Blunderende Pasveer en uiterst kwetsbaar Ajax komen goed weg in Volendam
Zaterdag, 8 oktober 2022 om 18:25

Ajax heeft zaterdagavond een nipte overwinning geboekt in de Eredivisie. Op bezoek bij FC Volendam was er zeventig minuten lang geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Alfred Schreuder, die in de slotfase plotseling toch nog moest vrezen voor puntenverlies. Uiteindelijk trokken de Amsterdammers de zege over de streep: 2-4. In de slotfase van de wedstrijd dacht Henk Veerman de 3-3 aan te tekenen, maar zijn treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Daarna stelde invaller Davy Klaassen de zege veilig.

Ondanks de pijnlijke 1-6 nederlaag in het Champions League-duel met Napoli besloot Schreuder om geen personele wijzigingen door te voeren. Wel greep de keuzeheer in door middel van enkele positiewisselingen. Met als doel de opbouw van achteruit te versoepelen schoof Daley Blind naar het centrum, waardoor Calvin Bassey als linksback speelde. Voorin mocht Dusan Tadic het ditmaal laten zien vanaf de linkerkant, terwijl Steven Berghuis de rechterflank bestreek. Mohammed Kudus gaf invulling aan de spitspositie; Steven Bergwijn startte als nummer 10.

Na een slordige openingsfase, waarin de amusementswaarde voor de neutrale toeschouwer beperkt was, werd de ban na ruim een kwartier spelen gebroken. Berghuis had een fraaie passeerbeweging in huis en stuurde Oskar Buur het bos in, waarna de inglijdende Brian Plat de bal vervolgens op zijn hand kreeg. Arbiter Allard Lindhout gaf Ajax een strafschop, die op overtuigende wijze werd benut door Tadic. Het was de eerste treffer van het seizoen voor de Serviër. In de tien minuten die volgden kreeg Kudus driemaal de kans om de voorsprong te verdubbelen, maar het ontbrak de gelegenheidsspits aan scherpte en fortuin in de afronding.

Het dappere Volendam mocht via enkele uitbraken lange tijd hopen op de gelijkmaker. Zo kreeg Gaetano Oristanio na een snelle uitbraak een schotkans vanaf de rand van het zestienmetergebied en had de middenvelder in de 29ste speelminuut met een kopbal voor de 1-1 kunnen zorgen. In beide gevallen wist Oristanio zijn kansen niet te verzilveren. Ajax maakte zes minuten voor het rustsignaal de bevrijdende tweede treffer. Berghuis had een afgemeten voorzet in huis op Bassey, die bij de tweede paal volledig werd vrijgelaten en van dichtbij binnenknikte: 0-2.

In het tweede bedrijf kreeg Ajax vrij snel een mogelijkheid om de voordelige marge te vergroten. Na een teruglegbal van Timber hoopte Berghuis met een geplaatst schot af te ronden, maar zijn inzet raakte de paal. Na ruim een uur spelen viel de 0-3 alsnog. Brian Brobbey, die op dat moment pas drie minuten binnen de lijnen stond, schoot in de korte hoek raak met een verwoestend schot. De invaller werd bediend door Timber. De Volendamse vechtlust verdween overigens zeker niet na het nieuwe tegendoelpunt.

Ruim een kwartier voor tijd keerde de hoop op een positief resultaat terug voor Volendam, dat door een blunder van Remko Pasveer in het zadel werd geholpen. De doelman dook over het houdbaar ogende schot van Zeefuik heen: 1-3. De thuisploeg rook bloed na de treffer en kreeg via Daryl van Mieghem en Henk Veerman direct twee levensgrote kansen, al konden zij hun respectievelijke kansen niet verzilveren. De aansluitingstreffer volgde in de 86ste minuut. Zeefuik kon vanaf de linkerkant van het strafschopgebied afleggen op Eiting, die op de rand van de zestien in alle vrijheid kon binnenschieten: 2-3. Zelfs de gelijkmaker leek er nog te komen; de goal van Veerman werd echter afgekeurd wegens buitenspel. In de slotminuut zette invaller Klaassen de eindstand op het scorebord: 2-4.

Nr.TeamMWGVP
1PSV33284188
2Feyenoord33256281
3FC Twente33206766
4AZ33197764
5Ajax331510855
6NEC331311950
7FC Utrecht3313101049
8Sparta Rotterdam331371346
9Go Ahead Eagles3311101243
10sc Heerenveen331071637
11Fortuna Sittard339101437
12PEC Zwolle33991536
13Almere City FC337131334
14Heracles Almelo33951932
15RKC Waalwijk33781829
16Excelsior336111629
17FC Volendam33472219
18Vitesse3365225

Meer nieuws
   
06:00
06:00
Youth League-winnaar klaar voor het eerste van AZ: 'Er liggen kansen'
9
   
23:57
23:57
Kökçü van de hemel in de hel doordat Benfica zege weggeeft in minuut 93
11
   
23:16
23:16
Feyenoord wordt op 'logische' vervanger Slot gewezen: 'Maar hoop dat hij blijft'
1
   
22:55
22:55
Summerville weet welke club Premier League-droom Leeds kan verstoren
5
   
22:19
22:19
Roda eindigt seizoen met kansloze vernedering op eigen veld tegen NAC Breda
66
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (231)

 
RickertB1999
 
242
8 oktober 2022 om 18:27
Oh oh oh het almachtige Ajax, tijd aan het rekken tegen Volendam, maar als een club het tegen Ajax doet is het zwak. Wat vinden we er nu van Ajacieden?
 
KeyboardHeld
 
80
8 oktober 2022 om 18:28
Bij de 6 volle speelminuten van Onana tegen 10 man sparta was het "Voetbalgogme" en tactisch
 
Formus
 
98
8 oktober 2022 om 18:30
Ach, lekker simpel scoren dit. On: Ajax zit totaal niet goed in zijn vel. Onaantastbaar de tweede helft, tot de de blunder van Pasveer. Dan zie je dat t vertrouwen nul is op dit moment. Alles gaat fout en zelfs, met alle respect, Volendam dreigt zelfs Ajax punten af te snoepen. Gelukkig over de streep, maar wat is Ajax pover op dit moment.
 
Zeballos
 
284
8 oktober 2022 om 18:31
Lekker simpel scoren, Net als Napoli dinsdag
 
Real_Amsterdam
 
16
8 oktober 2022 om 18:49
Touche. Maar zo simpel scoren was het niet hoor. Napoli had gewoon makkelijk de 10 aan kunnen tikken??
 
Kevin1989
 
2
8 oktober 2022 om 20:00
Hahah ik lag dubbel, prachtig. Wedstrijd was dan wel jammer voor het Nederlandse voetbal, slechte fase van Ajax..
 
Sander555
 
127
8 oktober 2022 om 18:28
Heel triest dat we als Ajax zijnde tijdrekken tegen Volendam! Dat vinden we.
 
Fairplay1
 
6
8 oktober 2022 om 19:40
Zoveel tijd gerekt, om in de laatste minuut nog te scoren.....Hahaha!
 
Leeuw087
 
5
8 oktober 2022 om 18:29
Wat een moeizame wedstrijd, laten we alleen maar verder naar de eredivisie kijken. Was waardeloos, mogelijk EL nog wat punten pakken en voor het kampioenschap gaan. Maar het zal een moeilijke weg worden.
 
JizZzy
 
73
8 oktober 2022 om 18:30
Heb gegild bij de 3-3, zo jammer dat hij niet doorging. Dan waren we van die gek af geweest. Nu Napoli nog 5-0’verliezen en de groeten Alfred.
 
 
24
8 oktober 2022 om 18:31
Zo, ik zei precies het zelfde tegen mijn vriendin. Jammer dat we hier geen punten vermorste dan was de druk haast onhoudbaar geworden. Nu mag de man nog een paar weken door om ons Ajax verder af te bouwen.
 
XIII
 
8
8 oktober 2022 om 18:32
Ik geef je weinig hoop. Zelfs met een grote nederlaag blijft hij denk ik nog zitten. Al mag een persoon hopen natuurlijk
 
MrKrillin
 
18
8 oktober 2022 om 18:36
Leeuw Haal maar uit je hoofd. Zie je dit Ajax punten pakken tegen sub- en topclubs? Twente, AZ, Feyenoord en PSV gaan makkelijk krijgen. Ajax pakt never punten. Geen lijn te ontdekken, geen tactiek, geen organisatie
 
LucasAndersen
 
8
8 oktober 2022 om 18:41
Het is niet alsof psv nou heel lekker loopt haha
 
Suarez 7
 
8
8 oktober 2022 om 18:41
Of Feyenoord. Allemaal makkelijk scoren dit. Je bent wel uit vorm, dat klopt.
 
