'Bosz onderhandelt en is dicht bij akkoord met Dortmund'
Vrijdag, 2 juni 2017 om 13:12

De Westdeutsche Allgemeine Zeitung liet de naam van Peter Bosz afgelopen dinsdag vallen als een van de kandidaten om de ontslagen Thomas Tuchel op te volgen, maar Lucien Favre van OGC Nice was naar verluidt de eerste keus. Die club uit Frankrijk heeft nu bekendgemaakt dat de 59-jarige Favre in ieder geval deze zomer niet gaat vertrekken.

Les Aiglons melden vrijdag in een statement dat zij het logisch vinden dat een 'trainer van het kaliber Favre' wordt gevolgd door 'grote Europese clubs als Borussia Dortmund', maar dat zij niet verder willen onderhandelen over een vertrek van de oefenmeester. "Deze beslissing staat vast en is onomkeerbaar. Wij hebben dat Dortmund laten weten en Favre begrijpt dit ook heel goed en heeft het ook geaccepteerd. Dit hoofdstuk is dus afgesloten."

Doordat Favre bij Nice blijft, is Bosz volgens WELT de nieuwe topkandidaat voor de topclub uit de Bundesliga geworden en er zou zelfs al worden onderhandeld. De krant voegt eraan toe dat de 53-jarige Bosz 'dicht bij een akkoord' met de nummer drie van Duitsland is. Peter Stöger van FC Köln is naar verluidt de andere optie en Giovanni van Bronckhorst van Feyenoord lijkt nooit een serieuze kandidaat te zijn geweest om het stokje over te nemen van Tuchel.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
10
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (243)

 
gaitttt
 
203
2 juni 2017 om 13:14
Dat zou echt heel erg klote zijn.......
 
Rochester
 
19
2 juni 2017 om 13:15
@ Gaittt, Inderdaad, wat hoop ik dat dit niet waar is. Bosz had het een paar weken terug over dat hij nog niet klaar is met het oogsten bij Ajax en dat er voor volgend seizoen nog meer inzit/hoort te zitten en hopelijk maakt Bosz hier volgend seizoen ook onderdeel vanuit. Het begin van Ajax onder Bosz was moeizaam, maar naarmate het seizoen vorderde, begon je steeds meer de hand van Bosz te zien en zeker het 2de seizoenshelft begon Ajax echt wel beter te spelen en goed te presteren, zowel nationaal als internationaal en het zou echt een aderlating zijn als Bosz al na 1 seizoen vertrekt. Persoonlijk ben ik altijd een van de grote voorstanders van de komst van Bosz geweest en ondanks dat ik het niet altijd eens ben geweest met keuzes die hij heeft gemaakt, ben ik wel uiterst tevreden over het functioneren van Bosz en voor volgend seizoen zie ik het ook erg positief tegemoet, vooral als Ajax nog 'n aantal posities versterkt, zowel voor de basis als in de breedte en met Huntelaar terughalen, is de eerste stap al gezet. Het zou dan echt balen zijn als Bosz middenin z'n proces/werk, vertrekt,, dus ik hoop echt dat hij blijft en dat dit ook echt gewoon een gerucht is en bij een gerucht blijft!
 
Henk-80
 
93
2 juni 2017 om 13:20
Het zou best waar kunnen zijn, Bosz vertrok na minder dan 1 seizoen ook bij Macabi voor een stap omhoog naar Ajax. Dortmund heeft de potentie voor Europese wereldtop, top 10/15 Europa. Het is tenslotte geen Ajacied dus waarom zou hij het niet doen?
 
Scotsman
 
66
2 juni 2017 om 13:21
Europese wereldtop klinkt een beetje tegenstrijdig vind je ook niet?Maar even zonder dollen: Denk niet dat Dortmund de komende jaren de dominantie van Bayern gaat doorbreken. Laat staan tot de Europese top behoren.
 
JeffreyMassing
 
84
2 juni 2017 om 13:28
Ik vind dortmund europese top met de meest indrukwekkende supporters + stadion die er zijn .. Het zou gewoon heel logisch zijn.
 
Peter Isaias
 
24
2 juni 2017 om 13:29
Lastig te zeggen. Bayern zal heus niet altijd kampioen blijven. Een aantal spelers wordt al behoorlijk oud.
 
hombom
 
40
2 juni 2017 om 13:30
Bij Ajax speelt hij weer in de Jupiler League van Europa. Ik snap het wel als hij naar Dortmund zou gaan. Prachtige club met geweldige jonge spelers. De overtreffende trap van Ajax.
 
3*Ajax
 
42
2 juni 2017 om 13:36
Ajax zit gewoon in de vCL. Bij Dortmund gaat straks Aubameyang weg en Gotze en Reus zijn er nog lang uit. Dacht voor Reus zelfs al einde 2017. Dortmund in net als Ajax. Elk jaar worden de beste spelers weg gekocht, maar bij Ajax speelt je om de titel en bij Dortmund ben je na 3 gelijke spelletje in de eerste 10 wedstrijden al kansloos. Verder wordt je daar met kwartfinale CL, beker en een directe CL plek al ontslagen. Dat is ook het maximale voor Bosz.
 
hankey
 
14
2 juni 2017 om 14:03
Ze verkopen steeds hun beste spelers en blijven toch ver komen en in de top van de Bundesliga. Bij Ajax is dit hetzelfde verhaal. Alleen ben je dan coach van een club die standaard op CL niveau mee doet. Hij verdiend daar ongetwijfeld veel meer, dus ik begrijp hem volkomen.
 
I-Karel
 
22
2 juni 2017 om 14:10
@3*ajax Ajax mag dan wel in de vCL zitten, maar zoals voorgaande jaren al meer dan eens hebben uitgewezen blijft het daar ook vaak bij en speel je waarschijnlijk gewoon El... En ja waarschijnlijk gaan er daar wat spelers weg/ zijn er geblesseerd, maar dit zal bij Ajax ook het geval zijn en bij Dortmund heb je dan de middelen en naam om vervanging te halen. (misschien niet meteen van het niveau Aubameyang, maar zeker boven het niveau van Ajax) Dat ontslag verhaal is een beetje scheef, ja Tuchel is met die resultaten ontslagen, maar als je de verhalen een beetje hebt gevolgd, iets wat je vgm goed doet, dan weet je ook dat Tuchel niet daarom ontslagen is... Al met al lijkt Borusia me dan toch zeker een grote stap omhoog...
 
Brucader
 
14
2 juni 2017 om 14:18
Bosz heeft aangegeven geen clausules in zijn contract te hebben die een tussentijds vertrek mogelijk maken. Hij mag dus alleen weg als Overmars daar zijn goedkeuring aan geeft en dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk.
 
Krystiann
 
10
2 juni 2017 om 14:43
Ik denk dat dit het enigste juiste moment is als hij naar een club wilt gaan die een stapje of 2 hoger is als Ajax. Want de Europa League finale halen of winnen gaat niet meer snel gebeuren en daar wek je aandacht mee en niet met kampioen worden van de Eredivisie. Ik hoop overigens wel dat hij gewoon blijft maar ik zal het wel begrijpen als hij naar dortmund gaat maar niet naar club als Marseile of wolfsburg die richting.
 
Edo
 
7
2 juni 2017 om 15:04
@3ajax, ik hoop ook dat hij blijft, maar je bent je nu gewoon aan het rijk rekenen. Voordelen van Dortmund: - elk jaar Champions League - meer geld verdienen - meer mogelijkheden op de transfermarkt - werken met betere spelers Voordelen van Ajax: - spelen om de titel
 
Edo
 
2
2 juni 2017 om 15:05
@krystiann nee, de EL winnen gaat in principe niet lukken, dus in de EL kan je het alleen slechter doen. Maar als Bosz zijn ploeg bij elkaar houdt, kampioen wordt en in de CL tenminste overwintert, dan stapelt hij dat op zijn EL succes van dit jaar, en dat maakt dan echt wel indruk hoor. Hij is bij Ajax echt nog niet op zijn top.
 
Benjamins
 
2
2 juni 2017 om 16:04
Kan me niet voorstellen dat Ajax dit toelaat. Hij gewoon nog een contract van 2 jaar en Bozs weet zelf ook wel dat wanneer hij nu op een vertekend aanstuurt het heel lastig voor hem zal worden. Wanneer hij niet optimaal presteerd bij Dordtmund zullen clubs hem veel minder snel aantrekken. Bozs lijkt mij een intelligente man en gaat nog wel een jaar blijven en anders kan Ajax een forse transfersom gaan vragen.
 
Benjamins
 
2
2 juni 2017 om 16:04
Kan me niet voorstellen dat Ajax dit toelaat. Hij gewoon nog een contract van 2 jaar en Bozs weet zelf ook wel dat wanneer hij nu op een vertekend aanstuurt het heel lastig voor hem zal worden. Wanneer hij niet optimaal presteerd bij Dordtmund zullen clubs hem veel minder snel aantrekken. Bozs lijkt mij een intelligente man en gaat nog wel een jaar blijven en anders kan Ajax een forse transfersom gaan vragen.
 
