Clasie: 'Mooier als ik zelf had gespeeld, maar ik heb zeker aandeel gehad'
Maandag, 14 mei 2018 om 11:20

Jordy Clasie werd zondagavond kampioen van België met Club Brugge, de club die hem dit seizoen huurt van Southampton. The Saints verzekerden zich zelf eerder op de dag juist van lijfsbehoud, waardoor het dubbel feest was voor de middenvelder. Of hij volgend seizoen weer in de Premier League actief zal zijn, weet hij echter niet.

"In principe keer ik terug naar Southampton. Mijn contract daar loopt nog twee jaar door. Ik ga de komende tijd met mijn vrouw en mijn zaakwaarnemer praten over wat we gaan doen volgend seizoen. Het is nu nog open voor me", legt hij uit in gesprek met De Telegraaf. Clasie neemt eerst echter de tijd om de landstitel met Blauw-Zwart te vieren.

Voor de 26-jarige Clasie is het na bijna tien jaar profvoetbal zijn eerste landskampioenschap: "Dit is iets wat niet heel veel mensen is gegeven in hun carrière. Het was nog mooier geweest als ik dit duel ook had gespeeld, maar ik heb zeker mijn aandeel gehad dit seizoen", gaat hij verder. "Eerst wil ik genieten van het moment. Ik heb van mijn ploeggenoten gehoord hoe ze hier feest vieren en ik kijk ernaar uit om dat mee te maken."

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
1
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
7
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
12
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
28
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (30)

 
 
7
14 mei 2018 om 11:34
heeft volgens mij maar iets van 20 ? wedstrijden gespeeld dit seizoen dus zo groot is zn inbreng niet geweest. volgens mij vaak ook niet eens volledige wedstrijden. Southampton is denk ik einde verhaal dus hen benieuwd wat die volgend seizoen doet. denk niet dat Brugge hem gaat overnemen.
 
arsen(e)al
 
4
14 mei 2018 om 11:43
Klopt. Laatste 5 wedstrijden die hij speelde iets van 2x een uur, 1 keer een helft, 1 keer een kwartier en 1 keer slechts 5 minuten gespeeld. Weet niet of hij wat kampt met blessures maar dat zijn weinig minuten
 
Baardgrasmus
 
2
14 mei 2018 om 11:53
In het reguliere seizoen heeft hij slechts 3 wedstrijden gemist en was hij er 5 geblesseerd. In totaal heeft hij er 25 gespeeld Tijdens de playoffs heeft hij minder gespeeld, maar dat is ook geen schande met Vanaken, Nakamba en Vormer in het elftal. Die spelers zijn eigendom en niet bepaald de minsten. Ik hoorde van Brugge-fans dat er zelfs geluiden op gingen om hem te kopen van Southampton, mits dat voor 10 miljoen kon. Ik weet niet of dat realistisch is, en of ze er nu nog zo over denken, je hebt ook best kans dat Nakamba wordt weggekocht daar. Of Vormer of Vanaken?
 
scrumpti0uz
 
5
14 mei 2018 om 12:33
Brugge gaat geen spelers kopen voor 10 miljoen. Belgische clubs doen het beter Europees de laatste jaren, maar in Nederland gaat meer geld om. Hun grootste uitgaande transfer was tot voor kort 10 miljoen, namelijk Bacca richting Sevilla. Het meeste wat ze ooit voor een speler hebben betaald (Vanaken) ligt zelfs onder de 5 miljoen.
 
scrumpti0uz
 
0
14 mei 2018 om 12:33
Brugge gaat geen spelers kopen voor 10 miljoen. Belgische clubs doen het beter Europees de laatste jaren, maar in Nederland gaat meer geld om. Hun grootste uitgaande transfer was tot voor kort 10 miljoen, namelijk Bacca richting Sevilla. Het meeste wat ze ooit voor een speler hebben betaald (Vanaken) ligt zelfs onder de 5 miljoen.
 
Baardgrasmus
 
1
14 mei 2018 om 13:07
Nee, dat lijkt me ook niet realistisch. Ik hoop ook dat Southampton hem voor minder laat gaan.
 
protheus
 
1
14 mei 2018 om 13:38
Bij feyenoord was hij beter dan vormer. Bij brugge is het dus andersom
 
Bon Jovi
 
0
14 mei 2018 om 14:59
Het is duidelijk dat hij niet de kampioenenmaker was, niet de Messi of de de Bruyne van Brugge, maar hij heeft zeker zijn aandeel gehad zoals een Paulinho of Gundogan.
 
Gaalmeister
 
14
14 mei 2018 om 11:40
Bizar dat Koeman hem destijds naar de PL haalde... matige speler die het moest hebben van zijn drive, maar fysiek en technisch gewoon zwaar tekort kwam. Moet zo snel mogelijk weg daar uit Engeland, mischien een Duitse of Spaanse laagvlieger proberen.
 