FCkorsou
 
7
8 oktober 2022 om 19:09
Ik geef het ze ook te doen hoor op dat verschrikkelijke kunstgrasveld. PSV vorige week ook al tegen Cambuur. We lachen allemaal om het slechte spel en de uitslagen, maar het is gewoon een enorm nadeel. Iedere beweging van speler en bal is onnatuurlijk. Zolang dit nog goedgekeurd wordt, moet je de punten pakken en wegwezen. Niet meer over praten..
 
Gerben1978
 
10
8 oktober 2022 om 19:10
Pfff denk dat Feyenoord ook niet meer zo makkelijk wint en al helemaal niet tegen Ajax. Wij hebben namelijk ook een coach die zich geen raad weet met een grote selectie. Als het zo doorgaat wordt AZ de nieuwe kampioen.
 
fcdc1
 
2
8 oktober 2022 om 19:37
Vlak Twente ook niet uit, zal me niet verbazen als die morgen punten pakken.
 
fanaticus
 
4
8 oktober 2022 om 20:49
Bij Feyenoord is het ook nog geen koek en ei hoor, met als verschil dat een paar omzettingen in Amsterdam het zo weer kan draaien als een trein. 4-2 is niet overtuigend, maar na 4 wedstrijden zonder winst is het toch een verbetering, volgende week thuis ik dacht Excelsior, zijn twee mooie tegenstanders om het gevoel terug te krijgen.
 
Hamstelaar
 
65
8 oktober 2022 om 18:29
Vind Tadic nu al de betere trainer.
 
nl1900
 
6
8 oktober 2022 om 18:47
Ja dat vond ik wel mooi om te zien. Maar in principe kan dat natuurlijk niet, dat hij de rol overneemt als n coaching coach...pfff
 
MrKrillin
 
22
8 oktober 2022 om 18:29
Wat ik al zei, dit Ajax gaat nooit winnen van AZ, Feyenoord, PSV of Twente. Het lijkt nergens op, geen lijn en als tegenstand wat toeneemt worden ze weg geblazen.
 
Ajajax
 
15
8 oktober 2022 om 18:31
We hebben de mazzel dat er bij PSV op dit moment ook weinig in zit
 
Woody2406
 
23
8 oktober 2022 om 18:32
Ja, net na die schramele 5-1 overwinning bedoel je?
 
mikeioso34
 
35
8 oktober 2022 om 18:35
Nee na die schramele 3-0 nederlaag bedoeld hij.
 
ajax1812
 
31
8 oktober 2022 om 18:38
Tegen de nummer laatst van Zwitserland, maar wel leuk geprobeerd.
 
MrKrillin
 
21
8 oktober 2022 om 18:38
Ajajax Luuk eb Madueke komen terug. Zie je Blind vs Luuk? Gakpo krijgt weer rode loper van Rensch. Oke PSV houdt niet de 0, maar ze zullen meer scoren tegen ons dan wij tegen hen
 
Mijn Optiek
 
10
8 oktober 2022 om 18:43
Luuk de Jong en Blind zijn toch beide B-artiesten?
 
gorardjeling
 
2
8 oktober 2022 om 18:44
Kun jij even in je glazen bol kijken wie er dit jaar kampioen word? Dan weten we dat al vast, en hoef ik niet iedere week met geknepen billen het gestuntel onder Schreuder aan te zien.
 
 
6
8 oktober 2022 om 18:45
@ajax1812, Maar dat was wel beter dan dat Ajax tegen de nummer laatst van Nederland liet zien. Dus wat is je punt ?
 
ajax1812
 
14
8 oktober 2022 om 18:52
Dat de Nederlandse competitie van een hoger niveau is dan de Zwitserse competitie.
 
 
9
8 oktober 2022 om 18:59
Maar de ene ploeg was vorig jaar kampioen van Zwitserland en de andere heeft spelers die vorig jaar vooral in de KKD speelden. Maar van mij mag je blij zijn met vertoonde spel en de vooruitgang.
 
ajax1812
 
20
8 oktober 2022 om 19:01
Wat maakt vorig jaar uit? Het is een jaar verder.
 
Suarez 7
 
2
8 oktober 2022 om 19:03
Volgens mij zegt Ajax1812 alleen dat PSV, ondanks een ruime zege tegen Zurich, nog echt niet sterk is dit seizoen. Iets wat je denk ik ook terugzag tegen Cambuur, Twente, Rangers en Bodo Glimt. Geen enkele Ajacied zal nu zeggen dat Ajax wel goed is. Het ziet er absoluut niet uit.
 
Kevin1989
 
1
8 oktober 2022 om 20:02
@ajaxax ik denk wel dat het veel verschil gaat maken wanneer noni en Mauro weer terugkomen. Of sterkhouder Boscacli.
 
 
2
9 oktober 2022 om 08:48
Wel vreemd, ik hoor altijd dat Tadic moet spelen omdat hij de vorige jaren zo goed was en telt vorige jaren weer niet meer mee. Vreemd !!
 
Adzevedo
 
15
8 oktober 2022 om 18:29
Nog bedroevender dan wanneer Go Ahead het tegen Ajax doet, dat is irritant maar begrijpelijk. Maar dat wij dat tegen FC Volendam nodig hebben zegt eigenlijk genoeg over onszelf.
 
PantelicFC
 
20
8 oktober 2022 om 18:29
Lekker provoceren kerel
 
PSVChamps
 
58
8 oktober 2022 om 18:32
Nou ja… Vind wel dat ie hier een punt heeft. Andersom wordt er telkens moord en brand geschreeuwd…. En dan kan het tegen een Volendam toch pijnlijk overkomen
 
Meneer Daniel
 
15
8 oktober 2022 om 18:38
PsvChamps Het is pure hypocrisie. Als je club het doet vind je het niet erg en als het tegen je club gebeurt vind je het schandalig. Dat vind elke supporter. Ik gaf Psv ook gelijk dat ze het tegen Rkc deden. 3 punten zijn het belangrijkste.
 
MrKrillin
 
18
8 oktober 2022 om 18:40
Meneer Daniel Hou toch op man Tegen Volendan hebben wij het over he. Fucking Volendam!! Rest wint minimaal 5-0 hiervan en wij .er alle moeite. Het was een schande gewoon
 
Meneer Daniel
 
8
8 oktober 2022 om 18:46
O o de populaire het moet 5-0 worden gezever. Je weet dat er met deze vorm en trainer er niet in zit. Kan er niet mee zitten dat ze tijd rekken, dat werkt namelijk 2 kanten op. Ik zou mij meer zorgen maken om de trainer die steeds de verkeerde keuzes maakt ipv tijdrekken.
 
bobson1982
 
36
8 oktober 2022 om 18:29
Het doet me pijn als Ajacied. Super genant dit. Om me kapot te schamen. Volendam had meer verdiend.
 
Suarez 7
 
6
8 oktober 2022 om 18:29
Wat een onzin. Wanneer? Dat bij de cornervlag? Dat is heel anders dan buiten het spel tijdrekken.
 
 
23
8 oktober 2022 om 18:46
Ajax heeft toch een groot gedeelte van de blessure tijd geprobeerd tijd te rekken. Het was niet voor niets dat de scheidsrechter zo lang door liet spelen.
 
Suarez 7
 
6
8 oktober 2022 om 19:04
Dan heb ik het gemist toen ik aan mijn broek aan het poepen was voor Darryl van Mieghem, Henk Veerman en Xavier Mbuyamba. My bad.
 
Thamike
 
3
8 oktober 2022 om 20:06
Ja de standaard mensen gaan weer mee in het tijdrekken verhaal. Geen idee waarom men zich hier druk om maakt. Ajax speelt na de 1-3 als een natte krant, daar maken we ons zorgen en druk over. Dat er iemand begint over tijdrekken ipv de wedstrijd is niveautje wat je hier vaker ziet en een trend lijkt te worden. Ajax tankt iig geen vertrouwen daar waar het bij 0-3 geen vuiltje aan de lucht leek. Ajax begon gewoon sterk maar raken schijnbaar in paniek wanneer er een tegenslag is en dat heeft te maken met vertrouwen.
 
Nr.11
 
3
9 oktober 2022 om 11:06
Accepteer je verlies, maat. Het tijdrekken zag er bijzonder zielig uit. Een `beer` als Brobbey gaat vallen en krijsen door een klein duwtje. Wees maar blij met je 3 punten
 
bakkert
 
13
8 oktober 2022 om 18:29
In de blessuretijd rekken of vanaf minuut 1 rekken is wel een verschil en dat weet je zelf ook best wel. Dat het nodig is tegen Volendam is schandalig, maar dat jij zo een punt wil maken is eigenlijk nog treuriger.
 
loempidel
 
6
8 oktober 2022 om 18:30
Je gram proberen te halen als klein jongetje omdat Ajacieden het wel eens zeggen. Iedereen zegt het in de heat of the moment wanneer het tegen je is, dus noet zo janken!
 
