Burak Yilmaz grijpt daags na ontslag van Ultee meteen de leiding bij Fortuna
Dinsdag, 23 augustus 2022 om 19:17

Burak Yilmaz heeft de touwtjes in handen genomen bij Fortuna Sittard na het ontslag van trainer Sjors Ultee. Volgens bronnen binnen de spelersgroep, die zich uitspraken tegenover Voetbal International, fungeert de 37-jarige Turk sinds maandag als speler/coach op trainingen en laat hij zijn invloed gelden.

Maandag stuurde de clubleiding van Fortuna Ultee de laan uit. Na drie verloren wedstrijden, tegen Ajax, FC Twente en Cambuur, was het geduld in Sittard op en kon de oefenmeester zijn biezen pakken. Naast de teleurstellende resultaten was ook een 'groeiend verschil van inzicht' een reden voor Fortuna om Ultee weg te sturen en nu blijkt hoe dat zit. Yilmaz heeft namelijk de regie meteen in handen genomen in Midden-Limburg.

Fortuna heeft besloten getraind en volgens bronnen binnen de spelersgroep, die met VI spraken, was de ervaren aanvaller de aanjager op het trainingsveld. Hij stapte naar voren, acteerde als speler-trainer en zette de spotlights naar verluidt ook op zich toen hij de overgebleven stafleden openlijk corrigeerde. Dominik Vergoossen en Jeroen Schepers nemen de honneurs waar na het ontslag van Ultee.

Yilmaz tekende deze zomer voor vijf jaar bij Fortuna. De eerste twee daarvan zou hij als speler actief zijn, waarna hij aan het proces van trainer worden zou gaan beginnen. Dat lijkt de Turk nu dus al te hebben opgepakt. De nieuwe hoofdtrainer lijkt daarnaast ook uit het netwerk van Yilmaz te gaan komen, aangezien hij zijn invloed op het technische beleid ook steeds meer aanwendt. Of er voor de uitwedstrijd bij sc Heerenveen van komend weekend een nieuwe oefenmeester is, is niet duidelijk.

Meer nieuws
   
20:42
20:42
Sherida Spitse zorgt voor zinderend slot van titelstrijd FC Twente en Ajax
1
   
20:41
20:41
Nederlandse profclub overweegt over te stappen naar ander logo
2
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Champions League: Borussia Dortmund - Paris Saint-Germain
7
   
19:56
19:56
Dortmund begint met Maatsen en zonder Malen; Mbappé in de CL wél in de basis
7
   
19:51
19:51
Curieuze uitspraak Ajax-trainer Van 't Schip jaren na dato geopenbaard
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (118)

 
lord
 
136
23 augustus 2022 om 19:20
Haha als dit waar is, dan was het dus al lang en breed duidelijk dat Ultee er snel uit zou vliegen.
 
D.Pranjic
 
40
23 augustus 2022 om 19:28
Hele rare praktijken. Ach fijn, prima tijd om fortuna te ontvangen als Heerenveen zijnde aankomend weekend.
 
Andres13
 
23
23 augustus 2022 om 19:53
Daar ga ik ook vanuit. Anders gooi je geen trainer eruit na 3 wedstrijden, waarvan Ajax en Twente tegenstanders waren waar je van kan verliezen als Fortuna zijnde. Dit gaan de Nederlandse spelers niet pikken denk ik
 
Sondela
 
8
23 augustus 2022 om 20:50
Pfff. Bedoel je de autochtonen?
 
Cocqie
 
32
23 augustus 2022 om 21:14
Aangezien hij het over Nederlanders heeft, bedoelt hij inderdaad de autochtonen.
 
JohanVlerksen
 
9
23 augustus 2022 om 22:19
Volgend jaar Turkish airlines als hoofdsponsor en een skybox voor Erdogan.
 
Voetballer 2
 
3
24 augustus 2022 om 11:44
Johanvlerksen. Ik dacht dat Erdogan ook mee gespeeld had tegen Cambuur.
 
Kenada
 
18
23 augustus 2022 om 19:54
Je zou toch als assistenten meteen van het veld stappen
 
Voetballer 2
 
23
23 augustus 2022 om 20:02
Lord. ik denk dat het een echte Turkse staatsgreep was. Vooropgezet plan. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
 
Sjoerd1987
 
89
23 augustus 2022 om 19:21
Nou dan weet je wel hoe slecht het gaat in de top van de club. Dit is natuurlijk lachwekkend als het allemaal waar is.
 
Onside
 
51
23 augustus 2022 om 19:37
Het loopt niet allemaal soepel momenteel bij Fortuna, maar dit is toch ook wel een artikel met veel lucht. Eigenlijk staat er gewoon dat Yilmaz op de training aanwezig is en o.a. de leiding nam. Wellicht niet slecht van de beste en meest ervaren speler in de selectie na 0 punten uit 3 wedstrijden en geen hoofdtrainer om dit te doen. Op het laatst in het artikel staat ook aangegeven dat er een nieuwe hoofdtrainer zal komen. Laten we het maar afwachten.
 