Capis
 
7
14 mei 2018 om 11:54
Waar komt toch die fysiek fabel vandaan? Is geen beer nee, maar juist bij Feyenoord ging hij alle duels aan en wist alles af te jagen. Je hoeft geen beer te zijn om je duels te winnen. Zo gek was de keuze van Koeman niet, was een uitblinker binnen NL en hij kende hem goed. Soton was ook geen top in Engeland en leek ook een mooie stap gewoon. Vind hem ook nog steeds niet veel minder dan Romue (of hoe het die Spanjaard). Maar van mij zou hij voor een mooie prijs terug mogen komen naar Feyenoord. Zou binnen NL weer 1 van de betere zijn en kan ook leiding/sturing geven.
 
Gaalmeister
 
16
14 mei 2018 om 12:05
Nou... hij is 1.69m. Dat is even lang als mijn vriendin, en die vind ik zelfs best klein voor een vrouw. Hij weegt nog geen 70kg! Dan leg je het echt wel af hoor tegen een Fellaini of Pogba, hoe fel je ook bent. De PL is gewoon echt een fysieke league, ook tegen de mindere ploegen als West Ham of iets dergelijks sta je gewoon tegen beren te spelen. Romeu is gewoon 1.83, dan kom je al veel beter mee.
 
BellaPartita
 
15
14 mei 2018 om 13:10
Ngolo Kante: 1.68m
 
Primetime
 
2
14 mei 2018 om 13:17
Kante heeft conditie om 2 volle wedstrijden achter elkaar te spelen. Clasie had vaak moeite om een eredivisiewedstrijd te voltooien. Een veel kleinere motor dan kante ook al zijn ze even groot
 
Capis
 
4
14 mei 2018 om 13:33
@rimitime: Dat was de discussie toch niet? Gaat er om dat je dus niet lang/een beer hoeft te zijn om wel duels te winnen en fel kan zijn.
 
Primetime
 
2
14 mei 2018 om 13:50
Het gaat toch om fysiek? Dat is meer dan lengte. Een edgar davids wordt ook gewoon als fysiek sterk gezien. Clasie heeft gewoon letterlijk geen een fysieke kwaliteit. Geen lengte, geen snelheid, geen conditie, geen atletisme
 
Capis
 
2
14 mei 2018 om 13:58
Nou tada, dat is dus mijn punt en die van Bella
 
Gaalmeister
 
1
14 mei 2018 om 14:08
OK Capis, je hoeft geen beer te zijn om duels te winnen, jij je zin. Net zoals dat je een topspits kan zijn als je 1.69 lang bent (messi). Ik hoop echter dat je zelf ook wel inziet dat Kante en Messi uitzonderingen zijn, spelers van een bepaalde buitenklasse, die hun gebrek aan lengte compenseren met andere fysieke en technische elementen. Kante heeft zo'n abnormaal stamina, is lenig, superfit, heeft een bizar goede tackle, is enorm snel, vooral op de eerste meters, werkt keihard voor het team, en leest het spelletje goed. Als je dat allemaal hebt kun je inderdaad slagen als middenvelder in de PL, zelfs met beperkte lengte (hoewel Chelsea en Leicester natuurlijk wel een hele hoop andere beren op het veld hadden staan om dat gebrek te compenseren). Clasie kun je echt niet vergelijken met Kante en ja, ik geloof wel dat als zijn fysiek (snelheid, uithoudingsvermogen, lengte en kracht) beter zou zijn, hij beter zou kunnen meekomen in de PL.
 
Gaalmeister
 
2
14 mei 2018 om 14:10
Nee Capis, dat is niet je punt. Je schrijft: "waar komt toch die fysiek fabel vandaan?" Nou, daar vandaan dus (combinatie kracht, lengte, snelheid, uithoudingsvermogen)
 
Gaalmeister
 
2
14 mei 2018 om 14:16
@ Capis Je schrijft: "dat was de discussie toch niet?" Dat was de discussie wel, ik schreef namelijk dat Clasie fysiek tekort kwam zonder te specificeren in welk opzicht hij tekort kwam. Jij begint over beren en dat het een fabel is dat hij fysiek niet mee komt. Hoe dan ook, denk dat het een prima nuttige speler kan zijn in Italie, Duitsland of Spanje, wat allemaal wat minder fysieke leagues zijn dan de Premier League. Daar kan hij met zijn werklust best potten breken.
 