Totoking
 
2
2 juni 2017 om 17:11
Je hoeft de dominantie van Bayern niet te doorbreken om bij de Europese top 10-15 te horen...
 
vahtheo
 
0
2 juni 2017 om 17:48
Je weet niet wat hij in de clausule hebt staan .
 
nmekenkamp
 
3
2 juni 2017 om 18:05
Bosz heeft helemaal niks met Ajax en doet het puur voor z'n carriere en voor het geld. Die gaat echt gewoon weg, net zoals hij meteen uit Isreal vertrok toen Ajax kwam. Het is inderdaad jammer en ik hoop dat er iemand voor terug komt die dezelfde speelwijze kan blijven uitvoeren. Maar met een vertrek van Bosz ben ik echt bang voor een leegloop bij Ajax en ik ben bang dat we dan alle toppers zien vertrekken (misschien zelfs naar Dortmund).
 
Edforce2
 
1
2 juni 2017 om 18:07
Met een zak geld is bijna alles mogelijk, ook bij contractclausule's. Als Dortmund bereid is om de afkoopsom te betalen, is het als rond. Zeer pijnlijk voor Ajax en het Nederlandse voetbal, maar Peter maakt een switsch in zijn loopbaan, waar menig andere trainer alleen maar mogen dromen.
 
DeDrostVeste
 
3
2 juni 2017 om 18:53
Ziyech en Dolberg kunnen met hem mee natuurlijk, en vergeet Sanchez niet. Als hij gaat, mag je hopen dat hij ajax spelers niet meeneemt.
 
FeyCoev
 
21
2 juni 2017 om 13:58
Dortmund is volgens mij een van de grootste clubs waar de werkwijze van Bosz het best zou passen dus ik zie hem eigenlijk wel vertrekken. Het spelersmateriaal is aardig in balans; het zijn veelal jonge spelers en de selectie is van hoge kwaliteit.
 
SCRSCR
 
1
2 juni 2017 om 15:42
En Dortmund speelt net als Bosz vaak aanvallend en opportunistisch. Aanvallend, druk zetten, veel goals voor en soms ook wel iets teveel tegen
 
GunnerFan
 
0
2 juni 2017 om 15:54
Zeker waar, maar hij heeft wel net een woning gekocht in Adam, dan lijkt het mij toch dat hij hier wel een plan met Ajax heeft. Zeker een mooie club Dortmund daar ligt het niet aan en het past perfect bij hem. Ik ben benieuwd maar hoop dat hij blijft, bij een vertrek hoop ik dat ze een Ron Jans of Jaap Stam weten te halen.
 
RyanBabel8
 
8
2 juni 2017 om 14:33
Het is Die Welt die aangeeft dat ze al zover zijn. Deze krant moet het hebben van sensatieberichten. Zijn tevens de vrienden van Verbeek.
 
InkeMontana
 
6
2 juni 2017 om 14:44
Nice heeft aangegeven dat hun coach niet beschikbaar is, Ajax kan toch precies hetzelfde doen bij Bosz?
 
Hakkie2
 
5
2 juni 2017 om 15:02
De meest onmisbare persoon bij Ajax. Onmisbaarder dan Sanchez en Klaassen bij elkaar... 60 miljoen vragen! Bosz mag gewoon niet weg, is onmisbaar. Hij heeft eindelijk Ajax uit het dal gehaald na 5 magere jaren.
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:06
@hakkie, ook bij trainers is een transfer niet tegen te houden. Als je financiele en sportieve vooruitgang kan halen, dan kom je echt wel weg.
 
Benjamins
 
0
2 juni 2017 om 16:08
Dan moet je een zaak tegen Ajax beginnen en Bozs is echt niet zo dom om dat te te doen. Je krijgt op dat moment je zin, maar het zal je later alleen maar schaden. Clubs willen geen trainer die bij de eerste de beste verbetering stennis gaan schoppen. Geeft een slecht voorbeeld voor hun spelers. Ajax mag daarbij wel gewoon een forse transfersom vragen en die gaan ze toch niet betalen.
 
Sander79
 
0
2 juni 2017 om 19:11
Trainers worden ook heel makkelijk ontslagen dus andere kant gaat dat ook gewoon lukken als ze echt willen.
 
Brown
 
9
2 juni 2017 om 15:27
Zou me niets verbazen als Bosz besluit te vertrekken. Bosz is een professionele coach en voert zijn taak ten alle tijden adequaat uit, echter lijkt hij mij geen Ajacied te worden en is de binding met Amsterdam niet aanwezig. Mocht hij vertrekken naar Dortmund lijkt mij dat een logische keus. Betere competitie, betere spelers, meer financiële mogelijkheden en meer prestige.
 
SpeedyAFC
 
1
2 juni 2017 om 20:16
Ik kan me niet voorstellen dat Ajax Bosz zal laten gaan. Er staat volgende maand zoveel op het spel met de kwalificatie CL, als je nu van trainer gaat wisselen dan kan dat een hele grote deceptie worden.
 
Erwiet
 
49
2 juni 2017 om 13:15
Ik geloof hier helemaal niets van. Na zo'n succesvol jaar zal Bosz zeker nog een jaar willen blijven?, zeker met het feit dat Ajax de portemonnee wilt trekken voor nieuwe versterkingen.
 
JeffreyMassing
 
166
2 juni 2017 om 13:16
Dortmund is geen misselijke club.. Ik denk dat iedereen dit moet kunnen begrijpen
 
Verplancke
 
7
2 juni 2017 om 13:29
Ik begrijp hier helemaal niets van jeffrey
 
jochempie
 
20
2 juni 2017 om 13:33
Jij bent Ajacied. Bosz is liefhebber pur sang en wilt ergens zijn beste voetbal spelen. Ik begrijp hem wel. Prachtige club Dortmund, talentvolle groep, veel mogelijkheden
 
FCRRR
 
12
2 juni 2017 om 13:45
En daarbij is Bosz niet de jongste meer zoals van Bronckhorst en de Boer. Als hij nog een internationale carrière ambieert is dit een hele mooie stap.
 
slaaf
 
8
2 juni 2017 om 14:13
Is z'n goed recht toch. Als jij een beter bod krijgt van een groter bedrijf ben je ook weg. Business as usual.
 
AFCAXX
 
4
2 juni 2017 om 14:22
@slaaf, dat ligt er aan. Heb wel vaker een mooi aanbod gehad, maar je hebt toch een carriere in je hoofd? Als Bosz in zijn hoofd heeft om voor het kampioenschap te gaan dan is dan is het helemaal niet gek om weg te gaan. Heeft ook te maken met hoeveel vertrouwen je hebt dat je kan slagen en dat zo'n kans daardoor nog wel een keer voorbij komt.
 
Wisconsin
 
9
2 juni 2017 om 14:27
De Boer en Bosz schelen maar 6 jaar, dat valt reuze mee.
 
Wisconsin
 
6
2 juni 2017 om 14:30
@afcaxx Kan nu toch voor het kampioenschap van Duitsland gaan? We hebben het hier over Dortmund. Die horen gewoon bij de beste 10 clubs van Europa en hebben de hoogste toeschouwersaantallen ter wereld. Bovendien krijgt een trainer daar gemiddeld (nu is Tuchel niet het beste voorbeeld) veel steun in de rug van het management dus voor Bosz gaat er niet snel iets veel mooiers voorbij komen.
 
Intellectueel
 
20
2 juni 2017 om 14:42
Ajax heeft al drie jaar geen prijs gepakt en toch spreken Ajacieden van een succesvol jaar. De tijden zijn weleens anders geweest.
 
AFCAXX
 
0
2 juni 2017 om 16:53
Zeker! En Dortmund is ook een fantastische club, maar ik bedoel meer dat je over het algemeen aan carrière planning doet (ik in ieder geval wel) en dat je soms ergens blijft omdat je gelooft dat je er iets kan leren en als je gelooft in je eigen kunnen, hoef je niet op steil en sprong iedere kans op "verbetering" aan te grijpen. Verbetering tussen aanhalingstekens want het is niet perse vooruitgang als je er niet klaar voor bent.
 
AFCAXX
 
2
2 juni 2017 om 16:54
Klopt intellectueel. Zo waren er ook de laatste kampioensjaren met prijs maar zonder dat t succesvol werd gevonden (door mij althans en vast ook anderen die wekelijks keken).
 
Thamike
 
4
2 juni 2017 om 18:37
Wow en nu moet men jou uit gaan leggen waarom Ajacieden afgelopen jaar succesvol vinden. Ik ga het niet doen want als je dit nu zegt zul jij het nooit begrijpen. Ontopic: Bosz heeft hoge ogen gegooid met zijn spel en tactiek en Dortmund is echt een prachtige club met een nog.mooiere aanhang. Dit kun je als passant eigenlijk niet.laten lopen.
 
