Dapper Oranje verliest van Duitsland na dramatische slotfase
Zondag, 24 maart 2019 om 22:34

Het Nederlands elftal heeft het EK-kwalificatieduel met Duitsland zondagavond in de Johan Cruijff ArenA op zeer ongelukkige wijze verloren. Oranje keek na een zwakke eerste helft bij rust tegen een 0-2 achterstand aan, maar wist de stand in een indrukwekkende tweede helft toch nog gelijk te trekken. Het elftal van bondscoach Ronald Koeman leek vervolgens met een puntendeling van het veld te stappen, maar in de laatste minuut van de officiële speeltijd ging het door een doelpunt van Nico Schulz toch nog mis voor Oranje: 2-3.

Koeman voerde één wijziging door in zijn basiself ten opzichte van de met 4-0 gewonnen wedstrijd van afgelopen donderdag tegen Wit-Rusland: Quincy Promes begon voorin in plaats van Steven Bergwijn. Bij Duitsland ontbrak Marco Reus in de basis vanwege een lichte bovenbeenblessure, maar die Mannschaft werd bij afwezigheid van zijn sterspeler op sleeptouw genomen door Leroy Sané. De jonge dribbelaar van Manchester City stond al vroeg in de wedstrijd aan de basis van een goede kans voor Serge Gnabry, die op de vuisten van Jasper Cillessen schoot, alvorens hij na een klein kwartier voetballen zelf de openingstreffer voor zijn rekening nam. Sané werd in het strafschopgebied bereikt door Schulz, waarna hij met een knal in de verre hoek optimaal profiteerde van een glijpartij van Matthijs de Ligt: 0-1.

De voorsprong voor Duitsland was op dat moment verdiend te noemen. Oranje had aanvankelijk geen grip op het positiespel van de bezoekers, maar kreeg kort na de openingstreffer toch een uitgelezen mogelijkheid op de gelijkmaker. Ryan Babel werd vrij voor het doel gezet door Promes, maar schoot vervolgens op Manuel Neuer. Kort erna moest Babel opnieuw zijn meerdere erkennen in de keeper van Duitsland, ditmaal na een volley op slechts enkele meters van het doel. Net op het moment dat Oranje beter in de wedstrijd leek te komen, sloeg Duitsland aan de overzijde keihard toe. Gnabry trok vanaf de linkerflank naar binnen, waarna hij Virgil van Dijk opzocht en met een werkelijk schitterende uithaal de bovenhoek vond: 0-2. Oranje was het daarna volledig kwijt en had het geluk dat de achterstand voor rust niet nog groter werd: de geheel vrijstaande Thilo Kehrer kopte in de handen van Cillessen, terwijl Sané oog in oog met de Oranje-doelman faalde.

Koeman voerde in de rust één wissel toe: Babel bleef achter in de kleedkamer ten faveure van Bergwijn. Oranje kon zich vervolgens geen betere start van de tweede helft wensen, want De Ligt tekende al na drie minuten voor de aansluitingstreffer. De verdediger van Ajax werd na een afgeslagen hoekschop perfect bediend door Memphis Depay en kopte vervolgens fraai raak: 1-1. Het doelpunt gaf Oranje een enorme boost. Het team van Koeman tapte na de onderbreking uit een volkomen ander vaatje en overrompelde Duitsland bij vlagen aan de hand van de in de tweede helft uitblinkende Frenkie de Jong. De verdiende gelijkmaker viel in minuut 63: Depay schoot in de drukte raak, nadat de Duitsers de bal niet weg wisten te krijgen.

Löw zag dat zijn ploeg er nauwelijks meer aan te pas kwam en greep twintig minuten voor tijd voor het eerst in met het inbrengen van Ilkay Gündogan voor Leon Goretzka. Nederland bleef de bovenliggende partij, maar moest wel bij de les blijven. Gnabry was De Ligt en Van Dijk zeven minuten voor tijd te snel af, maar schoot uiteindelijk in de handen van Cillessen. Diezelfde Gnabry werd in de absolute slotfase gewisseld voor Reus en hij stelde Schulz in de laatste minuut uiteindelijk in staat de winnende treffer te maken.

Meer nieuws
   
15:55
15:55
'Mark van Bommel en Marc Overmars gaan vertrekken bij Royal Antwerp'
11
   
15:24
15:24
Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool
48
   
15:00
15:00
Live meepraten in de Premier League: Manchester United - Burnley
2
   
15:00
15:00
Waar zijn de spelers van het bekerwinnende FC Groningen in 2015 gebleven?
5
   
15:00
15:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (256)

 
BlindeVogel
 
125
24 maart 2019 om 22:36
Zuur, maar je zag het gewoon aankomen. Dat is dan ook het verschil tussen Duitsland en Nederland. Wij mogen blij zijn als we 2 talenten als De Ligt en F. de Jong hebben, zo heeft Duitsland er ineens een stuk of 8 van dat niveau. Dan ook nog even Gundogan en Reus laten invallen. Man wat een talentvolle ploeg. En die gasten zijn echt allemaal rond de 23 jaar oud, bij Oranje is het allemaal een jaar of 28. Ik heb me zo lopen ergeren aan De Roon, die beweegt zich als een traktor over dat veld. Zit 0 voetbal in die jongen. Wijnaldum weer lekker ouderwets onzichtbaar. Ik vind hem zo verschrikkelijk overschat. Wijnaldum voetbalt goed als de rest van het team goed speelt, maar Wijnaldum zal zich nooit aan het mindere niveau van zijn medespelers kunnen onttrekken. De Ligt buiten zijn doelpunt gewoon dik onvoldoende, verdedigend erg matig. Tuurlijk is het met Oranje beter gesteld dan enkele jaren geleden, maar die hosanna van de laatste maanden is echt sterk overdreven. Ik zie bijvoorbeeld veel te weinig talent aan de deur bonken om Oranje de komende jaren te laten wedijveren met de echte toplanden. Vooral op het middenveld is het zeer armoedig bedeeld.
 
SteveStifler
 
66
24 maart 2019 om 22:40
Mag je ook wel verwachten van zo'n enorm land als Duitsland dat de talentenpoel daar groter is om uit te kiezen.
 
ElPhenomeno
 
85
24 maart 2019 om 22:43
Low is een schande voor Duitsland. Reus 4 minuten voor tijd brengen. Een opstelling met 6 verdedigers. Het was niet om aan te gluren. Reus, Havertz, Gundogan, Brandt dat soort jongens wil je aan het werk zien.
 
lord
 
70
24 maart 2019 om 22:45
En toch speelden ze een fantastische 1ste helft
 
koeral
 
23
24 maart 2019 om 22:49
Nou ja, hij brengt hem erin en levert gelijk een assist af waardoor Duitsland wint. Vanuit Duits perspectief prima gewisseld eigenlijk haha!
 
Gooner4
 
15
24 maart 2019 om 22:52
Reus was niet 100% fit blijkbaar. Geweldige ploeg hebben de Duitsers, allen achterin niet.
 
ElPhenomeno
 
13
24 maart 2019 om 23:00
Goed gewisseld? Man man. Reus en Gundogan horen er gewoon in te staan. Low had al veel eerder moeten ingrijpen. Ginter en Kehrer was niet om aan te zien. Zet Tah daar gewoon neer en Kimmich op rechtsback. Gundogan kan dan naast Kroos spelen. Reus zal perfect achter Gnabry en Sane dan kunnen.
 
Warabe
 
21
24 maart 2019 om 23:02
Duitsland in een 4231 met Reus en Goretzka als blok, Reus op 10, Sane en Gnabry op de flank en Werner in de punt is gewoon absolute wereldklasse. Dan had NL met 4-0 verloren.
 
Warabe
 
20
24 maart 2019 om 23:03
Gundogan en Goretzka als blok bedoel ik
 
barca1,
 
8
24 maart 2019 om 23:13
Wat een gezeur wie er wel of niet speelt bij Duitsland. ze wonnen met 2-3 notabene uit. dat zegt wel iets over deze grootmacht. Jammer dat Oranje geen peleton topspelers achter de hand heeft. Als Depay weg valt,dan hebben we een groot probleem.
 
ElPhenomeno
 
5
24 maart 2019 om 23:19
Tuurlijk maakt het uit wie er spelen. 4 centrale verdedigers opstellen, 2 backs, 2 centrale middenvelders en 2 vleugelaanvallers mag als Duitsland zijnde gewoon niet. Het leek nergens op. Low is gered door die late goal. Maar de 2de helft was de slechtste helft die ik Duitsland ooit heb zien spelen.
 
patrickwijnen
 
9
24 maart 2019 om 23:26
Reus was geblesseerd.
 
baloog
 
48
24 maart 2019 om 22:40
Totaal mee oneens. Wie zijn dan die 8 wereldtalenten van Duitsland? Naast Kimmich (die overduidelijk zijn zwaktes heeft) en Sane kom ik niet hoor.
 
