Cassierra belandt op de bank in Groningen: 'Hij is de diepe spits'
Zondag, 29 juli 2018 om 19:53

Mateo Cassierra hoopt bij FC Groningen waardevolle ervaring op te doen in de Eredivisie, maar de aanvaller moet voorlopig Tom van Weert voor zich dulden. Laatstgenoemde krijgt de voorkeur van trainer Danny Buijs.

"Tom is de diepe spits, maar het kan ook zijn dat Mateo daar nog een keer omheen gaat spelen", aldus Buijs na de oefenwedstrijd tegen Werder Bremen (0-0) tegen FOX Sports. "We zijn uitermate tevreden over hem (Cassierra, red.), alleen heeft hij fysiek wat ongemak gehad."

"We gaan hem in het seizoen nog keihard nodig hebben, maar Tom is nog net iets verder." De 21-jarige Cassierra maakte in de zomer van 2016 voor vijfenhalf miljoen euro de overstap van Deportivo Cali naar Ajax, maar werd door meerdere trainers niet goed genoeg bevonden voor het eerste elftal.

Cassierra maakte zijn minuten voornamelijk bij de beloften en in de huidige Keuken Kampioen Divisie scoorde hij 29 keer in 46 wedstrijden. Het contract van de Colombiaan loopt in de Johan Cruijff ArenA nog tot medio 2021 door.

Meer nieuws
   
17:00
17:00
Speel gratis mee met Unibet's Golden Goal op Dortmund-Real en win 50.000!
0
   
17:00
17:00
Voetbalzone is op zoek naar nieuwe stagiairs! (hbo+)
0
   
16:41
16:41
Royston Drenthe gooide eigen glazen in bij Real Madrid: 'Ik ben linksboetoe'
3
   
16:01
16:01
Quilindschy Hartman geniet ondanks blessure serieuze interesse uit Engelse top
10
   
15:45
15:45
Borussia Dortmund onder vuur na samenwerking met wapenfabrikant
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (64)

 
FCG-TvhN
 
18
29 juli 2018 om 19:57
Tom lijkt inderdaad verder. Cassiera heeft deze oefenperiode in ieder geval niet weten te overtuigen. Maar hij zal zijn kans wel krijgen gedurende het seizoen.
 
FCG95
 
7
29 juli 2018 om 19:57
Tom heeft zich eind vorig seizoen goed ontwikkeld, terecht sat hij eerst de kans krijgt.
 
SneekPSV
 
77
29 juli 2018 om 19:58
Tja, als je al uit de basis wordt gehouden door v. Weert, dan mag je toch stellen dat het een miskoop is geweest van Ajax. Toch leek hij me niet zo slecht. Als ik die Buijs was, zou nog maar eens goed nadenken......
 
Batigoal999999
 
12
29 juli 2018 om 20:07
Hij heeft goede statestieken en zeker potentie weet alleen niet of groningen de juiste speelstijl heeft voor hem al deed Zivkovic ook veel op snelheid daar
 
Feelingood
 
7
29 juli 2018 om 20:15
Zivkovic? Dat lijkt al weer eeuwen geleden.. ik denk ook niet dat cassierra het gaat redden bij Ajax.. gewoon niet genoeg kwaliteit, vooral technisch komt hij te kort denk ik
 
Batigoal999999
 
10
29 juli 2018 om 20:55
Ben het met je eens dat hij het waarschijnlijk niet gaat halen bij Ajax vindt Sierhuis ook veel meer een Ajaxspits dan Cassiera maar toch doet deze Colombiaan het niet slecht en zou zeker 1e spits kunnen zijn in Grunn
 
patrickstern
 
56
29 juli 2018 om 20:10
Seizoen is nog nieteens begonnen man. We beginnen al te oordelen voor de eerste echte wedstrijd gespeeld is. Ajax was de complete voorbereiding bagger maar tegen sturm graz toen het erom ging stonden ze er en was er goed voetbal te zien.
 
AsRoma8
 
6
29 juli 2018 om 21:55
Blijkbaar is van Weert beter. Dan word het echt geen topper hoor.
 