Sirius
 
11
23 augustus 2022 om 19:42
Die 'beste en meest ervaren speler' kan zelf niet eens 90 minuten spelen, terwijl hij conditioneel gewoon fit had moeten zijn.
 
Onside
 
65
23 augustus 2022 om 20:06
Hij stond er tegen Cambuur 90 minuten in. Niet goed opgelet.
 
Luca Croutoni
 
11
23 augustus 2022 om 21:03
Fortunatassaray is geboren. Of is het Fortunabahce? Ik zeg Fatih Terim aanstellen.
 
RicottoFC
 
72
23 augustus 2022 om 21:20
Fortunaspor
 
Luca Croutoni
 
17
23 augustus 2022 om 21:22
Fortunaksehir
 
MrGuide
 
143
23 augustus 2022 om 19:22
We kunnen nu wel allemaal heel verrast doen, maar als er een land is waar clubs dramatisch geleidt worden is het Turkije wel, niet gek dus dat er nu rare toestanden aan de gang zijn bij Fortuna
 
tinus45
 
9
23 augustus 2022 om 19:33
Het is niet te hopen voor Fortuna dat de hierboven geschetste praktijk werkelijkheid is/word, want de euforie die er na zijn binnenkomst heerste kan nu heel snel omslaan in verbazing en vrees.
 
SocioFan1
 
50
23 augustus 2022 om 20:12
Ja ja opeens is afkomst weer relevant he want bij andere clubs in de Eredivisie gebeuren er geen gekke dingen. Meneertje Overmars bij Ajax. Ado chaos en zo kan ik nog wel doorgaan.
 
Archie Karas
 
35
23 augustus 2022 om 20:25
Nou Sociofan1, ik denk dat afkomst wellicht relevant is. Niet zozeer Turks, maar buitenlandse (investeerders) invloed heeft in Nederland volgens mij nog voor weinig goed gezorgd. Zie Vitesse, Ado, Den Bosch (?) en dus nu straks ook Fortuna? Ik denk dat de Nederlandse manier van werken met polderen, bureaucratie en weinig last van omkopen waarschijnlijk niet een match is met landen waar deze investeerders vandaan komen. In sommige landen werken dingen gewoon anders. Goed. We zijn nog maar 3 wedstrijden in de competitie en wie weet staat Fortuna straks gewoon rechterrijtje en is er niks aan de hand. (overmars is een individu die seksueel overschrijdend gedrag heeft getoond. Dat is geen goed voorbeeld.)
 
Achterman
 
11
23 augustus 2022 om 20:28
Dus je wilt zeggen dat 1 incident (want de directeuren van de overige profclubs heb ik geen gekke dingen zien doen. Misschien die van De Graafschap die wel eens een dronken Tweet verstuurd). Terwijl in Turkije slecht beleid eerder de regel dan de uitzondering is.
 
SocioFan1
 
41
23 augustus 2022 om 20:37
@ArchieKaras Ik zou het begrijpen en eens zijn als het aangehaald wordt wanneer het ook over goede zaken gaat maar dat gebeurd niet! Pas als het iets negatiefs is, en de afkomst buitenlands is wordt het erbij gehaald. Fortuna is ook van iemand die Turks is volgens mij, zijn gepromoveerd etc. en gebleven in de Eredivisie was toen hun afkomst opeens niet relevant toch? Nooit over gehoord. Nu opeens dit gebeurd is opeens ja Turkiije dit dat. Dat is toch vreemd. Die dubbele maat.Zeg je, de manier van werken kan verschillen tussen bepaalde culturen. Sommige culturen brengen gewoon goede dingen met zich mee. En prima dat zal wel maar het gaat er meer om dat als het goed loopt, is afkomst niet relevant. Maar zodra er iets negatiefs gebeurd, is de afkomst opeens meteen een belangrijke factor in de kwestie! En Overmars heeft toch ook een afkomst, Nederlands deed foute dingen waarom is het dan opeens niet relevant? En als dit waar is van Burak, hij is toch ook een individu. Waarom is het dan opeens relevant voor sommige hier om zijn afkomst erbij te halen etc.! Je ziet toch wel hoe vreemd dat is dan!
 