JK-Ajax
 
132
24 maart 2019 om 22:41
Gnabry kan wel een aardig potje ballen
 
Malapasqua86
 
28
24 maart 2019 om 22:42
Gnabry is wel een hele goede speler hoor! Helemaal in vergelijking met die prutser Babel die wij daar hebben lopen
 
Linkerbaan
 
47
24 maart 2019 om 22:43
Sane, Gnabry, Brandt, Kehrer, Rudiger, Sule
 
baloog
 
25
24 maart 2019 om 22:43
Heb Gnabry jaren meegemaakt bij Arsenal. Die kan af en toe leuk tegen een bal trappen maar die is echt veel en veel te wisselvallig. Een groter talent dan een Bergwijn wil ik hem niet noemen.
 
BundesChelsea
 
45
24 maart 2019 om 22:43
@baloog Havertz, Brandt, Süle, Tah, Goretzka, Sane, Kimmich, Henrichs, Kehrer
 
olumuneFb
 
15
24 maart 2019 om 22:44
Hij zegt talenten, geen wereldtalenten. Duitsland heeft wel genoeg jonge spelers, daar ben ik het zeker mee eens. Sane, Kimmich, Gnabry, Sule, Tah, Werner, Kehrer en Havertz zijn al 7 spelers die zeker wel minimaal 10 jaar meekunnen. Tuurlijk is de een beter dan de ander maar je kan niet ontkennen dat ze meer talenten hebben dan Nederland.
 
Youngblood16
 
21
24 maart 2019 om 22:45
@baloog Kehrer, Havartz, Brandt,, Werner, Wagner, Goretzka enz Dat jij ze niet betekent niet dat ze niet bestaan.
 
Linkerbaan
 
30
24 maart 2019 om 22:45
Maar wij zien Bergwijn als een van onze grootste aanvallende talenten. Dat is dus het probleem
 
BlindeVogel
 
11
24 maart 2019 om 22:46
@baloog Gnabry, Sane, Kimmich, Sule, Kehrer, Brandt, Trapp, Havertz om er een paar te noemen. Misschien niet direct het niveau De Jong en De Ligt (sane wel), maar al hun talenten zijn van een hoog niveau. Bij ons gaat het van De Ligt en De Jong naar Bergwijn. Nogal een verschilletje. Ook even meenemen dat deze gasten nu voor de tweede keer met elkaar spelen. Die moeten zich nog vormen als elftal.
 
olumuneFb
 
55
24 maart 2019 om 22:47
Lol Bergwijn hetzelfde bestempelen als Gnabry, wat een grap. De een speelt basis bij Bayern en heeft eerder tijdens een verhuurperiode gewoon goed gespeed in de bundesliga, de ander heeft tot nu toe alleen maar in de eredivisie gespeeld.
 
 
11
24 maart 2019 om 22:48
Ja we zijn net weer in de opmars linkerbaan. Dat gebeurt met vallen en opstaan Bergwijn is toch nu ook een van de grootste aanvallende talenten. Er komen er echt wel meer aan de toekomst ziet er wat mij betreft en stuk rooskleuriger uit dan de afgelopen 5 jaar.
 
CSRoma
 
6
24 maart 2019 om 22:48
Hij geeft ook aan rond de 23 jaar: Sane, Kimmich, Süle, Havertz, Brandt, Werner en Gnabry is ook niet zo slecht.. Emre Can, Draxler zulke spelers zijn er niet eene bij.. ik vind t qua namen minder dan normaal bij Duitsland maar ze hebben zeker potentie als deze spelers straks allemaal rond de 26 jaar zijn zullen ze sterker zijn denk ik, ze zijn ook echt bijna allemaal rond de zelfde leeftijd dus zullen ze jarenlang samen spelen.
 
baloog
 
9
24 maart 2019 om 22:49
Hij heeft het over talenten van vergelijkbaar niveau als De Ligt en De Jong. Dat zijn wereldtalenten. Havertz en Werner wil ik je nog geven, maar die andere namen zijn echt geen geweldige talenten. Dat zij talenten waarmee je kan werken en hopen dat ze beter worden, maar driekwart van hun gaat nooit bepalend of onbetwistbaar zijn voor een topteam/land.
 
El Fenomeno
 
18
24 maart 2019 om 22:50
Rudiger en Sule zijn twee houten klazen. Brandt is overschat, Gnabry prima en Kehrer komt ook flink tekort. Sane is een wereldspeler, Neuer een wereldkeeper, Reus en Kimmich hele goede spelers maar verder valt het wel mee.
 
Gooner4
 
5
24 maart 2019 om 22:55
Bij Arsenal was het een groot wisselvallig talent. Eigenlijk zoals Ox, maar je ziet nu dus hoe goed die jongens kunnen zijn. Als we Ox en Gnabry nog hadden zag het er een stuk beter uit.
 
ElPhenomeno
 
18
24 maart 2019 om 22:57
Hoe kan je Brandt nou overschat noemen. Sule is een houten klaas? Was vandaag ook weer de enige verdediger die overeind bleef. Rudiger, Ginter en Kehrer horen gewoon niet te spelen. En Kimmich staat niet op zijn positie waar die hoort te staan.
 
baloog
 
8
24 maart 2019 om 22:58
Gnabry heeft nog niet de helft van alle minuten gespeeld bij Bayern dit seizoen, en dat zonder zware blessures bij hemzelf. Maar wel met zware blessures bij zijn directe concurrenten (Robben, Coman). Nogmaals, hij is een oké talent. Je hoopt dat hij stappen gaat zetten beter gaat worden, maar het is zeker geen talent in de categorie De Ligt.
 
ElPhenomeno
 
15
24 maart 2019 om 22:59
Jonathan Tah heeft ook zekers de potentie om uit te groeien tot een topverdediger. Julian Weigl vind ik ook een geweldenaar. Vergelijkbaar met Frenkie, maar wordt opmerkelijk genoeg ook weer niet geselecteerd. Vind Low toch een heel naar mannetje.
 
Linkerbaan
 
2
24 maart 2019 om 23:01
Ja godenzonen dat snap ik. Ik bedoel te zeggen dat een van onze grootste aanvallende talenten vrij weinig is in vergelijking met andere landen en we dus helaas te kort komen. Dat is wat ik bedoel met het probleem
 
ElPhenomeno
 
13
24 maart 2019 om 23:03
Laten we met De Ligt ook even afwachten he. Speelde vandaag voornamelijk eerste helft ook niet heel best. En moet het nog maar eens zien in de absolute top. Al geloof ik er volledig in dat die er gaat komen.
 
KJHuntelaar09
 
92
24 maart 2019 om 22:40
Je kunt ook wel heel negatief zijn manmanman.. met vlagen heeft Nederland gewoon goed voetbal laten zien. Alleen je doet jezelf de das om, omdat het verdedigend totaal niet stond in de 1e helft. De organisatie was er niet. Die was er de 2e helft wel en dan zie je gewoon een prima voetballend Nederland. Dus die negativiteit van jou vind ik wel wat overdreven zeg.
 
NL_Modric
 
13
24 maart 2019 om 22:58
Precies dit. Het was gewoon een hele leuke wedstrijd om te zien. Duitsland komt 4 keer bij de goal en maken er 3. (waarvan 2 goede doelpunten en 1 goed uitgespeelde) De spelers hebben veerkracht getoond, bij vlagen heel mooi voetbal laten zien en de werklust en flair was weer aanwezig in de tweede helft. Dat het dan nog mis gaat in de laatste minuut, who cares. Tegen een ploeg als Duitsland kun je tegen een zeperd aanlopen.
 
Djum
 
0
25 maart 2019 om 11:33
Wil dit nog niet eens een zeperd noemen. Zonde dat eigenlijk de enige kans van de 2e helft van hun erin valt in de laatste minuut, maar ik vond Nederland gewoon een top 2e helft spelen!
 
DIRTY01
 
37
24 maart 2019 om 22:40
Wijnaldum is zeker niet overschat, Wijnaldum is bij Oranje gewoon een totaal andere speler. Waarom dat zo is zou ik niet weten..
 
marinho
 
39
24 maart 2019 om 22:41
Nou nou valt ook wel mee...talent genoeg. Alleen wij komen van verder dan de Duitsers. Verliezen kan en is geen schande tegen deze takentevolle ploeg. Die 2 ballen van babel moeten erin en staat het 2 - 2 eerste helft. Leren van de wedstrijd en doorgaan. We zijn nog steeds is opbouw.
 
Jeronsaik
 
13
24 maart 2019 om 22:41
Wat een onzin, tweede helft waren ze gewoon beter. Maar ik zit nog steeds na te schreeuwen dat ze er bovenop moeten want je ziet het aankomen. Ze laten die duitsers gewoon lopen. Ja dan ben je de pineut. Gewoon zuur.
 
De.TheKing
 
53
24 maart 2019 om 22:41
Wat dacht je van Dumfries dan.. uitzonderlijke werker met longen van een paard maar voetballen kan die niet.
 
