Davy Klaassen krijgt plek in 38-koppige voorselectie van Oranje
Zondag, 20 september 2020 om 20:03

Interim-bondscoach Dwight Lodeweges heeft een voorlopige Oranje-selectie van 38 spelers bekendgemaakt voor de oefenwedstrijd tegen Mexico en de Nations League-duels met Bosnië en Herzegovina en Italië. Vergeleken met de laatste selectie van eind augustus zijn Steven Berghuis, Timothy Fosu-Mensah, Donyell Malen, Pablo Rosario, Javairô Dilrosun en Davy Klaassen toegevoegd. De definitieve selectie wordt op 2 oktober bekendgemaakt.

Met name de naam van Klaassen in de voorselectie is opvallend. De middenvelder van Werder Bremen raakte na zijn transfer van Ajax naar Everton uit beeld. In Engeland belandde hij op een zijspoor, waarna hij zijn carrière nieuw leven heeft weten in te blazen bij Werder Bremen. Dilrosun debuteerde onder de vertrokken bondscoach Ronald Koeman en is ook nu weer in beeld, net als Manchester United-verdediger Timothy Fosu-Mensah.

Pablo Rosario debuteerde onder Koeman en kreeg daarna te maken met een terugval. Onder trainer Roger Schmidt heeft hij de lijn omhoog gezet, met een plek in de voorselectie als gevolg. Donyell Malen is volledig hersteld van een zware knieblessure en mag zich mogelijk ook weer gaan melden bij het Nederlands elftal. Daley Blind en Steven Berghuis ontbraken in de vorige interlandperiode vanwege fysieke klachten. Beide spelers zijn weer hersteld en maken kans op een plek in de definitieve selectie.

De voorselectie bestaat uit de volgende 38 spelers:

Keepers: Jasper Cillessen (Valencia), Marco Bizot (AZ), Tim Krul (Norwich City), Jeroen Zoet (Spezia)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Timothy Fosu-Mensah (Manchester United), Perr Schuurs (Ajax), Hans Hateboer (Atalanta), Kenny Tete (Fulham), Joël Veltman (Brighton & Hove Albion), Stefan de Vrij (Internazionale), Owen Wijndal (AZ).

Middenveld: Donny van de Beek (Manchester United), Leroy Fer (Feyenoord), Mohamed Ihattaren (PSV), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Werder Bremen), Teun Koopmeiners (AZ), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta), Pablo Rosario (PSV), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Tonny Vilhena (Krasnodar), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Ryan Babel (Galatasaray), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Myron Boadu (AZ), Memphis Depay (Olympique Lyon), Javairô Dilrosun (Hertha BSC), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen (PSV), Quincy Promes (Ajax), Calvin Stengs (AZ), Wout Weghorst (VfL Wolfsburg).

Meer nieuws
   
21:37
21:37
Late gelijkmaker van Leverkusen wekt grote woede: 'Het is een schande!'
0
   
21:05
21:05
Robin van Persie gaat in op vraag of hij ooit trainer van Feyenoord wordt
3
   
20:28
20:28
Ongekend: Leverkusen behoudt ongeslagen status door goal in minuut 97
28
   
20:15
20:15
Arne Slot: de trainer die 'sleeping giant' Feyenoord ontwaakte
11
   
20:00
20:00
Live meepraten in de Ligue 1: Paris Saint-Germain - Le Havre
3
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (113)

 
ModricMagic
 
57
20 september 2020 om 20:06
Hopelijk blijft De Vrij fit want Veltman-Van Dijk was echt waardeloos zeg. Verder opzich een goeie voorselectie. Is ook erg groot een selectie met 38 spelers dus logisch dat Klaassen en Rosario erbij zit.
 
feye88
 
139
20 september 2020 om 20:29
Ik ben vast een zure Feyenoorder, maar als Schuurs een waardering voor zijn ontwikkeling krijgt.waarom dan nog wel Zoet ipv Bijlow? Ik hoor graag de gedachtegang achter een belabberde keeper selecteren boven het grootste keeperstalent van Nederland.
 
binny
 
81
20 september 2020 om 20:31
Nee hoor, ik ben een Ajacied en begrijp niet waarom Zoet eord uitgenodigd. Vooral voor zo'n grote voorselectie zou ik de jonge en veel betere Bijlow een kans geven. Zoet was een paar jaar terug een modale keeper, maar is gewoon bere matig
 
MessiBazoer
 
37
20 september 2020 om 20:33
Helemaal gelijk. Zoet wordt toch niks meer, Bijlow zit nog potentie in tenminste.
 
