Bondsvoorzitter komt met revolutionair plan voor Spaanse Supercopa
Dinsdag, 19 februari 2019 om 11:45

Als het aan Luis Rubiales ligt, gaat de Supercopa op korte termijn op de schop. De bondsvoorzitter heeft volgens verschillende Spaanse media, waaronder Marca, AS en Sport, een nieuw format aangekondigd voor de Spaanse Supercup. In de toekomst moeten vier clubs in één speelstad gaan strijden om de Supercopa.

Naast de kampioen en de bekerwinnaar mogen ook de nummer twee van LaLiga en de verliezend finalist van de Copa del Rey in het vervolg deelnemen aan de Supercopa. Het toernooi zal dan bestaan uit drie wedstrijden: twee halve finales en een eindstrijd. Er zal in het nieuwe format van de Supercopa geen wedstrijd om de derde plaats zijn. Deze duels moeten dan worden afgewerkt in één speelstad, wat moet zorgen voor een 'voetbalfeest' en meer interesse in het toernooi.

Het valt niet uit te sluiten dat de Supercopa in de toekomst buiten Spanje afgewerkt zal worden. De editie van 2018, die tussen Barcelona en Sevilla ging, werd in het Marokkaanse Tanger gespeeld. Dit werd ingegeven door de drukke agenda van de Catalanen en stuitte in eerste instantie op verzet van Sevilla, maar leverde uiteindelijk voor beide ploegen een positieve ervaring op. Het was de eerste keer dat de Supercopa buiten Spanje en niet over twee wedstrijden gespeeld werd.

Er zouden reeds diverse steden zijn die de Supercopa graag willen huisvesten. Het is de bedoeling dat er voortaan een week voor de start van de competitie gestreden wordt om de Spaanse Supercup. Overigens moet het plan van Rubiales nog wel door een commissie binnen de Spaanse voetbalbond (RFEF). Als men in april instemt met het nieuwe format van de Supercopa, moet de editie van komende zomer al op dergelijke wijze afgewerkt worden.

Meer nieuws
   
12:05
12:05
'Manchester United mikt op Franse verdediger die 70 miljoen moet kosten'
0
   
11:33
11:33
Felbegeerde De Zerbi vertelt of hij überhaupt openstaat voor een nieuwe club
3
   
11:02
11:02
Geen penalty na zelden vertoonde handsbal in de KKD: 'Dit is donkerrood'
28
   
10:32
10:32
Mark van Bommel genoemd als mogelijke trainer halve finalist Champions League
9
   
10:26
10:26
Johan Derksen: 'Je kunt niet meer om hem heen in het Nederlands elftal'
21
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (29)

 
Freeza
 
5
19 februari 2019 om 11:54
Ik snap het niet, eerst werd het volgend jaar teruggezet naar 1 wedstrijd vanwege het druk programma. Nu willen ze er een tornooi van maken?
 
Tim2509
 
7
19 februari 2019 om 11:59
Wat ik hierop uitmaak wordt het toernooi afgemaakt in 1 week. Wat betekent dat er geen twee weken voor open moet worden gehouden.
 
Blaugrana_94
 
0
19 februari 2019 om 12:08
Oké maar worden er dan twee of vier wedstrijden gespeeld als je begrijpt wat ik bedoel? Ik vind dan in beide geval erg veel vlak voor een zware competitie.
 
FR_JC
 
7
19 februari 2019 om 12:16
Blaugrana: Zoals ik het begrijp worden er 3 wedstrijden in totaliteit gespeeld. 2 om de finalisten te bepalen en de derde is de finale.
 
Professor Oak
 
8
19 februari 2019 om 11:59
Was dit ook die kerel met de deal dat Barca in Amerika zou gaan spelen?
 
Tuskii
 
12
19 februari 2019 om 12:06
Dat was Tebas als ik me niet vergis, een pot nat
 
R.madridista
 
0
19 februari 2019 om 12:57
Tebas van La Liga heeft volgens mij juist verboden dat ze in Amerika gingen voetballen hoor.
 
OzwardGozku
 
23
19 februari 2019 om 12:00
Maar wat als de nummer 1 en 2 van de Liga tegerlijkertijd ook de finalisten zijn van de CDR. mogen dan de nummer 3 en 4 van de Liga of de halve finalisten naar de Supercopa. Ik vind dat deel nog een beetje vaag.
 
Kilum
 
2
19 februari 2019 om 12:09
Die is interessant inderdaad. Dat staat niet echt in de text.
 
NG87
 
0
19 februari 2019 om 17:38
Die vraag heb je nu ook als iemand de dubbel wint. No.2 van de competitie of beker? Is een keuze en de meest simpele is in dit geval om de volgende op de ranglijst vd competitie te kiezen. Anders moet je altijd kiezen uit meerdere halve finalisten.
 
Sanderr
 
0
19 februari 2019 om 18:49
Meerdere halve finalisten? Gewoon de verliezend finalist dan toch? Overigens is het wel in de meeste landen zo dat de nummer 2 van de competitie aantreedt tegen de winnaar van de dubbel, zover ik weet althans.
 