SCRSCR
 
11
24 maart 2019 om 22:41
Duitsers natuurlijk veel betere spelers dan wij, maar het grootste verschil was toch de spelopvatting. Duitsers in de eerste helft vrij direct en snelle combinaties, waarin Nederland ouderwets aan het rondbreien was. Grote dissonant toch de Roon. Aanvallend brengt die niets, verstopt zich letterlijk in balbezit. Zonder de bal ook echt niets bijzonders zien doen. Ik meen dat hij ook Reus liet lopen bij die goal. Graag propper op die plaats
 
Feelingood
 
30
24 maart 2019 om 22:43
Pessimisme noemen ze dat.. tuurlijk is Nederland geen ‘topland’ en waarschijnlijk gaan we dat met deze generatie niet worden, maar we maken het Duitsland nu al 3 potten op rij erg lastig, met de balans in ons voordeel zelfs nog.. ik vind dit nieuwe Oranje wel fris, kan er wel van genieten!
 
ninjakai
 
12
24 maart 2019 om 22:58
Nederland gaat gewoon een top land worden met deze generatie let maar op. Linksback is minder en het is wachten op de groeispurt van een van de vele talentvolle vleugelspelers. Er is talent zat. Je krijgt vanavond een zeer waardevolle les. Duitsland maakt die ene kans wel op het moment dat ze de mindere zijn, waar Nederland dat tot 2 keer toe na laat. Dat is het verschil. Verder helemaal niets. 2e helft gewoon leeuwen gezien die vochten voor elke meter en dan is zelfs Sane opeens een stuk minder dwingend aanwezig. Ook goed om te zien dat de Jong ook echt verdedigende middenvelder kan zijn. Zat er heel vaak tussen en speelde op een manier die het team nodig had. Gewoon erin kletsen en ballen afpakken. In mijn optiek maakt het optreden van de Jong vandaag, de weg vrij voor propper. Die is handiger aan de bal dan de Roon. Van de Roon viel het mij trouwens vies tegen dat hij echt een gebrek aan loopvermogen schijnt te hebben. Zodra hij meer bij het aanvallen is betrokken, blijft er weinig over van de mannetjes putter. Misschien toch maar een Vilenha als we een zware wedstrijd verwachten.
 
NL_Modric
 
8
24 maart 2019 om 23:01
Blind was gewoon weer goed vandaag. Hij ziet het spelletje en kiest in 90% van de gevallen voor de juiste oplossing. De Roon ook prima, zat er toch weer vaak tussen vandaag. Lekker laten staan zo, dan kunnen we tenminste genieten van ons elftal.
 
Analist015
 
47
24 maart 2019 om 22:43
Eens, behalve met je verhaal over Wijnaldum. Vind hem de afgelopen wedstrijden bij oranje uitblinken, ook vandaag was hij niet slecht.
 
 
22
24 maart 2019 om 22:43
Reus en Gundogan zijn 28 en 29. En kom op, dit zag je in de 80e minuut heus niet aankomen. Alles wees op een gelijkspel of een overwinning van Nederland. Helaas dachten ze dat achterin ook en stonden ze daarom te slapen.
 
baloog
 
9
24 maart 2019 om 22:45
Nou Migi, ik had het voorspeld in het live meepraten. De Duitsers, met name Sane, waren dodelijk voor de goal. Babel kreeg al betere kansen in de eerste helft dan hun.
 
Feelingood
 
0
25 maart 2019 om 19:24
Je kon het wel degelijk zien aankomen.. steeds meer liep het middenveld uit positie, diep blijven gaan en niet de kracht hebben om weer op tijd terug te zijn.. onnodig risico genomen..
 
Sanderr
 
37
24 maart 2019 om 22:44
Overdreven verhaal. Wat voor verhaal haf je nou getypt als Oranje de 3-2 had gemaakt? Dat was op basis van de 2e helft namelijk logischer geweest. Bovendien heeft Duitsland absoluut geen 8 talenten van het kaliber De Jong of De Ligt, hoe kom je hier bij?!
 
JordyPSV1995
 
9
24 maart 2019 om 22:44
Totaal niet mee eens. Ik vind het juist armoedig op de backpositie. Daarnaast vond ik Wijnaldum een van de betere vandaag (net als depay natuurlijk). Redelijk onzichtbaar, maar dat is hij altijd.
 
XaviHernandez_
 
18
24 maart 2019 om 22:48
Dumfries had geen idee wat hij in de eerste helft moest doen. Dat had de Roon de hele wedstrijd. Wijnaldum was verstoppertje aan het spelen. Ondanks dat vond ik Frenkie wel sterk. Het is jammer dat Bergwijn en Promes in Oranje altijd zo ongelukkig spelen.
 
Eurocontrol
 
4
24 maart 2019 om 22:49
Denk dat jij dan de enige bent die het zag aankomen, Duitsland heeft op Gnabry na geen enkel schot gelost in de tweede helft. Snap ook niet dat dit weer typisch op z’n Duits is? Statistieken hebben bewezen dat Nederland vaker scoort in de 85+ minuten.
 
Grunniger
 
1
24 maart 2019 om 22:52
Op het laatst lieten onze aanvallers hun mannetje weer lopen, waardoor ze achterin geen druk meer konden zetten, omdat die Duitsers daardoor steeds een vrije man hadden, daar zat het probleem op het laatst. En dan loop je tegen een zelfde soort doelpunt op als in de eerste helft al een paar keer gebeurde.
 
m.Chamakh
 
4
24 maart 2019 om 22:58
Zou grote schande zijn als nederland weer geen ek haalt nu er 24 teams mogen door gaan in zo zwakke poul met wit rusland etc. 2e plaats moet geen probleem zijn
 
FlawlessCR7
 
2
24 maart 2019 om 22:58
Wijnaldum vecht ook niet voor de bal. Aanvallend aanwezig maar als het om druk naar de bal gaat loopt die beetje te sjoggen net als bij de 3e goal. Roep dan Klaassen op die tenminste nog voor de bal wil knokken
 
PeerBerwers
 
2
24 maart 2019 om 23:20
Ik vind het wel heel bijzonder dat je De Ligt van alle verdedigers een onvoldoende geeft. Blind loopt zo langzaam terug dat ik mijn hart vasthoudt als hij een voorzet komt geven. Van Dijk speelde ongelofelijk laks en keek alsof zijn teamgenoten alles wel even voor hem zouden oplossen en Dumfries denkt dat hij is opgesteld als linksbuiten... Wat moet Matthijs dan? De hele wedstrijd 3 man dekken?
 
Ronna
 
2
25 maart 2019 om 08:04
Typisch Nederlands weer om alleen de zwakke punten te benoemen en waar je je aan irriteert. Tuurlijk irriteer ik me ook aan bepaalde dingen, zoals het voetballen van dumfries of dat babel die 2 kansen mist. Maar komop denk je dat duitsland zich niet heeft geirriteerd de 2e helft. Nederlands was gewoon geweldig 2e helft, en ook wijnaldum speelde toen gewoon goed. we hebben met 2-3 verloren en iedereen twijfelt weer aan NL. Als NL gewoon zo doorgaat blijven wij gewoon bij de toplanden horen. NL is kwetsbaar achterin, maar ook duitsland heeft laten zien kwetsbaar te zijn. Babel loopt 2 keer uit de rug van een verdediger. Als hij die 2 kansen erin prikt zou je niemand horen.
 
Spijkenisser
 
1
25 maart 2019 om 08:28
Nederland heeft ook een enorme groep aan talenten! Het zij wel andere talenten, zoals je haar in belachelijke kleur verven, ledematen volledig vol tatoeëren, huis vol met sieraden die gestolen worden, dure sportwagens in de prak rijden, domme opmerkingen in de media maken, jezelf overschatten met het predicaat 'talent' en natuurlijk 'ik wil spelen want anders word ik boos' mentaliteit hebben. Nee hoor, stuk bij stuk toppers!
 
100% Meijer
 
16
24 maart 2019 om 22:39
Ook wel terecht als Nederland na de 2-2 gaat lopen ballen alsof ze net dik voor zijn gekomen.
 
LeidseHood
 
15
24 maart 2019 om 22:41
Nou ik denk niet dat dat het was, maar meer de twijfel: gaan we zo door of temporiseren we even. Dat was jammer. Maar alsnog kwam die laatste goal echt uit het niks en was die onnodig. Even de organisatie helemaal weg en dat werd meteen afgestraft. Ik vond vooral De Ligt opvallend slecht vandaag.
 
F-18/TACP
 
4
24 maart 2019 om 23:26
@ Leidsehood "even de organisatie helemaal weg" Dat is helaas wel weer een van die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes waar het Nederlandse voetbal op interland en club niveau maar niet van leert. Waardoor het harde werken om toch nog terug te komen weer kinderlijk verloren gaat. In de laatste fase vond ik nou niet dat Nederland vol verdedigend druk vooruit op de Duitsers zette, waardoor je dit gewoon weer kon zien aankomen.
 
grasveld7
 
67
24 maart 2019 om 22:37
Jammer. Een zeer matige eerste helft gezien die ter verdienste van de Duisters verdient op voorsprong kwamen. Met name Sane was weer een genot om naar te kijken vandaag. De tweede helft heb ik weer een Oranje gezien die wilde vechten voor elke meter en daarom nu in mijn ogen minimaal een gelijkspel had verdient. Jammer dat ze typisch op zijn Duits toch weer de 3 punten meenemen. Neemt niet weg dat ik nog steeds een stijgende lijn zie in dit Oranje, waar ik zeker vertrouwen in heb.Wel wil ik graag nog even een kanttekening plaatsen in de live discussie (zoals wel vaker hier het geval is). Wat een hoop triest en kinderachtig gedoe hier door sommigen. De hele tijd op zoek gaan naar het zeiken en schoppen tegen schenen van spelers die niet voor jouw clubje uit komt. Hou daar toch eens mee op. Iedereen heeft er belang bij dat Oranje presteert, wie er dan ook voor welke club uit komt.
 