JeroenF222
 
34
20 september 2020 om 20:38
Maar Feye88 wat heeft Bijlow er aan om als 3e keeper mee te gaan. Beter speelt hij gewoon een wedstrijd met Jong
 
EdenHazard
 
66
20 september 2020 om 20:40
Omdat Bijlow speeltijd krijgt bij Jong Oranje.
 
Kyle66
 
7
20 september 2020 om 21:39
@feye, ik zou ook liever Bijlow meenemen. Maar hij zou op de bank zitten en bij Jong speelt hij wel.
 
FCG95
 
15
20 september 2020 om 22:06
Ik ben vast een zure Groninger, maar waarom Zoet boven Padt? Zonder gekkigheid, ik zie Zoet het niet meer doen, ik vind dat die derde plek in de selectie tussen Bizot, Bijlow en Padt moet gaan.
 
droppie
 
2
21 september 2020 om 00:16
Fcg95, dat maken 2 zure Groningers. Padt laat het inmiddels al een paar jaar zien dat hij meestal de beste speler van Groningen is. En ik wil hem niet missen hoor, maar zou het begrijpelijk vinden dat hij ergens op een hoger niveau kan keepen, want dat kan hij zonder meer aan.
 
Baabman
 
2
21 september 2020 om 08:49
Ik ben vast een zure eindhovenaar maar ben het met jullie eens dat zoet niet meer kan, bijlow laten keepen in jong oranje en padt oproepen.
 
El Fenomeno
 
19
20 september 2020 om 21:51
Er zijn wel zes betere opties dan Schuurs of Veltman.
 
Ayrshire
 
54
20 september 2020 om 22:09
Noem graag even 6 betere opties boven Schuurs en Veltman (dus rcv) buiten Van Dijk en De Vrij. En nogmaals, beter he.
 
TVL11
 
14
20 september 2020 om 23:19
Zo te zien lukt hem dat niet hahah.
 
RobbinOort
 
4
20 september 2020 om 23:48
Hij komt vast en zeker met de Denswil's, Bruma's, Rekik's, Gouweleeuw's en Ryan Donk's van deze wereld.
 
FcShaolin
 
133
20 september 2020 om 20:06
Babel mag van mij afschrijven van het lijst
 
ModricMagic
 
108
20 september 2020 om 20:09
Slechter dan Stengs is die zeker niet. Mensen doen zo extreem negatief over Babel. Terwijl die bij het Nederlands Elftal gewoon erg nuttig is en zijn waarde heeft bewezen. Alsof een Promes en Bergwijn wel wat toevoegen. Die zijn misschien zelfs nog slechter bij het Nederlands Elftal.
 
Etihad
 
47
20 september 2020 om 20:25
Bergwijn laat soms nog wel leuke dingen zien, maar Promes is altijd al drama geweest. Ik snap de negativiteit op Babel ook niet. Hij is niet geweldig, maar ook niet slecht. Er zit, met het oog op de toekomst, alleen geen rek meer in natuurlijk. Dan kan je beter investeren in jonge jongens met een beter kapsel.
 
ModricMagic
 
13
20 september 2020 om 20:29
Ik vind zelf dat ervaring erbij altijd goed is. Buiten Babel heb je echt geen ervaren spelers in de aanval.
 
De_tank61
 
35
20 september 2020 om 21:29
Een ervaren aanvaller die zich gedraagt als een kleuter
 
Japie_Krekel
 
18
20 september 2020 om 21:15
Veltman en Promes ook. die komen echt tekort voor Oranje
 
Support19
 
61
20 september 2020 om 21:51
Komt ie weer met de eeuwige Veltman discussie.
 
