Blunder Lloris bezorgt Zweden zege; Ronaldo ook bij Portugal in bloedvorm
Vrijdag, 9 juni 2017 om 22:45

Zweden heeft een stunt uitgehaald door Frankrijk in eigen huis met 2-1 te verslaan. Het winnende doelpunt viel in de slotminuut, dankzij een enorme blunder van de Franse doelman Hugo Lloris. De Zweden houden daardoor een voorsprong van drie punten op het Nederlands elftal. Oranje is Bulgarije wel gepasseerd, want zij verloren in Wit-Rusland met 2-1. België en Portugal wonnen hun wedstrijden tegen Estland en Letland relatief gemakkelijk. Bij de Portugezen eiste Cristiano Ronaldo andermaal een hoofdrol op, met twee doelpunten en een assist.

Zweden - Frankrijk 2-1
Voor Oranje was het belangrijk dat Frankrijk de wedstrijd in Solna zou winnen, maar de Fransen hadden het moeilijk met de Zweden. De thuisploeg begon iets beter, maar langzaam maar zeker namen les Bleus het initiatief over. Olivier Giroud liet in eerste instantie nog een kopkans liggen, maar schoot na 36 minuten spelen op fenomenale wijze raak. De spits controleerde een afvallende bal in de hoek van het strafschopgebied, controleerde en volleerde de bal prachtig in de verre hoek. Nog voor rust wist Zweden echter al op gelijke hoogte te komen. Een voorzet van Ludwig Augustinsson waaide over alles en iedereen heen en bleef liggen voor de voeten van Jimmy Durmaz, die met links raak wist te schieten.

Na rust golfde het spel op en neer, met kansen aan beide kanten. Voor Frankrijk stuitte Antoine Griezmann met een kopbal op de Zweedse doelman Robin Olsen, terwijl een schot van Paul Pogba net naast zeilde. Aan de andere kant gingen schoten van Jakob Johansson en Emil Forsberg rakelings langs het doel. Beide ploegen leken niet meer tot scoren te komen, maar in de slotminuut ging de overwinning toch naar de Zweden. De Franse doelman Lloris schoot de bal vijftien seconden voor tijd pardoes in de voeten van Ola Toivonen, die de bal vanaf de middenlijn in een leeg doel wist te schieten. Daardoor komen de Zweden op gelijke hoogte met Frankrijk. Beide landen hebben een voorsprong van drie punten op Oranje.

Wit-Rusland - Bulgarije 2-1
Mikhail Sivakov maakte in de eerste helft het verschil, want de verdediger van FK Orenburg benutte een strafschop na een overtreding van verdediger Bozhidar Chorbazhiyski. De bezoekers speelden geen slechte eerste helft in de Borisov Arena, maar wisten hun kansen niet te benutten. Onder anderen Georgi Kostadinov liet een goede mogelijkheid onbenut. Dat was in de tweede helft niet anders en tien minuten voor tijd kreeg Bulgarije het deksel op de neus: Wit-Russisch sterspeler Pavel Savitsky scoorde met een prachtige boogbal. De tegentreffer van Svetoslav Dyakov kwam voor Bulgarije te laat en dat land moet de derde plaats in de poule nu afstaan aan het Nederlands elftal.

Wit-Rusland viert het doelpunt van Mikhail Sivakov.

Estland - België 0-2
De Belgen hadden in Tallinn even de tijd nodig om de Estse muur te slechten. Na een half uur spelen opende Dries Mertens de score. Een voorzet van Kevin De Bruyne werd gemist door Romelu Lukaku, maar bij de tweede paal binnen gegleden door de aanvaller van Napoli. Nadat Artjom Dmitrijev vlak voor rust een rode kaart ontving voor een harde charge op Marouane Fellaini, leek de wedstrijd gelopen. Toch duurde het lang voordat de Belgen in de tweede helft wisten te scoren. Vier minuten voor tijd bepaalde Nacer Chadli de eindstand met een schuiver in de lange hoek op 0-2. België gaat in zijn kwalificatiegroep met afstand aan kop, met zestien punten uit zes wedstrijden.