Hazardos
 
26
24 maart 2019 om 22:37
Erg jammer dat het zo eindigt. Bij de 2-3 echt totaal geen druk op de bal. Wijnaldum staat maar te sjokken en makkelijke steekpass. Jammer na zo'n geweldige 40 minuten waar het 'oude' Oranje van de afgelopen wedstrijden weer te zien was.
 
BlindeVogel
 
30
24 maart 2019 om 22:39
Let ook even op die lamme houding van Bergwijn nadat hij de bal verliest. Helemaal geen intentie om zijn fout te herstellen, waarna Duitsland hem binnen countert.
 
Hazardos
 
5
24 maart 2019 om 22:43
Die ook inderdaad. Je ziet het wel weer, 1 moment van onoplettendheid en hij zit er in. Schulz helemaal vrij mag ook nooit gebeuren
 
LeidseHood
 
10
24 maart 2019 om 22:43
Klopt. Er werd soms te weinig energie in de wedstrijd gestoken, sowieso de eerste helft maar ook tegen het einde weer. Bij de laatste goal waren er meerdere spelers aan het toekijken, die waren al tevreden met een gelijkspelletje oid. Zonde!
 
Gooner4
 
7
24 maart 2019 om 22:59
En dan snap je dus weer dat bv een Klopp of Gardiola zo fel zijn op hun spelers. Even niet opletten en het is kassa.
 
Sparta188844
 
11
24 maart 2019 om 22:37
Helaas lekkere 2e helft gespeeld.
 
baradona
 
32
24 maart 2019 om 22:37
Nummer 14 met de winnende , kan geen toeval zijn op een dag als vandaag. Helaas een Duits shirt...
 
Davilla7
 
21
24 maart 2019 om 22:37
Regeren is vooruitzien Ronald. Duitsers waren aan het wankelen en zeker door de lucht erg kwetsbaar. De Jong na de 2-3 nog brengen is natuurlijk lachwekkend, doe dat 10 minuten eerder.
 
LeidseHood
 
8
24 maart 2019 om 22:45
Eens, en Oranje werd iets minder fel. Had wel wat power kunnen gebruiken, evt gewoon De Roon eerder wisselen voor een middenvelder.
 
ThrilosPiraeus
 
57
24 maart 2019 om 22:37
Dumfries en de Ligt dra-ma-tisch. Wat moet de Vrij in hemelsnaam doen om in de basis van Oranje te komen !?
 
 
42
24 maart 2019 om 22:40
Fit worden en van de tribune komen om te beginnen
 
ThrilosPiraeus
 
16
24 maart 2019 om 22:41
Ja want de Vrij maakt de opstelling. Staat d'r al 2 jaar naast pik. In Italie zijn ze dol op hem. Daar hebben ze wel verstand van verdedigen namelijk
 
Rolo1984
 
24
24 maart 2019 om 22:44
Lol ja speelt bij de wereldploeg inter. Kijk de pot tegen frankfurt maar even terug en kom dan hier terug..
 
ThrilosPiraeus
 
24
24 maart 2019 om 22:46
Haha hij heeft toevallig 1 klein foutje van de Vrij ontdekt, terwijl ik in deze wedstrijd alleen al 2 cruciale fouten van de Ligt ontdek
 
Feelingood
 
7
24 maart 2019 om 22:48
De Vrij geeft nooit thuis bij Oranje.. meneer zegt regelmatig geblesseerd af en speelt wel bij zijn club.. ik zou die jongen niet eens meer oproepen
 
Eurocontrol
 
8
24 maart 2019 om 22:57
Frankfurt wordt dan wel onderschat in mijn ogen, die Jovic is een wereldspeler...
 
Linkerbaan
 
37
24 maart 2019 om 22:40
De ligt speelde een zeer goede tweede helft en een zeer slechte eerste helft. Niet zo overdrijven. Daarnaast zat de Vrij op de tribune omdat die niet kon spelen, beetje opletten.
 
ThrilosPiraeus
 
31
24 maart 2019 om 22:43
Scorebordjournalistiek. Typisch Nederlands weer een verdediger beoordelen op zijn doelpunten. Ging de fout in bij 2-3 en 0-1
 
Linkerbaan
 
34
24 maart 2019 om 22:47
Je maakt hier nu zelf precies gebruik van scorebordjournalistiek.
 
Taxidriver213
 
27
24 maart 2019 om 22:41
De Ligt speelde helemaal niet slecht, heb je niet gekeken ofzo, haha. Beetje ongelukkig, maar dramatisch?? 2e helft zat sane in zn zak.
 
LeidseHood
 
16
24 maart 2019 om 22:47
Niet mee eens. Vond zelf De Ligt ook opvallend slecht, zat er vaak naast en ook bij die laatste goal totaal weg uit het centrum. Je zag Van Dijk toch ook boos worden op hem, het was gewoon niet goed helaas. Samen met dumfries de slechtste, al vond ik Babel, De Roon en Promes ook niet goed.
 
Orgullo
 
7
24 maart 2019 om 22:59
De ligt speelde gewoon bagger. Prima al die verdiende lof voor hem de laatste weken maar vandaag leek het echt helemaal negens op.
 
BurdyM
 
7
24 maart 2019 om 22:41
In ieder geval moet hij fit zijn. De Vrij zat op de tribune. Overigens vond ik Dumfries helemaal niet slecht spelen.
 
SneekPSV
 
13
24 maart 2019 om 22:41
Ten eerste fit zijn....... De Ligt en van Dijk moeten maar eens samen op vakantie gaan. De onderlinge wisselwerking klopt van geen kanten. Bij die laatste goal lopen ze alle twee met dezelfde man mee. De man die daardoor compleet vrij staat kan rustig binnen schuiven. ( nee, herstel, nu ik het terug zie zijn het Blind en van Dijk. Excuus) Dumfries was inderdaad niet best, maar bij gebrek aan beter begrijp ik zijn opstelling wel.
 
Rolo1984
 
2
24 maart 2019 om 22:45
@'sneek: dat lijkt zo maar het ging daarvoor al mis
 
alkatorian
 
9
24 maart 2019 om 22:42
Net zo goed verdedigen als tegen Jovic (Frankfurt) in de Europa League
 
ThrilosPiraeus
 
21
24 maart 2019 om 22:44
Jovic is van hoger niveau dan welke eredivisie spits dan ook. Lekker op 1 wedstrijdje beoordelen terwijl ik tientallen fouten van de Ligt op lager niveau kan opnoemen.
 
alkatorian
 
13
24 maart 2019 om 22:51
Noem ze eens op dan? Wedstrijden tegen Frankrijk, Portugal, Bayern en Real vergeten? Lekker makkelijk op deze wedstrijd oordelen
 
Japie_Krekel
 
12
24 maart 2019 om 22:37
Nederland laat het zelf liggen vandaag. die kansen van Babel en die van Bergwijn hadden er natuurlijk gewoon in gemoeten. die werden echt heel zwak ingeschoten. i de eerste helft waren we verdedigend ook onthutsend zwak wat tot die goals van Duitsland leidde
 
bpreal
 
9
24 maart 2019 om 22:48
Ik schrok van het niveau van de verdediging, alle diepe ballen lukte bij Duitsland, vond daarom van dijk en de lift super maar dan echt super matig zeg. Ben enorm geschrokken wAnt was altijd kritisch op de aanvallers en lyrisch op de verdediging, nu was dat andersom. Jammer van Babel indd ( kansen moesten erin ) ma het geeft vertrouwen dat er veel wordt gecreëerd
 
psv-dor-liv
 
22
24 maart 2019 om 22:38
Helaas maar iedereen weet ook wel; Deze 2 elftallen worden 1 en 2, leuk als je hem wint maar Nederland kwalificeert zich 100%
 
tsjilpiep
 
12
24 maart 2019 om 22:41
Heb je gelijk in, maar verliezen van Duitsland is nooit leuk
 
Jeneverneus
 
8
24 maart 2019 om 22:52
Niet te makkelijk denken hoor. Noord-Ierland staat nu ook gewoon op 6 uit 2.
 
TrebleX
 
5
24 maart 2019 om 22:38
De Jong moet nog veel leren. Hij is soms te nonchalant. Dumfries snap ik niet in Oranje. Volgende wedstrijden maar in De Kuip waar Oranje vaker heeft gewonnen dan in de Arena.
 