Archie Karas
 
14
23 augustus 2022 om 21:00
Zoals je ziet zeg ik "wellicht" en "waarschijnlijk". Ik zeg ook niet persé dat het slecht hoeft te gaan of dat het slecht gaat. Maar dat ik wel zou kunnen begrijpen waarom het slecht zou kunnen gaan. Dat is een verschil. Je leest mijn reactie direct met een racisme-bril. Terwijl ik volgens mij redelijk genuanceerd reageer. Er is zoals ik ook zeg nog niks aan de hand, wie weet eindigen ze gewoon rechterrijtje. Overmars blijft een slecht voorbeeld omdat hij een persoonlijke fout maakte. Niet een fout die er voor zorgde dat de hele club instortte tot één dikke bende. Je zou er wat voor kunnen zeggen dat hij een ongezonde cultuur richting vrouwen heeft neergelegd bij Ajax, maar ik vrees dat die overal in de voetballerij is. Dat is helaas onderdeel van de sport met mannencultuur en machogedrag (kijk maar eens naar de seksistische opmerkingen bij het vrouwenvoetbal hier op Voetbalzone).
 
SocioFan1
 
7
23 augustus 2022 om 21:13
Oh ik val ook niet perse jouw aan hoor. Zoals je ziet begin ik ook met dat ik het eens zou zijn `als`. Vervolgens probeer ik enkel die dubbele maat aan je te laten zien (dus niet vanuit jouw kant maar van sommige hier en wat helaas vaker voorkomt). Dat vind ik dus unfair. En ik lees jouw reactie dus ook helemaal niet met een vreemde bril. Je brengt het prima over, alleen ik geef graag aan dat die dubbele maat er wel vaak is wat sommige blijkbaar niet zien of gewoonweg niet willen inzien. En je zegt het heeft voor weinig goeds gezorgd. Nou Fortuna is gepromoveerd en zit er nog. Vitesse is een sterkere team geworden de laatste jaren. Dus dat is al onzin. En zo kan ik ook clubs noemen die ten onder zijn gegaan door puur wanbeleid onder Nederlandse beleidsbepalers. RBC, Haarlem etc. maar daar wordt er dan nooit over hun afkomst gesproken. Dat is gewoon vreemd en unfair!
 
Twenteov
 
21
23 augustus 2022 om 23:43
Sociofan je ziet toch zelf ook wel dat hier een flink luchtje aan zit? Ultee heeft het jaren goed gedaan en moet eruit na verliespartijen in een niet makkelijk programma. Yilmaz en grootaandeelhouder zijn Turken. Als het Grieken waren geweest was er hetzelfde gezegd. Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat beleid icm Turkse clubs vaak goed is? Dan is een opmerking als deze toch niet zo shocking? Mijn god, je kunt niets meer zeggen tegenwoordig door die pc mentaliteit tegenwoordig. De vertrutting en lange tenen zeg..
 
Herosennin44
 
7
24 augustus 2022 om 01:53
@twenteov Hij zei niet dat die opmerking shocking was. Hij legde enkel uit hoe er toch gewoon vaker met twee maten wordt gemeten. Ik bedoel waar was jij en de rest toen dezelfde trainer die nu ontslagen is door diezelfde Turkse groep werd aangenomen? Of zoals hier al werd gezegd, waar was je met deze uitspraken voor hij ontslagen werd? Of voor ze promoveerden en in de Eredivisie bleven het jaar er op? Ik heb weinig mensen uit zien spreken hoe goed de prestatie was van het bestuur, maar enkel het team en trainer werd opgemerkt. Dus ja niks met lange tenen te maken en zeker niet schokcing maar een goede observatie. Oh en de wereld werkt niet zo dat 'je niks meer mag zeggen' maar als er kritiek komt op uitspraken die jij bijv zou doen, het betekent dat ze gewoon 'janken' en ze daarmee trachten monddood te maken. Je moet de ironie daarvan in zien. Als er ergens lange tenen voor is, historisch gezien, is het wel dus kritische noten. Wat haten we kritische noten, als ze aan ons gericht zijn. Andersom is het we okee om de Turkse enclave op basis van aannames een veeg uit de pan te geven.
 
SocioFan1
 
3
24 augustus 2022 om 08:12
Exact, on point. Maar ja selectieve verontwaardiging he. Een bekend fenomeen. Kijk de reacties alleen. Dan hoor je em roepen ja gebeurd niet bij een nuchtere Nederlandse club haha, zo hoogmoedig van wij zijn altijd netjes hoor. Ondertussen werd Slot door Az eruit geknikkerd zonder pardon! Vertrok van Bommel op een zure manier. En zo kan ik nog wel tig voorbeelden benoemen. Wat een onzin zeg. Daar zat zeker geen lichtje aan lol. Of roept iemand hier ja Burak heeft helemaal geen ervaring lol. Die coach is 35 jaar, Burak 37 jaar met een giga aan bagage. Is een leider type waar hij ook kwam. Met Lille nog kortgeleden kampioen van Frankrijk geworden. Maar nee de 35 jarige Ultee is meneer Ancelotti hoor. De dubbele maat is zo duidelijk als wat, kun je leuk ontkennen, prima joh.
 