Letland - Portugal 0-3
Ronaldo ging bij de Portugese ploeg door waar hij afgelopen zaterdag tijdens de Champions League-finale was gebleven: scoren. Op slag van rust kopte José Fonte op de paal, waarna Ronaldo de rebound met een snoekduik binnen werkte. Na rust tekende de aanvaller voor zijn tweede doelpunt van de avond. Ronaldo zette de aanval zelf op, zag de bal bij Ricardo Quaresma terechtkomen en kopte zijn voorzet vervolgens tegen de touwen. Bij de derde treffer fungeerde Ronaldo voor de verandering als aangever. André Silva maakte voor open doel geen fout en bepaalde de eindstand in Riga op 0-3. Portugal moet het in de kwalificatiegroep nog altijd doen met de tweede plaats, met vijftien punten. Groepsleider Zwitserland liet nog geen punt liggen in de huidige kwalificatiereeks.

Andorra - Hongarije 1-0
Andorra heeft voor het eerst in de geschiedenis twee wedstrijden in één kalenderjaar weten te winnen. De nummer 187 van de FIFA-wereldranglijst boekte in februari tegen San Marino zijn eerste overwinning sinds oktober 2004 en voegde daar vrijdagavond dus een minimale zege op Hongarije aan toe. Marc Rebes groeide uit tot de matchwinner, want hij scoorde na een klein half uur spelen met een kopbal. Andorra staat nu met vier punten op de voorlaatste plaats in Groep B en Hongarije bezet met zeven punten de derde positie in de poule waarin Zwitserland en Portugal de dienst uitmaken.

Meer nieuws
   
00:00
00:00
De EK-selectie van Turkije: dit zijn de spelers die kans maken
3
   
00:00
00:00
Antony, Amrabat en nog acht spelers die moeten vrezen bij Manchester United
5
   
23:58
23:58
Johan Derksen raadt Ajax totaal andere trainer dan Graham Potter aan
7
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: Ajax, Feyenoord en PSV aanwezig na doelpuntrijk weekend
25
   
23:51
23:51
CL-finalist Borussia Dortmund rakelt oude tweet van PSG op uit 2020
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (110)

 
YoeriCFC
 
43
9 juni 2017 om 22:48
Wat een idiote actie van Lloris.. Dit maakt het voor Nederland zo veel moeilijker... Dood- en doodzonde.
 
El Fenomeno
 
50
9 juni 2017 om 22:54
En we hebben al zoveel pech gehad met een onterecht afgekeurd doelpunt tegen Zweden en geen penalty gekregen tegen Frankrijk. Het zit echt niet mee.
 
YoeriCFC
 
14
9 juni 2017 om 23:02
Echt bizar, ik heb ons altijd heel slecht gevonden onder die middelmatige, derderangs neptrainer Blind maar het heeft inderdaad niet mee gezeten.. Helemaal jammer dat dit nu zelfs bij deze pot misgaat
 
Pieterpost
 
16
9 juni 2017 om 23:07
Nee het is echt heel zuur ja. Die blunder van Lloris zat er trouwens totaal niet aan te komen. Frankrijk had met Lemar en Mbappe Zweden in de tang laatste 20 minuten.
 
SpeedyAFC
 
5
10 juni 2017 om 01:13
Juist niet, de tweede plek geeft helemaal geen garantie op WK voetbal. Dankzij Zweden heeft Nederland het weer in eigen hand, vier mooie overwinningen op rij en we zijn gewoon eerste van de poule.
 
MarFey
 
1
10 juni 2017 om 10:29
Alleen maar gunstig dit. Meer zeg ik niet. Op naar het wk!
 
ModricMagic
 
42
9 juni 2017 om 22:49
Pff Frankrijk bedankt zeg. Nu moeten wij ze ook gewoon afstraffen. Gelukkig zet die Deschamps altijd zijn lievelingetjes Sissoko, Giroud en Matuidi in.
 
Buitenspelgoal
 
28
9 juni 2017 om 23:00
Zul je zien dat ze dan weer een wereldwedstrijd spelen. Het nare is dat Frankrijk nu ook die zege tegen Oranje nodig heeft om niet ineens onder Oranje EN Zweden te belanden. Ik zie het momenteel niet heel positief in. Hopelijk hebben we vooraf al eens geluk en is iedereen fit. Robben, De Vrij, Van Dijk etcetera.
 