RobbinOort
 
8
20 september 2020 om 23:50
Voor vernieuwing van jouw repertoire hoop ik dat Noa Lang of Justin Kluivert heel snel in de selectie komt, of Eiting ofzo Manmanman, repeterende zuurpruim.
 
Freshzone
 
3
21 september 2020 om 08:41
Veltman discussie gaat niet zo lang meer door hoor want die valt straks in vergetenheid.dat soort middelmatige spelers worden alleen maar gepushed door mensen omdat die bij hun clubje spelen, zodra ze naar het buitenland gaan en daar op de bank belanden hoor je er niemand meer over. Gaat altijd zo.
 
Japie_Krekel
 
2
21 september 2020 om 08:56
@freshzone dat zal idd met een clubvoorkeur te maken hebben al die mensen die terechte kritiek op hem zien als een persoonlijke aanval. ik zie steeds dezelfde mensen bv een Depay bekritiseren en dan hoor ik deze mensen niet
 
010-ert
 
62
20 september 2020 om 20:07
Berghuis erbij is nodig. Aanvallend Nederland niet best. Malen, Memphis en Bergwijn. Met Berghuis heb je meer voetbal erin.
 
GJ7300
 
16
20 september 2020 om 20:14
Nouja, allemaal nationale heroes. Lood om oud ijzer. Een stap over de grens en ze krijgen tegenslag na tegenslag. Memphis doet t nog aardig af en toe maar loopt in Oranje altijd zn eigen wedstrijd te spelen.
 
DeVisser
 
20
20 september 2020 om 20:18
Berghuis is leuke opvulling voor de bank van het NL team. Heb je die kansen gezien die hij misste vanmiddag??? Berghuis leuke wissel maar geen basisspeler voor het NL 11tal
 
Martyn7
 
66
20 september 2020 om 20:20
Vandaag ja, maar verder schiet hij altijd zijn doelpunten erin en staat hij wel op de positie om gevaarlijk te zijn. Het is altijd zo makkelijk praten, vandaag had Ajax er ook zes meer kunnen maken als ze gas hadden gegeven, zullen we die Ajacieden dan er ook maar uit laten vanwege misplaatste arrogantie?
 
MessiBazoer
 
48
20 september 2020 om 20:20
Een fitte Berghuis die ook nog in vorm is zou ik op dit moment eerder opstellen dan een Bergwijn die af en toe mag invallen bij Spurs en dus nooit in vorm kan komen op die manier.
 
DeVisser
 
14
20 september 2020 om 20:23
Bergwijn bij Feyenoord zou veel meer dreiging van afkomen dan Berghuis bij Feyenoord...
 
010-ert
 
27
20 september 2020 om 20:25
@DeVisser: Nee hoor, Berghuis hele andere speler en veel belangrijker. Vond Bergwijn bij PSV vaak niet eens uitblinken. Malen zie ik verder komen. Zou spelen met Memphis Malen Berghuis. Berghuis met zn trap en techniek die balletjes past naar die andere zie ik wel zitten
 
El_Guaje7
 
22
20 september 2020 om 20:29
Bergwijn vaak niet eens uitblinken bij PSV? Is gewoon heel lang de beste speler van PSV geweest.
 
feye88
 
15
20 september 2020 om 20:31
De Visser. Leuk en aardig. maar je rekent hem nu af op 1 wedstrijd. Van Dijk maakte laatst een dikke blunder. Banken? Kom op man.
 
JeroenF222
 
14
20 september 2020 om 20:39
Zucht....ga je nu Berghuis echt afrekenen op 1 slechte wedstrijd. Wat ben je dan treurig zeg.
 
Davilla_7
 
7
20 september 2020 om 20:53
Dat Bergwijn "heel lang de beste speler van Psv" is geweest kun je toch niet serieus menen? Lozano en zeker Luuk de Jong waren imo altijd bepalender voor het elftal dan Bergwijn. Bergwijn is nooit de beste geweest, speeltuinvoetballer die goede momenten met slechte afwisselde. Al was het zeker genieten als hij het op z'n heupen had.
 