AjaxTalentsFTW
 
34
2 juni 2017 om 13:20
Dortmund is toch een mooie club. En ze voeren al jaaaren voetbal uit waar Bosz van houdt. Plus het was al bekend dat hij nooit lang bij een club blijft, was hier al bang voor
 
Kohaku
 
4
2 juni 2017 om 13:26
Ik geloof het wel al is het voor mij vooralsnog geen zekerheid dat ie weg gaat. Maar zei Bosz zelf niet na de EL finale dat er nooit iets zeker is maar dat ie er vanuit gaat dat ie volgend seizoen ook nog trainer is bij Ajax? De manier waarop hij dat zei riep vraagtekens op, want waarom zou Ajax van hem af willen?
 
hankey
 
8
2 juni 2017 om 14:05
Ik denk ook niet dat Ajax van hem af wil, ik denk dat als dit kaliber clubs hem willen hebben hij van Ajax af wil.
 
fcalkis
 
7
2 juni 2017 om 14:39
Ik denk dat zon succesvol jaar misschien juist de reden is dat hij deze utltieme kans pakt! Ajax is een europese hype op t moment en moet optimaal profiteren daarvan wat betreft verkoop spelers. Bosz als trainer die volgens mij nog nooit iets heeft gewonnen krijgt de kans om bij een grootmacht als Dortmund aan de slag te gaan! Stel dat hij volgend jaar geen kampioen wordt, beker niet wint en Europa laatste 32 eruit vliegt (of na groepfase CL) is er denk ik niet veel interesse meer voor Peter wijsneus Bosz Hij gaat deze uitgelege mogelijkheid 1000% pakken en niemand die hem dat kwalijk mag nemen
 
Gedachtenloos
 
1
2 juni 2017 om 16:32
Klopp en Tuchel hadden ook geen prijs gewonnen voor ze bij Dortmund trainer werden. Dus dat wil niet altijd wat zeggen
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:08
@erwiet, dat zal hij zeker willen, bij Ajax blijven en een jaar oogsten. Maar een transfer naar een topclub zal hij ook willen. En dan ga je afwegen. Als deze optie er serieus is voor Bosz (wat ik betwijfel) dan denk ik dat hij er voor gaat. Ik zou het ontzettend jammer vinden, maar vanuit zijn perspectief volledig te begrijpen.
 
-NEC-
 
9
2 juni 2017 om 15:22
Dortmund is vrijwel in alles groter dan Ajax tegenwoordig. Natuurlijk is de keuze tussen Dortmund en Ajax snel gemaakt.
 
feye88
 
6
2 juni 2017 om 15:26
Dortmund is de grootste club die zo'n ontzettend aanvallende speelstijl zou accepteren op Barcelona na. Hij is gek als hij het niet doet
 
SpeedyAFC
 
1
2 juni 2017 om 20:17
@feye88 Deze keuze is niet aan Bosz, hij heeft een cotnract bij Ajax. En aangezien volgende maand al de vooronde CL begint, zou Ajax echt gek zijn om Bosz te laten gaan.
 
SCRSCR
 
0
2 juni 2017 om 15:43
Stel dat Bosz volgend jaar niets wint, gooien ze hem er misschien ook wel uit. Dan komt deze kans nooit meer voor Bosz. Dit is ook wel zijn kans om nog meer naam voor zichzelf te maken in Europa
 
Rochester
 
10
2 juni 2017 om 13:15
Nee! Wat hoop ik dat dit niet waar is!
 
Klysmakaboute
 
9
2 juni 2017 om 13:45
Zou wel binnen Bosz zijn loyaliteitspatroon vallen. Is tot dusver overal vrij snel op eigen initiatief vertrokken (Vitesse, Maccabi).
 
sprokkie
 
10
2 juni 2017 om 14:45
"Loyaliteitspatroon" vind ik nogal negatief klinken naar Bosz toe. Ajax is een bedrijf en als Bosz niet gepresteerd zou hebben zou hij allang ontslagen zijn. Hoezo zou hij zelf dan geen stap hogerop mogen wanneer hij het goed doet?
 
Edo
 
2
2 juni 2017 om 15:11
Bosz is iemand die gewoon zijn kansen pakt, en als je presteert, dan krijg je kansen. Die verdien je dan dus ook. Hij is bij geen enkele club met problemen weg gegaan, altijd met open vizier. Weinig te klagen dus, wat mij betreft.
 
SpeedyAFC
 
0
2 juni 2017 om 20:18
Omdat Ajax er ongelofelijk veel nadeel van zou hebben op dit moment. Het elftal is net gewent aan de nieuwe speelstijl en de kwalificatie CL staat voor de deur. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax het nu zou accepteren om zonder trainer te komen zitten.
 
Kaassie
 
0
2 juni 2017 om 20:13
Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor maar ik vind het toch wel grappig. Toen Bosz werd aangesteld was circa driekwart van de ajacieden zwaar tegen en nu hij heel misschien weggaat is de wanhoop nabij.. Overigens denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen en is hij komend jaar gewoon in Amsterdamse dienst.
 
AfcaEric
 
8
2 juni 2017 om 13:15
Tjah, als dit door gaat dan kan je volgend seizoen weer zo goed als opnieuw beginnen. Mocht het waar zijn, dan is het echt noodzaak dat er nog dit weekend een nieuwe coach komt...
 
NeutralFussbal
 
13
2 juni 2017 om 13:18
Tuchel naar Ajax dan maar? Schmidt is nog vrij, toch? Wilde een club coachen.
 
NeutralFussbal
 
11
2 juni 2017 om 13:19
Al zou ik misschien wel voor Ten Hag gaan. Heeft zich inmiddels goed bewezen en lijkt een moderne trainer met goede ideeen.
 
est-1913
 
5
2 juni 2017 om 13:22
Heb niet het idee dat Ten Hag bij Ajax past, zowel niet als persoon als voetbalopvattingen. Keizer doorschuiven is misschien een optie.
 
Gulio
 
2
2 juni 2017 om 13:43
Keizer zou misschien wel een mooie optie zijn inderdaad. Heeft dit seizoen toch het maximale uit JA weten te halen en goed voetbal gespeeld. Maar ik hoop toch echt dat het nu nog niet zo ver hoeft te komen.
 
KingB
 
6
2 juni 2017 om 13:22
Mag ik weten waarom dit weekend?
 
Sulejmanii
 
2
2 juni 2017 om 13:46
Achja, hij zal er op doelen dat het veel tijd kost om te wennen aan een nieuwe coach en vice versa voor de spelers.
 
Djabber
 
3
2 juni 2017 om 14:40
Omdat je een korte voorbereiding hebt naar CL kwalificiatie-duels. Je moet alles zo snel mogelijk op rit hebben, om scenario's als vorig jaar te vermijden.
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:13
Maar dan nog, binnen een paar dagen een nieuwe trainer aanstellen is leuk, maar alleen als het de juiste trainer is. Je moet kwaliteit boven snelheid laten gaan, wat mij betreft.
 
siepie
 
2
2 juni 2017 om 14:03
Daarnaast is het ook een signaal naar de spelers. Als Ajax de trainer laat gaan, moet je niet raar opkijken als Sanchez en Dolberg dan ook ineens om zich heen gaan kijken.
 
Ajax/barca2014
 
12
2 juni 2017 om 13:15
Ik hoop absoluut dat niet waar is. Dat zou zelfs een drama zijn. Hopelijk is dit een kulverhaal.
 
SpeedyAFC
 
2
2 juni 2017 om 20:19
Vooralsnog is het een kulverhaal omdat Dordtmund eerst overeenstemming met Ajax moet bereiken. En die laten Bosz nu echt niet gaan met volgende maand CL kwalificatie.
 
LaUndecima11
 
1
3 juni 2017 om 12:02
Ga er maar vanuit dat het doorgaat !
 
SpeedyAFC
 
0
3 juni 2017 om 19:53
Ja het heeft er alle schijn van, wat een drama. Heb je net Bazoer weggedaan, gaan Tete en Riedewald weg want de trainer zag het niet in ze zitten, heb je een linksbuiten linksback gemaakt, stapt de trainer op. Zes weken voor de CL kwalificatie, zonder ook maar iets om een opzegtermijn te geven. Dramatisch gewoon.
 
peanuthead92
 
5
2 juni 2017 om 13:15
Ik hoop dat het niet waar is. Niet dat hij na 1 seizoen al weer gaat. Laat hem nog paar seizoenen blijven dan mag die gaan. Ajax is net zo lekker bezig ??
 
kvnspanjaard
 
7
2 juni 2017 om 13:15
Wat een aderlating
 
Dirk19
 
6
2 juni 2017 om 13:38
Frankie de Boer dan maar weer terughalen en hopelijk kan hij weer 4 jaar achter elkaar kampioen worden.
 
RomBomCu
 
20
2 juni 2017 om 13:53
Ik dacht dat Frank niet het Ajax voetbal speelde? Waarom zou je hem terug willen na zijn periode van vreselijk voetbal?
 
Edo
 
2
2 juni 2017 om 15:14
Ik heb in elk geval meer plezier beleefd aan dit seizoen dan in het seizoen van titel #3 en #4. Dus doe mij maar een ander. Maar Bosz blijft gewoon, verwacht ik. Denk dat dit een vage roddel is.
 
