Crystal Palace biedt De Boer nieuwe kans als hoofdtrainer
Maandag, 26 juni 2017 om 15:02

Frank de Boer is de nieuwe trainer van Crystal Palace. De nummer veertien van het afgelopen Premier League-seizoen meldt zijn komst maandagmiddag via de officiële kanalen. De Boer tekent een contract tot de zomer van 2020 bij zijn nieuwe club. Het wordt zijn eerste trainersklus sinds zijn ontslag bij Internazionale in november 2016.

Het nieuws komt niet als een verrassing: de afgelopen dagen werd al duidelijk dat De Boer de topkandidaat was om Sam Allardyce op te volgen. In mei besloot Big Sam met pensioen te gaan en nadien viel al gauw de naam van de Nederlander, hoewel De Boer ook in verband werd gebracht met clubs als Southampton en Club Brugge. De ex-trainer van Ajax neemt Orlando Trustfull mee als assistent.

Ook de Engelse media liepen zondag al vooruit op de aanstelling van De Boer. Zo speculeerde de Daily Mirror over de transferdoelwitten van de oud-verdediger. Joel Veltman en Kelechi Iheanacho zouden nadrukkelijk in beeld zijn als eerste versterkingen van De Boer. Veltman, die nog een contract voor twaalf maanden met Ajax heeft, bewaart goede herinneringen aan de samenwerking met zijn ex-trainer. Iheanacho kwam het afgelopen seizoen slechts tot 528 minuten in de Premier League en zou verkocht mogen worden, mits Manchester City een terugkoopclausule bedingt.

"Ik ben blij dat ik aangesteld ben als trainer van Crystal Palace. Het is een grote eer om de leiding te krijgen bij zo'n historische club, die wereldwijd bekendheid geniet vanwege zijn trotse en gepassioneerde fans. Dit is een geweldige kans voor mij en ik kan niet wachten om in Zuid-Londen met de spelers en de staf van start te gaan in de Premier League", reageert hij op zijn aanstelling.

Meer nieuws
   
23:30
23:30
De EK-selectie van Spanje: dit zijn de spelers die kans maken
1
   
23:11
23:11
Racistisch gedrag richting Nico Williams smet op belangrijke zege Atlético
0
   
23:06
23:06
Chelsea vecht zich knap terug tegen Villa, maar vergeet zichzelf te belonen
6
   
23:02
23:02
Paris Saint-Germain poetst 1-3 achterstand weg en is officieus kampioen
9
   
21:47
21:47
Liverpool gebruikt Slot om af te stappen van traditionele Britse clubstructuur
27
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (73)

 
Wandermans
 
22
26 juni 2017 om 15:05
Mooie club en mooie uitdaging!
 
klown
 
28
26 juni 2017 om 15:05
Leuke club voor Frank. Hoop dat hij er iets van maakt! Toch stiekem leuke spelers.
 
De Toekomst
 
6
26 juni 2017 om 15:09
Een paar leuke spelers ja, maar voor de Premier League natuurlijk geen bijzondere selectie. Als hij echt iets moois wil neerzetten zijn er nog enkele gerichte aanlopen nodig en moeten de bepalende spelers blessurevrij blijven.
 
j0rnnn
 
1
26 juni 2017 om 17:55
Ik hoop op Dijks. Prima spelen voor CP
 
sprokkie
 
0
26 juni 2017 om 18:19
En 4 miljoen (wat hij blijkbaar moet kosten) is zelfs voor een club als CP een schijntje.
 
MarcMedia
 
0
26 juni 2017 om 19:19
Heeft Frank de Boer nou haarimplanaten? On topic: Crystal Palace is een prima club voor De Boer. Feit is dat niet succesvol is geweest bij Inter Milan. Dan is het toch fijn dat FdB nog emploi vind in de Premier League (PL). Als je het goed doet in zowel de PL als Championship val je al heel snel op. Kijk maar naar Koeman, Stam en zelfs Hasselbaink op een lager niveau. Het is moeilijk om de absolute top te trainen in de Engelse competitie doordat de top trainers managers zijn van de topploegen.
 
De Visie
 
9
26 juni 2017 om 15:06
Prima club als jij een beetje geluk heeft kan het een mooie tijd voor hem worden.
 
De Toekomst
 
10
26 juni 2017 om 15:11
En met een beetje pech een mooie ontslagvergoeding. Het kan hier echt twee kanten op, maar een uitdaging is het zeker. De stap naar het niveau van een Southampton is nou ook niet gigantisch, want met enkele gerichte aankopen ben je daar al. Het is alleen afwachten hoe alles in elkaar valt.
 
FRon010
 
9
26 juni 2017 om 15:41
Lol een Crystal Palace kan echt niet zomaar naar het niveau van Southampton springen met een paar aankopen. Dan kan je wel van elke ploeg zeggen daar dat ze zo subtop zijn, daar zit wel wat meer achter.
 