Azb100
 
1
24 augustus 2022 om 09:32
AZ speelde zwaar onder dr maat en stond 7e na 9 wedstrijden waar oa gelijk gespeeld werd tegen sparta na een 0-4 voorsprong. Tevens zal Slot aan tafel met de grootste concurrent. Slecht voorbeeld eerlijk gezegd. Ook werd door een groot aantal fans op VZ het ontslag scherp veroordeeld terwijl er toch genoeg gronden waren. Dat er wel heel snel naar de turkse roots van de eigenaar en Yilmaz wordt gewezen ben ik mee eens, echter vind ik dat een coach na 3 potjes op straat zetten waarbij verloren werd van twente en ajax toch ietwat vroeg. Tevens vind ik het persoonlijk dan vreemd dat de speler die net 3 wedstrijden onderdeel is van de groep direct de leiding neemt. Helaas weten we nog niet elk detail en is het te vroeg om te oordelen, maar ik snap de opmerkingen wel.
 
Twenteov
 
0
24 augustus 2022 om 15:06
Herosennin was toentertijd Yilmaz ook beschikbaar dan als speler/trainer? En daarbij geloof ik dat iedereen juist eerder heel positief was over het presteren v Fortuna en over het beleid v de Turkse man, of heb ik dat nu mis? Nu lijkt(!) het erop dat er iemand voorgetrokken gaat worden en Ultee daarom het veld ruimt. Dat is vooralsnog een aanname, dat geef ik toe. Maar een luchtje zit hier zeker aan
 
gomes1psv
 
6
23 augustus 2022 om 21:37
Had dit even gezegd voordat Ultee werd ontslagen alsjeblieft, in plaats van achteraf bijdehand op te merken dat we nu niet allemaal ineens heel verrast moeten doen...
 
CimBomBala
 
3
23 augustus 2022 om 23:12
@MrGuide “dramatisch” geleide clubs in Turkije. Onderbouwen graag want het gaat hier om een Nederlandse club.
 
MrGuide
 
6
23 augustus 2022 om 23:27
Onderbouwing: hoeveelheid geld dat er in de competitie omgaat en de UEFA ranking van clubcompetities.
 
Sirius
 
11
23 augustus 2022 om 19:23
Toch wel een merkwaardige gang van zaken. Het ontslag van Ultee kwam op een verkeerd moment en hij is denk ik te onervaren om tegen degradatie te strijden, maar dat is deze Yilmaz ook. De man is niet eens fit genoeg om 90 minuten te spelen, dus hoe wil je andere spelers dan overtuigen dat je serieus te nemen bent? Leuk hoor z'n carriere, maar de man is 37, heeft geen enkele ervaring als coach en heeft totaal geen affiniteit met Fortuna buiten het feit dat hij er een contract heeft. Het is afwachten wat hiervan waar is, maar als de club op deze manier gerund wordt, is het denk ik een kwestie van tijd voordat het flink misgaat.
 
MrGuide
 
31
23 augustus 2022 om 19:24
Hoezo te onervaren om tegen degradatie te strijden? En doe je dat op het moment dat er slechts drie wedstrijden gespeeld zijn?
 
Sirius
 
3
23 augustus 2022 om 19:32
Nee, dat is inderdaad oliedom. Het was dan verstandiger geweest om hem na het afgelopen seizoen te ontslaan of om hem gewoon aan te houden. Daarom zal er ook ongetwijfeld meer achter zitten dan enkel de prestaties. In mijn beleving hebben onervaren coaches veel moeite om het verval te stoppen en een nieuwgevonden motivatie in de ploeg te krijgen. Ook maken ze eigenlijk altijd beginnersfouten (logischerwijs) en dat kan een degradatiekandidaat niet gebruiken. Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Ultee een getalenteerde coach die ongetwijfeld wel weer ergens hoofdtrainer wordt, maar ik denk niet dat hij al zover is om een worstelende ploeg uit de degradatiezone te krijgen zonder aankopen. Maar goed, dat geldt des te meer voor een Yilmaz die zelf niet eens fit genoeg is. Het verklaart wel waarom uitgerekend Fortuna plots zo aantrekkelijk voor `m was.
 
Oenieboy
 
14
23 augustus 2022 om 19:34
Sirius, dat heeft ultee toch uitstekend gedaan? Hij heeft er een team van gemaakt wat boven zichzelf uitsteeg. Ik zie ze nu als kandidaat nummer 1 om te degraderen
 
Sirius
 
3
23 augustus 2022 om 19:38
Ik ben ook wel gecharmeerd van de trainer Ultee, maar ik zie hem liever ervaring opdoen bij een club waar degradatiestress niet snel een factor is. Pakweg een Groningen of Heerenveen bijvoorbeeld. Door de kwaliteiten op het veld worden beginnersfouten van een coach niet snel afgestraft. Het heeft ook verder niet specifiek met Ultee te maken, maar in mijn beleving hebben onervaren coaches heel erg veel moeite met strijden tegen degradatie. Ervaren coaches hebben dat vaak beter onder de knie (uitzonderingen daargelaten).
 