Yoda
 
5
29 juli 2018 om 22:56
Ik ben t helemaal met je eens dat je niet te snel een oordeel moet vellen, maar t lijkt erop dat je zelf wel neigt een conclusie te trekken uit die ene goede wedstrijd die Ajax heeft gespeeld in het lopende seizoen Haha. Maar goed, het is geen Ajax maar cassiera topic; Maar vind je dan ook niet dat Cassiera het dit jaar op de een of andere manier toch moet gaan laten zien? Eerste jaar wennen, oké, maar als je ook in je tweede seizoen geen echte mogelijkheden krijgt of pakt bij het vaandelteam, dan lijkt me verhuur in je derde seizoen wel een strohalm. En als je dan de concurrentie niet wint van een eredivisie modaal spits, dan wordt t lastig.
 
gaeajax94
 
2
29 juli 2018 om 23:13
Cassiera krijgt zijn kans bij Groningen echt wel, maar dan moet hij deze wel pakken. Het is logisch dat je eigen spits de voorkeur krijgt boven een leenspeler (als deze leenspeler niet heel veel beter is dan de spits die er staat) kan me nog herinneren dat Vertonghen ooit werd uitgeleend aan RKC die heeft het uiteindelijk wel gered.
 
falonso
 
6
29 juli 2018 om 20:11
Niet te vroeg oordelen, wie weet speelt Cassierra hem gedurende het seizoen wel uit de basis. Je weet nooit hoe het loopt natuurlijk, dus laten we gewoon eerst afwachten en later pas oordelen.
 
hansje1969
 
7
29 juli 2018 om 20:11
Op basis van zijn statistieken, snapte ik destijds ook niet waarom Ajax hem kocht. Die waren nou niet himmel hoch jauchend te noemen. Meer wist ik ook niet van hem, maar `t beloofde niet veel. Bij Ajax kon hij van wat ik er van gezien heb ook niet veel van. Hopelijk breekt hij als nog door, maar denk niet dat hij beter is dan Van Weert
 
falonso
 
12
29 juli 2018 om 20:16
Bij Jong deed hij het goed anders. En in Ajax 1 heeft hij niet veel kansen gehad. Zelfs vorig jaar niet, toen Huntelaar een periode minder was en Dolberg geblesseerd. Onbegrijpelijk dat Cassierra toen geen kansen kreeg. Mocht tegen Vitesse invallen en bracht ook wat. Tegen PSV was hij ongelukkig in de afwerking.
 
patrickstern
 
15
29 juli 2018 om 20:28
Zegt meer over jou kijk op voetbal dan dat het wat zegt van cassiera. Speels in jong gewoon overtuigend en in de invalbeurten die hij kreeg bracht hij ook altijd dreiging
 
hansje1969
 
5
29 juli 2018 om 20:30
@fernandoalonso Dat ben ik wel met je eens. Heeft nauwelijks kansen gehad in Ajax 1. Maar de statistieken waar ik op doelde, waren voor hij naar Ajax kwam. Bij Jong maakte hij wel doelpunten. Maar dat is op een ander niveau. Waarom hij zo weinig kansen krijgt, is aan de trainers. Die zagen er blijkbaar te weinig in. Hopelijk bewijst hij het tegendeel dit jaar
 
hansje1969
 
8
29 juli 2018 om 20:34
@patrick Tja.....hij wordt niet voor niets verhuurd aan Groningen en daar dreigt hij op de bank te komen....dus misschien is mijn kijk op het voetbal wel helemaal niet zo slecht als jij denkt
 
patrickstern
 
3
29 juli 2018 om 20:43
Om maar ff 1 voorbeeld te noemen zijn er nog veel meer maar een Vertonghen was ook verhuurd. Ik zeg overigens ook niet dat cassiera een topper is/word zeg alleen dat het te vroeg is om te oordelen.
 
hansje1969
 
2
29 juli 2018 om 21:04
Ik zeg ook dat ik hoop dat hij als nog doorbreekt. Ja de weg van Ronald de Boer liep ook via F.c. Twente. Die van Daley Blind via Groningen....afwachten maar
 
watta
 
6
29 juli 2018 om 20:27
Hij kampte met fysieke problemen het is nog afwachten. Speelt hij van Weert er niet uit gedurende het seizoen dan kan je dat idd stellen
 
Sybrands
 
6
29 juli 2018 om 20:53
Tom speelde wel De Ligt zoek vorig seizoen
 
Jaimy87
 
1
29 juli 2018 om 20:57
Die Buijs staat elke dag met hem op het trainingsveld. Die SneekPSV volgens mij niet...
 