Thamike
 
0
2 juni 2017 om 18:41
Frank heeft dezelfde filosofie en intensie maar kon en mocht gewoon weg niet dezelfde investeringen doen die Bosz wel mocht doen. Maar sommige mensen hebben echt last van tunnelvisie. Ik zou echt.meteen voor Frank gaan al betwijfel ik echter of hij zelf wel wil omdat hij graag naar het buitenland wil.
 
Marrekie
 
4
2 juni 2017 om 13:16
Wat een ..verhaal is dit zeg. Ook al was dit zo dan nog zou Ajax hem niet laten gaan
 
Scotsman
 
5
2 juni 2017 om 13:32
Heeft Ajax weinig over te zeggen als Dortmund netjes zijn contract afkoopt en Bosz heel graag weg wil denk ik
 
Q_asd1975
 
6
2 juni 2017 om 14:02
@scotsman #63 Je weet denk ik dat er in het contract van Bosz geen clausules of afkoopsom staat. Van een eerder artikel inzake Bosz hier op Vz: ""ik heb een driejarig contract, dus dat zal zo’n vaart niet lopen dat ik vertrek", vertelt Bosz vrijdag in gesprek met De Telegraaf. "ik ga ervan uit dat ik drie jaar bij Ajax blijf. Bij andere clubs heb ik altijd clausules ingebouwd en die heb ik bij Ajax niet. Mijn positie is mijn zorg niet. Mijn zorg is om de jongens hier te 'houden." Lees meer op www.voetbalzone.nl" http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=305931 Dus volgens mij heeft Ajax genoeg te zeggen...
 
hankey
 
3
2 juni 2017 om 14:37
Ajax heeft over het financiële plaatje wat te zeggen maar als hij weg wil, gaat hij gewoon weg. Je wil absoluut geen coach voor het team die niet 100% gemotiveerd is.
 
sprokkie
 
2
2 juni 2017 om 14:49
Ik kan ontslag nemen wanneer ik dat wil, Bosz toch zeker ook lijkt me? Daar zullen ongetwijfeld consequenties aan vast zitten, maar daar kan Dortmund vast wel wat mee wanneer ze hem graag willen.
 
Scotsman
 
3
2 juni 2017 om 15:08
@ q_asd Elke werknemer mag weg als zijn contract wordt afgekocht. Dat geldt voor elk werkveld. Dat hele gedoe met transfersommen in de voetballerij heeft de facto totaal geen wettelijke onderbouwing. Niet voor niets winnen voetballers arbitragezaken altijd.
 
Edo
 
0
2 juni 2017 om 15:16
@scotsman, het is wel iets anders, omdat het tijdelijke contracten zijn. Die zijn niet zo makkelijk te beeindigen als "normale" doorlopende contracten. Maar dat neemt niet weg dat Bosz echt wel weg komt als Dortmund komt. Afkoopsom + financiele verbetering + sportieve verbetering + motivatie weg = arbitrage winnen.
 
Scotsman
 
2
2 juni 2017 om 15:24
@edoVolgens mij juist makkelijker, omdat door de bepaalde tijd de waarde van het contract veel duidelijker is. 1 miljoen per jaar voor 4 jaar is heel duidelijk een contract van 4 miljoen. Zo staat het ook letterlijk opgeschreven in de wetten van de FIFA omtrent transfers: een transfer is geldig indien er aan de contractverplichtingen is voldaan. Deze worden gedefinieerd als: de contractduur keer het loon.Lijkt mij een uitgemaakte zaak.De rest van de transfersom zit voornamelijk in de 'schade' (misgelopen prestaties van de desbetreffende speler) die de verkopende club oploopt. Maar dat is zo'n grijs gebied dat dat niet of nauwelijks wettelijk te onderbouwen is.
 
Hakkie2
 
0
2 juni 2017 om 17:10
Bij een contract voor onbepaalde tijd zit altijd een opzegtermijn en dus kun je gratis ontslag nemen. Bij een contract van bepaalde tijd kan dit niet en kan de ander gewoon een bedrag bepalen. En dat bedrag is niet zo simpel als jij zegt, dag bedrag is een inschatting van de waarde van de werknemer voor de rest van het contract voor het bedrijf. Bosz zijn voetbal maakt vele spelers beter en veel sponsors geïnteresseerd, je kunt dat bij Bosz dus rustig in de tientallen miljoenen schatten.
 
Scotsman
 
0
3 juni 2017 om 01:21
Overdrijf toch niet zo man. Tientallen miljoenen voor een passante trainer? Sponsoren geven weinig om spel. Als er maar veel exposure is en de club een beetje een goed imago heeft. En ja natuurlijk maakt Bosz spelers beter, maar daar wordt hij letterlijk voor betaald, dus dat zit al grotendeels in het salaris. Dat er ook bij komt kijken wat een club mis zou lopen als de persoon er niet zou zitten zei ik bovendien al.
 
FeyCoev
 
11
2 juni 2017 om 13:16
Dit zou wel een zware aderlating zijn voor Ajax, hoop voor hun dat het niet waar is.
 
 
13
2 juni 2017 om 13:17
Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. Hoe mooi de stap ook is voor Peter Bosz, toch laat hij Ajax wel in de steek. Peter moet gewoon verder bouwen en nog 2 jaar mooie resultaten behalen.
 
KingB
 
13
2 juni 2017 om 13:21
Ben het wel met je eens, maar in de steek laten... Dortmund is een mooie club, Bosz is geen clubman en maar gewoon een passant.
 
sprokkie
 
6
2 juni 2017 om 14:53
Hoezo hebben zoveel mensen het over "in de steek laten"? Topsport is keihard, voetbalclubs zijn keihard tegenover hun coaches. Wanneer Bosz niet zou presteren was hij al lang ontslagen, maar als hij het goed doet mag hij geen stap hogerop maken? Ik vind het juist mooi om te zien dat er coaches zijn die meegaan in de werk- en denkwijzen van de clubs. Helemaal niks mis mee.
 
Edo
 
4
2 juni 2017 om 15:39
@sprokkie, je haalt me de woorden uit mijn mond. Voetbalfan zijn is voor supporters iets wat ze in hun vrije tijd doen. Zij worden verliefd op een club en verwachten dat spelers en staf dat ook doen. Maar dan gaan ze volledig voorbij aan de rol die voetbal speelt bij 99% van de professionals. Behalve voor de Totti's van deze wereld is het voor hun grotendeels werk en carrière maken. Geweldig werk, maar wel werk. Je ziet ook heel duidelijk dat spelers de supporters bespelen met mooie teksten over de club en hun "liefde" voor de club. Dat ze altijd al voor Ajax wilden spelen omdat het een "very big club" is. Een Vermeer die naar Feyenoord gaat (terecht natuurlijk, maar je krijgt wel gezeik). Of een Elia, met zijn sentimentele gedoe, maar wel bij de eerste gelegenheid weg is na het kampioenschap. Zo bespelen ze de fans, die er graag in geloven, en dan keer op keer teleurgesteld worden.
 
slaaf
 
1
2 juni 2017 om 14:17
LaMasia, mocht het waar zijn is het toch logisch dat hij het in ieder geval overweegt. Nu krijgt hij misschien de kans wie weet over 2 jaar niet mee. De voetballerij is toch gewoon het zelfde als het zakenleven.
 
StefanvandenBroek
 
5
2 juni 2017 om 13:17
Zou toch wel opmerkelijk zijn als bosz ajax na 1 jaar al gaat verlaten. Sportief is dortmund natuurlijk een stap hoger, maar hij is net aan het 'ajax project' begonnen en ik zou het zonde vinden als hij nu al weg zou gaan.
 
NeutralFussbal
 
9
2 juni 2017 om 13:20
Ten Hag een mooie opvolger?
 
FeyCoev
 
2
2 juni 2017 om 13:38
Ik zou eerst eens Schmidt en Tuchel polsen als dit waar is en anders Van Gaal voor nog een laatste kunstje, maar die zal daar waarschijnlijk geen trek in hebben. Daarna kom je alweer op types als Preud'homme; oud spelers als Seedorf of Stam, het terughalen van De Boer of Blind; een Ron Jans, Ten Hag of Van den Brom
 
RonZon
 
3
2 juni 2017 om 13:22
Inderdaad. Als je trainer al gaat na de eerste goede aanbieding / club, dan is dat niet zo een goed voorbeeld naar de spelers en wordt het heel lastig om de groep bij elkaar te houden.
 
Joshh
 
5
2 juni 2017 om 13:28
Net zoals zijn Vitesse en Maccabi projecten zeker? Die man kiest gewoon voor de beste sportieve ooptie.
 
