Nogmaals De vraag was of het strafbaar is om een ongewenste dickpick te sturen. Het antwoord is ja. Wat begrijp je daar niet aan?
 
Dennisvan Leeuwen
 
0
15 november 2022 om 10:25
Bijdehand doen is niet nodig; het was me al duidelijk dat het sturen van zo'n foto strafbaar is. Ik stel daarop volgend alleen dat ik het raar vind dat er (zover bekend) door de "slachtoffers" geen aangifte gedaan is, hetgeen voor de hand liggend is bij het plegen van een strafbaar feit. Ik zeg nergens dat het uitblijven van aangiftes het (niet bewezen) strafbare feit minder strafbaar wordt...
 
Ajaxfan1972
 
1
14 november 2022 om 18:54
Wie moet dan nieuwe technische directeur van Ajax worden, zodat H2 te licht zijn voor grote werk die Marc Overmars vroeger deed? Hoe zit het nu met Scheurder, naar verwachting kan hij over paar weken of dagen ontslagen worden.
 
BenDe Koning
 
3
14 november 2022 om 19:27
Keje Molenaar lijkt mij een prima technisch directeur. Maar dan zal eerst de familie Blind op moeten krassen. Want Danny gaat niet zo maar zijn touwtjes uit handen geven.
 
BenDe Koning
 
3
14 november 2022 om 19:34
Het is toch van de zotte dat de zaakwaarnemer van Schreuder de aankopen regelde. Heeft Ajax geen scouts meer of zo? Had de RVC dat niet tegen horen te houden? Oh nee, daar heerst Koning Blind.
 
 
0
14 november 2022 om 19:52
Een advocaat is nog geen goede TD . Zelfs een advocaat is niet altijd ook een goede trainert.
 
BenDe Koning
 
0
14 november 2022 om 20:09
Deze advocaat weet precies wat er bij Ajax speelt en heeft overal goede contacten. Oftewel netwerk.
 
RUTGERRR
 
17
14 november 2022 om 18:55
Mag van mij per direct terugkeren. Had ook nooit weg hoeven gaan. Een sanctie prima, maar weg? Nee.
 
Woenselaar
 
28
14 november 2022 om 19:01
Lekker integer als club om zo iemand erbij te houden. Ontsla je dan maar de dames in kwestie? Kan me niet voorstellen dat zij het nog prettig vinden in dezelfde ruimtes rond te lopen.
 
Dennisvan Leeuwen
 
3
14 november 2022 om 19:45
Ik zou het niet weten hoe die dames zich zouden voelen. Het is op zijn minst raar te noemen dat zich iemand bij justitie gemeld heeft (zover bij mij bekend dan), dus wie weet zijn ze tevreden met wat er nu gebeurd is en hebben ze er geen moeite mee dat hij terug komt. Leuk toch, gissen over wat mensen zouden kunne voelen of denken ?
 
 
4
14 november 2022 om 19:54
Prima toch ,werk genoeg voor de dame s .Als die ondertussen allemaal al niet wg zijn .
 
Woenselaar
 
4
14 november 2022 om 19:54
Werk jij bij Justitie? Weet jij veel of mensen zich gemeld hebben, of lul je maar dom wat in de ruimte? In dit soort zaken is het juist belangrijk om weinig aandacht te genereren vanwege de schaamte van de slachtoffers. Wellicht is er achter de schermen zelfs gesetteld. Dat veranderd niks aan de actie an sich. Maar ben jij maar blij als meneer pielemuis straks weer aan het roer staat hoor, dan ben je echt af als beursgenoteerd bedrijf.
 
Woenselaar
 
3
14 november 2022 om 19:57
Ja joh, helemaal prima Tribuneklant. Gewoon weer different day same shit as usual.
 
Dennisvan Leeuwen
 
1
14 november 2022 om 20:22
@woenselaar: Je kunt ook gewoon normaal doen in je reactie lijkt me. Jij weet net zoveel als ik en ik zeg nog letterlijk "voor zover bij mij bekend". Om dan mijn reactie als "dom lullen" te betitelen zegt heel wat over je vermogen om een normale discussie te voeren, waarvan wij beiden niet weten wat er wel of niet klopt aan het heel verhaal.. Maar ja, als jij dan denkt het beter te weten... Feit is dat er in de media weinig tot niets is verschenen en bij een BN-er als Overmars si de roddelpers er normaliter als de kippen bij om zo veel mogelijk ins en outs bekend te maken, al dan niet met medewerking van de betrokken vrouwen. Bedankt voor je reactie, de volgende keer graag met iets meer respect en fatsoen..
 