SneekPSV
 
13
29 juli 2018 om 21:08
Haha, nee zeker niet. Maar ik denk dat dat voor 99,999999% van de mensen hier geldt. Als alleen de overige lui hun mening hier mogen ventileren, dan kan dit platform wel opdoeken. We geven hier onze mening. Niet meer of minder.
 
blackpool
 
4
29 juli 2018 om 21:15
Precies. Bosz, Keizer en nu Ten Hag zien het blijkbaar ook niet in hem zitten. Nu twijfelt blijkbaar Buys ook al aan zijn kwaliteiten. Zullen die er allemaal naast zitten?
 
Jaimy87
 
1
29 juli 2018 om 22:22
Natuurlijk zitten die niet naast. Dat 1 trainer je niet moet ala, maar 3 en mogelijk 4, dat is een teken aan de wand. En mening geven ala, maar voor een ander gaan denken die er veel dichter op staat gaat me wel wat ver.
 
ElMago
 
4
29 juli 2018 om 21:35
Onzin, waarom is het nu opeens een miskoop? Hij heeft nooit echt de kans gekregen bij Ajax. Ik denk dat Buijs zeker eens moet nadenken wat hij doen wil met een Cassiera anders is het zonde om het te huren als je hem niet gebruikt.
 
Raubaht
 
17
29 juli 2018 om 19:59
Voortaan bij het verhuren van spelers maar een harde eis stellen dat ze moeten garanderen de gehuurde speler een basisplaats te geven, of iets in die richting. Sommige clubs die spelers verhuren stellen dat soort eisen aan geinteresseerden, ik vind dat clubs als Ajax en Feyenoord daar ook maar aan moet beginnen. Zoals het er nu dus naar uit ziet zal Cassiera weinig aan spelen toekomen bij Groningen waardoor het weinig zin heeft gehad om hem aan Groningen te verhuren.
 
jorisdijk
 
20
29 juli 2018 om 20:03
Ja maar dan zal een club als Groningen zich er niet aan branden. Daar zouden teams als Emmen wellicht voor tekenen. Maar wat je dan krijgt is dat ze op een lager niveau spelen. Concurrentie kan ook goed zijn voor zo'n jongen en als huurling moet je aanzienlijk beter zijn..
 
FCG95
 
5
29 juli 2018 om 20:08
Ach, eerste wissel, dan speel je al snel een kwart tot een derde van de totale speeltijd, dat is meer dan bij Ajax.
 
jomar3
 
19
29 juli 2018 om 20:13
Dat zijn überhaupt waardeloze constructies. Als een speler gegarandeerd een basisplaats heeft of een vast aantal minuten, wat denk je dat er dan met de trainingsintensiteit gebeurd? Je weet toch al dat je speelt. Een club als Groningen, überhaupt een wel-functionerend Eredivisie team zal daar nooit aan gaan meewerken. Verhuurt of niet, je zal je als speler overal moeten bewijzen. Cassiera heeft een matige voorbereiding gehad en dus beland je op de bank. Tijd genoeg om zich alsnog tot eerste spits op te werken.
 
atleticofc
 
2
29 juli 2018 om 20:18
Maar als je die eisen gaat stellen zullen clubs spelers niet meer gaan huren. Want wat als hij er op trainingen met de pet naar gooit? Zulle eisen zijn bijna niet te maken. En er zijn altijd wel redenen te verzinnen om een speler er naast te zetten. Dat zorgt dus voor gezeik in een spelersgroep.
 
watta
 
3
29 juli 2018 om 20:29
Mooi verhaal dan zou Groningen niet een ander in kunnen zetten. Laat hem maar zien beter te presteren van Van Weert
 
niekskeeh
 
4
29 juli 2018 om 20:01
Ik ben benieuwd of Ajax een optie heeft om Cassiera terug te halen in de winterstop als hij weinig speeltijd krijgt.
 