De Toekomst
 
6
26 juni 2017 om 16:52
Elke Premier League club is in staat om bepalende spelers aan te trekken die het verschil kunnen maken. Spelers als Van Dijk, Payet, Mahrez, Kante, Vardy, Tadic, Lallana en ga zo maar door hadden door elke Premier League club gekocht kunnen worden en nu zijn er weer nieuwe spelers te koop die ook zo'n impact kunnen hebben. Met twee gerichte aankopen kan je al zoveel vooruitgang boeken. En andersom hetzelfde, als Southampton twee bepalende spelers verloopt kan het ook daar zomaar een stuk minder gaan. Het verschil is echt niet zo groot, maar je hebt wel twee of drie spelers nodig die zo goed zijn dat het bij de rest ook net wat makkelijker gaat.
 
Remcob
 
2
26 juni 2017 om 17:09
Maar dat is nou juist zo moeilijk. De spelers die je noemt zijn allemaal voor een koopje aan komen waaien en presteren uitstekend. Daar is goed scouten en heel veel geluk voor nodig. De selectie van Cristal Palace is aardig om als nummer 12 t/m 16 te eindigen. Alles beter dan dat is een wereldprestatie. Met 2 a 3 echte aanwinsten die ook nog eens goed uitpakken speel je voor de plekken 9 t/m 12. Hoger mikken dan dat is onrealistisch. Kun je het seizoen daarna weer versterken kun je een keer mikken op Europees voetbal, maar dat is dan ook echt het maximaal haalbare bij deze club en als De Boer dit voor elkaar krijgt heeft hij uitstekend gepresteerd en zijn carrière uit het slop getrokken. Als hij in degradatienood komt is zijn trainerscarriere voorbij vrees ik. Hopelijk pakt deze keuze goed uit, want volgens mij is het wel echt een voetballiefhebber.
 
DareToZlatan10
 
11
26 juni 2017 om 15:07
Leuke club voor Frank, hopelijk kan hij nog wat posities versterken! Vernieuwing op het middenveld is hard nodig daar, aanval prima met Benteke! Hier kan Frank echt laten zien wat hij kan.
 
marcodouglas
 
6
26 juni 2017 om 15:07
Neem aan dat hij niet alleen Veltman en die spits van city haalt.
 
messino
 
8
26 juni 2017 om 16:05
Mitchell Dijks, is voor een prikkie in Amsterdam op te halen. Werd door Frank nog teruggehaald naar Ajax.
 
Jorwij
 
19
26 juni 2017 om 15:07
Crystal palace is net zoals Inter een trainerskerkhof. Ik snap niet dat Frank voor een stabiele club gaat, dan maar een stapje lager.
 
JDG84
 
5
26 juni 2017 om 16:24
Nadeel van een stabiele club is het feit dat ze stabiel zijn. Dus een trainer langer binnen houden. Die clubs zijn niet echt voor het oprapen. Zit je bij zo'n club, dan moet je het erg bont maken voor je eruit gaat. Ik mag hopen dat frank niet in hetzelfde verhaaltje is getrapt als bij Inter en dat CP nu echt eens een trainer de tijd geeft (al moeten de resultaten natuurlijk ook enigzins okay zijn).
 
De Toekomst
 
17
26 juni 2017 om 15:07
Succes Frank! Het is je gegund. Crystal Palace is een echte sportieve uitdaging, maar er zijn voldoende mogelijkheden. Hopelijk pakt het goed uit en blijf je je ontwikkelen als trainer.
 
maurootje
 
4
26 juni 2017 om 15:08
Leek toch mooi rijtje clubs te krijgen op zn trainers' CV. Eerst Ajax,Toen Inter, mooie clubs. Maarja, nu crystal palace dus. Hoort niet echt in het rijtje thuis. Al zullen de verwachtingen niet zo hoog zijn als dat bij ajax en inter. Dus falen zal moeilijk worden zou je denken. We gaan het zien. Succes frank!
 
myvision
 
32
26 juni 2017 om 15:14
Even een stapje terug, om vervolgens twee stappen voorwaarts te maken, is ook niet verkeerd. Ik denk dat hij gaat verrassen met CP. De Boer is een intelligente coach.
 