LionelGap
 
2
20 september 2020 om 23:46
Ik denk dat Berghuis niks gaat klaar spelen met zijn speelstijl en ook als je kijkt naar het huidige NL elftal
 
ninjakai
 
0
21 september 2020 om 07:49
Vertel mij eens even welke Ajacieden in de voorhoede staan van het NL elftal. Verder dan Promes kom ik niet. Sterker nog als je naar het volledige elftal van gisteren kijkt heb je met Promes, Blind en Schuurs 3 gegadigde en bij de invallers Lang en Huntelaar. Ik verwacht zelf dat het niet heel lang gaat duren voordat lang zijn doorbraak beleeft en dan gaat het gezeur echt losbarsten over het wel of niet selecteren van Berghuis.
 
Ziyechgoat22
 
2
20 september 2020 om 23:05
Zoeken ze een schoenenpoetser bij Oranje dan?
 
FWR_97
 
35
20 september 2020 om 20:07
Er komen wéér interlands aan? Waanzin... een oefenwedstrijd zelfs nu, echt belachelijk.
 
010-ert
 
33
20 september 2020 om 20:09
Hoelang volg je voetbal? Altijd interlands in maart, juni, september, oktober en november.
 
Medellin
 
35
20 september 2020 om 20:12
Ik heb het altijd al vervelend gevonden (zeker deze op het begin van het seizoen), haalt altijd de flow uit het beginnende seizoen en sowieso nu in deze tijden. Die nutteloze wedstrijden mogen ze echt schrappen. Ik denk dat het voor spelers en clubs veel beter is als je de eerste maanden in 1 stuk door kunt spelen zonder die interland onderbreking elke keer.
 
Held_SCW
 
19
20 september 2020 om 20:12
Ja, maar de Nations league is ontstaan om de saaie oefenduels te vervangen... wat heeft het voor zin om dan 3 dagen daarvoor nóg een oefenwedstrijd te spelen? Wie maak je daar blij mee ?
 
010-ert
 
5
20 september 2020 om 20:17
@Held_SCW: niemand haha, heb sowieso niets met interlands. Altijd hinderlijke onderbreking van clubvoetbal.
 
Ajax/ACMilan
 
44
20 september 2020 om 20:07
Armoedig zeg dat Davy Klaassen wordt opgenomen in Oranje.
 
Deem.
 
22
20 september 2020 om 20:12
Wordt hij niet. Hij zit in een voorselectie. Van 38 man... ??Ben half verbaasd dat ik er zelf niet tussenzit. Heb al jaren niet meer tegen een bal getrapt, maar met voorselecties van dit formaat weet je maar nooit.
 
Davilla_7
 
27
20 september 2020 om 20:14
Rosario selecteren getuigt pas echt van armoede. Speelde vorige week tegen Groningen zijn eerste goede officiele wedstrijd in anderhalfjaar. De drempel om voor Oranje geselecteerd te worden (of iig voor de voorselectie) is daarmee wel erg laag
 
IKEA
 
9
20 september 2020 om 20:17
@davilla Ja, en het ergste is nog wel dat ze anderhalf jaar lang hebben getobt om Robin Gosens op te roepen. Rosario bij zijn debuut meteen een oranje oproep maar die Gosens, daar werd flink over getwijfeld. En na anderhalf jaar dan toch eindelijk overtuigd maar precies toen was hij zo goed dat hij zelfs bij het Duitse elftal terecht kon. Je vraagt je soms af of ze het erom doen.
 
Jd026
 
5
20 september 2020 om 20:23
@ikea heeft Gosens in die periode ooit aangegeven dat hij wel voor Nederland wilde spelen dan?
 
ModricMagic
 
5
20 september 2020 om 20:24
Ach die Gosens ging sowieso al voor Duitsland kiezen. Alsof Koeman daar wat aan kon doen. Die had het gewoon zelf afgewezen als die werd gevraagd.
 