Orgullo
 
6
29 juli 2018 om 20:19
En dan? Als hij bij Groningen het niet redt, wat moet hij dan bij Ajax?
 
falonso
 
3
29 juli 2018 om 20:39
Ik denk dat niekskeeh er dan vanuit gaat dat Ajax hem opnieuw verhuurt of bij Jong Ajax gaat spelen. Die opties kon je zelf toch ook wel bedenken? Bij Ajax 1 zal hij geen kans krijgen, lijkt mij. Tenzij er gekke dingen gebeuren, zoals blessures en transfers. Maar ik verwacht niet dat er interesse is in Dolberg en als die er al is, dat de betreffende club er uit gaat komen met Ajax. En het zou wat zijn als zowel Dolberg als Huntelaar geblesseerd raken... eerder dan dat zou Cassierra geen kans krijgen denk ik.
 
-Riciotto-
 
1
30 juli 2018 om 01:29
Je zou zijn huur periode volgens mij kunnen afkopen als Groningsen niet zou willen mee werken.
 
hansworst
 
11
29 juli 2018 om 20:06
Buijs is heel duidelijk naar zn spelers, dus als ie zegt dat ie wel speeltijd krijgt, dan komt dat ook. Maak je niet druk. V Weert is nu gewoon beter.
 
GroningenTom
 
4
29 juli 2018 om 20:07
Man man man. Al die reacties hier. Die jongen is er net en de competitie is nog niet begonnen. Laat hem maar presteren!!
 
Batigoal999999
 
2
29 juli 2018 om 20:09
Moet je wel de kans krijgen in een reeks wedstrijden 10 minimaal anders lekker terug naar Amsterdam komen Tom vd Weert zucht
 
falonso
 
14
29 juli 2018 om 20:14
In een reeks van 10 wedstrijden? Dus hij moet zo'n beetje 1/3e van de competitie de kans krijgen, achter elkaar ook nog, en pas dan mag Groningen oordelen? Of anders moet Ajax hem terughalen? Groningen moet ook gewoon presteren hoor, het is niet het B-team van Ajax ofzo. En Ajax weet ook dat Cassierra gewoon zichzelf moet bewijzen. Overigens is het Tom van Weert, weet ik niet precies waarom daar een zucht achter moet, en zouden leestekens best fijn zijn.
 
Batigoal999999
 
2
29 juli 2018 om 20:23
Ajax verhuurd hem niet voor de bank en 10 wedstrijden is nog karig hoor is groot talent waar veel clubs intresse in hadden en ik denk dat hij ook samen met Van Weert kan spelen als Van weert echt zo goed is. Plus B team van Ajax wint zeker van Groningen op dit moment dus niet zo minachtend doen....
 
falonso
 
9
29 juli 2018 om 20:30
10 wedstrijden in totaal is karig, maar een reeks van 10 wedstrijden is heel wat anders dan dat. En of Groningen nou slechter is dan de B-ploeg van Ajax of niet, feit blijft dat Groningen niet het B-team van Ajax is. Wat daar nou zo minachtend aan is, geen idee. Grote tenen? Het B-team van Ajax heeft nog geen goede pot gespeeld, dus ik zou niet zo hard roepen dat ze wel van Groningen winnen op dit moment.
 
Batigoal999999
 
1
29 juli 2018 om 20:58
Jong Ajax is de trots van Amsterdam en ja maatje 46 grote tenen hahaha hoop dat grunn weer zoals vroeger wordt aanvallend spel en laten merken dat daar niets te halen valt mis het grunn van jaren geleden
 
Batigoal999999
 
2
29 juli 2018 om 20:09
Moet je wel de kans krijgen in een reeks wedstrijden 10 minimaal anders lekker terug naar Amsterdam komen Tom vd Weert zucht
 
jeffmich#34
 
6
29 juli 2018 om 20:08
Dat is balen voor hem dan. Hij had vast verwacht dat hij basis speler zou zijn bij Groningen. Van Weert vind ik ook niet zo best, al scoorde hij wel tegen Ajax. Lekker terug halen als hij niet aan spelen toe komt. Zie hem dan liever bij Jong Ajax dan bij Groningen op de bank.
 