SMK88
 
23
26 juni 2017 om 15:28
Ik vraag me echt af wat iedereen in hem ziet en in het bijzonder waarom je hem zo intelligent vind? Hij is vier keer kampioen van de armoede geworden met voetbal dat niet om aan te zien was. Bij Inter probeerde hij hetzelfde spelletje te spelen, maar daar zag je dat het balletje breed en zoveel mogelijk balbezit spelletje niet werkt. Dat gaat hij natuurlijk nu weer proberen en weer zal het niet gaan werken. Frank is een one-trick-pony die als speelstijl een slap aftreksel van de Cruijff visie gebruikt. Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb zo'n gevoel dat Palace hier een enorme fout begaat.
 
everybodyblind
 
17
26 juni 2017 om 15:36
nee hoor, ligt niet aan jou. fdb is een zwaar gehypte trainer. tactisch moet hij bijleren, people management idem. wat jij zegt, kampioenmet ajax doordat geen een keer in 4 jaar tijd(!!!) een ploeg was geweest die een normaal kampioensjaar draaide met minimaal 80 punten. laatste schaal zelfs met 71. historiscg laag.
 
Peter Isaias
 
3
26 juni 2017 om 15:36
@maurootje, ik vind juist dat inter niet in dat rijtje hoort. Was achteraf misschien ook een niveau te hoog.
 
ThugVz
 
7
26 juni 2017 om 15:58
Kampioen van de armoede is zo makkelijk... Opzich ben ik het met je eens dat De Boer geen topcoach is, maar vergeet niet dat toen hij kwam het echt sportieve crisis bij Ajax was en ze al tijden geen kampioen waren geworden. De Boer kwam in de winter, maakte een grote ongedaan en werd kampioen en flikte dat kunstje nog 3 keer. Dan kun je dus echt wel wat. Om dan te zeggen van "ja de rest was zo slecht", sorry dat is echt te makkelijk.
 
myvision
 
21
26 juni 2017 om 15:59
Hahaha: 4 keer kampioen van de armoede? Het was zeker allemaal toeval of niet? Wat een denigrerende reactie. Ongepast! Kampioen van de armoede word je als er vrijwel geen tegenstand is. Niet als het juist zo dicht bij elkaar ligt. De Boer verloor ieder seizoen de beste spelers. 2010-2011 Suarez 2011-2012 Stekelenburg 2012-2013 Vertonghen en Anita 2013-2014 Erisken en Alderweireld 2014-2015 Blind en De Jong. Alleen in zijn laatste jaar vertrok er geen sterkhouder. Daarbij was het budget van De Boer in al die jaren ongeveer even hoog als in het ene jaar van Bosz. Ik vraag me daarnaast af hoe je een club als Inter, maar ook Ajax, kan vergelijken met Crystal Palace? Bij Inter moet je vrijwel altijd de bovenliggende partij zijn, bij Ajax in de competitie al helemaal, bij CP is hij vrijwel altijd de underdog. We moeten nu niet gaan doen alsof Crystal Palace een wereldclub is. Ik vind dat je ongelijk hebt Smk88: maar als je met armoedig voetbal 4 keer kampioen kan worden ben je niet alleen intelligent, maar ook een genie. Toen hij de touwtjes bij Ajax in handen kreeg stond De Boer maar heel Ajax voor een vernieuwing: de fluwelen revolutie. Hij knokte zich met Ajax terug naar het eerste kampioenschap na 6 jaar. En hij deed dat ook nog eens met prima voetbal. Ook het seizoen erop moet De Boer zich terug knokken, maar vertel me niet dat je met armoedig voetbal even dertien punten goed maakt Smk88. Ik vind het vrij beperkt als je iemand alleen kan herinneren aan zijn laatste periode. De laatste 2 jaar Ajax was het voetbal onder De Boer niet meer zo goed, maar als je de titel op de laatste dag verspild dan heb je het opzich ook niet zo heel slecht gedaan. Vergeet daarbij niet zijn prestaties on the side: het groot maken van spelers van eigen kweek als Eriksen, Blind en Klaassen. Verrassend goed positioneren en presteren met aankopen als Schone, Poulsen, Milik en Younes. Ook had De Boer een zeer grote invloed op het bereiken van de WK finale van 2010. Ik denk dat CP eerder in zijn handen mag knijpen dan een enorme fout begaat.
 
El Fenomeno
 
2
26 juni 2017 om 16:09
Op basis van wat zie je hem twee stappen vooruit maken? Hij kan niet met vedettes omgaan, wilt zijn eigen speelstijl ten koste van alles hanteren wat niet altijd goed uitpakt en is geen peoplesmanager.
 
myvision
 
5
26 juni 2017 om 16:38
Kan niet met vedettes omgaan? Welke vedette van Ajax kon hij niet mee omgaan dan? Of bedoel je spelers die denken dat ze er al zijn? El Hamdaoui, Kishna en dat soort grut? Dat zijn omhooggevallen straatvoetballer. Die hebben na Ajax nooit meer wat gepresteerd. Dat zag De Boer dus goed. Bij Inter zijn er volgens mij ook niet echt veel noemenswaardige spelers. De Boer heeft denk ik inderdaad problemen met spelers die vedettegedrag vertonen. Hij heeft zelf met de grootsten der aarde gespeeld, kan heus wel met mannen die wel willen omgaan. Hij is juist zelf supernuchter gebleven waardoor hij zo makkelijk met talent om kan gaan. Talenten die nu noemenswaardige vedettes zijn geworden, die heeft hij gekweekt. Eriksen, Alderweireld en Vertonghen. Milik, Blind en Klaassen is de volgende generatie.
 