Edo
 
0
2 juni 2017 om 15:44
Zou het opmerkelijk zijn? Volgens mij sluit het een het ander niet uit. Ja, hij is net een jaar bezig aan het Ajax project. Ja, Dortmund is hoger. Ja, het zou zonde zijn, voor ons dan. Maar als Dortmund aanklopt, is het volgens mij helemaal niet opmerkelijk dat hij weg gaat. Zo werkt de voetballerij. Enige dat het anders zou kunnen maken, is de inschatting dat afgelopen seizoen geen toevalstreffer is. Als Bosz echt gelooft dat hij de ploeg bij elkaar kan houden, en komend seizoen kan voortbouwen op afgelopen seizoen, dan kan het beter zijn om nog 1 jaar te blijven. Dan ga je hard oogsten, en dan komt er over een jaar wel weer een topclub. Maar het blijft een gok hoor. Want het ligt niet voor de hand dat er een grote club dan Dortmund komt, want dan zit je op het echte topniveau.
 
Filip
 
12
2 juni 2017 om 13:17
Die tekst die Nice gebruikt.. hebben jullie die gelezen Ajax? Copy paste deze reactie maar. Bosz moet blijven.
 
DelPello
 
6
2 juni 2017 om 13:18
Mag toch hopen dat dit niet waar is... Heeft een goed seizoen gedraaid en echt een aantal jongens de sterren van de hemel laten spelen maar helaas een jaar zonder prijzen. Mag toch wel hopen dat hij op z'n minst minimaal 1 jaar blijft om weer landskampioen te worden. *enige voordeel in mijn opzicht is dan dat hopelijk Tete wel weer in de basis komt te staan in plaats van Veltman op rechts.
 
3*Ajax
 
5
2 juni 2017 om 13:18
Dan hoop ik dat Marcel Keizer onze nieuwe coach word mocht dit waar zijn.
 
dwiegman
 
1
2 juni 2017 om 13:18
Dit lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk, verwacht niet dat Bosz na zijn eerste seizoen alweer vertrekt
 
ModricMagic
 
3
2 juni 2017 om 13:19
Pff dit zou echt een klap zijn. Hij is hier iets moois aan het bouwen en hoop dat hij gewoon als hij dit jaar succesvol is met prijzen dat hij dan naar Dortmund gaat.
 
Nick Danninga
 
6
2 juni 2017 om 13:19
Wat een joke, geloof er helemaal niets van. Bosz zit op de voor hem ideale plek, is bezig aan iets moois en gaat echt niet weg voor een avontuur bij Dortmund. No way.
 
Kohaku
 
5
2 juni 2017 om 13:29
Na de EL finale was Bosz anders niet 100% zeker dat ie volgend seizoen nog bij Ajax traint.
 
doa245
 
2
2 juni 2017 om 13:19
Laten we er eens vanuit gaan dat hij echt vertrekt. Dan ben ik toch wel benieuwd; Wie zouden jullie als opvolger zien?
 
RonZon
 
6
2 juni 2017 om 13:25
Tuchel
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:47
Eerste die in me opkomt is Jaap Stam. Maar ik heb zijn ploeg nooit zien spelen, dus het is alleen gebaseerd op zijn imago en de bijna-promotie naar de PL. In elk geval geen ouwe, opgewarmde hap. Kies maar een moderne trainer.
 
JuventusPuglia
 
2
2 juni 2017 om 13:19
Hoop het niet voor Ajax. Ze hebben eindelijk weer is een coach die precies goed bij Ajax past, Het zou zonde zijn als die meteen word weg gekaapt. Logisch dat clubs hem nu op hun lijst zetten, Speelt goed voetbal en heeft goed gepresteerd met Ajax die een goede naam heeft in Europa. Bayer Leverkusen zou hem willen en nu dus ook Borussia Dortmund.. nou zeg daar maar is nee tegen als ex coach van Heracles en Vitesse
 
atleticofc
 
2
2 juni 2017 om 13:20
Mocht dit kloppen, wat ik betwijfel als ik het bericht zo lees, het is maar een aanname, dus van een bijna akkoord lijkt helemaal geen sprake, dan zou ik als Ajax zijnde vol voor Tuchel gaan. De vraag is of hij in Nederland wilt werken, maar hij adoreert de Hollandse School wel. Daarnaast kan Ajax hem ook een goed salaris bieden, en staat er een spelersgroep waar nog meer uit te halen is. Waar dus successen mee te behalen zijn. Ik zou er vol voor gaan als ik Overmars was. Mocht Bosz dus weg gaan uiteraard.
 
Angwaterslang
 
1
2 juni 2017 om 13:20
Zo dit had ik dus totaal niet verwacht. Onder bosz kan je de lijn van de 2de seizoenshelft doortrekken , met een nieuwe trainer betwijfel ik of dit ook nog lukt. Ben ook benieuwd wie de nieuwe trainer zou worden
 
frigel50
 
5
2 juni 2017 om 13:21
Bosz heeft toch een meerjarig contract. Zover ik weet staan hier geen ontsnappingsclausules in. Hij wilde zo graag naar Ajax, dan mag ik verwachten ik dat hij z'n contract uitdient. Tenzij in onderling overleg er besloten wordt om arbeidscontract op te heffen!
 
JustPSV95
 
1
2 juni 2017 om 14:28
Zo ging het toch ook bij macabi..
 
23VDV23
 
1
2 juni 2017 om 13:22
Ik hoop toch echt voor Ajax dat dit niet waar is. Als dat wel is dan is er in mijn ogen maar één iemand die zijn werk goed zou kunnen voortzetten zonder dat je weer helemaal opnieuw moet gaan bouwen en dat is Van Gaal.
 
Principino
 
6
2 juni 2017 om 13:28
Verdomme dat zou toch wel heel erg tof zijn. Van Gaal terug als hoofdcoach van Ajax. Ik ben voor.
 
Soldierr
 
2
2 juni 2017 om 13:52
Bij AZ was Co Adriaanse ook de grondlegger en Van Gaal nam het stokje toen over. Daar is niks mis mee zo gaat dat in het voetbal.
 
surreal
 
3
2 juni 2017 om 13:38
Nee niet Van Gaal. We zijn juist nu eindelijk echt aan het voetballen zoals Cruijff dat wilde. Van Gaal heeft daar een hele andere invulling aan. Bosz moet gewoon blijven, hij heeft een pracht seizoen gehad maar zal pas weg mogen gaan na prijzen.
 
LitmanenHeld
 
1
2 juni 2017 om 14:13
Dat zou natuurlijk super zijn, Van Gaal past bij dit team met jonge spelers. Maar vrees dat het onhaalbaar is. Anders Marcel Keizer door laten stromen naar het eerste. Hij kent de meeste jongens en liet Jong Ajax geweldig spelen. Ik zie verder weinig opties die het Ajax spelletje erin kunnen houden en verbeteren...
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:49
@litmanenheld Wat nou zo jammer is, is dat Litmanen geen trainersmateriaal is. Legende-status bij de club, maar hij heeft het gewoon niet. Zo zonde, anders had ik hem direct bij de club gehaald, als assistent of jeugdtrainer ofzo.
 
doa245
 
1
2 juni 2017 om 13:22
Even vanuit gaande dat Bosz ons echt verlaat. Wie zien jullie als zijn opvolger?
 
wijntje
 
4
2 juni 2017 om 13:24
Frankie
 
NeutralFussbal
 
2
2 juni 2017 om 13:28
Tuchel, Schmidt of Ten Hag. Ten Hag speelt anders bij Utrecht, maar formaties zijn het ding niet meer tegenwoordig. Het gaat om de manier van druk zetten, vrijlopen, opbouwen, etc.
 
NeutralFussbal
 
2
2 juni 2017 om 13:28
Op Tussen de Linies staat hierover een mooi stuk.
 
LitmanenHeld
 
0
2 juni 2017 om 14:15
Marcel Keizer door laten stromen. Kent de spelers en liet Jong Ajax geweldig spelen. De komende jaren moeten we oogsten met geweldige talenten en hij heeft al laten zien dat te kunnen.
 
Principino
 
1
2 juni 2017 om 13:23
Het zou enorm klote zijn voor Ajax en iedereen, waaronder ik zelf, die de club een warm hart toedraagt. Tegelijkertijd is Borussia denk ik wel éã©n van de weinige clubs in Europa waar Peter Bosz met zijn voetbalvisie perfect zou passen. Wat dat betreft een logische keuze maar man oh man, na éã©n seizoen al vertrekken. Het zou heel jammer zijn want wat haal je er voor terug? Jaap Stam is de eerste naam die door mijn hoofd schiet maar ik durf echt niet te beweren dat ik weet hoe zijn voetbalvisie en manier van spelen in elkaar steekt. Frank de Boer dan maar terughalen na zijn `sabbatical`? Wat zijn de verdere opties? Heel erg benieuwd hoeveel waarheid er verscholen gaat achter dit bericht.
 
derbyan
 
4
2 juni 2017 om 13:24
Zal me niets verbazen, heeft Vitesse ook halvewege seizoen verlaten. Half jaartje in Israel.
 