Superman123
 
23
24 maart 2019 om 22:38
Jammer van het verlies, maar heb echt een fantastische tweede helft gezien. Frankie de Jong heeft zo veel duels gewonnen ongekend. Zijn verdedigende kwaliteiten worden echt onderschat. Voor elke bal die Promes verloor veroverde hij er een. Denzel en de Ligt evenals. Wijnaldum en de Roon speelde helaas verstoppertje. Wijnaldum kan het wel zo erg vinden dat hij en Strootman altijd kritiek kregen hoor, maar dit is dus waarom. Al hebben we verloren, ben ik wel trots.
 
SonnyDo
 
7
24 maart 2019 om 22:38
Dit zag je gewoon aankomen , Oranje had bij 2-2 de wedstrijd gewoon uit moeten spelen . De Duitsers waren blij met een gelijk spel .
 
voetbalchick
 
6
24 maart 2019 om 22:38
Dumfries.. Babel.. Zijn daar nou echt geen betere alternatieve voor??????? Ryan Babel kan echt niet meer
 
TrebleX
 
9
24 maart 2019 om 22:42
Dumfries moet nog echt veel leren. Speelt vaak als een kip zonder kop. Zijn er geen betere alternatieven dan?
 
DominicVedder
 
4
24 maart 2019 om 22:50
Dumfries speelt onbevlogen, maar is een voorbeeld voor spelers als Blind, de Roon en Babel vandaag.
 
alkatorian
 
11
24 maart 2019 om 22:54
Ik vond Blind nog de beste man achterin. Alle tegengoals vanaf de andere kant.
 
BurdyM
 
2
24 maart 2019 om 23:04
Nogal wiedes, daar speelt Sane, de beste van Duitsland.
 
FC-Legend
 
7
24 maart 2019 om 22:39
Oh oh oh, wat is dit toch zuur zeg.. Ondanks het resultaat ben ik toch trots op hoe het de tweede helft wordt opgepakt. Jammer mannen maar we moeten door!
 
HaagseKoerd
 
6
24 maart 2019 om 22:39
Er zat een overwinning in, maar goed. Kop omhoog en op naar de Nations League weer
 
Michiel23
 
3
24 maart 2019 om 22:39
Na de 2-2 waren de Duitsers het kwijt toen had Nederland door moeten drukken dat doen ze dan niet, en je weet dat de Duitsers altijd scoren op het eind.
 
BurdyM
 
2
24 maart 2019 om 22:39
Jammer na goed terug gevochten te hebben. De Roon en Blind die beide niet opletten. De Roon omdat hij Reus zo weg laat lopen en Blind die terug kan stappen om Reus buitenspel te zetten. De Duitsers 3 kansen en 3 goals. Nederland 4 kansen 2 goals. Is toch kwaliteit verschil.
 
Feelingood
 
0
24 maart 2019 om 22:54
Haha, heb je die andere kansen gemist ofzo??
 
Harecles
 
2
24 maart 2019 om 22:39
Erg jammer helemaal als je zo sterk terug komt. Echter kop op, veerkracht is getoond, laat het een les zijn.
 
El Fenomeno
 
7
24 maart 2019 om 22:39
Een aantal spelers deden het prima, een aantal vielen finaal door de mand. Babel slecht, Promes dramatisch die deed helemaal niets goed, De Roon zwak, verdedigers paar keer heel zwak. Tweede helft goed opgepakt en het was zelfs wachten op de 3-2.
 
Michiel23
 
1
24 maart 2019 om 22:39
Na de 2-2 waren de Duitsers het kwijt toen had Nederland door moeten drukken dat doen ze dan niet, en je weet dat de Duitsers altijd scoren op het eind.
 
 
11
24 maart 2019 om 22:39
Rampzalige eerste helft, top tweede helft, dampende berg stront van een slotfase. Scheelt toch wel of je Marco Reus of Luuk de Jong op de bank hebt natuurlijk. Wel weer genoten van Memphis. Wat is die jongen goed als-ie wat vertrouwen heeft.
 
Ronaldinhogcho
 
39
24 maart 2019 om 22:40
Bescheidenheid siert de mens.(bepaalde) Hollanders begonnen te zweven na een goede parcour in de nations league . En ajaxsupp. willen al dat een ploeg als Barça 120 miljoen betaalt voor een verdediger uit de (eredivisie)? Een schitterende speler maar niet meer dan 50 miljoen waard.Er wacht de ligt een prachtige plaats op de bank en op termijn rustig aan pique vervangen. Girona wint 1-2 op madrid sociedad 0-2 Levante 1-2 eibar 3-0 doodnormaal , ajax wint( in een andere competitie )plots is de kern 1miljard waard . Juve zal gewoon ajax van de kaart vegen . Voetjes op de grond holland !
 
OnurUzum
 
14
24 maart 2019 om 22:41
Je haalt de woorden uit Mn mond. Eindelijk iemand die eerlijk en realistisch is. Dank
 
Glossiandzozo
 
12
24 maart 2019 om 22:48
Heerlijke reactie! Vele zullen zich weer zwaar beledigd voelen, maar je slaat de spijker op zn kop! Als je leest hoe mensen denken dat FDJ Rakitic even makkelijk uit de basis speelt is gewoon lachwekkend. 1 jaar voor de eerste van Ajax gespeeld en meneen denken dat het nu al een wereldster is, alsjeblieft zeg. MDL en FDJ zijn geweldige talenten waarvan we nog moeten zien, hoe goed ze het in de absolute top gaan doen. Jongens als Kipembe , Joe Gomez en Sule zijn een paar klasse beter dan De Ligt. Want die bewijzen het al jaren in de absolute top.
 
yello
 
9
24 maart 2019 om 22:54
Ja laten we een discussie houden dat Jantje beter is dan Pietje . En dan welles nietes roepen. Kom op jongens het is bedtijd
 
Ronaldinhogcho
 
4
24 maart 2019 om 23:26
Ik ben geen Nederlander en heb noch een dubbele paspoort , een nuchtere Belg die het elftal niet overschat , voor de rest heeft Nederland een uitstekende elftal mijn reactie is gericht naar bepaalde supporters van ajax en oranje en niet naar het elftal .
 
FedericoChiesa
 
2
24 maart 2019 om 23:10
Eens over de prijs voor De Ligt. Maar verder sla je onzin uit met je 'Hollanders'. Proef hier frustratie dat je eigen landje niks presteert en nooit zal doen. Nederland heeft een goede Nations League gespeeld en ook vandaag hadden ze gewoon minimaal een gelijkspel verdiend. Nederlands elftal wordt beter en beter dus hou je jaloezie voor je.
 
Malapasqua86
 
3
24 maart 2019 om 22:40
Babel alsjeblieft nooit meer oproepen.. Het blijven Duitsers die scoren altijd in de laatste minuut dat kun je incalculeren
 
OnurUzum
 
21
24 maart 2019 om 22:40
Eerste serieuze test en Nederland faalt notabene in eigen huis. Ook Nations Cup zwaar lucky dan Frankrijk en Duitsland zwaar maar dan ook zwaar uit vorm waren. Beetje t zelfde verhaal als Ajax tegen topploegen die uit vorm zijn en dan blij doen dat ze iedereen kunnen verslaan. Hard maar waar Nederland heeft nog een lange weg te gaan. Btw de Ligt te overpriced. Max 50 waard na deze wedstrijd.
 
alkatorian
 
15
24 maart 2019 om 22:58
Ja precies. Als Nederland of Ajax wint ligt het altijd aan de tegenstander. Weet je wie pas een lange weg te gaan heeft? Turkije. Helemaal een drama dat team.
 
FedericoChiesa
 
7
24 maart 2019 om 23:01
Nu praat je de prestaties van Nederland en Ajax wel erg omlaag. Voel een beetje frustratie en jaloezie dat Turkije een D-land is geworden qua clubteams en internationaal team. Zowel Ajax en Nederland presteren prima, vandaag had je sowieso een punt verdiend tegen een sterk Duitsland. Dat je Nations League lucky noemt en dat ze allebei zwaar uit vorm waren zegt mij al dat je niet serieus te nemen bent, totale onzin. Ajax idem, hartstikke knap wat beide presteren. Als Turks team of nationale ploeg zoiets presteert had je het eens moeten horen, maar ach dat gebeurt toch nooit. Dus mondje dicht.
 
yello
 
2
24 maart 2019 om 23:15
Hatertjes balen dat NL snel weer op nivo is. Ik had zelf ook verwacht dat het wel nog een jaar of zes minder zou zijn maar het is alweer behoorlijk goed - en daar balen ze van hahaha
 
FedericoChiesa
 
2
24 maart 2019 om 23:21
Inderdaad. En aangezien Nederland niet meer vaak verliest komen ze nu dit soort reacties praten. Gewoon jaloezie. Je zou ze zelf eens moeten horen als ze presteren zoals NL (niet dat dat ooit gebeurt). Ze denken al dat ze kampioen zijn na een overwinning tegen Albanië of Malawi.
 