jakethefatman
 
0
26 juni 2017 om 17:09
Sorry maar als jij als club zijnde weet in Maart dat je niet meer gaat worden ingehaald dan ga je automatisch wat makkelijker spelen. Die 71 punten zijn vrij eenvoudig te verklaren de motivatie was weg de titel was binnen. Van Bronkhorst en Cocu zelfs Koeman hebben ook een zeer zwakke stijl. Nederlandse coaches bakken er meestal helemaal niks van. De Boer is gewoon een prima coach en die 4 titels op rij voelde stuk voor stuk heerlijk aan.
 
everybodyblind
 
0
26 juni 2017 om 19:26
probeer t goed te praten joh. spel was belachelijk saai dat jaar. je kan t zogenaamd afschuiven op motivatie. prima. ik denk namelijk, kwaliteit, of ontbreken ervan, van zowel selectie als fdb.
 
Mister L
 
1
26 juni 2017 om 15:16
Ik denk niet dat zij Internationale periode goed op zijn cv staat. De naam van de club wel, gaan ze verder kijken dan niet zo
 
binny
 
11
26 juni 2017 om 15:08
Here kijk eens, nu dus wel een goede zet van De Boer. Inter is al jarenlang een trainers kerkhof en daar liggen die verwachtingen ver boven wat de realiteit op dit moment is. Mooie club, ligt lekker ook in Londen, lekker wonen dus. Palace heeft genoeg goede spelers en moet zeker oom de plaatsen tussen de 10-14 kunnen spelen, dan heb je het gewoon goed gedaan. Met Puncheon, Cabaye, Zaha, en Beteken heb je beste goede spelers, maar er moet zeker nog wat bij, gaat goed komen! Hopen voor Frank dat hij het goed blijft doen en ook een betere club in de toekomst kan trainen, nu vlammen Frank!
 
Rjckoempel
 
3
26 juni 2017 om 15:09
Ik denk dat Palace wel een moeilijke ploeg is om te coachen. Maar met het gezonde verstand van de Boer en een beetje een gunstig transferbeleid, kan Frank met zijn rust Palace een stabiele ploeg maken in de PL.
 
TheRoscoe
 
1
26 juni 2017 om 15:09
Beetje een lompe selectie met tactisch zwakke spelers, ik hoop dat hij er wat van weet te maken. Het is in ieder geval vroeg in de zomer. Genoeg tijd, zou je zeggen.
 
AFCfokke
 
2
26 juni 2017 om 15:35
Ik verwacht vooral dat de Boer zich gaat ergeren aan veel van die gasten. Het zal dan ook vallen of staan met een paar geslaagde aankopen waar hij van op aan kan. Heb er een hard hoofd in, deze spelers met de Boer..
 
TheRoscoe
 
1
26 juni 2017 om 15:38
Eens, Townsend en Zaha zijn spelers waar ik gelijk aan denk, Wickham ook en dan nog leuk dat Bolasie tenminste vertrokken is. Achterin heb je Sakho als hij fit is en de transfer doorgaat volgens de geruchten.
 
Sammerens
 
3
26 juni 2017 om 16:19
Nou, alsof de Boer zo'n meesterlijke tacticus met een buitenaardse speelwijze is? Buiten dat is het een beetje raar om dan 3 aanvallers te noemen. Wickham speelde afgelopen seizoen nauwelijks, Townsend is simpelweg een redelijke buitenspeler die het vooral van snelheid moet hebben en Zaha was gewoon fantastisch afgelopen seizoen. Als hij er komend seizoen net zo veel in schiet en net zoveel assists geeft, dan zal het je als trainer toch een zorg zijn als hij tactisch blijkbaar niet zo handig is. Aanvallend gezien begrijpt hij blijkbaar wel hoe er gespeeld moet worden. De Boer zal denk ik voornamelijk problemen krijgen als hij te veel voetballend op wil lossen van achteruit. Daar zijn de aanwezige spelers natuurlijk niet allemaal even geschikt voor.
 
AFCfokke
 
1
26 juni 2017 om 16:25
Maar dat laatste wilt hij natuurlijk wel. Dan heb je ook niks aan Sakho..
 
Spandoek
 
6
26 juni 2017 om 15:11
Wel erg jammer dat Veltman weggaat. Al dat commentaar op hem is zulk schapengedrag, ontzettend vermoeiend. Terwijl er hele stukken over zijn geschreven waarom Veltman een veel logischere keuze was dan Tete. Dan hoop ik maar dat hij met De Boer herenigd wordt en het fantastisch doet bij CP, om daarna een vaste waarde in het Nederlands Elftal te worden.
 