Paternia
 
5
2 juni 2017 om 13:30
Nou nou wat een overdreven reacties hier op de site. Coach die al een paar x heeft bewezen zijn teams leuk te laten voetballen(maar geen kampioen maakt)echt geen wereld coach
 
Edo
 
3
2 juni 2017 om 15:50
Glas half leeg type? Alsof je met Vitesse kampioen kan worden. Of in een half jaar Macabi kampioen kan worden.
 
markoesj
 
3
2 juni 2017 om 13:29
Als hij weg gaat heeft hij voor mij afgedaan. Je tekent voor drie seizoenen, dan ga je niet na 1 seizoen zonder prijs weg. Als je de harten van Ajacieden wil veroveren moet je blijven, wil je een passant zijn dan rot je maar op.
 
Wisconsin
 
4
2 juni 2017 om 14:36
Ik neem aan dat je dat ook tegen de Vitesse en Maccabi fans vertelt.
 
markoesj
 
0
2 juni 2017 om 17:57
Uiteraard
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 15:53
@markoesj, als dat je selectie-criterium is, dan wordt het lastig om een trainer te vinden. Trainers zijn professionals, en hun taak is om resultaat te halen met het team. Dat heeft Bosz dit jaar gedaan wat mij betreft, ik heb in elk geval genoten. Als hij dan nu weg gaat omdat hij een geweldige kans krijgt, dan doet hij niks fout. Contracten in de voetballerij duren nou een maal bijna nooit zo lang als aan het begin is afgesproken.
 
markoesj
 
1
2 juni 2017 om 17:57
Ik selecteer niet, ik ben supporter
 
vahtheo
 
0
2 juni 2017 om 17:54
Hij zou gek zijn om bij Ajax te blijven. Daar verdiend hij 5a6 keer meer,zo te horen werk jij voor het minimum. Jij zal zo bod gelijk afslaan,toch.
 
markoesj
 
0
2 juni 2017 om 17:57
Interesseert me helemaal niets. Voetbal is emotie, geen ratio
 
Clay
 
1
2 juni 2017 om 13:31
Ajax houdt hem maar lekker aan zijn contract. Net als Nice bij Favre doet.
 
grasveld7
 
5
2 juni 2017 om 13:31
Geloof hier helemaal niets van, Bosz is net een jaartje bij Ajax. Die gaat echt nog niet vertrekken, laat je niet gek maken.
 
NUFC_U2
 
10
2 juni 2017 om 13:37
Hij is aan het avontuur bij Maccabi begonnen omdat de Nederlandse topclub niet kwam. Toen hij daar in de winter tekende, had hij wel gezegd dat een snelle terugkeer mogelijk zou zijn, als de gewenste club erbij zou zitten. Bij Maccabi vonden ze het bijzonder jammer, maar waren daarin niet rancuneus .
 
falcao
 
2
2 juni 2017 om 13:32
Bij Dortmund is het erg lastig je stempel dusdanig op het team te drukken denk ik. Bovendien hangt er een enorm mediacircus om de Bundesliga. Klopp is daar meer een type voor en Tuchel is ook een beetje een excentriek type.
 
NUFC_U2
 
2
2 juni 2017 om 13:35
Dit lijkt mij een broodje aap verhaal ! Hij wilde graag een Nederlandse topclub coachen en zit bij Ajax wat betreft goed. Een goede selectie, die alleen maar sterker wordt als de kern blijft. Waarom dan na 1 seizoen al een avontuur in Duitsland aangaan. Oke; financieel zal het veel beter zijn, qua club, achterban en competitie ook. Maar als hij nu al gaat, dan wordt het net zo'n clubhopper als Advocaat en met dien verstande dat je dan al snel uitgekotst wordt. Nee, het lijkt me een beetje suggestief allemaal. Dortmund moet een andere trainer en die zijn nu een beetje aan het polsen...
 
Sammerens
 
1
2 juni 2017 om 14:11
Ik zou niet weten waarom dit niet waar kan zijn. Het is in alles een enorme stap voorwaarts voor Bosz. Om in Koeman uitspraken te spreken: "deze trein komt maar 1x langs". Als hij komend seizoen weer in de voorronde CL uitgeschakeld wordt en geen noemenswaardige run maakt in de Europa League, dan brokkelt zijn huidige status weer snel af en zijn dergelijke clubs niet meer geintresseerd.
 
Wisconsin
 
0
2 juni 2017 om 14:38
De WAZ is anders een serieuze krant. In dat bericht staat overigens ook dat er met Peter Stã¶ger van 1. FC Kã¶ln gesproken wordt. Tussen Bosz en hem zal het gaan volgens de Waz. Echter meldt die Welt (en dat is echt een kwaliteitskrant) dat Bosz de voornaamste kandidaat is.
 
Stefandefree
 
0
2 juni 2017 om 16:14
Hij wilde inderdaad graag een Nederlandse topclub coachen. Dat kan hij nu dus afvinken. Dortmund is misschien wel een unieke kans voor hem, ik denk niet dat ik die zou laten schieten als ik hem was. Prachtige club, aanvallende intenties, veel talentvolle jongens en een geweldig publiek. Dat heeft hij bij Ajax in meer of mindere mate ook allemaal, maar Dortmund is Europees toch wel weer 1 of 2 stappen hoger.
 
max1984psv
 
6
2 juni 2017 om 13:37
ik zou snel tekenen een grotere club zal er niet voor je komen
 
Gilli@VZ
 
1
2 juni 2017 om 13:38
Ik hou het voor nu op een gerucht. Ik hoop dat Bosz hier in de loop vd dag zelf op reageert. Zou doodzonde zijn!!
 
NielsFCB18
 
0
2 juni 2017 om 13:42
Zou niet gek zijn grotere club meer salaris betere competitie
 
gilau
 
0
2 juni 2017 om 17:12
Dat zal dan na half 6 zijn, want dit soort informatie bij een beursgenoteerde club mag alleen na het sluiten van de beurs naar buiten komen.
 
Simeones
 
3
2 juni 2017 om 13:38
Loyaal zijn, clubliefde, clublegende worden zomaar een aantal dingen die in het hedendaagse voetbal amper nog voorkomen. Kijk natuurlijk is het niet zo netjes van Bosz om na een jaar al te vertrekken, maar wat als hij slecht zou presteren? Dan zou de club hem ook op straat zetten. Dus het is maar net hoe je het bekijkt, je presteert slecht je wordt ontslagen je presteert goed je kunt een stap hogerop. Zo gaat het nu eenmaal in het hedendaagse voetbal waar alles maar dan ook alles om miljarden gaat. Ik gun het Bosz, lekker aan jezelf denken want deze kans kan zomaar zijn laatste zijn als hij komend jaar niet eens met Ajax de CL ingaat.
 
dennisbergkamp
 
3
2 juni 2017 om 13:41
Als dit waar is, kan je dit bijna veraad noemen want hij bouwde iets op maar maakt t niet af.
 
Edo
 
2
2 juni 2017 om 15:55
Nee hoor, niks met verraad te maken. Hij heeft hard gewerkt voor Ajax en een mooi seizoen afgeleverd. Iedere werknemer in Nederland mag weg gaan. Een contract uitzitten is in de voetballerij eerder uitzondering dan regel.
 
dennisbergkamp
 
2
2 juni 2017 om 16:03
Ja en elke vrouw mag van zijn man scheiden maar dat wil niet zeggen dat het niet als verraad kan voelen.
 
Edo
 
1
2 juni 2017 om 16:48
En een werkgever en werknemer hebben natuurlijk een zelfde soort relatie als twee echtgenoten...
 
markoesj
 
0
2 juni 2017 om 19:37
Voetbal is emotie
 
Richardvan Baa
 
0
2 juni 2017 om 13:44
tja de EL is dus niet alleen voor spelers een etalage gebleken... Als hij drie jaar contract heeft en na 1 jaar weg kan, dan betekent dat dus een transfersom. Marc Overmans is tevreden :-)
 
Ajax/barca2014
 
2
2 juni 2017 om 13:52
Inderdaad. Dat was echt het laastse dat bij mij zou opkomen. Dat we die dekselse Bozs ook eens zzouden kunnen kwijtraken. Iedereen heeft het over Tete en Riedewald, Sanchez en Klaassen. Maar we zijn allemaal de grondlegger vergeten.
 
dvh5981
 
0
2 juni 2017 om 13:49
Ik vind het moeilijk te geloven, maar indien het zo is hoop ik dat ze Winter / Peereboom doorschuiven. Met name die laatste is enorm veelbelovend - heeft een profiel en voorgeschiedenis/achtergrond vergelijkbaar met Co Adriaanse en Louis van Gaal: Cios, sportmanagement opleiding, zeer succesvol met al zijn jeugdteams en klaar om in te schuiven.
 
Blackhawk
 
0
2 juni 2017 om 13:50
Ik zie hem eerlijk gezegd wel gaan. In feite is het geen Ajacied en heeft geen binding met de club. Ajax is in zijn ogen enkel een goede stap voor zijn carrière. Dortmund is natuurlijk een mooie club en nu Tuchel ontslagen is en Bosz zichzelf en Ajax in de kijker heeft gespeeld via de EL is dit misschien wel een once in a lifetime oppurtinity. Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden omdat ik denk dat Ajax met Bosz volgend jaar nog succesvoller en mooier kan voetballen. Anders mag je weer opnieuw beginnen en kiezen spelers als Sánchez, Ziyech, Dolberg etcetera denk ik ook voor een eerder vertrek.
 