AFCArjen
 
9
8 oktober 2022 om 18:30
Tijdrekken mag incidenteel in de slotfase om iets over de streep te trekken. Begint men er vanaf minuut 1 mee dan fronsen wij de wenkbrauwen.
 
T-city
 
6
8 oktober 2022 om 18:31
Oh oh oh gelijk provoceren omdat ze geen punten hebben verspeeld. Je moet je niet zo aanstellen jankbek
 
WillGrigg
 
16
8 oktober 2022 om 18:31
Er is toch ook geen een ajacied die zegt dat het goed was? Echt altijd van die calimero-opmerkingen, probeer eerst zelf allemaal maar te winnen van Midtjyland en Cambuur, dan mogen alle concurrenten weer praten
 
Muke10101
 
8
8 oktober 2022 om 18:37
De concurrenten PSV en Feyenoord staan trouwens nog steeds onder het o zo slechte en verschrikkelijke Ajax, hoe beschamend is dat dan??
 
Tjerz
 
13
8 oktober 2022 om 18:59
Grappig, calimero opmerkingen en dan beginnen over midtjyland ? Ajax werd er door uitgeschakeld in de voorrondes CL paar jaar geleden.. ajax verliest ook wel eens van cambuur of fortuna. Oh nee want wzawzdb haha wat n bullshit gozer.
 
son18796
 
16
8 oktober 2022 om 19:03
Weet niet hoe je daar bij komt? Maar Ajax heeft nog nooit verloren van Midtjylland ??
 
Ferry1
 
5
8 oktober 2022 om 18:37
Een bal vasthouden in het spel is toch wel iets anders dan op elk doodspelmoment minuten te pakken toch?
 
Hennie79
 
5
8 oktober 2022 om 18:40
Nou Rickert, ouwe rammer, daar vind ik idd wel wat van. Het hoort helaas bij voetbal. Maar ik erger me er niet dusdanig aan dat ik het een post waardig vind. Zou jij ook eens moeten proberen, goed voor je bloeddruk. On topic: Het is niet best hè met Ajax momenteel. Maar is dat niet logisch als jaar in, jaar uit, de beste spelers worden weggekocht en nu ook de trainer?
 
Chris Hendriks
 
0
8 oktober 2022 om 18:40
Alles voor de 3 punten!
 
Shauna
 
2
8 oktober 2022 om 18:54
Net als we dat van andere clubs vinden, zwak. Niet zo droeftoeteren joh.
 
100% Meijer
 
6
8 oktober 2022 om 18:59
Ik vind jou opmerking vooral triest, arrogant en provocerend. Tijdrekken hoort inmiddels helaas bij het voetbal net als triest supporters zoals jij
 
Bobo25
 
2
8 oktober 2022 om 19:50
Precies ! Het kan je alleen wel een finale plaats van de CL kosten.....
 
Hoofdtrainer
 
0
8 oktober 2022 om 19:04
Ga toch lekker op je duim zitten en rondjes draaien
 
Maximus2702
 
6
8 oktober 2022 om 19:31
Rickert heeft hier natuurlijk wel een goed punt. Normaal gesproken kan je de verongelijkte gezichten van Tadic, Blind en Klaassen al uittekenen. Dat een Eagles tegen Ajax tijdrekt kan ik nog goed inkomen, maar Ajax tegen Volendam is toch wel pijnlijk.. Maar goed, uiteindelijk de 3 punten binnen en daar gaat het om..
 
Kelbergen
 
94
8 oktober 2022 om 18:27
Hoelang mag schreuder nog aanblijven? Want wat hij presteerd met dit Ajax is echt maar dan ook echt absurd. Zover ik kan zien dit seizoen  wordt hij door iedere trainer van de tegenstander overklast. Daarboven op zie ik niet dat spelers onder hem beter worden. Als Ajax hier gelijk had gespeeld stond hij morgen op straat, laat dat duidelijk zijn!
 
RickertB1999
 
7
8 oktober 2022 om 18:31
Het is ondermaats maar toch moet ik zeggen hij is zijn halve selectie kwijt heeft daar geen waardige vervanger voor terug gekregen. Wel wordt het tijd dat de oude garde wordt doorgewisseld. Ik heb het vorig jaar al aangegeven vanaf nu ga je het gemis van Overmars merken. Hiervoor kun je nog teren op zijn succes en scouting maar nu moeten ze het bij Ajax allemaal zelf doen. En dan schieten Hamstra en Huntelaar gewoon te kort.
 
PSVChamps
 
39
8 oktober 2022 om 18:35
Hoe kun je nou meer dan 100 miljoen uitgeven en geen waardige vervangers gehaald hebben? Dan gaat er qua beleid toch iets helemaal niet goed? Geen wonder dat de RvC heeft ingegrepen bij andere aankopen….
 
 
12
8 oktober 2022 om 18:35
Nog nooit in de sterkst mogelijk opstelling begonnen vind ik knap werk. Wij zijn al in oktober dan moet je al weten wat je sterkste opstelling is en dat weet Schreuder helaas niet.
 
Kelbergen
 
9
8 oktober 2022 om 18:36
Ik snap je Rick maar voor in de eredivisie zijn de vervangers toch wel waardig? Bergwijn, wijndal, ocampos etc zijn voor eredivisie begrippen prima. Alleen weet hij er geen kaas van te maken. Internationaal is wel weinig idd.
 
Real_Amsterdam
 
1
8 oktober 2022 om 18:53
De ingreep bij ocampos viel zeker wat voor te zeggen. Maar als je de laatste weken zo kijkt is het echt verschrikkelijk dat ze voor de transfer van vlachodimos zijn gaan liggen
 
Lunny
 
7
8 oktober 2022 om 18:43
Geweldig ook hoe hij met één wissel zoveel aanpassingen doet waardoor het elftal gaat wankelen. Het was niet goed, maar de wedstrijd leek klaar. Plots zijn de 'automatismen' weg en krijg je 2 goals tegen (hadden er meer kunnen zijn).
 
gorardjeling
 
0
8 oktober 2022 om 18:46
We kregen er 3 tegen, maar ik snap wat je bedoelt.
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:47
Ook voor de omzetting had Volendam kansen. Maar het werd zeker niet beter.
 
Lunny
 
0
8 oktober 2022 om 18:49
Buitenspelgoal tel ik niet mee.
 
Lunny
 
2
8 oktober 2022 om 18:53
Absoluut, maar bij 0-3 leek de wedstrijd gespeeld. Moet de wedstrijd gespeeld zijn. Door de wissels was de organisatie in een klap verpest.
 
 
0
8 oktober 2022 om 19:03
Ik vind dat van de ene kant altijd zo’n onzin. Hoorde ook donderdag bij Feyenoord dat ze de voorsprong niet meer uit handen had mogen geven, vaak wordt dan gezegd schop de bal weg, maar hoe meer je dat doet hoe sneller je hem vaak terug ziet. In de vorm van Ajax weet je dat zelfs bij een 1-3 bij Ajax de paniek en bij de tegenstander het vertrouwen op kan laaien.
 
Lunny
 
6
8 oktober 2022 om 19:09
Je kunt toch niet zeggen dat het logisch is dat Volendam 2 goals maakt in een kwartier tijd!? Ajax had de wedstrijd op dat moment onder controle. Dan moet je niet zoveel gaan wisselen. Of die 2 goals ook waren gevallen als er niet was gewisseld kunnen we niet weten.
 
 
4
8 oktober 2022 om 19:47
Dat weten we idd niet. Wat we wel weten is dat Volendam ook voor de wissels een aantal kansen had. De goal had ook al veel eerder kunnen vallen. Maar dit is een team zonder enig vertrouwen.
 
suddervleesch
 
20
8 oktober 2022 om 18:27
Wat een wanprestatie. Enige die oké speelde was berghuis
 
Oelie Wapper
 
21
8 oktober 2022 om 18:31
Berghuis inderdaad prima, vanaf rechts, waar hij ook bij Feyenoord en AZ meestal speelde. Maar de keuze om dan Bergwijn op 10 te zetten en Kudus in de spits is onbegrijpelijk. Schreuder wil krampachtig spelers laten spelen, zelfs als ze daarmee totaal niet optimaal gebruikt worden.
 
kaka_kaka
 
22
8 oktober 2022 om 18:27
Schreuder heeft zoveel geluk dat hij nu tegen het slechtste team van de Eredivisie heeft gespeeld.... we winnen alleen maar door betere individuele kwaliteiten. Voor de rest is echt drie keer niks, het was gewoon iedere keer billenknijpen als Volendam in de buurt van Pasveer kwam. Schreuder OUT!
 