IKEA
 
2
20 september 2020 om 20:50
@ Jd026. Ik kan me herinneren dat hij een voorkeur had voor Duitsland maar dat hij met een Nederlandse- en een Duitse ouder ook open stond voor Nederland. Tuurlijk wilde de beste man liever voor Duitsland spelen en misschien in dat geval maar goed ook, echter was hij anderhalf jaar geleden geen optie voor Duitsland en had hij wel degelijk een optie voor Nederland moeten zijn!
 
Nalyd
 
0
21 september 2020 om 01:32
Ik denk dat hij dat altijd wel zei, in het geval dat (immers beter een interlandcarrière dan geen carrière), maar je kon bij hem gewoon op Aken dat hij zich Duitser voelde en eigenlijk nooit naar Oranje keek. Bijvoorbeeld toen hij bij zijn interland debuut een goal weggaf omdat hij buitenspel ophief door buiten de lijnen staan. Denk dat elke Nederland van zijn leeftijd nog wel Nederland Italië van 2008 herinnert waar een Italiaan buitenspel ophief door buiten het veld te staan maar wel deelnam aan het spel. Kortom, Gosens volgde Oranje niet op de grote toernooien. En begrijpelijk ook. Een Duitser die voor Nederland wil uitkomen. Is een beetje alsof je Schot bent die voor Engeland wil uitkomen. Dat gelooft niemand.
 
Dirk_borst
 
2
20 september 2020 om 20:27
Armoedig dat je niet kunt lezen, een voorselectie van 38 man. God mag hij daar wel bij zitten en nee dat betekent niet dat die gelijk is opgenomen in oranje.
 
AsianExpert66
 
12
20 september 2020 om 20:07
Lol, Rosario en Klaassen? Gelukkig maar een voorselectie. Deze man begint nu toch echt lachwekkend te worden.
 
rubentje13
 
52
20 september 2020 om 20:20
Als Schuurs op basis van een goede voorbereiding in de selectie opgenomen wordt, waarom dan niet ook Rosario? Hij speelt uitstekend onder Schmidt, dus logische keuze voor de voorselectie. Vind hem eigenlijk wel beter dan Strootman zelfs
 
CoachRowano
 
9
20 september 2020 om 20:08
Alles prima, als Veltman maar niet meer in de basis staat. Werkt hard, maar heeft echt af en toe kortsluiting en kan je zo de wedstrijd kosten. Met De Vrij en De Ligt voor hem komt hij natuurlijk normaal gesproken nooit in aanmerking voor een basisplaats Btw, 38 spelers, kan je dat nog wel een voorselectie noemen?
 
CoachRowano
 
8
20 september 2020 om 20:08
Alles prima, als Veltman maar niet meer in de basis staat. Werkt hard, maar heeft echt af en toe kortsluiting en kan je zo de wedstrijd kosten. Met De Vrij en De Ligt voor hem komt hij natuurlijk normaal gesproken nooit in aanmerking voor een basisplaats Btw, 38 spelers, kan je dat nog wel een voorselectie noemen?
 
Zytto34
 
30
20 september 2020 om 20:09
Nou met al die middelmatige middenvelders had Gravenberch er ook wel bij gemogen.
 
AN34
 
2
20 september 2020 om 21:41
Wordt die dan niet opgeroepen voor Jong?
 
Master D
 
9
20 september 2020 om 20:11
38 man in de voorselectie. Waarom begin je er uberhaubt nog aan? Je weet toch al wie er ongeveer allemaal gaan afvallen. Klaassen is ongeveer de eerste die je kunt schrappen, samen met Dilrosun.
 
010-ert
 
10
20 september 2020 om 20:12
Geen Bijlow wel jammer. We hebben niet echt goede keepers in Nederland. Je kan hem toch eraan laten ruiken zoals met Ihatarren en die andere jongkies.
 
Davilla_7
 
12
20 september 2020 om 20:12
Op basis waarvan zit Dilrosun erbij? Wisselspeler van Hertha
 
Zytto34
 
3
20 september 2020 om 20:15
Dat vraag ik me ook af. Die begon 3 jaar geleden een keer sterk aan het seizoen, maar na zijn blessure toen in Oranje heeft hij niks meer laten zien.
 