RyanPaulssen
 
1
2 juni 2017 om 13:51
Hou hem gewoon aan zijn contract. Dan gaat hij nergens heen.
 
AnfieldRed
 
1
2 juni 2017 om 14:01
Het zou heel erg kloten zijn, maar als gedreven en ambitieuze coach een stap vooruit.
 
4Ever4Ajax
 
0
2 juni 2017 om 14:16
Als Die Welt het noemt, word ik nog niet zo nerveus. Ik kan het me namelijk bijna niet voorstellen dat dit zou gebeuren. Bosz wil verder werken met dit team en prijzen pakken.
 
Tornado72
 
0
2 juni 2017 om 14:17
Als dit waar is verbaast het mij toch wel enigszins. Bosz was er zo vol van om bij Ajax de lijn van Cruijff door te kunnen trekken. Als hij nu vertrekt heeft hij het aardig gedaan maar de enige prijs die hij heeft gepakt is die van trainer van het jaar en of hij daar nou voor naar Ajax gekomen is?
 
Vlassie1980
 
1
2 juni 2017 om 14:31
Hij zal niet naar Ajax zijn gekomen om de titel trainer van het jaar te winnen nee. Maar als een grote club als Dortmund zich meldt dan wimpel je die niet zo maar even af natuurlijk. Mooie club met 80.000 supporters in het stadion in de Bundesliga en ook nog een leuke selectie om mee te werken. Ervaring in het buitenland heeft hij ook al. Die is straks weg hoor...
 
Dutchgio
 
3
2 juni 2017 om 14:17
Laat Ajax maar zo`n zelfde statement maken, je moet Bosz niet laten gaan. Niet na éã©n seizoen in ieder geval.
 
Zlatan18
 
1
2 juni 2017 om 14:23
Dit zou erg jammer zijn Als opvolger jaap stam ?
 
Shepherd
 
1
2 juni 2017 om 14:24
Het zou mij ontzettend verbazen als Bosz inderdaad op de Koeman-trein springt. Dat heeft de carrière van Koeman toch ook geen goed gedaan.
 
mitchell172
 
1
2 juni 2017 om 14:30
Verwacht eerlijk gezegd geen battle tussen Peter Stöger en Peter Bosz, want de meest geschikte kandidaat van die 2 is toch echt Stöger. De man die de competitie kent, Duits spreekt en Köln vanaf het seizoen 2013/2014 terugbracht naar de Bundesliga en er ook nog eens een stabiele club van maakte. 2014/2015 werden ze 12e, 2015/2016 werden ze 9e en dit seizoen haalde ze zelfs met een mooie 5e plek Europa league. Peter stöger is pas 51 en heeft zich als coach al bewezen. Lijkt mij dus geen moeilijke beslissing voor het bestuur van Dortmund.
 
Wisconsin
 
1
2 juni 2017 om 15:20
Bosz is maar 2 jaar ouder en heeft wat meer internationale wedstrijden gecoacht. Spreekt ook behoorlijk Duits (speelde bij Rostock namelijk) en doet qua resultaat niet onder voor Stoger (die alleen in Oostenrijk prijzen pakte). Ik zou er niet zo zeker van zijn dat ze voor Stoger gaan (ook getuige het artikel in die Welt van een paar uur geleden).
 
PeterVermeuIen
 
2
2 juni 2017 om 14:31
Als dat zo is zou ik echt balen maar van Gaal zou geen slechte keuze zijn.
 
Peperbus038
 
2
2 juni 2017 om 14:34
Ik zie hem wel vertrekken. Heeft met Ajax uitstekend gepresteerd . De kans dat het volgend jaar weer zo goed gaat is natuurlijk niet zo groot. Misschien worden ze wel kampioen, maar ik denk niet dat ze volgend seizoen weer in de finale komen of wellicht winnen van de Europa League. De hele wereld heeft gehoord van de prestaties van Ajax en nu is er (wellicht) interesse van een Europese top/subtop ploeg. Als hij volgend seizoen bij Ajax een paar wedstrijden verliest is het weer een waardeloze trainer en mag hij vervolgens uitkijken naar een ploeg ergens in de middelmoot. Daarbij komt dat Bosz natuurlijk geen Ajacied is.
 
MileyCyrus
 
2
2 juni 2017 om 15:07
Logische stap de mogelijkheden bij Dortmund zijn vele malen groter dan bij Ajax!
 
daveke
 
0
2 juni 2017 om 15:17
Dit zou voor Ajax een tegenvaller zijn maar ik gun Bosz deze stap wel. Dit is echt een prachtige club voor hem. Het is toch een stap omhoog en het voetbal dat Bosz wil spelen past perfect bij Dortmund. Die willen ook altijd aanvallen . Met jonge talentvolle spelers dat past perfect bij Bosz. Ik zie dit wel een succes worden.
 
pasa11
 
0
2 juni 2017 om 15:17
Misschien dat Ajax nu ook naar buitenlandse trainers moet gaan kijken, ik denk dat Ajax na dit Europees seizoen ook aantrekkelijker is geworden voor een Roger Schmidt of andere trainers. Verder misschien goed nieuws voor Tete? die krijgt dan weer een nieuwe kans. Ik vind dat de supporters het Bosz niet kwalijk moeten nemen als hij de stap maakt.
 
PF10
 
1
2 juni 2017 om 15:17
Dit zou nog erger zijn dan dat bijvoorbeeld Sanchez zou vertrekken. Bosz is DE man die Ajax eindelijk weer laat voetballen. Indien hij echt vertrekt ben ik voorstander om de trainer van Jong Ajax, Marcel Keijzer, door te schuiven. Een andere minder voor hand liggende keuze zou natuurlijk van Gaal zijn.
 
Dutchgio
 
0
2 juni 2017 om 16:46
Waarom Van Gaal? Die speelde bij MU net als De Boer Ajax liet spelen: doodverwekkend saai en op resultaat.
 
PF10
 
1
2 juni 2017 om 22:44
Omdat hij graag met jonge spelers werkt, weet hoe het op topniveau eraan toegaat en nu materiaal heeft om net zo te spelen als in 1995
 
Streepan
 
2
2 juni 2017 om 15:19
Geloof niet dat bosz ajax zo een trucje zou flikken a la advocaat. Altijd een correcte, loyale en integere man ten opzichte van zijn clubs. Geloof dit verhaal dus niet.
 
Dutchgio
 
3
2 juni 2017 om 16:45
Bij Vitesse vertrok hij in de winterstop om naar Tel Aviv te gaan, in eigen belang. Bij Tel Aviv getekend en een halfjaar later weer naar Ajax, net zo. Heel correct en integer, maar zodra er een kans komt om hoger op te gaan is Bosz doorgaans weg. Het klusje nog niet geklaard te hebben en geen prijs te hebben gepakt maakt daarin niet uit: bij Tel Aviv verloor hij zowel het kampioenschap als de beker.
 
 
0
2 juni 2017 om 15:27
Ik hoop echt niet dat dit waar is! Zou mooi klote zijn als je nu weer een nieuwe coach moet aanstellen en weer opnieuw moet beginnen met het bouwen van een team. Elke coach heeft immers zijn eigen voorkeuren en speelwijze en het ging nu net zo lekker onder Bosz. Heb echt genoten van de tweede seizoenshelft afgelopen seizoen en opnieuw beginnen zou een ramp zijn!
 
Dani17
 
0
2 juni 2017 om 15:32
Als dit waar blijkt te zijn en zijn overgang is in kannen en kruiken, dan is dit een enorme aderlating voor Ajax. Met Bosz leek de zogenoemde `fluwelen revolutie` echt vorm te krijgen. Ajax was voor mij titelkandidaat nr.1 komend seizoen, zeker als je kijkt naar de tweede helft van afgelopen seizoen. Bosz is een integraal onderdeel van dit Ajax, vooral qua spelopvatting en vertrouwen van spelers. Zijn vertrek zal Ajax weer teruggooien, ik heb het idee dat veel spelers ook Bosz gewend zijn geraakt en zijn aanwezigheid op prijs stellen. Een nieuwe trainer zal de groep weer voor zich moeten winnen. Als Feyenoorder is zijn mogelijk vertrek natuurlijk stiekem toe te juichen, immers verzwakt zijn vertrek éã©n van de voornaamste concurrenten.
 
 
1
2 juni 2017 om 15:33
Als hij gaat, met de nadruk op als, gaan er een paar spelers ook naar Dortmund.
 
Piranha
 
0
2 juni 2017 om 15:40
Niet echt waarschijnlijk behalve als ze er 10 of meer voor op tafel leggen want ik denk niet dat ze Bosz zomaar laten gaan na een derde van zijn contract te hebben uitgediend. Maarja, ze kunnen het wel betalen dus je weet het nooit. Seedorf en ten Cate als assistent een goed idee?
 
