Bruggink kritisch na zege PSV: 'Hij doet te weinig om gevaarlijk te worden'
Donderdag, 3 oktober 2019 om 23:35

PSV won donderdagavond met 1-4 op bezoek bij het Noorse Rosenborg BK en Donyell Malen wist met twee doelpunten de aandacht wederom op zich gericht. Terwijl de spits de laatste weken de gevierde man is, lijkt zijn kompaan in de aanval Steven Bergwijn wat meer naar de achtergrond te verdwijnen. Arnold Bruggink concludeert na afloop van het duel in de studio van FOX Sports dat de Oranje-international nog niet zijn topvorm heeft gevonden.

"Je ziet hem een stuk minder. Wat ik bij Bergwijn wel opvallend vind, is dat hij te weinig doet om weer gevaarlijk te worden. Dat zag je de afgelopen weken ook tegen bijvoorbeeld PEC Zwolle, waar hij weer op de nummer tien-positie moest spelen waar hij zich eigenlijk niet zo prettig voelt", steekt de oud-aanvaller van de Eindhovenaren van wal.

Bruggink ziet dat Bergwijn op dit moment 'tegenstrijdige dingen' doet, zoals het vaak in zijn voeten vragen van de bal: "Hij is niet dreigend en ik vind het opvallend dat hij heel weinig op de plek is waar het gevaar is. Waar je eigenlijk als buitenspeler, of zeker ook op de momenten dat hij in de spits komt of net daarachter, moet zijn."

De voormalige spits merkt op dat Bergwijn zich vaak ver van de goal bevindt als PSV gevaarlijk dreigt te worden: "Er komen altijd ballen van de zijkant en dan staat hij nog op achttien meter van de goal. Hij loopt nooit eens ergens tussendoor als Denzel Dumfries bijvoorbeeld door komt aan de rechterkant. Dat gevoel zal hij wel moeten gaan zoeken."

Meer nieuws
   
11:56
11:56
Marcel Brands geeft Slot heel belangrijke tip om te kunnen slagen in Engeland
0
   
11:46
11:46
Brands bevestigt belastingstelling van PSV: 'Het is een interessante speler'
0
   
11:15
11:15
Live meepraten in de Eredivisie: NEC - AZ
8
   
11:15
11:15
Live meepraten in de Eredivisie: PEC Zwolle - Heracles Almelo
0
   
11:13
11:13
Topscorer Lionel Messi leidt Inter Miami met twee goals en assist naar zege
4
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (34)

 
Formus
 
13
3 oktober 2019 om 23:42
Denk dat PSV er met deze resultaten echt 'Maling' aan heeft. Gaat super goed met ze. Iha, Malen en Gakpo zijn de volgende toptalenten en goudmijntjes
 
chousta
 
24
3 oktober 2019 om 23:45
Ik moet eerlijk zeggen, wanneer je goed oplet op dumfries... pffff wat is die jongen toch SLECHT!!! Kan geen fatsoenlijke voozet geven, speelt de bal 9 van de 10 keer terug, kan moelijk zijn mannetje staan. Voor hen die sit gaan tegenspreken wil ik zeggen: kijk de wedstrijd terug en geef een oordeel.
 
MrKrillin
 
12
4 oktober 2019 om 09:14
@grapsvkom op man! Ik volg PSV niet zo intensief als jij ,maar dit kan je toch niet menen? Dumfries die ieder seizoen betrokken is bij 10+ goals/assists als opkomende back kan niet beter dan PSV en Zeefuik een verbeterde versie????ik heb niets met Dumfries, maar ik verwacht wel dat hij voor groot bedrag weggaat. Zal me niets verbazen als hij voor 20 mil verkocht wordt en hij bij een club als Inter of Atletico komt te spelen. Blijft gaan die man.zeefuik zie ik totaal niet slagen bij Psv. Laat staan dat hij een international gaat worden.
 
JaouadAmhaouch
 
3
4 oktober 2019 om 15:06
Wat een onzin verkondig jij zeg!!! Dumfries is elk jaar bij veel goals en assist betrokken en dendert over die flank. Voetballend matig, maar voor de rest is die meer dan prima..
 
BierPens
 
13
4 oktober 2019 om 00:20
Slecht is wel wat overdreven. Hij heeft goede en minder goede kwaliteiten...ik vind hem eerder matig, maar in vorm is bij nog redelijk. Toch is het voor Oranje te hopen dat hij niet het beste is dat we rond hebben lopen
 
MauriDenHaag
 
12
4 oktober 2019 om 02:00
Dumfries is voetballend matig inderdaad maar zijn kracht is wel zijn enorme drive daar worden aanvallers gek van maar voetballend denk je inderdaad wel is van wat ben jij nou allemaal aan het doen ?? ik vind zelf die bruma een hele matige aankoop die totaal niet nodig is geweest en alleen maar de jeugd in de weg staat ik had dat geld lekker in stengs gestoken inplaats van in een speler die eerst je club weigerd vervolgens ergens anders mislukt en dan ineens wel wil komen.
 
 
2
4 oktober 2019 om 09:04
Mee eens. Dumfires is voetballend beperkt, maar zoals hij gisteren bij de 2-0 er weer over heen dendert, is gewoon goed. Dat hij geluk heeft meet de afronding is dan ook weer een feit, maar dat de kans er komt, komt wel door zijn drive naar voren. Dit is de drive die Jetro Willems juist miste.
 