GJ7300
 
2
20 september 2020 om 20:15
Tja, Bergwijn zelfde verhaal. Wie speelt er wel regelmatig in het buitenland? 4, 5?
 
Jd026
 
1
20 september 2020 om 20:29
Basje Dost. Zonder Koeman is hij weer een optie. Of je dat moet willen is een tweede.
 
DeVisser
 
3
20 september 2020 om 20:21
Dilrosun is tenminste nog een buitenspeler met een voorzet, al die andere gasten gaan naar binnen toe!
 
Davilla_7
 
2
20 september 2020 om 20:44
Tja die voorzet is alleen handig als Luuk de Jong speelt, en dat is vaak max. 5 minuten per wedstrijd
 
IKEA
 
9
20 september 2020 om 20:15
Klaassen ala, maar Rosario? Heeft twee seizoenen ontiegelijk slecht gespeeld, en nu hij weer iets van progressie toont roepen we hem gelijk op? Alsjeblieft zeg, wat een tranendal.
 
GJ7300
 
11
20 september 2020 om 20:16
Dan had Joey Veerman beter gekund hahaha
 
IKEA
 
6
20 september 2020 om 20:20
Nee maar echt. Die Rosario moet na anderhalf jaar aanmodderen nu eerst anderhalf jaar lang een stabiele factor zijn op het middenveld van PSV voor hij een oproep verdient. Maar misschien brengt Pablo altijd lekkere hapjes van zijn moeder mee naar het Nederlands elftal, dan zou het een hoop verklaren.
 
Kevin1989
 
6
20 september 2020 om 22:54
Huilie huilie wie moet je anders meenemen? Rosario is prima in vorm. Laat liever strootman thuis
 
Kevin1983
 
9
20 september 2020 om 20:18
Nog steeds geen Bijlow?? Vreemd....
 
Kyle66
 
2
20 september 2020 om 21:44
@Kevin, ik zou hem ook liever meenemen ipv Zoet, maar hij zou op de bank zitten. In Jong speelt hij wel.
 
Yoda
 
20
20 september 2020 om 20:18
Klaassen geselecteerd? Zou dat al stiekem in overleg met Frank de Boer zijn gebeurt. We hebben toch wel interessantere opties?
 
IKEA
 
9
20 september 2020 om 20:21
Klopt, Rosario.
 
Baabman
 
0
21 september 2020 om 09:01
Rosario speelt prima, weet niet wat je zit te janken hier overal.
 
IKEA
 
0
21 september 2020 om 14:21
Ben je Rosario's vriendinnetje? Want hij heeft anderhalf seizoen als een dweil gespeeld. Dan kan je twee wedstrijden weer goed spelen, verdien je niet meteen een voorselectie natuurlijk.
 
Soccerfan_1
 
5
20 september 2020 om 20:35
lezen.....voorselectie....een soort signaal voor de spelers dat ze er tegenaan zitten en ze ze niet zijn vergeten bij oranje. Dan zullen die spelers ook nog een stapje extra zetten
 
Yoda
 
5
20 september 2020 om 21:32
Wat bedoel je met lezen? Hij is toch geselecteerd. Weliswaar voorselectie maar blijft geselecteerd.
 
DeVisser
 
7
20 september 2020 om 20:21
Waar is Gravenberch? Die is beter dan Klaassen
 
IKEA
 
17
20 september 2020 om 20:55
Je kan heel wat namen noemen. Klaassen is gewoon beter als Gravenberch. Dit is een beetje populair doen. Maar je hebt gelijk want Gravenberch is beter als Rosario, in die zin had hij in de voorselectie kunnen zitten. Maar ook deze spelers zijn beter als Rosario : Joey Veerman, Azor Matusiwa, Joris van Overeem, Lex Immers, Kevin van Kippersluis, Elmo Lieftink, Teun Bijleveld, Dries Sadikki, Vurnon Anita, Richard van de Venne, en zo kan je nog even doorgaan.
 