Verpatopspits
 
6
9 juni 2017 om 23:20
Echter zal Frankrijk ook wel de druk voelen om te moeten winnen.. Het glas is altijd half vol..
 
Linley
 
4
9 juni 2017 om 23:56
Je kan het ook positief bekijken. Nederland is nu weer in staat om voor plaats 1 te knokken. Wat ook zeker mogelijk is. Frankrijk heeft een fenomenale selectie maar het wilt er niet altijd uit komen tijdens wedstrijden. Dus wie weet, misschien kunnen we wat klaar spelen. En ja Zweden die hoeft niet per se lastig te zijn als we spelen zoals we de laatste 3 wedstrijden hebben gespeeld.
 
Les Gones
 
30
9 juni 2017 om 23:01
Giroud is de laatste tijd juist uitstekend in vorm voor Frankrijk en ook vandaag weer maakte hij een heerlijk doelpunt. Je zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor Lacazette die wat meer snelheid en techniek heeft maarja. Over die andere twee ben ik het volledig met je eens... ook Payet mag daar wat mij betreft wel bij. Echt een drama, drama opstelling terwijl je zoveel leuks op de bank hebt zitten.
 
Pieterpost
 
5
9 juni 2017 om 23:15
Zul je zien dat die 3 tegen Nederland precies weer niet spelen en dat Lacazette, Mbappe en Dembele ineens spelen. Vrees dat Deschamps wel wat gaat veranderen na vanavond. Wordt wel echt een heel heet avondje in Frankrijk. Hoop dat wij kunnen verrassen en dat van Dijk en de Vrij beiden fit zijn.
 
BlackMambaTR
 
9
9 juni 2017 om 23:21
Niet te geloven dat Kante, Lacazette, Benzema en Dembele niet opgesteld worden. Frankrijk kan echt perfect een 442 spelen. DE 4 vooring kunnen allemaalscoren, actie maken en een aanval opzetten. Kante loopt alles in zijn eentje wel dicht en Pogba om de machine te smeren. Benzema is gewoon de beste spits van Frankrijk. Als Benzie ipv Giroud in de finale had gestaan had Frankrijk gewonnen.
 
FKSM-PSV
 
5
10 juni 2017 om 00:56
@Blackmamba, Benzema zal niet opgeroepen worden onder Deschamps. Dat is de nasleep van de rel met Valbuena.
 
Jarno11
 
0
10 juni 2017 om 09:23
Snap ik eerlijk gezegd niets van. Valbuena is echt middelmaat en Benzema speelt bij het beste team van de wereld.
 
Nijmeegse10
 
5
9 juni 2017 om 23:23
We kunnen nog steeds hoop houden. Het kan zo maar zijn dat Frankrijk of Zweden één of meerdere van hun komende wedstrijden nog gaat verliezen. Als Zweden dit geluk kan hebben dat ze vanavond hadden, kan Nederland dat ook. Het zal wel ongelovelijk moeilijk worden, maar het is zeker nog niet gedaan!
 
Voetbalexper
 
3
10 juni 2017 om 04:04
Waarom gelukkig? Sissoko giroud en mattuidi zouden bij Oranje sowieso basisspelers zijn. Ze zijn beter dan Jansen, strootman en Wijnaldum. Giroud word onderschat. Hij is een goede aanspeelpunt en kopsterk. Scoort vaker dan Jansen. Zijn doelpunt mag er ook wel zijn. Sissoko is een beest. Fysiek ijzersterk bij EK was 1 van de besten. mattuidi speelt altijd bij PSG die schat ik hoger in dan Liverpool. Echt een box to box speler. Met veel uithoudingsvermorgen. Dus ja dat Deschamps voor hun kiest snap ik heel goed
 
JustPSV95
 
0
10 juni 2017 om 05:31
En sissoko heeft niet bepaald een goed seizoen bij tottenham gedraaid.
 