Woenselaar
 
4
14 november 2022 om 21:25
Je mag een beestje best bij zijn naam noemen. Jij stelt dat het raar is dat niemand zich heeft gemeld. Heb jij de logboeken bij de hand? Jij wekt de indruk dat ze het allemaal wel oké zouden vinden omdat er bij jou niks bekend is. Dat counter ik door te zeggen dat in dit soort zaken er juist alles aan gedaan wordt om niet in de publiciteit te komen. Dit doe je in meerdere reacties hierboven. Om dan te schuilen achter 'voor zover bij mij bekend' is onzin. Ik kan ook van alles lopen suggereren hier, ergens in mijn stuk die zin plaatsen om daar vervolgens op terug te vallen. De reden dat je geen fatsoen krijgt is omdat er een hoog gehalte victim blaming in al je reacties zit. "als je als "slachtoffer" of misschien beter doelwit zo verontwaardigd bent of zelfs angstig of bang ga je toch aangifte doen, lijkt me ?" weet jij veel joh, andermans gevoel als onterecht betitelen omdat jij wel/ niet weet of er aangifte is gedaan.
 
Nijogeth
 
0
14 november 2022 om 23:35
Woenselaar, weinig aandacht genereren? Dus dan stap je naar de landelijke media? Een aangifte kan anoniem, zonder dat de hele media erop springt. Nu weten we nog steeds helemaal niets en is Overmars voor mij gewoon onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Er zal vast iets zijn gebeurd, maar vast ook wat van de andere kant. Dan blijf je dus alleen zitten met een leidinggevende en zijn geflirt met personeel. Dat kon je ook met een vermaning af doen.
 
Dennisvan Leeuwen
 
0
15 november 2022 om 10:32
@woenselaar: Victim blaming ? Zoek de definitie hiervan eerst even op aub. Ik stel nergens dat de slachtoffers dit op zichzelf hebben afgeroepen. Ik vind het alleen vreemd, dat nergens is gebleken dat er aangifte gedaan is. Misschien is dat wel gebeurd, maar het is op zijn zachtst raar te noemen dat dat in deze tijd in de afgelopen 6 maanden nog niet uitgelekt is, mede vanwege het gegeven dat het een prominent persoon betreft. Zie als voorbeeld de situaties rondom Ali B en de andere betrokkenen in die zaak: daar was binnen no time van alles gelekt richting de roddelpers en talkshows...
 
Slaolie
 
2
14 november 2022 om 20:01
Hoe denk jij dat het overkomt als je iemand vanuit je principes ontslaat wegens wangedrag en die daarna weer terugneemt als de resultaten tegenvallen?
 
Dennisvan Leeuwen
 
0
15 november 2022 om 12:46
Geen idee hoe dat over zou komen, net als jij. WIJ zitten namelijk niet in die situatie en ik kan en ga niet raden naar iemands emotie of gemoedstoestand. Daarbij, van ontslag is geen sprake, Overmars is (weliswaar onder druk) zelf opgestapt. Vanuit de club er natuurlijk besproken kunnen worden over hoe er gedacht wordt over een eventuele terugkeer, met name met de vrouwen die gezegd hebben dat zij door Overmars lastig gevallen (zouden) zijn. Stel dat die personen er geen moeite mee zouden hebben, al dan niet onder bepaalde voorwaarden, dan lijkt me het geen probleem om daarmee iets te doen...
 
raaijkeweske
 
3
14 november 2022 om 18:57
Je moet niet afhankelijk zijn van 1 persoon hoe verleidelijk dat ook kan zijn. Nu gewoon door gaan met weer iets nieuws op te bouwen. Succes voor Ajax zal altijd met golven komen omdat je altijd een opleidingsinstituut voor de top 16 blijft.
 
 
1
15 november 2022 om 08:32
Dat je blijkbaar zo afhankelijk bent van 1 persoon is wel een heel slecht teken. Het kan toch niet zo zijn dat als 1 persoon weg valt er totaal geen kennis meer in huis is. Of was Overmars zo'n eenling ? Dat maakte Ajax dan wel heel erg kwetsbaar.
 