DybaJuve
 
14
24 maart 2019 om 22:40
Jammer dat het zo moet eindigen. Babel en De Ligt dramatisch, De Roon was ik vandaag ook niet tevreden over. Pröpper vanaf volgende wedstrijd lijkt me beter, je zag het ook tegen Wit-Rusland. Blind was ik echter positief verrast door vandaag. Ben de laatste tijd wat negatief over hem, maar vandaag deed hij het zeker niet slecht. Jammer dat hij dan op het einde onnodig buitenspel opheft. Depay laat deze interlandperiode toch weer zien waarom hij dé beslissende man is in de elftal. Twee interlands, drie goals, drie assists. Heel goed rendement, hopelijk kan hij deze lijn door zetten ook bij Lyon. Op naar de volgende interlandperiode waarin we hopelijk de Nations League weten te winnen!
 
DominicVedder
 
2
24 maart 2019 om 22:46
Blind niet slecht. Kan het niveau niet meer aan. Te langzaam, zowel in handelingssnelheid als in opkom snelheid en felheid.
 
DybaJuve
 
2
24 maart 2019 om 22:50
Klopt, hij is niet goed genoeg meer, daarom geef ik ook aan de laatste tijd negatief over hem te zijn. Echter vind ik dat hij het, vergeleken met zijn afgelopen wedstrijden in Oranje, vandaag niet slecht heeft gedaan.
 
binny
 
8
24 maart 2019 om 22:40
Man man man wat jammer zeg, en wat doe je jezelf te kort. Wat is dit zuur om zo typisch tegen Duitsland ten onder gaan, hoe modern ze ook zijn het blijven Duitsers. En dan die Schultz, jeetje mina zeg wat vervelend. Wat knap hoe je het helemaal omgooit na de rust, tactisch vooral, maar ook hoe iedereen voor de dag kwam in de tweede helft. Dit is hartstikke zonde en vooral tegen die elendige Duitsers. Jeetje wat een zure manier om te verliezen. Laten we AUB nooit meer iets negatiefs schrijven over Depay, man man man wat is die goed en belangrijk.
 
19messi33
 
1
24 maart 2019 om 22:41
Gelijkspelletje was denk ik terechter geweest gezien de 2e helft. Maar al met al geen man overboord de Roon laat zich door een goede loopactie van Reus kloppen in zijn rug, terug trek bal en hij ligt erin. 2e helft goed eerste helft heel erg matig.
 
SietzeAFC
 
0
24 maart 2019 om 22:41
Heel zuur en onnodig dit, omdat de Duitsers totaal niet in de tweede helft zaten, mede dankzij een sterke tweede helft van Oranje. In de eerste helft daar in tegen leek het wel alsof je het Duitsland van een paar jaar geleden weer zag. Low had duidelijk een goed plan bedacht waar Oranje geen antwoord op had. Tweede helft wel sterk herpakt en kom je knap terug op 2-2. Zuur dat dan het enige goede moment van de Duitsers in de tweede helft je direct fataal is.
 
Gabstra
 
4
24 maart 2019 om 22:41
Gouden wissel van die Low. Reus maakte meteen het verschil.
 
jomar3
 
3
24 maart 2019 om 22:41
Lachwekkende organisatie bij balverlies en pijnlijk gebrek aan kwaliteit voor de goal(lees Babel) resulteert in een zure nederlaag. Met pressie zit er hartstikke goed voetbal in deze ploeg, zonder pressie voetbalt menig tegenstander er zo doorheen. Koeman moet zorgen dat de organisatie gesloten wordt bij balverlies, de omschakeling zit genoeg gevaar in met onze lopende spelers en fysieke power bij dode spelsituaties.
 
SelimUlusoy
 
3
24 maart 2019 om 22:41
Nederland had echt niet hoeven verliezen. Echt zuur dit!!!
 
92643
 
1
24 maart 2019 om 22:42
Naïef. Knappe comeback. Maar je loopt onvoorstelbaar naïef alsnog tegen een goal aan.
 
DavidNED
 
2
24 maart 2019 om 22:42
Wat heb je er nou aan om de jong 1 minuut voor tijd in te brengen
 
RealGalactico
 
2
24 maart 2019 om 22:43
Enorme mokerslag. Eerste helft dramatisch en terecht op achterstand. Vervolgens een goede tweede helft waardoor je op gelijke hoogte komt. En dan verlies je op z’n Duits. Ik kan wel een uitgebreide analyse geven. Maar daar heb ik op dit moment geen zin in. Eerst maar “rouwen”.
 
DominicVedder
 
0
24 maart 2019 om 22:43
Slechte eerste helft, goede tweede helft. Maar wanneer gaan we een goede linkback opleiden? Blind is echt te slecht en te langzaam voor dit niveau. Daarnaast de Roon ook niet best vandaag, jammer dat Pröpper niet fit was, hadden we goed kunnen gebruiken.
 
XaviKoning
 
3
24 maart 2019 om 22:53
Blind was gewoon prima vandaag. Misschien beter een rechtsback opleiden en 2 goede aanvallers naast depay...
 
BurdyM
 
0
24 maart 2019 om 23:13
Blind was een mager zesje en speelde zoals ook altijd bij Ajax. Beetje traag, wat slappe breedte balletjes. Vind hem niet van het niveau wat Ajax wil nastreven en vind hem ook niet goed genoeg voor Oranje. Hij voegt gewoon niets toe. We mogen blij zijn dat hij niet echt een directe tegenstander had als een Sane.
 
yello
 
0
24 maart 2019 om 23:17
Blind heft buitenspel op en laat die Schultz vrijkomen. Gewoon verdedigend matig
 
MW007
 
1
24 maart 2019 om 22:43
Het leek even op een Koemantada maar ja de Duitsers winnen weer op het eind helaas. We hebben in iedergeval doorzettingsvermogen gezien. Nu op naar de Nations League!
 
Phila
 
4
24 maart 2019 om 22:43
En wat was de pers positief voor de wedstrijd ??. De Duitsers moeten weer bouwen. Dan zijn ze prima begonnen wat mij betreft. Zou me niks verbazen als Oranje tegen Noord-Ierland nog moet knokken voor een plek op het EK. En laten we wel zijn; dit Oranje is beter dan de afgelopen jaren, maar is zeker geen kwart- of halve finale materiaal op een EK of WK. Met geluk een 8e finale met kunst en vliegwerk. Maar goed, nog altijd beter dan geen plaatsing.
 
BBayern1990
 
3
24 maart 2019 om 22:43
Ondanks de overwinning heeft Duitsland nog veel werk voor de boeg. Het is een gelukkige overwinning na de 2 uitschijvers van De Ligt en Van Dijk. Verder was het Neuer die Duitsland rechthield in eerste helft na 0-1 voorsprong. Tweede helft viel enorm tegen omdat Nederland terugkwam na de tactische wijziging van Koeman. Uiteindelijk was de late inbreng van Reus nog cruciaal om zege te behalen tegen Nederland.
 
FcGrunn10
 
3
24 maart 2019 om 22:43
Je noemt de ligt maar die mag de veter van van dijk nog niet eens strikken zie eerste goal, zoals ik al eerder zei, Nederland heeft moeite met lopende spelers, zie de ligt goal 1, ja hij glijdt uit maar niemand had daar last van alleen de Ligt.. de Ligt is een groot talent maar is er nog lang niet.. verder was de Roon, slecht en Babel, blind speelde een redelijke partij ondanks zijn fout bij de laatste goal, (hief buitspel op), en waarom niet eerste helft beginnen zoals de tweede helft, we hebben talent maar we zijn er nog lang niet.. Duitsland is de eerste tegenstander volgende wedstrijd, dan staan ze al op 9 punten en Nederland drie.. met 1 wedstrijd minder gespeeld, dus we moeten ons concentreren op plaats twee
 
Zytto34
 
10
24 maart 2019 om 22:50
Ik vond de 2-0 een grotere fout van van dijk dan de 1-0 van De Ligt. Dat uitglijden was simpelweg pech, Gnabry 10 minuten de tijd geven om uit te halen niet. Speelde beiden trouwems zwaar ondermaats.
 
FcGrunn10
 
0
24 maart 2019 om 23:08
mwaoh die tweede was echt wel een beauty hoor maar met je eens beide waren schuld
 
Madcow
 
3
24 maart 2019 om 22:43
Ik vond Babel echt slecht. Hij heeft kansen gehad die hij had moeten maken. Blind was ook slecht samen met Dumfries. Bij PSV speelt hij misschien goed, maar in nederlands elftal was hij bar slecht. Enige lichtpuntje was de verdomd mooie goal van Memphis. Voor de rest zou 2-2 een terechte uitslag zijn geweest, maar dit was dramatisch met name de 1e helft waarbij Duitsland geluk had bij de 1e treffer. Maar daarentegen snap ik wisselbeleid van Koeman ook niet. Waarom zo lang wachten met de 2e wissel terwijl je verdedigend beter extra iemand erbij had kunnen zetten, want die duitsers komen altijd nog met iets uit de hoge hoed.
 