ModricMagic
 
0
10 juni 2017 om 13:23
Dus maakt dat wat uit? Tuurlijk zouden die 3 bij Nl in de basis staan maar daar gaat het toch niet om. Frankrijk heeft beter dan die 3. Lacazette/Benzema, Kante en Dembele zijn toch echt wel beter.
 
EzioMessi
 
4
9 juni 2017 om 22:49
Nu moet je dus een resultaat halen in Frankrijk, anders wordt het enorm lastig :' Of Zweden moet nog ergens verliezen maar dat ik zie ik niet gebeuren
 
martijnr12
 
4
9 juni 2017 om 23:16
Nouja op zich. Ze moeten nog uit naar Bulgarije, Wit-Rusland en Nederland. Het zou echt een prestatie zijn als ze tot aan Nederland alles winnen hoor. Nederland moet zeker een resultaat halen tegen Frankrijk, maar ik acht de kans klein dat Zweden zomaar zelf alles wint.
 
R.M.A.S.R
 
5
9 juni 2017 om 22:50
Wat zuur dat Zweden nog wint zeg. Nederland moet een resultaat neerzetten in Parijs en hopen dat Bulgarije wint van Zweden. Positief is dat Bulgarije móet winnen, maar dat is in principe ook een heel matig team. Vrees voor een 0-2, 0-3 voor de Zweden.
 
Arnino
 
7
9 juni 2017 om 23:03
Positieve is dat we nu nog kans op plek 1 hebt je hebt eigenlijk alles in eigen.hand.. zelfs als 2e ben je niet zeker van play offs... alles winnen en je bent door..
 
Verpatopspits
 
1
9 juni 2017 om 23:21
Moet Zweden thuis of uit tegen Bulgarije? Is ook een wezenlijk verschil.
 
FcNeutraliteit
 
2
9 juni 2017 om 23:31
Uit.
 
Verpatopspits
 
4
9 juni 2017 om 23:37
Kijk dat is gunstig!
 
DeliKijkt
 
15
9 juni 2017 om 22:50
Is het niet juist lekker dat Zweden wint? Als Nederland nu wint van van Frankrijk zijn ze Frankrijk voorbij en dan moet je t gewoon vast houden. In mijn ogen is de wedstrijd tegen Frankrijk gewoon cruciaal?
 
s-madrid
 
36
9 juni 2017 om 22:54
Jij denkt serieus dat Nederland in en tegen Frankrijk wint?
 
DeliKijkt
 
14
9 juni 2017 om 22:56
Nou het Frankrijk van vandaag was barslecht, dus ja ik zie dat wel gebeuren ja
 
falcao
 
3
9 juni 2017 om 23:02
Wanneer Zweden van Frankrijk kan winnen kan Nederland dat zeker ook. Ajax kon bovendien ook onverwacht van Lyon winnen en de spanning zal er bij de Fransen flink opstaan wanneer een nieuw Nederlands elftal met een fitte Robben op bezoek komt. 1-2 is genoeg om ze qua onderling resultaat voorbij te streven en dan thuis winnen van Zweden.
 
Branquinho
 
5
9 juni 2017 om 23:11
Falcao En Nederland doet het niet in de broek van spanning als zij op bezoek gaan bij Frankrijk? Die hebben inviduele wereldklasse spelers waar Nederland alleen van kan dromen. Ik hoop ook dat Nederland doorgaat, maar eigenlijk wil ik ook dat Frankrijk het WK haalt. Daarom hoop ik maar dat Zweden alles verliest.
 
DeBaarsjes
 
6
9 juni 2017 om 23:13
En bij het NL elftal komt er dan geen spanning? Frankrijk gaat er overheen in eigen huis. Die gaan nu alles in het werk stellen om die play offs te ontwijken.
 
bas1997
 
5
9 juni 2017 om 23:21
Wij ook
 
Verpatopspits
 
4
9 juni 2017 om 23:25
Wie had in '93 verwacht dat Bulgarije in en tegen Frankrijk ooit zou winnen? Daardoor liep Frankrijk het wk in Amerika mis.
 
falcao
 
3
9 juni 2017 om 23:43
Inderdaad. Waar is het gezonde zelfvertrouwen gebleven bij veel Nederlanders? Wie had verwacht dat we in 2014 met 5-1 van Spanje zouden winnen? Zelfs tegen Chili werden we kansloos geacht. Over het algemeen staat Nederland er best vaak wanneer het moet, uitzonderingen daargelaten natuurlijk zoals in 2002 en 2016.
 