Guaporta
 
13
14 november 2022 om 18:58
In de afgelopen weken is er een soortgelijke discussie gevoerd over een mogelijke terugkeer van Ime Udoka in de basketbalwereld bij de Brooklyn Nets, terwijl hij op papier nog altijd een schorsing van twaalf maanden uitzit bij de Boston Celtics. Brad Stevens heeft een duidelijke lijn getrokken en was daarom bereid om hem 'transfervrij' (zonder vergoeding) te laten vertrekken. Het verschil is alleen dat we in het geval van Ime Udoka niet precies weten welk gedrag precies tot de schorsing heeft geleid, er zijn alleen geruchten. In het geval van Marc Overmars is dat anders, we weten inmiddels behoorlijk veel over de situatie en als Ajax enige vorm van zelfrespect zou hebben laten ze hem niet terugkeren. Ik bedoel, wat zegt dat over de normen en waarden die je naleeft in een organisatie? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het niet aan een 'journalist' (ja, bewust tussen aanhalingstekens omdat De Telegraaf duidelijk meer waarde hecht aan sensatie dan aan waarheidsvinding) om de normen en waarden te bepalen. Laten we daar vooral wat intelligentere mensen over discussiëren.
 
Lierse1997
 
3
14 november 2022 om 19:03
De Celtics hebben nog het ‘geluk’ dat het tot op heden goed draait. Als het daar à la Lakers of Nets zou draaien dan was de roep naar Udoka vanuit bepaalde hoeken ook wel luider geweest.
 
Guaporta
 
0
14 november 2022 om 19:28
Dat vraag ik me serieus af, kan me namelijk de tranen in de ogen van Brad Stevens herinneren toen hij vertelde over de vrouwelijke medewerkers die onderwerp waren van speculatie in de media. Er zijn genoeg organisaties waar dit soort gedrag onder het kleed worden geveegd, zeker wanneer het op sportief vlak behoorlijk goed lijkt te gaan. Niet om het over basketbal te hebben, maar als liefhebber van de Celtics voelt het nogal vreemd aan om van de beste verdediging van de NBA plotseling naar de beste aanval van de NBA te gaan. Waarom plotseling de verandering van focus? Alleen maar omdat Robert Williams geblesseerd is? Had graag gezien dat ze dichter bij de identiteit waren gebleven waar ze afgelopen seizoen zo vreselijk goed in waren. Ach, het is in ieder geval leuk om naar te kijken nu!
 
Lierse1997
 
2
14 november 2022 om 19:59
Binnen de organisatie zou het niet gebeuren lijkt me inderdaad. Ik had het eerder over de media en fans als ik het over bepaalde hoeken had. Verder wel opvallend inderdaad. Ik ben trouwens wel een veel te passieve volger van de nba om er spelinhoudelijk veel nuttigs over te zeggen ??.
 
Guaporta
 
0
14 november 2022 om 20:06
Oh, absoluut. Er werd al zonder enige schaamte gespeculeerd over waarom het niet aanstellen van Ime Udoka in Brooklyn een verkeerde keuze zou zijn geweest. Kijk, daarom moeten we de normen en waarden niet laten bepalen door dit soort 'journalisten'. Overigens wel een aanrader om eens een basketbalwedstrijd mee te pakken, mits het uiteraard op een enigszins menselijke tijd wordt gespeeld. En er zijn ook manieren om wedstrijden (zonder reclames, want dat kost meer dan de helft van de tijd) helemaal terug te kijken, dan hoef je niet tot midden in de nacht op te blijven om überhaupt te kunnen kijken.
 
HijNiet!
 
11
14 november 2022 om 18:58
Dit zou natuurlijk een schande van formaat zijn, vele malen erger dan de aanstelling van nobody's Hamstra-Huntelaar en Schreuder. Bij iedereen die hier voorstander van is gaat er iets ernstig mis in het hoofd.
 
Streepan
 
6
14 november 2022 om 18:59
Onder Overmars waren precies dezelfde spelers verkocht. Qua aankopen, werden Wijndal en Bergwijn in zijn tijd ook al meermaals genoemd. Brobbey had hij denk ik ook teruggehaald. Bassey kwam van een Europa League finalist en had hij ook zo maar gehaald. Conceicao en Sanchez wellicht ook. Ocampos, Grilligitsch en Lucca zie ik echt als aankopen uit de koker van H2 en Schreuder.
 
wh250009
 
1
14 november 2022 om 18:59
Ze hadden die dames gewoon allemaal een miljoen moeten geven met een gemeend excuus van Marc.
 