Dutch_Pride
 
2
24 maart 2019 om 22:44
Kan gebeuren en verder niets aan de hand hoor dus de mensen die direct weer negatief gaan doen neem een pilletje en ga slapen het komt echt wel goed#glas halfvol
 
iscorma
 
2
24 maart 2019 om 22:44
In de laatste minuut door een doelpunt van de nummer 14 van de aartsrivaal verliezen op de sterfdag van Cruyff in de Johan Cruyff Arena.. veel zuurder kan niet
 
Thierryvane
 
1
24 maart 2019 om 22:45
Blind heft dom buitenspel op bij de 2-3
 
Soccerfan_1
 
1
24 maart 2019 om 22:46
Is er nou werkelijk waar niets beters te vinden dan Daley Blind? En wanneer gaan ze nou eens leren om ballen in een hoek te schieten in plaats van door het midden recht op de keeper af. Babel had 2 keer moeten scoren en Wijnaldum ook weer recht op de keeper af al stond hij buitenspel. En wat zijn we goed in spelers helemaal vrij laten staan in ons eigen strafschopgebied. Waar oranje bij Duitsland amper een gaatje kan vinden staan ze bij ons met 4 meter vrije ruimte om zich heen. Echt schandalig. En de ligt maar weer ff met beide beentjes op de grond. Echt weer ondermaats.
 
Real Madr!d
 
1
24 maart 2019 om 22:47
Ongelooflijk hoe je die 2-3 weer zo simpel weggeeft. Maar helaas, je zag het ook wel een beetje aankomen. Oranje wist niet of ze voor de winnende moesten gaan, of moesten gaan verdedigen om de 2-2 over de streep te trekken. Dan zie je gewoon dat Duitsland nog altijd teveel kwaliteiten hebben om nog die goaltje te maken. Reus komt erin, en is direct belangrijker met de winnende assist. Die kerel mocht ook vogelvrij inschieten, zo slecht verdedigd weer. Zo zonde dit. Eerste helft was rampzalig. Tweede helft was echt geweldig met als absolute uitblinker Memphis voorop, en het was geweldig om te zien hoe Oranje zich terugknokte in de wedstrijd samen als team. Helaas is het achteraf helemaal voor niks geweest. Ontzettend jammer dit. Noord-Ierland staat nu bovenaan met 6 punten, en hoe je wendt of keert. Thuis en uit zal je van die gasten moeten winnen, want uit tegen Duitsland in de volgende EK-kwalificiatiewedstrijd. Zie ik Nederland ook niet winnen.
 
F-18/TACP
 
1
24 maart 2019 om 22:56
@ Real Madr!d Precies, uiteindelijk verlies je weer door zoã¢â´n typisch Nederlands kwaaltje (verslappen en niet de opperste concentratie kunnen vasthouden). wat denk ik helaas nooit uit het Nederlands voetbal te halen is. Verliezen door de typische Nederlandse voetbal kwaaltjes blijf ik onacceptabel vinden.
 
Gooner4
 
0
24 maart 2019 om 23:16
Inderdaad. Ik ga er echter wel vanuit dat we Noord Ierland 2x oprollen.
 
realo
 
2
24 maart 2019 om 22:47
Pff wat heb ik genoten van Duitsland, heeerlijk de 1e helft. Het was gewoon lust voor het oog, oranje werd helemaal kapot gespeeld. Sane, wat een speler! Sorry hoor ..maar Babel je bent een volwassen man zeg, die moet zich schamen hoe slecht hij is , snap niet dat hij in Oranje speelt. Gedraag je als een volwassen man en als je verven ga lekker thuis knutslen klein kind met zn haarkleur. Mafketel.
 
JustPSV95
 
2
24 maart 2019 om 22:49
Oranje werd eerder kapot omgeschakeld
 
wk020
 
2
24 maart 2019 om 22:47
Terechte verliespartij. Behalve Memphis en Promes een beetje was iedereen matig. Ze toonden karakter maar voetballend zeer pover. Frenkie heeft de 2de helft elke bal breed of terug gespeeld. Waar is zijn versnelling gebleven? Hij durft het niet meer zoals vorig seizoen. Komt mede doordat ze hem de sportschool in lullen. Heeft aan spiermassa gewonnen, maar in zijn versnelling achteruit gegaan. Hij moet soberder als controleur spelen terwijl je ziet dat hij daardoor steeds minder durft. Is nooit de man geweest die vanuit de 6 positie de ballen links en rechts weglegt. Hij moet ala Xavi/iniesta lekker als 8 kunnen wegdraaien en steekballen geven. Nee wij zetten hem achterin en nu zelfs als 6 met note bene De Roon voor hem. Dumfries veel karakter ja, maar zijn timing is om te huilen. Schiet ballen tegen tegenstanders aan omdat hij het niet weet
 
007
 
0
24 maart 2019 om 22:48
Dit is natuurlijk een zure nederlaag, maar als we nu gewoon de rest van de groep verslaan is er echt niks aan de hand. Gewoon uithuilen en doorgaan. Er zit genoeg voetbal in deze ploeg dus hopelijk zijn ze ook mentaal sterk genoeg. Komt goed!
 
Gooner4
 
1
24 maart 2019 om 22:49
Heel erg zuur. De eerste helft was waardeloos, de 2e enorm sterk. Je verdiend dan meer, maar in plaats daar van komt nota bene Schulz met de 2-3. Gewoon klote, echt klote. Toch kunnen we nu weer met beide beentjes op de grond staan, aangezien genoeg mensen Oranje makkelijk zagen winnen. Duitsland heeft hun dip gekend, maar Duitsland heeft ook spelers als Reus, Kroos en jonge jongens als Sane, Gnabry, Goretzka en noem maar op. Stuk voor stuk belangrijke spelers bij de beste clubs ter wereld. Kwalitatief nog altijd sterker dan ons dus. Maar goed, de 2e helft was ijzersterk en belooft veel goeds voor ons Oranje.
 
F-18/TACP
 
0
24 maart 2019 om 22:50
Persoonlijk vind ik dat er voor dit resultaat geen excuses zijn, het is weer typisch amateuristisch op zijn Nederlands door in de slotfase het niet op kunnen brengen om de opperste concentratie vast te houden. Ook vind ik dat de Duitsers wanneer ze aan de bal waren rondom onze zestien gewoon hun gang konden gaan. Men liep vaak nog wel mee, maar ik vond dat er verdedigend te weinig druk op de Duitsers werd gezet. Ondanks dat Nederland nog gelijk maakte en bij fases nog wel aanzette; had ik niet echt het idee dat Oranje echt voor die winnende goal wilde gaan. Dan die winnende goal, die zag je gewoon al aankomen door dat slappe rond tikken en het niet tot nauwelijks ingrijpen zo vlak voor tijd.....je vraagt jezelf toch echt af of dat naã¯eve concentratie verlies ooit op te lossen is. Het iets wat Oranje al decennia lang zo vaak de kop heeft gekost, al met al is het weer zo doodzonde en compleet onnodig. Nu is er natuurlijk nog niets verloren, maar ik ben zo klaar met die typische Nederlandse fouten die op een of andere manier maar niet uit het Nederlands voetbal te verbannen lijken te zijn.
 
Jim420316
 
1
24 maart 2019 om 22:51
Zonde, er had meer in gezeten. Maar dit zet het elftal wel weer even met beide benen op de grond. Op een paar posities missen we kwaliteit om dit soort wedstrijden structureel te winnen. De flanken vind ik erg mager. Bergwijn is een groot talent, maar is er nog niet. Babel en Promes laten zijn te wisselvallig. Op het middenveld laat Wijnaldum het te weinig zien en heeft de Roon moeite als het tempo omhoog gaat. Achterin staan we er nog het beste voor, al is Blind als back verre van ideaal. Genoeg werk aan de winkel nog voor Koeman en het Nederlandse voetbal.
 
Marshmallow
 
3
24 maart 2019 om 22:53
Met Reus, Havertz , Wernersn Gundo vanaf het begin had Duitsland 5-0 gewonnen. Kimmich moet terug naar de back, Kehrrrr en Ginter vallen door de maand. Goretzka , Gundo , Havertz op t middenveld en Reus, Sané en Gnabry in de aanval.
 
erodinho
 
2
24 maart 2019 om 22:54
Wat ik dus niet snap is waarom stelt Koeman nooit Van de Beek op? Die gast wordt zwaar onderschat door iedereen, maar is naar mijn inziens nog vele malen belangrijker dan Frenkie de Jong. Die gast heeft een Uefa Cup finale gespeeld. Frenkie de Jong wint vaak grote wedstrijden waarin spelers als Ziyech of Tadic bepalend zijn. Donny van de Beek knapt enorm veel vuil werk op en heeft drie of misschien zelfs vier longen. Als je ziet wat die man allemaal doet op het veld, dan kan je zien dat hij een ontbrekende type is die perse naast Frenkie de Jong moet staan. Haal Wijnaldum maar eruit, die gast liet het vandaag ook heel erg afweten. Het komt echt aan op spelers die positioneel sterk zijn en vooral drie longen hebben. De Rhoon leuke speler, maar komop man daar ga je toch niet mee aankomen op een EK. Je hebt Rosario op de bank zitten die in de CL net als Dumfries erg goed uit de voeten kan. Koeman moet echt snel leren van deze fout. Tegen kleine clubs is het spelen met Wijnaldum, Babel, De Rhoon geen enkel probleem, wanneer ze enorm hoge pressing gaan spelen dan bezwijk dat soort spelers omdat zij gewoon geen ogen in hun rug hebben en maar een kant op kunnen draaien. Het is echt niet erg als je daar maar 1 van hebt lopen zoals bij Ajax met Schone het geval is. Maar zorgwekkend wanneer je er drie van hebt rondlopen. Donny en Rosario zijn supertalenten. Beide enorm goed en snelle denkers. Met die twee had je dit Duitsland allang kapot gespeeld. Met alleen Frenkie en Mathijs win je geen vechtvoetbal. Dit blijf ik maar herhalen. Ik heb tegen Duitsers liever een type Kuyt met drie longen en discipline dan een mooi weer voetballer die het moet hebben van supertechniek. Een type Kuyt vindt het namelijk niet erg om op een lelijk manier te winnen, een mooi weer voetballer wilt het vaak altijd oplossen op zijn mooist. Ook zal je paar spelers buitenspel staan vandaag. En Depay die een hakte maakte bij het nemen van een vrije trap. Ik denk dan weet je wel dat je al twee eindtoernooien niet geplaatst was?????????? Dat soort fouten heeft echt te maken met instelling. Concentratiegebrek en discipline.
 