Voetbalexper
 
1
10 juni 2017 om 04:17
Nou die bulgarije had wel een speler met de naam Hristo Stoichkov. Beste bulgaarse speler ooit. En europese voetballer van het jaar in 1994. Dat bulgarije werd 1 jaar later 4de op het wk van 1994. Stoichkov mede topscorer. Dus zon verrassing was het niet dat ze van Frankrijk wonnen.
 
Sparta!
 
3
9 juni 2017 om 22:54
Het probleem is dat je niet zomaar in Frankrijk wint. Heb er wel vertrouwen in!
 
bas1997
 
0
9 juni 2017 om 23:22
Zweden dus wel
 
Verpatopspits
 
1
9 juni 2017 om 23:26
Frankrijk wist thuis van Zweden ook maar te winnen door een blunder van de keepert.
 
Les Gones
 
1
9 juni 2017 om 23:27
Zweden won in eigen huis vandaag. Uit werd er echter verloren met 2-1.
 
Sparta!
 
2
9 juni 2017 om 23:36
Nope , Zweden heeft in Frankrijk niet gewonnen hoor.
 
fctt1993
 
9
9 juni 2017 om 22:56
Die wedstrijd in Frankrijk win je niet. 2de plek was onze hoop en met deze uitslag wordt dat heel erg moeilijk.
 
falcao
 
5
9 juni 2017 om 23:04
Portugal won daar nota bene zonder Ronaldo de finale. Een beetje meer geloof in eigen kunnen zou op dit moment geen kwaad kunnen.
 
fctt1993
 
4
9 juni 2017 om 23:11
En Nederland kon niet eens in Bulgarije winnen. We zijn gewoon niet goed genoeg.
 
martijnr12
 
2
9 juni 2017 om 23:19
fctt1993 en Nederland speelde uit gelijk tegen Zweden, terwijl Frankrijk daar verloor. Bal is rond, 11 tegen 11.
 
DeliKijkt
 
5
9 juni 2017 om 23:19
Maar dat was wel een heel ander Nederlands elftal, vandaag heb ik een goed Nl gezien en ook tegen Ivoorkist was Nl erg sterk, we gaan die Fransen gewoon pakken joh
 
bas1997
 
1
9 juni 2017 om 23:23
Hou op word depri van je ??
 
fctt1993
 
0
9 juni 2017 om 23:25
Haha sorry mannen. Hoop het van harte maar uit bij Frankrijk is een moeilijke pot. Op elke plek ( misschien op Robben na ) hebben ze een betere speler. Laten we hopen op het beste!
 
Voetbalexper
 
2
10 juni 2017 om 04:27
Bal is zeker rond. Maar je moet wel realistisch zijn. Frankrijk beschikt over een uitstekende selectie met heel veel wereldtoppers en dan speelt benzema niet eens. Frankrijk moet een totale offday hebben en nederland moet in grootse vorm zjjn. Ik zie dit niet gebeuren. 5 tegen 0 tegen Ivoorkust en Luxemburg zegt mij totaal niets. Frankrijk is een andere koek.
 
pinko
 
1
9 juni 2017 om 22:51
Jammer, nu moet Oranje winnen in Frankrijk om plaatsing in eigen hand te houden. Als je dan weer even terugdenkt aan de uitwedstrijd tegen Bulgarije...
 
bas1997
 
0
9 juni 2017 om 23:23
Dat was ook een ander elftal ond e een andere bondscoach
 
ValentinoRamos
 
0
9 juni 2017 om 22:51
Zweden 3 punten bij word steeds moeilijker voor oranje.
 
bahaboy
 
17
9 juni 2017 om 22:51
Bedankt, Lloris. Het ligt weer helemaal open in deze poule. Laten we nu dan ook maar gelijk over de Fransen heen gaan, dat verdienen ze wel. Dit Frankrijk heeft mij deze kwalificatiereeks nog niet echt overtuigd, dus ik acht de 3 punten in Frankrijk echt niet onmogelijk. Dat zal allemaal aan (de vorm van) Oranje liggen, want qua spel scheelt het echt niet veel.
 