SnijdersNr10
 
5
14 november 2022 om 19:00
Wat een onzin. Overmars is terecht weg. Hou hierover op.
 
Mobesiktas
 
10
14 november 2022 om 19:01
Die mensen bij Ajax die zeggen dat Overmars terug moet komen zijn helemaal gestoord laat Overmars elke dag dickpiks sturen naar de vrouwtjes van die gasten
 
bochherief
 
12
14 november 2022 om 19:20
Zo zijn ze mo. Voor een paar extra competitiepunten worden alle principes overboord gegooid. Belachelijk eigenlijk. Ruggengraat van slagroom deze gasten. Overmars is geschiedenis
 
RobertoTac
 
8
14 november 2022 om 19:02
Als Ajax nu goede resultaten had geboekt, had je niemand meer over Overmars gehoord. Hij heeft als "hoofd van Ajax" erge dingen gedaan. Ook iemand met zo'n functie hoort zijn verantwoording te nemen.
 
janter
 
3
14 november 2022 om 19:03
Marc Bruto.. Marc Netto… kunt u terugkeren bij Ajax in de naam van de lieve Goden. U bent een Godenzoon. Laat hem maar komen.
 
JJUnited
 
1
14 november 2022 om 19:05
Gelukkig weet Ajax hoe groot ze zijn ipv te luisteren naar deze kleine journalist.
 
spieplaats
 
1
14 november 2022 om 19:05
En Jordi Cruyff is dat geen optie?
 
Rochester
 
5
14 november 2022 om 19:06
Ondanks dat ik volledig achter het ontslag van Overmars sta, mis ik hem wel enorm bij Ajax. Hij heeft het fundament gelegd en weet zeker dat het veel beter zou zijn bij Ajax met Overmars er nog bij. Maar ook al heeft hij niks strafbaars gedaan, dan blijft het vertrek van Overmars (waar hij zelf voor koos/richting de uitgang werd geduwd) gewoon terecht want uiteindelijk kan je zo iemand niet houden. Ik verwacht ook niet dat hij nog terug zal keren bij Ajax in een functie. Dat zou een dikke middenvinger van Ajax zijn. Ik blijf toch hopen dat Ajax iemand als Arnesen benaderd. Hij gaf een paar weken terug bij ESPN aan dat hij niks had ontvangen van Ajax en dat hij niet opzoek was en ik heb geen idee hoe het met de gezondheid van Arnesen is, maar ik zou hem graag bij Ajax willen zien. Heeft prima werk verricht als technisch directeur bij PSV, Tottenham Hotspur, Chelsea, Hamburger SV en als laatst bij Feyenoord en ondanks dat het al heel lang is geleden dat hij bij Ajax speelde, heeft hij volgens mij nog steeds z'n contacten daar en je haalt met Arnesen dan ook iemand met veel ervaring en een grote netwerk binnen. Hij heeft als laatst bij Feyenoord ook gewoon geweldig werk verricht. Uiteraard zijn niet alle aankopen een succes geweest, maar niet iedere aankoop kan helaas raak zijn en Arnesen heeft qua transfer- en spelersbeleid toch voor een gigantische ommekeer en vernieuwing binnen Feyenoord gezorgd. Zou mij dan ideaal lijken als Arnesen dan de technisch directeur wordt en Huntelaar zijn assistent wordt, en dat Arnesen en Huntelaar dan samen met de scouts (o.a. Veldmate en van der Zee) weer goede spelers binnenhalen en scouten zoals onder Overmars en met Arnesen heeft Huntelaar dan ook een ervaren leermeester. Hamstra zou ik er ook bijhouden. Die is bij Vitesse en SC Heerenveen ook jarenlang verantwoordelijk geweest voor de jeugdopleiding en dat deed hij ook heel goed. Onder andere van Ginkel, Pröpper, van Wolfswinkel, Büttner, Room, Velthuizen (allen bij Vitesse), Vlap, Pierie, St. Juste, van Aken, etc. zijn toen doorgebroken. En ik weet dat Ajax heel wat anders is dan Vitesse of Heerenveen, maar hij is wel iemand die met name de jeugdopleiding toch best goed heeft laten floreren bij zijn vorige clubs en volgens mij is Said Quaali momenteel de hoofd jeugdopleidingen bij Ajax, maar denk dat Hamstra samen met Quaali ook een goede combinatie kan zijn.
 