Kyle66
 
1
26 juni 2017 om 16:31
Spandoek, helemaal met jou eens! Al die negatieve commentaren op hem, terwijl uit de statistieken duidelijk blijkt dat hij het over het algemeen prima heeft gedaan. Veel mensen praten elkaar na en roepen dan dat Tete stukken beter is en dat Veltman met een strik eromheen weg mag.
 
myvision
 
7
26 juni 2017 om 15:12
Ik denk dat Franky weleens de verrassing van het seizoen zou kunnen worden met CP. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden daar en Frank is creatief met spelers gezien hij ook bij Ajax Europees gezien minimale middelen had. De Boer wordt mijns inziens onterecht teveel herinnerd als de saaie trainer van zijn laatste Ajax jaar. De Boer wist in zijn succesvolle periode bij Ajax niet alleen 4 keer achtereen kampioen te worden, ook verraste hij vaak in de underdog positie: Barcelona, Manchester City, Machester United en in zeker zin ook Milan, Dortmund en PSG kunnen daarover meepraten. Het mooie is: komend seizoen zit hij vrijwel iederen wedstrijd in een underdogpositie.
 
gloryUnited
 
2
26 juni 2017 om 15:46
Over die 4 jaar was het algemene spel niet denderend en flitsend. Dan is het toch niet gek dat men hem daar aan laten denken? Anders heeft de boer gewoon niet lagen zidn
 
 
7
26 juni 2017 om 15:51
Man man wat hechten mensen toch veel waarden aan de overwinningen tegen Barca en City. Ja leuk dat ze elk jaar een van de zes wedstrijden wonnen, maar het zijn overwinningen waar je niks aan had. De Europese wedstrijden die wel ergens over gingen werd Ajax keer op keer vernederd.
 
myvision
 
6
26 juni 2017 om 16:20
Hoezo had Ajax daar niks aan? City werd gewoon 4e in de poule hierdoor, waardoor Ajax kon overwinteren in de EL. Ook door de overwinning op Barca had Ajax zelfs uitzicht op een overwintering in de CL. Met vrij veel pech werd die niet afgedwongen omdat ze uit tegen Milan de bal er niet in kregen. Ajax is tegen Salzburg vernederd, vloog er triest uit tegen Dnipro (EL-finalist) en Steau (was al in de tas, erg naïef dus). Verder was Ajax budgettair zwaar underdog in de sterkste CL-poules ooit. Dus ik vraag me af hoe jij durft te zeggen dat Ajax onder De Boer vernederd is.
 
 
1
26 juni 2017 om 16:38
Ja en voor het gemak maar ff vergeten dat ze niet eens uit de poule kwamen met tegenstanders als Celtic, Fener en Molde. In zo'n zwakke poule moet je minstens tweede kunnen worden. Of dat ze in de 3e voorronde eruit werden gekegeld door Rapid. Als verliezen van zulke nietszeggende clubs, die een budget hebben die vele malen kleiner is, geen vernedering is dan zijn we wel heel erg positief.
 
myvision
 
3
26 juni 2017 om 16:44
Ik zeg hier overal dat Ajax` laatste seizoen onder De Boer zeer matig was. Ik vergeet helemaal niks voor het gemak maar ik zeg daarbij dat het alleen kortzichtig is om De Boer alleen op het laatste seizoen af te rekenen. Je kan het omdraaien: als je alleen die prestaties van het laatste seizoen onder de loep gaat nemen dan ben je wel heel erg negatief. Daarbij is CP geen Ajax. CP heeft zowel nationaal als internationaal geen naam groot te houden en kan lekker vanuit de underdogpositie misschien iets moois neerzetten in de PL.
 
grasveld7
 
3
26 juni 2017 om 16:51
Als je het op die redenering bekijkt dan moet jij als Chelsea fan je helemaal diep schamen. Dan zijn ze ook verplicht om elk jaar mee doen tot de finale plekken in de CL, en daar zijn ze ook al jaren niet meer geweest. Om dan maar te zwijgen over 2 seizoen geleden waar je kansloos 10e wordt in de PL, en dat met 1 van de grootste begroting ter wereld. Leuk hoor, clubs afzeiken die wel met eigen jeugd en jonge spelers speelt, waardoor het soms nog wel is wisselvallig kan verlopen.
 
jakethefatman
 
1
26 juni 2017 om 17:14
Hoe wil je dan de prestaties noemen van Bronkhorst of Cocu dan? Hebben amper een succes geboekt met hun club Europees? En voor de fans die de champions League 16e finale aanhaalt iedereen weet dat dit meer geluk dan wijsheid is geweest.
 