SneekPSV
 
15
3 oktober 2019 om 23:45
Weinig aan toe te voegen. Hij is gewoon uit vorm. Kan gebeuren. Gewoon hard blijven werken, dan komt het wel weer terug. Dat Bergwijn zo gehypt werd, heb ik dan weer nooit zo begrepen. Daar was/is zijn rendement nog steeds te laag voor. Voor Europese (sub)top zal het veel beter moeten.
 
chousta
 
27
3 oktober 2019 om 23:53
Klopt, maar die ihataren daartegenover wat een parel van een speler. Weinig tot geen balverlies, draait makkelijk weg en ziet snel de gaatjes om een paas te geven. Inzicht van ziyech en de bewegingen van F.dejong
 
Kletskabem
 
7
4 oktober 2019 om 00:06
“Hard werken verslaat talent, als talent niet hard werkt.” Op dit moment voor die jongen zeer belangrijk. Komt ook wel goed (hoop) denk ik.
 
Arnavut1
 
56
3 oktober 2019 om 23:58
Zolamg Iha speelt maak ik me geen zorgen. Wat een speler is dat zeg. Op dit moment de bestecspeler vd eredivisie. Jah ik vind het beter dan Ziyech en Tadic., en hij is op deze leeftijd ook nog constant en verzadigd nauwelijks.
 
Vesta
 
80
4 oktober 2019 om 00:02
Ihatarren is een absolute parel, maar beter dan Tadic en Ziyech? Wellicht ooit, maar nu zeker nog niet. Laat hem eerst maar eens wat bewijzen in een serieuze competitie als de CL, PL of een EK/WK.
 
payleep
 
27
4 oktober 2019 om 07:08
@ Vesta en wat hebben Ziyech en Tadic dan in de PL en Ek/wk of Afrika cup laten zien? want dat verband zie ik niet zo......
 
Arnavut1
 
3
4 oktober 2019 om 10:22
Nou volgens vele Ajax-supporters is Ajax wereld top toch (gelezen na de wedstrijd van Valencia in de topics)? Neem aan dat jij de wedstrijd van PSV tegen Ajax hebt gezien? Wat hij met Tagliafico heeft gedaan? Hoe hij het spel bepaalde, wanneer hij de bal aan zijn voet had en hoe balvast hij is?
 
Lee112
 
6
4 oktober 2019 om 11:16
Wil jij hiero claimen dat Tadic niks in de PL en op een eindtoenooi heeft laten zien? Weet je wel wat je typt? ziyech speelde geen groots wk, maar zeker niet een slechte vergeleken de rest van de Marokkanen. Daarnaast was Bergwijn zogenaamd ook beter dan Lozano niet eens zo lang geleden. Wedden dat nu iedere psver bergwijn zal ruilen voor Lozano op dit moment? Ieder top talent begint goed en later is het stukken minder zodra de benen zwaarder worden en vooral de druk groter wordt. zelfde met Dest. Nu al zogenaamd een verademing op de RB positie joh schei uit. Die broekkies spelen gewoon vrij en zonder druk. Dan presteert iedereen met skills. Tadic staat in CL team van het jaar op zowel middenveld als aanval, maar dhr Arnauvut 1 claimt dat Mo die nog geen 1 volledig seizoen heeft gespeeld beter is. Okay okay okay.
 
Lee112
 
2
4 oktober 2019 om 11:20
Lol dus een panna vs Nico is de maatstaf? Je weet dat ook de VVV winger nico heeft gepoort? Mo is een geweldig talent (lust voor het oog), maar we spreken mekaar wel aan het einde vh seizoen. Die jongen krijgt sowieso een terugval. Meer kun je ook niet verwachten van hem.
 
Arnavut1
 
2
4 oktober 2019 om 12:29
Het is niet enkel de Panna maar meerdere spelmomenten maar goed ieder heeft zo zijn mening over wie beter is en ik blijf erbij dat Mo beter is dan Tadic. Ook aan het einde van het seizoen zullen we elkaar spreken. Ben niet te arrogant om toe te geven, wanneer jij gelijk krijgt. Benieuwd of jij hetzelfde zal doen.
 
Thijmen84
 
0
4 oktober 2019 om 12:54
Mo is een Top Talent. Maar daar zijn er meerdere van geweest. Hij begint net aan het seizoen en nu heeft hij de wind in de rug. Overigens is zn rendement nog wel matig te noemen. Als een 10 moet hij veel meer uit zn acties halen. Scoort te weinig voor iemand met zijn kwaliteiten.
 
doen92
 
22
4 oktober 2019 om 07:12
En dan zeggen ze dat ajax spelers overhyped worden
 
FUST
 
11
4 oktober 2019 om 00:49
Scorebord journalistiek. Hij heeft in 8 wedstrijden eredivisie 6 assisten en 1 goal, malen scoort er 8 en PSV wint 6/8 wedstrijden.
 
Fc Scheidsrech
 
4
4 oktober 2019 om 08:26
Voetbal is een teamsport Bruggink. Het resultaat is t belangrijkst. Zolang er gewonnen wordt zal mij reet roesten wie de goals, assists en key passes maakt. Iedere speler heeft wel eens vormdip of vormdipje
 
 
0
4 oktober 2019 om 09:06
Klopt, voetbal is een teamsport, en als dit de taak is van Bergwijn dan doet vult hij zijn taak goed in, echter als buitenspeler wordt meestal wel verwacht dat je voor de goal komt als de voorzet vanaf de andere kant komt.
 
StoringGSW
 
2
4 oktober 2019 om 12:15
Analisten in Nederland hebben te veel gekeken naar het Amerikaans concept: altijd kritiek blijven geven al zijn de prestaties goed. Ajax PSV en AZ doen het geweldig zowel binnen als buitenland. Laten we een keer positief over die jongens zijn. Want de afgelopen 10 jaar was het niet veel soeps.