Markovv
 
0
14 november 2022 om 19:40
Wel mee eens, wat betreft Overmars. In het huidige klimaat is de positie van een Manager onhoudbaar wanneer zoiets naar buiten komen. Zeker ten tijde van het vertrek van Overmars; het stuk over The Voice was net een paar maanden uit en de naam van Marc zong ook nog eens rond bij Boos inzake een geklapte cryptomunt. Marc Overmars kon op dat moment niet de Directeur Voetbalzaken van Ajax zijn. Wellicht was een schorsing en een flinke tijd in de luwte actief een betere oplossing geweest. Zonder de acties van Overmars te bagatelliseren, is gebleken dat hij een cruciale spil in de opmars van Ajax is geweest. Hij vertegenwoordigde een flinke waarde voor de belangrijkste bedrijfstak van Ajax, het voetbal. Er zijn sinds zijn vertrek mysterieuze krachten aan het werk om dat vacuüm te vullen en dat geeft onrust. Met Overmars had je die onrust niet; en het is niet zo dat alles wat hij aanraakte goud was, maar kennelijk was zijn positie en de visie die hij vertegenwoordigde rotsvast. Dat spreekt voor het karakter van Overmars, maar zijn grensoverschrijdend gedrag hangt daar in mijn optiek ook mee samen. Ik praat het nog steeds niet goed, ik vind dat zijn beloningen dusdanig zijn dat dergelijk gedrag naar vrouwen toe is afgekocht; je kan op een andere manier aan je trekken komen. Maar succesvolle zakenmensen hebben een vrij dwingend en volhardend karakter. Dat karakter zie ik bij Hamstra in ieder geval niet terug. Dat maakt het vast een veel fijnere man om mee te werken voor het kantoorpersoneel van Ajax, maar of het de juiste man is om directeur voetbal bij Ajax te zijn is een tweede. Je hebt daar iemand nodig die of niets meer te bewijzen heeft of een volledig Ajax-hart heeft. Huntelaar heeft dat tweede en komt over als rechtdoorzee; maar is nog wat bleu als bestuurder. Ik denk dat voor beide wat te zeggen is zolang ze maar onder een ouderwetse TD vallen. Ik zou zelf misschien overwegen om Van der Sar een stapje terug te laten doen. Hij is iemand die van dichtbij de visie van Overmars heeft meegemaakt. Ik vind hem als Algemeen Directeur een beetje lafjes. Hoewel wachten tot de storm is gaan liggen een veelgebruikte tactiek is op C-niveau, verwacht je meer van een oud voetballer, al is het een keeper. Eerlijk gezegd past de technische rol toch ook veel beter bij hem? Morten Olsen zou voor mij wel een alternatief zijn. Misschien kan Frank de Boer nu de technische kant weer redden? Ik zou ook zelf Marco van Basten ook toejuichen, zeker de laatste tijd wel weer fijn om naar te luisteren als hij over voetbal praat.
 
Miccoli
 
5
14 november 2022 om 19:08
Dit kan je echt niet maken hoor. Je stuurt eerst iemand weg omdat hij zwaar over de schreef ging, en nu het niet zo goed gaat wil je hem weer terug halen? Dit stuurt een beetje de boodschap "winnen is belangrijker dan fatsoen en onze eigen waarden" naar buiten. Dan had je Overmars destijds niet moeten ontslaan en hem moeten schorsen of een andere straf moeten geven. Natuurlijk is het jammer dat Overmars weg is, want hij deed zijn werk gewoon goed. Desalniettemin is hij wel gewoon terecht ontslagen/vertrokken. Het zou ook een enorme klap in het gezicht van de vrouwen zijn die hij heeft lastig gevallen als hij ineens weer wordt aangesteld.
 
FCBogarde
 
0
14 november 2022 om 19:12
Overmars wellicht te snel....Schreuder in ieder geval te langzaam!!!
 
Reinaldinhoo
 
1
14 november 2022 om 19:12
Ajax vrouwen door als FC Amsterdam ze doen het zo goed kunnen op zichzelf , de betrokken dames/slachtoffers een riante premie, ik denk aan een ton voor elke cm van Marc zijn gefotografeerde vriend. Mooie referentie en leuke baan binnen het Netwerk van de RVC en door! Overmars weer terug.
 