GSaray1976
 
7
14 mei 2018 om 12:31
Is een zelfde geval als Klaassen, net als Clasie door Koeman naar de PL gehaald en achteraf gebleken dat voor beide spelers de competitie veel te hoog gegerepen is. Gebeurt helaas vaak dat spelers een transfer maken na een “leuk” seizoen en met dank aan een landgenoot. Zie ook het voorbeeld van Depay, ook met dank aan ren landgenoot (van Gaal) meegenomen naar UTd en volledig is geflopt daar, puur doordat de kwaliteit er niet is om daar te slagen. Dat hij nu flamt bij Lyon bewijst mijn stelling weer eens: dat is zijn niveau en zeker geen Utd.
 
GizzoVd Straat
 
2
14 mei 2018 om 14:16
Helemaal mee eens! Het is zonde dat wij hier in Nederland denken dat het niveau hoog ligt terwijl dat best bagger is, dus dan gaan spelers zoals .. het begon allemaal al bij Affelay dat na Barcalona ging en wat daarna na het buitenland ging mislukt is omdat men echt denkt dat de niveau hoog hier is. En dan flopt het in het buiten land op een paar spelers na zoals, Wijnaldum, Cillesen , Robben , Van Dijk en De Vrij. Van mij mogen bijna alle Nederlandse spelers terug komen na Nederland om het niveau van de Eredivisie op te krikken dan praat ik over, Clasie, Klaassen, Affelay, Pieters, Vincent Janssen, Vermeer, El Gazi, Kisna, Tete, Riedewald, ga zo maar door. Doodzonde dat geld tegenwoordig meespeelt
 
Primetime
 
0
14 mei 2018 om 15:50
Bij welke top 3 club zou Vermeer dan spelen? Bij Club Brugge speelt hij tenminste en zijn overstap naar buitenland had echt niks met geld te maken. Kishna is al terug in Nederland maar weer eens geblesseerd na een paar wedstrijden
 
Fionn
 
1
14 mei 2018 om 18:08
Bij Brugge mag Vermeer ook vertrekken hoor.
 
GizzoVd Straat
 
0
15 mei 2018 om 16:33
Al speelt hij bij Hereveen, alleen maar goed voor de competitie en hem zelf voor speel minuten
 
GSaray1976
 
1
14 mei 2018 om 12:31
Is een zelfde geval als Klaassen, net als Clasie door Koeman naar de PL gehaald en achteraf gebleken dat voor beide spelers de competitie veel te hoog gegerepen is. Gebeurt helaas vaak dat spelers een transfer maken na een “leuk” seizoen en met dank aan een landgenoot. Zie ook het voorbeeld van Depay, ook met dank aan ren landgenoot (van Gaal) meegenomen naar UTd en volledig is geflopt daar, puur doordat de kwaliteit er niet is om daar te slagen. Dat hij nu flamt bij Lyon bewijst mijn stelling weer eens: dat is zijn niveau en zeker geen Utd.
 
feyenoord1910
 
1
14 mei 2018 om 14:37
Zeker bizar eerst clasie daarna Klaassen die was nog slechter aan de bal. Beide zijn zwaar mislukt.
 
Bon Jovi
 
3
14 mei 2018 om 14:56
Ik vind het wel een goede speler. Maar Nakamba is beter. Jammer voor hem. Was Clasie rechtsback of doelman geweest, had hij alle wedstrijden gespeeld. Maar Nakamba eruit spelen is lastig.Misschien moet het nu eens proberen bij een Spaanse middenmoter, want voetballen kan hij echt wel.
 
tinus45
 
4
14 mei 2018 om 11:52
Denk dat hij beter terug kan keren naar NL. Utrecht of Feyenoord misschien wel. Zal hij wel geld moeten inleveren om er speeltijd mee terug te winnen.
 
Wally_
 
0
14 mei 2018 om 12:21
Lijkt me ook een goed idee, maar zie hem voor het geld eerder naar de championship of misschien zelfs wel de zandbak gaan.
 
GizzoVd Straat
 
1
14 mei 2018 om 14:55
Het is zonde dat wij hier in Nederland denken dat het niveau hoog ligt terwijl dat best bagger is, dus dan gaan spelers zoals .. het begon allemaal al bij Affelay dat na Barcalona ging en wat daarna na het buitenland ging mislukt is omdat men echt denkt dat de niveau hoog hier is. En dan flopt het in het buiten land op een paar spelers na zoals, Wijnaldum, Cillesen , Robben , Van Dijk en De Vrij. Van mij mogen bijna alle Nederlandse spelers terug komen na Nederland om het niveau van de Eredivisie op te krikken dan praat ik over, Clasie, Klaassen, Affelay, Pieters, Vincent Janssen, Vermeer, El Gazi, Kisna, Tete, Riedewald, ga zo maar door. Doodzonde dat geld tegenwoordig meespeelt