Martijn R
 
60
8 oktober 2022 om 18:27
Je komt gewoon nog goed weg tegen Voldendam???? #schreuderout
 
MrKrillin
 
3
8 oktober 2022 om 18:33
Ook knap hoor met zo een selectie moeilijk hebben tegen Volendam! ..
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:50
Misschien is de selectie toch niet zo goed, en passen sommige spelers (o.a Bergwijn) toch minder bij Ajax dan gedacht. Bij het Nederlands elftal speelt hij in een 2 spitsen systeem en dat past hem beter.
 
MrKrillin
 
2
8 oktober 2022 om 18:57
Bij PSV speelde Bergwijn ook prima dus kan het gewoon Rensch (tot Sanchez terug is) Timber Bassey Wijndal Alvarez Taylor Bergwijn Kudus Brobbey Bergwijn en weet zeker dat het al beter staat. Maar ja schreuder zou zelfs Messi slecht laten spelen.
 
Real_Amsterdam
 
6
8 oktober 2022 om 19:00
Ik denk dat ik op basis van deze wedstrijd liever met 2x berghuis speel dan met 2x bergwijn
 
MrKrillin
 
1
8 oktober 2022 om 19:07
Haha Berghuis natuurlijk op 10
 
Onside
 
0
8 oktober 2022 om 19:07
Inderdaad ook de opstelling die ik voor ogen heb met de huidige selectie. Ook heel benieuwd naar Sanchez
 
Hoofdtrainer
 
0
8 oktober 2022 om 19:11
Soms kan een trainer geen goede invloed hebben op het team waar voldoende kwaliteit in zit maar het simpelweg er niet uitkomt.
 
 
0
9 oktober 2022 om 08:45
Psv speelt over het algemeen meer op de omschakeling hierdoor kreeg hij ook meer ruimte. Bij Ajax weet je dat de ruimte over het algemeen kleiner is.
 
 
72
8 oktober 2022 om 18:27
Het lek is boven, fantastische overwinning van Ajax. Pasveer definitief in Oranje.
 
Ducktaildo
 
8
8 oktober 2022 om 18:31
Migi. Inderdaad ja. Heeft het toch wel lastig als de ballen niet op hem af worden geschoten. Maar ook niet gek. Het is geen natuurtalent en ook al 38. Dan ga je gewoon minder goed de hoeken in. Leuke 3e keeper voor aankomend WK.
 
bobson1982
 
12
8 oktober 2022 om 18:31
Blind ook. Speelde subliem.
 
Mr_knowledge
 
6
8 oktober 2022 om 19:29
Inderdaad, foutje van Malacia en hij kan er niks meer. Pasveer blundert en je hoort niemand erover.
 
Zytto34
 
2
8 oktober 2022 om 19:35
Nou zeg dat wel. Die staat de laatste weken te schutteren. Voor de interlandperiode terecht opgeroepen, maar nu verdient hij het echt niet meer.
 
 
9
8 oktober 2022 om 19:39
Zelfs als Bijlow opeens, die is ook gewoon matig. Cillessen is de duidelijke nummer 1.
 
ajaxclub
 
15
8 oktober 2022 om 18:27
Hij begint met de verkeerde opstelling, als je een keer comfortabel voorstaat wisselt hij je uit de wedstrijd. Met Alfredo als trainer, daar kan geen seizoen Wie is de Mol? tegenop.
 
Kelbergen
 
21
8 oktober 2022 om 18:29
Naja we weten nu al wel wie de Mol is!
 
MrKrillin
 
6
8 oktober 2022 om 18:49
Ik kan mij niet eens bedenken wanneer ik laatst zo agressief werd! Ik ben anti (zinloos) geweld, maar deze schreuder presteert het om mij helemaaaal lijp te krijgen!
 
Ferry1
 
2
8 oktober 2022 om 18:27
Wat slecht! In alle linies!
 
loempidel
 
3
8 oktober 2022 om 18:28
Drama, Volendam moet je oprollen!
 
bobson1982
 
30
8 oktober 2022 om 18:28
Het ergste voetbal sinds Jan Wouters. Vreselijk spel van Ajax. Wederom gatenkaas, geen organisatie, rommelig voetbal. Het lijkt op een gebrek aan inzet maar ik vrees dat het probleem hardnekkiger is. Blind is niet alleen traag maar is het jullie opgevallen dat hij ook niet zn man aanpakt als ie wel de kans heeft? Ik noem dit werkweigering. Tegen Napoli gaat Ajax er weer dik af en gaan de witte zakdoekjes komen. Wie moet Schreudertje gaan vervangen jongens?
 
Dsquared
 
11
8 oktober 2022 om 18:38
Blind zijn spel aan de bal was ook echt zwaar ondermaats, zoveel ballen ingeleverd vandaag. Taylor lijkt tekort te komen voor het middenveld, misschien die eens op linksback in de `Blind-rol` als een soort spelverdeler? Verdere toelichting: Hij speelt toch al veel in die zone, en kan niet wegdraaien met een man in zijn rug a la Frenkie. Ik denk dat hij makkelijker speelt met het spel voor zich. Over de opvolging van Schreuder; Wim Jonk? Haha Veel mensen hebben het over die coach van Denemarken, zelf niet echt bekend mee. Reã«el gezien moeten we het bij ontslag Schreuder voorlopig doen met Reiziger, Heitinga als assistent. Lijkt me alsnog beter dan de nietszeggende Schreuder langs de lijn te hebben staan. Voor een Reiziger zullen spelers toch al wat meer respect hebben vanwege zijn carriã¨re als speler en hij liet Jong Ajax heel aardig spelen.
 
janter
 
34
8 oktober 2022 om 18:28
Tekenend voor deze wedstrijd: Tadic die de boel zat te coachen en Schreuder die het toeliet en erbij keek. Aub wat is dit haha dit zag er echt gênant uit mensen.
 
NL_Modric
 
26
8 oktober 2022 om 18:30
Ik dacht in het begin ook, wat staat die Tadic daar toch weer als een gek langs de zijlijk. Maar aan de andere kant is het wel fijn dat die jongens uberhaubt gecoached worden. Tadic +1.
 
janter
 
18
8 oktober 2022 om 18:32
Ja, Tadic die vecht voor elke overwinning en het is prachtig om te zien dat hij wel erop knalt. Ik wil dan ook Tadic alleen maar prijzen. Maar Schreuder… het was net alsof die dacht laat Tadic maar de boel opjutten, want zo wordt Tadic boos op mij oid. Nee gadver man, hiërarchie lijkt er niet te zijn.
 
Dsquared
 
11
8 oktober 2022 om 18:33
Zo wil ik een coach zelf langs de lijn zien staan, zoals Arteta bij Arsenal, met passie alsof je zelf meespeelt. Tuurlijk is iedereen anders, maar Schreuder noemt dan Ancelotti als voorbeeld die erg rustig is langs de lijn... Tja, dat kan als je Ancelotti bent best een bepaalde uitstraling hebben..
 
janter
 
2
8 oktober 2022 om 20:13
@Dsquared; Precies! Ik vind dat ook mooi die passie. En ik zie Schreuder dat ook graag doen. Maar dit zag er echt treurig uit. Een speler die over de trainer walst manman.
 
ajaxmind
 
4
8 oktober 2022 om 18:51
Nu weet je waarom Schreuder Tadic niet wil wisselen.
 
Sulejmanii
 
14
8 oktober 2022 om 18:28
Schreuder out, helaas is toch uitgekomen waarom ik nooit voor hem had gekozen.
 
MrKrillin
 
5
8 oktober 2022 om 18:43
Ik ook! was zo tegen, maar wilde kans gunnen. Dit is een fiasco en zie gewoon niet goedkomen. Met deze idioot eindig je gewoon tussen de 3e en 5e plek!
 
gorardjeling
 
0
8 oktober 2022 om 18:50
Doe even kalm kerel, rol wat groen in een lang vloeitje en relax. Het is niet goed voor je hart om je zo druk te maken.
 
MrKrillin
 
5
8 oktober 2022 om 18:53
gorar ik weet dat je gelijk hebt. Zeg ook altijd is maar een spel maar serieus kan er nu niets aan doen, dat die malloot mij gewoon helemaal agressief maakt. Nooit mee gemaakt, zelfs onder Wouters of de Boer werd ik nooit geirriteerd. Of gedoe in directies
 
binny
 
2
8 oktober 2022 om 19:47
@sulejmanii Ik weet toch zeker dat jij en 90% van ons alle Ajax fans hier tegen waren. Het was allemaal zo makkelijk te voorspellen. Hij heeft het nergens echt goed en knap gedaan, heeft enorm veel geluk gehad dat ze een rare competitie hebben in Belgie, maar is overal weg gestuurd.
 