Pierre Weijers
 
4
14 november 2022 om 19:21
Hahahaha wat een lachertje ook. Eerst was het goed. Nu het even wat minder gaat willen ze hem weer terug. Oftewel prestaties wegen daar zwaarder dan moreel kompas.
 
Reinaldinhoo
 
1
14 november 2022 om 19:31
Dat is topsport kijk maar naar Qatar!
 
foebele
 
3
14 november 2022 om 19:25
Ik weet niet wie de crisismanager / communicatiemanager van Ajax destijds was, maar die heeft dit bijzonder slecht gespind. Overmars had publiekelijk excuses moeten maken, vervolgens minimaal twee weken in Amerika in rehab moeten gaan. Bij terugkomst in NL had hij een stichting moeten oprichten tegen dit soort grensoverschrijdend gedrag, en twee keer per jaar persoonlijk op middelbare scholen, namens die stichting, een verhaal moeten afsteken wat hem is overkomen. Zo spin je een dergelijk verhaal als je hem echt wil houden
 
gentle
 
0
14 november 2022 om 19:26
Zeker terug komen Heb je iemand vermoord of verkracht,schreeuwd heel Nederland ,ja wacht Ff hij verdiend wel een tweede derde vierde kans.en bij Marc zou het niet mogen. Stelletje huichelaars zijn we met ons allen.
 
jeron
 
1
14 november 2022 om 19:33
Verweij wil het grensoverschrijdende gedrag van Overmars niet goedpraten. "overmars heeft natuurlijk heel veel dingen verkeerd gedaan, het is schandalig als je zulke foto’s stuurt, maar hij heeft niets strafbaars gedaan.... Uhhh Mike ... je praat het wel goed. Want je laat je oren hangen omdat het sportief niet goed gaat. Indien Ajax door was in de CL en ruim bovenaan stond, had je dit nooit geschreven. Het is gewoon de juiste beslissing
 
Dolfifumi
 
0
14 november 2022 om 21:36
Je snapt toch wel dat Verweij alleen maar de aandacht probeert af te leiden van Schreuder?
 
Daneman
 
1
14 november 2022 om 19:34
Is ook niks voor Ajax, met z'n vele miskopen, waaronder extreem bizarre. Gebeurt nog steeds, maar onder hem ook al. Geeft de trainer, een passant ook veel teveel zeggenschap en macht, ook zijn zin bij aankopen. Tenzij hij Keizer heeft, en geen vriendje is. Heeft van Ajax een koopclub gemaakt, geen enkel oog meer voor jeugd, alleen puur uit nood. Is een van de grote redenen dat Ajax nu in deze situatie zit, door de technische alleenmacht te hebben gegrepen, met daardoor een veranderde, kansloze organisatiestructuur waarin het hele technische beleid bij één man ligt, die ook nog eens heel veel macht en zeggenschap aan de trainer geeft, een passant. Vallen die weg, niemand meer die het weet. Nee, gewoon lekker laten zitten waar ie zit.
 
Erik Mulder
 
1
14 november 2022 om 19:36
Wat is dit voor riool journalistiek? Hebben journalisten een licentie die afgenomen kan worden? Je kan dit soort roddelpraat toch niet zomaar als nieuws verkondigen.
 
mhda
 
1
14 november 2022 om 19:47
Vraag blijft voor mij of het aan de selectie ligt. Zal je zien ....louis die de ajax spelers wel laat shinen. Als dat zo is schrijf ik een brief naar Rutte om het ontslag van Schreuder te fixen. Dan maar via een nood-wet. Noem het maar stikstof.
 
Nijogeth
 
2
14 november 2022 om 19:51
Ik zou het toejuichen. Heeft duidelijk laten zien geschikt te zijn en het vak geweldig te verstaan. Ik denk dat er geen betere voor Ajax zou zijn.
 
Timoticon
 
1
14 november 2022 om 19:57
Overmars was niet gewoon werknemer, hij was als een van de directeuren ook een werkgever. Iemand die een autoriteit moet kunnen zijn zonder dat je je daarbij onveilig gaat voelen. En verdomd veel werknemers hadden dat al niet. Hoe zou je hem dan ooit kunnen laten aanblijven in je organisatie? Het is echt ontzettend laag dat Verweij dit zegt. Dit gaat nog iets verder dan geforceerd naar verhaaltjes zoeken.
 