 
0
26 juni 2017 om 17:15
Myvision Ik reken hem toch niet af op basis van zijn laatste seizoen. Ik geef alleen maar aan dat Ajax het onder zijn leiding Europees erg slecht heeft gedaan. Zowel in zijn laatste seizoen als de seizoenen daarvoor.
 
Sammerens
 
1
26 juni 2017 om 15:56
Wat moet hij bereiken om naar jouw mening als `verrassing van het seizoen` bestempeld te mogen worden? Er ligt een mooie uitdaging, met natuurlijk de nodige middelen beschikbaar. Dat hebben de andere teams echter ook, dus het is zeker niet zo dat stappen maken eenvoudig zal zijn. Het is in ieder geval schitterend dat een Nederlandse trainer in de Premier League terecht komt en mag proberen iets leuks neer te zetten. Palace heeft enkele heel aardige spelers waarmee je toch wel iets zou moeten kunnen. Jouw opmerking over creatief met spelers zijn zie ik niet zo persoonlijk. Dat hij Europees gezien minimale middelen had vind ik wat overtrokken. In de Champions League ten opzichte van de grotere ploegen uiteraard wel, maar in de Europa League is dit zeker niet het geval geweest. Verwijzen naar die winstpartijen tegen grotere ploegen is me wat te makkelijk. Diverse ploegen waren al `binnen` omdat ze al geplaatst waren of de heenwedstrijd al gewonnen hadden en spelers rust gunden. Buiten dat staan tegenover de pieken ook de nodige dalen, zoals gelijkspelen tegen Apoel, verliezen van Celtic, niet winnen van een zeer matig Milan, verliezen van Steau en vernederd worden door Salzburg. Hij heeft toch ook de nodige keren laten zien tactisch geen antwoord te hebben op het spel van een tegenstander. Ik zie in ieder geval weinig verband met de Europese prestaties bij Ajax en het managen van Palace. Hij krijgt nu steevast te maken met een zwaar programma en zal een team moeten managen die wekelijks 1 of 2 keer in een veel zwaardere competitie speelt. Het zal zeer interessant worden om te zien of hij zich daar aan zal weten aan te passen.
 
myvision
 
2
26 juni 2017 om 16:29
Absolute verrassing: Europees voetbal halen. En ook een plekje tussen 8-10 zou buitengewoon zijn. Ik ben het met je eens Sammerens dat De Boer juist tegen de kleinere namen, dus in de EL, faalde. Maar juist het feit dat hij in underdogpositie, al dan niet tegen ploegen die al binnen zijn, presteert is best bijzonder. Overigens had De Boer wel heel vaak te maken met net-niet he? Lyon hoef ik niet over uit te wijden, dat gelijke spel tegen Apoel kwam na een absoluut waanzinnig mannetje op de achterlijn die ineens hands zag bij Van Rhijn, Ajax kon niet van Milan winnen door naief verdedigend werk thuis van Denswil, uit ging er een balletje op de lat van Klaassen. Steau was mijns inziens echt puur de arrogantie na een aardig thuisresultaat. Geluk dwing je dan ook wel weer af, net niet goed genoeg komt vaak voort uit kwaliteit maar toch, ik vind dit noemenswaardig. Misschien is mijn glas iets eerder halfvol dan halfleeg in deze, maar ik heb zo het gevoel dat dit best een geslaagd huwelijk kan zijn.
 
Sammerens
 
1
26 juni 2017 om 17:02
Europees halen lijkt me onrealistisch. Ik denk dat als hij binnen de top 12 komt komend seizoen, dan heeft hij het goed gedaan. Als hij dat kan vervolgen door binnen de 2 seizoenen daarna eens richting de top 8 te gaan dan is dat uitmuntend. We mogen hopen dat het een geslaagd huwelijk wordt. Alleen maar mooi als Nederlandse spelers en trainers het goed doen in het buitenland. Ik ga het met aandacht volgen in ieder geval.
 
myvision
 
1
26 juni 2017 om 17:12
Dat lijkt me ook niet direct realistisch Sammerens, maar Leicester heeft bewezen dat er ook in de PL verrassingen zijn! Verder helemaal eens: juist door Koeman, eerder Van Gaal en nu weer De Boer is het leuk om naar de PL te kijken!
 
rubje
 
3
26 juni 2017 om 15:18
Ben erg benieuwd hoe de Boer hier voor de dag gaat komen. Bij bijv. Koeman had ik het idee dat hij naar zijn mislukte periode bij AZ echt naar zichzelf heeft gekeken wat er moest veranderen aan zijn kant en dat hij daardoor erg sterk terug kwam bij Feyenoord. Ik hoop dat de Boer toch ook kritisch naar zichzelf heeft gekeken om zo nog meer geleerd heeft van zijn periode bij Ajax en Inter. Zou erg mooi zijn als hij bij Crystal bewijst dat hij een goede trainer is en klaar is voor nog een stap hoger.
 
akkie
 
4
26 juni 2017 om 15:20
Mitchell Dijks misschien iets voor hem?
 