Sulejmanii
 
2
8 oktober 2022 om 21:16
Binny ik had zoiets, naja die keuze is gemaakt laten we maar achter deze man gaan staan. Maar in een paar potjes is alles afgebrand wat Ten Hag had opgebouwd. En dan ook nog die vreselijke onozole interviews daarna spannen de kroon. Weg met die goster.
 
Meneer Daniel
 
11
8 oktober 2022 om 18:28
Met 2 vingers in de neus! On: Om je kapot te schamen. Schreuder zet gewoon wat mensen op een andere plek neer in de hoop dat hij per ongeluk iets geniaals neer zet. Na de wissels waren we het helemaal kwijt. We verdienen helemaal niks vandaag. MAND!
 
nwe28
 
5
8 oktober 2022 om 18:28
Hahaha nog bijna 3-3 hou op
 
Account42
 
10
8 oktober 2022 om 18:28
Tadic coach! Alfred eruit, wat een slappe zak. Vooral je vriend erin brengen, kost je gewoon bijna punten. Je heb mazzel dat je Ajax je bent, en vaak voordeel van de twijfel krijgt. Maar de 3-3 kon ook zeker goed worden gekeurd. Maar what the fuck, @"!# Schreuderout!
 
loempidel
 
8
8 oktober 2022 om 18:31
Was toch duidelijk buitenspel? Lul niet zo dom.
 
Soccerfan_1
 
3
8 oktober 2022 om 18:32
Die vriend erin brengen is prima maar dan wel 1 op 1 wisselen en niet spelers allemaal weer op andere posities neer zetten. ten Hag deed dat ook vaak maar dat moet je gewoon niet doen En die 3-3 was gewoon buitenspel dat hebben we allemaal duidelijk in beeld kunnen zien. Koekoek!
 
NJfromVOL
 
2
8 oktober 2022 om 18:32
nou ... in het beeld leek het het in eerste instantie geen buitenspel, maar dan is het goed dat het objectief kan worden bekeken (hoewel ik het graag anders gezien zou hebben )
 
Foppe1986
 
0
8 oktober 2022 om 18:42
Veerman staat in elke wedstrijd 50 keer buitenspel. Dus dat kan je verwachten.
 
NJfromVOL
 
7
8 oktober 2022 om 18:47
Ik hou geen daar geen statistieken van bij ...
 
JizZzy
 
0
9 oktober 2022 om 00:20
Wel van het woordje geen? Was het maar een geldig doelpunt geweest, kon de vlag eindelijk uit.
 
Lunny
 
1
8 oktober 2022 om 18:36
Buitenspel is het wel of niet. Niet misschien, geen eigen interpretatie mogelijk. Hoe kan die dan ook goed gekeurd worden?!
 
Zeballos
 
15
8 oktober 2022 om 18:29
Top 10 club van Europa dames en heren! Moeite met de hekkensluiter van de eredivisie....
 
Muke10101
 
5
8 oktober 2022 om 18:33
En toch voorlopig bovenaan staan, moet pijn doen. Stel je voor als Ajax goed zou spelen
 
Zeballos
 
13
8 oktober 2022 om 18:38
Dat voorstellen stelt me gerust, want goed spelen zullen ze niet onder megamind
 
Azulgranito
 
1
8 oktober 2022 om 18:48
Hoe kom je erbij dat Ajax een top10 club in Europa is?
 
Zeballos
 
1
8 oktober 2022 om 18:57
Azulgranito Dat moest een ieder hier aanhoren, zou op een lijstje van de UEFA staan die gaat over een X-aantal jaar, precies dat het uitkomt.
 
Sanderr
 
9
8 oktober 2022 om 19:26
Niet zozeer "precies dat het uitkomt" maar gewoon de actuele UEFA Club ranking van vandaag de dag, je doet net alsof dat een compleet arbitrair tijdsframe is ofzo hahah. Dat een club tiende staat op die ranking betekent (i.t.t. wat sommigen lijken te denken) overigens niet dat er slechts negen ploegen in Europa beter zijn. Wel betekent het dat je de afgelopen 4 seizoenen plus het lopende seizoen gewoon zeer degelijk gepresteerd hebt in Europees verband. Met het huidige jaar zal Ajax ongetwijfeld weer terug zakken om ergens in de staart van de top-20 te eindigen bij aanvang van aankomend seizoen. Lijkt me niks mis mee, dat is gewoon een prima ranking voor een Nederlandse club.
 
Zeballos
 
0
8 oktober 2022 om 19:46
Sanderk91 Dat tijdsframe werd mij uitgelegd, mijn excuses! Daarnaast werd er door een redelijk aantal Ajax fans juist wél gedaan alsof er slechts 9 beter waren/alles vanaf 11 minder.
 
NJfromVOL
 
2
8 oktober 2022 om 20:18
Ik Google even, want ik wilde je factchecken, maar Ajax staat 15, voorwaar ook een prima positie. Ik verwacht echter niet dat ze na dit seizoen zullen zakken want het seizoen 17/18 valt hierna weg en daarin heeft Ajax nauwelijks punten gescoord. Edit: Dat was de ranking 2022. In de ranking 2023 valt dat eerste jaar wat ik hier noem weg en dan stijg je idd naar 10. Niet gek als ik zie wat voor clubs je achter je laat.
 
summerof69
 
9
8 oktober 2022 om 18:40
4 jaar moeten wachten om deze grap te kunnen maken Zeballos ???
 
NL_Modric
 
2
8 oktober 2022 om 18:29
Heerlijke overwinning. Dubieus wisselbeleid van Schreueder, maar ondanks dat toch een prachtige overwinning op een sterk Volendam. Nu op naar een nieuwe oorwassing tegen Napoli.
 
Oelie Wapper
 
10
8 oktober 2022 om 18:29
Denk niet dat dit echt valt onder "vertrouwen tanken". Wat een matig voetbal van Ajax en wat een onzekerheid en angst. Op zo'n manier tijdrekken is toch eigenlijk Ajax-onwaardig en mag eigenlijk niet nodig zijn. Ze hebben momenteel mazzel dat ze tegenstanders treffen die aan de onderkant van de ED spelen.
 
Adzevedo
 
6
8 oktober 2022 om 18:32
Dit valt in de categorie ''voorkomen dat de spelersbus opgewacht gaat worden''. Het spel was andermaal niet goed en tegen dit soort ploegen kun je er gewoon mee wegkomen. Maar wij als suppporters prikken hier echt wel doorheen : het draait voor geen meter en het vertrouwen in Schreuder is ver te zoeken.
 
Rikkkiee
 
27
8 oktober 2022 om 18:29
Die lobby voor Pasveer is identiek aan Stekelenburg voorafgaand het EK. Beide keepers konden/kunnen echt niet meer maar omdat ze (nee geen Calimero gedrag) voor Ajax spelen mochten ze mee. Pasveer heeft niks te zoeken bij Oranje. Cillessen, Bijlow, Flekken.
 
 
4
8 oktober 2022 om 18:31
Tot aan enkele weken geleden vond ik terecht dat Pasveer erbij zat. Maar op dit moment heeft zelfs Drommel er meer recht op om erbij te zitten. Wat is Pasveer de laatste wedstrijden slecht.
 
Oenieboy
 
12
8 oktober 2022 om 18:32
Ja, dat riep ik ook al een tijdje. Bij Ajax ziet het er altijd wel redelijk uit, omdat het vooral de laatste jaren erg goed draait. Nu het niet draait, zie je waarom Pasveer ca. 35 jaar reservekeeper is geweest
 
 
2
8 oktober 2022 om 18:52
Vorig jaar liep het bij Ajax juist met Pasveer in de goal. Toen hij geblesseerd raakte werd het ook bij Ajax minder en kreeg zelfs rkc grote kansen.
 
Oenieboy
 
4
8 oktober 2022 om 19:31
Alles leuk en aardig dat het lekker liep met Pasveer. Maar zijn eerste taak is gewoon ballen tegenhouden. En daar is hij gewoon niet zo goed (meer) in. Is ook niet gek op zijn leeftijd.
 
 
0
8 oktober 2022 om 19:50
Vorig jaar was hij bijna onverslaanbaar
 
AFC Kraterios
 
2
8 oktober 2022 om 18:29
Prachtige pot voetbal, met als beloning op het einde tijd moeten rekken tegen Volendam, dit kan niet beter.
 