Hargle
 
1
14 november 2022 om 20:00
Ik zeg de vrouwen die dickpic hebben ontvangen komen naar voren en publiceren de foto's of hebben ze geen bewijs? Marc komt terug bij ajax want hij is niet veroordeeld en er is ook geen zaak tegen hem aangespannen. De vrouwen die zeggen dat hij dickpics heeft verzonden kunnen hem natuurlijk ook bij de ingang van de Arena opwachten en vragen om Dick live te zien.
 
Volgasvoetbal
 
2
14 november 2022 om 20:10
Overmars MOET terugkeren. Er zijn ergere dingen dan wat hij geflikt heeft. Ik keur het niet goed, maar de karaktermoord die op hem gepleegd was, is beden alle peil. Je zou bijna denken dat hij aan een minderjarige had gezeten of een dubbele moord had gepleegd. Het woke-gedachtegoed heeft flink aan zijn ontslag bijgedragen, wat gewoon volstrekt belachelijk is.
 
vk35
 
2
14 november 2022 om 20:14
Alsof die een toverstok heeft!Ze hadden wat Cruyff had neergezet niet moeten afbreken!
 
Mr. Deadpool
 
1
14 november 2022 om 20:22
Nou haal die ouwe pikkebaas maar weer terug inderdaad en zet Huntelaar dan maar naast Marc neer als hij het vak zo graag wilt leren en dan kan Hamstra bijvoorbeeld naar Antwerpen.. Haal Ronald Koeman maar even als interim trainer binnen totdat zijn weerzien met oranje weer echt begint met interland voetbal.. Kun je club in dit seizoen nog enigszins de schade herstellen wat Alfred J. Kwak heeft aangericht.. En kan Koeman het stokje weer overdragen aan een goede Ajax-waardige trainer.
 
HakimZiyach22
 
1
14 november 2022 om 20:48
Doe even normaal man. Het is al een wonder dat we geen sponsors zijn kwijtgeraakt, en zelfs een aantal nieuwe erbij hebben. Wil je dat allemaal omdraaien ofzo? Overmars verdient zeker geen levenslange straf, maar hij is niet eens 12 maanden weg. Verweij is weer aan het stoken, clown.
 
Mark Brust
 
1
14 november 2022 om 20:52
Wat ik niet begrijp is dat we Overmars zijn aankopen afwegen tegenover die van Hamstelaar, komen al deze spelers niet van dezelfde scoutingslijsten die intern bij Ajax klaar liggen?? Had Overmars Bassey niet gehaald dan als hij wel was aangebleven?
 
Timoooow
 
1
14 november 2022 om 20:56
Ajax staat eens niet op de eerste plek en het is al direct paniek. Ik heb het altijd al een foute keuze gevonden zo dure spelers aan te kopen, eerder terug te halen naar Nederland. Ze speelden daar meestal niet veel voor een reden.. Als je dat bedrag aan een gast van 19 a 20 geeft dan is het waarschijnlijk een toptalent en kan je die misschien overtuigen door kampioen te kunnen spelen in een kleine competitie met een uitblinkersrol, misschien zich in the picture spelen in de CL, in het slechtste geval EL. Dan heeft de speler speelminuten, voetbalplezier en kun hij nog groeien. Voor die manier van handelen heb ik 1 woord: grootheidswaan. Dit jaar terug eens met de voetjes op de grond wat betreft de CL. De kans dat Ajax nog steeds kampioen speelt is gewoon groot. Met dat budget zouden ze het elk jaar met een straat voorsprong moeten worden en dat is het ook al jaren niet. Langs een kant een geluk dat geld niet altijd alles is in het voetbal.
 
avel
 
0
14 november 2022 om 23:00
Liever gister nog dan vandaag!
 
MichelKamphuis
 
0
15 november 2022 om 03:44
als je een jonge heer hebt met een leuk petje op magje daar best een beetje trots op zijn en met vele delen
 
PanFC
 
0
15 november 2022 om 13:16
Dit is natuurlijk alleen omdat het biet zo lekker loopt bij Ajax en je geeft nu wel aan dat zijn acties dus anders beschouwd worden omdat hij succesvol was. Dat zegt dan ook weer heel wat over deze Ajax-watcher