Baabman
 
0
21 september 2020 om 09:03
Wat een giga onzin, leuk dat je je mening als feit presenteerd maar die jongen speelt gewoon goed. Ajax heeft niks te bieden aan dit oranje, laat schuurs aub thuis die heeft ECHT niks gepresteerd.
 
IKEA
 
0
21 september 2020 om 14:20
Baabman, het is gewoon waar. Rosario heeft anderhalf jaar ondermaats gepresteerd, speelt weer een wedstrijd goed en wordt meteen in de voorselectie gestopt.
 
daveke
 
16
20 september 2020 om 20:22
Op het moment dat de Boer bondscoach is dan weet ik eigenlijk bijna zeker dat Klaasen een zekerheidje wordt in de selectie
 
JWD81
 
4
20 september 2020 om 20:26
Je hebt Donny en Ihattaren en ook nog Stengs. Alle 3 beter. Als Frank wijs is gaat hij met de toptalenten aan de slag.
 
Musi26
 
0
21 september 2020 om 02:59
ik heb liever davy, dan donny. Davy is verdedigend veel beter. Donny heeft er namelijk een handje van om niet mee te verdedigen. Behalve dan een beetje meelopen.
 
JWD81
 
7
20 september 2020 om 20:24
Die Lodeweges begint echt in zich zelf te geloven zeg. Alles wat Koeman de laatste 2/ 3 jaar opgebouwd heeft gaan ze bij die KNVB weggooien lijkt het wel. Dat begint al met het gestuntel naar een opvolger door gewoon hun huiswerk niet op orde te hebben. Die onmacht straalt nu ook naar Oranje toen en nu gaat de interim coach dit soort spelers oproepen. Twee matige clubspelers. Vd Beek is een betere versie van Klaasen, terwijl je Ihattaren ook nog heb. Blind moet naast van Dijk spelen en Wijndal als back. Deze man wil zijn stempel drukken, moet hij niet doen. Hij moet het simpel houden, gewoon copy/ paste van wat Koeman gedaan heeft. Als je geen beleid heb bij de bestuurders, seipelt dat door in de rest van je organisatie. Dat begin je nu te zien bij deze voorselectie. Dus Lodeweges: gewoon copy/ paste en voor de rest niks omzeep gaan helpen.....
 
Musi26
 
0
21 september 2020 om 03:01
En dat is juist exact wat hij doet en de laatste wedstrijd heeft gedaan. Voortborduren op koeman.
 
Baabman
 
0
21 september 2020 om 09:13
Heeft koeman ooit gini op rechtsbuiten gezet dan? Of met hateboer starten ipv dumfries? Veltman centraal en ake als back? Donny geforceerd op het middenveld? Allemaal rare keuzes.
 
Homelander
 
6
20 september 2020 om 20:24
Babel,stengs,strootman,schuurs,zoet,dilrosun hoe kun je dit nog serieus nemen, anders roepen we gewoon even iedereen met een Nederlandse nationaliteit op.
 
JWD81
 
5
20 september 2020 om 20:27
Schuurs verdiend bij afwezigheid van de Ligt een kans. Veltman was ook niet alles.
 
JoshuaK_
 
1
20 september 2020 om 20:25
Waarom laat je trouwens een interim bondscoach een voorselectie samenstellen als het doel is dat hij bij de desbetreffende interlands niet meer als eindverantwoordelijke op de bank zit? De vaste namen oke, maar wie weet had de Boer wel voor andere “nieuwe” namen gekozen. Mag hopen dat de lijst in de samenspraak met de nieuwe bondscoach gemaakt is, anders is het weer amateurisme ten top bij de KNVB.
 
JWD81
 
3
20 september 2020 om 20:28
Als de Boer volgende week gepresenteerd word kan hij die lijst gewoon omgooien. Dit is meer een signaal naar de spelers en clubs toe. Meer niet.
 
Soccerfan_1
 
5
20 september 2020 om 20:37
idd een signaal. Velen hier schreeuwen meteen moord en brand maar ze hebbe geen idee wat een voorselectie is blijkbaar
 
IKEA
 
0
20 september 2020 om 20:56
Misschien om die reden de belachelijke grootte van deze voorselectie?
 