Ron256
 
7
29 juli 2018 om 22:25
Bij Groningen op de bank speelt hij als invaller dan ook veel wedstrijden. Een spits, vaak de tweede spits ( en dat Cassierra op dit moment) kom je altijd wel aan de bak. Een voetballer speelt liever in de eredivisie dan in de JL
 
ninjakai
 
4
29 juli 2018 om 20:18
En clubs maar zeiken dat er minder speler verhuurd worden door het toevoegen van de Jong elftallen in de jl. Dit is precies de reden dat Ajax klaar was met dat verhuren van spelers waar ze vertrouwen in hebben. Nu Cassiera, voorheen frenkie de Jong. Het valt nog mee dat schuurs het seizoen mocht afmaken als basisspeler. Zal waarschijnlijk een van de laatste keren zijn dat spelers waar geloof in is verhuurd worden, tenzij er keiharde afspraken gemaakt kunnen worden over speeltijd. Als Ajax zijnde moet je er ook een combideal van maken. Spelers verhuren met garantie op speeltijd, maar gelijktijdig ook een eerste optie op jong spelers die mogen vertrekken. Waardoor de hurende club ook nog een voordeel behaald bij de samenwerking.
 
FCG-TvhN
 
6
29 juli 2018 om 20:29
Seizoen is nog niets eens begonnen. Zijn kans komt echt nog wel. Overigens zal een club wel gek zijn een huurspeler onvoorwaardelijk op te stellen. Van werken voor een basisplaats word je alleen maar sterker.
 
falonso
 
9
29 juli 2018 om 20:36
Man man man wat een reactie. Het seizoen is nog niet eens begonnen! Frenkie had al geen basisspeler bij Willem II toen Ajax hem kocht, waarom zou hij dat dan daarna ineens wel moeten zijn? Schuurs was al basisspeler en zelfs aanvoerder. Dus voorlopig is je reactie gebaseerd op helemaal niets.
 
FcGrunn10
 
1
29 juli 2018 om 21:41
Zijn tijd komt echt nog wel, hij moet zich nog aanpassen aan het spel van Grunn, van Weert loopt er al een paar jaar, als hij echt kwaliteiten heeft dan verdringt hij van Weert gewoon uit de basis, want dat is nou ook niet echt een helder lichtje, maar goed als je op dit moment slechter bent dan van Weert, waarom moet je dan spelen? omdat Ajax dat wil? mwoah haast geen respectabele club te vinden dan die dit soort jongens wil huren als je basis gaat eisen. Hij zal het zelf moeten laten zien.
 
MartinPonsen
 
5
29 juli 2018 om 20:19
Geen paniek. Ik denk dat ze Cassiera rustig willen brengen ipv direct voor de leeuwen te gooien. Heb geduld, zijn tijd komt wel.
 
MarlonFraser
 
2
29 juli 2018 om 21:13
Ik vind Cassiera veel beter als van der weert is gewoon huis tuin en keuken voetballer ‘denk toch dat kwaliteit komt boven drijven en dat Cassiers eerste spits word
 
JeStLo
 
0
29 juli 2018 om 22:23
Cassierra heeft volgens mij iedere wedstrijd gespeeld tot nu toe (vandaag weet ik niet). Hij krijgt echt nog genoeg kansen. De competitie is nog niet eens begonnen. En p.s.: Ajax heeft helemaal niets te zeggen over of Cassierra speelt of niet. Dat bepaalt Buijs en niemand anders. Ajax kan wel willen dat hij speelt, maar daar hebben ze geen invloed op. Ik verwacht dat Mateo er nog wel in komt. Van Weert is toch een matige spits, Cassierra is er net, moet even wennen aan de stad, club en spelers. Als hij een beetje gesettled is zal hij vast beter spelen.
 
Grunniger
 
2
29 juli 2018 om 22:38
Wat een gezeur, als Cassiera in wedstrijd 7 nog op de bank zit, kan je je af gaan vragen waar dit heen gaat, maar vooralsnog lijkt mij er weinig aan de hand. Van Weert was fitter en heeft een betere voorbereiding gehad, dus logisch dat hij begint, maar als hij 2 wedstrijdenn niks laat zien, komt Cassiera echt wel aan de beurt.
 
Sagrada
 
0
29 juli 2018 om 23:01
Blind was toch ook uitgeleend aan Groningen ? Nou die is ook aardig terechtgekomen.
 
OlieGrun
 
0
30 juli 2018 om 12:39
Tjonge jonge wat een conclusies na een paar oefenpotjes.