XaviKoning
 
4
24 maart 2019 om 22:58
Ik snap ook echt niet dat Donny van de Beek niet speelt. Is de Roon nou echt beter?
 
F-18/TACP
 
0
24 maart 2019 om 23:08
@ erodinho Mee eens, vond over het algemeen dat er maar weinig agressie/pit in het middenveld zat. Bij Ajax word ik soms tureluurs van de Jong met die slappe nonchalante balletjes, maar ook vanavond vond ik dat hij er daar weer teveel van had. Waardoor er van een normale opbouwen van achteruit naar mijn mening vaak geen sprake was, al met al hebben we weer eens verloren door een typisch Nederlands voetbal kwaaltje.....wat zo mega irritant is.
 
EA Guingamp
 
5
24 maart 2019 om 22:55
Ik heb de wedstrijd 90 minunten gekeken ,en ik snap echt niet waarom iedereen Dumfries zo slecht vondt spelen? Jammer van de eerste helft en de gemiste kansen van Babel, ook is het wel duidelijk dat er bij de communicatie bij de centrale verdedigers nog wel winst te behalen valt. Op naar de volgende!
 
DK77
 
1
24 maart 2019 om 22:56
Was een mooi tactisch schouwspel. Gnabry en Sané waren een plaag terwijl Goretzka De Jong in toom hield. Ondanks goal en assist is Depay toch ver van (wereld) top. Moet je nagaan ... Reus, Havertz, Brandt en Gündogan allemaal niet in de basis. Terechte uitslag, goede reality check zoals ze dat zo mooi zeggen.
 
Stijlvol
 
2
24 maart 2019 om 23:02
Hoe Duits willen ze het hebben? Uber Duitse overwinning ten voeten uit. Als Nederland echt wilt, kunnen ze het. Maar dan moet je die energie en vechtlust 90 minuten lang laten zien. Geen 45 minuten. Maar geen paniek. Moed halen uit die laatste drie kwartier, leren van de eerste drie kwartier en dan de Duitsers in de uit-wedstrijd een pak voor hun donder geven! Kom op Oranje!
 
F-18/TACP
 
1
24 maart 2019 om 23:10
@ Stijlvol Leren ?? Het Nederlands leert al decennia niet van de typische Nederlandse voetbal kwaaltjes. Het is echt om horendol van te worden.
 
psvdaclub
 
0
24 maart 2019 om 23:03
En dan straks in Duitsland ook weer verliezen en sta je op 3 uit 3. Dan mag je geen enkel slippertje meer maken en gaat het alsnog spannend worden of we het halen, in zo'n makkelijke poule!
 
Glossiandzozo
 
0
24 maart 2019 om 23:09
Bayern kijken jullie mee? Hopelijk halen we Schulz binnen als tweede linksback. Heerlijke speler! Hij speelde vandaag een goeie wedstrijd man. Het grappige is dat Duitsland gewoon nog spelers heeft als Kai Haverts, Julian Brandt, Werner, Jonathan Tah echt ongelofelijk.
 
Marshmallow
 
0
24 maart 2019 om 23:18
Je vergeet Maier, Henrichs, Moukoko, Kluenter, Reus, Oztunali, Dahoud, Eggestein.
 
wk020
 
0
24 maart 2019 om 23:09
Het grote probleem is dat je op het middenveld 2 spelers moet hebben die ten aller tijden de bal naar voren kunnen spelen. Je ziet dat Kroos en Kimmich dat doen en dan heb je nog Gnabry die als een soort 10 dat ook kan. Verder viel vandaag niet te onderschatten dat de inspeelpass van achteruit bij de Duitsers super goed verzorgt was waardoor die spelers meer tijd aan de bal hebben. Strak over de grond en snel zonder aarzeling. De Ligt en Van Dijk nemen de bal teveel aan zodat iedereen weer gedekt staat. Dit heeft ook te maken met het feit dat het super statisch is bij ons. Er is niet echt makkelijk iemand aan te spelen met De Roon en Wijnaldum voor je.
 
MPMfc
 
1
24 maart 2019 om 23:12
Al die analisten snappen er echt geen reet van, Dld betitelen als een makkelijk te kloppen ploeg, hahaha, middenveld en voorhoede bestaan uit allemaak spelers van top clubs
 
MPMfc
 
0
24 maart 2019 om 23:12
Al die analisten snappen er echt geen reet van, Dld betitelen als een makkelijk te kloppen ploeg, hahaha, middenveld en voorhoede bestaan uit allemaak spelers van top clubs
 
C_H_A
 
0
24 maart 2019 om 23:18
Je zag het aankomen en snapte daarom ook totaal niet waarom Koeman niet eerder wisselde. Middenveld werd overlopen in de laatste 10min.
 
ErinKamps
 
2
24 maart 2019 om 23:22
Ik heb geen haat aan Ajax, maar de twee toptalenten lieten het wel afweten vanavond en dat is jammer want een goed spelende frenkie de jong helpt een heleboel en nu was die een beetje pirouettes aan het doen op 10 meter van de eerst volgende tegenstander. Tweede helft speelde hij wel een stuk beter maar nog steeds niet top zoals tegen Real. T voordeel is dat er 2 doorgaan en je dus 2x van de Duitsers kunt verliezen en alsnog doorgaan en we hebben het vangnet van de nations league play offs nog dus die plaatsing komt er wel.
 
JohanLeo
 
0
24 maart 2019 om 23:46
Ik vond Oranje niet dapper. Vooral in de 1e helft juist ronduit schijterig...
 
SonnyDo
 
0
24 maart 2019 om 23:52
3-2 of 2-3 is leuk voor de statistieken maar niet meer dan dat . Duitsland was in de 1e helft de baas . Oranje in de 2e helft . Beide landen zullen zich plaatsen voor het EK .
 
DavidNED
 
0
25 maart 2019 om 01:45
Ik denk het ook wel, maar als je de volgende wedstrijd weer verliest van Duitsland en noord Ierland wint, kan het nog lastig worden!!
 
Independer76
 
1
25 maart 2019 om 00:03
Een erg sober en te verdedigend middenveld was het probleem vandaag. De Roon en Wijnaldum is te veel verdedigend denken door Koeman. Naast Wijnaldum en De Jong had gewoon donny van de Beek moeten staan in deze wedstrijd. Deze zelfde behoudendheid van Koeman is Davy Klaasen ook duur komen te staan toen hij naar Everton ging met het idee Koeman zit daar die snapt het, we weten allemaal hoe dat afgelopen is ze zijn allebei niet meer bij de club Everton.
 
Millonario
 
0
25 maart 2019 om 01:07
Ging 4-0 worden volgens Gijp. Nu ben ik wel een liefhebber van zijn kijk op het voetbal, maar dit was een tikkeltje neerbuigend en dom om te roepen natuurlijk. Dit Duitsland heeft misschien wel tijdelijk moeten afhaken om mee te doen met landen zoals Frankrijk, Brazilie, Spanje enz maar is nog steeds Nederland de baas.
 
Peperbus038
 
0
25 maart 2019 om 01:16
Ben net thuis dus moet de herhalingen nog zien, maar was positief verrast toch wel. de 1e helft was slecht maar de 2e had ik niet het idee dat Duitsland zou winnen. De jong viel me ook op hoeveel ballen hij eigenlijk veroverde. Vond vooral de linker kant erg matig. Geen dreiging gezien. Ook was babel echt verschrikkelijk de 1e helft.
 
Sander79
 
0
25 maart 2019 om 01:42
Hopelijk komt er nog beter talent aan bij Nederland, want dit is niet goed genoeg nog. Alleen Depay speelt elke keer goed bij Oranje.
 
AzAlien
 
0
25 maart 2019 om 07:05
Nederland misst creativiteit en een Plan B. Er was in de 2e helft best mooie voetbal maar na de doelpunten zonder eindproduct. Berghuis voor Promes was goed geweest en waarom Weghorst niet erbij zit snap ik niet.