Les Gones
 
7
9 juni 2017 om 23:04
3 punten in Frankrijk is haast onmogelijk voor Nederland een puntje zit er wellicht wel in als Frankrijk met deze opstelling blijft spelen.
 
falcao
 
10
9 juni 2017 om 23:08
Waarom dan? De groep die Nederland vandaag bij elkaar had is van een zeer behoorlijk niveau plus Robben.
 
Les Gones
 
13
9 juni 2017 om 23:15
Ten eerste omdat Frankrijk thuis speelt voor eigen publiek, daarnaast kan Frankrijk het niet laten gebeuren dat ze verliezen want dan wordt het voor hun ook nog spannend en omdat Frankrijk op elke positie een betere speler heeft op de rechtsbuiten positie na dan t.o.v. Nederland. Nee de kans dat Nederland daar met 3 punten vandaan komt acht ik zeer klein.
 
bas1997
 
5
9 juni 2017 om 23:24
Ik niet, als zweden het kan kunnen wij het ook. Opgeven is makkelijk he
 
Les Gones
 
20
9 juni 2017 om 22:53
Deschamps ga alsjeblieft een nieuwe baan zoeken maar stop met het trainen van het Franse elftal... wat een drama. Je beschikt over misschien wel het meest getalenteerde team ter wereld en toch durf je Sissoko, Payet en Matuidi op te stellen... Terwijl spelers die afgelopen seizoen geweldig gepresteerd hebben, te denken aan onder andere Dembele, Mbappe, Lemar en Kante je zoveel meer kunnen geven dan een Sissoko bijvoorbeeld. Zweden heeft een degelijk elftal begrijp me niet verkeerd maar als je ziet wat Frankrijk er tegenover heeft staan moet dit gewoon gemakkelijk gewonnen worden. Het WK zal wel worden gehaald daar twijfel ik niet aan alleen er moet ook gepresteerd worden op het WK met dit team en met die kansloze opstellingen en die lafheid gaat het niet veel worden verwacht ik. Heerlijke goal van Giroud die toch blijft scoren de laatste tijd voor het Franse elftal maar daartegenover staat de gruwelijke blunder van onze topkeeper Lloris... Het zal echt veel en veel beter moeten.
 
falcao
 
2
9 juni 2017 om 23:06
Frankrijk beschikt over zeer goed materiaal maar toch zie ik het ze nog heel lastig krijgen tegen een gegroepeerd Oranje, dat met nieuw elan en waarschijnlijk Robben op bezoek komt.
 
Les Gones
 
20
9 juni 2017 om 23:25
We doen net alsof Oranje nu opeens weer helemaal terug de oude is. We speelden maar tegen Luxemburg... en ook de afgelopen twee oefenpotjes waren leuk maar heb verre van oogstrelend en zeer goed voetbal gezien... ook vandaag niet. Je speelde vandaag tegen mensen die voornamelijk in de Luxemburgse competitie spelen waarbij een deel zelf gewoon een normale baan heeft naast het leven als voetballer. Tegen Frankrijk gaat het een geheel andere wedstrijd worden. Waarbij de Fransen natuurlijk ook getergd zijn om te winnen en helemaal voor eigen publiek.
 
AFC AJAX AK47
 
1
9 juni 2017 om 23:33
Haha kom op man. Met blind, Veltman, strontman en Jansen ga je de oorlog echt niet winnen.
 
falcao
 
0
9 juni 2017 om 23:47
Blind heeft wel de Europa League gewonnen en was in de finale een van de beste spelers op het veld.
 
Les Gones
 
5
10 juni 2017 om 00:38
Heel leuk dat Blind de Europa League heeft gewonnen maar dat mocht ook wel heh als je kijkt naar beide teams. Dat wil niet automatisch zeggen dat Blind een wereldspeler is want dat is hij echt niet hoor. Prima speler die niet vaak verzaakt maar verre van wereldtop.
 
falcao
 
0
10 juni 2017 om 07:25
Bij Frankrijk speelt heus ook niet iedereen bij Real, Barca of Bayern. Eigenlijk alleen Varane, aangezien Benzema, Ribéry en Mathieu geen opties zijn.
 