MrGuide
 
3
23 augustus 2022 om 19:59
Dus ervaren coaches moeten bij laagvliegers gaan trainen en onervaren coaches bij clubs die daar boven eindigen?Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar laten we het erop houden dat Ultee het tot op heden prima gedaan heeft. Laten we ook niet vergeten hoe Fortuna er voor stond toen Hofland vertrok.
 
 
11
23 augustus 2022 om 20:11
Niet fit genoeg en al 2 goals erin liggen ?? moet je nagaan als die fit is
 
CimBomBala
 
3
23 augustus 2022 om 23:15
@Sirius Die beste Burak heeft 90 minuten in het veld gestaan of heb je hem gemist omdat je de wedstrijd niet hebt gekeken? Wat heb je toch tegen deze man?
 
Soccerfan_1
 
26
23 augustus 2022 om 19:23
Ik krijg hier op een of andere manier een heel naar gevoel bij....
 
4sigare
 
12
23 augustus 2022 om 19:27
Dit is geen gezond proces. Te hopen voor Fortuna dat er resultaten komen anders gaat het nog een heel lang seizoen worden. Dit gaat een feest worden voor de riooljournalistiek.
 
LeoBrouwer
 
5
23 augustus 2022 om 19:30
Hij heeft geen diploma's
 
Sirius
 
5
23 augustus 2022 om 19:40
Dan krijg je zeker zo'n interim-coach tot hij z'n papieren haalt. Verklaart wel z'n overstap naar Fortuna.
 
ajaxf1
 
11
23 augustus 2022 om 19:29
Hahaha geweldig. Ik kan hier enorm om lachen, al denk ik niet dat dit de resultaten goed gaat doen.
 
Socrates2021
 
8
23 augustus 2022 om 19:31
Voorspel ongemotiveerde spelers op deze manier, zsm echte coach aanstellen om verder onheil te voorkomen
 
weerd1989
 
16
23 augustus 2022 om 19:33
Ik hoop dat ze degraderen. Alleen al om dit soort praktijken. Die horen niet thuis in de 7e competitie van Europa.
 
IniestaFCB
 
27
23 augustus 2022 om 19:40
En al helemaal niet in de binnenkort 5e competitie van Europa. ??
 
bochherief
 
11
23 augustus 2022 om 21:20
Welke praktijken? Er is een trainer ontslagen, dat gebeurt overal, en een senior speler heeft de leiding op de training genomen. Ook dat komt vaker voor.
 
sloep01
 
3
23 augustus 2022 om 22:21
Na 3 wedstrijden iemand eruit gooien had hem dan eind vorig seizoen ontslagen want dit slaat nergens op, laat ze maar lekker degraderen dan .
 
Prem Radhakish
 
1
24 augustus 2022 om 11:45
Nog nooit in Nederland gehoord dat een speler 'de leiding' heeft overgenomen. Daar heb je toch interim/assistent trainers voor?
 
marton3103
 
10
23 augustus 2022 om 19:33
Opzich prima, goedkoopste optie. Geen extra coach nodig.
 
Sirius
 
9
23 augustus 2022 om 19:41
Prima? Hoe kun je een voetballende coach serieus nemen als hij zelf niet eens fit genoeg is om een hele wedstrijd te spelen?
 
MaxiRodriguez
 
5
24 augustus 2022 om 09:30
Je hebt nu in drie verschillende comments geprobeerd de mensen te overtuigen dat hij niet fit genoeg is om 90 minuten te spelen. Afgelopen weekend stond hij gewoon 90 minuten op het veld. Wat probeer je te bereiken?
 
Arends
 
13
23 augustus 2022 om 19:36
Verschil van inzicht was misschien wel dat Ultee moest luisteren naar Yilmaz, maar daar geen trek in had, wat logisch is. Het is natuurlijk gissen wat ik zeg, maar zou toch best kunnen?
 
JLopez7
 
4
23 augustus 2022 om 19:38
Pff heftig nieuws is dit. Nederlandse coach weg om politieke redenen en Burak trainer/speler gemaakt. Pijnlijk voor Ultee.
 
Onside
 
16
23 augustus 2022 om 20:25
Lees het artikel.
 