Blaugrana_94
 
2
19 februari 2019 om 12:03
Zoals hierboven al vermeld is. Wat is het hele nut ervan als er een (druk programma) is? Daarnaast begrijp ik niet hoe ze dit willen gaan doen als er één club kampioen wordt + de beker wint. Ben dan wel eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.
 
DMS
 
22
19 februari 2019 om 12:05
Op zich een leuk toernooitje, alleen moet dit naar mijn mening wel gewoon in het eigen land afgewerkt worden. In een tijd waar CO2 reductie talk of the day is kun je niet stadions vol supporters de wereld over laten vliegen voor een paar rotcenten in de zakken van de voetbalbonden.
 
Tegengif
 
2
19 februari 2019 om 12:24
Uitstekend argument! Helemaal mee eens. De grote voetbalclubs en hun uit-supporters zorgen al voor genoeg CO2-uitstoot met diverse tripjes.
 
dnkb
 
0
19 februari 2019 om 14:17
Zulke wedstrijden worden denk ik doorgaans bijgewoond door de locals. En vind je jouw reactie niet een beetje overdreven?
 
Nijogeth
 
3
19 februari 2019 om 15:07
Ja, we gaan ons weer eens door de CO2 lobby laten tegenhouden. Ik zou juist de feiten op tafel gooien en een statement maken door de hele wereld over te vliegen.
 
Lupi Romano
 
2
19 februari 2019 om 16:26
Baudet-fan? Kijk, ik snap dat je argumenten selectief aandraagt om zo in een beter daglicht te komen, maar die man heeft het echt gruwelijk fout. 97% van de klimaatwetenschappers. 97%! Of wil jij ook beweren dat de wereld plat is?
 
Nijogeth
 
1
19 februari 2019 om 17:54
Nee, geen Baudet fan. Ik staaf me op wetenschappelijk bewezen feiten. De mens is verantwoordelijk voor 6% van de jaarlijkse CO2-uitstoot. 6%! Dat is helemaal niets en de rest is natuurlijke uitstoot (vulkanen, aardbevingen etc.). En verder vind ik niet dat we als mens klimaatsverandering tegen moeten gaan, omdat klimaatsverandering er al was voordat de mens er was en zolang wij niet kunnen bewijzen of we daadwerkelijk invloed daarop uitoefenen en hoeveel invloed dat dan is, vind ik niet dat we op aannames van bepaalde groepen ons hele bestaan moeten veranderen.
 
koeral
 
0
19 februari 2019 om 12:05
Ik snap niet dat dergelijke wedstrijden in een ander land moeten plaatsvinden. Leuk voor de eigen supporters en fans die dan moeten gaan reizen of een uur of 13 (afhankelijk waar je woont natuurlijk) in de auto moeten gaan zitten voor een wedstrijdje. Het zal allemaal wel met geld te maken hebben, want geld regeert (dicteert) het voetbal. Dat brengt mooie dingen met zich mee, maar ook dit soort ongein. De opzet klinkt in eerste instantie wel aantrekkelijk, maar dan gewoon in eigen land.
 
V-Watcher
 
2
19 februari 2019 om 12:14
Gewoon gejat van de Ligapokal die men in Duitsland had, zo revolutionair is dat dus niet. Ik zie niet in waarom je in een overvol programma nog eens extra wedstrijden moet gaan proppen, het zal voor de commercie waarschijnlijk enorm interessant zijn maar als je daardoor je topspelers overbelast en maanden niet kan inzetten dan kost het je waarschijnlijk meer als dat het je oplevert.
 
Aqua1
 
0
19 februari 2019 om 12:55
Duitsland speelt buiten dat toernooi nog een echte supercup wedstrijd.
 
NL_Modric
 
0
19 februari 2019 om 14:10
Het is natuurlijk weel een leuk toernooi, wat je in mijn ogen beter kunt afwerken dan een paar nutteloze oefenwedstrijden tegen FC bal op het dak.
 
Duke222
 
6
19 februari 2019 om 12:24
Ze gaan van alles blijven verzinnen , zoals nu ook, allemaal om geld.. Als dit niet door kan gaan zal je zien ze gaan ccontinu met een andere opset komen tot het er doorgedrukt word. Het heeft helemaal niks meer met voetbal te maken.
 
alfonsekcei
 
1
19 februari 2019 om 20:06
Zolang er wordt gevoetbalt heeft het alles met voetbal te maken. Zonder voetbal was deze commercie er niet. Ik vind het altijd zo'n gezeur van die mensen dat het niet meer om voetbal zou gaan. 80% van die mensen kijkt het uiteindelijk toch wel.
 
Djum
 
3
19 februari 2019 om 13:21
Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee dit toernooi. Meer inkomsten voor de clubs, topwedstrijden voor de fans en geen verschil met een dubelle finale qua aantal wedstrijden, Mogen ze van mij in Nederland ook wel doen!
 
FilipMich
 
0
19 februari 2019 om 14:47
En de eerste editie wordt vast in de USA gespeeld, LA of Miami. Daarna wissel Spanje met andere interessante markten zoals China enz..