EzioMessi
 
3
8 oktober 2022 om 18:29
3 punten en daar is echt alles mee gezegd. Je zou toch denken dat je wat meer pit en beter spel ziet na die desastreuze 1-6, maar dit was ongelofelijk slecht, standje 60%. Het is dat Volendam het vergeet om gelijk te maken en Ajax individuele kwaliteiten heeft, maar ik zat vol spanning.. Tegen Volendam.. Hoelang nog mag Schreuder blijven zitten? Aankomende week ook weer weggespeeld worden en dan hopelijk nog EL tussenronde halen
 
Soccerfan_1
 
2
8 oktober 2022 om 18:29
Denk je dat het aanvallend iets beter is maar is het verdedigend nog steeds dramatisch. Berghuis wel weer een goede wedstrijd gespeeld en eindelijk Tadic weer op links. Achterin kan dit zo niet langer hoor. Timber is uit vorm en die gast naast hem......pff laat maar.... Pasveer is het ook kwijt de laatste tijd. Gelukkig 3 punten binnen. Op naar de afgang in Italie. Tadic onze toekomstige coach.... wat een beleving heeft die man.
 
Ajajax
 
5
8 oktober 2022 om 18:29
Nou geen Kudus maar Brobbey in de spits, Tadic gewoon op Links, Conceicao op rechts, Berghuis er altijd in.Basset laten staan op links, duurt even maar die krijgt het wel door. En oh ja Krilkitch en ocampos uitzwaaien, het liefst zamen met Schreuder. Hoor dat Bosz misschien ontslagen wordt. Geen grote fan maar beter dan Schreuder.
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:40
Wie wil je dan centraal in de verdediging zetten ?
 
Pet&Sjaal
 
1
8 oktober 2022 om 18:30
Niks aan het handje gewoon aan het einde van het seizoen bovenaan staan wzawzdb..
 
Klaas Analiste
 
6
8 oktober 2022 om 18:30
Triest dat Ajax met al die galacticos tijd moet rekken tegen Volendam. Ik vond Tadic ook de popi jopi spelen langs de zijlijn. Hij voelt zich verheven boven de rest terwijl hij helemaal niets laat zien. De donkere wolken stapelen zich boven Amsterdam als zij deze vorm nog langer doortrekken. Komende week kunnen ze aan de bak tegen Liverpool. Voor Volendam rest vandaag alleen de eer. Zij zullen volgende week weer de rug moeten rechten in Emmen. Leuk deze spannende potjes! #ajax #volendam # spannend
 
Lunny
 
2
8 oktober 2022 om 18:38
Klaas is weer van het overdrijven. Je vergeet nog dat Alvarez en Martinez rood hadden moeten hebben en het geen hands (dus geen penalty) was. Tijdrekken was alleen aan het eind bij de hoekschop. Niet chique, niet mijn smaak, maar geen enkel club is daarin heilig. Betreft Tadic toont het enkel zijn beleving. Prachtig juist. Beter dan die lui die hun kop in de jas stopt en het niks boeit of een coach die apathisch toekijkt.
 
Zeballos
 
1
8 oktober 2022 om 18:59
Dat tijdrekken blijft wel een dingetje. Er is al snel het sentiment dat de rijkere/betere clubs het niet nodig hebben.
 
binny
 
15
8 oktober 2022 om 18:30
Schreuder out. Kappen hier mee. Het heeft niks te maken met Liverpool of Napoli, gewoon ondermaats tegen de onderkant van de Eredivisie.
 
 
2
8 oktober 2022 om 18:30
Volendam zal balen dat ze er niet meer uit gehaald heeft. Natuurlijk heeft Ajax ook kansen gehad, maar zelfs Volendam kreeg toch nog een aantal grote kansen tegen Ajax.
 
XIII
 
1
8 oktober 2022 om 18:30
2-4 maar oh oh oh, wat was het weer matig. Ajax was veel effectiever dan Volendam, vooral 1e helft. 2e helft tot de 3-0 was Ajax wel beter maar voor de rest. Als je nauwelijks beter bent dan Volendam. Het is dat Ajax genoeg kwaliteiten beheerst om er een winst uit te halen maar qua spel. Er zit gewoon letterlijk niets in qua voetbal aan Ajax kant en dat is echt de schuld van Schreuder. Nu door de winst zitten we nog een tijd met hem opgescheept. Verwachtingen voor woensdag heb ik al niet, dus teleurgesteld kan ik niet worden
 
Azulgranito
 
4
8 oktober 2022 om 18:30
Had gehoopt dat Volendam nog 3-3 maakte maar helaas viel de 2-4. Hopelijk krijgen we woensdag weer een goal om 5 om de oren en toont de RvC dan wel ballen want met deze flut trainer wil je het seizoen niet eindigen als je Ajax een warm hart toedraagt
 
 
11
8 oktober 2022 om 18:30
Een groep individuen die van Volendam wint een bijzonder matig team. Het is tijd dat Schreuder vertrekt, de man had al nooit aangesteld moeten worden het is een doodlopend project. Er is geen teamspirit, geen idee, geen leiding en tactisch bakt die er ook niks van. Enige lichtpuntje vandaag was Berghuis. Blijf vooral nog langs vasthouden aan Tadic en Blind en dan kan het niet lang meer duren. Vele wilden Schreuder al niet en nog meer willen hem nu al helemaal niet weer.
 
HakimZiyach22
 
7
8 oktober 2022 om 18:30
Het lek is boven, we zijn weer terug. Napoli heeft dit ook gezien, die zullen wel oppassen woensdag. Nu serieus, wat zijn wij mentaal zwak zeg. 1 tegenslag en het gaat nog bijna fout tegen de nummer laatst. Daarvoor tenminste nog wel een paar individuele uitblinkers. Timber, Tadic en met name Berghuis. Bassey is een kleine verbetering op LB, maar helaas zal hij daar nu weer 5 wedstrijden blijven staan, zonder succes. Conceicao lichtpuntje, die heeft gewoon de x factor. Schreuder out.
 
Ajajax
 
6
8 oktober 2022 om 18:33
Idd lichtpuntje Conceicao, moest een beetje aan de voetballer Overmars denken in zijn hoogtijdagen..
 
 
3
8 oktober 2022 om 18:36
Timber lichtpunt ? De verdediging was weer een drama.
 
droadnagel
 
6
8 oktober 2022 om 18:31
Wat een wisselbeleid weer. Je haalt je rechtsback eruit en zet er een middenvelder in ,een centrale verdediger naar rechtsback , een middenvelder naar achter om vervolgens een middenvelder te wisselen voor een rechtsback,ik kan het niet meer volgen. Denk dat na Napoli Schreuder er uit ligt.
 
ModricMagic
 
12
8 oktober 2022 om 18:31
Schreuder out! Het is klaar met die kerel. Allemachtig wat is zijn voetbal zo slecht zeg. Geen structuur en lijn in het spel. En dat is niet eens het allerergste. Hoe Ajax defensief staat is echt om te janken zeg. Iedereen van Volendam staat gewoon vrij. Het is dat zij geen kwaliteiten hebben. Want zo spelen en je wordt weggevaagd door Napoli met 10-0. Echt wat doet die Schreuder allemaal man. Nu snapt iedereen wel waarom ze hem weg wouden bij Brugge…
 
MrKrillin
 
7
8 oktober 2022 om 18:45
Modric Brugge kreeg nog zelfs een afkoopsom van 2 miljoen dacht ik. Met stip ver op nr1 qua slechtste transfer ooit voor Ajax Serieus wie bedacht hem aan te trekken, mag ook koffers pakken en ophoepelen.
 
Master 1
 
10
8 oktober 2022 om 18:31
Schande hoe die Tadic zijn trainer voor paal zette door opzichtig te gaan coachen voor het oog van de camera’s.
 
Gelijkmaker
 
10
8 oktober 2022 om 18:35
Iemand moet het doen, toch? Schreuder zet zichzelf voor paal.
 
Master 1
 
7
8 oktober 2022 om 18:38
Toen Tadic ging coachen vielen er meteen 2 tegendoelpunten ??. Schreuder had hem meteen moeten laten douchen, wat een mafkees die Tadic.
 
Adzevedo
 
2
8 oktober 2022 om 18:39
Ik weet eerlijk gezegd nou niet of ik daar wakker van lig, aangezien ik inmiddels al in het kamp zit van mening is dat Alfred Schreuder het niet gaat redden.
 
Lunny
 
2
8 oktober 2022 om 18:39
Als Schreuder het eens deed, was het niet nodig.
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:31
Schande dit
 
Alex1976
 
2
8 oktober 2022 om 18:31
17 minuten lang....het lachtertje van Volendam.... Met jankert Klaassen weer voorop
 
CD89
 
3
8 oktober 2022 om 18:32
Nou, het lijkt me toch duidelijk dat Cillessen gewoon de eerste keeper van Nederland is op dit moment. Als de Ajax-lobby er hier nog iets anders van wil maken heeft het toch echt een plaat voor de kop.
 