Mackolik
 
17
23 augustus 2022 om 19:39
Turkse taferelen in Sittard. Ik verwacht als Turkse coach van Burak wel dat hij soortelijke uitspraken doet als Turkse coaches. Ik geef vast een voorproef voor onze Nederlandse vrienden. Top 3. Op nummer 1. '' er is een Project(proje) gaande gericht tegen onze club''. 2. Deze scheidsrechter heeft eerder hele vreemde keuzes gemaakt in onze wedstrijden, waarom fluit hij ons opnieuw? 3. Maglum yapilanma(feto)(coupplegers) heeft nog steeds invloed. (neem het a.u.b. met een korreltje zout)
 
Guaporta
 
11
23 augustus 2022 om 19:43
Haha, ik begon al te denken… Het artikel staat twintig minuten online en nog steeds geen slechte grap over een coup? Lekker man, als we allemaal een beetje om onszelf (en anderen; zonder dat het respectloos wordt) kunnen lachen… Dan is de wereld een stuk vrolijker.
 
Twenteov
 
1
23 augustus 2022 om 23:50
Waarheid als een koe Guaporta, beetje ouwehoeren moet kunnen over en weer. Vraag me wel af of het woord ouwehoeren nog toegestaan is tegenwoordig bij alle deugers..?
 
Guaporta
 
4
23 augustus 2022 om 23:58
Nee, de term ouwehoeren kan echt niet meer vandaag de dag. Ik ben echt voor de vrijheid van meningsuiting, zolang niemand maar iets zegt waar ik het mee oneens ben.
 
Twenteov
 
1
24 augustus 2022 om 15:02
Hahahah Guaporta met jou kun je ouweh.. euh lachen
 
Homelander
 
1
23 augustus 2022 om 19:46
Haha op zeker stond een functie als deze al in het contract van Burak, ben benieuwd of dat nog gevolgen zou hebben als Ultee dit kan bewijzen. Geen idee waar ze mee bezig zijn in Sittard.
 
Dordtenaer
 
5
23 augustus 2022 om 19:49
Hij ontdenkt straks de kapsalon. Dat heeft hijzelf uitgevonden hoor.
 
Andres13
 
4
23 augustus 2022 om 19:51
Dit gaat niet lang goed. Vreemde praktijken daar in Sittard. Krijg sterk de indruk dat Fortuna na het aantrekken van Yilmaz al Ultee eruit wouden gooien, maar nog een goede reden nodig hadden. Na een paar verloren wedstrijden hadden ze wat munitie en hebben ze het gebruikt. Alsof Yilmaz even Fortuna goed laat draaien. Ultee verliest van o.a. Ajax en Twente, clubs waar je van kan verliezen.
 
Calabrese
 
5
23 augustus 2022 om 19:59
Logisch gevolg, niet meteen negatief denken zoals vele hier. Burak meemt de leiding , en Nederland denkt dat hij trainer was. Ultee z’n wisselbeleid was al tijden drama , verkeerde opstellingen etc. (Voorbeeld gladon wisselen afgeopen week) 1-4 verliezen van Cambuur was de druppel. Enige reden dat hij uberhaupt nog bij Fortuna trainer was omdat hij vorig seizoen Zian had. Er moeten zaken veranderen bij fortuna , te beginnen met de backs.
 
Utreg4life
 
6
23 augustus 2022 om 20:03
Nou dan weet je meteen wat de volgende stap is. Waarschijnlijk word het gewoon een volledig Turkse club nu.
 
DRL80
 
1
23 augustus 2022 om 20:05
Verassend. Dit hebben ze laatst al voorspeld bij KickOff! (Telegraaf) of Voetbalpraat (ESPN). Einde van de club Fortuna. Buitenlandse investeerders zouden altijd verboden moeten worden, eigenaren bedoel ik. Zorgt of voor oneerlijke concurrentie, of drama zoals bij ManU of voor witwaspraktijken (van geld of reputatie zoals in het geval van Newcastle United) of voor verwijdering van de achterban en het achterland zoals nu het geval zal zijn van Fortuna Sittard.
 
marton3103
 
3
23 augustus 2022 om 20:08
Het is nu ook niet zo dat Yilmaz geen verstand heeft.. die heeft ook echt wel flink wat gepresteerd. Een goede zaak lijkt me dat hij die coaches corrigeerde.
 
Achterman
 
1
23 augustus 2022 om 20:33
Paard. Ruiter. Co Adriaanse. Denk daar maar eens over na
 
Robinde Bruyn
 
5
23 augustus 2022 om 20:08
Mocht dit waar zijn, dan kan Fortuna mij niet hard genoeg degraderen.
 
Reinaldinhoo
 
1
23 augustus 2022 om 20:11
Jeetje wat bizar, Misschien dat Burak zich samen met Wes heeft aangemeld voor trainer/coach cursus bij de Turkse bond. Ultee moet zijn volledige onstlagpremie meenemen. Leuke trainer voor een aantal clubs.
 
MarcelSplint
 
2
23 augustus 2022 om 20:18
Wespen nest daar bij Fortuna. Vraag mij af of die ylmaz een erkende trainers diploma heeft en of hij als coach kan optreden Hoop dat de KNVB dan kan optreden
 
Carlovan den Bosch
 
3
23 augustus 2022 om 20:21
Ajax...handelen en binnenslepen deze gast. Topper in spee Laat hem het reilen en zeilen bij een grote club ervaren.
 