Aubame
 
1
10 juni 2017 om 09:21
Helemaal mee eens. Sissoko opstellen is echt lachwekkend. Daarnaast blijf ik er niet over uitgepraat dat Ruffier niet wordt opgeroepen. Laat het verleden achter je en roep die man gewoon weer op. Hij hoort gewoon de tweede doelman van Frankrijk te zijn. Veel beter dan Costil en Aréola.
 
Rjckoempel
 
2
9 juni 2017 om 22:53
Gaat de beste nr 3 ook niet door naar het WK? Als dat het geval is staat Nederland net achter Bosnië. Bovendien zijn het nog 3 punten tussen Zweden en Frankrijk. Alles is nog mogelijk. Om Lloris nu de schuld te geven dat de kans aanwezig is dat het WK ver weg is, vind ik makkelijk. We hebben het ons zelf moeilijk gemaakt met Blind.
 
EmreGS27
 
6
9 juni 2017 om 22:56
Nee, dat is alleen voor het EK. De derde maakt in de WK-kwalificatie totaal geen kans op het WK. De beste nummer 2 gaat zonder play-offs naar het WK.
 
Weerniet
 
5
9 juni 2017 om 23:19
Klopt niet. Er gaat geen nummer 2 rechtstreeks naar het WK. Van de 9 groepen gaan de beste 8 nummers 2 naar de playoffs en de slechtste nummer 2 plaatst zich niet voor het WK.
 
EmreGS27
 
1
9 juni 2017 om 23:25
Je hebt gelijk. Je moet als nummer 2 ook nog eens zorgen dat je genoeg punten hebt, zodat je niet de slechte nummer 2 word.
 
Gabstra
 
2
9 juni 2017 om 23:01
Ondanks winst Oranje is het WK nog verder weg. Uit een resultaat halen in Frankrijk zie ik niet gebeuren. Bij verlies is het klaar. Merci France......
 
bas1997
 
1
9 juni 2017 om 23:25
Of nederland wint wel, of zweden laat punten liggen.. de bal is rond he.
 
VoetbalVreugd
 
1
9 juni 2017 om 23:09
Na onder andere Völler, Branco, Toldo, Maniche en Casillas hebben we nu ook een Fransman die we ons nog jarenlang zullen herinneren in negatieve zin: Hugo Lloris, bedankt! Nu maar hopen dat Bulgarije kan winnen van Zweden of dat wij Frankrijk verslaan, maar het is er allemaal niet makkelijker op geworden...
 
AFC AJAX AK47
 
8
9 juni 2017 om 23:11
Haha heerlijk dit . Volgende wedstrijd gewoon dembele , kante en laccazet en NL mag lekker thuis blijven
 
Since 1913
 
10
9 juni 2017 om 23:13
Is maar wat je heerlijk noemt jij bent zeker geen echte Nederlander zeker? jij wilt liever weer een zomer zonder, Oranje er bij?.
 
Weerniet
 
1
9 juni 2017 om 23:22
Vind het ook een belachelijke reactie. Euro 2016 was leuk maar het was leuker geweest als Oranje erbij was geweest. Ik kijk het WK toch wel maar het zou leuker zijn als Oranje erbij zou zijn geweest. Hoewel dat nog zeker kan wordt het heel lastig.
 
AFC AJAX AK47
 
2
9 juni 2017 om 23:22
Ik ben zeker echte Nederlander maar spelers als . Veltman blind strontman Jansen dan vraag je er gewoon om naar huis te gaan
 
Twenteov
 
1
10 juni 2017 om 00:51
Grote jongen ben je dan. Veltman en Blind vind ik ook harde ruk, maar als dat een reden is om je team, laat staan je land, een eindtoernooi te misgunnen dan vraag ik me af wat je hier als 'Nederlander' (yeah right) voor vaderlandsliefde hebt.
 