JoshuaK_
 
3
20 september 2020 om 21:19
Zou kunnen inderdaad, dat de Boer de ruimte heeft om "zijn" spelers op te roepen.
 
 
4
20 september 2020 om 20:39
Berghuis erbij lijkt me wel goed, zeker als je Luik de Jong brengt handig om er ook iemand in te zetten die een voorzet kan geven vanaf de flank ipv een verdedigende middenvelder.
 
kor1995
 
2
20 september 2020 om 20:40
Het lijkt er toch behoorlijk op dat frank de boer zich hier al mee heeft bemoeid, vrij opvallend omdat klaassen (ondanks zijn goede prestaties) Ineens in de voorselectie zit.
 
Musi26
 
2
21 september 2020 om 03:03
Je zegt het goed. Zijn goede prestaties en daarom ook logisch dat hij bij de voorselectie zit. Had al eerder gemoeten.
 
jeroenimo8
 
6
20 september 2020 om 20:59
Het is maar een voorselectie, er komen vaak genoeg mensen bij de definitieve selectie die niet eens bij de voorselectie zaten. Er moet nu eenmaal een lijst vrijgegeven worden en dan kun je Dilrosun en Klaassen wel een schouderklopje geven, ze laten blijken dat er naar ze is gekeken. Ik zou wel willen pleiten voor het doorselecteren van Ryan Babel en Kevin Strootman. Dat is nu wel klaar, die voegen niets meer toe en gaan niet meer beter worden. Neem dan de jeugd mee.
 
lincoln
 
1
20 september 2020 om 21:23
Klaassen is toch een km vreter,iets dat Oranje wel eens nodig heeft. Verder normale selectie.
 
mars0260
 
0
20 september 2020 om 21:36
denk dat het nu zn grote groep is zodat de nieuwe bondscoach straks de afvallers bekend mag maken .
 
DeProfessor1
 
3
20 september 2020 om 21:56
Dilrosun die geen potten kon breken bij jong.. gelukkig is dit die voorselectie
 
Branquinho
 
3
20 september 2020 om 23:26
Een Stengs is toch helemaal niet verder dan een Boetius of een el Ghazi die het laten zien in grote competities? Opmerkelijk. Eredivisie spelers worden schromelijk overschat. Kan ook niet wachten tot Willems fit is, want hij is de beste linksback van NL.
 
ninjakai
 
0
21 september 2020 om 08:00
Kijk nog iemand die El Ghazi is blijven volgen. Hij speelt wel meer als spits dan als aangever en in het NL elftal is die plek voor Memphis. De plek van breekijzer lijkt vast van de Jong te zijn en het nieuwe talent is Malen. Maakt het nu dus moeilijker voor el Ghazi. Maar toen we nog op zoek waren heeft hij geen enkele kans gekregen terwijl hij toen echt presteerde bij Villa
 
BillyAshcroft
 
1
20 september 2020 om 23:30
Er zitten drie keepers bij, die er nooit bij hadden mogen zitten. Dat Bijlow en Drommel hier niet bijzitten is een gotspe...
 
RedondoNo5
 
0
21 september 2020 om 12:48
Ik verwacht dag hij gewoon afvalt voor de definitieve selectie. Prima om hem een signaal te geven als ze vinden dat hij goed bezig is, maar waarom een signaal geven aan een speler die niet het niveau van Oranje heeft.
 
BaksteenFCT
 
0
21 september 2020 om 15:36
Okã© effe selectie bouwen hiero. Doel: Cillessen, Krul, Bizot Verdediging: Akã©, Van Dijk, Blind, Dumfries, Hateboer, De Vrij, Tete, Fosu-Mensah Middenveld: Van de Beek, Ihattaren, De Jong, Wijnaldum, De Roon, Prã¶pper Aanval: Depay, De Jong, Malen, Promes, Babel, Weghorst, Berghuis Fosu-Mensah hier mijn wildcard, mocht basisspelen bij United en deed het naar behoren.