OREELY
 
1
23 augustus 2022 om 20:22
die gozer gelooft wel echt in zichzelf. lekker joh, fortuna volgend jaar weer in de KKD
 
MaxKaplan
 
0
23 augustus 2022 om 20:25
Hadden ze dan verwacht tegen Ajax en Utrecht punten te kunnen halen.
 
FCT-Spurs
 
7
23 augustus 2022 om 20:35
Tijdens de wedstrijd Twente - Fortuna was er een drinkpauze en het hele team kwam naar Ultee toen voor een kleine bespreken, behalve meneer Yilmaz. Hij stond lekker in z'n eentje aan de andere kant van het veld en had geen trek in zijn teamgenoten / manager. Dit was gedoemd om te mislukken.
 
Arnavut1
 
13
23 augustus 2022 om 20:46
Geen feiten en alleen maar hypotheses en wat doen we? Allemaal oordelen. De voetballer, de clubleiding en vervolgens een hele bevolkingsgroep die belachelijk worden gemaakt. Ik heb het niet alleen over dit artikel of deze site maar ook op alle andere sites. Hoe triest. Ik ben de laatste persoon op aarde die het zal opnemen voor Burak. Heb helemaal niks met hem maar de reacties. Echt om te janken.
 
Winkelhaak
 
4
23 augustus 2022 om 21:48
Ik blijf met steeds grotere regelmaat weg uit de reacties omdat het niveau van de gemiddelde reageerder flink is gedaald. Een heleboel nieuwe accounts die wat mij betreft weg hadden mogen blijven. On: Opvallende gang van zaken. Of dit echt van tevoren uitgedokterd is zullen we op korte termijn vanzelf merken. Puur speculatie nu. En de media gooit olie op het vuur.
 
Arnavut1
 
5
23 augustus 2022 om 22:13
Leeftijden van de meesten zijn hoger dan hun IQ lijkt het wel. Zie ook de reacties over Wijnaldum. Echt plaats vervangende schaamte.
 
Winkelhaak
 
2
23 augustus 2022 om 22:17
Ja, ik vermoed een grote migratie van VoetbalPrimeur-gebruikers and the like. Toen VZ nog gezellig was en er nuttige dingen werden verteld in de reacties was VP ook al zo'n kweekvijver van negativiteit en pure domheid.
 
Twenteov
 
0
24 augustus 2022 om 00:00
Winkelhaak, voetbalprimeur is inderdaad wel een ander uiterste, maar echt super gezellig is het nooit geweest toch? Ik zit er nu ook al een aantal jaar en discussies die soms te ver gaan zijn er altijd geweest. Ben ik zelf ook weleens schuldig aan. Als je het mij vraagt is het tegenwoordig juist erg braaf en politiek correct, imo zorgt dat er juist voor dat anderen zich eerder zwaar beledigd voelen dan voorheen. Ik denk dus dat juist hetgeen jij lijkt te willen al gaande is en ervoor zorgt dat mensen die dat eeuwige deugen zat zijn, daartegen afzetten. Vroeger was niet alles beter. Alhoewel; eigenlijk wel, want toen kon je meer zeggen zonder dat mensen zich als mijn schoonmoeder in de overgang zich enorm op de penis getrapt voelen. Of vagina om niemand buiten te sluiten.
 
Winkelhaak
 
0
24 augustus 2022 om 11:32
Ik denk dat ik een jaar of 5 actief reageer nu. Voorheen zat de site nog niet vol met trollen als Prem en weet ik allemaal niet wat. Er was wel altijd strijd onder fans van verschillende clubs maar reacties hadden doorgaans wel substantie en waren er niet alleen om ongefundeerd tegen schenen te schoppen. Daarnaast is het schrijfniveau ondertussen gestrand op niveau groep 5/FaceBook. Maar dat is meer een persoonlijke frustratie en niet iedereen zal daar last van hebben, haha.
 
Sondela
 
3
23 augustus 2022 om 20:48
Feit is dat de inmiddels ontslagen trainer het team niet wist te triggeren. Dus of het nou een Turk of Kaaskop het roer overneemt boeit me niet zoveel. De Hollandse trainers presteren tegenwoordig ook allemaal ondermaats.
 
FCT-Spurs
 
0
24 augustus 2022 om 11:49
"...dus of het nou een Shoarmakop of Kaaskop..". Turk of Nederlander bedoel je denk ik? Ik voel mij gediscrimineerd door deze opmerking.
 