Mr.Eko
 
0
10 juni 2017 om 10:33
Strontman, erg volwassen hoor. Je eigen land uitlachen omdat je zure mensen als Derksen nalult... En een echte Ajacied ben je ook al niet, als je Veltman en vooral Blind af loopt te zeiken
 
PCMrulez
 
3
9 juni 2017 om 23:15
Hoop je een keer dat een Spurs speler iets nuttig gaat doen, krijg je dit weer..... Vind het toch maar bijzonder dat zo'n betonploeg als Zweden gewoon eerste in deze poule kan staan. Zit niets anders op dan winnen in Paris of hopen dat Zweden nog ergens punten gaat verspelen. Wel weer lekker goaltje van Giroud trouwens, pfff.
 
Verpatopspits
 
0
9 juni 2017 om 23:42
Die penalty van Vincent zat er toch lekker in?
 
Cydal
 
3
9 juni 2017 om 23:16
Giroud trekt geen gaten en maakt geen ruimte. Hij scoort vandaag wel dan maar op een toernooi tegen grote ploegen komt hij tekort. Met de spelers die frankrijk heeft kunnen ze er veel meer uithalen zolang ze de juiste spelers opstellen.
 
recoba_uruguay
 
4
9 juni 2017 om 23:18
Je zal denken een goed resultaat voor Nederland want nu ligt de 1 e plaats open,maar de FIFA zal er alles aan doen om Frankrijk op het Wk krijgen
 
Verpatopspits
 
0
9 juni 2017 om 23:43
Hahah gelukkig is Henry gestopt en kan de bal niet meer met de hand het doel in slaan..
 
fantje91
 
0
9 juni 2017 om 23:40
Kan iemand mij vertellen waarom bernardo silva niet speelt bij portugallll
 
MaceReal
 
0
9 juni 2017 om 23:58
Omdat hij raar genoeg niet in het systeem van Portugal past.
 
Antigua
 
1
9 juni 2017 om 23:43
Jammer van Frankrijk. Aan de andere kant: 4 keer winnen en je plaatst je rechtstreeks.
 
Sergio Pepe
 
2
10 juni 2017 om 03:14
Sjonge jonge die Ronaldo is niet te stoppen. Dit is niet leuk meer.
 
RickVan Dijk
 
0
10 juni 2017 om 08:45
Toch wel leuk dat een ploeg als Andorra zo'n stunt uithaalt.. Hongarije is toch wat klassen beter
 
SahinMetin
 
1
10 juni 2017 om 09:17
Wauww..alleen al de reacties hier laten zien hoe slecht het nederlands elftal is eigenlijk. Jongens kom op ze hebben met 5-0 gewonnen van luxemburg....ze hebben nuet even een duitsland of zelfs hongarije van de mat gespeeld...nee LUXEMBURGGG...en jullie hebben het over het winnen van de poule. Dromen mag altijd . Maar dit nederlands elftal wint echt miet van zweden en frankrijk. Alleen hoe blij mensen zijn na een overwinning op luxemburg zegt genoeg. Het nederlands elftal heeft zijn dieptepunt bereikt.
 
Wetenschap
 
1
10 juni 2017 om 10:36
Wat had je dan gedacht, beteuterde gezichten na een overwinning? Natuurlijk zijn mensen blij, want er is 5-0 gewonnen. Daar wordt elke fan blij van, ook al is het Luxemburg. Wat een zure, zure bende zet jij hier online zeg.
 
ModricMagic
 
1
10 juni 2017 om 13:30
Wat een droeftoeter ben jij zeg. Na een 5-0 mag je toch gewoon blij zijn. Na die 0-2 tegen Bulgarije mag je nu gewoon blij zijn. Zeiden we ook niet dat we dik zouden verliezen tegen Spanje op het wk? Je moet wel een beetje vertrouwen hebben.
 
adali072
 
0
10 juni 2017 om 11:19
Die Fransen verkopen hij eigen moeder nog ! Lyon Zagreb ? Nu dit weer bah vies volk
 
Assyrian-
 
0
12 juni 2017 om 11:55
Ronaldo blijft maar scoren, heeft afgelopen seizoen echt op het juiste moment gepiekt. Mooi om te zien