Sammerens
 
2
26 juni 2017 om 15:57
Hij heeft met van Aanholt en Schlupp al 2 linksbacks. Dijks is totaal overbodig daar.
 
Apocalyps
 
0
26 juni 2017 om 15:29
'Hij moet zich bewijzen' is de credo toch? Ik weet dat best veel leden tot 1.5 jaar geleden ongeveer een Tottenham, Liverpool, Barcelona voor hem in gedachten had, maar daar heeft hij (voorlopig) niks te zoeken. Ik ben benieuwd hoe 'ie het bij CP gaat doen.
 
PorQue
 
2
26 juni 2017 om 15:31
Goede club voor De Boer. Dit is gewoon een club voor zijn niveau. Een club als Inter was gewoon een maatje te groot voor hem + alle onrust die daar altijd is. Je hebt daar echt een trainer nodig die heel wat bereikt heeft op trainers gebied. In Nederland wordt hij gezien als toptrainer, maar dat is natuurlijk niet zo in de rest van de wereld. Hij was natuurlijk een hele goede speler, maar om toptrainer te zijn moet je natuurlijk wel meer doen dan met Ajax kampioen worden. Met alle respect. Net als met Bert van Marwijk. In Nederland werd hij gezien als absolute topper, maar zo kijken ze er in Spanje of Engeland niet naar. Hier noemen wij trainers als Co Adriaanse al een toptrainer. Hem heb ik ook nooit de CL of een WK zien winnen of een absolute topclub in het buitenland.
 
Geniaal84
 
0
26 juni 2017 om 15:40
Frank zal nu ook wel geleerd hebben dat het niet alleen gaat om balbezit, maar dat hij veel eerder diep moet spelen, dus ik denk, dat hij daar nog een speler voor wil halen. Kongolo van Feyenoord en Ziyech van Ajax zouden goede aankopen zijn.
 
Sammerens
 
5
26 juni 2017 om 16:01
Wat is dat toch voor iets raars. 'bij Ajax presteerde hij optimaal met beperkte middelen'. Ajax heeft de hoogste begroting van de Eredivisie. Wat nou beperkte middelen? Echt bizar dat deze opmerking met regelmaat gemaakt wordt.
 
Robert1993
 
1
26 juni 2017 om 16:13
In met name de beginperiode van De Boer, was Ajax gewoon aan het saneren. Daarnaast gaven ze ieder jaar minder uit dan Psv, en toch werden ze 4x achter elkaar kampioen, dus beperkte middelen klopt op zich wel hoor
 
Wouterke
 
1
26 juni 2017 om 16:20
In de jaren van De Boer werden bijna alleen maar van die gekke buitenkansjes aangetrokken, wat achteraf miskopen bleken. De Boer is met een wisselende kwaliteit van selectie toch 4 keer kampioen geworden. Onder andere in het jaar van PSV onder Advocaat.
 
 
2
26 juni 2017 om 16:25
Ajax had toen een geweldige selectie voor Eredivisie begrippen. De meeste coaches zouden kampioen zijn geworden met zo'n selectie
 
myvision
 
4
26 juni 2017 om 16:31
Doel je daarbij op spelers als Eriksen, Alderweireld, Blind en misschien Vertonghen? Want zijn deze spelers misschien zo goed geworden juist dankzij Frank de Boer?
 
Sammerens
 
2
26 juni 2017 om 16:48
Sorry hoor, maar dat er op dat moment in de hele competitie welgeteld 1 club was die op dat moment meer aan inkomende transfers uit gaf betekent toch niet direct dat je beperkte middelen had. Qua begroting waren ze nog steeds groter of gelijk aan Psv. Daarnaast is Ajax altijd al meer van het opleiden geweest en had de Boer de beschikking over toptalenten die Ajax voor weinig aan had getrokken, zoals Eriksen, Alderweireld en Vertonghen. Dat zie je niet terug in de transferuitgaven maar beschikken over zulke spelers in combinatie met internationals als Vermeer, de Jong, Van der Wiel en Blind is toch allerminst een situatie van beperkte middelen ten opzichte van de de rest van de Eredivisie. De selectie van PSV was destijds echt niet beter dan die van Ajax. @myvision, Wie zal het zeggen. Feit is dat die buitenlandse spelers die je noemt zijn aangetrokken omdat ze een surplus aan talent hadden. Dat jij hun ontwikkeling graag volledig aan de Boer toe wil schrijven mag. Naar mijn mening ben je dan wel heel erg in het voordeel van 1 persoon aan het redeneren. Het is ook mogelijk dat ze zich beter zouden hebben ontwikkelt onder een andere trainer. Het is simpelweg niet meetbaar dus dergelijke beweringen zijn gewoon nutteloos.
 