Salmon238
 
1
23 augustus 2022 om 20:52
Man geeft niet eens interviews maar neemt wel de ploeg bij de hand, vind ik opvolland
 
Luca Croutoni
 
2
23 augustus 2022 om 20:57
Een coupe. Als overgebleven staflid zou ik meteen mijn spullen pakken. Hier zou ik me niet voor lenen. Nou ja, lang leve Fortunabahce/Fortunatassaray.
 
GerardBeurse
 
2
23 augustus 2022 om 21:03
Zorgwekkende ontwikkeling, anderzijds ook herkenbaar ,,wie betaalt die bepaalt,,ook is dat op de achtergrond..als fortuna supporter, (al jaren) houdt ik mijn hart vast...aub geen ado/vitesse ontwikkeling ??
 
juweel
 
1
23 augustus 2022 om 21:03
dit kan nooit goed uit gaan pakken, ik vrees voor fortuna dit seizoen
 
Partyboooi
 
2
23 augustus 2022 om 21:07
Wat een verrassing, not! Klinkt als vooropgezet plan. Lekker degraderen....
 
frais850
 
1
23 augustus 2022 om 21:18
Gewoon muiterij
 
Kaantjeuh
 
0
23 augustus 2022 om 22:13
Die Isitan is een hele rare en we gaan het nu van nog dichterbij meemaken. Deze keuze zal nooit goed uitpakken. Waarom probeert die zijn o zo geliefde Torrent niet over te halen?
 
MaxH96
 
0
23 augustus 2022 om 22:43
Na 3 wedstrijden de trainer ontslagen, Yilmaz neemt de touwtjes in handen en heeft (blijkbaar) invloed op het technische beleid. Volgens mij heeft Yilmaz de club cadeau gekregen van de nieuwe eigenaren. Was al merkwaardig dat ie er ging spelen maar als je ziet hoe het er nu aan toe gaat wordt het snel duidelijk dat dit gewoon een vooropgezet plan was. Helaas voor Ultee.
 
FeyRz3082
 
2
23 augustus 2022 om 22:55
Klinkt best akelig dit artikel.. Met alle respect de eigenaar mag wrschlijk bepalen hoe of wat binnen Fortuna gebeurt maar dit moet je toch ook niet willen als supporter Fantastische speler Yilmaz,maar op basis van wat mag hij de touwtjes in handen nemen als dit artikel klopt? Zachtjes aan bekruipt me toch een onbehaaglijk gevoel wat daar in Sittard gebeurd
 
CimBomBala
 
6
23 augustus 2022 om 23:17
Wat een vooroordelen hier zeg! Puur vanwege het feit dat Burak een Turk is. Bah!
 
fanaticus
 
0
23 augustus 2022 om 23:24
Dit is volgens mij wat je juist niet moet doen, lijkt een beetje met alle respect de huidige leiding van ADO (vind de club ado op zich geen foute club), die nemen ook vaak van die aparte vage en verkeerde beslissingen, verkeerde beslissingen die elke leek en kenner vantevoren al aan ziet komen..
 
senseoboy
 
0
23 augustus 2022 om 23:32
Was ik al bang voor, zonde voor de supporters Is belachelijk na 3 wedstrijden waaronder tegen ajax en twente
 
M1973
 
0
23 augustus 2022 om 23:33
Burak Yilmaz, de Turkse Guus Hiddink.Die zaagt ook maar al te graag aan stoelpoten van trainers.
 
toss
 
0
24 augustus 2022 om 00:48
Dit is toch om je rot te lachen. Wat een ontwikkelingen daar in Sittard, waar gaat dit heen. Wat vind de fortuna fan hier eigenlijk van?
 
MartijnKruis
 
0
24 augustus 2022 om 08:39
Kansloos dit, vrees het ergste voor Fortuna. Medelijden met de fans uit Sittard e.o Je club zo zien afglijden door een stelletje passanten die niets met je club hebben.
 
FootballVIP
 
0
24 augustus 2022 om 09:17
En dan komt degradatie ineens dichtbij.
 
LFH4
 
1
24 augustus 2022 om 09:28
Denk dat yilmaz volgend jaar weg is.. denk niet dat die in de kkd gaat voetballen.
 
Salmon238
 
0
24 augustus 2022 om 11:26
Hoe meer je hier over na denkt… Dit was altijd de bedoeling, maar Yilmaz had geen papieren en geen motivatie om ze te halen. Dit zal wel een loophole zijn.
 
Sergen10
 
2
24 augustus 2022 om 13:04
Als de volgende wedstrijd wordt gewonnen is iedereen aan het tuuteren en is deze onzin ook voorbij.Wat een aannames allemaal.Eet een sucuk.
 
Teun1
 
0
24 augustus 2022 om 14:25
kwalijke zaak als dit een voor op gezet plan is geweest, eerlijk gezegd had ik wel mijn bedenkingen bij de komst van Yilmaz vond het een zeer opmerkelijke move maar had dit niet verwacht!!.