 
0
2 juni 2017 om 15:41
Wat zal dit vreselijk jammer zijn zeg..!
 
GJ7300
 
0
2 juni 2017 om 15:46
Zou ontzettend stom zijn. Contractbreuk maakt hem toch persona non grata in NL Heeft ook impact op carrière id toekomst zelfs als evt bondscoach. Bovendien is alles bij Ajax beter dan ooit geweest, tenzij er meer dingen spelen dan wij weten zoals slechtere relatie met Toekomst, vdSar of Overmars. De laatste zie ik overigens ook snel vertrekken..
 
gilau
 
1
2 juni 2017 om 17:16
Contractbreuk gevolgen voor zijn toekomst als eventuele bondscoach? Dat lijkt mij niet. Als er een man vaak contractbreuk pleegt, is het Advocaat wel. En toch is bij bondscoach geworden...
 
gomes1psv
 
1
2 juni 2017 om 19:14
1) Waarom maakt contractbreuk hem persona non grata in Nederland? Nota bene Bosz' voorganger Frank de Boer spande met zijn broer zelfs een rechtszaak aan tegen 'zijn' Ajax, dat hem later met open armen verwelkomde als hoofdcoach! 2) Bij Ajax is alles beter dan het ooit geweest is. Los van het feit dat die superlatieven wel erg opportuun zijn en o.a. de gloriejaren van de nineties helemaal buitenspel zetten, vraag je eens af of Bosz het als hoofdcoach van Borussia Dortmund zo slecht zou hebben... 3) Wel het meest belachelijke: zijn contractbreuk bij Ajax zou invloed hebben op een evt. bondscoachschap!? Laat me niet lachen man! Nota bene Dick Advocaat liet de Knvb nog niet eens zo lang geleden stikken voor een zak geld in Istanboel en - ik weet niet of je dat hebt meegekregen - is nu bondscoach!!! Als Bosz het in Dortmund waarmaakt en dat doet op dezelfde manier als hij nu bij Ajax laat zien, heeft Nederland weer een internationaal topcoach erbij. Daar hebben we er niet zoveel van en de enige andere is nog steeds gekrenkt dat-ie er niet over peinst de Knvb uit de brand te helpen. Dus no way dat een akkefietje met Ajax iets met een toekomstig aanstelling als bondscoach te maken heeft.
 
Kaassie
 
0
2 juni 2017 om 20:19
Waar lees jij dat er contractbreuk wordt gepleegd? Het wordt toch steeds gekker met de reacties hier/
 
RacksOnRacks
 
0
2 juni 2017 om 16:40
Zou het dan toch weer gaan kriebelen bij van Gaal...
 
impulsief
 
0
2 juni 2017 om 16:53
Hahaha belachelijk hoe menig Ajacied gelijk in blinde paniek raakt na een paar geruchten. Ik ben zelf ook Ajacied maar heb er blind vertrouwen in dat hij blijft, hij is bezig iets op te bouwen en heeft eerder ook al gezegd nog niet klaar te zijn bij Ajax. Dat Dortmund een mooie club is om te werken snap ik ook wel, maar als Bosz nog een paar jaar bij Ajax zit kan hij daarna ook altijd nog bij zo'n club aan de slag. Tegen de mede-Ajacieden zou ik zeggen: Maak je geen zorgen
 
gilau
 
2
2 juni 2017 om 17:18
Of niet. Mocht het volgend seizoen minder gaan, kan hij fluiten naar een club als Borussia D.
 
Gilli@VZ
 
0
2 juni 2017 om 17:02
Woordvoerder van Ajax geeft aan dat Ajax niet reageert op geruchten. Niet waar dus. Hij blijft.
 
DareToDaan
 
2
2 juni 2017 om 18:30
Mijn gevoel zegt toch, dat ze dit zeggen om rust te bewaren. En dat er straks een akkoord blijkt te zijn.
 
SpeedyAFC
 
0
2 juni 2017 om 20:23
Op dit moment is het niet waar, Dordtmund zal zich bij Ajax moeten melden om een akkoord te bereiken. Zolang dat niet gebeurt is, is het enkel een gerucht.
 
Gilli@VZ
 
0
2 juni 2017 om 17:04
Een woordvoerder van Ajax geeft aan dat de club niet reageert op geruchten. Niet waar dus.
 
Benenbreker
 
0
2 juni 2017 om 18:07
Mocht dit waar zijn en hij vertrekt wat natuurlijk balen is dan hoop ik dat Marcel Keizer doorgeschoven wordt, kent de jeugd en speelt leuk voetbal!
 
frigel50
 
1
2 juni 2017 om 19:26
De bevrijdende tweet van Peter Bosz De geruchten kloppen: ik ga naar #dortmund. Maar ik heb toch ook wel een weekendje weg verdiend na dit seizoen? #bosz
 
Jesper_Olsen
 
0
2 juni 2017 om 20:27
Wát een begrip hier voor Bosz als hij de stap neemt. Ja, Dortmund is een mooie, grote club. Ja, hij zal er financieel op vooruit gaan. Maar je hebt ook zoiets als eergevoel en principes. Het is niet echt geloofwaardig als je er bij de spelers aan wie getrokken wordt op aandringt langer bij Ajax te blijven om dan bij de eerste het beste mooie aanbieding zelf je biezen te pakken. Bovendien weet hij ook wel dat hij gaat, de kans op de leegloop waar hij zelf zo bang voor was veel groter wordt. Laten we hopen dat het verhaal niet klopt en dat hij sowieso niet gaat. Mocht dat wel gebeuren dan wens ik hem succes, want ik vind hem een fijne trainer en een aardig mens, maar mijn sympathie voor hem zal dan toch echt een heel stuk minder zijn.
 
TiePie
 
1
2 juni 2017 om 21:21
Een week geleden zei Bosz nog het volgende: ,,het liefst zou ik deze hele selectie bij elkaar houden. Die heeft kwaliteit, vormt een echt team en heeft de leeftijd en potentie om door te groeien. Maar je moet ook reëel blijven in het moderne voetbal”, kent Bosz de koopwoede van de grotere clubs én de ambitie van een aantal van zijn spelers. ,,ik vind dat de club een geweldige job heeft verricht om deze selectie bij elkaar te brengen. Het wordt nu een hele uitdaging om te kijken hoe we er volgend seizoen weer voorstaan.” en ,,ik heb een driejarig contract, dus dat zal zo’n vaart niet lopen dat ik vertrek. Ik ga ervan uit dat ik drie jaar bij Ajax blijf. Bij andere clubs heb ik altijd clausules ingebouwd en die heb ik bij Ajax niet. Mijn positie is mijn zorg niet. Mijn zorg is om de jongens hier te houden.” Bovendien heeft hij uitgebreid met Huntelaar gesproken over de rol die hij voor hem voor ogen heeft. Waarom zou hij dat doen als hij van plan is te vertrekken?
 
CalafellSpanjeTon
 
2
2 juni 2017 om 21:46
Ik geloof echt m'n ogen niet. Lees ik hier het hele seizoen dat Bosz moet op rotten. Hij deugt niet als coach. Hij wil liever Feyenoord kampioen maken enz, enz, Zeker tijdens de live verslagen werd hij regelrecht de grond in getrapt. En ja hoor daar zijn ze weer; Bosz gaat heel misschien weg en nu is hij ineens onmisbaar. Het zou me trouwens zeer verbazen als nu ook nog de ontkenning hiervan komt. Amsterdams...............what else!
 
Nick Danninga
 
0
3 juni 2017 om 10:27
Bosz heeft zeker kritiek gehad, dat valt moeilijk te ontkennen. Maar je hebt wel heel erg selectief gelezen als je alleen maar kritiek hebt gelezen. Er zijn namelijk ook veel positieve reacties geweest, vanaf het moment dat hij trainer van Ajax werd. Maar dat weet je eigenlijk ook wel, daarom sluit je af met die laatste zin. Krijg je namelijk altijd je gelijk. En nee, ik ben zeer zeker geen Amsterdammer
 
Ori 85
 
1
2 juni 2017 om 22:07
Het zou balen zijn voor Ajax als Bosz weg wilt. Geschiedenis leert dat je een trainer beter niet tegen zijn wil bij de club moet houden. Martin Jol mocht destijds in de zomer niet vertrekken. Nog voor de winterstop werd hij ontslagen. Als Bosz naar Dortmund wilt, dan moeten ze een zo hoog mogelijke transfersom afdingen. Dat is het verstandigste. Bosz aan zijn contract houden, zal dan het domste zijn.
 
JopAriaans
 
0
3 juni 2017 om 01:44
Bij Ajax blijven en kampioen worden! Dan heeft hij zich bewezen en dan moet iedereen hem een mooie baan bij een fantastische club gunnen! Vergeet niet dat Ajax gewoon in de kwartfinale eruit had kunnen liggen! Dan praat niemand over de succescoach Bosz! Nog 1 jaartje knallen!