Dsquared
 
2
8 oktober 2022 om 18:45
Pasveer kan zeker niet in de basis na zijn afgelopen wedstrijden, maar hij keepte toch echt even geweldig hoor! Toch wel sneu voor hem, mist zo (door eigen toedoen) zijn kans op het spelen van een WK. Wellicht toch een beetje die druk ook, want de fouten die hij de laatste 2 weken maakt maakte hij vorig seizoen en begin dit seizoen echt niet.
 
Homelander
 
12
8 oktober 2022 om 18:33
Nu moet Schreuder er echt uit, Volendam verdiende hier een punt. Tadic staat ons naar de overwinning te coachen en die l*l zit daar maar. Alle spelers hebben hun best gedaan valt niets van te zeggen maar beter dan dit word het niet als er tactisch gewoon helemaal niets van klopt, het begint al met de goochelopstelling zoals zo vaak. Ongelofelijk Volendam had er oprecht 6 kunnen maken vandaag.
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:34
Ik ben benieuwd hoe de verdediging tegen napoli straks weer staat. Ga je dan weer met Bassey centraal staan ? Want dan vind ik het wel vreemd om het nu anders neer te zetten.
 
Atletico99
 
7
8 oktober 2022 om 18:35
De eerste 3 punten zijn binnen voor coach Dusan.
 
Kalou2005
 
5
8 oktober 2022 om 18:35
Dit is écht het seizoen waarin het zomaar kan gebeuren voor zowel PSV, Feyenoord als ook AZ. Ajax is zeer kwetsbaar en wisselvallig en gaat komende week hoogstwaarschijnlijk weer een pak op de broek krijgen in Italië. Daar gaan de andere clubs echt wel een keer van profiteren.
 
sportweek86
 
5
8 oktober 2022 om 18:36
Schreuder moet gewoon weer assistent worden. Een beetje de pionnetjes neerzetten, en de vriendelijke oom uithangen bij de spelers. De tactiek moet je niet aan hem overlaten. Ook zo duidelijk wie zijn vriendjes zijn in de media die deze ontiegelijk slechte coach verdedigen.
 
ajaxrkc33
 
0
8 oktober 2022 om 18:37
Pff Ajax Ajax toch geef je bijna een 0-3 voorsprong weg. Moet echt iets veranderen bij Ajax
 
4Ever4Ajax
 
7
8 oktober 2022 om 18:37
Nou Edwin, dit beschamende optreden (hoe haal je het in je hoofd om met dezelfde 11 als tegen Napoli te beginnen) van Schreuder moet nu echt z’n laatste zijn. Grijp nu voordat we straks echt alles verliezen in en neem afscheid van Schreuder!
 
Tijger-wit
 
2
8 oktober 2022 om 18:38
Ga maar vast opzoek naar een nieuwe trainer want dit lijkt helemaal nergens meer op. En haal alsjeblieft die 2 oude slakken van het veld. Welke trainer is clubloos en zou nu graag willen instappen?
 
4Ever4Ajax
 
0
8 oktober 2022 om 18:38
Bielsa en anders Hjulmand aanstellen na het WK.
 
Dsquared
 
0
8 oktober 2022 om 18:49
Bielsa is een soort Peter Bosz 2.0, die speelt ook kamikaze-voetbal.
 
son18796
 
1
8 oktober 2022 om 18:38
Beschamend hoe Tadic daar langs de lijn aanwijzingen loopt te geven! Wie is er nou de coach? Dramatische wissels ook waardoor de wedstrijd helemaal omdraaide en je uiteindelijk gewoon goed wegkomt. Enige positieve wat ik gezien heb vandaag is Berghuis op rechts was gevaarlijk en had een paar goede combinaties met zijn medespelers. Mooie assist nog van die jonge Portugees , verder kan ik weinig positieve dingen benoemen maar de 3 punten zijn binnen dat is het belangrijkste.
 
TheBestIsReal
 
0
8 oktober 2022 om 18:39
Geen plan, tactisch onbenul. Weg ermee
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:42
Please directie Ajax probeer de schade te beperken nu het nog kan! Als een coach in oktober nog steeds niet in zijn sterkste opstelling is begonnen of nog niet weet wat zijn sterkte opstelling is dan ben je niet de geschikte trainer. Alfred is in alles geen Ajax coach ik zie geen plan of ik zie hem niet wedstrijden over de streep trekken door een tactische omzetting. Xabi Alonso was vrij helaas kunnen wij die niet halen nu!
 
gorardjeling
 
0
8 oktober 2022 om 18:52
Fijn dat je nog even benoemt dat Xavi Alonso vrij “was” daar hebben we echt veel aan.
 
Chris Hendriks
 
0
8 oktober 2022 om 18:44
Ik snap niet waarom iedereen om de kop van Schreuder schreeuwt. Waarom ontslag? Hij wint nu toch?
 
Azulgranito
 
4
8 oktober 2022 om 18:54
Als je het niet snapt heeft het ook geen zin meer verder. Dan begrijp je gewoon niet genoeg van het spelletje. On: Van mij part blijven ze nog 2 maanden aankloten met Schreuder, zodat je zeker weet dat je geen enkele prijs meer pakt, om hem daarna vervolgens toch maar te ontslaan (4 maanden te laat)
 
Chris Hendriks
 
0
8 oktober 2022 om 19:59
Nee joh. Ik begrijp ook niks van het spelletje. 22 mannen die achter een bal aan rennen. Wat is daar nou leuk aan?
 
Objectivo073
 
4
8 oktober 2022 om 18:45
Velen wijzen Schreuder als schuldige aan maar de realiteit is dat de kwaliteit van de groep gewoon minder is dan vorig seizoen.
 
 
1
8 oktober 2022 om 18:55
Volledig mee ens, maar wat ze laten zien is wel vrij slecht en je zou dan eigenlijk weinig moeite mogen hebben met de grootste degradatie kandidaat
 
Master 1
 
1
8 oktober 2022 om 18:55
Heel veel minder en dat mag je H2 aanrekenen. Meer dan 100 miljoen uitgegeven en geen fatsoenlijke keeper bijvoorbeeld.
 
 
1
8 oktober 2022 om 19:05
Het ergste is dat je je af kunt vragen of de 2 duurste aankopen wel bij Ajax passen.
 
son18796
 
1
8 oktober 2022 om 19:08
Schreuder is toch ook verantwoordelijk voor het blijven opstellen van spelers die al weken uit vorm zijn? Hij zet spelers op posities waar ze nooit gespeeld hebben. Tuurlijk ligt het ook aan de spelers maar het begint met het opstellen van de juiste spelers en imo is dat de taak van Schreuder.
 
MICMIC
 
7
8 oktober 2022 om 18:46
Pasveer ?????? het is nu wel klaar ge met discussie over keeper voor de wk (cillessen nummer 1) ??
 
Meneer Daniel
 
0
8 oktober 2022 om 18:48
Ja, die wilde wel heel snel een einde maken aan zijn goede vorm.
 
MrGuide
 
2
8 oktober 2022 om 18:49
Volgens mij eindig je met 3 spelers op dezelfde positie als dat je begonnen bent (Pasveer, Blind, Bassey), dat is te veel van het goede. Je wisselt er geen 5, maar eigenlijk dus 8.Desalniettemin is het een schandalige vertoning dat je met al die internationals (Blind, Timber, Klaassen, Berghuis, etc etc) je zo in paniek raakt en niet in het veld de controle kan herstellen tegen de hekkensluiter van de ED.
 
Tim13
 
0
8 oktober 2022 om 18:50
Het is als supporter pijnlijk om te zien. Verschillende spelers zakken door de ondergrens heen. Keeper, links centraal achterin, spits en rechtsbuiten zijn de posities die niet op een goede manier worden bezet. Wat verder opvalt is dat Conceicao invalt en niet Ocampos. Die kunnen we dus wel afschrijven. Wat fijn dat die geen 20 miljoen heeft gekost. Berghuis vandaag overduidelijk de beste van iedereen.
 
feyrus
 
4
8 oktober 2022 om 18:52
Het lek is boven. Gewoon doorgaan op deze weg en het komt goed.
 
Cas1
 
0
8 oktober 2022 om 18:53
Ongelooflijk; hij blijft maar praten over vertrouwen Maar door zijn vele wissels nekt hij dat ietsje vertrouwen dat eventueel zou kunnen ontstaan. "niks aan de hand zijn" Volendam kreeg ook twee kansen eerste helft Tegen Napoli 442 Bergwijn en Brobbey voorin
 
Edforce2
 
0
8 oktober 2022 om 18:53
Als je de wedstrijd niet hebt gezien, en alleen maar de uitslag weet, zou je misschien kunnen denken dat Ajax het zakelijk heeft geregeld, en een redelijke generale heeft neergezet. Maar als fan, die het heeft gezien , kan ik me voorstellen dat er alleen maar ergernis was. Totaal onnodig wat Ajax liet zien na de 0-3. Stel voor dat de gelijkmaker , die terecht werd afgekeurd, wel had geteld, had Ajax heel wat uit te leggen.
 