myvision
 
2
26 juni 2017 om 17:09
Nee, ik redeneer niet. Ik stel de vraag. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Feit is dat Martin Jol Daley Blind niet nodig had in zijn selectie en posteerde Vurnon Anita of Urby Emanuelson op de linksbackpositie. Toen Jol eind 2010 opstapte en Frank de Boer de nieuwe hoofdtrainer werd, kwam er een nieuwe kans voor Blind. De Boer maakte bekend Anita niet als linksback te zien, waardoor Blind dus tweede keus zou worden. In de wintertransferperiode vertrok Emanuelson naar AC Milan. Blind werd hierdoor zijn vervanger. Frank bedacht dat Anita op 6 moest spelen. Dat resulteerde in een succes. Frank is beslissend in het gehele traject van Eriksen geweest. Vertonghen en Alderweireld waren er natuurlijk al, maar speelden toevallig wel op de posities waar Frank zelf ook erg goed was. Normaal was Ajax goed in het opleiden van creatieve spelers, maar in de periode van De Boer zijn er mijns inziens veel verdedigend denkende spelers doorgebroken. Op Eriksen na dan.
 
LampardCFC
 
0
26 juni 2017 om 16:03
Ben zeer benieuwd wat Frank de Boer hier weet neer te zetten. Op het eerste oog vind ik de selectie van CP niet heel interessant; een aantal aardige dribbelaars die vooral hard rennen, maar beperkte techniek hebben en een beer van een spits in Benteke. Het zijn in elk geval niet de verfijnde type spelers die passen bij een Ajax, dus ik ben benieuwd wat hij hier mee weet te bewerkstelligen. Hij zal in elk geval wel wat te bewijzen hebben, want na zijn Ajax periode leek hij klaar voor een stap naar de Europese (sub)top, maar dit is natuurlijk een niveau of twee-drie lager. Het is hem in elk geval wel gegund, we kunnen namelijk wel weer goede Nederlandse trainers gebruiken!
 
Ryjuu
 
0
26 juni 2017 om 16:06
Dit is serieus een bijzondere mooie uitdaging voor De Boer. Crystal Palace mag dan wel afgelopen seizoen 14e zijn geworden, maar het mooie aan de Premier League, is dat clubs onder de top van het ene seizoen op het andere zomaar in de subtop mee kunnen draaien. Ze hebben financieel de mogelijkheid om een leuk team samen te stellen. Kijk maar naar Everton. Vorig jaar 11e geëindigd, dit jaar met Koeman en enkele aankopen keurig 6e. Dus voor Frank de Boer een uitstekende kans om zijn kwaliteiten te tonen. Er ligt weinig druk en genoeg ruimte om zijn filosofie er op los te gooien. Wel natuurlijk onder de voorwaarde de de club boven de degradatiestreep zit.
 
Blackhawk
 
0
26 juni 2017 om 16:15
Veel succes Frank. Ik hoop dat ie het goed gedaan. Toch mooi weer 2 Nederlandse coaches in de Premier League. Crystal Palace zal genoeg mogelijkheden hebben om een middenmoter of subtop te worden.
 
4Ever4Ajax
 
6
26 juni 2017 om 16:20
Wel grappig om te zien dat vooral mensen hier die een warm hart toedragen aan Feyenoord en PSV hem maar een middelmatige coach vinden. Hij is 4x landskampioen geworden, maar dat is dan nu natuurlijk van de armoede. Alle andere kampioenschappen van alle andere clubs waren dat dan natuurlijk niet, alleen die van Ajax. Hij heeft het gewoon erg goed gedaan bij Ajax, bij Inter ging het niet goed en nu probeert hij het qua club weer een stapje terug, maar vooruit qua competitie. Het lijkt me een hele goede stap voor Frank om te laten zien wat hij echt in huis heeft! Ik hoop dat hij het gaat redden!
 
grasveld7
 
3
26 juni 2017 om 16:57
Tuurlijk heeft hij het fantastisch gedaan, en dat in de tijd dat er vaak de knip op werd gehouden met aankopen. de aankomende 50 jaar zie ik namelijk niemand 4x op rij de schaal omhoog houden. Het is slechts pure afgunst, verder niets. Frank succes!
 
Janta
 
0
26 juni 2017 om 17:13
C.p. is geen echte topclub maar gaat wel spelen in 1 van de sterkste competities. Dit moet een mooie podium zijn voor Frank en wie weet wat de toekomst nog zal brengen.
 
S_D_K
 
1
26 juni 2017 om 18:11
De Boer moet nu wel zijn kans gaan pakken. Na het debacle in Milaan zal hij dit niet moeten gaan verprutsen. Veel succes!