Adzevedo
 
1
8 oktober 2022 om 18:56
Het was andermaal niet best, door het slechte niveau van FC Volendam speel je eigenlijk een hele eenvoudige pot. Tot we plots na wat ronde wisselenen zelf dusdanige fouten gaan maken dat de wedstrijd eindigt met tijdrekken en een afgekeurde 3-3. Hoofverantwoordelijke voor het spel en resultaten is Alfred Schreuder. Gaat al 5 duels op rij ontzettend lekker ... hoeveel mogen er nog volgen voordat de conclusie getrokken gaat worden die ik (en veel andere supporters) al getrokken hebben : deze weg gaat ons rechtsstreeks naar een rampseizoen leiden. Als Schreuder dat niet kan afwenden, dan moet iemand anders het gaan doen. Op naar een kansloze wedstrijd in Napels!
 
Shani Osdorp
 
0
8 oktober 2022 om 18:56
Tadic als opvolger van Schreuder. Daar lijkt het zeer waarschijnlijk op.
 
nicesky
 
0
8 oktober 2022 om 18:59
Tot dinsdag steeds Pasveer verdedigt maar zo kan het echt niet. Uitrappen worden steeds slechter en 1e goal mag er natuurlijk nooit in.
 
Korenaar
 
5
8 oktober 2022 om 19:01
Echt ongelofelijk hoe Schreuder in 3 maanden tijd heeft afgebroken wat ten Hag in jaren heeft opgebouwd. Niet dat het me verbaasd want hetzelfde heb ik bij Twente zien gebeuren. Met een best behoorlijke selectie (o.a. Ziyech) werd er afbraak voetbal gespeeld in onbegrijpelijke formaties. Maar een schrale troost voor alle Ajacieden Schreuder heeft geen Twents accent. Volgens velen was dat belangrijker dan de trainers kwaliteiten . Maar weer even serieus, veel succes tegen Napoli.
 
MrKrillin
 
0
8 oktober 2022 om 19:10
hou op, accent was alleen een issue voor derksen en driessen
 
Korenaar
 
0
9 oktober 2022 om 03:50
Absoluut niet. Er zijn namelijk hele volksstammen dommerikken die dit kopieren. Als ik voor iedere keer dat iemand hier op VZ het had over het accent van ten Hag 10 Euro kreeg dan hoefde ik nooit meer te werken.
 
Adzevedo
 
1
8 oktober 2022 om 19:14
Dat is toch wel wat Bosz en Ten Hag eruit hebben gekregen bij veel Ajacieden : dat eeuwige gedoe dat een trainer ''de club moet kennen'', het liefst een verleden in Ajax 1. Twee buitenstaanders brachten de club verder, het hoofdstuk wat er tussen zat (met een Amsterdammer en oud-Ajax speler) werd een complete mislukking. Maar goed, nu hebben we ook gezien dat niet alle buistenstaanders (met betere spraakvaardigheid) Ajax succes kunnen brengen. Veel succes tegen Napoli mag je vooral vervangen door ''veel sterkte'', want ik vrees dat er weinig anders op zit dan de schade te beperken.
 
Korenaar
 
0
9 oktober 2022 om 03:59
Wanneer er een goede trainer beschikbaar is en die heeft ook nog een Ajax verleden dan zou dat voor mij ook de voorkeur hebben. Maar wel in deze volgorde en daar is het mis gegaan. Ik snalpwerkelijk niet hoe Ajax bij Schreuder uitgekomen is. Je kijkt toch ook of het soort voetbal waar de trainer voor staat bij de club past. En wat Schreuder bij Twente, Hoffenheim en Brugge heeft laten zien staat zo ongelofelijk ver van de Ajax filosofie af.`
 
 
0
8 oktober 2022 om 19:03
1 woord: gênant.
 
OGvandeBijlmer
 
0
8 oktober 2022 om 19:04
Nou Pasveer je hebt die eventuele twijfels bij v Gaal helemaal weggenomen. K*tje zal nu wel de voorkeur krijgen boven jou.
 
blaugrana11
 
1
8 oktober 2022 om 19:14
Schreuder gooit het hele ajax merk in europa te grabbel man. Wat een prut spel en aankopen zeg.
 
NJfromVOL
 
0
9 oktober 2022 om 00:50
Want de aankopen zijn door Schreuder gedaan?
 
 
1
8 oktober 2022 om 19:16
Het lek is boven bij ajax ??
 
sebasjuh
 
1
8 oktober 2022 om 19:17
Nou dit was weer het absolute dieptepunt en ik hoopte oprecht op 3-3 voor Volendam. Dan was Schreuder er wel uitgezet. Wat een drama trainer is het zeg, gaat hij alles omhusselen maar nadat hij wisselt zet hij alles helemaal op zijn kop en klopt er helemaal niets meer van. En dit moet het tactische brein zijn? Ik vind het ook wel grappig om te zien om een Tadic meer te zien coachen en spelers op hun plek te zetten dan Schreuder. Ben wel helemaal klaar nu met die trainer en ik hoop oprecht dat hij woensdag met 10 verdedigers gaat spelen en haal maar een 0-0 eruit om weer een afgang bespaart te blijven. Kan je daarna Schreuder ontslaan en op zoek gaan naar een trainer die wel capabel is.
 
Mr. Deadpool
 
0
8 oktober 2022 om 19:24
Ik zie het heel somber in voor Ajax dit seizoen als er niet gauw iets verbetering in komt!! Zelfde verhaal geldt ook voor PSV en Feyenoord.. Zoals het er nu voor staat zie ik AZ toch echt verrassend kampioen worden..
 
Korenaar
 
0
9 oktober 2022 om 04:05
Steve Mcclaren heeft het ooit treffend verwoord. You don't win prizes in October. DE weg naar de titel is nog heel lang en het enige wat je tot op dit moment kunt constateren is dat AZ het misst onstabiel is.
 
VinRoo
 
0
8 oktober 2022 om 19:28
2-4 winnen van de nummer laatst in de competitie. Het is een overwinning zullen we maar zeggen.
 
pinko
 
2
8 oktober 2022 om 19:28
Hopelijk vindt Napoli het met 5 wel genoeg a.s. woensdag. Want onder Schreuder wordt het nooit beter. Een tip: het middenveld is totaal niet complementair. En daar wordt Ajax telkens - ook regelmatig tegen Volendam - overlopen. De trage spelers Alvarez en Taylor komen er bij stevige druk totaal niet aan te pas. Taylor was vanmiddag ook drama. Die jongen kan redelijk voetballen, is technisch vaardig, maar alles vaak in 1 (traag) tempo. Daarbij, Bergwijn en Berghuis zijn nou ook geen types met groot loopvermogen, dus is het wel verklaarbaar waar bij het huidige Ajax het grootste probleem zit. Geen dynamisch middenveld. Dan heb je in de defensie ook nog te maken met Blind en Rensch die amper verdedigende kwaliteiten bezitten. Nou, dat wordt met deze jongens prijsschieten voor Napoli. Hopelijk dan maar met grote cijfers, want dan zullen we toch wel verlost worden van die charlatan van een hoofdcoach?
 
NAITBEST
 
0
8 oktober 2022 om 19:34
Ajax wint wel en daar gaat het om in het voetbal. Zo slecht is Ajax ook weer niet. Ze hebben te weinig kwaliteit gehaald
 
 
0
8 oktober 2022 om 20:36
Zwakste verdediging sinds jaren! Voornamelijk links en rechtsback...
 
wonderspons
 
0
8 oktober 2022 om 22:11
Berghuis RB tegen Napoli. Ala Kuijt 2014
 
 
0
8 oktober 2022 om 22:15
Van Gaal heeft er verstand van en stelt een keeper en back achter de rollator op! Dat is het statement van de knvb om Quatar snel te verlaten!
 
PSVparasiempre
 
4
8 oktober 2022 om 22:57
Heel zijn carrière is Pasveer middenmoot geweest. Een goed half jaar verandert daar niets aan. Dit soort blunders maakt hij al jaren.
 
PietRetief157
 
0
9 oktober 2022 om 22:24
De lijntjes, de lijntjes...je kunt t beeld stopzetten op n door jou als VajaxR gewenst moment en/ of de lijntjes niet helemaal evenwijdig trekken Ach er valt zoveel te sjoemelen